abonnement Unibet Coolblue
pi_32100675
stel je huidige partner of toekomstige partner waar je totaal gek op bent (het is een van je grote liefdes) krijgt te maken van een ongeluk waarbij het ook het uiterlijk onherstelbaar is beschadigd.

zouden jullie nog doorgaan met de relatie? zou dat ook uit medelijden zijn? of zou je het uitmaken; omdat je er simpelweg niet tegenkan. speelde het uiterlijk bij de partner een belangrijke rol?

ik heb het niet over een brandwond op de arm, of een snijlitteken op de buik, en zelfs niet over een geamputeerde been, maar echt iets wat je niet meer met kleren kan bedekken; zoals dit verhaal:

quote:
teun pronk is 26 jaar oud. vorig jaar is hij bij een ongeluk op de olieraffinaderij waar hij werkte ernstig verbrand. tot het moment waarop hij voor de behandeling van zijn brandwonden onder narcose gebracht werd, herinnert hij zich alles. hij dacht toen nog, dat zijn letsel mee zou vallen. teun is vier weken in slaap gehouden. toen hij wakker werd, ontdekte hij dat zijn lichaam zwaar verminkt was. zijn hoofd, armen, benen, rug, en billen zijn ernstig verbrand. hij heeft tot nu toe vier operaties ondergaan om zijn rechterarm, hand, mond en ogen te corrigeren. teun heeft een enorme vechtlust. hij wil zijn normale leven terug en daar heeft hij alles voor over.
bron: teleac

uitzending met teun pronk en andere "uiterlijk"slachtoffers

[ Bericht 5% gewijzigd door pberends op 08-11-2005 22:29:21 ]
  dinsdag 8 november 2005 @ 22:09:15 #2
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_32100766
nou dan is de keuze snel gemaakt:

pi_32100779
dan kan die teef oprotten .
pi_32100803
als je totaal gek bent op je partner dan ren je niet weg bij een verminking.
nuff said.
pi_32100844
quote:
op dinsdag 8 november 2005 22:09 schreef chriz2k het volgende:
dan kan die teef oprotten .
dan heb je ook nooit van diegene gehouden
  Moderator dinsdag 8 november 2005 @ 22:12:09 #6
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_32100854
quote:
op dinsdag 8 november 2005 22:10 schreef 0 het volgende:
als je totaal gek bent op je partner dan ren je niet weg bij een verminking.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 8 november 2005 @ 22:13:53 #7
134238 Kenker
Krijg de kenker...
pi_32100916
quote:
op dinsdag 8 november 2005 22:10 schreef 0 het volgende:
als je totaal gek bent op je partner dan ren je niet weg bij een verminking.
nee idd, de auto gaat sneller.
Ik hou niet van mensen die hun zin nooit af
  dinsdag 8 november 2005 @ 22:14:10 #8
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_32100929
ik gun niemand die keuze...

en ik zou etisch gezien graag willen antwoorden met: "als je totaal [...] bij een verminking" maar ik vraag me af hoe't in het echt zal gaan. je partner verandert niet alleen uiterlijk, maar ook innerlijk. en bovendien ben je ook ooit verliefd geworden op de buitenkant.

ik zou het echt niet weten en, nogmaals, hoop nooit geconfronteerd te worden met die keuze.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_32100946
de vragen gelden eigenlijk ook voor een simpel vriendje of vriendinnetje, en de liefde van je leven.
pi_32100994
quote:
op dinsdag 8 november 2005 22:13 schreef kenker het volgende:

[..]

nee idd, de auto gaat sneller.
hehe.
pi_32101043
quote:
op dinsdag 8 november 2005 22:10 schreef 0 het volgende:
als je totaal gek bent op je partner dan ren je niet weg bij een verminking.
is dat wel zo..?
pi_32101095
hoe je dr uit ziet is 1 van het belangrijkste wat er maar kan zijn in een relatie en je kunt wel keiveel van dr houden maar als zij opeens er lelijk uitziet dan denk je ook wel van moet dit nou en moet ik hir nou meeverder gaan?? nee zeg ik dan als jij twijfelt dan moet jij het niet doen en niet als een huigelaar gaan zitten van hee schat je ziet er niet uit maar ik blijf altijd bij je want ik hou van jouw want dat is dan niet waar
  dinsdag 8 november 2005 @ 22:19:08 #13
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_32101131
quote:
op dinsdag 8 november 2005 22:13 schreef kenker het volgende:

[..]

nee idd, de auto gaat sneller.
pi_32101150
die teun was vast eerst ook al lelijk.
pi_32101157
quote:
op dinsdag 8 november 2005 22:16 schreef slimshady het volgende:

[..]

is dat wel zo..?
dat weet ik niet zeker, maar ik hoop het.
nuff said.
  dinsdag 8 november 2005 @ 22:19:53 #16
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_32101162
de onzinreacties kunnen achterwege blijven .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_32101182
je moet je toch ook aangetrokken voelen tot elkaar? je kan nog zoveel van elkaar houden, maar als de aantrekkingskracht er niet meer is...
Op vrijdag 12 januari 2007 03:39 schreef Xennia het volgende:
Mayo is de dochter die ik nooit had!
pi_32101242
ik denk niet dat je zoiets vooraf kunt zeggen, het ligt er ook aan hoe de persoon er zelf mee omgaat en of hij dus geestelijk erg veranderd is.

een goede vriend van mij is zoiets overkomen. zijn vriendin kon het psychisch niet aan en heeft het uiteindelijk uitgemaakt. ook heeft hij superveel ´vrienden´ verloren en dat doet echt pijn. voor mij is het echter nog steeds een vriend, en ik bewonder zijn vecht- en levenslust. hoe gek ik ook op hem ben, ik weet niet hoe ik zou reageren als we een liefdesrelatie zouden hebben. je leven staat op z´n kop na zoiets en het is niet te voorspellen hoe je daar mee omgaat. ik hoop het in ieder geval nooit mee te maken.
Ik zoek niet, ik vind.
pi_32101340
nou, een kerel bij mij in de buurt heeft vroeger ooit gezegd, dat als hij een vriendin zou hebben, en die zou iets krijgen, hij er dan niet bij zou blijven. heeft ie bewezen ook, had dus een vriendin, die kreeg ms, en de volgende dag was hij weg. toen was hij 30, 2 maanden later liep ie met een 18 jarige meid, die hij nu zwanger gepaald heeft.
Ain't no bitch shit nowhere here dog!
Parkour
Hell no to J.Lo
  dinsdag 8 november 2005 @ 22:25:44 #20
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_32101364
het is natuurlijk niet alleen het uiterlijk wat verandert door zo'n ongeluk als je in de op stelt.
ook psychisch heb je een flinke klap opgelopen... een klap die waarschijnlijk elke keer als je in de spiegel kijkt weer doordreunt, en ook dat zal je veranderen.

in hoeverre dat allemaal van invloed zal zijn op je relatie, op hoe je partner naar jou kijkt en vice versa, is denk ik niet in zijn algemeenheid te zeggen.
maar dat het verdomde moeilijk zal zijn lijkt me niet meer dan logisch.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_32101411
ik ken iemand die zo een ongeluk heeft gehad, de helft van zijn gezicht is verbran en komt nooit meer in oude staat terug, zijn toenmalige vriendin/vrouw is bij hem gebleven, dat ongeluk is 6 jaar geleden gebeurt.. en nu zijn ze pas uit elkaar.. door iets anders overigens. dus het kan wel.. weet je het uiterlijk kan je mooi maken, mooie kleding, make up, noem maar op.. het innerlijk niet..
Op dinsdag 26 juni 2007 22:26 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
dutchmage, ouwe kaenker taalpurist! O+
-webicon verwijderd, veel te groot, niet terugplaatsen-
pi_32101518
quote:
op dinsdag 8 november 2005 22:19 schreef maryse het volgende:
die teun was vast eerst ook al lelijk.
hell no, in de uitzending (link in op) zie je foto's van hem vroeger, echt een knappe man.
  dinsdag 8 november 2005 @ 22:38:15 #23
81237 releaze
best of both worlds
pi_32101807
ik heb een paar jaar terug een mooie docu gezien op discovery channel. dat ging over een van die vleesetende bacterien, balkenende heeft toen met z'n voet ook zo'n vorm gehad, maar er bestaat een veel ergere vorm en als je je daar niet aan laat behandelen ben je binnen een week dood omdat die bacterien je opeten. letterlijk.

goed. deze man had dus deze bacterie in zn gezicht. het begint met een beetje rood, dan krijg je wondjes, en na twee dagen lag ie in het ziekenhuis. nadat de diagnose gesteld was wisten de doktoren een ding zeker, als ze deze man z'n leven wilden redden dan moest z'n gezicht geamputeerd worden. geamputeerd. niks geen ogen, zoals deze man heeft, geen mond, geen neus.
het gebied tussen z'n oogkassen tot z'n onderkaak werd verwijderd. weg. van een succesvolle prachtige man met vrouw en kinderen tot een "monster", dat niet meer kon zien, niet meer kon ruiken, niet meer kon praten, niet meer kon eten.
heel ernstig.

goed. deze verminking is natuurlijk een van het verschrikkelijkste soort. verbrande mensen zijn mensen nog enigszins gewend, maar mensen met een gat waar hun gezicht moet zitten niet. de man was bang dat hij z'n vrouw zou kwijtraken, dat ze kinderen niet meer van hem hielden. maar deze dieptragische gebeurtenis heeft ze er niet van weerhouden om samen te blijven, om hun gezin één te houden, om de man te steunen tijdens dit tragische proces.
ik denk ook dat dat het eerste is waar je aan denkt als je partner is verschrikkelijks overkomt. niet de "lelijkheid", maar hoe je hem kan steunen, hij heeft je nodig. jij bent misschien degene die het afstotend vindt en je schrikt ervan, maar je hoeft er niet mee te leven. je hoeft die onzekerheid over jouw uiterlijk niet te voelen. misschien uiteindelijk dat je het uitmaakt maar dan denk ik niet dat het alleen vanwege de uiterlijkheden zijn, maar ook de impact die het ongeluk heeft gehad op jullie relatie. je eigen schaamte. niet alleen het uiterlijk.

om ff terug te komen op die man van net,
ze hebben een gezichtsprothese gemaakt van een plastic/rubber achtig spul, met plastic ogen erin, een nepneus, en een gehemelte, zodat hij kan praten en eten. ze doen nog van alles met het gezin, maar als papa mee naar buiten gaat zet ie altijd een donkere bril op die een groot gedeelte van z'n gezicht verbergt, zodat mensen zich niet de pleuris schrikken. maar uit elkaar gaan? dat was bij hen geloof ik nog nooit een optie geweest.
pi_32102064
topic starter begint?
Rot signature
  dinsdag 8 november 2005 @ 22:46:40 #25
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_32102140
quote:
op dinsdag 8 november 2005 22:44 schreef rieski het volgende:

topic starter begint?
ook dat inderdaad .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')