abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31960867
Iemand ervaring bij Ordina? Schijnt ook een goede werkgever te zijn.
pi_31960953
poffen en blasen en doen dat ze alles zijn. En veel geld hebben maar ze hebben geen stuiver..
Dat zijn de ict basen van kleine bedrijven...
pi_31961254
ORDINA???!!! De grootste criminelen in de ICT detachering.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_31961295
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 14:17 schreef hace_x het volgende:

[..]

Stel je hebt 2300 bruto en een leasewagen ter waarde van 500 (dat bruto ingehouden wordt op je salaris door je werkgever). Wat zeg jij dan dat je salaris is? Zeg je dan: 2800 EN ik heb een leasebak! of zeg je: 2300 en ik heb een leasebak! of zeg je: 1800 EN ik heb een leasebak!
De leaseauto hoort niet te worden ingehouden op je salaris. Dan kan je net zo goed een eigen auto kopen. Wel kan de werkgever een vergoeding vragen als je boven een bepaald leasebedrag komt.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_31961380
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 15:51 schreef gv het volgende:
Alweer een tijdje ben ik op zoek naar een nieuwe/andere baan. Dit omdat ik bij mijn huidige werkgever niet verder kan groeien, iets dat ik zeker wil...
Vandaar mijn vraag, wat zijn leuke/goede werkgevers binnen de ICT. M.a.w. wat zijn jullie ervaringen en toekomstmogelijkheden bij de verschillende werkgevers.....dit omdat deze info natuurlijk never op de website van bedrijven staat!

Alvast bedankt voor de info!
Heb je geen strafblad?
Kijk eens op www.dto.nl
DTO is een zelfstandig agentschap wat onder het Ministerie van Defensie valt. Zij leveren niet alleen diensten aan Defensie, maar ook aan andere overheden. Er wordt momenteel bij DTO enorm veel personeel gezocht. Zeker in Maasland.

Goede baas: super arbeidsvoorwaarden, veel doorgroei mogelijkheden.
pi_31961676
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 14:58 schreef vogeltjesdans het volgende:
waarom?
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  vrijdag 4 november 2005 @ 15:13:32 #57
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_31961762
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 13:16 schreef avotar het volgende:

[..]

Daar doe ik geen uitspraak over hier op het forum.. maareh.. ik kan voor mezelf spreken: zeer marktconform....
Ah CMG'ers. Altijd heel correct.

Auto werd bij mij niet meegerekend over het salaris, weet niet hoe 't nu zit. Wel bij de belasting trouwens maar da's normaal.
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:02 schreef ToBe het volgende:

[..]

Heb je geen strafblad?
Kijk eens op www.dto.nl
DTO is een zelfstandig agentschap wat onder het Ministerie van Defensie valt. Zij leveren niet alleen diensten aan Defensie, maar ook aan andere overheden. Er wordt momenteel bij DTO enorm veel personeel gezocht. Zeker in Maasland.

DTO, heb ik jaren gezeten ook.

Je zult er zeker niet doordraaien van de stress.

Hebben ze nou nog steeds dat enge LAN2000? Of is Mulan er nu al?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_31961823
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 14:59 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

De leaseauto hoort niet te worden ingehouden op je salaris. Dan kan je net zo goed een eigen auto kopen. Wel kan de werkgever een vergoeding vragen als je boven een bepaald leasebedrag komt.
succes maar een lease auto wordt altijd ingehouden op je salaris.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_31961853
Helaas rekent de belastingdienst de lease-auto wel mee met het salaris.

Maar ik zie de lease-auto als een extratje waar je gebruik van kunt maken.
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:15 schreef Joene het volgende:

[..]

succes maar een lease auto wordt altijd ingehouden op je salaris.
Dus als je geen lease-auto neemt krijg je meer salaris?

[ Bericht 26% gewijzigd door kareltje_de_grote op 04-11-2005 15:35:53 ]
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_31962269
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 14:58 schreef vogeltjesdans het volgende:
Waar baseer je dat op???
pi_31962280
Ordina staat nog steeds in top 10 van beste werkgevers hoor....
pi_31962455
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:16 schreef kareltje_de_grote het volgende:
In mijn geval wel

Een lease auto is ook gewoon verkapt loon
pi_31962477
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:16 schreef kareltje_de_grote het volgende:

Dat zou erg triest zijn...
Nu verdien ik rond de 2800 bruto en dan 2300 omdat ik een lease auto heb?
pi_31962854
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:32 schreef Lightning het volgende:
Ordina staat nog steeds in top 10 van beste werkgevers hoor....
Toch niet volgens hun werknemers.
pi_31963141
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:11 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

waarom?
Een collega van me heeft er gewerkt. Werd gedwongen om dagelijks te programmeren op een laptop. Geen fatsoenlijk bureau of stoel, geen extern beeldscherm of toetsenbord, zelfs geen muis. Van pure ellende heeft hij maar een toetsenbord van thuis meegenomen. Dat was na twee dagen ineens verdwenen. Hij heeft een keer of vier, vijf gevraagd of hij een fatsoenlijke werkplek voor zijn werkzaamheden kon hebben. Daar was volgens zijn BUM geen geld voor. En zeuren over ergonomie moest hij ook maar liever niet doen, want er kwamen bezuinigingen aan en wie lastig was...

Het gevolg was dat de collega een derdegraads RSI heeft opgelopen in zijn rug en schouder. Hij komt er waarschijnlijk nooit meer vanaf. Hierdoor kan hij nu niet meer fulltime zijn werk als programmeur utvoeren, hetgeen een flinke financiele aderlating betekent.

Hij heeft zich op aanraden van zijn huisarts en fysiotherapeut ziek gemeld. Reintegratieplan opgesteld volgens Wet Poortwachter bij de arbodienst, zou zes weken duren voor hij weer aan de slag mocht. Ordina heeft toen haar eigen arbo-arts ingeschakeld. Na een gesprek van nog geen tien minuten werd hem doodleuk verteld dat hij maandag weer kon beginnen, mits er een extern toetsenbord voor hem op de werkplek stond. De aanhoudende pijn in rug en schouder kon volgens de arboarts best verholpen worden door het slikken van paracetamollen.

Dus de collega dan maar terug naar Ordina, tegen beter weten in. Ja, wat moet je anders, anders is het werkweigering. Twee dagen na zijn betermelding kreeg hij in een gesprek met zijn BUM te horen dat hij niet voldeed en dat hij bij de bezuinigingsronde van 250 man zat.

Kortom, RSI voor het leven en je staat op straat. Dat vind ik crimineel.
  vrijdag 4 november 2005 @ 16:01:56 #66
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_31963144
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 14:59 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Eh.. natuurlijk je hebt gelijk.. nou goed... wat zeg jij dat je salaris is, als je 2300 euro verdient, en een leasebak mag rijden die zorgt voor een catalogusbijtelling van 600 per maand, waarvan je zelf 100 bijlegt omdat je voor je functie eigenlijk maar een leasebak van 500 mag rijden..

Nou.. nu is de vraag al een stuk interessanter
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
pi_31963255
Met de catalogusbijtelling bedoel je de totale leaseprijs per maand? Dan is een eigen bijdrage van 100,- per maand niet zo gek.
pi_31963358
iemand ervaring met peak-it..? daar ben ik nu uitgenodigt voor een 2de gesprek
Een juichtoon da-vre langs de velden
Voor ons dierbaar rood en wit > ajax.nl
pi_31963499
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 16:01 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Een collega van me heeft er gewerkt. Werd gedwongen om dagelijks te programmeren op een laptop. Geen fatsoenlijk bureau of stoel, geen extern beeldscherm of toetsenbord, zelfs geen muis. Van pure ellende heeft hij maar een toetsenbord van thuis meegenomen. Dat was na twee dagen ineens verdwenen. Hij heeft een keer of vier, vijf gevraagd of hij een fatsoenlijke werkplek voor .......
Dat zijn geen grappen nee. Maar toch heb ik tot op heden geen slechte dingen over ordina gehoord, was/ben van plan om bij hun tegaan werken vandaar.
De mensen die ik daar ken/gesproken heb, geven aan dat er goede doorgroeimogelijkheden zijn en er agressief geinvesteerd wordt in het personeel.

Maargoed, nu hoor ik ook eens dat het niet alleen maar positieve dingen zijn die zich daar afspelen:)
  vrijdag 4 november 2005 @ 16:20:21 #70
13250 Lod
Sapere aude!
pi_31963756
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 16:13 schreef Lightning het volgende:
Maargoed, nu hoor ik ook eens dat het niet alleen maar positieve dingen zijn die zich daar afspelen:)
Elk bedrijf zal zijn goede en zijn slechte verhalen hebben. Ik heb zoiets bij mijn oude werkgever Triple-P. Binnengehaald met gouden bergen, binnen een maand zat ik bij een klant geplaatst die niets te maken had met mijn functie. Wel leuk werk trouwens dus echt hard heb ik ook niet lopen klagen . Toen werd ik bij een andere klant gezet wat een leuk bedrijf was maar wat qua werk ver, maar dan ook ver beneden mijn niveau lag. Dit heb ik aangegeven, werd echter steeds maar aan het lijntje gehouden. "Ja we hebben misschien een andere klus voor je, volgende maand ben je daar weg". En een dag later hoorde ik van de klant dat ze met Triple-P hadden afgesproken dat ik er nog een half jaar zou blijven. Ik ben gelijk ander werk gaan zoeken , ze moeten natuurlijk gaan liegen

Ik zat me net te bedenken, was er niet ooit zo'n website waar mensen wat konden schrijven over het bedrijf waar ze werkten?
GNU Terry Pratchett
pi_31963956
Kijk eens op www.indewandelgang.nl

Investeren doen ze bij ordina wel ja. Helaas niet in mensen maar in wat ze met die mensen kunnen. Zo worden mensen op MCSE bootcamps gestuurd die verder nul ervaring hebben Het gaat daar alleen om het papiertje zodat ze tegen een hoger uurtarief weggezet kunnen worden.
pi_31963993
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 16:20 schreef Lod het volgende:

[..]

Elk bedrijf zal zijn goede en zijn slechte verhalen hebben. Ik heb zoiets bij mijn oude werkgever Triple-P. Binnengehaald met gouden bergen, binnen een maand zat ik bij een klant geplaatst die niets te maken had met mijn functie. Wel leuk werk trouwens dus echt hard heb ik ook niet lopen klagen . Toen werd ik bij een andere klant gezet wat een leuk bedrijf was maar wat qua werk ver, maar dan ook ver beneden mijn niveau lag. Dit heb ik aangegeven, werd echter steeds maar aan het lijntje gehouden. "Ja we hebben misschien een andere klus voor je, volgende maand ben je daar weg". En een dag later hoorde ik van de klant dat ze met Triple-P hadden afgesproken dat ik er nog een half jaar zou blijven. Ik ben gelijk ander werk gaan zoeken , ze moeten natuurlijk gaan liegen

Ik zat me net te bedenken, was er niet ooit zo'n website waar mensen wat konden schrijven over het bedrijf waar ze werkten?
http://www.indewandelgang.nl
pi_31964231
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 16:26 schreef vogeltjesdans het volgende:
Kijk eens op www.indewandelgang.nl

Investeren doen ze bij ordina wel ja. Helaas niet in mensen maar in wat ze met die mensen kunnen. Zo worden mensen op MCSE bootcamps gestuurd die verder nul ervaring hebben Het gaat daar alleen om het papiertje zodat ze tegen een hoger uurtarief weggezet kunnen worden.
Maar uiteindelijk is de werknemer wel hoger gekwalificeerd.... (Ik snap je .02 cts wel)
pi_31964425
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 15:02 schreef ToBe het volgende:

[..]

Heb je geen strafblad?
Kijk eens op www.dto.nl

Ziet er best interessant uit...vragen alleen veel Senior...
Ben zelf ook wel op zoek naar een baan waar ik met veel verschillende projecten/ervaringen te maken krijg. Probleem is alleen vaak dat als je kiest voor een specifiek vakgebied (waar je vaak opleiding in krijgt bij de grote ICT bedrijven) je een probleem hebt als je iets anders wil gaan doen. M.a.w. je hebt natuurlijk een concurentiebeding in je contract staan en dat geeft bij solliciteren binnen je vakgebied een probleem!
Heb nu overigens geen concurentiebeding...
pi_31964763
Moet je eens kijken bij www.valid.nl, zitten trouwens in Eindhoven en Maastricht. Een klein ict bedrijf waar men wordt gedetacheerd. Hebben onlangs weer veel personeel en contracten binnegehaald volgens mij, daar vragen ze altijd mensen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Randa_v op 04-11-2005 16:57:07 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')