abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32176517
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 07:51 schreef luciano het volgende:
IK BEN ZOOOOOOOOOOOOOO BLIJ dat ik het topic SMS_FRAUDE heb laten heropenen destijds ............. en niet voor niets dacht ik zo .................. i rest my case @ ...............

in 15 minuten tijd van 18% naar 35 % stemmen voor Roel .................... en dan NOG iemand beweren dat Linda ( god hebbe haar ziel later , nu nog niet , maar Luciano hebbe de rest van haar lichaam hoop ik ) destijds NIET terug had kunnen krabbelen van 2 % achtersnand 20 minuten voor tijd !!!!!!!!! ?????????????????

Door omstandigheden kon ik pas vanmorgen om 05.00 uur de live uitzending bekijken , vandaar de late reactie .............
Je hebt ook gewoon gelijk. Ik blijf erbij dat het helemaal nep is. Die SMS stemmen worden geeneens in een database behandeld. Ook zoiets, Bridget beweert dat de stemmen dan nog "getelt moeten worden."

Wat is dit? 1944? Gaan alle stemmen via papier en door het hele land net als de landsverkiezingen destijds?

Of hebben ze een XT met een 10 meg hard diskje achter de lijnen staan?

Klink klare onzin dus.
  vrijdag 11 november 2005 @ 13:43:19 #252
691 luciano
ondertitelloos
pi_32177542
En Ik hoop nog steeds dat er ooit een of ander groot landelijk dagblad of een blad als prive / panorama / nieuwe revu er GELD voor over heeft om een bewoner te benaderen en te vragen naar een eventuele contractbreuk indien ze die zouden plegen , en hoeveel geld individuele bewoners dat gaat kosten , en dan hoop ik dat die krant in ruil voor een kanjer van een primeur bereid is om die som geld voor de bewoner te betalen , met als gevolg dus een waanzinnige primeur waarbij valsheid in geschrifte / fraude bij een grote omroep wordt blootgelegd . !!!!!!

Wel geld betalen voor een foto van een prins of prinses , waarvan er al duizenden zijn , maar een omroepfraude blootleggen is taboe ?????

[ Bericht 0% gewijzigd door luciano op 11-11-2005 14:53:31 ]
  vrijdag 11 november 2005 @ 14:00:04 #253
6941 APK
Factual, I think.
pi_32178089
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 13:08 schreef MiRRoRMaN het volgende:

[..]

Je hebt ook gewoon gelijk. Ik blijf erbij dat het helemaal nep is. Die SMS stemmen worden geeneens in een database behandeld. Ook zoiets, Bridget beweert dat de stemmen dan nog "getelt moeten worden."

Wat is dit? 1944? Gaan alle stemmen via papier en door het hele land net als de landsverkiezingen destijds?

Of hebben ze een XT met een 10 meg hard diskje achter de lijnen staan?

Klink klare onzin dus.
Ach, effe grafiekje maken, tekst op de autocue zetten, cameramensen instrueren.
Kost een minuut of 5. Dit alles onder de noemer stemmen tellen. Zou kunnen dus.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  vrijdag 11 november 2005 @ 14:55:11 #254
691 luciano
ondertitelloos
pi_32179639
Is Nico D nu pro of anti talpa . Waarom gaat DIE er met zijn media contacten niet eens achteraan wat betreft mijn bovenstaande post ............
pi_32180037
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 10:37 schreef avotar het volgende:

[..]

ik zeg alleen dat het theoretisch mogelijk moet zijn dat het klopt..
in theorie is alles mogelijk...dat is dus geen verweer...
als je de percentages gisteren zo zag veranderen in elke 25/30 minuten, kan je wel heel veel vraagtekens hebben bij hoe dat kan...maar idd in theorie kan het, maar dan kan ook alles...

btw: weet iemand hoeveel telefoontjes en sms-jes zo'n centrale, die alles moet registreren en tellen, kan verwerken per minuut? en hoeveel totale stemmen gemiddeld worden geregistreerd en geteld per stemming? misschien iemand die daar verstand van heeft?
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
pi_32181812
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 13:53 schreef ilona-scuderia het volgende:
Menno zal de volgende exit wel zijn, hij had beter niet kunnen zeggen dat ie thuis op z'n computer bewijs heeft dat er gemanipuleerd wordt met de uitslag van de stempercentages en daar moet ie nu al 2 weken voor boeten in de vorm van waarschuwingen, sancties, het niet mogen dragen van een petje
Hummie gooit Menno er over 2 weken uit, let maar op...
goh!!
  vrijdag 11 november 2005 @ 17:03:58 #257
56819 Kimske
Juf in wording
pi_32183413
En dat Rob er nog inzit.... Rob gaat winnen, terwijl ie door t hele land uitgekotst wordt..
Stem:
http://www.businesschallenge.nl/261-dhr_l_tome.html
en maak kans op een notebook!
  vrijdag 11 november 2005 @ 17:06:20 #258
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_32183479
He APK heb jij nog mail gehad van Jan de Wit met antwoorden van de vragen die hij aan Donner had gesteld?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_32184067
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 14:00 schreef APK het volgende:

[..]

Ach, effe grafiekje maken, tekst op de autocue zetten, cameramensen instrueren.
Kost een minuut of 5. Dit alles onder de noemer stemmen tellen. Zou kunnen dus.
Ik ben al mega oud (31) en de dementie eist zijn tol een beetje, ik snap het niet helemaal, kan je het even voor me uitleggen alsof ik een kwijlend debieltje ben met een hoofd als een kokosmakroon?

(Meen ik serieus, ik snap em niet helemaal)
pi_32184546
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 17:26 schreef MiRRoRMaN het volgende:

[..]

Ik ben al mega oud (31) en de dementie eist zijn tol een beetje, ik snap het niet helemaal, kan je het even voor me uitleggen alsof ik een kwijlend debieltje ben met een hoofd als een kokosmakroon?

(Meen ik serieus, ik snap em niet helemaal)
Hij bedoelt ws dat de uitslag wel gewoon m.b.v. de computer geteld is, maar dat onder het mom "de stemmen tellen" even de juiste teksten in de autocueue gezet worden, de grafiekjes voor op het scherm klaargezet worden en er eventueel nog wat instructies naar de cameramensen gaan om (bijvoorbeeld) iemand specifiek in close-up te gaan nemen.

Daar ga je kijkers niet mee lastig vallen, dus dat noem je dan 'stemmen tellen'.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  vrijdag 11 november 2005 @ 17:44:44 #261
6941 APK
Factual, I think.
pi_32184584
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 17:06 schreef Falco het volgende:
He APK heb jij nog mail gehad van Jan de Wit met antwoorden van de vragen die hij aan Donner had gesteld?
Nee nog niet, hij zou mij op de hoogte houden dus ik neem aan dat Donner nog boeven aan het vangen is.
  zaterdag 12 november 2005 @ 00:22:23 #262
242 Pinball
Electric Monk
pi_32195069
Waarom frauderen met alle risico's van dien, als het ook legaal kan?

Wat weerhoudt John de Mol ervan om een paar belcomputers aan het werk te zetten om de uitslag te maken zoals hij zelf wil?
Voor Talpa zelf kost een SMSje alleen het providerdeel (0 bij versatel?) en het kpn gedeelte, dat is wat, 10 cent of zo? Vooral gezien de aantallen stemmen die mensen noemen, denk ik dat je met een stel lullige pc's en een budget van 5000 euro een heel eind komt. De notaris kan naar eer en geweten beamen dat er zo vaak gebeld is voor kandidaat X, dat is namelijk ook zo.

Niks fraude, gewoon geld.

Weet iemand ongeveer de winstmarges en 'echte' kosten per sms zijn bij dit soort spelletjes?
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
  zaterdag 12 november 2005 @ 00:31:49 #263
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_32195255
Waarom breien jullie nog steeds voort op de aanname dat er fraude in het spel is?
De uitslag was verrassend, en dus is er oneerlijk spel?
De winstmarges en kosten van deze vorm van SMS-voting zullen overigens nooit en te nimmer worden bekendgemaakt, uit concurrentiebeding. Jammer voor de achterdochtigen onder ons.
  zaterdag 12 november 2005 @ 00:40:58 #264
242 Pinball
Electric Monk
pi_32195443
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 00:31 schreef Aventura het volgende:
Waarom breien jullie nog steeds voort op de aanname dat er fraude in het spel is?
De uitslag is elke keer verbijsterend. Alsof Nederland 3 keer op rij wordt ingemaakt door Luxemburg, in de laatste minuut. Daarvoor kan je allerlei hele ingewikkelde statistische verklaringen verzinnen die de éne keer zeggen dat het 20 minuten voor tijd wel rond is, en de volgende keer zeggen dat het tot aan de laatste minuut spannend is.
Of je kan de veel logischere verklaring aannemen dat Talpa een belang heeft, en de mogelijkheden om de stemming te manipuleren naar dat belang. Ockham en zo.
quote:
De winstmarges en kosten van deze vorm van SMS-voting zullen overigens nooit en te nimmer worden bekendgemaakt, uit concurrentiebeding. Jammer voor de achterdochtigen onder ons.
Oh, ze willen niet zeggen hoeveel er mee verdiend wordt. Dan zal het vast wel eerlijk zijn.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
pi_32195595
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 00:31 schreef Aventura het volgende:
Ach zo gaat het al vanaf de allereerste exit bij de allereerste BB (remember Martin ?) En daarna gebeurde het bij ELKE volgende exit bij ELKE BB. Men is verrast door de uitslag en is het er niet mee eens, men vindt hier op het forum een handvol gelijkgestemden die ook verrast zijn en het er niet mee eens. Men trekt de conclusie dat DUS geheel Nederland het er niet mee eens is en dat er DUS gefraudeerd moet zijn. Zoals het een goede complottheorie betaamt is er natuurlijk nog nooit enig bewijs voor geleverd. Men gelooft nou eenmaal graag en gretig in complottheorieen, Talpa is groot en machtig en dus evil en corrupt.

Natuurlijk melken ze de zooi volledig uit door net te doen of het nog heeel spannend is, maar dit soort polls staan na een duizendtal stemmen wel vast, daar verandert dan niet zoveel meer aan, Menno was gewoon niet echt populair.
  zaterdag 12 november 2005 @ 00:56:17 #266
6941 APK
Factual, I think.
pi_32195777
Hé, Osseworst.
Vergeet niet dat Linda's exit al op teletekst stond terwijl mensen nog mochten stemmen.
pi_32195961
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 00:56 schreef APK het volgende:
Hé, Osseworst.
Vergeet niet dat Linda's exit al op teletekst stond terwijl mensen nog mochten stemmen.
dat zeg ik, de uitslag van zo'n belspelletje staat na een stem of duizend wel vast, je kunt Talpa dus hooguit verwijten dat ze ten onrechte net doen alsof het nog heel spannend is

maar waar gaaaat het eigenlijk over
  zaterdag 12 november 2005 @ 01:39:47 #268
242 Pinball
Electric Monk
pi_32196591
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 01:05 schreef HenriOsewoudt het volgende:
dat zeg ik, de uitslag van zo'n belspelletje staat na een stem of duizend wel vast, je kunt Talpa dus hooguit verwijten dat ze ten onrechte net doen alsof het nog heel spannend is
Dat ljikt me ook gelul in de ruimte. Die schapen die stemmen zijn ècht wel te beïnvloeden door de reguliere uitzendingen, dus een steekproef van de eerste duizend zegt niets over de totale populatie.
En het zou ook betekenen dat alle tussenstanden gelogen zijn.
En wat is dat voor kutredenering trouwens? Zelfs al zou de uitslag na een paar 1000 stemmen vaststaan, dan kan Talpa daar nog steeds mee frauderen. Dus jouw 'je kunt Talpa hoogstens verwijten' slaat helemaal nergens op.
quote:
maar waar gaaaat het eigenlijk over
Je hebt ondertussen al pijnlijk duidelijk gemaakt dat je dat niet echt weet.
  zaterdag 12 november 2005 @ 09:13:13 #269
691 luciano
ondertitelloos
pi_32198923
He osseworst , vergeet niet dat als het na enkele duizenden stemmen al vast staat , en " er niet veel meer verandert " dat Roel plotseling veranderde van een lullige 18% naar een nog lulliger 35% . achttiennnnnnnnnnnnnn >>>>> vijfendertiggggggggggggggggggg ...........
  zaterdag 12 november 2005 @ 09:36:54 #270
81426 PH52
maar natuurlijk
pi_32199011
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 09:13 schreef luciano het volgende:
He osseworst , vergeet niet dat als het na enkele duizenden stemmen al vast staat , en " er niet veel meer verandert " dat Roel plotseling veranderde van een lullige 18% naar een nog lulliger 35% . achttiennnnnnnnnnnnnn >>>>> vijfendertiggggggggggggggggggg ...........
Ik zit me af te vragen als ik je reactie zie of je door toevoeging van al die extra letters nou probeert aan te geven dat je osseworst niet voor vol aamziet of dat je zelf zo onzeker bent dat je voor de zekerheid maar ff extra's toevoegt.
Persoonlijk vond ik je boodschap duidelijk genoeg, 18% naar 35%, daar klopt dus iets niet.
_ De mens is de maat van alle dingen _
  zaterdag 12 november 2005 @ 09:41:44 #271
691 luciano
ondertitelloos
pi_32199029
Hou het dan maar op het 1e ........... ( sorry voor de extra puntjes weer )
  zaterdag 12 november 2005 @ 09:54:04 #272
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_32199115
Luciano heeft hier wel een punt. Bij een steekproef van 1000 mensen staat de uitslag van een bepaalde test/vraag altijd wel min of meer vast. Kijk maar bijvoorbeeld naar de polls van Nova over Tweede Kamer verkiezingen. Deze polls komen in aanloop van de verkiezingen altijd redelijk goed uit. Okee er is soms een zeteltje of twee verschil, maar CDA en PvdA staan bijvoorbeeld als hoogste in die peilingen en zo zal het ook zijn bij de Tweede Kamer-verkiezingen, mocht er niks absurds gebeuren. Het is niet zo dat opeens D66 of SP de verkiezingen gaat winnen iig .

Kortom, die verschuiving van Roel van 18% naar 35% is natuurlijk dikke onzin en dat lijkt me trouwens wel een vorm van misleiding. Hier op is Talpa ook wel aan te pakken en verder blijf ik de polls op Fok ook redelijk representatief vinden. Oke de populatie die het gevraagd wordt komt natuurlijk nooit overeen met degenen die gaan SMS'en en je hebt ook dat je meerdere keren kunt stemmen. Maar dan nog vind ik zulke grote verschillen absurd idioot. Ik durf zelfs te beweren dat mensen die BB via de streams op internet volgen meer stemmen dan degenen die alleen maar de TV-uitzendingen bekijken. Je bent immers via internet veel meer betrokken met de bewoners ipv dat ene halve uur TV in de avond.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 12 november 2005 @ 10:01:29 #273
81426 PH52
maar natuurlijk
pi_32199175
Blijft natuurlijk altijd nog wel de vraag of BB niet de uitslag van een heel vroege datum eerst publiceert, bv. van vrijdag na de uitzending, en pas als laatste de laatste telling. Ik neem aan dat zij daar geheel vrij in zijn en dat er ook verder geen regels beschreven zijn waaraan zij zich moeten houden mbt het stemgebeuren.
_ De mens is de maat van alle dingen _
  zaterdag 12 november 2005 @ 10:17:56 #274
691 luciano
ondertitelloos
pi_32199312
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 10:01 schreef PH52 het volgende:
Blijft natuurlijk altijd nog wel de vraag of BB niet de uitslag van een heel vroege datum eerst publiceert, bv. van vrijdag na de uitzending, en pas als laatste de laatste telling. Ik neem aan dat zij daar geheel vrij in zijn en dat er ook verder geen regels beschreven zijn waaraan zij zich moeten houden mbt het stemgebeuren.
Ik denk wel degelijk dat er regels zijn voor het tonen van de "tussenstand "
Indien men valse of ge_antidateerde tussenstanden vertoont , is dat in mijn opinie misleiding van de consument , en dat is volgens mij wel degelijk strafbaar / aanpakbaar . Kijk maar naar misleidende reclame op tv ......... wordt direct van het scherm gehaald .

Ander voorbeeldje van misleiding .

Een paarden wedkantoor zegt dat je kunt wedden op paard a/b/c/d/e/f/g/h , terwijl zij al weten dat paard a ziek is , en niet aan de start zal verschijnen . Das dan misleiding . Misschien niet geheel het juiste voorbeeld , maar om aan te geven dat misleiding erg ver gaat voor de rechtspraak .
  † In Memoriam † zaterdag 12 november 2005 @ 10:58:59 #275
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_32199831
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 11:55 schreef buzzer het volgende:
Ik kijk omdat het leuk vind om te kijken, en voor de rest zal dat hele sms circus me aan mijn reet roesten Ik heb liever dat ze die belspelletjes op TV aanpakken, daar wordt veel meer gefraudeerd
Maar Buzzer, ons druk maken om deze onzin terwijl er 1000-en belangrijkere dingen in het leven zjn hóórt juist bij het hele BB-gebeuren.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')