Dat heette toen nog de Whitbread Around the World. Zeg maar de voorloper van deze Ocean Race.quote:Op zaterdag 12 februari 2005 14:39 schreef zjroentje het volgende:
Ja!
Dat wordt weer koortsachtig teletekst enzo checken voor de laatste posities van de boten, net zoals toendertijd met de Brunel Sunergy. Of was dat een andere zeilrace?
klopt dat was bij de editie van 1997/1998 volgens mij, dat was ook de eerste keer dat ik hem volgdequote:Op zaterdag 12 februari 2005 15:11 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Dat heette toen nog de Whitbread Around the World. Zeg maar de voorloper van deze Ocean Race.
eerst F1 seizoen en daarna gelijk het volgen van deze racequote:
een dik half jaarquote:Op donderdag 31 maart 2005 14:13 schreef Falco het volgende:
Dit zijn wel de stoerdere sportevenementen. Het duurt ook wel langer dan een gemiddeld sportevenement.
Of gebroken masten... Gezien de enorme uitbouw die het ABN AMRO grootzeil heeft verwacht ik spectaculaire effecten bij het gijpen met 40 knopen windquote:Op zondag 3 april 2005 21:55 schreef Farr40 het volgende:
verder voorspel ik hierbij dat er minimaal één boot afborreld met (kant)kiel problemen... wat eigenlijk wel heel vet is
hij doet het niet echtquote:Op maandag 18 april 2005 11:16 schreef Farr40 het volgende:
http://www.volvocars.com/_campaigns/VolvoOceanRace/new_start.htm
ok dit is echt een mustsee als je het gaat volgen
nu doet die het wel.., op die manier is het wel gaaf jaquote:Op maandag 18 april 2005 13:22 schreef Farr40 het volgende:
loaden duurt erg lang ik moest ook 10 minuten wachten
Klinkt goed!quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 11:27 schreef Ambrosius het volgende:
Morgenmiddag een voorbeschouwing (met o.a. oude beelden) bij de NOS. De NOS gaat er ook ruim aandacht aan besteden in de sportjournaals als ik het goed begreep.
Goed van de NOS, altijd mooi om te volgen.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 11:27 schreef Ambrosius het volgende:
Morgenmiddag een voorbeschouwing (met o.a. oude beelden) bij de NOS. De NOS gaat er ook ruim aandacht aan besteden in de sportjournaals als ik het goed begreep.
Daar had Jack gelijk in.quote:Op zondag 30 oktober 2005 10:49 schreef Ambrosius het volgende:
De voorbeschouwing, met historische terugblik, schijnt vanmiddag rond 16.30 te zijn (dat zei Jack tenminste gisteren).
wat moet ik me bij die scorings gate voorstellen?quote:Op maandag 31 oktober 2005 18:06 schreef Farr40 het volgende:
Opzich wel tof dat er eindelijk eens wat meer exposure is voor de zeilsport, alleen jammer dan dat ze iemand als Bouscholte als expert nemen....
Die scoringgates zijn wel goed denk. Dan is tenminste niet je hele serie verpest als je het aan het eind van een lange etappe je goede positie vergooit (AssaAbloy vorige editie 1e etappe)...
Ben benieuwd hoe de eerste inshore races in Sanxenxo gaan verlopen. ik zie best grote verschillen in de ontwerpen van de schepen dus ik denk dat er nog wel wat teams met hun neus tegen de muur lopen... Owja en uiteraard dat paul cayard die inshores gaat winnen. Die man is echt de koning van het shorttrack fleet racen
Nu, vaak zijn die scoringgates bij de VOR niet zo onzichtbaar, het zijn eilandengroepen (Zoals Fernando da Noronha eilanden voor de Braziliaanse kust, Eclipse Eiland bij Australië) of kapen (Kaap Hoorn, de Lizard) (en er zijn er nog vast een paar meer)quote:Op dinsdag 1 november 2005 09:17 schreef Farr40 het volgende:
Een waypoint (gpscoordinaat) die je aan een bepaalde kant moet paseren (dus een soort onzichtbare boei)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |