quote:Op zondag 20 november 2005 23:38 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Dat zit lekker tussen de tijden die ik genoemd heb...pff, zitten zij nu ook al hier te lezen? :p
ik niet ik lig dan nog wel echt platquote:Op zondag 20 november 2005 23:38 schreef Sandworm het volgende:
[..]
Wie oh wie gaat de wekker zetten voor de 05:00 uur standen? ikhelaas......
Is ie terug te vinden?quote:Op zondag 20 november 2005 23:43 schreef WEST het volgende:
trouwens was een leuke uitzending vanmiddag en dan nog een live gesprek met de AAB2![]()
GMT, dus 4h00 Nederlandse tijdquote:Op zondag 20 november 2005 23:45 schreef the_disheaver het volgende:
is die 3.00h van VOR GMT? geen NL-tijd?
Al mijn eerder getypte text weg omdat The Disheaver zonodig een nieuw topic moest openenquote:
quote:[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/781324/1/50#32440669]zondag 20 november 2005 23:41topic bijgewerkt
ow, ik denk toch echt minstens een half uur, en misschien anderhalf uur eerder...quote:Op zondag 20 november 2005 23:45 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
GMT, dus 4h00 Nederlandse tijd.
Had hij toch na 1 dag al bijna gelijk gehadquote:Op zondag 3 april 2005 21:55 schreef Farr40 het volgende:
verder voorspel ik hierbij dat er minimaal één boot afborreld met (kant)kiel problemen... wat eigenlijk wel heel vet is
De Doldrums zijn ze goed doorgekomen dus ik hoop dat je je voorspelling bijsteltquote:Op zondag 13 november 2005 00:53 schreef Sandworm het volgende:
Hallo allemaal! Blij te zien dat er voor de VOR ook een topic is aangemaakt. En dat er dus nog meer gekken zijn die dit volgen. Spectator is live en running. Mijn voorspelling voor deze ettape: doldrums, dus AAB 1 en 2 gaan niet hoog finishen. Ik zet de muntjes op Ericson....
Dank, maar ik heb er wel satelliet van gemaaktquote:Op maandag 21 november 2005 00:16 schreef hermandeperman het volgende:
Heb trouwens nog een klein foutje gezien in de OP die ik ben vergeten te verbeteren... het is sattelietfoto's ipv satalietfoto's.
ik kan hier op school niet naar mijn server komen.quote:Op maandag 21 november 2005 09:17 schreef hermandeperman het volgende:
Iemand een screen van de huidige standen? Ben niet in staat hem op te slaan...
Mooie X!quote:Op maandag 21 november 2005 09:27 schreef Farr40 het volgende:
Bron: http://www.zeilen.com/exec/search.cgiquote:“Ja natuurlijk moet deze race serieus nemen,” antwoordt Peter van Niekerk op de vraag wat hij van de Volvo Ocean Race vindt. We bellen de America’s Cup- en ex-Whitbreadzeiler op zijn basis in Valencia.
Van Niekerk: “Het is gewoon pure pech dat zo snel al twee boten zijn uitgevallen. Het zijn echte racers, extreem gebouwd, dus is er nu eenmaal kans op schade. Toen wij in 1997/98 in de Whitbread zeilden, voeren we met gemiddeld 10 knopen rond de wereld. Deze Volvo Open 70’s doen nu al gemiddeld 15, 16 knopen! Dit is gewoon de ontwikkeling, de toekomst. Dankzij het puntensysteem is het mogelijk om terug te komen, wat de competitie alleen maar ten goede komt.”
“De zeilers in deze Volvo zijn allemaal maximaal gefocussed. Ook daarom moet je deze race serieus nemen, het is topsport. Ik kan wel voorstellen wat die gasten meemaken en straks in de Zuidelijke Oceaan begint het echte werk met 40 knopen wind en meer.”
“Toen ik bij de start in Vigo ging kijken, had ik wel even het gevoel dat ik zelf op zo’n boot wilde zitten. Ik volg de race ook, m’n laptop staat naast m’n bed, dus ’s avonds en ’s morgen check ik de laatste posities. Maar ik heb gekozen voor het America’s Cup circuit. Ik ben wel gevraagd voor deze Volvo; nee, door wie zeg ik niet. Ik sta op een reservelijst. Van december tot maart heb ik vrij; dan zeilen we niet met Alinghi. Dus in die periode kan ik invallen, op de routes Kaapstad-Melbourne en Melbourne-Rio.”
“Ik ga trouwens naar Australië; zeilen, ja. De Sydney-Hobart zeil ik op de 97-voeter Shockwave. Verder doe ik mee aan de Edsel National in Melbourne en de Steinlager Cup in Auckland.”
Het team Alinghi heeft een succesvol siezoen achter de rug. Het won aan de lopende band in de Louis Vuitton Acts. Van Niekerk: “We draaien met twee zeilteams en iedereen heeft dit seizoen ten minste een Act gezeild. Ik was grootzeilgrinder in de laatste Acts. Nee, ik ben er niet zo mee bezig of ik al of niet in het A-team zit; het gaat erom of het hele team wint. Als grinder kom ik kracht te kort; ik ben van nature geen grinder; daarvoor heb ik te weinig spiermassa, maar ik ben er wel fit genoeg voor. Er heerst binnen het team Alinghi een goede atmosfeer; het is plezierig werken. De tijd vliegt werkelijk voorbij. Ik ben blij dat ik erbij zit.”
daar had bouwe bekking het gister in studio sport ook over.., dus dat zal dan wel zo zijn.quote:Op maandag 21 november 2005 11:42 schreef -Carioca- het volgende:
Vanochtend las ik overigens in de Telegraaf dat Movistar per vrachtschip naar Kaapstad zou gaan. Heeft iemand dat al ergens anders al gehoord of lullen ze maar wat![]()
Ze hadden even een dipje. Ze hadden minder wind en dus minder snelheid. Maar bij de laatste tussenstand liepen ze weer uit (24hr data):quote:Op maandag 21 november 2005 13:14 schreef thijsdetweede het volgende:
Kan iemand me uitleggen waarom AAB1 ruim 30 mijl van zijn voorsprong verliest binnen no-time? Volgens mij zouden ze juist weer moeten gaan uitlopen, toch?
1) AAB1 heeft net in de luwte van de archipel gezeild. Hierdoor is de snelheid waarschijnlijk wat afgenomen. Maar belangrijker:quote:Op maandag 21 november 2005 13:14 schreef thijsdetweede het volgende:
Kan iemand me uitleggen waarom AAB1 ruim 30 mijl van zijn voorsprong verliest binnen no-time? Volgens mij zouden ze juist weer moeten gaan uitlopen, toch?
quote:Op maandag 21 november 2005 13:27 schreef lev_myskin het volgende:
[..]
1) AAB1 heeft net in de luwte van de archipel gezeild. Hierdoor is de snelheid waarschijnlijk wat afgenomen. Maar belangrijker:
2) Doordat de AAB1 nu afwijkt van de rechte lijn naar Kaapstad (ze varen zuidelijker) en de rest van de schepen recht op hun dichtsbijzijnde doel afvaren (de archipel waar de scoring gate ligt), leggen de andere schepen meer effectieve mijlen af dan de AAB1.
Ik hoorde vorige week op de radio dat ze per vrachtvliegtuig, een Antonov, vervoerd gaat worden.quote:Op maandag 21 november 2005 11:42 schreef -Carioca- het volgende:
Vanochtend las ik overigens in de Telegraaf dat Movistar per vrachtschip naar Kaapstad zou gaan. Heeft iemand dat al ergens anders al gehoord of lullen ze maar wat![]()
bronquote:At 13.00 UTC today, the Ericsson Racing Team rounded the first scoring gate at Fernando de Noronha in second place. They pick up 3 points, bringing their current total to 6.5 and retaining their position at the top of the Volvo Ocean Race leaderboard. More information to follow.
bronquote:São Paulo - Brasil 1 crossed the first score gate at Fernando de Noronha, at 9h56 (Brazilian time), in the third position of the first leg of Volvo Ocean Race, between Vigo (Spain) and Cape Town (South Africa). This result maintains the boat commanded by Torben Grael with 5,5 points and the second place in general stands.
bronquote:As you all know by now, ABN AMRO ONE passed the scoring gate of Ferando de Noronha at 1:30 AM GMT this Monday morning with a lead more than 80 miles. Second placed Ericsson passed the Archipelago of the Brazilian coast at 11:30 AM GMT, followed only 26 minutes after by Brasil 1 (at 11:56 AM GMT) and ABN AMRO TWO at 12:15 PM GMT. All of them before the 9th day of the race was completed.
Misschien staan ze gewoon op dat eiland?quote:Op maandag 21 november 2005 17:03 schreef Sandworm het volgende:
En de AAB dus als vierde
[..]
bron
Mijn vraag is hoe het kan dat deze gegevens dus al op de verschillende websites staan. Ik dacht dat informatie alleen via race-cie gegeven werd op de tijden dat ook de data op de VOR site aangepast worden. Maar uit de verschillende team pagina's blijkt dat ze deze informatie al eerder hebben. Zou er dan toch contact zijn tussen de boten en de wal-teams?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |