Wat kun je dan allemaal ?quote:Op maandag 23 januari 2006 15:06 schreef SimtekF1 het volgende:
Field Engineer, ik wou dat ik eens een keer voor zoiets werd aangenomen.
Hmmmmmmz..
Ik lees hier voornamelijk reacties van 'programmeurs' en systeembeheerders. Hoe zit het dan met mensen die Informatica op universitaire niveau hebben gestudeerd. Die vervullen andere functies neem ik aan, kan je er een paar noemen? Die hebben meer baangarantie neem ik aan? En hoe liggen de salarissen wat dat betreft?quote:Op maandag 23 januari 2006 10:54 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik zit al bijna 8 jaar bij dezelfde werkgever, een relatief kleine speler op de detacheringsmarkt.
Geen megasalaris, maar wel een leuk bedrijf, over het algemeen leuke projecten en veel eigen invloed op je opleidingsplan.
In die 8 jaar heb ik 5 grote opdrachtgevers gehad, met af en toe wat kliene klusjes tussendoor.
Het kán dus wel
Kun je me even mailen? Dan kan ik je misschien verder helpen. Mijn MSN adres is ook mijn postadres.quote:Op maandag 23 januari 2006 15:30 schreef obl het volgende:
[..]
Ik lees hier voornamelijk reacties van 'programmeurs' en systeembeheerders. Hoe zit het dan met mensen die Informatica op universitaire niveau hebben gestudeerd. Die vervullen andere functies neem ik aan, kan je er een paar noemen? Die hebben meer baangarantie neem ik aan? En hoe liggen de salarissen wat dat betreft?
Weet jij misschien of iemand anders wat je met Kunstmatige Intelligentie kan doen? Wil niet in een kamertje worden gestopt en gaan onderzoeken. Wil wel duidelijk het bedrijfsleven in.
Thanks, ik zal eens kijken.quote:Op maandag 23 januari 2006 15:24 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
nou d'r zou toch vast wel iets voor jou tussen zitten? : field engineer @ monsterboard
Interaction Designer, Systeemarchitect (mits voldoende ervaring).quote:Op maandag 23 januari 2006 15:30 schreef obl het volgende:
Ik lees hier voornamelijk reacties van 'programmeurs' en systeembeheerders. Hoe zit het dan met mensen die Informatica op universitaire niveau hebben gestudeerd. Die vervullen andere functies neem ik aan, kan je er een paar noemen?
Dat zou ik niet willen onderschrijven. Een net afgestudeerde academicus is zeker niet gewilder dan een net afgestudeerde HBO'er.quote:Die hebben meer baangarantie neem ik aan?
Geen idee. Wellicht een paar honderd EUR meer dan op HBO-niveau.quote:
En hoe liggen de salarissen wat dat betreft?
Van alles. Van codegeit tot systeemarchitect.quote:Weet jij misschien of iemand anders wat je met Kunstmatige Intelligentie kan doen?
Dat vind ik jammer. Zo krijg je wel erg veel concurrentie aangezien er ongelooflijk veel mensen verschillende ICT studies doen op het HBO.quote:Dat zou ik niet willen onderschrijven. Een net afgestudeerde academicus is zeker niet gewilder dan een net afgestudeerde HBO'er.
Het ligt er ook aan waar je het zoekt; een beginnende codegeit zal wellicht met HBO kunnen volstaan, voor een interaction designer is WO weer een betere basis. Waar zoek je het?quote:Op maandag 23 januari 2006 19:11 schreef obl het volgende:
[..]
Dat vind ik jammer. Zo krijg je wel erg veel concurrentie aangezien er ongelooflijk veel mensen verschillende ICT studies doen op het HBO.
Oh, dus je hebt nog een jaar of wat. Tegen die tijd is de markt wellicht ook weer beter (of juist slechter).quote:Op maandag 23 januari 2006 19:48 schreef obl het volgende:
Interaction designer, maar zowiezo wil ik WO gaan doen.
Welke functies vervullen die dan denk je? Management-functies bedoel je toch niet? want die ervaring heb ik helemaal niet: mensen die informatica op universitair niveau hebben gedaan, zijn doorgaans gewoon 'sneller' inzetbaar als code-klopper. (vergeet het maar dat een starter direct alleen maar de analyse-fase en het ontwerp mag/hoeft te doen).quote:Op maandag 23 januari 2006 15:30 schreef obl het volgende:
Hoe zit het dan met mensen die Informatica op universitaire niveau hebben gestudeerd. Die vervullen andere functies neem ik aan, kan je er een paar noemen? Die hebben meer baangarantie neem ik aan? En hoe liggen de salarissen wat dat betreft?
Wat mij nog steeds erg bevreemd in de ICT is dat het middle-management met een P en O of bedrijfskundige opleiding plus een prince2 cursus meer salaris lijkt te krijgen dan de kundige analist en codekloppers. Want waar is de ict zonder die analisten en code kloppers?quote:Weet jij misschien of iemand anders wat je met Kunstmatige Intelligentie kan doen? Wil niet in een kamertje worden gestopt en gaan onderzoeken. Wil wel duidelijk het bedrijfsleven in.
Codekloppers worden blijkbaar als vervangbaar en niet heel erg belangrijk gezien. Jammer, want men ziet niet in dat een goede codeklopper die netjes en gestructureerd programmeert uiteindelijk veel geld kan besparen.quote:Op maandag 23 januari 2006 22:34 schreef hace_x het volgende:
Wat mij nog steeds erg bevreemd in de ICT is dat het middle-management met een P en O of bedrijfskundige opleiding plus een prince2 cursus meer salaris lijkt te krijgen dan de kundige analist en codekloppers. Want waar is de ict zonder die analisten en code kloppers?
Iemand die daar op in wil gaan?
Nou ik heb een diploma ICT Beheer niveau 4 dus reparaties e.d. uitvoeren aan systemen is absoluut geen probleem.quote:
Voor wat voor een functie is dit dan? En wat is jouw ervaring/opleiding?quote:Op woensdag 25 januari 2006 12:12 schreef SimtekF1 het volgende:
Trouwens, iemand ervaring met Peak IT?
Heb net een gesprek gehad en dat ging lekker en opzich klinkt het allemaal erg goed, alleen dat salaris he.
Rond de ¤1200, ¤1100,- bruto.![]()
Maar opzich kun je er wel verder leren, dat dan weer wel.
Pfff lastige shit allemaal.
dus jij had wel lekker weer + bijpassend geklede amerikaanse in de kroegen aldaar,quote:Op maandag 23 januari 2006 17:07 schreef zalkc het volgende:
Sogeti is net zoals Cap Gemini niet echt belicht in dit forum. Waarschijnlijk zijn de meeste werknemers niet van plan om van baan te veranderen en volgen ze deze thread überhaupt niet (Tijdens de medewerkertevredenheidsmeningen werd er gescoord met een 7.3 door CG en 7.34 door Sogeti).
Beide zijn erg goed en gewild. Ben zelf als YP bij Sogeti begonnen en mocht daarom in mei dit jaar drie weekjes trainen in de VS (hé bah wat naar). Vooralsnog ben ik uiterst tevreden.
Ze zoeken voor dit jaar minimaal 200 extra medewekers (ook starters) dus er is nog genoeg plek voor iemand die het leuk lijkt om voor (een van?) de best presterende detacheerder te werken.
Als ik dit zo zie, is 1200 euro best een redelijk salaris om mee te beginnen, lijkt mequote:Op woensdag 25 januari 2006 13:36 schreef SimtekF1 het volgende:
Ik begin als een technische helpdeskmedewerker, niet te vergelijken met een helpdesk van UPC bijvoorbeeld, meer Microsoft gericht.
Zodra ik ITIL en nog zo'n certificaat binnen heb krijg ik ¤50,- bruto meer per maand, maarja dat is ook niks.
En zo kun je telkens verder leren en uiteindelijk kun je als systeembeheerder aan de slag zodra je je MSCE binnen hebt, maar dat duurt nog wel ff.
Werkervaring: ongeveer 1 jaar.
Leeftijd: 22
Opleiding: ICT Beheer niveau 4.
Why not, met de zelfde specs ben ik ook aangenomen bij me huidige werkgever.quote:Op woensdag 25 januari 2006 13:36 schreef SimtekF1 het volgende:
Ik begin als een technische helpdeskmedewerker, niet te vergelijken met een helpdesk van UPC bijvoorbeeld, meer Microsoft gericht.
Zodra ik ITIL en nog zo'n certificaat binnen heb krijg ik ¤50,- bruto meer per maand, maarja dat is ook niks.
En zo kun je telkens verder leren en uiteindelijk kun je als systeembeheerder aan de slag zodra je je MSCE binnen hebt, maar dat duurt nog wel ff.
dan valt dat sallaris nog wel mee hoor.quote:Op woensdag 25 januari 2006 13:36 schreef SimtekF1 het volgende:
je mocht in elk geval al overstappenquote:Op woensdag 25 januari 2006 16:01 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
dan valt dat sallaris nog wel mee hoor.
Als ik jou was zou ik lekker aan de slag gaan, 2-3 jaartjes daar blijven. Zo veel mogelijk cursusjes volgen en dan verder kijken. Let wel even op je contract of je niet meteen verplicht wordt 4-5 jaar te blijven. Ikzelf teken voor maximaal 1 jaar, mocht het bedrijf nou heel erg tegen vallen dan is 1 jaar nog wel uit te houden. 4-5 jaar is mijninziens bijna niet te doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |