Dat heette toen nog de Whitbread Around the World. Zeg maar de voorloper van deze Ocean Race.quote:Op zaterdag 12 februari 2005 14:39 schreef zjroentje het volgende:
Ja!
Dat wordt weer koortsachtig teletekst enzo checken voor de laatste posities van de boten, net zoals toendertijd met de Brunel Sunergy. Of was dat een andere zeilrace?
klopt dat was bij de editie van 1997/1998 volgens mij, dat was ook de eerste keer dat ik hem volgdequote:Op zaterdag 12 februari 2005 15:11 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Dat heette toen nog de Whitbread Around the World. Zeg maar de voorloper van deze Ocean Race.
eerst F1 seizoen en daarna gelijk het volgen van deze racequote:
een dik half jaarquote:Op donderdag 31 maart 2005 14:13 schreef Falco het volgende:
Dit zijn wel de stoerdere sportevenementen. Het duurt ook wel langer dan een gemiddeld sportevenement.
Of gebroken masten... Gezien de enorme uitbouw die het ABN AMRO grootzeil heeft verwacht ik spectaculaire effecten bij het gijpen met 40 knopen windquote:Op zondag 3 april 2005 21:55 schreef Farr40 het volgende:
verder voorspel ik hierbij dat er minimaal één boot afborreld met (kant)kiel problemen... wat eigenlijk wel heel vet is
hij doet het niet echtquote:Op maandag 18 april 2005 11:16 schreef Farr40 het volgende:
http://www.volvocars.com/_campaigns/VolvoOceanRace/new_start.htm
ok dit is echt een mustsee als je het gaat volgen
nu doet die het wel.., op die manier is het wel gaaf jaquote:Op maandag 18 april 2005 13:22 schreef Farr40 het volgende:
loaden duurt erg lang ik moest ook 10 minuten wachten
Klinkt goed!quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 11:27 schreef Ambrosius het volgende:
Morgenmiddag een voorbeschouwing (met o.a. oude beelden) bij de NOS. De NOS gaat er ook ruim aandacht aan besteden in de sportjournaals als ik het goed begreep.
Goed van de NOS, altijd mooi om te volgen.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 11:27 schreef Ambrosius het volgende:
Morgenmiddag een voorbeschouwing (met o.a. oude beelden) bij de NOS. De NOS gaat er ook ruim aandacht aan besteden in de sportjournaals als ik het goed begreep.
Daar had Jack gelijk in.quote:Op zondag 30 oktober 2005 10:49 schreef Ambrosius het volgende:
De voorbeschouwing, met historische terugblik, schijnt vanmiddag rond 16.30 te zijn (dat zei Jack tenminste gisteren).
wat moet ik me bij die scorings gate voorstellen?quote:Op maandag 31 oktober 2005 18:06 schreef Farr40 het volgende:
Opzich wel tof dat er eindelijk eens wat meer exposure is voor de zeilsport, alleen jammer dan dat ze iemand als Bouscholte als expert nemen....
Die scoringgates zijn wel goed denk. Dan is tenminste niet je hele serie verpest als je het aan het eind van een lange etappe je goede positie vergooit (AssaAbloy vorige editie 1e etappe)...
Ben benieuwd hoe de eerste inshore races in Sanxenxo gaan verlopen. ik zie best grote verschillen in de ontwerpen van de schepen dus ik denk dat er nog wel wat teams met hun neus tegen de muur lopen... Owja en uiteraard dat paul cayard die inshores gaat winnen. Die man is echt de koning van het shorttrack fleet racen
Nu, vaak zijn die scoringgates bij de VOR niet zo onzichtbaar, het zijn eilandengroepen (Zoals Fernando da Noronha eilanden voor de Braziliaanse kust, Eclipse Eiland bij Australië) of kapen (Kaap Hoorn, de Lizard) (en er zijn er nog vast een paar meer)quote:Op dinsdag 1 november 2005 09:17 schreef Farr40 het volgende:
Een waypoint (gpscoordinaat) die je aan een bepaalde kant moet paseren (dus een soort onzichtbare boei)
¤20 mln. om precies te zijn. Vind ik toch wel raar. Volgens mij wordt dit evenemtent flink gehyped in Nederland, er doen zo weinig teams aan mee, dus ook weinig landen. Volgens mij spreekt dit niet de hele wereld aan. Terwijl ze bij de NOS en dé bank er wel heel veel aandacht aangeven...quote:Op woensdag 2 november 2005 11:36 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
Check dit filmpjeABN-AMRO stopt wel geld in die boten
![]()
http://team.abnamro.com/web/show/id=92790
quote:Havenrace,Sanxenxo (Spa),55,5 km:
1. Ericsson Racing Team (Zwe) 3,5 pnt
2. Brasil (Bra) 3,0 "
3. Pirates of the Caribbean,VS 2,5 "
4. Movistar (Spa) 2,0 "
5. ABN AMRO 2 1,5 "
6. ABN AMRO 1 1,0 "
7. Premier Challenge (Aus) 0,0 "
Was wel aardig, maar niet veel nieuws t.o.v. de zaterdagavond uitzending. Behalve dan het gesprek in de studio en wat gespeculeer over wie de sponsor van die zevende boot zou zijn geworden en welke NL-ers daarvoor in aanmerking zouden komen.quote:Op zondag 6 november 2005 23:46 schreef hermandeperman het volgende:
Gemist.
Was de uitzendig wat? Waarom doen ze niet net als met de Dakar iedere avond rond een uur of 11 een live verslag van die dag?![]()
Ja de zaterdagavonduitzending heb ik dus ook gemistquote:Op maandag 7 november 2005 00:23 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Was wel aardig, maar niet veel nieuws t.o.v. de zaterdagavond uitzending. Behalve dan het gesprek in de studio en wat gespeculeer over wie de sponsor van die zevende boot zou zijn geworden en welke NL-ers daarvoor in aanmerking zouden komen.
Het was een korte impressie van de 'proloog' en reacties daarvoor/daarna van de Nederlanders. Op zich heb je niet zoveel gemist, het echte werk moet natuurlijk nog beginnenquote:Op maandag 7 november 2005 00:46 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Ja de zaterdagavonduitzending heb ik dus ook gemist![]()
![]()
.
ik hoop zelf dat Hans Bouscholte aan het roer gaat staan.quote:Op maandag 7 november 2005 16:59 schreef -Carioca- het volgende:
Premier Challenge komt dan toch in Nederlandse handen:
http://www.nu.nl/news/621(...)andse_handen%27.html.
Ben benieuwd of ook de boot zelf dan onder Nederlandse vlag gaat varen, zou wel stoer zijn.
Benno Wiersma en Jan can Gelderen zijn overigens van Sunergy, die ook meesponsorde aan de vorige Nederlandse (toen nog) Whitbreadvloot.
Niets ten nadele van Peter Tans, maar op navigatiegebied is denk ik Marcel van Triest beterquote:Op maandag 7 november 2005 18:08 schreef Farr40 het volgende:
Nou ik niet, want als er een praatjesmaker en een lapzwans in de nederlandse zeilerij is dan is hij het wel. Zelfs als ie praat over zeilen op televisie maakt ie fouten.
Ik las dat Carolijn ook kandidaat is dat zou wel vrij tof zijn. dat maakt haar dan nog stoerder dan dat ze al is nu ze de volvo extreme 40 al zo rocked.
Peter Tans is ook een goede een echte crack zeker op navigatie gebeid....
elke dag in sportjournaals updates ervan en op zondagmiddag tijdens de studio sport uitzending wat meer.quote:Op vrijdag 11 november 2005 16:52 schreef hermandeperman het volgende:
Weet iemand al wanneer er iets gaat worden uitgezonden op TV?
Kan niets vinden op tvgids.nl nl...
shit ik moet beiden missenquote:Op vrijdag 11 november 2005 19:01 schreef -Carioca- het volgende:
Van de site van Zeilen:
VOLVO OCEAN RACE
VOR bij de NOS
De Volvo Ocean Race komt dit weekend bij Studio Sport aan bod tijdens de dweilpauzes van de wereldbekerwedstrijden schaatsen. Zaterdag 12 november, Nederland 2, in het programma van 19.50 tot 21.55.
Op Radio 1, bij NOS Langs de Lijn (14.00-17.00 uur) is een interview te horen met Richard Krajicek en Joop Alberda bij de start van de Volvo Ocean Race.
11 november, 2005
http://www.volvooceanrace.org/virtualspectator/index.aspx?bhcp=1quote:Op vrijdag 11 november 2005 17:51 schreef WEST het volgende:
maar wanneer komt die virtual Spector uit.., dat is altijd leuk om de race zo te volgen
Failed to intialize Direct3D Device zegt het dingquote:Op zaterdag 12 november 2005 14:49 schreef Pek het volgende:
[..]
http://www.volvooceanrace.org/virtualspectator/index.aspx?bhcp=1
Alleen maar beschikbaar voor de PC.quote:Op zaterdag 12 november 2005 14:49 schreef Pek het volgende:
[..]
http://www.volvooceanrace.org/virtualspectator/index.aspx?bhcp=1
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |