abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32136502
i'm the "in sickness and in health…‘til work do us part"-type of guy, so yeah.. i'd like to think i'd stay.

[ Bericht 10% gewijzigd door opgezegd250420142210 op 10-11-2005 02:34:47 ]
pi_32147447
lijkt me een hele moeilijke keuze. ik hoop dat ik deze nooit hoef te maken.. ik denk dat het voor mij afhangt van wat voor relatie het is. is het een niet zo heel lange relatie, waar ik ook voor die verminking al enige twijfels over had, dan is de beslissing snel gemaakt.. zo'n verminking zou dan net de druppel kunnen zijn.
klinkt heel lullig, maar op zo'n moment denk ik toch echt aan mezelf. ik heb er geen behoefte aan om bij iemand te blijven uit medelijden.

mocht het een relatie betreffen waarbij 't echt wat dieper zit, dan denk ik toch dat ik het niet over m'n hart zou kunnen verkrijgen om deze persoon te 'dumpen'. mits zijn persoonlijkheid niet al te ingrijpend veranderd. iets wat dan weer praktisch ommogelijk is na zon voorval .

dus tsja, bij mij hangt het af van het soort relatie, en mocht deze heel oke zitten, dan van hoe de partner er zelf mee omgaat...
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
pi_32164697
nou, het ligt er echt aan hoe iemand er daarna uit ziet. als het bij mij echt vervelende gevoelens op zou roepen denk ik niet dat ik eraan zou kunnen wennen, hoe lullig dat ook is. aantrekkingskracht is m.i. wel nodig in een relatie, en het is er of het is er niet. nu is de foto in de op ook wel erg extreem. een littekentje meer of minder vind ik over het algemeen geen bezwaar, ook niet in het gezicht, maar brandwonden vind ik er wel naar uit zien, en dan ligt het er nog aan hoe. als ogen en mond beschadigd zijn is je uitdrukking ook voor een groot deel weg.
Sanity is (not) statistical
pi_32165108
mensen die de relatie zouden beëindigen wens ik hetzelfde toe. ongelofelijk hoe walgelijke gedachten sommige mensen hier hebben. de dood en het verderf zullen over jullie toekomst schijnen, stelletje zwijnen.
pi_32165189
quote:
op donderdag 10 november 2005 23:43 schreef fuifduif het volgende:
mensen die de relatie zouden beëindigen wens ik hetzelfde toe. ongelofelijk hoe walgelijke gedachten sommige mensen hier hebben. de dood en het verderf zullen over jullie toekomst schijnen, stelletje zwijnen.
er zijn ook mensen bij die de relatie misschien pas zouden beeindigen na een emotionele "strijd"!
niet iedereen doet hetzelfde hier.
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_32165207
ik weet niet hoe ik zou reageren, maar dat ik mezelf geestelijk zal moeten aanpassen op het veranderde uiterlijk van mijn vrouw dat is duidelijk.
pi_32165233
fuifduif, je kan er boos om worden, maar mensen zeggen het in ieder geval nog eerlijk. en laten we wel wezen, er zijn genoeg mensen die zeggen dat je dan bij je partner moet blijven en als het ze zelf overkomt zijn ze ook vertrokken. roepen dat het verderfelijk is om iemand te laten vallen om iets waar ie zelf niets aan kan doen is één ding, er werkelijk bij blijven en je er goed bij voelen is iets anders.
pi_32165505
doe maar niet.

[ Bericht 96% gewijzigd door Copycat op 11-11-2005 08:51:06 ]
pi_32165624
reactie op edit

[ Bericht 97% gewijzigd door Copycat op 11-11-2005 08:51:26 ]
pi_32165635
het is makkelijk om er bij weg te lopen, ik zou zeggen: vecht er maar voor. anders ben je in mijn ogen gewoon een lafaard en verdien je nog erger.
pi_32165658
reactie op edit

[ Bericht 80% gewijzigd door Copycat op 11-11-2005 08:51:40 ]
pi_32165872
goed, het is natuurlijk zo dat ik het nogal kinderachtig heb gebracht, maar kom nou. wat zie je hier gebeuren. mensen gooien het snel over "maar innerlijk verandert iemand ook en dat zou een reden voor mij zijn om er een punt achter te zetten." doe eens niet zo ontiegelijk zielig! dat is een sneue smoes en niet meer dan dat.
  vrijdag 11 november 2005 @ 00:07:59 #113
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_32165912
wat ik zelf zou doen weet ik heel eerlijk niet...

maar respect voor de mensen die wel bij hun partner blijven!
The End Times are wild
pi_32165987
quote:
op vrijdag 11 november 2005 00:07 schreef lxiv het volgende:
wat ik zelf zou doen weet ik heel eerlijk niet...

maar respect voor de mensen die wel bij hun partner blijven!
respect voor de mensen? alsof het een hele opgave is. alsof het bijna niet te geloven is dat iemand bij zo'n persoon blijft als partner. ik vind het niet meer dan vanzelfsprekend en het is geen enkele kwestie van respect.
  vrijdag 11 november 2005 @ 00:11:14 #115
92279 N.icka
Windforce 11
pi_32166005
als ik zo verbrand zou zijn zou ik het zelf uitmaken , laat mn partner die keuze niet
pi_32166023
quote:
op vrijdag 11 november 2005 00:06 schreef fuifduif het volgende:
goed, het is natuurlijk zo dat ik het nogal kinderachtig heb gebracht, maar kom nou. wat zie je hier gebeuren. mensen gooien het snel over "maar innerlijk verandert iemand ook en dat zou een reden voor mij zijn om er een punt achter te zetten." doe eens niet zo ontiegelijk zielig! dat is een sneue smoes en niet meer dan dat.
het is in mijn ogen triest dat je je parner zou verlatenomdat het uiterlijk alleen is veranderd.
natuurlijk komt het innnerlijk er bij kijken als het uiterlijk veranderd word.
maar de meeste mensen hier zeggen dat als alleen het uiterlijk veranderd is dat ze dan blijven (de genen die gaan dan voor het innerlijke)

maar als het innerlijke door het uiterlijk beinvloed word op een wijze waar de partner niet mee kan leven dan worden er meer harten gebroken.

en dit kan je alleen bepalen imop als je echt in zon situatie terecht komt en niet eerder.
ja je kan er over speculeren maar daar heb je het ook mee gehad
pi_32166103
hierover kan je denk ik niet met zekerheid van tevoren iets zeggen maar ik hoop echt dat ik het op zou kunnen brengen om bij haar te blijven. ik zou er kapot aan gaan als ik dan weg zou gaan, ik moet er niet aan denken, na al die tijd plotseling je allerliefste verlaten om zoiets terwijl zij het er ook supermoeilijk mee heeft. ik zou sowieso eerst een hele tijd bij haar blijven en denk ook dat ik bij haar zou blijven.

ik kan me niet vinden in de mensen die hier zeggen dat je vriendin dan plotseling heel anders is en daarom maar verlaten (tezamen met haar uiterlijk). ze zal natuurlijk wel anders worden maar daar heb je ook een taak voor om er juist voor haar te zijn, zeker als je kinderen hebt. op dit moment (maar dat is helemaal zonder ervaring op dit moment op dat gebied) zou ik zeggen dat ik haar niet zou verlaten. ik zou daar echt aan kapot gaan alleen al als ik weet dat ik mijn allerliefste helemaal alleen achterlaat
pi_32166213
quote:
op vrijdag 11 november 2005 00:11 schreef prupke het volgende:
het is in mijn ogen triest dat je je parner zou verlatenomdat het uiterlijk alleen is veranderd.
natuurlijk komt het innnerlijk er bij kijken als het uiterlijk veranderd word.
maar de meeste mensen hier zeggen dat als alleen het uiterlijk veranderd is dat ze dan blijven (de genen die gaan dan voor het innerlijke)
en toch, je kan het nog zo idealistisch vinden maar je bent ook op het uiterlijk van je partner gevallen en natuurlijk in een echt goede relatie is het innerlijk de dragende kracht maar ik kan me ook voorstellen dat het jezelf pijn doet om de andere in zo'n situatie te zien. constant te herinneren wat de ander heeft meegemaakt. op mijn leeftijd zou ik aan zo'n soort situatie kapot gaan en dan maakt het niet eens uit wat voor keuze ik maak, als ik het uitmaak dan verlies ik de meest geweldige vrouw uit m'n leven en voel ik me de grootste klootzak die er is, als ik het niet uitmaak zal de herinnering me kapot maken.
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
pi_32166293
quote:
op vrijdag 11 november 2005 00:17 schreef unleashmitch het volgende:

[..]

en toch, je kan het nog zo idealistisch vinden maar je bent ook op het uiterlijk van je partner gevallen en natuurlijk in een echt goede relatie is het innerlijk de dragende kracht maar ik kan me ook voorstellen dat het jezelf pijn doet om de andere in zo'n situatie te zien. constant te herinneren wat de ander heeft meegemaakt. op mijn leeftijd zou ik aan zo'n soort situatie kapot gaan en dan maakt het niet eens uit wat voor keuze ik maak, als ik het uitmaak dan verlies ik de meest geweldige vrouw uit m'n leven en voel ik me de grootste klootzak die er is, als ik het niet uitmaak zal de herinnering me kapot maken.
ik ben mijn partner via inet tegengekomen ik ben op zijn typwijze verlieft geworden.
naderhand heb ik hem ontmoet en had ik niet zo iets van wauw.
nu vind ik hem wel knap in mijn ogen. (dat is via mijn ogen)

en wat is aantrekkelijk??? voor iedereen verschillend!!!
pi_32166380
quote:
op vrijdag 11 november 2005 00:19 schreef prupke het volgende:
nu vind ik hem wel knap in mijn ogen. (dat is via mijn ogen)
en wat is aantrekkelijk??? voor iedereen verschillend!!!
zoals ik al zei. innerlijk blijft de dragende kracht achter een echt goede relatie maar neemt niet weg dat je ook uiterlijk een bepaalde aantrekkingskracht moet voelen en eerlijk is eerlijk, iemand die totaal verbrand is wekt eerder medelijden op dan lust.
pi_32166542
quote:
op vrijdag 11 november 2005 00:23 schreef unleashmitch het volgende:

[..]

zoals ik al zei. innerlijk blijft de dragende kracht achter een echt goede relatie maar neemt niet weg dat je ook uiterlijk een bepaalde aantrekkingskracht moet voelen en eerlijk is eerlijk, iemand die totaal verbrand is wekt eerder medelijden op dan lust.
bij mij doet innerlijk veel meer dan uiterlijk!
iemand die verbrand is die ik niet ken werkt idd meer medelij op dan iets anders
maar personen in mijn omgeving die ik ken dus echt niet.
want die ken ik qua karakter en dat karakter blijf ik hun ook vertellen!!
pi_32166546
quote:
op vrijdag 11 november 2005 00:23 schreef unleashmitch het volgende:

[..]

dat is niet een probleem welke ligt bij het slachtoffer maar bij de idioot die kennelijk denkt medelijden met zo iemand te moeten hebben. ik walg zo ontzettend van mensen die zo neerbuigend praten tegen mensen met het idee sociaal te zijn, zoals tegen ouderen, zieken en ook slachtoffers van branden enzovoort die daardoor zijn verminkt. afschieten is mijn eerste voorstel en dat meen ik.

ik zou willen dat de samenleving eens goed werd uitgedund zodat we enkel nog een samenleving overhouden met opdracht sociale mensen. de rest dus uitroeien.
pi_32166642
quote:
op vrijdag 11 november 2005 00:10 schreef fuifduif het volgende:

[..]

respect voor de mensen? alsof het een hele opgave is. alsof het bijna niet te geloven is dat iemand bij zo'n persoon blijft als partner. ik vind het niet meer dan vanzelfsprekend en het is geen enkele kwestie van respect.
eerlijkgezegd vind ik het best een hele opgave. en dat blijkt ook wel, als je kijkt naar hoe veel mensen er scheiden, hoe vaal mensen moeite hebben om een partner te vinden door een duidelijk zichtbare handicap of de gevolgen van een ziekte of ongeluk, etc.

ik zal niet zeggen dat het eerlijk is, of dat het zo zou moeten zijn, maar ik kan echt niet eerlijk zeggen dat ik 100% zeker weet dat ik bij iemand zou blijven. het ligt er maar aan hoe je relatie verder is natuurlijk. en ik denk ook niet dat het alleen een smoesje is dat het innerlijk ook verandert. als mijn partner verminkt zou zijn, en zou zeggen dat ie zichzelf lelijk vond, wat moet ik dan zeggen? nee hoor, je bent niet lelijk? of: ja, je bent wel lelijk, maar er zijn belangrijkere dingen? kom nou toch, voor een heleboel mensen is uiterlijk gewoon wél belangrijk. ik wil ook niet lelijk zijn. ik wil ook niet horen dat iemand me lelijk vindt. ik ben dik en heb veel striae, en hoewel veel mannen daar geen problemen mee schijnen te hebben en m'n karakter blijkbaar belangrijker vinden, heb ik er toch altijd moeite mee om dat te geloven. wanneer ik zelf verminkt zou zijn zou ik zeker ook erg onzeker zijn over m'n uiterlijk, en dat zal ongetwijfeld z'n weerslag hebben op de band met mijn partner. grote kans dat ik niet zou kunnen geloven dat ie er geen problemen mee had. en dan moet je voorstellen dat je als partner iemand waar je zelf ook weer aan moet wennen moet gaan overtuigen dat dat eigenlijk helemaaaaaaaal niet het geval is, dat het geen probleem is, dat het daar niet om gaat, etc. ik zal niet zeggen dat ik gelijk weg zou gaan bij een partner, maar als ik een ernstig verminkte partner voor het eerst zou zien is het vast niet zo van "goh schat, zie ik er erg lelijk uit" "och nee hoor lieverd, je hebt wel geen haar meer in je gezicht, geen normale oogleden en je lippen zien er momenteel uit als die van een goudvis, maar op zich valt het mee. zeg, had jij trek in chinees of wil je liever naar de italiaan vanavond?" ik gok dat ik daar zelf best wel problemen mee zou hebben. en als jij me dan een onmens vindt, so be it. dan ben ik maar een onmens. we kunnen niet allemaal perfect zijn.
  vrijdag 11 november 2005 @ 00:32:09 #124
97065 la-nina
Ladidaninananaaa
pi_32166657
ik ken een relatie die het heeft overleefd , meisje is er bijna net zo aan toe als die foto van
die jongen in de op, haar neus is iets erger, maar d'r ogen en voorhoofd minder erg.
haar vriend is bij haar gebleven, niet zonder slag of stoot, zij heeft hèm meerdere malen de deur gewezen,
hij ís ook weggeweest, maar ze konden niet zonder elkaar.
ondanks alles hebben ze een belachelijk leuke relatie en zijn ze zwaar gelukkig met elkaar.

volgens mij kun je aan meer wennen dan je denkt, zeker als het om je grote liefde gaat.
dat denk ik hè.. dat geloof ik
| | @ | Overal zanikt bagger...
pi_32166690
quote:
moge wij ons hart tot in lengte der dagen en jaren in kokende olie drenkend druipen en van de duivel bezeten, en nog veel erger!
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_32166790
quote:
op vrijdag 11 november 2005 00:28 schreef fuifduif het volgende:
dat is niet een probleem welke ligt bij het slachtoffer maar bij de idioot die kennelijk denkt medelijden met zo iemand te moeten hebben. ik walg zo ontzettend van mensen die zo neerbuigend praten tegen mensen met het idee sociaal te zijn, zoals tegen ouderen, zieken en ook slachtoffers van branden enzovoort die daardoor zijn verminkt.
ah gut ah gut, nee natuurlijk gaat het nergens over. iemand die verbrand is heeft geen problemen met nadenken maar de eerste reactie van de gemiddelde persoon is er een van schrik & medelijden omdat je je amper kan voorstellen door wat voor een hel iemand is gegaan. dat is net zo goed een vorm van sociaal gedrag.
pi_32167326
quote:
op dinsdag 8 november 2005 22:06 schreef pberends het volgende:
stel je huidige partner of toekomstige partner waar je totaal gek op bent (het is een van je grote liefdes) krijgt te maken van een ongeluk waarbij het ook het uiterlijk onherstelbaar is beschadigd.

zouden jullie nog doorgaan met de relatie? zou dat ook uit medelijden zijn? of zou je het uitmaken; omdat je er simpelweg niet tegenkan. speelde het uiterlijk bij de partner een belangrijke rol?

ik heb het niet over een brandwond op de arm, of een snijlitteken op de buik, en zelfs niet over een geamputeerde been, maar echt iets wat je niet meer met kleren kan bedekken; zoals dit verhaal:

[afbeelding]
[..]

bron: teleac

uitzending met teun pronk en andere "uiterlijk"slachtoffers
tja, dit zijn dilemma's. ik denk dat als ik zo verminkt zou raken, ik mijn vriendin zelf los zal laten. ik ben bang dat dan een intieme, sexuele relatie praktisch onmogelijk is. maar stel dat het mijn evt. vriendin zou overkomen....................moeilijk moeilijk. een relatie zoals die was, zal heel moeilijk worden.
  vrijdag 11 november 2005 @ 08:56:26 #128
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_32170849
opgeruimd staat netjes.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_32173871
ik zelf zou vrienden/vriendinnen/familie niet in de steek laten vanwegen een verminking o.i.d.
dat weet ik zeker.

in de relationelesfeer is lastig te bepalen omdat je niet in kan schatten hoe je partner hier psychisch op reageerd.
stel dat partner in een zware psychische dip raakt en niet openstaat voor hulp van buiten, dan houdt het denk op wat relatie betreft.
de tegen partij zal de beeindiging waarschijnlijk afschuiven op de lichamelijke toestand ipv de geestelijke toestand.

kortom: om wat voor rede je het uitmaakt men zal de waarheid niet onder ogen willen zien in zo'n situatie.
  vrijdag 11 november 2005 @ 22:03:28 #130
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_32191257
quote:
mensen gooien het snel over "maar innerlijk verandert iemand ook en dat zou een reden voor mij zijn om er een punt achter te zetten." doe eens niet zo ontiegelijk zielig! dat is een sneue smoes en niet meer dan dat.
ik zie niet waarom dit een smoes is. een relatie moet van twee kanten klikken, en blijven klikken.
wanneer het innerlijk van de één verandert, om wat voor reden dan ook, dan kán het zijn dat de persoon in kwestie gewoon niet meer degene is waarvoor jij zo bewust gekozen hebt.
en waar je dus verder mee gaan.

dat is, in mijn ogen, niet zielig. dat is gewoon hoe relaties werken. natuurlijk is het geven en nemen, en ik vind ook dat je hierin voor je partner echt ver moet gaan, maar ik kan mij ook prima voorstellen dat een dergelijke ingrijpende gebeurtenis zoveel impact op iemand heeft, dat het karakter anders wordt.

mioet je dan doorgaan, uit overweging van "oh- hij/zij- is- zo- zielig- en- verpietert -helemaal- zonder- mij- want- hij/zij- heeft- het- al- zo- zwaar- met- de- verminkingen" ten koste van jezelf, want jij wilt hier ten slotte diep in je hart niet mee door?

ik vind van niet.
je kunt even therapeutje gaan spelen, maar wanneer de klik weg is, is 't op de lange termijn toch geen goed plan om door te gaan! lekker scheve verhouding krijg je dan.
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
pi_32195633
als mijn geliefde een ernstig ongeluk zou krijgen en daarbij ernstige brandwonden oploopt, of een amputatie zou moeten krijgen, ben ik daar voor hem. mijn belofte aan hem, die ik al lang geleden heb gemaakt, is dat mijn liefde onvoorwaardelijk is, in goede tijden en nare tijden. ik ben niet bang voor rottigheid, ik ren er niet als een mietje voor weg. ik steun hem op de momenten dat hij dat nodig heeft. daarom heet het ook liefde.
pi_32195868
nou ja, dat is ook zoiets, ik dacht daar vandaag nog overna. fuifduif gaat meteen uit van relaties waar sprake is van geloftes over eeuwige liefde en zo, maar natuurlijk stapt niet iedereen een relatie in met het idee dat het voor eeuwig zal zijn. ik zie mezelf niet snel iemand eeuwige trouw beloven. als ik een relatie nu zou beginnen, dan zou dat zijn in de hoop een paar leuke jaren met iemand te hebben, en of daar meer van komt zie ik dan wel weer.
pi_32195921
maar ik vind het zo slap als iemand meteen wegrent voor een beetje drama.
pi_32196769
quote:
op zaterdag 12 november 2005 00:50 schreef bloodylotte het volgende:
als mijn geliefde een ernstig ongeluk zou krijgen en daarbij ernstige brandwonden oploopt, of een amputatie zou moeten krijgen, ben ik daar voor hem. mijn belofte aan hem, die ik al lang geleden heb gemaakt, is dat mijn liefde onvoorwaardelijk is, in goede tijden en nare tijden. ik ben niet bang voor rottigheid, ik ren er niet als een mietje voor weg. ik steun hem op de momenten dat hij dat nodig heeft. daarom heet het ook liefde.
ken helaas genoeg voorbeelden van relaties die stuk gingen op een invalidering van de ander. het zijn mooie woorden, maar de praktijk zal leren of je bij je vriendje blijft als ie
bijvoorbeeld een dwarslaesie krijgt of verminkt wordt. de relatie slaat dan ineens van gelijkwaardigheid zomaar om naar een zorgen-voor relatie.
pi_32196822
quote:
op zaterdag 12 november 2005 01:50 schreef konniekipke het volgende:

[..]

ken helaas genoeg voorbeelden van relaties die stuk gingen op een invalidering van de ander. het zijn mooie woorden, maar de praktijk zal leren of je bij je vriendje blijft als ie
bijvoorbeeld een dwarslaesie krijgt of verminkt wordt. de relatie slaat dan ineens van gelijkwaardigheid zomaar om naar een zorgen-voor relatie.
maw : je kan lullen als bugman dat je het nooit zou doen, maar als de tijd rijp is dan kan je pas een zinnig woord over reppen .
pi_32196878
quote:
op zaterdag 12 november 2005 01:54 schreef prupke het volgende:

[..]

maw : je kan lullen als bugman dat je het nooit zou doen, maar als de tijd rijp is dan kan je pas een zinnig woord over reppen .
inderdaad, dat is hetzelfde als zeggen dat je nooooit vreemd zou gaan.
pi_32196950
quote:
op zaterdag 12 november 2005 01:58 schreef konniekipke het volgende:

[..]

inderdaad, dat is hetzelfde als zeggen dat je nooooit vreemd zou gaan.
de tijd zal het leren....
pi_32200304
quote:
op zaterdag 12 november 2005 00:50 schreef bloodylotte het volgende:
mijn belofte aan hem, die ik al lang geleden heb gemaakt, is dat mijn liefde onvoorwaardelijk is, in goede tijden en nare tijden.
wow

de liefde voor mijn partner is écht niet onvoorwaardelijk
ensemble, tout est plus joli
PETITLAPIN krijgt een DOCHTER
pi_32201828
quote:
op zaterdag 12 november 2005 01:03 schreef bloodylotte het volgende:
maar ik vind het zo slap als iemand meteen wegrent voor een beetje drama.
het is niet wegrennen persé.
ms kun je het eenvoudig niet aan.
tuurlijk is het vreemd als je het stel op sprong zou uitmaken, maar er kan na verloop van tijd blijken dat je het eenvoudig weg niet aan kan, of zoals konniekipke zegt, de verhoudingen binnen de relatie zo veranderen dat het meer een verzorger/patient relatie wordt, dan is het niet zo vreemd .

houden van alleen is niet altijd genoeg en je hoeft je eigen behoeftes, wat die ook moge zijn, niet compleet weg te cijferen vanwege een zogenaamde belofte die je hebt gedaan, of omdat je vindt dat het 'zo hoort'.

het zou ook heel goed kunnen dat je partner de relatie beëindigt, vanwege de 'scheve' verhouding die er ineens zou kunnen ontstaan, mag hij dat dan wel?

en trouwens, stel dat je al van plan was om er een punt achter te zetten, het alleen nog niet uitgesproken had naar die ander toe, blijf je dan opeens bij hem?
uit verplichting, of angst dat hij, dat men denkt dat je het doet vanwege dat het drastisch veranderde uiterlijk?
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_32201855
ik zou haar niet dumpen, wat een gevoelloze lul ben je dan.
ik eet haar wel op als we neerstorten in het andes gebergte en zij eerder sterft. maar dat is dan om te overleven.
pi_32202828
quote:
op zaterdag 12 november 2005 12:40 schreef vitalogy het volgende:
ik zou haar niet dumpen, wat een gevoelloze lul ben je dan.
ik eet haar wel op als we neerstorten in het andes gebergte en zij eerder sterft. maar dat is dan om te overleven.
alive
pi_32202871
was net op tv.
pi_32203789
quote:
op zaterdag 12 november 2005 13:20 schreef vitalogy het volgende:
was net op tv.
canal + inderdaad van de week.
pi_32205278
quote:
op zaterdag 12 november 2005 11:25 schreef petitlapin het volgende:

[..]

wow

de liefde voor mijn partner is écht niet onvoorwaardelijk
de mijne wel. maar er zijn uitzonderingen. als hij mijn ouders doodschiet, dan mag 'ie opwieberen. of iets anders extreems (niet dat 'ie m'n ouders gaat doodschieten oid ). dingen zoals in dit topic worden besproken vind ik persoonlijk niet een punt om voor te vertrekken.
pi_32205335
wat ik me dan trouwens ook afvraag:

mannen, als je vriendin/vrouw borstkanker krijgt en een amputatie van haar borst(en) moet ondergaan, verlaten jullie haar dan ook? of dan weer niet? dat is toch ook uiterlijk dat onherstelbaar beschadigd is. en dan kunnen jullie nu wel beginnen over siliconen of een borstherstellende operatie (lichaamsvet enzo), maar dat is vaak helemaal niet meer zoals het was en soms zelfs niet eens mogelijk. wat doen jullie in zo'n situatie?
  zaterdag 12 november 2005 @ 17:42:58 #146
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_32208873
quote:
nee, uit medelijden bij iemand blijven, dáár doe je iemand een plezier mee
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zaterdag 12 november 2005 @ 17:44:56 #147
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_32208920
quote:
op zaterdag 12 november 2005 15:09 schreef bloodylotte het volgende:
wat ik me dan trouwens ook afvraag:

mannen, als je vriendin/vrouw borstkanker krijgt en een amputatie van haar borst(en) moet ondergaan, verlaten jullie haar dan ook? of dan weer niet? dat is toch ook uiterlijk dat onherstelbaar beschadigd is. en dan kunnen jullie nu wel beginnen over siliconen of een borstherstellende operatie (lichaamsvet enzo), maar dat is vaak helemaal niet meer zoals het was en soms zelfs niet eens mogelijk. wat doen jullie in zo'n situatie?
mocht mijn partner een vrouw zijn zou het er vooral van afhangen of ze psychisch verandert. het is voor de buitenwereld prima te verbergen, dus ik denk dat de kans op blijvende psychische veranderingen kleiner is doordat er geen wisselwerking is met de omgeving. het lijkt mij dan ook niet problematisch (op relationeel gebied).
  zaterdag 12 november 2005 @ 17:46:35 #148
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_32208960
quote:
idd, ik kan me niet voorstellen dat het geestelijk impact op je heeft als je voortaan verminkt door het leven moet.

ik ken mensen die ernstig ziek zijn, en dan zíe je het nog niet eens aan ze, die echt totaal anders in het leven staan. het proces wat zo iemand doorgaat is niet in te leven als je het niet zelf meemaakt..ook al doe je nog zo je best..je kan je slechts een fractie van zoiets voorstellen. waardoor verwijdering en uit elkaar groeien soms onvermijdelijk is. helaas.

dus loop niet zo stupide te zwetsen.
  zaterdag 12 november 2005 @ 17:51:59 #149
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_32209107
quote:
op zaterdag 12 november 2005 17:44 schreef alicey het volgende:

[..]

mocht mijn partner een vrouw zijn zou het er vooral van afhangen of ze psychisch verandert. het is voor de buitenwereld prima te verbergen, dus ik denk dat de kans op blijvende psychische veranderingen kleiner is doordat er geen wisselwerking is met de omgeving. het lijkt mij dan ook niet problematisch (op relationeel gebied).
en als je net 2 maanden met iemand bent?
  zaterdag 12 november 2005 @ 17:53:58 #150
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_32209166
quote:
op zaterdag 12 november 2005 17:51 schreef vivi het volgende:

[..]

en als je net 2 maanden met iemand bent?
dat zou ik niet durven zeggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')