abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32094472





Handige links:
[Centraal] Sim City 4 Rush Hour Plugin Topic
Officiele site
Officiele Rush Hour site
Simtropolis, voor al je plugins
Simcity Central
Official Pegasus Productions (PEG) site
Full Strategy Guide

Tips/Hints:

Als je het introfilmpje weg wil hebben moet je dit doen:
- Ga naar de snelkoppeling waarmee je het spel opstart;
- Rechtermuisklik, eigenschappen;
- Bij doel het volgende neerzetten:
C:\Program Files\Maxis\SimCity 4 Deluxe\Apps\SimCity 4.exe" -intro:off

Veel grafische kaarten hebben geen ondersteuning voor een 'backing store', waardoor gebouwen en andere dingen, zoals wegen en golven, raar gaan doen tijdens het scrollen. Een oplossing voor dit probleem is een kleine wijziging in het bestand "Graphic Rules.sgr". Open dit bestand met een tekstverwerker (bijvoorbeeld kladblok), zoek deze regel op en verander false in true.

property noPartialBackingStoreCopies false

Het enige nadeel hieraan is dat de scrollsnelheid flink daalt.

Dual Core processors:

Er zullen op het moment vast weinig mensen zijn voor wie dit geld, maar ik zet het voor de zekerheid maar neer. Uit eigen ervaring is gebleken dat Simcity 4 niet helemaal lekker werkt met Dual Core processors. Het spel wil dan nog weleens last hebben van plotselinge versnellingen.

Om dit probleem te kunnen omzeilen moet je als het spel eenmaal is opgestart via Ctrl+Alt+Del naar Windows Taakbeheer gaan. Dan ga je naar processen en klik je met de rechtermuisknop op 'Simcity4.exe'. Dan ga je naar 'affiniteit instellen' en vink je bijvoorbeeld 'CPU 1' uit en klik je op 'OK'. Nu zou je geen last meer moeten hebben van plotselingen versnellingen.


Vorige delen:
01 | 02 | 03 | 04 |05 | 06 |07 | 08 |09 | 10 |11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 00:29 schreef Falco het volgende:
Mijn guide om keer in een heule hoop stappen een stad uiteindelijk winstgevend te laten worden:

- Begin met de goedkoopste elektriciteitscentrale: de kolencentrale. Deze wordt aan de rand van de map geplaatst, zodat bijna de helft van de vervuiling niet in jouw stad zit .
- Bouw daarom een industriewijk met de dense industrie het dichtst in de buurt van de kolencentrale. Het is dan meestal mijn bedoeling dat de industriewijk zich langs de rand gaat ontwikkelen.
- Vaak gooi ik ook een treinlijn met ene paar stations recht er door heen en ook een stuk of 4 a 5 busstops her en der verspreid.
- Overigens houd ik naast de kolencentrale een redelijk groot vlak open voor de landfill en de zogenaamde 'vervelende dingen' later.
- Vervolgens maak ik de residential areas (medium en high), die vaak aan het water liggen en redelijk dicht in de buurt van industrie zitten. In die residential zones zet ik twee waterpompen (bij het water natuurlijk) neer dan.
- Ook in dit gebied gooi ik ook wat busstops hier neer en trek ik de treinlijn door de woonwijk met 2 stations ofzo. Voor de gein wil ik de treinlijn dan soms wel eens splitsen in twee richtingen .
- Middenin de residential zone zet ik dan een hospitaal en een school neer. Deze krijgen in het begin van 20% van de funding. Ze gaan maar zeuren als ze meer nodig hebben ;'). Verder krijgen de sims wat vertier natuurlijk met parken en skaterinks en dat soort dingen .
- Ik creëer vaak op de een of andere manier toch wel een plek (of het is wat zijdelings) tussen industrie en residential, waar dan de commercial zone (high, medium en light) begint. Deze houd ik redelijk klein, omdat de vraag in het begin toch niet groot is.
- Verder gooi ik in de 'beginstad' een Fire Departement en Politiestation neer die zo centraal mogelijk liggen en dus alle zones bestrijken. Eventueel gaat hier de funding omlaag en dan wel naar ongeveer 50%.
- Dan leg ik waterpijplijnen zo economisch mogelijk neer, namelijk via een raster. Er is een grote lijn die als het ware verticaal gaat lopen over de hele map. En die heeft dan horizontale ribben die telkens 14 tiles uit elkaar zitten. Hierdoor krijgt net elk gedeelte van de stad genoeg water en is het aantal pijplijnen tot een minimum gereduceerd. Die krengen zijn namelijk vrij prijzig en ook in onderhoud geloof ik. Met zo'n raster hoef je ook niet zo lang na te denken over dat trekken van die vervelende waterpijpleidingen.
- Meestal heb ik op dit punt ongeveer 25% van mijn oorspronkelijke budget over. Ik laat de stad dan lopen en na een jaar of twee zit ie redelijk vol en heb je nog minder geld over. Die nare mevrouw die over je financien gaat, loopt flink te zeuren en uiteindelijk biedt ze je dan een toxic waste dump, armybase, missile dinges en een of andere gevangenis aan. Die zogenaamd 'vervelende dingen' stop je weg in die hoek naast de kolencentrale, zodat men in je stad er zo min mogelijk last van heeft. Meestal ga je dan breakeven draaien.
- Verder kan je in RH ook snel een casino krijgen, die $ 300,- oplevert, ook niet gek .
- Ik ga trouwens toch (als het moet) redelijk grote leningen aan en die gebruik ik dan zoveel mogelijk om extra zones te maken.
- Als het goed is, moet je stad dan uiteindelijk toch redelijk gaan lopen en stroomt het geld met bakken binnen .
Meest gevraagde Plugins:

Voetpaden

Download hier de witte versie en hier de asfalt versie. En hier kan je bijpassend gras vinden.

Hole Diggin Lot

Uitleg: Voordat je dit gaat doen, egaliseer je grond, dit doe je met losse stukjes weg Als jullie denken van: Wat lullen die mafkezen nou met stukjes weg Nou, kijk dan maar hier.Zoals je hieronder op het plaatje kan zien, moet je een aantal van die 'lots' aanleggen (om-en-om). Daarna leg je in de richting van de pijltjes een weg aan. Je ziet daarna de grond inzakken/verhogen. Daarna verwijder je alles (inclusief weg), en leg je het nogmaals aan. Wil je dieper/hoger, dan doe je het precies zoals hierboven gemeldt is.

Download hier

Tutorials:

  • Waterval aanleggen? Kijk dan op deze link voor een tutorial.

  • Stroom aanleggen zonder PowerLines? Kán dat Kijk dan op deze link voor een tutorial.

  • Wil je een brug over land aanleggen? Kijk dan hier hoe dat moet. Eventueel moet je een stukje naar beneden scrollen om hem te kunnen zien.

  • Twee tutorials over hoe je een rural area kan aanleggen:

    Part 1 & Part 2. Eventueel moet je een stukje naar beneden scrollen om hem te kunnen zien.

  • Tutorial over Rail/Road/Avenue overpasses (viaducten):

    Als je benieuws bent hoe je viaducten kan maken kan je hier kijken. Eventueel moet je een stukje naar beneden scrollen om hem te kunnen zien.

    En aangezien Imageshack weer eens de leukste thuis is, zijn hier twee alternatieven om je plaatjes te kunnen hosten.
    XS.to
    Picsplace

    Deze OP is hier te vinden

    [ Bericht 4% gewijzigd door peristilius op 27-11-2005 16:35:20 ]
  • pi_32094542
    Simcity 4 rules
    Where facts are few, experts are many.
    pi_32094705
    Mooie OP weer.
    pi_32094875
    Even mijn laatste plaatjes opnieuw gehost.



    Tours by night.


    En om die brug zoals op het eerste plaatje te krijgen is het handig om naar die tutorial van de landbrug te kijken.
    pi_32094998
    Hey ElmarO, zet even de link in de OP?

    http://www.xs.to / XS.to
    pi_32095152
    Die bomen...watervallen...Hoe maak je zo'n land?!!!!
    pi_32096769
    quote:
    Op dinsdag 8 november 2005 18:58 schreef renz0r het volgende:
    Die bomen...watervallen...Hoe maak je zo'n land?!!!!
    die van elmar zijn echt meesterlijk...
    doe mij maar gewoon oldskool Simcity op de Snes

    daar kan iedereen winst maken
    pi_32099916
    quote:
    Op dinsdag 8 november 2005 18:58 schreef renz0r het volgende:
    Die bomen...watervallen...Hoe maak je zo'n land?!!!!
    Ik heb hier al de mazzel dat het landschap van zichzelf al vrij heuvel/bergachtig is. Dus dat maakt het wat makkelijker. Dus op deze map was het een kwestie van vlak maken en eventueel wat verhogen/verlagen.

    En voor de rest doe ik eigenlijk gewoon wat er op dat moment in me opkomt. Al kijk ik weleens in de City Journals op Simtropolis om weer wat inspiratie op te doen.
    quote:
    Op dinsdag 8 november 2005 18:52 schreef _moder8or_ het volgende:
    Hey ElmarO, zet even de link in de OP?

    http://www.xs.to / XS.to
    Done
    quote:
    Op dinsdag 8 november 2005 19:52 schreef mschol het volgende:

    [..]

    die van elmar zijn echt meesterlijk...
    doe mij maar gewoon oldskool Simcity op de Snes
    [afbeelding]
    daar kan iedereen winst maken
    Ben ik ook heel wat uurtjes zoet mee geweest. Al is het me nooit gelukt om het Mario-standbeeld te krijgen (kreeg je dacht ik bij 500.000 inwoners).
    pi_32099963
    quote:
    Op dinsdag 8 november 2005 21:43 schreef ElmarO het volgende:
    [..]

    Done
    Perfect
    pi_32110359
    net Sim City Deluxe Edition gekocht
    effe wachten op de nieuwe computer en dan zal ik ook eens wat plaatjes gaan posten
    KtUvCpH
    'Expand my brain, learning juice!'
    <a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
    pi_32119139
    Deel 22, gaat snel Heb de laatste tijd maar weinig gesimmed
    Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
    Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
    pi_32239579


    En het industriegebied van Tours.
    pi_32292645
    quote:
    Op maandag 14 november 2005 14:23 schreef _Fonz het volgende:
    Waar kan ik de Euro highway textures downen? En de roundabouts?
    Euro Highway

    En de roundabouts moeten als het goed is in de laatste Nam zitten.
    pi_32394679
    En weer een update van mijn stadje. Er wonen nu zo'n 23.000 sims.


    Het stadion van AS Tours.


    pi_32394955
    ik denk dat ik em binnenkort ook maar weer eens installeer
    pi_32395649
    Wel gaaf, Parkstad Limburg stadion
    pi_32457694
    Kan iemand mij hier vertellen met welke plugin ik de plattelandsweggetjes (dirt tracks) zoals die op de afbeeldingen op de volgendepagina te zien zijn, kan krijgen?

    pagina

    Daarnaast ben ik op zoek naar een plugin die er voor zorgt dat er meer soorten plantages zullen zijn (niet enkel de standaard), zoals ook op de site zichtbaar.

    B.v.d.

    [ Bericht 29% gewijzigd door Orlean op 21-11-2005 18:05:33 ]
    pi_32482407
    quote:
    Op maandag 21 november 2005 17:59 schreef Orlean het volgende:
    Kan iemand mij hier vertellen met welke plugin ik de plattelandsweggetjes (dirt tracks) zoals die op de afbeeldingen op de volgendepagina te zien zijn, kan krijgen?

    pagina

    Daarnaast ben ik op zoek naar een plugin die er voor zorgt dat er meer soorten plantages zullen zijn (niet enkel de standaard), zoals ook op de site zichtbaar.

    B.v.d.
    Die plattelandsweggetjes zijn als het goed is deze. Al zijn de dirt roads die je hier kan vinden misschien ook wel handig. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

    En die plugin voor de plantages zou ik zo gauw niet weten. Misschien kan je dat op het forum van Simtropolis vragen.
    pi_32484077
    Er bestaan een hoop plantages die je gewoon kan ploppen zoals ze zijn, niet growable dus.. Meer voor t oog dan voor de bouw
    Where facts are few, experts are many.
    pi_32518378
    quote:
    Op woensdag 9 november 2005 10:27 schreef crossover het volgende:

    KtUvCpH
    pi_32565233
    Ik heb het spel gekocht voor 10 euro, zometeen installeren
    Children of the night. What music they make.
    pi_32566444
    De installatie blijft hangen op 26.35 procent.
    Children of the night. What music they make.
    pi_32574668
    quote:
    Op vrijdag 25 november 2005 14:23 schreef DeHovenier het volgende:
    De installatie blijft hangen op 26.35 procent.
    is cd wel schoon?
    pi_32576663
    net geïnstalleerd weer, maar fuck wat is het moeilijk!!!!!
    toch maar eens die tips in de OP doorlezen..
    'Expand my brain, learning juice!'
    <a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
    pi_32579176
    quote:
    Op vrijdag 25 november 2005 18:48 schreef mschol het volgende:

    [..]

    is cd wel schoon?
    2e x lukte het wel

    ik weet niet waar te beginnen bij een stad maken
    Vaak doe ik wat wegen, alle overheidsgebouwen bij elkaar op een kluitje en altijd de energiecentrale op de hoek van de map, vanwege de vervuiling. Ik neem dan een oliecentrale.
    FF wennen nog, ik vind de interface van dit spel niet zo mooi.

    Ik heb ook alle graphics op low gezet, want het spel hapert als je op de ingezoomde modus staat en je gaat scrollen.
    Children of the night. What music they make.
    pi_32579833
    Zo, ik ga het ook weer eens doen
    pi_32604772
    Aangezien de plaatjes het bij deze tutorials niet meer doen leek het mij handig om ze even opnieuw te posten. Dus bij deze.

    Waterval tutorial

    Ik ga hier uit van een volledig vlakke grond.

    Als je de Hole Digging Mod hebt dan heb je ook de optie 'Ground Lifter'. Hiervan leg je er een aantal aan.



    Dan leg je er een stuk weg over en het stuk komt vanzelf omhoog zodra je de weg laat aanleggen.



    Om hem breder te krijgen leg je extra weg aan langs de zijkant van je heuvel.



    Zoals je misschien wel ziet is er links en rechts van de heuvel een kleine verhoging waardoor die wat geleidelijker afloopt. En om een mooiere waterval te krijgen moet ie wat schuiner naar beneden lopen zoals die aan de zijkanten doet. Door middel van losse stukjes road/street maak je die kant vlak en dan ziet het er zo uit.



    Nu kan je beginnen met het aanleggen van je waterval. Het middelste stuk moet altijd op de schuine rand en de pijl moet naar beneden wijzen.



    Et voila.

    pi_32604776
    Stroom zonder powerlines

    Hier trouwens een tutorial over hoe je stroom kan doorgeven zonder gebruik te maken van powerlines.



    Je pakt light residental. Dan houd je 'Ctrl' in en dan trek je het langs het stuk waar nog geen stoep ligt.



    Vervolgens trek je de residental over de weg heen. En zoals je ziet verdwijnen de residental zones dan, maar de prijs blijft zichtbaar.



    Dan laat je het aanleggen. En dan wordt er stoep aangelegd en op deze manier krijgt de watertoren nu stroom.

      zaterdag 26 november 2005 @ 21:45:46 #29
    135701 sweet_chica
    Houdt van het leven
    pi_32604866
    waar kan ik hem downloaden?? cheb t al vaker geprobeerd (ook met serial en crack) maar lukt me nooit om te installeren
    pi_32604889
    quote:
    Op vrijdag 25 november 2005 21:08 schreef DeHovenier het volgende:

    [..]

    2e x lukte het wel

    ik weet niet waar te beginnen bij een stad maken
    Vaak doe ik wat wegen, alle overheidsgebouwen bij elkaar op een kluitje en altijd de energiecentrale op de hoek van de map, vanwege de vervuiling. Ik neem dan een oliecentrale.
    FF wennen nog, ik vind de interface van dit spel niet zo mooi.

    Ik heb ook alle graphics op low gezet, want het spel hapert als je op de ingezoomde modus staat en je gaat scrollen.
    haperen ingezoemd valt bij mij wel mee, tis vooral haperen wanneer helemaal uitgezoemd (zeker bij een grote stad, kan ie niet zo goed hebben
      zaterdag 26 november 2005 @ 21:47:58 #31
    135701 sweet_chica
    Houdt van het leven
    pi_32604934
    waar kan ik hem downloaden?? cheb t al vaker geprobeerd (ook met serial en crack) maar lukt me nooit om te installeren
    pi_32605308
    quote:
    Op zaterdag 26 november 2005 21:47 schreef sweet_chica het volgende:
    waar kan ik hem downloaden?? cheb t al vaker geprobeerd (ook met serial en crack) maar lukt me nooit om te installeren
    10-15 euro bij bartsmit, koop em...
      zaterdag 26 november 2005 @ 22:03:25 #33
    135701 sweet_chica
    Houdt van het leven
    pi_32605336
    kee thnxxx
    pi_32606984
    En weer wat plaatjes uit mijn stad Tours.

    pi_32607356
    wauw gaaf man! hoeveel winst heb je met die stad?
    mij lukt het nog steeds niet
    'Expand my brain, learning juice!'
    <a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
      zaterdag 26 november 2005 @ 23:31:55 #36
    119078 McCarthy
    communistenjager
    pi_32607430
    als ik die screenshots zo zie krijg ik het idee dat het permanent zwaar bewolkt is in simcity land
    Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
    pi_32607628
    quote:
    Op zaterdag 26 november 2005 23:28 schreef crossover het volgende:
    wauw gaaf man! hoeveel winst heb je met die stad?
    mij lukt het nog steeds niet
    Heb nu zo'n $3000 winst.
    pi_32609179
    nu is het me eindelijk ook gelukt winst te hebben niet veel, maar wel iets.
    en m'n stad is nog erg chaotisch, vervuilend en lelijk, maar dat komt wel goed.
    'Expand my brain, learning juice!'
    <a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
    pi_32614179
    quote:
    Op zaterdag 26 november 2005 22:02 schreef mschol het volgende:

    [..]

    10-15 euro bij bartsmit, koop em...


    Een stad besturen is moeilijk
    Children of the night. What music they make.
    pi_32620555
    Zou iemand mij een linkje kunnen geven naar de ploppable meertjes?

    Ik bedoel die je gebruikt bij een waterval enzo.
    pi_32623788
    quote:
    Op zondag 27 november 2005 16:17 schreef Wokkel1982 het volgende:
    Zou iemand mij een linkje kunnen geven naar de ploppable meertjes?

    Ik bedoel die je gebruikt bij een waterval enzo.
    Pond Kit & Stream Kit

    Eventuele extra's:

    Transparant Texture Patch & Pond and Stream Transitions
      zondag 27 november 2005 @ 20:10:31 #42
    129362 BennyNL
    1 lange trip
    pi_32626732
    ben al een tijdje uitgekeken op SC4..ik weet wel dat de opvolger echt supermooi wordt
    Gemiddeld reactieniveau op de FP:
    [quote]Ben benieuwd wanneer Bin Laden zelf met een boek komt![/quote]
    Buzzz: Wat, gebundelde grot tekeningen??? >:)
    pi_32626922
    zijn daar al screens van?
    'Expand my brain, learning juice!'
    <a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
    pi_32627747
    quote:
    hartstikke bedankt
    pi_32645406
    Even een vraagje: Van Simcity 2000 had ik een optie als SCURK, waarbij je een soort van sandbox-mode had, waarbij je niet met geld te maken had en waarbij je willekeurig gebouwen kon plaatsen. Weet iemand of Simcity 4 ook zo'n soort optie heeft? Ik heb ergens gelezen dat het via B.A.T. en Lot Editor zou kunnen, maar ik kom er niet uit. Wie o wie kan mij helpen?
      maandag 28 november 2005 @ 15:25:34 #46
    120925 SilverBullet
    Remember, remember...
    pi_32646460
    quote:
    Op maandag 28 november 2005 14:44 schreef cootje_1983 het volgende:
    Even een vraagje: Van Simcity 2000 had ik een optie als SCURK, waarbij je een soort van sandbox-mode had, waarbij je niet met geld te maken had en waarbij je willekeurig gebouwen kon plaatsen. Weet iemand of Simcity 4 ook zo'n soort optie heeft? Ik heb ergens gelezen dat het via B.A.T. en Lot Editor zou kunnen, maar ik kom er niet uit. Wie o wie kan mij helpen?
    Er zijn lots te downloaden die er voor zorgen dat je elke maand een x-bedrag er bij krijgt. Alles kost nog steeds geld, maar als je er een paar neerzet hoef je je nergers meer druk over te maken.
    ...the Fifth of November, The Gunpowder Treason and Plot...
    I know of no reason, why the Gunpowder Treason should ever be forgot...
    pi_32653108
    quote:
    Op maandag 28 november 2005 14:44 schreef cootje_1983 het volgende:
    Even een vraagje: Van Simcity 2000 had ik een optie als SCURK, waarbij je een soort van sandbox-mode had, waarbij je niet met geld te maken had en waarbij je willekeurig gebouwen kon plaatsen. Weet iemand of Simcity 4 ook zo'n soort optie heeft? Ik heb ergens gelezen dat het via B.A.T. en Lot Editor zou kunnen, maar ik kom er niet uit. Wie o wie kan mij helpen?
    met B.A.T & loteditor kan je idd zelf je gebouwen ontwerpen.. het is alleen wel een hele slag lastiger in vergeklijking met scurk
    nu moet je namelijk een 3d model tekenen...
    pi_32695654
    Nieuwe OP, of ben ik nou zo gek?
    pi_32699842
    quote:
    Op woensdag 30 november 2005 14:02 schreef _moder8or_ het volgende:
    Nieuwe OP, of ben ik nou zo gek?
    Klopt. Had een aantal aanpassingen aan de OP gedaan en aan een mod gevraagd of hij de vorige OP wou vervangen door de huidige.
    pi_32699884
    quote:
    Op woensdag 30 november 2005 16:29 schreef ElmarO het volgende:

    [..]

    Klopt. Had een aantal aanpassingen aan de OP gedaan en aan een mod gevraagd of hij de vorige OP wou vervangen door de huidige.
    Nice work Mocht wel weer eens een keer
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')