abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32791621
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 22:17 schreef popolon het volgende:

[..]

Heb ik ook nog een jaar gezeten, Serverbeheer, doe Alex(ander) de groeten.
Offtopic: die zit bij SIAS? Daar zit ik zelf niet, echter wel mee te maken af en toe. Ik zit aan de applicatie kant op het moment.
  zaterdag 3 december 2005 @ 21:55:23 #152
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_32791786
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 21:49 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Offtopic: die zit bij SIAS? Daar zit ik zelf niet, echter wel mee te maken af en toe. Ik zit aan de applicatie kant op het moment.
SIAS, aha. Was de naam kwijt.

Bij elk bedrijf heet 't weer anders maar het was serverbeheer.

Best grote serverruimte daar bij Achmea, denk dat er wel een paar honderd staan incl. UNIX bakken en zelfs nog een paar oude OS/2 Warpjes.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_32816814
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 17:39 schreef rekenwonder het volgende:

[..]

Nog relevanter is: welk soort werkervaring? 5 jaar lang PHP scripten is immers iets anders dan serieus met software engineering bezig zijn.
Mee eens.
Goed daar gaat die.
1999 - 2002 Jr. Systeembeheerder (verzekeringsmaatschappij)
2002 - 2003 Projectleider (klantentservice informatiesysteem van een grote uitgeverij. Klein projectgroepje, voornamelijk werkende studenten)
2003 - 5 maanden Jr. Baan consultant (wijlen info'products)
2003 - 2004 IV-manager / vb-ontwikkelaar (Ministerie van Defensie CBD)
2004 - 2005 Technical consultant (Centric IT Solutions)

En heden werk ik als Software engineer bij Dare2bDifferent iets wat ik mezelf nog wel een tijdje zie volhouden i.t.t al het voorgaande. (het was het telkens net niet, op Centric na dan maar ja wegbezuinigd ).
Profiel opgeheven.
pi_32842907
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 13:25 schreef MaLo het volgende:
Ik ben bijna afgestudeerd aan de opleiding HBO Bedrijfskundige Informatica. Gezien het feit dat ik moeder ben geworden zoek ik een parttime baan na mijn afstuderen. Weet iemand ICT werkgevers die geinteresseerd zijn in parttimers? Om het nog moeilijker te maken: Regio Oost Nederland bij voorkeur. Ik ben zelf bang dat het een speld, hooiberg verhaal zal worden, maar ja, ik ga er voor de vollen 100% voor om een 50 - 60 % baan te vinden
Pallas Athena in Apeldoorn, is een werkweek van 32 uur mogelijk! Volgens mij hebben ze nog vacatures op dit moment...
pi_32843400
Iedereen heel erg bedankt voor de tips tot zover!
Ik heb de adressen genoteerd en ga in de kerstvakantie met solliciteren bezig
  dinsdag 6 december 2005 @ 19:06:26 #156
25248 ChiefHK
If you think you can, you can
pi_32869493
Hi all, heeft iemand misschien ervaring met Peak-It?
Goosfraba. Close your eyes, take a deep breath – say g-o-o-s-f-r-a-b-a slowly. One more time. And again. See how relaxing you feel. This is the mantra for managing anger.
pi_32933862
Iemand ervaring met IWB Supply Projects uit Ijsselstein?
Zoja, tell me aub.
  maandag 19 december 2005 @ 20:44:55 #158
119624 Speed-Addicted
The Future is yours!!!
pi_33225310
Bij Peak IT kwam ik een vacature Systems Administrator tegen die goed bij mijn wensen aansluit.

Heeft er iemand ervaring binnen Peak IT

- Op wat voor projecten word je gezet?
- Wat is de werksfeer?
- Aan wat voor salaris moet ik denken? Ik zit nu op 1900 bruto obv 36 uur en ben
eigenlijk niet bereid om in te leveren.
- Wat voor regeling is er mbt over uren?

Ik zit inprincipe nog prima bij mijn huidige werkgever. Ik ben denk dat ik alleen opzoek ben naar een nieuwe uitdaging.

[ Bericht 26% gewijzigd door Speed-Addicted op 19-12-2005 20:50:53 ]
"I also favor a cold war against Islam. I see Islam as being an exceptional threat, as a society hostile to ours"
pi_33225548
ik heb gesolliciteerd bij peak-it, het maakt geen reet uit waarop je solliciteerd. Als je daar komt weten ze dat toch niet meer. Je moet eerst een wazige MS test doen die over het algemeen geen reet te maken heeft met waarvoor je solliciteerd.
ik ben niet aagenomen, na het eerste gesprek zeiden ze dat ik uitgenodigt zou worden voor een 2de gesprek, maar na een week kreeg ik een lullig mailtje dat ik toch niet hoefte te komen.
Ik ken wel iemand die daar werkt, en weet dat ze nou niet fantastisch betalen.
ze nodigen gewoon mensen uit, en nemen ze aan als t ze uitkomt, daarna gaan ze pas kijken wat je mag doen. Vandaar dat t niet uitmaakt waarop je solliciteerd
Een juichtoon da-vre langs de velden
Voor ons dierbaar rood en wit > ajax.nl
  maandag 19 december 2005 @ 20:53:33 #160
119624 Speed-Addicted
The Future is yours!!!
pi_33225583
quote:
Op donderdag 3 november 2005 08:54 schreef vogeltjesdans het volgende:
Je moet gewoon voor het bedrijfsleven gaan werken waar je wel gewaardeerd wordt en ook nog eens een stuk beter verdient. Ik ken MCSE-ers bij Centric die halverwege de 30 zijn en 1500,- per maand verdienen. Bruto.
, voor 1500,- bruto kom je toch niet je bed uit als MCSE-er, schandalig gewoon dat bedrijven hun personeel zo durven onder te betalen
"I also favor a cold war against Islam. I see Islam as being an exceptional threat, as a society hostile to ours"
  maandag 19 december 2005 @ 20:59:18 #161
119624 Speed-Addicted
The Future is yours!!!
pi_33225772
quote:
Op maandag 19 december 2005 20:52 schreef Rev- het volgende:
ik heb gesolliciteerd bij peak-it, het maakt geen reet uit waarop je solliciteerd. Als je daar komt weten ze dat toch niet meer. Je moet eerst een wazige MS test doen die over het algemeen geen reet te maken heeft met waarvoor je solliciteerd.
ik ben niet aagenomen, na het eerste gesprek zeiden ze dat ik uitgenodigt zou worden voor een 2de gesprek, maar na een week kreeg ik een lullig mailtje dat ik toch niet hoefte te komen.
Ik ken wel iemand die daar werkt, en weet dat ze nou niet fantastisch betalen.
ze nodigen gewoon mensen uit, en nemen ze aan als t ze uitkomt, daarna gaan ze pas kijken wat je mag doen. Vandaar dat t niet uitmaakt waarop je solliciteerd
Dat is ook een van de redenen waarom ik zo huiverig ben voor detacheerders. Ik heb weinig behoefte om een nummertje te zijn in een bedrijf. Ik heb nu ongeveer 350 werkstations en 10 server's onder mijn beheer waar ik mijn visie en mijn ideeen in kwijt kan. Aan de andere kant mis ik variatie en persoonlijke ontwikkeling.
  maandag 19 december 2005 @ 21:05:15 #162
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_33226013
quote:
Op maandag 19 december 2005 20:53 schreef Speed-Addicted het volgende:

[..]

, voor 1500,- bruto kom je toch niet je bed uit als MCSE-er, schandalig gewoon dat bedrijven hun personeel zo durven onder te betalen
MCSE'er zegt helemaal niks, iedereen kan dat halen.

Zelf heb ik ze van NT4, Win2000 en Win2003 maar sinds die rotzooi gewoon online staat kan elke knuppel die examens halen. Doe je het op de 'legale' manier stelt 't nog niet veel voor vind ik.

Werkervaring, daar wordt tegenwoordig gelukkig weer meer naar gekeken.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  dinsdag 20 december 2005 @ 10:25:47 #163
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_33238470
quote:
Op maandag 19 december 2005 21:05 schreef popolon het volgende:

[..]

MCSE'er zegt helemaal niks, iedereen kan dat halen.

Zelf heb ik ze van NT4, Win2000 en Win2003 maar sinds die rotzooi gewoon online staat kan elke knuppel die examens halen. Doe je het op de 'legale' manier stelt 't nog niet veel voor vind ik.

Werkervaring, daar wordt tegenwoordig gelukkig weer meer naar gekeken.
dat wil ik inderdaad zeggen.. persoonlijk heb ik germerkt dat de titel MCSE'er alleen die mensen boeit die toch al eigenlijk niet weten waar ze het over hebben...

En als jullie denken dat ik loop te bashen: Ben zelf OCP'er (Oracle Certified Professional) voor de laatste 4 uitgebrachte versies, een van de hoogste certificaten die je kan halen namens Oracle, en ik kan je zeggen dat als je goed kan stampen, dat je het dan wel haalt. Toegevoegde waarde voor een project wat ik doe: nihil. Toegevoegde waarde voor m'n CV: groot.. want de meeste recruiters weten toch niet waar ze het over hebben...
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_33241953
ik moest ook op zoek naar andere baan ivm verhuizing / relatie, dus ik dacht ga bij centric solliciteren, ben blij dat ik het niet gedaan heb, ga nu werken bij het rijk, ook goed geregeld, en vast beter salaris dan bij centric als ik het hier zo lees...... en dat allemaal omdat je daar een auto kon krijgen (hoop je).
pi_33246214
HR afdelingen zijn zo ver verwijderd van de functie waarvoor ze mensen moeten aannemen dat het pure willekeur is of je wel of niet aangenomen wordt.

Echt hoor het verschil tussen CCNA en CCIE niet weten op de HR van een grote Telecom Provider
pi_33246878
Van HR afdelingen heb ik nog nooit een hoge pet opgehad. Klote dat je meestal via hun ergens moet binnenkomen maar verstand van zaken hebben ze meestal niet echt nee.
I don't know what's gonna happen but I'm gonna get my kicks before the whole shithouse blows up in flames! All right!
  vrijdag 23 december 2005 @ 12:47:57 #167
64218 philipnorth
zeg maar Danny
pi_33340805
Nog even over Centric, zijn er hier mensen die bij Centric zitten op dit moment?
Ben namelijk benaderd om voor Managed IT Services op gesprek te komen, salaris ziet er ok uit wat ze me bieden. Ik ben meer benieuwd naar de secundaire arbeidsvoorwaarden, heeft Centric 13e maand, bonussen, winstuitkering etc?

Kan ik me vast een beetje voorbereiden voor mijn 1e gesprek

(ben op dit moment ook gedetacheerd, en wil dus een reeele vergelijking voor mezelf kunnen maken tussen de bedrijven)
pi_33351439
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 12:47 schreef philipnorth het volgende:
Nog even over Centric, zijn er hier mensen die bij Centric zitten op dit moment?
Ben namelijk benaderd om voor Managed IT Services op gesprek te komen, salaris ziet er ok uit wat ze me bieden. Ik ben meer benieuwd naar de secundaire arbeidsvoorwaarden, heeft Centric 13e maand, bonussen, winstuitkering etc?

Kan ik me vast een beetje voorbereiden voor mijn 1e gesprek

(ben op dit moment ook gedetacheerd, en wil dus een reeele vergelijking voor mezelf kunnen maken tussen de bedrijven)
Zover ik gewend was hanteren ze geen 13e maand. Wel een winstuitkering. Verder niks bijzonders. Geen bonusregeling zover ik heb meegemaakt.
Lease auto / telefoon / laptop alleen als je voor je functie echt niet anders kan.

Een tip voor je sollicitatie. Geef hoe dan ook niet aan dat (als dat het geval is tenminste) ooit als zelfstandige gewerkt heb daar zijn ze daar bij die divisie niet erg blij mee door zaken uit het verleden (personeel wat met klanten aan de haal ging e.d.).
Profiel opgeheven.
pi_33356268
Ik zal ook nog ff een verhaaltje over Peak-IT houden.

Heb daar een tijdje geleden ook gesolliciteerd, toen werd mij een salaris geboden van 1000 euro bruto (ja je leest het goed). Ik ben een MBO ICT-er met een jaar helpdesk ervaring en een MCDST opleiding. 1000 euro lijkt me meer een grapje dan een salaris, maargoed.....liet de man ff uitpraten.
Dan mag ik een MCSA traject gaan volgen, als ik dat haal krijg ik er 100 euro bruto per maand bij....my oh my...1100 bruto voor een MCSA-er......okee, vertel verder.
Dan mocht ik nog verder gaan voor MCSE als ik dat zou willen, dan zou ik er nog eens 150 euro bruto bij krijgen, dus 1250 euro bruto per maand voor een MCSE-er.....pardon? Ja maar dan kreeg je wel een lease auto, een mini cooper.

Kortom, geen Peak-IT voor mij.

Dan nog een sollicitatiegesprek bij Wortell gehad in Amstelveen. Wat een ramp! Zat een dikke snelle amsterdamse nicht voor me die mij wel ffies kwam vertellen dat ik nog niks was en dat ik daar wel ff werd klaargestoomd met een MCSE cursusje bla bla bla....weg ermee.
His masters voice...
  vrijdag 23 december 2005 @ 23:54:06 #170
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_33358884
wat een grapjassen, denken ze echt dat er mensen komen werken voor dat geld?

[edit] ik zie dat het een leerberdrijf is voor schoolverlaters.. dan kan ik het wel begrijpen, zeker omdat je ook op hun kosten kan studeren..
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_33361294
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 23:54 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
wat een grapjassen, denken ze echt dat er mensen komen werken voor dat geld?

[edit] ik zie dat het een leerberdrijf is voor schoolverlaters.. dan kan ik het wel begrijpen, zeker omdat je ook op hun kosten kan studeren..
Dan komen ze zeker ook nog aanzetten met beperkingen dat je ten minste een bepaalde tijd voor het bedrijf moet blijven werken.

Enne, 1000 euro per maand? Is dat wel meer dan minimumloon?
  zaterdag 24 december 2005 @ 11:48:06 #172
128471 doctor.starbucks
Cafe maciato, high fat foam, e
pi_33366056
heb een tijdje bij een rtv gewerkt
als systeembeheerder beviel me erg goed ! Mis nu erg de kantine *owhja, heet nu bedrijfsrestaurant...*

kreeg daar voor 1 eur een volledig maaltijd erg wennen weer hoor, student

novell rocks volledige omgeving, waar nog maar 10% van gebruikt werd... opeens werd Iprint populair... want, een gewaardeerde collega had daar alles open staan... *waren kleurenlaserprinters, en users hadden alleen zwartrechten...*

tot dus ver mij
9eur in het uur, met volledige kostprijsdekking voor de km die ik maakte.
en ziektekosten bijdrage
Starbucks, waar blijf je
  zaterdag 24 december 2005 @ 12:06:39 #173
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_33366464
Heb ooit gesolliciteerd (en baan aangeboden gekregen, niet aangenomen) bij Dynomic (http://www.dynomic.nl). Heb er aantal consultants van gehad ook. Erg tevreden over, leuke sfeer, goed salaris en goede doorgroeimogelijkheden. Kijk daar is!

Hou je trouwens ver weg van het bedrijf Q-Magic. Zet mensen weg voor een geeltje per uur. Die moeten met OV of met eigen auto komen. Max. 120 euro / maand kilometervergoeding. Krijg je een zakelijke auto dan heb je eigen bijdrage van 100 euro (voor een 5 jaar oud wrak). Salarissen zijn kut en de feestjes ook heb ik me laten vertellen (net iemand overgenomen van Q-Magic).
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
  zaterdag 24 december 2005 @ 12:07:58 #174
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_33366485
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 22:27 schreef Murphy22x het volgende:
Ik zal ook nog ff een verhaaltje over Peak-IT houden.
Even ter koppeling aan mijn verhaal (hierboven nu dus). Peak-IT en Q-Magic zijn 1 bedrijf
  zaterdag 24 december 2005 @ 12:17:58 #175
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_33366749
quote:
Op woensdag 30 november 2005 11:19 schreef Hihat het volgende:

[..]

Probleem is dat zo'n bedrijfje over een jaar of drie toch weer opgeslokt wordt door één van de groteren en die eigen identitieit toch weer verliest...
Ik werk dus bij een bedrijf wat anderen 'opslokt' Mijn bedrijf bestaat uit 27 vroeger losse bedrijven (nu werkmaatschappijen) en ben daar systeembeheerder. Errug leuk om te doen. Elke zoveel maanden weer nieuw bedrijf erbij met nieuwe uitdagingen, complexe problemen, etc.

En bij ons houdt iedere werkmaatschappij zijn identiteit. Dat is juist de kracht van het bedrijf!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')