quote:
Op maandag 21 november 2005 13:33 schreef sweetgirly het volgende:[quote:Op maandag 21 november 2005 06:21 schreef Tiesemans het volgende:
En Sweetgirly "ongelovige" Thomas is m'n buurman en eerlijk waar ik zou als ik jou was iets minder van die "Diet New-age" koekies eten dat scheelt een hele mond vol aan nutteloos getype.]
![]()
[quote]Tja
![]()
.
Even serieus, normaal reageren is ook een vak.
Je hele post bevat geen enkel argument, dat terwijl er nog open deuren worden gegeven ook.
Zie mijn post (ik vraag (je)) en zie andere hun post (ook (die) vragen (je)). Als jij dan met dit soort reacties komt, dan heb je die deur wel heel erg stevig vast.
Uhm hoezo....
Ik heb niks te bewijzen ten opzichte van jullie als bijstaanders...
Immers ik neem géén aanstoot aan Hij die in de Hemelen is gezeten op de Troon der Gerechtigheid.. Mijn geweten valt of staat door Zijn toedoen en of direct ingrijpen/onthouding door Here Jezus Christus.
Velen van jullie echter wensen zelfbeschikking en menen daar wel bij te varen.
En dan moet ik even bijspijkeren alsof ik van Telejac ben, omdat er ondanks (de wens) om te weten ?.. Geestelijk gebrek is .. ?!!
Het is niet zo dat ik morgen met een tandem fiets bij je aan de deur sta om samen met jou een ritje te maken richting Here Jezus en terug ....
Tsss Argumenten waarvoor dus .... ?!! Jij accepteert of verwerpt punt uit.
Moet ik dan op mijn buurt als nr 13423423** zoveel het nog eens allemaal uitleggen ?
Dat is niet de bedoeling van dank betuigen aan Here Jezus, door uit dank, Hem te roemen richting ongelovigen c.q semi gelovigen slash seizoensgelovigen/ feestdagen gelovigen, zondigen ect ect.
Misschien pik je echter nog wat op en ga je zelf op onderzoek uit, middels je geest in gebed richting Here Jezus Christus.
Want om voor hen die zich "doof" houden en ziende blind
willen zijn ,het wiel 'opnieuw' moeten uitvinden ?! Waarom ?! dat hebben er al zovelen gedaan, terwijl de waarheid beschikaar is.
Immers het ligt voor je snuffert maar zelfs in meerkeuze vraagstelling lust men er geen pap van.
Kom jij met argumenten mij even lekker verzoeken ?
Hoezo dat ? Mijn geest is echt niet deelbaar.
En besides, de Bijbel is een goed spiritueel "gecodeerd" boek, vol van geest om te vinden...
Vertel mij wat nieuws hé...
Daarom dus anders zijn, dan zoals ik meen te moeten zijn, niet vanuit m'n mondje of mijn vuisten of verstand of opleiding (bijv theologie) spreken, neen maar gewoon slechts vanuit de geest waarvan ik uitga dat deze mij door Here God geschonken is, is het enige wat ik wens.
Dwang is géén optie dus ook niet andersom ..
Alsof ik niet mag vinden dat anderen mij net zo goed op allerlei (verkapte) manieren dwang opleggen.
Omdat zij menen tekort gedaan te zijn.
Van wat of waarvan ?
Immers er is toch niks brullen de sceptici ?!!
Het is toch allemaal flauwekul ect ect ?!!
Waar anderen die oprecht geloven (alsof het vanzelf gaat) "hun leven lang voor lijden enof afzien".. Wens jij ff tussen 21:11 en 23:16 op een Dinsdagavond ergens in 2005 zomaar in de schoot geworpen te krijgen ?
Omdat je toevallig een topic-threadtje leest ?..
Hoezo naief..,.... of niet soms ...?!
Je kunt de Bijbel wel honderd keer lezen en nog géén mm gelovend worden.
quote:
Zal God leuk vinden dat je hem geen enkel zuchtje lucht geeft.
Wat is nou je doel uberhaupt dan?
Als je wat zegt, leg het dan ook uit.
Als je alles zo precies weet.... "leg het dan ook uit".
Want dit slaat natuurlijk nergens op, en kan ík iig dan niet (meer) serieus nemen.
Oh dus wie jij als Here God accepteert hangt (nu) 'ineens', in meer of mindere mate af, van de mening die jij je vormt, over wat iemand zegt, (nogmaals zo tussen neus en lippen door) in enkele alinea's, waarin er word uitlegt door iemand die je niet kent, en zoals eerder gezegd, openbaar dank betuigd, door te doen wat gevraagd word, namelijk:
"Blijven bij Zijn Woord dat van Here Jezus welk afkomstig is van de Vader te weten Here God (Jahweh).
Maar nee nee dat is voor niemand acceptabel ook niet voor jou.
Want nou moet ik en niet van mij part een oprechte gelovige in jou dorp of stad, als een soort van Gert of Sien van sesamstraat, met een snufje "beeldspraak" vol met mooie plaatjes, iedereen die maar wil horen en eigenlijk stiekem doof speelde, gaan bijspijkeren in hun gebrek...
In iets wat men notabene zelf ook aangeboden word vanaf elke vierkante cm in je woning of tuin of van mij part de badkamer of zolder, door de Heilige Geest Gods, die wacht op een ontmoeting met "de geest die in jullie is", mits !! men (en woman) bereid is om het zelf door de eigen geest niet hersens te snappen..
Maarja ik vrees dat ik dit dialoog voor altijd en altijd zal moeten blijven voeren tot aan mijn ontslapen toe... of (en hoop en bid van niet maarja Here God beslist) het einde der tijden aanbreekt...
Want het liefst word met werkelijk per individu met de hand (niet slechts het vingertje)...gevoerd.
En Juist geloof door de geest is geen hostie happen en wat wijn slurpen die in de maag en via via weer exit verdwijnt,...
Terwijl het feitelijk, wanneer het om juist geloof gaat, slechts voor de geest, die in een mens is, (mits deze van Here God afkomstig is) werkelijk te bevatten is wat het inhoud een Christen te zijn.
Anders ging je toch gewoon wel naar een Christelijke (basis) school en was je klaar geweest...
Liepen er elk jaren honderden wereldverbeteraars de schoolbanken uit richting de maatschappij...
(dus niet hé) En ook dat is soms eenvoudigweg niet te verteren dat er mensen zijn die zo met het verstand om gaan..
quote:
Ik zou bijna willen zeggen, en misschien zal God het nog met mij eens zijn ook, 'lighten up' of neem ook een new-age koekie (bestaan die uberhaupt?), want dit gaat of lijkt mij niet goed gaan voor je.
[/quote]
Lieve schat ik weet niet waar je de vrijpostigheid vandaan 'tovert' maar met mij gaat alles prima.
Laat staan dat ik mezelf zo slim achte te menen wat God op dit ogenblik vind over mijzelf.
Immers de laaste die dat probeerde leefde uitermate lang en was er tot na z'n dood nog niet achter wat Abba of (Jahweh voor gekenden) precies over hem in persoon dacht.
Het is dat de geest in mij, die het slechts langzaam aan toelaat dat ik mijn eigen mening geventileerd laat klinken op dit forum, maarja zo hoort dat nu eenmaal te gaan Here God eerst dan de mens.
En dat vind mijn verstand zondermeer ook.
En uh beeldspraak (doelende over m'n new age cookies opmerking kun je niet eten maarja dat geldt ook voor "bijdehand" koekjes hey)..... "eet die dus ook maar met wat méér mate"....
Dat is ook zo'n beeldspraak welk niet te verteren is toch ? ..
Maarja 'serieus' ....."hé".... 'spelen met taal' is wat anders dan gramatisch 'steken laten vallen'..
En besides ik ben er niet om hier op Fok "de dominee "of de predikant laat staan de Pasto(o)r uit te hangen want die hebben hun kerkje en hun gemeente, en blijkbaar spreken ze teveel voor eigen parachie.
Immers velen van jullie snappen er (nog) maar (te) weinig van (ook al doen vele hun oprechte best)
En toch... "ze" (clubje van o.a Petrus en navolgelingen) zijn al zo lang / eeeeuwen bezig, met rommelen, en met herkauwen van Here Jezus Christus dat en zelfs geen hond tegenop kan als het gaat op stikken in eigen braaksel.
Ik krijg het soms ook maar amper voor elkaar om niet te stikken in de vele verbastering en denominaties, laat staan de hele cultus club aan "bijzondere" leden van verdienste, die door hen toedoen, zowat naast, Here Jezus Christus, aan de rechtzijde der Troon Gods (in de hemelen) zijn neergezet.
Ik ben hier als "kind" lees knechtje om te zijn, om te schenken, te delen, en mij dank is uitermate groot en ik hoef er niks voor terug. (Geven is fijner dan nemen).
quote:
Laatste keer dat ik dit uit de mond hoorde van enig ander Christen is lang geleden, 'zeer' lang geleden.
[ Bericht 1% gewijzigd door Tiesemans op 24-11-2005 00:53:12 ]