abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31435282
SMSFRAUDE bij Big Brother!!!

Ik heb dit verhaal uit eerste hand en is verteld door Gert-Jan van BBIII the battle . Hij heeft mij dit verteld in een kroeg was (is) niet bedoeld voor publicatie. Vier jaar geleden deed een heel goede vriend, Gert-Jan de Boer (ik weet niet of hij dit leuk vind dat ik zijn naam vol schrijf, zeker niet na dat gesijk van die nepaangifte over drogering) mee met Big Brother the Battle. Ik weet wel dat hij furieus zal zijn omdat ik dit post, maar na gisteravond wordt het voor mij te gek.

Hij was in de finale derde geworden. Twee weken nadat hij uit het huis was vertrokken is hij benaderd door ene X (ik weet zijn naam niet, maar hij wel) van Golden Bytes BV. Met de vraag of hij de belrecords voor 100.000 Euro wilde kopen van de finaleavond. Daaruit bleek klip en klaar dat hij, en niet Sandy de winnares was geworden van de derde editie. Hij is daar niet op ingegaan, hij geloofde het wel, hij was moe en wilde verder. Een week daarna werd wederom dit aangeboden voor 10.000 Euro. Ook hier heeft hij geen gehoor aan gegeven.

De medewerker zag al in dat het kansloos was om hier geld uit te slaan maar heeft toch de gegevens overhandigt. Gert-Jan heeft deze gegevens behoorlijk bestudeerd en kwam er inderdaad achter dat hij had gewonnen. Zijn baan en zijn gevoel, dit project was afgelopen hebben er voor gezorgd dat hij niets met deze gegevens heeft gedaan. Hij was tevens te schijterig om het tegen John de Mol op te nemen. Ik weet niet wat hij met die gegevens heeft gedaan.
Waarschijnlijk heeft hij deze nog. Hij was wel pissed-off en heeft wat dingetjes uit laten zoeken.

Golden Bytes doet de Belspelletjes en sms activiteiten van Endemol. Golden Bytes is destijds een onderdeel geweest van Gouden Kooi BV. Een BV opgericht voor Big Brother door John de Mol destijds. Er gaan miljoenen in deze BV om, laatst is er weer een venture capital rondje geweest die
het benodigde geld heeft opgehaald. Zie verder www.goldenbytes.com. De reden van wie er in het programma blijven of wie de winnaar wordt heeft twee redenen. Wie is belangrijk voor het plot en met betrekking tot de winnaar wie past het meest bij de doelgroep van de zender. (In het
geval dat Jim bij Idols tweede werd is omdat hij voor de wet niet oud genoeg was om op te treden en derhalve de winnaar Jamai werd) Kortom zo worden terechte winnaars als Koos, Gert-Jan en Margriet op het ereschavot op een ander plaats geplaatst dan waar ze recht op hebben (en de
geldprijzen die hun door de neus wordt geboord. Voor Koos werd een nog zuurdere oplossing gevonden maar dat is omdat ze bij BB twee nog niet de mogelijkheid hadden om e.e.a. te beïnvloeden via de stemmingen.

Even terug te komen op Golden Bytes. De mensen stemmen via een nummer (in
dit geval 1010 en geven een naam door. Dit heet Content Scanning. Dit gaat via een centraal nummer en de server van Golden Bytes distilleert de namen en houdt de telling bij. Dit is pas te checken of dit klopt bij Golden Bytes zelf. Drie jaar geleden was de techniek wel zo ver maar werd
nog niet gehanteerd door Golden Bytes. Er werd op aparte nummers gebeld en gesmsst door kijkers en ieder telefoonnummernummer krijgt bij ieder gebeld nummer of ieder ontvangen berichtje een extra stem.

Dit is heel makkelijk te verifiëren. Namelijk bij de providers de inbound calls op te vragen en de inbound sms. Immers wat ontvangen is door Big Brother (Golden Bytes) is ook verstuurd door degene die de (mini)factuur ontvangt. Dit heet micro payments.

Met een beetje kennissen bij KPN kan je er zo achter komen wie wie gebeld heeft en je geeft gewoon de nummers van de deelnemers door. Nu komen natuurlijk niet alle smssjes en telefoontjes van KPN naar KPN dit gaat ook via andere carriers zoals (toen Libertel, Ben, Telfort en.. KPN.

Gert-Jan heeft niets met deze gegevens gedaan en wordt zelfs een beetje kwaad als ik hem hier weer op attendeer. Een jaar geleden waren de uitreikingen van de TMF awards die al 's ochtends vertelde dat Marco Borsato had gewonnen terwijl er 's avonds nog gestemd kon worden. Er zijn
toen kamer vragen gesteld door Jan de Wit van de SP aan Minister Donner.

Let wel Big Brother heeft geen licentie om dit kanspsel te doen. En is dus strijdig met de wet. De heer Donnner heeft zich in slaap laten sussen dat dit soort programma;s slechts enkele tienduizenden euro;s op leveren en niet meer. (Het kost meer dan dat het oplevert). Aangezien er meer prangerder issues in de Nederlandse samenleving zijn.

FOK de FIK erin!! Laat jezelf en het Nederlandse publiek deze miljoenen zwendel niet aanleunen. Stuur een berichtje naar j.dwit@tweedekamer.nl.
Hij is Tweede Kamerlid voor de SP en hij zoekt steun om dit aanhangig te maken zodat dit voor eens en altijd wordt gestopt. In andere landen is hier wetgeving voor. Aangezien Endemol geen licnetie heeft wil hij hier een einde aan maken. Hij heeft echter jullie steun nodig.

Hieronder een standaard brief die je copy paste kan doen en per e-mail
kan versturen naar Jan de Wit.

Tweede Kamer
SP Fractie
T.a.v. J. de Wit
Den Haag

Geachte heer De Wit,

Ik heb vernomen dat u onderzoek doet naar de illegaliteit van belspelletjes. Ik wil mijn bezorgdheid uiten en hoop dat u dit aanhangig kan maken in de tweede kamer zodat hier paal en perk wordt gesteld. Desnoods met een politie-inval bij Golden Bytes BV. Deze organisatie licht de afgelopen jaren al op grote schaal de Nederlandse bevolking op. Dit betreft miljoenen Euros.

Evenals destijds er bewijs was van malversaties bij de TMF Awards was het woensdag 13 oktober weer zover. Endemol had al eerder de stand vermeld dan dat de lijnen waren gesloten. We worden bedonderd op grote schaal. Kunt u voor mij aangifte doen en dit door de politie laten uitzoeken.

Laat u niet weer in slaap sussen door goedbedoelde woordvoerders van deze organisatie die het weer zal afdoen als een foutje of dat dit als marginale inkomsten genereert.

Hoogachtend,

Naam
Emailadres
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 12:52:46 #2
22605 Tragedy
When the feelin's gone
pi_31435353
Maakt ie er helemaal zo'n username voor aan.

Maar anyway, heb je nou echt niets beters met je tijd te doen dan je hier druk over te maken?
pi_31435494
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 12:52 schreef Tragedy het volgende:
Maakt ie er helemaal zo'n username voor aan.

Maar anyway, heb je nou echt niets beters met je tijd te doen dan je hier druk over te maken?
Inderdaad ^^
Too old to Trick or Treat, too young to die
pi_31435583
Ik verbaas me hier niet over. Ik vond ook dat Gert Jan moest winnen en was ervan overtuigd dat er gerommeld werd met de stemmen.

Nu heb ik dat weer en dit verhaal is de bevestiging van mijn vermoedens.

Ik heb steeds gezegd dat het geen zin heeft om te bellen, omdat voor de programma maker allang vaststaat wie er uit gaat. Brengt alleen maar geld in het laatje.

Dit gegeven is een onderdeel van BB en of we de minister nou mailen of niet, Talpa zal de uitslagen blijven manipuleren
pi_31435585
what else is new?
pi_31435620
Zo zo, speciaal voor geregged?
pi_31435673
Na 'gesijk' stopte ik met lezen.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_31435683
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 12:49 schreef smsfraude het volgende:
Gert-Jan
Ah, de GHB-dateraper. Bronnetje hoor.
pi_31435701
GHB is okay, overigens.
pi_31435711
quote:
Let wel Big Brother heeft geen licentie om dit kanspsel te doen. En is dus strijdig met de wet.
Sinds wanneer is het SMSen voor het aanwijzen van een winnaar een kansspel? Het valt onder de noemer van televoting en is daarom volstrekt legaal.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 13:08:36 #11
22605 Tragedy
When the feelin's gone
pi_31435724
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 13:03 schreef cuall het volgende:
Ik verbaas me hier niet over. Ik vond ook dat Gert Jan moest winnen en was ervan overtuigd dat er gerommeld werd met de stemmen.
Sandy was een meer dan terechte winnaar van BB3. Gert-Jan was een nerd, Andries een klootzak en Daniëlle te slaapverwekkend voor woorden. Logisch dus dat Sandy gewonnen heeft.
pi_31435807
Jezus heftig verhaal joh! Ik ga er een email aan wagen! Dit verbaast me niets. Vanochtend stond de TALPA site ook al roodgloeiend. De helft is al weer verwijderd. Watr een kutstreek!
pi_31435855
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 13:07 schreef Tamagotchi het volgende:

[..]

Ah, de GHB-dateraper. Bronnetje hoor.
Staat toch ook in bovenstaand bericht, ben blij dat je leest dat je ene bronnetje hebt!
pi_31435866
Ik schrik me rot
Een bericht als dit had ik nooit verwacht!
Bron is ook zeer betrouwbaar.

Iedereen weet dat dit gebeurt en vele blijven erin trappen.
In TV land is er toch de uitspraak ;
Alles voor de kijkcijfers!

Dat was zo, is zo en zal zo blijven!
- To blerf or not to blerf.... Thats the question! -
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 13:21:30 #15
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_31436025
het verbaast me niets, zie dit verhaal

Uitslag Big Brother al bekend voor sluiting lijnen

Is Big Brother doorgestoken kaart? Zeker twintig minuten voordat donderdagavond tijdens de live-uitzending van Big Brother werd bekend gemaakt dat Linda als derde bewoner zou afvallen stond dat al op telekekst-pagina 372 van Talpa te lezen.
Lees verder >>Terwijl het publiek tot vlak voor het moment supreme door Bridget Maasland werd opgeroepen om te bellen of te sms-en voor de favoriete bewoner, stond de uitslag al vast. Endemol-woordvoerder Jeroen van Waardenberg noemt dat, in het AD, niet te verklaren. Het voorval wordt tot de bodem uitgezocht, zegt hij.

Eerder waren er al geruchten op internet dat er vals gespeeld zou worden bij Big Brother. Zo zou de zwangere bewoonster Tanja, gisteren de winnares met 42 procent van de stemmen, onder geen beding weggestemd kunnen worden, omdat Talpa-baas John de Mol per se een bevalling in het Big Brother-huis wil zien.
De Endemol-woordvoerder ontkent dat stellig en bezweert dat alles eerlijk verloopt. Het is echt fair play. Al besef ik dat het dramatisch is als dit soort dingen gebeuren. Dit kunnen we niet hebben. We staan er niet goed op, maar er zal vast een verklaring voor zijn.

wat moet ik hier nu neerzetten?
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 13:26:40 #16
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_31436141
Dag Jan
  Moderator vrijdag 14 oktober 2005 @ 13:26:48 #17
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_31436146
Ach
Dan smsen we allemaal maar niet hoor
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 13:27:41 #18
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_31436171
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 13:06 schreef LostFormat het volgende:
Na 'SP' stopte ik met lezen.
pi_31436342
Bridget: "Tanja, er is massaal voor je gesmst"
Hoezo manipulatie...
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 13:39:04 #20
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_31436444
Goed zo, de idioten die stemmen verdienen dit welhaast.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  Moderator vrijdag 14 oktober 2005 @ 13:39:27 #21
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_31436448
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 13:35 schreef ilona-scuderia het volgende:
Bridget: "Tanja, er is massaal voor je gesmst"
Hoezo manipulatie...
Komt erg raar over ja.
Je kan ook bellen
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 13:40:27 #22
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_31436480
Huh? Zijn er dan nog mensen die wél geloven dat het allemaal eerlijk verloopt?!
[GEZ] Messias, die liefde en vrede komt brengen in verwarde wereld. Betere behandeling beloofd ivm vorige malen. Spoed.
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 13:42:42 #23
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_31436526
Na Gert Jan stopte ik met lezen..
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_31436687
"A fat woman walked into the shoe store today. She was so fat, she had three smaller women orbiting around her."

Al Bundy \o/
Too old to Trick or Treat, too young to die
pi_31436772
Menno zal de volgende exit wel zijn, hij had beter niet kunnen zeggen dat ie thuis op z'n computer bewijs heeft dat er gemanipuleerd wordt met de uitslag van de stempercentages en daar moet ie nu al 2 weken voor boeten in de vorm van waarschuwingen, sancties, het niet mogen dragen van een petje
Hummie gooit Menno er over 2 weken uit, let maar op...
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 13:54:08 #26
6941 APK
Factual, I think.
pi_31436779
Goed topic.

Ik heb gemailed.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 14:01:00 #27
16701 scanman01
Today's a good day
pi_31436916
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 13:08 schreef Tragedy het volgende:

[..]

Sandy was een meer dan terechte winnaar van BB3. Gert-Jan was een nerd, Andries een klootzak en Daniëlle te slaapverwekkend voor woorden. Logisch dus dat Sandy gewonnen heeft.
Er was er maar één slaapverwekkend in BB3 en dat was Sandy. Die heeft al die tijd echt helemaal niets gedaan. Wat mij betreft de meest onterechte winnaar tot nu toe. Ze heeft gewonnen enkel en alleen omdat de meeste mensen de pest aan de anderen hadden en niet omdat Sandy het zo enorm verdiende. Zo werkt dat wel vaker trouwens.
My soul is painted like the wings of butterflies
  Moderator vrijdag 14 oktober 2005 @ 14:03:47 #28
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_31436974
Als Gert-Jan eigenlijk recht had gehad op de overwinningspremie in plaats van Sandy, en hij had daarvoor sluitend bewijs in bezit gehad, dan had hij er een zaak van gemaakt. We hebben het over een paar ton!
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 14:06:22 #29
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_31437022
gaaaap..

je beweert dat er wat strafbaars gebeurd zou zijn... ga dan aangifte doen...

En als die medewerker van Golden Bytes bv werkelijk deze gegevens had, zou ie ze wel aan de pers verkocht hebben ipv kado te geven aan Gert_jan...
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_31437463
Ik heb juist het idee dat Hummie in Menno een winnaar zag en misschien nog wel ziet. Hij voldoet natuurlijk wel aan beeld. Hij is jong, ziet er goed uit en is een beetje rebels. Misschien heeft hij op 25 september zijn ramen ingegooid met zijn uitlatingen. Hummie heeft toen ook wel 5 keer gezegd, onthoud deze datum goed.
Het lijkt er nu op dat ze proberen hoe ver ze met hem kunnen gaan en hoe de reaktie van het publiek hierop is.
Misschien hopen ze dat hij door deze akties het medelijden van het publiek krijgt. Nederland staat er natuurlijk om bekend altijd te kiezen voor de underdog.
Ik hoop dat ik goed zie, want ik vind het niet leuk meer hoe hij gehandeld wordt.
Bij de volgende exit zal blijken of er een kern van waarheid in zit.
pi_31437721
pi_31437789
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 14:03 schreef Gert het volgende:

Als Gert-Jan eigenlijk recht had gehad op de overwinningspremie in plaats van Sandy, en hij had daarvoor sluitend bewijs in bezit gehad, dan had hij er een zaak van gemaakt. We hebben het over een paar ton!
Precies.
Ook dit is weer een gerucht.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_31438108
ik sms toch niet
pi_31438907
Ik vind dat je veel fantasie hebt... maar zin heeft het niet dat je dit allemaal getypt hebt...

Zonder een ECHTE bron waaruit blijkt dat het gemanipuleerd is, geloof ik toch niet wat men suggereert... Ik bedoel... een man in de kroeg vertelde me dat bla bla... yeah right.. dit soort verhalen hoor je al vanaf het begin van BB1.... en nog even over gisteren... ik denk dat het wel degelijk eerlijk is gegaan gisteren...

Over de eerdere uitslag op teletekst:
Ik weet niet hoor maar is het niet zo dat ze perongeluk de tussenstanden op teletekst hebben gezet? De laatste tussenstand liet namelijk ook al zien dat Linda eruit zou moeten... wat er daar stond was ook niet de eindstand!

Ik vind wel dat er een notaris bij zou moeten zijn... Ik vertrouw het allemaal wel, maar om de mensen die denken dat er niks van klopt een rustiger gevoel te geven, lijkt me het slim. Vooral voor mensen die zulke dingen verzinnen als in de topicpost... lijkt me handig er een notaris bij te hebben.

Ook hoor ik veel mensen zeggen dat de poll op FOK duidelijk laat zien dat de uitslag van het stemmen niet klopt... iook dit is lariekoek..
Het is me al eens eerder opgevallen dat de Internet polls niet echt een goed beeld geven van de werkelijkheid. De mensen die op internet stemmen zijn veelal andere type mensen dan die via sms\telefoon stemmen. Ik denk dat er veel meer jongeren stemmen op internet.. terwijl er meer ouderen\huisvrouwen etc. stemmen via sms\gsm.

Al met al vind ik dat men eens moet stoppen met dat "Talpa speelt vals" geblaat... komt me me strot uit.
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 17:55:19 #35
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_31441502
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 15:41 schreef Wishjuh het volgende:
Ik vind dat je veel fantasie hebt... maar zin heeft het niet dat je dit allemaal getypt hebt...

Zonder een ECHTE bron waaruit blijkt dat het gemanipuleerd is, geloof ik toch niet wat men suggereert... Ik bedoel... een man in de kroeg vertelde me dat bla bla... yeah right.. dit soort verhalen hoor je al vanaf het begin van BB1.... en nog even over gisteren... ik denk dat het wel degelijk eerlijk is gegaan gisteren...

Over de eerdere uitslag op teletekst:
Ik weet niet hoor maar is het niet zo dat ze perongeluk de tussenstanden op teletekst hebben gezet? De laatste tussenstand liet namelijk ook al zien dat Linda eruit zou moeten... wat er daar stond was ook niet de eindstand!

Ik vind wel dat er een notaris bij zou moeten zijn... Ik vertrouw het allemaal wel, maar om de mensen die denken dat er niks van klopt een rustiger gevoel te geven, lijkt me het slim. Vooral voor mensen die zulke dingen verzinnen als in de topicpost... lijkt me handig er een notaris bij te hebben.

Ook hoor ik veel mensen zeggen dat de poll op FOK duidelijk laat zien dat de uitslag van het stemmen niet klopt... iook dit is lariekoek..
Het is me al eens eerder opgevallen dat de Internet polls niet echt een goed beeld geven van de werkelijkheid. De mensen die op internet stemmen zijn veelal andere type mensen dan die via sms\telefoon stemmen. Ik denk dat er veel meer jongeren stemmen op internet.. terwijl er meer ouderen\huisvrouwen etc. stemmen via sms\gsm.

Al met al vind ik dat men eens moet stoppen met dat "Talpa speelt vals" geblaat... komt me me strot uit.
Wij vinden van wel...en als je het daar niet mee eens bent, dan open je maar je eigen talpa-kontenlikkers-forum..
Ik heb wel door dat jij JDM zelf bent, jij rotzak...
pi_31441543
Waarom is hier geen NOtaris bij betrokken, dat is toch met de meeste spelletjes zo???
---- gaat winnen
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 18:10:15 #37
128306 Gekkigheid
Wat??...Gekke Geit??...KLENG!!
pi_31441841
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 17:56 schreef Utwodublin het volgende:
Waarom is hier geen NOtaris bij betrokken, dat is toch met de meeste spelletjes zo???
Omdat een notaris heel makkelijk is om te kopen toch?
Je mag ook Hoogheid zeggen!
pi_31441851
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 18:10 schreef Gekkigheid het volgende:

[..]

Omdat een notaris heel makkelijk is om te kopen toch?
Is er uberhaupt wel een notaris aanwezig?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 14 oktober 2005 @ 18:15:12 #39
862 Arcee
Look closer
pi_31441933
Sandy heeft wel echt gewonnen.

Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_31442422
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 17:55 schreef amaranta het volgende:

[..]

Wij vinden van wel...en als je het daar niet mee eens bent, dan open je maar je eigen talpa-kontenlikkers-forum..

Doe even normaal.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_31442922
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 17:55 schreef amaranta het volgende:

[..]

Mag ik vragen wie dat is JDM? Naar dat ik weet ben ik nog altijd Wishjuh... maar goed... iedereen heeft een mening... en die van mij mag ik ook laten horen... en als je het daar niet mee eens bent ben je zelf een "rotzak"
pi_31443079
beetje flauw dat smsfraude niet even een toelichting komt geven...
pi_31443289
Reactie van Gert-Jan bij de buren:
quote:
Dit speelde vier jaar geleden. Ik zit me wel helemaal suf te prakiseren wie dit is en wanneer ik dit gezegd heb. Voor mij was het een afgedane zaak. BB was afgelopen en dat er wat gerommeld wordt, ach. Ik ga wel een email sturen naar die vrouw/man van de sp.

Ik heb die CDrom destijds afgegeven bij de notaris, maar na twee jaar werd mij weer gevraagd om te betalen voor opslag (iets van een paar tientjes. Toen heb ik hem maar opgehaald bij de notaris. Ik denk dat hij nu ergens op zolder ligt ergens tussen de rest (van de duizenden cd' roms).

Ik zal mijn geld gaan halen bij Sandy Schaterlach Schaterlach He San, volgens mij heb ik nog wat bij je laten liggen, iets van 350.000 euro Schaterlach , kijk is even onder de bank!
bron
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 19:24:58 #44
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_31443598
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 13:07 schreef Lucille het volgende:
Sinds wanneer is het SMSen voor het aanwijzen van een winnaar een kansspel? Het valt onder de noemer van televoting en is daarom volstrekt legaal.
Aangezien er een prijs valt te winnen valt het automatisch onder de wet op de kansspelen.
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 14 oktober 2005 @ 20:03:52 #45
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_31444688
Wie is Sandy ?
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_31445084
Bedankt voor de link, schatje.

Slotje dus.
pi_31445374
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 19:24 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Aangezien er een prijs valt te winnen valt het automatisch onder de wet op de kansspelen.
Wat een onzin!
Juridisch staat een kansspel als volgt gedefinieerd:
"We spreken van een kansspel als een deelnemer geen (overwegende) invloed heeft op de uitslag."

Dit is bij BB al overduidelijk niet het geval. Gedrag t.o.v. je medebewoners is al van invloed op een eventuele nominatie, en dus heeft de deelnemer invloed op de uitslag. In die zin is het voor de deelnemers geen kansspel

Voor de stemmers is het overduidelijk, aangezien hun stem de uitslag beinvloedt. BOvendien is wat de stemmers kunnen winnen, en hoe dat bepaald wordt niet afwijkend van de gemiddelde kruiswoordpuzzel waarbij je een TV kunt winnen door de oplossing in te sturen. Ook dat valt niet onder wet kansspelen.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_31445389
Ik zit ook weer eens wat te tikken, is het topic dicht .
pi_31456715
Verkeerd begrepen, sorry smsfraude
Weer open en een schopje.
pi_31456989
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 20:28 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Wat een onzin!
"We spreken van een kansspel als een deelnemer geen (overwegende) invloed heeft op de uitslag."

Dit is bij BB al overduidelijk niet het geval. Gedrag t.o.v. je medebewoners is al van invloed op een eventuele nominatie, en dus heeft de deelnemer invloed op de uitslag. In die zin is het voor de deelnemers geen kansspel

Voor de stemmers is het overduidelijk, aangezien hun stem de uitslag beinvloedt. BOvendien is wat de stemmers kunnen winnen, en hoe dat bepaald wordt niet afwijkend van de gemiddelde kruiswoordpuzzel waarbij je een TV kunt winnen door de oplossing in te sturen. Ook dat valt niet onder wet kansspelen.
In feite is hier sprake van een 'maas' in de wet. Die achterlijke tv-spelletjes (Welke sport zoeken wij? VOE.B.L) vallen namelijk ook niet onder kansspelen maar dat zijn het natuurlijk wel, evenals het stemmen bij BB.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 10:45:40 #51
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_31457180
quote:
Wat een onzin!

Ik reageerde op de opmerking van lucille over het stemmen per sms. Onder de stemmers wordt een prijs verloot zonder dat de stemmer daar enige invloed op kan uitoefenen. Dat valt weldegelijk onder de wet op de kansspelen. Er wordt echter veel gedoogd door justitie op het gebied van bel- en sms-spelletjes op tv.
pi_31457210
Hoe dom ben je eigenlijk als je denkt dat met jouw sms'je je favo bewoner in het huis blijft Net zoals alle bel en sms spelletjes is het gewoon een geld makend concept, dat is toch duidelijk? Dus gewoon niet bellen of sms-en, verdwijnt deze zooi vanzelf van de buis! Hoef je je ook niet meer druk te maken over dat je bent opgelicht.
Lieske the best!
pi_31457959
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 10:45 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Ik reageerde op de opmerking van lucille over het stemmen per sms. Onder de stemmers wordt een prijs verloot zonder dat de stemmer daar enige invloed op kan uitoefenen. Dat valt weldegelijk onder de wet op de kansspelen. Er wordt echter veel gedoogd door justitie op het gebied van bel- en sms-spelletjes op tv.
Nogmaals: Dan zou een kruiswoordpuzzel in een willekeurig weekblad waarbij onder de goede inzenders een TV verloot wordt daar ook onder vallen. En dat is dus niet zo.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 11:58:27 #54
130524 Sonique
occasional streamer
pi_31458360
quote:

[..]

Wat een onzin!

Je MSMje of je belletje geldt als lot op een prijs. Op welk lot een prijs valt heb je geen invloed op, dus is het een kansspel...

Een kansspel onder de noemer: televoting.

IMO

Trouwens, als iemand nog steeds niet weet dat al die zooi doorgestoken kaart is een beetje TE goedgeloving...

Als je er niet in gelooft, moet je niet bellen...
Geloof je er wel in, of intersseert het je niet dat het allemaal nep is, moet je wel bellen...

Ik heb nog nooit aan die zooi meegedaan, ik geloof er niet in omdat zo'n nummer alleen maar is opgezet om geld te verdienen.

Waarom denk je dat het "Stem op je favoriete bewoner" in plaats van "Stem op de bewoner van wie jij vind dat hij moet vertrekken"

Het verschil is dat bij "Stem op de bewoner van wie jij vind dat hij moet vertrekken" veel minder bellers stemmen dan bij "Stem op je favoriete bewoner".
In plaats van dat er maar op één bewoner wordt gestemt, worden er nu op 3 bewoners gestemt.

Theoretisch dus 3 keer zoveel... (natuurlijk niet echt 3 keer, maar iig meer dan als er maar op 1 bewoner wordt gestemt.)
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 12:05:58 #55
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_31458508
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 11:37 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Nogmaals: Dan zou een kruiswoordpuzzel in een willekeurig weekblad waarbij onder de goede inzenders een TV verloot wordt daar ook onder vallen. En dat is dus niet zo.
Nee want daar heb je wél invloed op het winnen van de prijs, je moet namelijk de juiste oplossing geven om kans te maken op de prijs.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 12:16:31 #56
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_31458747
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 11:58 schreef Sonique het volgende:

[..]

Waarom denk je dat het "Stem op je favoriete bewoner" in plaats van "Stem op de bewoner van wie jij vind dat hij moet vertrekken"

Het verschil is dat bij "Stem op de bewoner van wie jij vind dat hij moet vertrekken" veel minder bellers stemmen dan bij "Stem op je favoriete bewoner".
In plaats van dat er maar op één bewoner wordt gestemt, worden er nu op 3 bewoners gestemt.

Theoretisch dus 3 keer zoveel... (natuurlijk niet echt 3 keer, maar iig meer dan als er maar op 1 bewoner wordt gestemt.)
Normaal gesproken wel... maar ik denk dat bij de laatste nominatie-ronde er meer gebeld was als we iemand hadden mogen wegstemmen.... daar had ik nog wel een paar euro voor overgehad hoor
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
pi_31459365
Huillies dit weet je van te voren.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_31459495
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 12:16 schreef teamlead het volgende:

[..]

Normaal gesproken wel... maar ik denk dat bij de laatste nominatie-ronde er meer gebeld was als we iemand hadden mogen wegstemmen.... daar had ik nog wel een paar euro voor overgehad hoor
Ik zal het eens voorstellen bij Endemol .

Zowel specifiek voor iemand kunnen stemmen, als tegen iemand kunnen stemmen. Dat kan nog wel eens tot leuke stemmingen leiden.

Oh nee, het is toch allemaal al bepaald natuurlijk .
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 13:46:45 #59
6941 APK
Factual, I think.
pi_31460965
Meneer de Wit heeft terug gemailed.
quote:
Geachte heer/mevrouw ***********,

Hartelijk dank voor uw brief.

Ik houd mij – inderdaad – al een aantal jaren bezig met het verschijnsel belspelletjes.

Ik heb daarover enkele jaren geleden een uitgebreid rapport geschreven, mede op basis van de ervaringen van de vele mensen die mij daarover benaderden naar aanleiding van een oproep mijnerzijds in de media. Dit
rapport kunt u vinden op www.sp.nl (“Ook belazerd?”).

Over de oplichterij rond de uitreiking van de TMF Awards heb ik Kamervragen gesteld en vervolgens aangifte gedaan bij de politie tegen MTV/TMF.

Het politie-onderzoek loopt op dit moment nog. Ik heb dus zeker niet het mes in het varken laten steken.

Ik ben het met u eens dat aan deze praktijken een einde moet komen.

Minister Donner heeft aangekondigd dit soort spelletjes aan banden te willen leggen, maar er is nog steeds niets gebeurd.

Ik houd eraan vast dat hij moet optreden. Anderzijds ben ik benieuwd wat het OM gaat doen naar aanleiding van mijn aangifte.

Uw brief verraste mij omdat mij niet bekend is wat er op 13 oktober is gebeurd.

Helaas heb ik kennelijk iets gemist.

Graag vraag ik u daarom mij te laten wat er precies aan de hand is.

Ik kan dan bekijken of ik nog iets kan ondernemen.

Met vriendelijke groeten,

Jan de Wit

Tweede-Kamerlid voor de SP
  Moderator zaterdag 15 oktober 2005 @ 13:49:29 #60
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_31461039
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 13:46 schreef APK het volgende:
[..]
De aanleiding is m.i. een hoop flauwekul om niets, maar het is wel keurig dat-ie zo snel (en niet met een standaardbriefje) wat van zich laat horen.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_31461089
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 13:46 schreef APK het volgende:
[..]
Hihi.

Mail 'm dit topic maar.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 13:55:12 #62
6941 APK
Factual, I think.
pi_31461196
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 13:51 schreef CartWOman het volgende:
Hihi.

Mail 'm dit topic maar.
Done.

Plus een link naar het AD artikel.
pi_31461399
Kamervragen stellen over de TMF awards .

Heeft die kwast echt niks anders te doen?
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 14:10:04 #64
6941 APK
Factual, I think.
pi_31461505
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 14:04 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

Het gaat toch om pure oplichting van jongeren
Goede zaak.
pi_31461780
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 14:10 schreef APK het volgende:

[..]

Het gaat toch om pure oplichting van jongeren
Goede zaak.
Inderdaad.. dit gaat echtwel verder dan alleen de TMF Awards. We hebben het hier over een miljoenenindustrie met een minderjarige doelgroep die wat mij betreft grotendeels onder pure oplichting valt.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_31461846
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 14:04 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

Kamerleden mogen fraude en oplichting niet aan de orde stellen? Dat is juist hun taak.

Naief om te denken dat het er bij BB eerlijk aan toe gaat trouwens.
  Moderator zaterdag 15 oktober 2005 @ 14:44:17 #67
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_31462138
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 14:27 schreef SCH het volgende:

En niks is erger dan voor naïef te worden versleten.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 15:58:02 #68
691 luciano
ondertitelloos
pi_31463585
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 09:48 schreef CartWOman het volgende:

Verkeerd begrepen

Weer open
Klasse CartWOman , dank je
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 16:59:40 #69
691 luciano
ondertitelloos
pi_31464944
Hier een extra emailtje dat ik dhr de Wit heb gestuurd m.b.t. tanja er niet uit KUNNEN stemmen .

Ik roep jullie allen op contract details welke zijn gehoord op de streams , en de daaropvolgende sancties van de regie + de gemaakte opmerkingen door de medebewoners , over het toch niet weg KUNNEN stemmen van TANJA bij elkaar te verzamelen , en op verzoek SNEL te kunnen tonen indien hgierom gevraagd wordt !

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tweede Kamer
SP Fractie
T.a.v. J. de Wit
Den Haag

Geachte heer De Wit,

Misschien zou u ook eens na de show bij TANJA ( en de rest ? ) kunnen checken , welke manipulatie afspraken er zijn gemaakt met betrekking tot het NIET er uit KUNNEN stemmen van ZWANGERE TANJA in verband met de op handen zijnde live-bevalling en alle daaraan gekoppelde GEMANIPULEERDE kijkcijfers en INKOMSTEN ( wereldprimeur ! ... )

Er zijn waarschijnlijk sancties voor TANJA ( en de rest ) verbonden aan het prijsgeven van contract en/of manipulatie details , maar ik weet zeker dat deze sancties GEEN rechtsgeldigheid meer hebben indien de prijsgegeven contract en/of manipulatie details informatie bevat , welke FRAUDE aan het licht brengt .

Ook DIT is dan pure vorm van oplichting , want er worden honderdduizenden , miljoenen euro's uitgegeven door de mensen die één of meerdere sms'jes sturen , welke VOLKOMEN NUTTELOOS ZIJN in het geval van manipulaties !!!

Ik heb vernomen dat u reeds in contact staat met APK , welke u ongetwijfeld meer hierover kan vertellen .

Er zijn tientallen mensen welke 24 / 7 de streamverslagen bekijken / beluisteren , en daarin zijn de bewoners , op het moment dat zij het over de contracten hadden in de BB-huiskamer, direct door de regie op hun vingers getikt , en de live-streams werden direct op zwart gezet door de regie .
Ook werd de mogelijke nominatie van zwangere TANJA meerdere malen besproken door de bewoners , waarop er antwoorden werden gegeven zoals : dat mag toch niet / dat kan toch niet ....

Ik hoop dat u erin slaagt om de onderste steen boven te krijgen , en ben gaarne bereid , en met mij vele anderen , u daarbij te helpen .

M.vr.gr.

Luciano M.

luciano@uni-one.nl
pi_31465059
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 14:27 schreef SCH het volgende:

[..]

Kamerleden mogen fraude en oplichting niet aan de orde stellen? Dat is juist hun taak.
Nee, dat is de taak van justitie.

Daarnaast is die hele 'fraude' bij TMF ook al tot in den treure uitgelegd. Maar ja, sommige mensen willen het gewoon niet snappen.
quote:
Wat voor baat zou Talpa er bij hebben om de daadwerkelijke uitslag niet te volgen?

Ik hoor telkens mensen roepen dat ze dat doen om de kijkcijfers hoog te houden. Maar wanneer je de wil van de kijkers c.q. stemmers volgt, blijven ze toch juist kijken? Wat voor zin heeft het dan in godsnaam om die stemming te negeren? Ik kan dat soort kromme samenzweringstheorien echt niet volgen hoor

Ja, we willen kijkers trekken door de uitslag die de kijker bepaalt niet te volgen. Lekker logisch .
pi_31465335
Tanja heeft notabene 3 keer aangegeven dat zij naar huis wil.
BB weet deze randdebiel steeds weer te overreden te blijven.
Dat is toch een vorm van wederrechtelijke vrijheidsberoving in dit geval ws met een "wurgcontract".
pi_31465483
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 14:01 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Er was er maar één slaapverwekkend in BB3 en dat was Sandy. Die heeft al die tijd echt helemaal niets gedaan. Wat mij betreft de meest onterechte winnaar tot nu toe. Ze heeft gewonnen enkel en alleen omdat de meeste mensen de pest aan de anderen hadden en niet omdat Sandy het zo enorm verdiende. Zo werkt dat wel vaker trouwens.
Helemaal mee eens en ik geloof dit verhaal ook wel.

zaterdag 15 oktober 2005 @ 17:26:17 #73
6941 APK
Factual, I think.
pi_31465513
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 17:17 schreef Coos het volgende:

Dat is toch een vorm van wederrechtelijke vrijheidsberoving in dit geval ws met een "wurgcontract".
Ze heeft gezegd dat ze haar 4500¤ startgeld kwijtraakt als zij vrijwillig vertrekt.
pi_31465537
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 17:17 schreef Coos het volgende:
Tanja heeft notabene 3 keer aangegeven dat zij naar huis wil.
BB weet deze randdebiel steeds weer te overreden te blijven.
Bij vrijwillig opstappen krijg je de startpremie niet. Daar is niets 'wurgends' aan. Ook wanneer ze roept naar huis te willen haar overhalen (hetzij met woorden, hetzij door gewoon geld te bieden) is in mijn ogen niets mis mee. Niet in juridische zin tenminste, ze kan nog steeds gewoon nee zeggen en opstappen als ze dat wil.

Dat het weinig heel laat van het BB concept, tsja..
pi_31465607
En van gisteravond dat klopt toch ook geen moer van.
Gelukkig bel ik zelf niet maar ik weet dat jongeren wel vaak de dupe zijn van dit spprt shit

Dan zien ze iets leuks, smen en krijgen dan berichten terug , kosten 70 cent per bericht terug

[ Bericht 0% gewijzigd door itsme op 15-10-2005 17:37:16 ]
pi_31465644
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 17:30 schreef itsme het volgende:
En van gisteravond dat klopt toch ook gene meor van.
Gelukkig bel ik zelf niet maar ik weet dat jongeren wel vaak de dupe zijn van dit spprt shit

Dan zien ze iets leuks, smen en krijgen dan berichten terug , kosten 70 cent per bericht terug
Retour berichten bij de BB stemming zijn gratis. Wel ff weten waar je over lult.
pi_31465750
hallo ik heb het niet over BB alleen
hondelul
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 18:37:10 #79
691 luciano
ondertitelloos
pi_31467098
WOOOOHOOOOOOOOOOOOOOOOO ,

Laat dhr. de Wit van de tweede kamer z'n gang nu maar eens gaan , en laten we hem allemaal onze hulp daarbij aanbieden ......

( allemaal dan , behalve LekkerSimpel , want die wenst mij dood omdat ik iets " onbenulligs " in diverse topics heb gepost , n.a.v. mijn geklaag dat het sms fraude topic was gesloten ... )
pi_31467356
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 18:37 schreef luciano het volgende:
Laat dhr. de Wit van de tweede kamer z'n gang nu maar eens gaan , en laten we hem allemaal onze hulp daarbij aanbieden ......
Ik kijk wel uit, hij is prima zelf in staat om zich volslagen belachelijk te maken.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 18:47:25 #81
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_31467374
quote:
+

Iemand die het volledige stuk kan plaatsen?
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  Moderator zaterdag 15 oktober 2005 @ 18:47:53 #82
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_31467385
quote:
De stelligheid waarmee De Telegraaf in de laatste alinea beweert dat Tanja niet weggestemd mag worden!
  Moderator zaterdag 15 oktober 2005 @ 18:48:41 #83
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_31467405
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 18:47 schreef flugeltje het volgende:

[..]

+

Kun je toch zo aanklikken?
Maar ik heb het stuk in het media-topic geplaatst: Big Brother in de media
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 18:50:20 #84
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_31467449
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 18:48 schreef Gert het volgende:

[..]

Kun je toch zo aanklikken?
Maar ik heb het stuk in het media-topic geplaatst: Big Brother in de media
Als je het volledige stuk wilt lezen moet je een abo hebben op de i-krant o.i.d. inloggen dus.

De tekst van jou is volgens mij een samenvatting van de Telegraaf...
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 18:50:58 #85
6941 APK
Factual, I think.
pi_31467471
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 18:47 schreef flugeltje het volgende:

Pak je vergrootglas er maar bij.

zaterdag 15 oktober 2005 @ 18:51:38 #86
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_31467489
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 18:50 schreef APK het volgende:

[..]

Pak je vergrootglas er maar bij.

[afbeelding]
Ja precies, dat bedoelde ik dus.....

M'n vergrootglas ligt op het werk helaas...
pi_31467514
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 18:47 schreef Gert het volgende:

[..]

De stelligheid waarmee De Telegraaf in de laatste alinea beweert dat Tanja niet weggestemd mag worden!
Het slaat gewoon nergens op. Als Talpa dat al zou willen, waarom zouden ze er dan zo geheimzinnig over moeten doen? Dan hadden ze aan het begin toch gewoon kunnen zeggen dat de zwangere bewoner tot aan de bevalling vrijgesteld zou zijn van nominatie?
Had iedereen gesnapt, was duidelijk geweest en je had geen gezeik gehad.

Nee, Talpa laat het gewoon toe dat ze genomineerd wordt, en dus is het feit dat ze er niet uitgestemd wordt een teken van een complot?

Flikker toch op. zeg.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 18:55:47 #88
6941 APK
Factual, I think.
pi_31467614
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 18:52 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

Dan hadden ze aan het begin toch gewoon kunnen zeggen dat de zwangere bewoner tot aan de bevalling vrijgesteld zou zijn van nominatie?
Had iedereen gesnapt, was duidelijk geweest en je had geen gezeik gehad.
Yeah right.

Dat zou niemand pikken.
Waarom mensen het nu wel pikken is mij volslagen onduidelijk.
pi_31467660
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 18:51 schreef flugeltje het volgende:

[..]

M'n vergrootglas ligt op het werk helaas...
quote:
Kijkers Talpa woedend over geknoei stemmen

'Voorval Big Brother geen incident'

door Harrie Nijen Twilhaar

AALSMEER, zaterdag
Talpa heeft zich de woede van honderdduizenden kijkers van de reality-soap Big Brother op de hals gehaald omdat de zender in het openbaar sjoemelt met de televisieformule.

Tijdens de live uitzending van eergisteren, waarbij het publiek door presentatrice Bridget Maasland werd aangemoedigd om tegen hoge telefoonkosten (telefoon 80 eurocent per minuut en sms 25 eurocent per bericht) hun stem uit te brengen, verscheen al twintig minuten voor het einde op Talpa-teletekst dat Linda was weggestuurd.
Opvallend is ook de houding die Talpa aanneemt rond Tanja. De zwangere bewoonster mag hoe dan ook niet tijdens live uitzendingen worden weggestemd, omdat Talpa-directeur John de Mol de bevalling in het Big Brother-huis wil tonen vanwege de te verwachten hoge kijkcijfers.
De zender, die toch al ernstig kampt met tegenvallende kijkcijfers, heeft met een vroegtijdige uitslag op teletekst zijn geloofwaardigheid op het spel gezet.
Het publiek reageerde woedend na de uitzending via telefoontjes en emails. Het opmerkelijke BB-voorval blijkt echter geen incident te zijn. Volgens Maarten Reesink, verbonden aan de afdeling media en cultuur van de Universiteit van Amsterdam en auteur van het boek 'Reality soap! Big Brother en de opkomst van het multimediaconcept', weet de redactie van het programma op basis van de ontwikkeling van de stemming in de week tussen de nominaties en vertrek soms al wie het veld moet ruimen.
"Het voorval van donderdag was niet handig. Mensen ervaren dit als kijkersbedrog", zegt Reesink, die onderzoek deed naar het programma.
Volgens producent Endemol ging het om "een groot misverstand". Samen met Talpa betreurt hij de blunder maar benadrukt dat er niet gerommeld is. "De toen nog voorbarige conclusie is getrokken op basis van de tussenstanden, die wezen in de richting van het wegzenden van Linda", aldus een woordvoerder.
Om het nieuws na de officiële bevestiging van de einduitslag zo snel mogelijk op teletekst van Talpa te plaatsen, is het bericht over het vertrek van Linda klaargezet voor publicatie.
"Het stemmen vlak voor de exit heeft dus feitelijk geen effect meer. Of je moet met een grote groep vrienden vlak voor de finale massaal gaan bellen en sms'en", aldus Reesink. Volgens de BB-kenner worden kijkers tijdens een live uitzending aangemoedigd om nog even te stemmen om het verschil te maken, terwijl de redactie dan al weet dat het verschil onoverbrugbaar is.
Afgelopen april was er bij de muziekzender TMF ook sprake van kijkersbedrog. Toen werd tijdens de awardshow opgeroepen om te sms'en op een mogelijke winnaar. 's Ochtends was bij de media al bekend dat Marco Borsato de prijs zou winnen.
Ook bij veel 0909-tv-spelletjes worden consumenten gevraagd te bellen waarbij vaak nooit duidelijk wordt of de prijs al is gewonnen.
bron
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 19:00:51 #90
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_31467763
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 18:57 schreef schatje het volgende:

[..]

[..]

bron
tnx
pi_31467806
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 18:55 schreef APK het volgende:

[..]

Yeah right.

Dat zou niemand pikken.
Hoe moeilijk is het nou om gewoon te accepteren dat er niet gerommeld wordt met de uitslagen?

Of ben je gewoon zo'n dwangmatige neuroot dat je niet anders kunt dan in alles een complot te zien?
  Moderator zaterdag 15 oktober 2005 @ 19:07:41 #92
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_31467940
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 18:55 schreef APK het volgende:

[..]

Yeah right.

Dat zou niemand pikken.
Ze hadden kunnen zeggen: "Tanja maakt geen kans op de eindoverwinning, maar krijgt een vaste premie. Ze kan niet weggestemd worden".

En waarom mensen het pikken? Blijkbaar is dat niet zo, als je De Telegraaf mag geloven.
Ik vind het overigens allerminst overtuigend bewijs, op grond van wat er nu ligt is er geen zaak.

Wat niet wegneemt dat ik het erg vermakelijk vind dat de zaak lekkere opgepookt wordt.
Succes! Is je antwoord aan de heer Sosa al af?
pi_31467957
quote:

[..]

[..]

bron
Top schatje. ik hoop echt dat dit een staartje zal krijgen
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 19:09:04 #94
6941 APK
Factual, I think.
pi_31467979
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:02 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

Hoe moeilijk is het nou om gewoon te accepteren dat er niet gerommeld wordt met de uitslagen?

Of ben je gewoon zo'n dwangmatige neuroot dat je niet anders kunt dan in alles een complot te zien?
quote:

[quote]
"Het stemmen vlak voor de exit heeft dus feitelijk geen effect meer. Of je moet met een grote groep vrienden vlak voor de finale massaal gaan bellen en sms'en", aldus Reesink. Volgens de BB-kenner worden kijkers tijdens een live uitzending aangemoedigd om nog even te stemmen om het verschil te maken, terwijl de redactie dan al weet dat het verschil onoverbrugbaar is.
[/quote]
Hé, blinde vink, verklaar jij dan even die verschillen in de stand tijdens de updates in de live-uitzending.
pi_31468010
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:09 schreef APK het volgende:

[..]

[..]
Hé, blinde vink, verklaar jij dan even die verschillen in de stand tijdens de updates in de live-uitzending.
[/quote]

Lage aantallen stemmen.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 19:10:56 #96
6941 APK
Factual, I think.
pi_31468023
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:07 schreef Gert het volgende:

Is je antwoord aan de heer Sosa al af?
Antwoord
We zitten al de hele dag te MSN-en.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 19:13:50 #97
6941 APK
Factual, I think.
pi_31468100
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:10 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

Lage aantallen stemmen.
En ik moet als dwangmatige neuroot meer waarde aan jouw oordeel hechten dan aan het oordeel van Maarten Reesink, verbonden aan de afdeling media en cultuur van de Universiteit van Amsterdam en auteur van het boek 'Reality soap! Big Brother en de opkomst van het multimediaconcept?
  Moderator zaterdag 15 oktober 2005 @ 19:15:42 #98
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_31468150
Dat de redactie op een gegeven moment weet dat de race gelopen is, maar mensen tóch nog aanmoedigt om te bellen, is misschien niet helemaal fris, maar het is natuurlijk geen fraude. Simpelweg omdat je nooit helemaal 100% zeker kunt zeggen dat er niet ineens heel veel gebeld gaat worden. Daarachter zal men zich simpel kunnen verschuilen.

Het wordt een ander verhaal als men al tijdens de uitzending beslúit dat een bepaalde deelnemer eruit gaat, en daarná mensen nog oproept om te bellen.
Als ik BB was, zou ik heel goed oppassen dat procedureel dichtgetimmerd is dat hier geen steken kunnen vallen, maar of ze dat gedaan hebben.... met die teletekstpagina zou je zeggen van niet, maar het is geen hard bewijs.
pi_31468156
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:13 schreef APK het volgende:

[..]

En ik moet als dwangmatige neuroot meer waarde aan jouw oordeel hechten dan aan het oordeel van Maarten Reesink, verbonden aan de afdeling media en cultuur van de Universiteit van Amsterdam en auteur van het boek 'Reality soap! Big Brother en de opkomst van het multimediaconcept?
Laten we het er op houden dat ik in een positie zit waarbij ik ietwat meer inzicht heb in dit soort zaken.
pi_31468226
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:02 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Een weldenkend mens heeft daar meer dan gemiddeld moeite mee.
pi_31468283
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:18 schreef Grobbenkuiken het volgende:

[..]

Een weldenkend mens heeft daar meer dan gemiddeld moeite mee.
Maar wat er ook wordt aangedragen, mensen blijven toch volhouden dat er gerommeld wordt.

Volgens mij zou Talpa de hele lijst van nummers + stem kunnen publiceren, en dan nog zouden mensen staan gillen dat het niet klopt.
  † In Memoriam † zaterdag 15 oktober 2005 @ 19:22:34 #102
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_31468343
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 12:49 schreef smsfraude het volgende:

Ik heb dit verhaal uit eerste hand en is verteld door Gert-Jan van BBIII the battle . Hij heeft mij dit verteld in een kroeg was (is)
Hoeveel GHB zat er deze keer in zijn drank?
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 19:23:35 #103
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_31468378
laat maar.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 19:28:14 #104
6941 APK
Factual, I think.
pi_31468515
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:15 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

Laten we het er op houden dat ik in een positie zit waarbij ik ietwat meer inzicht heb in dit soort zaken.
De persoon die dit topic opende ook.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 19:28:42 #105
691 luciano
ondertitelloos
pi_31468533
Ik heb ondertussen zojuist ook een reactie ontvangen APK .....

Ik zal hem hier posten , maar daarna zal ik evt. vervolg reacties niet posten , daar ik niet weet of dit van zijn zijde gewaardeerd wordt , ik doe het nu alleen maar in het belang van de goede zaak , om diverse mensen ( zoals iemand die mij hierom zojuist dood wenste .... ) te proberen te overtuigen van de SERIEUZE bedoelingen deze keer van mij n.a.v. het verzoek om het topic sms fraude te heropenen .

Geachte heer *******,

Hartelijk dank voor uw brief.

Ik houd mij – inderdaad – al een aantal jaren bezig met het verschijnsel belspelletjes.

Ik heb daarover enkele jaren geleden een uitgebreid rapport geschreven, mede op basis van de ervaringen van de vele mensen die mij daarover benaderden naar aanleiding van een oproep mijnerzijds in de media. Dit rapport kunt u vinden op www.sp.nl (“Ook belazerd?”).

Over de oplichterij rond de uitreiking van de TMF Awards heb ik Kamervragen gesteld en vervolgens aangifte gedaan bij de politie tegen MTV/TMF.

Het politie-onderzoek loopt op dit moment nog. Ik heb dus zeker niet het mes in het varken laten steken.

Ik ben het met u eens dat aan deze praktijken een einde moet komen.

Minister Donner heeft aangekondigd dit soort spelletjes aan banden te willen leggen, maar er is nog steeds niets gebeurd.

Ik houd eraan vast dat hij moet optreden. Anderzijds ben ik benieuwd wat het OM gaat doen naar aanleiding van mijn aangifte.

Ik ben inmiddels door een tiental mensen benaderd over de kwestie rond het BB-huis. Ik ga bekijken wat ik hieraan kan doen. Met u ben ik benieuwd naar de afspraken die met Tanja gemaakt zijn. Het zal niet eenvoudig zijn daar achter te komen.

U weet misschien dat ook over eerdere Big Brother uitzending soortgelijke verhalen de ronde doen.

Ik houd mij aanbevolen als u nieuws heeft hieromtrent.

Met vriendelijke groeten,

Jan de Wit

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: luciano [mailto:luciano@uni-one.nl]
Verzonden: zaterdag 15 oktober 2005 16:54
Aan: Wit de J.
Onderwerp: mogelijke manipulaties bij Talpa m.b.t. het nomineren n.a.v. ZWANGERE TANJA

Tweede Kamer
SP Fractie
T.a.v. J. de Wit
Den Haag

Geachte heer De Wit,

Misschien zou u ook eens na de show bij TANJA ( en de rest ? ) kunnen checken , welke manipulatie afspraken er zijn gemaakt met betrekking tot het NIET er uit KUNNEN stemmen van ZWANGERE TANJA in verband met de op handen zijnde live-bevalling en alle daaraan gekoppelde GEMANIPULEERDE kijkcijfers en INKOMSTEN ( wereldprimeur ! ... )

Er zijn waarschijnlijk sancties voor TANJA ( en de rest ) verbonden aan het prijsgeven van contract en/of manipulatie details , maar ik weet zeker dat deze sancties GEEN rechtsgeldigheid meer hebben indien de prijsgegeven contract en/of manipulatie details informatie bevat , welke FRAUDE aan het licht brengt .

Ook DIT is dan pure vorm van oplichting , want er worden honderdduizenden , miljoenen euro's uitgegeven door de mensen die één of meerdere sms'jes sturen , welke VOLKOMEN NUTTELOOS ZIJN in het geval van manipulaties !!!

Ik heb vernomen dat u reeds in contact staat met APK , welke u ongetwijfeld meer hierover kan vertellen .

Er zijn tientallen mensen welke 24 / 7 de streamverslagen bekijken / beluisteren , en daarin zijn de bewoners , op het moment dat zij het over de contracten hadden in de BB-huiskamer, direct door de regie op hun vingers getikt , en de live-streams werden direct op zwart gezet door de regie .

Ook werd de mogelijke nominatie van zwangere TANJA meerdere malen besproken door de bewoners , waarop er antwoorden werden gegeven zoals : dat mag toch niet / dat kan toch niet ....

Ik hoop dat u erin slaagt om de onderste steen boven te krijgen , en ben gaarne bereid , en met mij vele anderen , u daarbij te helpen .

M.vr.gr.

Luciano *******

luciano@uni-one.nl

Disclaimer

Indien u de link niet kunt openen, neemt u dan contact op met telefoonnummer 070-3182211. Meer informatie vindt u op de website www.tweedekamer.nl
If you are unable to access the link, please dial +31 70 3182211. Additional information is available on the website www.tweedekamer.nl and www.houseofrepresentatives.nl
pi_31468538
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:20 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Maar wat er ook wordt aangedragen, mensen blijven toch volhouden dat er gerommeld wordt.

Volgens mij zou Talpa de hele lijst van nummers + stem kunnen publiceren, en dan nog zouden mensen staan gillen dat het niet klopt.
Dat doet Talpa niet. Dat helpt niet qua vertrouwen. Ook speelt een commercieel belang. Tsja.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 19:32:56 #107
691 luciano
ondertitelloos
pi_31468661
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:28 schreef Grobbenkuiken het volgende:

[..]
dan moeten ze dat maar eens doen misschien ........
Ik zou dat doen als ik werd beschuldigd van fraude ......
  † In Memoriam † zaterdag 15 oktober 2005 @ 19:36:59 #108
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_31468763
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:28 schreef luciano het volgende:

Anderzijds ben ik benieuwd wat het OM gaat doen naar aanleiding van mijn aangifte.

Het OM gooit deze paranoide zooi gezellig onderop de stapel en gaat verder met belangrijkere zaken die prioriteit hebben
pi_31468764
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:32 schreef luciano het volgende:

[..]

Duh, dat wilde ik zeggen, maar het kwam wat vaag uit de snavel.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 19:39:50 #110
6941 APK
Factual, I think.
pi_31468849
Die de Wit zien we de komende twee maanden niet meer in de kamer, die gaat 24/7 de streams bekijken.

Ik ga SP stemmen bij de volgende verkiezingen.

Meneer de Wit, HIER kunt u een programma downloaden waarmee 4 streams tegelijk te bekijken zijn.
pi_31469200
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:32 schreef luciano het volgende:

[..]

Als ze dat doen dan staan partijen als de SP weer vooraan in de rij te huilebalken over privacy en persoonsgegevens.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 19:53:11 #112
691 luciano
ondertitelloos
pi_31469258
Ik heb tevens de telegraaf deze hele correspondentie welke gaande is gestuurd .
Via de link behorende bij het artikel in de krant , waarin je kunt reageren op het artikel .

Nooit geschoten is altijd mis zeg ik maar zo , ik denk niet dat we ooit een grotere kans en medewerking hebben gehad dan deze keer .
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 19:57:04 #113
6941 APK
Factual, I think.
pi_31469386
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:53 schreef luciano het volgende:
Ik heb tevens de telegraaf deze hele correspondentie welke gaande is gestuurd .
Maandag in De Telegraaf: POSTER OP FOK! WOEDEND OP TALPA!
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 19:58:59 #114
691 luciano
ondertitelloos
pi_31469452
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:51 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Als ze dat doen dan staan partijen als de SP weer vooraan in de rij te huilebalken over privacy en persoonsgegevens.
De privacy wet is ondergeschikt aan mogelijke gevallen waarbij de wet wordt overtreden ....... zou jij toch moeten weten als führer
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 19:59:16 #115
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31469459
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 13:04 schreef Tamagotchi het volgende:
Zo zo, speciaal voor geregged?
kan toch?

tevens, was dat met Idols ook al niet zo? dat die sms-jes niet klopten?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 20:00:06 #116
691 luciano
ondertitelloos
pi_31469480
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:57 schreef APK het volgende:

[..]

........................................ ........................................
........................................ ........................................
................................................... ..................................................

[ Bericht 33% gewijzigd door luciano op 15-10-2005 20:08:11 ]
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 20:02:47 #117
691 luciano
ondertitelloos
pi_31469559

[ Bericht 38% gewijzigd door luciano op 15-10-2005 20:07:35 ]
pi_31469928
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 20:00 schreef luciano het volgende:

[..]

................................................... ..................................................
doe je best
pi_31469929
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:09 schreef APK het volgende:

[..]

[..]

Ik ben ook vrij wantrouwend, maar er is geen bewijs voor en als ik even advocaat van de duivel speel....
Dat zijn tussenstanden, er is volgens mij nooit gezegd (wel gesuggereerd) dat het de 'real time' tussenstanden zijn.
Die kunnen toch ook vanaf het begin van de stemming zijn, als alles nog sterk fluctueerd.
Er kan een week gebeld worden en tijdens de live uitzending hebben ze denk ik wel een idee wie er uit moet, omdat het onwaarschijnlijk is dat de achterstand van een bepaalde genomineerde nog ingehaald kan worden.
Dat die percentages altijd dicht bij elkaar liggen en dat degene die moet vertrekken ook vaak veranderd in die tussenstanden, zou je kunnen verklaren met het feit dat ze de voor hun aantrekkelijke tussenstanden vrijgeven om zo het bellen aan te moedigen.
Maar dat kunnen dus wel echte tussenstanden zijn, alleen niet van dat moment (maar dat is er volgens mij ook nooit expliciet bijgezegd).
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
pi_31470109
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:10 schreef APK het volgende:

[..]

Antwoord
We zitten al de hele dag te MSN-en.
Dan kost het wel veel extra
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 20:27:04 #121
6941 APK
Factual, I think.
pi_31470323
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 20:13 schreef PC eend het volgende:

Ik ben ook vrij wantrouwend, maar er is geen bewijs voor en als ik even advocaat van de duivel speel....
Dat zijn tussenstanden, er is volgens mij nooit gezegd (wel gesuggereerd) dat het de 'real time' tussenstanden zijn.
Bridget zegt toch: 'Dit is de huidige stand, maar je kunt nog stemmen'
pi_31470403
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 20:27 schreef APK het volgende:

[..]

De huidige (tussen)stand die word vrijgegeven
En je kan nog stemmen, want het zou altijd nog kunnen veranderen, het is alleen onwaarschijnlijk dat het nog veranderd in het laatste uur.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 20:31:08 #123
6941 APK
Factual, I think.
pi_31470445
quote:
[b]Op zaterdag 15 oktober 2005 20:29

De huidige (tussen)stand die word vrijgegeven
Fraude.

Ik zal er volgende week eens extra op letten.
  † In Memoriam † zaterdag 15 oktober 2005 @ 20:31:18 #124
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_31470449
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:57 schreef APK het volgende:

[..]

3e manische geval op internetforum hangt zichzelf op.
pi_31470475
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 20:31 schreef Loedertje het volgende:

[..]

3e manische geval op internetforum hangt zichzelf op.
Kan daar ook een cam op
pi_31470620
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 20:27 schreef APK het volgende:

[..]

quote:
Het stemmen vlak voor de exit heeft dus feitelijk geen effect meer. Of je moet met een grote groep vrienden vlak voor de finale massaal gaan bellen en sms’en”, aldus Reesink. Volgens de BB-kenner worden kijkers tijdens een live uitzending aangemoedigd om nog even te stemmen om het verschil te maken, terwijl de redactie dan al weet dat het verschil onoverbrugbaar is.
quote:
Volgens Endemol-woordvoerder Jeroen van Waardenberg gaat de belrel om „een groot misverstand”. Samen met Talpa betreurt hij de blunder maar benadrukt dat er niet gerommeld is. „De toen nog voorbarige conclusie is getrokken op basis van de tussenstanden, die wezen in de richting van het wegzenden van Linda”. Om het nieuws na de officiële bevestiging van de einduitslag zo snel mogelijk op teletekst van Talpa te plaatsen, is het bericht over het vertrek van Linda klaargezet voor publicatie. De Endemol-woordvoerder ontkent bezweert dat alles eerlijk verloopt. "Het is echt fair play. Al besef ik dat het dramatisch is als dit soort dingen gebeuren. Dit kunnen we niet hebben. We staan er niet goed op."
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 20:46:16 #127
16305 Jappie
parttime reverend
pi_31470866
Geloel in de ruimte.......we worden al jaren geflest mit die bel en sms toestanden...notaris of geen notaris......het zijn gewoon een stelletje hoeren die een programma maken en dat voor het geld doen...niet voor ons...niet voor de eer...gewoon voor het geld...hoeren dus...ik maak me sterk dat een kamerlid daar iets aan zal kunnen verhelpen...het enige wat echt zou helpen is als collectief niet meer te bellen, maar goed...dat weet ik ...dat weten jullie...maar idd die arme pubertjes niet. Dus het lijkt erop dat ze er gewoon mee weg zullen blijven komen.

Tis uiteraard wel een goeie actie om dat kamerlid aan te schrijven...gewoon...uit leukigheid
pi_31470966
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 20:46 schreef Jappie het volgende:
Geloel in de ruimte.......we worden al jaren geflest mit die bel en sms toestanden...notaris of geen notaris......het zijn gewoon een stelletje hoeren die een programma maken en dat voor het geld doen...niet voor ons...niet voor de eer...gewoon voor het geld...hoeren dus...ik maak me sterk dat een kamerlid daar iets aan zal kunnen verhelpen...het enige wat echt zou helpen is als collectief niet meer te bellen, maar goed...dat weet ik ...dat weten jullie...maar idd die arme pubertjes niet. Dus het lijkt erop dat ze er gewoon mee weg zullen blijven komen.

Tis uiteraard wel een goeie actie om dat kamerlid aan te schrijven...gewoon...uit leukigheid
Dat dan weer wel.
Het gaat om geld dus kijkcijfers....
Maar als ze tegen de stemmen van de kijkers ingaan, kan dat ook kijkers (dus geld) kosten toch?
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 20:53:08 #129
16305 Jappie
parttime reverend
pi_31471065
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 20:49 schreef PC eend het volgende:

Maar als ze tegen de stemmen van de kijkers ingaan, kan dat ook kijkers (dus geld) kosten toch?
Neh...dat hebben ze gerust wel onderzocht...ik denk dat de verontwaardiging tot op een bepaald punt juist uitnodigd om meer te gaan kijken...een soort van teasen dus zeg maar...mensen willen graag vol ongeloof ergens naar kijken zo lijkt het. Denk dat mensen van nature toch allemaal een soort van masochisten zijn.
pi_31473869
Linda had Tanja genomineerd.
Bridget zei tegen Tanja dat er massaal voor haar gebeld is dat Nederland de bevalling mee wil maken. Dit is gewoon manipulatie,werd eerder ook niet vermeld.
Toen richte Bridget zich tot Linda en liet even doorschemeren dat Nederland niet gecharmeerd was van haar gedrag.
Dit alles was gewoon een ondubbelzinnige waarschuwing aan de rest van de bewoners om die zwangere crackhoer onder geen enkele voorwaarde meer te nomineren.

Die gasten in het huis moeten gewoon hun spullen pakken en dat huis uitlopen, dit heeft geen fuck meer met de principes van 100 dagen totaal afgesloten zitten van de buitenwereld.
Die schijttemeier uit Groningen word een portie voorgetrokken, niet normaal.
als ze zo graag een bevalling in het huis willen,hadden ze beter moeten screenen.
Dat laatste restje geloofwaardigheid wat BB nog had is voorgoed weg.

Maar ik blijf kijken. BB is voor mij wat crack voor Tanja is
Het laat je nooit meer los!!!!!!
zonder eten op het zand, loopt het gegarandeerd uit de hand....
  zondag 16 oktober 2005 @ 00:47:12 #131
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_31478504
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:20 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Ik heb vorig week al aan Talpa gevraagd of ik alle cijfers mag hebben zodat ik bewijs heb dat er niet geknoeid wordt. Wat denk je?
Geen reactie!!

Ze hebben mij dus nog lang niet overtuigd dat het allemaal eerlijk verloopt. Afgelopen donderdag versterkt alleen mijn gevoel dat het allemaal pure flauwekul is daar bij Talpa.
pi_31478701
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 17:04 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Nee, dat is de taak van justitie.

Daarnaast is die hele 'fraude' bij TMF ook al tot in den treure uitgelegd. Maar ja, sommige mensen willen het gewoon niet snappen.
[..]

Wat voor baat zou Talpa er bij hebben om de daadwerkelijke uitslag niet te volgen?

Ik hoor telkens mensen roepen dat ze dat doen om de kijkcijfers hoog te houden. Maar wanneer je de wil van de kijkers c.q. stemmers volgt, blijven ze toch juist kijken? Wat voor zin heeft het dan in godsnaam om die stemming te negeren? Ik kan dat soort kromme samenzweringstheorien echt niet volgen hoor

Ja, we willen kijkers trekken door de uitslag die de kijker bepaalt niet te volgen. Lekker logisch .
Ik begrijp niet dat je het niet kan volgen. Denk je nou echt dat Hummie die zwangere mevrouw er nu uit zou gooien ook al zou ze de meeste stemmen krijgen??? Mooi niet.

De makers bepalen uiteindelijk wat er gaat gebeuren. Dat was zo met Idols en dat is zo met Big Brother en met al dit soort programma's.

Op zich wel logisch hoor - zij willen er aan verdienen en zij zijn ook de baas. Maar doe het dan wel slim en niet zo openlijk als van de week. Het publiek wil best bedrogen worden maar het wil het gewoon niet weten.

Het kan best zijn dat je daar werkt of er banden mee hebt, dat maakt je poging om alles zo te verdedigen nog wat merkwaardiger. Kijk Hummie eens eerlijk in de ogen, zij bepaalt en niemand anders. Dat weet je best
  zondag 16 oktober 2005 @ 01:05:25 #133
6941 APK
Factual, I think.
pi_31479133
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 00:52 schreef SCH het volgende:

Denk je nou echt dat Hummie die zwangere mevrouw er nu uit zou gooien ook al zou ze de meeste stemmen krijgen??? Mooi niet.
Euh, het probleem is dat ze volgens Talpa juist de meeste stemmen krijgt.
pi_31479293
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 01:05 schreef APK het volgende:

[..]

Jij wel begreipe wat ik bedoele
pi_31479338
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 01:05 schreef APK het volgende:

[..]

Kan ik me echt niet voorstellen, Talpa steekt er zelf een boel geld in om werknemers te laten sms-en.
  zondag 16 oktober 2005 @ 01:12:10 #136
6941 APK
Factual, I think.
pi_31479382
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 01:09 schreef SCH het volgende:

Jij wel begreipe wat ik bedoele
Ik wel, maar de halve 2de kamer leest mee.
pi_31479462
Het gaat allemaal om de illusie. Mensen weten ergens wel dat ze belazerd worden en vinden dat ook niet zo erg zolang het spel maar volgens de regels van de illusie gespeeld wordt. Hans Kazan gaat toch ook niet ineens zijn trucs verklappen.
pi_31479760
Joost wist 'smiddags al te melden dat Tanja van BB had gehoord dat het een leuke avond vol verrassingen voor haar zou gaan worden.

Daaruit bleek al dat Tanja niet naar huis zou gaan, ondanks dat ze genomineerd stond.

Dit vertelde Joost in de tv-uitzending van vrijdag. (opnames van donderdagmiddag)
  Moderator zondag 16 oktober 2005 @ 04:42:49 #139
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_31482234
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 20:53 schreef Jappie het volgende:

[..]

Neh...dat hebben ze gerust wel onderzocht...ik denk dat de verontwaardiging tot op een bepaald punt juist uitnodigd om meer te gaan kijken...een soort van teasen dus zeg maar...mensen willen graag vol ongeloof ergens naar kijken zo lijkt het. Denk dat mensen van nature toch allemaal een soort van masochisten zijn.
Jezus Jap, jij bent echt slecht in d's en t's! En tegelijkertijd geef je er door middel van je analyses blijk van dat je niet bepaald op je achterhoofd gevallen bent! ik kan het niet rijmen!

Misschien nog mar een keer meeten?
  zondag 16 oktober 2005 @ 08:05:03 #140
691 luciano
ondertitelloos
pi_31482647
Endemol betreurt 'foutje' Big Brother Endemol betreurt 'foutje' Big Brother

Gepost door Gertjan (Kozzmic) - Bron:

Gepubliceerd: zaterdag 15 oktober 2005 @ 21:56

"Een foutje." Zo noemt Endemol het feit dat afgelopen donderdag ruim twintig minuten voor de officiële uitslag op een teletekstpagina van Talpa te lezen stond dat bewoner Linda Big Brother moest verlaten. Op dat moment stond presentatrice Bridget Maasland de tv-kijkers nog volop aan te sporen te bellen of te sms'en voor de favoriete bewoner.

"De voorbarige conclusie is getrokken op basis van de tussenstanden. Die wezen in de richting van Linda's vertrek", zo verklaarde een woordvoerder van Endemol vandaag. "Om het nieuws na de officiële bevestiging van de einduitslag zo snel mogelijk op teletekst te plaatsen, is het bericht klaargezet voor publicatie." Door een foutje verscheen het bericht echter direct op de tekstpagina's. "Endemol Nederland en Talpa betreuren de gang van zaken, maar staan in voor een eerlijk verloop van de stemming die automatisch verloopt", aldus de zegspersoon.

Media-wetenschapper Maarten Reesink beaamt in De Telegraaf dat de redactie van Big Brother vaak op basis van de ontwikkeling van de stemming een paar dagen van te voren al kan inschatten wie het veld moet ruimen. "Het voorval van donderdag was niet handig. Mensen ervaren dit als kijkersbedrog", stelt Reesink. In de live-uitzending wordt echter nadrukkelijk erop gehamerd dat stemmen juist nog wel zin heeft. Zo werd donderdag in twee tussenstanden een nek-aan-nek-race tussen Linda en Rob gesuggereerd. In de eerste tussenstand bleek Linda zelfs nog twee procent voor te liggen op Rob, in de tweede tussenstand, ten tijde van het te vroeg verschijnen teletekstbericht, lag ze één procent achter. Het uiteindelijke verschil tussen beiden was twee procent; 28 procent voor Linda en 30 procent voor Rob.

In antwoord op e-mails van kijkers heeft Kamerlid Jan de Wit (SP), die eerder onderzoek deed naar mogelijke fraude bij belspelletjes, toegezegd te willen bekijken of er actie kan worden ondernomen. Het zal echter niet eenvoudig zijn om achter eventueel bedrog te komen, denkt de politicus. Endemol wast ondertussen de handen in onschuld. "We hebben de schijn natuurlijk tegen, maar we kunnen onszelf recht in de ogen kijken", meent de woordvoerder.

Als de tussenstand , tussen de eerste getoonde tussenstand op tv , welke 2 procent in het VOORDEEL was van Linda t.o.v. Rob , EN de tweede op tv getoonde tussenstand , waarin Linda 1 procent ACHTER ligt t.o.v. Rob binnen , laten we zeggen 15 á 20 minuten ? kan veranderen , m.a.w. ze verliest in 15 á 20 minuten tijd 3 procent t.o.v. Rob .............. dan is het toch ZEER ZEKER WEL MOGELIJK om in de resterende 20 á 25 minuten , gedurende welke het bericht op teletekst stond de ACHTERSTAND VAN SLECHTS 1 PROCENT IN TE LOPEN OP ROB lijkt mij ....... !!!!!!!!
pi_31483216
Ik lees net het stukje op de Frontpage over het zogenaamde foutje van BB.
Eerst staat het volgende te lezen:
quote:
"De voorbarige conclusie is getrokken op basis van de tussenstanden. Die wezen in de richting van Linda's vertrek", zo verklaarde een woordvoerder van Endemol vandaag. "Om het nieuws na de officiële bevestiging van de einduitslag zo snel mogelijk op teletekst te plaatsen, is het bericht klaargezet voor publicatie." Door een foutje verscheen het bericht echter direct op de tekstpagina's. "Endemol Nederland en Talpa betreuren de gang van zaken, maar staan in voor een eerlijk verloop van de stemming die automatisch verloopt", aldus de zegspersoon.
Oke, denk je dan. Zóu kunnen... klinkt nogal onwaarschijnlijk en buitengewoon dom want zoals bovenstaande poster al zegt, als je in 15 minuten 3% verliest, kun je in 20 minuten zeker ook 3% winnen dus zou het een uiterst voorbarige conclusie zijn.
Theoretisch zou het echter een verklaring kunnen zijn.

Maar!!
Vervolgens komen ze met déze opmerking:
quote:
Media-wetenschapper Maarten Reesink beaamt in De Telegraaf dat de redactie van Big Brother vaak op basis van de ontwikkeling van de stemming een paar dagen van te voren al kan inschatten wie het veld moet ruimen.
Pardon??
Hoe is dat mogelijk??
Dat zou betekenen dat er zo massaal gestemd wordt dat het onmogelijk is om die de percentages dan nog te beinvloeden met dat halve uurtje/drie kwartier dat er nog gestemd kan worden.

Ook zou dat betekenen dat er idd geknoeid wordt op donderdagavond tijdens de live uitzending, want bij mijn weten was het iig bij de laatste twee exits zo, dat degeen die er uit moest, aan het begin van de avond nog op de tweede plaats stond.
Als je al een paar dagen van te voren kan zeggen wie er uit moet aan de hand van de stemmen, is dat gewoon niet mogelijk.

Oftewel, BB spreekt zichzelf tegen en maakt zichzelf niet geloofwaardiger.
De nakende waarheid.
En niets dan de nakende waarheid.
  zondag 16 oktober 2005 @ 10:40:20 #142
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_31483741
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 08:05 schreef luciano het volgende:
Als de tussenstand , tussen de eerste getoonde tussenstand op tv , welke 2 procent in het VOORDEEL was van Linda t.o.v. Rob , EN de tweede op tv getoonde tussenstand , waarin Linda 1 procent ACHTER ligt t.o.v. Rob binnen , laten we zeggen 15 á 20 minuten ? kan veranderen , m.a.w. ze verliest in 15 á 20 minuten tijd 3 procent t.o.v. Rob .............. dan is het toch ZEER ZEKER WEL MOGELIJK om in de resterende 20 á 25 minuten , gedurende welke het bericht op teletekst stond de ACHTERSTAND VAN SLECHTS 1 PROCENT IN TE LOPEN OP ROB lijkt mij ....... !!!!!!!!
Theoretisch wel, maar in de praktijk niet. Dat zou namelijk betekenen dat het stemgedrag in die laatste 20 minuten compleet anders is dan in de periode daarvoor, en dat is nogal onwaarschijnlijk. Maar goed, het zou eerlijker zijnoverkomen als Talpa naast de percentages ook het werkelijk aantal stemmen in beeld laat zien.
pi_31483803
Van af de nominatie was het duidelijk dat Linda de minste stemmen zou krijgen. De tussenstanden zoals die bij Endemol iedere dag binnen gekomen zijn hebben dat duidelijk aangegeven. Het is gebruikelijk dat er omwille van de belinkomsten een spannende exituitzending wordt gemaakt. 30 % van de totale bellers bellen op de donderdag avond, maar dan moeten ze wel de gedachte hebben dat ze nog invloed kunnen uitoefenen. Het vertrek van Linda was op basis van de stemming juist. De oplichting bestaat dus alleen uit een valse voorspiegeling tijdens de uitzending. Omdat het deze keer zo duidelijk was dat Linda er uit zou gaan is de info daarover te weinig snel doorgegeven en geplaatst.
  Moderator zondag 16 oktober 2005 @ 12:01:31 #144
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_31485131
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 10:44 schreef tanjalies het volgende:
Van af de nominatie was het duidelijk dat Linda de minste stemmen zou krijgen. De tussenstanden zoals die bij Endemol iedere dag binnen gekomen zijn hebben dat duidelijk aangegeven. Het is gebruikelijk dat er omwille van de belinkomsten een spannende exituitzending wordt gemaakt. 30 % van de totale bellers bellen op de donderdag avond, maar dan moeten ze wel de gedachte hebben dat ze nog invloed kunnen uitoefenen. Het vertrek van Linda was op basis van de stemming juist. De oplichting bestaat dus alleen uit een valse voorspiegeling tijdens de uitzending. Omdat het deze keer zo duidelijk was dat Linda er uit zou gaan is de info daarover te weinig snel doorgegeven en geplaatst.
Het tellen van de stemmen gebeurt dus wel degelijk eerlijk, beweer jij, Tanjalies. Ik weet van eerdere edities dat je "in het wereldje" zit. Ik geloof eerlijk gezegd ook niet dat BB zijn vingers wil branden aan stemfraude. Blijft nog wel een ander punt: BB weet tijdens de uitzending al definitief wie er uitgaat, terwijl men aan de kijkers nog wel suggereert dat ze invloed hebben. Bovendien goochelen ze met de percentages. Het is namelijk nog nóóit voorgekomen dat het niét spannend was. Beetje toevallig, dat het echt élke keer weer zo'n nek-aan-nek-race is, en dat het nooit eens een keer van begin af aan volkomen duidelijk is wie het huis uit moet.
Maar of dit juridisch aan te pakken is, ik vraag het me af...
pi_31486117
Gert

Als ze het niet zo zouden doen kost het een klap met geld. In principe houden ze zo veel als mogelijk de werkelijk aan van de tellingen aan. Waarom ook niet. Maar als het volgens de productie nodig is dan wordt er bijgestuurd. Zo denk ik dat Lieske de volgende is die vertrekt en daarna Menno. De nieuwe weekopdracht. Ik geef je een hint. Iets voor de baby maken.
  Moderator zondag 16 oktober 2005 @ 12:58:19 #146
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_31486223
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 12:52 schreef tanjalies het volgende:
Gert

Als ze het niet zo zouden doen kost het een klap met geld. In principe houden ze zo veel als mogelijk de werkelijk aan van de tellingen aan. Waarom ook niet. Maar als het volgens de productie nodig is dan wordt er bijgestuurd. Zo denk ik dat Lieske de volgende is die vertrekt en daarna Menno. De nieuwe weekopdracht. Ik geef je een hint. Iets voor de baby maken.
Huh, waarom Lieske? Lijkt me niet logisch: lekker wijf,exponent van de doelgroep (dom en jong).
En "iets voor de baby", daar kun je helaas weleens gelijk in hebben.
  zondag 16 oktober 2005 @ 14:53:34 #147
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_31488286
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 13:39 schreef VeX- het volgende:
Goed zo, de idioten die stemmen verdienen dit welhaast.
De idioten waar het geld naartoe gaat verdienen het niet.
  zondag 16 oktober 2005 @ 14:59:54 #148
16305 Jappie
parttime reverend
pi_31488417
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 04:42 schreef Gert het volgende:

[..]

Jezus Jap, jij bent echt slecht in d's en t's! En tegelijkertijd geef je er door middel van je analyses blijk van dat je niet bepaald op je achterhoofd gevallen bent! ik kan het niet rijmen!

Misschien nog mar een keer meeten?
Denk je dat dat nog zin gaat hebben dan ?

Ik heb reeds lang geleden besloten mij geenzins meer druk te maken over of omtrent het gebruik van Dees dan wel Tees.........daar waar het officiele brieven betreft maak ik gebruik van een spellingscontrolemechaniek...en daar waar ik voor de vuist wat weg post maak ik gebruik van de negeermethode..............ik concentreer mij namelijk liever op belangrijker zaken........zoals daar is "het sjoemelen met SMS en Bel uitslagen."

zondag 16 oktober 2005 @ 15:21:41 #149
125528 Gigageil
Toevallig wel !
pi_31488912
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 13:03 schreef cuall het volgende:
Met terugwerkende kracht vind ik dat Gert-Jan niet had moeten winnen, de sukkel met z'n GHB drogeer-geintje.......
  zondag 16 oktober 2005 @ 15:50:00 #150
125528 Gigageil
Toevallig wel !
pi_31489494
Dit is peanuts vergeleken bij de SMS-oplichting op TV elke avond op commerciële omroepen .....
Daar worden elke nacht de alleenstaande, eenzame, ook geile, domme, naieve mannen overgehaald door sletterige, vaak ordinaire, hoerige grieten om SMSjes te sturen a 1,10 - 1,50 per SMSje, en dan een SMS-"gesprekje" aan te gaan, waardoor vele mannen zomaar een paar tientjes ¤ 's kwijt zijn , terwijl aan de andere kant van de lijn aangenomen SMS-operators werken, zowel mannelijke als vrouwelijke
Deze verdienen iets van 0,10 - 0,15 ct per verzonden SMSje , gouden bisuiness dus voor dit soort bedrijfjes. Ze zetten vaak advertenties voor "SMS-operators gevraagd " , waarop ik eens reageerde, en waar me doodleuk werd uitgelegd dat ik me als vrouw moest voordoen......
Een goede sms-operator kon er 80 tot 160 per uur versturen via speciale software op je computer.
Het is al eens op Tros Radar behandeld , maar het gaat gewoon door. Je wordt dus met OPEN OGEN opgelicht ! De eerste relatie die tot stand komt via deze NEP-advertenties moet volgens mij nog "geboren" worden.......
Donner heeft het kennelijk te druk met Terroristjes bestrijden vs
pi_31489563
6 cent.
  zondag 16 oktober 2005 @ 17:04:06 #152
6941 APK
Factual, I think.
pi_31491087
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 12:52 schreef tanjalies het volgende:
De nieuwe weekopdracht. Ik geef je een hint. Iets voor de baby maken.
  Admin zondag 16 oktober 2005 @ 17:24:08 #153
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_31491587
Ha!
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  zondag 16 oktober 2005 @ 17:29:15 #154
121160 mr2004
Mister Mick
pi_31491704
Hulde aan de opener van dit topic! Ik geloof je volkomen. Laat sommige eikels hier maar lullen.

Die zogenaamde rotsvaste, integere Bridget en Ruud de Wild laten zich ook als 2 hoeren gebruiken 'er is masaal op je gestemd', hoe krijg je het je strot uit.

John de Mol wordt steeds lachwekkender, als je koning zakenamn van Nederland denkt te zijn en je schept alleen maar mislukkingen (Talpa, Sport7) en je successen zijn op fraude en manipilatie gebaseerd (Versatel, BigB).

Die man kan nog niet eens zijn eigen familie runnen!
pi_31493518
Dus Lieske gaat er hierna uit???

Oh neeeeeeee!!!!! Nou dan kijk ik ook niet meer....
pi_31493949
Ik werd op Fok ooit aan het kruis genageld omdat ik vaststelde dat Idols van bedrog aan elkaar hing. Hoe ik het in mijn hoofd haalde dat het doorgestoken kaart zou zijn en dat de stem van de kijker niet gerespecteerd zou worden.

Ik zie dit topic maar als een soort eerherstel
  zondag 16 oktober 2005 @ 19:31:04 #157
6941 APK
Factual, I think.
pi_31494013
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 19:27 schreef SCH het volgende:

Eerst Lieske en Menno er uit, tot die tijd blijf je maar lekker aan dat kruis hangen.
  Moderator zondag 16 oktober 2005 @ 19:36:15 #158
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_31494128
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 19:27 schreef SCH het volgende:
Ik werd op Fok ooit aan het kruis genageld omdat ik vaststelde dat Idols van bedrog aan elkaar hing. Hoe ik het in mijn hoofd haalde dat het doorgestoken kaart zou zijn en dat de stem van de kijker niet gerespecteerd zou worden.

Dat Big Brother doorgestoken kaart zou zijn, daar werd hier in de vorige eeuw al over gediscussieerd, toen jij nog láng geen user was.
pi_31494244
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 19:31 schreef APK het volgende:

[..]

Eerst Lieske en Menno er uit, tot die tijd blijf je maar lekker aan dat kruis hangen.
en Tanja zal wel na de bevalling zelf vertrekken, BB houdt haar dan niet meer tegen, want die is dan voldoende uitgemolken

Go Lieske........home
  zondag 16 oktober 2005 @ 20:24:57 #160
2018 PC eend
relativist
pi_31495135
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 19:31 schreef APK het volgende:

[..]

Tanjalies heeft meestal gelijk
Wie gaat het nieuws aan scan brengen?
  zondag 16 oktober 2005 @ 20:27:16 #161
125528 Gigageil
Toevallig wel !
pi_31495185
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 15:53 schreef LostFormat het volgende:
6 cent.
nog erger......meewerken aan oplichting voor een rottige 6ct , ik mag lijen dat al die moderators RSI in hun jatten krijgen.......
pi_31497220
We moeten gewoon eisen dat er een notaris bij zit.
Die na elke stemmingsronde een verklaring geeft of het eerlijk is verlopen.
notaris
  zondag 16 oktober 2005 @ 22:11:37 #163
6941 APK
Factual, I think.
pi_31497600
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 20:27 schreef Gigageil het volgende:

ik mag lijen dat al die moderators RSI in hun jatten krijgen.......
Ach, als je zelf maar snapt wat je post.
pi_31497904
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 20:27 schreef Gigageil het volgende:

[..]

nog erger......meewerken aan oplichting voor een rottige 6ct , ik mag lijen dat al die moderators RSI in hun jatten krijgen.......
...je bedoelt dus operators
pi_31498179
Zijn we allemaal dom en naief en geloofden we tot voor kort in de heiligheid der SMS en zetten we de discussie voort........ Of zijn we intelligent of doen we ons intelligent voor en zwijgen het verder dood?
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_31498331
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 22:31 schreef JohnDope het volgende:
Zijn we allemaal dom en naief en geloofden we tot voor kort in de heiligheid der SMS en zetten we de discussie voort........ Of zijn we intelligent of doen we ons intelligent voor en zwijgen het verder dood?
Ik heb nimmer gesmst en ga het niet doen, ook... ondanks dat retegraag die Rob had zien vertrekken... Misschien zou er een topic gestart moeten worden met de vraag wie hoe vaak gesmst heeft de afgelopen weken...
pi_31498548
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 22:37 schreef ridder204 het volgende:

[..]

Ik heb nimmer gesmst en ga het niet doen, ook... ondanks dat retegraag die Rob had zien vertrekken... Misschien zou er een topic gestart moeten worden met de vraag wie hoe vaak gesmst heeft de afgelopen weken...
Ik vind die rob eindelijk een beetje cool worden.
"Ik vecht nooit, dan moet heeeel diep gaan, maar als je 1 keer het bloed onder mijn nagels vandaan haalt, DAN NEEM IK JE TE PAKKEN".
Meesterlijke uitspraak
  † In Memoriam † zondag 16 oktober 2005 @ 23:29:43 #168
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_31500042
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 12:01 schreef Gert het volgende:
Het is namelijk nog nóóit voorgekomen dat het niét spannend was. Beetje toevallig, dat het echt élke keer weer zo'n nek-aan-nek-race is, en dat het nooit eens een keer van begin af aan volkomen duidelijk is wie het huis uit moet.
De einduitslag, dus degene die er uitvliegt, is ook in 100% van de gevallen anders dan de laatste tussenuitslag.

Let maar eens op volgende week donderdag, degene die er bij de laatste tussenstand uit zou vliegen, heeft 10 minuten later ineens niet meer de minste stemmen. Degene van de 3 die 'safe' zit wint of verlies in die laatste 10 minuten doorgaans ook nog eens zomaar 3-5%.

Laten we het diplomatiek uitdrukken: $jonnie schuurt langs de randen van wat statistisch gezien mogelijk is. Bewijsbaar of niet, het is simpelweg té toevallig allemaal.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_31505772
Waar is JMG nou, het werd net gezellig...

Spreekverbod van Hummie?
  † In Memoriam † maandag 17 oktober 2005 @ 09:56:22 #170
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_31505888
quote:

Bij BB heeft de beller 0% invloed op de uitslag, dat lijkt me nu na al die jaren toch wel duidelijk, alleen al gezien de statistisch absoluut onmogelijke tussenstanden. Het voert me nu te ver om je de beginselen van moderne statistiek bij te brengen, maar wie dit zelf niet ziet, moet dat maar aannemen van degenen die wél iets van statistiek weten.

Dát de deelnemers zich anders gedragen dan ze zijn om maar niet genomineerd te worden heeft daar totaal niets mee te maken. Bellen en SMS-en om vervolgens via loting een prijsje te winnen maakt van dat spelletje natuurlijk wel degelijk een kansspel. Waarbij ik me zelfs afvraag of BB überhaupt wel prijzen uitkeert, maar dat terzijde.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
pi_31506846
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 09:56 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Bij BB heeft de beller 0% invloed op de uitslag, dat lijkt me nu na al die jaren toch wel duidelijk, alleen al gezien de statistisch absoluut onmogelijke tussenstanden. Het voert me nu te ver om je de beginselen van moderne statistiek bij te brengen, maar wie dit zelf niet ziet, moet dat maar aannemen van degenen die wél iets van statistiek weten.
En ik kan je vertellen dat, ondanks je leuke statistische berekeningen, het wel degelijk mogelijk is. Ik wil je e.e.a best privé nedaer toelichten, maar niet hier.
quote:
Dát de deelnemers zich anders gedragen dan ze zijn om maar niet genomineerd te worden heeft daar totaal niets mee te maken. Bellen en SMS-en om vervolgens via loting een prijsje te winnen maakt van dat spelletje natuurlijk wel degelijk een kansspel. Waarbij ik me zelfs afvraag of BB überhaupt wel prijzen uitkeert, maar dat terzijde.
Tsja, als je zo gaat beginnen is het eind zoek natuurlijk. Volgens justitie valt iets dergelijks niet onder een kansspel, maar als jij het beter weet....
pi_31506893
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 09:49 schreef SCH het volgende:
Waar is JMG nou, het werd net gezellig...

Spreekverbod van Hummie?
Nee, die heeft weinig over mij te zeggen.
pi_31506954
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 10:39 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Nee, die heeft weinig over mij te zeggen.
Maar wel iets?
pi_31506966
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 10:37 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Ik wil je e.e.a best privé nedaer toelichten, maar niet hier.
  † In Memoriam † maandag 17 oktober 2005 @ 11:39:13 #175
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_31508113
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 10:37 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
En ik kan je vertellen dat, ondanks je leuke statistische berekeningen, het wel degelijk mogelijk is. Ik wil je e.e.a best privé nedaer toelichten, maar niet hier.
Natuurlijk is het theoretisch mogelijk, net zoals jij 15 x achter elkaar de hoofdprijs in de Staatsloterij kunt winnen. De kans daarop is statistisch echter te verwaarlozen.
quote:
Tsja, als je zo gaat beginnen is het eind zoek natuurlijk. Volgens justitie valt iets dergelijks niet onder een kansspel, maar als jij het beter weet....
Ja, ik weet het inderdaad beter:
quote:
Ik stel hier dus dat de deelnemer géén (overwegende) invloed heeft op de uitslag. Je kunt bellen en SMS-en wat je wilt, $jonnie en Hummie bepalen het verloop van BB. Laat hún maar bewijzen dat het er wél eerlijk aan toe gaat, bijvoorbeeld door het inschakelen van een notaris, die dan bij voorkeur niet 'De Mol' als achternaam heeft, ze incasseren immers wel de euro's van goedgelovige TV-kijkers.
  † In Memoriam † maandag 17 oktober 2005 @ 11:44:16 #176
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_31508233
Je redenering dat Talpa het beste de kijkerswensen zou kunnen volgen om die kijkers te plezieren, en dus te behouden, gaat ook al niet op. We weten uit ervaring dat kijkers doorgaans de kleurrijkste types er het eerst uitstemmen om vervolgens af te haken als de saaiste bewoners overblijven. En daar proberen Hummie c.s. ons misschien wel met de beste bedoelingen tegen te beschermen. Ik zeg dan ook nergens dat kijkers slim zijn, maar het blijft dan wel oplichting, hoe je het ook wendt of keert.
pi_31508259
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 11:39 schreef Cynix ® het volgende:
Ik stel hier dus dat de deelnemer géén (overwegende) invloed heeft op de uitslag. Je kunt bellen en SMS-en wat je wilt, $jonnie en Hummie bepalen het verloop van BB.
En ik stel dat dat niet zo is.
  † In Memoriam † maandag 17 oktober 2005 @ 11:49:29 #178
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_31508318
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 11:45 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Nou, succes met bellen en SMS-en dan. En eeh, we horen het nog wel als je iets wint, ok?
pi_31508490
Cynix heeft gelijk. Als en ik zeg nadrukkelijk als BB het nodigt acht om in te grijpen in wat dan ook, dus ook bij wie er wanneer vertrekken moet, dan doen ze dat. Dat is nu precies het format van BB. Jammer dat zo veel dat hier niet willen begrijpen. Ik geef toe dat de kijker daardoor geregeld vals of niet kompleet wordt voorgelicht. Het spannend maken tijdens de donderdag uitzending gebeurd bij alle vergelijkbare programma's. Niet goed te praten, maar om daar nu zoveel ophef over te maken.
pi_31508764
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 11:57 schreef tanjalies het volgende:
Cynix heeft gelijk. Als en ik zeg nadrukkelijk als BB het nodigt acht om in te grijpen in wat dan ook, dus ook bij wie er wanneer vertrekken moet, dan doen ze dat. Dat is nu precies het format van BB. Jammer dat zo veel dat hier niet willen begrijpen. Ik geef toe dat de kijker daardoor geregeld vals of niet kompleet wordt voorgelicht. Het spannend maken tijdens de donderdag uitzending gebeurd bij alle vergelijkbare programma's. Niet goed te praten, maar om daar nu zoveel ophef over te maken.
Het 'spannend maken' (bijvoorbeeld op de manier zoals zwartkijken heeft beschreven) is nog geen fraude. Het verandert namelijk niets aan de daadwerkelijke uitslag in absolute stemmen. Dat is wat hier gesuggereerd wordt, en dat wordt pertinent niet gedaan.
pi_31508861
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 11:45 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Maar JMG, beweer jij dan met droge ogen dat zwangere Tanja er uit was geknikkerd door Hummie als zij de minste stemmen van de kijker had gekregen???
  † In Memoriam † maandag 17 oktober 2005 @ 12:22:09 #182
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_31508953
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 11:57 schreef tanjalies het volgende:
Niet goed te praten, maar om daar nu zoveel ophef over te maken.
Ach, ophef. Ik eet, drink of slaap er geen seconde minder om, hoor. Maar ík belde of SMS-te toch al niet. Onjuiste tussenstanden presenteren om daarmee kijkers over de streep te trekken om toch nóg maar een keer te bellen of te SMS-en is óók gewoon oplichting. En dan kan JMG wel beweren dat de eindstanden wél altijd kloppen, ík ben daar niet van overtuigd. Daarvoor rommelt BB mij toch echt iets teveel met de tussenstanden.

Ik leg hierbij simpelweg de bewijslast bij BB neer om mij te overtuigen dat men integer omgaat met onze belletjes en SMS-jes. Kan of wil men dat niet, dan pleit ik voor een wettelijke regeling om dat af te dwingen.
pi_31508975
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 12:17 schreef SCH het volgende:

[..]

Maar JMG, beweer jij dan met droge ogen dat zwangere Tanja er uit was geknikkerd door Hummie als zij de minste stemmen van de kijker had gekregen???
Eerlijk gezegd, geen idee. Maar ze had niet de minste stemmen, dus waarom zou je je druk maken om een scenario wat niet heeft gespeeld?

Voor hetzelfde geld heeft BB nog een zwangere op de reservebank zitten.

Je kunt je net zo goed afvragen of BB gecancelled zou zijn als de kijkcijfers dramatisch waren. Maar dat IS niet zo, dus waarom een drama maken van een fictief scenario?
  Moderator maandag 17 oktober 2005 @ 12:25:17 #184
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_31509013
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 12:10 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Het verandert namelijk niets aan de daadwerkelijke uitslag in absolute stemmen. Dat is wat hier gesuggereerd wordt, en dat wordt pertinent niet gedaan.
Behalve als BB dat nodig acht.

Tanjalies heeft door de jaren heen aardig wat krediet opgebouwd met 'voorspellingen' en inkijkjes in het wereldje. Hij beweert dat het soms (!) wél gebeurt, bijvoorbeeld omdat er een plot bedacht is rond een bepaalde persoon. Dat lijkt me heel aannemelijk.
Het lijkt me tevens aannemelijk dat het over het algemeen niét gebeurt.
pi_31509073
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 12:23 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Eerlijk gezegd, geen idee.
Okay. Ik denk het wel te weten.

BB zal wel gek zijn haar er uit te laten en of ze niet de minste stemmen had, dat is natuurlijk jouw opinie. Ik denk dat ze bij de leiding wel enigszins kijken naar het stemgedrag maar dat ze zelfs het scenario al lang hebben uitgestippeld.

De kijkcijfers vallen trouwens toch niet echt mee in vergelijking met eerdere seizoenen?
  † In Memoriam † maandag 17 oktober 2005 @ 12:34:00 #186
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_31509140
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 12:25 schreef Gert het volgende:
Het lijkt me tevens aannemelijk dat het over het algemeen niét gebeurt.
Natuurlijk zal Hummie niet zómaar iemand anders er uit gooien dan waar het minst voor gebeld is als daar geen reden voor is. Zeker niet als dat toch al binnen "het plaatje" paste. Waarom zou ze ook? Bij mij hebben ze iig het laatste restje vertrouwen verloren na de ongeloofwaardige tussenstanden elke keer weer. In 100% van de gevallen verlaat uiteindelijk iemand anders het BB-huis dan de tussenstanden aangeven. Wie dát nog toeval noemt is naïef en verdíent het om bedrogen te worden. Dat begon ovrigens al bij BB1.
  Moderator maandag 17 oktober 2005 @ 12:42:44 #187
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_31509281
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 12:34 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Natuurlijk zal Hummie niet zómaar iemand anders er uit gooien dan waar het minst voor gebeld is als daar geen reden voor is. Zeker niet als dat toch al binnen "het plaatje" paste. Waarom zou ze ook? Bij mij hebben ze iig het laatste restje vertrouwen verloren na de ongeloofwaardige tussenstanden elke keer weer. In 100% van de gevallen verlaat uiteindelijk iemand anders het BB-huis dan de tussenstanden aangeven. Wie dát nog toeval noemt is naïef en verdíent het om bedrogen te worden. Dat begon ovrigens al bij BB1.
Ik vind het feit dat iemand die aan het begint laagste staat, uiteindelijk niet het huis verlaat, niet eens zó gek. Al is 100% wel erg veel (we zullen het blijven volgen).
Ongeloofwaardiger vind ik het, dat het echt áltijd een nek-aan-nekrace is.
pi_31509306
quote:

[..]

Eerlijk gezegd, geen idee. Maar ze had niet de minste stemmen, dus waarom zou je je druk maken om een scenario wat niet heeft gespeeld?
Ook dit geloof ik niet. Ik heb inmiddels heel wat sites bekeken en overal lees ik negatieve reacties over Tanja. Op de Talpa site zijn de reacties zeker niet vleiend en ervan uitgaand dat hier ook stemmers tussen zitten kan ik niet geloven dat Tanja zo hoog kan staan.

Ik geloof eerder dat Talpa zelf de betreffende SMS-jes verstuurd, daar waar zij het nodig achten. Dat de score van Tanja uiteindelijk zo hoog is, komt niet door de kijkers. ......of het zou zo moeten zijn dat die (pro Tanja) geen reacties plaatsen op de diverse sites, wat ik me toch echt niet kan voorstellen.

Maar goed, het blijft een programma van Talpa en die heeft de regie.
  maandag 17 oktober 2005 @ 13:51:07 #189
65997 Oldbie
pi_31510743
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 12:10 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Het 'spannend maken' (bijvoorbeeld op de manier zoals zwartkijken heeft beschreven) is nog geen fraude. Het verandert namelijk niets aan de daadwerkelijke uitslag in absolute stemmen. Dat is wat hier gesuggereerd wordt, en dat wordt pertinent niet gedaan.
Waarom geven ze de cijfers niet vrij? Ik heb een mailtje gestuurd dat ik graag alle SMS en telefoon getallen zou willen hebben zodat ik mezelf ervan kon overtuigen dat er geen vuil spel van Talpa is maar ze reageren helemaal niet. Niet eens een mailtje dat ik niets zal krijgen. Nee, doodse stilte van Talpa kant.
  maandag 17 oktober 2005 @ 14:17:33 #190
6941 APK
Factual, I think.
pi_31511394
quote:

Maar ze had niet de minste stemmen, dus waarom zou je je druk maken om een scenario wat niet heeft gespeeld?
Waar haal jij eigenlijk die stellige wijsheid vandaan
  maandag 17 oktober 2005 @ 15:24:17 #191
57728 Xitami
? = 2b || !2b
pi_31512487
quote:

[..]

Voor hetzelfde geld heeft BB nog een zwangere op de reservebank zitten.

Je kunt je net zo goed afvragen of BB gecancelled zou zijn als de kijkcijfers dramatisch waren. Maar dat IS niet zo, dus waarom een drama maken van een fictief scenario?

Eensch. Kunnen we niet gewoon allemaal es naar buiten gaan, genieten van 't tot nu toe nog mooie weer, en ons allemaal niet zo druk maken over een of ander stom belspelletje?
From the ashes...
  maandag 17 oktober 2005 @ 15:33:04 #192
125528 Gigageil
Toevallig wel !
pi_31512577
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 22:21 schreef ridder204 het volgende:

[..]

...je bedoelt dus operators
Hehehehe je hebt helemaal gelijk.....
pi_31514312
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 12:44 schreef cuall het volgende:

[..]

Ook dit geloof ik niet. Ik heb inmiddels heel wat sites bekeken en overal lees ik negatieve reacties over Tanja. Op de Talpa site zijn de reacties zeker niet vleiend en ervan uitgaand dat hier ook stemmers tussen zitten kan ik niet geloven dat Tanja zo hoog kan staan.

Ik geloof eerder dat Talpa zelf de betreffende SMS-jes verstuurd, daar waar zij het nodig achten. Dat de score van Tanja uiteindelijk zo hoog is, komt niet door de kijkers. ......of het zou zo moeten zijn dat die (pro Tanja) geen reacties plaatsen op de diverse sites, wat ik me toch echt niet kan voorstellen.

Maar goed, het blijft een programma van Talpa en die heeft de regie.
Heeej HALLO
Sta ik op je ignore list ofzo?
pi_31514823
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 17:38 schreef PC eend het volgende:

[..]

Heeej HALLO
Sta ik op je ignore list ofzo?
hoezo lieffie, kreeg je te weinig aandacht

PC eend een dikke knuffel geeft
pi_31514892
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 18:04 schreef cuall het volgende:

[..]

hoezo lieffie, kreeg je te weinig aandacht

PC eend een dikke knuffel geeft
Jij zegt dat er geen pro Tanja posters zijn....
Ik heb er zowat RSI van opgelopen
pi_31515099
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 18:08 schreef PC eend het volgende:

[..]

Jij zegt dat er geen pro Tanja posters zijn....
Ik heb er zowat RSI van opgelopen
Oh bedoelde je dat
Ik ontken ook niet dat er voorstanders zijn voor Tanja, maar ik denk niet dat zij de meerderheid vormen.

Correctie: Pro-Tanja - de familie Slangenberg, PC eend en Talpa

edit: eigenlijk tel jij niet echt mee PC eend, je stemt alleen op Tanja omdat je een sneaky kierenkijker bent en je geen lor om haar geeft, maar alleen op het moment zit te wachten dat je haar in d'r spleet kunt kijken

Maar goed een stem is een stem

[ Bericht 10% gewijzigd door cuall op 17-10-2005 19:19:32 ]
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 09:27:29 #197
29605 Faceoff
Sapperdedosiejo
pi_31527238
Het is altijd een nek a nek race omdat alle favorieten dan nog een kans lijken te hebben.
Als jij een enorme fan van linda (of wie dan ook bent) en je ziet dat ze 1% achter staat. Dan gaat er in je hoofd een proces aan de gang die jou verteld dat die ene procent nog wel in te halen is en dat jij dat wel even wil regelen (Dan heb ik het over 90% van de mensen die hier schreeuwen dat bewoner X zo te gek is). Als ze dat bij al de drie genomineerden even doen, dan zal dat veel stemmen uitlokken + ze kunnen aan het einde gewoon degene die ze zelf weg willen hebben net iets minder geven. Het enige rare eraan idd is dat zelf dat ene procentje verschil in dat laatste (half) uur moeilijk te maken is.

Ik weet niet hoeveel mensen er elke keer sms'en maar voor het gemak pak ik even een miljoen. (veel mensen zullen ook wel dubbel sms'en).

1 procent daarvan is al 10000 mensen. en gezien de veranderingen in de laatste uren lijkt me dat ERG onwaarschijnlijk.
  Moderator dinsdag 18 oktober 2005 @ 14:06:03 #198
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_31533929
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 09:27 schreef Faceoff het volgende:

Ik weet niet hoeveel mensen er elke keer sms'en maar voor het gemak pak ik even een miljoen. (veel mensen zullen ook wel dubbel sms'en).

1 procent daarvan is al 10000 mensen. en gezien de veranderingen in de laatste uren lijkt me dat ERG onwaarschijnlijk.
Je schatting is echt véél en véél te hoog.
Ik heb begrepen (van iemand op het forum die iemand kent etc) dat er zo'n 10.000 sms-jes per nominatieronde verstuurd worden.
Laat er nu ook nog eens een zelfde aantal belletjes binnenkomen. Dan hebben we het over 20.000 in totaal. 1% is dan ineens 200 stemmen, en dat is wel degelijk een verschil dat weg te werken is.
pi_31535332
wie heeft er hier allemaal gesmst dan? misschien kunnen we kijken of het overeenkomt..
Ikzelf heb in totaal 4! smsjes gestuurd.. (dat ik dat hier toe durf te geven zeg!!)

2 voor TANJA en 2 voor LINDA... zodat rob eruit zou gaan.... helaas...
Babe In Totale Control of Herself
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 15:06:47 #200
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_31535526
Oke ik geef toe: 3 SMSjes voor Linda .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 20:50:34 #201
128702 ChantalC
it's a girl!
pi_31543480
Dat er gesjoemeld wordt, moge nu wel duidelijk zijn. Tanja bevalt en Talpa zendt ineens voor en na iedere commercial break hun logo uit gevormd door beschuit met muisjes en een babygeluidje.

Je gaat mij niet vertellen dat ze dat nog even snel in elkaar geplakt hebben. Als Tanja eruit gestemd was afgelopen donderdag, hadden ze dus alles voor niks gedaan.
Alleen met je hart kun je goed zien; het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar...
chantalcoolsma.nl
pi_31544795
Het concept van Big Brother is gewoon verkracht, Big Brother = Tanja
pi_31550404
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 20:50 schreef ChantalC het volgende:
Dat er gesjoemeld wordt, moge nu wel duidelijk zijn. Tanja bevalt en Talpa zendt ineens voor en na iedere commercial break hun logo uit gevormd door beschuit met muisjes en een babygeluidje.

Je gaat mij niet vertellen dat ze dat nog even snel in elkaar geplakt hebben. Als Tanja eruit gestemd was afgelopen donderdag, hadden ze dus alles voor niks gedaan.
Wat dacht je dan van al die Pampers reclame blokken.

Trouwens heeft iemand Hummie net in Barend en van Dorp zien liegen ??
o.a. dat op alle poll's op internet Tanja sowieso het populairst was !!

en ze deed het hele "Linda-Exit" verhaal af alsof het totaal niet van belang was. Dat het hele teletekst bericht was getypt door een over enthousiast iemand op de redactie die dat gebasseerd had op een internet poll ......... yeah right ......
pi_31582455
Hoort eik hier, zojuist bij Ruud de Wild op de radio gehoord
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 16:25 schreef muizemeis het volgende:
ruud op de radio:

-ja was toch doorgestoken kaart weant de uitslag stond al 20 minuten op teletekst??
ruud: nee was eenoverijv erige redactiemedewerker
-jaja
ruud: nee echt!! nouja...
-ja??
ruud: ach wiens brood men eet wiens woord men spreekt... en ik vind big brother ook een heel leuk programma om te doen...

had ruud ook al niet van te voren gezegd dat het een verrassende exit zou worden??
wijst dit er niet indirect op dat het idd doorgestoken kaart was??
De nakende waarheid.
En niets dan de nakende waarheid.
  donderdag 20 oktober 2005 @ 22:30:03 #205
6941 APK
Factual, I think.
pi_31590419
Weer een mailtje van meneer De Wit.
quote:
Geachte heer, Geachte mevrouw.

Vanwege het grote aantal reacties dat ik ontving naar aanleiding van de Big Brother uitzending van afgelopen donderdag 13 oktober deel ik u op deze wat onpersoonlijke manier mee dat ik inmiddels schriftelijke
Kamervragen heb gesteld aan minister Donner.

De vragen treft u hieronder aan.

Desgewenst zal ik u op de hoogte houden van de antwoorden van de minister.

Met vriendelijke groeten

Jan de Wit

Schriftelijke vragen van het lid De Wit (SP) aan de minister van Justitie:

1.Hebt u kennis genomen van de live tv-uitzending van donderdag 13 oktober 2005 van Talpa waarin een van de deelnemers van het Big Brother huis werd “weggestemd”?
2.Is het u bekend dat Talpa reeds 20 minuten vóór de officiële uitslag van de stemming in een teletekstbericht bekend maakte wie er door het publiek uit het Big Brother huis was gestemd, terwijl de presentatrice
van het programma ook daarna de kijkers maar bleef oproepen vooral te blijven stemmen? Wat is uw oordeel hierover?
3.Wordt bij dit soort belspelletjes niet de Wet op de Kansspelen overtreden doordat er geen vergunning is gevraagd? Wat is uw mening over deze overtreding?
4.Is hier voorts geen sprake van bedrog, oplichting, of misleiding? Zo nee, waarom niet, zo ja, welke maatregelen gaat u treffen tegen Talpa respectievelijk de overige betrokken bedrijven?
5.Wordt het niet tijd dat paal en perk worden gesteld aan deze praktijken?
6.Moet er niet op zijn minst voor gezorgd worden dat er toezicht wordt uitgeoefend op deze stemmingen door een onafhankelijke derde, bij voorkeur een notaris?
7.Hoe staat het met de door u inmiddels meermaals in het vooruitzicht gesteld code? (1)

[ Bericht 0% gewijzigd door APK op 20-10-2005 22:40:12 ]
  donderdag 20 oktober 2005 @ 22:41:27 #206
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_31590694
Mijn God, wat een verspilde manuren
  donderdag 20 oktober 2005 @ 22:46:41 #207
6941 APK
Factual, I think.
pi_31590834
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 22:41 schreef Aventura het volgende:
Mijn God, wat een verspilde manuren
Tja, dat vind jij, ik vind het goed dat hij er tijd in steekt. Zeker de suggestie om een notaris aan te stellen spreekt mij aan.
  donderdag 20 oktober 2005 @ 22:52:49 #208
242 Pinball
Electric Monk
pi_31591013
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 22:30 schreef APK het volgende:
Joepie.
Onze regering heeft toch tijd zat over terwijl alles in NL vanzelf op rolletjes loopt, laten ze zich maar eens druk maken over belangrijke zaken! Ik roep al tijden dat we in Nederland te weinig regels hebben

Serieus, punt 3 heeft wel wat, ik ben voor handhaving.
Maar alle mongolen die SMSjes sturen zijn met geen enkele hoeveelheid controle en wetgeving te helpen. Dat een groot deel van de Nederlandse bevolking te dom is om te poepen is een trieste constatering, maar nog meer controle en wetgeving en we zitten allemaal in een BB huis.
Dus laat die kneuzen maar lekker hun stukje salaris/uitkering aan een frauderend Talpa geven, met een beetje geluk hebben ze daardoor nèt te weinig eten om deze winter te overleven.
Stumpers allemaal dood, Talpa geen publiek meer dus ook weg, iedereen blij

* Pinball pleit voor méér belspelletjes waarin volop vals gespeeld wordt
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
  donderdag 20 oktober 2005 @ 22:53:49 #209
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_31591045
Doe maar wat je wil, op al die bovenstaande vragen is een antwoord te geven, sterker nog, is al gegeven. Maar goed als je die moeite nog wilt doen, ga je gang
pi_31591118
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 15:50 schreef Gigageil het volgende:
Dit is peanuts vergeleken bij de SMS-oplichting op TV elke avond op commerciële omroepen .....
Daar worden elke nacht de alleenstaande, eenzame, ook geile, domme, naieve mannen overgehaald door sletterige, vaak ordinaire, hoerige grieten om SMSjes te sturen a 1,10 - 1,50 per SMSje, en dan een SMS-"gesprekje" aan te gaan, waardoor vele mannen zomaar een paar tientjes ¤ 's kwijt zijn , terwijl aan de andere kant van de lijn aangenomen SMS-operators werken, zowel mannelijke als vrouwelijke
Deze verdienen iets van 0,10 - 0,15 ct per verzonden SMSje , gouden bisuiness dus voor dit soort bedrijfjes. Ze zetten vaak advertenties voor "SMS-operators gevraagd " , waarop ik eens reageerde, en waar me doodleuk werd uitgelegd dat ik me als vrouw moest voordoen......
Een goede sms-operator kon er 80 tot 160 per uur versturen via speciale software op je computer.
Het is al eens op Tros Radar behandeld , maar het gaat gewoon door. Je wordt dus met OPEN OGEN opgelicht ! De eerste relatie die tot stand komt via deze NEP-advertenties moet volgens mij nog "geboren" worden.......
Donner heeft het kennelijk te druk met Terroristjes bestrijden vs
Vandaag zag ik ook de kleine lettertjes bij zo'n spelleke.
Er stond: ¤ 1,1 pob. max 6 p/week.
Snel uitgerekend is dat minimaal 25 euri in de maand! aan onzin!
dat is wel cashen als je dagelijks, ganse dag door blijft promoten.

En om ontopic te blijven:
Iemand gokte dat Lieske en dan Menno het veld ruimen.
Dat Lieske eerst zou gaan, dacht ik ook. Vooral als Tanja mag beslissen over een nominatie.
Dus de kans was wel groot. Vandaar denk ik dat er manipulatie is.
Ook zeker in de stemmen. Maar Menno gaat zeker.
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 22:15 schreef frijo het volgende:
Linda had Tanja genomineerd.
Bridget zei tegen Tanja dat er massaal voor haar gebeld is dat Nederland de bevalling mee wil maken. Dit is gewoon manipulatie,werd eerder ook niet vermeld.
Toen richte Bridget zich tot Linda en liet even doorschemeren dat Nederland niet gecharmeerd was van haar gedrag.
Dit alles was gewoon een ondubbelzinnige waarschuwing aan de rest van de bewoners om die zwangere crackhoer onder geen enkele voorwaarde meer te nomineren.
Ik voelde de pijn van die 'waarschuwing'. Het voelde echt dat er valsgespeeld wordt.
  donderdag 20 oktober 2005 @ 22:56:52 #211
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_31591149
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 22:52 schreef Pinball het volgende:

[..]

Joepie.
Onze regering heeft toch tijd zat over terwijl alles in NL vanzelf op rolletjes loopt, laten ze zich maar eens druk maken over belangrijke zaken! Ik roep al tijden dat we in Nederland te weinig regels hebben

Serieus, punt 3 heeft wel wat, ik ben voor handhaving.
Maar alle mongolen die SMSjes sturen zijn met geen enkele hoeveelheid controle en wetgeving te helpen. Dat een groot deel van de Nederlandse bevolking te dom is om te poepen is een trieste constatering, maar nog meer controle en wetgeving en we zitten allemaal in een BB huis.
Dus laat die kneuzen maar lekker hun stukje salaris/uitkering aan een frauderend Talpa geven, met een beetje geluk hebben ze daardoor nèt te weinig eten om deze winter te overleven.
Stumpers allemaal dood, Talpa geen publiek meer dus ook weg, iedereen blij

* Pinball pleit voor méér belspelletjes waarin volop vals gespeeld wordt
Prima, roep iedereen maar op niet meer te SMS-en, slimmerd... Vind je het dan ook ok als Talpa de stekker uit de website trekt en daarna van heel BB?
  donderdag 20 oktober 2005 @ 23:21:47 #212
242 Pinball
Electric Monk
pi_31591943
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 22:56 schreef Aventura het volgende:
Vind je het dan ook ok als Talpa de stekker uit de website trekt en daarna van heel BB?
Mijn vorige post. Éennalaatste regel. Nog een keer lezen.
Ik weet niet hoe het bij jou is, maar ik heb nog 100 zenders met rotzooi, ik denk dat ik wel kan overleven zonder Talpa en BB.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
pi_31593931
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 22:30 schreef APK het volgende:
[..]
Als punt 4 en 5 eventueel leiden tot een geheel BB verbod weet ik je te vinden vuile NSB-er
pi_31597453
quote:
1.Hebt u kennis genomen van de live tv-uitzending van donderdag 13 oktober 2005 van Talpa waarin een van de deelnemers van het Big Brother huis werd “weggestemd”?
Wat een vraag
Natuurlijk is Donner vaste kijker
pi_31597462
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 22:55 schreef SlimShady het volgende:

[..]
En om ontopic te blijven:
Iemand gokte dat Lieske en dan Menno het veld ruimen.
Dat Lieske eerst zou gaan, dacht ik ook. Vooral als Tanja mag beslissen over een nominatie.
Dus de kans was wel groot. Vandaar denk ik dat er manipulatie is.
Ook zeker in de stemmen. Maar Menno gaat zeker.
[..]

Ik voelde de pijn van die 'waarschuwing'. Het voelde echt dat er valsgespeeld wordt.
Ze wisten wel dat de andere bewoners de envelop aan Tanja zouden laten en de regie was er ook al helemaal klaar voor, met die 'close up' van Lieske
pi_31598105
PC eend

Helemaal juist. Je ziet dat BB ook af en toe voor een verrassing komt te staan. BB is meer dan enthousiast nu Nathalie ook op de bank zit. Zij is natuurlijk de volgende die er uit gaat. Het is net of ze Tanja hebben ingefluisterd wie ze moest kiezen. Alles loopt keurig volgens plan. De volgorde van vertrekkende is weer op schema. Dat zou met lieske ook wel zo zijn geweest maar dit is nog beter natuurlijk. En het vervolg, ik denk na Nathalie komt Menno daarna Tanja. De verhouding man/vrouw is belangrijk bij BB.
pi_31599183
Ja, zo lust ik er nog wel één. Volgens mij gaat iedereen er uit op 1 na .

Wat een complot!
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 10:43:44 #218
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_31599925
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 04:33 schreef PC eend het volgende:

[..]

Wat een vraag
Natuurlijk is Donner vaste kijker
Idd, ik snap niet dat Jan de Wit wat beknopter een aantal vragen kan formuleren. Maar ik vind het toch wel goed wat hij doet, alleen het jammere van punt 3 is dat Big Brother (terecht overigens) niet onder de wet van kansspelen valt.
Vraag 4 en 6 daarentegen zijn de meest belangrijke en ik ben ook benieuwd wat Donner daarop antwoordt en welke acties er ondernomen gaan worden.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 15:55:11 #219
129685 Snowhand
strongest hand around
pi_31606172
Juist daar heb ik voor op de SP gestemd om echt belangrijke zaken onder aandacht van de regering te brengen
slowly snowy
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 16:10:38 #220
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_31606482
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 15:55 schreef Snowhand het volgende:
Juist daar heb ik voor op de SP gestemd om echt belangrijke zaken onder aandacht van de regering te brengen
Echt belangrijk vind ik dit ook weer niet hoor .
Ik zou me meer zorgen maken om andere issues zoals een kwakkelende economie, multiculterele problematiek, vergrijzing, positie in Europa en dat soort dingen. Maar goed das weer een andere discussie.
pi_31606607
Het stemmen van Big Brother valt wel onder de wet op de kansspelen. Je kunt er immers prijzen mee winnen. Wat niet onder de wet valt is dat de juiste persoon eruit moet gaan. Dat zou alleen onder de wet vallen als de prijs te winnen was door het voorspellen van de goede persoon die eruit zou gaan.

Quote van de site over kansspelen van het ministerie van Justitie (http://www.minjus.nl/publiek/criminaliteit_en_preventie/kansspelen/Overkansspelen/wat_is_een_kansspel.asp):
---------------------------------------------------
We spreken van een kansspel als een deelnemer geen (overwegende) invloed heeft op de uitslag. Het lot beslist dus wie een prijs wint. Dit geldt niet alleen bij ‘gewone’ loterijen waarvoor de deelnemer een lot met een lotnummer koopt, maar bijvoorbeeld ook bij inzending van oplossingen voor een rebus of kruiswoordraadsel. De oplossingen verschillen in deze gevallen niet van elkaar en er is geen jury die de inzendingen moet beoordelen op bijvoorbeeld originaliteit. De deelnemer kan de uitslag niet beïnvloeden.

Heeft de deelnemer wel invloed op de uitslag, dan is de actie geen kansspel. U kunt hierbij denken aan het verzinnen van een limerick of slogan. Hoe beter de slogan of limerick, hoe meer kans de betreffende deelnemer maakt op een prijs. In zo’n geval zal een jury de winnaar moeten kiezen. We spreken dan van een prijsvraagactie.

U heeft een vergunning nodig als:

* u iets organiseert dat volgens de wet een kansspel is
* u een prijsvraag organiseert en de hoogste prijs die iemand kan winnen meer is dan ¤ 2.300,-

Het stelsel van vergunningen en bestuurlijk toezicht ingevolge de Wet op de kansspelen beoogt de burger te beschermen tegen overmatig gokgedrag en de kansspelmarkt zoveel mogelijk te kanaliseren. Met behulp van dit stelsel wordt de integriteit van de wereld van de kansspelen zo goed mogelijk bewaakt.

--------------------------------------------------
Er is al jaren discussie in het land over de belspelletjes waarin gedaan wordt alsof je zelf invloed hebt, maar dit niet hebt (doordat je eerst een getal moet raden). Ze zijn bezig met een herziening van de wet, dus ik ben benieuwd...
Doe alles wat je doet met hart en ziel!
pi_31606721
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 20:50 schreef ChantalC het volgende:

Da's allemaal ondernemersrisico. Die reclamezooi zal ze een paar duizend euro kosten. Kosten die de naamsverandering Tien -> Talpa met zich meebrachten waren ongetwijfeld een stuk hoger hoor.
Verhalen van films worden telkens oppervlakkiger, maar de uitwerking gedetailleerder. Mja, sorry, wist even niets beters neer te gooien in m'n signature :+
pi_31606871
ik kots onderhand van Talpa-BB redactie.

Ik heb nog nooit zo'n saaie BB gezien(ik zag dit jaar ook bb usa,uk australie,maar wat komen wij er dan slecht vanaf!!

Dan nog het duidelijk manipuleren van BB,bv hoe kan Tanja bij Talpa op nummer 1 staan en op ALLE
andere onafhankelijke BB sites staat zij bij de eerste 3 om eruit te gaan!

Om maar niet te beginnen over de belangrijkste regel 9Volgens mij de 1ste regel)van elke BB in de wereld,geen contact met de buitenwereld.
Dan komen Tanja haar ouders,vroedvrouwen,Tanja die alles weet wat haar ex buiten het huis vertelt,rara hoe kan dat??

De bewoners lijken wel voorgeprogrameerde poppen,vooral niets fout zeggen,altijd lief zijn tegen elkaar bah bah wat een nepperds!!
pi_31609546
SP, hou je eens bezig met echte politiek en niet alleen met media-gehype
pi_31609755
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 18:40 schreef KVGU het volgende:
SP, hou je eens bezig met echte politiek en niet alleen met media-gehype
Dan zou ik maar eens op hun site gaan kijken
pi_31610113
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 10:03 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Ja, zo lust ik er nog wel één. Volgens mij gaat iedereen er uit op 1 na .

Wat een complot!
Er blijven uiteindelijk 2 spelers over die de pot verdelen
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 04:16:51 #227
56129 mrDarksand
Don't ever judge me!
pi_31620927
quote:

[..]

Prima, roep iedereen maar op niet meer te SMS-en, slimmerd... Vind je het dan ook ok als Talpa de stekker uit de website trekt en daarna van heel BB?
Van mij mag die stekker er inderdaad uit als ik zeker wist dat het allemaal valsspelen is van Talpa. En dat gevoel blijf ik nu dus echt steeds meer krijgen, Hoe is het mogelijk dat Tanja op nr 1 staat op de talpa poll, dat kan gewoon echt niet, ik ben Groninger, en ik begin nu zelfs een schurfthekel aan haar te krijgen.
Het is zelfs zo erg bij mij dat ik nu iedereen in dat huis de pot meer gun dan haar, met haar ondankbare uitspraken.
Fuck me, I'm all out of enemies
pi_31620963
quote:

[..]

Denk je serieus dat Talpa leeft van de stemmen????? Volgens mij zijn de inkomsten van reclame veel belangerijker, en zien ze het sms gebeuren als extra inkomsten. Oh ja, wanneer is de laatste keer dat heel nederland iets of iemand ging boycotten????? Dat weet Talpa ook, dus de oproep om niet meer te gaan stemmen is een beetje zinloos
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 04:29:12 #229
56129 mrDarksand
Don't ever judge me!
pi_31620995
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 04:23 schreef Arliator het volgende:

[..]

Denk je serieus dat Talpa leeft van de stemmen????? Volgens mij zijn de inkomsten van reclame veel belangerijker, en zien ze het sms gebeuren als extra inkomsten. Oh ja, wanneer is de laatste keer dat heel nederland iets of iemand ging boycotten????? Dat weet Talpa ook, dus de oproep om niet meer te gaan stemmen is een beetje zinloos
Psies en mensen die stemmen, weten toch niet wat boycotten betekent
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 10:42:00 #230
242 Pinball
Electric Monk
pi_31622456
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 04:29 schreef mrDarksand het volgende:

Psies en mensen die stemmen, weten toch niet wat boycotten betekent
Maar met een beetje geluk werkt de domheid van die sms-ers BB een keer tegen: geen één van die stumpers krijgt fatsoenlijk "Joscelyn Savanna" naar 1313 ge-smst, dus als dat kind een keer op de bank zit is het meteen exit
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 13:33:26 #231
56129 mrDarksand
Don't ever judge me!
pi_31625708
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 10:42 schreef Pinball het volgende:

[..]

Maar met een beetje geluk werkt de domheid van die sms-ers BB een keer tegen: geen één van die stumpers krijgt fatsoenlijk "Joscelyn Savanna" naar 1313 ge-smst, dus als dat kind een keer op de bank zit is het meteen exit
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 10 november 2005 @ 22:11:43 #232
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_32161873
Het ging weer nergens over vandaag met die tussentijdse uitslagen
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_32162352
Ik ben geen wiskundig genie, maar volgens mij zijn dit soort uitslagen onmogelijk, gezien de tussentijdse standen. Ach, maar niet stemmen dus
  donderdag 10 november 2005 @ 22:30:56 #234
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_32162488
Op Talpa.tv stond Menno gewoon ook in de hoogste regionen. Ik geloof er echt niks van
  donderdag 10 november 2005 @ 22:33:08 #235
6941 APK
Factual, I think.
pi_32162558
Ironisch dit. Menno moest weg van Hummie omdat hij zei bewijs te hebben dat BB fraudeert met de stemmen.
pi_32163222
Prima kan Menno nu endemol aanpakken. Mocht er iemand zijn die een serieus verslaggever is. Ik heb per ongeluk de briefing gevonden van een bewoner die exit ging. Dit had pas 's avonds bekend moeten zijn maar de briefing bleef gewoon op zijn stoel liggen na d elife. Hier stond op dat er iemand weg zou gaan wat degen nog niet kon weten (als het op stemmen had moeten aankomen) in de middag was deze persoon al gebriefed.

Welke notaris is er ieder keer bij. en wat ziet hij. Ik heb beelden van de afgelopen twee keer van de finmales dat de notaris alleen naar een laptop zat te kiujken met een bb logo. De antwoorden werden gelamineerd gebracht. (die waren 's middags al voorgedrukt).

De notrais kan ook nooit weten dat hij naar de juiste gegevens zit te kijken want hij kan wel naar een server kijken die in het bezit is van Endemol.

Patty Brard heeft al eens verteld dat er iedere keer gerommeld werd met de stemmen. De inksomten van sms lopen trouwen al drastisch terug met betrekking tot toen het nog "nieuw was.
Endemol moet een show maken en heef tniets aan allemaal leive mesnen die elkaar niet in de weg zitten. Het verbaast me derhalve niet dat Dido er niet uit moest was een geweldig plaatje geweest en om een ontluikende leifd ein de knop te storen. Maar ja dat kan nog volgende week.

APK YOu go!

Moderator donderdag 10 november 2005 @ 23:19:36 #237
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_32164251
haloII zou je me kunnen mailen op journaliste2003@yahoo.com ? Ik ga eens kijken wat ik met deze informatie kan doen.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  donderdag 10 november 2005 @ 23:23:46 #238
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_32164404
ik geloof geen fuck van de uitslag.. ik ga er ook maar eens induiken moet toch iets doen om de tijd op te vullen nu ik BB niet meer volg
pi_32164576
Arrogantie topic: Ik heb het wel gezegd he?

Oh ja, naja dit gaat er ook al over. Hehe genoeg reden om mijn topic te sluiten. Enfin, ben toch nog benieuwd wie het ook al gezegd heeft meldt dat anders hier maar meteen.
pi_32169869
Mensen het is toch bekend dat het een maffia zooitje is bij endemol
Ze doen niet eens meer moeite om het te verbergen....
Open en bloot staat het er gewoon uitvoerend producent: Gijs van Dam
  vrijdag 11 november 2005 @ 07:51:08 #241
691 luciano
ondertitelloos
pi_32170229
IK BEN ZOOOOOOOOOOOOOO BLIJ dat ik het topic SMS_FRAUDE heb laten heropenen destijds ............. en niet voor niets dacht ik zo .................. i rest my case @ ...............

in 15 minuten tijd van 18% naar 35 % stemmen voor Roel .................... en dan NOG iemand beweren dat Linda ( god hebbe haar ziel later , nu nog niet , maar Luciano hebbe de rest van haar lichaam hoop ik ) destijds NIET terug had kunnen krabbelen van 2 % achtersnand 20 minuten voor tijd !!!!!!!!! ?????????????????

Door omstandigheden kon ik pas vanmorgen om 05.00 uur de live uitzending bekijken , vandaar de late reactie .............
  vrijdag 11 november 2005 @ 08:39:19 #242
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_32170641
Goed, het punt blijft gewoon, zoalng je alleen maar percentages ziet, is het theoretisch gezien mogelijk.
En zolang je dus niet de absolute percentages ziet, weet je dus niet wat er gebeurt is.

Het lijkt me in elk geval wel duidelijk (mocht alles eerlijk zijn) dat er doordeweeks echt geen hond smst, anders zou die laatste uitslag met die eerste niet zo zwaar kunnen verschillen.

En verder... hoe de polls ook zijn, mochten mensen die daar stemmen niet smsen, tja, dan schiet je er nog niets mee op he.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_32172165
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 08:39 schreef avotar het volgende:
Goed, het punt blijft gewoon, zoalng je alleen maar percentages ziet, is het theoretisch gezien mogelijk.
En zolang je dus niet de absolute percentages ziet, weet je dus niet wat er gebeurt is.

Het lijkt me in elk geval wel duidelijk (mocht alles eerlijk zijn) dat er doordeweeks echt geen hond smst, anders zou die laatste uitslag met die eerste niet zo zwaar kunnen verschillen.

En verder... hoe de polls ook zijn, mochten mensen die daar stemmen niet smsen, tja, dan schiet je er nog niets mee op he.
Jij denkt dat er eerlijk gestemt en gesmst word?? Hoe naief!!
  vrijdag 11 november 2005 @ 10:37:31 #244
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_32172721
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 10:12 schreef Halfgedraaide het volgende:

[..]

Jij denkt dat er eerlijk gestemt en gesmst word?? Hoe naief!!
nee.. ik zeg alleen dat het theoretisch mogelijk moet zijn dat het klopt..

Maar dat talpa het eigenlijk heel makkelijk kan bewijzen dat het WEL klopt, als ze gewoon de absolute cijfers bekend maken.
  vrijdag 11 november 2005 @ 11:21:09 #245
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_32173767
Check mijn theorie over de sms-fraude bij BB.

Eerste tussenstand, was dat Roel 18% had, iedereen ging dus als een gek op Roel stemmen. Pure geldklopperij, Big Brother wist dondersgoed dat Roel immens populair bij het volk is. Een tussenstand later was Roel ineens de grote winnaar, en ging het nu tussen Rob Menno en Dido, die akelig dicht bij elkaar lagen qua stemmen, Big Brother wist wel zeker dat het volk ging stemmen om één van die 3 niet te laten vertrekken. En big Brother wist ook in het achterhoofd dat het volk Roel's safe position veilig wilde stellen, kortom een grote oplichters bende die Talpa...Rob had honderd procent zeker de grote verliezer moeten zijn...maarja.
pi_32173901
Ik heb ook een beetje mijn bedenkingen bij de uitslag van gisteren
  vrijdag 11 november 2005 @ 11:47:41 #247
18561 Giggio
kijk naar jezelf...
pi_32174443
Ik blijf erbij: allemaal de schuld van Tanja!
... en huiver mee
  vrijdag 11 november 2005 @ 11:55:36 #248
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_32174656
ik heb dit hele topic met open mond zitten lezen, waar men zich in jezusnaam allemaal druk over maakt, complete complottheorieën... BB is gewoon plat vermaak, waar helaas mensen dom genoeg voor zijn om er geld aan te spenderen middels een telefoontje/sms-je...

Ik kijk omdat het leuk vind om te kijken, en voor de rest zal dat hele sms circus me aan mijn reet roesten Ik heb liever dat ze die belspelletjes op TV aanpakken, daar wordt veel meer gefraudeerd
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  vrijdag 11 november 2005 @ 11:57:18 #249
132652 Springsteen27
I Walk The Line
pi_32174711
Roel immens populair bij het volk?

Ben nog maar weinig dergelijk volk tegengekomen hoor...suffe kraker!
It's been a long time since we laughed together
It's been a long time since we cried
Raise your glass for the comrades we've lost
My friend it's been a long, long time
pi_32174731
quote:
Maar dat talpa het eigenlijk heel makkelijk kan bewijzen dat het WEL klopt, als ze gewoon de absolute cijfers bekend maken.
= concurrentie gevoelige informatie, misschien dat de 'notaris' op de achtergrond eens uit de kast kan komen
pi_32176517
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 07:51 schreef luciano het volgende:
IK BEN ZOOOOOOOOOOOOOO BLIJ dat ik het topic SMS_FRAUDE heb laten heropenen destijds ............. en niet voor niets dacht ik zo .................. i rest my case @ ...............

in 15 minuten tijd van 18% naar 35 % stemmen voor Roel .................... en dan NOG iemand beweren dat Linda ( god hebbe haar ziel later , nu nog niet , maar Luciano hebbe de rest van haar lichaam hoop ik ) destijds NIET terug had kunnen krabbelen van 2 % achtersnand 20 minuten voor tijd !!!!!!!!! ?????????????????

Door omstandigheden kon ik pas vanmorgen om 05.00 uur de live uitzending bekijken , vandaar de late reactie .............
Je hebt ook gewoon gelijk. Ik blijf erbij dat het helemaal nep is. Die SMS stemmen worden geeneens in een database behandeld. Ook zoiets, Bridget beweert dat de stemmen dan nog "getelt moeten worden."

Wat is dit? 1944? Gaan alle stemmen via papier en door het hele land net als de landsverkiezingen destijds?

Of hebben ze een XT met een 10 meg hard diskje achter de lijnen staan?

Klink klare onzin dus.
  vrijdag 11 november 2005 @ 13:43:19 #252
691 luciano
ondertitelloos
pi_32177542
En Ik hoop nog steeds dat er ooit een of ander groot landelijk dagblad of een blad als prive / panorama / nieuwe revu er GELD voor over heeft om een bewoner te benaderen en te vragen naar een eventuele contractbreuk indien ze die zouden plegen , en hoeveel geld individuele bewoners dat gaat kosten , en dan hoop ik dat die krant in ruil voor een kanjer van een primeur bereid is om die som geld voor de bewoner te betalen , met als gevolg dus een waanzinnige primeur waarbij valsheid in geschrifte / fraude bij een grote omroep wordt blootgelegd . !!!!!!

Wel geld betalen voor een foto van een prins of prinses , waarvan er al duizenden zijn , maar een omroepfraude blootleggen is taboe ?????

[ Bericht 0% gewijzigd door luciano op 11-11-2005 14:53:31 ]
  vrijdag 11 november 2005 @ 14:00:04 #253
6941 APK
Factual, I think.
pi_32178089
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 13:08 schreef MiRRoRMaN het volgende:

[..]

Je hebt ook gewoon gelijk. Ik blijf erbij dat het helemaal nep is. Die SMS stemmen worden geeneens in een database behandeld. Ook zoiets, Bridget beweert dat de stemmen dan nog "getelt moeten worden."

Wat is dit? 1944? Gaan alle stemmen via papier en door het hele land net als de landsverkiezingen destijds?

Of hebben ze een XT met een 10 meg hard diskje achter de lijnen staan?

Klink klare onzin dus.
Ach, effe grafiekje maken, tekst op de autocue zetten, cameramensen instrueren.
Kost een minuut of 5. Dit alles onder de noemer stemmen tellen. Zou kunnen dus.
  vrijdag 11 november 2005 @ 14:55:11 #254
691 luciano
ondertitelloos
pi_32179639
Is Nico D nu pro of anti talpa . Waarom gaat DIE er met zijn media contacten niet eens achteraan wat betreft mijn bovenstaande post ............
pi_32180037
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 10:37 schreef avotar het volgende:

[..]

ik zeg alleen dat het theoretisch mogelijk moet zijn dat het klopt..
in theorie is alles mogelijk...dat is dus geen verweer...
als je de percentages gisteren zo zag veranderen in elke 25/30 minuten, kan je wel heel veel vraagtekens hebben bij hoe dat kan...maar idd in theorie kan het, maar dan kan ook alles...

btw: weet iemand hoeveel telefoontjes en sms-jes zo'n centrale, die alles moet registreren en tellen, kan verwerken per minuut? en hoeveel totale stemmen gemiddeld worden geregistreerd en geteld per stemming? misschien iemand die daar verstand van heeft?
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
pi_32181812
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 13:53 schreef ilona-scuderia het volgende:
Menno zal de volgende exit wel zijn, hij had beter niet kunnen zeggen dat ie thuis op z'n computer bewijs heeft dat er gemanipuleerd wordt met de uitslag van de stempercentages en daar moet ie nu al 2 weken voor boeten in de vorm van waarschuwingen, sancties, het niet mogen dragen van een petje
Hummie gooit Menno er over 2 weken uit, let maar op...
goh!!
  vrijdag 11 november 2005 @ 17:03:58 #257
56819 Kimske
Juf in wording
pi_32183413
En dat Rob er nog inzit.... Rob gaat winnen, terwijl ie door t hele land uitgekotst wordt..
Stem:
http://www.businesschallenge.nl/261-dhr_l_tome.html
en maak kans op een notebook!
  vrijdag 11 november 2005 @ 17:06:20 #258
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_32183479
He APK heb jij nog mail gehad van Jan de Wit met antwoorden van de vragen die hij aan Donner had gesteld?
pi_32184067
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 14:00 schreef APK het volgende:

[..]

Ach, effe grafiekje maken, tekst op de autocue zetten, cameramensen instrueren.
Kost een minuut of 5. Dit alles onder de noemer stemmen tellen. Zou kunnen dus.
Ik ben al mega oud (31) en de dementie eist zijn tol een beetje, ik snap het niet helemaal, kan je het even voor me uitleggen alsof ik een kwijlend debieltje ben met een hoofd als een kokosmakroon?

(Meen ik serieus, ik snap em niet helemaal)
pi_32184546
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 17:26 schreef MiRRoRMaN het volgende:

[..]

Ik ben al mega oud (31) en de dementie eist zijn tol een beetje, ik snap het niet helemaal, kan je het even voor me uitleggen alsof ik een kwijlend debieltje ben met een hoofd als een kokosmakroon?

(Meen ik serieus, ik snap em niet helemaal)
Hij bedoelt ws dat de uitslag wel gewoon m.b.v. de computer geteld is, maar dat onder het mom "de stemmen tellen" even de juiste teksten in de autocueue gezet worden, de grafiekjes voor op het scherm klaargezet worden en er eventueel nog wat instructies naar de cameramensen gaan om (bijvoorbeeld) iemand specifiek in close-up te gaan nemen.

Daar ga je kijkers niet mee lastig vallen, dus dat noem je dan 'stemmen tellen'.
  vrijdag 11 november 2005 @ 17:44:44 #261
6941 APK
Factual, I think.
pi_32184584
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 17:06 schreef Falco het volgende:
He APK heb jij nog mail gehad van Jan de Wit met antwoorden van de vragen die hij aan Donner had gesteld?
Nee nog niet, hij zou mij op de hoogte houden dus ik neem aan dat Donner nog boeven aan het vangen is.
  zaterdag 12 november 2005 @ 00:22:23 #262
242 Pinball
Electric Monk
pi_32195069
Waarom frauderen met alle risico's van dien, als het ook legaal kan?

Wat weerhoudt John de Mol ervan om een paar belcomputers aan het werk te zetten om de uitslag te maken zoals hij zelf wil?
Voor Talpa zelf kost een SMSje alleen het providerdeel (0 bij versatel?) en het kpn gedeelte, dat is wat, 10 cent of zo? Vooral gezien de aantallen stemmen die mensen noemen, denk ik dat je met een stel lullige pc's en een budget van 5000 euro een heel eind komt. De notaris kan naar eer en geweten beamen dat er zo vaak gebeld is voor kandidaat X, dat is namelijk ook zo.

Niks fraude, gewoon geld.

Weet iemand ongeveer de winstmarges en 'echte' kosten per sms zijn bij dit soort spelletjes?
  zaterdag 12 november 2005 @ 00:31:49 #263
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_32195255
Waarom breien jullie nog steeds voort op de aanname dat er fraude in het spel is?
De uitslag was verrassend, en dus is er oneerlijk spel?
De winstmarges en kosten van deze vorm van SMS-voting zullen overigens nooit en te nimmer worden bekendgemaakt, uit concurrentiebeding. Jammer voor de achterdochtigen onder ons.
  zaterdag 12 november 2005 @ 00:40:58 #264
242 Pinball
Electric Monk
pi_32195443
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 00:31 schreef Aventura het volgende:
Waarom breien jullie nog steeds voort op de aanname dat er fraude in het spel is?
De uitslag is elke keer verbijsterend. Alsof Nederland 3 keer op rij wordt ingemaakt door Luxemburg, in de laatste minuut. Daarvoor kan je allerlei hele ingewikkelde statistische verklaringen verzinnen die de éne keer zeggen dat het 20 minuten voor tijd wel rond is, en de volgende keer zeggen dat het tot aan de laatste minuut spannend is.
Of je kan de veel logischere verklaring aannemen dat Talpa een belang heeft, en de mogelijkheden om de stemming te manipuleren naar dat belang. Ockham en zo.
quote:
De winstmarges en kosten van deze vorm van SMS-voting zullen overigens nooit en te nimmer worden bekendgemaakt, uit concurrentiebeding. Jammer voor de achterdochtigen onder ons.
Oh, ze willen niet zeggen hoeveel er mee verdiend wordt. Dan zal het vast wel eerlijk zijn.
pi_32195595
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 00:31 schreef Aventura het volgende:
Ach zo gaat het al vanaf de allereerste exit bij de allereerste BB (remember Martin ?) En daarna gebeurde het bij ELKE volgende exit bij ELKE BB. Men is verrast door de uitslag en is het er niet mee eens, men vindt hier op het forum een handvol gelijkgestemden die ook verrast zijn en het er niet mee eens. Men trekt de conclusie dat DUS geheel Nederland het er niet mee eens is en dat er DUS gefraudeerd moet zijn. Zoals het een goede complottheorie betaamt is er natuurlijk nog nooit enig bewijs voor geleverd. Men gelooft nou eenmaal graag en gretig in complottheorieen, Talpa is groot en machtig en dus evil en corrupt.

Natuurlijk melken ze de zooi volledig uit door net te doen of het nog heeel spannend is, maar dit soort polls staan na een duizendtal stemmen wel vast, daar verandert dan niet zoveel meer aan, Menno was gewoon niet echt populair.
  zaterdag 12 november 2005 @ 00:56:17 #266
6941 APK
Factual, I think.
pi_32195777
Hé, Osseworst.
Vergeet niet dat Linda's exit al op teletekst stond terwijl mensen nog mochten stemmen.
pi_32195961
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 00:56 schreef APK het volgende:
Hé, Osseworst.
Vergeet niet dat Linda's exit al op teletekst stond terwijl mensen nog mochten stemmen.
dat zeg ik, de uitslag van zo'n belspelletje staat na een stem of duizend wel vast, je kunt Talpa dus hooguit verwijten dat ze ten onrechte net doen alsof het nog heel spannend is

maar waar gaaaat het eigenlijk over
  zaterdag 12 november 2005 @ 01:39:47 #268
242 Pinball
Electric Monk
pi_32196591
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 01:05 schreef HenriOsewoudt het volgende:
dat zeg ik, de uitslag van zo'n belspelletje staat na een stem of duizend wel vast, je kunt Talpa dus hooguit verwijten dat ze ten onrechte net doen alsof het nog heel spannend is
Dat ljikt me ook gelul in de ruimte. Die schapen die stemmen zijn ècht wel te beïnvloeden door de reguliere uitzendingen, dus een steekproef van de eerste duizend zegt niets over de totale populatie.
En het zou ook betekenen dat alle tussenstanden gelogen zijn.
En wat is dat voor kutredenering trouwens? Zelfs al zou de uitslag na een paar 1000 stemmen vaststaan, dan kan Talpa daar nog steeds mee frauderen. Dus jouw 'je kunt Talpa hoogstens verwijten' slaat helemaal nergens op.
quote:
maar waar gaaaat het eigenlijk over
Je hebt ondertussen al pijnlijk duidelijk gemaakt dat je dat niet echt weet.
  zaterdag 12 november 2005 @ 09:13:13 #269
691 luciano
ondertitelloos
pi_32198923
He osseworst , vergeet niet dat als het na enkele duizenden stemmen al vast staat , en " er niet veel meer verandert " dat Roel plotseling veranderde van een lullige 18% naar een nog lulliger 35% . achttiennnnnnnnnnnnnn >>>>> vijfendertiggggggggggggggggggg ...........
  zaterdag 12 november 2005 @ 09:36:54 #270
81426 PH52
maar natuurlijk
pi_32199011
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 09:13 schreef luciano het volgende:
He osseworst , vergeet niet dat als het na enkele duizenden stemmen al vast staat , en " er niet veel meer verandert " dat Roel plotseling veranderde van een lullige 18% naar een nog lulliger 35% . achttiennnnnnnnnnnnnn >>>>> vijfendertiggggggggggggggggggg ...........
Ik zit me af te vragen als ik je reactie zie of je door toevoeging van al die extra letters nou probeert aan te geven dat je osseworst niet voor vol aamziet of dat je zelf zo onzeker bent dat je voor de zekerheid maar ff extra's toevoegt.
Persoonlijk vond ik je boodschap duidelijk genoeg, 18% naar 35%, daar klopt dus iets niet.
_ De mens is de maat van alle dingen _
  zaterdag 12 november 2005 @ 09:41:44 #271
691 luciano
ondertitelloos
pi_32199029
Hou het dan maar op het 1e ........... ( sorry voor de extra puntjes weer )
  zaterdag 12 november 2005 @ 09:54:04 #272
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_32199115
Luciano heeft hier wel een punt. Bij een steekproef van 1000 mensen staat de uitslag van een bepaalde test/vraag altijd wel min of meer vast. Kijk maar bijvoorbeeld naar de polls van Nova over Tweede Kamer verkiezingen. Deze polls komen in aanloop van de verkiezingen altijd redelijk goed uit. Okee er is soms een zeteltje of twee verschil, maar CDA en PvdA staan bijvoorbeeld als hoogste in die peilingen en zo zal het ook zijn bij de Tweede Kamer-verkiezingen, mocht er niks absurds gebeuren. Het is niet zo dat opeens D66 of SP de verkiezingen gaat winnen iig .

Kortom, die verschuiving van Roel van 18% naar 35% is natuurlijk dikke onzin en dat lijkt me trouwens wel een vorm van misleiding. Hier op is Talpa ook wel aan te pakken en verder blijf ik de polls op Fok ook redelijk representatief vinden. Oke de populatie die het gevraagd wordt komt natuurlijk nooit overeen met degenen die gaan SMS'en en je hebt ook dat je meerdere keren kunt stemmen. Maar dan nog vind ik zulke grote verschillen absurd idioot. Ik durf zelfs te beweren dat mensen die BB via de streams op internet volgen meer stemmen dan degenen die alleen maar de TV-uitzendingen bekijken. Je bent immers via internet veel meer betrokken met de bewoners ipv dat ene halve uur TV in de avond.
  zaterdag 12 november 2005 @ 10:01:29 #273
81426 PH52
maar natuurlijk
pi_32199175
Blijft natuurlijk altijd nog wel de vraag of BB niet de uitslag van een heel vroege datum eerst publiceert, bv. van vrijdag na de uitzending, en pas als laatste de laatste telling. Ik neem aan dat zij daar geheel vrij in zijn en dat er ook verder geen regels beschreven zijn waaraan zij zich moeten houden mbt het stemgebeuren.
_ De mens is de maat van alle dingen _
  zaterdag 12 november 2005 @ 10:17:56 #274
691 luciano
ondertitelloos
pi_32199312
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 10:01 schreef PH52 het volgende:
Blijft natuurlijk altijd nog wel de vraag of BB niet de uitslag van een heel vroege datum eerst publiceert, bv. van vrijdag na de uitzending, en pas als laatste de laatste telling. Ik neem aan dat zij daar geheel vrij in zijn en dat er ook verder geen regels beschreven zijn waaraan zij zich moeten houden mbt het stemgebeuren.
Ik denk wel degelijk dat er regels zijn voor het tonen van de "tussenstand "
Indien men valse of ge_antidateerde tussenstanden vertoont , is dat in mijn opinie misleiding van de consument , en dat is volgens mij wel degelijk strafbaar / aanpakbaar . Kijk maar naar misleidende reclame op tv ......... wordt direct van het scherm gehaald .

Ander voorbeeldje van misleiding .

Een paarden wedkantoor zegt dat je kunt wedden op paard a/b/c/d/e/f/g/h , terwijl zij al weten dat paard a ziek is , en niet aan de start zal verschijnen . Das dan misleiding . Misschien niet geheel het juiste voorbeeld , maar om aan te geven dat misleiding erg ver gaat voor de rechtspraak .
  † In Memoriam † zaterdag 12 november 2005 @ 10:58:59 #275
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_32199831
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 11:55 schreef buzzer het volgende:
Ik kijk omdat het leuk vind om te kijken, en voor de rest zal dat hele sms circus me aan mijn reet roesten Ik heb liever dat ze die belspelletjes op TV aanpakken, daar wordt veel meer gefraudeerd
Maar Buzzer, ons druk maken om deze onzin terwijl er 1000-en belangrijkere dingen in het leven zjn hóórt juist bij het hele BB-gebeuren.
  † In Memoriam † zaterdag 12 november 2005 @ 11:00:47 #276
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_32199860
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 12:25 schreef Gert het volgende:
Tanjalies heeft door de jaren heen aardig wat krediet opgebouwd met 'voorspellingen' en inkijkjes in het wereldje. Hij beweert dat het soms (!) wél gebeurt, bijvoorbeeld omdat er een plot bedacht is rond een bepaalde persoon. Dat lijkt me heel aannemelijk.
We krijgen de plot rondom Chantal nog (de ingehuurde gigolo) dus die zit geramd de komende 6 weken.
pi_32200047
We moeten leren te leven met de wetenschap dat 80 tot 90 % van alle gameshows ter wereld, sinds het bestaan van de televisie in meer of mindere mate worden gemanipuleerd. In vele gevallen een noodzaak. Simpel om het programma de beste kijkcijfers te geven. Iets wat zeker niet altijd lukt.

Er is, en ik spreek uit ervaring, niets zo erg als een gameshow kandidaat, en de Nederlandse arrogante kandidaat in het bijzonder. Kandidaten doen de raarste dingen op de foute momenten. Dat kan bij BB weliswaar niet veel kwaad, maar een poging om de zaak spraakmakend te houden is aan te bevelen. Het is ook bij BB belangrijk om verhoudingen in de gaten te houden en de meest spraakmakende personen tot het eind toe te bewaren.

De casting van kandidaten is een zeer tijdrovende zaak. Je moest eens weten hoe weinig geschikte er maar door alle rondes komen. Kijk maar naar Idels, dat is zeker een goed vergelijk. En dan moet er bij BB nog eens een goede mix van kandidaten komen.

Het is dus niet vreemd dat de kijker af en toe wordt bedonderd. De kijker moet daar blij mee zijn. Bij deze serie van BB gebeurt niet zo veel wat niet zou kunnen. Alle ophef hier, en zeker ook in het land is in het belang van het programma. Er zou anders geen mens meer kijken. Bovendien moeten we eindelijk eens inzien dat wat we nu voor geschoteld krijgen het format is. Juist de ingrepen en manipulatie is de basis van BB. Ik ben dan ook verbaasd als er weer iemands schrijft dat het format geweld wordt aangedaan. Dat het niet gaat zoals je zelf wil is de kern van de doelstelling en doet je opnieuw kijken.

Een notaris is niet nodig om te bepalen wie er wanner uit moet. De wet is daar duidelijk over. Alleen een prijswinnaar thuis loopt b.v. via dat traject. Spaar je de illusie dat er grip te krijgen is op een andere mannier van stemmen tellen. Als het al gebeurt is, is er nooit een bewijslast te vinden. Dat is in het verleden al genoeg geprobeerd. Berust en wees blij dat we hier elkaar zo leuk kunnen vinden. Er is geen programma waar zoveel mensen zich druk maken. Daar is door dit format John de Mol schatrijk mee geworden.
  † In Memoriam † zaterdag 12 november 2005 @ 11:22:36 #278
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_32200254
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 11:11 schreef tanjalies het volgende:
Juist de ingrepen en manipulatie is de basis van BB.
Dat ben ik zeker met je eens, maar ik dacht dat vooral de bewoners gemanipuleerd zouden worden en niet zozeer de kijkers. Natuurlijk mogen die kijkers ook zo nu en dan op het verkeerde been gezet worden, maar we praten hier wel over dure belletjes en SMS-jes die voor een deel gedaan worden op basis van onjuiste tussenstanden.

Iedereen mag proberen mij de hele dag te manipuleren met TV-soaps, probeer me dan echter geen geld af te troggelen en doe het ook niet voorkomen alsof het om een real life saop gaat. Want er is weinig real life aan.
pi_32200446
de manipulatie via het belspel en de daar uit komende winsten verwerp ook ik. Daar is geen misverstand over. Dat is iets voor de overheid. Maar zoals gezegd, daar is geen vinger achter te krijgen. Geen bewijs last en controle tijdens heeft geen zin, want dan gebeurd er natuurlijk niets.
  zaterdag 12 november 2005 @ 12:14:01 #280
691 luciano
ondertitelloos
pi_32201307
[quote]Op zaterdag 12 november 2005 11:22 schreef Cynix ® het volgende:

Iedereen mag proberen mij de hele dag te manipuleren met TV-soaps, probeer me dan echter geen geld af te troggelen .

Amen @ Cynix
  zaterdag 12 november 2005 @ 12:14:36 #281
691 luciano
ondertitelloos
pi_32201325
Bewijslast kun je afdwingen via de rechterlijke macht .
  zaterdag 12 november 2005 @ 12:21:58 #282
242 Pinball
Electric Monk
pi_32201485
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 12:14 schreef luciano het volgende:
Bewijslast kun je afdwingen via de rechterlijke macht .
Volgens mij bedoelt tanjalies dat er geen bewijslast ís. Dan valt er weinig af te dwingen, behalve als de rechterlijke macht net zo creatief is als de programmamakers.
  zaterdag 12 november 2005 @ 12:23:58 #283
242 Pinball
Electric Monk
pi_32201529
Oh, en luciano, je kunt een quote afsluiten door er [ /q ] (zonder spaties) achter te tikken.

* zucht over oldbies en zo.
  zaterdag 12 november 2005 @ 12:30:19 #284
691 luciano
ondertitelloos
pi_32201668
Sorry pinball als ik je als oldbie teleurstel op het gebied van bekendheid met computers wat betreft quotes afsluiten ( ik weet nog steeds niet wat je er mee bedoelt , maar dat geeft niet hoor ) en screenshots maken en posten etc etc .
En wat betreft die bewijslast , ik bedoel hiermee dat er afgedwongen KAN worden dat die bewijslast er KOMT . In de vorm van dataverkeer opslaan etc etc .
  zaterdag 12 november 2005 @ 12:32:11 #285
691 luciano
ondertitelloos
pi_32201709
Als ik al die hokjes zie naast de term : opmaak , dan snap ik de helft daar niet van , sorry , maar ik heb weinig zin om een heel forum te vervuilen met test posts om te zien wat ik nou eigenlijk gedaan heb door alles aan te klikken .
pi_32201871
Vanaf het moment dat het bewaren van bel-gegevens zou worden verplicht gesteld, dan wel verplichting tot oppenbaar maken, vindt er natuurlijk geen gedonder meer plaats. Het is dus een zinloze actie. Programmaas zijn daarna het aankijken niet meer waard. Nog erger dan nu dus. Tel uit je winst. Maar spaar je de illusie, er zijn in het verleden een aantal pogingen gedaan om tot zo’n controle te komen. Alles is tot nu toe door de rechter verworpen. Hier is leuke jurisprudentie over.
  zaterdag 12 november 2005 @ 12:43:19 #287
65997 Oldbie
  zaterdag 12 november 2005 @ 12:45:26 #288
134710 bb-millie
pragmatisch gestoord
pi_32201969
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 11:11 schreef tanjalies het volgende:

En dan moet er bij BB nog eens een goede mix van kandidaten komen.
Ken sinds kort het verschil tussen Dido en Nathalie pas...
Chaos is de duivel en ik ben er mee getrouwd...
  zaterdag 12 november 2005 @ 12:50:08 #289
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_32202083
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 12:41 schreef tanjalies het volgende:
Vanaf het moment dat het bewaren van bel-gegevens zou worden verplicht gesteld, dan wel verplichting tot oppenbaar maken, vindt er natuurlijk geen gedonder meer plaats. Het is dus een zinloze actie. Programmaas zijn daarna het aankijken niet meer waard. Nog erger dan nu dus. Tel uit je winst. Maar spaar je de illusie, er zijn in het verleden een aantal pogingen gedaan om tot zo’n controle te komen. Alles is tot nu toe door de rechter verworpen. Hier is leuke jurisprudentie over.
Ik snap je punt wel. Menno was de sufste bewoner en als de redactie denkt dat BB leuker wordt als Rob erin blijft, dan zorgen ze ervoor dat juist niet hij maar Menno eruitgaat. Maar waarom laten ze dat hele SMS'en dan niet achterwege en maken ze er een soort Paradise Hotel-achtig iets van? Dus dat de bewoners zelf er voor kunnen zorgen wie eruit gaat en desnoods dat BB ingrijpt wanneer een 'verkeerde' bewoner eruitgaat. Bij Paradise Hotel werden ook alle truken uit de trukendoos gehaald die ervoor zorgde dat sullige en ergernisopwekkende Dave tot het einde bleef. Of is er met de SMSjes echt zoveel geld te verdienen voor Talpa?
Je krijgt overigens wel dan een ander soort programma. Maar dit soort bedondering vergalt het kijkplezier ook wel van velen denk ik.
  zaterdag 12 november 2005 @ 12:53:00 #290
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_32202139
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 12:45 schreef bb-millie het volgende:

[..]

Ken sinds kort het verschil tussen Dido en Nathalie pas...
Nathalie en ook Rikkert (maar die durfde niet zo goed uit de verf te komen) zijn idd één van de minst goed gecaste deelnemers ja. Maar de anderen zijn echt goed gecast vind ik: op het eerste gezicht lijken ze allemaal op dezelfde golflengte te zitten (er zit geen Tokkie samen met een kakkerige lullo uit het Gooi), maar je ziet toch enorm veel verschillen op den duur. Complimenten daarvoor .
pi_32202597
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 12:41 schreef tanjalies het volgende:
Vanaf het moment dat het bewaren van bel-gegevens zou worden verplicht gesteld, dan wel verplichting tot openbaar maken, vindt er natuurlijk geen gedonder meer plaats. Het is dus een zinloze actie. Programmas zijn daarna het aankijken niet meer waard. Nog erger dan nu dus. Tel uit je winst. Maar spaar je de illusie, er zijn in het verleden een aantal pogingen gedaan om tot zo’n controle te komen. Alles is tot nu toe door de rechter verworpen. Hier is leuke jurisprudentie over.
Belgegevens staan los van de nieuwe telecomwet en dienen als factuurmiddel. Dit in tegenstelling tot het versturen en ontvangen van e-mail of het kunnen localiseren van IP-adressen van bezochte sites alsmede wie wat bezocht heeft. Bij KPN en dergelijke belbedrijven kan je in de catacombes zowel op microfische als op computerbestand gewoon het aantal verstuurde en de ontvangen berichten meten. Dit is echter beschermd en kan alleen gebeuren door een strafrechtelijk onderzoek. Me dunkt dat er voldoende aanwijzingen zijn om bij Endemol of het uitvoerend bedrijf Goldenbytes eens de administratie op te vragen.

Als er notabene aanwijzingen zijn dat iemand op zijn zolder dertig wietplantjes heeft staan wordt er al met veertig man een inval gepleegd. Hier wordt beweerd dat er voor miljoenen euro wordt gefraudeerd wat door zeker honderden (internet gebruikers) mensen wordt betwijfeld, er aangifte wordt gedaan bij de politie. Zie de finale van de TMF awards waar ook al in eerste instantie de keuze bekend was (Marco Borsato) en er later op de avond door Renate Verbaan nog werd aangespoord om te stemmen.

Er worden kamervragen gesteld door de SP en er gebeurt niets, dan begrijp ik Endemol wel en zou ook gewoon lekker doorgaan. Immers the show must go on, het is voor hun al moeilijk zat om een tvprogramma te maken van een concept wat zijn beste tijd heeft gehad en moet concurreren met vele soortgellijke formats.

Het zal mij overigens niets verbazen dat ze gek worden van deze negatieve publiciteit in landelijke bladen welke er voor zorgt dat kijkers afhaken en er lang zoveel als vroeger niet meer wordt gebeld/ gesmst.

Dat dit zo lang goed gaat is dat maar heel weing mensen binnen Endemol toegang hebben tot dit soort gegevens dit wordt namelijk door Goldenbytes gedaan een standalone bedrijf in Den Haag. Volgens hun gegevens op de website is de Nederlandse sms/to/tv markt 100 miljoen Euro groot welke zich de komende jaren gaat verdubbelen, me dunkt dus.

Het moosite zou zijn een groot artikel halverwege december in de Telegraaf waar haarfijn dit soort zaken aan de kaak worden gesteld. Ik weet zeker dat het ze tonnen gaat kosten op de finale avond als ultieme wraak van al die tv-kijkers die zich bedonderd voelen.

[ Bericht 6% gewijzigd door haloII op 12-11-2005 13:17:35 ]
  dinsdag 20 december 2005 @ 03:18:53 #292
691 luciano
ondertitelloos
pi_33236211
edit ( verkapte kick )
  dinsdag 20 december 2005 @ 09:43:49 #293
132652 Springsteen27
I Walk The Line
pi_33237785
Kwam dit tegen... Zal al wel ergens staan hier, maar ik plaats het toch maar!

Endemol fraudeert bij Big Brother

AALSMEER - Producent Endemol fraudeert bij de stemming van het populaire tv-programma Big Brother. Dat stelt de voormalige deelnemer Gert-Jan de Boer aan het programma dinsdag in De Telegraaf.

De 37-jarige man, die in 2001 in het Big-Brotherhuis woonde, stelt stukken in handen te hebben waaruit zou blijken dat niet de kijker maar Endemol het verloop van het programma bepaalt. Hij wil aangifte doen tegen de producent.

Ik heb draaiboeken van live uitzendingen gekregen van medewerkers van Endemol waaruit blijkt dat al dagen van tevoren vaststond wie in het huis mocht blijven wonen, zegt De Boer in De Telegraaf. Volgens hem moet minister Donner van Justitie keihard ingrijpen om een einde te maken aan het gesjoemel tijdens uitzendingen. Daarin wordt het publiek opgeroepen via smsjes en een telefoonnummer massaal zijn stem uit te brengen.

Kijkersbedrog

De Boer zegt tevens ontdekt te hebben dat er zogeheten lijstduwers worden benoemd. Kandidaten die goed scoren worden bewust onderaan in de ranking geplaatst om kijkers te stimuleren zo veel mogelijk te bellen. Dat is puur kijkersbedrog, aldus De Boer tegenover het dagblad. In 2001 zou niet Sandy maar hij volgens de computertellingen zijn uitgeroepen tot winnaar.

Maar dat kwam Endemol slecht uit vanwege andere belangen. Uit een brief van notariskantoor Schoemakers Reijnen Takken uit Hoofddorp, die De Boer in handen kreeg, zou tevens blijken dat er geen notarieel toezicht plaatsvindt tijdens de cruciale finalerondes. Daarin zou het notariskantoor, volgens de Ex-Big Brother, alleen bij de kijkersprijs van de bel- en sms-winnaar betrokken te zijn en niet bij het stemmen op kandidaten.

Endemol

Endemol ontkent in De Telegraaf dat er geknoeid wordt bij het programma. Wij verloochenen onze kijkers niet. Daarvoor maak je geen televisieprogrammas, aldus Endemol-directeur Paul Römer.
pi_33237808
Ja, is zelfs een speciaal topic over: Ex-bewoner Gert-Jan doet aangifte tegen Big Brother
  dinsdag 20 december 2005 @ 09:49:06 #295
132652 Springsteen27
I Walk The Line
pi_33237862
Mijn excuses CartWoman...in al mijn enthousiasme was ik direct op zoek gegaan naar dit topic...
pi_33237943
Geen probleem.
pi_33250294
En wie gaat er donderdag uit?
  † In Memoriam † dinsdag 20 december 2005 @ 21:56:58 #298
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_33258728
Allemaal behalve Joost.
  dinsdag 20 december 2005 @ 22:28:51 #299
131784 bhs
gestoorde gek
pi_33259925
Moet de winnaar blijven? Lullig zeg.
  dinsdag 20 december 2005 @ 22:33:59 #300
131784 bhs
gestoorde gek
pi_33260125
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 13:09 schreef haloII het volgende:
Het moosite zou zijn een groot artikel halverwege december in de Telegraaf waar haarfijn dit soort zaken aan de kaak worden gesteld. Ik weet zeker dat het ze tonnen gaat kosten op de finale avond als ultieme wraak van al die tv-kijkers die zich bedonderd voelen.
Dat is een hele mooie voorspelling zeg! Nu ken ik persoonlijk die hele Gert Jan niet, en ik wil je absoluut niet beledigen, maar HaloII... hoe heet jij eigenlijk?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')