qua uiterlijk? ik zou zeker bij hem blijven! kijk, mijn mannetje ziet er nu zeer prima en leuk uit, dat vind ik leuk, maar ik ben niet iemand waarvoor liefde afhankelijk is van uiterlijk..
ook het aspect dat iemand er niets aan kan doen speelt mee. niet uit het oogpunt van medelijden, maar meer psychisch voor mij zelf.uitleg: mocht mijn vriend twintig kilo in een jaar aankomen omdat hij alleen maar op de bank hangt en bitterballen vreet, dan zou ik van hem gaan walgen omdat hij lui en inactief is,dat hij eht leven niet waardig genoeg vind om voor zjin eigen gezondheid en indirect voor ons geluk te zorgen, maar niet omdat hij een dikke pens heeft gekregen. door die mentaliteit zou het op den duur uit kunnen gaan.... maar mocht mij vriend ziek worden, medicijnen krijgen en daardoor 20 kilo aankomen, dan zou ik geen grammetje(leuke woordspeling) minder van hem houden....
wat mij veel moeilijker lijkt is als iemand behalve een verminkt uiterlijk, ook bepaalde dingen niet meer zou kunnen. nooit meer zeg maar... :als mijjn vriend nooit meer zou kunnen praten, nooit meer zou kunnen bewegen (tot aan zijn nek), dat je nooit meer met iemand kan vrijen...
![]()
dat betekend dat jij ook nooit meer een volwaardige gesprekspartner zal hebben, dat je nooit meer sex hebt...
het feit wat andere mensen van hem zouden vinden en de blikken op straat zouden me koud laten. het gaat toch om ons geluk en niet om de mening van anderen?!
anyway: wat een vreselijk vraagstuk. er is één ding wat ik wel heel erg zeker weet en dat is dat ik er keihard voor zou vechten
![]()
en positief en vindingrijk zou zijn en blijven....