quote:Op zondag 20 november 2005 23:38 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Dat zit lekker tussen de tijden die ik genoemd heb...pff, zitten zij nu ook al hier te lezen? :p
ik niet ik lig dan nog wel echt platquote:Op zondag 20 november 2005 23:38 schreef Sandworm het volgende:
[..]
Wie oh wie gaat de wekker zetten voor de 05:00 uur standen? ikhelaas......
Is ie terug te vinden?quote:Op zondag 20 november 2005 23:43 schreef WEST het volgende:
trouwens was een leuke uitzending vanmiddag en dan nog een live gesprek met de AAB2![]()
GMT, dus 4h00 Nederlandse tijdquote:Op zondag 20 november 2005 23:45 schreef the_disheaver het volgende:
is die 3.00h van VOR GMT? geen NL-tijd?
Al mijn eerder getypte text weg omdat The Disheaver zonodig een nieuw topic moest openenquote:
quote:[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/781324/1/50#32440669]zondag 20 november 2005 23:41topic bijgewerkt
ow, ik denk toch echt minstens een half uur, en misschien anderhalf uur eerder...quote:Op zondag 20 november 2005 23:45 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
GMT, dus 4h00 Nederlandse tijd.
Had hij toch na 1 dag al bijna gelijk gehadquote:Op zondag 3 april 2005 21:55 schreef Farr40 het volgende:
verder voorspel ik hierbij dat er minimaal één boot afborreld met (kant)kiel problemen... wat eigenlijk wel heel vet is
De Doldrums zijn ze goed doorgekomen dus ik hoop dat je je voorspelling bijsteltquote:Op zondag 13 november 2005 00:53 schreef Sandworm het volgende:
Hallo allemaal! Blij te zien dat er voor de VOR ook een topic is aangemaakt. En dat er dus nog meer gekken zijn die dit volgen. Spectator is live en running. Mijn voorspelling voor deze ettape: doldrums, dus AAB 1 en 2 gaan niet hoog finishen. Ik zet de muntjes op Ericson....
Dank, maar ik heb er wel satelliet van gemaaktquote:Op maandag 21 november 2005 00:16 schreef hermandeperman het volgende:
Heb trouwens nog een klein foutje gezien in de OP die ik ben vergeten te verbeteren... het is sattelietfoto's ipv satalietfoto's.
ik kan hier op school niet naar mijn server komen.quote:Op maandag 21 november 2005 09:17 schreef hermandeperman het volgende:
Iemand een screen van de huidige standen? Ben niet in staat hem op te slaan...
Mooie X!quote:Op maandag 21 november 2005 09:27 schreef Farr40 het volgende:
Bron: http://www.zeilen.com/exec/search.cgiquote:“Ja natuurlijk moet deze race serieus nemen,” antwoordt Peter van Niekerk op de vraag wat hij van de Volvo Ocean Race vindt. We bellen de America’s Cup- en ex-Whitbreadzeiler op zijn basis in Valencia.
Van Niekerk: “Het is gewoon pure pech dat zo snel al twee boten zijn uitgevallen. Het zijn echte racers, extreem gebouwd, dus is er nu eenmaal kans op schade. Toen wij in 1997/98 in de Whitbread zeilden, voeren we met gemiddeld 10 knopen rond de wereld. Deze Volvo Open 70’s doen nu al gemiddeld 15, 16 knopen! Dit is gewoon de ontwikkeling, de toekomst. Dankzij het puntensysteem is het mogelijk om terug te komen, wat de competitie alleen maar ten goede komt.”
“De zeilers in deze Volvo zijn allemaal maximaal gefocussed. Ook daarom moet je deze race serieus nemen, het is topsport. Ik kan wel voorstellen wat die gasten meemaken en straks in de Zuidelijke Oceaan begint het echte werk met 40 knopen wind en meer.”
“Toen ik bij de start in Vigo ging kijken, had ik wel even het gevoel dat ik zelf op zo’n boot wilde zitten. Ik volg de race ook, m’n laptop staat naast m’n bed, dus ’s avonds en ’s morgen check ik de laatste posities. Maar ik heb gekozen voor het America’s Cup circuit. Ik ben wel gevraagd voor deze Volvo; nee, door wie zeg ik niet. Ik sta op een reservelijst. Van december tot maart heb ik vrij; dan zeilen we niet met Alinghi. Dus in die periode kan ik invallen, op de routes Kaapstad-Melbourne en Melbourne-Rio.”
“Ik ga trouwens naar Australië; zeilen, ja. De Sydney-Hobart zeil ik op de 97-voeter Shockwave. Verder doe ik mee aan de Edsel National in Melbourne en de Steinlager Cup in Auckland.”
Het team Alinghi heeft een succesvol siezoen achter de rug. Het won aan de lopende band in de Louis Vuitton Acts. Van Niekerk: “We draaien met twee zeilteams en iedereen heeft dit seizoen ten minste een Act gezeild. Ik was grootzeilgrinder in de laatste Acts. Nee, ik ben er niet zo mee bezig of ik al of niet in het A-team zit; het gaat erom of het hele team wint. Als grinder kom ik kracht te kort; ik ben van nature geen grinder; daarvoor heb ik te weinig spiermassa, maar ik ben er wel fit genoeg voor. Er heerst binnen het team Alinghi een goede atmosfeer; het is plezierig werken. De tijd vliegt werkelijk voorbij. Ik ben blij dat ik erbij zit.”
daar had bouwe bekking het gister in studio sport ook over.., dus dat zal dan wel zo zijn.quote:Op maandag 21 november 2005 11:42 schreef -Carioca- het volgende:
Vanochtend las ik overigens in de Telegraaf dat Movistar per vrachtschip naar Kaapstad zou gaan. Heeft iemand dat al ergens anders al gehoord of lullen ze maar wat![]()
Ze hadden even een dipje. Ze hadden minder wind en dus minder snelheid. Maar bij de laatste tussenstand liepen ze weer uit (24hr data):quote:Op maandag 21 november 2005 13:14 schreef thijsdetweede het volgende:
Kan iemand me uitleggen waarom AAB1 ruim 30 mijl van zijn voorsprong verliest binnen no-time? Volgens mij zouden ze juist weer moeten gaan uitlopen, toch?
1) AAB1 heeft net in de luwte van de archipel gezeild. Hierdoor is de snelheid waarschijnlijk wat afgenomen. Maar belangrijker:quote:Op maandag 21 november 2005 13:14 schreef thijsdetweede het volgende:
Kan iemand me uitleggen waarom AAB1 ruim 30 mijl van zijn voorsprong verliest binnen no-time? Volgens mij zouden ze juist weer moeten gaan uitlopen, toch?
quote:Op maandag 21 november 2005 13:27 schreef lev_myskin het volgende:
[..]
1) AAB1 heeft net in de luwte van de archipel gezeild. Hierdoor is de snelheid waarschijnlijk wat afgenomen. Maar belangrijker:
2) Doordat de AAB1 nu afwijkt van de rechte lijn naar Kaapstad (ze varen zuidelijker) en de rest van de schepen recht op hun dichtsbijzijnde doel afvaren (de archipel waar de scoring gate ligt), leggen de andere schepen meer effectieve mijlen af dan de AAB1.
Ik hoorde vorige week op de radio dat ze per vrachtvliegtuig, een Antonov, vervoerd gaat worden.quote:Op maandag 21 november 2005 11:42 schreef -Carioca- het volgende:
Vanochtend las ik overigens in de Telegraaf dat Movistar per vrachtschip naar Kaapstad zou gaan. Heeft iemand dat al ergens anders al gehoord of lullen ze maar wat![]()
bronquote:At 13.00 UTC today, the Ericsson Racing Team rounded the first scoring gate at Fernando de Noronha in second place. They pick up 3 points, bringing their current total to 6.5 and retaining their position at the top of the Volvo Ocean Race leaderboard. More information to follow.
bronquote:São Paulo - Brasil 1 crossed the first score gate at Fernando de Noronha, at 9h56 (Brazilian time), in the third position of the first leg of Volvo Ocean Race, between Vigo (Spain) and Cape Town (South Africa). This result maintains the boat commanded by Torben Grael with 5,5 points and the second place in general stands.
bronquote:As you all know by now, ABN AMRO ONE passed the scoring gate of Ferando de Noronha at 1:30 AM GMT this Monday morning with a lead more than 80 miles. Second placed Ericsson passed the Archipelago of the Brazilian coast at 11:30 AM GMT, followed only 26 minutes after by Brasil 1 (at 11:56 AM GMT) and ABN AMRO TWO at 12:15 PM GMT. All of them before the 9th day of the race was completed.
Misschien staan ze gewoon op dat eiland?quote:Op maandag 21 november 2005 17:03 schreef Sandworm het volgende:
En de AAB dus als vierde
[..]
bron
Mijn vraag is hoe het kan dat deze gegevens dus al op de verschillende websites staan. Ik dacht dat informatie alleen via race-cie gegeven werd op de tijden dat ook de data op de VOR site aangepast worden. Maar uit de verschillende team pagina's blijkt dat ze deze informatie al eerder hebben. Zou er dan toch contact zijn tussen de boten en de wal-teams?
afstand om 21-11 16.00 GMT tussen eric en aab1quote:Op maandag 21 november 2005 22:29 schreef hermandeperman het volgende:
Heb even gekeken in de VS en zo op het eerste gezicht (geen zin om te rekenen) ligt de AAB1 net zover bij de Ericsson vandaan (hemelsbreed) als gisteravond 23u, een mijl of 120 dus...
Beetje jammer van die hemelsbrede metingen, maar wel begrijpelijk.
Nee, om 11 gister zaten ze nog allebei voor het eiland, om 17h vandaag allebei voorbij het eiland.quote:Op maandag 21 november 2005 22:47 schreef komrad het volgende:
hoe komt het dan dat dat dipje erin zat, de ronding van de archipel??
In de VS is al wel een update doorgevoerdquote:Op maandag 21 november 2005 23:07 schreef SevenWonders het volgende:
MMm, update laat op zich wachten
Ze varen nu met minder wind wel sneller dan alle anderenquote:Op maandag 21 november 2005 23:18 schreef SevenWonders het volgende:
Mmm, echt zo'n eind bijhalen als vannacht doen ze niet.
verschil gisteravond is toch ook niet kleiner geworden tussen AAB1 en de ander?quote:Op maandag 21 november 2005 23:22 schreef SevenWonders het volgende:
Ik doel op de anderen :-)
Ze zijn lekker bezigquote:Op maandag 21 november 2005 23:28 schreef the_disheaver het volgende:
afstand om 21-11 22.00 GMT tussen eric en aab1
143nm
afstand om 21-11 16.00 GMT tussen eric en aab1
139 nm
afstand om 20-11 22:00 GMT tussen eric en aab1
127nm
volgens de navigator (zie de website van sunergy, en ook de teampagina op de VOR-site, onderin staat een linkje naar de laatste mail van de beste man) waren ze zo laat bij de doldrums, dat de doldrums maar naar hun toe zijn gekomen. Hierdoor bevinden ze zich nu in de uitermate plezierige situatie van windstoten afgewisseld met windstilten. Schijnt een erg mooi gezicht te zijn, maar veel helpen bij de voortgang doet het niet.quote:Op maandag 21 november 2005 23:41 schreef the_disheaver het volgende:
Wat is Sunergy aan het doen? van 7:00 tot 18:00 slechts 48 nm gevaren ( 4 knopen)
en tussen 11 en 18 zelfs 13 nm (2.6 knopen gemiddeld)
Terwijl de windsnelheid toch echt niet lager dan 5 knopen komt.
Maar volgens de VS is de wind nooit lager dan 5 knopen gegaanquote:Op maandag 21 november 2005 23:49 schreef lev_myskin het volgende:
[..]
volgens de navigator (zie de website van sunergy, en ook de teampagina op de VOR-site, onderin staat een linkje naar de laatste mail van de beste man) waren ze zo laat bij de doldrums, dat de doldrums maar naar hun toe zijn gekomen. Hierdoor bevinden ze zich nu in de uitermate plezierige situatie van windstoten afgewisseld met windstilten. Schijnt een erg mooi gezicht te zijn, maar veel helpen bij de voortgang doet het niet.
Zal wel iets met de doldrums te maken hebben denk ikquote:Op maandag 21 november 2005 23:41 schreef the_disheaver het volgende:
Wat is Sunergy aan het doen? van 7:00 tot 18:00 slechts 48 nm gevaren ( 4 knopen)
en tussen 11 en 18 zelfs 13 nm (2.6 knopen gemiddeld)
Terwijl de windsnelheid toch echt niet lager dan 5 knopen komt.
[afbeelding]
Jawel, 3,1 zelfsquote:Op maandag 21 november 2005 23:51 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Maar volgens de VS is de wind nooit lager dan 5 knopen gegaan![]()
1 2 3 4 5 6 7 8 | ABN AMRO ONE 3119 Ericsson Racing Team +74 Brasil 1 +79 ABN AMRO TWO +88 Sunergy and Friends +1017 movistar No Date Pirates of the Caribbean DNF |
Wat Mr.Johnson zei, in feite ligt AAB2 voor op Brasil (maar eric zit op 2)quote:Op dinsdag 22 november 2005 12:08 schreef WEST het volgende:
de AAB2 verliest terein op de concurrenten![]()
VS doet het niet helemaal lekkerquote:Op dinsdag 22 november 2005 12:18 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Wat Mr.Johnson zei, in feite ligt AAB2 voor op Brasil (maar eric zit op 2)
Kijk maar eens in VS
hoe meten ze dat dan? via de coordinaten?quote:Op dinsdag 22 november 2005 10:50 schreef Mr.Johnson het volgende:
Je moet niet al te veel waarde hechten aan deze tussenstanden omdat ze de afstand hemelsbreed berekenen ten opzichte van Kaapstad. Met de koers die ze nu varen lijkt het alsof ze dichterbij komen maar in werkelijkheid is het verschil in de nog af te leggen afstand groter
ik heb het ook gelezen, alleen wat ik mij dan afvraag.., als AAB2 dan 3e lag hoe was die doorkomst bij die eilanden? als AAB2 daar ook 3e lag en ze als 4e geklasseerd worden omdat ze een andere koers vaarden. dan klopt dat niet.quote:Op dinsdag 22 november 2005 13:40 schreef the_disheaver het volgende:
helder artikel over wie nou 2de is op de VOR site
vor.com
[[url=http://www.volvooceanrace.com/images/assets/VOR2104moon347x219.jpg]afbeelding][/url]
Nee, het eiland ligt op 1 plaats, en daar moeten alle boten heen.quote:Op dinsdag 22 november 2005 13:46 schreef WEST het volgende:
[..]
ik heb het ook gelezen, alleen wat ik mij dan afvraag.., als AAB2 dan 3e lag hoe was die doorkomst bij die eilanden? als AAB2 daar ook 3e lag en ze als 4e geklasseerd worden omdat ze een andere koers vaarden. dan klopt dat niet.
Ze weten waar de boten nu varen, dan weten ze ook hoe ver het nog is naar Kaapstad. Echter, de boten varen nooit in een rechte lijn naar. Zo varen de ze allemaal in zuidelijke richting, het is immers vrij lastig om recht tegen de wind in te zeilen. Ze moeten dus via een omweg varen. Zo lijkt het alsof de achtervolgers dichterbij komen.quote:Op dinsdag 22 november 2005 12:33 schreef WEST het volgende:
[..]
hoe meten ze dat dan? via de coordinaten?
Ze willen het hoge druk gebied (minder wind) omzeilen in de hoop op meer wind en en meer downwind koers. Deze schepen zijn zijn gebouwd voor downwind en niet voor upwindse koersen. Ze schatten in dat ze 1300 mijl (4500 mijl over het water in plaats van de rechte lijn van 3200 mijl) omvaren, maar dat ze op de route meer wind zullen hebben om zo toch eerder in Cape Town te arriveren in plaats van de rechte lijn.quote:Op dinsdag 22 november 2005 14:33 schreef Mr.Johnson het volgende:
[..]
Ze weten waar de boten nu varen, dan weten ze ook hoe ver het nog is naar Kaapstad. Echter, de boten varen nooit in een rechte lijn naar. Zo varen de ze allemaal in zuidelijke richting, het is immers vrij lastig om recht tegen de wind in te zeilen. Ze moeten dus via een omweg varen. Zo lijkt het alsof de achtervolgers dichterbij komen.
Maar ja, dat wordt gemeten door coordinatenquote:Op dinsdag 22 november 2005 14:33 schreef Mr.Johnson het volgende:
[..]
Ze weten waar de boten nu varen, dan weten ze ook hoe ver het nog is naar Kaapstad. Echter, de boten varen nooit in een rechte lijn naar. Zo varen de ze allemaal in zuidelijke richting, het is immers vrij lastig om recht tegen de wind in te zeilen. Ze moeten dus via een omweg varen. Zo lijkt het alsof de achtervolgers dichterbij komen.
quote:Op dinsdag 22 november 2005 14:43 schreef Sandworm het volgende:
Ze schatten in dat ze 1300 mijl (4500 mijl over het water in plaats van de rechte lijn van 3200 > 3378 mijl) omvaren
Dit is precies wat ik bedoelde, maar dit is iets duidelijker uitgelegd! Het plaatje hierboven geeft wel een mooi beeld. De groene lijnen geven het mooi aan. De afstand tussen de twee lijnen, met een loodrechte lijn is het verschil dat de VOR geeft, terwijl de afstand tussen de twee boten veel groter is als ze ongeveer de dezelfde koers varen.quote:Op dinsdag 22 november 2005 14:51 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Maar ja, dat wordt gemeten door coordinaten![]()
De echte reden dat de achtervolgers dichterbij lijken te komen is de manier van VOR om de afstand te meten. Dit wordt gedaan via de absolute afstand van een schip tot de finish (cape town). De onderlinge afstand van de schepen is het verschil tussen de afstanden tot cape town.
Als koers niet direct is, zal de afstand tot de schepen ook groter worden dan het verschil van afstand tot capetown
Dit gebeurde er de vorige keer.....quote:Op dinsdag 22 november 2005 16:35 schreef Mr.Johnson het volgende:
Weet iemand toevallig hoe de boten de vorige edites hebben gevaren? Waren er toen veel verschillende strategien of volgde iedereen ongeveer dezelfde koers, ben ik wel benieuwd naar eigenlijk.
quote:It is four years ago he sailed this same stretch of water onboard ASSA ABLOY in the last Volvo Ocean Race. The leg to Cape Town from Southampton, the starting point last time round, was a disaster, but ultimately led to Neal’s prominence in the world of offshore racing.
Roy Heiner, McDonald’s skipper at the time, and now the Team Manager of ABN AMRO’s twins, had a decision to make, the same one facing Neal and each of the other skippers in the current fleet, “When should I stop heading south and break for Cape Town?” His decision would dictate whether he would be regarded a trailblazer, a genius, or something less complimentary. He broke too soon, suffered in light air, and ASSA ABLOY’s promising position became a fifth placed finish. His crew issued a vote of no confidence and Roy left the boat in Cape Town, leaving Neal to pick up the reins.
Zo ver waren we 6 uur geleden ook alquote:Op dinsdag 22 november 2005 17:31 schreef Sandworm het volgende:
[quote]Op dinsdag 22 november 2005 17:17 schreef the_disheaver het volgende:
Geen veranderingen afgelopen 6 uur in afstand onderling.
22-10 16.00
afstand tussen aab1 en eric
173
afstand tussen aab1 en aab2
187
afstand tussen aab1 en brasil
192
Als je het zo bekijkt (en ook op de VS), dan heeft AAB2 de Brasil ingehaald en ligt dus op een fictieve derde plek....![]()
quote:Op dinsdag 22 november 2005 12:18 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Wat Mr.Johnson zei, in feite ligt AAB2 voor op Brasil (maar eric zit op 2)
Kijk maar eens in VS
Projected overall standingquote:Op dinsdag 22 november 2005 17:04 schreef the_disheaver het volgende:
OVERALL POINTS TABLE
====================================
Team Points
------------------------------------
ABN AMRO ONE 11.50
Brasil 1 11.50
Ericsson Racing Team 11.50
ABN AMRO TWO 7.50
Pirates of the Caribbean 3.50
Sunergy and Friends 3.00
movistar 2.00
Sorry hoor, ben af en toe een beetje traag van begripquote:Op dinsdag 22 november 2005 17:46 schreef the_disheaver het volgende:
Zo ver waren we 6 uur geleden ook al![]()
Nog even doorzeuren.quote:Op dinsdag 22 november 2005 17:04 schreef the_disheaver het volgende:
OVERALL POINTS TABLE
====================================
Team Points
------------------------------------
ABN AMRO ONE 11.50
Brasil 1 11.50
Ericsson Racing Team 11.50
ABN AMRO TWO 7.50
Pirates of the Caribbean 3.50
Sunergy and Friends 3.00
movistar 2.00
Bij deze, Mike:quote:In terms of where we want to get to, we’ve made some pretty substantial gains. The six-hourly distances through the water, that’s the information that people back home need to be watching. The closest boat to us is Ericsson at 174 miles. The sked data is showing Brasil as second, but in terms of where we want to go I think Ericsson is in the better place.”
1 2 3 4 5 6 7 | Brasil 1 +58 Ericsson Racing Team +72 ABN AMRO TWO +74 Sunergy and Friends +976 movistar No Data Pirates of the CaribbeanDNF |
Nee, de koers is nagenoeg hetzelfde. Brasil zit alleen wat oosterlijker, maar veel ook niet. De koers is iig gelijk.quote:Op dinsdag 22 november 2005 21:06 schreef komrad het volgende:
maw dus meer snelheid en idd een substantieel andere koers als ik dit goed interpreteer
1 2 3 4 5 6 7 | Brasil 1 +41 Ericsson Racing Team +81 ABN AMRO TWO +81 Sunergy and Friends +923 movistar No Data Pirates of the CaribbeanDNF |
1 2 3 4 5 6 7 | Brasil 1 +42 Ericsson Racing Team +87 ABN AMRO TWO +91 Sunergy and Friends +906 movistar No Data Pirates of the CaribbeanDNF |
Je krijgt punten als je finisht. Hoe hoger je plaats, hoe meer punten je krijg (nummer 1: 7, nummer 2: 6, enzo)quote:Op donderdag 24 november 2005 02:27 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Dat team dat uit de race is gestapt he .... die mogen dan vanaf Kaapstad weer meedoen? En doen ze dan nog mee voor de eindoverwinning? Krijgen ze punten aftrek of zo?
Iemand die weet hoe dit zit?
pfff. om half 3 'snachts het voor elkaar krijgen tegelijk te postenquote:Op donderdag 24 november 2005 02:35 schreef rubbereend het volgende:
ja ze mogen vanaf daar gewoon mee en ze missen gewoon de punten die in deze etappe te verdienen zijn.
quote:Op donderdag 24 november 2005 02:36 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
pfff. om half 3 'snachts het voor elkaar krijgen tegelijk te posten
Weet ik. We zullen weer moeten wachten tot The Disheaver wakker isquote:Op donderdag 24 november 2005 12:15 schreef rubbereend het volgende:
maar het verschil is dus het verschil in afstand tot de finnish, de daadwerkelijk afstand tussen de boten is anders
Ik zou niet verwachten dat de ABN1 haar koppositie vast houdt tot het eind van deze etappe. Ze moeten toch een keer richting kaapstad, dus een koers hoger aan de wind gaan varen(tenzij ze helemaal tot onder dat lage drukgebied wat heel ver om is).quote:Op donderdag 24 november 2005 11:14 schreef WEST het volgende:
ojee gaat nog spannend worden met AAB1![]()
Weet niet of het komt door de camerapositie, maar grappig om te zien dat de boot naar loef overhangt. Dit zal wel door de kantelkiel komen.quote:Op donderdag 24 november 2005 12:31 schreef Farr40 het volgende:
[..]
en voor degene die dit filmpje nog niet gezien hadden:
http://press.teamabnamro.com/default.asp?page=detail&id=500588§ion=video
Moeilijk te zien, maar hij lijkt gewoon wel recht (nou jah...gewoon...) te hangen.quote:Op donderdag 24 november 2005 13:52 schreef Sandworm het volgende:
[..]
Weet niet of het komt door de camerapositie, maar grappig om te zien dat de boot naar loef overhangt. Dit zal wel door de kantelkiel komen.
Vond ik idd ookquote:Op donderdag 24 november 2005 13:52 schreef Sandworm het volgende:
[..]
Weet niet of het komt door de camerapositie, maar grappig om te zien dat de boot naar loef overhangt. Dit zal wel door de kantelkiel komen.
Ik mis altijd elk TV verslag over VORquote:Op donderdag 24 november 2005 14:33 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Vond ik idd ook!
Heeft trouwens iemand gisteravond het verslag de VOR gezien op Eurosport? Ik heb het helaas gemist, was het wat?
Idd, maar ik zag nog niets op eurosport.nlquote:Op donderdag 24 november 2005 15:01 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Ik mis altijd elk TV verslag over VOR
gelukkig is die op NOS terug te kijken
Het gaat spannend worden de komende dagen!quote:In an email to shore he explained his ABN AMRO ONE crew will stop heading south and turn east for South Africa some point during the next 24 hours, but at this stage it appears the South Atlantic high pressure system is still too far away for an imminent turn to port (unless their boat is capable of a world-record 600 mile day).
Heel spannend iddquote:Op donderdag 24 november 2005 15:23 schreef Sandworm het volgende:
[..]
Het gaat spannend worden de komende dagen!
ze varen zowat langs kaapstad. Dus de afstand is zal er klein zijn.quote:Op donderdag 24 november 2005 17:11 schreef Sandworm het volgende:
WTF? Ik weet dat ze niet in een rechte lijn varen, maar 18 mijl in 6 uur?
[afbeelding]
ik zie zo'n schip nog niet 20 knopen varen eigenlijk...(geen idee eigenlijk,....)quote:Op vrijdag 25 november 2005 01:27 schreef lev_myskin het volgende:
Als de PotC dat ook doen gaan ze zeker een 24-uurs-record breken
afstand tot finish (met mijn rekenwijze-prog)quote:Op donderdag 24 november 2005 23:49 schreef Sandworm het volgende:
Ok, we hebben veel discussie gehad over plaatsbepaling en ik denk dat we het wel eens zijn. Maar als we de plaatsbepaling van de VS aanhouden, waarom ligt AAB1 dan nog eerste? Conform onderstaand plaatje uit VS zou volgens mij Brasil nu AAB1 ingehaald moeten hebben. In ieder geval op de mannier waarop VS rekent. Of niet?
[afbeelding]
PotC gaan met het vliegtuig naar Kaapstad......quote:Op vrijdag 25 november 2005 01:36 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
ik zie zo'n schip nog niet 20 knopen varen eigenlijk...(geen idee eigenlijk,....)
De meeste container schepen hebben een speed van rond de 24 knopen. Maar daar staat dan ook een motor in zo groot als een eengezinswoningquote:Op vrijdag 25 november 2005 01:36 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
ik zie zo'n schip nog niet 20 knopen varen eigenlijk...(geen idee eigenlijk,....)
dan pak je inderdaad het snelheidsrecordquote:Op vrijdag 25 november 2005 10:24 schreef Sandworm het volgende:
[..]
PotC gaan met het vliegtuig naar Kaapstad......
Iddquote:Op vrijdag 25 november 2005 10:47 schreef Farr40 het volgende:
[..]
De meeste container schepen hebben een speed van rond de 24 knopen. Maar daar staat dan ook een motor in zo groot als een eengezinswoning
ik ook niet, maar kan iemand het verschil tussen de boten even uitrekenenquote:Op vrijdag 25 november 2005 12:00 schreef rubbereend het volgende:
nou Brasil vaart op dit moment gewoon het meest oostelijk dus aan de tussenstanden hecht ik op dit moment weinig waarde
*Kijkt om zich heenquote:Op vrijdag 25 november 2005 12:35 schreef WEST het volgende:
[..]
ik ook niet, maar kan iemand het verschil tussen de boten even uitrekenen![]()
dat had ik vanmorgen al geprobeerd alleen er gebeurde geen fuckquote:Op vrijdag 25 november 2005 13:29 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
*Kijkt om zich heen
Tis echt niet moeilijk met http://www.airways.com/java/coordcalc.html
Thank you!quote:Op vrijdag 25 november 2005 14:00 schreef the_disheaver het volgende:
Cursus CC'en
(Coordinate Calculator)
Doe dat ook voor de eindcoordinaten, en druk op 'calculate' en je zul onder Distance de afstand tussen de 2 kunnen aflezen.
Helder?
Jepz!quote:Op vrijdag 25 november 2005 17:03 schreef Sandworm het volgende:
[..]
Thank you!
Dus als ik het goed begrijp liggen de AAB1en de Brasil1 79,26 mijl uit elkaar?![]()
Merchandise was er al hoor:quote:Op vrijdag 25 november 2005 19:28 schreef hermandeperman het volgende:
De merchandising is ook op gang...
M'n vader had deze ergens gescoord!
Altijd handig, een muismat.
vaag jaquote:Op vrijdag 25 november 2005 23:11 schreef Sandworm het volgende:
Farr40, heb jij nog actuele GRIB-files? Want ik vind deze koers t.o.v. de wind wel heel bijzonder...
[afbeelding]
Nee, iedere 4 jaar wordt de race gehouden.quote:Op vrijdag 25 november 2005 23:38 schreef Zwansen het volgende:
Is dit een jaarlijks evenement trouwens?
Maar die update geen data-update's. Daarvoor moet je VS opnieuw opstarten (al gedaan?)quote:Op vrijdag 25 november 2005 23:57 schreef Sandworm het volgende:
Version check complete
//
No updates are required
quote:To clarify the matter all the experts and skippers have been assembled, their opinions gathered and the near unanimous verdict is that ABN AMRO ONE is in the lead.
Bewegen de druklijnen wel als je de tijd erg snel vooruit of achteruit spoelt?quote:Op zaterdag 26 november 2005 00:11 schreef Sandworm het volgende:
Opnieuw opgestart...zelfde resultaat. Misschien de reden waarom ik de afgelopen weken onzin uitgekraamd heb? Snap er niets van...
en ik denk dat deze stand nu wel beetje goed is, aangezien ze nu op 1 lijn naar kaapstad gaan.quote:Op zaterdag 26 november 2005 09:55 schreef komrad het volgende:
de voorsprong van de AAB1 neemt weer toe
mja, het verrschil tussen AAB2 en brasil is vele malen kleiner. Staan naast elkaar ongeveer.quote:Op zaterdag 26 november 2005 10:27 schreef WEST het volgende:
[..]
en ik denk dat deze stand nu wel beetje goed is, aangezien ze nu op 1 lijn naar kaapstad gaan.
en de AAB2 komt ook sterk naar de brasil1
De isobaren verschuiven wel. Heel vreemd.quote:Op zaterdag 26 november 2005 00:39 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Bewegen de druklijnen wel als je de tijd erg snel vooruit of achteruit spoelt?
Dan heb je (bijna) AAB...quote:Op zaterdag 26 november 2005 22:27 schreef rubbereend het volgende:
gewoon A bij A en B bij B etc. etc.
quote:
een inkoppertjequote:
Das vooral 'toevallig' tijdens de laatste meting, Ervoor voer AAB1 een groot deel steeds boven de 20 knopen.quote:Op zaterdag 26 november 2005 19:21 schreef WEST het volgende:
er zit trouwens nog wel een verschil in met wind en speed van de AAB1 en de AAB2
En die zal nog hoger worden. 454 nm in 24h is gemiddeld 18knopen. Momenteel varen ze constant boven de 20 (nu 24), dus een record is mogelijk!quote:Op zaterdag 26 november 2005 23:13 schreef Sandworm het volgende:
Het was ff met de billen bij elkaar de laatste dagen, maar AAB1 heeft de snelheid weer gevonden![]()
![]()
[afbeelding]
gewoon VS gedeinstalleerd? en daarna opnieuwquote:Op zaterdag 26 november 2005 11:34 schreef Sandworm het volgende:
[quote]
i have deleted the
c:\program files\virtula spectator\volvo ocean race 2005\telemetry\leg01 directrory
and executing the program again , the weather data is now ok
[\quote]
Het werkt!![]()
Kijk er nu ineens heel anders tegenaan
![]()
Volgens mij alleen de datafiles van Leg 1 verwijderd, en VS opnieuw opgestart.quote:Op zaterdag 26 november 2005 23:52 schreef WEST het volgende:
[..]
gewoon VS gedeinstalleerd? en daarna opnieuw
ja ik merk het, bij mij ging de wind ook verkeerd, maar das ook weer opgelostquote:Op zaterdag 26 november 2005 23:53 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Volgens mij alleen de datafiles van Leg 1 verwijderd, en VS opnieuw opgestart.
dat heb ik nu dan ook maar geprobeerd... Resultaat: af en toe een windpijltje, maar geen isobaren. En wat nog vreemder is (tenminste, ik heb er nog niemand over gehoord: de schepen bestaan nog steeds uit blokjes; niets geen grafisch hoogstaande racers)quote:Op zondag 27 november 2005 00:04 schreef WEST het volgende:
[..]
ja ik merk het, bij mij ging de wind ook verkeerd, maar das ook weer opgelost![]()
Op het VS forum (http://helpdesk.virtualspectator.com/showthread.php?s=&threadid=2748) is nog iemand met dat probleem. Het is de laatste post. Maar misschien kan je hier even verder zoeken.quote:Op zondag 27 november 2005 04:41 schreef lev_myskin het volgende:
[..]
dat heb ik nu dan ook maar geprobeerd... Resultaat: af en toe een windpijltje, maar geen isobaren.
Komt dat niet gewoon door een 'slechte' pc? VS vraagt voornamelijk van de videokaart veel.quote:Op zondag 27 november 2005 04:41 schreef lev_myskin het volgende:
[..]
dat heb ik nu dan ook maar geprobeerd... Resultaat: af en toe een windpijltje, maar geen isobaren. En wat nog vreemder is (tenminste, ik heb er nog niemand over gehoord: de schepen bestaan nog steeds uit blokjes; niets geen grafisch hoogstaande racers)
Verder: zes-uurs data van zowel AAB 2 als 2 geeft gemiddelde snelheid van boven de 21 knopen; wanneer dit langer dan een dag wordt volgehouden zien we een nieuw 24 uus record.
Nog verder: Als het nog mag wil ik graag m'n poll-voorspelling van eerste aankomst verplaatsen naar 4:30 uur op 2 december. Bij nader inzien denk ik toch niet dat ze er al op de 30e zijn...
485 nm is ook maar 20 knopen. Daar zitten ze boven.quote:Op zondag 27 november 2005 09:28 schreef Sandworm het volgende:
AAB1 485 mijl afgelopen 24 uur
AAB2 477 mijl afgelopen 24 uur
Zou er nog een nieuw record in zitten?
Ik las het net...quote:Op zondag 27 november 2005 10:15 schreef komrad het volgende:
staat op de site van VOR, lees zelf maar
hij stelt dat als de wind nog veel meer toeneemt dat hij een keuze moet maken waarbij hij zegt dat hij voor de snelst en niet de veiligste optie gaat
Welkom Redbenzquote:Op zondag 27 november 2005 10:53 schreef Redbenz het volgende:
Maar net ontdekt dat fokkers ook van zeilen houden, ik dacht dat ik in mijn eentje de VS zo'n 24 per dag aan het volgen was.
ABN rulez...
Dat viel mij ook op jaquote:Op zondag 27 november 2005 16:27 schreef the_disheaver het volgende:
'hebben we in een soort van programma gezet...'
Pfff, dat was gewoon VS hoor...![]()
Je bedoeld de Grib files. Volgens mij zij die wel te verkrijgen. Farr40 had laatst een site met deze files.quote:Op zondag 27 november 2005 16:41 schreef the_disheaver het volgende:
Is dat weerkaartje die ze op NOS zonet lieten zien ook ergens te vinden (met wind'strepen' ipv bewegende pijltjes)
Zie opquote:Op zondag 27 november 2005 21:53 schreef Sandworm het volgende:
Goedenavond weer allen. Helaas de uitzending van NOS gemist. Weet iemand of dat nog ergens terug te zien is?
Hoef je mij toch niet te vertellenquote:Op zondag 27 november 2005 22:03 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Zie op
[Zeilen] Volvo Ocean Race (#3) - Leg 1
blijkbaar welquote:Op zondag 27 november 2005 22:20 schreef Sandworm het volgende:
[..]
Hoef je mij toch niet te vertellen.. Kan daar alleen nergens iets vinden om de uitzending terug te zien. Of is Talpa alweer verder dan NOS
![]()
quote:Op zondag 20 november 2005 23:41 schreef the_disheaver het volgende:
<snip>
Nossport.nl - Thema pagina van de NOS over de VOR. Wordt niet erg vaak vernieuwd. De items die iedere zondag om 15h00 worden uitgezonden in Studio Sport zijn hier vanaf de daaropvolgende maandag te bekijken.
<snip>
Ow, sorry... De antwoord moet dan 'nee' zijnquote:Op zondag 27 november 2005 22:31 schreef Sandworm het volgende:
Ja, maar dat is dus maandag pas... En dat vroeg ik niet![]()
Niet veel meer dan we al wisten. PotC is in CT, Movistar ligt nog in spanje, wachten op zeereis per vrachtboot, of met zeil Wat beelden uit VS en een uitlegje over waarom ze zuiderlijk zijn gegaan.quote:Nou ja, dan miet jij maar verslag doen![]()
quote:Tot nu toe ben ik blij voor AAB1 en AAB2, maar ook voor Juan K. en Heiner. Lijken toch ff de wereld een poepie te zullen laten ruiken.
Altijdquote:Op zondag 27 november 2005 22:57 schreef Sandworm het volgende:
Als jij de volgende al weer heb klaarstaan....
De stand van de PotC is nog altijd niet aangepast. Zie ik misschien iets over het hoofd?quote:Op dinsdag 22 november 2005 18:03 schreef Sandworm het volgende:
[..]
Nog even doorzeuren.
1) Sunergy heeft op dit moment 0 punten. Als ze als 5e fernando passeren, hebben ze 1.5 punt en als ze als 5e Cape Town halen krijgen ze 3 punten. Dit lijkt me een heel reeel scenario. Totaal dus 4,5 en dus boven de Pirates.
2) Pirates heeft nu 2,5 punt van Sanxenxo. Hebben de scoring gate niet gehaald en nu officieel uit de wedstrijd. Waar komt dan die ene punt vandaan waardoor ze op 3,5 staan? Dit is namelijk in strijd met de cijfers van Movistar (2.0 in Sanxenxo en 0 in deze leg)
Ow sorry, de laatste stand hier is van 11.00. Die van 17.00 is niet gepost. Sorry....quote:Op zondag 27 november 2005 23:03 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Die was van 6 uur geleden ja...
hier staat het wel juist, in de email idd niet. Ff beter kijkenquote:Op zondag 27 november 2005 23:05 schreef Sandworm het volgende:
[..]
De stand van de PotC is nog altijd niet aangepast. Zie ik misschien iets over het hoofd?
Nee, ik kijk verkeerd... Ik snap hun logica ook niet.quote:Op zondag 27 november 2005 23:09 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
hier staat het wel juist, in de email idd niet. Ff beter kijken
1 2 3 4 5 6 7 8 | ABN AMRO ONE 1507 ABN AMRO TWO +64 Brasil 1 +135 Ericsson Racing Team +173 Sunergy and Friends +1306 movistar No Data Pirates of the Caribbean DNF |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |