abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † maandag 17 oktober 2005 @ 11:44:16 #176
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_31508233
Je redenering dat Talpa het beste de kijkerswensen zou kunnen volgen om die kijkers te plezieren, en dus te behouden, gaat ook al niet op. We weten uit ervaring dat kijkers doorgaans de kleurrijkste types er het eerst uitstemmen om vervolgens af te haken als de saaiste bewoners overblijven. En daar proberen Hummie c.s. ons misschien wel met de beste bedoelingen tegen te beschermen. Ik zeg dan ook nergens dat kijkers slim zijn, maar het blijft dan wel oplichting, hoe je het ook wendt of keert.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_31508259
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 11:39 schreef Cynix ® het volgende:
Ik stel hier dus dat de deelnemer géén (overwegende) invloed heeft op de uitslag. Je kunt bellen en SMS-en wat je wilt, $jonnie en Hummie bepalen het verloop van BB.
En ik stel dat dat niet zo is.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  † In Memoriam † maandag 17 oktober 2005 @ 11:49:29 #178
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_31508318
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 11:45 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Nou, succes met bellen en SMS-en dan. En eeh, we horen het nog wel als je iets wint, ok?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
pi_31508490
Cynix heeft gelijk. Als en ik zeg nadrukkelijk als BB het nodigt acht om in te grijpen in wat dan ook, dus ook bij wie er wanneer vertrekken moet, dan doen ze dat. Dat is nu precies het format van BB. Jammer dat zo veel dat hier niet willen begrijpen. Ik geef toe dat de kijker daardoor geregeld vals of niet kompleet wordt voorgelicht. Het spannend maken tijdens de donderdag uitzending gebeurd bij alle vergelijkbare programma's. Niet goed te praten, maar om daar nu zoveel ophef over te maken.
pi_31508764
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 11:57 schreef tanjalies het volgende:
Cynix heeft gelijk. Als en ik zeg nadrukkelijk als BB het nodigt acht om in te grijpen in wat dan ook, dus ook bij wie er wanneer vertrekken moet, dan doen ze dat. Dat is nu precies het format van BB. Jammer dat zo veel dat hier niet willen begrijpen. Ik geef toe dat de kijker daardoor geregeld vals of niet kompleet wordt voorgelicht. Het spannend maken tijdens de donderdag uitzending gebeurd bij alle vergelijkbare programma's. Niet goed te praten, maar om daar nu zoveel ophef over te maken.
Het 'spannend maken' (bijvoorbeeld op de manier zoals zwartkijken heeft beschreven) is nog geen fraude. Het verandert namelijk niets aan de daadwerkelijke uitslag in absolute stemmen. Dat is wat hier gesuggereerd wordt, en dat wordt pertinent niet gedaan.
pi_31508861
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 11:45 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Maar JMG, beweer jij dan met droge ogen dat zwangere Tanja er uit was geknikkerd door Hummie als zij de minste stemmen van de kijker had gekregen???
  † In Memoriam † maandag 17 oktober 2005 @ 12:22:09 #182
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_31508953
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 11:57 schreef tanjalies het volgende:
Niet goed te praten, maar om daar nu zoveel ophef over te maken.
Ach, ophef. Ik eet, drink of slaap er geen seconde minder om, hoor. Maar ík belde of SMS-te toch al niet. Onjuiste tussenstanden presenteren om daarmee kijkers over de streep te trekken om toch nóg maar een keer te bellen of te SMS-en is óók gewoon oplichting. En dan kan JMG wel beweren dat de eindstanden wél altijd kloppen, ík ben daar niet van overtuigd. Daarvoor rommelt BB mij toch echt iets teveel met de tussenstanden.

Ik leg hierbij simpelweg de bewijslast bij BB neer om mij te overtuigen dat men integer omgaat met onze belletjes en SMS-jes. Kan of wil men dat niet, dan pleit ik voor een wettelijke regeling om dat af te dwingen.
pi_31508975
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 12:17 schreef SCH het volgende:

[..]

Maar JMG, beweer jij dan met droge ogen dat zwangere Tanja er uit was geknikkerd door Hummie als zij de minste stemmen van de kijker had gekregen???
Eerlijk gezegd, geen idee. Maar ze had niet de minste stemmen, dus waarom zou je je druk maken om een scenario wat niet heeft gespeeld?

Voor hetzelfde geld heeft BB nog een zwangere op de reservebank zitten.

Je kunt je net zo goed afvragen of BB gecancelled zou zijn als de kijkcijfers dramatisch waren. Maar dat IS niet zo, dus waarom een drama maken van een fictief scenario?
  Moderator maandag 17 oktober 2005 @ 12:25:17 #184
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_31509013
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 12:10 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Het verandert namelijk niets aan de daadwerkelijke uitslag in absolute stemmen. Dat is wat hier gesuggereerd wordt, en dat wordt pertinent niet gedaan.
Behalve als BB dat nodig acht.

Tanjalies heeft door de jaren heen aardig wat krediet opgebouwd met 'voorspellingen' en inkijkjes in het wereldje. Hij beweert dat het soms (!) wél gebeurt, bijvoorbeeld omdat er een plot bedacht is rond een bepaalde persoon. Dat lijkt me heel aannemelijk.
Het lijkt me tevens aannemelijk dat het over het algemeen niét gebeurt.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_31509073
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 12:23 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Eerlijk gezegd, geen idee.
Okay. Ik denk het wel te weten.

BB zal wel gek zijn haar er uit te laten en of ze niet de minste stemmen had, dat is natuurlijk jouw opinie. Ik denk dat ze bij de leiding wel enigszins kijken naar het stemgedrag maar dat ze zelfs het scenario al lang hebben uitgestippeld.

De kijkcijfers vallen trouwens toch niet echt mee in vergelijking met eerdere seizoenen?
  † In Memoriam † maandag 17 oktober 2005 @ 12:34:00 #186
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_31509140
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 12:25 schreef Gert het volgende:
Het lijkt me tevens aannemelijk dat het over het algemeen niét gebeurt.
Natuurlijk zal Hummie niet zómaar iemand anders er uit gooien dan waar het minst voor gebeld is als daar geen reden voor is. Zeker niet als dat toch al binnen "het plaatje" paste. Waarom zou ze ook? Bij mij hebben ze iig het laatste restje vertrouwen verloren na de ongeloofwaardige tussenstanden elke keer weer. In 100% van de gevallen verlaat uiteindelijk iemand anders het BB-huis dan de tussenstanden aangeven. Wie dát nog toeval noemt is naïef en verdíent het om bedrogen te worden. Dat begon ovrigens al bij BB1.
  Moderator maandag 17 oktober 2005 @ 12:42:44 #187
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_31509281
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 12:34 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Natuurlijk zal Hummie niet zómaar iemand anders er uit gooien dan waar het minst voor gebeld is als daar geen reden voor is. Zeker niet als dat toch al binnen "het plaatje" paste. Waarom zou ze ook? Bij mij hebben ze iig het laatste restje vertrouwen verloren na de ongeloofwaardige tussenstanden elke keer weer. In 100% van de gevallen verlaat uiteindelijk iemand anders het BB-huis dan de tussenstanden aangeven. Wie dát nog toeval noemt is naïef en verdíent het om bedrogen te worden. Dat begon ovrigens al bij BB1.
Ik vind het feit dat iemand die aan het begint laagste staat, uiteindelijk niet het huis verlaat, niet eens zó gek. Al is 100% wel erg veel (we zullen het blijven volgen).
Ongeloofwaardiger vind ik het, dat het echt áltijd een nek-aan-nekrace is.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_31509306
quote:

[..]

Eerlijk gezegd, geen idee. Maar ze had niet de minste stemmen, dus waarom zou je je druk maken om een scenario wat niet heeft gespeeld?
Ook dit geloof ik niet. Ik heb inmiddels heel wat sites bekeken en overal lees ik negatieve reacties over Tanja. Op de Talpa site zijn de reacties zeker niet vleiend en ervan uitgaand dat hier ook stemmers tussen zitten kan ik niet geloven dat Tanja zo hoog kan staan.

Ik geloof eerder dat Talpa zelf de betreffende SMS-jes verstuurd, daar waar zij het nodig achten. Dat de score van Tanja uiteindelijk zo hoog is, komt niet door de kijkers. ......of het zou zo moeten zijn dat die (pro Tanja) geen reacties plaatsen op de diverse sites, wat ik me toch echt niet kan voorstellen.

Maar goed, het blijft een programma van Talpa en die heeft de regie.
  maandag 17 oktober 2005 @ 13:51:07 #189
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_31510743
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 12:10 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Het 'spannend maken' (bijvoorbeeld op de manier zoals zwartkijken heeft beschreven) is nog geen fraude. Het verandert namelijk niets aan de daadwerkelijke uitslag in absolute stemmen. Dat is wat hier gesuggereerd wordt, en dat wordt pertinent niet gedaan.
Waarom geven ze de cijfers niet vrij? Ik heb een mailtje gestuurd dat ik graag alle SMS en telefoon getallen zou willen hebben zodat ik mezelf ervan kon overtuigen dat er geen vuil spel van Talpa is maar ze reageren helemaal niet. Niet eens een mailtje dat ik niets zal krijgen. Nee, doodse stilte van Talpa kant.
  maandag 17 oktober 2005 @ 14:17:33 #190
6941 APK
Factual, I think.
pi_31511394
quote:

Maar ze had niet de minste stemmen, dus waarom zou je je druk maken om een scenario wat niet heeft gespeeld?
Waar haal jij eigenlijk die stellige wijsheid vandaan
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  maandag 17 oktober 2005 @ 15:24:17 #191
57728 Xitami
? = 2b || !2b
pi_31512487
quote:

[..]

Voor hetzelfde geld heeft BB nog een zwangere op de reservebank zitten.

Je kunt je net zo goed afvragen of BB gecancelled zou zijn als de kijkcijfers dramatisch waren. Maar dat IS niet zo, dus waarom een drama maken van een fictief scenario?

Eensch. Kunnen we niet gewoon allemaal es naar buiten gaan, genieten van 't tot nu toe nog mooie weer, en ons allemaal niet zo druk maken over een of ander stom belspelletje?
From the ashes...
  maandag 17 oktober 2005 @ 15:33:04 #192
125528 Gigageil
Toevallig wel !
pi_31512577
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 22:21 schreef ridder204 het volgende:

[..]

...je bedoelt dus operators
Hehehehe je hebt helemaal gelijk.....
pi_31514312
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 12:44 schreef cuall het volgende:

[..]

Ook dit geloof ik niet. Ik heb inmiddels heel wat sites bekeken en overal lees ik negatieve reacties over Tanja. Op de Talpa site zijn de reacties zeker niet vleiend en ervan uitgaand dat hier ook stemmers tussen zitten kan ik niet geloven dat Tanja zo hoog kan staan.

Ik geloof eerder dat Talpa zelf de betreffende SMS-jes verstuurd, daar waar zij het nodig achten. Dat de score van Tanja uiteindelijk zo hoog is, komt niet door de kijkers. ......of het zou zo moeten zijn dat die (pro Tanja) geen reacties plaatsen op de diverse sites, wat ik me toch echt niet kan voorstellen.

Maar goed, het blijft een programma van Talpa en die heeft de regie.
Heeej HALLO
Sta ik op je ignore list ofzo?
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
pi_31514823
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 17:38 schreef PC eend het volgende:

[..]

Heeej HALLO
Sta ik op je ignore list ofzo?
hoezo lieffie, kreeg je te weinig aandacht

PC eend een dikke knuffel geeft
pi_31514892
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 18:04 schreef cuall het volgende:

[..]

hoezo lieffie, kreeg je te weinig aandacht

PC eend een dikke knuffel geeft
Jij zegt dat er geen pro Tanja posters zijn....
Ik heb er zowat RSI van opgelopen
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
pi_31515099
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 18:08 schreef PC eend het volgende:

[..]

Jij zegt dat er geen pro Tanja posters zijn....
Ik heb er zowat RSI van opgelopen
Oh bedoelde je dat
Ik ontken ook niet dat er voorstanders zijn voor Tanja, maar ik denk niet dat zij de meerderheid vormen.

Correctie: Pro-Tanja - de familie Slangenberg, PC eend en Talpa

edit: eigenlijk tel jij niet echt mee PC eend, je stemt alleen op Tanja omdat je een sneaky kierenkijker bent en je geen lor om haar geeft, maar alleen op het moment zit te wachten dat je haar in d'r spleet kunt kijken

Maar goed een stem is een stem

[ Bericht 10% gewijzigd door cuall op 17-10-2005 19:19:32 ]
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 09:27:29 #197
29605 Faceoff
Sapperdedosiejo
pi_31527238
Het is altijd een nek a nek race omdat alle favorieten dan nog een kans lijken te hebben.
Als jij een enorme fan van linda (of wie dan ook bent) en je ziet dat ze 1% achter staat. Dan gaat er in je hoofd een proces aan de gang die jou verteld dat die ene procent nog wel in te halen is en dat jij dat wel even wil regelen (Dan heb ik het over 90% van de mensen die hier schreeuwen dat bewoner X zo te gek is). Als ze dat bij al de drie genomineerden even doen, dan zal dat veel stemmen uitlokken + ze kunnen aan het einde gewoon degene die ze zelf weg willen hebben net iets minder geven. Het enige rare eraan idd is dat zelf dat ene procentje verschil in dat laatste (half) uur moeilijk te maken is.

Ik weet niet hoeveel mensen er elke keer sms'en maar voor het gemak pak ik even een miljoen. (veel mensen zullen ook wel dubbel sms'en).

1 procent daarvan is al 10000 mensen. en gezien de veranderingen in de laatste uren lijkt me dat ERG onwaarschijnlijk.
  Moderator dinsdag 18 oktober 2005 @ 14:06:03 #198
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_31533929
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 09:27 schreef Faceoff het volgende:

Ik weet niet hoeveel mensen er elke keer sms'en maar voor het gemak pak ik even een miljoen. (veel mensen zullen ook wel dubbel sms'en).

1 procent daarvan is al 10000 mensen. en gezien de veranderingen in de laatste uren lijkt me dat ERG onwaarschijnlijk.
Je schatting is echt véél en véél te hoog.
Ik heb begrepen (van iemand op het forum die iemand kent etc) dat er zo'n 10.000 sms-jes per nominatieronde verstuurd worden.
Laat er nu ook nog eens een zelfde aantal belletjes binnenkomen. Dan hebben we het over 20.000 in totaal. 1% is dan ineens 200 stemmen, en dat is wel degelijk een verschil dat weg te werken is.
pi_31535332
wie heeft er hier allemaal gesmst dan? misschien kunnen we kijken of het overeenkomt..
Ikzelf heb in totaal 4! smsjes gestuurd.. (dat ik dat hier toe durf te geven zeg!!)

2 voor TANJA en 2 voor LINDA... zodat rob eruit zou gaan.... helaas...
Babe In Totale Control of Herself
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 15:06:47 #200
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_31535526
Oke ik geef toe: 3 SMSjes voor Linda .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')