abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31550404
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 20:50 schreef ChantalC het volgende:
Dat er gesjoemeld wordt, moge nu wel duidelijk zijn. Tanja bevalt en Talpa zendt ineens voor en na iedere commercial break hun logo uit gevormd door beschuit met muisjes en een babygeluidje.

Je gaat mij niet vertellen dat ze dat nog even snel in elkaar geplakt hebben. Als Tanja eruit gestemd was afgelopen donderdag, hadden ze dus alles voor niks gedaan.
Wat dacht je dan van al die Pampers reclame blokken.

Trouwens heeft iemand Hummie net in Barend en van Dorp zien liegen ??
o.a. dat op alle poll's op internet Tanja sowieso het populairst was !!

en ze deed het hele "Linda-Exit" verhaal af alsof het totaal niet van belang was. Dat het hele teletekst bericht was getypt door een over enthousiast iemand op de redactie die dat gebasseerd had op een internet poll ......... yeah right ......
pi_31582455
Hoort eik hier, zojuist bij Ruud de Wild op de radio gehoord
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 16:25 schreef muizemeis het volgende:
ruud op de radio:

-ja was toch doorgestoken kaart weant de uitslag stond al 20 minuten op teletekst??
ruud: nee was eenoverijv erige redactiemedewerker
-jaja
ruud: nee echt!! nouja...
-ja??
ruud: ach wiens brood men eet wiens woord men spreekt... en ik vind big brother ook een heel leuk programma om te doen...

had ruud ook al niet van te voren gezegd dat het een verrassende exit zou worden??
wijst dit er niet indirect op dat het idd doorgestoken kaart was??
De nakende waarheid.
En niets dan de nakende waarheid.
  donderdag 20 oktober 2005 @ 22:30:03 #205
6941 APK
Factual, I think.
pi_31590419
Weer een mailtje van meneer De Wit.
quote:
Geachte heer, Geachte mevrouw.

Vanwege het grote aantal reacties dat ik ontving naar aanleiding van de Big Brother uitzending van afgelopen donderdag 13 oktober deel ik u op deze wat onpersoonlijke manier mee dat ik inmiddels schriftelijke
Kamervragen heb gesteld aan minister Donner.

De vragen treft u hieronder aan.

Desgewenst zal ik u op de hoogte houden van de antwoorden van de minister.

Met vriendelijke groeten

Jan de Wit

Tweede-Kamerlid voor de SP

Schriftelijke vragen van het lid De Wit (SP) aan de minister van Justitie:

1.Hebt u kennis genomen van de live tv-uitzending van donderdag 13 oktober 2005 van Talpa waarin een van de deelnemers van het Big Brother huis werd “weggestemd”?
2.Is het u bekend dat Talpa reeds 20 minuten vóór de officiële uitslag van de stemming in een teletekstbericht bekend maakte wie er door het publiek uit het Big Brother huis was gestemd, terwijl de presentatrice
van het programma ook daarna de kijkers maar bleef oproepen vooral te blijven stemmen? Wat is uw oordeel hierover?
3.Wordt bij dit soort belspelletjes niet de Wet op de Kansspelen overtreden doordat er geen vergunning is gevraagd? Wat is uw mening over deze overtreding?
4.Is hier voorts geen sprake van bedrog, oplichting, of misleiding? Zo nee, waarom niet, zo ja, welke maatregelen gaat u treffen tegen Talpa respectievelijk de overige betrokken bedrijven?
5.Wordt het niet tijd dat paal en perk worden gesteld aan deze praktijken?
6.Moet er niet op zijn minst voor gezorgd worden dat er toezicht wordt uitgeoefend op deze stemmingen door een onafhankelijke derde, bij voorkeur een notaris?
7.Hoe staat het met de door u inmiddels meermaals in het vooruitzicht gesteld code? (1)

[ Bericht 0% gewijzigd door APK op 20-10-2005 22:40:12 ]
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  donderdag 20 oktober 2005 @ 22:41:27 #206
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_31590694
Mijn God, wat een verspilde manuren
  donderdag 20 oktober 2005 @ 22:46:41 #207
6941 APK
Factual, I think.
pi_31590834
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 22:41 schreef Aventura het volgende:
Mijn God, wat een verspilde manuren
Tja, dat vind jij, ik vind het goed dat hij er tijd in steekt. Zeker de suggestie om een notaris aan te stellen spreekt mij aan.
  donderdag 20 oktober 2005 @ 22:52:49 #208
242 Pinball
Electric Monk
pi_31591013
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 22:30 schreef APK het volgende:
Joepie.
Onze regering heeft toch tijd zat over terwijl alles in NL vanzelf op rolletjes loopt, laten ze zich maar eens druk maken over belangrijke zaken! Ik roep al tijden dat we in Nederland te weinig regels hebben

Serieus, punt 3 heeft wel wat, ik ben voor handhaving.
Maar alle mongolen die SMSjes sturen zijn met geen enkele hoeveelheid controle en wetgeving te helpen. Dat een groot deel van de Nederlandse bevolking te dom is om te poepen is een trieste constatering, maar nog meer controle en wetgeving en we zitten allemaal in een BB huis.
Dus laat die kneuzen maar lekker hun stukje salaris/uitkering aan een frauderend Talpa geven, met een beetje geluk hebben ze daardoor nèt te weinig eten om deze winter te overleven.
Stumpers allemaal dood, Talpa geen publiek meer dus ook weg, iedereen blij

* Pinball pleit voor méér belspelletjes waarin volop vals gespeeld wordt
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
  donderdag 20 oktober 2005 @ 22:53:49 #209
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_31591045
Doe maar wat je wil, op al die bovenstaande vragen is een antwoord te geven, sterker nog, is al gegeven. Maar goed als je die moeite nog wilt doen, ga je gang
pi_31591118
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 15:50 schreef Gigageil het volgende:
Dit is peanuts vergeleken bij de SMS-oplichting op TV elke avond op commerciële omroepen .....
Daar worden elke nacht de alleenstaande, eenzame, ook geile, domme, naieve mannen overgehaald door sletterige, vaak ordinaire, hoerige grieten om SMSjes te sturen a 1,10 - 1,50 per SMSje, en dan een SMS-"gesprekje" aan te gaan, waardoor vele mannen zomaar een paar tientjes ¤ 's kwijt zijn , terwijl aan de andere kant van de lijn aangenomen SMS-operators werken, zowel mannelijke als vrouwelijke
Deze verdienen iets van 0,10 - 0,15 ct per verzonden SMSje , gouden bisuiness dus voor dit soort bedrijfjes. Ze zetten vaak advertenties voor "SMS-operators gevraagd " , waarop ik eens reageerde, en waar me doodleuk werd uitgelegd dat ik me als vrouw moest voordoen......
Een goede sms-operator kon er 80 tot 160 per uur versturen via speciale software op je computer.
Het is al eens op Tros Radar behandeld , maar het gaat gewoon door. Je wordt dus met OPEN OGEN opgelicht ! De eerste relatie die tot stand komt via deze NEP-advertenties moet volgens mij nog "geboren" worden.......
Donner heeft het kennelijk te druk met Terroristjes bestrijden vs
Vandaag zag ik ook de kleine lettertjes bij zo'n spelleke.
Er stond: ¤ 1,1 pob. max 6 p/week.
Snel uitgerekend is dat minimaal 25 euri in de maand! aan onzin!
dat is wel cashen als je dagelijks, ganse dag door blijft promoten.

En om ontopic te blijven:
Iemand gokte dat Lieske en dan Menno het veld ruimen.
Dat Lieske eerst zou gaan, dacht ik ook. Vooral als Tanja mag beslissen over een nominatie.
Dus de kans was wel groot. Vandaar denk ik dat er manipulatie is.
Ook zeker in de stemmen. Maar Menno gaat zeker.
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 22:15 schreef frijo het volgende:
Linda had Tanja genomineerd.
Bridget zei tegen Tanja dat er massaal voor haar gebeld is dat Nederland de bevalling mee wil maken. Dit is gewoon manipulatie,werd eerder ook niet vermeld.
Toen richte Bridget zich tot Linda en liet even doorschemeren dat Nederland niet gecharmeerd was van haar gedrag.
Dit alles was gewoon een ondubbelzinnige waarschuwing aan de rest van de bewoners om die zwangere crackhoer onder geen enkele voorwaarde meer te nomineren.
Ik voelde de pijn van die 'waarschuwing'. Het voelde echt dat er valsgespeeld wordt.
  donderdag 20 oktober 2005 @ 22:56:52 #211
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_31591149
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 22:52 schreef Pinball het volgende:

[..]

Joepie.
Onze regering heeft toch tijd zat over terwijl alles in NL vanzelf op rolletjes loopt, laten ze zich maar eens druk maken over belangrijke zaken! Ik roep al tijden dat we in Nederland te weinig regels hebben

Serieus, punt 3 heeft wel wat, ik ben voor handhaving.
Maar alle mongolen die SMSjes sturen zijn met geen enkele hoeveelheid controle en wetgeving te helpen. Dat een groot deel van de Nederlandse bevolking te dom is om te poepen is een trieste constatering, maar nog meer controle en wetgeving en we zitten allemaal in een BB huis.
Dus laat die kneuzen maar lekker hun stukje salaris/uitkering aan een frauderend Talpa geven, met een beetje geluk hebben ze daardoor nèt te weinig eten om deze winter te overleven.
Stumpers allemaal dood, Talpa geen publiek meer dus ook weg, iedereen blij

* Pinball pleit voor méér belspelletjes waarin volop vals gespeeld wordt
Prima, roep iedereen maar op niet meer te SMS-en, slimmerd... Vind je het dan ook ok als Talpa de stekker uit de website trekt en daarna van heel BB?
  donderdag 20 oktober 2005 @ 23:21:47 #212
242 Pinball
Electric Monk
pi_31591943
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 22:56 schreef Aventura het volgende:
Vind je het dan ook ok als Talpa de stekker uit de website trekt en daarna van heel BB?
Mijn vorige post. Éennalaatste regel. Nog een keer lezen.
Ik weet niet hoe het bij jou is, maar ik heb nog 100 zenders met rotzooi, ik denk dat ik wel kan overleven zonder Talpa en BB.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
pi_31593931
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 22:30 schreef APK het volgende:
[..]
Als punt 4 en 5 eventueel leiden tot een geheel BB verbod weet ik je te vinden vuile NSB-er
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
pi_31597453
quote:
1.Hebt u kennis genomen van de live tv-uitzending van donderdag 13 oktober 2005 van Talpa waarin een van de deelnemers van het Big Brother huis werd “weggestemd”?
Wat een vraag
Natuurlijk is Donner vaste kijker
pi_31597462
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 22:55 schreef SlimShady het volgende:

[..]
En om ontopic te blijven:
Iemand gokte dat Lieske en dan Menno het veld ruimen.
Dat Lieske eerst zou gaan, dacht ik ook. Vooral als Tanja mag beslissen over een nominatie.
Dus de kans was wel groot. Vandaar denk ik dat er manipulatie is.
Ook zeker in de stemmen. Maar Menno gaat zeker.
[..]

Ik voelde de pijn van die 'waarschuwing'. Het voelde echt dat er valsgespeeld wordt.
Ze wisten wel dat de andere bewoners de envelop aan Tanja zouden laten en de regie was er ook al helemaal klaar voor, met die 'close up' van Lieske
pi_31598105
PC eend

Helemaal juist. Je ziet dat BB ook af en toe voor een verrassing komt te staan. BB is meer dan enthousiast nu Nathalie ook op de bank zit. Zij is natuurlijk de volgende die er uit gaat. Het is net of ze Tanja hebben ingefluisterd wie ze moest kiezen. Alles loopt keurig volgens plan. De volgorde van vertrekkende is weer op schema. Dat zou met lieske ook wel zo zijn geweest maar dit is nog beter natuurlijk. En het vervolg, ik denk na Nathalie komt Menno daarna Tanja. De verhouding man/vrouw is belangrijk bij BB.
pi_31599183
Ja, zo lust ik er nog wel één. Volgens mij gaat iedereen er uit op 1 na .

Wat een complot!
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 10:43:44 #218
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_31599925
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 04:33 schreef PC eend het volgende:

[..]

Wat een vraag
Natuurlijk is Donner vaste kijker
Idd, ik snap niet dat Jan de Wit wat beknopter een aantal vragen kan formuleren. Maar ik vind het toch wel goed wat hij doet, alleen het jammere van punt 3 is dat Big Brother (terecht overigens) niet onder de wet van kansspelen valt.
Vraag 4 en 6 daarentegen zijn de meest belangrijke en ik ben ook benieuwd wat Donner daarop antwoordt en welke acties er ondernomen gaan worden.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 15:55:11 #219
129685 Snowhand
strongest hand around
pi_31606172
Juist daar heb ik voor op de SP gestemd om echt belangrijke zaken onder aandacht van de regering te brengen
slowly snowy
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 16:10:38 #220
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_31606482
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 15:55 schreef Snowhand het volgende:
Juist daar heb ik voor op de SP gestemd om echt belangrijke zaken onder aandacht van de regering te brengen
Echt belangrijk vind ik dit ook weer niet hoor .
Ik zou me meer zorgen maken om andere issues zoals een kwakkelende economie, multiculterele problematiek, vergrijzing, positie in Europa en dat soort dingen. Maar goed das weer een andere discussie.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_31606607
Het stemmen van Big Brother valt wel onder de wet op de kansspelen. Je kunt er immers prijzen mee winnen. Wat niet onder de wet valt is dat de juiste persoon eruit moet gaan. Dat zou alleen onder de wet vallen als de prijs te winnen was door het voorspellen van de goede persoon die eruit zou gaan.

Quote van de site over kansspelen van het ministerie van Justitie (http://www.minjus.nl/publiek/criminaliteit_en_preventie/kansspelen/Overkansspelen/wat_is_een_kansspel.asp):
---------------------------------------------------
We spreken van een kansspel als een deelnemer geen (overwegende) invloed heeft op de uitslag. Het lot beslist dus wie een prijs wint. Dit geldt niet alleen bij ‘gewone’ loterijen waarvoor de deelnemer een lot met een lotnummer koopt, maar bijvoorbeeld ook bij inzending van oplossingen voor een rebus of kruiswoordraadsel. De oplossingen verschillen in deze gevallen niet van elkaar en er is geen jury die de inzendingen moet beoordelen op bijvoorbeeld originaliteit. De deelnemer kan de uitslag niet beïnvloeden.

Heeft de deelnemer wel invloed op de uitslag, dan is de actie geen kansspel. U kunt hierbij denken aan het verzinnen van een limerick of slogan. Hoe beter de slogan of limerick, hoe meer kans de betreffende deelnemer maakt op een prijs. In zo’n geval zal een jury de winnaar moeten kiezen. We spreken dan van een prijsvraagactie.

U heeft een vergunning nodig als:

* u iets organiseert dat volgens de wet een kansspel is
* u een prijsvraag organiseert en de hoogste prijs die iemand kan winnen meer is dan ¤ 2.300,-

Het stelsel van vergunningen en bestuurlijk toezicht ingevolge de Wet op de kansspelen beoogt de burger te beschermen tegen overmatig gokgedrag en de kansspelmarkt zoveel mogelijk te kanaliseren. Met behulp van dit stelsel wordt de integriteit van de wereld van de kansspelen zo goed mogelijk bewaakt.

--------------------------------------------------
Er is al jaren discussie in het land over de belspelletjes waarin gedaan wordt alsof je zelf invloed hebt, maar dit niet hebt (doordat je eerst een getal moet raden). Ze zijn bezig met een herziening van de wet, dus ik ben benieuwd...
Doe alles wat je doet met hart en ziel!
pi_31606721
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 20:50 schreef ChantalC het volgende:
Dat er gesjoemeld wordt, moge nu wel duidelijk zijn. Tanja bevalt en Talpa zendt ineens voor en na iedere commercial break hun logo uit gevormd door beschuit met muisjes en een babygeluidje.

Je gaat mij niet vertellen dat ze dat nog even snel in elkaar geplakt hebben. Als Tanja eruit gestemd was afgelopen donderdag, hadden ze dus alles voor niks gedaan.
Da's allemaal ondernemersrisico. Die reclamezooi zal ze een paar duizend euro kosten. Kosten die de naamsverandering Tien -> Talpa met zich meebrachten waren ongetwijfeld een stuk hoger hoor.
Verhalen van films worden telkens oppervlakkiger, maar de uitwerking gedetailleerder. Mja, sorry, wist even niets beters neer te gooien in m'n signature :+
pi_31606871
ik kots onderhand van Talpa-BB redactie.

Ik heb nog nooit zo'n saaie BB gezien(ik zag dit jaar ook bb usa,uk australie,maar wat komen wij er dan slecht vanaf!!

Dan nog het duidelijk manipuleren van BB,bv hoe kan Tanja bij Talpa op nummer 1 staan en op ALLE
andere onafhankelijke BB sites staat zij bij de eerste 3 om eruit te gaan!

Om maar niet te beginnen over de belangrijkste regel 9Volgens mij de 1ste regel)van elke BB in de wereld,geen contact met de buitenwereld.
Dan komen Tanja haar ouders,vroedvrouwen,Tanja die alles weet wat haar ex buiten het huis vertelt,rara hoe kan dat??

De bewoners lijken wel voorgeprogrameerde poppen,vooral niets fout zeggen,altijd lief zijn tegen elkaar bah bah wat een nepperds!!
pi_31609546
SP, hou je eens bezig met echte politiek en niet alleen met media-gehype
pi_31609755
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 18:40 schreef KVGU het volgende:
SP, hou je eens bezig met echte politiek en niet alleen met media-gehype
Dan zou ik maar eens op hun site gaan kijken
pi_31610113
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 10:03 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Ja, zo lust ik er nog wel één. Volgens mij gaat iedereen er uit op 1 na .

Wat een complot!
Er blijven uiteindelijk 2 spelers over die de pot verdelen
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 04:16:51 #227
56129 mrDarksand
Don't ever judge me!
pi_31620927
quote:

[..]

Prima, roep iedereen maar op niet meer te SMS-en, slimmerd... Vind je het dan ook ok als Talpa de stekker uit de website trekt en daarna van heel BB?
Van mij mag die stekker er inderdaad uit als ik zeker wist dat het allemaal valsspelen is van Talpa. En dat gevoel blijf ik nu dus echt steeds meer krijgen, Hoe is het mogelijk dat Tanja op nr 1 staat op de talpa poll, dat kan gewoon echt niet, ik ben Groninger, en ik begin nu zelfs een schurfthekel aan haar te krijgen.
Het is zelfs zo erg bij mij dat ik nu iedereen in dat huis de pot meer gun dan haar, met haar ondankbare uitspraken.
Fuck me, I'm all out of enemies
pi_31620963
quote:

[..]

Denk je serieus dat Talpa leeft van de stemmen????? Volgens mij zijn de inkomsten van reclame veel belangerijker, en zien ze het sms gebeuren als extra inkomsten. Oh ja, wanneer is de laatste keer dat heel nederland iets of iemand ging boycotten????? Dat weet Talpa ook, dus de oproep om niet meer te gaan stemmen is een beetje zinloos
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 04:29:12 #229
56129 mrDarksand
Don't ever judge me!
pi_31620995
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 04:23 schreef Arliator het volgende:

[..]

Denk je serieus dat Talpa leeft van de stemmen????? Volgens mij zijn de inkomsten van reclame veel belangerijker, en zien ze het sms gebeuren als extra inkomsten. Oh ja, wanneer is de laatste keer dat heel nederland iets of iemand ging boycotten????? Dat weet Talpa ook, dus de oproep om niet meer te gaan stemmen is een beetje zinloos
Psies en mensen die stemmen, weten toch niet wat boycotten betekent
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 10:42:00 #230
242 Pinball
Electric Monk
pi_31622456
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 04:29 schreef mrDarksand het volgende:

Psies en mensen die stemmen, weten toch niet wat boycotten betekent
Maar met een beetje geluk werkt de domheid van die sms-ers BB een keer tegen: geen één van die stumpers krijgt fatsoenlijk "Joscelyn Savanna" naar 1313 ge-smst, dus als dat kind een keer op de bank zit is het meteen exit
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 13:33:26 #231
56129 mrDarksand
Don't ever judge me!
pi_31625708
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 10:42 schreef Pinball het volgende:

[..]

Maar met een beetje geluk werkt de domheid van die sms-ers BB een keer tegen: geen één van die stumpers krijgt fatsoenlijk "Joscelyn Savanna" naar 1313 ge-smst, dus als dat kind een keer op de bank zit is het meteen exit
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 10 november 2005 @ 22:11:43 #232
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_32161873
Het ging weer nergens over vandaag met die tussentijdse uitslagen
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_32162352
Ik ben geen wiskundig genie, maar volgens mij zijn dit soort uitslagen onmogelijk, gezien de tussentijdse standen. Ach, maar niet stemmen dus
  donderdag 10 november 2005 @ 22:30:56 #234
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_32162488
Op Talpa.tv stond Menno gewoon ook in de hoogste regionen. Ik geloof er echt niks van
  donderdag 10 november 2005 @ 22:33:08 #235
6941 APK
Factual, I think.
pi_32162558
Ironisch dit. Menno moest weg van Hummie omdat hij zei bewijs te hebben dat BB fraudeert met de stemmen.
pi_32163222
Prima kan Menno nu endemol aanpakken. Mocht er iemand zijn die een serieus verslaggever is. Ik heb per ongeluk de briefing gevonden van een bewoner die exit ging. Dit had pas 's avonds bekend moeten zijn maar de briefing bleef gewoon op zijn stoel liggen na d elife. Hier stond op dat er iemand weg zou gaan wat degen nog niet kon weten (als het op stemmen had moeten aankomen) in de middag was deze persoon al gebriefed.

Welke notaris is er ieder keer bij. en wat ziet hij. Ik heb beelden van de afgelopen twee keer van de finmales dat de notaris alleen naar een laptop zat te kiujken met een bb logo. De antwoorden werden gelamineerd gebracht. (die waren 's middags al voorgedrukt).

De notrais kan ook nooit weten dat hij naar de juiste gegevens zit te kijken want hij kan wel naar een server kijken die in het bezit is van Endemol.

Patty Brard heeft al eens verteld dat er iedere keer gerommeld werd met de stemmen. De inksomten van sms lopen trouwen al drastisch terug met betrekking tot toen het nog "nieuw was.
Endemol moet een show maken en heef tniets aan allemaal leive mesnen die elkaar niet in de weg zitten. Het verbaast me derhalve niet dat Dido er niet uit moest was een geweldig plaatje geweest en om een ontluikende leifd ein de knop te storen. Maar ja dat kan nog volgende week.

APK YOu go!

Moderator donderdag 10 november 2005 @ 23:19:36 #237
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_32164251
haloII zou je me kunnen mailen op journaliste2003@yahoo.com ? Ik ga eens kijken wat ik met deze informatie kan doen.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  donderdag 10 november 2005 @ 23:23:46 #238
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_32164404
ik geloof geen fuck van de uitslag.. ik ga er ook maar eens induiken moet toch iets doen om de tijd op te vullen nu ik BB niet meer volg
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_32164576
Arrogantie topic: Ik heb het wel gezegd he?

Oh ja, naja dit gaat er ook al over. Hehe genoeg reden om mijn topic te sluiten. Enfin, ben toch nog benieuwd wie het ook al gezegd heeft meldt dat anders hier maar meteen.
pi_32169869
Mensen het is toch bekend dat het een maffia zooitje is bij endemol
Ze doen niet eens meer moeite om het te verbergen....
Open en bloot staat het er gewoon uitvoerend producent: Gijs van Dam
  vrijdag 11 november 2005 @ 07:51:08 #241
691 luciano
ondertitelloos
pi_32170229
IK BEN ZOOOOOOOOOOOOOO BLIJ dat ik het topic SMS_FRAUDE heb laten heropenen destijds ............. en niet voor niets dacht ik zo .................. i rest my case @ ...............

in 15 minuten tijd van 18% naar 35 % stemmen voor Roel .................... en dan NOG iemand beweren dat Linda ( god hebbe haar ziel later , nu nog niet , maar Luciano hebbe de rest van haar lichaam hoop ik ) destijds NIET terug had kunnen krabbelen van 2 % achtersnand 20 minuten voor tijd !!!!!!!!! ?????????????????

Door omstandigheden kon ik pas vanmorgen om 05.00 uur de live uitzending bekijken , vandaar de late reactie .............
  vrijdag 11 november 2005 @ 08:39:19 #242
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_32170641
Goed, het punt blijft gewoon, zoalng je alleen maar percentages ziet, is het theoretisch gezien mogelijk.
En zolang je dus niet de absolute percentages ziet, weet je dus niet wat er gebeurt is.

Het lijkt me in elk geval wel duidelijk (mocht alles eerlijk zijn) dat er doordeweeks echt geen hond smst, anders zou die laatste uitslag met die eerste niet zo zwaar kunnen verschillen.

En verder... hoe de polls ook zijn, mochten mensen die daar stemmen niet smsen, tja, dan schiet je er nog niets mee op he.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_32172165
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 08:39 schreef avotar het volgende:
Goed, het punt blijft gewoon, zoalng je alleen maar percentages ziet, is het theoretisch gezien mogelijk.
En zolang je dus niet de absolute percentages ziet, weet je dus niet wat er gebeurt is.

Het lijkt me in elk geval wel duidelijk (mocht alles eerlijk zijn) dat er doordeweeks echt geen hond smst, anders zou die laatste uitslag met die eerste niet zo zwaar kunnen verschillen.

En verder... hoe de polls ook zijn, mochten mensen die daar stemmen niet smsen, tja, dan schiet je er nog niets mee op he.
Jij denkt dat er eerlijk gestemt en gesmst word?? Hoe naief!!
  vrijdag 11 november 2005 @ 10:37:31 #244
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_32172721
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 10:12 schreef Halfgedraaide het volgende:

[..]

Jij denkt dat er eerlijk gestemt en gesmst word?? Hoe naief!!
nee.. ik zeg alleen dat het theoretisch mogelijk moet zijn dat het klopt..

Maar dat talpa het eigenlijk heel makkelijk kan bewijzen dat het WEL klopt, als ze gewoon de absolute cijfers bekend maken.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  vrijdag 11 november 2005 @ 11:21:09 #245
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_32173767
Check mijn theorie over de sms-fraude bij BB.

Eerste tussenstand, was dat Roel 18% had, iedereen ging dus als een gek op Roel stemmen. Pure geldklopperij, Big Brother wist dondersgoed dat Roel immens populair bij het volk is. Een tussenstand later was Roel ineens de grote winnaar, en ging het nu tussen Rob Menno en Dido, die akelig dicht bij elkaar lagen qua stemmen, Big Brother wist wel zeker dat het volk ging stemmen om één van die 3 niet te laten vertrekken. En big Brother wist ook in het achterhoofd dat het volk Roel's safe position veilig wilde stellen, kortom een grote oplichters bende die Talpa...Rob had honderd procent zeker de grote verliezer moeten zijn...maarja.
pi_32173901
Ik heb ook een beetje mijn bedenkingen bij de uitslag van gisteren
  vrijdag 11 november 2005 @ 11:47:41 #247
18561 Giggio
kijk naar jezelf...
pi_32174443
Ik blijf erbij: allemaal de schuld van Tanja!
... en huiver mee
  vrijdag 11 november 2005 @ 11:55:36 #248
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_32174656
ik heb dit hele topic met open mond zitten lezen, waar men zich in jezusnaam allemaal druk over maakt, complete complottheorieën... BB is gewoon plat vermaak, waar helaas mensen dom genoeg voor zijn om er geld aan te spenderen middels een telefoontje/sms-je...

Ik kijk omdat het leuk vind om te kijken, en voor de rest zal dat hele sms circus me aan mijn reet roesten Ik heb liever dat ze die belspelletjes op TV aanpakken, daar wordt veel meer gefraudeerd
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  vrijdag 11 november 2005 @ 11:57:18 #249
132652 Springsteen27
I Walk The Line
pi_32174711
Roel immens populair bij het volk?

Ben nog maar weinig dergelijk volk tegengekomen hoor...suffe kraker!
It's been a long time since we laughed together
It's been a long time since we cried
Raise your glass for the comrades we've lost
My friend it's been a long, long time
pi_32174731
quote:
Maar dat talpa het eigenlijk heel makkelijk kan bewijzen dat het WEL klopt, als ze gewoon de absolute cijfers bekend maken.
= concurrentie gevoelige informatie, misschien dat de 'notaris' op de achtergrond eens uit de kast kan komen
pi_32176517
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 07:51 schreef luciano het volgende:
IK BEN ZOOOOOOOOOOOOOO BLIJ dat ik het topic SMS_FRAUDE heb laten heropenen destijds ............. en niet voor niets dacht ik zo .................. i rest my case @ ...............

in 15 minuten tijd van 18% naar 35 % stemmen voor Roel .................... en dan NOG iemand beweren dat Linda ( god hebbe haar ziel later , nu nog niet , maar Luciano hebbe de rest van haar lichaam hoop ik ) destijds NIET terug had kunnen krabbelen van 2 % achtersnand 20 minuten voor tijd !!!!!!!!! ?????????????????

Door omstandigheden kon ik pas vanmorgen om 05.00 uur de live uitzending bekijken , vandaar de late reactie .............
Je hebt ook gewoon gelijk. Ik blijf erbij dat het helemaal nep is. Die SMS stemmen worden geeneens in een database behandeld. Ook zoiets, Bridget beweert dat de stemmen dan nog "getelt moeten worden."

Wat is dit? 1944? Gaan alle stemmen via papier en door het hele land net als de landsverkiezingen destijds?

Of hebben ze een XT met een 10 meg hard diskje achter de lijnen staan?

Klink klare onzin dus.
  vrijdag 11 november 2005 @ 13:43:19 #252
691 luciano
ondertitelloos
pi_32177542
En Ik hoop nog steeds dat er ooit een of ander groot landelijk dagblad of een blad als prive / panorama / nieuwe revu er GELD voor over heeft om een bewoner te benaderen en te vragen naar een eventuele contractbreuk indien ze die zouden plegen , en hoeveel geld individuele bewoners dat gaat kosten , en dan hoop ik dat die krant in ruil voor een kanjer van een primeur bereid is om die som geld voor de bewoner te betalen , met als gevolg dus een waanzinnige primeur waarbij valsheid in geschrifte / fraude bij een grote omroep wordt blootgelegd . !!!!!!

Wel geld betalen voor een foto van een prins of prinses , waarvan er al duizenden zijn , maar een omroepfraude blootleggen is taboe ?????

[ Bericht 0% gewijzigd door luciano op 11-11-2005 14:53:31 ]
  vrijdag 11 november 2005 @ 14:00:04 #253
6941 APK
Factual, I think.
pi_32178089
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 13:08 schreef MiRRoRMaN het volgende:

[..]

Je hebt ook gewoon gelijk. Ik blijf erbij dat het helemaal nep is. Die SMS stemmen worden geeneens in een database behandeld. Ook zoiets, Bridget beweert dat de stemmen dan nog "getelt moeten worden."

Wat is dit? 1944? Gaan alle stemmen via papier en door het hele land net als de landsverkiezingen destijds?

Of hebben ze een XT met een 10 meg hard diskje achter de lijnen staan?

Klink klare onzin dus.
Ach, effe grafiekje maken, tekst op de autocue zetten, cameramensen instrueren.
Kost een minuut of 5. Dit alles onder de noemer stemmen tellen. Zou kunnen dus.
  vrijdag 11 november 2005 @ 14:55:11 #254
691 luciano
ondertitelloos
pi_32179639
Is Nico D nu pro of anti talpa . Waarom gaat DIE er met zijn media contacten niet eens achteraan wat betreft mijn bovenstaande post ............
pi_32180037
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 10:37 schreef avotar het volgende:

[..]

ik zeg alleen dat het theoretisch mogelijk moet zijn dat het klopt..
in theorie is alles mogelijk...dat is dus geen verweer...
als je de percentages gisteren zo zag veranderen in elke 25/30 minuten, kan je wel heel veel vraagtekens hebben bij hoe dat kan...maar idd in theorie kan het, maar dan kan ook alles...

btw: weet iemand hoeveel telefoontjes en sms-jes zo'n centrale, die alles moet registreren en tellen, kan verwerken per minuut? en hoeveel totale stemmen gemiddeld worden geregistreerd en geteld per stemming? misschien iemand die daar verstand van heeft?
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
pi_32181812
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 13:53 schreef ilona-scuderia het volgende:
Menno zal de volgende exit wel zijn, hij had beter niet kunnen zeggen dat ie thuis op z'n computer bewijs heeft dat er gemanipuleerd wordt met de uitslag van de stempercentages en daar moet ie nu al 2 weken voor boeten in de vorm van waarschuwingen, sancties, het niet mogen dragen van een petje
Hummie gooit Menno er over 2 weken uit, let maar op...
goh!!
  vrijdag 11 november 2005 @ 17:03:58 #257
56819 Kimske
Juf in wording
pi_32183413
En dat Rob er nog inzit.... Rob gaat winnen, terwijl ie door t hele land uitgekotst wordt..
Stem:
http://www.businesschallenge.nl/261-dhr_l_tome.html
en maak kans op een notebook!
  vrijdag 11 november 2005 @ 17:06:20 #258
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_32183479
He APK heb jij nog mail gehad van Jan de Wit met antwoorden van de vragen die hij aan Donner had gesteld?
pi_32184067
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 14:00 schreef APK het volgende:

[..]

Ach, effe grafiekje maken, tekst op de autocue zetten, cameramensen instrueren.
Kost een minuut of 5. Dit alles onder de noemer stemmen tellen. Zou kunnen dus.
Ik ben al mega oud (31) en de dementie eist zijn tol een beetje, ik snap het niet helemaal, kan je het even voor me uitleggen alsof ik een kwijlend debieltje ben met een hoofd als een kokosmakroon?

(Meen ik serieus, ik snap em niet helemaal)
pi_32184546
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 17:26 schreef MiRRoRMaN het volgende:

[..]

Ik ben al mega oud (31) en de dementie eist zijn tol een beetje, ik snap het niet helemaal, kan je het even voor me uitleggen alsof ik een kwijlend debieltje ben met een hoofd als een kokosmakroon?

(Meen ik serieus, ik snap em niet helemaal)
Hij bedoelt ws dat de uitslag wel gewoon m.b.v. de computer geteld is, maar dat onder het mom "de stemmen tellen" even de juiste teksten in de autocueue gezet worden, de grafiekjes voor op het scherm klaargezet worden en er eventueel nog wat instructies naar de cameramensen gaan om (bijvoorbeeld) iemand specifiek in close-up te gaan nemen.

Daar ga je kijkers niet mee lastig vallen, dus dat noem je dan 'stemmen tellen'.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  vrijdag 11 november 2005 @ 17:44:44 #261
6941 APK
Factual, I think.
pi_32184584
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 17:06 schreef Falco het volgende:
He APK heb jij nog mail gehad van Jan de Wit met antwoorden van de vragen die hij aan Donner had gesteld?
Nee nog niet, hij zou mij op de hoogte houden dus ik neem aan dat Donner nog boeven aan het vangen is.
  zaterdag 12 november 2005 @ 00:22:23 #262
242 Pinball
Electric Monk
pi_32195069
Waarom frauderen met alle risico's van dien, als het ook legaal kan?

Wat weerhoudt John de Mol ervan om een paar belcomputers aan het werk te zetten om de uitslag te maken zoals hij zelf wil?
Voor Talpa zelf kost een SMSje alleen het providerdeel (0 bij versatel?) en het kpn gedeelte, dat is wat, 10 cent of zo? Vooral gezien de aantallen stemmen die mensen noemen, denk ik dat je met een stel lullige pc's en een budget van 5000 euro een heel eind komt. De notaris kan naar eer en geweten beamen dat er zo vaak gebeld is voor kandidaat X, dat is namelijk ook zo.

Niks fraude, gewoon geld.

Weet iemand ongeveer de winstmarges en 'echte' kosten per sms zijn bij dit soort spelletjes?
  zaterdag 12 november 2005 @ 00:31:49 #263
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_32195255
Waarom breien jullie nog steeds voort op de aanname dat er fraude in het spel is?
De uitslag was verrassend, en dus is er oneerlijk spel?
De winstmarges en kosten van deze vorm van SMS-voting zullen overigens nooit en te nimmer worden bekendgemaakt, uit concurrentiebeding. Jammer voor de achterdochtigen onder ons.
  zaterdag 12 november 2005 @ 00:40:58 #264
242 Pinball
Electric Monk
pi_32195443
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 00:31 schreef Aventura het volgende:
Waarom breien jullie nog steeds voort op de aanname dat er fraude in het spel is?
De uitslag is elke keer verbijsterend. Alsof Nederland 3 keer op rij wordt ingemaakt door Luxemburg, in de laatste minuut. Daarvoor kan je allerlei hele ingewikkelde statistische verklaringen verzinnen die de éne keer zeggen dat het 20 minuten voor tijd wel rond is, en de volgende keer zeggen dat het tot aan de laatste minuut spannend is.
Of je kan de veel logischere verklaring aannemen dat Talpa een belang heeft, en de mogelijkheden om de stemming te manipuleren naar dat belang. Ockham en zo.
quote:
De winstmarges en kosten van deze vorm van SMS-voting zullen overigens nooit en te nimmer worden bekendgemaakt, uit concurrentiebeding. Jammer voor de achterdochtigen onder ons.
Oh, ze willen niet zeggen hoeveel er mee verdiend wordt. Dan zal het vast wel eerlijk zijn.
pi_32195595
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 00:31 schreef Aventura het volgende:
Ach zo gaat het al vanaf de allereerste exit bij de allereerste BB (remember Martin ?) En daarna gebeurde het bij ELKE volgende exit bij ELKE BB. Men is verrast door de uitslag en is het er niet mee eens, men vindt hier op het forum een handvol gelijkgestemden die ook verrast zijn en het er niet mee eens. Men trekt de conclusie dat DUS geheel Nederland het er niet mee eens is en dat er DUS gefraudeerd moet zijn. Zoals het een goede complottheorie betaamt is er natuurlijk nog nooit enig bewijs voor geleverd. Men gelooft nou eenmaal graag en gretig in complottheorieen, Talpa is groot en machtig en dus evil en corrupt.

Natuurlijk melken ze de zooi volledig uit door net te doen of het nog heeel spannend is, maar dit soort polls staan na een duizendtal stemmen wel vast, daar verandert dan niet zoveel meer aan, Menno was gewoon niet echt populair.
  zaterdag 12 november 2005 @ 00:56:17 #266
6941 APK
Factual, I think.
pi_32195777
Hé, Osseworst.
Vergeet niet dat Linda's exit al op teletekst stond terwijl mensen nog mochten stemmen.
pi_32195961
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 00:56 schreef APK het volgende:
Hé, Osseworst.
Vergeet niet dat Linda's exit al op teletekst stond terwijl mensen nog mochten stemmen.
dat zeg ik, de uitslag van zo'n belspelletje staat na een stem of duizend wel vast, je kunt Talpa dus hooguit verwijten dat ze ten onrechte net doen alsof het nog heel spannend is

maar waar gaaaat het eigenlijk over
  zaterdag 12 november 2005 @ 01:39:47 #268
242 Pinball
Electric Monk
pi_32196591
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 01:05 schreef HenriOsewoudt het volgende:
dat zeg ik, de uitslag van zo'n belspelletje staat na een stem of duizend wel vast, je kunt Talpa dus hooguit verwijten dat ze ten onrechte net doen alsof het nog heel spannend is
Dat ljikt me ook gelul in de ruimte. Die schapen die stemmen zijn ècht wel te beïnvloeden door de reguliere uitzendingen, dus een steekproef van de eerste duizend zegt niets over de totale populatie.
En het zou ook betekenen dat alle tussenstanden gelogen zijn.
En wat is dat voor kutredenering trouwens? Zelfs al zou de uitslag na een paar 1000 stemmen vaststaan, dan kan Talpa daar nog steeds mee frauderen. Dus jouw 'je kunt Talpa hoogstens verwijten' slaat helemaal nergens op.
quote:
maar waar gaaaat het eigenlijk over
Je hebt ondertussen al pijnlijk duidelijk gemaakt dat je dat niet echt weet.
  zaterdag 12 november 2005 @ 09:13:13 #269
691 luciano
ondertitelloos
pi_32198923
He osseworst , vergeet niet dat als het na enkele duizenden stemmen al vast staat , en " er niet veel meer verandert " dat Roel plotseling veranderde van een lullige 18% naar een nog lulliger 35% . achttiennnnnnnnnnnnnn >>>>> vijfendertiggggggggggggggggggg ...........
  zaterdag 12 november 2005 @ 09:36:54 #270
81426 PH52
maar natuurlijk
pi_32199011
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 09:13 schreef luciano het volgende:
He osseworst , vergeet niet dat als het na enkele duizenden stemmen al vast staat , en " er niet veel meer verandert " dat Roel plotseling veranderde van een lullige 18% naar een nog lulliger 35% . achttiennnnnnnnnnnnnn >>>>> vijfendertiggggggggggggggggggg ...........
Ik zit me af te vragen als ik je reactie zie of je door toevoeging van al die extra letters nou probeert aan te geven dat je osseworst niet voor vol aamziet of dat je zelf zo onzeker bent dat je voor de zekerheid maar ff extra's toevoegt.
Persoonlijk vond ik je boodschap duidelijk genoeg, 18% naar 35%, daar klopt dus iets niet.
_ De mens is de maat van alle dingen _
  zaterdag 12 november 2005 @ 09:41:44 #271
691 luciano
ondertitelloos
pi_32199029
Hou het dan maar op het 1e ........... ( sorry voor de extra puntjes weer )
  zaterdag 12 november 2005 @ 09:54:04 #272
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_32199115
Luciano heeft hier wel een punt. Bij een steekproef van 1000 mensen staat de uitslag van een bepaalde test/vraag altijd wel min of meer vast. Kijk maar bijvoorbeeld naar de polls van Nova over Tweede Kamer verkiezingen. Deze polls komen in aanloop van de verkiezingen altijd redelijk goed uit. Okee er is soms een zeteltje of twee verschil, maar CDA en PvdA staan bijvoorbeeld als hoogste in die peilingen en zo zal het ook zijn bij de Tweede Kamer-verkiezingen, mocht er niks absurds gebeuren. Het is niet zo dat opeens D66 of SP de verkiezingen gaat winnen iig .

Kortom, die verschuiving van Roel van 18% naar 35% is natuurlijk dikke onzin en dat lijkt me trouwens wel een vorm van misleiding. Hier op is Talpa ook wel aan te pakken en verder blijf ik de polls op Fok ook redelijk representatief vinden. Oke de populatie die het gevraagd wordt komt natuurlijk nooit overeen met degenen die gaan SMS'en en je hebt ook dat je meerdere keren kunt stemmen. Maar dan nog vind ik zulke grote verschillen absurd idioot. Ik durf zelfs te beweren dat mensen die BB via de streams op internet volgen meer stemmen dan degenen die alleen maar de TV-uitzendingen bekijken. Je bent immers via internet veel meer betrokken met de bewoners ipv dat ene halve uur TV in de avond.
  zaterdag 12 november 2005 @ 10:01:29 #273
81426 PH52
maar natuurlijk
pi_32199175
Blijft natuurlijk altijd nog wel de vraag of BB niet de uitslag van een heel vroege datum eerst publiceert, bv. van vrijdag na de uitzending, en pas als laatste de laatste telling. Ik neem aan dat zij daar geheel vrij in zijn en dat er ook verder geen regels beschreven zijn waaraan zij zich moeten houden mbt het stemgebeuren.
_ De mens is de maat van alle dingen _
  zaterdag 12 november 2005 @ 10:17:56 #274
691 luciano
ondertitelloos
pi_32199312
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 10:01 schreef PH52 het volgende:
Blijft natuurlijk altijd nog wel de vraag of BB niet de uitslag van een heel vroege datum eerst publiceert, bv. van vrijdag na de uitzending, en pas als laatste de laatste telling. Ik neem aan dat zij daar geheel vrij in zijn en dat er ook verder geen regels beschreven zijn waaraan zij zich moeten houden mbt het stemgebeuren.
Ik denk wel degelijk dat er regels zijn voor het tonen van de "tussenstand "
Indien men valse of ge_antidateerde tussenstanden vertoont , is dat in mijn opinie misleiding van de consument , en dat is volgens mij wel degelijk strafbaar / aanpakbaar . Kijk maar naar misleidende reclame op tv ......... wordt direct van het scherm gehaald .

Ander voorbeeldje van misleiding .

Een paarden wedkantoor zegt dat je kunt wedden op paard a/b/c/d/e/f/g/h , terwijl zij al weten dat paard a ziek is , en niet aan de start zal verschijnen . Das dan misleiding . Misschien niet geheel het juiste voorbeeld , maar om aan te geven dat misleiding erg ver gaat voor de rechtspraak .
  † In Memoriam † zaterdag 12 november 2005 @ 10:58:59 #275
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_32199831
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 11:55 schreef buzzer het volgende:
Ik kijk omdat het leuk vind om te kijken, en voor de rest zal dat hele sms circus me aan mijn reet roesten Ik heb liever dat ze die belspelletjes op TV aanpakken, daar wordt veel meer gefraudeerd
Maar Buzzer, ons druk maken om deze onzin terwijl er 1000-en belangrijkere dingen in het leven zjn hóórt juist bij het hele BB-gebeuren.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † zaterdag 12 november 2005 @ 11:00:47 #276
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_32199860
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 12:25 schreef Gert het volgende:
Tanjalies heeft door de jaren heen aardig wat krediet opgebouwd met 'voorspellingen' en inkijkjes in het wereldje. Hij beweert dat het soms (!) wél gebeurt, bijvoorbeeld omdat er een plot bedacht is rond een bepaalde persoon. Dat lijkt me heel aannemelijk.
We krijgen de plot rondom Chantal nog (de ingehuurde gigolo) dus die zit geramd de komende 6 weken.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
pi_32200047
We moeten leren te leven met de wetenschap dat 80 tot 90 % van alle gameshows ter wereld, sinds het bestaan van de televisie in meer of mindere mate worden gemanipuleerd. In vele gevallen een noodzaak. Simpel om het programma de beste kijkcijfers te geven. Iets wat zeker niet altijd lukt.

Er is, en ik spreek uit ervaring, niets zo erg als een gameshow kandidaat, en de Nederlandse arrogante kandidaat in het bijzonder. Kandidaten doen de raarste dingen op de foute momenten. Dat kan bij BB weliswaar niet veel kwaad, maar een poging om de zaak spraakmakend te houden is aan te bevelen. Het is ook bij BB belangrijk om verhoudingen in de gaten te houden en de meest spraakmakende personen tot het eind toe te bewaren.

De casting van kandidaten is een zeer tijdrovende zaak. Je moest eens weten hoe weinig geschikte er maar door alle rondes komen. Kijk maar naar Idels, dat is zeker een goed vergelijk. En dan moet er bij BB nog eens een goede mix van kandidaten komen.

Het is dus niet vreemd dat de kijker af en toe wordt bedonderd. De kijker moet daar blij mee zijn. Bij deze serie van BB gebeurt niet zo veel wat niet zou kunnen. Alle ophef hier, en zeker ook in het land is in het belang van het programma. Er zou anders geen mens meer kijken. Bovendien moeten we eindelijk eens inzien dat wat we nu voor geschoteld krijgen het format is. Juist de ingrepen en manipulatie is de basis van BB. Ik ben dan ook verbaasd als er weer iemands schrijft dat het format geweld wordt aangedaan. Dat het niet gaat zoals je zelf wil is de kern van de doelstelling en doet je opnieuw kijken.

Een notaris is niet nodig om te bepalen wie er wanner uit moet. De wet is daar duidelijk over. Alleen een prijswinnaar thuis loopt b.v. via dat traject. Spaar je de illusie dat er grip te krijgen is op een andere mannier van stemmen tellen. Als het al gebeurt is, is er nooit een bewijslast te vinden. Dat is in het verleden al genoeg geprobeerd. Berust en wees blij dat we hier elkaar zo leuk kunnen vinden. Er is geen programma waar zoveel mensen zich druk maken. Daar is door dit format John de Mol schatrijk mee geworden.
  † In Memoriam † zaterdag 12 november 2005 @ 11:22:36 #278
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_32200254
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 11:11 schreef tanjalies het volgende:
Juist de ingrepen en manipulatie is de basis van BB.
Dat ben ik zeker met je eens, maar ik dacht dat vooral de bewoners gemanipuleerd zouden worden en niet zozeer de kijkers. Natuurlijk mogen die kijkers ook zo nu en dan op het verkeerde been gezet worden, maar we praten hier wel over dure belletjes en SMS-jes die voor een deel gedaan worden op basis van onjuiste tussenstanden.

Iedereen mag proberen mij de hele dag te manipuleren met TV-soaps, probeer me dan echter geen geld af te troggelen en doe het ook niet voorkomen alsof het om een real life saop gaat. Want er is weinig real life aan.
pi_32200446
de manipulatie via het belspel en de daar uit komende winsten verwerp ook ik. Daar is geen misverstand over. Dat is iets voor de overheid. Maar zoals gezegd, daar is geen vinger achter te krijgen. Geen bewijs last en controle tijdens heeft geen zin, want dan gebeurd er natuurlijk niets.
  zaterdag 12 november 2005 @ 12:14:01 #280
691 luciano
ondertitelloos
pi_32201307
[quote]Op zaterdag 12 november 2005 11:22 schreef Cynix ® het volgende:

Iedereen mag proberen mij de hele dag te manipuleren met TV-soaps, probeer me dan echter geen geld af te troggelen .

Amen @ Cynix
  zaterdag 12 november 2005 @ 12:14:36 #281
691 luciano
ondertitelloos
pi_32201325
Bewijslast kun je afdwingen via de rechterlijke macht .
  zaterdag 12 november 2005 @ 12:21:58 #282
242 Pinball
Electric Monk
pi_32201485
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 12:14 schreef luciano het volgende:
Bewijslast kun je afdwingen via de rechterlijke macht .
Volgens mij bedoelt tanjalies dat er geen bewijslast ís. Dan valt er weinig af te dwingen, behalve als de rechterlijke macht net zo creatief is als de programmamakers.
  zaterdag 12 november 2005 @ 12:23:58 #283
242 Pinball
Electric Monk
pi_32201529
Oh, en luciano, je kunt een quote afsluiten door er [ /q ] (zonder spaties) achter te tikken.

* zucht over oldbies en zo.
  zaterdag 12 november 2005 @ 12:30:19 #284
691 luciano
ondertitelloos
pi_32201668
Sorry pinball als ik je als oldbie teleurstel op het gebied van bekendheid met computers wat betreft quotes afsluiten ( ik weet nog steeds niet wat je er mee bedoelt , maar dat geeft niet hoor ) en screenshots maken en posten etc etc .
En wat betreft die bewijslast , ik bedoel hiermee dat er afgedwongen KAN worden dat die bewijslast er KOMT . In de vorm van dataverkeer opslaan etc etc .
  zaterdag 12 november 2005 @ 12:32:11 #285
691 luciano
ondertitelloos
pi_32201709
Als ik al die hokjes zie naast de term : opmaak , dan snap ik de helft daar niet van , sorry , maar ik heb weinig zin om een heel forum te vervuilen met test posts om te zien wat ik nou eigenlijk gedaan heb door alles aan te klikken .
pi_32201871
Vanaf het moment dat het bewaren van bel-gegevens zou worden verplicht gesteld, dan wel verplichting tot oppenbaar maken, vindt er natuurlijk geen gedonder meer plaats. Het is dus een zinloze actie. Programmaas zijn daarna het aankijken niet meer waard. Nog erger dan nu dus. Tel uit je winst. Maar spaar je de illusie, er zijn in het verleden een aantal pogingen gedaan om tot zo’n controle te komen. Alles is tot nu toe door de rechter verworpen. Hier is leuke jurisprudentie over.
  zaterdag 12 november 2005 @ 12:43:19 #287
65997 Oldbie
Proud to be South African!
  zaterdag 12 november 2005 @ 12:45:26 #288
134710 bb-millie
pragmatisch gestoord
pi_32201969
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 11:11 schreef tanjalies het volgende:

En dan moet er bij BB nog eens een goede mix van kandidaten komen.
Ken sinds kort het verschil tussen Dido en Nathalie pas...
Chaos is de duivel en ik ben er mee getrouwd...
  zaterdag 12 november 2005 @ 12:50:08 #289
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_32202083
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 12:41 schreef tanjalies het volgende:
Vanaf het moment dat het bewaren van bel-gegevens zou worden verplicht gesteld, dan wel verplichting tot oppenbaar maken, vindt er natuurlijk geen gedonder meer plaats. Het is dus een zinloze actie. Programmaas zijn daarna het aankijken niet meer waard. Nog erger dan nu dus. Tel uit je winst. Maar spaar je de illusie, er zijn in het verleden een aantal pogingen gedaan om tot zo’n controle te komen. Alles is tot nu toe door de rechter verworpen. Hier is leuke jurisprudentie over.
Ik snap je punt wel. Menno was de sufste bewoner en als de redactie denkt dat BB leuker wordt als Rob erin blijft, dan zorgen ze ervoor dat juist niet hij maar Menno eruitgaat. Maar waarom laten ze dat hele SMS'en dan niet achterwege en maken ze er een soort Paradise Hotel-achtig iets van? Dus dat de bewoners zelf er voor kunnen zorgen wie eruit gaat en desnoods dat BB ingrijpt wanneer een 'verkeerde' bewoner eruitgaat. Bij Paradise Hotel werden ook alle truken uit de trukendoos gehaald die ervoor zorgde dat sullige en ergernisopwekkende Dave tot het einde bleef. Of is er met de SMSjes echt zoveel geld te verdienen voor Talpa?
Je krijgt overigens wel dan een ander soort programma. Maar dit soort bedondering vergalt het kijkplezier ook wel van velen denk ik.
  zaterdag 12 november 2005 @ 12:53:00 #290
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_32202139
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 12:45 schreef bb-millie het volgende:

[..]

Ken sinds kort het verschil tussen Dido en Nathalie pas...
Nathalie en ook Rikkert (maar die durfde niet zo goed uit de verf te komen) zijn idd één van de minst goed gecaste deelnemers ja. Maar de anderen zijn echt goed gecast vind ik: op het eerste gezicht lijken ze allemaal op dezelfde golflengte te zitten (er zit geen Tokkie samen met een kakkerige lullo uit het Gooi), maar je ziet toch enorm veel verschillen op den duur. Complimenten daarvoor .
pi_32202597
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 12:41 schreef tanjalies het volgende:
Vanaf het moment dat het bewaren van bel-gegevens zou worden verplicht gesteld, dan wel verplichting tot openbaar maken, vindt er natuurlijk geen gedonder meer plaats. Het is dus een zinloze actie. Programmas zijn daarna het aankijken niet meer waard. Nog erger dan nu dus. Tel uit je winst. Maar spaar je de illusie, er zijn in het verleden een aantal pogingen gedaan om tot zo’n controle te komen. Alles is tot nu toe door de rechter verworpen. Hier is leuke jurisprudentie over.
Belgegevens staan los van de nieuwe telecomwet en dienen als factuurmiddel. Dit in tegenstelling tot het versturen en ontvangen van e-mail of het kunnen localiseren van IP-adressen van bezochte sites alsmede wie wat bezocht heeft. Bij KPN en dergelijke belbedrijven kan je in de catacombes zowel op microfische als op computerbestand gewoon het aantal verstuurde en de ontvangen berichten meten. Dit is echter beschermd en kan alleen gebeuren door een strafrechtelijk onderzoek. Me dunkt dat er voldoende aanwijzingen zijn om bij Endemol of het uitvoerend bedrijf Goldenbytes eens de administratie op te vragen.

Als er notabene aanwijzingen zijn dat iemand op zijn zolder dertig wietplantjes heeft staan wordt er al met veertig man een inval gepleegd. Hier wordt beweerd dat er voor miljoenen euro wordt gefraudeerd wat door zeker honderden (internet gebruikers) mensen wordt betwijfeld, er aangifte wordt gedaan bij de politie. Zie de finale van de TMF awards waar ook al in eerste instantie de keuze bekend was (Marco Borsato) en er later op de avond door Renate Verbaan nog werd aangespoord om te stemmen.

Er worden kamervragen gesteld door de SP en er gebeurt niets, dan begrijp ik Endemol wel en zou ook gewoon lekker doorgaan. Immers the show must go on, het is voor hun al moeilijk zat om een tvprogramma te maken van een concept wat zijn beste tijd heeft gehad en moet concurreren met vele soortgellijke formats.

Het zal mij overigens niets verbazen dat ze gek worden van deze negatieve publiciteit in landelijke bladen welke er voor zorgt dat kijkers afhaken en er lang zoveel als vroeger niet meer wordt gebeld/ gesmst.

Dat dit zo lang goed gaat is dat maar heel weing mensen binnen Endemol toegang hebben tot dit soort gegevens dit wordt namelijk door Goldenbytes gedaan een standalone bedrijf in Den Haag. Volgens hun gegevens op de website is de Nederlandse sms/to/tv markt 100 miljoen Euro groot welke zich de komende jaren gaat verdubbelen, me dunkt dus.

Het moosite zou zijn een groot artikel halverwege december in de Telegraaf waar haarfijn dit soort zaken aan de kaak worden gesteld. Ik weet zeker dat het ze tonnen gaat kosten op de finale avond als ultieme wraak van al die tv-kijkers die zich bedonderd voelen.

[ Bericht 6% gewijzigd door haloII op 12-11-2005 13:17:35 ]
  dinsdag 20 december 2005 @ 03:18:53 #292
691 luciano
ondertitelloos
pi_33236211
edit ( verkapte kick )
  dinsdag 20 december 2005 @ 09:43:49 #293
132652 Springsteen27
I Walk The Line
pi_33237785
Kwam dit tegen... Zal al wel ergens staan hier, maar ik plaats het toch maar!

Endemol fraudeert bij Big Brother

AALSMEER - Producent Endemol fraudeert bij de stemming van het populaire tv-programma Big Brother. Dat stelt de voormalige deelnemer Gert-Jan de Boer aan het programma dinsdag in De Telegraaf.

De 37-jarige man, die in 2001 in het Big-Brotherhuis woonde, stelt stukken in handen te hebben waaruit zou blijken dat niet de kijker maar Endemol het verloop van het programma bepaalt. Hij wil aangifte doen tegen de producent.

Ik heb draaiboeken van live uitzendingen gekregen van medewerkers van Endemol waaruit blijkt dat al dagen van tevoren vaststond wie in het huis mocht blijven wonen, zegt De Boer in De Telegraaf. Volgens hem moet minister Donner van Justitie keihard ingrijpen om een einde te maken aan het gesjoemel tijdens uitzendingen. Daarin wordt het publiek opgeroepen via smsjes en een telefoonnummer massaal zijn stem uit te brengen.

Kijkersbedrog

De Boer zegt tevens ontdekt te hebben dat er zogeheten lijstduwers worden benoemd. Kandidaten die goed scoren worden bewust onderaan in de ranking geplaatst om kijkers te stimuleren zo veel mogelijk te bellen. Dat is puur kijkersbedrog, aldus De Boer tegenover het dagblad. In 2001 zou niet Sandy maar hij volgens de computertellingen zijn uitgeroepen tot winnaar.

Maar dat kwam Endemol slecht uit vanwege andere belangen. Uit een brief van notariskantoor Schoemakers Reijnen Takken uit Hoofddorp, die De Boer in handen kreeg, zou tevens blijken dat er geen notarieel toezicht plaatsvindt tijdens de cruciale finalerondes. Daarin zou het notariskantoor, volgens de Ex-Big Brother, alleen bij de kijkersprijs van de bel- en sms-winnaar betrokken te zijn en niet bij het stemmen op kandidaten.

Endemol

Endemol ontkent in De Telegraaf dat er geknoeid wordt bij het programma. Wij verloochenen onze kijkers niet. Daarvoor maak je geen televisieprogrammas, aldus Endemol-directeur Paul Römer.
pi_33237808
Ja, is zelfs een speciaal topic over: Ex-bewoner Gert-Jan doet aangifte tegen Big Brother
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
  dinsdag 20 december 2005 @ 09:49:06 #295
132652 Springsteen27
I Walk The Line
pi_33237862
Mijn excuses CartWoman...in al mijn enthousiasme was ik direct op zoek gegaan naar dit topic...
pi_33237943
Geen probleem.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_33250294
En wie gaat er donderdag uit?
  † In Memoriam † dinsdag 20 december 2005 @ 21:56:58 #298
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_33258728
Allemaal behalve Joost.
  dinsdag 20 december 2005 @ 22:28:51 #299
131784 bhs
gestoorde gek
pi_33259925
Moet de winnaar blijven? Lullig zeg.
  dinsdag 20 december 2005 @ 22:33:59 #300
131784 bhs
gestoorde gek
pi_33260125
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 13:09 schreef haloII het volgende:
Het moosite zou zijn een groot artikel halverwege december in de Telegraaf waar haarfijn dit soort zaken aan de kaak worden gesteld. Ik weet zeker dat het ze tonnen gaat kosten op de finale avond als ultieme wraak van al die tv-kijkers die zich bedonderd voelen.
Dat is een hele mooie voorspelling zeg! Nu ken ik persoonlijk die hele Gert Jan niet, en ik wil je absoluut niet beledigen, maar HaloII... hoe heet jij eigenlijk?
  dinsdag 20 december 2005 @ 22:35:23 #301
691 luciano
ondertitelloos
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')