Ik ben een nieuwetijdskind. Ik wist dit eigenlijk al een tijdje. Zo ongeveer een jaar geleden las ik voor het eerst over deze term en herkende mijzelf hier niet direct in. Of eigenlijk...ik wist het gewoon niet zo goed. Wat ik daar las was iig mijn beste vriend in een tekst samengevat. Ik liet hem dit lezen en na jarenlang zich gestoord te voelen was daar eindelijk een bevestiging! Ik zelf twijfelde echter nog wel wat hieraan voor mezelf. Ik wist niet zeker of ik een NTK zo zijn.
Maar gaandeweg kwam ik er steeds meer achter dat ik dit ook ben.
Ik ben altijd al anders geweest dan anderen. Dit heb ik altijd zo gevoeld. Vaak vonden anderen op school mij raar of apart. Ik trok dit toen heel erg aan werd onzeker hierdoor (tsjah middelbareschool periode hé). Ook was ik altijd een stukje slimmer dan de rest. Ik deed VBO, wat eigenlijk gewoon zwaar onder mijn niveau is. Door allerlei rare dingen ben ik op dit niveau terecht gekomen. Van school kwam alsnog niks. Ik was niet geïnterreseerd, was dromerig, en spijbelde meer dan dat ik op school was. Uiteindelijk ben ik de 3e klas 2x blijven zitten en ben ik zonder diploma van school gegaan. Dit allemaal doordat het mij niks interreseerde en ik het nut er helemaal niet van inzag.
Na mijn schoolperiode ben ik ernstig aan de drugs gegaan waardoor ik depreessie kreeg en een sociale fobie heb ontwikkeld. Alle ellende van de afgelopen jaren op school kwamen eruit bij het mezelf leren kennen en dat zorgde ervoor dat ik heel onzeker werd en dat ik mij niet meer op mijn gemak voelde tussen de mensen. Op mijn vriendengroep na...
Bij mijn beste vriend was ik altijd al het meest op mijn gemak. Met hem had ik een band die ik met niemand anders had, en hij met mij... We hebben en hadden altijd gesprekken van vaak hoog niveau en erg veel diepgang. Iets dat andere vaak niet helemaal kunnen bijbenen. Er is gewoon een bepaald soort band...
Ook heb ik via MSN wat mensen leren kennen en daarbij merkte ik ook dat ik veel beter kan praten met mensen die spiritueel en ruimdenkend zijn aangelegd. Ik heb toevallig 4 NTK's in mijn lijst (niet bewust uitgezocht ofzo hoor
![]()
) en daar voel ik ook een veel vrijere band mee tijdens een gesprek dan met normale mensen. Al met al, is het circeltje zo onderhand wel rond en weet ik gewoon dat ik een NTK ben! Zeker de tekst hierboven is zeer van toepassing op mijn. Ik scoor op 17 punten een ja, van de ongeveer 25 geloof ik (ff geen zin om te tellen) Duidelijke zaak dus. Maar ik wist dit toch eigenlijk al wel...
Heb alleen soms wat moeite met echt echt vaststellen wat op mij van toepassing is.
Nah...tis een lang verhaal geworden met een niet echt goede opbouw. Heb dit snel getypt en heb geen zin om er echt veel aandacht te besteden
![]()
Maar duidelijk is iig dat ik een NTK ben en dat ik met NTk's veel meer heb dan met normale mensen!