abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34379573
quote:
Op maandag 23 januari 2006 15:06 schreef SimtekF1 het volgende:
Field Engineer, ik wou dat ik eens een keer voor zoiets werd aangenomen.
Hmmmmmmz..
Wat kun je dan allemaal ?
Als je van zwemmen slank wordt, wat doen walvissen dan verkeerd?
pi_34379695
quote:
Op maandag 23 januari 2006 10:54 schreef cafca het volgende:

[..]

Ik zit al bijna 8 jaar bij dezelfde werkgever, een relatief kleine speler op de detacheringsmarkt.
Geen megasalaris, maar wel een leuk bedrijf, over het algemeen leuke projecten en veel eigen invloed op je opleidingsplan.
In die 8 jaar heb ik 5 grote opdrachtgevers gehad, met af en toe wat kliene klusjes tussendoor.
Het kán dus wel
Ik lees hier voornamelijk reacties van 'programmeurs' en systeembeheerders. Hoe zit het dan met mensen die Informatica op universitaire niveau hebben gestudeerd. Die vervullen andere functies neem ik aan, kan je er een paar noemen? Die hebben meer baangarantie neem ik aan? En hoe liggen de salarissen wat dat betreft?

Weet jij misschien of iemand anders wat je met Kunstmatige Intelligentie kan doen? Wil niet in een kamertje worden gestopt en gaan onderzoeken. Wil wel duidelijk het bedrijfsleven in.
  maandag 23 januari 2006 @ 16:05:28 #203
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_34381031
quote:
Op maandag 23 januari 2006 15:30 schreef obl het volgende:

[..]

Ik lees hier voornamelijk reacties van 'programmeurs' en systeembeheerders. Hoe zit het dan met mensen die Informatica op universitaire niveau hebben gestudeerd. Die vervullen andere functies neem ik aan, kan je er een paar noemen? Die hebben meer baangarantie neem ik aan? En hoe liggen de salarissen wat dat betreft?

Weet jij misschien of iemand anders wat je met Kunstmatige Intelligentie kan doen? Wil niet in een kamertje worden gestopt en gaan onderzoeken. Wil wel duidelijk het bedrijfsleven in.
Kun je me even mailen? Dan kan ik je misschien verder helpen. Mijn MSN adres is ook mijn postadres.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_34382514
Done.
  maandag 23 januari 2006 @ 17:07:31 #205
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_34383065
Sogeti is net zoals Cap Gemini niet echt belicht in dit forum. Waarschijnlijk zijn de meeste werknemers niet van plan om van baan te veranderen en volgen ze deze thread überhaupt niet (Tijdens de medewerkertevredenheidsmeningen werd er gescoord met een 7.3 door CG en 7.34 door Sogeti).

Beide zijn erg goed en gewild. Ben zelf als YP bij Sogeti begonnen en mocht daarom in mei dit jaar drie weekjes trainen in de VS (hé bah wat naar). Vooralsnog ben ik uiterst tevreden.

Ze zoeken voor dit jaar minimaal 200 extra medewekers (ook starters) dus er is nog genoeg plek voor iemand die het leuk lijkt om voor (een van?) de best presterende detacheerder te werken.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_34384574
quote:
Op maandag 23 januari 2006 15:24 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

nou d'r zou toch vast wel iets voor jou tussen zitten? : field engineer @ monsterboard
Thanks, ik zal eens kijken.
Maar meestal vinden ze toch dat m'n diploma niet goed aansluit.
Vette bullshit natuurlijk, iemand met een ICT achtergrond moet altijd kunnen sleutelen.
Makes you wonder.
pi_34385921
quote:
Ik lees hier voornamelijk reacties van 'programmeurs' en systeembeheerders. Hoe zit het dan met mensen die Informatica op universitaire niveau hebben gestudeerd. Die vervullen andere functies neem ik aan, kan je er een paar noemen?
Interaction Designer, Systeemarchitect (mits voldoende ervaring).
quote:
Die hebben meer baangarantie neem ik aan?
Dat zou ik niet willen onderschrijven. Een net afgestudeerde academicus is zeker niet gewilder dan een net afgestudeerde HBO'er.
quote:

En hoe liggen de salarissen wat dat betreft?
Geen idee. Wellicht een paar honderd EUR meer dan op HBO-niveau.
quote:
Weet jij misschien of iemand anders wat je met Kunstmatige Intelligentie kan doen?
Van alles. Van codegeit tot systeemarchitect.
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
pi_34387261
quote:
Dat zou ik niet willen onderschrijven. Een net afgestudeerde academicus is zeker niet gewilder dan een net afgestudeerde HBO'er.
Dat vind ik jammer. Zo krijg je wel erg veel concurrentie aangezien er ongelooflijk veel mensen verschillende ICT studies doen op het HBO.
pi_34388147
quote:
Op maandag 23 januari 2006 19:11 schreef obl het volgende:

[..]

Dat vind ik jammer. Zo krijg je wel erg veel concurrentie aangezien er ongelooflijk veel mensen verschillende ICT studies doen op het HBO.
Het ligt er ook aan waar je het zoekt; een beginnende codegeit zal wellicht met HBO kunnen volstaan, voor een interaction designer is WO weer een betere basis. Waar zoek je het?
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
pi_34388571
Interaction designer, maar zowiezo wil ik WO gaan doen.
pi_34389128
quote:
Op maandag 23 januari 2006 19:48 schreef obl het volgende:
Interaction designer, maar zowiezo wil ik WO gaan doen.
Oh, dus je hebt nog een jaar of wat. Tegen die tijd is de markt wellicht ook weer beter (of juist slechter).
  maandag 23 januari 2006 @ 22:34:53 #212
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_34395692
quote:

Hoe zit het dan met mensen die Informatica op universitaire niveau hebben gestudeerd. Die vervullen andere functies neem ik aan, kan je er een paar noemen? Die hebben meer baangarantie neem ik aan? En hoe liggen de salarissen wat dat betreft?
Welke functies vervullen die dan denk je? Management-functies bedoel je toch niet? want die ervaring heb ik helemaal niet: mensen die informatica op universitair niveau hebben gedaan, zijn doorgaans gewoon 'sneller' inzetbaar als code-klopper. (vergeet het maar dat een starter direct alleen maar de analyse-fase en het ontwerp mag/hoeft te doen).
quote:
Wat mij nog steeds erg bevreemd in de ICT is dat het middle-management met een P en O of bedrijfskundige opleiding plus een prince2 cursus meer salaris lijkt te krijgen dan de kundige analist en codekloppers. Want waar is de ict zonder die analisten en code kloppers?

Iemand die daar op in wil gaan?
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
pi_34396220
quote:
Op maandag 23 januari 2006 22:34 schreef hace_x het volgende:
Wat mij nog steeds erg bevreemd in de ICT is dat het middle-management met een P en O of bedrijfskundige opleiding plus een prince2 cursus meer salaris lijkt te krijgen dan de kundige analist en codekloppers. Want waar is de ict zonder die analisten en code kloppers?

Iemand die daar op in wil gaan?
Codekloppers worden blijkbaar als vervangbaar en niet heel erg belangrijk gezien. Jammer, want men ziet niet in dat een goede codeklopper die netjes en gestructureerd programmeert uiteindelijk veel geld kan besparen.

Overigens moet ik zeggen dat ik na een tiental jaren allround codekloppen (maar ook technisch enfunctioneel ontwerpen) toch wel redelijk serieus genomen wordt en navenant betaald wordt en qua salaris niet meer onderdoe voor menig middle manager.
pi_34442171
quote:
Op maandag 23 januari 2006 15:27 schreef BreezerT het volgende:

[..]

Wat kun je dan allemaal ?
Nou ik heb een diploma ICT Beheer niveau 4 dus reparaties e.d. uitvoeren aan systemen is absoluut geen probleem.
pi_34442204
Trouwens, iemand ervaring met Peak IT?
Heb net een gesprek gehad en dat ging lekker en opzich klinkt het allemaal erg goed, alleen dat salaris he.
Rond de ¤1200, ¤1100,- bruto.
Maar opzich kun je er wel verder leren, dat dan weer wel.
Pfff lastige shit allemaal.
  woensdag 25 januari 2006 @ 12:43:24 #216
13250 Lod
Sapere aude!
pi_34443176
Peak IT is al verscheidene malen genoemd. Ik geloof niet dat men er zo over te spreken is.
GNU Terry Pratchett
pi_34443594
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 12:12 schreef SimtekF1 het volgende:
Trouwens, iemand ervaring met Peak IT?
Heb net een gesprek gehad en dat ging lekker en opzich klinkt het allemaal erg goed, alleen dat salaris he.
Rond de ¤1200, ¤1100,- bruto.
Maar opzich kun je er wel verder leren, dat dan weer wel.
Pfff lastige shit allemaal.
Voor wat voor een functie is dit dan? En wat is jouw ervaring/opleiding?
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_34444988
Ik begin als een technische helpdeskmedewerker, niet te vergelijken met een helpdesk van UPC bijvoorbeeld, meer Microsoft gericht.
Zodra ik ITIL en nog zo'n certificaat binnen heb krijg ik ¤50,- bruto meer per maand, maarja dat is ook niks.
En zo kun je telkens verder leren en uiteindelijk kun je als systeembeheerder aan de slag zodra je je MSCE binnen hebt, maar dat duurt nog wel ff.

Werkervaring: ongeveer 1 jaar.
Leeftijd: 22
Opleiding: ICT Beheer niveau 4.
pi_34445135
Als ik het zo ff terug lees dan is het niet echt heel positief nee.
Maar ik zit gewoon met het probleem dat ik gvd nergens aan de bak kom met dit kut diploma.
pi_34445461
quote:
Op maandag 23 januari 2006 17:07 schreef zalkc het volgende:
Sogeti is net zoals Cap Gemini niet echt belicht in dit forum. Waarschijnlijk zijn de meeste werknemers niet van plan om van baan te veranderen en volgen ze deze thread überhaupt niet (Tijdens de medewerkertevredenheidsmeningen werd er gescoord met een 7.3 door CG en 7.34 door Sogeti).

Beide zijn erg goed en gewild. Ben zelf als YP bij Sogeti begonnen en mocht daarom in mei dit jaar drie weekjes trainen in de VS (hé bah wat naar). Vooralsnog ben ik uiterst tevreden.

Ze zoeken voor dit jaar minimaal 200 extra medewekers (ook starters) dus er is nog genoeg plek voor iemand die het leuk lijkt om voor (een van?) de best presterende detacheerder te werken.
dus jij had wel lekker weer + bijpassend geklede amerikaanse in de kroegen aldaar,
ook vorig jaar januari was het leuk in Ohio,

er moet dit jaar id met 200 worden gegroeid, ook gaan er mensen vast nog weg, standaard verloop,
dus totaal aantal nieuwe mensen moet 300 zijn ongeveer,
meld maar bij mij als je HBO of WO it hebt gedaan,
gaan we ff cv doorsturen
Have no Fear, Burning Feetman is here
wii nr: 7098 4291 3092 6058
mario strikers friend code: 305044 570494
pi_34445827
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 13:36 schreef SimtekF1 het volgende:
Ik begin als een technische helpdeskmedewerker, niet te vergelijken met een helpdesk van UPC bijvoorbeeld, meer Microsoft gericht.
Zodra ik ITIL en nog zo'n certificaat binnen heb krijg ik ¤50,- bruto meer per maand, maarja dat is ook niks.
En zo kun je telkens verder leren en uiteindelijk kun je als systeembeheerder aan de slag zodra je je MSCE binnen hebt, maar dat duurt nog wel ff.

Als ik dit zo zie, is 1200 euro best een redelijk salaris om mee te beginnen, lijkt me
  woensdag 25 januari 2006 @ 14:25:34 #222
31816 thumper
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯laklaarzen zijn geil
pi_34446502
Ik werk als consultant voor een klein/middelgroot bedrijf (+- 40 werknemers inclusief MT)

Mijn ervaring is dat je in een klein bedrijf veel meer op waarde wordt geschat dan bij een grote onderneming. In elk geval is het "je bent een nummer" gevoel er niet.

Ik heb mijn stage o.a. gedaan bij CMG, en in dienst zijn van een grote onderneming was ééns maar nooit weer....
volvo c30. you wish your honda was this hot.
"If you can't say something nice, don't say nothing at all". This moral is now known by such names as the Thumperian principle, "Thumper's rule" or "Thumper's law".
pi_34449586
quote:

Why not, met de zelfde specs ben ik ook aangenomen bij me huidige werkgever.

Werk daar nou alweer 5 jaar na tevredenheid.
Sinds 1978
pi_34449831
quote:

dan valt dat sallaris nog wel mee hoor.
Als ik jou was zou ik lekker aan de slag gaan, 2-3 jaartjes daar blijven. Zo veel mogelijk cursusjes volgen en dan verder kijken. Let wel even op je contract of je niet meteen verplicht wordt 4-5 jaar te blijven. Ikzelf teken voor maximaal 1 jaar, mocht het bedrijf nou heel erg tegen vallen dan is 1 jaar nog wel uit te houden. 4-5 jaar is mijninziens bijna niet te doen.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  woensdag 25 januari 2006 @ 16:05:57 #225
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_34450032
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 16:01 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

dan valt dat sallaris nog wel mee hoor.
Als ik jou was zou ik lekker aan de slag gaan, 2-3 jaartjes daar blijven. Zo veel mogelijk cursusjes volgen en dan verder kijken. Let wel even op je contract of je niet meteen verplicht wordt 4-5 jaar te blijven. Ikzelf teken voor maximaal 1 jaar, mocht het bedrijf nou heel erg tegen vallen dan is 1 jaar nog wel uit te houden. 4-5 jaar is mijninziens bijna niet te doen.
je mocht in elk geval al overstappen
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')