Maar wat er ook wordt aangedragen, mensen blijven toch volhouden dat er gerommeld wordt.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:18 schreef Grobbenkuiken het volgende:
[..]
Een weldenkend mens heeft daar meer dan gemiddeld moeite mee.
quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 12:49 schreef smsfraude het volgende:
Ik heb dit verhaal uit eerste hand en is verteld door Gert-Jan van BBIII the battle . Hij heeft mij dit verteld in een kroeg was (is)
De persoon die dit topic opende ook.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:15 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Laten we het er op houden dat ik in een positie zit waarbij ik ietwat meer inzicht heb in dit soort zaken.
Dat doet Talpa niet. Dat helpt niet qua vertrouwen. Ook speelt een commercieel belang. Tsja.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:20 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Maar wat er ook wordt aangedragen, mensen blijven toch volhouden dat er gerommeld wordt.
Volgens mij zou Talpa de hele lijst van nummers + stem kunnen publiceren, en dan nog zouden mensen staan gillen dat het niet klopt.
dan moeten ze dat maar eens doen misschien ........quote:
quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:28 schreef luciano het volgende:
Anderzijds ben ik benieuwd wat het OM gaat doen naar aanleiding van mijn aangifte.
Duh, dat wilde ik zeggen, maar het kwam wat vaag uit de snavel.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:32 schreef luciano het volgende:
[..]
dan moeten ze dat maar eens doen misschien ........
Ik zou dat doen als ik werd beschuldigd van fraude ......
Als ze dat doen dan staan partijen als de SP weer vooraan in de rij te huilebalken over privacy en persoonsgegevens.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:32 schreef luciano het volgende:
[..]
dan moeten ze dat maar eens doen misschien ........
Ik zou dat doen als ik werd beschuldigd van fraude ......
Maandag in De Telegraaf: POSTER OP FOK! WOEDEND OP TALPA!quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:53 schreef luciano het volgende:
Ik heb tevens de telegraaf deze hele correspondentie welke gaande is gestuurd .
De privacy wet is ondergeschikt aan mogelijke gevallen waarbij de wet wordt overtreden ....... zou jij toch moeten weten als führerquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:51 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Als ze dat doen dan staan partijen als de SP weer vooraan in de rij te huilebalken over privacy en persoonsgegevens.
kan toch?quote:
........................................quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:57 schreef APK het volgende:
[..]
Maandag in De Telegraaf: POSTER OP FOK! WOEDEND OP TALPA!![]()
quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 20:00 schreef luciano het volgende:
[..]
........................................![]()
![]()
........................................
![]()
![]()
.....................................................................................................
Ik ben ook vrij wantrouwend, maar er is geen bewijs voor en als ik even advocaat van de duivel speel....quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:09 schreef APK het volgende:
[..]
[..]
Hé, blinde vink, verklaar jij dan even die verschillen in de stand tijdens de updates in de live-uitzending.![]()
Dan kost het wel veel extraquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:10 schreef APK het volgende:
[..]
Antwoord
We zitten al de hele dag te MSN-en.![]()
Bridget zegt toch: 'Dit is de huidige stand, maar je kunt nog stemmen'quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 20:13 schreef PC eend het volgende:
Ik ben ook vrij wantrouwend, maar er is geen bewijs voor en als ik even advocaat van de duivel speel....
Dat zijn tussenstanden, er is volgens mij nooit gezegd (wel gesuggereerd) dat het de 'real time' tussenstanden zijn.
De huidige (tussen)stand die word vrijgegevenquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 20:27 schreef APK het volgende:
[..]
Bridget zegt toch: 'Dit is de huidige stand, maar je kunt nog stemmen'
Fraude.quote:
quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:57 schreef APK het volgende:
[..]
Maandag in De Telegraaf: POSTER OP FOK! WOEDEND OP TALPA!![]()
Kan daar ook een cam opquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 20:31 schreef Loedertje het volgende:
[..]
3e manische geval op internetforum hangt zichzelf op.
quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 20:27 schreef APK het volgende:
[..]
Bridget zegt toch: 'Dit is de huidige stand, maar je kunt nog stemmen'
quote:Het stemmen vlak voor de exit heeft dus feitelijk geen effect meer. Of je moet met een grote groep vrienden vlak voor de finale massaal gaan bellen en sms’en”, aldus Reesink. Volgens de BB-kenner worden kijkers tijdens een live uitzending aangemoedigd om nog even te stemmen om het verschil te maken, terwijl de redactie dan al weet dat het verschil onoverbrugbaar is.
quote:Volgens Endemol-woordvoerder Jeroen van Waardenberg gaat de belrel om „een groot misverstand”. Samen met Talpa betreurt hij de blunder maar benadrukt dat er niet gerommeld is. „De toen nog voorbarige conclusie is getrokken op basis van de tussenstanden, die wezen in de richting van het wegzenden van Linda”. Om het nieuws na de officiële bevestiging van de einduitslag zo snel mogelijk op teletekst van Talpa te plaatsen, is het bericht over het vertrek van Linda klaargezet voor publicatie. De Endemol-woordvoerder ontkent bezweert dat alles eerlijk verloopt. "Het is echt fair play. Al besef ik dat het dramatisch is als dit soort dingen gebeuren. Dit kunnen we niet hebben. We staan er niet goed op."
Dat dan weer wel.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 20:46 schreef Jappie het volgende:
Geloel in de ruimte.......we worden al jaren geflest mit die bel en sms toestanden...notaris of geen notaris......het zijn gewoon een stelletje hoeren die een programma maken en dat voor het geld doen...niet voor ons...niet voor de eer...gewoon voor het geld...hoeren dus...ik maak me sterk dat een kamerlid daar iets aan zal kunnen verhelpen...het enige wat echt zou helpen is als collectief niet meer te bellen, maar goed...dat weet ik ...dat weten jullie...maar idd die arme pubertjes niet. Dus het lijkt erop dat ze er gewoon mee weg zullen blijven komen.
Tis uiteraard wel een goeie actie om dat kamerlid aan te schrijven...gewoon...uit leukigheid
Neh...dat hebben ze gerust wel onderzocht...ik denk dat de verontwaardiging tot op een bepaald punt juist uitnodigd om meer te gaan kijken...een soort van teasen dus zeg maar...mensen willen graag vol ongeloof ergens naar kijken zo lijkt het. Denk dat mensen van nature toch allemaal een soort van masochisten zijn.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 20:49 schreef PC eend het volgende:
Maar als ze tegen de stemmen van de kijkers ingaan, kan dat ook kijkers (dus geld) kosten toch?
Ik heb vorig week al aan Talpa gevraagd of ik alle cijfers mag hebben zodat ik bewijs heb dat er niet geknoeid wordt. Wat denk je?quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:20 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Maar wat er ook wordt aangedragen, mensen blijven toch volhouden dat er gerommeld wordt.
Volgens mij zou Talpa de hele lijst van nummers + stem kunnen publiceren, en dan nog zouden mensen staan gillen dat het niet klopt.
Ik begrijp niet dat je het niet kan volgen. Denk je nou echt dat Hummie die zwangere mevrouw er nu uit zou gooien ook al zou ze de meeste stemmen krijgen??? Mooi niet.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 17:04 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Nee, dat is de taak van justitie.
Daarnaast is die hele 'fraude' bij TMF ook al tot in den treure uitgelegd. Maar ja, sommige mensen willen het gewoon niet snappen.
[..]
Wat voor baat zou Talpa er bij hebben om de daadwerkelijke uitslag niet te volgen?
Ik hoor telkens mensen roepen dat ze dat doen om de kijkcijfers hoog te houden. Maar wanneer je de wil van de kijkers c.q. stemmers volgt, blijven ze toch juist kijken? Wat voor zin heeft het dan in godsnaam om die stemming te negeren? Ik kan dat soort kromme samenzweringstheorien echt niet volgen hoor
Ja, we willen kijkers trekken door de uitslag die de kijker bepaalt niet te volgen. Lekker logisch.
Euh, het probleem is dat ze volgens Talpa juist de meeste stemmen krijgt.quote:Op zondag 16 oktober 2005 00:52 schreef SCH het volgende:
Denk je nou echt dat Hummie die zwangere mevrouw er nu uit zou gooien ook al zou ze de meeste stemmen krijgen??? Mooi niet.
quote:Op zondag 16 oktober 2005 01:05 schreef APK het volgende:
[..]
Euh, het probleem is dat ze volgens Talpa juist de meeste stemmen krijgt.![]()
Kan ik me echt niet voorstellen, Talpa steekt er zelf een boel geld in om werknemers te laten sms-en.quote:Op zondag 16 oktober 2005 01:05 schreef APK het volgende:
[..]
Euh, het probleem is dat ze volgens Talpa juist de meeste stemmen krijgt.![]()
Ik wel, maar de halve 2de kamer leest mee.quote:
Jezus Jap, jij bent echt slecht in d's en t's! En tegelijkertijd geef je er door middel van je analyses blijk van dat je niet bepaald op je achterhoofd gevallen bent! ik kan het niet rijmen!quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 20:53 schreef Jappie het volgende:
[..]
Neh...dat hebben ze gerust wel onderzocht...ik denk dat de verontwaardiging tot op een bepaald punt juist uitnodigd om meer te gaan kijken...een soort van teasen dus zeg maar...mensen willen graag vol ongeloof ergens naar kijken zo lijkt het. Denk dat mensen van nature toch allemaal een soort van masochisten zijn.![]()
Oke, denk je dan. Zóu kunnen... klinkt nogal onwaarschijnlijk en buitengewoon dom want zoals bovenstaande poster al zegt, als je in 15 minuten 3% verliest, kun je in 20 minuten zeker ook 3% winnen dus zou het een uiterst voorbarige conclusie zijn.quote:"De voorbarige conclusie is getrokken op basis van de tussenstanden. Die wezen in de richting van Linda's vertrek", zo verklaarde een woordvoerder van Endemol vandaag. "Om het nieuws na de officiële bevestiging van de einduitslag zo snel mogelijk op teletekst te plaatsen, is het bericht klaargezet voor publicatie." Door een foutje verscheen het bericht echter direct op de tekstpagina's. "Endemol Nederland en Talpa betreuren de gang van zaken, maar staan in voor een eerlijk verloop van de stemming die automatisch verloopt", aldus de zegspersoon.
Pardon??quote:Media-wetenschapper Maarten Reesink beaamt in De Telegraaf dat de redactie van Big Brother vaak op basis van de ontwikkeling van de stemming een paar dagen van te voren al kan inschatten wie het veld moet ruimen.
Theoretisch wel, maar in de praktijk niet. Dat zou namelijk betekenen dat het stemgedrag in die laatste 20 minuten compleet anders is dan in de periode daarvoor, en dat is nogal onwaarschijnlijk. Maar goed, het zou eerlijker zijnoverkomen als Talpa naast de percentages ook het werkelijk aantal stemmen in beeld laat zien.quote:Op zondag 16 oktober 2005 08:05 schreef luciano het volgende:
Als de tussenstand , tussen de eerste getoonde tussenstand op tv , welke 2 procent in het VOORDEEL was van Linda t.o.v. Rob , EN de tweede op tv getoonde tussenstand , waarin Linda 1 procent ACHTER ligt t.o.v. Rob binnen , laten we zeggen 15 á 20 minuten ? kan veranderen , m.a.w. ze verliest in 15 á 20 minuten tijd 3 procent t.o.v. Rob .............. dan is het toch ZEER ZEKER WEL MOGELIJK om in de resterende 20 á 25 minuten , gedurende welke het bericht op teletekst stond de ACHTERSTAND VAN SLECHTS 1 PROCENT IN TE LOPEN OP ROB lijkt mij ....... !!!!!!!!
Het tellen van de stemmen gebeurt dus wel degelijk eerlijk, beweer jij, Tanjalies. Ik weet van eerdere edities dat je "in het wereldje" zit. Ik geloof eerlijk gezegd ook niet dat BB zijn vingers wil branden aan stemfraude. Blijft nog wel een ander punt: BB weet tijdens de uitzending al definitief wie er uitgaat, terwijl men aan de kijkers nog wel suggereert dat ze invloed hebben. Bovendien goochelen ze met de percentages. Het is namelijk nog nóóit voorgekomen dat het niét spannend was. Beetje toevallig, dat het echt élke keer weer zo'n nek-aan-nek-race is, en dat het nooit eens een keer van begin af aan volkomen duidelijk is wie het huis uit moet.quote:Op zondag 16 oktober 2005 10:44 schreef tanjalies het volgende:
Van af de nominatie was het duidelijk dat Linda de minste stemmen zou krijgen. De tussenstanden zoals die bij Endemol iedere dag binnen gekomen zijn hebben dat duidelijk aangegeven. Het is gebruikelijk dat er omwille van de belinkomsten een spannende exituitzending wordt gemaakt. 30 % van de totale bellers bellen op de donderdag avond, maar dan moeten ze wel de gedachte hebben dat ze nog invloed kunnen uitoefenen. Het vertrek van Linda was op basis van de stemming juist. De oplichting bestaat dus alleen uit een valse voorspiegeling tijdens de uitzending. Omdat het deze keer zo duidelijk was dat Linda er uit zou gaan is de info daarover te weinig snel doorgegeven en geplaatst.
Huh, waarom Lieske?quote:Op zondag 16 oktober 2005 12:52 schreef tanjalies het volgende:
Gert
Als ze het niet zo zouden doen kost het een klap met geld. In principe houden ze zo veel als mogelijk de werkelijk aan van de tellingen aan. Waarom ook niet. Maar als het volgens de productie nodig is dan wordt er bijgestuurd. Zo denk ik dat Lieske de volgende is die vertrekt en daarna Menno. De nieuwe weekopdracht. Ik geef je een hint. Iets voor de baby maken.
De idioten waar het geld naartoe gaat verdienen het niet.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 13:39 schreef VeX- het volgende:
Goed zo, de idioten die stemmen verdienen dit welhaast.
quote:Op zondag 16 oktober 2005 04:42 schreef Gert het volgende:
[..]
Jezus Jap, jij bent echt slecht in d's en t's! En tegelijkertijd geef je er door middel van je analyses blijk van dat je niet bepaald op je achterhoofd gevallen bent! ik kan het niet rijmen!
Misschien nog mar een keer meeten?![]()
Met terugwerkende kracht vind ik dat Gert-Jan niet had moeten winnen, de sukkel met z'n GHB drogeer-geintje.......quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 13:03 schreef cuall het volgende:
Ik verbaas me hier niet over. Ik vond ook dat Gert Jan moest winnen en was ervan overtuigd dat er gerommeld werd met de stemmen.
quote:Op zondag 16 oktober 2005 12:52 schreef tanjalies het volgende:
De nieuwe weekopdracht. Ik geef je een hint. Iets voor de baby maken.
Eerst Lieske en Menno er uit, tot die tijd blijf je maar lekker aan dat kruis hangen.quote:Op zondag 16 oktober 2005 19:27 schreef SCH het volgende:
Ik zie dit topic maar als een soort eerherstel
Dat Big Brother doorgestoken kaart zou zijn, daar werd hier in de vorige eeuw al over gediscussieerd, toen jij nog láng geen user was.quote:Op zondag 16 oktober 2005 19:27 schreef SCH het volgende:
Ik werd op Fok ooit aan het kruis genageld omdat ik vaststelde dat Idols van bedrog aan elkaar hing. Hoe ik het in mijn hoofd haalde dat het doorgestoken kaart zou zijn en dat de stem van de kijker niet gerespecteerd zou worden.
Ik zie dit topic maar als een soort eerherstel
quote:Op zondag 16 oktober 2005 19:31 schreef APK het volgende:
[..]
Eerst Lieske en Menno er uit, tot die tijd blijf je maar lekker aan dat kruis hangen.
Tanjalies heeft meestal gelijkquote:Op zondag 16 oktober 2005 19:31 schreef APK het volgende:
[..]
Eerst Lieske en Menno er uit, tot die tijd blijf je maar lekker aan dat kruis hangen.
nog erger......meewerken aan oplichting voor een rottige 6ct , ik mag lijen dat al die moderators RSI in hun jatten krijgen.......quote:Op zondag 16 oktober 2005 15:53 schreef LostFormat het volgende:
6 cent.
Ach, als je zelf maar snapt wat je post.quote:Op zondag 16 oktober 2005 20:27 schreef Gigageil het volgende:
ik mag lijen dat al die moderators RSI in hun jatten krijgen.......
...je bedoelt dus operatorsquote:Op zondag 16 oktober 2005 20:27 schreef Gigageil het volgende:
[..]
nog erger......meewerken aan oplichting voor een rottige 6ct , ik mag lijen dat al die moderators RSI in hun jatten krijgen.......
Ik heb nimmer gesmst en ga het niet doen, ook... ondanks dat retegraag die Rob had zien vertrekken...quote:Op zondag 16 oktober 2005 22:31 schreef JohnDope het volgende:
Zijn we allemaal dom en naief en geloofden we tot voor kort in de heiligheid der SMS en zetten we de discussie voort........ Of zijn we intelligent of doen we ons intelligent voor en zwijgen het verder dood?
Ik vind die rob eindelijk een beetje cool worden.quote:Op zondag 16 oktober 2005 22:37 schreef ridder204 het volgende:
[..]
Ik heb nimmer gesmst en ga het niet doen, ook... ondanks dat retegraag die Rob had zien vertrekken...Misschien zou er een topic gestart moeten worden met de vraag wie hoe vaak gesmst heeft de afgelopen weken...
De einduitslag, dus degene die er uitvliegt, is ook in 100% van de gevallen anders dan de laatste tussenuitslag.quote:Op zondag 16 oktober 2005 12:01 schreef Gert het volgende:
Het is namelijk nog nóóit voorgekomen dat het niét spannend was. Beetje toevallig, dat het echt élke keer weer zo'n nek-aan-nek-race is, en dat het nooit eens een keer van begin af aan volkomen duidelijk is wie het huis uit moet.
Bij BB heeft de beller 0% invloed op de uitslag, dat lijkt me nu na al die jaren toch wel duidelijk, alleen al gezien de statistisch absoluut onmogelijke tussenstanden. Het voert me nu te ver om je de beginselen van moderne statistiek bij te brengen, maar wie dit zelf niet ziet, moet dat maar aannemen van degenen die wél iets van statistiek weten.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 20:28 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
"We spreken van een kansspel als een deelnemer geen (overwegende) invloed heeft op de uitslag."
Dit is bij BB al overduidelijk niet het geval. Gedrag t.o.v. je medebewoners is al van invloed op een eventuele nominatie, en dus heeft de deelnemer invloed op de uitslag. In die zin is het voor de deelnemers geen kansspel
En ik kan je vertellen dat, ondanks je leuke statistische berekeningen, het wel degelijk mogelijk is. Ik wil je e.e.a best privé nedaer toelichten, maar niet hier.quote:Op maandag 17 oktober 2005 09:56 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Bij BB heeft de beller 0% invloed op de uitslag, dat lijkt me nu na al die jaren toch wel duidelijk, alleen al gezien de statistisch absoluut onmogelijke tussenstanden. Het voert me nu te ver om je de beginselen van moderne statistiek bij te brengen, maar wie dit zelf niet ziet, moet dat maar aannemen van degenen die wél iets van statistiek weten.
Tsja, als je zo gaat beginnen is het eind zoek natuurlijk. Volgens justitie valt iets dergelijks niet onder een kansspel, maar als jij het beter weet....quote:Dát de deelnemers zich anders gedragen dan ze zijn om maar niet genomineerd te worden heeft daar totaal niets mee te maken. Bellen en SMS-en om vervolgens via loting een prijsje te winnen maakt van dat spelletje natuurlijk wel degelijk een kansspel. Waarbij ik me zelfs afvraag of BB überhaupt wel prijzen uitkeert, maar dat terzijde.
Nee, die heeft weinig over mij te zeggen.quote:Op maandag 17 oktober 2005 09:49 schreef SCH het volgende:
Waar is JMG nou, het werd net gezellig...
Spreekverbod van Hummie?
Maar wel iets?quote:Op maandag 17 oktober 2005 10:39 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Nee, die heeft weinig over mij te zeggen.
quote:Op maandag 17 oktober 2005 10:37 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Ik wil je e.e.a best privé nedaer toelichten, maar niet hier.
Natuurlijk is het theoretisch mogelijk, net zoals jij 15 x achter elkaar de hoofdprijs in de Staatsloterij kunt winnen. De kans daarop is statistisch echter te verwaarlozen.quote:Op maandag 17 oktober 2005 10:37 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
En ik kan je vertellen dat, ondanks je leuke statistische berekeningen, het wel degelijk mogelijk is. Ik wil je e.e.a best privé nedaer toelichten, maar niet hier.
Ja, ik weet het inderdaad beter:quote:Tsja, als je zo gaat beginnen is het eind zoek natuurlijk. Volgens justitie valt iets dergelijks niet onder een kansspel, maar als jij het beter weet....
Ik stel hier dus dat de deelnemer géén (overwegende) invloed heeft op de uitslag. Je kunt bellen en SMS-en wat je wilt, $jonnie en Hummie bepalen het verloop van BB. Laat hún maar bewijzen dat het er wél eerlijk aan toe gaat, bijvoorbeeld door het inschakelen van een notaris, die dan bij voorkeur niet 'De Mol' als achternaam heeft, ze incasseren immers wel de euro's van goedgelovige TV-kijkers.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 20:28 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Juridisch staat een kansspel als volgt gedefinieerd:
"We spreken van een kansspel als een deelnemer geen (overwegende) invloed heeft op de uitslag."
En ik stel dat dat niet zo is.quote:Op maandag 17 oktober 2005 11:39 schreef Cynix ® het volgende:
Ik stel hier dus dat de deelnemer géén (overwegende) invloed heeft op de uitslag. Je kunt bellen en SMS-en wat je wilt, $jonnie en Hummie bepalen het verloop van BB.
Nou, succes met bellen en SMS-en dan. En eeh, we horen het nog wel als je iets wint, ok?quote:Op maandag 17 oktober 2005 11:45 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
En ik stel dat dat niet zo is.
Het 'spannend maken' (bijvoorbeeld op de manier zoals zwartkijken heeft beschreven) is nog geen fraude. Het verandert namelijk niets aan de daadwerkelijke uitslag in absolute stemmen. Dat is wat hier gesuggereerd wordt, en dat wordt pertinent niet gedaan.quote:Op maandag 17 oktober 2005 11:57 schreef tanjalies het volgende:
Cynix heeft gelijk. Als en ik zeg nadrukkelijk als BB het nodigt acht om in te grijpen in wat dan ook, dus ook bij wie er wanneer vertrekken moet, dan doen ze dat. Dat is nu precies het format van BB. Jammer dat zo veel dat hier niet willen begrijpen. Ik geef toe dat de kijker daardoor geregeld vals of niet kompleet wordt voorgelicht. Het spannend maken tijdens de donderdag uitzending gebeurd bij alle vergelijkbare programma's. Niet goed te praten, maar om daar nu zoveel ophef over te maken.
Maar JMG, beweer jij dan met droge ogen dat zwangere Tanja er uit was geknikkerd door Hummie als zij de minste stemmen van de kijker had gekregen???quote:Op maandag 17 oktober 2005 11:45 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
En ik stel dat dat niet zo is.
Ach, ophef. Ik eet, drink of slaap er geen seconde minder om, hoor. Maar ík belde of SMS-te toch al niet. Onjuiste tussenstanden presenteren om daarmee kijkers over de streep te trekken om toch nóg maar een keer te bellen of te SMS-en is óók gewoon oplichting. En dan kan JMG wel beweren dat de eindstanden wél altijd kloppen, ík ben daar niet van overtuigd. Daarvoor rommelt BB mij toch echt iets teveel met de tussenstanden.quote:Op maandag 17 oktober 2005 11:57 schreef tanjalies het volgende:
Niet goed te praten, maar om daar nu zoveel ophef over te maken.
Eerlijk gezegd, geen idee. Maar ze had niet de minste stemmen, dus waarom zou je je druk maken om een scenario wat niet heeft gespeeld?quote:Op maandag 17 oktober 2005 12:17 schreef SCH het volgende:
[..]
Maar JMG, beweer jij dan met droge ogen dat zwangere Tanja er uit was geknikkerd door Hummie als zij de minste stemmen van de kijker had gekregen???
Behalve als BB dat nodig acht.quote:Op maandag 17 oktober 2005 12:10 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Het verandert namelijk niets aan de daadwerkelijke uitslag in absolute stemmen. Dat is wat hier gesuggereerd wordt, en dat wordt pertinent niet gedaan.
Okay. Ik denk het wel te weten.quote:Op maandag 17 oktober 2005 12:23 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Eerlijk gezegd, geen idee.
Natuurlijk zal Hummie niet zómaar iemand anders er uit gooien dan waar het minst voor gebeld is als daar geen reden voor is. Zeker niet als dat toch al binnen "het plaatje" paste. Waarom zou ze ook? Bij mij hebben ze iig het laatste restje vertrouwen verloren na de ongeloofwaardige tussenstanden elke keer weer. In 100% van de gevallen verlaat uiteindelijk iemand anders het BB-huis dan de tussenstanden aangeven. Wie dát nog toeval noemt is naïef en verdíent het om bedrogen te worden. Dat begon ovrigens al bij BB1.quote:Op maandag 17 oktober 2005 12:25 schreef Gert het volgende:
Het lijkt me tevens aannemelijk dat het over het algemeen niét gebeurt.
Ik vind het feit dat iemand die aan het begint laagste staat, uiteindelijk niet het huis verlaat, niet eens zó gek. Al is 100% wel erg veel (we zullen het blijven volgen).quote:Op maandag 17 oktober 2005 12:34 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Natuurlijk zal Hummie niet zómaar iemand anders er uit gooien dan waar het minst voor gebeld is als daar geen reden voor is. Zeker niet als dat toch al binnen "het plaatje" paste. Waarom zou ze ook? Bij mij hebben ze iig het laatste restje vertrouwen verloren na de ongeloofwaardige tussenstanden elke keer weer. In 100% van de gevallen verlaat uiteindelijk iemand anders het BB-huis dan de tussenstanden aangeven. Wie dát nog toeval noemt is naïef en verdíent het om bedrogen te worden. Dat begon ovrigens al bij BB1.
Ook dit geloof ik niet. Ik heb inmiddels heel wat sites bekeken en overal lees ik negatieve reacties over Tanja. Op de Talpa site zijn de reacties zeker niet vleiend en ervan uitgaand dat hier ook stemmers tussen zitten kan ik niet geloven dat Tanja zo hoog kan staan.quote:Op maandag 17 oktober 2005 12:23 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd, geen idee. Maar ze had niet de minste stemmen, dus waarom zou je je druk maken om een scenario wat niet heeft gespeeld?
Waarom geven ze de cijfers niet vrij? Ik heb een mailtje gestuurd dat ik graag alle SMS en telefoon getallen zou willen hebben zodat ik mezelf ervan kon overtuigen dat er geen vuil spel van Talpa is maar ze reageren helemaal niet. Niet eens een mailtje dat ik niets zal krijgen. Nee, doodse stilte van Talpa kant.quote:Op maandag 17 oktober 2005 12:10 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Het 'spannend maken' (bijvoorbeeld op de manier zoals zwartkijken heeft beschreven) is nog geen fraude. Het verandert namelijk niets aan de daadwerkelijke uitslag in absolute stemmen. Dat is wat hier gesuggereerd wordt, en dat wordt pertinent niet gedaan.
Waar haal jij eigenlijk die stellige wijsheid vandaanquote:Op maandag 17 oktober 2005 12:23 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Maar ze had niet de minste stemmen, dus waarom zou je je druk maken om een scenario wat niet heeft gespeeld?
quote:Op maandag 17 oktober 2005 12:23 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd, geen idee. Maar ze had niet de minste stemmen, dus waarom zou je je druk maken om een scenario wat niet heeft gespeeld?
Voor hetzelfde geld heeft BB nog een zwangere op de reservebank zitten.
Je kunt je net zo goed afvragen of BB gecancelled zou zijn als de kijkcijfers dramatisch waren. Maar dat IS niet zo, dus waarom een drama maken van een fictief scenario?
Heeej HALLOquote:Op maandag 17 oktober 2005 12:44 schreef cuall het volgende:
[..]
Ook dit geloof ik niet. Ik heb inmiddels heel wat sites bekeken en overal lees ik negatieve reacties over Tanja. Op de Talpa site zijn de reacties zeker niet vleiend en ervan uitgaand dat hier ook stemmers tussen zitten kan ik niet geloven dat Tanja zo hoog kan staan.
Ik geloof eerder dat Talpa zelf de betreffende SMS-jes verstuurd, daar waar zij het nodig achten. Dat de score van Tanja uiteindelijk zo hoog is, komt niet door de kijkers.......of het zou zo moeten zijn dat die (pro Tanja) geen reacties plaatsen op de diverse sites, wat ik me toch echt niet kan voorstellen.
Maar goed, het blijft een programma van Talpa en die heeft de regie.![]()
quote:Op maandag 17 oktober 2005 17:38 schreef PC eend het volgende:
[..]
Heeej HALLO
Sta ik op je ignore list ofzo?![]()
![]()
Jij zegt dat er geen pro Tanja posters zijn....quote:Op maandag 17 oktober 2005 18:04 schreef cuall het volgende:
[..]
hoezo lieffie, kreeg je te weinig aandacht
![]()
PC eend een dikke knuffel geeft
quote:Op maandag 17 oktober 2005 18:08 schreef PC eend het volgende:
[..]
Jij zegt dat er geen pro Tanja posters zijn....
Ik heb er zowat RSI van opgelopen
Je schatting is echt véél en véél te hoog.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 09:27 schreef Faceoff het volgende:
Ik weet niet hoeveel mensen er elke keer sms'en maar voor het gemak pak ik even een miljoen. (veel mensen zullen ook wel dubbel sms'en).
1 procent daarvan is al 10000 mensen. en gezien de veranderingen in de laatste uren lijkt me dat ERG onwaarschijnlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |