abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32677244
quote:
Op woensdag 16 november 2005 08:39 schreef philipnorth het volgende:
Heeft iemand hier (recente) ervaringen met Qmagic?
Ja.
pi_32679470
quote:
Op woensdag 16 november 2005 08:39 schreef philipnorth het volgende:
Heeft iemand hier (recente) ervaringen met Qmagic?
Ja. Toen ik bij Centric wegbezuinigd werd besloot ik op banenjacht te gaan. Zodoende kwam ik bij Qmagic langs.
Heel veel beloftes kon meteen aan de slag ik moest onmiddelijk maar even langskomen om het contract rond te maken en ik kreeg telefoon zodra ik van start kon.
Paar dagen later belde ik terug en kreeg ik te horen dat ze een week later meer wisten van de opdrachtgever. Dit heb ik een kleine 3 weken volgehouden en toen maar ze vriendelijk de groeten gedaan.

Snelle gladde jongens en puber patsers van in de 20 is mijn beeld van Qmagic tot nu toe.

Overigens zie ik hier allemaal schrikbarend lage bedragen voorbij komen m.b.t. centric. Ik verdiende zelf zo'n 2100,- euro bruto. (wellicht ook de reden dat ik wegbezuinigd ben )
Profiel opgeheven.
pi_32680699
Psies wat hierboven word gezegd.
Bij Qmagic weten ze het allemaal heel leuk te brengen maar als het er op aan komt ho maar.
Mij werd verteld dat ik gelijk aan de slag kon en dat hun projecten gemiddeld toch zeker wel 3 maanden zouden duren.

Nou ik heb in totaal 3 projecten gedaan en het langste project was 4 dagen.
En het loon dat ze je bieden is gewoon te triest voor woorden.

Ze hebben me nog een vast contract aangeboden maar dat zag ik niet echt zitten.
pi_32681619
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 20:03 schreef Bierie het volgende:

[..]
Overigens zie ik hier allemaal schrikbarend lage bedragen voorbij komen m.b.t. centric. Ik verdiende zelf zo'n 2100,- euro bruto. (wellicht ook de reden dat ik wegbezuinigd ben )
Als wat? Junior? Senior? Hoeveel jaar ervaring? Welke functie?
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
pi_32682390
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 16:01 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Een collega van me heeft er gewerkt. Werd gedwongen om dagelijks te programmeren op een laptop. Geen fatsoenlijk bureau of stoel, geen extern beeldscherm of toetsenbord, zelfs geen muis. Van pure ellende heeft hij maar een toetsenbord van thuis meegenomen. Dat was na twee dagen ineens verdwenen. Hij heeft een keer of vier, vijf gevraagd of hij een fatsoenlijke werkplek voor zijn werkzaamheden kon hebben. Daar was volgens zijn BUM geen geld voor. En zeuren over ergonomie moest hij ook maar liever niet doen, want er kwamen bezuinigingen aan en wie lastig was...

Het gevolg was dat de collega een derdegraads RSI heeft opgelopen in zijn rug en schouder. Hij komt er waarschijnlijk nooit meer vanaf.
Ik wil niet te hard overkomen, maar ik denk dat die collega OF een hele grote jankerd is OF niet voor zichzelf durft op te komen. Want je gaat als je toch echt zoveel last hebt toch niet dom door werken voor een bedrijf waar je toch al geen hart voor hebt? In zo'n geval gewoon naar de manager en ander spul eisen en anders gewoon optiefen, werk zat toch?
pi_32683335
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 21:42 schreef rekenwonder het volgende:

[..]

Als wat? Junior? Senior? Hoeveel jaar ervaring? Welke functie?
Technical consultant. 19 jaar. 5 jaar ervaring. (nee niet lullig doen. ben gewoon jong begonnen).
Geen junior of senior titel aan verbonden.
Profiel opgeheven.
  woensdag 30 november 2005 @ 07:33:26 #132
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_32688992
Kan aan mij liggen.. maar ik kan niet andes dan zeggen dat 2100 voor iemand van 19 absoluut niet laag is....
En 5 jaar ervaring.. jongen... relevantie zakelijke verkoopbare ervaring..
Ik was ook vanaf m'n 9e een beetje aan basic'en op de C64...
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_32689595
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 17:36 schreef missC het volgende:

[..]

doe je nou zo lullig omdat ik een meisje ben ?! wist niet dat je voor bovenstaande werkzaamheden een certificering nodig hebt ?
Ik doe zo lullig om je uit de tent te lokken, en wat meer informatie van je los te krijgen. Ik ben gewoon nieuwsgierig naar jouw verhaal.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  woensdag 30 november 2005 @ 09:16:35 #134
118156 PieterCK
a.k.a. Ome PieterCK
pi_32689782
Ik weet niet, zelf ook bij een groot bedrijf gewerkt wat nu is overgenomen door een (in het verleden bijna failliet bedrijf), te weten PinkRoccade..
Qua opleidingen e.d. kon niks (althans niet wat ik wilde, ITIL/Prince2, maar alles moest en zou MCSE zijn..

Nu bij een kleiner bedrijf en dat gaat stukken beter en goede sfeer ook
Make love and listen to the music
De vrijheid die je als single hebt, heb je nooit meer als je in een relatie zit, hoe "vrij" je elkaar ook laat => PieterCK
All animals are equal but some animals are more equal than others=> George Orwell
  woensdag 30 november 2005 @ 09:23:18 #135
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_32689883
quote:
Op woensdag 30 november 2005 09:16 schreef PieterCK het volgende:
Ik weet niet, zelf ook bij een groot bedrijf gewerkt wat nu is overgenomen door een (in het verleden bijna failliet bedrijf), te weten PinkRoccade..
Qua opleidingen e.d. kon niks (althans niet wat ik wilde, ITIL/Prince2, maar alles moest en zou MCSE zijn..

Nu bij een kleiner bedrijf en dat gaat stukken beter en goede sfeer ook
Raar zeg.. juist bij Pink moest ik ITIL en Prince/2 gaan doen...

ook een ex-TASser Pieter?
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  woensdag 30 november 2005 @ 09:26:01 #136
118156 PieterCK
a.k.a. Ome PieterCK
pi_32689923
quote:
Op woensdag 30 november 2005 09:23 schreef avotar het volgende:

[..]

Raar zeg.. juist bij Pink moest ik ITIL en Prince/2 gaan doen...
ook een ex-TASser Pieter?
Nope, geen ex-TASser (die werken wel veel bij het bedrijf waar ik nu werk...) ben direct bij Pink begonnen..
Vanaf hun 1e belletje tot tekenen van het contract zat 2 weken, maar dat is ook het enige wat snel is gegaan........
Maar ITIL foundation lukte nog wel maar daarna stokte toch het geheel (en dat voor het itil bedrijf van NL...)

Nee nu bij een kleiner bedrijf (230 medewerkers) bevalt mij een stuk beter dan
De vrijheid die je als single hebt, heb je nooit meer als je in een relatie zit, hoe "vrij" je elkaar ook laat => PieterCK
All animals are equal but some animals are more equal than others=> George Orwell
  woensdag 30 november 2005 @ 10:05:27 #137
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_32690523
quote:
Op woensdag 30 november 2005 09:26 schreef PieterCK het volgende:

[..]

Nope, geen ex-TASser (die werken wel veel bij het bedrijf waar ik nu werk...) ben direct bij Pink begonnen..
Vanaf hun 1e belletje tot tekenen van het contract zat 2 weken, maar dat is ook het enige wat snel is gegaan........
Maar ITIL foundation lukte nog wel maar daarna stokte toch het geheel (en dat voor het itil bedrijf van NL...)

maakt me wel nieuwsgierig waar je nu zit eigenlijk.. benieuwd of ik nog oud collega's zou vinden daaro

Maar inderdaad.. veel positieve verhalen over Pink zul je van mij ook niet horen..
  woensdag 30 november 2005 @ 11:19:29 #138
23233 Hihat
Hoo! Gehoed.
pi_32691913
quote:
Op woensdag 30 november 2005 09:26 schreef PieterCK het volgende:

[..]

Probleem is dat zo'n bedrijfje over een jaar of drie toch weer opgeslokt wordt door één van de groteren en die eigen identitieit toch weer verliest...
Een pauw is een kip die in bloei staat
  woensdag 30 november 2005 @ 11:22:37 #139
118156 PieterCK
a.k.a. Ome PieterCK
pi_32691986
quote:
Op woensdag 30 november 2005 11:19 schreef Hihat het volgende:

[..]

Probleem is dat zo'n bedrijfje over een jaar of drie toch weer opgeslokt wordt door één van de groteren en die eigen identitieit toch weer verliest...
nope ze hebben juist aangegeven dat ze klein willen blijven, dus niet opgeslokt worden...
Maar goed dan zijn we ook weer paar jaar verder he
  woensdag 30 november 2005 @ 11:31:51 #140
23233 Hihat
Hoo! Gehoed.
pi_32692173
Tsja, denk jij echt dat directeuren/eigenaren niet streven naar winstmaximalisatie en groei?

Er komt altijd een punt dat ze een keer willen cashen, waarom heb je anders een bedrijf? Of door verkoop, of door een beursgang. In beide gevallen ligt het overnamespook op de loer.
pi_32751611
quote:
Op woensdag 30 november 2005 07:33 schreef avotar het volgende:
Kan aan mij liggen.. maar ik kan niet andes dan zeggen dat 2100 voor iemand van 19 absoluut niet laag is....
En 5 jaar ervaring.. jongen... relevantie zakelijke verkoopbare ervaring..
Ik was ook vanaf m'n 9e een beetje aan basic'en op de C64...
Klopt. was het ook niet (niet dat ik er nu slecht voor zit.)
Ja daar doelde ik op. 5 jaar werkervaring. Als ik mijn hobby erbij betrek dan was ik ook wel vanaf mijn 6e bezig ja Maar dat leek mij inderdaad voor dit topic geen relevante info.
Profiel opgeheven.
pi_32753218
Ik ben bijna afgestudeerd aan de opleiding HBO Bedrijfskundige Informatica. Gezien het feit dat ik moeder ben geworden zoek ik een parttime baan na mijn afstuderen. Weet iemand ICT werkgevers die geinteresseerd zijn in parttimers? Om het nog moeilijker te maken: Regio Oost Nederland bij voorkeur. Ik ben zelf bang dat het een speld, hooiberg verhaal zal worden, maar ja, ik ga er voor de vollen 100% voor om een 50 - 60 % baan te vinden
  vrijdag 2 december 2005 @ 14:22:55 #143
23233 Hihat
Hoo! Gehoed.
pi_32754599
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 13:25 schreef MaLo het volgende:
Ik ben bijna afgestudeerd aan de opleiding HBO Bedrijfskundige Informatica. Gezien het feit dat ik moeder ben geworden zoek ik een parttime baan na mijn afstuderen. Weet iemand ICT werkgevers die geinteresseerd zijn in parttimers? Om het nog moeilijker te maken: Regio Oost Nederland bij voorkeur. Ik ben zelf bang dat het een speld, hooiberg verhaal zal worden, maar ja, ik ga er voor de vollen 100% voor om een 50 - 60 % baan te vinden
Ik denk dat je niet specifiek op zoek moet naar een werkgever in de ICT-branch. Die zitten inderdaad niet zo te wachten op mensen die geen fulltime contract willen. De kosten daarvan zijn gewoon te hoog voor ze (je kunt bijvoorbeeld geen auto leasen voor 28 uur per week) en parttimers zijn niet zo flexibel inzetbaar.

Als ik jou was zou ik op zoek gaan naar een baan bij een IT-afdeling van een (liefst wat groter) bedrijf. Daar zijn parttimers veel makkelijker inpasbaar. Ik weet dat bijvoorbeeld Shell, Philips, Aegon, ING, Postbank genoeg parttimers op de IT-afdelingen hebben zitten. Is de Belastingdienst (Apeldoorn) misschien een optie voor je? Is een prima werkgever hoor, zeker voor IT-ers.
Dit soort organisaties is trouwens ook veel guller met vrije dagen, ook niet onbelangrijk voor moeders, lijkt me.

Leuke foto trouwens, jij met je dochter. Stop die maar bij je CV. Dan word je wel aangenomen
pi_32754858
quote:
probeer reedbusiness in doetinchem eens.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_32760156
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 12:15 schreef Bierie het volgende:

Ja daar doelde ik op. 5 jaar werkervaring. Als ik mijn hobby erbij betrek dan was ik ook wel vanaf mijn 6e bezig ja Maar dat leek mij inderdaad voor dit topic geen relevante info.
Nog relevanter is: welk soort werkervaring? 5 jaar lang PHP scripten is immers iets anders dan serieus met software engineering bezig zijn.
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
  vrijdag 2 december 2005 @ 17:46:15 #146
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_32760314
Nooit meer detachering voor mij in ieder geval, daar ben ik nu wel achter na 8 jaar.

Heerlijk zo'n goede vaste baan.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_32763071
Hihat en Kareltje_de_Grote, bedankt voor jullie tips . Ik denk dat ik het inderdaad maar ga proberen bij IT afdelingen i.p.v IT bedrijven. Apeldoorn is goed te doen met de auto (ik woon zelf in Twente), Doetinchem is een stukje lastiger te bereiken vanuit hier. Ik zoek werk vanaf half februari, dus ik heb nog zo'n 2 maanden om iets te vinden.
pi_32765652
quote:
Achmea in Apeldoorn?

Grote IT afdeling(en). Werk er zelf ook op het moment.
  vrijdag 2 december 2005 @ 22:17:09 #149
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_32766929
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 21:25 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Achmea in Apeldoorn?

Grote IT afdeling(en). Werk er zelf ook op het moment.
Heb ik ook nog een jaar gezeten, Serverbeheer, doe Alex(ander) de groeten.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 2 december 2005 @ 22:58:39 #150
23233 Hihat
Hoo! Gehoed.
pi_32768079
Voor het geval dat MaLo het nog niet zelf gevonden had:

http://www.belastingdienst.nl/ict/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')