abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32176517
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 07:51 schreef luciano het volgende:
IK BEN ZOOOOOOOOOOOOOO BLIJ dat ik het topic SMS_FRAUDE heb laten heropenen destijds ............. en niet voor niets dacht ik zo .................. i rest my case @ ...............

in 15 minuten tijd van 18% naar 35 % stemmen voor Roel .................... en dan NOG iemand beweren dat Linda ( god hebbe haar ziel later , nu nog niet , maar Luciano hebbe de rest van haar lichaam hoop ik ) destijds NIET terug had kunnen krabbelen van 2 % achtersnand 20 minuten voor tijd !!!!!!!!! ?????????????????

Door omstandigheden kon ik pas vanmorgen om 05.00 uur de live uitzending bekijken , vandaar de late reactie .............
Je hebt ook gewoon gelijk. Ik blijf erbij dat het helemaal nep is. Die SMS stemmen worden geeneens in een database behandeld. Ook zoiets, Bridget beweert dat de stemmen dan nog "getelt moeten worden."

Wat is dit? 1944? Gaan alle stemmen via papier en door het hele land net als de landsverkiezingen destijds?

Of hebben ze een XT met een 10 meg hard diskje achter de lijnen staan?

Klink klare onzin dus.
  vrijdag 11 november 2005 @ 13:43:19 #252
691 luciano
ondertitelloos
pi_32177542
En Ik hoop nog steeds dat er ooit een of ander groot landelijk dagblad of een blad als prive / panorama / nieuwe revu er GELD voor over heeft om een bewoner te benaderen en te vragen naar een eventuele contractbreuk indien ze die zouden plegen , en hoeveel geld individuele bewoners dat gaat kosten , en dan hoop ik dat die krant in ruil voor een kanjer van een primeur bereid is om die som geld voor de bewoner te betalen , met als gevolg dus een waanzinnige primeur waarbij valsheid in geschrifte / fraude bij een grote omroep wordt blootgelegd . !!!!!!

Wel geld betalen voor een foto van een prins of prinses , waarvan er al duizenden zijn , maar een omroepfraude blootleggen is taboe ?????

[ Bericht 0% gewijzigd door luciano op 11-11-2005 14:53:31 ]
  vrijdag 11 november 2005 @ 14:00:04 #253
6941 APK
Factual, I think.
pi_32178089
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 13:08 schreef MiRRoRMaN het volgende:

[..]

Je hebt ook gewoon gelijk. Ik blijf erbij dat het helemaal nep is. Die SMS stemmen worden geeneens in een database behandeld. Ook zoiets, Bridget beweert dat de stemmen dan nog "getelt moeten worden."

Wat is dit? 1944? Gaan alle stemmen via papier en door het hele land net als de landsverkiezingen destijds?

Of hebben ze een XT met een 10 meg hard diskje achter de lijnen staan?

Klink klare onzin dus.
Ach, effe grafiekje maken, tekst op de autocue zetten, cameramensen instrueren.
Kost een minuut of 5. Dit alles onder de noemer stemmen tellen. Zou kunnen dus.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  vrijdag 11 november 2005 @ 14:55:11 #254
691 luciano
ondertitelloos
pi_32179639
Is Nico D nu pro of anti talpa . Waarom gaat DIE er met zijn media contacten niet eens achteraan wat betreft mijn bovenstaande post ............
pi_32180037
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 10:37 schreef avotar het volgende:

[..]

ik zeg alleen dat het theoretisch mogelijk moet zijn dat het klopt..
in theorie is alles mogelijk...dat is dus geen verweer...
als je de percentages gisteren zo zag veranderen in elke 25/30 minuten, kan je wel heel veel vraagtekens hebben bij hoe dat kan...maar idd in theorie kan het, maar dan kan ook alles...

btw: weet iemand hoeveel telefoontjes en sms-jes zo'n centrale, die alles moet registreren en tellen, kan verwerken per minuut? en hoeveel totale stemmen gemiddeld worden geregistreerd en geteld per stemming? misschien iemand die daar verstand van heeft?
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
pi_32181812
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 13:53 schreef ilona-scuderia het volgende:
Menno zal de volgende exit wel zijn, hij had beter niet kunnen zeggen dat ie thuis op z'n computer bewijs heeft dat er gemanipuleerd wordt met de uitslag van de stempercentages en daar moet ie nu al 2 weken voor boeten in de vorm van waarschuwingen, sancties, het niet mogen dragen van een petje
Hummie gooit Menno er over 2 weken uit, let maar op...
goh!!
  vrijdag 11 november 2005 @ 17:03:58 #257
56819 Kimske
Juf in wording
pi_32183413
En dat Rob er nog inzit.... Rob gaat winnen, terwijl ie door t hele land uitgekotst wordt..
Stem:
http://www.businesschallenge.nl/261-dhr_l_tome.html
en maak kans op een notebook!
  vrijdag 11 november 2005 @ 17:06:20 #258
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_32183479
He APK heb jij nog mail gehad van Jan de Wit met antwoorden van de vragen die hij aan Donner had gesteld?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_32184067
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 14:00 schreef APK het volgende:

[..]

Ach, effe grafiekje maken, tekst op de autocue zetten, cameramensen instrueren.
Kost een minuut of 5. Dit alles onder de noemer stemmen tellen. Zou kunnen dus.
Ik ben al mega oud (31) en de dementie eist zijn tol een beetje, ik snap het niet helemaal, kan je het even voor me uitleggen alsof ik een kwijlend debieltje ben met een hoofd als een kokosmakroon?

(Meen ik serieus, ik snap em niet helemaal)
pi_32184546
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 17:26 schreef MiRRoRMaN het volgende:

[..]

Ik ben al mega oud (31) en de dementie eist zijn tol een beetje, ik snap het niet helemaal, kan je het even voor me uitleggen alsof ik een kwijlend debieltje ben met een hoofd als een kokosmakroon?

(Meen ik serieus, ik snap em niet helemaal)
Hij bedoelt ws dat de uitslag wel gewoon m.b.v. de computer geteld is, maar dat onder het mom "de stemmen tellen" even de juiste teksten in de autocueue gezet worden, de grafiekjes voor op het scherm klaargezet worden en er eventueel nog wat instructies naar de cameramensen gaan om (bijvoorbeeld) iemand specifiek in close-up te gaan nemen.

Daar ga je kijkers niet mee lastig vallen, dus dat noem je dan 'stemmen tellen'.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  vrijdag 11 november 2005 @ 17:44:44 #261
6941 APK
Factual, I think.
pi_32184584
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 17:06 schreef Falco het volgende:
He APK heb jij nog mail gehad van Jan de Wit met antwoorden van de vragen die hij aan Donner had gesteld?
Nee nog niet, hij zou mij op de hoogte houden dus ik neem aan dat Donner nog boeven aan het vangen is.
  zaterdag 12 november 2005 @ 00:22:23 #262
242 Pinball
Electric Monk
pi_32195069
Waarom frauderen met alle risico's van dien, als het ook legaal kan?

Wat weerhoudt John de Mol ervan om een paar belcomputers aan het werk te zetten om de uitslag te maken zoals hij zelf wil?
Voor Talpa zelf kost een SMSje alleen het providerdeel (0 bij versatel?) en het kpn gedeelte, dat is wat, 10 cent of zo? Vooral gezien de aantallen stemmen die mensen noemen, denk ik dat je met een stel lullige pc's en een budget van 5000 euro een heel eind komt. De notaris kan naar eer en geweten beamen dat er zo vaak gebeld is voor kandidaat X, dat is namelijk ook zo.

Niks fraude, gewoon geld.

Weet iemand ongeveer de winstmarges en 'echte' kosten per sms zijn bij dit soort spelletjes?
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
  zaterdag 12 november 2005 @ 00:31:49 #263
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_32195255
Waarom breien jullie nog steeds voort op de aanname dat er fraude in het spel is?
De uitslag was verrassend, en dus is er oneerlijk spel?
De winstmarges en kosten van deze vorm van SMS-voting zullen overigens nooit en te nimmer worden bekendgemaakt, uit concurrentiebeding. Jammer voor de achterdochtigen onder ons.
  zaterdag 12 november 2005 @ 00:40:58 #264
242 Pinball
Electric Monk
pi_32195443
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 00:31 schreef Aventura het volgende:
Waarom breien jullie nog steeds voort op de aanname dat er fraude in het spel is?
De uitslag is elke keer verbijsterend. Alsof Nederland 3 keer op rij wordt ingemaakt door Luxemburg, in de laatste minuut. Daarvoor kan je allerlei hele ingewikkelde statistische verklaringen verzinnen die de éne keer zeggen dat het 20 minuten voor tijd wel rond is, en de volgende keer zeggen dat het tot aan de laatste minuut spannend is.
Of je kan de veel logischere verklaring aannemen dat Talpa een belang heeft, en de mogelijkheden om de stemming te manipuleren naar dat belang. Ockham en zo.
quote:
De winstmarges en kosten van deze vorm van SMS-voting zullen overigens nooit en te nimmer worden bekendgemaakt, uit concurrentiebeding. Jammer voor de achterdochtigen onder ons.
Oh, ze willen niet zeggen hoeveel er mee verdiend wordt. Dan zal het vast wel eerlijk zijn.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
pi_32195595
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 00:31 schreef Aventura het volgende:
Ach zo gaat het al vanaf de allereerste exit bij de allereerste BB (remember Martin ?) En daarna gebeurde het bij ELKE volgende exit bij ELKE BB. Men is verrast door de uitslag en is het er niet mee eens, men vindt hier op het forum een handvol gelijkgestemden die ook verrast zijn en het er niet mee eens. Men trekt de conclusie dat DUS geheel Nederland het er niet mee eens is en dat er DUS gefraudeerd moet zijn. Zoals het een goede complottheorie betaamt is er natuurlijk nog nooit enig bewijs voor geleverd. Men gelooft nou eenmaal graag en gretig in complottheorieen, Talpa is groot en machtig en dus evil en corrupt.

Natuurlijk melken ze de zooi volledig uit door net te doen of het nog heeel spannend is, maar dit soort polls staan na een duizendtal stemmen wel vast, daar verandert dan niet zoveel meer aan, Menno was gewoon niet echt populair.
  zaterdag 12 november 2005 @ 00:56:17 #266
6941 APK
Factual, I think.
pi_32195777
Hé, Osseworst.
Vergeet niet dat Linda's exit al op teletekst stond terwijl mensen nog mochten stemmen.
pi_32195961
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 00:56 schreef APK het volgende:
Hé, Osseworst.
Vergeet niet dat Linda's exit al op teletekst stond terwijl mensen nog mochten stemmen.
dat zeg ik, de uitslag van zo'n belspelletje staat na een stem of duizend wel vast, je kunt Talpa dus hooguit verwijten dat ze ten onrechte net doen alsof het nog heel spannend is

maar waar gaaaat het eigenlijk over
  zaterdag 12 november 2005 @ 01:39:47 #268
242 Pinball
Electric Monk
pi_32196591
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 01:05 schreef HenriOsewoudt het volgende:
dat zeg ik, de uitslag van zo'n belspelletje staat na een stem of duizend wel vast, je kunt Talpa dus hooguit verwijten dat ze ten onrechte net doen alsof het nog heel spannend is
Dat ljikt me ook gelul in de ruimte. Die schapen die stemmen zijn ècht wel te beïnvloeden door de reguliere uitzendingen, dus een steekproef van de eerste duizend zegt niets over de totale populatie.
En het zou ook betekenen dat alle tussenstanden gelogen zijn.
En wat is dat voor kutredenering trouwens? Zelfs al zou de uitslag na een paar 1000 stemmen vaststaan, dan kan Talpa daar nog steeds mee frauderen. Dus jouw 'je kunt Talpa hoogstens verwijten' slaat helemaal nergens op.
quote:
maar waar gaaaat het eigenlijk over
Je hebt ondertussen al pijnlijk duidelijk gemaakt dat je dat niet echt weet.
  zaterdag 12 november 2005 @ 09:13:13 #269
691 luciano
ondertitelloos
pi_32198923
He osseworst , vergeet niet dat als het na enkele duizenden stemmen al vast staat , en " er niet veel meer verandert " dat Roel plotseling veranderde van een lullige 18% naar een nog lulliger 35% . achttiennnnnnnnnnnnnn >>>>> vijfendertiggggggggggggggggggg ...........
  zaterdag 12 november 2005 @ 09:36:54 #270
81426 PH52
maar natuurlijk
pi_32199011
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 09:13 schreef luciano het volgende:
He osseworst , vergeet niet dat als het na enkele duizenden stemmen al vast staat , en " er niet veel meer verandert " dat Roel plotseling veranderde van een lullige 18% naar een nog lulliger 35% . achttiennnnnnnnnnnnnn >>>>> vijfendertiggggggggggggggggggg ...........
Ik zit me af te vragen als ik je reactie zie of je door toevoeging van al die extra letters nou probeert aan te geven dat je osseworst niet voor vol aamziet of dat je zelf zo onzeker bent dat je voor de zekerheid maar ff extra's toevoegt.
Persoonlijk vond ik je boodschap duidelijk genoeg, 18% naar 35%, daar klopt dus iets niet.
_ De mens is de maat van alle dingen _
  zaterdag 12 november 2005 @ 09:41:44 #271
691 luciano
ondertitelloos
pi_32199029
Hou het dan maar op het 1e ........... ( sorry voor de extra puntjes weer )
  zaterdag 12 november 2005 @ 09:54:04 #272
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_32199115
Luciano heeft hier wel een punt. Bij een steekproef van 1000 mensen staat de uitslag van een bepaalde test/vraag altijd wel min of meer vast. Kijk maar bijvoorbeeld naar de polls van Nova over Tweede Kamer verkiezingen. Deze polls komen in aanloop van de verkiezingen altijd redelijk goed uit. Okee er is soms een zeteltje of twee verschil, maar CDA en PvdA staan bijvoorbeeld als hoogste in die peilingen en zo zal het ook zijn bij de Tweede Kamer-verkiezingen, mocht er niks absurds gebeuren. Het is niet zo dat opeens D66 of SP de verkiezingen gaat winnen iig .

Kortom, die verschuiving van Roel van 18% naar 35% is natuurlijk dikke onzin en dat lijkt me trouwens wel een vorm van misleiding. Hier op is Talpa ook wel aan te pakken en verder blijf ik de polls op Fok ook redelijk representatief vinden. Oke de populatie die het gevraagd wordt komt natuurlijk nooit overeen met degenen die gaan SMS'en en je hebt ook dat je meerdere keren kunt stemmen. Maar dan nog vind ik zulke grote verschillen absurd idioot. Ik durf zelfs te beweren dat mensen die BB via de streams op internet volgen meer stemmen dan degenen die alleen maar de TV-uitzendingen bekijken. Je bent immers via internet veel meer betrokken met de bewoners ipv dat ene halve uur TV in de avond.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 12 november 2005 @ 10:01:29 #273
81426 PH52
maar natuurlijk
pi_32199175
Blijft natuurlijk altijd nog wel de vraag of BB niet de uitslag van een heel vroege datum eerst publiceert, bv. van vrijdag na de uitzending, en pas als laatste de laatste telling. Ik neem aan dat zij daar geheel vrij in zijn en dat er ook verder geen regels beschreven zijn waaraan zij zich moeten houden mbt het stemgebeuren.
_ De mens is de maat van alle dingen _
  zaterdag 12 november 2005 @ 10:17:56 #274
691 luciano
ondertitelloos
pi_32199312
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 10:01 schreef PH52 het volgende:
Blijft natuurlijk altijd nog wel de vraag of BB niet de uitslag van een heel vroege datum eerst publiceert, bv. van vrijdag na de uitzending, en pas als laatste de laatste telling. Ik neem aan dat zij daar geheel vrij in zijn en dat er ook verder geen regels beschreven zijn waaraan zij zich moeten houden mbt het stemgebeuren.
Ik denk wel degelijk dat er regels zijn voor het tonen van de "tussenstand "
Indien men valse of ge_antidateerde tussenstanden vertoont , is dat in mijn opinie misleiding van de consument , en dat is volgens mij wel degelijk strafbaar / aanpakbaar . Kijk maar naar misleidende reclame op tv ......... wordt direct van het scherm gehaald .

Ander voorbeeldje van misleiding .

Een paarden wedkantoor zegt dat je kunt wedden op paard a/b/c/d/e/f/g/h , terwijl zij al weten dat paard a ziek is , en niet aan de start zal verschijnen . Das dan misleiding . Misschien niet geheel het juiste voorbeeld , maar om aan te geven dat misleiding erg ver gaat voor de rechtspraak .
  † In Memoriam † zaterdag 12 november 2005 @ 10:58:59 #275
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_32199831
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 11:55 schreef buzzer het volgende:
Ik kijk omdat het leuk vind om te kijken, en voor de rest zal dat hele sms circus me aan mijn reet roesten Ik heb liever dat ze die belspelletjes op TV aanpakken, daar wordt veel meer gefraudeerd
Maar Buzzer, ons druk maken om deze onzin terwijl er 1000-en belangrijkere dingen in het leven zjn hóórt juist bij het hele BB-gebeuren.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † zaterdag 12 november 2005 @ 11:00:47 #276
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_32199860
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 12:25 schreef Gert het volgende:
Tanjalies heeft door de jaren heen aardig wat krediet opgebouwd met 'voorspellingen' en inkijkjes in het wereldje. Hij beweert dat het soms (!) wél gebeurt, bijvoorbeeld omdat er een plot bedacht is rond een bepaalde persoon. Dat lijkt me heel aannemelijk.
We krijgen de plot rondom Chantal nog (de ingehuurde gigolo) dus die zit geramd de komende 6 weken.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
pi_32200047
We moeten leren te leven met de wetenschap dat 80 tot 90 % van alle gameshows ter wereld, sinds het bestaan van de televisie in meer of mindere mate worden gemanipuleerd. In vele gevallen een noodzaak. Simpel om het programma de beste kijkcijfers te geven. Iets wat zeker niet altijd lukt.

Er is, en ik spreek uit ervaring, niets zo erg als een gameshow kandidaat, en de Nederlandse arrogante kandidaat in het bijzonder. Kandidaten doen de raarste dingen op de foute momenten. Dat kan bij BB weliswaar niet veel kwaad, maar een poging om de zaak spraakmakend te houden is aan te bevelen. Het is ook bij BB belangrijk om verhoudingen in de gaten te houden en de meest spraakmakende personen tot het eind toe te bewaren.

De casting van kandidaten is een zeer tijdrovende zaak. Je moest eens weten hoe weinig geschikte er maar door alle rondes komen. Kijk maar naar Idels, dat is zeker een goed vergelijk. En dan moet er bij BB nog eens een goede mix van kandidaten komen.

Het is dus niet vreemd dat de kijker af en toe wordt bedonderd. De kijker moet daar blij mee zijn. Bij deze serie van BB gebeurt niet zo veel wat niet zou kunnen. Alle ophef hier, en zeker ook in het land is in het belang van het programma. Er zou anders geen mens meer kijken. Bovendien moeten we eindelijk eens inzien dat wat we nu voor geschoteld krijgen het format is. Juist de ingrepen en manipulatie is de basis van BB. Ik ben dan ook verbaasd als er weer iemands schrijft dat het format geweld wordt aangedaan. Dat het niet gaat zoals je zelf wil is de kern van de doelstelling en doet je opnieuw kijken.

Een notaris is niet nodig om te bepalen wie er wanner uit moet. De wet is daar duidelijk over. Alleen een prijswinnaar thuis loopt b.v. via dat traject. Spaar je de illusie dat er grip te krijgen is op een andere mannier van stemmen tellen. Als het al gebeurt is, is er nooit een bewijslast te vinden. Dat is in het verleden al genoeg geprobeerd. Berust en wees blij dat we hier elkaar zo leuk kunnen vinden. Er is geen programma waar zoveel mensen zich druk maken. Daar is door dit format John de Mol schatrijk mee geworden.
  † In Memoriam † zaterdag 12 november 2005 @ 11:22:36 #278
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_32200254
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 11:11 schreef tanjalies het volgende:
Juist de ingrepen en manipulatie is de basis van BB.
Dat ben ik zeker met je eens, maar ik dacht dat vooral de bewoners gemanipuleerd zouden worden en niet zozeer de kijkers. Natuurlijk mogen die kijkers ook zo nu en dan op het verkeerde been gezet worden, maar we praten hier wel over dure belletjes en SMS-jes die voor een deel gedaan worden op basis van onjuiste tussenstanden.

Iedereen mag proberen mij de hele dag te manipuleren met TV-soaps, probeer me dan echter geen geld af te troggelen en doe het ook niet voorkomen alsof het om een real life saop gaat. Want er is weinig real life aan.
pi_32200446
de manipulatie via het belspel en de daar uit komende winsten verwerp ook ik. Daar is geen misverstand over. Dat is iets voor de overheid. Maar zoals gezegd, daar is geen vinger achter te krijgen. Geen bewijs last en controle tijdens heeft geen zin, want dan gebeurd er natuurlijk niets.
  zaterdag 12 november 2005 @ 12:14:01 #280
691 luciano
ondertitelloos
pi_32201307
[quote]Op zaterdag 12 november 2005 11:22 schreef Cynix ® het volgende:

Iedereen mag proberen mij de hele dag te manipuleren met TV-soaps, probeer me dan echter geen geld af te troggelen .

Amen @ Cynix
  zaterdag 12 november 2005 @ 12:14:36 #281
691 luciano
ondertitelloos
pi_32201325
Bewijslast kun je afdwingen via de rechterlijke macht .
  zaterdag 12 november 2005 @ 12:21:58 #282
242 Pinball
Electric Monk
pi_32201485
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 12:14 schreef luciano het volgende:
Bewijslast kun je afdwingen via de rechterlijke macht .
Volgens mij bedoelt tanjalies dat er geen bewijslast ís. Dan valt er weinig af te dwingen, behalve als de rechterlijke macht net zo creatief is als de programmamakers.
  zaterdag 12 november 2005 @ 12:23:58 #283
242 Pinball
Electric Monk
pi_32201529
Oh, en luciano, je kunt een quote afsluiten door er [ /q ] (zonder spaties) achter te tikken.

* zucht over oldbies en zo.
  zaterdag 12 november 2005 @ 12:30:19 #284
691 luciano
ondertitelloos
pi_32201668
Sorry pinball als ik je als oldbie teleurstel op het gebied van bekendheid met computers wat betreft quotes afsluiten ( ik weet nog steeds niet wat je er mee bedoelt , maar dat geeft niet hoor ) en screenshots maken en posten etc etc .
En wat betreft die bewijslast , ik bedoel hiermee dat er afgedwongen KAN worden dat die bewijslast er KOMT . In de vorm van dataverkeer opslaan etc etc .
  zaterdag 12 november 2005 @ 12:32:11 #285
691 luciano
ondertitelloos
pi_32201709
Als ik al die hokjes zie naast de term : opmaak , dan snap ik de helft daar niet van , sorry , maar ik heb weinig zin om een heel forum te vervuilen met test posts om te zien wat ik nou eigenlijk gedaan heb door alles aan te klikken .
pi_32201871
Vanaf het moment dat het bewaren van bel-gegevens zou worden verplicht gesteld, dan wel verplichting tot oppenbaar maken, vindt er natuurlijk geen gedonder meer plaats. Het is dus een zinloze actie. Programmaas zijn daarna het aankijken niet meer waard. Nog erger dan nu dus. Tel uit je winst. Maar spaar je de illusie, er zijn in het verleden een aantal pogingen gedaan om tot zo’n controle te komen. Alles is tot nu toe door de rechter verworpen. Hier is leuke jurisprudentie over.
  zaterdag 12 november 2005 @ 12:43:19 #287
65997 Oldbie
Proud to be South African!
  zaterdag 12 november 2005 @ 12:45:26 #288
134710 bb-millie
pragmatisch gestoord
pi_32201969
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 11:11 schreef tanjalies het volgende:

En dan moet er bij BB nog eens een goede mix van kandidaten komen.
Ken sinds kort het verschil tussen Dido en Nathalie pas...
Chaos is de duivel en ik ben er mee getrouwd...
  zaterdag 12 november 2005 @ 12:50:08 #289
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_32202083
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 12:41 schreef tanjalies het volgende:
Vanaf het moment dat het bewaren van bel-gegevens zou worden verplicht gesteld, dan wel verplichting tot oppenbaar maken, vindt er natuurlijk geen gedonder meer plaats. Het is dus een zinloze actie. Programmaas zijn daarna het aankijken niet meer waard. Nog erger dan nu dus. Tel uit je winst. Maar spaar je de illusie, er zijn in het verleden een aantal pogingen gedaan om tot zo’n controle te komen. Alles is tot nu toe door de rechter verworpen. Hier is leuke jurisprudentie over.
Ik snap je punt wel. Menno was de sufste bewoner en als de redactie denkt dat BB leuker wordt als Rob erin blijft, dan zorgen ze ervoor dat juist niet hij maar Menno eruitgaat. Maar waarom laten ze dat hele SMS'en dan niet achterwege en maken ze er een soort Paradise Hotel-achtig iets van? Dus dat de bewoners zelf er voor kunnen zorgen wie eruit gaat en desnoods dat BB ingrijpt wanneer een 'verkeerde' bewoner eruitgaat. Bij Paradise Hotel werden ook alle truken uit de trukendoos gehaald die ervoor zorgde dat sullige en ergernisopwekkende Dave tot het einde bleef. Of is er met de SMSjes echt zoveel geld te verdienen voor Talpa?
Je krijgt overigens wel dan een ander soort programma. Maar dit soort bedondering vergalt het kijkplezier ook wel van velen denk ik.
  zaterdag 12 november 2005 @ 12:53:00 #290
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_32202139
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 12:45 schreef bb-millie het volgende:

[..]

Ken sinds kort het verschil tussen Dido en Nathalie pas...
Nathalie en ook Rikkert (maar die durfde niet zo goed uit de verf te komen) zijn idd één van de minst goed gecaste deelnemers ja. Maar de anderen zijn echt goed gecast vind ik: op het eerste gezicht lijken ze allemaal op dezelfde golflengte te zitten (er zit geen Tokkie samen met een kakkerige lullo uit het Gooi), maar je ziet toch enorm veel verschillen op den duur. Complimenten daarvoor .
pi_32202597
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 12:41 schreef tanjalies het volgende:
Vanaf het moment dat het bewaren van bel-gegevens zou worden verplicht gesteld, dan wel verplichting tot openbaar maken, vindt er natuurlijk geen gedonder meer plaats. Het is dus een zinloze actie. Programmas zijn daarna het aankijken niet meer waard. Nog erger dan nu dus. Tel uit je winst. Maar spaar je de illusie, er zijn in het verleden een aantal pogingen gedaan om tot zo’n controle te komen. Alles is tot nu toe door de rechter verworpen. Hier is leuke jurisprudentie over.
Belgegevens staan los van de nieuwe telecomwet en dienen als factuurmiddel. Dit in tegenstelling tot het versturen en ontvangen van e-mail of het kunnen localiseren van IP-adressen van bezochte sites alsmede wie wat bezocht heeft. Bij KPN en dergelijke belbedrijven kan je in de catacombes zowel op microfische als op computerbestand gewoon het aantal verstuurde en de ontvangen berichten meten. Dit is echter beschermd en kan alleen gebeuren door een strafrechtelijk onderzoek. Me dunkt dat er voldoende aanwijzingen zijn om bij Endemol of het uitvoerend bedrijf Goldenbytes eens de administratie op te vragen.

Als er notabene aanwijzingen zijn dat iemand op zijn zolder dertig wietplantjes heeft staan wordt er al met veertig man een inval gepleegd. Hier wordt beweerd dat er voor miljoenen euro wordt gefraudeerd wat door zeker honderden (internet gebruikers) mensen wordt betwijfeld, er aangifte wordt gedaan bij de politie. Zie de finale van de TMF awards waar ook al in eerste instantie de keuze bekend was (Marco Borsato) en er later op de avond door Renate Verbaan nog werd aangespoord om te stemmen.

Er worden kamervragen gesteld door de SP en er gebeurt niets, dan begrijp ik Endemol wel en zou ook gewoon lekker doorgaan. Immers the show must go on, het is voor hun al moeilijk zat om een tvprogramma te maken van een concept wat zijn beste tijd heeft gehad en moet concurreren met vele soortgellijke formats.

Het zal mij overigens niets verbazen dat ze gek worden van deze negatieve publiciteit in landelijke bladen welke er voor zorgt dat kijkers afhaken en er lang zoveel als vroeger niet meer wordt gebeld/ gesmst.

Dat dit zo lang goed gaat is dat maar heel weing mensen binnen Endemol toegang hebben tot dit soort gegevens dit wordt namelijk door Goldenbytes gedaan een standalone bedrijf in Den Haag. Volgens hun gegevens op de website is de Nederlandse sms/to/tv markt 100 miljoen Euro groot welke zich de komende jaren gaat verdubbelen, me dunkt dus.

Het moosite zou zijn een groot artikel halverwege december in de Telegraaf waar haarfijn dit soort zaken aan de kaak worden gesteld. Ik weet zeker dat het ze tonnen gaat kosten op de finale avond als ultieme wraak van al die tv-kijkers die zich bedonderd voelen.

[ Bericht 6% gewijzigd door haloII op 12-11-2005 13:17:35 ]
  dinsdag 20 december 2005 @ 03:18:53 #292
691 luciano
ondertitelloos
pi_33236211
edit ( verkapte kick )
  dinsdag 20 december 2005 @ 09:43:49 #293
132652 Springsteen27
I Walk The Line
pi_33237785
Kwam dit tegen... Zal al wel ergens staan hier, maar ik plaats het toch maar!

Endemol fraudeert bij Big Brother

AALSMEER - Producent Endemol fraudeert bij de stemming van het populaire tv-programma Big Brother. Dat stelt de voormalige deelnemer Gert-Jan de Boer aan het programma dinsdag in De Telegraaf.

De 37-jarige man, die in 2001 in het Big-Brotherhuis woonde, stelt stukken in handen te hebben waaruit zou blijken dat niet de kijker maar Endemol het verloop van het programma bepaalt. Hij wil aangifte doen tegen de producent.

Ik heb draaiboeken van live uitzendingen gekregen van medewerkers van Endemol waaruit blijkt dat al dagen van tevoren vaststond wie in het huis mocht blijven wonen, zegt De Boer in De Telegraaf. Volgens hem moet minister Donner van Justitie keihard ingrijpen om een einde te maken aan het gesjoemel tijdens uitzendingen. Daarin wordt het publiek opgeroepen via smsjes en een telefoonnummer massaal zijn stem uit te brengen.

Kijkersbedrog

De Boer zegt tevens ontdekt te hebben dat er zogeheten lijstduwers worden benoemd. Kandidaten die goed scoren worden bewust onderaan in de ranking geplaatst om kijkers te stimuleren zo veel mogelijk te bellen. Dat is puur kijkersbedrog, aldus De Boer tegenover het dagblad. In 2001 zou niet Sandy maar hij volgens de computertellingen zijn uitgeroepen tot winnaar.

Maar dat kwam Endemol slecht uit vanwege andere belangen. Uit een brief van notariskantoor Schoemakers Reijnen Takken uit Hoofddorp, die De Boer in handen kreeg, zou tevens blijken dat er geen notarieel toezicht plaatsvindt tijdens de cruciale finalerondes. Daarin zou het notariskantoor, volgens de Ex-Big Brother, alleen bij de kijkersprijs van de bel- en sms-winnaar betrokken te zijn en niet bij het stemmen op kandidaten.

Endemol

Endemol ontkent in De Telegraaf dat er geknoeid wordt bij het programma. Wij verloochenen onze kijkers niet. Daarvoor maak je geen televisieprogrammas, aldus Endemol-directeur Paul Römer.
It's been a long time since we laughed together
It's been a long time since we cried
Raise your glass for the comrades we've lost
My friend it's been a long, long time
pi_33237808
Ja, is zelfs een speciaal topic over: Ex-bewoner Gert-Jan doet aangifte tegen Big Brother
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
  dinsdag 20 december 2005 @ 09:49:06 #295
132652 Springsteen27
I Walk The Line
pi_33237862
Mijn excuses CartWoman...in al mijn enthousiasme was ik direct op zoek gegaan naar dit topic...
It's been a long time since we laughed together
It's been a long time since we cried
Raise your glass for the comrades we've lost
My friend it's been a long, long time
pi_33237943
Geen probleem.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_33250294
En wie gaat er donderdag uit?
  † In Memoriam † dinsdag 20 december 2005 @ 21:56:58 #298
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_33258728
Allemaal behalve Joost.
  dinsdag 20 december 2005 @ 22:28:51 #299
131784 bhs
gestoorde gek
pi_33259925
Moet de winnaar blijven? Lullig zeg.
  dinsdag 20 december 2005 @ 22:33:59 #300
131784 bhs
gestoorde gek
pi_33260125
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 13:09 schreef haloII het volgende:
Het moosite zou zijn een groot artikel halverwege december in de Telegraaf waar haarfijn dit soort zaken aan de kaak worden gesteld. Ik weet zeker dat het ze tonnen gaat kosten op de finale avond als ultieme wraak van al die tv-kijkers die zich bedonderd voelen.
Dat is een hele mooie voorspelling zeg! Nu ken ik persoonlijk die hele Gert Jan niet, en ik wil je absoluut niet beledigen, maar HaloII... hoe heet jij eigenlijk?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')