bron: teleacquote:teun pronk is 26 jaar oud. vorig jaar is hij bij een ongeluk op de olieraffinaderij waar hij werkte ernstig verbrand. tot het moment waarop hij voor de behandeling van zijn brandwonden onder narcose gebracht werd, herinnert hij zich alles. hij dacht toen nog, dat zijn letsel mee zou vallen. teun is vier weken in slaap gehouden. toen hij wakker werd, ontdekte hij dat zijn lichaam zwaar verminkt was. zijn hoofd, armen, benen, rug, en billen zijn ernstig verbrand. hij heeft tot nu toe vier operaties ondergaan om zijn rechterarm, hand, mond en ogen te corrigeren. teun heeft een enorme vechtlust. hij wil zijn normale leven terug en daar heeft hij alles voor over.
quote:op dinsdag 8 november 2005 22:10 schreef 0 het volgende:
als je totaal gek bent op je partner dan ren je niet weg bij een verminking.
nee idd, de auto gaat sneller.quote:op dinsdag 8 november 2005 22:10 schreef 0 het volgende:
is dat wel zo..?quote:op dinsdag 8 november 2005 22:10 schreef 0 het volgende:
hell no, in de uitzending (link in op) zie je foto's van hem vroeger, echt een knappe man.quote:op dinsdag 8 november 2005 22:19 schreef maryse het volgende:
die teun was vast eerst ook al lelijk.
ook dat inderdaadquote:
quote:op dinsdag 8 november 2005 22:13 schreef kenker het volgende:
nee idd, de auto gaat sneller.
die docu heb ik ook gezien, maar ik meen dat ze toch wel wat afgelegen gingen wonen.quote:op dinsdag 8 november 2005 22:38 schreef releaze het volgende:
*verhaal*
ik denk dat dit de grote waarheid is in deze situaties. de persoon die dit overkomt verandert compleet. het is niet dat deze persoon verder dezelfde blijft, de persoon waarvan jij hebt gehouden maar alleen dan met een andere buitenkant. de persoon verandert innerlijk enorm veel en als je voor zo'n ongeval denkt 'de ware' te hebben gevonden dan wordt het innerlijk eigenlijk per definitie slechter als het verandert.quote:op dinsdag 8 november 2005 22:14 schreef aglarrr het volgende:
en ik zou etisch gezien graag willen antwoorden met: "als je totaal [...] bij een verminking" maar ik vraag me af hoe't in het echt zal gaan. je partner verandert niet alleen uiterlijk, maar ook innerlijk. en bovendien ben je ook ooit verliefd geworden op de buitenkant.
ik zou het echt niet weten en, nogmaals, hoop nooit geconfronteerd te worden met die keuze.
en als je het nu omdraaid? jij hebt echt de liefde van je leven en met jouw uiterlijk (en eventueel karakter) veranderd drastisch. en je vriendin zegt xebro het was leuk maar nu ben je lelijk dus je zoekt het maar uit?quote:op woensdag 9 november 2005 00:01 schreef xebrozius het volgende:
ik zal wel weer uitermate egoistisch zijn maar ik zou niet meer bij mijn partner blijven. als ik walgend sex zou moeten hebben, haar niet meer durf aankijken omdat ze dan mijn avondeten vergald dat soort dingen. dan denk ik toch echt aan mezelf...
de karaktertrekken zijn van degene die je liefhebt, het uiterlijk wat je liefhebt is weg. en zodra dat gebeurt op een zeer plotselinge manier kun je er gewoon niet aan wennen en zal de relatie geen stand houden. ik heb een vriendin niet alleen voor mezelf maar ook voor de buitenwereld.
ik vraag me af, zou je niet zoiets hebben van "herinner me zoals ik was, zoals ik eruit zag en zoals ik was, dit is nu allemaal veranderd en ik wil niet dat je me zo ziet". ik twijfel nml over wat ik zou doen als t me zelf zou overkomen.quote:op woensdag 9 november 2005 00:09 schreef prupke het volgende:
en je vriendin zegt xebro het was leuk maar nu ben je lelijk dus je zoekt het maar uit?
jij denkt dat dat niet vaak voorkomt? zal ik je maar even uit de illusie van de knuffelkroelwereld halen, het gebeurt erg veel. mensen die van een relatie naar een soort van zorg relatie schuiven. het zou mijn hart breken, maar ik zou het wel snappen. inzien dat ik niet meer de persoon ben die ik was zowel fysiek en mentaal. je partner kan je niet meer herkennen als zijnde diegene die ze tegenkwam in de kroeg, waar de vonk oversloeg etc etc. ze ziet enkel nog een mismaakt persoon, vrij weinig mensen kunnen die verandering aan.quote:op woensdag 9 november 2005 00:09 schreef prupke het volgende:
[..]
en als je het nu omdraaid? jij hebt echt de liefde van je leven en met jouw uiterlijk (en eventueel karakter) veranderd drastisch. en je vriendin zegt xebro het was leuk maar nu ben je lelijk dus je zoekt het maar uit?
je egotrip houdt maar niet op, is het wel... een forum over jou...quote:op woensdag 9 november 2005 00:19 schreef prupke het volgende:
ik zeg niet dat het niet vaak voorkomt. maar nu word er eigenlijk maar van een kant gevraagd van wat je zou doen. ik reageerde meteen van hoe en wat. maar als ik dan ga denken als het mij zou gebeuren hoe zou ik het dan vinden van wat mijn partner zou doen?
ik zou haar overtuigen gothic te worden, dan moet ze overdag binnenblijven in huis vanwege de 'zon' (lees: voorkomen dat er buiten de deur contacten worden gelegd). en vooral veel in de duisternis blijven (dan kan ze 's nachts ook met mij over de straat als de maan niet schijnt).quote:op woensdag 9 november 2005 00:22 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
als mij zoiets zou overkomen ga ik (denk ik) niet van mijn vriendin verwachten dat ze bij me blijft.
zie editquote:op woensdag 9 november 2005 00:27 schreef xebrozius het volgende:
[..]
ik zou haar overtuigen gothic te worden, dan moet ze overdag binnenblijven in huis vanwege de 'zon' (lees: voorkomen dat er buiten de deur contacten worden gelegd). en vooral veel in de duisternis blijven (dan kan ze 's nachts ook met mij over de straat als de maan niet schijnt).
en juist om deze reden zul jij nooit de liefde van je leven vinden...quote:op dinsdag 8 november 2005 22:18 schreef robbiericardo het volgende:
hoe je dr uit ziet is 1 van het belangrijkste wat er maar kan zijn in een relatie en je kunt wel keiveel van dr houden maar als zij opeens er lelijk uitziet dan denk je ook wel van moet dit nou en moet ik hir nou meeverder gaan?? nee zeg ik dan als jij twijfelt dan moet jij het niet doen en niet als een huigelaar gaan zitten van hee schat je ziet er niet uit maar ik blijf altijd bij je want ik hou van jouw want dat is dan niet waar
quote:op woensdag 9 november 2005 10:17 schreef het.ismij het volgende:
bertv.
en wat is er met jou gebeurd dan als ik vragen mag?
*denk je*quote:op woensdag 9 november 2005 11:12 schreef emel het volgende:
ik zou bij mijn partner blijven
oke die ging weer net iets te ver imo.quote:op woensdag 9 november 2005 11:16 schreef belusting het volgende:
tja de sekslust neemt wel af, de klap is enorm en je voelt je verplicht om diegene zich aantrekkelijk en zo te laten voelen waardoor je dat frikadelletje toch moet pijpen
als ik van hem zielsveel hou, dan ga ik hem niet verlaten.quote:
dat is waarquote:op woensdag 9 november 2005 11:27 schreef het.ismij het volgende:
* het.ismij kan zich inkomen dat je nu "tuurlijk verlaat ik mijn partner niet". roept.
maar ik denk eerlijk gezegd niet dat je er nu niets zinnigs over kunt zeggen, mits je er zelf in zit.
dit is wel onder de aanname dat je partner je partner blijft. ik kan me voorstellen dat iemand psychisch dusdanig een klap krijgt, dat iemand een totaal andere persoonlijkheid gaat ontwikkelen. in dat geval zou ik iemand mogelijk niet meer als mijn partner zien, want de persoon die hij dan is, is niet de persoon waar ik een relatie mee heb/had...quote:op woensdag 9 november 2005 11:17 schreef jo0lz het volgende:
goede vraag voor hier op het forum. ze zullen allemaal zulke zieke reacties geven.
als het om mijn parter gaat, zeker zou ik dan steun geven. wij hebben 2 kinderen, ik zou nooit bij haar weggaan om zoiets.
da zou te erg zijn.
mee eens.quote:op dinsdag 8 november 2005 22:10 schreef 0 het volgende:
nee, dat is niet zo. na brandwonden kunnen ze er alleen zoiets van maken:quote:op woensdag 9 november 2005 11:41 schreef weshell het volgende:
ik peerde hem ook geloof ik....
plastic chirurgie kan ook heel wat uitmakenmischien kunnen ze er wel een shakira van maken ofzo
toch vind ik "de persoon waar je bent van gaan houden is niet meer" zo vaag. alsof het vrouwtje waar je nu nog mee bent hetzelfde is al de dag waarop je verliefd op haar werd. al helemaal als je een lange relatie achter de rug hebt, je ontwikkelt allebei en in die ontwikkeling ga je mee. er gebeuren in een mensenleven zoveel cruciale dingen die mensen veranderen en ik vind het enigszins zwak als je bij de veranderingen zou zeggen "je bent niet dat meisje van gisteren meer, toedeloe". als je ouder komt te overlijden, als je kind komt te overlijden, als je een "misvormd", gehandicapt kind krijgt, als je je baan verliest, als je een autoongeluk hebt gehad, als je promotie tot baas hebt gekregen, als je gaat studeren, als je met je studie klaar bent... noem het maar op. het zijn allemaal dingen die mensen al dan niet geleidelijk doen veranderen. het zou echt behoorlijk ernstig zijn, en het getuigt naar mijn mening ook wel dat je de relatie dan niet "waard" was of aankon, dat je na een heftige verandering gelijk opgeeft. ik zie dat werkelijk niet snel gebeuren bij mensen die jaren geleden voor elkaar kozen en bij wijze van spreken gisteren ook nog wisten dat ze net zo veel, zodan niet vele malen meer, van elkaar houden dan op die dag tijden terug. dat gooi je niet zo snel weg, lijkt me.quote:op woensdag 9 november 2005 13:09 schreef gf het volgende:
ik zou het zeker wel willen. maar makkelijk wordt het niet. zowel voor haar als voor mij. zo'n ongeluk veranderd je niet alleen fysiek. de persoon waar je van bent gaan houden is niet meer. lichamelijk al helemaal niet. natuurlijk zou ik andersom willen dat ze bij mij bleef, logisch. maar ik zou het ook begrijpen als ze dat niet meer wilt.
ze is toch ook niet meer de persoon die ze was. de misvorming is al een grote verandering, die haar ook mentaal enorm zal veranderen. neem ik m'n eigen vriendin als voorbeeld. dat is nu een enorm sociaal iemand, die altijd wel vrolijk is. heel makkelijk met iedereen een praatje maakt. dat vind ik leuk aan haar. stel dat ze een ongeluk krijgt en ineens een dood, saai, stil persoon wordt dat liever binnen zit de hele week en mensenschuw wordt omdat ze bang is voor rotte reacties. dan is ze niet meer wie ze was, niet meer de persoon die ik zo leuk vond. keihard, maar kan je niet ontkennen.quote:op woensdag 9 november 2005 13:25 schreef releaze het volgende:
[..]
toch vind ik "de persoon waar je bent van gaan houden is niet meer" zo vaag. alsof het vrouwtje waar je nu nog mee bent hetzelfde is al de dag waarop je verliefd op haar werd. al helemaal als je een lange relatie achter de rug hebt, je ontwikkeld allebei en in die ontwikkeling ga je mee. er gebeuren in een mensenleven zoveel cruciale dingen die mensen veranderen en ik vind het enigszins zwak als je bij de veranderingen zou zeggen "je bent niet dat meisje van gisteren meer, toedeloe". als je ouder komt te overlijden, als je kind komt te overlijden, als je een "misvormt", gehandicapt kind krijgt, als je je baan verliest, als je een autoongeluk hebt gehad, als je promotie tot baas hebt gekregen, als je gaat studeren, als je met je studie klaar bent... noem het maar op. het zijn allemaal dingen die mensen al dan niet geleidelijk doen veranderen. het zou echt behoorlijk ernstig zijn, en het getuigt naar mijn mening ook wel dat je de relatie dan niet "waard" was of aankon, dat je na een heftige verandering gelijk opgeeft. ik zie dat werkelijk niet snel gebeuren bij mensen die jaren geleden voor elkaar kozen en bij wijze van spreken gisteren ook nog wisten dat ze net zo veel, zodan niet vele malen meer, van elkaar houden dan op die dag tijden terug. dat gooi je niet zo snel weg, lijkt me.
en na wat voor een periode is dat?quote:op woensdag 9 november 2005 13:33 schreef gf het volgende:
[..]
ze is toch ook niet meer de persoon die ze was. de misvorming is al een grote verandering, die haar ook mentaal enorm zal veranderen. neem ik m'n eigen vriendin als voorbeeld. dat is nu een enorm sociaal iemand, die altijd wel vrolijk is. heel makkelijk met iedereen een praatje maakt. dat vind ik leuk aan haar. stel dat ze een ongeluk krijgt en ineens een dood, saai, stil persoon wordt dat liever binnen zit de hele week en mensenschuw wordt omdat ze bang is voor rotte reacties. dan is ze niet meer wie ze was, niet meer de persoon die ik zo leuk vond. keihard, maar kan je niet ontkennen.
ik zeg niet dat ik haar zou verlaten, zelfs al mocht ze een heel ander iemand worden. zo'n beslissing maak je niet even. als de relatie niet meer werkt is er alleen geen andere optie. voor beide partijen dan beter. na welke periode durf ik niet te zeggen. moet je het voor meemaken denk ik. en dat heb ik niet, en hoop ik ook nooit te doenquote:op woensdag 9 november 2005 13:54 schreef releaze het volgende:
[..]
en na wat voor een periode is dat?
geef je dr de kans om het ongeluk te "verwerken", in hoeverre dat mogelijk is? of heb je na een maand of twee al zoiets van, dit is me te veel ik zie geen vooruitgang op een voor mij aanvaardbare termijn, vaarwel!
mee eens.. alhoewel inderaad verandering van het innerlijk wel een probleem zou kunnen vormen..quote:op dinsdag 8 november 2005 23:58 schreef bluezz het volgende:
ik heb het gezien.
en mijn antwoord is ja.
ik zou bij mijn partner blijven.
laat je dat ook in je contract opnemen?quote:op dinsdag 8 november 2005 22:18 schreef robbiericardo het volgende:
hoe je dr uit ziet is 1 van het belangrijkste wat er maar kan zijn in een relatie en je kunt wel keiveel van dr houden maar als zij opeens er lelijk uitziet dan denk je ook wel van moet dit nou en moet ik hir nou meeverder gaan?? nee zeg ik dan als jij twijfelt dan moet jij het niet doen en niet als een huigelaar gaan zitten van hee schat je ziet er niet uit maar ik blijf altijd bij je want ik hou van jouw want dat is dan niet waar
dat zou mijn intentie ook zijn.quote:op woensdag 9 november 2005 14:28 schreef moja het volgende:
tja lastig, je kunt eigenlijk niet écht voorstellen wat je zou doen behalve als je het zelf mee heb gemaakt. maar ik denk dat ik toch bij mn partner zou blijven.
idd, echt verschrikkelijk voor die jongen, het was idd een heel mooie jongen voor dit ongeval ( ik heb even op de link gekeken)quote:
goed gezegd. als het mijzelf zou overkomen zou ik trouwens niet willen dat mijn partner bij mij zou blijven.quote:op woensdag 9 november 2005 12:59 schreef panthera1984 het volgende:
in eerste instantie is mijn partner toch een vriend van mij, neem ik aan. ik zou hem blijven ondersteunen als vriend, of we ook partners blijven zal afhangen van de evt. psychische veranderingen die hij doormaakt.
er zijn ook mensen bij die de relatie misschien pas zouden beeindigen na een emotionele "strijd"!quote:op donderdag 10 november 2005 23:43 schreef fuifduif het volgende:
mensen die de relatie zouden beëindigen wens ik hetzelfde toe. ongelofelijk hoe walgelijke gedachten sommige mensen hier hebben. de dood en het verderf zullen over jullie toekomst schijnen, stelletje zwijnen.
respect voor de mensen? alsof het een hele opgave is. alsof het bijna niet te geloven is dat iemand bij zo'n persoon blijft als partner. ik vind het niet meer dan vanzelfsprekend en het is geen enkele kwestie van respect.quote:op vrijdag 11 november 2005 00:07 schreef lxiv het volgende:
wat ik zelf zou doen weet ik heel eerlijk niet...
maar respect voor de mensen die wel bij hun partner blijven!
het is in mijn ogen triest dat je je parner zou verlatenomdat het uiterlijk alleen is veranderd.quote:op vrijdag 11 november 2005 00:06 schreef fuifduif het volgende:
goed, het is natuurlijk zo dat ik het nogal kinderachtig heb gebracht, maar kom nou. wat zie je hier gebeuren. mensen gooien het snel over "maar innerlijk verandert iemand ook en dat zou een reden voor mij zijn om er een punt achter te zetten." doe eens niet zo ontiegelijk zielig! dat is een sneue smoes en niet meer dan dat.
en toch, je kan het nog zo idealistisch vinden maar je bent ook op het uiterlijk van je partner gevallen en natuurlijk in een echt goede relatie is het innerlijk de dragende kracht maar ik kan me ook voorstellen dat het jezelf pijn doet om de andere in zo'n situatie te zien. constant te herinneren wat de ander heeft meegemaakt. op mijn leeftijd zou ik aan zo'n soort situatie kapot gaan en dan maakt het niet eens uit wat voor keuze ik maak, als ik het uitmaak dan verlies ik de meest geweldige vrouw uit m'n leven en voel ik me de grootste klootzak die er is, als ik het niet uitmaak zal de herinnering me kapot maken.quote:op vrijdag 11 november 2005 00:11 schreef prupke het volgende:
het is in mijn ogen triest dat je je parner zou verlatenomdat het uiterlijk alleen is veranderd.
natuurlijk komt het innnerlijk er bij kijken als het uiterlijk veranderd word.
maar de meeste mensen hier zeggen dat als alleen het uiterlijk veranderd is dat ze dan blijven (de genen die gaan dan voor het innerlijke)
ik ben mijn partner via inet tegengekomenquote:op vrijdag 11 november 2005 00:17 schreef unleashmitch het volgende:
[..]
en toch, je kan het nog zo idealistisch vinden maar je bent ook op het uiterlijk van je partner gevallen en natuurlijk in een echt goede relatie is het innerlijk de dragende kracht maar ik kan me ook voorstellen dat het jezelf pijn doet om de andere in zo'n situatie te zien. constant te herinneren wat de ander heeft meegemaakt. op mijn leeftijd zou ik aan zo'n soort situatie kapot gaan en dan maakt het niet eens uit wat voor keuze ik maak, als ik het uitmaak dan verlies ik de meest geweldige vrouw uit m'n leven en voel ik me de grootste klootzak die er is, als ik het niet uitmaak zal de herinnering me kapot maken.
zoals ik al zei. innerlijk blijft de dragende kracht achter een echt goede relatie maar neemt niet weg dat je ook uiterlijk een bepaalde aantrekkingskracht moet voelen en eerlijk is eerlijk, iemand die totaal verbrand is wekt eerder medelijden op dan lust.quote:op vrijdag 11 november 2005 00:19 schreef prupke het volgende:
nu vind ik hem wel knap in mijn ogen. (dat is via mijn ogen)
en wat is aantrekkelijk??? voor iedereen verschillend!!!
bij mij doet innerlijk veel meer dan uiterlijk!quote:op vrijdag 11 november 2005 00:23 schreef unleashmitch het volgende:
[..]
zoals ik al zei. innerlijk blijft de dragende kracht achter een echt goede relatie maar neemt niet weg dat je ook uiterlijk een bepaalde aantrekkingskracht moet voelen en eerlijk is eerlijk, iemand die totaal verbrand is wekt eerder medelijden op dan lust.
dat is niet een probleem welke ligt bij het slachtoffer maar bij de idioot die kennelijk denkt medelijden met zo iemand te moeten hebben. ik walg zo ontzettend van mensen die zo neerbuigend praten tegen mensen met het idee sociaal te zijn, zoals tegen ouderen, zieken en ook slachtoffers van branden enzovoort die daardoor zijn verminkt. afschieten is mijn eerste voorstel en dat meen ik.quote:op vrijdag 11 november 2005 00:23 schreef unleashmitch het volgende:
[..]
zoals ik al zei. innerlijk blijft de dragende kracht achter een echt goede relatie maar neemt niet weg dat je ook uiterlijk een bepaalde aantrekkingskracht moet voelen en eerlijk is eerlijk, iemand die totaal verbrand is wekt eerder medelijden op dan lust.
eerlijkgezegd vind ik het best een hele opgave. en dat blijkt ook wel, als je kijkt naar hoe veel mensen er scheiden, hoe vaal mensen moeite hebben om een partner te vinden door een duidelijk zichtbare handicap of de gevolgen van een ziekte of ongeluk, etc.quote:op vrijdag 11 november 2005 00:10 schreef fuifduif het volgende:
[..]
respect voor de mensen? alsof het een hele opgave is. alsof het bijna niet te geloven is dat iemand bij zo'n persoon blijft als partner. ik vind het niet meer dan vanzelfsprekend en het is geen enkele kwestie van respect.
moge wij ons hart tot in lengte der dagen en jaren in kokende olie drenkend druipen en van de duivel bezeten, en nog veel erger!quote:op donderdag 10 november 2005 23:43 schreef fuifduif het volgende:
mensen die de relatie zouden beëindigen wens ik hetzelfde toe. ongelofelijk hoe walgelijke gedachten sommige mensen hier hebben. de dood en het verderf zullen over jullie toekomst schijnen, stelletje zwijnen.
ah gut ah gut, nee natuurlijk gaat het nergens over. iemand die verbrand is heeft geen problemen met nadenken maar de eerste reactie van de gemiddelde persoon is er een van schrik & medelijden omdat je je amper kan voorstellen door wat voor een hel iemand is gegaan. dat is net zo goed een vorm van sociaal gedrag.quote:op vrijdag 11 november 2005 00:28 schreef fuifduif het volgende:
dat is niet een probleem welke ligt bij het slachtoffer maar bij de idioot die kennelijk denkt medelijden met zo iemand te moeten hebben. ik walg zo ontzettend van mensen die zo neerbuigend praten tegen mensen met het idee sociaal te zijn, zoals tegen ouderen, zieken en ook slachtoffers van branden enzovoort die daardoor zijn verminkt.
tja, dit zijn dilemma's. ik denk dat als ik zo verminkt zou raken, ik mijn vriendin zelf los zal laten. ik ben bang dat dan een intieme, sexuele relatie praktisch onmogelijk is. maar stel dat het mijn evt. vriendin zou overkomen....................moeilijk moeilijk. een relatie zoals die was, zal heel moeilijk worden.quote:op dinsdag 8 november 2005 22:06 schreef pberends het volgende:
stel je huidige partner of toekomstige partner waar je totaal gek op bent (het is een van je grote liefdes) krijgt te maken van een ongeluk waarbij het ook het uiterlijk onherstelbaar is beschadigd.
zouden jullie nog doorgaan met de relatie? zou dat ook uit medelijden zijn? of zou je het uitmaken; omdat je er simpelweg niet tegenkan. speelde het uiterlijk bij de partner een belangrijke rol?
ik heb het niet over een brandwond op de arm, of een snijlitteken op de buik, en zelfs niet over een geamputeerde been, maar echt iets wat je niet meer met kleren kan bedekken; zoals dit verhaal:
[afbeelding]
[..]
bron: teleac
uitzending met teun pronk en andere "uiterlijk"slachtoffers
ik zie niet waarom dit een smoes is. een relatie moet van twee kanten klikken, en blijven klikken.quote:op vrijdag 11 november 2005 00:06 schreef fuifduif het volgende:
mensen gooien het snel over "maar innerlijk verandert iemand ook en dat zou een reden voor mij zijn om er een punt achter te zetten." doe eens niet zo ontiegelijk zielig! dat is een sneue smoes en niet meer dan dat.
ken helaas genoeg voorbeelden van relaties die stuk gingen op een invalidering van de ander. het zijn mooie woorden, maar de praktijk zal leren of je bij je vriendje blijft als iequote:op zaterdag 12 november 2005 00:50 schreef bloodylotte het volgende:
als mijn geliefde een ernstig ongeluk zou krijgen en daarbij ernstige brandwonden oploopt, of een amputatie zou moeten krijgen, ben ik daar voor hem. mijn belofte aan hem, die ik al lang geleden heb gemaakt, is dat mijn liefde onvoorwaardelijk is, in goede tijden en nare tijden. ik ben niet bang voor rottigheid, ik ren er niet als een mietje voor weg. ik steun hem op de momenten dat hij dat nodig heeft. daarom heet het ook liefde.
maw : je kan lullen als bugman dat je het nooit zou doen, maar als de tijd rijp is dan kan je pas een zinnig woord over reppen .quote:op zaterdag 12 november 2005 01:50 schreef konniekipke het volgende:
[..]
ken helaas genoeg voorbeelden van relaties die stuk gingen op een invalidering van de ander. het zijn mooie woorden, maar de praktijk zal leren of je bij je vriendje blijft als ie
bijvoorbeeld een dwarslaesie krijgt of verminkt wordt. de relatie slaat dan ineens van gelijkwaardigheid zomaar om naar een zorgen-voor relatie.
inderdaad, dat is hetzelfde als zeggen dat je nooooit vreemd zou gaan.quote:op zaterdag 12 november 2005 01:54 schreef prupke het volgende:
[..]
maw : je kan lullen als bugman dat je het nooit zou doen, maar als de tijd rijp is dan kan je pas een zinnig woord over reppen .
de tijd zal het leren....quote:op zaterdag 12 november 2005 01:58 schreef konniekipke het volgende:
[..]
inderdaad, dat is hetzelfde als zeggen dat je nooooit vreemd zou gaan.
wowquote:op zaterdag 12 november 2005 00:50 schreef bloodylotte het volgende:
mijn belofte aan hem, die ik al lang geleden heb gemaakt, is dat mijn liefde onvoorwaardelijk is, in goede tijden en nare tijden.
het is niet wegrennen persé.quote:op zaterdag 12 november 2005 01:03 schreef bloodylotte het volgende:
maar ik vind het zo slap als iemand meteen wegrent voor een beetje drama.
alivequote:op zaterdag 12 november 2005 12:40 schreef vitalogy het volgende:
ik zou haar niet dumpen, wat een gevoelloze lul ben je dan.
ik eet haar wel op als we neerstorten in het andes gebergte en zij eerder sterft. maar dat is dan om te overleven.
de mijne wel. maar er zijn uitzonderingen. als hij mijn ouders doodschiet, dan mag 'ie opwieberen. of iets anders extreems (niet dat 'ie m'n ouders gaat doodschieten oidquote:op zaterdag 12 november 2005 11:25 schreef petitlapin het volgende:
[..]
wow![]()
de liefde voor mijn partner is écht niet onvoorwaardelijk
nee, uit medelijden bij iemand blijven, dáár doe je iemand een plezier meequote:op donderdag 10 november 2005 23:43 schreef fuifduif het volgende:
mocht mijn partner een vrouw zijn zou het er vooral van afhangen of ze psychisch verandert. het is voor de buitenwereld prima te verbergen, dus ik denk dat de kans op blijvende psychische veranderingen kleiner is doordat er geen wisselwerking is met de omgeving. het lijkt mij dan ook niet problematisch (op relationeel gebied).quote:op zaterdag 12 november 2005 15:09 schreef bloodylotte het volgende:
wat ik me dan trouwens ook afvraag:
mannen, als je vriendin/vrouw borstkanker krijgt en een amputatie van haar borst(en) moet ondergaan, verlaten jullie haar dan ook? of dan weer niet? dat is toch ook uiterlijk dat onherstelbaar beschadigd is. en dan kunnen jullie nu wel beginnen over siliconen of een borstherstellende operatie (lichaamsvet enzo), maar dat is vaak helemaal niet meer zoals het was en soms zelfs niet eens mogelijk. wat doen jullie in zo'n situatie?
idd, ik kan me niet voorstellen dat het geestelijk impact op je heeft als je voortaan verminkt door het leven moet.quote:op vrijdag 11 november 2005 00:06 schreef fuifduif het volgende:
goed, het is natuurlijk zo dat ik het nogal kinderachtig heb gebracht, maar kom nou. wat zie je hier gebeuren. mensen gooien het snel over "maar innerlijk verandert iemand ook en dat zou een reden voor mij zijn om er een punt achter te zetten." doe eens niet zo ontiegelijk zielig! dat is een sneue smoes en niet meer dan dat.
en als je net 2 maanden met iemand bent?quote:op zaterdag 12 november 2005 17:44 schreef alicey het volgende:
[..]
mocht mijn partner een vrouw zijn zou het er vooral van afhangen of ze psychisch verandert. het is voor de buitenwereld prima te verbergen, dus ik denk dat de kans op blijvende psychische veranderingen kleiner is doordat er geen wisselwerking is met de omgeving. het lijkt mij dan ook niet problematisch (op relationeel gebied).
dat zou ik niet durven zeggen.quote:op zaterdag 12 november 2005 17:51 schreef vivi het volgende:
[..]
en als je net 2 maanden met iemand bent?
dus als je vriendeinnetje zwaar verminkt is door iets waar ze zelf niks aan kan doen, is het ineens een teef??? een beetje minder kan ook wel hoor.quote:
quote:op donderdag 10 november 2005 00:57 schreef konniekipke het volgende:
ik kan er geen zinnig antwoord opgeven. het hangt af van de relatie op dat moment; als je 20 jaar bent getrouwd ga je niet hierom bij iemand weg. als je 3 maanden wat hebt misschien wel.
wat lief...quote:op zondag 25 december 2005 21:19 schreef chantalc het volgende:
gewoon bij elkaar blijven. liefde (met een hoofdletter l) staat boven alles. dat gaat dieper dan een lichaam, wat maar een omhulsel is...
niet persoonlijk bedoeld hoor (voor anderen die zo reageren geldt precies hetzelfde):quote:op zondag 25 december 2005 21:29 schreef godlike02 het volgende:
dan maar oppervlakkig
maar ik zou het niet trekken denk ik
het is iets wat nu gezegd wordt en nu (op wat uitzonderingen na) gewoon niet te zeggen is. je komt er pas achter of je op dat moment iemand verlaat als dat moment ooit mocht komen.quote:op zondag 25 december 2005 22:08 schreef chantalc het volgende:
[..]
niet persoonlijk bedoeld hoor (voor anderen die zo reageren geldt precies hetzelfde):
is dat niet een hele egoistische gedachte?
je zet jezelf op de eerste plaats. je kan er niet mee leven, dus geef je het maar op. dan zou er helemaal geen sprake van liefde zijn... toch?
hoezo ook? inhoud mis je al, bedoel je?quote:op zondag 25 december 2005 23:09 schreef i.r.baboon het volgende:
misschien ben ik ook wel ledematen kwijt, weet jij veel.
quote:op vrijdag 11 november 2005 00:10 schreef fuifduif het volgende:
respect voor de mensen? alsof het een hele opgave is. alsof het bijna niet te geloven is dat iemand bij zo'n persoon blijft als partner. ik vind het niet meer dan vanzelfsprekend en het is geen enkele kwestie van respect.
het zou me verbazen als mijn alcoholgebruik me nog compleet intact heeft gelaten.quote:op zondag 25 december 2005 23:12 schreef adelante het volgende:
[..]
hoezo ook? inhoud mis je al, bedoel je?
liefde is de ander op de eerste plaats zetten?quote:op zondag 25 december 2005 22:08 schreef chantalc het volgende:
je zet jezelf op de eerste plaats. je kan er niet mee leven, dus geef je het maar op. dan zou er helemaal geen sprake van liefde zijn... toch?
naiefquote:op zondag 25 december 2005 21:19 schreef chantalc het volgende:
gewoon bij elkaar blijven. liefde (met een hoofdletter l) staat boven alles. dat gaat dieper dan een lichaam, wat maar een omhulsel is...
lees de op eens goed zou ik zeggen.quote:op maandag 26 december 2005 01:40 schreef maanvis het volgende:
ligt eraan.. zou denk ik wel blijven.. als een mooi meisje een been mist is het nog steeds een mooi meisje hoor
een beetje moeite met lezen?quote:op maandag 26 december 2005 11:21 schreef boekenworm het volgende:
waarschijnlijk ben ik heel gemeen. maar bij verminking of een ernstige ziekte ga ik ervandoor. en dan natuurlijk geen kanker, maar wel aids/hiv of ziektes zonder uitzicht.
nee, je bent onrealistisch. je kunt in de meeste gevallen gewoon seks hebben hoor. of je het minder bevredigend vindt door die verminking is een tweede. oke ff flauwquote:op maandag 26 december 2005 11:55 schreef kriele het volgende:
maar hoe zit het met de initimiteit en sex? ben ik nu een grote klootzak als ik zeg dat ik zeer betwijfel of ik sex zou kunnen hebben, als mijn partner behoorlijk verminkt zou raken?
jij hebt d'r nog niet mogen doppen?quote:op maandag 26 december 2005 23:03 schreef lodewijknapoleon het volgende:
intimiteit en seks zijn niet per definitie hetzelfde.
dat komt voort uit m'n eigen vrije wil, als ik werkelijk alleen op seks uit ben, dan kan je dat in nl. nog makkelijker krijgen dan een kop koffie van enige kwaliteit.quote:op dinsdag 27 december 2005 06:33 schreef cherrymoontraxx het volgende:
jij hebt d'r nog niet mogen doppen?
mij gaat het juist niet om het uiterlijk, maar om het feit dat het innerlijk vaak meeverandert. hoe zou je daar mee omgaan?quote:op dinsdag 27 december 2005 10:02 schreef metalheadboc het volgende:
nou echt ik zou bij mijn partner blijven! ik bedoel als ze een ongeluk krijgt waardoor ze ernstig verminkt raakt dan heeft ze je juist nodig!!! en ik geef zoveel om haar dat uiterlijk echt niet het belangrijkste is! uiterlijk is zoiezo iets wat voor mij op de 2de plaats komt! ik zou het zwak vinden als je partner verminkt raakt en jij heb zoiets van ze ziet er nu uit als trol dus adios dat zou een erg laag bij de grondse actie zijn en je geeft dan zoiezo niet om je partner! hij/zij zal het er zelf al moeilijk genoeg mee hebben!
ah het zal echtwel moeilijk worden op sommige punten dat zal ik ook echt niet ontkennen, maar ik denk wel dat je als partner wel zo goed mogelijk ondersteuning moet bieden en tjsa als je daardoor een scheldtirade ofzo overheen krijgt dan moet dat maar je moet maar zo denken dan dat je partner het er moeilijker mee heeft dan jezelf. ik bedoel het is niet meer dan logisch dat je door zoiets heftigs psychische problemen kan krijgen. ik zou in mijn geval echt mijn vriendin blijven steunen en bij haar blijven en net zoveel van haar houden als dat ik nu doe en alles doen wat in mijn macht ligt om haar te steunen!quote:op dinsdag 27 december 2005 10:03 schreef alicey het volgende:
[..]
mij gaat het juist niet om het uiterlijk, maar om het feit dat het innerlijk vaak meeverandert. hoe zou je daar mee omgaan?
waar haal je die info vandaan?quote:op dinsdag 27 december 2005 10:12 schreef alicey het volgende:
ik heb het ook niet alleen over psychische problemen, maar ook over een complete verandering van de persoonlijkheid.
juist, uiteindelijk gaat de relatie 99 van de 100 keer toch kapot.quote:op dinsdag 27 december 2005 10:12 schreef alicey het volgende:
ik heb het ook niet alleen over psychische problemen, maar ook over een complete verandering van de persoonlijkheid.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |