Ja, wel een belangrijke vraag, want er zijn zoveel verschillende mogelijkheden binnen de ICT. Hoe ben je gekwalificeerd bijvoorbeeld?quote:Op maandag 31 oktober 2005 09:23 schreef Anakin25 het volgende:
Wat doe je qua werk dan ?
Ontwikkeling of beheer ?
Dat én het feit dat zij iedereen als vervangbaar beschouwen. (iets wat ze in praktijk helaas nog goed af gaat ook)quote:Op maandag 31 oktober 2005 10:48 schreef vogeltjesdans het volgende:
Centric is een ICT bedrijf dat altijd wel mensen nodig heeft, maar daar kan je eigenlijk niet veel meer doen dan beginnerswerk. Helpdesk enzo. Ze betalen niet goed en je krijgt eerst een hele zooi tijdelijke contracten. En als je geluk hebt een projectauto.
Jij werkt er nog wel begrijp ik?quote:Op dinsdag 1 november 2005 16:07 schreef Bierie het volgende:
[..]
Dat én het feit dat zij iedereen als vervangbaar beschouwen. (iets wat ze in praktijk helaas nog goed af gaat ook)
Nope. Eerst een jaarcontract gehad. Toen bij een functioneringgesprek te horen gekregen dat ik een vast contract aangeboden kreeg en alles op rolletjes liep om vervolgens net voor kerst alsnog met tig anderen wegbezuinigd te worden.quote:Op dinsdag 1 november 2005 16:44 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Jij werkt er nog wel begrijp ik?![]()
Helaas hebben ze te weinig zogenaamde managers eruit geschopt.quote:Op dinsdag 1 november 2005 17:09 schreef Bierie het volgende:
[..]
Nope. Eerst een jaarcontract gehad. Toen bij een functioneringgesprek te horen gekregen dat ik een vast contract aangeboden kreeg en alles op rolletjes liep om vervolgens net voor kerst alsnog met tig anderen wegbezuinigd te worden.
Vervolgens belden ze in februari weer op of ik alsje... alsje.... alsjeblieft.... weer voor ze wilde komen werken en meteen een vast contract kreeg.
En toen heb ik ze vriendelijk vertelt op te zouten.
Ik dacht dat het buiten het relatief hoge salaris niet veel extra was?quote:Op donderdag 3 november 2005 02:10 schreef popolon het volgende:
8 jaar gewerkt bij Yacht ICT, voorheen Randstad Automatiseringsdiensten.
Prima werkgever, betalen best aardig en zeer goede secundaire voorwaarden.
Kans om door te groeien is er zeker, moet je wel een beetje studeren maar da's vrij normaal lijkt me.
Bij overheidsinstellingen zijn wel weer andere zaken die je gaan tegen zitten, geloof me. Sommige mensen kunnen daar tegen, andere niet.quote:Op donderdag 3 november 2005 11:24 schreef zatoichi het volgende:
Probeer anders de overheid of de zorg. Je krijgt dan wel geen leaseauto, maar je wordt in ieder geval niet snel onderbetaald. Ik ben net begonnen in een zorginstelling, en voor 36 uur in de week krijg ik 2500,-. Prima voor een eerste baantje lijkt me!Misschien dat het met de doorgroeimogelijkheden wat minder is, maar dat weet ik nu nog niet...
Noem ook eens wat voordelen dan aub.quote:Op donderdag 3 november 2005 12:28 schreef avotar het volgende:
* avotar werkt in Rotterdam bij een grote en heeft het prima naar zijn zin..
Zonnebrillen en koffie zo te zien.quote:Op donderdag 3 november 2005 12:34 schreef Koningin het volgende:
[..]
Noem ook eens wat voordelen dan aub.
genoeg diversiteit in opdrachten op je leuk bezig te houdenquote:Op donderdag 3 november 2005 12:34 schreef Koningin het volgende:
[..]
Noem ook eens wat voordelen dan aub.
en tijd om te Fokken!quote:Op donderdag 3 november 2005 12:38 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Zonnebrillen en koffie zo te zien.
quote:
Ja dat ken ik op zich ook wel. Ik werkte hiervoor bij een andere vergelijkbare instelling, en daar wordt eigen initiatief totaal niet gewaardeerd. Ik was echt verbaasd toen ik daar kritiek op kreeg. En ondertussen A zeggen en B doen...quote:Op donderdag 3 november 2005 12:33 schreef Koningin het volgende:
[..]
Bij overheidsinstellingen zijn wel weer andere zaken die je gaan tegen zitten, geloof me. Sommige mensen kunnen daar tegen, andere niet.
Vandaar dat ik juist nu van de overheid naar het bedrijfsleven wil.
Hebben ze daar nog mensen nodig?quote:Op donderdag 3 november 2005 13:13 schreef Slasher het volgende:
Goed topic. Zelf ga ik per januari bij een overheidsinstelling werken (ministerie van justitie)
had eerst het idee om de detachering in te gaan (lease auto enzo) en dan bij Centric te solliciteren maar ben toch blij dat ik dat niet gedaan heb. Nu lekker 36 uur werken en goed salaris en goede doorgroeimogelijkheden.
Hier ook niet echt, ik loop steeds tegen dichte deuren en ik wil graag wat bereiken en niet op dezelfde onefficiënte manier verder gaan met werken.quote:Op donderdag 3 november 2005 13:30 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Ja dat ken ik op zich ook wel. Ik werkte hiervoor bij een andere vergelijkbare instelling, en daar wordt eigen initiatief totaal niet gewaardeerd. Ik was echt verbaasd toen ik daar kritiek op kreeg. En ondertussen A zeggen en B doen...
Probeer eens bij mijn oud werkgever (Yacht), die zoeken volgens mij weer mensen.quote:Op donderdag 3 november 2005 15:12 schreef Koningin het volgende:
[..]
Hier ook niet echt, ik loop steeds tegen dichte deuren en ik wil graag wat bereiken en niet op dezelfde onefficiënte manier verder gaan met werken.
Ik heb binnenkort een gesprek bij een softwarebedrijf van ongeveer 85 mensen.
overheid is dus werkelijk ideaal voor mij als ik dit zo leesquote:Op donderdag 3 november 2005 15:39 schreef Bierie het volgende:
Overheidsintstellingen... Tja ze zullen nooit mijn ding worden...
Als je niet van moe worden houd is het wel fijn hoor maar er zit heel weinig uitdaging in vind ik persoonlijk.
Heb zelf een tijdje uitgedetacheerd gewerkt bij het administratieve deel van defensie.
Een dag van een gemiddelde werknemer zag er daar ongeveer zo uit:
10:00 binnenkomen (flexwet he)
10:00 - 11:00 beetje koffiedrinken
11:00 - 12:00 wat papierwerk verzetten
12:00 - 13:30 klaverjassen, ach moet kunnen toch? Tja de baas doet ook mee
13:30 - 14:30 beetje papierwerk doen, telefoontje hooguit.
14:30 - 15:30 na-evalueren bij de koffiemachine
15:30 - jeetje wat heb ik hard gewerkt! Tijd om naar huis te gaan (tja weer die flexuren!)
Ik kon mijzelf hier groen en geel aan ergeren. Ik kwam zelf gewoon van 9:00 tot 17:00 om te WERKEN! Maar er ging van die lui uit daar zo weinig interesse uit.
Ik zal ook weer eens reageren in mn topicquote:Op donderdag 3 november 2005 11:24 schreef zatoichi het volgende:
Probeer anders de overheid of de zorg. Je krijgt dan wel geen leaseauto, maar je wordt in ieder geval niet snel onderbetaald. Ik ben net begonnen in een zorginstelling, en voor 36 uur in de week krijg ik 2500,-. Prima voor een eerste baantje lijkt me!Misschien dat het met de doorgroeimogelijkheden wat minder is, maar dat weet ik nu nog niet...
LogicaCMGquote:Op donderdag 3 november 2005 12:42 schreef Koningin het volgende:
[..]
en tijd om te Fokken!
Avotar, waar werk je nu dan?
Zelfde situatie als ik.quote:Op donderdag 3 november 2005 20:10 schreef gv het volgende:
[..]
Zelf werk ik nu bij de overheid (gemeente). Merk daar vooral dat doorgroeien een probleem is en projectaanpak en voortgang erg frustrerend zijn...
Om die reden ben ik ook op zoek naar iets anders. Alleen wil nu een keuze maken waar ik toch een langere periode kan blijven en doorgroeien.
Iemand toevallig ervaring met Pallas Athena?
Probleem is dat je aan het salaris gewend raakt. Als je over wil stappen dan wordt dat een groot obstakel. De doorgroeimogelijkheden zijn vaak beperkt, zeker in de zorg (daarmee bedoel ik ziekenhuizen etc.). Zit nu in hetzelfde schuitje. Collega's van mij zitten al ruim tien jaar op dezelfde plek, met vrijwel dezelfde functie en zijn nog van plan om dat nog tientallen jaren voort te zetten. En op een afdeling van zo'n 30 man kom je ook niet echt verder. Zeker niet omdat de oude garde niet wil veranderen uit angst voor hun makkelijk baantje. Dadelijk moeten ze nog werken, stel je voorquote:Op donderdag 3 november 2005 11:24 schreef zatoichi het volgende:
Jeminee, niet eens tijd om te lunchenquote:Op donderdag 3 november 2005 15:39 schreef Bierie het volgende:
Overheidsintstellingen... Tja ze zullen nooit mijn ding worden...
Als je niet van moe worden houd is het wel fijn hoor maar er zit heel weinig uitdaging in vind ik persoonlijk.
Heb zelf een tijdje uitgedetacheerd gewerkt bij het administratieve deel van defensie.
Een dag van een gemiddelde werknemer zag er daar ongeveer zo uit:
10:00 binnenkomen (flexwet he)
10:00 - 11:00 beetje koffiedrinken
11:00 - 12:00 wat papierwerk verzetten
12:00 - 13:30 klaverjassen, ach moet kunnen toch? Tja de baas doet ook mee
13:30 - 14:30 beetje papierwerk doen, telefoontje hooguit.
14:30 - 15:30 na-evalueren bij de koffiemachine
15:30 - jeetje wat heb ik hard gewerkt! Tijd om naar huis te gaan (tja weer die flexuren!)
Ik kon mijzelf hier groen en geel aan ergeren. Ik kwam zelf gewoon van 9:00 tot 17:00 om te WERKEN! Maar er ging van die lui uit daar zo weinig interesse uit.
Maar toch kun je niet ontkennen dat er bij ons ook veel geklaagd wordt.quote:Op donderdag 3 november 2005 12:41 schreef avotar het volgende:
[..]
genoeg diversiteit in opdrachten op je leuk bezig te houden
goede primaire & secundaire voorzieningen
ruimte voor het krijgen van trainingen
aandacht voor werknemers ondanks de grootte van de organisatie
* avotar heeft hiervoor bij PinkRoccade gewerkt en kan je verzekeren dat het daar niet zo goed (lees slecht) gesteld is...
Overigens heb ik destijds ook bij Centric gesolliciteerd toen ik weg wilde bij Pink en krijg ik het gevoel wat ik na die gesprekken had hier ook wel weer bevestigd..
maar goed.. niet alle grote bedrijven zijn slecht.
Het is ook voor een groot deel wat je er zelf van maakt.
Tuurlijk, de salarissen mogen altijd hogerquote:Op vrijdag 4 november 2005 10:40 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Maar toch kun je niet ontkennen dat er bij ons ook veel geklaagd wordt.
Soms wel terecht, soms wat minder.
Ik ben wel van mening dat de sallarissen wat hoger zouden kunnen.
Daar doe ik geen uitspraak over hier op het forum.. maareh.. ik kan voor mezelf spreken: zeer marktconform....quote:Op vrijdag 4 november 2005 12:39 schreef Koningin het volgende:
Wat is een gemiddeld salaris dan?
Wordt het hebben van bijv. een leaseauto e.d. mee geteld in je salaris?
Stel je hebt 2300 bruto en een leasewagen ter waarde van 500 (dat bruto ingehouden wordt op je salaris door je werkgever). Wat zeg jij dan dat je salaris is? Zeg je dan: 2800 EN ik heb een leasebak! of zeg je: 2300 en ik heb een leasebak! of zeg je: 1800 EN ik heb een leasebak!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |