Meest gevraagde Plugins:quote:Op zaterdag 28 mei 2005 00:29 schreef Falco het volgende:
Mijn guide om keer in een heule hoop stappen een stad uiteindelijk winstgevend te laten worden:
- Begin met de goedkoopste elektriciteitscentrale: de kolencentrale. Deze wordt aan de rand van de map geplaatst, zodat bijna de helft van de vervuiling niet in jouw stad zit.
- Bouw daarom een industriewijk met de dense industrie het dichtst in de buurt van de kolencentrale. Het is dan meestal mijn bedoeling dat de industriewijk zich langs de rand gaat ontwikkelen.
- Vaak gooi ik ook een treinlijn met ene paar stations recht er door heen en ook een stuk of 4 a 5 busstops her en der verspreid.
- Overigens houd ik naast de kolencentrale een redelijk groot vlak open voor de landfill en de zogenaamde 'vervelende dingen' later.
- Vervolgens maak ik de residential areas (medium en high), die vaak aan het water liggen en redelijk dicht in de buurt van industrie zitten. In die residential zones zet ik twee waterpompen (bij het water natuurlijk) neer dan.
- Ook in dit gebied gooi ik ook wat busstops hier neer en trek ik de treinlijn door de woonwijk met 2 stations ofzo. Voor de gein wil ik de treinlijn dan soms wel eens splitsen in twee richtingen.
- Middenin de residential zone zet ik dan een hospitaal en een school neer. Deze krijgen in het begin van 20% van de funding. Ze gaan maar zeuren als ze meer nodig hebben ;'). Verder krijgen de sims wat vertier natuurlijk met parken en skaterinks en dat soort dingen.
- Ik creëer vaak op de een of andere manier toch wel een plek (of het is wat zijdelings) tussen industrie en residential, waar dan de commercial zone (high, medium en light) begint. Deze houd ik redelijk klein, omdat de vraag in het begin toch niet groot is.
- Verder gooi ik in de 'beginstad' een Fire Departement en Politiestation neer die zo centraal mogelijk liggen en dus alle zones bestrijken. Eventueel gaat hier de funding omlaag en dan wel naar ongeveer 50%.
- Dan leg ik waterpijplijnen zo economisch mogelijk neer, namelijk via een raster. Er is een grote lijn die als het ware verticaal gaat lopen over de hele map. En die heeft dan horizontale ribben die telkens 14 tiles uit elkaar zitten. Hierdoor krijgt net elk gedeelte van de stad genoeg water en is het aantal pijplijnen tot een minimum gereduceerd. Die krengen zijn namelijk vrij prijzig en ook in onderhoud geloof ik. Met zo'n raster hoef je ook niet zo lang na te denken over dat trekken van die vervelende waterpijpleidingen.
- Meestal heb ik op dit punt ongeveer 25% van mijn oorspronkelijke budget over. Ik laat de stad dan lopen en na een jaar of twee zit ie redelijk vol en heb je nog minder geld over. Die nare mevrouw die over je financien gaat, loopt flink te zeuren en uiteindelijk biedt ze je dan een toxic waste dump, armybase, missile dinges en een of andere gevangenis aan. Die zogenaamd 'vervelende dingen' stop je weg in die hoek naast de kolencentrale, zodat men in je stad er zo min mogelijk last van heeft. Meestal ga je dan breakeven draaien.
- Verder kan je in RH ook snel een casino krijgen, die $ 300,- oplevert, ook niet gek.
- Ik ga trouwens toch (als het moet) redelijk grote leningen aan en die gebruik ik dan zoveel mogelijk om extra zones te maken.
- Als het goed is, moet je stad dan uiteindelijk toch redelijk gaan lopen en stroomt het geld met bakken binnen.
die van elmar zijn echt meesterlijk...quote:Op dinsdag 8 november 2005 18:58 schreef renz0r het volgende:
Die bomen...watervallen...Hoe maak je zo'n land?!!!!
Ik heb hier al de mazzel dat het landschap van zichzelf al vrij heuvel/bergachtig is. Dus dat maakt het wat makkelijker. Dus op deze map was het een kwestie van vlak maken en eventueel wat verhogen/verlagen.quote:Op dinsdag 8 november 2005 18:58 schreef renz0r het volgende:
Die bomen...watervallen...Hoe maak je zo'n land?!!!!
Donequote:Op dinsdag 8 november 2005 18:52 schreef _moder8or_ het volgende:
Hey ElmarO, zet even de link in de OP?
http://www.xs.to / XS.to
Ben ik ook heel wat uurtjes zoet mee geweest.quote:Op dinsdag 8 november 2005 19:52 schreef mschol het volgende:
[..]
die van elmar zijn echt meesterlijk...
doe mij maar gewoon oldskool Simcity op de Snes
[afbeelding]
daar kan iedereen winst maken
Euro Highwayquote:Op maandag 14 november 2005 14:23 schreef _Fonz het volgende:
Waar kan ik de Euro highway textures downen? En de roundabouts?
Die plattelandsweggetjes zijn als het goed is deze. Al zijn de dirt roads die je hier kan vinden misschien ook wel handig. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.quote:Op maandag 21 november 2005 17:59 schreef Orlean het volgende:
Kan iemand mij hier vertellen met welke plugin ik de plattelandsweggetjes (dirt tracks) zoals die op de afbeeldingen op de volgendepagina te zien zijn, kan krijgen?
pagina
Daarnaast ben ik op zoek naar een plugin die er voor zorgt dat er meer soorten plantages zullen zijn (niet enkel de standaard), zoals ook op de site zichtbaar.
B.v.d.
is cd wel schoon?quote:Op vrijdag 25 november 2005 14:23 schreef DeHovenier het volgende:
De installatie blijft hangen op 26.35 procent.
2e x lukte het welquote:
haperen ingezoemd valt bij mij wel mee, tis vooral haperen wanneer helemaal uitgezoemd (zeker bij een grote stad, kan ie niet zo goed hebbenquote:Op vrijdag 25 november 2005 21:08 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
2e x lukte het wel
ik weet niet waar te beginnen bij een stad maken
Vaak doe ik wat wegen, alle overheidsgebouwen bij elkaar op een kluitje en altijd de energiecentrale op de hoek van de map, vanwege de vervuiling. Ik neem dan een oliecentrale.
FF wennen nog, ik vind de interface van dit spel niet zo mooi.
Ik heb ook alle graphics op low gezet, want het spel hapert als je op de ingezoomde modus staat en je gaat scrollen.
10-15 euro bij bartsmit, koop em...quote:Op zaterdag 26 november 2005 21:47 schreef sweet_chica het volgende:
waar kan ik hem downloaden?? cheb t al vaker geprobeerd (ook met serial en crack) maar lukt me nooit om te installeren![]()
Heb nu zo'n $3000 winst.quote:Op zaterdag 26 november 2005 23:28 schreef crossover het volgende:
wauw gaaf man! hoeveel winst heb je met die stad?
mij lukt het nog steeds niet
quote:Op zaterdag 26 november 2005 22:02 schreef mschol het volgende:
[..]
10-15 euro bij bartsmit, koop em...
Pond Kit & Stream Kitquote:Op zondag 27 november 2005 16:17 schreef Wokkel1982 het volgende:
Zou iemand mij een linkje kunnen geven naar de ploppable meertjes?
Ik bedoel die je gebruikt bij een waterval enzo.![]()
hartstikke bedanktquote:Op zondag 27 november 2005 18:25 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Pond Kit & Stream Kit
Eventuele extra's:
Transparant Texture Patch & Pond and Stream Transitions
Er zijn lots te downloaden die er voor zorgen dat je elke maand een x-bedrag er bij krijgt. Alles kost nog steeds geld, maar als je er een paar neerzet hoef je je nergers meer druk over te maken.quote:Op maandag 28 november 2005 14:44 schreef cootje_1983 het volgende:
Even een vraagje: Van Simcity 2000 had ik een optie als SCURK, waarbij je een soort van sandbox-mode had, waarbij je niet met geld te maken had en waarbij je willekeurig gebouwen kon plaatsen. Weet iemand of Simcity 4 ook zo'n soort optie heeft? Ik heb ergens gelezen dat het via B.A.T. en Lot Editor zou kunnen, maar ik kom er niet uit. Wie o wie kan mij helpen?
met B.A.T & loteditor kan je idd zelf je gebouwen ontwerpen.. het is alleen wel een hele slag lastiger in vergeklijking met scurkquote:Op maandag 28 november 2005 14:44 schreef cootje_1983 het volgende:
Even een vraagje: Van Simcity 2000 had ik een optie als SCURK, waarbij je een soort van sandbox-mode had, waarbij je niet met geld te maken had en waarbij je willekeurig gebouwen kon plaatsen. Weet iemand of Simcity 4 ook zo'n soort optie heeft? Ik heb ergens gelezen dat het via B.A.T. en Lot Editor zou kunnen, maar ik kom er niet uit. Wie o wie kan mij helpen?
Klopt. Had een aantal aanpassingen aan de OP gedaan en aan een mod gevraagd of hij de vorige OP wou vervangen door de huidige.quote:Op woensdag 30 november 2005 14:02 schreef _moder8or_ het volgende:
Nieuwe OP, of ben ik nou zo gek?
Nice workquote:Op woensdag 30 november 2005 16:29 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Klopt. Had een aantal aanpassingen aan de OP gedaan en aan een mod gevraagd of hij de vorige OP wou vervangen door de huidige.
Welke knop gebruik je dan precies?quote:Op zaterdag 3 december 2005 12:07 schreef BlueCurl het volgende:
Ik heb een vraagje: als ik een regio wil importeren dan druk ik daarboven op die middelste knop.. maar vervolgens doet hij niks... iemand een idee waarom dat zou kunnen komen?
De grote flats laten nog wel even op zich wachten. Aangezien hier ook je regiopopulatie meespeelt. Dus het is handig om ook minstens één of meerdere buursteden te maken. Dan zou het wat sneller moeten komen.quote:Op dinsdag 6 december 2005 20:40 schreef Mr_Booze het volgende:
Ik heb sinds kort een stad, ik krijg geen winst maar dat gaat al de goede richting in.
- Hoe krijg hoge grondprijzen, want door het vraagteken ben ik te weten gekomen dat ik veel hoge grondprijzen heb, ik heb goede scholen, ziekenhuizen maar het blijven veel povere huisjes en de weinige flats die er zijn zijn heel klein ik heb een bevolking van ongeveer 11.000.
Ik heb nog maar een onderdeel van de regio ontwikkeld.
(Ik wil dikke villa's)
- Ik heb wat parken geplaatst zoals dingen zoals een tuinhuisje maar dat blijft gewoon een donker groen vierkantje. Netzoals met het strand het strand blijft leeg.en de tuinen blijven gewoon groene vierkantjes met wat geploegde stukken.
Mooie pics..quote:Op dinsdag 6 december 2005 21:12 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Welke knop gebruik je dan precies?
[..]
De grote flats laten nog wel even op zich wachten. Aangezien hier ook je regiopopulatie meespeelt. Dus het is handig om ook minstens één of meerdere buursteden te maken. Dan zou het wat sneller moeten komen.
Voor luxe woningen heb je ook de daarbij behorende banen nodig. Dus bijvoorbeeld Co$$$ of High-Tech industrie. Ik weet niet of je er daarvan al wat hebt?
Met het strand en de tuinen gebeurt sowieso vrij weinig qua uiterlijk. Dus daar hoef je ook niet echt op te letten.
En ik heb een groundtexture-mod geïnstalleerd.Ziet er vrij aardig uit al zeg ik het zelf.
[[url=http://img8.picsplace.to/img8/2/thumbs/Terrainmod1.jpg]afbeelding][/url] [[url=http://img8.picsplace.to/img8/2/thumbs/Terrainmod2.jpg]afbeelding][/url] [[url=http://img8.picsplace.to/img8/2/thumbs/Terrainmod3.jpg]afbeelding][/url]
Dacht dat hoog het hoogst haalbare is qua grondprijs. En voor R$ is altijd aardig wat belangstelling aangezien die zowat overal willen wonen. Dit kan je ook zien via je desirability grafiek. Dus je kan bijvoorbeeld de belasting voor R$ wat omhoog gooien om zo de vraag iets te verkleinen.quote:Op dinsdag 6 december 2005 21:39 schreef Mr_Booze het volgende:
[..]
Mooie pics..![]()
Alleen als je met het ?-teken op een huis klik bijv. wat voor inkomens kunnen er voor komen ik heb veel $ en er beginnen steeds meer $$ en $$$ te komen en ook qua grondprijzen want is er nog iets hoger dan hoog?
Dus de beste manier om flats en de hele bombarie te krijgen is gewoon veel bouwen en meer inwoners krijgen en alles gewoon vervuiling vrij, gezondheid, onderwijs hoog houden.
Het grootste probleem is dat ik probeer te bezuinigen op alles zoals politie, brandweer, en scholen ziekenhuizen etc. en de belastingen heel hoog maar dan is er geen vraag meer maar sta ik wel in de plus. Als ik de belastingen weer verlaag groeit bevolking weer als kool maar sta ik weer in het rood.quote:Op woensdag 7 december 2005 21:41 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Dacht dat hoog het hoogst haalbare is qua grondprijs. En voor R$ is altijd aardig wat belangstelling aangezien die zowat overal willen wonen. Dit kan je ook zien via je desirability grafiek. Dus je kan bijvoorbeeld de belasting voor R$ wat omhoog gooien om zo de vraag iets te verkleinen.
Komt het wel op neer.Ik krijg in mijn steden voor het merendeel R$$ en heel af en toe R$. Al sloop ik dan wel de grote R$-woontorens.
Ik bezuinig nooit op brandweer en politie. Daar gaat hun effectiviteit te ver van achteruit. Maar een politiebureau hoef je pas voor het eerst neer te zetten als je stad rond de 10.000 inwoners zit.quote:Op donderdag 8 december 2005 19:28 schreef Mr_Booze het volgende:
[..]
Het grootste probleem is dat ik probeer te bezuinigen op alles zoals politie, brandweer, en scholen ziekenhuizen etc. en de belastingen heel hoog maar dan is er geen vraag meer maar sta ik wel in de plus. Als ik de belastingen weer verlaag groeit bevolking weer als kool maar sta ik weer in het rood.Ik had nog een vraag rond welke bevolkingsgrootte kan ik alles financieren en heel mooie huizen/flats/groot commercial district hebben. Nogmaals dank voor reactie
![]()
BTW: en ik heb dat probleem van tuinen opgelost want ik had een te lage graphics instellingen.
Op welke bevolkingsgrootte kun je het beste de brandweer, basisschool, klein ziekenhuis, groot ziekenhuis, politie (klein en groot) plaatsen etc. universiteiten.quote:Op donderdag 8 december 2005 22:07 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ik bezuinig nooit op brandweer en politie. Daar gaat hun effectiviteit te ver van achteruit. Maar een politiebureau hoef je pas voor het eerst neer te zetten als je stad rond de 10.000 inwoners zit.
En misschien is deze enkele zonne-energiecentrale wel handig. Levert meer stroom dan een windmolen, maar kost even duur per maand. En hier kan je z'n grote broer vinden.
Ik heb mijn belastingen zo staan:
[afbeelding]
Al moet ik hier wel bij opmerken dat de belasting van R$ meestal op 8,8% staat. En bij industrie staan die drie op 20% omdat ik daar geen behoefte aan heb dat die in mijn stad verschijnen.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.![]()
Brandweer plaats ik meestal meteen. Aangezien ze daar meestal gelijk om beginnen te zeuren. De basisschool kan je altijd wel even mee wachten tot je een klein dorp hebt, maar aangezien ik wil dat het EQ snel stijgt plaats ik die in het begin gelijktijdig met een bibliotheek.quote:Op zaterdag 10 december 2005 15:57 schreef Mr_Booze het volgende:
[..]
Op welke bevolkingsgrootte kun je het beste de brandweer, basisschool, klein ziekenhuis, groot ziekenhuis, politie (klein en groot) plaatsen etc. universiteiten.
![]()
Nou ik heb nu drie steden in een slechte financiele positie en nu heb ik al een stad met veel platteland goede industrie en goede economie in totaal van 2.800 inwoners. Hoe kan ik financiele problemen in die oude steden een van 11.000 inwoners weer 'profitable' maken.quote:Op zaterdag 10 december 2005 22:01 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Brandweer plaats ik meestal meteen. Aangezien ze daar meestal gelijk om beginnen te zeuren. De basisschool kan je altijd wel even mee wachten tot je een klein dorp hebt, maar aangezien ik wil dat het EQ snel stijgt plaats ik die in het begin gelijktijdig met een bibliotheek.
Met het ziekenhuis wacht ik meestal tot ik genoeg winst maak om er één neer te kunnen zetten. Maar dan zet ik wel gelijk een grote neer aangezien die tegen die tijd prijstechnisch gezien voordeliger is.
Politie zet ik pas rond de 10.000 inwoners neer. En welke hangt af van de winst die ik maak. Maak ik genoeg winst om een grote neer te zetten dan zet ik die neer en anders de kleinere. Al probeer ik meestal wel voor de grote te gaan.
En de staduniversiteit zet ik meestal pas neer als ik op zijn minst de 10.000 inwoners heb bereikt. Maar die is qua maandelijkse kosten best wel goedkoop. Je kan meestal wel een behoorlijke tijd af met een budget van $60.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Ik zou pas aan winst gaan denken als je minimaal 30k inwoners hebt. Mooiste is dan nog in alle 3 de steden 10 ofzo.. Openbaar vervoer zou allemaal effectief zijn maar dan moet je wel de NAM gebruiken, Network Addon Mod. Hou er ook rekening mee dat het ligt aan de welvaart van je mensen om ze gebruik te laten maken van OV. Lage welvaart zal wel met de bus reizen, waar hogere welvaart niet naar de bus omkijkt en lekker met de auto blijft gaan zolang jij geen monorail of metro hebt (dit moet je dan ook zeker in een later stadium implementeren).quote:Op zondag 11 december 2005 14:43 schreef Mr_Booze het volgende:
Nou ik heb nu drie steden in een slechte financiele positie en nu heb ik al een stad met veel platteland goede industrie en goede economie in totaal van 2.800 inwoners. Hoe kan ik financiele problemen in die oude steden een van 11.000 inwoners weer 'profitable' maken.
Mijn laatste 2 vragen zijn: hoe kan ik er voor zorgen dat sims in een residential zone gaan vestigen als de rijstijd lang is? Daarmee bedoel ik wat voor openbaar vervoer is goedkoop en effectief is.
Zijn goederenstations nodig en wanneer heb je ze nodig?![]()
Bedankt nogmaals dat je mijn vragen allemaal beantwoord hebt
P.S Waar kan je het best steden/regio's downloaden?![]()
dat werkt nietquote:Op maandag 12 december 2005 17:01 schreef crossover het volgende:
Alt-Enter al geprobeerd?
ik vraag me af of je smicity in een venster kan spelen...quote:Op zaterdag 24 december 2005 11:37 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Ik wist dat niet eens dat dat mogelijk was
Je kan de avenue er overheen trekken. Dan zou het spel vanzelf die optie moeten aanbieden. En om de avunue direct te laten aansluiten moet je hem, dacht ik, een klein stukje over het einde/begin van de snelweg leggen en dan laat het spel ze in elkaar overgaan.quote:Op zaterdag 24 december 2005 18:30 schreef Nieuwschierig het volgende:
Een simpele vraag.
Hoe sluit ik avenues netjes rechtstreek op een highway aan? Ik kan die mogelijkheid niet vinden, alleen roads met een oprit.
Welke patch bedoel je?quote:Op zaterdag 24 december 2005 22:13 schreef Remqo het volgende:
Ik heb SC4 weer opnieuw geïnstalleerd en gelukkig had ik nog mijn plugins nog.
Maar nu zoek ik de patch zodat je plugin-buildings 's nachts weer licht geven, ik heb nog even op simtropolis zitten neuzen, maar kon zo snel niets vinden.
Edit: al gevonden![]()
Vreemd genoeg bij mij niet. Wel als ik dat met een road doe.quote:Op zaterdag 24 december 2005 19:25 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Je kan de avenue er overheen trekken. Dan zou het spel vanzelf die optie moeten aanbieden. En om de avunue direct te laten aansluiten moet je hem, dacht ik, een klein stukje over het einde/begin van de snelweg leggen en dan laat het spel ze in elkaar overgaan.
Nope kan niet!quote:Op zondag 25 december 2005 02:11 schreef Cerbie het volgende:
Een road kun je toch niet op een highway aansluitenPak de avenue, laat deze 1 vakje op het einde van de highway en 1 vakje op de grond, en trek een stukje rechtdoor van de highway af. Dat moet werken
Hier kan je die snowpatch en texturepatch vinden. Als je andere rocktextures wil gebruiken moet je wel Terrain Textures uitvinken. En om de sneew te installeren moet je bij Terrain Parameter kijken.quote:Op zaterdag 24 december 2005 23:16 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Welke patch bedoel je?
En ElmarO. Linkje naar de snowpatch?
Dat doe ik ook maar ik dacht dat ik op plaatjes hier wel degelijk eens een echte rechtstreekse aansluiting heb gezien.quote:Nope kan niet! Wat ik altijd doe is een street te koppelen aan een avenue en dan die koppelen aan een highway
Wat is duur? Even een bankje in je stad en je hebt er geen kijken naarquote:Op zondag 25 december 2005 11:14 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dat doe ik ook maar ik dacht dat ik op plaatjes hier wel degelijk eens een echte rechtstreekse aansluiting heb gezien.
Wat ook kan is een klaverblad aanleggen en de highway in een avenue over laten gaan, maar dit is duur en kost te veel grond.
Ik neem aan dat je zoiets bedoeld als op onderstaand plaatje?quote:Op zondag 25 december 2005 11:14 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dat doe ik ook maar ik dacht dat ik op plaatjes hier wel degelijk eens een echte rechtstreekse aansluiting heb gezien.
Wat ook kan is een klaverblad aanleggen en de highway in een avenue over laten gaan, maar dit is duur en kost te veel grond.
Ik heb een stuk of 5 steden, waar het economisch zeer voor de wind gaat en gebruik nooit dergelijke trucs.quote:Op zondag 25 december 2005 11:18 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Wat is duur? Even een bankje in je stad en je hebt er geen kijken naar
Nee dit bedoel ik niet. Ik bedoel een Kruisende avenue/highway op elkaar aansluiten door middel van op- en afritten. Dat heb ik ook 'ergens' gezienquote:Op zondag 25 december 2005 11:28 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je zoiets bedoeld als op onderstaand plaatje?
[[url=http://xs60.xs.to/pics/05510/Naamloos-1kopie.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
Ik zelf maak gebruik van de Network Addon Mod dus misschien kan het alleen via deze mod, maar dat durf ik niet te zeggen. Bij die highway naar One-Way Road heb ik er zelf wel een stuk ground highway bij moeten plaatsen, maar bij de avenue was dat niet nodig.
Als je het introfilmpje weg wil hebben moet je dit doen:quote:Op zondag 25 december 2005 11:42 schreef _moder8or_ het volgende:
Verdorie. Ik heb problemen nu ik Sim City weer eens wil gaan spelen. Het opstarten van het spel lukt, maar na het selecteren en opstarten van een nieuwe stad plopt hij meteen terug naar Windows. Iemand?
En weet iemand nog hoe ik de intro kon uitzetten>
evbent viewer windowws:quote:Op zondag 25 december 2005 12:28 schreef _moder8or_ het volgende:
Waar vind ik die eventviewer/error log van windows/simcity 4
In het snelweg-opritten-menu kun je met TAB verschillende op- en afritten selecteren. Zonder mods/cheats whatever.quote:Op zaterdag 24 december 2005 18:30 schreef Nieuwschierig het volgende:
Een simpele vraag.
Hoe sluit ik avenues netjes rechtstreek op een highway aan? Ik kan die mogelijkheid niet vinden, alleen roads met een oprit.
je moet een highway neerleggen.. met voldoende ruimte eromheen voor op- en afritten, dan een avenue eronder door en dan komt als het goed is de vraag of je op-en afritten erbij wiltquote:Op zondag 25 december 2005 17:18 schreef Arjan het volgende:
[..]
In het snelweg-opritten-menu kun je met TAB verschillende op- en afritten selecteren. Zonder mods/cheats whatever.
Ja dat is de oplossing.quote:Op zondag 25 december 2005 17:18 schreef Arjan het volgende:
[..]
In het snelweg-opritten-menu kun je met TAB verschillende op- en afritten selecteren. Zonder mods/cheats whatever.
Ik zie er niets over staanquote:Op zondag 25 december 2005 12:44 schreef mschol het volgende:
[..]
evbent viewer windowws:
start-> uitvoeren-> eventvwr
de logs van sc4 in de installatie directory van sc4
sorry?quote:Op zondag 25 december 2005 22:23 schreef BillGates het volgende:
domme vraag misschien, maar waar kun je eigenlijk complete steden downloaden?
voor sc 2k en 3k was/is er heel veel te vinden, voor sc4 bijna niks
ow heheh heb ik dan verkeerd uitglegd..:quote:Op maandag 26 december 2005 02:47 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Ik zie er niets over staanAls ik een logboek wil openen in de dir van SC4.
simtropolis alleen maar maps, geen volgebouwde steden.quote:
op simcity.com kan je ook mappen downloaden die zijn volgebouwdquote:Op maandag 26 december 2005 12:09 schreef BillGates het volgende:
[..]
simtropolis alleen maar maps, geen volgebouwde steden.
liefst nog modellen van bestaande steden
die zijn dom. en het zijn er ook maar een paar. daarnaast houden die geen archief bij.quote:Op maandag 26 december 2005 12:24 schreef mschol het volgende:
[..]
op simcity.com kan je ook mappen downloaden die zijn volgebouwd
Tijd snel zetten is af en toe wel een optie.quote:Op dinsdag 27 december 2005 12:42 schreef Mr_Booze het volgende:
Nog een vraag.. in de eerste 3000 inwoners groeit je stad heel snel nu zit ik rond de 4000 en 5000 maar het wordt nu duurt het steeds langer voordat er mensen gaan wonen in de aangewezen gebieden van me..![]()
Moet je dus gewoon de tijd op snel zetten ofzo? Is afwachten het key-word?![]()
Dit ziet er brrrruuuuuut uit.quote:Op dinsdag 27 december 2005 22:36 schreef BlaZ het volgende:
Hier een skylinetje aan de rand van me stad.
[afbeelding]
Beter geheugen kopen. Serieus. Simcity vreet geheugen en vreet ook alles wat er op de reepjes voorradig is. Het is dan ook waarschijnlijk dat memtest86 eveneens fouten aangeeft. De meeste simcity-crashes zijn te wijten aan slecht geheugen.quote:Op woensdag 28 december 2005 00:09 schreef Wokkel1982 het volgende:
Mijn Simcity crasht iedere keer
Dit gebeurt vooral wanneer er veel geheugen geswapped moet worden, bijv. met in- en uitzoomen.
Who knows tha solution?![]()
![]()
Eerste stad is altijd een "probleem".quote:Op woensdag 28 december 2005 00:48 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Dit ziet er brrrruuuuuut uit.
Ben weer opnieuw begonnen. Maar ik krijg mijn eerste stad niet op gang. Gebouwen blijven klein.
Is er misschien een noINDUSTRY mod?
Of kan iemand mij een stadje 'lenen'
Klopt. Dus als je een bericht krijgt voor 'een goed nabuurschap' gewoon dus gelijk aan beginnen?quote:Op woensdag 28 december 2005 01:37 schreef Arjan het volgende:
[..]
Eerste stad is altijd een "probleem".
Je kan het beste een stuk of drie steden bij elkaar beginnen. Op een gegeven moment komt de boost vanzelf in één van de steden. De rest volgt dan vanzelf ( *ook weer zin heeft op dit onchristelijke uur van de dag).
Mooi taalgebruik hequote:Op woensdag 28 december 2005 01:52 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Klopt. Dus als je een bericht krijgt voor 'een goed nabuurschap' gewoon dus gelijk aan beginnen?
Ik doe dat nu niet. Heb gewoon vuile industrie en mijn inwoners in 1 gedeelte (map) gezet. wel met een groot afstand daar tussen in.quote:Op woensdag 28 december 2005 02:05 schreef Arjan het volgende:
[..]
Mooi taalgebruik he.
Ik ga normaliter nooit in op noaberschop. Als de regio loopt, pak ik zo'n klein stukje grond om daar veel vieze energiecentrales en afvalbergen te bouwen. Vanaf die "stad" (0 inwoners) trek ik zoveel mogelijk stroomtouwtjes naar de buren, vanwaar ik dan de stroom kan afnemen als ik die stad weer speel.
Uiteindelijk is dat ook maar een tijdelijke oplossing, want voor echt schone stroom kom ik toch terecht bij waterkrachtcentrales, en die speel je alleen met mods (via simtropolis etc).
Wat hij zei, het liefst 1GB, 512MB is niet genoeg voor de grotere/vollere mappen.quote:Op woensdag 28 december 2005 01:37 schreef Arjan het volgende:
[..]
Beter geheugen kopen. Serieus. Simcity vreet geheugen en vreet ook alles wat er op de reepjes voorradig is. Het is dan ook waarschijnlijk dat memtest86 eveneens fouten aangeeft. De meeste simcity-crashes zijn te wijten aan slecht geheugen.
Ik ben niet zo'n computerspecialist maar ik zag laatst een computer met 1024 MB ram zou dat dan makkelijk spelen zijn of moeten je graphics ook nog ergens aan voldoen? mijn computer trekt het nog net en komt uit 2001.quote:Op woensdag 28 december 2005 02:26 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Wat hij zei, het liefst 1GB, 512MB is niet genoeg voor de grotere/vollere mappen.
Er is een industry quadrupler. Zodat industry 4x zoveel banen heeft.quote:Op woensdag 28 december 2005 00:48 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Dit ziet er brrrruuuuuut uit.
Ben weer opnieuw begonnen. Maar ik krijg mijn eerste stad niet op gang. Gebouwen blijven klein.
Is er misschien een noINDUSTRY mod?
Of kan iemand mij een stadje 'lenen'
ik heb hier 1.25GB ram en een stad van +400.000 is bij het scrollen redelijk aan het shokkenquote:Op woensdag 28 december 2005 12:31 schreef Mr_Booze het volgende:
[..]
Ik ben niet zo'n computerspecialist maar ik zag laatst een computer met 1024 MB ram zou dat dan makkelijk spelen zijn of moeten je graphics ook nog ergens aan voldoen? mijn computer trekt het nog net en komt uit 2001.
Ik had ook ergens gelezen dat als je stad groter wordt dan 10.000 vertraagd je computer heel erg en is scrollen over je stad een pijn om te doen.![]()
BTW: Ik heb net een bericht gehad dat mijn regio's inwoner aantal groeit en een van mijn steden is het industrieel middelpunt geworden ik heb net 20.000 mensen in mijn regio.
welke versie? deluxe of alleen simcity 4quote:Op woensdag 28 december 2005 13:46 schreef tim2308 het volgende:
Ik heb het spel gevonden bij een tweedehands winkel, vlak bij NEMO in Amsterdam. Nieuw voor twee euroMisschien hebben ze er meer...
Ik heb een snelle PC. Dus kom maar op met je stedenquote:Op woensdag 28 december 2005 13:36 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Er is een industry quadrupler. Zodat industry 4x zoveel banen heeft.
Voor een flinke skyline heb je ook wel buursteden nodig of bijv 1 stad met 800.000 inwoners dan wil het ook wel lukken (snelle pc nodig)
Jaquote:Op woensdag 28 december 2005 02:10 schreef _moder8or_ het volgende:
Er bestond toch ook een mod wat alles laat groeien (vraag)
Waar te downloaden?quote:Op woensdag 28 december 2005 17:23 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ja![]()
Radical ordinance V2.0 by Raphaelninja.
Voor degene die last had met crashes met in-uitzoomen (probeer vertical sync van videokaart uit te zetten bij eigenschappen)
I want more .. mooie regio alleen hoeft het van van mij niet zo druk.quote:Op donderdag 29 december 2005 15:54 schreef _moder8or_ het volgende:
Jeetje. Die gebouwen man!!!
3,5miljoen in een stad!!
Moet je bij ElmarO zijn. Die maakt pas stedenquote:Op donderdag 29 december 2005 18:45 schreef Mr_Booze het volgende:
[..]
I want more .. mooie regio alleen hoeft het van van mij niet zo druk.![]()
Ik ben even gaan zoeken en kwam o.a. deze tegen:quote:Op vrijdag 30 december 2005 21:10 schreef Wokkel1982 het volgende:
Valt het jullie ook op dat er eigenlijk geen goede benzinestationplugins schijnen te zijn?![]()
Je plaatjes doen het nietquote:Op vrijdag 30 december 2005 23:24 schreef ElmarO het volgende:
Ik ben met een schone lei begonnen in de San Francisco regio. Dit is mijn eerste stadje.
[[url=http://img4.picsplace.to/img4/17/thumbs/sc309_Morlaix_.jpg]afbeelding][/url] [[url=http://img4.picsplace.to/img4/17/thumbs/sc310_Morlaix_.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://img4.picsplace.to/img4/17/thumbs/sc311_Morlaix_.jpg]afbeelding][/url] [[url=http://img4.picsplace.to/img4/17/thumbs/sc312_Morlaix_.jpg]afbeelding][/url]
Ziet er dan zeker niet slecht uit. Mag ik vragen of jij je industrie bij je stad laat bouwen? Of zet je ze ver van de bewoonde delen vandaan of is het geplaatst in een buurstad?quote:
Ik laat de HT-industrie in de stad zelf groeien, dit doe ik door de belastingen voor overige industrieen dusdanig op te schroeven dat ze niet meer komen. Op een andere map zijn andere vormen van industrie wel 'toegestaan'.quote:Op zaterdag 31 december 2005 00:20 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Ziet er dan zeker niet slecht uit. Mag ik vragen of jij je industrie bij je stad laat bouwen? Of zet je ze ver van de bewoonde delen vandaan of is het geplaatst in een buurstad?
403 Forbidden.quote:Op zaterdag 31 december 2005 11:07 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Moeten het als het goed is gewoon doen. Al laden ze wel wat traag.
Mooie buurtquote:Op zaterdag 31 december 2005 17:27 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ik had Referrer Logging uit staan en daarom zag ik ze dus wel.Nu zouden ze het wel moeten doen.
[[url=http://img136.imagevenue.com/loc42/th_0ef62_sc309Morlaix.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://img44.imagevenue.com/loc195/th_8b7b1_sc310Morlaix.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img104.imagevenue.com/loc125/th_8b775_sc311Morlaix.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://img42.imagevenue.com/loc190/th_9a1fc_sc312Morlaix.jpg]afbeelding][/URL]
Ik vind 'm mooier eerlijk gezegd.quote:Op maandag 2 januari 2006 12:50 schreef Mr_Booze het volgende:
Er komt een andere stad simulator die Citylife gaat heten en ik heb wat screencaps gevonden.
Klik hier
Het ziet er redelijk het enige dat ik mooi vond was dat je de stad op verschillende hoeken kunt bekijken en dat lichtinval beter is. Maar het landschap vind ik lelijk en de plaatsen waar de knoppen zitten vind ik ook heel opvallend genept.![]()
de plugin in het spel zetten lukt mij zelfs:quote:Op maandag 2 januari 2006 16:02 schreef ferdinandbol het volgende:
Ik heb die donatie gemaakt aan het Forum mede omdat ik de CD met LOTS en BATs etc in mijn bezit te verkrijgen
Waarom?? Onder andere omdat het mij steeds niet lukt LOTS en BATS in het spel geimplimenteerd te krijgen.
Wel is het gelukt VINNIE en dat onmogelijke grote budget in het spel te krijgen. Ik heb veel gedownload en in de voorgeschreven plugins mappen gestopt. Gek genoeg heb ik twee lots (maastrichter kerk en twee wolkenkrabbers (naam vergeten) wel weer terug gevonden in het spel.
Ik kan het maar niet voorelkaar krijgen die andere zaken binnen te krijgen. Please advice me
Ik beschouw mijzelf al sexpert op het gebied van SC4. Maar plugins implimenteren lukt niet
volgens mij wel, heb het niet geinstallerd staan anders had ik het eff voor je na gekeken..quote:Op dinsdag 3 januari 2006 00:36 schreef tim2308 het volgende:
Vroeger kon je op een knopje drukken en toen kreeg je o.a. de waterleidingen te zien. Zit dat knopje er in SC4 ook nog??
Dat is al een lange tijd bekendquote:Op maandag 2 januari 2006 12:50 schreef Mr_Booze het volgende:
Er komt een andere stad simulator die Citylife gaat heten en ik heb wat screencaps gevonden.
Klik hier
Het ziet er redelijk het enige dat ik mooi vond was dat je de stad op verschillende hoeken kunt bekijken en dat lichtinval beter is. Maar het landschap vind ik lelijk en de plaatsen waar de knoppen zitten vind ik ook heel opvallend genept.![]()
Hij was eergister nog te downloaden hoor, alleen heb ik wel heel lang moeten zoeken voordat ik hem vond.quote:Op donderdag 5 januari 2006 18:48 schreef _moder8or_ het volgende:
Die "Network Addon Mod" kan ik nergens meer downloaden
Is de Large Police Department van de Simtropolis-user porkissimo.quote:Op donderdag 5 januari 2006 22:18 schreef _moder8or_ het volgende:
Op je laatste screenshot zie ik helemaal bovenaan een rondvormig gebouw op de kruising staan. Hoe heet dat gebouw?
Voor de rest. Stijlvol prachtig gebouw.
Interestingquote:Op donderdag 5 januari 2006 22:27 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Is de Large Police Department van de Simtropolis-user porkissimo.
Moet je toch gewoon de dichtbevolkte huizen of hoe dat ook heet neerzetten. Als het dan goed gaat worden dan vanzelf hoge appartementen gebouwen.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:04 schreef nilsie het volgende:
wie heeft er tips voor simcity4 om flats te bouwen heb het nog nooit gekregen en heb het spel al lang
Schitterend!quote:Op donderdag 5 januari 2006 22:16 schreef ElmarO het volgende:
[[url=http://img108.imagevenue.com/loc213/th_6e798_sc317Morlaix.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://img141.imagevenue.com/loc186/th_87165_sc318Morlaix.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img19.imagevenue.com/loc41/th_4a5a3_sc319Morlaix.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://img107.imagevenue.com/loc40/th_0adff_sc320Morlaix.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img43.imagevenue.com/loc255/th_96b91_sc321Morlaix.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://img23.imagevenue.com/loc51/th_0ae02_sc322Morlaix.jpg]afbeelding][/URL]
Dag- en nachtshot van het gebied rond de brandweerkazerne (gebouw ten noordoosten van de High School).
[[url=http://img7.imagevenue.com/loc184/th_8012c_sc323Morlaix.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://img127.imagevenue.com/loc78/th_f2cf3_sc324Morlaix.jpg]afbeelding][/URL]
Nachtshot van één van de drie Town Banks in mijn stad.
[[url=http://img40.imagevenue.com/loc105/th_2a9d3_sc315Morlaix.jpg]afbeelding][/URL]
Bedoel je speciale flats die niet origineel in het gebouw zitten? of gewoon flats die vanzelf gebouwd worden als je er woning neerzet?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 16:31 schreef nilsie het volgende:
stansfield niet echt duidelijk vind ik zoek wel verder
ik bedoel flats die gewoon worden gebouwd maar ik heb al gehoord dat ik er gewoon dichtbebouwd over heen moet doenquote:Op vrijdag 6 januari 2006 16:37 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Bedoel je speciale flats die niet origineel in het gebouw zitten? of gewoon flats die vanzelf gebouwd worden als je er woning neerzet?
Voor dat 2e moet je bij de keuze van woningen gewoon de dichtbevolkste kiezen. Lijkt me toch vrij duidelijk.
Kloptquote:Op vrijdag 6 januari 2006 19:14 schreef nilsie het volgende:
[..]
ik bedoel flats die gewoon worden gebouwd maar ik heb al gehoord dat ik er gewoon dichtbebouwd over heen moet doen
Gaaf een Mac, ik heb andere Mac's in mijn steden.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 18:37 schreef _moder8or_ het volgende:
[[url=http://xs62.xs.to/pics/06015/000000005.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]
hehe. Het ziet er leuk uit toch?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 19:30 schreef Remqo het volgende:
[..]
Gaaf een Mac, ik heb andere Mac's in mijn steden.
Screenies komen binnenkort wel
IKEA heb ik express niet genomenquote:Op vrijdag 6 januari 2006 23:18 schreef Remqo het volgende:
De Gamma en Albert Heyn heb ik ook samen met de Ikea
Joh?quote:Op zaterdag 7 januari 2006 10:26 schreef nilsie het volgende:
maar als je een buurstad naast een andere stad hebt komen er sneller flats
ik denk dat jullie dat al wisten
Ik hoef geen junkfood in mijn stadquote:Op vrijdag 6 januari 2006 18:37 schreef _moder8or_ het volgende:
[[url=http://xs62.xs.to/pics/06015/000000005.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]
quote:Op zaterdag 7 januari 2006 17:33 schreef nilsie het volgende:
moet je op dit forum plaatjes zetten via image schack
quote:Ik heb een probleem, of eigenlijk twee.
In mijn stad willen ze meer Woonwijken, Kantoren/winkels en Industrie, alle balkjes van de WCI-indicator staan omhoog... Maar als ik dan die zones neerplaatst, dan bouwen ze er niet. Alleen heel langzaam.
De redenen die ik weet dat er slecht gebouwd wordt zijn dat het aaneengesloten oppervlak te klein is (veel 1x1 of 1x2 blokjes) of dat er geen waterleiding onder de bouwplek ligt.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 18:52 schreef Mr_Booze het volgende:
Ik had heb eens tussen verschillende Simcity 4 topics gekeken en ik heb hetzelfde probleem dat Orcaman had destijds maar er was geen antwoord op gegeven.
[..]
Ik heb dat vooral bij de huizen veel 1x2 of 1x3 blokjes en alles is aan elkaar gesloten de hele stad. Waterleidingen zijn er wel. Ook de industrie groeit niet bijzonder maar heel langzaam groeit ie dicht dus ik moet grotere gebieden aan te leggen voor o.a huizen, winkels en industrie.quote:Op zondag 8 januari 2006 02:29 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
De redenen die ik weet dat er slecht gebouwd wordt zijn dat het aaneengesloten oppervlak te klein is (veel 1x1 of 1x2 blokjes) of dat er geen waterleiding onder de bouwplek ligt.
Heb het inderdaad express gedaanquote:Op maandag 9 januari 2006 12:05 schreef Atreidez het volgende:
Probeer wat meer af te wijken van je rechte lijnen, omdat je zo te zien toch niet alles dicht wil bouwen komt het er uiteindelijk leuker uit te zien.
Is die naam express zo geschreven?In het echt is het nl. Manhattan.
Ik kan je wel vertellen wat een Props/Lots isquote:Op dinsdag 10 januari 2006 11:19 schreef cootje_1983 het volgende:
Op de site www.simtropolis.com zie ik veel plugins enzo. Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen lots, bats en props?
Ik heb Sim City 2000 nog niet kunnen spelenquote:Op dinsdag 10 januari 2006 18:41 schreef Remqo het volgende:
Ohja, ook een leuk weetje, dat gebouwtje onderaan de screenshot (staat er voor de helft op) is Paradies Hill, een bekende uit SimCity 2000
Die rode straten is van een mod wat ik ooit gedownload heb.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 20:11 schreef Atreidez het volgende:
Leuk stadjeHoe zit t met je wegen trouwens, ik zie rood en grijs door elkaar, kan je dat niet gelijktrekken?
Sorry moder8or, ik wou je beschrijving toch nog wat verduidelijkenquote:Op dinsdag 10 januari 2006 11:43 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Ik kan je wel vertellen wat een Props/Lots is
Lots: Dit zijn plugins die je installeert en die je gebouwd ziet worden tijdens het spelen.
Props: Dit zijn plugins die je zelf moet neerzetten in je stad. Deze plugins staan meestal in je (Monumenten/Bonus) tab.
Bats: Geen idee.
quote:Op woensdag 11 januari 2006 09:38 schreef Reggie200 het volgende:
[..]
Sorry moder8or, ik wou je beschrijving toch nog wat verduidelijken![]()
Je bedoeld deze hieronder?quote:Op woensdag 11 januari 2006 13:38 schreef nilsie het volgende:
bij de installatie zie je gebouwen waar je alleen de ramen ziet en die zijn van glas ( dat zijn ramen meestal ) maar welke bouwstijl heb je voor die nodig
Jij hebt mijn MacDonalds ook al gevonden, zie ikquote:Op woensdag 11 januari 2006 11:52 schreef _moder8or_ het volgende:
Nieuwe screenshots van mijn stad New Manhatten
[[url=http://xs63.xs.to/pics/06023/011.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url] [[url=http://xs63.xs.to/pics/06023/022.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url] [[url=http://xs63.xs.to/pics/06023/033.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://xs63.xs.to/pics/06023/044.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url] [[url=http://xs63.xs.to/pics/06023/055.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url] [[url=http://xs63.xs.to/pics/06023/066.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]
quote:Op woensdag 11 januari 2006 15:09 schreef Remqo het volgende:
[..]
Jij hebt mijn MacDonalds ook al gevonden, zie ik
Mooie screenies![]()
oke bij mijn volgende stad zal ik die bouw stijlen gebruikenquote:Op woensdag 11 januari 2006 13:47 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Je bedoeld deze hieronder?
[[url=http://xs63.xs.to/pics/06023/077.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]
Ik heb mijn bouwstijlen op 'Modern Europees' en 'Houston 1990' staan.
Sure. Upload maar eens een foto op http://xs.to.quote:Op woensdag 11 januari 2006 17:43 schreef nilsie het volgende:
ik snap dat niet kan je me helpen moder8or
1 |
1 |
Anders voeg je me even toe op MSN. Dan laat ik je het wel even stap voor stap uitleggen.quote:Op woensdag 11 januari 2006 17:48 schreef nilsie het volgende:
zal het proberen
quote:Op woensdag 11 januari 2006 17:52 schreef nilsie het volgende:
oke wat is je msn maar ik probeer het eerst zelf uit ( hihi )
nicequote:Op donderdag 12 januari 2006 11:26 schreef _moder8or_ het volgende:
Waarom, waarom bloed dit dood![]()
Dan maar weer een screen vanuit mijn stad.
[[url=http://xs63.xs.to/pics/06024/0111.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]
Die bredere wegen (Avenues) zit in de uitbreiding van Sim Cityquote:Op donderdag 12 januari 2006 11:44 schreef SolidArt het volgende:
Hey, ik zie dat jullie rotondes en bredere wegen bouwen.
Met welke mods doen jullie dat? En hebben deze toevoegingen ook daadwerkelijk effect?
Of is het puur voor de schoonheid van de stad?
Merciquote:
Greatquote:Op donderdag 12 januari 2006 11:58 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Die bredere wegen (Avenues) zit in de uitbreiding van Sim CityRush Hour.
En die rotondes zijn plugins, en ja, ze hebben zeker effectKruisingen blijven druk en rotondes zorgt voor de snelheid
. Ik kijk even waar ik die plugin kan downloaden
[..]
Merci
@ SolidArt: Klik hier om het te downloaden Je moet wel een Simtropolis account aanmakenGratis en je kan alles downloaden voor je spel
Ja, die zit al in je Rush Hour uitbreidingquote:Op donderdag 12 januari 2006 12:47 schreef SolidArt het volgende:
Check dit kruispunt: http://xs.to/xs.php?h=xs63&d=06023&f=077.JPG
Of zijn dat meerdere wegen bij elkaar?
quote:Op donderdag 12 januari 2006 13:34 schreef SolidArt het volgende:
Ah ja.. thanks moder8tor... ik heb het inderdaad over het hoofd gezien.
Thanks
Geen idee eerlijk gezegdquote:Op donderdag 12 januari 2006 16:14 schreef Roellie80 het volgende:
CO gebouwen zijn toch nooi plopable
Maar waar komt dat voorsorteervak naar links dan vandaan? Die heb ik niet volgens mij.quote:Op donderdag 12 januari 2006 12:49 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Ja, die zit al in je Rush Hour uitbreidingHij staat in hetzelfde menu waar ook je roads/streets staan
Zie screenshot
[[url=http://xs63.xs.to/pics/06024/0122.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]
En dit kwam zojuist tegelijk uit de grond
[[url=http://xs63.xs.to/pics/06024/0133.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]
klikquote:Op donderdag 12 januari 2006 17:10 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Maar waar komt dat voorsorteervak naar links dan vandaan? Die heb ik niet volgens mij.
Nogmaals. Zorg voor veel mensen, buursteden.quote:Op donderdag 12 januari 2006 17:48 schreef nilsie het volgende:
hey moder8or ( en andere mensen ) hoe krijg je die hoge co$$$ gebouwen
Dit is SC4quote:Op donderdag 12 januari 2006 18:11 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:
simcityik heb nog ergens 2
Hey BlaZ: Waar heb je al deze gebouwen gedownload??? Vindt het erg bruut hoorquote:Op dinsdag 27 december 2005 22:36 schreef BlaZ het volgende:
Hier een skylinetje aan de rand van me stad.
[afbeelding]
Heel veel extra mogelijkheden -waarvoor dank- maar vooralsnog geen voorsorteervakken.quote:Op donderdag 12 januari 2006 17:51 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
klik
Even installerenen dan doet hij het meteen.
[..]
Dan zou die het gewoon moeten doen als het goed is. Zie je het alleen niet bij al bestaande wegen of ook niet bij net aangelegde?quote:Op donderdag 12 januari 2006 21:13 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Heel veel extra mogelijkheden -waarvoor dank- maar vooralsnog geen voorsorteervakken.
Of zitten die nog ergens achter verborgen? Via de TAB-toets?
Ik heb wel eergisteren ofzo de "europese wegen-look" geinstalleerd. Kan het daaraan liggen?
Ook niet bij net aangelegde maar dat heb ik maar 1x geprobeerd. Zal straks nog 'ns meer proberen.quote:Op donderdag 12 januari 2006 21:16 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Dan zou die het gewoon moeten doen als het goed is. Zie je het alleen niet bij al bestaande wegen of ook niet bij net aangelegde?
Heb je de optie (tijdens installatie) wel aangevinktquote:Op donderdag 12 januari 2006 21:13 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Heel veel extra mogelijkheden -waarvoor dank- maar vooralsnog geen voorsorteervakken.
Of zitten die nog ergens achter verborgen? Via de TAB-toets?
Ik heb wel eergisteren ofzo de "europese wegen-look" geinstalleerd. Kan het daaraan liggen?
Nu welquote:Op donderdag 12 januari 2006 23:14 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Heb je de optie (tijdens installatie) wel aangevinktJe moet alles aanvinken behalve 'left handed'
Nietquote:Op donderdag 12 januari 2006 23:57 schreef Nieuwschierig het volgende:
-
[..]
Nu welIk heb nu wel voorsorteervakken bij een nieuw angelegde Avenue kruising. Echter niet bij een Avenue T-splitsing. Of zit dat er ook niet in.
En -ik durf het bijna niet meer te vragen- waar zitten die ronde rotondes in het menu?
Inderdaadquote:Op zaterdag 14 januari 2006 10:38 schreef mschol het volgende:
ik snap die growable en ploppable nog nie helemaal volgens mij
bij growable verschijnt ie automatisch (mits je vak grootgenoeg is..)
en bij ploppable zou je em uit het menu moeten kunnen selecteren en kunnen neerzetten toch?
waarom zie ik dan zo weinig plopable's in mijn menu's ?quote:
Ik installeer nooit ploppablesquote:Op zaterdag 14 januari 2006 11:04 schreef mschol het volgende:
[..]
waarom zie ik dan zo weinig plopable's in mijn menu's ?
ik installeer wanneer mogelijk aaltijd allebei... maar vind het toch vreemd..
Als ze ploppable zijn verschijnen ze zo goed als altijd in je monumentenlijst. Maar wel vreemd dat als ze toch ploppable zijn, dat ze dan nergens opduiken.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 11:04 schreef mschol het volgende:
[..]
waarom zie ik dan zo weinig plopable's in mijn menu's ?
ik installeer wanneer mogelijk aaltijd allebei... maar vind het toch vreemd..
ga straks gewoon nog een keer kijken...quote:Op zaterdag 14 januari 2006 11:12 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Als ze ploppable zijn verschijnen ze zo goed als altijd in je monumentenlijst. Maar wel vreemd dat als ze toch ploppable zijn, dat ze dan nergens opduiken.
Volgens mij 3x3, kan ook 3x2 zijn.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 11:26 schreef nilsie het volgende:
hoe groot moet je de comerciale gebieden hebben om media markt er in te kunnen laten bouwen
( uit zich zelf )
quote:Op zaterdag 14 januari 2006 13:14 schreef mschol het volgende:.....
simcity 4 staat wel in me software lijst maar niet meer in me start menu/bureublad ...matig...
nu moet ik moeilijk doen om em op te starten
wilde ik even weten want hij is nog steeds niet verschenen in mijn stedenquote:Op zaterdag 14 januari 2006 11:26 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Volgens mij 3x3, kan ook 3x2 zijn.
quote:Op zondag 15 januari 2006 11:20 schreef nlboy het volgende:
Ik moet maar eens weer SimCity 4 gaan zoeken, als ik dit zo allemaal lees heb ik er weer helemaal zin in.
quote:Op zondag 15 januari 2006 11:37 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]. Ik heb je zeker gemist met je bouwkundige ogen.
ZIjn er zo te zien in ieder geval een aantal van NDEX. Al zal je dan zelf maar even moeten zoeken welke het precies zijn.quote:Op zondag 15 januari 2006 11:56 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Wat?
Maargoed. Die gebouwen die BlaZ heeft, weet iemand hoe zijn hoge gebouwen heten?
Aan jou heb ik echt watquote:Op zondag 15 januari 2006 12:04 schreef ElmarO het volgende:
[..]
ZIjn er zo te zien in ieder geval een aantal van NDEX. Al zal je dan zelf maar even moeten zoeken welke het precies zijn.
Al kwam er nog één gebouw me bekend voor die dacht ik niet van NDEX is. Volgens mij heb ik die zelf ook, maar daar zal ik later wel naar kijken.quote:
Even volbaggeren dan maar? Jij maakt toch?quote:Op zondag 15 januari 2006 12:14 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Al kwam er nog één gebouw me bekend voor die dacht ik niet van NDEX is. Volgens mij heb ik die zelf ook, maar daar zal ik later wel naar kijken.
Topic is bijna vol
Is goed. Heb ook de OP weer wat geüpdate.quote:Op zondag 15 januari 2006 12:22 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Even volbaggeren dan maar? Jij maakt toch?
Nice. Nou maak het maar op hoorquote:Op zondag 15 januari 2006 12:24 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Is goed. Heb ook de OP weer wat geüpdate.
OKéquote:Op zondag 15 januari 2006 12:30 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Nou vooruit dan. In de laatste post wel even de link naar het nieuwe topic vermelden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |