quote:
Op dinsdag 1 november 2005 17:09 schreef Bierie het volgende:[..]
Nope. Eerst een jaarcontract gehad. Toen bij een functioneringgesprek te horen gekregen dat ik een vast contract aangeboden kreeg en alles op rolletjes liep om vervolgens net voor kerst alsnog met tig anderen wegbezuinigd te worden.
Vervolgens belden ze in februari weer op of ik alsje... alsje.... alsjeblieft.... weer voor ze wilde komen werken en meteen een vast contract kreeg.
En toen heb ik ze vriendelijk vertelt op te zouten.
Helaas hebben ze te weinig zogenaamde managers eruit geschopt.
De vooruitzichten voor enkele onderdelen zagen er door vooral bezuinigingen bij overheden er minder goed uit.
Dat is door enkele ontwikkelingen compleet omgeslagen, waardoor ze bij de onderdelen waar ze eerst mensen ontsloegen (en dan vooral mensen die minder functioneerden probeerden te dumpen), ze nu weer mensen kunnen gebruiken.
Ook bij de detacheringstak loopt het nog steeds goed. Daar zijn de mensen ook nog eens veel leuker, maar je bouwt geen band op met je directe collega's. Alleen maar bij klanten, waar je nooit weet hoe lang je er nog zult zitten.
Bij detachering krijg je wel altijd een leaseauto, maar je moet er dan ook vaak mee in de file gaan staan...
Bij alle grote bedrijven die reorganiseren (en dat doen ze bijna allemaal) zie je dat mensen die er al werken erg ontevreden zijn. Neem bijvoorbeeld Getronics / Pink Rocade, waar het over het algemeen bagger is.
Wel heb je altijd dat er wel wat kleinere afdelingen zijn waar het leuker werken is.
Over het algemeen kun je beter bij een wat kleiner bedrijf werken, waarbij je directe en indirecte manager niet later nog eens over-ruled worden door een nog hoger piefje.