en dat is hsp... niet alle mensen zijn hetzelfde, dus niet iedereen zal van dezelfde symptomen evenveel last hebben dan anderen...quote:Op donderdag 5 januari 2006 10:38 schreef Kiteless het volgende:
Ik ben een Post-nieuwetijds-kind / Hyper-HSP.
Ik ben nog verder emotioneel ontwikkeld, en ik leef me nog veel meer in in andere mensen.
Mijn rechtvaardigheidsgevoel is ongeevenaard, en ik voel me vaak onbegrepen.
Ik heb vaak rust nodig om tot mezelf te komen, omdat ik de rest van de tijd enorm hyperactief ben.
Mijn gedachten gaan zo snel dat ik briljante dingen bedenk, maar ik stop er al mee voor ik ze uitvoer.
Sterker nog, vaak ga ik zo snel dat ik er al mee stop halverwege tijdens het bedenken ervan.
Ik doe uitspraken die zo wijs zijn, dat zelfs nieuwetijdskinderen er vaak stil van worden,
en ik heb zulke enorme concentratie-problemen dat ik geen baan kan houden.
Op de kleuterschool was ik met knutselen altijd al de meest creatieve.
Ook heb ik enorme zweetvoeten, dat komt doordat de pH-waarde van mijn huid niet okee is.
Verder ben ik boezemvriendjes met mijn kat.
Ik ben verder nog veel kwetsbaarder dan gewone HSP-mensen,
en als mensen ontkennen dat ik Post-nieuwetijds-kind / Hyper-HSP ben wil ik nog wel eens iemand z'n hersenpan inslaan.
Je zult vast wel denken dat ik dit verzin, maar denk er eens over na - waarom zou ik zoiets verzinnen ? Het is alleen maar heel vervelend voor me hoor, ik heb er helemaal geen baat bij..
Precies.quote:mij hebben ze vroeger juist benadrukt dat vooroordelen dom zijn, omdat ieder mens individueel is, en men dus niet iedereen over 1 kam kan scheren.
Hey, je hebt gelijk hoor, maar juist hierdoor geloof ik niet in dat idee van de indigo kinderen. Hou toch op. Als ze werkelijk door de engelen in hogere sferen zouden zijn gezonden (quote:Op vrijdag 6 januari 2006 01:22 schreef Sneakie het volgende:
![]()
[..]
waarom is dat dan zo? omdat onze ouders ons verwend hebben, niet omdat we daarvoor kozen, en hoe wil je asociaal zijn in een wereld waar mensen zich onderelkaar uitmoorden voor vaak de kleinste dingen? we krijgen niet bepaald het goede voorbeeld he??en wie ben ik om te zeggen dat de generatie van mijn oma ALLEMAAL ouderwets zijn en niks kunnen verdragen? wie ben ik om te zeggen, zelfs denken dat alle allochtonen terroristen zijn???????
wie ben JIJ dan om alle kinderen, wat simpelweg mensen in opleiding zijn, zo de grond in te boren?sorry maar jij bent volgens mij de oppervlakkigste mens van het hele topic....( 1 mens niet je hele generatie)!!!!!!!
en dan te bedenken dat de ouder generatie ONS iets wil leren over de maatschappij. mij hebben ze vroeger juist benadrukt dat vooroordelen dom zijn, omdat ieder mens individueel is, en men dus niet iedereen over 1 kam kan scheren.
en het ligt aan jou zelf als jij je door je eigen koppigheid en wangeloof niet erbij wilt voegen want als je wist waar dit topic over gaat, dat heet, als je het zou hebben gelezen, zou je echt wel tot waarheden komen, dut mijn zegt dat meer over jouw persoonlijkheid dan over de slechtheid van............... nou ja..... KINDEREN!!!!!!!
groetjes
Niets geen HSP of nieuwetijdskind. En als je er zo mee zit, waarom bezoek je niet eens een psycholoog?quote:Op donderdag 5 januari 2006 10:38 schreef Kiteless het volgende:
Ik ben een Post-nieuwetijds-kind / Hyper-HSP.
Ik ben nog verder emotioneel ontwikkeld, en ik leef me nog veel meer in in andere mensen.
Mijn rechtvaardigheidsgevoel is ongeevenaard, en ik voel me vaak onbegrepen.
Ik heb vaak rust nodig om tot mezelf te komen, omdat ik de rest van de tijd enorm hyperactief ben.
Mijn gedachten gaan zo snel dat ik briljante dingen bedenk, maar ik stop er al mee voor ik ze uitvoer.
Sterker nog, vaak ga ik zo snel dat ik er al mee stop halverwege tijdens het bedenken ervan.
Ik doe uitspraken die zo wijs zijn, dat zelfs nieuwetijdskinderen er vaak stil van worden,
en ik heb zulke enorme concentratie-problemen dat ik geen baan kan houden.
Op de kleuterschool was ik met knutselen altijd al de meest creatieve.
Ook heb ik enorme zweetvoeten, dat komt doordat de pH-waarde van mijn huid niet okee is.
Verder ben ik boezemvriendjes met mijn kat.
Ik ben verder nog veel kwetsbaarder dan gewone HSP-mensen,
en als mensen ontkennen dat ik Post-nieuwetijds-kind / Hyper-HSP ben wil ik nog wel eens iemand z'n hersenpan inslaan.
Je zult vast wel denken dat ik dit verzin, maar denk er eens over na - waarom zou ik zoiets verzinnen ? Het is alleen maar heel vervelend voor me hoor, ik heb er helemaal geen baat bij..
Nee, niet HSP, ik ben HYPER-HSP !quote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:17 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Niets geen HSP of nieuwetijdskind. En als je er zo mee zit, waarom bezoek je niet eens een psycholoog?
kiteless, ik snap jouw punt, maar als je mn posts ook gelezen had zag je dat het ging over de afgelopen paginas, omdat ik best achterliep, en het niet echt leuk vind als mensen vragen stellen, en ik weet een antwoord, en ik geef het ze dan niet... en ik had vannacht last van slapeloosheid en zag dat als een goede kans om op scheme te komen....quote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:08 schreef Kiteless het volgende:
Jezus christus sneakie, als je wou bewijzen dat je aandacht tekort komt heb je dat nu wel gedaan hoor...
Je kan in je eentje wel een forum vullen met dat slappe geleuter van je, je hebt zo te zien niemand anders nodig
[..]
Precies.
Dus laten we ze vooral niet in Indigo / HSP-hokjes gaan stoppen.
ja maar zie je dan niet dat bijv. ik idd. het doorsta? nee maar die kinderen leren er ander dingen uit...quote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:13 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Hey, je hebt gelijk hoor, maar juist hierdoor geloof ik niet in dat idee van de indigo kinderen. Hou toch op. Als ze werkelijk door de engelen in hogere sferen zouden zijn gezonden () naar deze wereld met een bepaalde missie, dan zouden ze die slechte opvoeding toch wel doorstaan? Natuurlijk beschuldig ik de kinderen nergens van; ik weet dat het door de opvoeding komt. Ik zeg alleen maar dat het nogal absurd is om te geloven in nieuwetijdskinderen met een bepaalde missie, die kennelijk nog altijd net zo gevoelig zijn voor opvoedingsinvloeden als alle kinderen uit de geschiedenis.
...Maar gelukkig hebben we jou en je vriendjes om de wereld te redden !quote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:00 schreef Sneakie het volgende:
[..]
ja maar zie je dan niet dat bijv. ik idd. het doorsta? nee maar die kinderen leren er ander dingen uit...
het zijn geen heiligen, want mensen zijn hier om te leren, en wisten ze alles al, hoeven ze ook niet te komen, maar hspers komen meestal als heel andere mensen uit de opvoeding dan gewone, en dat ligt aan hun manier van denken en verwerken.
en sowieso, hsp betekent hypergevoelig zijn, als in meer voelen, waarom zouden ze dan ongevoelig moeten zijn voor opvoeding?
En ik ben zelf een hsp, en ik denk echt niet dat ik door engelen werd gestuurd, ik geloof niet eens in hun... maar het is toch voor iedereen duidelijk dat de wereld op het randje van de afgrond staat, en dat iemand er iets aan moet doen?
groetjes
jij zou eigenlijk ook ene van die mensen zijn...hahahaquote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:01 schreef Kiteless het volgende:
[..]
...Maar gelukkig hebben we jou en je vriendjes om de wereld te redden !![]()
Ik heb helemaal niet gewoon HSP !quote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:07 schreef Sneakie het volgende:
[..]
jij zou eigenlijk ook ene van die mensen zijn...hahaha
als je namelijk hsp hebt, heb je dat net als alles
wat gebeurt, niet zonder reden... maar om iets duiddelijk te maken wat anderen niet niet merken....
vanwaar die ommekeer? je hebt toch zelf hsp? waarom maak je het dan nou belachelijk?
niet fout bedoeld hoor!
Maar waar haal jij die vage wijsheden als "we zijn hier om te leren" vandaan? Hoe kom je aan die informatie? Waarom heb jij die kennis wel en ik niet?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:00 schreef Sneakie het volgende:
[..]
ja maar zie je dan niet dat bijv. ik idd. het doorsta? nee maar die kinderen leren er ander dingen uit...
het zijn geen heiligen, want mensen zijn hier om te leren, en wisten ze alles al, hoeven ze ook niet te komen, maar hspers komen meestal als heel andere mensen uit de opvoeding dan gewone, en dat ligt aan hun manier van denken en verwerken.
en sowieso, hsp betekent hypergevoelig zijn, als in meer voelen, waarom zouden ze dan ongevoelig moeten zijn voor opvoeding?
En ik ben zelf een hsp, en ik denk echt niet dat ik door engelen werd gestuurd, ik geloof niet eens in hun... maar het is toch voor iedereen duidelijk dat de wereld op het randje van de afgrond staat, en dat iemand er iets aan moet doen?
groetjes
Ja DUH, omdat hij een Indigo-HSP-nieuwetijdskind is,quote:Op vrijdag 6 januari 2006 14:25 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Maar waar haal jij die vage wijsheden als "we zijn hier om te leren" vandaan? Hoe kom je aan die informatie? Waarom heb jij die kennis wel en ik niet?
Ik ben God en Ik zeg: jullie hebben ongelijk. Waarom? Omdat Ik God ben... dat zeg Ik toch?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:09 schreef Kiteless het volgende:
[..]
Ja DUH, omdat hij een Indigo-HSP-nieuwetijdskind is,
en jij niet !
Als gij wijs zijt, zijt gij wijs tot uw eigen welzijn,quote:Op vrijdag 6 januari 2006 16:41 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ik ben God en Ik zeg: jullie hebben ongelijk. Waarom? Omdat Ik God ben... dat zeg Ik toch?
Jij hebt ook gewoon nog in de zandbak gespeeld ?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 16:39 schreef MrWilliams het volgende:
Het lijken mij allemaal symptomen die zich manifesteren door de toenemende mate waarin hygiëne, voedingspatroon en leefomgeving in de opvoeding gedomineerd worden door onnatuurlijke patronen/middelen.
Kinderen worden overbeschermd opgevoed waardoor ze op jonge leeftijd allergiën/hypertensie ontwikkelen voor dingen die voor mensen vroeger vrij normaal waren en waar ze op zeer jonge leeftijd al mee in aanraking kwamen. Huizen zijn tegenwoordig veel te steriel en voor voeding geldt precies hetzelfde.
Als daardoor kinderen opgroeien met een overgevoelig immuunsysteem, moeten we daar wat aan doen. In plaats van een spirituele oorzaak te zoeken kijk eens naar de mogelijke biologische oorzaken voor dergelijke symptomen. Het is niet verwonderlijk, zelfs zeer aannemelijk als het een ziekte blijkt te zijn die het gevolg is van de in europa steeds hoger wordende maatstaf voor hygiene.
quote:Op vrijdag 6 januari 2006 23:10 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
Jij hebt ook gewoon nog in de zandbak gespeeld ?
En zo nu en dan een hapje zandtaart genuttigd ?![]()
Ja klopt. Iedereen heeft gevoel. De een is wat gevoeliger dan de anderquote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:04 schreef amornl87 het volgende:
klopt, maar iedereen hoort toch gevoel te hebben ??
ik wil niet je theorie verslappen, want het kan best dat het een 'ziekte' is. maar dan nog denk ik niet dat het door een te beschermde opvoeding komt, want ik heb toen ik klein was op het platteland gewoond, en ik bracht de meeste tijd van de dag door op een boerenerf, waar ik regelmatig koeien molk, en stallen schoonmaakte, noem maar op... ook voor de rest beschouw ben ik niet te beschermd opgevoed, maar juist heel tolerant en los.. mn melkallergie had ik trouwens al vanaf mn geboorte, dus dat kan ook niet door opvoeding komen.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 16:39 schreef MrWilliams het volgende:
Het lijken mij allemaal symptomen die zich manifesteren door de toenemende mate waarin hygiëne, voedingspatroon en leefomgeving in de opvoeding gedomineerd worden door onnatuurlijke patronen/middelen.
Kinderen worden overbeschermd opgevoed waardoor ze op jonge leeftijd allergiën/hypertensie ontwikkelen voor dingen die voor mensen vroeger vrij normaal waren en waar ze op zeer jonge leeftijd al mee in aanraking kwamen. Huizen zijn tegenwoordig veel te steriel en voor voeding geldt precies hetzelfde.
Als daardoor kinderen opgroeien met een overgevoelig immuunsysteem, moeten we daar wat aan doen. In plaats van een spirituele oorzaak te zoeken kijk eens naar de mogelijke biologische oorzaken voor dergelijke symptomen. Het is niet verwonderlijk, zelfs zeer aannemelijk als het een ziekte blijkt te zijn die het gevolg is van de in europa steeds hoger wordende maatstaf voor hygiene.
er zijn mensen met blonde haar, en mensen met zwart haar, deze mensen zijn toch op het feit na dat ze dezelfde haarkleur hebben ook verschillend van elkaar?quote:Op zaterdag 7 januari 2006 13:21 schreef Natalie het volgende:
[..]
Ja klopt. Iedereen heeft gevoel. De een is wat gevoeliger dan de ander
Denk dat een grote vergissing die gemaakt wordt is dat mensen die gevoeliger zijn (wat niet meteen betekent dat andere dan meteen ongevoelig zijn, want zo wil niemand genoemd worden en ìs ook niemand) dit leuk vinden.
in dit topic lees ik geregeld dat ze 'speciaal' willen zijn. Wat in 9 van de 10 gevallen niet opgaat. De meeste mensen die wat sensitiever zijn dan wat je meestal ziet, balen hier juist van en ondervinden er hinder van.
Dat maakt ze geen mietjes, noch neurotisch of zielig en al helemaal niet speciaal. Het zijn juist vaak anderen die dit beweren.
Ieder mens is anders. Niemand is gelijk. Ook op die gebied is. En da's menselijk. Godzijdank zijn we niet allemaal hetzelfde.
Absoluut. Gelukkig wel. Ieder mens is uniek.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 19:55 schreef Sneakie het volgende:
er zijn mensen met blonde haar, en mensen met zwart haar, deze mensen zijn toch op het feit na dat ze dezelfde haarkleur hebben ook verschillend van elkaar?
Da's ook mooi dat je zulke mensen hebt. Het is altijd prettig als anderen je begrijpen. Mensen die dat niet kunnen of willen, trekken soms de verkeerde conclusies. Dan kun je beter met iemand babbelen die je wél snapt.quote:net als bij hsp.
en dat je denkt dat die mensen aandacht zoeken beschouw ik als onterecht, want als jij iets hebt waarvan je merkt dat de meesten het niet hebben, zoek je toch ook mensen op die het wel hebben om mee in contact te komen, en ervaringen en theorieen uit te wisselen? ik had, toen ik er pas achter kwam echt moeite ermee dat ik de enige bleek te zijn, in mijn omgeving, nu ik het met mensen kan delen weet ik, en kan ik vergelijken dat het geen bullshit is.
groetjes![]()
alles moet een reden hebben toch?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 14:25 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Maar waar haal jij die vage wijsheden als "we zijn hier om te leren" vandaan? Hoe kom je aan die informatie? Waarom heb jij die kennis wel en ik niet?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |