Die 1500 is wel bruto he.quote:Op donderdag 26 januari 2006 13:56 schreef Speedo666 het volgende:
Al die microsoft, cisco, itil en wat dies meer zij stelt niks voor.
Verwacht dan ook niet dat je een hoog salaris krijgt alls je deze papieren hebt.
Wat interesseert het mij nou dat je weet hoe je policies moet aanzetten in XP?
Ik wil je in de discussie hebben zitten waarin wij op basis van ons bedrijfsmodel en onze infrastructuur een gewenste situatie opzetten waarbij we een zo efficient mogelijke infrastructuur kunnen inzetten zodat iedereen snel kan werken met zo min mogelijk downtime.
Ik noem maar wat op. Als je daar een uur over kunt lullen met alle voors en tegens dan ben je 10 keer meer waard dan een mongool die xp kan installeren.
Verder is het godsgeklaagd dat MBO gasten hier liggen te zeuren dat 1500 EUR te weinig is voor MCSE of wtf. HET STELT NIKS VOOR.
Yep en dat is 3300 florijnen en dat is veel geld voor het configureren van een router of het instellen van rechten in XP.quote:
Hear, hear..quote:Op donderdag 26 januari 2006 17:20 schreef Speedo666 het volgende:
Als je zo graag meer wil verdienen, dien je ook wat meer te leren. Wordt software engineer,
Blijft natuurlijk nog het feit over dat een MSCE-er in nederland aanmerkelijk lager betaald wordt dan in de rest van de wereld. Je hebt wel gelijk voor een deel, maar MSCE afdoen als "leuk dat je WinXP kunt installeren" doet MSCE-ers zwaar tekort.quote:Op donderdag 26 januari 2006 17:20 schreef Speedo666 het volgende:
[..]
Yep en dat is 3300 florijnen en dat is veel geld voor het configureren van een router of het instellen van rechten in XP.
Als je zo graag meer wil verdienen, dien je ook wat meer te leren. Wordt software engineer, informatiemanager, SAP consultant. Waarschijnlijk wel HBO minimaal, maar tegenwoordig kan dat versneld als je van het MBO af komt.
1500 euro bruto is maar een paar honderd euro meer dan minimumloon.quote:Op donderdag 26 januari 2006 17:20 schreef Speedo666 het volgende:
[..]
Yep en dat is 3300 florijnen en dat is veel geld voor het configureren van een router of het instellen van rechten in XP.
Als je zo graag meer wil verdienen, dien je ook wat meer te leren. Wordt software engineer, informatiemanager, SAP consultant. Waarschijnlijk wel HBO minimaal, maar tegenwoordig kan dat versneld als je van het MBO af komt.
Het probleem met het MCSE-certificaat is, dat veel mensen het weekend voor een examen een paar braindumps downloaden, in hun kop stampen, en vervolgens het examen met goed resultaat afsluiten. Een week later zijn ze vrijwel alles wat ze hebben geleerd weer vergeten. Een MCSE-certificaat kan zeker een meerwaarde hebben, maar alleen wanneer iemand het op de 'nette' manier heeft behaald.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 20:05 schreef RonaldV het volgende:
Blijft natuurlijk nog het feit over dat een MSCE-er in nederland aanmerkelijk lager betaald wordt dan in de rest van de wereld. Je hebt wel gelijk voor een deel, maar MSCE afdoen als "leuk dat je WinXP kunt installeren" doet MSCE-ers zwaar tekort.
Saai en weinig praktijkgericht. Veel werkgevers weten uberhaupt niet wat het is. Je hebt wel de juiste richting gekozen :-) Er is gewoon een tekort aan software engineers die volgens de regelen der kunst werken.quote:Op zondag 5 februari 2006 10:51 schreef whosvegas het volgende:
Wat denken jullie van de AMBI opleiding?
Heel goed, ga zo door! Alle kennis die je opdoet is meegenomen. En dat je dat met een papiertje kunt 'bewijzen' is natuurlijk nooit slecht.quote:Ben nu bezig met de HP (software engineering) lijn, binnenkort examen!
Dat ik AMBI SE doe is voor mij vanzelfsprekend, ik heb tenslotte een baan als programmeur en ik vind het leuk om te doen, kijk maar op m'n homepagequote:Op zondag 5 februari 2006 12:14 schreef rekenwonder het volgende:
[..]
Saai en weinig praktijkgericht. Veel werkgevers weten uberhaupt niet wat het is. Je hebt wel de juiste richting gekozen :-) Er is gewoon een tekort aan software engineers die volgens de regelen der kunst werken.
[..]
Heel goed, ga zo door! Alle kennis die je opdoet is meegenomen. En dat je dat met een papiertje kunt \'bewijzen\' is natuurlijk nooit slecht.
Volgens mij heb je daar juist wel veel aan in de praktijk......althans werkgevers zien zulke dingen graag.quote:Op zondag 5 februari 2006 22:03 schreef whosvegas het volgende:
.......dat gaat over het opstellen van eindrelaties en van daaruit wordt een invariant afgeleid. Op zich heb je er in de praktijk niet zoveel aan, ................
Inderdaad, dat zie je ook direct terug in de "slagingspercentages"; het is geen uitzondering als mensen 3x zakken voor 70-290. MCSE 2003, mits op nette wijze behaald is zeker iets waard. Ik ben van mening dat je ook met VMWare of Virtual PC het 1 en ander moet hebben gedaan om je voor te bereiden en om features in actie te zien.quote:Op zondag 5 februari 2006 10:10 schreef Magneet het volgende:
MCSE is trouwens met de huidige manier van examens echt niet meer zomaar te doen hoor met een weekendje alles erin stampen. Er komen steeds meer vragen waarbij je zelf alle kliks moet doen en dat moet precies goed want met 1 foute klik ben je heul veul punten kwijt. Bij NT4 kon het zeker, 2000 werd het al moeilijker maar met 2003 moet je echt wel wat kunnen om ze te halen
Werkervaring is ook nogal overschat op bepaalde gebieden. Het probleem is dat als je steeds op dezelfde plek zit je op een beperkt gebied expertise opbouwt. Ook kan het zijn dat taken zo erg zijn uitgesplitst dat je ook nauwelijks meer contact met de organisatie hebt en juist dat aspect, zowel communicatieve als schrijftelijke vaardigheden zijn mijns inziens essentieel. Daar kun je een onderscheid mee maken.quote:Op zondag 5 februari 2006 10:01 schreef hace_x het volgende:
Wat is er niet netjes aan alles in je kop stampen een weekend voor het examen?
Wat dat betreft zijn alle papiertjes waardeloos en kan een werkgever beter varen op werkervaring die iemand in zijn CV heeft staan.
Dat zei de docent ook die mij examentraining heeft gegeven, AMBI HP1 heeft de laatste jaren een slagingspercentage van rond de 50%. Ik vroeg hoe dat kwam, heel veel examenkandidaten hebben nog moeite met basis dingen (zoals het afsplitsen van een domein van een kwantor). Dat soort dingen kan ik inmiddels wel dromenquote:Inderdaad, dat zie je ook direct terug in de "slagingspercentages"; het is geen uitzondering als mensen 3x zakken voor 70-290. MCSE 2003, mits op nette wijze behaald is zeker iets waard. Ik ben van mening dat je ook met VMWare of Virtual PC het 1 en ander moet hebben gedaan om je voor te bereiden en om features in actie te zien.
Je slaat de spijker wat mij betreft op de kop. Ook in een ander topic gaf je al aan dat het vooral bij grote organisaties het geval kan zijn dat alle taken zo ver zijn uitgesplitst dat de ervaring die je als medewerker op kunt doen wordt ingeperkt.quote:Op maandag 6 februari 2006 19:39 schreef drexciya het volgende:
Werkervaring is ook nogal overschat op bepaalde gebieden. Het probleem is dat als je steeds op dezelfde plek zit je op een beperkt gebied expertise opbouwt. Ook kan het zijn dat taken zo erg zijn uitgesplitst dat je ook nauwelijks meer contact met de organisatie hebt en juist dat aspect, zowel communicatieve als schrijftelijke vaardigheden zijn mijns inziens essentieel. Daar kun je een onderscheid mee maken.
Mee eens,quote:Op dinsdag 7 februari 2006 13:37 schreef hace_x het volgende:
[..]
Je slaat de spijker wat mij betreft op de kop. Ook in een ander topic gaf je al aan dat het vooral bij grote organisaties het geval kan zijn dat alle taken zo ver zijn uitgesplitst dat de ervaring die je als medewerker op kunt doen wordt ingeperkt.
On topic: Wat dat betreft is het interessanter om te werken bij een 'kleinere' werkgever omdat je dan het hele scala aan werk kunt/mag doen vanaf het contact met de klant, analyseren, afbakening, programmeren, testfase, oplevering rework onderhoud etcetera. En daarmee kun je dus ook in de breedte ervaring opdoen en zien wat je zelf het meest interessant vindt aan IT werk.
Niet iedere detacheerder heeft zulke "boeiende" en afwisselende klussen in de aanbieding. Sommige detacheerders dumpen mensen domweg bij een bedrijf en doen dan een half jaar of meer niks voor je, afgezien dat je steeds op dezelfde plek blijft.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 17:53 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Mee eens,
Maar toch heeft een grote detacheerder als voordeel dat je bij verschillende soorten klanten/branches terecht komt waardoor je bredere kennis op doet van verschillende branches en hun bedrijfsprocessen.
Zo zat ik 2 weken geleden bijvoorbeeld bij een energie-leverancier en doe ik nu een migratieklus voor een reisbureau.
Klopt bij een detacheerder moet je naar mijn idee wat meer voor jezelf opkomen. Zodra zij je ergens neer hebben gezet vinden ze het prima want op dat moment wordt er geld aan je verdient. Als je wat anders wilt moet je inderdaad wel ff zeuren en klagen.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:10 schreef drexciya het volgende:
[..]
Niet iedere detacheerder heeft zulke "boeiende" en afwisselende klussen in de aanbieding. Sommige detacheerders dumpen mensen domweg bij een bedrijf en doen dan een half jaar of meer niks voor je, afgezien dat je steeds op dezelfde plek blijft.
Dat laatste is gevaarlijk, want in de IT kun je heel snel achter de feiten aanlopen. Je moet dus zelf ook initiatief nemen en zorgen dat je bijblijft of in ieder geval niet stil blijft staan.
En daarom is dit zo'n fijn topic..quote:Op woensdag 8 februari 2006 09:12 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Klopt bij een detacheerder moet je naar mijn idee wat meer voor jezelf opkomen. Zodra zij je ergens neer hebben gezet vinden ze het prima want op dat moment wordt er geld aan je verdient. Als je wat anders wilt moet je inderdaad wel ff zeuren en klagen.
Maar ook als je bij bijvoorbeeld een overheidsinstelling aan de slag gaat moet je op blijven passen dat je door blijft groeien, en niet over 5 jaar nog hetzelfde doet. Tenzij je dit graag wilt uiteraard.
Ervaring is wat nu telt. Mijn gut feeling zegt dat HBO dan wel WO op dit moment weinig uitmaakt voor het vinden van een baan. Ik denk dat vooral de MBO'ers nu een probleem hebben om een baan te vinden (zoals in de gehele niet-IT sector).quote:Op woensdag 8 februari 2006 17:31 schreef bartos88 het volgende:
De Salarissen die ik hier lees en de problemen met vinden van een baan, zijn dat ook WO-ers?
Hebben WO-ers nou echt een voordeel boven HBO-ers bij het vinden van een baan en bij de hoogte van het salaris? Hebben werkgevers liever WO-ers of HBO-ers??
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 8 februari 2006 19:56 schreef MaLo het volgende:
Ik heb morgen een gesprek bij Unit 4 Agresso, ik ben benieuwd. Iemand ervaring met dit bedrijf?
Deze week heb ik mijn diploma HBO Bedrijfskundige Informatica behaald. Geslaagd met een 8.
Ok bedankt, maar is het ook niet andersom? dat HBO-ers meer gewild zijn dan WO-ers vanwege meer stages enzo?quote:Op woensdag 8 februari 2006 21:11 schreef rekenwonder het volgende:
[..]
Ervaring is wat nu telt. Mijn gut feeling zegt dat HBO dan wel WO op dit moment weinig uitmaakt voor het vinden van een baan. Ik denk dat vooral de MBO'ers nu een probleem hebben om een baan te vinden (zoals in de gehele niet-IT sector).
Zie ook: Ervaringen met werkgevers binnen de ICT
Gefeli,quote:Op woensdag 8 februari 2006 19:56 schreef MaLo het volgende:
Ik heb morgen een gesprek bij Unit 4 Agresso, ik ben benieuwd. Iemand ervaring met dit bedrijf?
Deze week heb ik mijn diploma HBO Bedrijfskundige Informatica behaald. Geslaagd met een 8.
Gefeli...quote:Op woensdag 8 februari 2006 19:56 schreef MaLo het volgende:
wat is regio dan?quote:Op donderdag 9 februari 2006 11:53 schreef MaLo het volgende:
Dank jullie voor de felicitaties.
Het gesprek dat ik vanmorgen had was voor een supportfunctie. Telefonische ondersteuning en gebruikerstrainingen geven. Iets beneden mijn niveau, maar als startfunctie lijkt het me niet verkeerd. Bovendien, zoveel parttime ICT functies in mijn regio zijn er niet. De functie zou voor 3 dagen in de week te vervullen zijn, en sowieso op vrijdag vrij. Volgende week hoor ik meer. Het lijkt me in ieder geval leuk, ik hoop dat het wat wordt!
En mijn 8 blijft deze hele week nog leuk hoor
Helemaal juist: Twentequote:Op donderdag 9 februari 2006 12:09 schreef Mark het volgende:
De signature suggereert het Oosten des lands
Dat is zeker niet waar. In ieder geval bij ons kijken ze zeker verder dan enkel het papiertje en wordt er ook sterk doorgevraagd wat de reden achter bepaalde lage of hoge cijfers is. En terecht, iedereen kan immers in 8 jaar een HBO-diploma met enkel zessen halen.quote:Op donderdag 9 februari 2006 10:25 schreef avotar het volgende:
[..]
Gefeli...![]()
![]()
Geniet ook nog maar even van die 8.. want niemand zal daar ooit nog iets van waarde aan hechten...![]()
wie zijn ons dan?quote:Op donderdag 9 februari 2006 22:12 schreef rekenwonder het volgende:
[..]
Dat is zeker niet waar. In ieder geval bij ons kijken ze zeker verder dan enkel het papiertje en wordt er ook sterk doorgevraagd wat de reden achter bepaalde lage of hoge cijfers is. En terecht, iedereen kan immers in 8 jaar een HBO-diploma met enkel zessen halen.
quote:Op donderdag 3 november 2005 08:54 schreef vogeltjesdans het volgende:
Je moet gewoon voor het bedrijfsleven gaan werken waar je wel gewaardeerd wordt en ook nog eens een stuk beter verdient. Ik ken MCSE-ers bij Centric die halverwege de 30 zijn en 1500,- per maand verdienen. Bruto.
vind je het gek , ze zoeken mensen meteen:quote:Op woensdag 25 januari 2006 12:12 schreef SimtekF1 het volgende:
Trouwens, iemand ervaring met Peak IT?
Heb net een gesprek gehad en dat ging lekker en opzich klinkt het allemaal erg goed, alleen dat salaris he.
Rond de ¤1200, ¤1100,- bruto.![]()
Maar opzich kun je er wel verder leren, dat dan weer wel.
Pfff lastige shit allemaal.
Op MBO Informatica opleidingen wordt tegenwoordig in het 1e jaar al begonnen met ITIL. Als HAVO en VWO student is dat dan niet het geval, maar misschien iets voor de Middelbare opleidingen om er mee te beginnen.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 07:51 schreef donald_dick het volgende:
[..]
vind je het gek , ze zoeken mensen meteen:
Afgeronde opleiding HAVO, VWO of MBO Informatica;
maar wel 3 jaar ervaring met ITIl![]()
wie heeft ITIL ooit een sgehad op zijn middelbare school
maar waarom begint HBO informatica dan met Prince2quote:Op vrijdag 10 februari 2006 08:51 schreef WaSTeiL het volgende:
[..]
Op MBO Informatica opleidingen wordt tegenwoordig in het 1e jaar al begonnen met ITIL. Als HAVO en VWO student is dat dan niet het geval, maar misschien iets voor de Middelbare opleidingen om er mee te beginnen.
Ja ja.. maar uiteraard is er nog wel een verschil tussen een cursus prince2 en ervaring... of itil wat dat betreft..quote:Op vrijdag 10 februari 2006 09:02 schreef donald_dick het volgende:
[..]
maar waarom begint HBO informatica dan met Prince2
Ik ben al gebeld dat ik op tweede gesprek mag komenquote:Op donderdag 9 februari 2006 11:53 schreef MaLo het volgende:
Dank jullie voor de felicitaties.
Het gesprek dat ik vanmorgen had was voor een supportfunctie. Telefonische ondersteuning en gebruikerstrainingen geven. Iets beneden mijn niveau, maar als startfunctie lijkt het me niet verkeerd. Bovendien, zoveel parttime ICT functies in mijn regio zijn er niet. De functie zou voor 3 dagen in de week te vervullen zijn, en sowieso op vrijdag vrij. Volgende week hoor ik meer. Het lijkt me in ieder geval leuk, ik hoop dat het wat wordt!
En mijn 8 blijft deze hele week nog leuk hoor
Dat lijkt me een beetje optimistischquote:Op vrijdag 10 februari 2006 17:25 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
mijn inschatting, 2000 bruto..
De ITIL-hype is toch alweer voorbij?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 08:51 schreef WaSTeiL het volgende:
[..]
Op MBO Informatica opleidingen wordt tegenwoordig in het 1e jaar al begonnen met ITIL. Als HAVO en VWO student is dat dan niet het geval, maar misschien iets voor de Middelbare opleidingen om er mee te beginnen.
doet er maar 500 vanaf ben ik bangquote:Op vrijdag 10 februari 2006 17:25 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
mijn inschatting, 2000 bruto..
op zich niet maar ze noemen het andersquote:Op vrijdag 10 februari 2006 18:52 schreef rekenwonder het volgende:
[..]
De ITIL-hype is toch alweer voorbij?
Volgens mij noemen ze het nog steeds ITIL.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 19:04 schreef Magneet het volgende:
op zich niet maar ze noemen het anders
Hoe dan?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 19:04 schreef Magneet het volgende:
[..]
op zich niet maar ze noemen het anders
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |