Offtopic: die zit bij SIAS? Daar zit ik zelf niet, echter wel mee te maken af en toe. Ik zit aan de applicatie kant op het moment.quote:Op vrijdag 2 december 2005 22:17 schreef popolon het volgende:
[..]
Heb ik ook nog een jaar gezeten, Serverbeheer, doe Alex(ander) de groeten.
SIAS, aha. Was de naam kwijt.quote:Op zaterdag 3 december 2005 21:49 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Offtopic: die zit bij SIAS? Daar zit ik zelf niet, echter wel mee te maken af en toe. Ik zit aan de applicatie kant op het moment.
Mee eens.quote:Op vrijdag 2 december 2005 17:39 schreef rekenwonder het volgende:
[..]
Nog relevanter is: welk soort werkervaring? 5 jaar lang PHP scripten is immers iets anders dan serieus met software engineering bezig zijn.
Pallas Athena in Apeldoorn, is een werkweek van 32 uur mogelijk! Volgens mij hebben ze nog vacatures op dit moment...quote:Op vrijdag 2 december 2005 13:25 schreef MaLo het volgende:
Ik ben bijna afgestudeerd aan de opleiding HBO Bedrijfskundige Informatica. Gezien het feit dat ik moeder ben geworden zoek ik een parttime baan na mijn afstuderen. Weet iemand ICT werkgevers die geinteresseerd zijn in parttimers? Om het nog moeilijker te maken: Regio Oost Nederland bij voorkeur. Ik ben zelf bang dat het een speld, hooiberg verhaal zal worden, maar ja, ik ga er voor de vollen 100% voor om een 50 - 60 % baan te vinden
quote:Op donderdag 3 november 2005 08:54 schreef vogeltjesdans het volgende:
Je moet gewoon voor het bedrijfsleven gaan werken waar je wel gewaardeerd wordt en ook nog eens een stuk beter verdient. Ik ken MCSE-ers bij Centric die halverwege de 30 zijn en 1500,- per maand verdienen. Bruto.
Dat is ook een van de redenen waarom ik zo huiverig ben voor detacheerders. Ik heb weinig behoefte om een nummertje te zijn in een bedrijf. Ik heb nu ongeveer 350 werkstations en 10 server's onder mijn beheer waar ik mijn visie en mijn ideeen in kwijt kan. Aan de andere kant mis ik variatie en persoonlijke ontwikkeling.quote:Op maandag 19 december 2005 20:52 schreef Rev- het volgende:
ik heb gesolliciteerd bij peak-it, het maakt geen reet uit waarop je solliciteerd. Als je daar komt weten ze dat toch niet meer. Je moet eerst een wazige MS test doen die over het algemeen geen reet te maken heeft met waarvoor je solliciteerd.
ik ben niet aagenomen, na het eerste gesprek zeiden ze dat ik uitgenodigt zou worden voor een 2de gesprek, maar na een week kreeg ik een lullig mailtje dat ik toch niet hoefte te komen.
Ik ken wel iemand die daar werkt, en weet dat ze nou niet fantastisch betalen.
ze nodigen gewoon mensen uit, en nemen ze aan als t ze uitkomt, daarna gaan ze pas kijken wat je mag doen. Vandaar dat t niet uitmaakt waarop je solliciteerd
MCSE'er zegt helemaal niks, iedereen kan dat halen.quote:Op maandag 19 december 2005 20:53 schreef Speed-Addicted het volgende:
[..], voor 1500,- bruto kom je toch niet je bed uit als MCSE-er, schandalig gewoon dat bedrijven hun personeel zo durven onder te betalen
dat wil ik inderdaad zeggen.. persoonlijk heb ik germerkt dat de titel MCSE'er alleen die mensen boeit die toch al eigenlijk niet weten waar ze het over hebben...quote:Op maandag 19 december 2005 21:05 schreef popolon het volgende:
[..]
MCSE'er zegt helemaal niks, iedereen kan dat halen.
Zelf heb ik ze van NT4, Win2000 en Win2003 maar sinds die rotzooi gewoon online staat kan elke knuppel die examens halen. Doe je het op de 'legale' manier stelt 't nog niet veel voor vind ik.
Werkervaring, daar wordt tegenwoordig gelukkig weer meer naar gekeken.
Zover ik gewend was hanteren ze geen 13e maand. Wel een winstuitkering. Verder niks bijzonders. Geen bonusregeling zover ik heb meegemaakt.quote:Op vrijdag 23 december 2005 12:47 schreef philipnorth het volgende:
Nog even over Centric, zijn er hier mensen die bij Centric zitten op dit moment?
Ben namelijk benaderd om voor Managed IT Services op gesprek te komen, salaris ziet er ok uit wat ze me bieden. Ik ben meer benieuwd naar de secundaire arbeidsvoorwaarden, heeft Centric 13e maand, bonussen, winstuitkering etc?
Kan ik me vast een beetje voorbereiden voor mijn 1e gesprek
(ben op dit moment ook gedetacheerd, en wil dus een reeele vergelijking voor mezelf kunnen maken tussen de bedrijven)
Dan komen ze zeker ook nog aanzetten met beperkingen dat je ten minste een bepaalde tijd voor het bedrijf moet blijven werken.quote:Op vrijdag 23 december 2005 23:54 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
wat een grapjassen, denken ze echt dat er mensen komen werken voor dat geld?
[edit] ik zie dat het een leerberdrijf is voor schoolverlaters.. dan kan ik het wel begrijpen, zeker omdat je ook op hun kosten kan studeren..
Even ter koppeling aan mijn verhaal (hierboven nu dus). Peak-IT en Q-Magic zijn 1 bedrijfquote:Op vrijdag 23 december 2005 22:27 schreef Murphy22x het volgende:
Ik zal ook nog ff een verhaaltje over Peak-IT houden.
Ik werk dus bij een bedrijf wat anderen 'opslokt'quote:Op woensdag 30 november 2005 11:19 schreef Hihat het volgende:
[..]
Probleem is dat zo'n bedrijfje over een jaar of drie toch weer opgeslokt wordt door één van de groteren en die eigen identitieit toch weer verliest...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |