Mensen moeten zelf weten wat ze wel of niet willen zeggen.quote:Op donderdag 10 november 2005 14:01 schreef thaleia het volgende:
Dus mensen die er iets van zeggen dat zelfverklaarde indigokinderen kennelijk erg de behoefte hebben zichzelf bijzonder te voelen zijn arrogant, en dat sweetgirly daar op haar beurt iets van zegt zouden we dan meta-arrogant kunnen noemen, en dat ik dit nu aanstip is dan wellicht meta-meta-arrogant? Schitterende discussie, mag ie naar WFL?
Eens, wat is er normaal?quote:Op donderdag 10 november 2005 14:02 schreef Alicey het volgende:
Die vat ik niet helemaal... 'normale' mensen bestaan denk ik niet. Mensen die doen zoals ze voelen zou je normaal kunnen noemen, en in veel gevallen vallen ze dan ook in wat als normaal bevonden wordt..
Ik vind het ook wel vrij normaal, sterker, erg menselijk zelfs.quote:Bij HSP denk ik eerder aan iemand die wat gevoeliger is, en bij NTK denk ik eerder aan lichte vormen van geestelijke afwijkingen (In de mate waarin iedereen gestoord is). Dit lijken mij 'normale' diverserende eigenschappen. Als in, binnen de normen vallend.
Kan best.quote:Ik denk dat dat een beetje de strekking is van degene tegen wie je reageert..
Oh, ik deel mezelf niet in hoorquote:Maar waarom die drang om jezelf in een hokje in te delen, en vanuit dat hokje de hele wereld te gaan benaderen? Als ik naar mezelf kijk kan ik ook een stapel hokjes tevoorschijn halen, maar ik zie niet in wat het voor goeds doet om volledig vanuit dat hokje de wereld te ervaren, in plaats van niet te denken aan die hokjes, en gewoon als mens de wereld te ervaren..
Het eerste, ja dat zeg ik.quote:Iedereen is wel in zekere mate onzeker. Niet iedereen laat echter diens gedrag er door bepalen, en niet iedereen gaat zichzelf stempels opplakken tegen die onzekerheid.
Normaal is min of meer maatschappelijk bepaald.. In elke bepaling is het echter zo dat normaal datgene is waar het grootste deel van de mensen aan voldoet.quote:Op donderdag 10 november 2005 14:17 schreef sweetgirly het volgende:
Nog even snel
[..]
Eens, wat is er normaal?
Maar kennelijk wordt normaal soms gezien als abnormaal.
Terwijl.. naja whatever.
Inderdaad, in die zin niet iets bijzonders, en ook niet iets wat slechts enkele mensen treft, lijkt me..quote:Ik vind het ook wel vrij normaal, sterker, erg menselijk zelfs.
Ik heb thaleia niet die opmerking zien maken.quote:Kan best.
Allleen vraag ik mezelf dan af wat reacties als 'wat blow jij' etc dan aan de discussie toevoegen.
Ik ben er bekend mee, zie mijn sig.quote:Oh, ik deel mezelf niet in hoor, dat doen andere mensen wel voor me.
Alleen lukt het ze soms niet zo erg.
Volgens mij zijn we het inderdaad wel eens.. Ben je het ook eens dat HSP en NTK nietszeggend zijn, omdat het op zoveel mensen van toepassing is?quote:Voor de rest, eens/geef ik gelijk in.
Maar daar hoef je je nou net niets van aan te trekken.quote:Het eerste, ja dat zeg ik.
Het tweede, precies, dat doen mensen niet zelf, dat doen anderen wel voor je.
Ach, dat weet ik van mezelf ook wel.. Ik ben zeker genoeg om zo nu en dan gewoon onzeker te zijn, puur zoals het is.quote:Is het een issue welnee, wie zegt mij dat ik bijv. onzeker ben.
Ik kan het zijn, maar ik kan ook zo zeker als de pest zijn.
Boeit het, nee.
Zonder onzekerheid geen zekerheid. Zekerheid daar bouw je naartoe door de jaren heen. Dat gaat met vallen en opstaan. Ben je niet tevreden in onzekerheid dan vecht je vanzelf toe naar een meer zeker gevoel. En dat zekere gevoel wordt denk ik ook steeds sterker.quote:Op donderdag 10 november 2005 14:24 schreef Alicey het volgende:
Ach, dat weet ik van mezelf ook wel.. Ik ben zeker genoeg om zo nu en dan gewoon onzeker te zijn, puur zoals het is.
Onzekerheid heeft denk ik wel nut in de zin dat je nog eens een keer alles overdenkt en goed nadenkt.. Onzekerheid an sich neem ik zoals het is, maar soms neemt het inderdaad erg vervelende vormen aan. Overal aan twijfelen, en vooral twijfelen aan mensen die je goed kent en vertrouwt is wel vervelend..quote:Op donderdag 10 november 2005 14:30 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Zonder onzekerheid geen zekerheid. Zekerheid daar bouw je naartoe door de jaren heen. Dat gaat met vallen en opstaan. Ben je niet tevreden in onzekerheid dan vecht je vanzelf toe naar een meer zeker gevoel. En dat zekere gevoel wordt denk ik ook steeds sterker.
-knip-
Of zijn onzekerheden leuk? In mijn ogen dus totaal niet. Zekerheid is stukken leuker. Bij alles dat bestaat.
Hm hm.quote:Op donderdag 10 november 2005 14:24 schreef Alicey het volgende:
Normaal is min of meer maatschappelijk bepaald.. In elke bepaling is het echter zo dat normaal datgene is waar het grootste deel van de mensen aan voldoet.![]()
Inderdaad, in die zin niet iets bijzonders, en ook niet iets wat slechts enkele mensen treft, lijkt me..
Nee ok, zij reageerde op mij, ik reageerde gewoon terug.quote:Ik heb thaleia niet die opmerking zien maken.
Mijn wereldbeeld wordt er niet door bepaald, maar die van anderen soms des te meerquote:Ik ben er bekend mee, zie mijn sig.Ik doel er echter vooral op dat factoren als verhoogde gevoeligheid of kleine afwijkingen geen factoren zijn die je hele wereldbeeld zouden moeten bepalen.
![]()
Tja, termen termen.quote:Volgens mij zijn we het inderdaad wel eens.. Ben je het ook eens dat HSP en NTK nietszeggend zijn, omdat het op zoveel mensen van toepassing is?![]()
Over het algemeen trek ik mezelf soms nergens iets van aan, maar ik bemoei mezelf soms wel overal meequote:Maar daar hoef je je nou net niets van aan te trekken.![]()
Onzekerheid is ook helemaal niet erg, net zoals zeker zijn dat volgens mij niet is.quote:Ach, dat weet ik van mezelf ook wel.. Ik ben zeker genoeg om zo nu en dan gewoon onzeker te zijn, puur zoals het is.
Toch als je weet wat je moet doen in het leven, dan hoef je niet meer na te denken. Nadenken is ook niet alles. Je kunt beter weten dan denken. Bij denken gebeurt vaak dat je in een spiraal terecht komt en dan ga je vanzelf teveel in het hoofd leven. En zelfs al denk je veel na, dan nog kan het risico's met zich meebrengen in wat je doet of zegt. Dan maak je misschien net de foute keuze die je bij niet nadenken niet zo maken.quote:Op donderdag 10 november 2005 14:33 schreef Alicey het volgende:
[..]
Onzekerheid heeft denk ik wel nut in de zin dat je nog eens een keer alles overdenkt en goed nadenkt..
Ik zie het niet zo zeer als spanken, maar eerder als realistisch zijn.. Het is niet iets bijzonders.quote:Op donderdag 10 november 2005 14:41 schreef sweetgirly het volgende:
Mijn wereldbeeld wordt er niet door bepaald, maar die van anderen soms des te meer. Terwijl ik dus zoiets heb van, doet het ertoe? Ik bedoel, gevoelige(re) mensen, nou nou, big issue. Zijn belangrijke dingen op de wereld. Dus zie er het nut niet van in om ze te spanken daar waar anderen meer gespankt zouden kunnen worden.
Ergens toch ook het risico van je op een internetforum begeven.. Of je nou een vlieg kwaad doet of niet.quote:Mensen die geen vlieg kwaad doen, en vervolgens niet serieus worden genomen en/of in de maling worden genomen. Tja, dan word ik de lastige vlieg, en ik bijt.
Heeft deze hele topic dan nog zin?quote:Zo kan iemand mij vertellen dat ie adhd heeft, een nieuwetijdskind is of normaal.
Ik luister daar toch vaak niet naar. En zie wat ik zie. Een mens. Eureka en suf
.
En voor mijn part is iemand dit of dat, ook dat zegt mij niets.
Dat laatste is duidelijk.quote:Over het algemeen trek ik mezelf soms nergens iets van aan, maar ik bemoei mezelf soms wel overal mee.
Realistisch zijn, nee serieus, van sommige mensen krijg ik nou niet het idee/gevoel dat ze realistisch bezig willlen zijn.quote:Op donderdag 10 november 2005 14:47 schreef Alicey het volgende:
Ik zie het niet zo zeer als spanken, maar eerder als realistisch zijn.. Het is niet iets bijzonders.![]()
Vind ik wel ergensquote:Ergens toch ook het risico van je op een internetforum begeven.. Of je nou een vlieg kwaad doet of niet.
Heeft deze hele topic dan nog zin?![]()
Hehequote:Dat laatste is duidelijk.![]()
Maar ik heb dat zelf ook wel.
God de almachtige zondebokquote:Op donderdag 10 november 2005 14:58 schreef Alicey het volgende:
Ik had gewoon zin om iemand de schuld te geven van mijn wattigheid, en God leent zich daar het beste voor.
Over het algemeen heb ik er niet zoveel problemen mee dat ik een watje ben, en beschouw ik het niet als kwaad. Het is maar af en toe dat ik er problemen mee heb, en dan is het gewoon een kwestie van doorbijten.quote:Op donderdag 10 november 2005 15:17 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
God de almachtige zondebok
Ik gaf hem vroeger ook vaker de schuld, maar dat was serieus. Nu neem ik het hef in eigen handen en versla ik het kwade![]()
The beast returns
Zolang het watje zijn niet erg is, dan is het toch geen probleemquote:Op donderdag 10 november 2005 15:20 schreef Alicey het volgende:
[..]
Over het algemeen heb ik er niet zoveel problemen mee dat ik een watje ben, en beschouw ik het niet als kwaad. Het is maar af en toe dat ik er problemen mee heb, en dan is het gewoon een kwestie van doorbijten.
Maar... We gaan wel erg off-topic.
Ik ben niet altijd serieus hoorquote:Op donderdag 10 november 2005 15:22 schreef Kiteless het volgende:
Godsallemachtig dromenvanger, je laat me af en toe echt gieren van het lachen,
maar op de een of andere manier twijfel ik eraan dat dat je bedoeling is
Praat jij IRL ook zo ?
Oh come on kappen nouquote:Op donderdag 10 november 2005 15:20 schreef Dromenvanger het volgende:
..
Naar mijn idee is de huidige werkelijkheid onrealistisch. Dus mensen die deze wereld als realistisch zien, zijn dan als het ware de meest onrealistische mensen. Omdat ze deze huidige wereld als realiteit zien, terwijl dit niet de realiteit is. In ieder geval niet de realiteit zal blijven.
Ik snap hem zelf ook niet meerquote:Op donderdag 10 november 2005 15:02 schreef Alicey het volgende:
Je laatste post heb ik een beetje moeite mee om die te begrijpen sweetgirly
quote:Op donderdag 10 november 2005 15:24 schreef Kiteless het volgende:
[..]
Oh come on kappen nou![]()
![]()
You *GOTS* to be kidding me![]()
Lees die paragraaf zelf nou nog eens na en beweer dan dat je dat echt meent
![]()
En wanneer voeg jij jouw eigen verhaal eens toequote:Op donderdag 10 november 2005 15:24 schreef Kiteless het volgende:
Oh come on kappen nou![]()
![]()
You *GOTS* to be kidding me![]()
Lees die paragraaf zelf nou nog eens na en beweer dan dat je dat echt meent
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |