Tevens hebben nieuwetijdskinderen enorm veel overeenkomsten met HSP (hoog sensitief persoon) personen. Ik vraag me overigens af of HSP mensen ook indigo kinderen zijn?quote:Hieronder heb ik zo veel mogelijk algemene kenmerken van NTK proberen te geven. Als je niet voldoet aan alle kenmerken, dat wil dan nog niet zeggen dat je geen NTK bent. Het gaat erom je te herkennen in enkele van de onderstaande symptomen:
- de wijze uitspraken
- zich erg betrokken voelen bij medemens en natuur
- voortdurend huilen als baby
- weten wat andere mensen denken
- lichamelijk en emotioneel kwetsbaar
- Fysieke kenmerken kunnen zijn: een hoger voorhoofd
en een bijna onopmerkbaar grotere schedelpan
- het autistisch in zichzelf gekeerd zijn
- gevoeligheid voor paranormale indrukken
- hyperkinetisch gedrag
- heel gevoelig, sterke intuïtie, innerlijke wijsheid
- problemen op school: o.a. concentratiestoornissen
- gevoeligheid voor stemmingen van anderen
- sterk aanvoelen van spanningen
- origineel overkomen
- dromerig uitzicht en gedrag
- vegetarisme
- goede band met natuur, dieren
- sterk rechtvaardigheidsgevoel
- soms huidproblemen, dyslexie en astma
- allerlei angsten: waaronder sociale angsten
- als kind: bedplassen
- het uitdagen vanaf het eerste bewuste contact
- eetstoornissen ( ook geen vlees willen eten, koemelk niet verdragen)
- hyperkinetisch gedrag
- aggresieve uitbarstingen
quote:Kenmerken HSP ers:
1. Ik ben me bewust van subtiele signalen in mijn omgeving.
2. Ik word beïnvloed door de stemmingen van anderen.
3. Ik ben nogal gevoelig voor pijn.
4. Tijdens drukke dagen merk ik dat ik behoefte heb om me terug te trekken in mijn bed of een donkere kamer (of een andere plek waar ik alleen kan zijn).
5. Ik ben bijzonder gevoelig voor de effecten van cafeïne.
6. Ik raak gemakkelijk overvoerd door dingen als fel licht, sterke geuren, grove weefsels of harde sirenes.
7. Ik heb een rijke en complexe innerlijke belevingswereld.
8. Ik voel me niet op mijn gemak bij harde geluiden.
9. Ik kan diep geroerd raken door kunst of muziek.
10. Ik ben consciëntieus.
11. Ik schrik gemakkelijk.
12. Ik voel me opgejaagd als ik veel moeite moet doen in korte tijd.
13. Als mensen zich in een fysieke omgeving niet prettig voelen, weet ik meestal wat er moet gebeuren om dat te veranderen (bijv. door het licht te dimmen of het meubilair te verplaatsen).
14. Ik raak geïrriteerd als mensen proberen me te veel dingen tegelijk te laten doen.
15. Ik doe erg mijn best om te voorkomen dat ik fouten maak of dingen vergeet.
16. Ik kijk uit principe niet naar gewelddadige films of tv-shows.
17. Ik voel me ongemakkelijk als er veel om me heen gebeurt.
18. Als ik erge honger heb, heeft dat een sterke invloed op mijn concentratie-vermogen of mijn humeur.
19. Veranderingen in mijn leven brengen me van mijn stuk.
20. Ik heb een neus voor delicate geuren, smaken, geluiden en kunstwerken en geniet daarvan.
21. Het vermijden van situaties die mij van streek maken of overbelasten, heeft bij mij hoge prioriteit.
22. Als ik met iemand moet wedijveren of op mijn vingers word gekeken, word ik zo nerveus of gespannen dat mijn prestaties veel minder zijn dan gewoonlijk.
23. Als kind werd ik door mijn ouders of leraren gevoelig of verlegen gevonden.
Als je 14 keer of meer 'ja' antwoordt op de onderstaande vragen, dan ben je hoog-sensitief. Hetzelfde kun je beoordelen voor je kind.
Nog enkele opmerkingen over HSP-ers
Gevoeligheid heeft dus voor- en nadelen, maar in onze cultuur is deze karaktertrek zeker niet ideaal. HSP's hebben in hun jeugd vaak last gehad van goedbedoelende ouders en leraren die hen wilden helpen hun gevoeligheid te overwinnen, alsof het ging om een afwijking. Dat heeft ze angstig gemaakt en juist daardoor konden ze moeilijke situaties minder goed aan. Zo raakten ze in een negatieve spiraal van angst en overgevoeligheid. Ook kinderen in hun omgeving zullen niet altijd even vriendelijk zijn geweest. Volwassen HSP's hebben waarschijnlijk meer moeite gehad om een goede baan te vinden en een goede relatie op te bouwen. Ook hun gevoel van eigenwaarde en hun zelfvertrouwen hebben vaak te lijden gehad onder hun hoge gevoeligheid, die vaak gepaard gaat met verlegenheid.
Neu, kan best veel pijn verdragen.quote:3. Ik ben nogal gevoelig voor pijn.
Nope, als ik het "druk" heb... ben ik het liefst in een actieve omgeving.quote:4. Tijdens drukke dagen merk ik dat ik behoefte heb om me terug te trekken in mijn bed of een donkere kamer (of een andere plek waar ik alleen kan zijn).
Jawel, boeit me weinig.quote:8. Ik voel me niet op mijn gemak bij harde geluiden.
Nee, valt reuze mee..quote:11. Ik schrik gemakkelijk
jawel, daar kan ik wel tegen.quote:16. Ik kijk uit principe niet naar gewelddadige films of tv-shows.
Nope. Juist in mn element.quote:17. Ik voel me ongemakkelijk als er veel om me heen gebeurt.
Nope.quote:18. Als ik erge honger heb, heeft dat een sterke invloed op mijn concentratie-vermogen of mijn humeur.
Absoluut niet.quote:19. Veranderingen in mijn leven brengen me van mijn stuk.
ik raak niet snel van streek... en heb genoeg capaciteiten om niet overbelast te raken.quote:21. Het vermijden van situaties die mij van streek maken of overbelasten, heeft bij mij hoge prioriteit.
Bij mij geldt hettegenovergestelde... hoe beter ik Moet presteren, hoe beter ik ook daadwerkelijk presteer.quote:22. Als ik met iemand moet wedijveren of op mijn vingers word gekeken, word ik zo nerveus of gespannen dat mijn prestaties veel minder zijn dan gewoonlijk.
Ik vind het eerder trekken van autisme hebben dan van een mongooltje.quote:Op maandag 10 oktober 2005 12:33 schreef SadKingBilly het volgende:
Dat bovenste rijtje klinkt als een mongooltje (oh nee tegenwoordig is dat 'kwetsend' en moet je "kind met het syndroom van down' zeggen
Maar damn, wat een gebazel
Ook stom... dat heeft niets met eetstoornis te maken. Het is natuurlijk dat we koemelk niet verdragen. Dat een groot deel in NL niet/minder last heeft door langdurig gebruik is juist eetstoornis.quote:- eetstoornissen ( ook geen vlees willen eten, koemelk niet verdragen)
mijn broertje heeft het... daardoor denk ik er ook wel eens aan. het kan ook wel zo zijn.. wie kan bepalen wat autisme is en wat niet..quote:Op maandag 10 oktober 2005 12:40 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik vind het eerder trekken van autisme hebben dan van een mongooltje.
Ik heb overigens lange tijd gedacht dat ik een vorm van autisme had / heb.
Beiden heeft geen hol met eeneetstoornis te maken. Een eetstoornis heeft met emotionele gronden te maken, met het niet kunnen uiten van emoties. Niet met lactose(in)tolerantie.quote:Op maandag 10 oktober 2005 12:44 schreef TechXP het volgende:
[..]
Ook stom... dat heeft niets met eetstoornis te maken. Het is natuurlijk dat we koemelk niet verdragen. Dat een groot deel in NL niet/minder last heeft door langdurig gebruik is juist eetstoornis.
Hmmm, vroeger waren er echt niet zoveel kinderen die vanaf hun geboorte wisten waarom ze hier op aarde zijn hoor.quote:Op maandag 10 oktober 2005 12:50 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
mijn broertje heeft het... daardoor denk ik er ook wel eens aan. het kan ook wel zo zijn.. wie kan bepalen wat autisme is en wat niet..
verder vind ik er veel gebazel bijstaan.. niet iets wat heel bijzonder is voor de afgelopen decenia..vroeger waren er ook dat soort kinderen![]()
same here.quote:Op maandag 10 oktober 2005 12:49 schreef Toeps het volgende:
God jezus, wat een bijelkaarraapsel van symptomen zeg! Zo kun je iedereen wel in dat hokje plaatsen. Iedereen die niet past in het "standaard" beeld. Fuck het standaardbeeld, wees gewoon jezelf zonder een of andere vage diagnose of afkorting.
En ja, volgens het lijstje ben ik een NTK. Of een HSP. Verder heb ik vast ook ADHD. My ass! Ik ben gewoon ik.
Dat vraag ik me ook af. Ik weet dat ik een HSP ben maar wat je ermee moet? Het is alleen maar lastig en vermoeiend. Het enige is dat het een verklaring is voor een aantal dingen (vermoeidheid, stemmingen van anderen kunnen voelen etc)quote:Op maandag 10 oktober 2005 12:59 schreef Toeps het volgende:
Ja, en dan ben je een HSP. En dan? Wat moet je ermee?
Ik denk dat het iets is voor mensen die heftig op zoek zijn naar "wat ze zijn", of "wat hun kind heeft". Mensen die moeite hebben met het accepteren of uitvinden wie ze zijn, en daarom graag een naampje hebben.quote:Op maandag 10 oktober 2005 13:02 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook af. Ik weet dat ik een HSP ben maar wat je ermee moet? Het is alleen maar lastig en vermoeiend. Het enige is dat het een verklaring is voor een aantal dingen (vermoeidheid, stemmingen van anderen kunnen voelen etc)
Het heeft nu een naampje en verder veranderd er niks natuurlijk.
nu krijg je een stickertje van de jufquote:Op maandag 10 oktober 2005 13:34 schreef BaajGuardian het volgende:
ik ben dan indigo , blijkbaar
en nu?
En 15 minuten langer de tijd bij tentamens?quote:Op maandag 10 oktober 2005 13:43 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
nu krijg je een stickertje van de juf
Ik ben er aan de ene kant ook wel blij mee, het helpt me enorm om bv mensen snel weer blij te krijgen of problemen te voorkomen met personen die op dat moment niet zo lekker in hun vel zitten en ik kan mezelf aardig veel dingen snel aanleren die verband hebben met het 'paranormale'quote:Op maandag 10 oktober 2005 13:43 schreef Toeps het volgende:
Trouwens, hoezo, alleen maar lastig een vermoeiend? Misschien moet je het eens omarmen. Het is je persoonlijkheid. Vind je jezelf lastig en vermoeiend? Zou je niet jezelf willen zijn? Kijk eens naar de dingen die je juist wél hebt nu?
Ik als gevoelig persoon ("HSP") heb daar soms wel last van, maar over het algemeen verrijkt het me juist. Ik zou niet oppervlakkiger willen zijn. (Let op, daarbij zeg ik niet dat mensen die niet "HSP" zijn, oppervlakkig zijn.) Mijn gevoeligheden leiden juist weer tot creativiteit en spontane ideeen.
Wees een beetje blij met jezelf, wat je ook "bent" of "hebt".
Natuurlijk zijn die er al jaren. Mensen zijn nooit gelijk. Je hebt altijd mensen die wat gevoeliger zijn dan anderen, net als dat sommigen intelligenter zijn dan anderen. 't Niet iets van de laatste tijd.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 06:20 schreef NBW het volgende:
Mijn mening is dat er al jaaaaaaaaaaaaaren lang dit soort mensen zijn en nu pas hebben ze er een 'hokje' voor gevonden......
Verklaar je naderquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 10:49 schreef displission het volgende:
het verzet..natalie..
zo creeer je eenheid
Selectie punten uit NTK-lijst:quote:1. Ik ben me bewust van subtiele signalen in mijn omgeving. Ja
2. Ik word beïnvloed door de stemmingen van anderen. Ja
3. Ik ben nogal gevoelig voor pijn. Ja
4. Tijdens drukke dagen merk ik dat ik behoefte heb om me terug te trekken in mijn bed of een donkere kamer (of een andere plek waar ik alleen kan zijn). Ja
5. Ik ben bijzonder gevoelig voor de effecten van cafeïne. Zeker
6. Ik raak gemakkelijk overvoerd door dingen als fel licht, sterke geuren, grove weefsels of harde sirenes. Ja, af en toe zelfs al door normale stemmen, dan gaat alles trillen lijkt het wel (mijn oren enzo)
7. Ik heb een rijke en complexe innerlijke belevingswereld. Klopt totaal
8. Ik voel me niet op mijn gemak bij harde geluiden. Klopt
9. Ik kan diep geroerd raken door kunst of muziek. Zeker, al haat ik de muziek, ik wordt er toch door geraakt
10. Ik ben consciëntieus. Que?
11. Ik schrik gemakkelijk. Ja
12. Ik voel me opgejaagd als ik veel moeite moet doen in korte tijd. Zeker
13. Als mensen zich in een fysieke omgeving niet prettig voelen, weet ik meestal wat er moet gebeuren om dat te veranderen (bijv. door het licht te dimmen of het meubilair te verplaatsen). Klopt
14. Ik raak geïrriteerd als mensen proberen me te veel dingen tegelijk te laten doen. Zeker, erg geïrriteerd
15. Ik doe erg mijn best om te voorkomen dat ik fouten maak of dingen vergeet. Klopt
16. Ik kijk uit principe niet naar gewelddadige films of tv-shows. Nee, hier vind ik mijzelf niet in
17. Ik voel me ongemakkelijk als er veel om me heen gebeurt. Klopt
18. Als ik erge honger heb, heeft dat een sterke invloed op mijn concentratie-vermogen of mijn humeur. Klopt
19. Veranderingen in mijn leven brengen me van mijn stuk. Ja, soms
20. Ik heb een neus voor delicate geuren, smaken, geluiden en kunstwerken en geniet daarvan. Ja, ik kan vaak al ruiken of ik iets lekker vind, al heb ik het nooit geproeft
21. Het vermijden van situaties die mij van streek maken of overbelasten, heeft bij mij hoge prioriteit. Klopt
22. Als ik met iemand moet wedijveren of op mijn vingers word gekeken, word ik zo nerveus of gespannen dat mijn prestaties veel minder zijn dan gewoonlijk. Klopt helemaal, vind ik vaak in mezelf terug
23. Als kind werd ik door mijn ouders of leraren gevoelig of verlegen gevonden. Klopt, dat was ik ook erg vroeger
quote:- zich erg betrokken voelen bij medemens en natuur Ja
- voortdurend huilen als baby Klopt helemaal
- weten wat andere mensen denken Telepathie, ja
- lichamelijk en emotioneel kwetsbaar Zeker
- gevoeligheid voor paranormale indrukken Zeker
- heel gevoelig, sterke intuïtie, innerlijke wijsheid Beetje
- problemen op school: o.a. concentratiestoornissen Soms
- gevoeligheid voor stemmingen van anderen Empathie, zeker
- sterk aanvoelen van spanningen Empathie, zeker
- dromerig uitzicht en gedrag Ja, vaak wel
- vegetarisme Jup, ben ik ook
- goede band met natuur, dieren Helemaal correct
- sterk rechtvaardigheidsgevoel Ja, ik wil dat het goed is
- allerlei angsten: waaronder sociale angsten Nee niet echt, maar soms wel even goed nadenken over wat ik zeg en dergelijke..
- als kind: bedplassen Doet ieder kind..
- aggresieve uitbarstingen Soms bij echte kwetsingen
Dat klopt zeker (dat dikgedrukte), ik kan me soms echt enorm irriteren aan mensen die zo kort nadenken over mogelijkheden als je iets zegt, dan krijg je vaak echt frustraties, omdat die mensen gewoon geen informatie willen aannemen of opnemen.quote:Op maandag 10 oktober 2005 12:23 schreef ToT het volgende:
Ikzelf scoor erg hoog met HSP testen, maar ik denk echt niet dat ik een Indigo-kind ben of zo. Er wordt ook gezegd dat Indigo kinderen zich vaak bewust zijn van hun taak hier op aarde: ze moeten de mensheid begeleiden naar de overgang in 2012, en dat weten ze. Ook wordt er gezegd dat ze zich alleen op hun gemak voelen als ze bji andere Indigo kinderen zijn en dat de domheid van gewone mensen ze vaak frustreert.
Dat soort dingen heb ik dus niet, misschien op het laatste punt na!![]()
Maar ik ben het wel met je eens dat veel van deze punten sterk op HSP of misschien ADHD zouden kunnen duiden.
Misschien ijn HSP-ers een beetej de bèta versie van Indigo kinderen?
ik herken mezelf in alle indigo-kenmerken als ook heb ik de hsp test al eens gedaanwaarbij ik 22 scoorde, maar ben me dan ook bewust van mijn "missie", practisch sinds dat ik logisch na kon denken... ook ik en andere indigos die ik ken voelen zich meestal niet zo op hun gemak bij niet indigos. maar ik ken ook genoeg mensen die geen ntk zijn maar wel hsp's, en vice versa. ik denk dat de mensen die een van beide beschikken, moeten werken aan zichzelf, om het innerlijke licht sterker te maken, want hoe meer je je erin verdiept, hoe meer overeenkomsten je zult vinden... ik hoop dat mensen die de potentie hebben om lichtwerker te worden, oftewel ntk, zich niet laten ontmoedigen door onwetenden, want dat is iets wat je zeer vaak zult tegenkomen, dat je wordt uitgelachen of je verhalen "ongeloofwaardig of onrealistisch" worden gevonden. mensen die meer bevestigingen zoeken voor de eventuele waarheid van hun verhaal, kan ik aanraden om het (engelse) boek" the freedom of choice" van thomas j. chalko eens te lezen. via de site www.thefreedom of choice.com kun je het gratis downlaoden. de schrijver van dit boek is gewoon een man die zijn eigen logica en denkwijze op papier heeft gezet, en daardoor onder de ntk's flinke waardering heeft opgedaan, omdat de meesten het verreweg met hem eens zijn. voor mij en mn vriend was het boek een en alquote:Op maandag 10 oktober 2005 12:23 schreef ToT het volgende:
Ikzelf scoor erg hoog met HSP testen, maar ik denk echt niet dat ik een Indigo-kind ben of zo. Er wordt ook gezegd dat Indigo kinderen zich vaak bewust zijn van hun taak hier op aarde: ze moeten de mensheid begeleiden naar de overgang in 2012, en dat weten ze. Ook wordt er gezegd dat ze zich alleen op hun gemak voelen als ze bji andere Indigo kinderen zijn en dat de domheid van gewone mensen ze vaak frustreert.
Maar ik ben het wel met je eens dat veel van deze punten sterk op HSP of misschien ADHD zouden kunnen duiden.
Wat bedoel je daar precies mee? Als ik kijk naar het verhaal van Boriska, de jongen van mars, wist hij exact zijn vorige leven te beschrijven en ook wist hij details van de toekomst. Wat weet jij bijvoorbeeld over 2012 en wat maakt jou zo opmerkelijk.quote:Op maandag 31 oktober 2005 12:50 schreef Sneakie het volgende:
[..]
ik herken mezelf in alle indigo-kenmerken als ook heb ik de hsp test al eens gedaanwaarbij ik 22 scoorde, maar ben me dan ook bewust van mijn "missie", practisch sinds dat ik logisch na kon denken...
Bedoel je niet: 'rood vanwege het bloed en blauw vanwege het water'?quote:Op maandag 7 november 2005 16:43 schreef Pie.er het volgende:
NTK en HSP, jammer dat de wetenschap dit negeert.
Ik denk alleen dat het varianten van hetzelfde fenomeen is. NTK zou ik de rode variant noemen en HSP de blauwe variant, rood vanwege het water (sensitiviteit) en blauw vanwege het bloed (emoties).
Wat wordt er weer in hokjes gedacht...quote:Op dinsdag 8 november 2005 11:19 schreef Natalie het volgende:
Bedoel je niet: 'rood vanwege het bloed en blauw vanwege het water'?
Never! Dat kun je ook lezen in dit topic en elders in topics over dit onderwerp. Het steekt me dat je kennelijk meteen je mening klaar hebt.quote:
Als je nog even in dit -en die andere- topics leest, dan zal je tevens ontdekken dat ik ook -wat men noemt- een hooggevoelig persoon ben en al-tijd verder kijk dan wat mijn zintuigen me ingeven. Ook weet ik dat mensen kleuren anders kunnen zien. Maar doet niets af aan het feit dat bloed rood is. Of je dat nu als blauw, groen of paars ziet.quote:Is jouw visie op kleuren per definitie beter dan de mijne? Het is wetenschappelijk bewezen dat mensen kleuren anders zien. Mijn rood kan jouw blauw zijn, en andersom. Misschien ervaar ik kleuren wel zoals jij geuren beleeft...
Ik ben behoorlijk gevoelig ingesteld. Kleuren zoals je ogen waarnemen zeggen me niet zoveel. Ik heb geleerd verder te kijken dan met ogen mogelijk is. Het kost moeite, maar je krijgt er een hoop voor terug...
Dat is de ware verlichting. De mening vormen nog voor je met je neus op de feiten bent gedrukt. Zodat je onbeperkt door interpretatie je persoonlijke mening, uit jezelf dus, kunt uiten. Een blik op jouw post was genoeg om de mening naar buiten te laten komen. De felle verdediging geeft mijn intuitie (die helaas nog niet feilloos is) deze keer alweer gelijk.quote:Op dinsdag 8 november 2005 12:57 schreef Natalie het volgende:
Never! Dat kun je ook lezen in dit topic en elders in topics over dit onderwerp. Het steekt me dat je kennelijk meteen je mening klaar hebt.
De bedoeling is toch persoonlijk. Er is geen universele bedoeling, in ieder geval zijn wij te min om deze te doorgronden. Ieder heeft zijn eigen nu, zijn eigen ik, zijn eigen waarheid, zijn eigen bedoeling. Soms lijken we in contact te komen, dan vloeit er iets over. Maar de kern blijft persoonlijk. Als ik het interpreteer, is dat naar mijn bedoeling. Als jij het anders interpreteert, geen probleem, dan is dat naar jouw bedoeling. Zolang je maar open blijft staan.quote:De reden waarom ik me afvroeg of je de kleuren niet had omgedraaid is omdat bloed rood is en water blauw. Het lijkt me dus niet zo'n vreemde opmerking.
Daarnaast zie je mij ook nergens de suggestie wekken dat 'mijn visie op kleuren per definitie beter is dan die van jou'.
Dit is de manier waarom jij het interpreteert, maar niet de manier waarom het bedoeld is.
De dingen zijn zoals je ze ziet. Wat is er buiten waarneming? Dat weten we niet en zullen we per definitie ook nooit te weten komen. Als ik een roos zie, die jij rood noemt, en ik zie hem met de kleur die jij groen noemt, is de roos dan rood of groen? Beide. Het hangt van het standpunt af hoe je hem ziet.quote:Als je nog even in dit -en die andere- topics leest, dan zal je tevens ontdekken dat ik ook -wat men noemt- een hooggevoelig persoon ben en al-tijd verder kijk dan wat mijn zintuigen me ingeven. Ook weet ik dat mensen kleuren anders kunnen zien. Maar doet niets af aan het feit dat bloed rood is. Of je dat nu als blauw, groen of paars ziet.
Idd, het lijkt me duidelijk dat ie nog niet feilloos is. Keep working on it.quote:Op dinsdag 8 november 2005 14:50 schreef Pie.er het volgende:
[..]
Dat is de ware verlichting. De mening vormen nog voor je met je neus op de feiten bent gedrukt. Zodat je onbeperkt door interpretatie je persoonlijke mening, uit jezelf dus, kunt uiten. Een blik op jouw post was genoeg om de mening naar buiten te laten komen. De felle verdediging geeft mijn intuitie (die helaas nog niet feilloos is) deze keer alweer gelijk.
Ik dacht ook gelijk of je het niet omgekeerd bedoelde.quote:Op maandag 7 november 2005 16:43 schreef Pie.er het volgende:
... rood vanwege het water (sensitiviteit) en blauw vanwege het bloed (emoties).
Hier had ik dan ook zoiets vanquote:Op dinsdag 8 november 2005 12:38 schreef Pie.er het volgende:
Wat wordt er weer in hokjes gedacht...
Is jouw visie op kleuren per definitie beter dan de mijne?
http://www.indigokinder.de/die_indigo_kinder_holland_2.htmquote:Op woensdag 9 november 2005 15:08 schreef Alicey het volgende:
In die lijst van HSP herken ik heel veel, en in die andere lijst herken ik ook wel het nodige.. Maar geldt dat niet voor iedereen? Is het misschien zelfs niet bewust zo opgezet dat iedereen zich er in herkent?
Is verder niet zo dat een groot deel van wat HSP genoemd wordt gewoon een vorm van onvolwassenheid is?
Wat is verder het nut/doel van NTK/indigo?
(Een paar vragen die zo in me opkomen)
Er staat 14 bij maar ik vind dat je wel iets meer moet scoren om jezelf HSP te noemen.quote:Op woensdag 9 november 2005 15:46 schreef Alicey het volgende:
Sorry, maar na het eerste stukje van de link werd het mij iets te zweverig, Metro2005..
De kenmerken die in de OP van NTK worden gegeven komen op mij over als kenmerken die in bepaalde combinaties bepaalde psychische storingen weergeven..
Ik ben overigens benieuwd of er in 2012 iets gebeurt. Ik ben echter bang dat het een jaar zoals andere jaren zal zijn..
Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die zich in alle gegeven kenmerken van HSP herkennen, maar het lijkt me niet echt betrouwbaar wanneer bijna iedereen op basis van de gegeven test op HSP uit komt.. (Meer dan 14 was dat toch?)
Ik vraag me zelf af of HSP wel iets is dat bestaat, en als het bestaat objectieve normen daar voor heeft.. Ik denk dat dat lijstje in ieder geval nutteloos is, in elk geval..quote:Op woensdag 9 november 2005 15:57 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Er staat 14 bij maar ik vind dat je wel iets meer moet scoren om jezelf HSP te noemen.
Dat met die psychische storingen sloeg op het NTK-lijstje, niet zo zeer op het HSP-lijstje. Het HSP-lijstje vind ik wel in veel gevallen duiden op onvolwassenheid.quote:En een HSP iemand lijkt inderdaad veel op iemand met een 'afwijking' zoals bv ADHD maar is dat niet enkel de naam die eraan gehangen wordt?
Het is denk ik ook op welke manier je ergens naar kijkt en hoe je e.e.a. categoriseert..quote:Is een indigo niet gewoon een adhd kind of is een adhd kind niet gewoon een indigo? het is maar net in welk perspectief je het plaatst en welk label je eraan wilt hangen.
Och wat leuk om te zien....quote:Op woensdag 9 november 2005 17:08 schreef Kiteless het volgende:
Och wat leuk om te zien,
een lijstje waarvan veel mensen kunnen zeggen - 'daar herken ik wel iets van in mezelf !'..
Zodat ze weer vrolijk kunnen zijn en denken dat ze o zo bijzonder zijn
Toen jij dit schreef dacht je ook bijzonder te zijn, anders schreef je het nietquote:Op woensdag 9 november 2005 17:08 schreef Kiteless het volgende:
Och wat leuk om te zien,
een lijstje waarvan veel mensen kunnen zeggen - 'daar herken ik wel iets van in mezelf !'..
Zodat ze weer vrolijk kunnen zijn en denken dat ze o zo bijzonder zijn
Zoiets heet gewoon arrogantie.quote:Op maandag 10 oktober 2005 12:23 schreef ToT het volgende:
dat is inderdaad precies wat ik zei, ze willen zich inderdaad gewoon graag beter dan de rest voelenquote:Op woensdag 9 november 2005 17:18 schreef Mirage het volgende:
[..]
Och wat leuk om te zien....
heerlijk hè dat aapjes kunnen kjiken.
vooral als die aapjes een zekere onterechte arrogantie over zich heen hebben.
Die logica snap ik niet, waarom moet je bijzonder zijn om iets te schrijven ?quote:Op woensdag 9 november 2005 17:29 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Toen jij dit schreef dacht je ook bijzonder te zijn, anders schreef je het niet
Welkom tot het fenomeen 'forum', waar je meningen deelt met elkaar.quote:In ieder geval vond jij je mening bijzonder genoeg om het te delen met de rest hier.
Wederom een conclusie die jij trekt met een stuitend gebrek aan logica.quote:Als je als mens zijnde jezelf niet een beetje bijzonder vindt, dan vind je jezelf dus een loser?
Neequote:Vind jij jezelf een loser?
tuurlijk, jezelf "nieuwe tijds kind" noemen, je beroepen op grote wijsheid en emotionele dieptes, en eigenlijk in het kort zeggen "ik ben zo complex maar de wereld begrijpt mij niet" heeft niks te maken met je graag bijzonder willen voelenquote:En of het met bijzonder willen zijn te maken heeft vraag ik me sterk af. Het is eerder iets opmerken van jezelf, daar staat bijzonderheid misschien wel helemaal buiten.
En wederom ben je me woorden in de mond aan het leggen die ik nooit gezegd/getypt heb, met hetzelfde gebrek aan logica.quote:Maar goed, we moeten allemaal zwijgen dus volgens jou
Maar in plaats van te denken dat je gewoon - net als andere mensen - een paar karakter-eigenschappen in meer of juist mindere mate bezit, stop je het allemaal samen in een fijn hokje en geef je er een spiritueel naampje aan en presto - je onderscheidt jezelf van de rest van de mensen.quote:In mijn eigen geval is het een opvatting en een gevoel. En een perceptie. Ik wil niet eens opvallen in principe dus bijzonder willen zijn ook niet direct. Zolang ik maar het juiste voel en denk en beleef en zie en inschat en nog meer
't is dat je het zelf zegt, mij heb je 't niet zien typenquote:En ik schat dus een foute wereld in.
Have funquote:Nu weer ontopic
quote:Op woensdag 9 november 2005 17:18 schreef Mirage het volgende:
vooral als die aapjes een zekere onterechte arrogantie over zich heen hebben.
Wie wil zich beter dan de rest voelenquote:Op woensdag 9 november 2005 23:54 schreef Kiteless het volgende:
dat is inderdaad precies wat ik zei, ze willen zich inderdaad gewoon graag beter dan de rest voelen
Ik was net ff "The eye of the beholder" van metallica aan het luisterenquote:Op donderdag 10 november 2005 12:41 schreef Kiteless het volgende:
^- Doe mij ook eens gram van wat hij rookt..!
drugs naar de drugstopics a.u.b.quote:Op donderdag 10 november 2005 12:41 schreef Kiteless het volgende:
^- Doe mij ook eens gram van wat hij rookt..!
Als je zo redeneert kan niemand meer iets zeggen, want elke mening zal worden afgedaan als arrogant. Mij lijkt toch dat degenen die vanalles (HSP, hoogbegaafdheid, nieuwetijdskind) aangrijpen om zichzelf maar tot 'bijzonderder dan de grote massa' te kunnen uitroepen in elk geval niet erg prettig bezig zijn t.o.v. de anderen (die grote massa, ja). Of dat nou door arrogantie komt of door iets anders doet er niet toe, ikzelf zou het eerder gooien op onzekerheid en/of met zichzelf in de knoop zitten.quote:Op donderdag 10 november 2005 12:41 schreef sweetgirly het volgende:
Ik ga even puzzelen
[..]
[..]
Wie wil zich beter dan de rest voelen![]()
Degeen die nu in de minderheid is of degeen die, althans hier lijkt, in de meerderheid zijn?
Arrogante aapjes lijken mij meer degenen die anderen bestempelen om lees: zelf bijzonder te willen zijn, en niet degenen die zichzelf bestempelen.
Meningen die veroordelend zijn, vind ik arrogant.quote:Op donderdag 10 november 2005 13:46 schreef thaleia het volgende:
Als je zo redeneert kan niemand meer iets zeggen, want elke mening zal worden afgedaan als arrogant. Mij lijkt toch dat degenen die vanalles (HSP, hoogbegaafdheid, nieuwetijdskind) aangrijpen om zichzelf maar tot 'bijzonderder dan de grote massa' te kunnen uitroepen in elk geval niet erg prettig bezig zijn t.o.v. de anderen (die grote massa, ja). Of dat nou door arrogantie komt of door iets anders doet er niet toe, ikzelf zou het eerder gooien op onzekerheid en/of met zichzelf in de knoop zitten.
Kijk, eindelijk iemand die net zo bovenmatig intelligent is als ik en het begrijpt !quote:Op donderdag 10 november 2005 13:46 schreef thaleia het volgende:
[..]
Als je zo redeneert kan niemand meer iets zeggen, want elke mening zal worden afgedaan als arrogant. Mij lijkt toch dat degenen die vanalles (HSP, hoogbegaafdheid, nieuwetijdskind) aangrijpen om zichzelf maar tot 'bijzonderder dan de grote massa' te kunnen uitroepen in elk geval niet erg prettig bezig zijn t.o.v. de anderen (die grote massa, ja). Of dat nou door arrogantie komt of door iets anders doet er niet toe, ikzelf zou het eerder gooien op onzekerheid en/of met zichzelf in de knoop zitten.
Die vat ik niet helemaal... 'normale' mensen bestaan denk ik niet. Mensen die doen zoals ze voelen zou je normaal kunnen noemen, en in veel gevallen vallen ze dan ook in wat als normaal bevonden wordt..quote:Op donderdag 10 november 2005 13:55 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Meningen die veroordelend zijn, vind ik arrogant.
Meningen die het zgn beter weten ook. Als iemand zegt 'wat doen jullie nou bijzonder', is degene die het zelf zegt vaak degene die zichzelf afscheidt in die zin en dus al in de categorie 'bijzonder' komt. Juist 'normale' mensen, doen vaak hard hun best om maar zo normaal mogelijk te doen, maar eigenlijk omdat ze zichzelf maar zo bijzonder mogelijk willen voelen.
Ik denk dat dat een beetje de strekking is van degene tegen wie je reageert..quote:Overigens is iedereen uniek en bijzonder, dus waarom er nou zo moeilijk over wordt gedaan, mag joost weten.
Maar waarom die drang om jezelf in een hokje in te delen, en vanuit dat hokje de hele wereld te gaan benaderen? Als ik naar mezelf kijk kan ik ook een stapel hokjes tevoorschijn halen, maar ik zie niet in wat het voor goeds doet om volledig vanuit dat hokje de wereld te ervaren, in plaats van niet te denken aan die hokjes, en gewoon als mens de wereld te ervaren..quote:Want is dat de issue, tuurlijk niet, mensen verschillen, zo moeilijk is dat niet te begrijpen. Het wordt pas moeilijk, als dát niet begrepen wil worden. En arrogant als het ene hokje zich beter voelt dan de ander.
Iedereen is wel in zekere mate onzeker. Niet iedereen laat echter diens gedrag er door bepalen, en niet iedereen gaat zichzelf stempels opplakken tegen die onzekerheid.quote:Want je kan het ook omdraaien, wie zegt mij dat 'normale' mensen niet onzeker zijn of kunnen zijn.
Laat me niet lachen
Mensen moeten zelf weten wat ze wel of niet willen zeggen.quote:Op donderdag 10 november 2005 14:01 schreef thaleia het volgende:
Dus mensen die er iets van zeggen dat zelfverklaarde indigokinderen kennelijk erg de behoefte hebben zichzelf bijzonder te voelen zijn arrogant, en dat sweetgirly daar op haar beurt iets van zegt zouden we dan meta-arrogant kunnen noemen, en dat ik dit nu aanstip is dan wellicht meta-meta-arrogant? Schitterende discussie, mag ie naar WFL?
Eens, wat is er normaal?quote:Op donderdag 10 november 2005 14:02 schreef Alicey het volgende:
Die vat ik niet helemaal... 'normale' mensen bestaan denk ik niet. Mensen die doen zoals ze voelen zou je normaal kunnen noemen, en in veel gevallen vallen ze dan ook in wat als normaal bevonden wordt..
Ik vind het ook wel vrij normaal, sterker, erg menselijk zelfs.quote:Bij HSP denk ik eerder aan iemand die wat gevoeliger is, en bij NTK denk ik eerder aan lichte vormen van geestelijke afwijkingen (In de mate waarin iedereen gestoord is). Dit lijken mij 'normale' diverserende eigenschappen. Als in, binnen de normen vallend.
Kan best.quote:Ik denk dat dat een beetje de strekking is van degene tegen wie je reageert..
Oh, ik deel mezelf niet in hoorquote:Maar waarom die drang om jezelf in een hokje in te delen, en vanuit dat hokje de hele wereld te gaan benaderen? Als ik naar mezelf kijk kan ik ook een stapel hokjes tevoorschijn halen, maar ik zie niet in wat het voor goeds doet om volledig vanuit dat hokje de wereld te ervaren, in plaats van niet te denken aan die hokjes, en gewoon als mens de wereld te ervaren..
Het eerste, ja dat zeg ik.quote:Iedereen is wel in zekere mate onzeker. Niet iedereen laat echter diens gedrag er door bepalen, en niet iedereen gaat zichzelf stempels opplakken tegen die onzekerheid.
Normaal is min of meer maatschappelijk bepaald.. In elke bepaling is het echter zo dat normaal datgene is waar het grootste deel van de mensen aan voldoet.quote:Op donderdag 10 november 2005 14:17 schreef sweetgirly het volgende:
Nog even snel
[..]
Eens, wat is er normaal?
Maar kennelijk wordt normaal soms gezien als abnormaal.
Terwijl.. naja whatever.
Inderdaad, in die zin niet iets bijzonders, en ook niet iets wat slechts enkele mensen treft, lijkt me..quote:Ik vind het ook wel vrij normaal, sterker, erg menselijk zelfs.
Ik heb thaleia niet die opmerking zien maken.quote:Kan best.
Allleen vraag ik mezelf dan af wat reacties als 'wat blow jij' etc dan aan de discussie toevoegen.
Ik ben er bekend mee, zie mijn sig.quote:Oh, ik deel mezelf niet in hoor, dat doen andere mensen wel voor me.
Alleen lukt het ze soms niet zo erg.
Volgens mij zijn we het inderdaad wel eens.. Ben je het ook eens dat HSP en NTK nietszeggend zijn, omdat het op zoveel mensen van toepassing is?quote:Voor de rest, eens/geef ik gelijk in.
Maar daar hoef je je nou net niets van aan te trekken.quote:Het eerste, ja dat zeg ik.
Het tweede, precies, dat doen mensen niet zelf, dat doen anderen wel voor je.
Ach, dat weet ik van mezelf ook wel.. Ik ben zeker genoeg om zo nu en dan gewoon onzeker te zijn, puur zoals het is.quote:Is het een issue welnee, wie zegt mij dat ik bijv. onzeker ben.
Ik kan het zijn, maar ik kan ook zo zeker als de pest zijn.
Boeit het, nee.
Zonder onzekerheid geen zekerheid. Zekerheid daar bouw je naartoe door de jaren heen. Dat gaat met vallen en opstaan. Ben je niet tevreden in onzekerheid dan vecht je vanzelf toe naar een meer zeker gevoel. En dat zekere gevoel wordt denk ik ook steeds sterker.quote:Op donderdag 10 november 2005 14:24 schreef Alicey het volgende:
Ach, dat weet ik van mezelf ook wel.. Ik ben zeker genoeg om zo nu en dan gewoon onzeker te zijn, puur zoals het is.
Onzekerheid heeft denk ik wel nut in de zin dat je nog eens een keer alles overdenkt en goed nadenkt.. Onzekerheid an sich neem ik zoals het is, maar soms neemt het inderdaad erg vervelende vormen aan. Overal aan twijfelen, en vooral twijfelen aan mensen die je goed kent en vertrouwt is wel vervelend..quote:Op donderdag 10 november 2005 14:30 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Zonder onzekerheid geen zekerheid. Zekerheid daar bouw je naartoe door de jaren heen. Dat gaat met vallen en opstaan. Ben je niet tevreden in onzekerheid dan vecht je vanzelf toe naar een meer zeker gevoel. En dat zekere gevoel wordt denk ik ook steeds sterker.
-knip-
Of zijn onzekerheden leuk? In mijn ogen dus totaal niet. Zekerheid is stukken leuker. Bij alles dat bestaat.
Hm hm.quote:Op donderdag 10 november 2005 14:24 schreef Alicey het volgende:
Normaal is min of meer maatschappelijk bepaald.. In elke bepaling is het echter zo dat normaal datgene is waar het grootste deel van de mensen aan voldoet.![]()
Inderdaad, in die zin niet iets bijzonders, en ook niet iets wat slechts enkele mensen treft, lijkt me..
Nee ok, zij reageerde op mij, ik reageerde gewoon terug.quote:Ik heb thaleia niet die opmerking zien maken.
Mijn wereldbeeld wordt er niet door bepaald, maar die van anderen soms des te meerquote:Ik ben er bekend mee, zie mijn sig.Ik doel er echter vooral op dat factoren als verhoogde gevoeligheid of kleine afwijkingen geen factoren zijn die je hele wereldbeeld zouden moeten bepalen.
![]()
Tja, termen termen.quote:Volgens mij zijn we het inderdaad wel eens.. Ben je het ook eens dat HSP en NTK nietszeggend zijn, omdat het op zoveel mensen van toepassing is?![]()
Over het algemeen trek ik mezelf soms nergens iets van aan, maar ik bemoei mezelf soms wel overal meequote:Maar daar hoef je je nou net niets van aan te trekken.![]()
Onzekerheid is ook helemaal niet erg, net zoals zeker zijn dat volgens mij niet is.quote:Ach, dat weet ik van mezelf ook wel.. Ik ben zeker genoeg om zo nu en dan gewoon onzeker te zijn, puur zoals het is.
Toch als je weet wat je moet doen in het leven, dan hoef je niet meer na te denken. Nadenken is ook niet alles. Je kunt beter weten dan denken. Bij denken gebeurt vaak dat je in een spiraal terecht komt en dan ga je vanzelf teveel in het hoofd leven. En zelfs al denk je veel na, dan nog kan het risico's met zich meebrengen in wat je doet of zegt. Dan maak je misschien net de foute keuze die je bij niet nadenken niet zo maken.quote:Op donderdag 10 november 2005 14:33 schreef Alicey het volgende:
[..]
Onzekerheid heeft denk ik wel nut in de zin dat je nog eens een keer alles overdenkt en goed nadenkt..
Ik zie het niet zo zeer als spanken, maar eerder als realistisch zijn.. Het is niet iets bijzonders.quote:Op donderdag 10 november 2005 14:41 schreef sweetgirly het volgende:
Mijn wereldbeeld wordt er niet door bepaald, maar die van anderen soms des te meer. Terwijl ik dus zoiets heb van, doet het ertoe? Ik bedoel, gevoelige(re) mensen, nou nou, big issue. Zijn belangrijke dingen op de wereld. Dus zie er het nut niet van in om ze te spanken daar waar anderen meer gespankt zouden kunnen worden.
Ergens toch ook het risico van je op een internetforum begeven.. Of je nou een vlieg kwaad doet of niet.quote:Mensen die geen vlieg kwaad doen, en vervolgens niet serieus worden genomen en/of in de maling worden genomen. Tja, dan word ik de lastige vlieg, en ik bijt.
Heeft deze hele topic dan nog zin?quote:Zo kan iemand mij vertellen dat ie adhd heeft, een nieuwetijdskind is of normaal.
Ik luister daar toch vaak niet naar. En zie wat ik zie. Een mens. Eureka en suf
.
En voor mijn part is iemand dit of dat, ook dat zegt mij niets.
Dat laatste is duidelijk.quote:Over het algemeen trek ik mezelf soms nergens iets van aan, maar ik bemoei mezelf soms wel overal mee.
Realistisch zijn, nee serieus, van sommige mensen krijg ik nou niet het idee/gevoel dat ze realistisch bezig willlen zijn.quote:Op donderdag 10 november 2005 14:47 schreef Alicey het volgende:
Ik zie het niet zo zeer als spanken, maar eerder als realistisch zijn.. Het is niet iets bijzonders.![]()
Vind ik wel ergensquote:Ergens toch ook het risico van je op een internetforum begeven.. Of je nou een vlieg kwaad doet of niet.
Heeft deze hele topic dan nog zin?![]()
Hehequote:Dat laatste is duidelijk.![]()
Maar ik heb dat zelf ook wel.
God de almachtige zondebokquote:Op donderdag 10 november 2005 14:58 schreef Alicey het volgende:
Ik had gewoon zin om iemand de schuld te geven van mijn wattigheid, en God leent zich daar het beste voor.
Over het algemeen heb ik er niet zoveel problemen mee dat ik een watje ben, en beschouw ik het niet als kwaad. Het is maar af en toe dat ik er problemen mee heb, en dan is het gewoon een kwestie van doorbijten.quote:Op donderdag 10 november 2005 15:17 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
God de almachtige zondebok
Ik gaf hem vroeger ook vaker de schuld, maar dat was serieus. Nu neem ik het hef in eigen handen en versla ik het kwade![]()
The beast returns
Zolang het watje zijn niet erg is, dan is het toch geen probleemquote:Op donderdag 10 november 2005 15:20 schreef Alicey het volgende:
[..]
Over het algemeen heb ik er niet zoveel problemen mee dat ik een watje ben, en beschouw ik het niet als kwaad. Het is maar af en toe dat ik er problemen mee heb, en dan is het gewoon een kwestie van doorbijten.
Maar... We gaan wel erg off-topic.
Ik ben niet altijd serieus hoorquote:Op donderdag 10 november 2005 15:22 schreef Kiteless het volgende:
Godsallemachtig dromenvanger, je laat me af en toe echt gieren van het lachen,
maar op de een of andere manier twijfel ik eraan dat dat je bedoeling is
Praat jij IRL ook zo ?
Oh come on kappen nouquote:Op donderdag 10 november 2005 15:20 schreef Dromenvanger het volgende:
..
Naar mijn idee is de huidige werkelijkheid onrealistisch. Dus mensen die deze wereld als realistisch zien, zijn dan als het ware de meest onrealistische mensen. Omdat ze deze huidige wereld als realiteit zien, terwijl dit niet de realiteit is. In ieder geval niet de realiteit zal blijven.
Ik snap hem zelf ook niet meerquote:Op donderdag 10 november 2005 15:02 schreef Alicey het volgende:
Je laatste post heb ik een beetje moeite mee om die te begrijpen sweetgirly
quote:Op donderdag 10 november 2005 15:24 schreef Kiteless het volgende:
[..]
Oh come on kappen nou![]()
![]()
You *GOTS* to be kidding me![]()
Lees die paragraaf zelf nou nog eens na en beweer dan dat je dat echt meent
![]()
En wanneer voeg jij jouw eigen verhaal eens toequote:Op donderdag 10 november 2005 15:24 schreef Kiteless het volgende:
Oh come on kappen nou![]()
![]()
You *GOTS* to be kidding me![]()
Lees die paragraaf zelf nou nog eens na en beweer dan dat je dat echt meent
![]()
Is het ook niet, maar jij begon er over.quote:Op donderdag 10 november 2005 15:22 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Zolang het watje zijn niet erg is, dan is het toch geen probleem
Niet zo serieus. Daar ontstaan oorlogen doorquote:Op donderdag 10 november 2005 15:27 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
En wanneer voeg jij jouw eigen verhaal eens toe.
Of heb je die niet, jij bent normaal wou je zeggen!
ik ga![]()
Maar zo schop je elke relativering wel dood.quote:Op donderdag 10 november 2005 15:25 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Ik snap hem zelf ook niet meer.
Volgens mij bedoelde ik te zeggen dat realisme niet realistisch is, wanneer het realistisch overkomt onder het motto 'realistisch willen zijn'. En dat bijzonder zijn niet bijzonder meer is, onder het motto 'bijzonder willlen zijn'. Men is realistisch daar waar men beseft dat bijzonderheid normaal is, omdat we allemaal normaal zijn en een tikkeltje bijzonder.
Zo pfff * scheel kijkt![]()
Okeyquote:Op donderdag 10 november 2005 15:28 schreef Alicey het volgende:
[..]
Is het ook niet, maar jij begon er over.
Was eigenlijk ook maar half serieusquote:Op donderdag 10 november 2005 15:28 schreef Dromenvanger het volgende:
Niet zo serieus. Daar ontstaan oorlogen door
Een wereld gebaseerd op onzin en onserieusheid daar is geen oorlog en depressie.
Welke relativeringquote:Op donderdag 10 november 2005 15:28 schreef Alicey het volgende:
Maar zo schop je elke relativering wel dood.
Oh ik ben niet zo normaal hoor, maar ik ben ook niet heel bijzonderquote:Op donderdag 10 november 2005 15:27 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
En wanneer voeg jij jouw eigen verhaal eens toe.
Of heb je die niet, jij bent normaal wou je zeggen!
ik ga![]()
Ik weiger te leven in deze realiteit. Voor mij gaat de zon pas schijnen als ik leef in mijn eigen realiteit. Ik bedoel dus ook. Je kunt op straat kijken en ziet een omgeving, of je kijkt er niet na. Het is maar hoe je de realiteit bekijkt. Je kunt ook de hele realiteit ontvluchten en gaan lezen. Of schrijven of wat anders.quote:Op donderdag 10 november 2005 15:34 schreef Kiteless het volgende:
Ik bedoel, een beetje zweefteven moet mogen hoor, maar je hoeft niet gelijk al je verstandelijke vermogens over boord te gooien![]()
Als je alles wat bijzonder is gelijk stelt aan alles wat normaal is, valt er niets meer over te zeggen of te relativeren. Daar doel ik op.quote:Op donderdag 10 november 2005 15:33 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Welke relativering
Is die er wel?
Nou nouquote:Op donderdag 10 november 2005 15:34 schreef Kiteless het volgende:
Oh ik ben niet zo normaal hoor, maar ik ben ook niet heel bijzonder
Verder ben ik niet zo arrogant om te denken dat mijn eigen verhaal jullie veel zal boeien - het interesseert mij al amper![]()
Tja, dat is zijn manier kennelijk, transformatie waar hij naar streeft misschien of ofzo.quote:Maar come on, die dromenvanger doet gewoon uitspraken die echt kant nog wal raken
"De realiteit is onrealistisch !"![]()
Ik bedoel, een beetje zweefteven moet mogen hoor, maar je hoeft niet gelijk al je verstandelijke vermogens over boord te gooien![]()
en dat zijn twee subjectieve oordelenquote:Op donderdag 10 november 2005 15:25 schreef sweetgirly het volgende:
omdat we allemaal normaal zijn en een tikkeltje bijzonder.
Opzich heb ik dat soms ook.quote:Op donderdag 10 november 2005 15:42 schreef Alicey het volgende:
Als je alles wat bijzonder is gelijk stelt aan alles wat normaal is, valt er niets meer over te zeggen of te relativeren. Daar doel ik op.
Maar wel één pot nat, schaapquote:Op donderdag 10 november 2005 15:51 schreef het_fokschaap het volgende:
en dat zijn twee subjectieve oordelen
verzinsels komen veel voor, zijn zeer zeker niet abnormaalquote:Op donderdag 10 november 2005 15:54 schreef sweetgirly het volgende:
In de zin van als het natuurlijk is of kan zijn, waarom doen alsof het onnatuurlijk is of abnormaal?
Wat is een verzinselquote:Op donderdag 10 november 2005 15:56 schreef het_fokschaap het volgende:
verzinsels komen veel voor, zijn zeer zeker niet abnormaal
Nou nou, eerst oordeel je over andere mensen, soit..quote:Op donderdag 10 november 2005 15:55 schreef Dromenvanger het volgende:
Wat ik bedoel met de werkelijkheid is onrealistisch is dat de werkelijkheid niet goed ontstaan is in principe.
jawel, dat is reproduceerbaarquote:Op donderdag 10 november 2005 15:58 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Wat is een verzinsel
Jij gelooft een bloem niet als jij hem of haar ziet groeien?
Vertel dat de hongerige ethiopiers,quote:Werkelijkheid kun je niet veel kanten mee op als je het mij vraagt. De kracht van de illusie is vele malen sterker.
Nouquote:Op donderdag 10 november 2005 16:01 schreef Kiteless het volgende:
[..]
Nou nou, eerst oordeel je over andere mensen, soit..
Maar nu ook even kritiek op God leveren, want jij weet het beter ?
Jij durft!
Nou zover is de mensheid nog niet dat ze met de illusie hun honger kunnen wegwerken en eigen producten kunnen maken met de illusie. Omdat de werkelijkheid nog te zwaar aanwezig is. Dan zou eerst de huidige werkelijkheid met de huidige wetten moeten verdwijnen, dat de illusie boven de werkelijkheid gaat functioneren en misschien is dat het moment dat er helemaal geen werkelijkheid meer is, dan openen zich ook deuren tot andere dimensies misschien, dan kun je verder reizen dan de horizon. En dan hoef je niet meer naar de winkel.quote:Op donderdag 10 november 2005 16:03 schreef Kiteless het volgende:
[..]
Vertel dat de hongerige ethiopiers,
als die eens zouden weten dat het enige wat ze hoeven te doen is fantaseren over een Big Mac !
En wat vind jij niet reproduceerbaar?quote:Op donderdag 10 november 2005 16:03 schreef het_fokschaap het volgende:
jawel, dat is reproduceerbaar
En dat is allemaal zo omdat jij dat vindt ?quote:Op donderdag 10 november 2005 16:27 schreef Dromenvanger het volgende:
Heb net mijn signature aangepast omdat ik van mening ben dat de illusie kan overheersen. De persoonlijke illusie dus van ieder mens. Stel je wilt ergens zijn wat niet bestaat, dan kun je daar naartoe gaan ooit. Je bent dan niet meer gebonden aan de aarde.
Je kunt ooit in de toekomst overal naartoe. Er zijn dan geen grenzen meer. Nergens. Totaal geen grenzen en afhankelijkheid. En ook geen schaarste meer. Alles pico bello
Ik kijk in mijn magische bol, en zie magische tijden![]()
iets wat in een test steeds dezelfde resultaten oplevert.quote:Op donderdag 10 november 2005 16:57 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
En wat vind jij niet reproduceerbaar?
Nee omdat ik dat voel, en misschien komt mijn gevoel tot uitdrukking in mijn eigen leven, ik ben niet God of wat dan ook. Ik ga niet andermans plezier bederven in deze realiteitquote:Op donderdag 10 november 2005 17:27 schreef Kiteless het volgende:
[..]
En dat is allemaal zo omdat jij dat vindt ?
Je hebt geen enkele verklaring of bewijs - jij vind 't dus het is zo ?
Nouja, ik wou zojuist dat een groen monster met een enorme pompoen als neus jou zou opeten.
Dus dat gaat in de toekomst gebeuren
Ik kijk naar mijn monitor, en ik zie pixels.
En dat wil in jouw ogen zeggen, dat jij testen betrouwbaarder vindt en de rest dus allemaal verzinsels.quote:Op donderdag 10 november 2005 17:28 schreef het_fokschaap het volgende:
iets wat in een test steeds dezelfde resultaten oplevert.
* hier ben ikquote:Op donderdag 10 november 2005 17:39 schreef Kiteless het volgende:
* Kiteless roept om medische assistentie
Het feit dat ze te vast zit in deze realiteit. Ze zit opgesloten in deze wereld, ze kan amper 10 stappen verder denken. Daar heeft ze hulp bij nodig. Ik wil best helpen maar dan wel zonder dat ik een rood monster op me af krijg gestuurdquote:Op donderdag 10 november 2005 17:41 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
* hier ben ik
Tell it to the mama, waar heb JIJ hulp bij nodig?
Laat dat in mijn geval nou precies goed zijn - ik ben tenslotte gelukkigquote:Op donderdag 10 november 2005 17:39 schreef Dromenvanger het volgende:
En zul je ook nooit herboren worden tot een nieuw wezen en zul je altijd dit leven krijgen, omdat je dezelfde bent en zult zijn. In alle opzichten.
Zie je fout. Ik ben tevreden met wie ik ben, alleen breid ik mezelf uit, ik ben iedere dag bezig mezelf groter te maken in het gevoel en besef en dat is aangeborenquote:Op donderdag 10 november 2005 17:50 schreef Kiteless het volgende:
[..]
Laat dat in mijn geval nou precies goed zijn - ik ben tenslotte gelukkig
Maar nu wordt me duidelijk dat je je dit allemaal in je hoofd haalt omdat je dus eigenlijk helemaal niet gelukkig bent met jezelf en daarom graag wegkruipt in een fantasiewereld - je wilt tenslotte graag iemand anders worden, het liefst zelfs een ander wezen.
Ik ben blij voor je dat je er vrede mee gevonden hebt,
maar ik vind 't persoonlijk gewoon een beetje sneu - zonde dat je je leven niet leuk genoeg vindt om wat van de realiteit te maken en je tijd te verdoen met je fantasiewereldje..
Maar dat is mijn simpele mening, wie ben ik tenslotte![]()
Daar ben ik het mee eens.quote:Op donderdag 10 november 2005 17:53 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Zie je fout. Ik ben tevreden met wie ik ben, alleen brei ik mezelf uit. Ik ben al dik tevreden maar het kan altijd beter.
No problem, hier ben ik het ook mee eensquote:Ik ben niet een persoon die zomaar stopt met uitbreiding en verbetering. Neem je genoegen met je huidige leven dan ben je een luie hond als je het mij vraagt. Sorry ik pak je ff terug omdat je mij continu zit af te kraken.
Ik ook hoor, ik wil ook elke dag verbeterenquote:Ik ben vooruitstrevend en wil het beste van het beste zien. Ik ben geen luie hond ik werk iedere dag mezelf te pleuris als het ware om vooruitgang te boeken.
ik ook.quote:Je hebt wel gelijk als je zegt dat ik niet tevreden ben. Moet ik dan in Godsnaam tevreden zijn met deze wereld en wat deze wereld tot nu heeft laten zien? En wat ik zelf zie? Ik wil dus meer zien.
Als jij de maarschalk bent ben ik jouw spionnetjequote:Op donderdag 10 november 2005 17:59 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik snap trouwens ook niet waarom je zo afbrekend bezig bent de hele tijd. Ga samen met je eigen clubje praten en ga mij niet lastig vallen. Wat bereik je ermee om mij de grond in proberen te trappen? Ik ga toch door met waar ik mee bezig ben.
Dat zijn van die discussies waar niemand mee opschiet. Je kunt beter je eigen topic openen over je afkeer aan mensen die anders in het leven staan. Kun je doen in klaagbaak. Inplaats van hier.
Toevoeging, deze wereld is onverbeterbaar. Met een aap als Bush aan de macht als meest invloedrijke persoon op deze wereld heb ik alle hoop opgegeven op een betere wereld. Er lopen teveel IQ-loze rond en die komen dan ook nog eens aan de macht.
Misschien open ik zelf ooit een offensief tegen al die IQ-loze apen. Dan versla ik ze zoals de Maarschalk in stratego alles verslaat. Maar dat is niet voor nu. Nu voel ik me net lekker en wil ik genieten omdat ik jaren mezelf kut heb gevoeld.
Mocht ik ook maar 1 mogelijkheid zien om de hele wereld in mijn handen te krijgen dan zou ik dat zeker doen.
Er valt weinig te spionneren hier, ik ben voorstander van open informatie. En niet zoals er vaak gebeurt dat alles verborgen gehouden wordt. Ik ben voorstander van alles glashelder.quote:Op donderdag 10 november 2005 18:03 schreef Kiteless het volgende:
[..]
Als jij de maarschalk bent ben ik jouw spionnetje
Je snapt 'm niet, in stratego is de spion de enige die de maarschalk verslaatquote:Op donderdag 10 november 2005 18:04 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Er valt weinig te spionneren hier, ik ben voorstander van open informatie. En niet zoals er vaak gebeurt dat alles verborgen gehouden wordt. Ik ben voorstander van alles glashelder.
Dus als spionnetje valt er dan nog maar weinig te spionnerenOmdat alle informatie toegankelijk is voor iedereen.
Weet ikquote:Op donderdag 10 november 2005 18:08 schreef Kiteless het volgende:
[..]
Je snapt 'm niet, in stratego is de spion de enige die de maarschalk verslaat
anders zou best kunnen, maar of het er beter op wordt blijft de grote vraagquote:Op donderdag 10 november 2005 18:17 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik word moe van mezelf. Maar nog altijd denk ik dat deze wereld anders kan zijn.
Klopt misschien. Omdat niemand weet hoe het hoort. Vandaar is het ook uit de hand gelopen.quote:Op donderdag 10 november 2005 18:49 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
anders zou best kunnen, maar of het er beter op wordt blijft de grote vraag
dan ga je ervan uit dat er een manier is hoe het hoortquote:Op donderdag 10 november 2005 18:53 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Klopt misschien. Omdat niemand weet hoe het hoort. Vandaar is het ook uit de hand gelopen.
Jah, een andere wereld. Mijn droom-wereldquote:Op donderdag 10 november 2005 18:58 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
dan ga je ervan uit dat er een manier is hoe het hoort
Ik vermoed dat iedereen zich herkent in 'enkele van onderstaande symptomen'. Er staan een aantal dingen in die ik niet begrijp, een aantal zeer onduidelijk en een aantal onzinnige. Misschien dat iemand mij hyperkinese uit kan leggen? En wat moet ik me voorstellen bij iets subjectiefs als 'wijze uitspraken' en 'origineel overkomen'?quote:Hieronder heb ik zo veel mogelijk algemene kenmerken van NTK proberen te geven. Als je niet voldoet aan alle kenmerken, dat wil dan nog niet zeggen dat je geen NTK bent. Het gaat erom je te herkennen in enkele van de onderstaande symptomen:
- de wijze uitspraken check
- zich erg betrokken voelen bij medemens en natuur totaal niet
- voortdurend huilen als baby totaal niet
- weten wat andere mensen denken totaal niet
- lichamelijk en emotioneel kwetsbaar totaal niet
- Fysieke kenmerken kunnen zijn: een hoger voorhoofd
en een bijna onopmerkbaar grotere schedelpan dat weet ik dus weer niet
- het autistisch in zichzelf gekeerd zijn totaal niet
- gevoeligheid voor paranormale indrukken totaal niet
- hyperkinetisch gedrag Geen idee, wat is het?
- heel gevoelig, sterke intuïtie, innerlijke wijsheid Wat is dit voor een gewauwel?
- problemen op school: o.a. concentratiestoornissen totaal niet
- gevoeligheid voor stemmingen van anderen totaal niet
- sterk aanvoelen van spanningen totaal niet
- origineel overkomen weer zoiets vaags
- dromerig uitzicht en gedrag dromen doe ik dan wel weer vaak
- vegetarisme totaal niet
- goede band met natuur, dieren totaal niet
- sterk rechtvaardigheidsgevoel totaal niet
- soms huidproblemen, dyslexie en astma totaal niet
- allerlei angsten: waaronder sociale angsten totaal niet
- als kind: bedplassen totaal niet
- het uitdagen vanaf het eerste bewuste contact ik mag graag mensen uitdagen ja
- eetstoornissen ( ook geen vlees willen eten, koemelk niet verdragen) totaal niet
- hyperkinetisch gedrag telt dit dubbel ofzo?
- aggresieve uitbarstingen dat heeft iedereen
quote:Op zaterdag 19 november 2005 04:29 schreef Tiesemans het volgende:
Heerlijk Heerlijk allerlei "gevoelige" en (on)gelovige zieltjes vinden in de grote New Age vergaarbak toch iets om hun "speciaalheid" mee in te kaderen. Gefeliciteerd allen ! (tssss Grow UP "kids"..)
Voordat er dadelijk weer iemand begint te ijlen over zaken als Autisme/Adhd/pdd-nos de verschillen/overeenkomsten tussen nieuwetijdskinderen/indigo kinderen.
zonde van je tijd. Been there, done that, seen all.
Immers de "eersten" van de "nieuwetijd" kids zijn (al) volwassen (en) waren / zijn gezegende kinderen Gods of NIET.
Neemt niet weg dat er met name intresse is vanuit het kwade en de voedingsindustrie.
En dan durven er ook nog eens mensen in het New Age kamp met kleurenfoto's en vage termen te smijten ?!
Ha ten eerste heeft dat "enorme" kind van een "beperkt intelligente surferboy" en z'n beeldschone ex-model vrouw een stofwisselingsafwijking en tevens voelt ze zich zéér ongemakkelijk onder d'r enorme afmetingen.
En die gevoelens worden nog eens verergerd door haar mooie moeder.
En het verhaal word helemaal scheef wanneer Hollywood zich er mee bemoeid ...
Maaruh das iets anders hé.
Ennuh "Angels" ? ha laat me niet lachen...
Demonen is een beter woord immers het meisje legt graag een tarrot kaartje ipv dat ze de Bijbel leest. (Kleur bekennen heet dat..) AMEN.
Kortom wie zich persoonlijk geraakt enof aangesproken voelt door deze hype die sinds 1978 aan de gang is moet zich eens goed afvragen waarom ik op deze gepaste wijze reageer.
Bedoel je nou met dit hele verhaal dat mensen die zich met zaken als tarot kaarten/ gevoeligheid etc.. inlaten demonisch zijn of onder duivelse invloed staan naar jouw mening ? ?quote:Op zaterdag 19 november 2005 04:29 schreef Tiesemans het volgende:
Heerlijk Heerlijk allerlei "gevoelige" en (on)gelovige zieltjes vinden in de grote New Age vergaarbak toch iets om hun "speciaalheid" mee in te kaderen. Gefeliciteerd allen ! (tssss Grow UP "kids"..)
Voordat er dadelijk weer iemand begint te ijlen over zaken als Autisme/Adhd/pdd-nos de verschillen/overeenkomsten tussen nieuwetijdskinderen/indigo kinderen.
zonde van je tijd. Been there, done that, seen all.
Immers de "eersten" van de "nieuwetijd" kids zijn (al) volwassen (en) waren / zijn gezegende kinderen Gods of NIET.
Neemt niet weg dat er met name intresse is vanuit het kwade en de voedingsindustrie.
En dan durven er ook nog eens mensen in het New Age kamp met kleurenfoto's en vage termen te smijten ?!
Ha ten eerste heeft dat "enorme" kind van een "beperkt intelligente surferboy" en z'n beeldschone ex-model vrouw een stofwisselingsafwijking en tevens voelt ze zich zéér ongemakkelijk onder d'r enorme afmetingen.
En die gevoelens worden nog eens verergerd door haar mooie moeder.
En het verhaal word helemaal scheef wanneer Hollywood zich er mee bemoeid ...
Maaruh das iets anders hé.
Ennuh "Angels" ? ha laat me niet lachen...
Demonen is een beter woord immers het meisje legt graag een tarrot kaartje ipv dat ze de Bijbel leest. (Kleur bekennen heet dat..) AMEN.
Kortom wie zich persoonlijk geraakt enof aangesproken voelt door deze hype die sinds 1978 aan de gang is moet zich eens goed afvragen waarom ik op deze gepaste wijze reageer.
Goh je maakt een grapje zeker hé ?quote:Op zaterdag 19 november 2005 13:13 schreef sweetgirly het volgende:
[..]![]()
Dit meen je toch niet serieus hé?
Nee die mensen zijn op zich (nog) niet onder duivelse invloed.quote:Op zaterdag 19 november 2005 23:08 schreef Mirage het volgende:
[..]
Bedoel je nou met dit hele verhaal dat mensen die zich met zaken als tarot kaarten/ gevoeligheid etc.. inlaten demonisch zijn of onder duivelse invloed staan naar jouw mening ? ?
Nee, ik maak helemaal geen grapje.quote:
Wat probeer je hier nou te zeggen? dat mensen die niet in god geloven maar in de meer aardse dingen zoals de natuur ed dat die satanisch zijn?quote:Op maandag 21 november 2005 06:21 schreef Tiesemans het volgende:
Uhm Mirage weet je zeker dat je het niet een beetje te op de heupen krijgt ?!
Lekker om te merken dat "montage" niet alleen voorkomt bij nieuwsvergaring.
Tragisch zoals je de boel onbewust/bewust de draai geeft waaruit ik opmaakt aan wiens kant jij staat.
Kortom je sarcasme via verwijzing door montage slaat immer meer op jou zelf en de werkwijze die je hanteerd.
Denk daar maar eens goed over na.
En Enyalius houd je kruit droog voordat je voorbij je poging schiet om te spotten.
Al hoewel dat nog moeilijk lijkt te worden getuige het nodige vocht wat al richting de hielen van Mirage verdwijnt...
En Sweetgirly "ongelovige" Thomas is m'n buurman en eerlijk waar ik zou als ik jou was iets minder van die "Diet New-age" koekies eten dat scheelt een hele mond vol aan nutteloos getype.
Last but not least... Dromenvanger je ik ga warempel nog echt denken dat jij meent dat alles maar een spelletje is wanneer ik zie met wat voor een gemak jij symbolen ect hanteerd die aan de satan verbonden zijn.
Beetje dwars wanneer je dan over Here God begint vind je niet ?!!![]()
'k Vind het betrekken van het geloof ik zoiets als Indigo/nieuwetijds kinderen/HSP sowieso niet passen. Maar zoals altijd kan iemand wel en link vinden.quote:Op zondag 20 november 2005 07:38 schreef Tiesemans het volgende:
Nee die mensen zijn op zich (nog) niet onder duivelse invloed.
Immers wat maalt de duivel meer, dan wanneer hij met gemak gebruik maakt van de onwetende mens, wiens weg uberhaupt in duisternis eindigt.
De duivel boeit het eenvoudigweg niet om een ongelovig mens te breken.
Deze of gene persoon zal hem voorzeker niet voor de voeten lopen.
Ja nog éerder zullen zij hem in ontwetendheid een of ja zelfs meerdere diensten bewijzen.
Net de eerse 20 blz gelezen, ik vind het persoonlijk veel te eenzijdig en de auteur trekt veel te snel conclusies. "Je lichaam is op het moment dat je overlijdt moleculair hetzelfde als wanneer je leeft, het enige dat verdwijnt is je bewustzijn, dus we moeten hieruit concluderen dat je bewustzijn het belangrijkste is in je leven" ehhh?!quote:Op maandag 31 oktober 2005 12:50 schreef Sneakie het volgende:
[..]
ik herken mezelf in alle indigo-kenmerken als ook heb ik de hsp test al eens gedaanwaarbij ik 22 scoorde, maar ben me dan ook bewust van mijn "missie", practisch sinds dat ik logisch na kon denken... ook ik en andere indigos die ik ken voelen zich meestal niet zo op hun gemak bij niet indigos. maar ik ken ook genoeg mensen die geen ntk zijn maar wel hsp's, en vice versa. ik denk dat de mensen die een van beide beschikken, moeten werken aan zichzelf, om het innerlijke licht sterker te maken, want hoe meer je je erin verdiept, hoe meer overeenkomsten je zult vinden... ik hoop dat mensen die de potentie hebben om lichtwerker te worden, oftewel ntk, zich niet laten ontmoedigen door onwetenden, want dat is iets wat je zeer vaak zult tegenkomen, dat je wordt uitgelachen of je verhalen "ongeloofwaardig of onrealistisch" worden gevonden. mensen die meer bevestigingen zoeken voor de eventuele waarheid van hun verhaal, kan ik aanraden om het (engelse) boek" the freedom of choice" van thomas j. chalko eens te lezen. via de site www.thefreedom of choice.com kun je het gratis downlaoden. de schrijver van dit boek is gewoon een man die zijn eigen logica en denkwijze op papier heeft gezet, en daardoor onder de ntk's flinke waardering heeft opgedaan, omdat de meesten het verreweg met hem eens zijn. voor mij en mn vriend was het boek een en al![]()
schudden. ik wens jullie succes en veel leesplezier.
quote:Op maandag 21 november 2005 06:21 schreef Tiesemans het volgende:
En Sweetgirly "ongelovige" Thomas is m'n buurman en eerlijk waar ik zou als ik jou was iets minder van die "Diet New-age" koekies eten dat scheelt een hele mond vol aan nutteloos getype.
Wat wil je zien .. bewijzen uit deze hoek ? Daar draait het niet om. Het is wellicht iets nieuws.. maar dit zijn ideen waar over nagedacht is door mediterende, onderzoekende, progressieve mensen. Het geschrevene kan ik iedereen aanbevelen. Ik beschouw het, samen met de boeken van n.d. walsh als de belangrijkste stukken die je zou moeten lezen om je bewustzijn te verruimen. Dat is uiteindelijk het doel.quote:Net de eerse 20 blz gelezen, ik vind het persoonlijk veel te eenzijdig en de auteur trekt veel te snel conclusies. "Je lichaam is op het moment dat je overlijdt moleculair hetzelfde als wanneer je leeft, het enige dat verdwijnt is je bewustzijn, dus we moeten hieruit concluderen dat je bewustzijn het belangrijkste is in je leven" ehhh?!
Het is gewoon te simplistisch uitgelegd, in elk geval de basis die hij uitlegt aan het begin van het boek is te simplistisch.
En dat is idd en oa het hele eieren eten.quote:Op dinsdag 22 november 2005 00:17 schreef cognito_1987 het volgende:
.. stel je open voor nieuwe visies en evalueer de mening van de schrijver aangaande vooral de vrijheid van keuze aangaande jezelf, ook ten opzichte van de samenleving of doe wat je dan ook wilt doen natuurlijk .. daar gaat t om ..
Uhm hoezo....quote:Op maandag 21 november 2005 13:33 schreef sweetgirly het volgende:
[quote:Op maandag 21 november 2005 06:21 schreef Tiesemans het volgende:
En Sweetgirly "ongelovige" Thomas is m'n buurman en eerlijk waar ik zou als ik jou was iets minder van die "Diet New-age" koekies eten dat scheelt een hele mond vol aan nutteloos getype.]![]()
[quote]Tja.
Even serieus, normaal reageren is ook een vak.
Je hele post bevat geen enkel argument, dat terwijl er nog open deuren worden gegeven ook.
Zie mijn post (ik vraag (je)) en zie andere hun post (ook (die) vragen (je)). Als jij dan met dit soort reacties komt, dan heb je die deur wel heel erg stevig vast.
Oh dus wie jij als Here God accepteert hangt (nu) 'ineens', in meer of mindere mate af, van de mening die jij je vormt, over wat iemand zegt, (nogmaals zo tussen neus en lippen door) in enkele alinea's, waarin er word uitlegt door iemand die je niet kent, en zoals eerder gezegd, openbaar dank betuigd, door te doen wat gevraagd word, namelijk:quote:Zal God leuk vinden dat je hem geen enkel zuchtje lucht geeft.
Wat is nou je doel uberhaupt dan?
Als je wat zegt, leg het dan ook uit.
Als je alles zo precies weet.... "leg het dan ook uit".
Want dit slaat natuurlijk nergens op, en kan ík iig dan niet (meer) serieus nemen.
[/quote]quote:Ik zou bijna willen zeggen, en misschien zal God het nog met mij eens zijn ook, 'lighten up' of neem ook een new-age koekie (bestaan die uberhaupt?), want dit gaat of lijkt mij niet goed gaan voor je.
quote:Laatste keer dat ik dit uit de mond hoorde van enig ander Christen is lang geleden, 'zeer' lang geleden.
Oh tuurlijk Natalie die kinderen komen 'toevallig' uit de lucht vallen in een tijd van grote geestelijke nood in de wereld ? Lol... guess again...quote:Op maandag 21 november 2005 10:17 schreef Natalie het volgende:
[..]
'k Vind het betrekken van het geloof ik zoiets als Indigo/nieuwetijds kinderen/HSP sowieso niet passen.
Maar zoals altijd kan iemand wel en link vinden.
'k Denk dat Tielemans zich 't beste nog even wat beter kan laten inlezen over wat er precies bedoeld wordt met indigo/nieuwtijds kinderen voordat hij het geloof erbij trekt en zelfs over de duivel begint.
Jezus wie ?quote:Op dinsdag 22 november 2005 04:24 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
Oh tuurlijk Natalie die kinderen komen 'toevallig' uit de lucht vallen in een tijd van grote geestelijke nood in de wereld ? Lol... guess again...
Tie +s - L + emansheeft zich lang geleden al ontdaan van de "heil"zame club van nieuwetijds moedertjes omdat de hoeveelheid New Age prut de ogen werkelijk dichthield en niet alleen dat de boel raakte (en blijft tot op de dag van vandaag) behoorlijk gesloten omtrend de werkelijke reden van deze "speciale kids" ..
Ennuh juist geloof door Here Jezus Christus is de enige weg waarvanuit deze kinderen ten optimale kunnen bloeien en wee hem/haar (laat staan de duivel) om ze één haar te krenken..
Maar das vooral voor ingewijden ter raadgeving...
Nee, maar je valt dit topic binnen met HIJ is de ware, jullie duivelsgebroed etc.quote:Op dinsdag 22 november 2005 04:15 schreef Tiesemans het volgende:
Uhm hoezo....
Ik heb niks te bewijzen ten opzichte van jullie als bijstaanders...
quote:Immers ik neem géén aanstoot aan Hij die in de Hemelen is gezeten op de Troon der Gerechtigheid.. Mijn geweten valt of staat door Zijn toedoen en of direct ingrijpen/onthouding door Here Jezus Christus.
Velen van jullie echter wensen zelfbeschikking en menen daar wel bij te varen.
En dan moet ik even bijspijkeren alsof ik van Telejac ben, omdat er ondanks (de wens) om te weten ?.. Geestelijk gebrek is .. ?!!
Het is niet zo dat ik morgen met een tandem fiets bij je aan de deur sta om samen met jou een ritje te maken richting Here Jezus en terug ....
Tsss Argumenten waarvoor dus .... ?!! Jij accepteert of verwerpt punt uit.
Moet ik dan op mijn buurt als nr 13423423** zoveel het nog eens allemaal uitleggen ?
Dat is niet de bedoeling van dank betuigen aan Here Jezus, door uit dank, Hem te roemen richting ongelovigen c.q semi gelovigen slash seizoensgelovigen/ feestdagen gelovigen, zondigen ect ect.
Misschien pik je echter nog wat op en ga je zelf op onderzoek uit middels je geest in gebed richting Here Jezus Christus.
Want om voor hen die zich "doof" houden en ziende blind willen zijn ,het wiel 'opnieuw' uit te vinden waarom dat hebben er al zovelen gedaan.....
Immers het ligt voor je snuffert maar zelfs in meerkeuze vraagstelling lust men er geen pap van.
Kom jij met argumenten mij even lekker verzoeken ? Hoezo dat ? Mijn geest is echt niet deelbaar.
En besides dat de Bijbel een goed spiritueel "gecodeerd" boek is vol van geest om te vinden...
Vertel me wat iets nieuws hé...
Waarom dan anders zijn dan zoals ik meen te moeten zijn niet vanuit m'n mondje of mijn vuisten of verstand of opleiding (bijv theologie) spreken, neen maar gewoon slechts vanuit de geest waarvan ik uitga dat deze mij door Here God geschonken is.
Hoor ik hier een verbitterde klank * oren spitst.quote:Dwang is géén optie dus ook niet andersom .. Alsof ik niet mag vinden dat anderen mij net zo goed op allerlei (verkapte) manieren dwang opleggen, omdat ze menen tekort gedaan te zijn, van wat of waarvan ? Immers er is toch niks ? Het is toch allemaal flauwekul ect ect ?
Hoezo weird. En hoezo snap er amper een jojo van.quote:Waar anderen die oprecht geloven (vanzelf) hun leven lang voor lijden enof afzien.. vervolgens effe tussen 21:11 en 23:16 op een Dinsdagavond ergens in 2005 zomaar in de schoot geworpen te krijgen omdat je toevallig een topicthreadtje leest ?..
Hoezo naief..,.... of niet soms ...
Oh, ik heb allang een beeld hoor, dat ik vraag, wil niet zeggen dat ik nergens van op de hoogte ben.quote:Oh dus wie jij als Here God accepteert hangt (nu) 'ineens', in meer of mindere mate af, van de mening die jij je vormt, over wat iemand zegt, (nogmaals zo tussen neus en lippen door) in enkele alinea's, waarin er word uitlegt door iemand die je niet kent, en zoals eerder gezegd, openbaar dank betuigd, door te doen wat gevraagd word, namelijk:
En dit bedoel ik.quote:"Blijven bij Zijn Woord dat van Here Jezus welk afkomstig is van de Vader te weten Here God (Jahweh).
NEE.quote:Maar nee nee dat is voor niemand acceptabel ook niet voor jou.
Want nou moet ik en niet van mij part een oprechte gelovige in jou dorp of stad, als een soort van Gert of Sien van sesamstraat, met een snufje "beeldspraak" vol met mooie plaatjes, iedereen die maar wil horen en eigenlijk stiekem doof speelde, gaan bijspijkeren in hun gebrek...
Daar zit nog wat in.quote:In iets wat men notabene zelf ook aangeboden word vanaf elke vierkante cm in je woning of tuin of van mij part de badkamer of zolder, door de Heilige Geest Gods, die wacht op een ontmoeting met "de geest die in jullie is", mits !! men (en woman) bereid is om het zelf door de eigen geest niet hersens te snappen..
Welk dialoog?quote:Maarja ik vrees dat ik dit dialoog voor altijd en altijd zal moeten blijven voeren tot aan mijn ontslapen toe... of (en hoop en bid van niet maarja Here God beslist) het einde der tijden aanbreekt...
Naja, zeg hier maar niks op, zou niet weten wat nlquote:Want het liefst word met werkelijk per individu met de hand (niet slechts het vingertje)...gevoerd.
Prima.quote:En Juist geloof door de geest is geen hostie happen en wat wijn slurpen die in de maag en via via weer exit verdwijnt,... Terwijl het feitelijk, wanneer het om juist geloof gaat, slechts voor de geest, die in een mens is, (mits deze van Here God afkomstig is) werkelijk te bevatten is wat het inhoud een Christen te zijn.
Heb zelf op een christelijke basischool en middelbare school gezeten.quote:Anders ging je toch gewoon wel naar een Christelijke (basis) school en was je klaar geweest...
Liepen er elk jaren honderden wereldverbeteraars de schoolbanken uit richting de maatschappij...
(dus niet hé) En ook dat is soms eenvoudigweg niet te verteren dat er mensen zijn die zo met het verstand om gaan..
Gelukkig dan maar.quote:Lieve schat ik weet niet waar je de vrijpostigheid vandaan 'tovert' maar met mij gaat alles prima.
Laat staan dat ik mezelf zo slim achte te menen wat God op dit ogenblik vind over mijzelf.
Weer zo'n zinquote:Immers de laaste die dat probeerde leefde uitermate lang en was er tot na z'n dood nog niet achter wat Abba of (Jahweh voor gekenden) precies over hem in persoon dacht.
Leuk man, je verstand, net had je het trouwens nog over geest.quote:Het is dat de geest in mij het slechts langzaam aan toelaat dat ik mijn eigen mening geventileerd laat zijn op dit forum maar zo hoort dat nou eenmaal te gaan Here God eerst dan de mens. En dat vind mijn verstand ook.
Ja joh, gooi er nog een paar koekies in ook.quote:En uh beeldspraak (doelende over m'n new age cookies opmerking kun je niet eten maarja dat geldt ook voor "bijdehand" koekjes hey)..... "eet die dus ook maar met wat méér mate"....
Dat is ook zo'n beeldspraak welk niet te verteren is toch ? ..
Nou, je bent fantastisch in taalquote:Maarja 'serieus' ....."hé".... 'spelen met taal' is wat anders dan gramatisch 'steken laten vallen'..
Ach ja, we zijn zo onwetend héquote:En besides ik ben er niet om hier op Fok "de dominee "of de predikant laat staan de Pasto(o)r uit te hangen want die hebben hun kerkje en hun gemeente, en blijkbaar spreken ze teveel voor eigen parachie. Immers velen van jullie snappen er (nog) maar (te) weinig van..
Wat een riddles weerquote:En toch... "ze" (clubje van o.a Petrus en navolgelingen) zijn al zo lang eeeeuwen) bezig (rommelen) en met herkauwen van Here Jezus Christus dat en zelfs geen hond tegenop kan als het gaat op stikken in z'n eigen braaksel.
Okquote:Ik krijg het soms ook maar amper voor elkaar om niet te stikken in de vele verbastering en denominaties, laat staan de hele cultus club aan "bijzondere" leden van verdienste, die door hen toedoen, zowat naast, Here Jezus Christus, aan de rechtzijde der Troon Gods (in de hemelen) zijn neergezet.
Nou hartstikke mooiquote:Ik ben hier als "kind" lees knechtje om te zijn, om te schenken, te delen, en mij dank is uitermate groot en ik hoef niks voor terug.
Die kinderen waren er altijd al, slimmerd. Diversiteit heet dat.quote:Op dinsdag 22 november 2005 04:24 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
Oh tuurlijk Natalie die kinderen komen 'toevallig' uit de lucht vallen in een tijd van grote geestelijke nood in de wereld ? Lol... guess again...
Aangezien gelovige mensen geloven dat God 't leven heeft geschapen, zal ie diversiteit ook wel in de wereld hebben gebracht. Kortom: niets vreemd aan. Alleen 't heeft nu een naam. Hoe gezelligquote:Tie +s - L + emansheeft zich lang geleden al ontdaan van de "heil"zame club van nieuwetijds moedertjes omdat de hoeveelheid New Age prut de ogen werkelijk dichthield en niet alleen dat de boel raakte (en blijft tot op de dag van vandaag) behoorlijk gesloten omtrend de werkelijke reden van deze "speciale kids" ..
Ennuh juist geloof door Here Jezus Christus is de enige weg waarvanuit deze kinderen ten optimale kunnen bloeien en wee hem/haar (laat staan de duivel) om ze één haar te krenken..
Maar das vooral voor ingewijden ter raadgeving...
Maar natuurlijk joh waar heb ik dat eerder gehoord lol.quote:Op dinsdag 22 november 2005 16:05 schreef Natalie het volgende:
[..]
Die kinderen waren er altijd al, slimmerd. Diversiteit heet dat.
[..]
Aangezien gelovige mensen geloven dat God 't leven heeft geschapen, zal ie diversiteit ook wel in de wereld hebben gebracht.
Kortom: niets vreemd aan.
Alleen 't heeft nu een naam. Hoe gezellig
Btw, dit topic gaat over Indigo/nieuwetijdskinderen.
Zullen we ons daar weer even op gaan focussen en níet op het geloof in God?
quote:Op dinsdag 22 november 2005 13:30 schreef sweetgirly het volgende:
Spirituele kinderen/mensen duivelsgebroed?
Kortom: volgens Tiesemans, gewoon veel bidden door de geest richting Here Jezus' in Zijn naam. (Voor het kind dus, later met het kind), en dan komt het allemaal goed. (Of niet)
Ok.
En toch zal je niet de slechtse zijn wrs.
dit doe ik geen 2e keer, reageren op zo'n inhoudelijke post
hyperkinetisch gedrag houdt in dat men onrustiger is, en naar adhd kunt neigen, maar toch rustiger.quote:Op vrijdag 11 november 2005 18:37 schreef kanaiken het volgende:
[..]
Ik vermoed dat iedereen zich herkent in 'enkele van onderstaande symptomen'. Er staan een aantal dingen in die ik niet begrijp, een aantal zeer onduidelijk en een aantal onzinnige. Misschien dat iemand mij hyperkinese uit kan leggen? En wat moet ik me voorstellen bij iets subjectiefs als 'wijze uitspraken' en 'origineel overkomen'?
Ja, ik heb het lijstje even voor mezelf ingevuld, maar dat staat er buiten.
Ik ben mij bewust van mijn missie in het opzicht dat ik altijd al aanvoelde dat onze hedendaagse realiteit vergankelijk is, en dat ik van klein kinds af aan altijd al meer heb ontvangen dan waarover gepraat wordt. voel je het zelf niet? probeer het licht in jezelf te ontdekken en uit te stralen, op die manier kun je via het collectief bewustzijn dat sprankje liefde goedheid en streven naar gelijkheid en vrijheid aanwakkeren bij andere mensen, want net als bij thelepathie ben ik ervan overtuigd dat men gedachtestromen uit kan stralen en op kan vangen, zodat die andere mensen het dan ook voelen en uit kunnen stralen.quote:Op maandag 7 november 2005 10:03 schreef Ticker het volgende:
[..]
Wat bedoel je daar precies mee? Als ik kijk naar het verhaal van Boriska, de jongen van mars, wist hij exact zijn vorige leven te beschrijven en ook wist hij details van de toekomst. Wat weet jij bijvoorbeeld over 2012 en wat maakt jou zo opmerkelijk.
(niet sarcastisch bedoelt ofzo)![]()
Hier ookquote:Op maandag 10 oktober 2005 13:50 schreef nadiiii het volgende:
bah ik herken wel veel van mezelf in die punten
Pfff, nou, als God die neger van een Jezus zo cool vond he,quote:Op woensdag 23 november 2005 02:17 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
Maar natuurlijk joh waar heb ik dat eerder gehoord lol.
Ennuh Adhd kids zijn ook nieuw toch ?! lol..
Kom kom laten we elkaar nou geen doetje noemen..
Echter dat er enkele(n) verzegeld zijn onder de "vele" kinderen dat is gewoonweg absoluut.
Mag jij van mij ten allertijde rustig verder praten over "indigo/nieuwetijdskinderen" praten hoor
Immers 1975+ jaar geleden waren die "kids" er ook al lol.. Over bijdehand neusje wrijven gesproken hé Nathalie..
Met alle liefde en respect ga vooral verder ik lees met veel genoegen hoe jullie gezellig (verder) kibbelen over het onderwerp.![]()
Wat de bijbel hierover zegt zou ik niet weten, maar ik zelf heb vroeger wel in het christendom geloofd, maar ik vond uit mezelf dat ik niet blindelings moet geloven in iets wat misschien door eeuwen vertellen wel ondertussen heel iets anders is geworden dan hoe het oorspronkelijk was, en ik denk dat god, zoals ik dat al eerder zei slechts een belichaming is van collectief geheugen, dus van wat mensen uitstralen via gedachten, zeg maar thelepathie-achtig. Jeyus daarintegen denk ik dat ie wel echt heeft bestaan, maar dat wonderbaarlijke dingen zolas over het water lopen of blinden weer laten zien slechts door handoplegging erbij zijn verzonnen zodat mensen een spannend verhaal hadden... en sowieso vind ik, dat ookal was het echt zo, ik vind dat iedereen op zijn eigen licht moet vertrouwen en niet iemand moet verheerlijken om hoe goed hij/zij is, maar zelf ook proberen zo goed te zijn, of het nu jezus, god, moeder theresa of wie dan ook is, en om dan het christendom zo te verheerlijken vind ik een beetje lui, omdat mensen niet zelf willen voelen en zien dat en ook andere dingen zijn, of dat die dingen simpel heel figuurlijk omschreven zijn, zolas bijv. god/collectief geheugen..quote:Op maandag 2 januari 2006 16:49 schreef KoudeVrouw het volgende:
Sneakie, wat is jouw mening betreft: zijn nieuwe-tijd/indigo kinderen te verenigen met geloven in God? Staat hier iets over in de bijbel? Hier ben ik erg benieuwd naar.
nee hyperkinetische kinderen zijn kinderen die gewoon iets drukker zijn dan andere, en problemen hebben met hun concentratie, maar wel intelligent zijn.quote:Op woensdag 23 november 2005 02:17 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
Ennuh Adhd kids zijn ook nieuw toch ?!
Echter dat er enkele(n) verzegeld zijn onder de "vele" kinderen dat is gewoonweg absoluut.
Mag jij van mij ten allertijde rustig verder praten over "indigo/nieuwetijdskinderen" praten hoor
Immers 1975+ jaar geleden waren die "kids" er ook al lol.
Doe hier de test of jij ook hooggevoelig bent:quote:Wat betekent hooggevoeligheid?
Zoals sommige mensen intelligenter zijn dan anderen, zo zijn sommige mensen gevoeliger dan anderen. Intelligentie is het vermogen wat in de linkerhersenhelft zit. Gevoeligheid is een eigenschap van de rechterhersenhelft. Zoals we een zeer intelligente persoon “Hoogbegaafd” kunnen noemen kunnen we iemand die heel gevoelig is een “Highly Sensitive Person” (HSP) noemen.
Een HSP, Highly Sensitive Person of te wel hooggevoelig persoon, is iemand die gevoeliger is voor indrukken en subtieler nuances waarneemt dan gemiddeld. Elk moment van de dag doen we indrukken op, via onze zintuigen, horen, zien, ruiken, proeven en voelen. Een HSP doet dit dus intenser dan gemiddeld.
Hooggevoeligheid is een karaktereigenschap die positief ingezet kan worden. Bijvoorbeeld door hooggevoeligheid kun je sneller gevaren signaleren, in de gaten hebben dat iemand liegt, kleine nuanceverschillen waarnemen, intenser genieten van kunst of muziek en beter concentreren.
Hooggevoelige personen:
* voelen stemmingen van anderen goed aan;
* nemen gedetailleerder, subtieler en intenser waar;
* ervaren, reflecteren en voelen diep en intensief;
* hebben afkeer van specifieke indringende prikkels;
* worden geprikkeld door dingen die anderen niet schijnen op te merken;
* raken sneller verzadigd door (bepaalde) prikkels;
* worden meer dan gemiddeld door bijvoorbeeld natuur, kunst of muziek geroerd;
* denken vaak na over hun roeping.
* filosoferen graag en veel en hebben een rijke innerlijke belevingswereld;
* dromen, fantaseren en overwegen veel;
* zijn opmerkzaam en aandachtig;
* functioneren heb beste in hun eigen tempo;
* zijn goed in het signaleren en vermijden van fouten;
* vinden het prettig en hebben het nodig om tijd alleen door te brengen;
* hebben rechtvaardigheid en respect hoog in hun vaandel staan;
* zijn vaak plichtsgetrouw en anticiperend op de behoeften van anderen;
* hebben relatief meer last van spanning, stress en fysieke klachten zoals hoofdpijn, maag/darmklachten
* en huidirritaties en allergieën;
* hebben last van stemmingswisselingen en sterke emoties;
* lopen groter risico op depressiviteit, chronische vermoeidheid en verslavingen;
* vinden kwaliteit en bevrediging van het werk zeker zo belangrijk als het financiële inkomen.
Zoals alle karaktereigenschappen heeft ook hooggevoeligheid valkuilen. Valkuilen kunnen bijvoorbeeld zijn: te hard werken (overwerken), te zorgzaam zijn voor anderen (en te weinig voor jezelf), te perfectionistisch zijn, overladen voelen door indrukken en bang zijn om fouten te maken.
Hooggevoelige personen maken zich erg druk over hun roeping. Voor hen is het psychische inkomen (kwaliteit en bevrediging van het werk) zeker zo belangrijk als het financiële inkomen. Vaak nemen hooggevoelige personen een baan onder hun niveau in de hoop dat hun werk dan hanteerbaarder voor hen zal zijn. Maar doordat ze de inspiratie en bevrediging op een dieper niveau missen, wordt dergelijk werk op den duur juist vaak een enorme energievreter met alle gevolgen van dien.
De kunst is nu om toch te leren leven in deze maatschappij met het gevoel en met het verstand. Het gaat erom een persoonlijke balans te vinden tussen gevoel en verstand. Hoe leef je met je gevoel in deze wereld zonder dat je daardoor overweldigd wordt en jezelf dus niet verliest? De balans vinden en het vrijmaken van gevoelens die er in het verleden niet mochten zijn. Het leren staan voor wie je bent en wat je voelt. Het accepteren van angst, woede, verdriet en blijdschap.
Het is niet zo dat HSP's beter zijn dan anderen of dat ze ziek zijn en genezen moeten worden. Het is eenvoudig zo dat ze wat gevoeliger zijn dan gemiddeld en dat is alles. Het gevoel is niet beter dan het analytische verstand. Ze zijn er beiden om elkaar in evenwicht te houden.
Hooggevoelige personen kunnen leren met de overprikkeling om te gaan. Dit betekent emoties, gevoelens en gedachten serieus nemen en afstemmen en het leven in de context plaatsen. Zo is hooggevoeligheid een kwaliteit.
Een punt is natuurlijk niet voldoende.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 15:48 schreef BoukeF het volgende:
van koffie word ik wakker, ik ben HSP.
onzin geleuter dit soort dingen.
ikke niet hoor, en blij toe, hoe slaap je dan in godsnaam ?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 14:31 schreef Sneakie het volgende:
[..]
immers iedereen heeft een eigen innerlijk licht
Dit is gewoon weer iets voor mensen die veel te graag ergens bij willen horen en aandacht willen. En gelukkig zijn er ook altijd weer figuren die op die behoefte in willen spelen door rare zweverige boekjes te verkopen. Wees toch gewoon jezelf, wees bijzonder op je eigen manier.quote:Evaluatie van de HSP test
Je hebt 21 punten
Je bent heel waarschijnlijk hoogsensitief (HSP-er). Je bent gevoeliger voor nuance verschillen dan de meeste andere mensen. Het kan nut hebben om een boek te lezen over hoogsensitiviteit of kennis te maken met andere HSP-ers. Het kan zijn dat je heel veel herkent en daardoor iets bewuster wordt van deze eigenschap van je.
Hier ben ik het nou helemaal mee eensquote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:18 schreef Dromenvanger het volgende:
Het hoeft ook inderdaad niet altijd een label te hebben. Je kunt overal een label aan geven, het is nog altijd de persoon waar het om draait denk ik
Label me, label you. Metallica. Tegenwoordig willen ze voor alles een label ontwikkelen. We worden bijna producten hier. Straks krijgen we een streepjescode met onze mankementen getatoeerd.
Als je weet dat je ergens last van hebt, dan is dat toch voldoende? Dat label maakt het echt niet beter of slechter.
Waarom is het nodig om mensen in groepen in te delen vraag ik me nu af.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:28 schreef amornl87 het volgende:
Nee Croupouque, het is echt een bestaand iets, er zijn mense die echt te gevoelig geboren zijn, maar er zijn te veel mensen die in die groep worden geplaatst omdat ze zich ff niet lekker in hun vel voele, of verkeerd beoordeeld worden of wat dan ook, het is geen verzinsel
jij VAT het zo op, een verschijnsel heeft meestal een algemene naam, de persoon zelf blijkft uniekquote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:36 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Waarom is het nodig om mensen in groepen in te delen vraag ik me nu af.
Schept het duidelijkheid? Overal kaders aanbrengen waar mensen thuis horen
Ik word al moe aan de gedachte.
Waarschijnlijk ben je dan UIP.. Een 'Ultra Individuele Persoonlijkheid':quote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:36 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Waarom is het nodig om mensen in groepen in te delen vraag ik me nu af.
quote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:22 schreef Kiteless het volgende:
"Hoera, ik heb iets gevonden om speciaal te zijn !"
Denk het wel, dat blijkt wel uit het succes van emo-tv: Spoorloos, Memories etc.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:52 schreef amornl87 het volgende:
Maar los van hsp, ik denk dat er best wel veel mensen "gevoelig" zijn, klopt dat? of zit ik er naast
Ja, maar is dat bijzonder?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:52 schreef amornl87 het volgende:
Maar los van hsp, ik denk dat er best wel veel mensen "gevoelig" zijn, klopt dat? of zit ik er naast
Dat is gewoon labiel.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:54 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Denk het wel, dat blijkt wel uit het succes van emo-tv: Spoorloos, Memories etc.
Ook de massale rouw bij de dood van Pim Fortuyn en André Hazes duiden wel op een gevoelige samenleving.
volgens mij weet je niet precies wat "gevoelig" zijn betekent, het betekent niet emotioneel gaan lopen doen of sentimenteel naar iedereen zwaaien op straat, het betekent dat je de dingen iets intenser ervaart dan andere mensen(je gevoel is wat intenser)quote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:54 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Denk het wel, dat blijkt wel uit het succes van emo-tv: Spoorloos, Memories etc.
Ook de massale rouw bij de dood van Pim Fortuyn en André Hazes duiden wel op een gevoelige samenleving.
'gevoel' is een neurologische zintuigelijke ervaring ... mensen die geen gevoel hebben, zijn eerder opvallend (overigens, het is wel een bekende neurologische ervaring, mensen waarbij bepaalde zintuigelijke ervaringen 'vervormd' raken, waardoor ze bv een slechte lichamelijk coordinatie bezitten, of fantoompijnen ondervinden)...quote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:52 schreef amornl87 het volgende:
precies, als ik dat lijstje zie dan denk ik dat iedereen wel gevoelig moet zijnquote:
Blijkt inderdaad dat best veel mensen het hebben, men spreekt van 1 op de 5 (20%)quote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:57 schreef amornl87 het volgende:
[..]
volgens mij weet je niet precies wat "gevoelig" zijn betekent, het betekent niet emotioneel gaan lopen doen of sentimenteel naar iedereen zwaaien op straat, het betekent dat je de dingen iets intenser ervaart dan andere mensen(je gevoel is wat intenser)
Dat ligt er maar net aan hoe je ermee omgaat. Je kunt het ook voor jezelf constateren en er gewoon mee omgaan. En ja, sommigen piepen er teveel over.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:59 schreef Kiteless het volgende:
Zullen we die mensen gewoon mietjes noemen ?
Fijn, dankjewel.
einstein is op zijn theorie gekomen nadat hij 2 wekenniet geslapen had. .. hmmm...quote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:06 schreef Dromenvanger het volgende:
3 nachten niet slapen zorgt ook voor de nodige gevoeligheid, dan raak je ook de kluts kwijt
Iedereen heeft gevoel jah, maar het is ook een kwestie hoe je leert omgaan met je gevoel. Hoe stabiel je bent of hoe labiel je bent.
stabiel zijn in gevoel is zeker staan in de omgeving. Labiel zijn in gevoel dan is de omgeving een last.
En gevoel kun je aanvoelen en aansturen. Sommigen worden geboren als gesloten. De ander heeft vanaf het begin wat last van het een of ander.
Of het heeft te maken met overactiviteit van de hersensWie zegt dat gevoel niet een gevolg is van hersenactiviteiten?
Ik zie het hele gevoel als een proces dat ook herhalingen bevat. Gevoel is niet zomaar een wazig iets volgens mij. Hoewel het wel wazig kan zijn als je 1000 gevoelens hebt waar je geen invloed op hebt. Dan raak je vanzelf controle kwijt over je voelen.
jij houdt er best wel veel van om te fantaseren en te filosoferen he, daar is niks mee als je het niet te veel doet lijkt me?? Maar ik hou wel van mense die een originele kijk op dingen hebben maar goed dat heeft tegewoordig ook te maken met "gevoelig" zijnquote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:06 schreef Dromenvanger het volgende:
-
Ik wil graag mijn licht laten schijnen en hopen dat ik iets kan toevoegen voor mezelf en aan anderenquote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:21 schreef amornl87 het volgende:
[..]
jij houdt er best wel veel van om te fantaseren en te filosoferen he, daar is niks mee als je het niet te veel doet lijkt me?? Maar ik hou wel van mense die een originele kijk op dingen hebben maar goed dat heeft tegewoordig ook te maken met "gevoelig" zijn![]()
Een boek lezen over psychologie.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:27 schreef Croupouque het volgende:
En ja hoor:
[..]
Dit is gewoon weer iets voor mensen die veel te graag ergens bij willen horen en aandacht willen. En gelukkig zijn er ook altijd weer figuren die op die behoefte in willen spelen door rare zweverige boekjes te verkopen. Wees toch gewoon jezelf, wees bijzonder op je eigen manier.
dat is ook mijn euvel.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:45 schreef WAT het volgende:
[..]
Een boek lezen over psychologie.
Dat is het domste wat je kan doen als je al een beetje in jezelf gekeerd bent.
Nou, ik weet het niet. Voor mij voelt het soms aan alsof ik helemaal statisch van aard ben of iets dergelijks. Ik heb ben dan gewoon een vaste materie in een vaste omgeving. En dat kan heel prettig aanvoelen kan ik je zeggen. Dat zijn momenten waarop ik helemaal tot rust kom als het ware.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:45 schreef amornl87 het volgende:
![]()
![]()
you go!! en nuchter zijn heeft niks te maken met gevoeligheid, je kan ook nuchter zijn en gevoelig tegelijkertijd..
Ik denk dat het gros van de mensen die spiritueel begaafd of HSP zijn wel gewoon nuchter zijn (ik in elk geval wel)quote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:45 schreef amornl87 het volgende:
![]()
![]()
you go!! en nuchter zijn heeft niks te maken met gevoeligheid, je kan ook nuchter zijn en gevoelig tegelijkertijd..
daar ben ik het helemaal mee eensquote:Op donderdag 5 januari 2006 10:22 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik denk dat het gros van de mensen die spiritueel begaafd of HSP zijn wel gewoon nuchter zijn (ik in elk geval wel)
Ik kan alleen voor mezelf spreken maar ik bekijk dingen altijd nuchter, als ik ergens een rationele verklaring voor kan vinden dan is het klaar, maar voor een hoop zaken zijn gewoon geen verklaring.
HSP, hoogsensitief is veel meer als dat suffe lijstje, vergelijk het maar eens met een aandoening als borderline, als je de kenmerken ziet dan denk je echt vandat kon iedereen wel hebben, terwijl als je mensen kent die borderline hebben dan weet je dat het veel en veel meer behelst en dat het inderdaad OOK de kenmerken heeft die in de lijstjes opgesomd worden.
Met HSP precies hetzelfde, als je het lijstje bekijkt kon zowat iedereen het wel zijn, maar als je het bent of iemand kent die het heeft dan weet je dat het zo veel meer inhoudt dan die paar punten in testjes.
quote:Op donderdag 5 januari 2006 10:38 schreef Kiteless het volgende:
Ik ben een Post-nieuwetijds-kind / Hyper-HSP.
Ik ben nog verder emotioneel ontwikkeld, en ik leef me nog veel meer in in andere mensen.
Mijn rechtvaardigheidsgevoel is ongeevenaard, en ik voel me vaak onbegrepen.
Ik heb vaak rust nodig om tot mezelf te komen, omdat ik de rest van de tijd enorm hyperactief ben.
Mijn gedachten gaan zo snel dat ik briljante dingen bedenk, maar ik stop er al mee voor ik ze uitvoer.
Sterker nog, vaak ga ik zo snel dat ik er al mee stop halverwege tijdens het bedenken ervan.
Ik doe uitspraken die zo wijs zijn, dat zelfs nieuwetijdskinderen er vaak stil van worden,
en ik heb zulke enorme concentratie-problemen dat ik geen baan kan houden.
Op de kleuterschool was ik met knutselen altijd al de meest creatieve.
Ook heb ik enorme zweetvoeten, dat komt doordat de pH-waarde van mijn huid niet okee is.
Verder ben ik boezemvriendjes met mijn kat.
Ik ben verder nog veel kwetsbaarder dan gewone HSP-mensen,
en als mensen ontkennen dat ik Post-nieuwetijds-kind / Hyper-HSP ben wil ik nog wel eens iemand z'n hersenpan inslaan.
Je zult vast wel denken dat ik dit verzin, maar denk er eens over na - waarom zou ik zoiets verzinnen ? Het is alleen maar heel vervelend voor me hoor, ik heb er helemaal geen baat bij..
Ik hoop dat je ziet dat het enige wat ik heb gedaan is op sommige plekken het woordje "nog" toevoegen.quote:
Nja ik weet niet welk stuk tekst je gepakt hebt maar ik vind het maar een raar stukje tekstquote:Op donderdag 5 januari 2006 11:26 schreef Kiteless het volgende:
[..]
Ik hoop dat je ziet dat het enige wat ik heb gedaan is op sommige plekken het woordje "nog" toevoegen.
Maar met dat woordje erbij klinkt het opeens pompeus, ongeloofwaardig en als aandachttrekkerij ?![]()
Nee, dat zie je verkeerd, het is zo dat ieder mens op aarde de effecten van cafeine ondervindt, maar dat hsp'ers het meer merken.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 15:48 schreef BoukeF het volgende:
van koffie word ik wakker, ik ben HSP.
onzin geleuter dit soort dingen.
dromenvanger, ik zie hsp niet als een ziekte, maar als een gave, je bent nl. veel beter in staat om foute bedoelingen of bedrog van derden op te vangen, je voelt het tenslotte gewoon!!!quote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:15 schreef Dromenvanger het volgende:
Als je last hebt ervan is het zaak om je beter af te sluiten, als de kraan te ver open staat krijg je vanzelf teveel binnen.
Hoe je in verband staat met de omgeving is het ook.
Ik ben nu op het punt beland waar schreeuwende en spelende kinderen me niet meer op de zenuwen kunnen werken. Hele tijd gehad dat ik rillingen kreeg ervan en toen liepen de irritaties hoog op.
Wil nog geslotener zijn, helemaal safe in my skin. En dat is ff aanvoelen waar de gaten zitten. Waar de energie naar buiten en naar binnen komt. Ff goed aanvoelen en kijken hoe het bij jou zit
Maar ik praat weer erg makkelijk
misschien reageer ik wel te serieus, maar dat licht is geen echt licht hoorquote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:18 schreef Kiteless het volgende:
[..]
ikke niet hoor, en blij toe, hoe slaap je dan in godsnaam ?
ik denk dat alle mensen zich ooit wel niet lekker voelen, maar zoals al eerder gezegd, hsp'ers merken er meer van. als 2 mensen bijv. zich voornemen om iemand anders eens lekker te bezeiken, dan zal iemand met hsp dit sneller doorhebben dan iemand zonder hsp, en wederom heeft de sfeer wat die pesterij veroorzaakt meer invloed op iemand met hsp.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:25 schreef amornl87 het volgende:
Maar er is een verschil tussen je niet lekker in je vel voelen en tee gevoelig zijn lijkt mij![]()
En als er hooggevoelige mensen zijn, wat is dan een gemiddeld gevoelig mens?? Kan iemand hier mischien antwoord opgeven?
neeh, het is juist de bedoeling dat iedereen het leert uit zich te halen, wat resulteert in een veel hechtere oprechtere en lievere samenwerking.quote:
echt wel,hoe kun je zo'n verdriet tonen voor mensen die je niet kent???quote:
ik hoop dat je daar na mijn uitleg over wat die symptomen nou echt inhouden, een beetje anders over denkt, want bij echt hspers kan de aandoening zelfs met de gevreesde aandoening borderline worden verward, zo erg zijn de klachten..quote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:58 schreef amornl87 het volgende:
[..]
precies, als ik dat lijstje zie dan denk ik dat iedereen wel gevoelig moet zijn![]()
ja maar mensen met hsp beleven de gevoelswereld veel intenser.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:04 schreef amornl87 het volgende:
klopt, maar iedereen hoort toch gevoel te hebben ??
niet te veel koffie, zou ik zeggen...quote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:43 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Ik wil graag mijn licht laten schijnen en hopen dat ik iets kan toevoegen voor mezelf en aan anderen
Ben wel teveel bezig soms maar ik ga sporten snel en dan moet ik woord bij daad voegen want alleen het woord is niet geldig.
Sporten is trouwens een mooie manier om je beter te kunnen afsluiten
@zoalshetis Iron maiden schreef geloof ik dat er een kleine flinterdunne lijn bestaat tussen genialiteit en insanity. Maar goed, wat moet je daarmee. Het idee komt niet vanzelf, je zult om ideeën te krijgen toch een weg moeten vinden naar boven waar het idee door naar binnen komt. Of kwam hij zelf met al die ideeën?
Ben je heel nuchter en abstract dan is een creatieve brein vanzelf niet makkelijk om te ontwikkelen. Maar of je gevoelens moet hebben om dieper na te denken. Het gaat om de inspiratie vaak. Misschien is inspiratie wel een soort pakket van gevoelens en passies.
Zo ik ga koffie zetten. Niet teveel aanwezig zijn want anders raak ik aan de HSP
vooral als je ook nog hypochondrisch bent....quote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:45 schreef WAT het volgende:
[..]
Een boek lezen over psychologie.
Dat is het domste wat je kan doen als je al een beetje in jezelf gekeerd bent.
denk je dan dat als je maar 1 3e op deze wereld bent, je makkelijk mensen kunt analyseren, als, ze in de kop kijken?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:45 schreef amornl87 het volgende:
![]()
![]()
wat is realiteit?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:53 schreef amornl87 het volgende:
nuchter zijn is realistisch zijn
gevoel is ook kut, maar bedenk dat alles voor een rede gebeurt. je voelt, omdat je moet leren contrasten te ervaren, denk ik zo. heb ook eerder al eens gezegd, probeer die gevoelens voor iets positiefs te gebruiken, zoals analyseren van kwade bedoelingen van mensen, zodat je op tijd kunt ontsnappen aan hun intenties. probeer te analyseren waar dat gevoel vandaan komt en waarom het zo heftig is. iedereen moet met zn gevoelens leren omgaan, maar voor hspers is het moeilijker omdat ze veel meer krijgen te weten... wat dacht je dan van collectief bewustzijn?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:58 schreef Dromenvanger het volgende:
Dan bedoel ik helderheidEn dat woord gebruik ik al voor de miljoenste keer op fok nu. Als ik me helder voel zoals ik dat noem, dan voel ik niet. Dan ervaar ik. Er is een verschil tussen voelen en ervaren. In helderheid kun je de omgeving 100 procent ervaren, omdat de gevoelens niet in de weg zitten.
En dat bedoel ik misschien met genieten van het leven.
hehe, ik kom er wel, met een beetje hulp
Wil gewoon duidelijk maken dat voor mij voelen gewoon altijd klote is geweest. En in principe vind ik dat nog. Geef me dan helderheid en zuiverheid in voelen, of liever in ervaren. Zodat alleen de pure ervaring overblijft en dan neem je vanzelf de omgeving en de situatie helemaal waar, je bent ook alerter.. Zonder schommelingen en vaagheden. Gevoel staat vanzelf voor een vaag iets als je het mij vraagt.
En zelfs in helderheid kun je respect tonen voor anderen en nog meer. Ik ga niet in termen van liefdevol bewustzijn spreken want dan klink ik een hippyMaar je voelt dan wel die levensvreugde in helderheid omdat je gewoon goed waarneemt, je neemt zuiver waar. Zonder dat er ook maar 1 fout gevoel is dat in de weg zit.
waarom zou je die kracht dan niet gebruiken he? ik denk daarover, dat je misschien in staat bent om je onbewuste aan de leiding te laten, zeg maar alsof je nog klein bent, en nog geen globale mening over leven hebt. Ik vind het geweldig dat er nog meer mensen zijn! straal vooral goedheid uit, want daarmee heb ik bereikt dat ik gevoel nu wel positief kan vinden.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 18:19 schreef Dromenvanger het volgende:
Dat is als je het gevoel leer uitschakelen misschien. Dan blijft alleen de omgeving over en je gezonde gedachtes volgens mij. Ik weet niet hoe dat werkt precies. Maar ik weet alleen dat ik vaker momenten heb dat ik gewoon niets ervaar als lucht als het ware.
Dan zitten die kleffe gedachtes en feelings niet aan me vast, maar dat is een kwestie van willen. Als je zonder stress wilt leven dan ga je vanzelf oplossingen zoeken om dat te bereiken. Daar heb je niet eens een boek nodig voor van een of andere professor.
De focus leggen erop en met focus misschien kracht uitoefenen? Ik weet het niet. De kracht tot een beter gevoel is altijd in jezelf aanwezig denk ik toch.
quote:Op dinsdag 3 januari 2006 18:38 schreef mgerben het volgende:
Weer een HSP topic?
Er was in een vorig topic iemand die die hele suggestieve vragen voor de gein had omgedraaid zodat je kon tellen hoevaak je 'nee' had... andere score!!
Hier, even een paar eruit gelicht:
* zijn opmerkzaam en aandachtig dat vindt iedereen met een beetje zelfrespect van zichzelf
opmerkzamer zijn dan die mensen, heet dus opmerkzaam zijn, als het vergeleken bij het gros meer is......aandachtig heb ik al eens uitgelegd..
* functioneren heb beste in hun eigen tempo; NIEMAND werkt het beste in ANDERMANS tempo
de meeste mensen zijn in staat om zich aan te passen en hun frust daarover in te houden, maar bij hspers niet, die raken gewoon helemaal overstuur als ze niet in dat tempo kjnnen werken...
* zijn goed in het signaleren en vermijden van fouten;[b]dat vindt iedereen van zichzelf
als jij merkt dat die man die achter je loopt kwaads in de zinnen heeft, loop je weg, maar als je geen hsp hebt, merk je niet dat hij kwaad in de zin heeft als hij alleen achter je loopt.
* vinden het prettig en hebben het nodig om tijd alleen door te brengen;Dat vindt iedereen
mensen met hsp kunnen niet zonder.
* hebben rechtvaardigheid en respect hoog in hun vaandel staan;[b]dat vindt iedereen van zichzelf.
o ja? ik heb toen ik nog op school zat nog nooit een hsper iemand zien pesten of uitschelden.....anderen wel.... bekijk je het verschil eens tussen een normaal kind in interactie met zn leraar bijv. en ene met hsp... wie zal volwassener en respectvoller met de man omgaan? iemand die weet hoe kut het voelt of iemand die niet zo zwaar aan gevoelens tilt?
Sorry hoor, de vragen zijn echt niet concreet genoeg.
nee weet je wat het is? mensen zeggen te snel JA op iets.
en, dat heeft al eens eerder iemand gezegd, als je van hsp hoort, en je kunt engels, high sensitive person, dan weet je wel of je dat hebt of niet, als je het zonder die test niet weet, dan is het of gewoon niet waar, of je hebt nog nooit over jezelf nagedacht en jezelf geanalyseerd, wat me vrij raar lijkt...
greets
denk je dat god dat had gedaan als ie niet genaaid wilde worden?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 18:58 schreef amornl87 het volgende:
er zijn toch ook mensen met TOTAAL geen gevoel??
lijkt me best wel hard, god zet je op aarde met gevoel en je moet lief zijn en zacht doen en van andere mense houwe en relaties beginne, dan naai je god eigelijk wel een beetje![]()
![]()
quote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:08 schreef Dromenvanger het volgende:
[quote]Ik ben heel aardig zelfs al heb ik het gevoel dat ik geen gevoel heb soms. Het is eerder energie of iets dergelijks. En misschien is gevoel wel energie.
ben ik met je eens, maar met die gedachte van mij hierboven erbij, denk ik dat gevoel niet langer relevant is, ik denk dat die pure vorm van zijn, zoals je het omschrijft gewoon idd een soort energiefocus is. dat je gewoon alleen dat wilt voelen en je dan daarop concentreert. zo ervaar ik het wel...quote:Waarom zou gevoel persee moeten staan voor goedheid? Waarom kun je niet in puurheid goed zijn zonder dat gevoelens te erg aanwezig zijn? In puurheid is het makkelijker om anderen aandacht te geven als ze iemand nodig hebben die naar ze luisterd.
maar ik denk dat dat eerder een kwestie van balans is. denk eerder dat je moet leren niet te diep in je bekende schulp van gevoelens te verzinken, wat fucking moeilijk is, kweet!quote:Ben ik helemaal afwezig in het gevoel en iemand vraagt me wat dan krijg ik niet eens 1/4 mee van wat ze tegen me zeggen omdat ik gewoon niet aanwezig ben.
oke maar kun je wel luisteren naar wat iemand wil vertellen als je helemaal geen gevoelens voor diegene koestert? ik heb het niet over liefde als in relaties,maar over de liefde die iedereen in zich heeft.quote:Dus wat is belangrijker, aandacht schenken aan de ander of van iemand houden? Misschien draait het wel meer om de aandacht die je schenkt aan mensen. Mensen is dat hetgeen wat mensen het meest waarderen. Een luisterend oor en als iemand een verhaal wilt vertellen aandacht dus.
ja maar dat heeft ook met balans te maken. hoe kun je dan van je vriend/vriendin houden als je geen gevoel hebt?quote:Liefde is misschien iets voor in relaties. Maar ook dan kun je door je eigen afwezigheid alleen maar met je eigen sores bezig zijn en de ander te weinig schenken waar ze recht op heeft.
waarom is dat dan zo? omdat onze ouders ons verwend hebben, niet omdat we daarvoor kozen, en hoe wil je asociaal zijn in een wereld waar mensen zich onderelkaar uitmoorden voor vaak de kleinste dingen? we krijgen niet bepaald het goede voorbeeld he??en wie ben ik om te zeggen dat de generatie van mijn oma ALLEMAAL ouderwets zijn en niks kunnen verdragen? wie ben ik om te zeggen, zelfs denken dat alle allochtonen terroristen zijn???????quote:Op vrijdag 6 januari 2006 00:25 schreef FuifDuif het volgende:
Indigo kinderen! Ik geloof er geen zak van. Alle kinderen van tegenwoordig zijn verwend en asociaal. Een stelletje etters zijn het. Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om ook maar iets van ze aan te nemen.
en dat is hsp... niet alle mensen zijn hetzelfde, dus niet iedereen zal van dezelfde symptomen evenveel last hebben dan anderen...quote:Op donderdag 5 januari 2006 10:38 schreef Kiteless het volgende:
Ik ben nog verder emotioneel ontwikkeld, en ik leef me nog veel meer in in andere mensen.
Ik heb vaak rust nodig om tot mezelf te komen, omdat ik de rest van de tijd enorm hyperactief ben.
Mijn gedachten gaan zo snel dat ik briljante dingen bedenk, maar ik stop er al mee voor ik ze uitvoer.
Sterker nog, vaak ga ik zo snel dat ik er al mee stop halverwege tijdens het bedenken ervan.
Ik doe uitspraken die zo wijs zijn, dat zelfs nieuwetijdskinderen er vaak stil van worden,
Ook heb ik enorme zweetvoeten, dat komt doordat de pH-waarde van mijn huid niet okee is.
en als mensen ontkennen dat ik Post-nieuwetijds-kind / Hyper-HSP ben wil ik nog wel eens iemand z'n hersenpan inslaan.
Je zult vast wel denken dat ik dit verzin, maar denk er eens over na - waarom zou ik zoiets verzinnen ? Het is alleen maar heel vervelend voor me hoor, ik heb er helemaal geen baat bij..
Precies.quote:mij hebben ze vroeger juist benadrukt dat vooroordelen dom zijn, omdat ieder mens individueel is, en men dus niet iedereen over 1 kam kan scheren.
Hey, je hebt gelijk hoor, maar juist hierdoor geloof ik niet in dat idee van de indigo kinderen. Hou toch op. Als ze werkelijk door de engelen in hogere sferen zouden zijn gezonden (quote:Op vrijdag 6 januari 2006 01:22 schreef Sneakie het volgende:
![]()
[..]
waarom is dat dan zo? omdat onze ouders ons verwend hebben, niet omdat we daarvoor kozen, en hoe wil je asociaal zijn in een wereld waar mensen zich onderelkaar uitmoorden voor vaak de kleinste dingen? we krijgen niet bepaald het goede voorbeeld he??en wie ben ik om te zeggen dat de generatie van mijn oma ALLEMAAL ouderwets zijn en niks kunnen verdragen? wie ben ik om te zeggen, zelfs denken dat alle allochtonen terroristen zijn???????
wie ben JIJ dan om alle kinderen, wat simpelweg mensen in opleiding zijn, zo de grond in te boren?sorry maar jij bent volgens mij de oppervlakkigste mens van het hele topic....( 1 mens niet je hele generatie)!!!!!!!
en dan te bedenken dat de ouder generatie ONS iets wil leren over de maatschappij. mij hebben ze vroeger juist benadrukt dat vooroordelen dom zijn, omdat ieder mens individueel is, en men dus niet iedereen over 1 kam kan scheren.
en het ligt aan jou zelf als jij je door je eigen koppigheid en wangeloof niet erbij wilt voegen want als je wist waar dit topic over gaat, dat heet, als je het zou hebben gelezen, zou je echt wel tot waarheden komen, dut mijn zegt dat meer over jouw persoonlijkheid dan over de slechtheid van............... nou ja..... KINDEREN!!!!!!!
groetjes
Niets geen HSP of nieuwetijdskind. En als je er zo mee zit, waarom bezoek je niet eens een psycholoog?quote:Op donderdag 5 januari 2006 10:38 schreef Kiteless het volgende:
Nee, niet HSP, ik ben HYPER-HSP !quote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:17 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Niets geen HSP of nieuwetijdskind. En als je er zo mee zit, waarom bezoek je niet eens een psycholoog?
kiteless, ik snap jouw punt, maar als je mn posts ook gelezen had zag je dat het ging over de afgelopen paginas, omdat ik best achterliep, en het niet echt leuk vind als mensen vragen stellen, en ik weet een antwoord, en ik geef het ze dan niet... en ik had vannacht last van slapeloosheid en zag dat als een goede kans om op scheme te komen....quote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:08 schreef Kiteless het volgende:
Jezus christus sneakie, als je wou bewijzen dat je aandacht tekort komt heb je dat nu wel gedaan hoor...
Je kan in je eentje wel een forum vullen met dat slappe geleuter van je, je hebt zo te zien niemand anders nodig
[..]
Precies.
Dus laten we ze vooral niet in Indigo / HSP-hokjes gaan stoppen.
ja maar zie je dan niet dat bijv. ik idd. het doorsta? nee maar die kinderen leren er ander dingen uit...quote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:13 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Hey, je hebt gelijk hoor, maar juist hierdoor geloof ik niet in dat idee van de indigo kinderen. Hou toch op. Als ze werkelijk door de engelen in hogere sferen zouden zijn gezonden () naar deze wereld met een bepaalde missie, dan zouden ze die slechte opvoeding toch wel doorstaan? Natuurlijk beschuldig ik de kinderen nergens van; ik weet dat het door de opvoeding komt. Ik zeg alleen maar dat het nogal absurd is om te geloven in nieuwetijdskinderen met een bepaalde missie, die kennelijk nog altijd net zo gevoelig zijn voor opvoedingsinvloeden als alle kinderen uit de geschiedenis.
...Maar gelukkig hebben we jou en je vriendjes om de wereld te redden !quote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:00 schreef Sneakie het volgende:
[..]
ja maar zie je dan niet dat bijv. ik idd. het doorsta? nee maar die kinderen leren er ander dingen uit...
het zijn geen heiligen, want mensen zijn hier om te leren, en wisten ze alles al, hoeven ze ook niet te komen, maar hspers komen meestal als heel andere mensen uit de opvoeding dan gewone, en dat ligt aan hun manier van denken en verwerken.
en sowieso, hsp betekent hypergevoelig zijn, als in meer voelen, waarom zouden ze dan ongevoelig moeten zijn voor opvoeding?
En ik ben zelf een hsp, en ik denk echt niet dat ik door engelen werd gestuurd, ik geloof niet eens in hun... maar het is toch voor iedereen duidelijk dat de wereld op het randje van de afgrond staat, en dat iemand er iets aan moet doen?
groetjes
jij zou eigenlijk ook ene van die mensen zijn...hahahaquote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:01 schreef Kiteless het volgende:
[..]
...Maar gelukkig hebben we jou en je vriendjes om de wereld te redden !![]()
Ik heb helemaal niet gewoon HSP !quote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:07 schreef Sneakie het volgende:
[..]
jij zou eigenlijk ook ene van die mensen zijn...hahaha
als je namelijk hsp hebt, heb je dat net als alles
wat gebeurt, niet zonder reden... maar om iets duiddelijk te maken wat anderen niet niet merken....
vanwaar die ommekeer? je hebt toch zelf hsp? waarom maak je het dan nou belachelijk?
niet fout bedoeld hoor!
Maar waar haal jij die vage wijsheden als "we zijn hier om te leren" vandaan? Hoe kom je aan die informatie? Waarom heb jij die kennis wel en ik niet?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:00 schreef Sneakie het volgende:
[..]
ja maar zie je dan niet dat bijv. ik idd. het doorsta? nee maar die kinderen leren er ander dingen uit...
het zijn geen heiligen, want mensen zijn hier om te leren, en wisten ze alles al, hoeven ze ook niet te komen, maar hspers komen meestal als heel andere mensen uit de opvoeding dan gewone, en dat ligt aan hun manier van denken en verwerken.
en sowieso, hsp betekent hypergevoelig zijn, als in meer voelen, waarom zouden ze dan ongevoelig moeten zijn voor opvoeding?
En ik ben zelf een hsp, en ik denk echt niet dat ik door engelen werd gestuurd, ik geloof niet eens in hun... maar het is toch voor iedereen duidelijk dat de wereld op het randje van de afgrond staat, en dat iemand er iets aan moet doen?
groetjes
Ja DUH, omdat hij een Indigo-HSP-nieuwetijdskind is,quote:Op vrijdag 6 januari 2006 14:25 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Maar waar haal jij die vage wijsheden als "we zijn hier om te leren" vandaan? Hoe kom je aan die informatie? Waarom heb jij die kennis wel en ik niet?
Ik ben God en Ik zeg: jullie hebben ongelijk. Waarom? Omdat Ik God ben... dat zeg Ik toch?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:09 schreef Kiteless het volgende:
[..]
Ja DUH, omdat hij een Indigo-HSP-nieuwetijdskind is,
en jij niet !
Als gij wijs zijt, zijt gij wijs tot uw eigen welzijn,quote:Op vrijdag 6 januari 2006 16:41 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ik ben God en Ik zeg: jullie hebben ongelijk. Waarom? Omdat Ik God ben... dat zeg Ik toch?
Jij hebt ook gewoon nog in de zandbak gespeeld ?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 16:39 schreef MrWilliams het volgende:
Het lijken mij allemaal symptomen die zich manifesteren door de toenemende mate waarin hygiëne, voedingspatroon en leefomgeving in de opvoeding gedomineerd worden door onnatuurlijke patronen/middelen.
Kinderen worden overbeschermd opgevoed waardoor ze op jonge leeftijd allergiën/hypertensie ontwikkelen voor dingen die voor mensen vroeger vrij normaal waren en waar ze op zeer jonge leeftijd al mee in aanraking kwamen. Huizen zijn tegenwoordig veel te steriel en voor voeding geldt precies hetzelfde.
Als daardoor kinderen opgroeien met een overgevoelig immuunsysteem, moeten we daar wat aan doen. In plaats van een spirituele oorzaak te zoeken kijk eens naar de mogelijke biologische oorzaken voor dergelijke symptomen. Het is niet verwonderlijk, zelfs zeer aannemelijk als het een ziekte blijkt te zijn die het gevolg is van de in europa steeds hoger wordende maatstaf voor hygiene.
quote:Op vrijdag 6 januari 2006 23:10 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
Jij hebt ook gewoon nog in de zandbak gespeeld ?
En zo nu en dan een hapje zandtaart genuttigd ?![]()
Ja klopt. Iedereen heeft gevoel. De een is wat gevoeliger dan de anderquote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:04 schreef amornl87 het volgende:
klopt, maar iedereen hoort toch gevoel te hebben ??
ik wil niet je theorie verslappen, want het kan best dat het een 'ziekte' is. maar dan nog denk ik niet dat het door een te beschermde opvoeding komt, want ik heb toen ik klein was op het platteland gewoond, en ik bracht de meeste tijd van de dag door op een boerenerf, waar ik regelmatig koeien molk, en stallen schoonmaakte, noem maar op... ook voor de rest beschouw ben ik niet te beschermd opgevoed, maar juist heel tolerant en los.. mn melkallergie had ik trouwens al vanaf mn geboorte, dus dat kan ook niet door opvoeding komen.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 16:39 schreef MrWilliams het volgende:
Het lijken mij allemaal symptomen die zich manifesteren door de toenemende mate waarin hygiëne, voedingspatroon en leefomgeving in de opvoeding gedomineerd worden door onnatuurlijke patronen/middelen.
Kinderen worden overbeschermd opgevoed waardoor ze op jonge leeftijd allergiën/hypertensie ontwikkelen voor dingen die voor mensen vroeger vrij normaal waren en waar ze op zeer jonge leeftijd al mee in aanraking kwamen. Huizen zijn tegenwoordig veel te steriel en voor voeding geldt precies hetzelfde.
Als daardoor kinderen opgroeien met een overgevoelig immuunsysteem, moeten we daar wat aan doen. In plaats van een spirituele oorzaak te zoeken kijk eens naar de mogelijke biologische oorzaken voor dergelijke symptomen. Het is niet verwonderlijk, zelfs zeer aannemelijk als het een ziekte blijkt te zijn die het gevolg is van de in europa steeds hoger wordende maatstaf voor hygiene.
er zijn mensen met blonde haar, en mensen met zwart haar, deze mensen zijn toch op het feit na dat ze dezelfde haarkleur hebben ook verschillend van elkaar?quote:Op zaterdag 7 januari 2006 13:21 schreef Natalie het volgende:
[..]
Ja klopt. Iedereen heeft gevoel. De een is wat gevoeliger dan de ander
Denk dat een grote vergissing die gemaakt wordt is dat mensen die gevoeliger zijn (wat niet meteen betekent dat andere dan meteen ongevoelig zijn, want zo wil niemand genoemd worden en ìs ook niemand) dit leuk vinden.
in dit topic lees ik geregeld dat ze 'speciaal' willen zijn. Wat in 9 van de 10 gevallen niet opgaat. De meeste mensen die wat sensitiever zijn dan wat je meestal ziet, balen hier juist van en ondervinden er hinder van.
Dat maakt ze geen mietjes, noch neurotisch of zielig en al helemaal niet speciaal. Het zijn juist vaak anderen die dit beweren.
Ieder mens is anders. Niemand is gelijk. Ook op die gebied is. En da's menselijk. Godzijdank zijn we niet allemaal hetzelfde.
Absoluut. Gelukkig wel. Ieder mens is uniek.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 19:55 schreef Sneakie het volgende:
er zijn mensen met blonde haar, en mensen met zwart haar, deze mensen zijn toch op het feit na dat ze dezelfde haarkleur hebben ook verschillend van elkaar?
Da's ook mooi dat je zulke mensen hebt. Het is altijd prettig als anderen je begrijpen. Mensen die dat niet kunnen of willen, trekken soms de verkeerde conclusies. Dan kun je beter met iemand babbelen die je wél snapt.quote:net als bij hsp.
en dat je denkt dat die mensen aandacht zoeken beschouw ik als onterecht, want als jij iets hebt waarvan je merkt dat de meesten het niet hebben, zoek je toch ook mensen op die het wel hebben om mee in contact te komen, en ervaringen en theorieen uit te wisselen? ik had, toen ik er pas achter kwam echt moeite ermee dat ik de enige bleek te zijn, in mijn omgeving, nu ik het met mensen kan delen weet ik, en kan ik vergelijken dat het geen bullshit is.
groetjes![]()
alles moet een reden hebben toch?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 14:25 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Maar waar haal jij die vage wijsheden als "we zijn hier om te leren" vandaan? Hoe kom je aan die informatie? Waarom heb jij die kennis wel en ik niet?
precies!quote:Op zaterdag 7 januari 2006 20:01 schreef Natalie het volgende:
[..]
Absoluut. Gelukkig wel. Ieder mens is uniek.
[..]
Da's ook mooi dat je zulke mensen hebt. Het is altijd prettig als anderen je begrijpen. Mensen die dat niet kunnen of willen, trekken soms de verkeerde conclusies. Dan kun je beter met iemand babbelen die je wél snapt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |