¤20 mln. om precies te zijn. Vind ik toch wel raar. Volgens mij wordt dit evenemtent flink gehyped in Nederland, er doen zo weinig teams aan mee, dus ook weinig landen. Volgens mij spreekt dit niet de hele wereld aan. Terwijl ze bij de NOS en dé bank er wel heel veel aandacht aangeven...quote:Op woensdag 2 november 2005 11:36 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
Check dit filmpjeABN-AMRO stopt wel geld in die boten
![]()
http://team.abnamro.com/web/show/id=92790
quote:Havenrace,Sanxenxo (Spa),55,5 km:
1. Ericsson Racing Team (Zwe) 3,5 pnt
2. Brasil (Bra) 3,0 "
3. Pirates of the Caribbean,VS 2,5 "
4. Movistar (Spa) 2,0 "
5. ABN AMRO 2 1,5 "
6. ABN AMRO 1 1,0 "
7. Premier Challenge (Aus) 0,0 "
Was wel aardig, maar niet veel nieuws t.o.v. de zaterdagavond uitzending. Behalve dan het gesprek in de studio en wat gespeculeer over wie de sponsor van die zevende boot zou zijn geworden en welke NL-ers daarvoor in aanmerking zouden komen.quote:Op zondag 6 november 2005 23:46 schreef hermandeperman het volgende:
Gemist.
Was de uitzendig wat? Waarom doen ze niet net als met de Dakar iedere avond rond een uur of 11 een live verslag van die dag?![]()
Ja de zaterdagavonduitzending heb ik dus ook gemistquote:Op maandag 7 november 2005 00:23 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Was wel aardig, maar niet veel nieuws t.o.v. de zaterdagavond uitzending. Behalve dan het gesprek in de studio en wat gespeculeer over wie de sponsor van die zevende boot zou zijn geworden en welke NL-ers daarvoor in aanmerking zouden komen.
Het was een korte impressie van de 'proloog' en reacties daarvoor/daarna van de Nederlanders. Op zich heb je niet zoveel gemist, het echte werk moet natuurlijk nog beginnenquote:Op maandag 7 november 2005 00:46 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Ja de zaterdagavonduitzending heb ik dus ook gemist![]()
![]()
.
ik hoop zelf dat Hans Bouscholte aan het roer gaat staan.quote:Op maandag 7 november 2005 16:59 schreef -Carioca- het volgende:
Premier Challenge komt dan toch in Nederlandse handen:
http://www.nu.nl/news/621(...)andse_handen%27.html.
Ben benieuwd of ook de boot zelf dan onder Nederlandse vlag gaat varen, zou wel stoer zijn.
Benno Wiersma en Jan can Gelderen zijn overigens van Sunergy, die ook meesponsorde aan de vorige Nederlandse (toen nog) Whitbreadvloot.
Niets ten nadele van Peter Tans, maar op navigatiegebied is denk ik Marcel van Triest beterquote:Op maandag 7 november 2005 18:08 schreef Farr40 het volgende:
Nou ik niet, want als er een praatjesmaker en een lapzwans in de nederlandse zeilerij is dan is hij het wel. Zelfs als ie praat over zeilen op televisie maakt ie fouten.
Ik las dat Carolijn ook kandidaat is dat zou wel vrij tof zijn. dat maakt haar dan nog stoerder dan dat ze al is nu ze de volvo extreme 40 al zo rocked.
Peter Tans is ook een goede een echte crack zeker op navigatie gebeid....
elke dag in sportjournaals updates ervan en op zondagmiddag tijdens de studio sport uitzending wat meer.quote:Op vrijdag 11 november 2005 16:52 schreef hermandeperman het volgende:
Weet iemand al wanneer er iets gaat worden uitgezonden op TV?
Kan niets vinden op tvgids.nl nl...
shit ik moet beiden missenquote:Op vrijdag 11 november 2005 19:01 schreef -Carioca- het volgende:
Van de site van Zeilen:
VOLVO OCEAN RACE
VOR bij de NOS
De Volvo Ocean Race komt dit weekend bij Studio Sport aan bod tijdens de dweilpauzes van de wereldbekerwedstrijden schaatsen. Zaterdag 12 november, Nederland 2, in het programma van 19.50 tot 21.55.
Op Radio 1, bij NOS Langs de Lijn (14.00-17.00 uur) is een interview te horen met Richard Krajicek en Joop Alberda bij de start van de Volvo Ocean Race.
11 november, 2005
http://www.volvooceanrace.org/virtualspectator/index.aspx?bhcp=1quote:Op vrijdag 11 november 2005 17:51 schreef WEST het volgende:
maar wanneer komt die virtual Spector uit.., dat is altijd leuk om de race zo te volgen
Failed to intialize Direct3D Device zegt het dingquote:Op zaterdag 12 november 2005 14:49 schreef Pek het volgende:
[..]
http://www.volvooceanrace.org/virtualspectator/index.aspx?bhcp=1
Alleen maar beschikbaar voor de PC.quote:Op zaterdag 12 november 2005 14:49 schreef Pek het volgende:
[..]
http://www.volvooceanrace.org/virtualspectator/index.aspx?bhcp=1
quote:
http://www.volvooceanrace.org/contact/contact.aspxquote:Op zaterdag 12 november 2005 16:29 schreef rucksichlos het volgende:
Waarom hebben ze hem niet gewoon in java gebouwd. Grmbl![]()
Mis je onderbouwing....quote:Op zondag 13 november 2005 00:54 schreef fokraiser het volgende:
volvo zuigt
ja dat viel mij ook al op van Bouwe.., gaat die denk ik wel veel mee verliezen.quote:Op zondag 13 november 2005 10:18 schreef Sandworm het volgende:
Morguh!
Stand 3:55
1)AAB2
2)Movistar
3)Pirates
4)AAB1
5)Brasil
6)Ericson
6)Sunergy
Vreemde manouvre doet Bouwe om 3:50 uur. Kan niet helemaal opmaken waarom, maar dat zal de volgende update wellicht laten zien. Volgende positie om 11:05
| 1 2 3 4 5 6 7 | ABN AMRO ONE 6013 +012 Brasil 1 6018 +017 Ericsson Racing Team 6030 +029 movistar 6067 +066 Pirates of the Caribbean 6105 +104 Sunergy and Friends 6162 +161 |
zeemijlenquote:Op zondag 13 november 2005 11:32 schreef Ambrosius het volgende:
Wat is de eenheid van de verschillen?
de movistar van bouwe bekking zat er vannacht goedbij.., toen maakte ze rond kwart voor 5 een rare maneuvere en dat kost ze heel wat mijlen. de Piraten van Paul Cayard hebben idd de zelfde maneuvere gedaan.quote:Op zondag 13 november 2005 11:37 schreef Ambrosius het volgende:
Vanaf plaats 5 zijn er dan toch al serieuze verschillen met de kop.
Vanmiddag bij Studio Sport trouwens weer een item, rond 15.45.
Ik heb geen verstand van zeilen maar het lijkt erop alsof ze gunstige wind of stroming verwachten vanuit de middellandse zee of zo.quote:Op zondag 13 november 2005 11:39 schreef WEST het volgende:
[..]
de movistar van bouwe bekking zat er vannacht goedbij.., toen maakte ze rond kwart voor 5 een rare maneuvere en dat kost ze heel wat mijlen. de Piraten van Paul Cayard hebben idd de zelfde maneuvere gedaan.
dat is wel jammer.., want met de huidige techniek moet dat toch vol automatisch gaan.quote:Op zondag 13 november 2005 11:38 schreef Coelho het volgende:
jammer dat die tracker niet gebaseerd is op de actuele gps data en dat we afhankelijk zijn van het wakker worden van de medewerker die de posities invoert...
quote:Op zondag 13 november 2005 01:08 schreef fokraiser het volgende:
lol... 65+ enzo, qua autos dan he!
brr, ik haat volvo gewoon.
Maar bij de inboard conditions van Movistar heeft die maar 10 knopen het log staan. Pirates doen de zelfde move. Ben er nog niet helemaal uit waarom. Stroming geloff ik niet, want er zitten meer deelnemers aan de linkerkant van het veld. Wind technisch hoeft het ook niet, wand er zijn deelnemers die hoger varen.....quote:Op zondag 13 november 2005 11:45 schreef WEST het volgende:
[..]
dat is wel jammer.., want met de huidige techniek moet dat toch vol automatisch gaan.![]()
en ik denk dat je wel een gelijk gaat krijgen over gunstige stromingen cq. wind
ABN 2 heeft gemiddeld 20 kts wind terwijl die movistar 33 kts gemiddeld heeft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |