abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31811249
Alweer een tijdje ben ik op zoek naar een nieuwe/andere baan. Dit omdat ik bij mijn huidige werkgever niet verder kan groeien, iets dat ik zeker wil...
Vandaar mijn vraag, wat zijn leuke/goede werkgevers binnen de ICT. M.a.w. wat zijn jullie ervaringen en toekomstmogelijkheden bij de verschillende werkgevers.....dit omdat deze info natuurlijk never op de website van bedrijven staat!

Alvast bedankt voor de info!
pi_31830748
Wat doe je qua werk dan ?

Ontwikkeling of beheer ?
Exotisch tuinieren in Nederland ! palmen en bananen.. gewoon in de tuin !
http://www.anaxotic.nl
  maandag 31 oktober 2005 @ 09:55:04 #3
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_31831243
mail me..
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_31832296
Centric is een ICT bedrijf dat altijd wel mensen nodig heeft, maar daar kan je eigenlijk niet veel meer doen dan beginnerswerk. Helpdesk enzo. Ze betalen niet goed en je krijgt eerst een hele zooi tijdelijke contracten. En als je geluk hebt een projectauto.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_31832755
Je zou ook eens kunnen kijken bij Jerry. Dit is een bureau dat je helpt bij het zoeken naar een leuke baan in de IT. Er zitten daar recruiters die persoonlijk voor je aan de slag gaan.
pi_31833578
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 09:23 schreef Anakin25 het volgende:
Wat doe je qua werk dan ?

Ontwikkeling of beheer ?
Ja, wel een belangrijke vraag, want er zijn zoveel verschillende mogelijkheden binnen de ICT. Hoe ben je gekwalificeerd bijvoorbeeld?
pi_31840885
wat voor werk doe je momenteel?
wat is je huidige salaris?
waarin ligt je ambitie om door te groeien?
welke sector in de ict wil je werken?
welke opleiding heb je afgerond?
hoeveel jaar werk ervaring heb je?

Met deze gegevens kunnen we/kan ik misschien eens kijken wat er voor je in zit.
We leven allen onder dezelfde hemel, maar we hebben niet allen dezelfde horizon.
pi_31869306
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 10:48 schreef vogeltjesdans het volgende:
Centric is een ICT bedrijf dat altijd wel mensen nodig heeft, maar daar kan je eigenlijk niet veel meer doen dan beginnerswerk. Helpdesk enzo. Ze betalen niet goed en je krijgt eerst een hele zooi tijdelijke contracten. En als je geluk hebt een projectauto.
Dat én het feit dat zij iedereen als vervangbaar beschouwen. (iets wat ze in praktijk helaas nog goed af gaat ook)
Profiel opgeheven.
pi_31870308
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 16:07 schreef Bierie het volgende:

[..]

Dat én het feit dat zij iedereen als vervangbaar beschouwen. (iets wat ze in praktijk helaas nog goed af gaat ook)
Jij werkt er nog wel begrijp ik?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_31870979
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 16:44 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]
Jij werkt er nog wel begrijp ik?
Nope. Eerst een jaarcontract gehad. Toen bij een functioneringgesprek te horen gekregen dat ik een vast contract aangeboden kreeg en alles op rolletjes liep om vervolgens net voor kerst alsnog met tig anderen wegbezuinigd te worden.

Vervolgens belden ze in februari weer op of ik alsje... alsje.... alsjeblieft.... weer voor ze wilde komen werken en meteen een vast contract kreeg.
En toen heb ik ze vriendelijk vertelt op te zouten.
Profiel opgeheven.
pi_31888830
Gelijk heb je. Centric ziet personeel niet als kapitaal maar als een product. En Henny L. roept wel heel hard dat Centric nooit mensen heeft moeten ontslaan wegens bedrijfseconomische redenen, maar vergeet daarbij te vermelden dat hij altijd onder de collectief-ontslag-grens is gebleven van 20 man. Als hij mensen ontsloeg waren dat er altijd 18 of 19.

Overigens is Centric wel het rijkste ICT bedrijf van dit moment, relatief gezien.
pi_31890100
"If you treat employees as if they make a difference to the company, they will make a difference to the company."

http://www.sas.com/corporate/worklife/index.html

deze man ooit bij oprah gezien en is me altijd bijgebleven; zijn filosofie : om 17 uur verlaat het grootste bedrijfskapitaal het terrein (je werknemers) alles wat je doet moet er dan ook op gericht zijn zeker te weten dat ze de volgende dag weer willen terugkomen....

dus bv. kinderopvang op het terrein waardoor family-lunches mogelijk zijn; een eigen sportcomplex, eigen doktoren....behalve goed voor werknemers ook goed voor de baas; wat is er efficienter dan de tandarts richting de werkplek te brengen.... (wij komen niet verder dan de kapper en dat is al een noviteit !).
pi_31890804
Klopt. Dan werk je niet meer voor het geld, dan werk je voor het bedrijf.
  woensdag 2 november 2005 @ 14:55:39 #14
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_31897292
Mail me maar ff...
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
pi_31898683
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 17:09 schreef Bierie het volgende:

[..]

Nope. Eerst een jaarcontract gehad. Toen bij een functioneringgesprek te horen gekregen dat ik een vast contract aangeboden kreeg en alles op rolletjes liep om vervolgens net voor kerst alsnog met tig anderen wegbezuinigd te worden.

Vervolgens belden ze in februari weer op of ik alsje... alsje.... alsjeblieft.... weer voor ze wilde komen werken en meteen een vast contract kreeg.
En toen heb ik ze vriendelijk vertelt op te zouten.
Helaas hebben ze te weinig zogenaamde managers eruit geschopt.

De vooruitzichten voor enkele onderdelen zagen er door vooral bezuinigingen bij overheden er minder goed uit.
Dat is door enkele ontwikkelingen compleet omgeslagen, waardoor ze bij de onderdelen waar ze eerst mensen ontsloegen (en dan vooral mensen die minder functioneerden probeerden te dumpen), ze nu weer mensen kunnen gebruiken.

Ook bij de detacheringstak loopt het nog steeds goed. Daar zijn de mensen ook nog eens veel leuker, maar je bouwt geen band op met je directe collega's. Alleen maar bij klanten, waar je nooit weet hoe lang je er nog zult zitten.
Bij detachering krijg je wel altijd een leaseauto, maar je moet er dan ook vaak mee in de file gaan staan...

Bij alle grote bedrijven die reorganiseren (en dat doen ze bijna allemaal) zie je dat mensen die er al werken erg ontevreden zijn. Neem bijvoorbeeld Getronics / Pink Rocade, waar het over het algemeen bagger is.

Wel heb je altijd dat er wel wat kleinere afdelingen zijn waar het leuker werken is.

Over het algemeen kun je beter bij een wat kleiner bedrijf werken, waarbij je directe en indirecte manager niet later nog eens over-ruled worden door een nog hoger piefje.
pi_31900703
Nou, dat van die lease-auto valt nogal tegen hoor. Dat is alleen als je een vast contract hebt. Tot dat moment krijg je op zijn best een projectauto, en als je manager een beetje de pik op je heeft laat hij je met het openbaar vervoer gaan.
pi_31918097
Heb zelf begin verleden jaar ook bij Centric gezeten.
Hoop mooie beloftes waar weinig van terecht komt.

Verder wel met plezier gewerkt bij Marketech, 2Care ICT, UCC en Laakhage ICT.
  donderdag 3 november 2005 @ 02:10:56 #18
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_31918130
8 jaar gewerkt bij Yacht ICT, voorheen Randstad Automatiseringsdiensten.

Prima werkgever, betalen best aardig en zeer goede secundaire voorwaarden.

Kans om door te groeien is er zeker, moet je wel een beetje studeren maar da's vrij normaal lijkt me.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_31918140
siemens schijnt de beste werkgever te zijn! die hebben vast ook wel iets in de richting van ict, dunkt me
pi_31919558
quote:
Op donderdag 3 november 2005 02:10 schreef popolon het volgende:
8 jaar gewerkt bij Yacht ICT, voorheen Randstad Automatiseringsdiensten.

Prima werkgever, betalen best aardig en zeer goede secundaire voorwaarden.

Kans om door te groeien is er zeker, moet je wel een beetje studeren maar da's vrij normaal lijkt me.
Ik dacht dat het buiten het relatief hoge salaris niet veel extra was?

Ja bij Centric moet je ook studeren, alles op basis van zelfstudie. Nou haal maar eens een MCSE op basis van zelfstudie als je fulltime op project zit en een normaal gezinsleven hebt.

En lachen, jaarlijks krijg je maximaal 3% salarisverhoging. Als je uitzonderlijk goed presteert.
pi_31919819
Is het dan niet verstandig om een wat kleinere ICT organisatie uit te zoeken?
De grotere zoals Centric en Pink zijn blijkbaar logge, onpersoonlijke organisaties.

Bedrijven tot 100 personen zijn wellicht persoonlijker en hebben betere arbeidsvoorwaarden.
pi_31919874
Je moet gewoon voor het bedrijfsleven gaan werken waar je wel gewaardeerd wordt en ook nog eens een stuk beter verdient. Ik ken MCSE-ers bij Centric die halverwege de 30 zijn en 1500,- per maand verdienen. Bruto.
pi_31922807
Probeer anders de overheid of de zorg. Je krijgt dan wel geen leaseauto, maar je wordt in ieder geval niet snel onderbetaald. Ik ben net begonnen in een zorginstelling, en voor 36 uur in de week krijg ik 2500,-. Prima voor een eerste baantje lijkt me! Misschien dat het met de doorgroeimogelijkheden wat minder is, maar dat weet ik nu nog niet...
pi_31923873
Een hele goede werkgever daarentegen is Phillips (Medical IT). Ik kan geen kwaad woord over ze zeggen behalve dan het feit dat zij enorm hoge eisen stellen aan potentieële werknemers die zij daadwerkelijk aannemen.

Maar verder. Je wordt altijd goed behandeld. Ook sollicitanten van elk niveau. De reiskosten voor een sollicitatie worden zelfs vergoed zonder er zelf voor te hoeven vragen. En ze gaan altijd een persoonlijk ontwikkeltraject met je aan. En ze betalen zeer royaal. Daartegenover staat wel dat ze heel veel van je vragen qua inzet en kennis.

Ook nog een leuke is Cytec. Eigenlijk is het een chemiebedrijf maar ze hebben in Rotterdam in het botlek gebied een IT afdeling zitten die wereldwijd de IT infrastructuur onderhoud. Zeer groot bedrijf, erg gericht op de persoon, vaak mogelijkheden om buiten reguliere werktijden te werken (ivm nachtdiensten en internationaal karakter) en daarom dus ook onregelmatigheidstoeslagen etc. Royaal salaris over het algemeen. Daarnaast ken ik verhalen van mensen die er allerlei extra curriculum vergoed kregen van de baas. Varierend van gitaarlessen tot zeilcursussen.
Profiel opgeheven.
  donderdag 3 november 2005 @ 12:28:33 #25
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_31924487
* avotar werkt in Rotterdam bij een grote en heeft het prima naar zijn zin..
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_31924660
quote:
Op donderdag 3 november 2005 11:24 schreef zatoichi het volgende:
Probeer anders de overheid of de zorg. Je krijgt dan wel geen leaseauto, maar je wordt in ieder geval niet snel onderbetaald. Ik ben net begonnen in een zorginstelling, en voor 36 uur in de week krijg ik 2500,-. Prima voor een eerste baantje lijkt me! Misschien dat het met de doorgroeimogelijkheden wat minder is, maar dat weet ik nu nog niet...
Bij overheidsinstellingen zijn wel weer andere zaken die je gaan tegen zitten, geloof me. Sommige mensen kunnen daar tegen, andere niet.
Vandaar dat ik juist nu van de overheid naar het bedrijfsleven wil.
pi_31924692
quote:
Op donderdag 3 november 2005 12:28 schreef avotar het volgende:
* avotar werkt in Rotterdam bij een grote en heeft het prima naar zijn zin..
Noem ook eens wat voordelen dan aub.
pi_31924825
quote:
Op donderdag 3 november 2005 12:34 schreef Koningin het volgende:

[..]

Zonnebrillen en koffie zo te zien.
  donderdag 3 november 2005 @ 12:41:31 #29
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_31924919
quote:
Op donderdag 3 november 2005 12:34 schreef Koningin het volgende:

[..]

genoeg diversiteit in opdrachten op je leuk bezig te houden
goede primaire & secundaire voorzieningen
ruimte voor het krijgen van trainingen
aandacht voor werknemers ondanks de grootte van de organisatie
* avotar heeft hiervoor bij PinkRoccade gewerkt en kan je verzekeren dat het daar niet zo goed (lees slecht) gesteld is...

Overigens heb ik destijds ook bij Centric gesolliciteerd toen ik weg wilde bij Pink en krijg ik het gevoel wat ik na die gesprekken had hier ook wel weer bevestigd..
maar goed.. niet alle grote bedrijven zijn slecht.
Het is ook voor een groot deel wat je er zelf van maakt.

[ Bericht 18% gewijzigd door avotar op 03-11-2005 12:42:48 (Centric ervaringen toevoegen..) ]
pi_31924955
quote:
Op donderdag 3 november 2005 12:38 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Zonnebrillen en koffie zo te zien.
en tijd om te Fokken!

Avotar, waar werk je nu dan?
  donderdag 3 november 2005 @ 12:43:03 #31
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_31924966
quote:
Op donderdag 3 november 2005 12:42 schreef Koningin het volgende:

[..]

en tijd om te Fokken!
pi_31925776
Goed topic. Zelf ga ik per januari bij een overheidsinstelling werken (ministerie van justitie)
had eerst het idee om de detachering in te gaan (lease auto enzo) en dan bij Centric te solliciteren maar ben toch blij dat ik dat niet gedaan heb. Nu lekker 36 uur werken en goed salaris en goede doorgroeimogelijkheden.
pi_31926296
quote:
Op donderdag 3 november 2005 12:33 schreef Koningin het volgende:

[..]

Bij overheidsinstellingen zijn wel weer andere zaken die je gaan tegen zitten, geloof me. Sommige mensen kunnen daar tegen, andere niet.
Vandaar dat ik juist nu van de overheid naar het bedrijfsleven wil.
Ja dat ken ik op zich ook wel. Ik werkte hiervoor bij een andere vergelijkbare instelling, en daar wordt eigen initiatief totaal niet gewaardeerd. Ik was echt verbaasd toen ik daar kritiek op kreeg. En ondertussen A zeggen en B doen...
pi_31927539
quote:
Op donderdag 3 november 2005 13:13 schreef Slasher het volgende:
Goed topic. Zelf ga ik per januari bij een overheidsinstelling werken (ministerie van justitie)
had eerst het idee om de detachering in te gaan (lease auto enzo) en dan bij Centric te solliciteren maar ben toch blij dat ik dat niet gedaan heb. Nu lekker 36 uur werken en goed salaris en goede doorgroeimogelijkheden.
Hebben ze daar nog mensen nodig?
pi_31929537
quote:
Op donderdag 3 november 2005 13:30 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Ja dat ken ik op zich ook wel. Ik werkte hiervoor bij een andere vergelijkbare instelling, en daar wordt eigen initiatief totaal niet gewaardeerd. Ik was echt verbaasd toen ik daar kritiek op kreeg. En ondertussen A zeggen en B doen...
Hier ook niet echt, ik loop steeds tegen dichte deuren en ik wil graag wat bereiken en niet op dezelfde onefficiënte manier verder gaan met werken.

Ik heb binnenkort een gesprek bij een softwarebedrijf van ongeveer 85 mensen.
pi_31930311
Overheidsintstellingen... Tja ze zullen nooit mijn ding worden...
Als je niet van moe worden houd is het wel fijn hoor maar er zit heel weinig uitdaging in vind ik persoonlijk.
Heb zelf een tijdje uitgedetacheerd gewerkt bij het administratieve deel van defensie.
Een dag van een gemiddelde werknemer zag er daar ongeveer zo uit:
10:00 binnenkomen (flexwet he)
10:00 - 11:00 beetje koffiedrinken
11:00 - 12:00 wat papierwerk verzetten
12:00 - 13:30 klaverjassen, ach moet kunnen toch? Tja de baas doet ook mee
13:30 - 14:30 beetje papierwerk doen, telefoontje hooguit.
14:30 - 15:30 na-evalueren bij de koffiemachine
15:30 - jeetje wat heb ik hard gewerkt! Tijd om naar huis te gaan (tja weer die flexuren!)

Ik kon mijzelf hier groen en geel aan ergeren. Ik kwam zelf gewoon van 9:00 tot 17:00 om te WERKEN! Maar er ging van die lui uit daar zo weinig interesse uit.
Profiel opgeheven.
  donderdag 3 november 2005 @ 15:55:37 #37
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_31930817
quote:
Op donderdag 3 november 2005 15:12 schreef Koningin het volgende:

[..]

Hier ook niet echt, ik loop steeds tegen dichte deuren en ik wil graag wat bereiken en niet op dezelfde onefficiënte manier verder gaan met werken.

Ik heb binnenkort een gesprek bij een softwarebedrijf van ongeveer 85 mensen.
Probeer eens bij mijn oud werkgever (Yacht), die zoeken volgens mij weer mensen.

Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_31937048
quote:
Op donderdag 3 november 2005 15:39 schreef Bierie het volgende:
Als je niet van moe worden houd is het wel fijn hoor maar er zit heel weinig uitdaging in vind ik persoonlijk.
Heb zelf een tijdje uitgedetacheerd gewerkt bij het administratieve deel van defensie.
15:30 - jeetje wat heb ik hard gewerkt! Tijd om naar huis te gaan (tja weer die flexuren!)

Ik kon mijzelf hier groen en geel aan ergeren. Ik kwam zelf gewoon van 9:00 tot 17:00 om te WERKEN! Maar er ging van die lui uit daar zo weinig interesse uit.
overheid is dus werkelijk ideaal voor mij als ik dit zo lees

* Rev- zoekt ook nog werk in de IT, vandaag 6 sollicitaties de deur uitgeschopt
Een juichtoon da-vre langs de velden
Voor ons dierbaar rood en wit > ajax.nl
pi_31937473
quote:
Ik zal ook weer eens reageren in mn topic

Zelf werk ik nu bij de overheid (gemeente). Merk daar vooral dat doorgroeien een probleem is en projectaanpak en voortgang erg frustrerend zijn...
Om die reden ben ik ook op zoek naar iets anders. Alleen wil nu een keuze maken waar ik toch een langere periode kan blijven en doorgroeien.
Iemand toevallig ervaring met Pallas Athena?
  vrijdag 4 november 2005 @ 08:08:09 #40
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_31950895
quote:
Op donderdag 3 november 2005 12:42 schreef Koningin het volgende:

[..]

en tijd om te Fokken!

Avotar, waar werk je nu dan?
LogicaCMG
pi_31950919
quote:
Op donderdag 3 november 2005 20:10 schreef gv het volgende:

[..]

Zelf werk ik nu bij de overheid (gemeente). Merk daar vooral dat doorgroeien een probleem is en projectaanpak en voortgang erg frustrerend zijn...
Om die reden ben ik ook op zoek naar iets anders. Alleen wil nu een keuze maken waar ik toch een langere periode kan blijven en doorgroeien.
Iemand toevallig ervaring met Pallas Athena?
Zelfde situatie als ik.

Pallas Athena ziet er wel goed uit volgens mij. Ik krijg op dit moment Protos cursus van ze
Ik heb alleen geen ervaringen.
  vrijdag 4 november 2005 @ 08:13:34 #42
13250 Lod
Sapere aude!
pi_31950941
quote:
Probleem is dat je aan het salaris gewend raakt. Als je over wil stappen dan wordt dat een groot obstakel. De doorgroeimogelijkheden zijn vaak beperkt, zeker in de zorg (daarmee bedoel ik ziekenhuizen etc.). Zit nu in hetzelfde schuitje. Collega's van mij zitten al ruim tien jaar op dezelfde plek, met vrijwel dezelfde functie en zijn nog van plan om dat nog tientallen jaren voort te zetten. En op een afdeling van zo'n 30 man kom je ook niet echt verder. Zeker niet omdat de oude garde niet wil veranderen uit angst voor hun makkelijk baantje. Dadelijk moeten ze nog werken, stel je voor
GNU Terry Pratchett
pi_31951109
Vooral de wat kleinere overheidsbedrijven bieden weinig perspectief en doorgroei.....

Maar wat is dan eigenlijk het salaris in het bedrijfsleven?
Ik hoor hier telkens zeggen dat dit bij de overheid meer is/kan zijn. Ik verdien inderdaad niet slecht nu, maar wil dus ook niet minder gaan verdienen bij een overstap naar de commercie.
  vrijdag 4 november 2005 @ 09:15:51 #44
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_31951627
quote:
Op donderdag 3 november 2005 15:39 schreef Bierie het volgende:

Jeminee, niet eens tijd om te lunchen
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_31953395
quote:
Op donderdag 3 november 2005 12:41 schreef avotar het volgende:

[..]

* avotar heeft hiervoor bij PinkRoccade gewerkt en kan je verzekeren dat het daar niet zo goed (lees slecht) gesteld is...

Overigens heb ik destijds ook bij Centric gesolliciteerd toen ik weg wilde bij Pink en krijg ik het gevoel wat ik na die gesprekken had hier ook wel weer bevestigd..
Maar toch kun je niet ontkennen dat er bij ons ook veel geklaagd wordt.
Soms wel terecht, soms wat minder.
Ik ben wel van mening dat de sallarissen wat hoger zouden kunnen.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  vrijdag 4 november 2005 @ 10:53:03 #46
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_31953734
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 10:40 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Maar toch kun je niet ontkennen dat er bij ons ook veel geklaagd wordt.
Soms wel terecht, soms wat minder.
Ik ben wel van mening dat de sallarissen wat hoger zouden kunnen.
Tuurlijk, de salarissen mogen altijd hoger

En er wordt zelfs heel veel geklaagd. Maar dat is mijn mening feitelijk allemaal terug te voeren op de fusie destijds. En het feit dat sommige organistates moeten leren om te communiceren.
Maar goed, het ligt er ook allemaal aan waar je vandaan komt. Het is hier best goed te doen.
pi_31953745
bestaan niet
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_31956817
Wat is een gemiddeld salaris dan?
Wordt het hebben van bijv. een leaseauto e.d. mee geteld in je salaris?
  vrijdag 4 november 2005 @ 13:16:44 #49
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_31958053
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 12:39 schreef Koningin het volgende:
Wat is een gemiddeld salaris dan?
Wordt het hebben van bijv. een leaseauto e.d. mee geteld in je salaris?
Daar doe ik geen uitspraak over hier op het forum.. maareh.. ik kan voor mezelf spreken: zeer marktconform....

wat bedoel je met die laatste vraag?
  vrijdag 4 november 2005 @ 14:17:17 #50
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_31960094
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 13:16 schreef avotar het volgende:

wat bedoel je met die laatste vraag?
Stel je hebt 2300 bruto en een leasewagen ter waarde van 500 (dat bruto ingehouden wordt op je salaris door je werkgever). Wat zeg jij dan dat je salaris is? Zeg je dan: 2800 EN ik heb een leasebak! of zeg je: 2300 en ik heb een leasebak! of zeg je: 1800 EN ik heb een leasebak!
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
pi_31960867
Iemand ervaring bij Ordina? Schijnt ook een goede werkgever te zijn.
pi_31960953
poffen en blasen en doen dat ze alles zijn. En veel geld hebben maar ze hebben geen stuiver..
Dat zijn de ict basen van kleine bedrijven...
pi_31961254
ORDINA???!!! De grootste criminelen in de ICT detachering.
pi_31961295
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 14:17 schreef hace_x het volgende:

[..]

Stel je hebt 2300 bruto en een leasewagen ter waarde van 500 (dat bruto ingehouden wordt op je salaris door je werkgever). Wat zeg jij dan dat je salaris is? Zeg je dan: 2800 EN ik heb een leasebak! of zeg je: 2300 en ik heb een leasebak! of zeg je: 1800 EN ik heb een leasebak!
De leaseauto hoort niet te worden ingehouden op je salaris. Dan kan je net zo goed een eigen auto kopen. Wel kan de werkgever een vergoeding vragen als je boven een bepaald leasebedrag komt.
pi_31961380
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 15:51 schreef gv het volgende:
Alweer een tijdje ben ik op zoek naar een nieuwe/andere baan. Dit omdat ik bij mijn huidige werkgever niet verder kan groeien, iets dat ik zeker wil...
Vandaar mijn vraag, wat zijn leuke/goede werkgevers binnen de ICT. M.a.w. wat zijn jullie ervaringen en toekomstmogelijkheden bij de verschillende werkgevers.....dit omdat deze info natuurlijk never op de website van bedrijven staat!

Alvast bedankt voor de info!
Heb je geen strafblad?
Kijk eens op www.dto.nl
DTO is een zelfstandig agentschap wat onder het Ministerie van Defensie valt. Zij leveren niet alleen diensten aan Defensie, maar ook aan andere overheden. Er wordt momenteel bij DTO enorm veel personeel gezocht. Zeker in Maasland.

Goede baas: super arbeidsvoorwaarden, veel doorgroei mogelijkheden.
pi_31961676
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 14:58 schreef vogeltjesdans het volgende:
waarom?
Fiets
  vrijdag 4 november 2005 @ 15:13:32 #57
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_31961762
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 13:16 schreef avotar het volgende:

[..]

Daar doe ik geen uitspraak over hier op het forum.. maareh.. ik kan voor mezelf spreken: zeer marktconform....
Ah CMG'ers. Altijd heel correct.

Auto werd bij mij niet meegerekend over het salaris, weet niet hoe 't nu zit. Wel bij de belasting trouwens maar da's normaal.
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:02 schreef ToBe het volgende:

[..]

Heb je geen strafblad?
Kijk eens op www.dto.nl
DTO is een zelfstandig agentschap wat onder het Ministerie van Defensie valt. Zij leveren niet alleen diensten aan Defensie, maar ook aan andere overheden. Er wordt momenteel bij DTO enorm veel personeel gezocht. Zeker in Maasland.

DTO, heb ik jaren gezeten ook.

Je zult er zeker niet doordraaien van de stress.

Hebben ze nou nog steeds dat enge LAN2000? Of is Mulan er nu al?
pi_31961823
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 14:59 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

De leaseauto hoort niet te worden ingehouden op je salaris. Dan kan je net zo goed een eigen auto kopen. Wel kan de werkgever een vergoeding vragen als je boven een bepaald leasebedrag komt.
succes maar een lease auto wordt altijd ingehouden op je salaris.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_31961853
Helaas rekent de belastingdienst de lease-auto wel mee met het salaris.

Maar ik zie de lease-auto als een extratje waar je gebruik van kunt maken.
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:15 schreef Joene het volgende:

[..]

succes maar een lease auto wordt altijd ingehouden op je salaris.
Dus als je geen lease-auto neemt krijg je meer salaris?

[ Bericht 26% gewijzigd door kareltje_de_grote op 04-11-2005 15:35:53 ]
Fiets
pi_31962269
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 14:58 schreef vogeltjesdans het volgende:
Waar baseer je dat op???
pi_31962280
Ordina staat nog steeds in top 10 van beste werkgevers hoor....
pi_31962455
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:16 schreef kareltje_de_grote het volgende:
In mijn geval wel

Een lease auto is ook gewoon verkapt loon
pi_31962477
quote:

Dat zou erg triest zijn...
Nu verdien ik rond de 2800 bruto en dan 2300 omdat ik een lease auto heb?
pi_31962854
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:32 schreef Lightning het volgende:
Ordina staat nog steeds in top 10 van beste werkgevers hoor....
Toch niet volgens hun werknemers.
pi_31963141
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:11 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

waarom?
Een collega van me heeft er gewerkt. Werd gedwongen om dagelijks te programmeren op een laptop. Geen fatsoenlijk bureau of stoel, geen extern beeldscherm of toetsenbord, zelfs geen muis. Van pure ellende heeft hij maar een toetsenbord van thuis meegenomen. Dat was na twee dagen ineens verdwenen. Hij heeft een keer of vier, vijf gevraagd of hij een fatsoenlijke werkplek voor zijn werkzaamheden kon hebben. Daar was volgens zijn BUM geen geld voor. En zeuren over ergonomie moest hij ook maar liever niet doen, want er kwamen bezuinigingen aan en wie lastig was...

Het gevolg was dat de collega een derdegraads RSI heeft opgelopen in zijn rug en schouder. Hij komt er waarschijnlijk nooit meer vanaf. Hierdoor kan hij nu niet meer fulltime zijn werk als programmeur utvoeren, hetgeen een flinke financiele aderlating betekent.

Hij heeft zich op aanraden van zijn huisarts en fysiotherapeut ziek gemeld. Reintegratieplan opgesteld volgens Wet Poortwachter bij de arbodienst, zou zes weken duren voor hij weer aan de slag mocht. Ordina heeft toen haar eigen arbo-arts ingeschakeld. Na een gesprek van nog geen tien minuten werd hem doodleuk verteld dat hij maandag weer kon beginnen, mits er een extern toetsenbord voor hem op de werkplek stond. De aanhoudende pijn in rug en schouder kon volgens de arboarts best verholpen worden door het slikken van paracetamollen.

Dus de collega dan maar terug naar Ordina, tegen beter weten in. Ja, wat moet je anders, anders is het werkweigering. Twee dagen na zijn betermelding kreeg hij in een gesprek met zijn BUM te horen dat hij niet voldeed en dat hij bij de bezuinigingsronde van 250 man zat.

Kortom, RSI voor het leven en je staat op straat. Dat vind ik crimineel.
  vrijdag 4 november 2005 @ 16:01:56 #66
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_31963144
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 14:59 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Eh.. natuurlijk je hebt gelijk.. nou goed... wat zeg jij dat je salaris is, als je 2300 euro verdient, en een leasebak mag rijden die zorgt voor een catalogusbijtelling van 600 per maand, waarvan je zelf 100 bijlegt omdat je voor je functie eigenlijk maar een leasebak van 500 mag rijden..

Nou.. nu is de vraag al een stuk interessanter
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
pi_31963255
Met de catalogusbijtelling bedoel je de totale leaseprijs per maand? Dan is een eigen bijdrage van 100,- per maand niet zo gek.
pi_31963358
iemand ervaring met peak-it..? daar ben ik nu uitgenodigt voor een 2de gesprek
Voor ons dierbaar rood en wit > ajax.nl
pi_31963499
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 16:01 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Een collega van me heeft er gewerkt. Werd gedwongen om dagelijks te programmeren op een laptop. Geen fatsoenlijk bureau of stoel, geen extern beeldscherm of toetsenbord, zelfs geen muis. Van pure ellende heeft hij maar een toetsenbord van thuis meegenomen. Dat was na twee dagen ineens verdwenen. Hij heeft een keer of vier, vijf gevraagd of hij een fatsoenlijke werkplek voor .......
Dat zijn geen grappen nee. Maar toch heb ik tot op heden geen slechte dingen over ordina gehoord, was/ben van plan om bij hun tegaan werken vandaar.
De mensen die ik daar ken/gesproken heb, geven aan dat er goede doorgroeimogelijkheden zijn en er agressief geinvesteerd wordt in het personeel.

Maargoed, nu hoor ik ook eens dat het niet alleen maar positieve dingen zijn die zich daar afspelen:)
  vrijdag 4 november 2005 @ 16:20:21 #70
13250 Lod
Sapere aude!
pi_31963756
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 16:13 schreef Lightning het volgende:
Maargoed, nu hoor ik ook eens dat het niet alleen maar positieve dingen zijn die zich daar afspelen:)
Elk bedrijf zal zijn goede en zijn slechte verhalen hebben. Ik heb zoiets bij mijn oude werkgever Triple-P. Binnengehaald met gouden bergen, binnen een maand zat ik bij een klant geplaatst die niets te maken had met mijn functie. Wel leuk werk trouwens dus echt hard heb ik ook niet lopen klagen . Toen werd ik bij een andere klant gezet wat een leuk bedrijf was maar wat qua werk ver, maar dan ook ver beneden mijn niveau lag. Dit heb ik aangegeven, werd echter steeds maar aan het lijntje gehouden. "Ja we hebben misschien een andere klus voor je, volgende maand ben je daar weg". En een dag later hoorde ik van de klant dat ze met Triple-P hadden afgesproken dat ik er nog een half jaar zou blijven. Ik ben gelijk ander werk gaan zoeken , ze moeten natuurlijk gaan liegen

Ik zat me net te bedenken, was er niet ooit zo'n website waar mensen wat konden schrijven over het bedrijf waar ze werkten?
GNU Terry Pratchett
pi_31963956
Kijk eens op www.indewandelgang.nl

Investeren doen ze bij ordina wel ja. Helaas niet in mensen maar in wat ze met die mensen kunnen. Zo worden mensen op MCSE bootcamps gestuurd die verder nul ervaring hebben Het gaat daar alleen om het papiertje zodat ze tegen een hoger uurtarief weggezet kunnen worden.
pi_31963993
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 16:20 schreef Lod het volgende:

[..]

Elk bedrijf zal zijn goede en zijn slechte verhalen hebben. Ik heb zoiets bij mijn oude werkgever Triple-P. Binnengehaald met gouden bergen, binnen een maand zat ik bij een klant geplaatst die niets te maken had met mijn functie. Wel leuk werk trouwens dus echt hard heb ik ook niet lopen klagen . Toen werd ik bij een andere klant gezet wat een leuk bedrijf was maar wat qua werk ver, maar dan ook ver beneden mijn niveau lag. Dit heb ik aangegeven, werd echter steeds maar aan het lijntje gehouden. "Ja we hebben misschien een andere klus voor je, volgende maand ben je daar weg". En een dag later hoorde ik van de klant dat ze met Triple-P hadden afgesproken dat ik er nog een half jaar zou blijven. Ik ben gelijk ander werk gaan zoeken , ze moeten natuurlijk gaan liegen

Ik zat me net te bedenken, was er niet ooit zo'n website waar mensen wat konden schrijven over het bedrijf waar ze werkten?
http://www.indewandelgang.nl
pi_31964231
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 16:26 schreef vogeltjesdans het volgende:
Kijk eens op www.indewandelgang.nl

Investeren doen ze bij ordina wel ja. Helaas niet in mensen maar in wat ze met die mensen kunnen. Zo worden mensen op MCSE bootcamps gestuurd die verder nul ervaring hebben Het gaat daar alleen om het papiertje zodat ze tegen een hoger uurtarief weggezet kunnen worden.
Maar uiteindelijk is de werknemer wel hoger gekwalificeerd.... (Ik snap je .02 cts wel)
pi_31964425
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:02 schreef ToBe het volgende:

[..]

Heb je geen strafblad?
Kijk eens op www.dto.nl

Ziet er best interessant uit...vragen alleen veel Senior...
Ben zelf ook wel op zoek naar een baan waar ik met veel verschillende projecten/ervaringen te maken krijg. Probleem is alleen vaak dat als je kiest voor een specifiek vakgebied (waar je vaak opleiding in krijgt bij de grote ICT bedrijven) je een probleem hebt als je iets anders wil gaan doen. M.a.w. je hebt natuurlijk een concurentiebeding in je contract staan en dat geeft bij solliciteren binnen je vakgebied een probleem!
Heb nu overigens geen concurentiebeding...
pi_31964763
Moet je eens kijken bij www.valid.nl, zitten trouwens in Eindhoven en Maastricht. Een klein ict bedrijf waar men wordt gedetacheerd. Hebben onlangs weer veel personeel en contracten binnegehaald volgens mij, daar vragen ze altijd mensen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Randa_v op 04-11-2005 16:57:07 ]
  vrijdag 4 november 2005 @ 16:55:49 #76
13250 Lod
Sapere aude!
pi_31964909
Als trouwens iemand nog wat weet voor in het oosten van het land dan houd ik me aanbevolen
GNU Terry Pratchett
pi_31967106
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 16:51 schreef Randa_v het volgende:
Moet je eens kijken bij www.valid.nl, zitten trouwens in Eindhoven en Maastricht. Een klein ict bedrijf waar men wordt gedetacheerd. Hebben onlangs weer veel personeel en contracten binnegehaald volgens mij, daar vragen ze altijd mensen.
Alweer beter dat ze in Eindhoven zitten, gaat mijn voorkeur wel naar uit. Vraag me alleen af bij zo`n klein bedrijf of je daar echt kunt doorgroeien of na enkele jaren toch echt weer naar een andere werkgever moet gaan...
pi_31967218
Klein bedrijf, ze zitten momenteel net over de 100 werknemers en er worden er nog elke dag aangenomen. Ze hebben verschillende projecten, dus de afwisseling is er wel. Mijn man is er 3 jaar geleden begonnen toen het bedrijf nog iets van 40 werknemers had. De grote baas heeft zelf bij Brunel gewerkt voor hij succesvol voor zichzelf begon. Alle werknemers krijgen een leaseauto, mobiele telefoon en laptop. Niet gek hoor. Veel mogelijkheden voor opleidingen en dus ook wel doorgroeien.
  vrijdag 4 november 2005 @ 18:51:49 #79
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_31968004
even corrigeren we zitten nu rond de 135 man geloof ik en een jaar geleden nog stuk of 90 groeien op het moment snel maar toch gecontroleerd. En de baas heeft idd bij Brunel gewerkt en daar geleerd hoe het NIET moet. De laptops en telefoons komen er inderdaad binnenkort, hij heeft niet meteen besloten iedereen iets dergelijks te geven maar pas toen het bedrijf dat aan kon.
pi_31968512
quote:
Helaas rekent de belastingdienst de lease-auto wel mee met het salaris.

Maar ik zie de lease-auto als een extratje waar je gebruik van kunt maken.
[..]

nee, dan krijg je 270 euro reiskosten vergoeding .
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 4 november 2005 @ 19:12:11 #81
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_31968709
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 08:08 schreef avotar het volgende:

[..]

LogicaCMG
Brainpark 3?
Dan zit je een straat verder
pi_31968854
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 16:07 schreef Bierie het volgende:

[..]

In een gezond bedrijf is ook iedereen vervangbaar. Als mensen onmisbaar zijn, is er iets goed mis.
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
pi_31969374
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 16:55 schreef Lod het volgende:
Als trouwens iemand nog wat weet voor in het oosten van het land dan houd ik me aanbevolen
Logicacmg arnhem zoekt mensen.
Getronics geloof ik ook.
Fiets
  vrijdag 4 november 2005 @ 20:46:31 #84
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_31971709
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 16:05 schreef vogeltjesdans het volgende:
Met de catalogusbijtelling bedoel je de totale leaseprijs per maand? Dan is een eigen bijdrage van 100,- per maand niet zo gek.
Als jij het geen catalogusbijtelling noemt, hoe noem jij het dan? Ik bedoel: Geef JIJ nou eens antwoord op de vraag? Wat zeg jij nou dat je verdiend als je een leaseauto erbij hebt? Tel je het leasebedrag op bij je salaris, staat het er los van, of trek je het er af? Ik bedoel te zeggen: wat betekent het nou als iemand (niet ik of jij, maar gewoon iemand) zegt: "ik heb 2300 euro en een leasebak". Mij zegt het eigenlijk niks, want het hangt er maar net vanaf hoe je op die 2300 euro komt... toch?
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
pi_31977980
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 18:51 schreef Magneet het volgende:
even corrigeren we zitten nu rond de 135 man geloof ik en een jaar geleden nog stuk of 90 groeien op het moment snel maar toch gecontroleerd. En de baas heeft idd bij Brunel gewerkt en daar geleerd hoe het NIET moet. De laptops en telefoons komen er inderdaad binnenkort, hij heeft niet meteen besloten iedereen iets dergelijks te geven maar pas toen het bedrijf dat aan kon.
dan mag ik het idd niet een klein bedrijf noemen Maar kun je wat meer vertellen over je werkgever, arbeidsvoorwaarden, werkzaamheden, opleiding, doorgroeimogelijkheden enz.
pi_31978121
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 23:57 schreef gv het volgende:

[..]

dan mag ik het idd niet een klein bedrijf noemen Maar kun je wat meer vertellen over je werkgever, arbeidsvoorwaarden, werkzaamheden, opleiding, doorgroeimogelijkheden enz.
Zie trouwens dat ze voornamelijk zeer ervaren "technisch" personeel zoeken...
  zaterdag 5 november 2005 @ 00:03:32 #87
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_31978278
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 23:57 schreef gv het volgende:

[..]

arbeidsvoorwaarden? zit wel goed, salaris is mss niet het hoogste maar we hebben zeer regelmatig activiteiten war de baas alles betaald. bv doen we mete en groep mensen regelmatig zaalvoetballen en dan betaald de baas ook de derde helft < dit is zeer typerend voor hem

Werkzaamheden : van alles en nog wat we hebben van ad interim managers tot helpdeskeers en alles ertussen in rondlopen, bevalt je een opdracht niet ( kan natuurlijk voorkomen maar is zelden ) dan word er naar je geluisterd en iets anders gezocht. er is veel contact met de account managers zodat hun jou en jij hun goed kent.

opleiding : je krijgt een budget voor je opleidingen maar mocht dat niet genoeg zijn dan is dat meestal geen probleem, in principe hoef je niets terug te betalen ook al ga je binnen een bepaalde toch toch weg.

doorgroeien? geen probleem je word gestimuleerd om juist door te groeien
pi_32027403
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 16:42 schreef gv het volgende:

[..]
M.a.w. je hebt natuurlijk een concurentiebeding in je contract staan en dat geeft bij solliciteren binnen je vakgebied een probleem!
Nee, dat is geen enkel probleem. Dat concurrentiebeding is slechts om extreme gevallen af te vangen (als je bijvoorbeeld klanten meeneemt).
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
  zondag 6 november 2005 @ 17:39:46 #89
111260 Charmian
a little joy
pi_32030052
Het automatiseringscentrum (Apeldoorn) van de Belastingdienst heeft altijd mensen nodig. Bouwers, testers, ontwerpers etc.

Er gaat een gerucht dat ze wellicht het werk van IBM gaan overnemen in de P-direkt klucht (IBM en overheid besloten 2 tellen voor het zetten van handtekeningen toch maar niet met elkaar in zee te gaan), het opzetten van een shared service centre. Stel dat dat doorgaat dan zal het wel weer een aantal vacatures opleveren.

http://www.belastingdienst.nl/ict/index.htm
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
  zondag 6 november 2005 @ 18:14:36 #90
49712 Chr-
.NET Rocks!!!
pi_32031046
Verkapt reclame topic.

Hier nog een.

http://www.RUThe1.nl
pi_32049090
Dus als ik hetzelfde als nu wil verdienen (bruto 2850) is dat bijna niet mogelijk?
  maandag 7 november 2005 @ 10:14:42 #92
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_32049534
quote:
Op maandag 7 november 2005 09:49 schreef Koningin het volgende:
Dus als ik hetzelfde als nu wil verdienen (bruto 2850) is dat bijna niet mogelijk?
Ik heb bij een detacheringsklus con-cu-collega IT-ers gezien die 600 euro meer bruto kregen, maar die zaten elke week met hun baas aan de telefoon of ze ALSJEBLIEFT ergens anders gedetacheerd mochten zitten terwijl ze al 3 jaar gedetacheert bij die tent zaten.
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
pi_32049644
quote:
Op maandag 7 november 2005 10:14 schreef hace_x het volgende:

[..]

Ik heb bij een detacheringsklus con-cu-collega IT-ers gezien die 600 euro meer bruto kregen, maar die zaten elke week met hun baas aan de telefoon of ze ALSJEBLIEFT ergens anders gedetacheerd mochten zitten terwijl ze al 3 jaar gedetacheert bij die tent zaten.
Oh OK.
Dan sta ik niet helemaal voor paal als ze me dat vragen in een sollicitatiegesprek.
pi_32054212
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 20:46 schreef hace_x het volgende:

[..]

Als jij het geen catalogusbijtelling noemt, hoe noem jij het dan? Ik bedoel: Geef JIJ nou eens antwoord op de vraag? Wat zeg jij nou dat je verdiend als je een leaseauto erbij hebt? Tel je het leasebedrag op bij je salaris, staat het er los van, of trek je het er af? Ik bedoel te zeggen: wat betekent het nou als iemand (niet ik of jij, maar gewoon iemand) zegt: "ik heb 2300 euro en een leasebak". Mij zegt het eigenlijk niks, want het hangt er maar net vanaf hoe je op die 2300 euro komt... toch?
Oh, zo bedoel je dat... Ik tel het bedrag van mijn leaseauto niet op bij mijn salaris. Ik zal toch naar mijn werk moeten en dat moet uit de lengte of de breedte komen. Het bedrag dat ik aan de werkgever moet betalen noemen wij gewoon eigen bijdrage.

Als ik zeg dat ik 5000,- verdien is dat altijd zonder leasebak. Want in de berijdersovereenkomst staat wel vermeld dat ik de auto moet inleveren als de werkgever daarom verzoekt. Ik geef bij sollicitaties wel altijd aan dat ik ook over een leaseauto beschik. Ze moeten niet denken dat ik voor een appel en een ei kom werken, toch?
pi_32054372
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 19:07 schreef Joene het volgende:

[..]

nee, dan krijg je 270 euro reiskosten vergoeding .
Gulden.
  maandag 7 november 2005 @ 14:39:56 #96
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_32056963
quote:
Op maandag 7 november 2005 09:49 schreef Koningin het volgende:
Een leaseauto is gewoon een secundaire arbeidsvoorwaarde, met wat speciale regels.

Zo betaal je wat meer belasting als je hem prive gebruikt.
pi_32065086
weet iemand nog iets voor deze jongeman.. mbo diploma. omg flevoland
niet dat ik zelf niet zoek... maar je weet nooit
Voor ons dierbaar rood en wit &gt; ajax.nl
pi_32070997
quote:
Op maandag 7 november 2005 19:14 schreef Rev- het volgende:
weet iemand nog iets voor deze jongeman.. mbo diploma. omg flevoland
niet dat ik zelf niet zoek... maar je weet nooit
probeer xcent eens, alleen weet ik niet of die ook jobs in flevoland hebben.
Fiets
  dinsdag 8 november 2005 @ 23:32:12 #99
9342 abraham
[Smart statement Pending]
pi_32103771
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:13 schreef popolon het volgende:

[..]

Ah CMG'ers. Altijd heel correct.

Auto werd bij mij niet meegerekend over het salaris, weet niet hoe 't nu zit. Wel bij de belasting trouwens maar da's normaal.
[..]

Hebben ze nou nog steeds dat enge LAN2000? Of is Mulan er nu al?
Wat is er zo eng aan het mooie kwaliteitsproduct van VAI ?

Brrr kan me nog een ruim jaar korte dagen herinneren in Oegstgeest op het MEOB....
If at first you fail, re-define your objective.
  woensdag 9 november 2005 @ 12:05:04 #100
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_32113152
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 23:32 schreef abraham het volgende:

[..]

Welk kwaliteitsproduct?
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
  woensdag 9 november 2005 @ 18:14:23 #101
23233 Hihat
Hoo! Gehoed.
pi_32123124
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 08:08 schreef avotar het volgende:

[..]

LogicaCMG
Hier spreekt een ex-PinkRoccade werknemer die zojuist zijn claimrechten LogicaCMG in aandelen heeft omgezet: Aan het werk jij !

Overigens, PinkRoccade vond ik altijd een prima werkgever. Zeer sociaal, goede arbeidsvoorwaarden. Was overigens wel afhankelijk van de tak waar je bij zat. Heb er 8 jaar gewerkt. Ik heb gehoord dat je er na de overname door Getronics echt niet meer moet zijn voor je plezier.
Een pauw is een kip die in bloei staat
  Redactie Games woensdag 9 november 2005 @ 19:51:09 #102
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_32126144
Ik heb nog niemand gehoord over Atos-Origin, wat zijn daar de ervaringen mee?
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_32139546
Iemand hier ervaringen met/bij Peak-It? (www.peak-it.nl)

Zit nu zelf 4 jaar bij een kleine/middelgrote IT detacheerder, maar ben eens aan het rondkijken.
Heb MCSA, ITIL Foundation en ben bezig met MCDBA.
Daarnaast veel bezig met packagen/scripten etc.
pi_32139647
ben ook wel benieuwd naar AAC Cosmos en Avantage ? begeven zich op dezelfde markt maar verschillen volgens mij verder in alles ?
  donderdag 10 november 2005 @ 10:09:53 #105
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_32140874
quote:
Op woensdag 9 november 2005 18:14 schreef Hihat het volgende:

[..]

Hier spreekt een ex-PinkRoccade werknemer die zojuist zijn claimrechten LogicaCMG in aandelen heeft omgezet: Aan het werk jij !

Overigens, PinkRoccade vond ik altijd een prima werkgever. Zeer sociaal, goede arbeidsvoorwaarden. Was overigens wel afhankelijk van de tak waar je bij zat. Heb er 8 jaar gewerkt. Ik heb gehoord dat je er na de overname door Getronics echt niet meer moet zijn voor je plezier.
Ik kwam oorspronkelijk van TAS vandaan.. die door hen zijn overgenomen. En na alle cultuur verschillen had ik gewoon het probleem dat ik Oracle specialist was (en ben) en in Bergen op Zoom woonde. Buiten Amersfoort / Amsterdam / Den Haag was er blijkbaar gewoon geen werk voor me.
En ik had het probleem dat ik na de overgang zou gaan stijgen in m'n salaris (was me toen verteld omdat met de fusie iets inleverde) en dat ik vervolgens 3 jaar lang een 0-lijn heb moeten dulden. Een junior salaris voor een senior inzet.
Op een gegeven moment houdt het op he.
  donderdag 10 november 2005 @ 20:40:54 #106
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_32158705
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 23:32 schreef abraham het volgende:

[..]

Brrr kan me nog een ruim jaar korte dagen herinneren in Oegstgeest op het MEOB....

Niet vaak zo'n beroerd pakket gezien.

Ik ben gestopt bij de werkgever in Nederland omdat ik ben gaan emigreren, hier in Michigan betalen ze ook niet verkeerd.

Detachereing heet hier consulting, heb een vaste baan want dat detacheren heb ik wel gezien.

Het salaris is hier nog veel hoger bij de detacheerders dan in Nederland met ongeveer dezelfde sec. voorwaarden.

Heb begrepen van een ex-collega dat 't in Nederland nu ook weer lekker aantrekt.

[ Bericht 17% gewijzigd door popolon op 10-11-2005 20:46:00 ]
  vrijdag 11 november 2005 @ 12:55:24 #107
23233 Hihat
Hoo! Gehoed.
pi_32176168
quote:
Op donderdag 10 november 2005 10:09 schreef avotar het volgende:

[..]

Ik kwam oorspronkelijk van TAS vandaan.. die door hen zijn overgenomen. En na alle cultuur verschillen had ik gewoon het probleem dat ik Oracle specialist was (en ben) en in Bergen op Zoom woonde. Buiten Amersfoort / Amsterdam / Den Haag was er blijkbaar gewoon geen werk voor me.
En ik had het probleem dat ik na de overgang zou gaan stijgen in m'n salaris (was me toen verteld omdat met de fusie iets inleverde) en dat ik vervolgens 3 jaar lang een 0-lijn heb moeten dulden. Een junior salaris voor een senior inzet.
Op een gegeven moment houdt het op he.
De overname van TAS heb ik ook nog meegemaakt bij Pink. Was puur om de klantenportefeuille van TAS te doen en niet om de medewerkers. Die vlogen er al vrij snel weer uit. De 0-lijn gold ook voor de eigen medewerkers van Pink. Ik ben toen ook opgestapt. Voor dat geld kon ik ook iets veel leukers gaan doen.

Je probleem voor wat betreft woonlokatie en aanwezigheid van werk herken ik wel. Ik heb ook jaren in de Oracle-hoek gezeten. Moest ook altijd naar de Randstad terwijl ik in het zuiden woon (en nu nog trouwens).
pi_32177308
quote:
Op woensdag 9 november 2005 19:51 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik heb nog niemand gehoord over Atos-Origin, wat zijn daar de ervaringen mee?
Ik werk nu sinds 1 oktober voorAtos-Origin en dat bevalt prima. Ben vollop bezig met diverse cursussen, daar krijg je gelukkig ook alle vrijheid en tijd voor. Verder betalen ze prima, indien je mobiele medewerker bent krijg je een laptop en een auto. Je kunt min of meer je eigen loopbaan sturen aan de hand van de studie's/cursussen die je doet, ze laten je hier voor een deel vrij in.
quote:
Op donderdag 3 november 2005 08:54 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik ken MCSE-ers bij Centric die halverwege de 30 zijn en 1500,- per maand verdienen. Bruto.

[ Bericht 17% gewijzigd door Mex_ op 11-11-2005 13:48:02 ]
  vrijdag 11 november 2005 @ 16:01:40 #109
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_32181641
quote:
Ik ken MCSE-ers bij Centric die halverwege de 30 zijn en 1500,- per maand verdienen. Bruto.
Ik niet, (en ja, ik werk bij Centric). Kortom, welke vestigingen heb je het dan over?
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
pi_32244514
tvp
pi_32244650
quote:
Je moet gewoon voor het bedrijfsleven gaan werken waar je wel gewaardeerd wordt en ook nog eens een stuk beter verdient. Ik ken MCSE-ers bij Centric die halverwege de 30 zijn en 1500,- per maand verdienen. Bruto.
In welke functie?

Overigens vind ik 1500,- niet echt van waardering getuigen. Dat is amper boven het minimum.
  maandag 14 november 2005 @ 10:21:17 #112
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_32252450
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 12:55 schreef Hihat het volgende:

[..]

De overname van TAS heb ik ook nog meegemaakt bij Pink. Was puur om de klantenportefeuille van TAS te doen en niet om de medewerkers. Die vlogen er al vrij snel weer uit. De 0-lijn gold ook voor de eigen medewerkers van Pink. Ik ben toen ook opgestapt. Voor dat geld kon ik ook iets veel leukers gaan doen.

Je probleem voor wat betreft woonlokatie en aanwezigheid van werk herken ik wel. Ik heb ook jaren in de Oracle-hoek gezeten. Moest ook altijd naar de Randstad terwijl ik in het zuiden woon (en nu nog trouwens).
ja klopt.. was op zich heel opmerkelijk dat dat toen met name om het telecom (KPN) ging.. en dat dat helemaal instortte toen de inkt van de overname nog nat was.
Ik heb het zelf toch nog een jaar of 3 volgehouden (*schouderklopje geeft*). Toen bleek dat ze me nog zeker een jaar in Den Haag wilden houden (4 uur reistijd per dag) en zwaar in mijn nadeel aan de reistijd-vergoeding gingen sleutelen en me nog een jaar op een 0-lijn wilden houden, was het voor mij de overbekende druppel.
Zeker toen ik een beetje rond ging informeren en bleek dat ik bij vergelijkbare bedrijven er qua reizen gigantisch op vooruit ging.. en ook qua salaris in 1 klap tussen de 20 en 30 % kon groeien.

Ik woon ook nog steeds in het zuiden en moet helaas nog steeds naar de randstad, nou helaas, bergen op zoom - rotterdam is nog steeds binnen het uur te doen, dus ik klaag maar niet al te hard.
pi_32305926
Heeft iemand hier (recente) ervaringen met Qmagic?
pi_32305993
Ik kreeg afgelopen maandag maximaal ¤ 2000,- aangeboden, terwijl ik nu op ¤ 2800,- zit.
Krijg er wel een auto/gsm/laptop bij.
Het is echt jammer, want het is een kei leuke functie.
pi_32306132
Maar da's idd wel een flink verschil, plus dat je natuurlijk ook er nog minder aan overhoudt door de auto....
pi_32306148
quote:
Op woensdag 16 november 2005 08:47 schreef Koningin het volgende:
Ik kreeg afgelopen maandag maximaal ¤ 2000,- aangeboden, terwijl ik nu op ¤ 2800,- zit.
Krijg er wel een auto/gsm/laptop bij.
Het is echt jammer, want het is een kei leuke functie.
Het mag dan een leuke functie zijn, maar 800 euro minder zou voor mij ook een te grote stap terug zijn.

Ik dacht trouwens dat het tijdperk, waarin het IT'ers te doen is om de auto/telefoon/laptop van de zaak, voorbij was, maar aan dit topic te zien valt dat weer vies tegen.
  woensdag 16 november 2005 @ 09:15:01 #117
13250 Lod
Sapere aude!
pi_32306265
quote:
Op maandag 14 november 2005 10:21 schreef avotar het volgende:
Ik woon ook nog steeds in het zuiden en moet helaas nog steeds naar de randstad, nou helaas, bergen op zoom - rotterdam is nog steeds binnen het uur te doen, dus ik klaag maar niet al te hard.
Ik heb het een half jaar volgehouden om met de auto op en neer van Utrecht naar Amsterdam te rijden. Toen was ik dat gereis zo spuugzat dat ik een andere baan ben gaan zoeken hier in de buurt (het was toch een veel te lage functie voor me). Nu zit ik 5 minuten fietsen van mijn huis af . Voor mij nooit meer files of reistijden. Dat heb ik er absoluut niet voor over.
GNU Terry Pratchett
  woensdag 16 november 2005 @ 09:27:44 #118
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_32306484
quote:
Op woensdag 16 november 2005 09:05 schreef chibibo het volgende:

Ik dacht trouwens dat het tijdperk, waarin het IT'ers te doen is om de auto/telefoon/laptop van de zaak, voorbij was, maar aan dit topic te zien valt dat weer vies tegen.
Dat zie je verkeerd denk ik. Ik denk dat je het moet zien in de categorie: Als je het dan toch kan krijgen... waarom niet..
quote:
Op woensdag 16 november 2005 09:15 schreef Lod het volgende:

[..]

Ik heb het een half jaar volgehouden om met de auto op en neer van Utrecht naar Amsterdam te rijden. Toen was ik dat gereis zo spuugzat dat ik een andere baan ben gaan zoeken hier in de buurt (het was toch een veel te lage functie voor me). Nu zit ik 5 minuten fietsen van mijn huis af . Voor mij nooit meer files of reistijden. Dat heb ik er absoluut niet voor over.
Misschien denk ik er over een paar jaar wel heel anders over, maar nu vind ik dat goed te doen.. zeker als ik zie waar ik vandaan kom.

Ik heb vanuit bergen op zoom al bij m'n vorige baas langdurige (nou ja lang, in elk geval meer dan 3 maanden) projecten gehad in Baarn (141 km enkele reis), Utrecht (141 km enkele reis), Amersfoort (149 km enkele reis), Schiphol-Rijk (131 km enkele reis), Den Haag (111 km enkele reis), Amsterdam-Zuidoost (141 km enkele reis) en..... Groningen (300+ km)

Alles is relatief..
pi_32306508
quote:
Op woensdag 16 november 2005 09:05 schreef chibibo het volgende:

[..]

Het mag dan een leuke functie zijn, maar 800 euro minder zou voor mij ook een te grote stap terug zijn.

Tsja, ik vind t alledrie dingen die je al dan niet nodig hebt voor je werk.
Mijn werkgever geeft je alleen een auto als je die voor je functie nodig hebt (of een x-tijd van je werk woont)
Laptop heb ik ook niet, en sorry, maar een telefoon van de zaak....ach misschien voor t "gratis bellen" maar een telefoon als de mijne geven ze me toch niet

Ikzelf vind pensioen/spaarregelingen en opleiding etc een stuk interessanter, samen met salaris natuurlijk
  dinsdag 29 november 2005 @ 09:57:34 #120
38984 yaero
De kop is eraf!
pi_32664853
quote:
Op zondag 13 november 2005 22:27 schreef rekenwonder het volgende:

[..]

In welke functie?

Overigens vind ik 1500,- niet echt van waardering getuigen. Dat is amper boven het minimum.
Hier spreekt ook een medewerker van dit schitterende bedrijf!

Werk bij Centric voor een hongerloontje van bijna 1600 bruto in de functie van Support Engineer 2. Mijn vooropleiding is HBO Informatica, maar daar letten ze sowieso niet op bij Centric . Maar het is mooi geweest en per 1 januari begin ik bij een nieuwe werkgever O ja vestiging van Centric is Zuid-Nederland (Eindhoven).
2 + 2 = 5
pi_32667872
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 09:57 schreef yaero het volgende:

[..]

Hier spreekt ook een medewerker van dit schitterende bedrijf!

Werk bij Centric voor een hongerloontje van bijna 1600 bruto in de functie van Support Engineer 2. Mijn vooropleiding is HBO Informatica, maar daar letten ze sowieso niet op bij Centric . Maar het is mooi geweest en per 1 januari begin ik bij een nieuwe werkgever O ja vestiging van Centric is Zuid-Nederland (Eindhoven).
Welke nieuwe werkgever, als ik vragen mag
  dinsdag 29 november 2005 @ 13:53:52 #122
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_32670201
Ik moet toch zeggen dat ik wel even schrik als ik zie wat sommige bedrijven je durven te bieden aan salaris.

Om even terug te komen op die leases auto e.d.
Dat zou voor mij zeker een extra reden kunnen zijn om een baan te nemen. En als ik op zoek ga naar een andere baan, dan zal dit zeker een van de dingen worden waar ik wel naar kijk
Trotse mamma :)
pi_32670696
hier zojuist de kogel door de kerk; klein stapje terug in vast salaris, komt weer goed middels prestatieloon.... reden overstap : andere sfeer bij huidige wg / zinkend schip en bij nieuwe wg het gehele volgende jaar in het teken van certificeren, in dit geval kennis omzetten in papier... dit wordt in tijd en middelen vergoed dus die investering tel ik in gedachten bij het jaarsalaris op (cursus : reken jezelf rijk).
pi_32673712
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 14:12 schreef missC het volgende:
hier zojuist de kogel door de kerk; klein stapje terug in vast salaris, komt weer goed middels prestatieloon.... reden overstap : andere sfeer bij huidige wg / zinkend schip en bij nieuwe wg het gehele volgende jaar in het teken van certificeren, in dit geval kennis omzetten in papier... dit wordt in tijd en middelen vergoed dus die investering tel ik in gedachten bij het jaarsalaris op (cursus : reken jezelf rijk).
Je gaat van kabeltjes leggen naar UTP stekkertjes knippen

Geef eens wat meer toelichting? Wat doe je nu, wat ga je doen.
Bedrijf zinkend schip of wordt de afdeling opgeheven?
Misschien even aangeven welk bedrijf. etc. etc..
Fiets
pi_32675775
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 16:06 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Je gaat van kabeltjes leggen naar UTP stekkertjes knippen
doe je nou zo lullig omdat ik een meisje ben ?! wist niet dat je voor bovenstaande werkzaamheden een certificering nodig hebt ?

maar in dit geval gaat het om mijn hubby....al heb ik ook een vriendin die hem overtreft en geen stekkertje of kabeltje aanraakt.

huidig bedrijf heeft afgelopen jaar erg staan schelden en staan schreeuwen, impopulaire maatregelen getroffen en je merkt aan alles dat ze 'boven' het randje hebben bereikt (alg directeur staat iemand met onschuldige normale vraag het kantoor uit te tieren). Dat noem ik een zinkend schip, als de kaptein overspannen is...

nieuwe werkgever gaat direct bij aanvang in hem investeren, zodat ie 19 kaar ervaring en kennis ook eens om kan zetten op papier. Daar is het steeds niet van gekomen, omdat ie zelfs op de vooravond van een bootcamp werd weggetrokken ivm urgente projecten etc. Dus dit jaar wordt de inhaalslag gemaakt wbt MS en Citrix. Het grootste probleem dat ie heeft, is dat ie bij de examens soms nog antwoorden/oplossingen moet geven die door de tijd al zijn ingehaald maar waarbij de normering is afgestemd op het boek en niet op de datum...
pi_32677244
quote:
Op woensdag 16 november 2005 08:39 schreef philipnorth het volgende:
Ja.
pi_32679470
quote:
Ja. Toen ik bij Centric wegbezuinigd werd besloot ik op banenjacht te gaan. Zodoende kwam ik bij Qmagic langs.
Heel veel beloftes kon meteen aan de slag ik moest onmiddelijk maar even langskomen om het contract rond te maken en ik kreeg telefoon zodra ik van start kon.
Paar dagen later belde ik terug en kreeg ik te horen dat ze een week later meer wisten van de opdrachtgever. Dit heb ik een kleine 3 weken volgehouden en toen maar ze vriendelijk de groeten gedaan.

Snelle gladde jongens en puber patsers van in de 20 is mijn beeld van Qmagic tot nu toe.

Overigens zie ik hier allemaal schrikbarend lage bedragen voorbij komen m.b.t. centric. Ik verdiende zelf zo'n 2100,- euro bruto. (wellicht ook de reden dat ik wegbezuinigd ben )
Profiel opgeheven.
pi_32680699
Psies wat hierboven word gezegd.
Bij Qmagic weten ze het allemaal heel leuk te brengen maar als het er op aan komt ho maar.
Mij werd verteld dat ik gelijk aan de slag kon en dat hun projecten gemiddeld toch zeker wel 3 maanden zouden duren.

Nou ik heb in totaal 3 projecten gedaan en het langste project was 4 dagen.
En het loon dat ze je bieden is gewoon te triest voor woorden.

Ze hebben me nog een vast contract aangeboden maar dat zag ik niet echt zitten.
pi_32681619
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 20:03 schreef Bierie het volgende:

[..]
Overigens zie ik hier allemaal schrikbarend lage bedragen voorbij komen m.b.t. centric. Ik verdiende zelf zo'n 2100,- euro bruto. (wellicht ook de reden dat ik wegbezuinigd ben )
Als wat? Junior? Senior? Hoeveel jaar ervaring? Welke functie?
pi_32682390
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 16:01 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Een collega van me heeft er gewerkt. Werd gedwongen om dagelijks te programmeren op een laptop. Geen fatsoenlijk bureau of stoel, geen extern beeldscherm of toetsenbord, zelfs geen muis. Van pure ellende heeft hij maar een toetsenbord van thuis meegenomen. Dat was na twee dagen ineens verdwenen. Hij heeft een keer of vier, vijf gevraagd of hij een fatsoenlijke werkplek voor zijn werkzaamheden kon hebben. Daar was volgens zijn BUM geen geld voor. En zeuren over ergonomie moest hij ook maar liever niet doen, want er kwamen bezuinigingen aan en wie lastig was...

Het gevolg was dat de collega een derdegraads RSI heeft opgelopen in zijn rug en schouder. Hij komt er waarschijnlijk nooit meer vanaf.
Ik wil niet te hard overkomen, maar ik denk dat die collega OF een hele grote jankerd is OF niet voor zichzelf durft op te komen. Want je gaat als je toch echt zoveel last hebt toch niet dom door werken voor een bedrijf waar je toch al geen hart voor hebt? In zo'n geval gewoon naar de manager en ander spul eisen en anders gewoon optiefen, werk zat toch?
pi_32683335
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 21:42 schreef rekenwonder het volgende:

[..]

Als wat? Junior? Senior? Hoeveel jaar ervaring? Welke functie?
Technical consultant. 19 jaar. 5 jaar ervaring. (nee niet lullig doen. ben gewoon jong begonnen).
Geen junior of senior titel aan verbonden.
Profiel opgeheven.
  woensdag 30 november 2005 @ 07:33:26 #132
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_32688992
Kan aan mij liggen.. maar ik kan niet andes dan zeggen dat 2100 voor iemand van 19 absoluut niet laag is....
En 5 jaar ervaring.. jongen... relevantie zakelijke verkoopbare ervaring..
Ik was ook vanaf m'n 9e een beetje aan basic'en op de C64...
pi_32689595
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 17:36 schreef missC het volgende:

[..]

doe je nou zo lullig omdat ik een meisje ben ?! wist niet dat je voor bovenstaande werkzaamheden een certificering nodig hebt ?
Ik doe zo lullig om je uit de tent te lokken, en wat meer informatie van je los te krijgen. Ik ben gewoon nieuwsgierig naar jouw verhaal.
Fiets
  woensdag 30 november 2005 @ 09:16:35 #134
118156 PieterCK
a.k.a. Ome PieterCK
pi_32689782
Ik weet niet, zelf ook bij een groot bedrijf gewerkt wat nu is overgenomen door een (in het verleden bijna failliet bedrijf), te weten PinkRoccade..
Qua opleidingen e.d. kon niks (althans niet wat ik wilde, ITIL/Prince2, maar alles moest en zou MCSE zijn..

Nu bij een kleiner bedrijf en dat gaat stukken beter en goede sfeer ook
Make love and listen to the music
De vrijheid die je als single hebt, heb je nooit meer als je in een relatie zit, hoe "vrij" je elkaar ook laat =&gt; PieterCK
All animals are equal but some animals are more equal than others=&gt; George Orwell
  woensdag 30 november 2005 @ 09:23:18 #135
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_32689883
quote:
Op woensdag 30 november 2005 09:16 schreef PieterCK het volgende:
Ik weet niet, zelf ook bij een groot bedrijf gewerkt wat nu is overgenomen door een (in het verleden bijna failliet bedrijf), te weten PinkRoccade..
Qua opleidingen e.d. kon niks (althans niet wat ik wilde, ITIL/Prince2, maar alles moest en zou MCSE zijn..

Nu bij een kleiner bedrijf en dat gaat stukken beter en goede sfeer ook
Raar zeg.. juist bij Pink moest ik ITIL en Prince/2 gaan doen...

ook een ex-TASser Pieter?
  woensdag 30 november 2005 @ 09:26:01 #136
118156 PieterCK
a.k.a. Ome PieterCK
pi_32689923
quote:
Op woensdag 30 november 2005 09:23 schreef avotar het volgende:

[..]

Raar zeg.. juist bij Pink moest ik ITIL en Prince/2 gaan doen...
ook een ex-TASser Pieter?
Nope, geen ex-TASser (die werken wel veel bij het bedrijf waar ik nu werk...) ben direct bij Pink begonnen..
Vanaf hun 1e belletje tot tekenen van het contract zat 2 weken, maar dat is ook het enige wat snel is gegaan........
Maar ITIL foundation lukte nog wel maar daarna stokte toch het geheel (en dat voor het itil bedrijf van NL...)

Nee nu bij een kleiner bedrijf (230 medewerkers) bevalt mij een stuk beter dan
De vrijheid die je als single hebt, heb je nooit meer als je in een relatie zit, hoe "vrij" je elkaar ook laat =&gt; PieterCK
All animals are equal but some animals are more equal than others=&gt; George Orwell
  woensdag 30 november 2005 @ 10:05:27 #137
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_32690523
quote:
Op woensdag 30 november 2005 09:26 schreef PieterCK het volgende:

[..]

Nope, geen ex-TASser (die werken wel veel bij het bedrijf waar ik nu werk...) ben direct bij Pink begonnen..
Vanaf hun 1e belletje tot tekenen van het contract zat 2 weken, maar dat is ook het enige wat snel is gegaan........
Maar ITIL foundation lukte nog wel maar daarna stokte toch het geheel (en dat voor het itil bedrijf van NL...)

maakt me wel nieuwsgierig waar je nu zit eigenlijk.. benieuwd of ik nog oud collega's zou vinden daaro

Maar inderdaad.. veel positieve verhalen over Pink zul je van mij ook niet horen..
  woensdag 30 november 2005 @ 11:19:29 #138
23233 Hihat
Hoo! Gehoed.
pi_32691913
quote:
Op woensdag 30 november 2005 09:26 schreef PieterCK het volgende:

[..]

Probleem is dat zo'n bedrijfje over een jaar of drie toch weer opgeslokt wordt door één van de groteren en die eigen identitieit toch weer verliest...
  woensdag 30 november 2005 @ 11:22:37 #139
118156 PieterCK
a.k.a. Ome PieterCK
pi_32691986
quote:
Op woensdag 30 november 2005 11:19 schreef Hihat het volgende:

[..]

Probleem is dat zo'n bedrijfje over een jaar of drie toch weer opgeslokt wordt door één van de groteren en die eigen identitieit toch weer verliest...
nope ze hebben juist aangegeven dat ze klein willen blijven, dus niet opgeslokt worden...
Maar goed dan zijn we ook weer paar jaar verder he
  woensdag 30 november 2005 @ 11:31:51 #140
23233 Hihat
Hoo! Gehoed.
pi_32692173
Tsja, denk jij echt dat directeuren/eigenaren niet streven naar winstmaximalisatie en groei?

Er komt altijd een punt dat ze een keer willen cashen, waarom heb je anders een bedrijf? Of door verkoop, of door een beursgang. In beide gevallen ligt het overnamespook op de loer.
pi_32751611
quote:
Op woensdag 30 november 2005 07:33 schreef avotar het volgende:
Kan aan mij liggen.. maar ik kan niet andes dan zeggen dat 2100 voor iemand van 19 absoluut niet laag is....
En 5 jaar ervaring.. jongen... relevantie zakelijke verkoopbare ervaring..
Ik was ook vanaf m'n 9e een beetje aan basic'en op de C64...
Klopt. was het ook niet (niet dat ik er nu slecht voor zit.)
Ja daar doelde ik op. 5 jaar werkervaring. Als ik mijn hobby erbij betrek dan was ik ook wel vanaf mijn 6e bezig ja Maar dat leek mij inderdaad voor dit topic geen relevante info.
Profiel opgeheven.
  vrijdag 2 december 2005 @ 13:25:53 #142
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_32753218
Ik ben bijna afgestudeerd aan de opleiding HBO Bedrijfskundige Informatica. Gezien het feit dat ik moeder ben geworden zoek ik een parttime baan na mijn afstuderen. Weet iemand ICT werkgevers die geinteresseerd zijn in parttimers? Om het nog moeilijker te maken: Regio Oost Nederland bij voorkeur. Ik ben zelf bang dat het een speld, hooiberg verhaal zal worden, maar ja, ik ga er voor de vollen 100% voor om een 50 - 60 % baan te vinden
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  vrijdag 2 december 2005 @ 14:22:55 #143
23233 Hihat
Hoo! Gehoed.
pi_32754599
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 13:25 schreef MaLo het volgende:
Ik ben bijna afgestudeerd aan de opleiding HBO Bedrijfskundige Informatica. Gezien het feit dat ik moeder ben geworden zoek ik een parttime baan na mijn afstuderen. Weet iemand ICT werkgevers die geinteresseerd zijn in parttimers? Om het nog moeilijker te maken: Regio Oost Nederland bij voorkeur. Ik ben zelf bang dat het een speld, hooiberg verhaal zal worden, maar ja, ik ga er voor de vollen 100% voor om een 50 - 60 % baan te vinden
Ik denk dat je niet specifiek op zoek moet naar een werkgever in de ICT-branch. Die zitten inderdaad niet zo te wachten op mensen die geen fulltime contract willen. De kosten daarvan zijn gewoon te hoog voor ze (je kunt bijvoorbeeld geen auto leasen voor 28 uur per week) en parttimers zijn niet zo flexibel inzetbaar.

Als ik jou was zou ik op zoek gaan naar een baan bij een IT-afdeling van een (liefst wat groter) bedrijf. Daar zijn parttimers veel makkelijker inpasbaar. Ik weet dat bijvoorbeeld Shell, Philips, Aegon, ING, Postbank genoeg parttimers op de IT-afdelingen hebben zitten. Is de Belastingdienst (Apeldoorn) misschien een optie voor je? Is een prima werkgever hoor, zeker voor IT-ers.
Dit soort organisaties is trouwens ook veel guller met vrije dagen, ook niet onbelangrijk voor moeders, lijkt me.

Leuke foto trouwens, jij met je dochter. Stop die maar bij je CV. Dan word je wel aangenomen
pi_32754858
quote:
probeer reedbusiness in doetinchem eens.
Fiets
pi_32760156
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 12:15 schreef Bierie het volgende:

Ja daar doelde ik op. 5 jaar werkervaring. Als ik mijn hobby erbij betrek dan was ik ook wel vanaf mijn 6e bezig ja Maar dat leek mij inderdaad voor dit topic geen relevante info.
Nog relevanter is: welk soort werkervaring? 5 jaar lang PHP scripten is immers iets anders dan serieus met software engineering bezig zijn.
  vrijdag 2 december 2005 @ 17:46:15 #146
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_32760314
Nooit meer detachering voor mij in ieder geval, daar ben ik nu wel achter na 8 jaar.

Heerlijk zo'n goede vaste baan.
  vrijdag 2 december 2005 @ 19:47:55 #147
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_32763071
Hihat en Kareltje_de_Grote, bedankt voor jullie tips . Ik denk dat ik het inderdaad maar ga proberen bij IT afdelingen i.p.v IT bedrijven. Apeldoorn is goed te doen met de auto (ik woon zelf in Twente), Doetinchem is een stukje lastiger te bereiken vanuit hier. Ik zoek werk vanaf half februari, dus ik heb nog zo'n 2 maanden om iets te vinden.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_32765652
quote:
Achmea in Apeldoorn?

Grote IT afdeling(en). Werk er zelf ook op het moment.
  vrijdag 2 december 2005 @ 22:17:09 #149
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_32766929
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 21:25 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Achmea in Apeldoorn?

Grote IT afdeling(en). Werk er zelf ook op het moment.
Heb ik ook nog een jaar gezeten, Serverbeheer, doe Alex(ander) de groeten.
  vrijdag 2 december 2005 @ 22:58:39 #150
23233 Hihat
Hoo! Gehoed.
pi_32768079
Voor het geval dat MaLo het nog niet zelf gevonden had:

http://www.belastingdienst.nl/ict/
pi_32791621
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 22:17 schreef popolon het volgende:

[..]

Heb ik ook nog een jaar gezeten, Serverbeheer, doe Alex(ander) de groeten.
Offtopic: die zit bij SIAS? Daar zit ik zelf niet, echter wel mee te maken af en toe. Ik zit aan de applicatie kant op het moment.
  zaterdag 3 december 2005 @ 21:55:23 #152
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_32791786
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 21:49 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Offtopic: die zit bij SIAS? Daar zit ik zelf niet, echter wel mee te maken af en toe. Ik zit aan de applicatie kant op het moment.
SIAS, aha. Was de naam kwijt.

Bij elk bedrijf heet 't weer anders maar het was serverbeheer.

Best grote serverruimte daar bij Achmea, denk dat er wel een paar honderd staan incl. UNIX bakken en zelfs nog een paar oude OS/2 Warpjes.
pi_32816814
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 17:39 schreef rekenwonder het volgende:

[..]

Nog relevanter is: welk soort werkervaring? 5 jaar lang PHP scripten is immers iets anders dan serieus met software engineering bezig zijn.
Mee eens.
Goed daar gaat die.
1999 - 2002 Jr. Systeembeheerder (verzekeringsmaatschappij)
2002 - 2003 Projectleider (klantentservice informatiesysteem van een grote uitgeverij. Klein projectgroepje, voornamelijk werkende studenten)
2003 - 5 maanden Jr. Baan consultant (wijlen info'products)
2003 - 2004 IV-manager / vb-ontwikkelaar (Ministerie van Defensie CBD)
2004 - 2005 Technical consultant (Centric IT Solutions)

En heden werk ik als Software engineer bij Dare2bDifferent iets wat ik mezelf nog wel een tijdje zie volhouden i.t.t al het voorgaande. (het was het telkens net niet, op Centric na dan maar ja wegbezuinigd ).
Profiel opgeheven.
pi_32842907
quote:
Pallas Athena in Apeldoorn, is een werkweek van 32 uur mogelijk! Volgens mij hebben ze nog vacatures op dit moment...
  maandag 5 december 2005 @ 19:39:49 #155
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_32843400
Iedereen heel erg bedankt voor de tips tot zover!
Ik heb de adressen genoteerd en ga in de kerstvakantie met solliciteren bezig
  dinsdag 6 december 2005 @ 19:06:26 #156
25248 ChiefHK
If you think you can, you can
pi_32869493
Hi all, heeft iemand misschien ervaring met Peak-It?
Goosfraba. Close your eyes, take a deep breath – say g-o-o-s-f-r-a-b-a slowly. One more time. And again. See how relaxing you feel. This is the mantra for managing anger.
pi_32933862
Iemand ervaring met IWB Supply Projects uit Ijsselstein?
Zoja, tell me aub.
  maandag 19 december 2005 @ 20:44:55 #158
119624 Speed-Addicted
The Future is yours!!!
pi_33225310
Bij Peak IT kwam ik een vacature Systems Administrator tegen die goed bij mijn wensen aansluit.

Heeft er iemand ervaring binnen Peak IT

- Op wat voor projecten word je gezet?
- Wat is de werksfeer?
- Aan wat voor salaris moet ik denken? Ik zit nu op 1900 bruto obv 36 uur en ben
eigenlijk niet bereid om in te leveren.
- Wat voor regeling is er mbt over uren?

Ik zit inprincipe nog prima bij mijn huidige werkgever. Ik ben denk dat ik alleen opzoek ben naar een nieuwe uitdaging.

[ Bericht 26% gewijzigd door Speed-Addicted op 19-12-2005 20:50:53 ]
"I also favor a cold war against Islam. I see Islam as being an exceptional threat, as a society hostile to ours"
pi_33225548
ik heb gesolliciteerd bij peak-it, het maakt geen reet uit waarop je solliciteerd. Als je daar komt weten ze dat toch niet meer. Je moet eerst een wazige MS test doen die over het algemeen geen reet te maken heeft met waarvoor je solliciteerd.
ik ben niet aagenomen, na het eerste gesprek zeiden ze dat ik uitgenodigt zou worden voor een 2de gesprek, maar na een week kreeg ik een lullig mailtje dat ik toch niet hoefte te komen.
Ik ken wel iemand die daar werkt, en weet dat ze nou niet fantastisch betalen.
ze nodigen gewoon mensen uit, en nemen ze aan als t ze uitkomt, daarna gaan ze pas kijken wat je mag doen. Vandaar dat t niet uitmaakt waarop je solliciteerd
Voor ons dierbaar rood en wit &gt; ajax.nl
  maandag 19 december 2005 @ 20:53:33 #160
119624 Speed-Addicted
The Future is yours!!!
pi_33225583
quote:
, voor 1500,- bruto kom je toch niet je bed uit als MCSE-er, schandalig gewoon dat bedrijven hun personeel zo durven onder te betalen
"I also favor a cold war against Islam. I see Islam as being an exceptional threat, as a society hostile to ours"
  maandag 19 december 2005 @ 20:59:18 #161
119624 Speed-Addicted
The Future is yours!!!
pi_33225772
quote:
Op maandag 19 december 2005 20:52 schreef Rev- het volgende:
ik heb gesolliciteerd bij peak-it, het maakt geen reet uit waarop je solliciteerd. Als je daar komt weten ze dat toch niet meer. Je moet eerst een wazige MS test doen die over het algemeen geen reet te maken heeft met waarvoor je solliciteerd.
ik ben niet aagenomen, na het eerste gesprek zeiden ze dat ik uitgenodigt zou worden voor een 2de gesprek, maar na een week kreeg ik een lullig mailtje dat ik toch niet hoefte te komen.
Ik ken wel iemand die daar werkt, en weet dat ze nou niet fantastisch betalen.
ze nodigen gewoon mensen uit, en nemen ze aan als t ze uitkomt, daarna gaan ze pas kijken wat je mag doen. Vandaar dat t niet uitmaakt waarop je solliciteerd
Dat is ook een van de redenen waarom ik zo huiverig ben voor detacheerders. Ik heb weinig behoefte om een nummertje te zijn in een bedrijf. Ik heb nu ongeveer 350 werkstations en 10 server's onder mijn beheer waar ik mijn visie en mijn ideeen in kwijt kan. Aan de andere kant mis ik variatie en persoonlijke ontwikkeling.
  maandag 19 december 2005 @ 21:05:15 #162
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_33226013
quote:
Op maandag 19 december 2005 20:53 schreef Speed-Addicted het volgende:

[..]

, voor 1500,- bruto kom je toch niet je bed uit als MCSE-er, schandalig gewoon dat bedrijven hun personeel zo durven onder te betalen
MCSE'er zegt helemaal niks, iedereen kan dat halen.

Zelf heb ik ze van NT4, Win2000 en Win2003 maar sinds die rotzooi gewoon online staat kan elke knuppel die examens halen. Doe je het op de 'legale' manier stelt 't nog niet veel voor vind ik.

Werkervaring, daar wordt tegenwoordig gelukkig weer meer naar gekeken.
  dinsdag 20 december 2005 @ 10:25:47 #163
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_33238470
quote:
Op maandag 19 december 2005 21:05 schreef popolon het volgende:

[..]

MCSE'er zegt helemaal niks, iedereen kan dat halen.

Zelf heb ik ze van NT4, Win2000 en Win2003 maar sinds die rotzooi gewoon online staat kan elke knuppel die examens halen. Doe je het op de 'legale' manier stelt 't nog niet veel voor vind ik.

Werkervaring, daar wordt tegenwoordig gelukkig weer meer naar gekeken.
dat wil ik inderdaad zeggen.. persoonlijk heb ik germerkt dat de titel MCSE'er alleen die mensen boeit die toch al eigenlijk niet weten waar ze het over hebben...

En als jullie denken dat ik loop te bashen: Ben zelf OCP'er (Oracle Certified Professional) voor de laatste 4 uitgebrachte versies, een van de hoogste certificaten die je kan halen namens Oracle, en ik kan je zeggen dat als je goed kan stampen, dat je het dan wel haalt. Toegevoegde waarde voor een project wat ik doe: nihil. Toegevoegde waarde voor m'n CV: groot.. want de meeste recruiters weten toch niet waar ze het over hebben...
pi_33241953
ik moest ook op zoek naar andere baan ivm verhuizing / relatie, dus ik dacht ga bij centric solliciteren, ben blij dat ik het niet gedaan heb, ga nu werken bij het rijk, ook goed geregeld, en vast beter salaris dan bij centric als ik het hier zo lees...... en dat allemaal omdat je daar een auto kon krijgen (hoop je).
pi_33246214
HR afdelingen zijn zo ver verwijderd van de functie waarvoor ze mensen moeten aannemen dat het pure willekeur is of je wel of niet aangenomen wordt.

Echt hoor het verschil tussen CCNA en CCIE niet weten op de HR van een grote Telecom Provider
pi_33246878
Van HR afdelingen heb ik nog nooit een hoge pet opgehad. Klote dat je meestal via hun ergens moet binnenkomen maar verstand van zaken hebben ze meestal niet echt nee.
I don't know what's gonna happen but I'm gonna get my kicks before the whole shithouse blows up in flames! All right!
  vrijdag 23 december 2005 @ 12:47:57 #167
64218 philipnorth
zeg maar Danny
pi_33340805
Nog even over Centric, zijn er hier mensen die bij Centric zitten op dit moment?
Ben namelijk benaderd om voor Managed IT Services op gesprek te komen, salaris ziet er ok uit wat ze me bieden. Ik ben meer benieuwd naar de secundaire arbeidsvoorwaarden, heeft Centric 13e maand, bonussen, winstuitkering etc?

Kan ik me vast een beetje voorbereiden voor mijn 1e gesprek

(ben op dit moment ook gedetacheerd, en wil dus een reeele vergelijking voor mezelf kunnen maken tussen de bedrijven)
pi_33351439
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 12:47 schreef philipnorth het volgende:
Nog even over Centric, zijn er hier mensen die bij Centric zitten op dit moment?
Ben namelijk benaderd om voor Managed IT Services op gesprek te komen, salaris ziet er ok uit wat ze me bieden. Ik ben meer benieuwd naar de secundaire arbeidsvoorwaarden, heeft Centric 13e maand, bonussen, winstuitkering etc?

Kan ik me vast een beetje voorbereiden voor mijn 1e gesprek

(ben op dit moment ook gedetacheerd, en wil dus een reeele vergelijking voor mezelf kunnen maken tussen de bedrijven)
Zover ik gewend was hanteren ze geen 13e maand. Wel een winstuitkering. Verder niks bijzonders. Geen bonusregeling zover ik heb meegemaakt.
Lease auto / telefoon / laptop alleen als je voor je functie echt niet anders kan.

Een tip voor je sollicitatie. Geef hoe dan ook niet aan dat (als dat het geval is tenminste) ooit als zelfstandige gewerkt heb daar zijn ze daar bij die divisie niet erg blij mee door zaken uit het verleden (personeel wat met klanten aan de haal ging e.d.).
Profiel opgeheven.
pi_33356268
Ik zal ook nog ff een verhaaltje over Peak-IT houden.

Heb daar een tijdje geleden ook gesolliciteerd, toen werd mij een salaris geboden van 1000 euro bruto (ja je leest het goed). Ik ben een MBO ICT-er met een jaar helpdesk ervaring en een MCDST opleiding. 1000 euro lijkt me meer een grapje dan een salaris, maargoed.....liet de man ff uitpraten.
Dan mag ik een MCSA traject gaan volgen, als ik dat haal krijg ik er 100 euro bruto per maand bij....my oh my...1100 bruto voor een MCSA-er......okee, vertel verder.
Dan mocht ik nog verder gaan voor MCSE als ik dat zou willen, dan zou ik er nog eens 150 euro bruto bij krijgen, dus 1250 euro bruto per maand voor een MCSE-er.....pardon? Ja maar dan kreeg je wel een lease auto, een mini cooper.

Kortom, geen Peak-IT voor mij.

Dan nog een sollicitatiegesprek bij Wortell gehad in Amstelveen. Wat een ramp! Zat een dikke snelle amsterdamse nicht voor me die mij wel ffies kwam vertellen dat ik nog niks was en dat ik daar wel ff werd klaargestoomd met een MCSE cursusje bla bla bla....weg ermee.
His masters voice...
  vrijdag 23 december 2005 @ 23:54:06 #170
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_33358884
wat een grapjassen, denken ze echt dat er mensen komen werken voor dat geld?

[edit] ik zie dat het een leerberdrijf is voor schoolverlaters.. dan kan ik het wel begrijpen, zeker omdat je ook op hun kosten kan studeren..
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_33361294
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 23:54 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
wat een grapjassen, denken ze echt dat er mensen komen werken voor dat geld?

[edit] ik zie dat het een leerberdrijf is voor schoolverlaters.. dan kan ik het wel begrijpen, zeker omdat je ook op hun kosten kan studeren..
Dan komen ze zeker ook nog aanzetten met beperkingen dat je ten minste een bepaalde tijd voor het bedrijf moet blijven werken.

Enne, 1000 euro per maand? Is dat wel meer dan minimumloon?
  zaterdag 24 december 2005 @ 11:48:06 #172
128471 doctor.starbucks
Cafe maciato, high fat foam, e
pi_33366056
heb een tijdje bij een rtv gewerkt
als systeembeheerder beviel me erg goed ! Mis nu erg de kantine *owhja, heet nu bedrijfsrestaurant...*

kreeg daar voor 1 eur een volledig maaltijd erg wennen weer hoor, student

novell rocks volledige omgeving, waar nog maar 10% van gebruikt werd... opeens werd Iprint populair... want, een gewaardeerde collega had daar alles open staan... *waren kleurenlaserprinters, en users hadden alleen zwartrechten...*

tot dus ver mij
9eur in het uur, met volledige kostprijsdekking voor de km die ik maakte.
en ziektekosten bijdrage
Starbucks, waar blijf je
  zaterdag 24 december 2005 @ 12:06:39 #173
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_33366464
Heb ooit gesolliciteerd (en baan aangeboden gekregen, niet aangenomen) bij Dynomic (http://www.dynomic.nl). Heb er aantal consultants van gehad ook. Erg tevreden over, leuke sfeer, goed salaris en goede doorgroeimogelijkheden. Kijk daar is!

Hou je trouwens ver weg van het bedrijf Q-Magic. Zet mensen weg voor een geeltje per uur. Die moeten met OV of met eigen auto komen. Max. 120 euro / maand kilometervergoeding. Krijg je een zakelijke auto dan heb je eigen bijdrage van 100 euro (voor een 5 jaar oud wrak). Salarissen zijn kut en de feestjes ook heb ik me laten vertellen (net iemand overgenomen van Q-Magic).
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
  zaterdag 24 december 2005 @ 12:07:58 #174
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_33366485
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 22:27 schreef Murphy22x het volgende:
Ik zal ook nog ff een verhaaltje over Peak-IT houden.
Even ter koppeling aan mijn verhaal (hierboven nu dus). Peak-IT en Q-Magic zijn 1 bedrijf
  zaterdag 24 december 2005 @ 12:17:58 #175
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_33366749
quote:
Op woensdag 30 november 2005 11:19 schreef Hihat het volgende:

[..]

Ik werk dus bij een bedrijf wat anderen 'opslokt' Mijn bedrijf bestaat uit 27 vroeger losse bedrijven (nu werkmaatschappijen) en ben daar systeembeheerder. Errug leuk om te doen. Elke zoveel maanden weer nieuw bedrijf erbij met nieuwe uitdagingen, complexe problemen, etc.

En bij ons houdt iedere werkmaatschappij zijn identiteit. Dat is juist de kracht van het bedrijf!
pi_33368540
Q-Magiq is deze zomer ook overgenomen door Centric dus salaris en secundaire arbeidsvoorwaarden van Centric zullen waarschijnlijk ook wel voor Q-MAgiq gelden...
  maandag 26 december 2005 @ 20:56:45 #177
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_33421767
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 12:47 schreef philipnorth het volgende:
Ja. Bij een bedrijf dat 3 jaar geleden door Centric overgenomen is.
quote:
13 maand niet, wel een winstuitkering dit jaar bij onze divisieafdeling (want dit jaar draaiden we inderdaad winst).
quote:
Dan ben ik benieuwd wat je nu verdient als gedetacheerde?
En wat jij beter vindt: rijden in een eigen auto of een leaseauto (en waarom?)

PS: Als je echt bij Centric gaat werken, doe het dan via mij, dan kunnen we vast wel wat regelen met de aanbrengpremie die ik dan ontvang.

Groet,
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
  dinsdag 27 december 2005 @ 09:54:09 #178
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_33432743
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 12:06 schreef thaduck het volgende:
Heb ooit gesolliciteerd (en baan aangeboden gekregen, niet aangenomen) bij Dynomic (http://www.dynomic.nl). Heb er aantal consultants van gehad ook. Erg tevreden over, leuke sfeer, goed salaris en goede doorgroeimogelijkheden. Kijk daar is!

Hou je trouwens ver weg van het bedrijf Q-Magic. Zet mensen weg voor een geeltje per uur. Die moeten met OV of met eigen auto komen. Max. 120 euro / maand kilometervergoeding. Krijg je een zakelijke auto dan heb je eigen bijdrage van 100 euro (voor een 5 jaar oud wrak). Salarissen zijn kut en de feestjes ook heb ik me laten vertellen (net iemand overgenomen van Q-Magic).
Dynomic is zeker een leuk bedrijf. Werk er nu sinds 2002 en zit meer op mijn plek dan ik ooit had verwacht. Jonge club met een gemiddelde leeftijd zo rond de 28 jaar. Allemaal enorm gemotiveerd.
Heb bij een aantal detacheerders gewerkt waaronder Getronics, Yacht ICT & Lanalyst maar daar werd je lang niet zo persoonlijk behandeld als hier.

Ook in de periodes dat het slecht ging met de ICT werden belangrijke zaken zoals opleidingen niet vergeten.
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
  dinsdag 27 december 2005 @ 10:00:18 #179
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_33432817
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 13:32 schreef Smirnov het volgende:
Q-Magiq is deze zomer ook overgenomen door Centric dus salaris en secundaire arbeidsvoorwaarden van Centric zullen waarschijnlijk ook wel voor Q-MAgiq gelden...
Q-Magic blijft de budget-tak van Centric en heeft ook een compleet andere strategie dan Centric. QMagic neemt mensen aan om ze op een opdracht neer te zetten en uiteindelijk door de opdrachtgever te laten overnemen. Er is daar een enorm hoog verloop.
Echt een band opbouwen met collega's hoef je dus niet te verwachten aangezien je daar de tijd niet voor krijgt.
pi_34279412
Kick:

Ik heb wat grappigs te vertellen.
Ik heb een tijdje bij Q Magic gewerkt wat niet echt goed beviel en nou werd ik vandaag gebeld door Peak IT. (daar was ik al eerder op gesprek geweest 2 jaar geleden ofzo)
Heel mooi verhaal bla bla en mocht ik aangenomen worden dan moet ik eerst op de helpdesk zitten en verder leren, daarna komt er pas een andere plek in zicht.
Ik ga er nog even goed over na denken maar ik heb dr weinig vertrouwen in eigenlijk.
pi_34279613
quote:
Op donderdag 3 november 2005 12:41 schreef avotar het volgende:

[..]

'T is toch geen LogicaCMG geworden hoop ik??
  vrijdag 20 januari 2006 @ 23:10:20 #182
118156 PieterCK
a.k.a. Ome PieterCK
pi_34295416
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 14:55 schreef SimtekF1 het volgende:
Kick:

Ik heb wat grappigs te vertellen.
Ik heb een tijdje bij Q Magic gewerkt wat niet echt goed beviel en nou werd ik vandaag gebeld door Peak IT. (daar was ik al eerder op gesprek geweest 2 jaar geleden ofzo)
Heel mooi verhaal bla bla en mocht ik aangenomen worden dan moet ik eerst op de helpdesk zitten en verder leren, daarna komt er pas een andere plek in zicht.
Ik ga er nog even goed over na denken maar ik heb dr weinig vertrouwen in eigenlijk.
Waar ik werk hebben we ook altijd nog mensen nodig hoor.
weet niet wat je zoekt maar je kan het altijd laten weten wat je zoekt en mogelijk je CV dan kan ik het in de organisatie gooien
pi_34296789
tvp
pi_34299866
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 23:10 schreef PieterCK het volgende:

[..]

Waar ik werk hebben we ook altijd nog mensen nodig hoor.
weet niet wat je zoekt maar je kan het altijd laten weten wat je zoekt en mogelijk je CV dan kan ik het in de organisatie gooien
Waar werk je dan?
Ik ben op zoek naar een baan als systeembeheerder of field engineer.
Verder heb ik m'n MBO ICT beheerder 4 diploma.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 08:23:25 #185
118156 PieterCK
a.k.a. Ome PieterCK
pi_34302519
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 01:31 schreef SimtekF1 het volgende:

[..]

Waar werk je dan?
Ik ben op zoek naar een baan als systeembeheerder of field engineer.
Verder heb ik m'n MBO ICT beheerder 4 diploma.
stuur mij anders een mail: p_c_koppenaal@hotmail.com
pi_34336601
Kan iemand mij vertellen hoeveel je verdient als je Informatica(WO) hebt gestudeerd? Of Kunstmatige Intelligentie(WO). Dus welke functies kan je dan invullen? En hoeveel verdien je ongeveer, heb namelijk op het net wat rondgesurft, de meeste vacatures in de IT die ik tegenkom heb je allemaal 10-15 jaar werkervaring nodig, noem het allemaal maar op voordat je een interessante baan krijgt. Zoals Consulant bij KPMG ofzo? of iets anders...
pi_34339729
quote:
Op zondag 22 januari 2006 10:26 schreef obl het volgende:
Kan iemand mij vertellen hoeveel je verdient als je Informatica(WO) hebt gestudeerd? Of Kunstmatige Intelligentie(WO). Dus welke functies kan je dan invullen? En hoeveel verdien je ongeveer, heb namelijk op het net wat rondgesurft, de meeste vacatures in de IT die ik tegenkom heb je allemaal 10-15 jaar werkervaring nodig, noem het allemaal maar op voordat je een interessante baan krijgt. Zoals Consulant bij KPMG ofzo? of iets anders...
Er worden momenteel voldoende vacatures voor Juniors aangeboden. Zoek gewoon eens bij de grote dienstverleners. Verwacht niet meteen bij een hoogstaand Kunstmatige Intelligentie project in te kunnen stromen zonder ervaring.
Wat je verdient is heel erg afhankelijk van je ervaring, maar verwacht zonder ervaring niet veel meer als 2000 eurie's.
Fiets
pi_34340746
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 08:23 schreef PieterCK het volgende:

[..]

stuur mij anders een mail: p_c_koppenaal@hotmail.com
Ik mail je vanaaf ff.
pi_34352392
quote:
Op zondag 22 januari 2006 12:47 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Er worden momenteel voldoende vacatures voor Juniors aangeboden. Zoek gewoon eens bij de grote dienstverleners. Verwacht niet meteen bij een hoogstaand Kunstmatige Intelligentie project in te kunnen stromen zonder ervaring.
Wat je verdient is heel erg afhankelijk van je ervaring, maar verwacht zonder ervaring niet veel meer als 2000 eurie's.
Oke dat is waar ja, en de startsalarissen liggen toch over het algemeen dicht op elkaar. Merk wel dat in de IT ervaring een hele belangrijke rol speelt. Het gaat me vooral om de secundaire arbeidsvoorwaarden en hoe dat toch zit met 'projecten' in de IT. Ik wil niet dat ik om de 2 jaar weer naar een werkgever moet stoppen omdat die projecten tijdelijk zijn. Want zie ook hier dat veel IT'ers heel wat werkgevers hebben gehad. Of kan je ook wel gewoon lange tijd werken bij een werkgever?
  zondag 22 januari 2006 @ 22:18:10 #190
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_34360334
quote:
Niet als werkgever, wel als klant. De twee medewerkers die ik aan mijn bureau had waren ZEER te spreken over hun werk.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  zondag 22 januari 2006 @ 22:50:14 #191
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_34361710
Ik weet overigens niet wie van jullie de Computable of andere bladen lezen, maar het valt me op dat jullie de topscoorders in de ICT van deze bladen helemaal niet noemen. Mijn werkgever (Sogeti) kwam in Incompany bijzonder goed naar voren: als beste ICTer in de top-100 van dienstverleners (omgeven door advocaten kantoren en financiele dienstverleners), nog voor namen als HP, Atos en Dell (allemaal boven het gemiddelde van de Incompany Top-100, de rest zat daar onder) en in de Computable als overall beste consultancy firma (voor XS4All, Novell, Inter Access en Ordina).

Sogeti is geen kleine speler: er werken op dit moment in Nederland alleen al zo'n 2300 mensen. Het is ook geen nieuwe speler: het bedrijf bestaat al ruim 30 jaar, en is het resultaat van een fusie tussen verschillende dienstverleners, voor het grootste deel uit de (internationale) CapGemini-groep. Persoonlijk heb ik het er erg naar mijn zin, en het betaalt ook beslist niet onaardig
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_34365572
Ik ben een field enigneer voor HP. en verdien nu 1400 bruto
Ben nu bezig met MCSA + exchange server
Was eigenlijk wel benieuwd wat ik ga/kan verdienen/vragen wanneer ik klaar ben met mcsa ?
Iemand die hier toevallig ervaring mee heeft ?
Als je van zwemmen slank wordt, wat doen walvissen dan verkeerd?
pi_34365588
Huh 1400 bruto?
pi_34365659
quote:
Op maandag 23 januari 2006 00:45 schreef Wojworshebn het volgende:
Huh 1400 bruto?
yup
Met 8 jaar hardware ervaring waarvan 2 jaar bij HP
gedetacheerd

[ Bericht 5% gewijzigd door BreezerT op 23-01-2006 01:12:00 ]
pi_34367455
quote:
Op maandag 23 januari 2006 00:49 schreef BreezerT het volgende:

[..]

yup
gedetacheerd
Weet je heel erg zeker dat je het over bruto en niet over netto hebt?
pi_34371267
quote:
Op zondag 22 januari 2006 19:15 schreef obl het volgende:

[..]

Oke dat is waar ja, en de startsalarissen liggen toch over het algemeen dicht op elkaar. Merk wel dat in de IT ervaring een hele belangrijke rol speelt. Het gaat me vooral om de secundaire arbeidsvoorwaarden en hoe dat toch zit met 'projecten' in de IT. Ik wil niet dat ik om de 2 jaar weer naar een werkgever moet stoppen omdat die projecten tijdelijk zijn. Want zie ook hier dat veel IT'ers heel wat werkgevers hebben gehad. Of kan je ook wel gewoon lange tijd werken bij een werkgever?
Ik zit al bijna 8 jaar bij dezelfde werkgever, een relatief kleine speler op de detacheringsmarkt.
Geen megasalaris, maar wel een leuk bedrijf, over het algemeen leuke projecten en veel eigen invloed op je opleidingsplan.
In die 8 jaar heb ik 5 grote opdrachtgevers gehad, met af en toe wat kliene klusjes tussendoor.
Het kán dus wel
pi_34372748
quote:
Op maandag 23 januari 2006 00:49 schreef BreezerT het volgende:

[..]

yup
gedetacheerd
Hoe oud ben je dan? Want het komt bij mij over als een vrij matig sallaris hoor.
En die 8 jaar ervaring is echte ervaring? of thuisknutselervaring?
Fiets
pi_34378823
Field Engineer, ik wou dat ik eens een keer voor zoiets werd aangenomen.
Hmmmmmmz..
pi_34379469
quote:
Op maandag 23 januari 2006 15:06 schreef SimtekF1 het volgende:
Hmmmmmmz..
nou d'r zou toch vast wel iets voor jou tussen zitten? : field engineer @ monsterboard
Fiets
pi_34379539
quote:
Op maandag 23 januari 2006 11:49 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Hoe oud ben je dan? Want het komt bij mij over als een vrij matig sallaris hoor.
En die 8 jaar ervaring is echte ervaring? of thuisknutselervaring?
24.

Heb vanaf mijn 16de bij een bedrijf gewerkt in de binnendienst. en vanaf mijn 19de in het field
En waarvan ook nog de laatste 2 jaar laserprinters mono/color en designjets gefixed
pi_34379573
quote:
Op maandag 23 januari 2006 15:06 schreef SimtekF1 het volgende:
Hmmmmmmz..
Wat kun je dan allemaal ?
pi_34379695
quote:
Op maandag 23 januari 2006 10:54 schreef cafca het volgende:

[..]

Ik zit al bijna 8 jaar bij dezelfde werkgever, een relatief kleine speler op de detacheringsmarkt.
Geen megasalaris, maar wel een leuk bedrijf, over het algemeen leuke projecten en veel eigen invloed op je opleidingsplan.
In die 8 jaar heb ik 5 grote opdrachtgevers gehad, met af en toe wat kliene klusjes tussendoor.
Het kán dus wel
Ik lees hier voornamelijk reacties van 'programmeurs' en systeembeheerders. Hoe zit het dan met mensen die Informatica op universitaire niveau hebben gestudeerd. Die vervullen andere functies neem ik aan, kan je er een paar noemen? Die hebben meer baangarantie neem ik aan? En hoe liggen de salarissen wat dat betreft?

Weet jij misschien of iemand anders wat je met Kunstmatige Intelligentie kan doen? Wil niet in een kamertje worden gestopt en gaan onderzoeken. Wil wel duidelijk het bedrijfsleven in.
  maandag 23 januari 2006 @ 16:05:28 #203
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_34381031
quote:
Op maandag 23 januari 2006 15:30 schreef obl het volgende:

[..]

Ik lees hier voornamelijk reacties van 'programmeurs' en systeembeheerders. Hoe zit het dan met mensen die Informatica op universitaire niveau hebben gestudeerd. Die vervullen andere functies neem ik aan, kan je er een paar noemen? Die hebben meer baangarantie neem ik aan? En hoe liggen de salarissen wat dat betreft?

Weet jij misschien of iemand anders wat je met Kunstmatige Intelligentie kan doen? Wil niet in een kamertje worden gestopt en gaan onderzoeken. Wil wel duidelijk het bedrijfsleven in.
Kun je me even mailen? Dan kan ik je misschien verder helpen. Mijn MSN adres is ook mijn postadres.
- Privacy Matters
pi_34382514
Done.
  maandag 23 januari 2006 @ 17:07:31 #205
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_34383065
Sogeti is net zoals Cap Gemini niet echt belicht in dit forum. Waarschijnlijk zijn de meeste werknemers niet van plan om van baan te veranderen en volgen ze deze thread überhaupt niet (Tijdens de medewerkertevredenheidsmeningen werd er gescoord met een 7.3 door CG en 7.34 door Sogeti).

Beide zijn erg goed en gewild. Ben zelf als YP bij Sogeti begonnen en mocht daarom in mei dit jaar drie weekjes trainen in de VS (hé bah wat naar). Vooralsnog ben ik uiterst tevreden.

Ze zoeken voor dit jaar minimaal 200 extra medewekers (ook starters) dus er is nog genoeg plek voor iemand die het leuk lijkt om voor (een van?) de best presterende detacheerder te werken.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_34384574
quote:
Op maandag 23 januari 2006 15:24 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

nou d'r zou toch vast wel iets voor jou tussen zitten? : field engineer @ monsterboard
Thanks, ik zal eens kijken.
Maar meestal vinden ze toch dat m'n diploma niet goed aansluit.
Vette bullshit natuurlijk, iemand met een ICT achtergrond moet altijd kunnen sleutelen.
Makes you wonder.
pi_34385921
quote:
Ik lees hier voornamelijk reacties van 'programmeurs' en systeembeheerders. Hoe zit het dan met mensen die Informatica op universitaire niveau hebben gestudeerd. Die vervullen andere functies neem ik aan, kan je er een paar noemen?
Interaction Designer, Systeemarchitect (mits voldoende ervaring).
quote:
Die hebben meer baangarantie neem ik aan?
Dat zou ik niet willen onderschrijven. Een net afgestudeerde academicus is zeker niet gewilder dan een net afgestudeerde HBO'er.
quote:

En hoe liggen de salarissen wat dat betreft?
Geen idee. Wellicht een paar honderd EUR meer dan op HBO-niveau.
quote:
Weet jij misschien of iemand anders wat je met Kunstmatige Intelligentie kan doen?
Van alles. Van codegeit tot systeemarchitect.
pi_34387261
quote:
Dat zou ik niet willen onderschrijven. Een net afgestudeerde academicus is zeker niet gewilder dan een net afgestudeerde HBO'er.
Dat vind ik jammer. Zo krijg je wel erg veel concurrentie aangezien er ongelooflijk veel mensen verschillende ICT studies doen op het HBO.
pi_34388147
quote:
Op maandag 23 januari 2006 19:11 schreef obl het volgende:

[..]

Dat vind ik jammer. Zo krijg je wel erg veel concurrentie aangezien er ongelooflijk veel mensen verschillende ICT studies doen op het HBO.
Het ligt er ook aan waar je het zoekt; een beginnende codegeit zal wellicht met HBO kunnen volstaan, voor een interaction designer is WO weer een betere basis. Waar zoek je het?
pi_34388571
Interaction designer, maar zowiezo wil ik WO gaan doen.
pi_34389128
quote:
Op maandag 23 januari 2006 19:48 schreef obl het volgende:
Interaction designer, maar zowiezo wil ik WO gaan doen.
Oh, dus je hebt nog een jaar of wat. Tegen die tijd is de markt wellicht ook weer beter (of juist slechter).
  maandag 23 januari 2006 @ 22:34:53 #212
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_34395692
quote:

Hoe zit het dan met mensen die Informatica op universitaire niveau hebben gestudeerd. Die vervullen andere functies neem ik aan, kan je er een paar noemen? Die hebben meer baangarantie neem ik aan? En hoe liggen de salarissen wat dat betreft?
Welke functies vervullen die dan denk je? Management-functies bedoel je toch niet? want die ervaring heb ik helemaal niet: mensen die informatica op universitair niveau hebben gedaan, zijn doorgaans gewoon 'sneller' inzetbaar als code-klopper. (vergeet het maar dat een starter direct alleen maar de analyse-fase en het ontwerp mag/hoeft te doen).
quote:
Wat mij nog steeds erg bevreemd in de ICT is dat het middle-management met een P en O of bedrijfskundige opleiding plus een prince2 cursus meer salaris lijkt te krijgen dan de kundige analist en codekloppers. Want waar is de ict zonder die analisten en code kloppers?

Iemand die daar op in wil gaan?
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
pi_34396220
quote:
Op maandag 23 januari 2006 22:34 schreef hace_x het volgende:
Wat mij nog steeds erg bevreemd in de ICT is dat het middle-management met een P en O of bedrijfskundige opleiding plus een prince2 cursus meer salaris lijkt te krijgen dan de kundige analist en codekloppers. Want waar is de ict zonder die analisten en code kloppers?

Iemand die daar op in wil gaan?
Codekloppers worden blijkbaar als vervangbaar en niet heel erg belangrijk gezien. Jammer, want men ziet niet in dat een goede codeklopper die netjes en gestructureerd programmeert uiteindelijk veel geld kan besparen.

Overigens moet ik zeggen dat ik na een tiental jaren allround codekloppen (maar ook technisch enfunctioneel ontwerpen) toch wel redelijk serieus genomen wordt en navenant betaald wordt en qua salaris niet meer onderdoe voor menig middle manager.
pi_34442171
quote:
Op maandag 23 januari 2006 15:27 schreef BreezerT het volgende:

[..]

Wat kun je dan allemaal ?
Nou ik heb een diploma ICT Beheer niveau 4 dus reparaties e.d. uitvoeren aan systemen is absoluut geen probleem.
pi_34442204
Trouwens, iemand ervaring met Peak IT?
Heb net een gesprek gehad en dat ging lekker en opzich klinkt het allemaal erg goed, alleen dat salaris he.
Rond de ¤1200, ¤1100,- bruto.
Maar opzich kun je er wel verder leren, dat dan weer wel.
Pfff lastige shit allemaal.
  woensdag 25 januari 2006 @ 12:43:24 #216
13250 Lod
Sapere aude!
pi_34443176
Peak IT is al verscheidene malen genoemd. Ik geloof niet dat men er zo over te spreken is.
GNU Terry Pratchett
pi_34443594
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 12:12 schreef SimtekF1 het volgende:
Heb net een gesprek gehad en dat ging lekker en opzich klinkt het allemaal erg goed, alleen dat salaris he.
Voor wat voor een functie is dit dan? En wat is jouw ervaring/opleiding?
Fiets
pi_34444988
Ik begin als een technische helpdeskmedewerker, niet te vergelijken met een helpdesk van UPC bijvoorbeeld, meer Microsoft gericht.
Zodra ik ITIL en nog zo'n certificaat binnen heb krijg ik ¤50,- bruto meer per maand, maarja dat is ook niks.
En zo kun je telkens verder leren en uiteindelijk kun je als systeembeheerder aan de slag zodra je je MSCE binnen hebt, maar dat duurt nog wel ff.

Werkervaring: ongeveer 1 jaar.
Leeftijd: 22
Opleiding: ICT Beheer niveau 4.
pi_34445135
Als ik het zo ff terug lees dan is het niet echt heel positief nee.
Maar ik zit gewoon met het probleem dat ik gvd nergens aan de bak kom met dit kut diploma.
pi_34445461
quote:
Op maandag 23 januari 2006 17:07 schreef zalkc het volgende:
Sogeti is net zoals Cap Gemini niet echt belicht in dit forum. Waarschijnlijk zijn de meeste werknemers niet van plan om van baan te veranderen en volgen ze deze thread überhaupt niet (Tijdens de medewerkertevredenheidsmeningen werd er gescoord met een 7.3 door CG en 7.34 door Sogeti).

Beide zijn erg goed en gewild. Ben zelf als YP bij Sogeti begonnen en mocht daarom in mei dit jaar drie weekjes trainen in de VS (hé bah wat naar). Vooralsnog ben ik uiterst tevreden.

Ze zoeken voor dit jaar minimaal 200 extra medewekers (ook starters) dus er is nog genoeg plek voor iemand die het leuk lijkt om voor (een van?) de best presterende detacheerder te werken.
dus jij had wel lekker weer + bijpassend geklede amerikaanse in de kroegen aldaar,
ook vorig jaar januari was het leuk in Ohio,

er moet dit jaar id met 200 worden gegroeid, ook gaan er mensen vast nog weg, standaard verloop,
dus totaal aantal nieuwe mensen moet 300 zijn ongeveer,
meld maar bij mij als je HBO of WO it hebt gedaan,
gaan we ff cv doorsturen
Have no Fear, Burning Feetman is here
wii nr: 7098 4291 3092 6058
mario strikers friend code: 305044 570494
pi_34445827
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 13:36 schreef SimtekF1 het volgende:
Ik begin als een technische helpdeskmedewerker, niet te vergelijken met een helpdesk van UPC bijvoorbeeld, meer Microsoft gericht.
Zodra ik ITIL en nog zo'n certificaat binnen heb krijg ik ¤50,- bruto meer per maand, maarja dat is ook niks.
En zo kun je telkens verder leren en uiteindelijk kun je als systeembeheerder aan de slag zodra je je MSCE binnen hebt, maar dat duurt nog wel ff.

Als ik dit zo zie, is 1200 euro best een redelijk salaris om mee te beginnen, lijkt me
  woensdag 25 januari 2006 @ 14:25:34 #222
31816 thumper
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯laklaarzen zijn geil
pi_34446502
Ik werk als consultant voor een klein/middelgroot bedrijf (+- 40 werknemers inclusief MT)

Mijn ervaring is dat je in een klein bedrijf veel meer op waarde wordt geschat dan bij een grote onderneming. In elk geval is het "je bent een nummer" gevoel er niet.

Ik heb mijn stage o.a. gedaan bij CMG, en in dienst zijn van een grote onderneming was ééns maar nooit weer....
volvo c30. you wish your honda was this hot.
"If you can't say something nice, don't say nothing at all". This moral is now known by such names as the Thumperian principle, "Thumper's rule" or "Thumper's law".
pi_34449586
quote:

Why not, met de zelfde specs ben ik ook aangenomen bij me huidige werkgever.

Werk daar nou alweer 5 jaar na tevredenheid.
Sinds 1978
pi_34449831
quote:

dan valt dat sallaris nog wel mee hoor.
Als ik jou was zou ik lekker aan de slag gaan, 2-3 jaartjes daar blijven. Zo veel mogelijk cursusjes volgen en dan verder kijken. Let wel even op je contract of je niet meteen verplicht wordt 4-5 jaar te blijven. Ikzelf teken voor maximaal 1 jaar, mocht het bedrijf nou heel erg tegen vallen dan is 1 jaar nog wel uit te houden. 4-5 jaar is mijninziens bijna niet te doen.
Fiets
  woensdag 25 januari 2006 @ 16:05:57 #225
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_34450032
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 16:01 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

dan valt dat sallaris nog wel mee hoor.
Als ik jou was zou ik lekker aan de slag gaan, 2-3 jaartjes daar blijven. Zo veel mogelijk cursusjes volgen en dan verder kijken. Let wel even op je contract of je niet meteen verplicht wordt 4-5 jaar te blijven. Ikzelf teken voor maximaal 1 jaar, mocht het bedrijf nou heel erg tegen vallen dan is 1 jaar nog wel uit te houden. 4-5 jaar is mijninziens bijna niet te doen.
je mocht in elk geval al overstappen
pi_34450109
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 16:05 schreef avotar het volgende:

[..]

je mocht in elk geval al overstappen

anders was ik weggeweest.
Fiets
pi_34453682
quote:
quote:

Ik heb van de week ook gesprek gehad daar, en dat ging ook aardig goed ja. Heb zelf heel weinig werkervaring en het feit dat ik daar door kan leren spreekt me dus wel aan. En mijn begin salaris is zo'n ¤1050,- Om mee te beginnen vind ik dat prima, en het is voor helpdeskmedewerker. Morgen moet ik dus bellen of ik akkoord ga met alles.
Wat quote je raar...?
Lets move to Club 11 on the 12th floor...
Kleine hater!
Dev set
pi_34453881
mbo ict niveau 4, tja had je net iets beter op moeten letten hoe de markt ging toen je je studie besloot te doen. Overigens kan je ook doorstappen naar hbo rommel, waarom doe je dat niet?
Cooky
pi_34453966
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 18:01 schreef Tom-my het volgende:
mbo ict niveau 4, tja had je net iets beter op moeten letten hoe de markt ging toen je je studie besloot te doen. Overigens kan je ook doorstappen naar hbo rommel, waarom doe je dat niet?
heb je het tegen mij? zoja,

dan zet ik de reden straks wel neer
Wat quote je raar...?
Kleine hater!
Dev set
pi_34454017
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 14:03 schreef cafca het volgende:

[..]

Als ik dit zo zie, is 1200 euro best een redelijk salaris om mee te beginnen, lijkt me
Bruto of netto? Kan iedereen dat er even bij vermelden in het vervolg?

Overigens zou ik voor beide mijn bed nog niet uitkomen.
pi_34454872
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 18:05 schreef rekenwonder het volgende:

[..]

Bruto of netto? Kan iedereen dat er even bij vermelden in het vervolg?

Overigens zou ik voor beide mijn bed nog niet uitkomen.
Je blijft liever dom?

Of is dit een verkapt-vraag-mij-hoeveel-ik-verdien-post?
Fiets
pi_34455111
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 18:32 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Je blijft liever dom?
Nee, ik sta elke dag op om met veel plezier naar mijn werk te gaan, alwaar ik elke dag vele nuttige en minder nuttige dingen leer.
quote:
Of is dit een verkapt-vraag-mij-hoeveel-ik-verdien-post?
Mij hoeft niets gevraagd te worden.
pi_34455406
Dat je kan door leren daar is leuk maar ik vind ¤1100,- bruto gewoon te weinig, vergeleken met de 3 bedrijven waar ik eerst voor werkte is dit echt zwaar weinig.
En je gaat dus pas meer verdienen als je papiertjes binnenhaalt, ITIL en nog iets is ¤50,- bruto per maand meer, lekkere vetpot.

Ik weet het echt niet meer.
  woensdag 25 januari 2006 @ 19:06:02 #234
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_34455860
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 18:49 schreef SimtekF1 het volgende:
Dat je kan door leren daar is leuk maar ik vind ¤1100,- bruto gewoon te weinig, vergeleken met de 3 bedrijven waar ik eerst voor werkte is dit echt zwaar weinig.
En je gaat dus pas meer verdienen als je papiertjes binnenhaalt, ITIL en nog iets is ¤50,- bruto per maand meer, lekkere vetpot.

Ik weet het echt niet meer.
Het minimumloon ligt rond de 1260 euro bruto, minder MAG je niet eens verdienen voor een fulltime baan .
  woensdag 25 januari 2006 @ 19:43:14 #235
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_34457225
Minimumloon bij 40 uur is ¤ 1.272,60, maar dat geldt pas vanaf 23 jaar.
Je kan dat bedrag te weinig vinden, maar je krijgt dat bedrag niet voor niets. Je zit laag op de ladder en zal je omhoog moeten werken.

Je moet ook niet verwachten dat je bij een bedijf als PeakIT of Qmagic je hele leven zal blijven werken. Als je eenmaal op een normaal niveau zit switch je van werkgever en daarbij meteen een beter salaris.
Je moet het zien als de eerst trede op de trap waarvan je er nog een heleboel te gaan heb. Je kan niet meteen de hoofdprijs verwachten!
pi_34458705
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 19:43 schreef WaSTeiL het volgende:
Minimumloon bij 40 uur is ¤ 1.272,60, maar dat geldt pas vanaf 23 jaar.
Je kan dat bedrag te weinig vinden, maar je krijgt dat bedrag niet voor niets. Je zit laag op de ladder en zal je omhoog moeten werken.

Je moet ook niet verwachten dat je bij een bedijf als PeakIT of Qmagic je hele leven zal blijven werken. Als je eenmaal op een normaal niveau zit switch je van werkgever en daarbij meteen een beter salaris.
Je moet het zien als de eerst trede op de trap waarvan je er nog een heleboel te gaan heb. Je kan niet meteen de hoofdprijs verwachten!
Noem mij arrogant. Maar ik meen toch altijd nog dat een startersloon in de ICT van minimaal 1600 euro bruto (en dan zit ik nog laag ik neig eerder naar 1800) toch vrij normaal is.
Ik denk dat als iemand 1200 icm het woordje bruto tegen mij durft uit te spreken ik spontaan in de lach schiet.

Heb ik dan echt zo'n vertekend beeld van de wereld?
Profiel opgeheven.
pi_34458858
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 20:24 schreef Bierie het volgende:
Ik denk dat als iemand 1200 icm het woordje bruto tegen mij durft uit te spreken ik spontaan in de lach schiet.
Dat heb ik laatst nog ergens gedaan. Het gesprek was wat mij betreft afgelopen toen men een dergelijke salarisindicatie gaf.
quote:
Nee. Maar net van school en zonder ervaring kan ik me voorstellen dat een dergelijk bod geaccepteerd wordt.
pi_34459547
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 20:29 schreef rekenwonder het volgende:
Nee. Maar net van school en zonder ervaring kan ik me voorstellen dat een dergelijk bod geaccepteerd wordt.
Reden te meer wat mij betreft om met dit topic aan te geven wat wel gebruikelijk is.

Ofwel net afgestudeerde aankomende ICT'ers. Laat je niet afpoeieren voor dit soort bedragen, zo verzieken jullie de markt
Profiel opgeheven.
pi_34460413
Ik heb vorig jaar MBO Telematica/ICT niveau 4 afgerond, en maar 1 jaar ict gehad, en heel weinig werk ervaring. Hoogstens mijn eindstage waar ik een beetje ervaring opgedaan heb. Zou eerst totaal andere richting opgaan, en paar weken geleden besloten dit te gaan doen. Ik ben al erg blij dat ik hier aangenomen kan worden en dat ik zo dmv cursussen e.d. meer ervaring op kan doen. Met dit salaris dat ik nu ga verdienen ben ik op zich ook wel blij. Iig meer als me vorige ''baan''.
Wat quote je raar...?
Kleine hater!
Dev set
pi_34461575
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 20:45 schreef Bierie het volgende:

[..]

Reden te meer wat mij betreft om met dit topic aan te geven wat wel gebruikelijk is.

Ofwel net afgestudeerde aankomende ICT'ers. Laat je niet afpoeieren voor dit soort bedragen, zo verzieken jullie de markt
Tuurlijk verziek je zo de markt niet. Een MBO'er die net van school komt, zonder ervaring, moet gewoon onderaan beginnen, en zeker niet denken dat ie meteen een megasalaris kan verdienen.
Tuurlijk is ¤1200 niet veel (hangt er ook nog vanaf of je een 38 of 40-urige werkweek hebt), maar je moet ergens beginnen, en de kans om door te groeien lijkt mij belangrijker dan een hoog startsalaris.
De tijd dat iedereen die een toetsenbord vast kon houden ITer werd met 5000 gulden salaris, + auto en laptop is (gelukkig) voorbij.
pi_34463404
quote:
Op donderdag 10 november 2005 08:58 schreef missC het volgende:
ben ook wel benieuwd naar AAC Cosmos en Avantage ? begeven zich op dezelfde markt maar verschillen volgens mij verder in alles ?
mijn vriend werkt bij AAC in Rijswijk, je kan hem mailen op StefanATnehrdichPUNTcom
pi_34463746
Hee allemaal,

ik ben me op het moment een beetje aan het orienteren wat ik zou kunnen gaan doen en waar ik dan zou kunnen gaan werken. Ik heb HBO informatica en ben over ongeveer een half jaar klaar met mijn MSc Business Administration (bedrijfskunde dus). Hebben jullie misschien suggesties ik welke hoek ik zou moeten gaan zoeken? Ik weet eigenlijk niet zo goed welke functies ik zou kunnen vervullen binnen de ICT waarbij ik beide opleiding (iig een beetje) combineer. En bij welke werkgever ik dus aan de slag zou kunnen (en hoe gewild deze combinatie van opleidingen eigenlijk is ...) ...

Alvast bedankt!

Groeten,

Cathelijne
pi_34464421
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 22:26 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Hee allemaal,

ik ben me op het moment een beetje aan het orienteren wat ik zou kunnen gaan doen en waar ik dan zou kunnen gaan werken. Ik heb HBO informatica en ben over ongeveer een half jaar klaar met mijn MSc Business Administration (bedrijfskunde dus). Hebben jullie misschien suggesties ik welke hoek ik zou moeten gaan zoeken? Ik weet eigenlijk niet zo goed welke functies ik zou kunnen vervullen binnen de ICT waarbij ik beide opleiding (iig een beetje) combineer. En bij welke werkgever ik dus aan de slag zou kunnen (en hoe gewild deze combinatie van opleidingen eigenlijk is ...) ...

Alvast bedankt!

Groeten,

Cathelijne
Gewoon bij een aantal grote automatiseerders solliciteren, en voorleggen dat je nog niet precies weet wat je wil. Kun je daar lekker aan de slag en ondertussen kijken wat je wilt gaan doen.
Fiets
  donderdag 26 januari 2006 @ 08:27:44 #244
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_34471430
quote:

[..]

Noem mij arrogant. Maar ik meen toch altijd nog dat een startersloon in de ICT van minimaal 1600 euro bruto (en dan zit ik nog laag ik neig eerder naar 1800) toch vrij normaal is.

Dat startersloon kan je verwachten indien je compleet zelf kan functioneren binnen een bedrijf, maar ik weet uit ervaring dat de meeste MBO'ers van een Informatica opleiding dit nog niet kunnen en daarbij heel wat studie nodig hebben voor ze goed en wel ingezet kunnen worden.
Indien je gaat kijken in de detachering zullen de salarissen voor starters altijd vele malen lager liggen, maar in de meeste gevallen krijg je wel een gedegen studieplan en daar hangen nu eenmaal ook kosten aan.

Voor een HBO'er vind ik een startsalaris van rond de 1600 wel redelijk normaal indien deze persoon wel al redelijk zelfstandig kan functioneren, maar om te zeggen dat een startsalaris van 1600 of zelfs 1800 normaal is. Dit is zelfs een verpesting van de markt.
pi_34471605
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 22:26 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Hee allemaal,

Alvast bedankt!

Groeten,

Cathelijne
Klinkt alsof je goed zou zitten op een advies/consultancy plek. En afhankelijk van je ervaring die je al op hebt gedaan zou ik voor minimaal 1800,- gaan. Sowieso vindi k dat bedrijven best meer mogen investeren in een HBO-er. Als ik aan de slag zou moeten gaan voor 1800,- dan zou ik binnen een korte tijd weer weg zijn. Je bied niet alleen een salaris voor wat je nu hebt, maar voor wat je in de toekomst krijgt. Een HBO-er (en overigens net zo goed een MBO-er) zal zich redelijk snel ontwikkelen, en daarmee een goede functie kunnen vervullen.
  donderdag 26 januari 2006 @ 10:25:48 #246
31816 thumper
pi_34473254
quote:

[..]

Vroegâh (dat is pre-2002 dus) golden die salarissen misschien nog wel, tegenwoordig mag je als afgestudeerd MBO-er in je handjes knijpen als je ¤1400,- bruto krijgt
Voor een pas afgestudeerd HBO/WO-er ligt dat misschien 200 euro hoger, maar zal er echt niet ver naast zitten.

Bedenk wel, je hebt totaal geen werkervaring -- nee, stage en afstuderen is geen werkervaring -- en de eerste paar jaar dat je werkt doe je de meeste ervaring op. Je salaris zal dan als het goed is ook navenant meestijgen. Kijk na die eerste paar jaar nog maar eens wat je salaris is, en je zal zien dat die -- als je je werk goed doet en je baas ziet dat ook -- vele tientallen procenten hoger zal liggen dan je startsalaris.

Die eerste paar jaar is voor werkgever en werknemer een investering
"If you can't say something nice, don't say nothing at all". This moral is now known by such names as the Thumperian principle, "Thumper's rule" or "Thumper's law".
pi_34473386
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 10:25 schreef thumper het volgende:

[..]

Vroegâh (dat is pre-2002 dus) golden die salarissen misschien nog wel, tegenwoordig mag je als afgestudeerd MBO-er in je handjes knijpen als je ¤1400,- bruto krijgt
Voor een pas afgestudeerd HBO/WO-er ligt dat misschien 200 euro hoger, maar zal er echt niet ver naast zitten.

Bedenk wel, je hebt totaal geen werkervaring -- nee, stage en afstuderen is geen werkervaring -- en de eerste paar jaar dat je werkt doe je de meeste ervaring op. Je salaris zal dan als het goed is ook navenant meestijgen. Kijk na die eerste paar jaar nog maar eens wat je salaris is, en je zal zien dat die -- als je je werk goed doet en je baas ziet dat ook -- vele tientallen procenten hoger zal liggen dan je startsalaris.

Die eerste paar jaar is voor werkgever en werknemer een investering
Ja ik kan er niet wakker van liggen. Ik ben door die zure appel gelukkig al heen.
Maar desondanks denk ik dat je (vooral als HBO'er) wel grenzen mag stellen.
Zelf ben ik in die mooie pre2002 tijd ingestapt (waarschijnlijk de enige reden dat ik zo uberjong aan de slag kon was juist omdat het die IT hype periode was). Nu heb ik gelukkig alweer enkele jaren ervaring en ben ik over dat punt heen.

Maar ik zou toch nog de gemiddelde student aanraden niet ver onder die 1600 euro te duiken. Investeren is leuk en wel maar je moet toch ook beloond worden imho.
Profiel opgeheven.
  donderdag 26 januari 2006 @ 10:40:14 #248
31816 thumper
pi_34473589
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 10:31 schreef Bierie het volgende:

[..]

Ja ik kan er niet wakker van liggen. Ik ben door die zure appel gelukkig al heen.
Maar desondanks denk ik dat je (vooral als HBO'er) wel grenzen mag stellen.
Zelf ben ik in die mooie pre2002 tijd ingestapt (waarschijnlijk de enige reden dat ik zo uberjong aan de slag kon was juist omdat het die IT hype periode was). Nu heb ik gelukkig alweer enkele jaren ervaring en ben ik over dat punt heen.

Maar ik zou toch nog de gemiddelde student aanraden niet ver onder die 1600 euro te duiken. Investeren is leuk en wel maar je moet toch ook beloond worden imho.
Idem Al was ik dan niet zo jong, mijn salaris ging er in de hoogtijdagen van het internet bijna per maand op vooruit.

Maar zelfs in deze "barre tijden" is het zo dat je gewoon een paar jaar flink ervaring moet opdoen, en jezelf moet bewijzen. Dan heb je uiteindelijk een lekker salaris, en kan je verderkijken

Je kunt ook gaan jobhoppen, daarmee stijgt het salaris ook wat sneller, maar ik zou heden ten dage het risico niet meer durven nemen...
pi_34478446
Ik zou zeker niet te laag gaan zitten, hoe lager je nu zit, hoe lager je uiteindelijk terecht komt. Zo heb ik met een beetje mazzel een flink startsalaris gekregen. Mijn vorige baan was een bijbaan van drie dagen in de week en ik zou door oorspronkelijk 2000 per maand krijgen. Op mijn contract stond 2250 per maand, en dat heb ik zo gehouden. Nu heb ik dus bij mijn eerste full-time baan 2500, omdat ze uitgaan van het vorig salaris.

Jobhoppen is een zeer goede manier om meer te verdienen, vooral binnen overheidssectoren en ziekenzorg.
  donderdag 26 januari 2006 @ 13:56:46 #250
61787 Speedo666
Anti-AEL / anti marokaans
pi_34479876
Al die microsoft, cisco, itil en wat dies meer zij stelt niks voor.
Verwacht dan ook niet dat je een hoog salaris krijgt alls je deze papieren hebt.

Wat interesseert het mij nou dat je weet hoe je policies moet aanzetten in XP?

Ik wil je in de discussie hebben zitten waarin wij op basis van ons bedrijfsmodel en onze infrastructuur een gewenste situatie opzetten waarbij we een zo efficient mogelijke infrastructuur kunnen inzetten zodat iedereen snel kan werken met zo min mogelijk downtime.

Ik noem maar wat op. Als je daar een uur over kunt lullen met alle voors en tegens dan ben je 10 keer meer waard dan een mongool die xp kan installeren.

Verder is het godsgeklaagd dat MBO gasten hier liggen te zeuren dat 1500 EUR te weinig is voor MCSE of wtf. HET STELT NIKS VOOR.
  donderdag 26 januari 2006 @ 14:20:34 #251
31816 thumper
pi_34480747
@Speedo666: Jouw ava is
pi_34487020
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 13:56 schreef Speedo666 het volgende:
Al die microsoft, cisco, itil en wat dies meer zij stelt niks voor.
Verwacht dan ook niet dat je een hoog salaris krijgt alls je deze papieren hebt.

Wat interesseert het mij nou dat je weet hoe je policies moet aanzetten in XP?

Ik wil je in de discussie hebben zitten waarin wij op basis van ons bedrijfsmodel en onze infrastructuur een gewenste situatie opzetten waarbij we een zo efficient mogelijke infrastructuur kunnen inzetten zodat iedereen snel kan werken met zo min mogelijk downtime.

Ik noem maar wat op. Als je daar een uur over kunt lullen met alle voors en tegens dan ben je 10 keer meer waard dan een mongool die xp kan installeren.

Verder is het godsgeklaagd dat MBO gasten hier liggen te zeuren dat 1500 EUR te weinig is voor MCSE of wtf. HET STELT NIKS VOOR.
Die 1500 is wel bruto he.
  donderdag 26 januari 2006 @ 17:20:23 #253
61787 Speedo666
Anti-AEL / anti marokaans
pi_34487219
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 17:14 schreef SimtekF1 het volgende:

[..]

Die 1500 is wel bruto he.
Yep en dat is 3300 florijnen en dat is veel geld voor het configureren van een router of het instellen van rechten in XP.

Als je zo graag meer wil verdienen, dien je ook wat meer te leren. Wordt software engineer, informatiemanager, SAP consultant. Waarschijnlijk wel HBO minimaal, maar tegenwoordig kan dat versneld als je van het MBO af komt.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 20:02:25 #254
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_34738203
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 17:20 schreef Speedo666 het volgende:

Als je zo graag meer wil verdienen, dien je ook wat meer te leren. Wordt software engineer,
Hear, hear..
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
  zaterdag 4 februari 2006 @ 20:05:15 #255
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_34738299
quote:

[..]

Yep en dat is 3300 florijnen en dat is veel geld voor het configureren van een router of het instellen van rechten in XP.

Als je zo graag meer wil verdienen, dien je ook wat meer te leren. Wordt software engineer, informatiemanager, SAP consultant. Waarschijnlijk wel HBO minimaal, maar tegenwoordig kan dat versneld als je van het MBO af komt.
Blijft natuurlijk nog het feit over dat een MSCE-er in nederland aanmerkelijk lager betaald wordt dan in de rest van de wereld. Je hebt wel gelijk voor een deel, maar MSCE afdoen als "leuk dat je WinXP kunt installeren" doet MSCE-ers zwaar tekort.
- Privacy Matters
pi_34741118
quote:

[..]

1500 euro bruto is maar een paar honderd euro meer dan minimumloon.
pi_34741616
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 20:05 schreef RonaldV het volgende:
Blijft natuurlijk nog het feit over dat een MSCE-er in nederland aanmerkelijk lager betaald wordt dan in de rest van de wereld. Je hebt wel gelijk voor een deel, maar MSCE afdoen als "leuk dat je WinXP kunt installeren" doet MSCE-ers zwaar tekort.
Het probleem met het MCSE-certificaat is, dat veel mensen het weekend voor een examen een paar braindumps downloaden, in hun kop stampen, en vervolgens het examen met goed resultaat afsluiten. Een week later zijn ze vrijwel alles wat ze hebben geleerd weer vergeten. Een MCSE-certificaat kan zeker een meerwaarde hebben, maar alleen wanneer iemand het op de 'nette' manier heeft behaald.
  zondag 5 februari 2006 @ 10:01:30 #258
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_34752225
Wat is er niet netjes aan alles in je kop stampen een weekend voor het examen?

Wat dat betreft zijn alle papiertjes waardeloos en kan een werkgever beter varen op werkervaring die iemand in zijn CV heeft staan.
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
  zondag 5 februari 2006 @ 10:10:14 #259
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_34752304
MCSE is trouwens met de huidige manier van examens echt niet meer zomaar te doen hoor met een weekendje alles erin stampen. Er komen steeds meer vragen waarbij je zelf alle kliks moet doen en dat moet precies goed want met 1 foute klik ben je heul veul punten kwijt. Bij NT4 kon het zeker, 2000 werd het al moeilijker maar met 2003 moet je echt wel wat kunnen om ze te halen
  zondag 5 februari 2006 @ 10:51:13 #260
52513 whosvegas
The Trickster
pi_34752680
Wat denken jullie van de AMBI opleiding?
Ben nu bezig met de HP (software engineering) lijn, binnenkort examen!
Are you nuts??
pi_34754343
quote:
Op zondag 5 februari 2006 10:51 schreef whosvegas het volgende:
Wat denken jullie van de AMBI opleiding?
Saai en weinig praktijkgericht. Veel werkgevers weten uberhaupt niet wat het is. Je hebt wel de juiste richting gekozen :-) Er is gewoon een tekort aan software engineers die volgens de regelen der kunst werken.
quote:
Ben nu bezig met de HP (software engineering) lijn, binnenkort examen!
Heel goed, ga zo door! Alle kennis die je opdoet is meegenomen. En dat je dat met een papiertje kunt 'bewijzen' is natuurlijk nooit slecht.
  zondag 5 februari 2006 @ 22:03:22 #262
52513 whosvegas
The Trickster
pi_34775885
quote:
Op zondag 5 februari 2006 12:14 schreef rekenwonder het volgende:

[..]

Saai en weinig praktijkgericht. Veel werkgevers weten uberhaupt niet wat het is. Je hebt wel de juiste richting gekozen :-) Er is gewoon een tekort aan software engineers die volgens de regelen der kunst werken.
[..]

Heel goed, ga zo door! Alle kennis die je opdoet is meegenomen. En dat je dat met een papiertje kunt \'bewijzen\' is natuurlijk nooit slecht.
Dat ik AMBI SE doe is voor mij vanzelfsprekend, ik heb tenslotte een baan als programmeur en ik vind het leuk om te doen, kijk maar op m'n homepage
Dat weinig mensen de HP lijn doen klopt wel, HP1 heeft 6 examenmementen in het jaar, HP2 en HP 4 hebben maar 4 examenmomente in het jaar. Dat AMBI weinig praktijk gericch is klopt voor een deel (ik heb het nu over de HP lijn)
Nu ben ik met de HP1 module bezig, dat gaat over het opstellen van eindrelaties en van daaruit wordt een invariant afgeleid. Op zich heb je er in de praktijk niet zoveel aan, maar je maakt je op deze manier wel een denkwijze eigen, waardoor je beter/sneller kunt werken. En het heeft me gedwongen om me wiskunde (oa boolse logica )wat bij te spijkeren (vroeger heb ik alleen op de Mavo wiskunde gehad). Tevens geeft HP1 me een goede basis voor verdere (zelf) studie, op het gebied van algoritmen, iets wat ik zeker van plan ben.
Are you nuts??
pi_34778732
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:03 schreef whosvegas het volgende:

.......dat gaat over het opstellen van eindrelaties en van daaruit wordt een invariant afgeleid. Op zich heb je er in de praktijk niet zoveel aan, ................
Volgens mij heb je daar juist wel veel aan in de praktijk......althans werkgevers zien zulke dingen graag.
Want dat is toch een manier om bijvoorbeeld de correctheid van een iteratie te bewijzen?

Wanneer je op zo'n manier denkt, onderscheidt dat jou van de pure code-kloppers. Goed bezig gosert

JCB
pi_34804511
quote:
Op zondag 5 februari 2006 10:10 schreef Magneet het volgende:
MCSE is trouwens met de huidige manier van examens echt niet meer zomaar te doen hoor met een weekendje alles erin stampen. Er komen steeds meer vragen waarbij je zelf alle kliks moet doen en dat moet precies goed want met 1 foute klik ben je heul veul punten kwijt. Bij NT4 kon het zeker, 2000 werd het al moeilijker maar met 2003 moet je echt wel wat kunnen om ze te halen
Inderdaad, dat zie je ook direct terug in de "slagingspercentages"; het is geen uitzondering als mensen 3x zakken voor 70-290. MCSE 2003, mits op nette wijze behaald is zeker iets waard. Ik ben van mening dat je ook met VMWare of Virtual PC het 1 en ander moet hebben gedaan om je voor te bereiden en om features in actie te zien.

Maar laten we teruggaan on-topic; er zijn genoeg mensen te vinden voor basiswerk in IT-land. En, laten we ook op dat gebied eerlijk zijn, MBO-ICT is gewoon niet van afdoende niveau voor een gemiddelde werkgever. Wil je iemand die enigszins representatief is bij een klant neerzetten, dan zal dat zeker geen startende MBO'er zijn.

Als je als MBO'er wel wat kan begin je zelf iets (of doe je tijdens je opleiding al) of ga je voor een vervolgopleiding. Nu zullen er wel uitzonderingen zijn, maar op het moment zit men op specialisten te wachten of mensen die wel een vertaalslag kunnen maken tussen wensen en eisen van de klant en hoe je iets implementeert.
pi_34804577
quote:
Op zondag 5 februari 2006 10:01 schreef hace_x het volgende:
Wat is er niet netjes aan alles in je kop stampen een weekend voor het examen?

Wat dat betreft zijn alle papiertjes waardeloos en kan een werkgever beter varen op werkervaring die iemand in zijn CV heeft staan.
Werkervaring is ook nogal overschat op bepaalde gebieden. Het probleem is dat als je steeds op dezelfde plek zit je op een beperkt gebied expertise opbouwt. Ook kan het zijn dat taken zo erg zijn uitgesplitst dat je ook nauwelijks meer contact met de organisatie hebt en juist dat aspect, zowel communicatieve als schrijftelijke vaardigheden zijn mijns inziens essentieel. Daar kun je een onderscheid mee maken.
  maandag 6 februari 2006 @ 21:17:10 #266
52513 whosvegas
The Trickster
pi_34808191
quote:
Inderdaad, dat zie je ook direct terug in de "slagingspercentages"; het is geen uitzondering als mensen 3x zakken voor 70-290. MCSE 2003, mits op nette wijze behaald is zeker iets waard. Ik ben van mening dat je ook met VMWare of Virtual PC het 1 en ander moet hebben gedaan om je voor te bereiden en om features in actie te zien.
Dat zei de docent ook die mij examentraining heeft gegeven, AMBI HP1 heeft de laatste jaren een slagingspercentage van rond de 50%. Ik vroeg hoe dat kwam, heel veel examenkandidaten hebben nog moeite met basis dingen (zoals het afsplitsen van een domein van een kwantor). Dat soort dingen kan ik inmiddels wel dromen
Ik snap niet dat sommige mensen met een verkeerde instelling zo'n opleiding gaan doen. Op de middelbare school kan ik het me nog voorstellen. Maar een cursus als AMBI, MCSE enzo, doe je toch om in je werk beter te worden (en verder te komen). Op een gegeven moment val je door de mand, is mijn idee dan.
Are you nuts??
  dinsdag 7 februari 2006 @ 13:37:50 #267
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_34826733
quote:
Op maandag 6 februari 2006 19:39 schreef drexciya het volgende:

Werkervaring is ook nogal overschat op bepaalde gebieden. Het probleem is dat als je steeds op dezelfde plek zit je op een beperkt gebied expertise opbouwt. Ook kan het zijn dat taken zo erg zijn uitgesplitst dat je ook nauwelijks meer contact met de organisatie hebt en juist dat aspect, zowel communicatieve als schrijftelijke vaardigheden zijn mijns inziens essentieel. Daar kun je een onderscheid mee maken.
Je slaat de spijker wat mij betreft op de kop. Ook in een ander topic gaf je al aan dat het vooral bij grote organisaties het geval kan zijn dat alle taken zo ver zijn uitgesplitst dat de ervaring die je als medewerker op kunt doen wordt ingeperkt.

On topic: Wat dat betreft is het interessanter om te werken bij een 'kleinere' werkgever omdat je dan het hele scala aan werk kunt/mag doen vanaf het contact met de klant, analyseren, afbakening, programmeren, testfase, oplevering rework onderhoud etcetera. En daarmee kun je dus ook in de breedte ervaring opdoen en zien wat je zelf het meest interessant vindt aan IT werk.
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
pi_34834918
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 13:37 schreef hace_x het volgende:

[..]

Je slaat de spijker wat mij betreft op de kop. Ook in een ander topic gaf je al aan dat het vooral bij grote organisaties het geval kan zijn dat alle taken zo ver zijn uitgesplitst dat de ervaring die je als medewerker op kunt doen wordt ingeperkt.

On topic: Wat dat betreft is het interessanter om te werken bij een 'kleinere' werkgever omdat je dan het hele scala aan werk kunt/mag doen vanaf het contact met de klant, analyseren, afbakening, programmeren, testfase, oplevering rework onderhoud etcetera. En daarmee kun je dus ook in de breedte ervaring opdoen en zien wat je zelf het meest interessant vindt aan IT werk.
Mee eens,

Maar toch heeft een grote detacheerder als voordeel dat je bij verschillende soorten klanten/branches terecht komt waardoor je bredere kennis op doet van verschillende branches en hun bedrijfsprocessen.
Zo zat ik 2 weken geleden bijvoorbeeld bij een energie-leverancier en doe ik nu een migratieklus voor een reisbureau.
Fiets
pi_34846874
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 17:53 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Mee eens,

Maar toch heeft een grote detacheerder als voordeel dat je bij verschillende soorten klanten/branches terecht komt waardoor je bredere kennis op doet van verschillende branches en hun bedrijfsprocessen.
Zo zat ik 2 weken geleden bijvoorbeeld bij een energie-leverancier en doe ik nu een migratieklus voor een reisbureau.
Niet iedere detacheerder heeft zulke "boeiende" en afwisselende klussen in de aanbieding. Sommige detacheerders dumpen mensen domweg bij een bedrijf en doen dan een half jaar of meer niks voor je, afgezien dat je steeds op dezelfde plek blijft.

Dat laatste is gevaarlijk, want in de IT kun je heel snel achter de feiten aanlopen. Je moet dus zelf ook initiatief nemen en zorgen dat je bijblijft of in ieder geval niet stil blijft staan.
pi_34855060
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 23:10 schreef drexciya het volgende:

[..]

Niet iedere detacheerder heeft zulke "boeiende" en afwisselende klussen in de aanbieding. Sommige detacheerders dumpen mensen domweg bij een bedrijf en doen dan een half jaar of meer niks voor je, afgezien dat je steeds op dezelfde plek blijft.

Dat laatste is gevaarlijk, want in de IT kun je heel snel achter de feiten aanlopen. Je moet dus zelf ook initiatief nemen en zorgen dat je bijblijft of in ieder geval niet stil blijft staan.
Klopt bij een detacheerder moet je naar mijn idee wat meer voor jezelf opkomen. Zodra zij je ergens neer hebben gezet vinden ze het prima want op dat moment wordt er geld aan je verdient. Als je wat anders wilt moet je inderdaad wel ff zeuren en klagen.
Maar ook als je bij bijvoorbeeld een overheidsinstelling aan de slag gaat moet je op blijven passen dat je door blijft groeien, en niet over 5 jaar nog hetzelfde doet. Tenzij je dit graag wilt uiteraard.
Fiets
  woensdag 8 februari 2006 @ 11:59:27 #271
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_34859197
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 09:12 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Klopt bij een detacheerder moet je naar mijn idee wat meer voor jezelf opkomen. Zodra zij je ergens neer hebben gezet vinden ze het prima want op dat moment wordt er geld aan je verdient. Als je wat anders wilt moet je inderdaad wel ff zeuren en klagen.
Maar ook als je bij bijvoorbeeld een overheidsinstelling aan de slag gaat moet je op blijven passen dat je door blijft groeien, en niet over 5 jaar nog hetzelfde doet. Tenzij je dit graag wilt uiteraard.
En daarom is dit zo'n fijn topic..
want hier kun je lekker de bedrijven bashen die dat werk niet voor je doen..
hoewel het wellicht voor de echt grote handiger om ook vestigingen erbij te vermelden, omdat dat nogal eens schelen wil.
pi_34870558
De Salarissen die ik hier lees en de problemen met vinden van een baan, zijn dat ook WO-ers?
Hebben WO-ers nou echt een voordeel boven HBO-ers bij het vinden van een baan en bij de hoogte van het salaris? Hebben werkgevers liever WO-ers of HBO-ers??
pi_34875243
Zijn hier mensen die ervaring hebben met OpenVMS cursus (bij global knowledge)?
Ik mag daar volgende week voor komen opdraven, geen idee wat me staat te wachten, al helemaal niet qua examen, moeilijk? makkelijk?
His masters voice...
  woensdag 8 februari 2006 @ 19:56:23 #274
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_34875515
Ik heb morgen een gesprek bij Unit 4 Agresso, ik ben benieuwd . Iemand ervaring met dit bedrijf?

Deze week heb ik mijn diploma HBO Bedrijfskundige Informatica behaald. Geslaagd met een 8 .

[ Bericht 45% gewijzigd door Arizona op 08-02-2006 21:15:00 ]
pi_34878824
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 17:31 schreef bartos88 het volgende:
De Salarissen die ik hier lees en de problemen met vinden van een baan, zijn dat ook WO-ers?
Hebben WO-ers nou echt een voordeel boven HBO-ers bij het vinden van een baan en bij de hoogte van het salaris? Hebben werkgevers liever WO-ers of HBO-ers??
Ervaring is wat nu telt. Mijn gut feeling zegt dat HBO dan wel WO op dit moment weinig uitmaakt voor het vinden van een baan. Ik denk dat vooral de MBO'ers nu een probleem hebben om een baan te vinden (zoals in de gehele niet-IT sector).

Zie ook: Ervaringen met werkgevers binnen de ICT
  woensdag 8 februari 2006 @ 21:17:38 #276
52513 whosvegas
The Trickster
pi_34879165
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 19:56 schreef MaLo het volgende:
Ik heb morgen een gesprek bij Unit 4 Agresso, ik ben benieuwd . Iemand ervaring met dit bedrijf?

Deze week heb ik mijn diploma HBO Bedrijfskundige Informatica behaald. Geslaagd met een 8 .
Gefeliciteerd
Are you nuts??
pi_34882305
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 21:11 schreef rekenwonder het volgende:

[..]

Ervaring is wat nu telt. Mijn gut feeling zegt dat HBO dan wel WO op dit moment weinig uitmaakt voor het vinden van een baan. Ik denk dat vooral de MBO'ers nu een probleem hebben om een baan te vinden (zoals in de gehele niet-IT sector).

Zie ook: Ervaringen met werkgevers binnen de ICT
Ok bedankt, maar is het ook niet andersom? dat HBO-ers meer gewild zijn dan WO-ers vanwege meer stages enzo?
en zijn WO-ers met een master ook niet meer gewild trouwens??
pi_34891135
quote:

Gefeli,

Voor wat voor een functie heb je gesolliciteerd?
Fiets
  donderdag 9 februari 2006 @ 10:25:08 #279
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_34892764
quote:

Gefeli...

Geniet ook nog maar even van die 8.. want niemand zal daar ooit nog iets van waarde aan hechten...
  donderdag 9 februari 2006 @ 11:53:13 #280
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_34894770
Dank jullie voor de felicitaties .
Het gesprek dat ik vanmorgen had was voor een supportfunctie. Telefonische ondersteuning en gebruikerstrainingen geven. Iets beneden mijn niveau, maar als startfunctie lijkt het me niet verkeerd. Bovendien, zoveel parttime ICT functies in mijn regio zijn er niet. De functie zou voor 3 dagen in de week te vervullen zijn, en sowieso op vrijdag vrij . Volgende week hoor ik meer. Het lijkt me in ieder geval leuk, ik hoop dat het wat wordt!

En mijn 8 blijft deze hele week nog leuk hoor
  donderdag 9 februari 2006 @ 12:00:23 #281
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_34894983
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 11:53 schreef MaLo het volgende:
Het gesprek dat ik vanmorgen had was voor een supportfunctie. Telefonische ondersteuning en gebruikerstrainingen geven. Iets beneden mijn niveau, maar als startfunctie lijkt het me niet verkeerd. Bovendien, zoveel parttime ICT functies in mijn regio zijn er niet. De functie zou voor 3 dagen in de week te vervullen zijn, en sowieso op vrijdag vrij . Volgende week hoor ik meer. Het lijkt me in ieder geval leuk, ik hoop dat het wat wordt!

wat is regio dan?
  donderdag 9 februari 2006 @ 12:09:13 #282
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_34895250
De signature suggereert het Oosten des lands
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  donderdag 9 februari 2006 @ 12:12:30 #283
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_34895366
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 12:09 schreef Mark het volgende:
De signature suggereert het Oosten des lands
Helemaal juist: Twente
pi_34917290
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 10:25 schreef avotar het volgende:

[..]

Gefeli...

Geniet ook nog maar even van die 8.. want niemand zal daar ooit nog iets van waarde aan hechten...
Dat is zeker niet waar. In ieder geval bij ons kijken ze zeker verder dan enkel het papiertje en wordt er ook sterk doorgevraagd wat de reden achter bepaalde lage of hoge cijfers is. En terecht, iedereen kan immers in 8 jaar een HBO-diploma met enkel zessen halen.
  vrijdag 10 februari 2006 @ 07:27:43 #285
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_34927253
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 22:12 schreef rekenwonder het volgende:

[..]

Dat is zeker niet waar. In ieder geval bij ons kijken ze zeker verder dan enkel het papiertje en wordt er ook sterk doorgevraagd wat de reden achter bepaalde lage of hoge cijfers is. En terecht, iedereen kan immers in 8 jaar een HBO-diploma met enkel zessen halen.
wie zijn ons dan?
pi_34927293
quote:
wie accepteert dat tegenwoordig nog? Ik zou al lang gevolgen zijn.
  Eindredactie Games vrijdag 10 februari 2006 @ 07:51:50 #287
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_34927315
quote:
vind je het gek , ze zoeken mensen meteen:
Afgeronde opleiding HAVO, VWO of MBO Informatica;
maar wel 3 jaar ervaring met ITIl
wie heeft ITIL ooit een sgehad op zijn middelbare school
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  vrijdag 10 februari 2006 @ 08:51:17 #288
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_34927842
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 07:51 schreef donald_dick het volgende:

[..]

vind je het gek , ze zoeken mensen meteen:
Afgeronde opleiding HAVO, VWO of MBO Informatica;
maar wel 3 jaar ervaring met ITIl
wie heeft ITIL ooit een sgehad op zijn middelbare school
Op MBO Informatica opleidingen wordt tegenwoordig in het 1e jaar al begonnen met ITIL. Als HAVO en VWO student is dat dan niet het geval, maar misschien iets voor de Middelbare opleidingen om er mee te beginnen.
  Eindredactie Games vrijdag 10 februari 2006 @ 09:02:37 #289
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_34928009
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 08:51 schreef WaSTeiL het volgende:

[..]

Op MBO Informatica opleidingen wordt tegenwoordig in het 1e jaar al begonnen met ITIL. Als HAVO en VWO student is dat dan niet het geval, maar misschien iets voor de Middelbare opleidingen om er mee te beginnen.
maar waarom begint HBO informatica dan met Prince2
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  vrijdag 10 februari 2006 @ 09:15:10 #290
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_34928185
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 09:02 schreef donald_dick het volgende:

[..]

maar waarom begint HBO informatica dan met Prince2
Ja ja.. maar uiteraard is er nog wel een verschil tussen een cursus prince2 en ervaring... of itil wat dat betreft..
pi_34935963
Ik heb een technische studie gedaan (wo wb) en wil graag gaan werken in de it. Iemand tips hoe ik daar in kan rollen. Ik heb wel interesse in it, maar geen werkervaring. Nieuwe opleiding zit er niet meer in...
  vrijdag 10 februari 2006 @ 17:21:00 #292
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_34941960
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 11:53 schreef MaLo het volgende:

Ik ben al gebeld dat ik op tweede gesprek mag komen . Volgende week ga ik op vakantie en die maandag erna heb ik mijn tweede gesprek. Uiteraard zal daar het salaris besproken worden. En ik heb geen idee wat ik zou kunnen verdienen. Het is een MBO functie (support voor een bepaalde applicatie die zij leveren aan andere bedrijven), ik ben HBO opgeleid.
Heeft een van jullie een idee wat een redelijk salaris zou zijn?
  vrijdag 10 februari 2006 @ 17:25:23 #293
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_34942112
mijn inschatting, 2000 bruto..
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  vrijdag 10 februari 2006 @ 17:33:07 #294
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_34942394
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 17:25 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Dat lijkt me een beetje optimistisch
pi_34944764
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 08:51 schreef WaSTeiL het volgende:

[..]

De ITIL-hype is toch alweer voorbij?
  vrijdag 10 februari 2006 @ 19:03:44 #296
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_34945098
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 17:25 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
doet er maar 500 vanaf ben ik bang
  vrijdag 10 februari 2006 @ 19:04:05 #297
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_34945107
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 18:52 schreef rekenwonder het volgende:

[..]

De ITIL-hype is toch alweer voorbij?
op zich niet maar ze noemen het anders
pi_34945287
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 19:04 schreef Magneet het volgende:
Volgens mij noemen ze het nog steeds ITIL.
pi_34948962
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 19:04 schreef Magneet het volgende:

[..]

Hoe dan?

Als iets 6 jaar geleden hip was, is het nu natuurlijk al lang verleden tijd.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 10 februari 2006 @ 21:00:47 #300
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34949018
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 20:59 schreef rekenwonder het volgende:

[..]

Hoe dan?
prince2
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties