Dit is gewoon weer iets voor mensen die veel te graag ergens bij willen horen en aandacht willen. En gelukkig zijn er ook altijd weer figuren die op die behoefte in willen spelen door rare zweverige boekjes te verkopen. Wees toch gewoon jezelf, wees bijzonder op je eigen manier.quote:Evaluatie van de HSP test
Je hebt 21 punten
Je bent heel waarschijnlijk hoogsensitief (HSP-er). Je bent gevoeliger voor nuance verschillen dan de meeste andere mensen. Het kan nut hebben om een boek te lezen over hoogsensitiviteit of kennis te maken met andere HSP-ers. Het kan zijn dat je heel veel herkent en daardoor iets bewuster wordt van deze eigenschap van je.
Hier ben ik het nou helemaal mee eensquote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:18 schreef Dromenvanger het volgende:
Het hoeft ook inderdaad niet altijd een label te hebben. Je kunt overal een label aan geven, het is nog altijd de persoon waar het om draait denk ik
Label me, label you. Metallica. Tegenwoordig willen ze voor alles een label ontwikkelen. We worden bijna producten hier. Straks krijgen we een streepjescode met onze mankementen getatoeerd.
Als je weet dat je ergens last van hebt, dan is dat toch voldoende? Dat label maakt het echt niet beter of slechter.
Waarom is het nodig om mensen in groepen in te delen vraag ik me nu af.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:28 schreef amornl87 het volgende:
Nee Croupouque, het is echt een bestaand iets, er zijn mense die echt te gevoelig geboren zijn, maar er zijn te veel mensen die in die groep worden geplaatst omdat ze zich ff niet lekker in hun vel voele, of verkeerd beoordeeld worden of wat dan ook, het is geen verzinsel
jij VAT het zo op, een verschijnsel heeft meestal een algemene naam, de persoon zelf blijkft uniekquote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:36 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Waarom is het nodig om mensen in groepen in te delen vraag ik me nu af.
Schept het duidelijkheid? Overal kaders aanbrengen waar mensen thuis horen
Ik word al moe aan de gedachte.
Waarschijnlijk ben je dan UIP.. Een 'Ultra Individuele Persoonlijkheid':quote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:36 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Waarom is het nodig om mensen in groepen in te delen vraag ik me nu af.
quote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:22 schreef Kiteless het volgende:
"Hoera, ik heb iets gevonden om speciaal te zijn !"
Denk het wel, dat blijkt wel uit het succes van emo-tv: Spoorloos, Memories etc.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:52 schreef amornl87 het volgende:
Maar los van hsp, ik denk dat er best wel veel mensen "gevoelig" zijn, klopt dat? of zit ik er naast
Ja, maar is dat bijzonder?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:52 schreef amornl87 het volgende:
Maar los van hsp, ik denk dat er best wel veel mensen "gevoelig" zijn, klopt dat? of zit ik er naast
Dat is gewoon labiel.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:54 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Denk het wel, dat blijkt wel uit het succes van emo-tv: Spoorloos, Memories etc.
Ook de massale rouw bij de dood van Pim Fortuyn en André Hazes duiden wel op een gevoelige samenleving.
volgens mij weet je niet precies wat "gevoelig" zijn betekent, het betekent niet emotioneel gaan lopen doen of sentimenteel naar iedereen zwaaien op straat, het betekent dat je de dingen iets intenser ervaart dan andere mensen(je gevoel is wat intenser)quote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:54 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Denk het wel, dat blijkt wel uit het succes van emo-tv: Spoorloos, Memories etc.
Ook de massale rouw bij de dood van Pim Fortuyn en André Hazes duiden wel op een gevoelige samenleving.
'gevoel' is een neurologische zintuigelijke ervaring ... mensen die geen gevoel hebben, zijn eerder opvallend (overigens, het is wel een bekende neurologische ervaring, mensen waarbij bepaalde zintuigelijke ervaringen 'vervormd' raken, waardoor ze bv een slechte lichamelijk coordinatie bezitten, of fantoompijnen ondervinden)...quote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:52 schreef amornl87 het volgende:
precies, als ik dat lijstje zie dan denk ik dat iedereen wel gevoelig moet zijnquote:
Blijkt inderdaad dat best veel mensen het hebben, men spreekt van 1 op de 5 (20%)quote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:57 schreef amornl87 het volgende:
[..]
volgens mij weet je niet precies wat "gevoelig" zijn betekent, het betekent niet emotioneel gaan lopen doen of sentimenteel naar iedereen zwaaien op straat, het betekent dat je de dingen iets intenser ervaart dan andere mensen(je gevoel is wat intenser)
Dat ligt er maar net aan hoe je ermee omgaat. Je kunt het ook voor jezelf constateren en er gewoon mee omgaan. En ja, sommigen piepen er teveel over.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:59 schreef Kiteless het volgende:
Zullen we die mensen gewoon mietjes noemen ?
Fijn, dankjewel.
einstein is op zijn theorie gekomen nadat hij 2 wekenniet geslapen had. .. hmmm...quote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:06 schreef Dromenvanger het volgende:
3 nachten niet slapen zorgt ook voor de nodige gevoeligheid, dan raak je ook de kluts kwijt
Iedereen heeft gevoel jah, maar het is ook een kwestie hoe je leert omgaan met je gevoel. Hoe stabiel je bent of hoe labiel je bent.
stabiel zijn in gevoel is zeker staan in de omgeving. Labiel zijn in gevoel dan is de omgeving een last.
En gevoel kun je aanvoelen en aansturen. Sommigen worden geboren als gesloten. De ander heeft vanaf het begin wat last van het een of ander.
Of het heeft te maken met overactiviteit van de hersensWie zegt dat gevoel niet een gevolg is van hersenactiviteiten?
Ik zie het hele gevoel als een proces dat ook herhalingen bevat. Gevoel is niet zomaar een wazig iets volgens mij. Hoewel het wel wazig kan zijn als je 1000 gevoelens hebt waar je geen invloed op hebt. Dan raak je vanzelf controle kwijt over je voelen.
jij houdt er best wel veel van om te fantaseren en te filosoferen he, daar is niks mee als je het niet te veel doet lijkt me?? Maar ik hou wel van mense die een originele kijk op dingen hebben maar goed dat heeft tegewoordig ook te maken met "gevoelig" zijnquote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:06 schreef Dromenvanger het volgende:
-
Ik wil graag mijn licht laten schijnen en hopen dat ik iets kan toevoegen voor mezelf en aan anderenquote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:21 schreef amornl87 het volgende:
[..]
jij houdt er best wel veel van om te fantaseren en te filosoferen he, daar is niks mee als je het niet te veel doet lijkt me?? Maar ik hou wel van mense die een originele kijk op dingen hebben maar goed dat heeft tegewoordig ook te maken met "gevoelig" zijn![]()
Een boek lezen over psychologie.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:27 schreef Croupouque het volgende:
En ja hoor:
[..]
Dit is gewoon weer iets voor mensen die veel te graag ergens bij willen horen en aandacht willen. En gelukkig zijn er ook altijd weer figuren die op die behoefte in willen spelen door rare zweverige boekjes te verkopen. Wees toch gewoon jezelf, wees bijzonder op je eigen manier.
dat is ook mijn euvel.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:45 schreef WAT het volgende:
[..]
Een boek lezen over psychologie.
Dat is het domste wat je kan doen als je al een beetje in jezelf gekeerd bent.
Nou, ik weet het niet. Voor mij voelt het soms aan alsof ik helemaal statisch van aard ben of iets dergelijks. Ik heb ben dan gewoon een vaste materie in een vaste omgeving. En dat kan heel prettig aanvoelen kan ik je zeggen. Dat zijn momenten waarop ik helemaal tot rust kom als het ware.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:45 schreef amornl87 het volgende:
![]()
![]()
you go!! en nuchter zijn heeft niks te maken met gevoeligheid, je kan ook nuchter zijn en gevoelig tegelijkertijd..
Ik denk dat het gros van de mensen die spiritueel begaafd of HSP zijn wel gewoon nuchter zijn (ik in elk geval wel)quote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:45 schreef amornl87 het volgende:
![]()
![]()
you go!! en nuchter zijn heeft niks te maken met gevoeligheid, je kan ook nuchter zijn en gevoelig tegelijkertijd..
daar ben ik het helemaal mee eensquote:Op donderdag 5 januari 2006 10:22 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik denk dat het gros van de mensen die spiritueel begaafd of HSP zijn wel gewoon nuchter zijn (ik in elk geval wel)
Ik kan alleen voor mezelf spreken maar ik bekijk dingen altijd nuchter, als ik ergens een rationele verklaring voor kan vinden dan is het klaar, maar voor een hoop zaken zijn gewoon geen verklaring.
HSP, hoogsensitief is veel meer als dat suffe lijstje, vergelijk het maar eens met een aandoening als borderline, als je de kenmerken ziet dan denk je echt vandat kon iedereen wel hebben, terwijl als je mensen kent die borderline hebben dan weet je dat het veel en veel meer behelst en dat het inderdaad OOK de kenmerken heeft die in de lijstjes opgesomd worden.
Met HSP precies hetzelfde, als je het lijstje bekijkt kon zowat iedereen het wel zijn, maar als je het bent of iemand kent die het heeft dan weet je dat het zo veel meer inhoudt dan die paar punten in testjes.
quote:Op donderdag 5 januari 2006 10:38 schreef Kiteless het volgende:
Ik ben een Post-nieuwetijds-kind / Hyper-HSP.
Ik ben nog verder emotioneel ontwikkeld, en ik leef me nog veel meer in in andere mensen.
Mijn rechtvaardigheidsgevoel is ongeevenaard, en ik voel me vaak onbegrepen.
Ik heb vaak rust nodig om tot mezelf te komen, omdat ik de rest van de tijd enorm hyperactief ben.
Mijn gedachten gaan zo snel dat ik briljante dingen bedenk, maar ik stop er al mee voor ik ze uitvoer.
Sterker nog, vaak ga ik zo snel dat ik er al mee stop halverwege tijdens het bedenken ervan.
Ik doe uitspraken die zo wijs zijn, dat zelfs nieuwetijdskinderen er vaak stil van worden,
en ik heb zulke enorme concentratie-problemen dat ik geen baan kan houden.
Op de kleuterschool was ik met knutselen altijd al de meest creatieve.
Ook heb ik enorme zweetvoeten, dat komt doordat de pH-waarde van mijn huid niet okee is.
Verder ben ik boezemvriendjes met mijn kat.
Ik ben verder nog veel kwetsbaarder dan gewone HSP-mensen,
en als mensen ontkennen dat ik Post-nieuwetijds-kind / Hyper-HSP ben wil ik nog wel eens iemand z'n hersenpan inslaan.
Je zult vast wel denken dat ik dit verzin, maar denk er eens over na - waarom zou ik zoiets verzinnen ? Het is alleen maar heel vervelend voor me hoor, ik heb er helemaal geen baat bij..
Ik hoop dat je ziet dat het enige wat ik heb gedaan is op sommige plekken het woordje "nog" toevoegen.quote:
Nja ik weet niet welk stuk tekst je gepakt hebt maar ik vind het maar een raar stukje tekstquote:Op donderdag 5 januari 2006 11:26 schreef Kiteless het volgende:
[..]
Ik hoop dat je ziet dat het enige wat ik heb gedaan is op sommige plekken het woordje "nog" toevoegen.
Maar met dat woordje erbij klinkt het opeens pompeus, ongeloofwaardig en als aandachttrekkerij ?![]()
Nee, dat zie je verkeerd, het is zo dat ieder mens op aarde de effecten van cafeine ondervindt, maar dat hsp'ers het meer merken.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 15:48 schreef BoukeF het volgende:
van koffie word ik wakker, ik ben HSP.
onzin geleuter dit soort dingen.
dromenvanger, ik zie hsp niet als een ziekte, maar als een gave, je bent nl. veel beter in staat om foute bedoelingen of bedrog van derden op te vangen, je voelt het tenslotte gewoon!!!quote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:15 schreef Dromenvanger het volgende:
Als je last hebt ervan is het zaak om je beter af te sluiten, als de kraan te ver open staat krijg je vanzelf teveel binnen.
Hoe je in verband staat met de omgeving is het ook.
Ik ben nu op het punt beland waar schreeuwende en spelende kinderen me niet meer op de zenuwen kunnen werken. Hele tijd gehad dat ik rillingen kreeg ervan en toen liepen de irritaties hoog op.
Wil nog geslotener zijn, helemaal safe in my skin. En dat is ff aanvoelen waar de gaten zitten. Waar de energie naar buiten en naar binnen komt. Ff goed aanvoelen en kijken hoe het bij jou zit
Maar ik praat weer erg makkelijk
misschien reageer ik wel te serieus, maar dat licht is geen echt licht hoorquote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:18 schreef Kiteless het volgende:
[..]
ikke niet hoor, en blij toe, hoe slaap je dan in godsnaam ?
ik denk dat alle mensen zich ooit wel niet lekker voelen, maar zoals al eerder gezegd, hsp'ers merken er meer van. als 2 mensen bijv. zich voornemen om iemand anders eens lekker te bezeiken, dan zal iemand met hsp dit sneller doorhebben dan iemand zonder hsp, en wederom heeft de sfeer wat die pesterij veroorzaakt meer invloed op iemand met hsp.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:25 schreef amornl87 het volgende:
Maar er is een verschil tussen je niet lekker in je vel voelen en tee gevoelig zijn lijkt mij![]()
En als er hooggevoelige mensen zijn, wat is dan een gemiddeld gevoelig mens?? Kan iemand hier mischien antwoord opgeven?
neeh, het is juist de bedoeling dat iedereen het leert uit zich te halen, wat resulteert in een veel hechtere oprechtere en lievere samenwerking.quote:
echt wel,hoe kun je zo'n verdriet tonen voor mensen die je niet kent???quote:
ik hoop dat je daar na mijn uitleg over wat die symptomen nou echt inhouden, een beetje anders over denkt, want bij echt hspers kan de aandoening zelfs met de gevreesde aandoening borderline worden verward, zo erg zijn de klachten..quote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:58 schreef amornl87 het volgende:
[..]
precies, als ik dat lijstje zie dan denk ik dat iedereen wel gevoelig moet zijn![]()
ja maar mensen met hsp beleven de gevoelswereld veel intenser.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:04 schreef amornl87 het volgende:
klopt, maar iedereen hoort toch gevoel te hebben ??
niet te veel koffie, zou ik zeggen...quote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:43 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Ik wil graag mijn licht laten schijnen en hopen dat ik iets kan toevoegen voor mezelf en aan anderen
Ben wel teveel bezig soms maar ik ga sporten snel en dan moet ik woord bij daad voegen want alleen het woord is niet geldig.
Sporten is trouwens een mooie manier om je beter te kunnen afsluiten
@zoalshetis Iron maiden schreef geloof ik dat er een kleine flinterdunne lijn bestaat tussen genialiteit en insanity. Maar goed, wat moet je daarmee. Het idee komt niet vanzelf, je zult om ideeën te krijgen toch een weg moeten vinden naar boven waar het idee door naar binnen komt. Of kwam hij zelf met al die ideeën?
Ben je heel nuchter en abstract dan is een creatieve brein vanzelf niet makkelijk om te ontwikkelen. Maar of je gevoelens moet hebben om dieper na te denken. Het gaat om de inspiratie vaak. Misschien is inspiratie wel een soort pakket van gevoelens en passies.
Zo ik ga koffie zetten. Niet teveel aanwezig zijn want anders raak ik aan de HSP
vooral als je ook nog hypochondrisch bent....quote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:45 schreef WAT het volgende:
[..]
Een boek lezen over psychologie.
Dat is het domste wat je kan doen als je al een beetje in jezelf gekeerd bent.
denk je dan dat als je maar 1 3e op deze wereld bent, je makkelijk mensen kunt analyseren, als, ze in de kop kijken?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:45 schreef amornl87 het volgende:
![]()
![]()
wat is realiteit?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:53 schreef amornl87 het volgende:
nuchter zijn is realistisch zijn
gevoel is ook kut, maar bedenk dat alles voor een rede gebeurt. je voelt, omdat je moet leren contrasten te ervaren, denk ik zo. heb ook eerder al eens gezegd, probeer die gevoelens voor iets positiefs te gebruiken, zoals analyseren van kwade bedoelingen van mensen, zodat je op tijd kunt ontsnappen aan hun intenties. probeer te analyseren waar dat gevoel vandaan komt en waarom het zo heftig is. iedereen moet met zn gevoelens leren omgaan, maar voor hspers is het moeilijker omdat ze veel meer krijgen te weten... wat dacht je dan van collectief bewustzijn?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:58 schreef Dromenvanger het volgende:
Dan bedoel ik helderheidEn dat woord gebruik ik al voor de miljoenste keer op fok nu. Als ik me helder voel zoals ik dat noem, dan voel ik niet. Dan ervaar ik. Er is een verschil tussen voelen en ervaren. In helderheid kun je de omgeving 100 procent ervaren, omdat de gevoelens niet in de weg zitten.
En dat bedoel ik misschien met genieten van het leven.
hehe, ik kom er wel, met een beetje hulp
Wil gewoon duidelijk maken dat voor mij voelen gewoon altijd klote is geweest. En in principe vind ik dat nog. Geef me dan helderheid en zuiverheid in voelen, of liever in ervaren. Zodat alleen de pure ervaring overblijft en dan neem je vanzelf de omgeving en de situatie helemaal waar, je bent ook alerter.. Zonder schommelingen en vaagheden. Gevoel staat vanzelf voor een vaag iets als je het mij vraagt.
En zelfs in helderheid kun je respect tonen voor anderen en nog meer. Ik ga niet in termen van liefdevol bewustzijn spreken want dan klink ik een hippyMaar je voelt dan wel die levensvreugde in helderheid omdat je gewoon goed waarneemt, je neemt zuiver waar. Zonder dat er ook maar 1 fout gevoel is dat in de weg zit.
waarom zou je die kracht dan niet gebruiken he? ik denk daarover, dat je misschien in staat bent om je onbewuste aan de leiding te laten, zeg maar alsof je nog klein bent, en nog geen globale mening over leven hebt. Ik vind het geweldig dat er nog meer mensen zijn! straal vooral goedheid uit, want daarmee heb ik bereikt dat ik gevoel nu wel positief kan vinden.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 18:19 schreef Dromenvanger het volgende:
Dat is als je het gevoel leer uitschakelen misschien. Dan blijft alleen de omgeving over en je gezonde gedachtes volgens mij. Ik weet niet hoe dat werkt precies. Maar ik weet alleen dat ik vaker momenten heb dat ik gewoon niets ervaar als lucht als het ware.
Dan zitten die kleffe gedachtes en feelings niet aan me vast, maar dat is een kwestie van willen. Als je zonder stress wilt leven dan ga je vanzelf oplossingen zoeken om dat te bereiken. Daar heb je niet eens een boek nodig voor van een of andere professor.
De focus leggen erop en met focus misschien kracht uitoefenen? Ik weet het niet. De kracht tot een beter gevoel is altijd in jezelf aanwezig denk ik toch.
quote:Op dinsdag 3 januari 2006 18:38 schreef mgerben het volgende:
Weer een HSP topic?
Er was in een vorig topic iemand die die hele suggestieve vragen voor de gein had omgedraaid zodat je kon tellen hoevaak je 'nee' had... andere score!!
Hier, even een paar eruit gelicht:
* zijn opmerkzaam en aandachtig dat vindt iedereen met een beetje zelfrespect van zichzelf
opmerkzamer zijn dan die mensen, heet dus opmerkzaam zijn, als het vergeleken bij het gros meer is......aandachtig heb ik al eens uitgelegd..
* functioneren heb beste in hun eigen tempo; NIEMAND werkt het beste in ANDERMANS tempo
de meeste mensen zijn in staat om zich aan te passen en hun frust daarover in te houden, maar bij hspers niet, die raken gewoon helemaal overstuur als ze niet in dat tempo kjnnen werken...
* zijn goed in het signaleren en vermijden van fouten;[b]dat vindt iedereen van zichzelf
als jij merkt dat die man die achter je loopt kwaads in de zinnen heeft, loop je weg, maar als je geen hsp hebt, merk je niet dat hij kwaad in de zin heeft als hij alleen achter je loopt.
* vinden het prettig en hebben het nodig om tijd alleen door te brengen;Dat vindt iedereen
mensen met hsp kunnen niet zonder.
* hebben rechtvaardigheid en respect hoog in hun vaandel staan;[b]dat vindt iedereen van zichzelf.
o ja? ik heb toen ik nog op school zat nog nooit een hsper iemand zien pesten of uitschelden.....anderen wel.... bekijk je het verschil eens tussen een normaal kind in interactie met zn leraar bijv. en ene met hsp... wie zal volwassener en respectvoller met de man omgaan? iemand die weet hoe kut het voelt of iemand die niet zo zwaar aan gevoelens tilt?
Sorry hoor, de vragen zijn echt niet concreet genoeg.
nee weet je wat het is? mensen zeggen te snel JA op iets.
en, dat heeft al eens eerder iemand gezegd, als je van hsp hoort, en je kunt engels, high sensitive person, dan weet je wel of je dat hebt of niet, als je het zonder die test niet weet, dan is het of gewoon niet waar, of je hebt nog nooit over jezelf nagedacht en jezelf geanalyseerd, wat me vrij raar lijkt...
greets
denk je dat god dat had gedaan als ie niet genaaid wilde worden?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 18:58 schreef amornl87 het volgende:
er zijn toch ook mensen met TOTAAL geen gevoel??
lijkt me best wel hard, god zet je op aarde met gevoel en je moet lief zijn en zacht doen en van andere mense houwe en relaties beginne, dan naai je god eigelijk wel een beetje![]()
![]()
quote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:08 schreef Dromenvanger het volgende:
[quote]Ik ben heel aardig zelfs al heb ik het gevoel dat ik geen gevoel heb soms. Het is eerder energie of iets dergelijks. En misschien is gevoel wel energie.
ben ik met je eens, maar met die gedachte van mij hierboven erbij, denk ik dat gevoel niet langer relevant is, ik denk dat die pure vorm van zijn, zoals je het omschrijft gewoon idd een soort energiefocus is. dat je gewoon alleen dat wilt voelen en je dan daarop concentreert. zo ervaar ik het wel...quote:Waarom zou gevoel persee moeten staan voor goedheid? Waarom kun je niet in puurheid goed zijn zonder dat gevoelens te erg aanwezig zijn? In puurheid is het makkelijker om anderen aandacht te geven als ze iemand nodig hebben die naar ze luisterd.
maar ik denk dat dat eerder een kwestie van balans is. denk eerder dat je moet leren niet te diep in je bekende schulp van gevoelens te verzinken, wat fucking moeilijk is, kweet!quote:Ben ik helemaal afwezig in het gevoel en iemand vraagt me wat dan krijg ik niet eens 1/4 mee van wat ze tegen me zeggen omdat ik gewoon niet aanwezig ben.
oke maar kun je wel luisteren naar wat iemand wil vertellen als je helemaal geen gevoelens voor diegene koestert? ik heb het niet over liefde als in relaties,maar over de liefde die iedereen in zich heeft.quote:Dus wat is belangrijker, aandacht schenken aan de ander of van iemand houden? Misschien draait het wel meer om de aandacht die je schenkt aan mensen. Mensen is dat hetgeen wat mensen het meest waarderen. Een luisterend oor en als iemand een verhaal wilt vertellen aandacht dus.
ja maar dat heeft ook met balans te maken. hoe kun je dan van je vriend/vriendin houden als je geen gevoel hebt?quote:Liefde is misschien iets voor in relaties. Maar ook dan kun je door je eigen afwezigheid alleen maar met je eigen sores bezig zijn en de ander te weinig schenken waar ze recht op heeft.
waarom is dat dan zo? omdat onze ouders ons verwend hebben, niet omdat we daarvoor kozen, en hoe wil je asociaal zijn in een wereld waar mensen zich onderelkaar uitmoorden voor vaak de kleinste dingen? we krijgen niet bepaald het goede voorbeeld he??en wie ben ik om te zeggen dat de generatie van mijn oma ALLEMAAL ouderwets zijn en niks kunnen verdragen? wie ben ik om te zeggen, zelfs denken dat alle allochtonen terroristen zijn???????quote:Op vrijdag 6 januari 2006 00:25 schreef FuifDuif het volgende:
Indigo kinderen! Ik geloof er geen zak van. Alle kinderen van tegenwoordig zijn verwend en asociaal. Een stelletje etters zijn het. Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om ook maar iets van ze aan te nemen.
en dat is hsp... niet alle mensen zijn hetzelfde, dus niet iedereen zal van dezelfde symptomen evenveel last hebben dan anderen...quote:Op donderdag 5 januari 2006 10:38 schreef Kiteless het volgende:
Ik ben nog verder emotioneel ontwikkeld, en ik leef me nog veel meer in in andere mensen.
Ik heb vaak rust nodig om tot mezelf te komen, omdat ik de rest van de tijd enorm hyperactief ben.
Mijn gedachten gaan zo snel dat ik briljante dingen bedenk, maar ik stop er al mee voor ik ze uitvoer.
Sterker nog, vaak ga ik zo snel dat ik er al mee stop halverwege tijdens het bedenken ervan.
Ik doe uitspraken die zo wijs zijn, dat zelfs nieuwetijdskinderen er vaak stil van worden,
Ook heb ik enorme zweetvoeten, dat komt doordat de pH-waarde van mijn huid niet okee is.
en als mensen ontkennen dat ik Post-nieuwetijds-kind / Hyper-HSP ben wil ik nog wel eens iemand z'n hersenpan inslaan.
Je zult vast wel denken dat ik dit verzin, maar denk er eens over na - waarom zou ik zoiets verzinnen ? Het is alleen maar heel vervelend voor me hoor, ik heb er helemaal geen baat bij..
Precies.quote:mij hebben ze vroeger juist benadrukt dat vooroordelen dom zijn, omdat ieder mens individueel is, en men dus niet iedereen over 1 kam kan scheren.
Hey, je hebt gelijk hoor, maar juist hierdoor geloof ik niet in dat idee van de indigo kinderen. Hou toch op. Als ze werkelijk door de engelen in hogere sferen zouden zijn gezonden (quote:Op vrijdag 6 januari 2006 01:22 schreef Sneakie het volgende:
![]()
[..]
waarom is dat dan zo? omdat onze ouders ons verwend hebben, niet omdat we daarvoor kozen, en hoe wil je asociaal zijn in een wereld waar mensen zich onderelkaar uitmoorden voor vaak de kleinste dingen? we krijgen niet bepaald het goede voorbeeld he??en wie ben ik om te zeggen dat de generatie van mijn oma ALLEMAAL ouderwets zijn en niks kunnen verdragen? wie ben ik om te zeggen, zelfs denken dat alle allochtonen terroristen zijn???????
wie ben JIJ dan om alle kinderen, wat simpelweg mensen in opleiding zijn, zo de grond in te boren?sorry maar jij bent volgens mij de oppervlakkigste mens van het hele topic....( 1 mens niet je hele generatie)!!!!!!!
en dan te bedenken dat de ouder generatie ONS iets wil leren over de maatschappij. mij hebben ze vroeger juist benadrukt dat vooroordelen dom zijn, omdat ieder mens individueel is, en men dus niet iedereen over 1 kam kan scheren.
en het ligt aan jou zelf als jij je door je eigen koppigheid en wangeloof niet erbij wilt voegen want als je wist waar dit topic over gaat, dat heet, als je het zou hebben gelezen, zou je echt wel tot waarheden komen, dut mijn zegt dat meer over jouw persoonlijkheid dan over de slechtheid van............... nou ja..... KINDEREN!!!!!!!
groetjes
Niets geen HSP of nieuwetijdskind. En als je er zo mee zit, waarom bezoek je niet eens een psycholoog?quote:Op donderdag 5 januari 2006 10:38 schreef Kiteless het volgende:
Nee, niet HSP, ik ben HYPER-HSP !quote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:17 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Niets geen HSP of nieuwetijdskind. En als je er zo mee zit, waarom bezoek je niet eens een psycholoog?
kiteless, ik snap jouw punt, maar als je mn posts ook gelezen had zag je dat het ging over de afgelopen paginas, omdat ik best achterliep, en het niet echt leuk vind als mensen vragen stellen, en ik weet een antwoord, en ik geef het ze dan niet... en ik had vannacht last van slapeloosheid en zag dat als een goede kans om op scheme te komen....quote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:08 schreef Kiteless het volgende:
Jezus christus sneakie, als je wou bewijzen dat je aandacht tekort komt heb je dat nu wel gedaan hoor...
Je kan in je eentje wel een forum vullen met dat slappe geleuter van je, je hebt zo te zien niemand anders nodig
[..]
Precies.
Dus laten we ze vooral niet in Indigo / HSP-hokjes gaan stoppen.
ja maar zie je dan niet dat bijv. ik idd. het doorsta? nee maar die kinderen leren er ander dingen uit...quote:Op vrijdag 6 januari 2006 10:13 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Hey, je hebt gelijk hoor, maar juist hierdoor geloof ik niet in dat idee van de indigo kinderen. Hou toch op. Als ze werkelijk door de engelen in hogere sferen zouden zijn gezonden () naar deze wereld met een bepaalde missie, dan zouden ze die slechte opvoeding toch wel doorstaan? Natuurlijk beschuldig ik de kinderen nergens van; ik weet dat het door de opvoeding komt. Ik zeg alleen maar dat het nogal absurd is om te geloven in nieuwetijdskinderen met een bepaalde missie, die kennelijk nog altijd net zo gevoelig zijn voor opvoedingsinvloeden als alle kinderen uit de geschiedenis.
...Maar gelukkig hebben we jou en je vriendjes om de wereld te redden !quote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:00 schreef Sneakie het volgende:
[..]
ja maar zie je dan niet dat bijv. ik idd. het doorsta? nee maar die kinderen leren er ander dingen uit...
het zijn geen heiligen, want mensen zijn hier om te leren, en wisten ze alles al, hoeven ze ook niet te komen, maar hspers komen meestal als heel andere mensen uit de opvoeding dan gewone, en dat ligt aan hun manier van denken en verwerken.
en sowieso, hsp betekent hypergevoelig zijn, als in meer voelen, waarom zouden ze dan ongevoelig moeten zijn voor opvoeding?
En ik ben zelf een hsp, en ik denk echt niet dat ik door engelen werd gestuurd, ik geloof niet eens in hun... maar het is toch voor iedereen duidelijk dat de wereld op het randje van de afgrond staat, en dat iemand er iets aan moet doen?
groetjes
jij zou eigenlijk ook ene van die mensen zijn...hahahaquote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:01 schreef Kiteless het volgende:
[..]
...Maar gelukkig hebben we jou en je vriendjes om de wereld te redden !![]()
Ik heb helemaal niet gewoon HSP !quote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:07 schreef Sneakie het volgende:
[..]
jij zou eigenlijk ook ene van die mensen zijn...hahaha
als je namelijk hsp hebt, heb je dat net als alles
wat gebeurt, niet zonder reden... maar om iets duiddelijk te maken wat anderen niet niet merken....
vanwaar die ommekeer? je hebt toch zelf hsp? waarom maak je het dan nou belachelijk?
niet fout bedoeld hoor!
Maar waar haal jij die vage wijsheden als "we zijn hier om te leren" vandaan? Hoe kom je aan die informatie? Waarom heb jij die kennis wel en ik niet?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:00 schreef Sneakie het volgende:
[..]
ja maar zie je dan niet dat bijv. ik idd. het doorsta? nee maar die kinderen leren er ander dingen uit...
het zijn geen heiligen, want mensen zijn hier om te leren, en wisten ze alles al, hoeven ze ook niet te komen, maar hspers komen meestal als heel andere mensen uit de opvoeding dan gewone, en dat ligt aan hun manier van denken en verwerken.
en sowieso, hsp betekent hypergevoelig zijn, als in meer voelen, waarom zouden ze dan ongevoelig moeten zijn voor opvoeding?
En ik ben zelf een hsp, en ik denk echt niet dat ik door engelen werd gestuurd, ik geloof niet eens in hun... maar het is toch voor iedereen duidelijk dat de wereld op het randje van de afgrond staat, en dat iemand er iets aan moet doen?
groetjes
Ja DUH, omdat hij een Indigo-HSP-nieuwetijdskind is,quote:Op vrijdag 6 januari 2006 14:25 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Maar waar haal jij die vage wijsheden als "we zijn hier om te leren" vandaan? Hoe kom je aan die informatie? Waarom heb jij die kennis wel en ik niet?
Ik ben God en Ik zeg: jullie hebben ongelijk. Waarom? Omdat Ik God ben... dat zeg Ik toch?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:09 schreef Kiteless het volgende:
[..]
Ja DUH, omdat hij een Indigo-HSP-nieuwetijdskind is,
en jij niet !
Als gij wijs zijt, zijt gij wijs tot uw eigen welzijn,quote:Op vrijdag 6 januari 2006 16:41 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ik ben God en Ik zeg: jullie hebben ongelijk. Waarom? Omdat Ik God ben... dat zeg Ik toch?
Jij hebt ook gewoon nog in de zandbak gespeeld ?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 16:39 schreef MrWilliams het volgende:
Het lijken mij allemaal symptomen die zich manifesteren door de toenemende mate waarin hygiëne, voedingspatroon en leefomgeving in de opvoeding gedomineerd worden door onnatuurlijke patronen/middelen.
Kinderen worden overbeschermd opgevoed waardoor ze op jonge leeftijd allergiën/hypertensie ontwikkelen voor dingen die voor mensen vroeger vrij normaal waren en waar ze op zeer jonge leeftijd al mee in aanraking kwamen. Huizen zijn tegenwoordig veel te steriel en voor voeding geldt precies hetzelfde.
Als daardoor kinderen opgroeien met een overgevoelig immuunsysteem, moeten we daar wat aan doen. In plaats van een spirituele oorzaak te zoeken kijk eens naar de mogelijke biologische oorzaken voor dergelijke symptomen. Het is niet verwonderlijk, zelfs zeer aannemelijk als het een ziekte blijkt te zijn die het gevolg is van de in europa steeds hoger wordende maatstaf voor hygiene.
quote:Op vrijdag 6 januari 2006 23:10 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
Jij hebt ook gewoon nog in de zandbak gespeeld ?
En zo nu en dan een hapje zandtaart genuttigd ?![]()
Ja klopt. Iedereen heeft gevoel. De een is wat gevoeliger dan de anderquote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:04 schreef amornl87 het volgende:
klopt, maar iedereen hoort toch gevoel te hebben ??
ik wil niet je theorie verslappen, want het kan best dat het een 'ziekte' is. maar dan nog denk ik niet dat het door een te beschermde opvoeding komt, want ik heb toen ik klein was op het platteland gewoond, en ik bracht de meeste tijd van de dag door op een boerenerf, waar ik regelmatig koeien molk, en stallen schoonmaakte, noem maar op... ook voor de rest beschouw ben ik niet te beschermd opgevoed, maar juist heel tolerant en los.. mn melkallergie had ik trouwens al vanaf mn geboorte, dus dat kan ook niet door opvoeding komen.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 16:39 schreef MrWilliams het volgende:
Het lijken mij allemaal symptomen die zich manifesteren door de toenemende mate waarin hygiëne, voedingspatroon en leefomgeving in de opvoeding gedomineerd worden door onnatuurlijke patronen/middelen.
Kinderen worden overbeschermd opgevoed waardoor ze op jonge leeftijd allergiën/hypertensie ontwikkelen voor dingen die voor mensen vroeger vrij normaal waren en waar ze op zeer jonge leeftijd al mee in aanraking kwamen. Huizen zijn tegenwoordig veel te steriel en voor voeding geldt precies hetzelfde.
Als daardoor kinderen opgroeien met een overgevoelig immuunsysteem, moeten we daar wat aan doen. In plaats van een spirituele oorzaak te zoeken kijk eens naar de mogelijke biologische oorzaken voor dergelijke symptomen. Het is niet verwonderlijk, zelfs zeer aannemelijk als het een ziekte blijkt te zijn die het gevolg is van de in europa steeds hoger wordende maatstaf voor hygiene.
er zijn mensen met blonde haar, en mensen met zwart haar, deze mensen zijn toch op het feit na dat ze dezelfde haarkleur hebben ook verschillend van elkaar?quote:Op zaterdag 7 januari 2006 13:21 schreef Natalie het volgende:
[..]
Ja klopt. Iedereen heeft gevoel. De een is wat gevoeliger dan de ander
Denk dat een grote vergissing die gemaakt wordt is dat mensen die gevoeliger zijn (wat niet meteen betekent dat andere dan meteen ongevoelig zijn, want zo wil niemand genoemd worden en ìs ook niemand) dit leuk vinden.
in dit topic lees ik geregeld dat ze 'speciaal' willen zijn. Wat in 9 van de 10 gevallen niet opgaat. De meeste mensen die wat sensitiever zijn dan wat je meestal ziet, balen hier juist van en ondervinden er hinder van.
Dat maakt ze geen mietjes, noch neurotisch of zielig en al helemaal niet speciaal. Het zijn juist vaak anderen die dit beweren.
Ieder mens is anders. Niemand is gelijk. Ook op die gebied is. En da's menselijk. Godzijdank zijn we niet allemaal hetzelfde.
Absoluut. Gelukkig wel. Ieder mens is uniek.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 19:55 schreef Sneakie het volgende:
er zijn mensen met blonde haar, en mensen met zwart haar, deze mensen zijn toch op het feit na dat ze dezelfde haarkleur hebben ook verschillend van elkaar?
Da's ook mooi dat je zulke mensen hebt. Het is altijd prettig als anderen je begrijpen. Mensen die dat niet kunnen of willen, trekken soms de verkeerde conclusies. Dan kun je beter met iemand babbelen die je wél snapt.quote:net als bij hsp.
en dat je denkt dat die mensen aandacht zoeken beschouw ik als onterecht, want als jij iets hebt waarvan je merkt dat de meesten het niet hebben, zoek je toch ook mensen op die het wel hebben om mee in contact te komen, en ervaringen en theorieen uit te wisselen? ik had, toen ik er pas achter kwam echt moeite ermee dat ik de enige bleek te zijn, in mijn omgeving, nu ik het met mensen kan delen weet ik, en kan ik vergelijken dat het geen bullshit is.
groetjes![]()
alles moet een reden hebben toch?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 14:25 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Maar waar haal jij die vage wijsheden als "we zijn hier om te leren" vandaan? Hoe kom je aan die informatie? Waarom heb jij die kennis wel en ik niet?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |