abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 januari 2006 @ 17:06:21 #226
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33664610
3 nachten niet slapen zorgt ook voor de nodige gevoeligheid, dan raak je ook de kluts kwijt

Iedereen heeft gevoel jah, maar het is ook een kwestie hoe je leert omgaan met je gevoel. Hoe stabiel je bent of hoe labiel je bent.

stabiel zijn in gevoel is zeker staan in de omgeving. Labiel zijn in gevoel dan is de omgeving een last.

En gevoel kun je aanvoelen en aansturen. Sommigen worden geboren als gesloten. De ander heeft vanaf het begin wat last van het een of ander.

Of het heeft te maken met overactiviteit van de hersens Wie zegt dat gevoel niet een gevolg is van hersenactiviteiten?

Ik zie het hele gevoel als een proces dat ook herhalingen bevat. Gevoel is niet zomaar een wazig iets volgens mij. Hoewel het wel wazig kan zijn als je 1000 gevoelens hebt waar je geen invloed op hebt. Dan raak je vanzelf controle kwijt over je voelen.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_33664671
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 16:59 schreef Kiteless het volgende:
Zullen we die mensen gewoon mietjes noemen ?
Fijn, dankjewel.
Dat ligt er maar net aan hoe je ermee omgaat. Je kunt het ook voor jezelf constateren en er gewoon mee omgaan. En ja, sommigen piepen er teveel over.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  dinsdag 3 januari 2006 @ 17:11:35 #228
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_33664767
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 17:06 schreef Dromenvanger het volgende:
3 nachten niet slapen zorgt ook voor de nodige gevoeligheid, dan raak je ook de kluts kwijt

Iedereen heeft gevoel jah, maar het is ook een kwestie hoe je leert omgaan met je gevoel. Hoe stabiel je bent of hoe labiel je bent.

stabiel zijn in gevoel is zeker staan in de omgeving. Labiel zijn in gevoel dan is de omgeving een last.

En gevoel kun je aanvoelen en aansturen. Sommigen worden geboren als gesloten. De ander heeft vanaf het begin wat last van het een of ander.

Of het heeft te maken met overactiviteit van de hersens Wie zegt dat gevoel niet een gevolg is van hersenactiviteiten?

Ik zie het hele gevoel als een proces dat ook herhalingen bevat. Gevoel is niet zomaar een wazig iets volgens mij. Hoewel het wel wazig kan zijn als je 1000 gevoelens hebt waar je geen invloed op hebt. Dan raak je vanzelf controle kwijt over je voelen.
einstein is op zijn theorie gekomen nadat hij 2 wekenniet geslapen had. .. hmmm...
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_33664990
heel veel dingen uit die lijst zijn tijdelijk
dreamfullfiller/ stylemaker/ modeldater/ storyteller/ big threat to a lot of you haters
pi_33665100
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 17:06 schreef Dromenvanger het volgende:
-
jij houdt er best wel veel van om te fantaseren en te filosoferen he, daar is niks mee als je het niet te veel doet lijkt me?? Maar ik hou wel van mense die een originele kijk op dingen hebben maar goed dat heeft tegewoordig ook te maken met "gevoelig" zijn
dreamfullfiller/ stylemaker/ modeldater/ storyteller/ big threat to a lot of you haters
  dinsdag 3 januari 2006 @ 17:43:29 #231
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33665983
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 17:21 schreef amornl87 het volgende:

[..]

jij houdt er best wel veel van om te fantaseren en te filosoferen he, daar is niks mee als je het niet te veel doet lijkt me?? Maar ik hou wel van mense die een originele kijk op dingen hebben maar goed dat heeft tegewoordig ook te maken met "gevoelig" zijn
Ik wil graag mijn licht laten schijnen en hopen dat ik iets kan toevoegen voor mezelf en aan anderen

Ben wel teveel bezig soms maar ik ga sporten snel en dan moet ik woord bij daad voegen want alleen het woord is niet geldig.

Sporten is trouwens een mooie manier om je beter te kunnen afsluiten

@zoalshetis Iron maiden schreef geloof ik dat er een kleine flinterdunne lijn bestaat tussen genialiteit en insanity. Maar goed, wat moet je daarmee. Het idee komt niet vanzelf, je zult om ideeën te krijgen toch een weg moeten vinden naar boven waar het idee door naar binnen komt. Of kwam hij zelf met al die ideeën?

Ben je heel nuchter en abstract dan is een creatieve brein vanzelf niet makkelijk om te ontwikkelen. Maar of je gevoelens moet hebben om dieper na te denken. Het gaat om de inspiratie vaak. Misschien is inspiratie wel een soort pakket van gevoelens en passies.

Zo ik ga koffie zetten. Niet teveel aanwezig zijn want anders raak ik aan de HSP
pi_33666063
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 16:27 schreef Croupouque het volgende:
En ja hoor:
[..]

Dit is gewoon weer iets voor mensen die veel te graag ergens bij willen horen en aandacht willen. En gelukkig zijn er ook altijd weer figuren die op die behoefte in willen spelen door rare zweverige boekjes te verkopen. Wees toch gewoon jezelf, wees bijzonder op je eigen manier.
Een boek lezen over psychologie.

Dat is het domste wat je kan doen als je al een beetje in jezelf gekeerd bent.
pi_33666068
you go!! en nuchter zijn heeft niks te maken met gevoeligheid, je kan ook nuchter zijn en gevoelig tegelijkertijd..
  dinsdag 3 januari 2006 @ 17:47:52 #234
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_33666147
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 17:45 schreef WAT het volgende:

[..]

Een boek lezen over psychologie.

Dat is het domste wat je kan doen als je al een beetje in jezelf gekeerd bent.
dat is ook mijn euvel.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  dinsdag 3 januari 2006 @ 17:52:04 #235
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33666287
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 17:45 schreef amornl87 het volgende:
you go!! en nuchter zijn heeft niks te maken met gevoeligheid, je kan ook nuchter zijn en gevoelig tegelijkertijd..
Nou, ik weet het niet. Voor mij voelt het soms aan alsof ik helemaal statisch van aard ben of iets dergelijks. Ik heb ben dan gewoon een vaste materie in een vaste omgeving. En dat kan heel prettig aanvoelen kan ik je zeggen. Dat zijn momenten waarop ik helemaal tot rust kom als het ware.

Momenten dat ik ff helemaal niets voel. Gewoon totale rust in alles. Dan is er alleen mijn lichaam en de rest is er ff niet. Dan is het hele gevoel weg.

Maar of dat nuchterheid is? Wat is de naam ervan? Het voelt gewoon ff als verlossing aan, want altijd continu iedere dag voelen kan doodvermoeiend zijn.
pi_33666358
nuchter zijn is realistisch zijn
  dinsdag 3 januari 2006 @ 17:58:40 #237
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33666486
Dan bedoel ik helderheid En dat woord gebruik ik al voor de miljoenste keer op fok nu. Als ik me helder voel zoals ik dat noem, dan voel ik niet. Dan ervaar ik. Er is een verschil tussen voelen en ervaren. In helderheid kun je de omgeving 100 procent ervaren, omdat de gevoelens niet in de weg zitten.

En dat bedoel ik misschien met genieten van het leven.

hehe, ik kom er wel, met een beetje hulp

Wil gewoon duidelijk maken dat voor mij voelen gewoon altijd klote is geweest. En in principe vind ik dat nog. Geef me dan helderheid en zuiverheid in voelen, of liever in ervaren. Zodat alleen de pure ervaring overblijft en dan neem je vanzelf de omgeving en de situatie helemaal waar, je bent ook alerter.. Zonder schommelingen en vaagheden. Gevoel staat vanzelf voor een vaag iets als je het mij vraagt.

En zelfs in helderheid kun je respect tonen voor anderen en nog meer. Ik ga niet in termen van liefdevol bewustzijn spreken want dan klink ik een hippy Maar je voelt dan wel die levensvreugde in helderheid omdat je gewoon goed waarneemt, je neemt zuiver waar. Zonder dat er ook maar 1 fout gevoel is dat in de weg zit.
pi_33666859
is dat voor iedereen of alleen voor mensen met veel gevoel?
  dinsdag 3 januari 2006 @ 18:19:17 #239
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33667072
Dat is als je het gevoel leer uitschakelen misschien. Dan blijft alleen de omgeving over en je gezonde gedachtes volgens mij. Ik weet niet hoe dat werkt precies. Maar ik weet alleen dat ik vaker momenten heb dat ik gewoon niets ervaar als lucht als het ware.

Dan zitten die kleffe gedachtes en feelings niet aan me vast, maar dat is een kwestie van willen. Als je zonder stress wilt leven dan ga je vanzelf oplossingen zoeken om dat te bereiken. Daar heb je niet eens een boek nodig voor van een of andere professor.

De focus leggen erop en met focus misschien kracht uitoefenen? Ik weet het niet. De kracht tot een beter gevoel is altijd in jezelf aanwezig denk ik toch.
pi_33667145
nee maar je beantwoord me vraag niet
  dinsdag 3 januari 2006 @ 18:27:39 #241
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33667303
Dat is denk ik eerder voor iedereen of niet soms? Ik weet het ook niet hoor.

Heb ook ff geen zin om verder erop in te gaan. Ik weet alleen dat dat gevoel of liever gezegd die ervaring voor mij het mekka is. Dan lijkt het dus echt een kristal-vormige omgeving te zijn. Dan past het bewustzijn precies in de omgeving, of de omgeving sluit zich perfect aan ook. En dan vallen details beter op van de omgeving en nog meer.

Alsof je meer pixels hebt waarmee je dingen ervaart, een duidelijkere foto lijkt het te zijn. En de omgeving is een soort van foto, misschien het ervaren en voelen ook wel in principe.

Ik benader het allemaal het liefst zo technisch mogelijk. Ik hou niet zo van die wazige dingen als, ik voel me erg gevoelig, ik heb teveel gevoelens en dit en dat. Dat werkt me op de zenuwen, ook als ik mezelf zo benader dus. Mocht het zo zijn dat ik last heb van teveel gevoel dan werk ik meteen aan het opheffen ervan.

En dan is het dus wederom ervaren zoals ervaren bedoeld is denk ik. Komt misschien vaag over, maar ik kan het onderscheid merken tussen verschillende fases van belevingen. En de een lijkt een plaatje gemaakt door de beste materialen, en de andere beleving lijkt gemaakt te zijn door een wrak. En dan streef ik de beste materialen na

Kan van de zotte klinken, ik wil alleen toevoegen dat het goede gevoel voor mij staat voor het echte menselijke gevoel. Het heeft niets met buitenaardse dingen te maken of wat dan ook. Het voelt als gezond aan ook.
pi_33667598
Weer een HSP topic?

Er was in een vorig topic iemand die die hele suggestieve vragen voor de gein had omgedraaid zodat je kon tellen hoevaak je 'nee' had... andere score!!

Hier, even een paar eruit gelicht:

* zijn opmerkzaam en aandachtig dat vindt iedereen met een beetje zelfrespect van zichzelf
* functioneren heb beste in hun eigen tempo; NIEMAND werkt het beste in ANDERMANS tempo
* zijn goed in het signaleren en vermijden van fouten;dat vindt iedereen van zichzelf
* vinden het prettig en hebben het nodig om tijd alleen door te brengen;Dat vindt iedereen
* hebben rechtvaardigheid en respect hoog in hun vaandel staan;dat vindt iedereen van zichzelf

Nogal wat dingen die je als je niet aan een minderwaardigheidscomplex leidt met 'ja' beantwoordt... hop, 5 punten heb je al te pakken.

Sorry hoor, de vragen zijn echt niet concreet genoeg.
pi_33667692
klopt precies hetzelfde als wat ik dernet neerzette ongeveer
  dinsdag 3 januari 2006 @ 18:55:22 #244
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33668128
Kortom: Ze willen de hele mensheid dezelfde sticker geven en de hele mensheid bijzonder maken?

Maar dan is iedereen hetzelfde terwijl niet iedereen hetzelfde is. Zelfs al maak je iedereen bijzonder op die manier of je probeert het. Ze zetten je massaal in 1 groep neer. En dan sluiten ze je op met hoge hekken

Dan ben je geen mens meer maar drager van het virus HSP.
pi_33668218
er zijn toch ook mensen met TOTAAL geen gevoel??

lijkt me best wel hard, god zet je op aarde met gevoel en je moet lief zijn en zacht doen en van andere mense houwe en relaties beginne, dan naai je god eigelijk wel een beetje
  dinsdag 3 januari 2006 @ 19:08:09 #246
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33668516
Ik ben heel aardig zelfs al heb ik het gevoel dat ik geen gevoel heb soms. Het is eerder energie of iets dergelijks. En misschien is gevoel wel energie.

Ik ga stoppen morgen verder hiermee, misschien dat ik nog wat anders ga opzoeken maar ik drink me nog wat koffie anders val ik in slaap.

Waarom zou gevoel persee moeten staan voor goedheid? Waarom kun je niet in puurheid goed zijn zonder dat gevoelens te erg aanwezig zijn? In puurheid is het makkelijker om anderen aandacht te geven als ze iemand nodig hebben die naar ze luisterd.

Ben ik helemaal afwezig in het gevoel en iemand vraagt me wat dan krijg ik niet eens 1/4 mee van wat ze tegen me zeggen omdat ik gewoon niet aanwezig ben.

Dus wat is belangrijker, aandacht schenken aan de ander of van iemand houden? Misschien draait het wel meer om de aandacht die je schenkt aan mensen. Mensen is dat hetgeen wat mensen het meest waarderen. Een luisterend oor en als iemand een verhaal wilt vertellen aandacht dus.

Liefde is misschien iets voor in relaties. Maar ook dan kun je door je eigen afwezigheid alleen maar met je eigen sores bezig zijn en de ander te weinig schenken waar ze recht op heeft.
pi_33668588
niet te serieus nemen he lijkt me best wel vet om god te naaie i kill people for fun en het doet me niks, gewoon slachtvelden veroorzaken en het doet je geen ene REET
  dinsdag 3 januari 2006 @ 19:14:14 #248
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33668702
Slachtvelden veroorzaken heb ik persoonlijk geen behoefte aan. Tenzij ze me in een game uploaden waar de mensen niet echt zijn maar toch bestaan. Dat het geen echte wezens zijn en dat het geen consequenties heeft. Maar laat me dan maar strijden tegen kwaadaardige monsters.

Over gevoelens en gedachtes. Volgens mij liggen die 2 nauw samen naast elkaar. Een bepaalde gedachte kan een gevoel oproepen en een bepaald gevoel een bepaalde gedachte wellicht. Misschien is het dan belangrijk om het denken op orde te hebben zodat het gevoel vanzelf de juiste vorm aanmeet.

Dat het denken het gevoel aanstuurt ook. Dat je op die manier controle krijgt erop. Lijkt me wel het geval in mijn geval. Door het denken steeds weer structuur te geven, wordt het voelen misschien ook meer gestructureerd. En is het voelen en denken gestructureerd dan is het ook duidelijker wat je denkt en voelt. Dan krijg je vanzelf zekerheid erin.

Structuur is denk ik sowieso belangrijk. Ook afbakening. En dan kun je nog altijd enigszins voelen binnen de afbakening. Grenzen aanleggen heb je nog. Misschien grenzen aanleggen in je mate van voelen. Maar dat is dan tevens afbakening. En misschien zelfs structuren aanleggen.

Zo en ik blijf maar bezig ermee

[ Bericht 9% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 03-01-2006 19:24:59 ]
  donderdag 5 januari 2006 @ 02:42:29 #249
138177 The_Psyraisor
Respect our nature!
pi_33718412
Ik ben een nieuwetijdskind. Ik wist dit eigenlijk al een tijdje. Zo ongeveer een jaar geleden las ik voor het eerst over deze term en herkende mijzelf hier niet direct in. Of eigenlijk...ik wist het gewoon niet zo goed. Wat ik daar las was iig mijn beste vriend in een tekst samengevat. Ik liet hem dit lezen en na jarenlang zich gestoord te voelen was daar eindelijk een bevestiging! Ik zelf twijfelde echter nog wel wat hieraan voor mezelf. Ik wist niet zeker of ik een NTK zo zijn.
Maar gaandeweg kwam ik er steeds meer achter dat ik dit ook ben.
Ik ben altijd al anders geweest dan anderen. Dit heb ik altijd zo gevoeld. Vaak vonden anderen op school mij raar of apart. Ik trok dit toen heel erg aan werd onzeker hierdoor (tsjah middelbareschool periode hé). Ook was ik altijd een stukje slimmer dan de rest. Ik deed VBO, wat eigenlijk gewoon zwaar onder mijn niveau is. Door allerlei rare dingen ben ik op dit niveau terecht gekomen. Van school kwam alsnog niks. Ik was niet geïnterreseerd, was dromerig, en spijbelde meer dan dat ik op school was. Uiteindelijk ben ik de 3e klas 2x blijven zitten en ben ik zonder diploma van school gegaan. Dit allemaal doordat het mij niks interreseerde en ik het nut er helemaal niet van inzag.
Na mijn schoolperiode ben ik ernstig aan de drugs gegaan waardoor ik depreessie kreeg en een sociale fobie heb ontwikkeld. Alle ellende van de afgelopen jaren op school kwamen eruit bij het mezelf leren kennen en dat zorgde ervoor dat ik heel onzeker werd en dat ik mij niet meer op mijn gemak voelde tussen de mensen. Op mijn vriendengroep na...
Bij mijn beste vriend was ik altijd al het meest op mijn gemak. Met hem had ik een band die ik met niemand anders had, en hij met mij... We hebben en hadden altijd gesprekken van vaak hoog niveau en erg veel diepgang. Iets dat andere vaak niet helemaal kunnen bijbenen. Er is gewoon een bepaald soort band...
Ook heb ik via MSN wat mensen leren kennen en daarbij merkte ik ook dat ik veel beter kan praten met mensen die spiritueel en ruimdenkend zijn aangelegd. Ik heb toevallig 4 NTK's in mijn lijst (niet bewust uitgezocht ofzo hoor ) en daar voel ik ook een veel vrijere band mee tijdens een gesprek dan met normale mensen. Al met al, is het circeltje zo onderhand wel rond en weet ik gewoon dat ik een NTK ben! Zeker de tekst hierboven is zeer van toepassing op mijn. Ik scoor op 17 punten een ja, van de ongeveer 25 geloof ik (ff geen zin om te tellen) Duidelijke zaak dus. Maar ik wist dit toch eigenlijk al wel...
Heb alleen soms wat moeite met echt echt vaststellen wat op mij van toepassing is.

Nah...tis een lang verhaal geworden met een niet echt goede opbouw. Heb dit snel getypt en heb geen zin om er echt veel aandacht te besteden Maar duidelijk is iig dat ik een NTK ben en dat ik met NTk's veel meer heb dan met normale mensen!
  donderdag 5 januari 2006 @ 10:22:34 #250
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_33721478
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 17:45 schreef amornl87 het volgende:
Ik denk dat het gros van de mensen die spiritueel begaafd of HSP zijn wel gewoon nuchter zijn (ik in elk geval wel)
Ik kan alleen voor mezelf spreken maar ik bekijk dingen altijd nuchter, als ik ergens een rationele verklaring voor kan vinden dan is het klaar, maar voor een hoop zaken zijn gewoon geen verklaring.

HSP, hoogsensitief is veel meer als dat suffe lijstje, vergelijk het maar eens met een aandoening als borderline, als je de kenmerken ziet dan denk je echt van dat kon iedereen wel hebben, terwijl als je mensen kent die borderline hebben dan weet je dat het veel en veel meer behelst en dat het inderdaad OOK de kenmerken heeft die in de lijstjes opgesomd worden.

Met HSP precies hetzelfde, als je het lijstje bekijkt kon zowat iedereen het wel zijn, maar als je het bent of iemand kent die het heeft dan weet je dat het zo veel meer inhoudt dan die paar punten in testjes.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')