Ja.quote:Op woensdag 16 november 2005 08:39 schreef philipnorth het volgende:
Heeft iemand hier (recente) ervaringen met Qmagic?
Ja. Toen ik bij Centric wegbezuinigd werd besloot ik op banenjacht te gaan. Zodoende kwam ik bij Qmagic langs.quote:Op woensdag 16 november 2005 08:39 schreef philipnorth het volgende:
Heeft iemand hier (recente) ervaringen met Qmagic?
Als wat? Junior? Senior? Hoeveel jaar ervaring? Welke functie?quote:Op dinsdag 29 november 2005 20:03 schreef Bierie het volgende:
[..]
Overigens zie ik hier allemaal schrikbarend lage bedragen voorbij komen m.b.t. centric. Ik verdiende zelf zo'n 2100,- euro bruto. (wellicht ook de reden dat ik wegbezuinigd ben)
Ik wil niet te hard overkomen, maar ik denk dat die collega OF een hele grote jankerd is OF niet voor zichzelf durft op te komen. Want je gaat als je toch echt zoveel last hebt toch niet dom door werken voor een bedrijf waar je toch al geen hart voor hebt? In zo'n geval gewoon naar de manager en ander spul eisen en anders gewoon optiefen, werk zat toch?quote:Op vrijdag 4 november 2005 16:01 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Een collega van me heeft er gewerkt. Werd gedwongen om dagelijks te programmeren op een laptop. Geen fatsoenlijk bureau of stoel, geen extern beeldscherm of toetsenbord, zelfs geen muis. Van pure ellende heeft hij maar een toetsenbord van thuis meegenomen. Dat was na twee dagen ineens verdwenen. Hij heeft een keer of vier, vijf gevraagd of hij een fatsoenlijke werkplek voor zijn werkzaamheden kon hebben. Daar was volgens zijn BUM geen geld voor. En zeuren over ergonomie moest hij ook maar liever niet doen, want er kwamen bezuinigingen aan en wie lastig was...
Het gevolg was dat de collega een derdegraads RSI heeft opgelopen in zijn rug en schouder. Hij komt er waarschijnlijk nooit meer vanaf.
Technical consultant. 19 jaar. 5 jaar ervaring. (nee niet lullig doen. ben gewoon jong begonnen).quote:Op dinsdag 29 november 2005 21:42 schreef rekenwonder het volgende:
[..]
Als wat? Junior? Senior? Hoeveel jaar ervaring? Welke functie?
Ik doe zo lullig om je uit de tent te lokken, en wat meer informatie van je los te krijgen. Ik ben gewoon nieuwsgierig naar jouw verhaal.quote:Op dinsdag 29 november 2005 17:36 schreef missC het volgende:
[..]
doe je nou zo lullig omdat ik een meisje ben ?! wist niet dat je voor bovenstaande werkzaamheden een certificering nodig hebt ?
Raar zeg.. juist bij Pink moest ik ITIL en Prince/2 gaan doen...quote:Op woensdag 30 november 2005 09:16 schreef PieterCK het volgende:
Ik weet niet, zelf ook bij een groot bedrijf gewerkt wat nu is overgenomen door een (in het verleden bijna failliet bedrijf), te weten PinkRoccade..
Qua opleidingen e.d. kon niks (althans niet wat ik wilde, ITIL/Prince2, maar alles moest en zou MCSE zijn..
Nu bij een kleiner bedrijf en dat gaat stukken beter en goede sfeer ook
Nope, geen ex-TASser (die werken wel veel bij het bedrijf waar ik nu werk...) ben direct bij Pink begonnen..quote:Op woensdag 30 november 2005 09:23 schreef avotar het volgende:
[..]
Raar zeg.. juist bij Pink moest ik ITIL en Prince/2 gaan doen...
ook een ex-TASser Pieter?
maakt me wel nieuwsgierig waar je nu zit eigenlijk.. benieuwd of ik nog oud collega's zou vinden daaroquote:Op woensdag 30 november 2005 09:26 schreef PieterCK het volgende:
[..]
Nope, geen ex-TASser (die werken wel veel bij het bedrijf waar ik nu werk...) ben direct bij Pink begonnen..
Vanaf hun 1e belletje tot tekenen van het contract zat 2 weken, maar dat is ook het enige wat snel is gegaan........
Maar ITIL foundation lukte nog wel maar daarna stokte toch het geheel (en dat voor het itil bedrijf van NL...)
Nee nu bij een kleiner bedrijf (230 medewerkers) bevalt mij een stuk beter dan
Probleem is dat zo'n bedrijfje over een jaar of drie toch weer opgeslokt wordt door één van de groteren en die eigen identitieit toch weer verliest...quote:Op woensdag 30 november 2005 09:26 schreef PieterCK het volgende:
[..]
Nee nu bij een kleiner bedrijf (230 medewerkers) bevalt mij een stuk beter dan
nope ze hebben juist aangegeven dat ze klein willen blijven, dus niet opgeslokt worden...quote:Op woensdag 30 november 2005 11:19 schreef Hihat het volgende:
[..]
Probleem is dat zo'n bedrijfje over een jaar of drie toch weer opgeslokt wordt door één van de groteren en die eigen identitieit toch weer verliest...
Klopt. was het ook niet (niet dat ik er nu slecht voor zit.)quote:Op woensdag 30 november 2005 07:33 schreef avotar het volgende:
Kan aan mij liggen.. maar ik kan niet andes dan zeggen dat 2100 voor iemand van 19 absoluut niet laag is....
En 5 jaar ervaring.. jongen... relevantie zakelijke verkoopbare ervaring..
Ik was ook vanaf m'n 9e een beetje aan basic'en op de C64...
Ik denk dat je niet specifiek op zoek moet naar een werkgever in de ICT-branch. Die zitten inderdaad niet zo te wachten op mensen die geen fulltime contract willen. De kosten daarvan zijn gewoon te hoog voor ze (je kunt bijvoorbeeld geen auto leasen voor 28 uur per week) en parttimers zijn niet zo flexibel inzetbaar.quote:Op vrijdag 2 december 2005 13:25 schreef MaLo het volgende:
Ik ben bijna afgestudeerd aan de opleiding HBO Bedrijfskundige Informatica. Gezien het feit dat ik moeder ben geworden zoek ik een parttime baan na mijn afstuderen. Weet iemand ICT werkgevers die geinteresseerd zijn in parttimers? Om het nog moeilijker te maken: Regio Oost Nederland bij voorkeur. Ik ben zelf bang dat het een speld, hooiberg verhaal zal worden, maar ja, ik ga er voor de vollen 100% voor om een 50 - 60 % baan te vinden
probeer reedbusiness in doetinchem eens.quote:Op vrijdag 2 december 2005 13:25 schreef MaLo het volgende:
Ik ben bijna afgestudeerd aan de opleiding HBO Bedrijfskundige Informatica. Gezien het feit dat ik moeder ben geworden zoek ik een parttime baan na mijn afstuderen. Weet iemand ICT werkgevers die geinteresseerd zijn in parttimers? Om het nog moeilijker te maken: Regio Oost Nederland bij voorkeur. Ik ben zelf bang dat het een speld, hooiberg verhaal zal worden, maar ja, ik ga er voor de vollen 100% voor om een 50 - 60 % baan te vinden
Nog relevanter is: welk soort werkervaring? 5 jaar lang PHP scripten is immers iets anders dan serieus met software engineering bezig zijn.quote:Op vrijdag 2 december 2005 12:15 schreef Bierie het volgende:
Ja daar doelde ik op. 5 jaar werkervaring. Als ik mijn hobby erbij betrek dan was ik ook wel vanaf mijn 6e bezig jaMaar dat leek mij inderdaad voor dit topic geen relevante info.
Achmea in Apeldoorn?quote:Op vrijdag 2 december 2005 13:25 schreef MaLo het volgende:
Heb ik ook nog een jaar gezeten, Serverbeheer, doe Alex(ander) de groeten.quote:Op vrijdag 2 december 2005 21:25 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Achmea in Apeldoorn?
Grote IT afdeling(en). Werk er zelf ook op het moment.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |