er zijn ook mensen bij die de relatie misschien pas zouden beeindigen na een emotionele "strijd"!quote:op donderdag 10 november 2005 23:43 schreef fuifduif het volgende:
mensen die de relatie zouden beëindigen wens ik hetzelfde toe. ongelofelijk hoe walgelijke gedachten sommige mensen hier hebben. de dood en het verderf zullen over jullie toekomst schijnen, stelletje zwijnen.
respect voor de mensen? alsof het een hele opgave is. alsof het bijna niet te geloven is dat iemand bij zo'n persoon blijft als partner. ik vind het niet meer dan vanzelfsprekend en het is geen enkele kwestie van respect.quote:op vrijdag 11 november 2005 00:07 schreef lxiv het volgende:
wat ik zelf zou doen weet ik heel eerlijk niet...
maar respect voor de mensen die wel bij hun partner blijven!
het is in mijn ogen triest dat je je parner zou verlatenomdat het uiterlijk alleen is veranderd.quote:op vrijdag 11 november 2005 00:06 schreef fuifduif het volgende:
goed, het is natuurlijk zo dat ik het nogal kinderachtig heb gebracht, maar kom nou. wat zie je hier gebeuren. mensen gooien het snel over "maar innerlijk verandert iemand ook en dat zou een reden voor mij zijn om er een punt achter te zetten." doe eens niet zo ontiegelijk zielig! dat is een sneue smoes en niet meer dan dat.
en toch, je kan het nog zo idealistisch vinden maar je bent ook op het uiterlijk van je partner gevallen en natuurlijk in een echt goede relatie is het innerlijk de dragende kracht maar ik kan me ook voorstellen dat het jezelf pijn doet om de andere in zo'n situatie te zien. constant te herinneren wat de ander heeft meegemaakt. op mijn leeftijd zou ik aan zo'n soort situatie kapot gaan en dan maakt het niet eens uit wat voor keuze ik maak, als ik het uitmaak dan verlies ik de meest geweldige vrouw uit m'n leven en voel ik me de grootste klootzak die er is, als ik het niet uitmaak zal de herinnering me kapot maken.quote:op vrijdag 11 november 2005 00:11 schreef prupke het volgende:
het is in mijn ogen triest dat je je parner zou verlatenomdat het uiterlijk alleen is veranderd.
natuurlijk komt het innnerlijk er bij kijken als het uiterlijk veranderd word.
maar de meeste mensen hier zeggen dat als alleen het uiterlijk veranderd is dat ze dan blijven (de genen die gaan dan voor het innerlijke)
ik ben mijn partner via inet tegengekomenquote:op vrijdag 11 november 2005 00:17 schreef unleashmitch het volgende:
[..]
en toch, je kan het nog zo idealistisch vinden maar je bent ook op het uiterlijk van je partner gevallen en natuurlijk in een echt goede relatie is het innerlijk de dragende kracht maar ik kan me ook voorstellen dat het jezelf pijn doet om de andere in zo'n situatie te zien. constant te herinneren wat de ander heeft meegemaakt. op mijn leeftijd zou ik aan zo'n soort situatie kapot gaan en dan maakt het niet eens uit wat voor keuze ik maak, als ik het uitmaak dan verlies ik de meest geweldige vrouw uit m'n leven en voel ik me de grootste klootzak die er is, als ik het niet uitmaak zal de herinnering me kapot maken.
zoals ik al zei. innerlijk blijft de dragende kracht achter een echt goede relatie maar neemt niet weg dat je ook uiterlijk een bepaalde aantrekkingskracht moet voelen en eerlijk is eerlijk, iemand die totaal verbrand is wekt eerder medelijden op dan lust.quote:op vrijdag 11 november 2005 00:19 schreef prupke het volgende:
nu vind ik hem wel knap in mijn ogen. (dat is via mijn ogen)
en wat is aantrekkelijk??? voor iedereen verschillend!!!
bij mij doet innerlijk veel meer dan uiterlijk!quote:op vrijdag 11 november 2005 00:23 schreef unleashmitch het volgende:
[..]
zoals ik al zei. innerlijk blijft de dragende kracht achter een echt goede relatie maar neemt niet weg dat je ook uiterlijk een bepaalde aantrekkingskracht moet voelen en eerlijk is eerlijk, iemand die totaal verbrand is wekt eerder medelijden op dan lust.
dat is niet een probleem welke ligt bij het slachtoffer maar bij de idioot die kennelijk denkt medelijden met zo iemand te moeten hebben. ik walg zo ontzettend van mensen die zo neerbuigend praten tegen mensen met het idee sociaal te zijn, zoals tegen ouderen, zieken en ook slachtoffers van branden enzovoort die daardoor zijn verminkt. afschieten is mijn eerste voorstel en dat meen ik.quote:op vrijdag 11 november 2005 00:23 schreef unleashmitch het volgende:
[..]
zoals ik al zei. innerlijk blijft de dragende kracht achter een echt goede relatie maar neemt niet weg dat je ook uiterlijk een bepaalde aantrekkingskracht moet voelen en eerlijk is eerlijk, iemand die totaal verbrand is wekt eerder medelijden op dan lust.
eerlijkgezegd vind ik het best een hele opgave. en dat blijkt ook wel, als je kijkt naar hoe veel mensen er scheiden, hoe vaal mensen moeite hebben om een partner te vinden door een duidelijk zichtbare handicap of de gevolgen van een ziekte of ongeluk, etc.quote:op vrijdag 11 november 2005 00:10 schreef fuifduif het volgende:
[..]
respect voor de mensen? alsof het een hele opgave is. alsof het bijna niet te geloven is dat iemand bij zo'n persoon blijft als partner. ik vind het niet meer dan vanzelfsprekend en het is geen enkele kwestie van respect.
moge wij ons hart tot in lengte der dagen en jaren in kokende olie drenkend druipen en van de duivel bezeten, en nog veel erger!quote:op donderdag 10 november 2005 23:43 schreef fuifduif het volgende:
mensen die de relatie zouden beëindigen wens ik hetzelfde toe. ongelofelijk hoe walgelijke gedachten sommige mensen hier hebben. de dood en het verderf zullen over jullie toekomst schijnen, stelletje zwijnen.
ah gut ah gut, nee natuurlijk gaat het nergens over. iemand die verbrand is heeft geen problemen met nadenken maar de eerste reactie van de gemiddelde persoon is er een van schrik & medelijden omdat je je amper kan voorstellen door wat voor een hel iemand is gegaan. dat is net zo goed een vorm van sociaal gedrag.quote:op vrijdag 11 november 2005 00:28 schreef fuifduif het volgende:
dat is niet een probleem welke ligt bij het slachtoffer maar bij de idioot die kennelijk denkt medelijden met zo iemand te moeten hebben. ik walg zo ontzettend van mensen die zo neerbuigend praten tegen mensen met het idee sociaal te zijn, zoals tegen ouderen, zieken en ook slachtoffers van branden enzovoort die daardoor zijn verminkt.
tja, dit zijn dilemma's. ik denk dat als ik zo verminkt zou raken, ik mijn vriendin zelf los zal laten. ik ben bang dat dan een intieme, sexuele relatie praktisch onmogelijk is. maar stel dat het mijn evt. vriendin zou overkomen....................moeilijk moeilijk. een relatie zoals die was, zal heel moeilijk worden.quote:op dinsdag 8 november 2005 22:06 schreef pberends het volgende:
stel je huidige partner of toekomstige partner waar je totaal gek op bent (het is een van je grote liefdes) krijgt te maken van een ongeluk waarbij het ook het uiterlijk onherstelbaar is beschadigd.
zouden jullie nog doorgaan met de relatie? zou dat ook uit medelijden zijn? of zou je het uitmaken; omdat je er simpelweg niet tegenkan. speelde het uiterlijk bij de partner een belangrijke rol?
ik heb het niet over een brandwond op de arm, of een snijlitteken op de buik, en zelfs niet over een geamputeerde been, maar echt iets wat je niet meer met kleren kan bedekken; zoals dit verhaal:
[afbeelding]
[..]
bron: teleac
uitzending met teun pronk en andere "uiterlijk"slachtoffers
ik zie niet waarom dit een smoes is. een relatie moet van twee kanten klikken, en blijven klikken.quote:op vrijdag 11 november 2005 00:06 schreef fuifduif het volgende:
mensen gooien het snel over "maar innerlijk verandert iemand ook en dat zou een reden voor mij zijn om er een punt achter te zetten." doe eens niet zo ontiegelijk zielig! dat is een sneue smoes en niet meer dan dat.
ken helaas genoeg voorbeelden van relaties die stuk gingen op een invalidering van de ander. het zijn mooie woorden, maar de praktijk zal leren of je bij je vriendje blijft als iequote:op zaterdag 12 november 2005 00:50 schreef bloodylotte het volgende:
als mijn geliefde een ernstig ongeluk zou krijgen en daarbij ernstige brandwonden oploopt, of een amputatie zou moeten krijgen, ben ik daar voor hem. mijn belofte aan hem, die ik al lang geleden heb gemaakt, is dat mijn liefde onvoorwaardelijk is, in goede tijden en nare tijden. ik ben niet bang voor rottigheid, ik ren er niet als een mietje voor weg. ik steun hem op de momenten dat hij dat nodig heeft. daarom heet het ook liefde.
maw : je kan lullen als bugman dat je het nooit zou doen, maar als de tijd rijp is dan kan je pas een zinnig woord over reppen .quote:op zaterdag 12 november 2005 01:50 schreef konniekipke het volgende:
[..]
ken helaas genoeg voorbeelden van relaties die stuk gingen op een invalidering van de ander. het zijn mooie woorden, maar de praktijk zal leren of je bij je vriendje blijft als ie
bijvoorbeeld een dwarslaesie krijgt of verminkt wordt. de relatie slaat dan ineens van gelijkwaardigheid zomaar om naar een zorgen-voor relatie.
inderdaad, dat is hetzelfde als zeggen dat je nooooit vreemd zou gaan.quote:op zaterdag 12 november 2005 01:54 schreef prupke het volgende:
[..]
maw : je kan lullen als bugman dat je het nooit zou doen, maar als de tijd rijp is dan kan je pas een zinnig woord over reppen .
de tijd zal het leren....quote:op zaterdag 12 november 2005 01:58 schreef konniekipke het volgende:
[..]
inderdaad, dat is hetzelfde als zeggen dat je nooooit vreemd zou gaan.
wowquote:op zaterdag 12 november 2005 00:50 schreef bloodylotte het volgende:
mijn belofte aan hem, die ik al lang geleden heb gemaakt, is dat mijn liefde onvoorwaardelijk is, in goede tijden en nare tijden.
het is niet wegrennen persé.quote:op zaterdag 12 november 2005 01:03 schreef bloodylotte het volgende:
maar ik vind het zo slap als iemand meteen wegrent voor een beetje drama.
alivequote:op zaterdag 12 november 2005 12:40 schreef vitalogy het volgende:
ik zou haar niet dumpen, wat een gevoelloze lul ben je dan.
ik eet haar wel op als we neerstorten in het andes gebergte en zij eerder sterft. maar dat is dan om te overleven.
de mijne wel. maar er zijn uitzonderingen. als hij mijn ouders doodschiet, dan mag 'ie opwieberen. of iets anders extreems (niet dat 'ie m'n ouders gaat doodschieten oidquote:op zaterdag 12 november 2005 11:25 schreef petitlapin het volgende:
[..]
wow![]()
de liefde voor mijn partner is écht niet onvoorwaardelijk
nee, uit medelijden bij iemand blijven, dáár doe je iemand een plezier meequote:op donderdag 10 november 2005 23:43 schreef fuifduif het volgende:
mocht mijn partner een vrouw zijn zou het er vooral van afhangen of ze psychisch verandert. het is voor de buitenwereld prima te verbergen, dus ik denk dat de kans op blijvende psychische veranderingen kleiner is doordat er geen wisselwerking is met de omgeving. het lijkt mij dan ook niet problematisch (op relationeel gebied).quote:op zaterdag 12 november 2005 15:09 schreef bloodylotte het volgende:
wat ik me dan trouwens ook afvraag:
mannen, als je vriendin/vrouw borstkanker krijgt en een amputatie van haar borst(en) moet ondergaan, verlaten jullie haar dan ook? of dan weer niet? dat is toch ook uiterlijk dat onherstelbaar beschadigd is. en dan kunnen jullie nu wel beginnen over siliconen of een borstherstellende operatie (lichaamsvet enzo), maar dat is vaak helemaal niet meer zoals het was en soms zelfs niet eens mogelijk. wat doen jullie in zo'n situatie?
idd, ik kan me niet voorstellen dat het geestelijk impact op je heeft als je voortaan verminkt door het leven moet.quote:op vrijdag 11 november 2005 00:06 schreef fuifduif het volgende:
goed, het is natuurlijk zo dat ik het nogal kinderachtig heb gebracht, maar kom nou. wat zie je hier gebeuren. mensen gooien het snel over "maar innerlijk verandert iemand ook en dat zou een reden voor mij zijn om er een punt achter te zetten." doe eens niet zo ontiegelijk zielig! dat is een sneue smoes en niet meer dan dat.
en als je net 2 maanden met iemand bent?quote:op zaterdag 12 november 2005 17:44 schreef alicey het volgende:
[..]
mocht mijn partner een vrouw zijn zou het er vooral van afhangen of ze psychisch verandert. het is voor de buitenwereld prima te verbergen, dus ik denk dat de kans op blijvende psychische veranderingen kleiner is doordat er geen wisselwerking is met de omgeving. het lijkt mij dan ook niet problematisch (op relationeel gebied).
dat zou ik niet durven zeggen.quote:op zaterdag 12 november 2005 17:51 schreef vivi het volgende:
[..]
en als je net 2 maanden met iemand bent?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |