Is het ook niet, maar jij begon er over.quote:Op donderdag 10 november 2005 15:22 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Zolang het watje zijn niet erg is, dan is het toch geen probleem
Niet zo serieus. Daar ontstaan oorlogen doorquote:Op donderdag 10 november 2005 15:27 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
En wanneer voeg jij jouw eigen verhaal eens toe.
Of heb je die niet, jij bent normaal wou je zeggen!
ik ga![]()
Maar zo schop je elke relativering wel dood.quote:Op donderdag 10 november 2005 15:25 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Ik snap hem zelf ook niet meer.
Volgens mij bedoelde ik te zeggen dat realisme niet realistisch is, wanneer het realistisch overkomt onder het motto 'realistisch willen zijn'. En dat bijzonder zijn niet bijzonder meer is, onder het motto 'bijzonder willlen zijn'. Men is realistisch daar waar men beseft dat bijzonderheid normaal is, omdat we allemaal normaal zijn en een tikkeltje bijzonder.
Zo pfff * scheel kijkt![]()
Okeyquote:Op donderdag 10 november 2005 15:28 schreef Alicey het volgende:
[..]
Is het ook niet, maar jij begon er over.
Was eigenlijk ook maar half serieusquote:Op donderdag 10 november 2005 15:28 schreef Dromenvanger het volgende:
Niet zo serieus. Daar ontstaan oorlogen door
Een wereld gebaseerd op onzin en onserieusheid daar is geen oorlog en depressie.
Welke relativeringquote:Op donderdag 10 november 2005 15:28 schreef Alicey het volgende:
Maar zo schop je elke relativering wel dood.
Oh ik ben niet zo normaal hoor, maar ik ben ook niet heel bijzonderquote:Op donderdag 10 november 2005 15:27 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
En wanneer voeg jij jouw eigen verhaal eens toe.
Of heb je die niet, jij bent normaal wou je zeggen!
ik ga![]()
Ik weiger te leven in deze realiteit. Voor mij gaat de zon pas schijnen als ik leef in mijn eigen realiteit. Ik bedoel dus ook. Je kunt op straat kijken en ziet een omgeving, of je kijkt er niet na. Het is maar hoe je de realiteit bekijkt. Je kunt ook de hele realiteit ontvluchten en gaan lezen. Of schrijven of wat anders.quote:Op donderdag 10 november 2005 15:34 schreef Kiteless het volgende:
Ik bedoel, een beetje zweefteven moet mogen hoor, maar je hoeft niet gelijk al je verstandelijke vermogens over boord te gooien![]()
Als je alles wat bijzonder is gelijk stelt aan alles wat normaal is, valt er niets meer over te zeggen of te relativeren. Daar doel ik op.quote:Op donderdag 10 november 2005 15:33 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Welke relativering
Is die er wel?
Nou nouquote:Op donderdag 10 november 2005 15:34 schreef Kiteless het volgende:
Oh ik ben niet zo normaal hoor, maar ik ben ook niet heel bijzonder
Verder ben ik niet zo arrogant om te denken dat mijn eigen verhaal jullie veel zal boeien - het interesseert mij al amper![]()
Tja, dat is zijn manier kennelijk, transformatie waar hij naar streeft misschien of ofzo.quote:Maar come on, die dromenvanger doet gewoon uitspraken die echt kant nog wal raken
"De realiteit is onrealistisch !"![]()
Ik bedoel, een beetje zweefteven moet mogen hoor, maar je hoeft niet gelijk al je verstandelijke vermogens over boord te gooien![]()
en dat zijn twee subjectieve oordelenquote:Op donderdag 10 november 2005 15:25 schreef sweetgirly het volgende:
omdat we allemaal normaal zijn en een tikkeltje bijzonder.
Opzich heb ik dat soms ook.quote:Op donderdag 10 november 2005 15:42 schreef Alicey het volgende:
Als je alles wat bijzonder is gelijk stelt aan alles wat normaal is, valt er niets meer over te zeggen of te relativeren. Daar doel ik op.
Maar wel één pot nat, schaapquote:Op donderdag 10 november 2005 15:51 schreef het_fokschaap het volgende:
en dat zijn twee subjectieve oordelen
verzinsels komen veel voor, zijn zeer zeker niet abnormaalquote:Op donderdag 10 november 2005 15:54 schreef sweetgirly het volgende:
In de zin van als het natuurlijk is of kan zijn, waarom doen alsof het onnatuurlijk is of abnormaal?
Wat is een verzinselquote:Op donderdag 10 november 2005 15:56 schreef het_fokschaap het volgende:
verzinsels komen veel voor, zijn zeer zeker niet abnormaal
Nou nou, eerst oordeel je over andere mensen, soit..quote:Op donderdag 10 november 2005 15:55 schreef Dromenvanger het volgende:
Wat ik bedoel met de werkelijkheid is onrealistisch is dat de werkelijkheid niet goed ontstaan is in principe.
jawel, dat is reproduceerbaarquote:Op donderdag 10 november 2005 15:58 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Wat is een verzinsel
Jij gelooft een bloem niet als jij hem of haar ziet groeien?
Vertel dat de hongerige ethiopiers,quote:Werkelijkheid kun je niet veel kanten mee op als je het mij vraagt. De kracht van de illusie is vele malen sterker.
Nouquote:Op donderdag 10 november 2005 16:01 schreef Kiteless het volgende:
[..]
Nou nou, eerst oordeel je over andere mensen, soit..
Maar nu ook even kritiek op God leveren, want jij weet het beter ?
Jij durft!
Nou zover is de mensheid nog niet dat ze met de illusie hun honger kunnen wegwerken en eigen producten kunnen maken met de illusie. Omdat de werkelijkheid nog te zwaar aanwezig is. Dan zou eerst de huidige werkelijkheid met de huidige wetten moeten verdwijnen, dat de illusie boven de werkelijkheid gaat functioneren en misschien is dat het moment dat er helemaal geen werkelijkheid meer is, dan openen zich ook deuren tot andere dimensies misschien, dan kun je verder reizen dan de horizon. En dan hoef je niet meer naar de winkel.quote:Op donderdag 10 november 2005 16:03 schreef Kiteless het volgende:
[..]
Vertel dat de hongerige ethiopiers,
als die eens zouden weten dat het enige wat ze hoeven te doen is fantaseren over een Big Mac !
En wat vind jij niet reproduceerbaar?quote:Op donderdag 10 november 2005 16:03 schreef het_fokschaap het volgende:
jawel, dat is reproduceerbaar
En dat is allemaal zo omdat jij dat vindt ?quote:Op donderdag 10 november 2005 16:27 schreef Dromenvanger het volgende:
Heb net mijn signature aangepast omdat ik van mening ben dat de illusie kan overheersen. De persoonlijke illusie dus van ieder mens. Stel je wilt ergens zijn wat niet bestaat, dan kun je daar naartoe gaan ooit. Je bent dan niet meer gebonden aan de aarde.
Je kunt ooit in de toekomst overal naartoe. Er zijn dan geen grenzen meer. Nergens. Totaal geen grenzen en afhankelijkheid. En ook geen schaarste meer. Alles pico bello
Ik kijk in mijn magische bol, en zie magische tijden![]()
iets wat in een test steeds dezelfde resultaten oplevert.quote:Op donderdag 10 november 2005 16:57 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
En wat vind jij niet reproduceerbaar?
Nee omdat ik dat voel, en misschien komt mijn gevoel tot uitdrukking in mijn eigen leven, ik ben niet God of wat dan ook. Ik ga niet andermans plezier bederven in deze realiteitquote:Op donderdag 10 november 2005 17:27 schreef Kiteless het volgende:
[..]
En dat is allemaal zo omdat jij dat vindt ?
Je hebt geen enkele verklaring of bewijs - jij vind 't dus het is zo ?
Nouja, ik wou zojuist dat een groen monster met een enorme pompoen als neus jou zou opeten.
Dus dat gaat in de toekomst gebeuren
Ik kijk naar mijn monitor, en ik zie pixels.
En dat wil in jouw ogen zeggen, dat jij testen betrouwbaarder vindt en de rest dus allemaal verzinsels.quote:Op donderdag 10 november 2005 17:28 schreef het_fokschaap het volgende:
iets wat in een test steeds dezelfde resultaten oplevert.
* hier ben ikquote:Op donderdag 10 november 2005 17:39 schreef Kiteless het volgende:
* Kiteless roept om medische assistentie
Het feit dat ze te vast zit in deze realiteit. Ze zit opgesloten in deze wereld, ze kan amper 10 stappen verder denken. Daar heeft ze hulp bij nodig. Ik wil best helpen maar dan wel zonder dat ik een rood monster op me af krijg gestuurdquote:Op donderdag 10 november 2005 17:41 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
* hier ben ik
Tell it to the mama, waar heb JIJ hulp bij nodig?
Laat dat in mijn geval nou precies goed zijn - ik ben tenslotte gelukkigquote:Op donderdag 10 november 2005 17:39 schreef Dromenvanger het volgende:
En zul je ook nooit herboren worden tot een nieuw wezen en zul je altijd dit leven krijgen, omdat je dezelfde bent en zult zijn. In alle opzichten.
Zie je fout. Ik ben tevreden met wie ik ben, alleen breid ik mezelf uit, ik ben iedere dag bezig mezelf groter te maken in het gevoel en besef en dat is aangeborenquote:Op donderdag 10 november 2005 17:50 schreef Kiteless het volgende:
[..]
Laat dat in mijn geval nou precies goed zijn - ik ben tenslotte gelukkig
Maar nu wordt me duidelijk dat je je dit allemaal in je hoofd haalt omdat je dus eigenlijk helemaal niet gelukkig bent met jezelf en daarom graag wegkruipt in een fantasiewereld - je wilt tenslotte graag iemand anders worden, het liefst zelfs een ander wezen.
Ik ben blij voor je dat je er vrede mee gevonden hebt,
maar ik vind 't persoonlijk gewoon een beetje sneu - zonde dat je je leven niet leuk genoeg vindt om wat van de realiteit te maken en je tijd te verdoen met je fantasiewereldje..
Maar dat is mijn simpele mening, wie ben ik tenslotte![]()
Daar ben ik het mee eens.quote:Op donderdag 10 november 2005 17:53 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Zie je fout. Ik ben tevreden met wie ik ben, alleen brei ik mezelf uit. Ik ben al dik tevreden maar het kan altijd beter.
No problem, hier ben ik het ook mee eensquote:Ik ben niet een persoon die zomaar stopt met uitbreiding en verbetering. Neem je genoegen met je huidige leven dan ben je een luie hond als je het mij vraagt. Sorry ik pak je ff terug omdat je mij continu zit af te kraken.
Ik ook hoor, ik wil ook elke dag verbeterenquote:Ik ben vooruitstrevend en wil het beste van het beste zien. Ik ben geen luie hond ik werk iedere dag mezelf te pleuris als het ware om vooruitgang te boeken.
ik ook.quote:Je hebt wel gelijk als je zegt dat ik niet tevreden ben. Moet ik dan in Godsnaam tevreden zijn met deze wereld en wat deze wereld tot nu heeft laten zien? En wat ik zelf zie? Ik wil dus meer zien.
Als jij de maarschalk bent ben ik jouw spionnetjequote:Op donderdag 10 november 2005 17:59 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik snap trouwens ook niet waarom je zo afbrekend bezig bent de hele tijd. Ga samen met je eigen clubje praten en ga mij niet lastig vallen. Wat bereik je ermee om mij de grond in proberen te trappen? Ik ga toch door met waar ik mee bezig ben.
Dat zijn van die discussies waar niemand mee opschiet. Je kunt beter je eigen topic openen over je afkeer aan mensen die anders in het leven staan. Kun je doen in klaagbaak. Inplaats van hier.
Toevoeging, deze wereld is onverbeterbaar. Met een aap als Bush aan de macht als meest invloedrijke persoon op deze wereld heb ik alle hoop opgegeven op een betere wereld. Er lopen teveel IQ-loze rond en die komen dan ook nog eens aan de macht.
Misschien open ik zelf ooit een offensief tegen al die IQ-loze apen. Dan versla ik ze zoals de Maarschalk in stratego alles verslaat. Maar dat is niet voor nu. Nu voel ik me net lekker en wil ik genieten omdat ik jaren mezelf kut heb gevoeld.
Mocht ik ook maar 1 mogelijkheid zien om de hele wereld in mijn handen te krijgen dan zou ik dat zeker doen.
Er valt weinig te spionneren hier, ik ben voorstander van open informatie. En niet zoals er vaak gebeurt dat alles verborgen gehouden wordt. Ik ben voorstander van alles glashelder.quote:Op donderdag 10 november 2005 18:03 schreef Kiteless het volgende:
[..]
Als jij de maarschalk bent ben ik jouw spionnetje
Je snapt 'm niet, in stratego is de spion de enige die de maarschalk verslaatquote:Op donderdag 10 november 2005 18:04 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Er valt weinig te spionneren hier, ik ben voorstander van open informatie. En niet zoals er vaak gebeurt dat alles verborgen gehouden wordt. Ik ben voorstander van alles glashelder.
Dus als spionnetje valt er dan nog maar weinig te spionnerenOmdat alle informatie toegankelijk is voor iedereen.
Weet ikquote:Op donderdag 10 november 2005 18:08 schreef Kiteless het volgende:
[..]
Je snapt 'm niet, in stratego is de spion de enige die de maarschalk verslaat
anders zou best kunnen, maar of het er beter op wordt blijft de grote vraagquote:Op donderdag 10 november 2005 18:17 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik word moe van mezelf. Maar nog altijd denk ik dat deze wereld anders kan zijn.
Klopt misschien. Omdat niemand weet hoe het hoort. Vandaar is het ook uit de hand gelopen.quote:Op donderdag 10 november 2005 18:49 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
anders zou best kunnen, maar of het er beter op wordt blijft de grote vraag
dan ga je ervan uit dat er een manier is hoe het hoortquote:Op donderdag 10 november 2005 18:53 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Klopt misschien. Omdat niemand weet hoe het hoort. Vandaar is het ook uit de hand gelopen.
Jah, een andere wereld. Mijn droom-wereldquote:Op donderdag 10 november 2005 18:58 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
dan ga je ervan uit dat er een manier is hoe het hoort
Ik vermoed dat iedereen zich herkent in 'enkele van onderstaande symptomen'. Er staan een aantal dingen in die ik niet begrijp, een aantal zeer onduidelijk en een aantal onzinnige. Misschien dat iemand mij hyperkinese uit kan leggen? En wat moet ik me voorstellen bij iets subjectiefs als 'wijze uitspraken' en 'origineel overkomen'?quote:Hieronder heb ik zo veel mogelijk algemene kenmerken van NTK proberen te geven. Als je niet voldoet aan alle kenmerken, dat wil dan nog niet zeggen dat je geen NTK bent. Het gaat erom je te herkennen in enkele van de onderstaande symptomen:
- de wijze uitspraken check
- zich erg betrokken voelen bij medemens en natuur totaal niet
- voortdurend huilen als baby totaal niet
- weten wat andere mensen denken totaal niet
- lichamelijk en emotioneel kwetsbaar totaal niet
- Fysieke kenmerken kunnen zijn: een hoger voorhoofd
en een bijna onopmerkbaar grotere schedelpan dat weet ik dus weer niet
- het autistisch in zichzelf gekeerd zijn totaal niet
- gevoeligheid voor paranormale indrukken totaal niet
- hyperkinetisch gedrag Geen idee, wat is het?
- heel gevoelig, sterke intuïtie, innerlijke wijsheid Wat is dit voor een gewauwel?
- problemen op school: o.a. concentratiestoornissen totaal niet
- gevoeligheid voor stemmingen van anderen totaal niet
- sterk aanvoelen van spanningen totaal niet
- origineel overkomen weer zoiets vaags
- dromerig uitzicht en gedrag dromen doe ik dan wel weer vaak
- vegetarisme totaal niet
- goede band met natuur, dieren totaal niet
- sterk rechtvaardigheidsgevoel totaal niet
- soms huidproblemen, dyslexie en astma totaal niet
- allerlei angsten: waaronder sociale angsten totaal niet
- als kind: bedplassen totaal niet
- het uitdagen vanaf het eerste bewuste contact ik mag graag mensen uitdagen ja
- eetstoornissen ( ook geen vlees willen eten, koemelk niet verdragen) totaal niet
- hyperkinetisch gedrag telt dit dubbel ofzo?
- aggresieve uitbarstingen dat heeft iedereen
quote:Op zaterdag 19 november 2005 04:29 schreef Tiesemans het volgende:
Heerlijk Heerlijk allerlei "gevoelige" en (on)gelovige zieltjes vinden in de grote New Age vergaarbak toch iets om hun "speciaalheid" mee in te kaderen. Gefeliciteerd allen ! (tssss Grow UP "kids"..)
Voordat er dadelijk weer iemand begint te ijlen over zaken als Autisme/Adhd/pdd-nos de verschillen/overeenkomsten tussen nieuwetijdskinderen/indigo kinderen.
zonde van je tijd. Been there, done that, seen all.
Immers de "eersten" van de "nieuwetijd" kids zijn (al) volwassen (en) waren / zijn gezegende kinderen Gods of NIET.
Neemt niet weg dat er met name intresse is vanuit het kwade en de voedingsindustrie.
En dan durven er ook nog eens mensen in het New Age kamp met kleurenfoto's en vage termen te smijten ?!
Ha ten eerste heeft dat "enorme" kind van een "beperkt intelligente surferboy" en z'n beeldschone ex-model vrouw een stofwisselingsafwijking en tevens voelt ze zich zéér ongemakkelijk onder d'r enorme afmetingen.
En die gevoelens worden nog eens verergerd door haar mooie moeder.
En het verhaal word helemaal scheef wanneer Hollywood zich er mee bemoeid ...
Maaruh das iets anders hé.
Ennuh "Angels" ? ha laat me niet lachen...
Demonen is een beter woord immers het meisje legt graag een tarrot kaartje ipv dat ze de Bijbel leest. (Kleur bekennen heet dat..) AMEN.
Kortom wie zich persoonlijk geraakt enof aangesproken voelt door deze hype die sinds 1978 aan de gang is moet zich eens goed afvragen waarom ik op deze gepaste wijze reageer.
Bedoel je nou met dit hele verhaal dat mensen die zich met zaken als tarot kaarten/ gevoeligheid etc.. inlaten demonisch zijn of onder duivelse invloed staan naar jouw mening ? ?quote:Op zaterdag 19 november 2005 04:29 schreef Tiesemans het volgende:
Heerlijk Heerlijk allerlei "gevoelige" en (on)gelovige zieltjes vinden in de grote New Age vergaarbak toch iets om hun "speciaalheid" mee in te kaderen. Gefeliciteerd allen ! (tssss Grow UP "kids"..)
Voordat er dadelijk weer iemand begint te ijlen over zaken als Autisme/Adhd/pdd-nos de verschillen/overeenkomsten tussen nieuwetijdskinderen/indigo kinderen.
zonde van je tijd. Been there, done that, seen all.
Immers de "eersten" van de "nieuwetijd" kids zijn (al) volwassen (en) waren / zijn gezegende kinderen Gods of NIET.
Neemt niet weg dat er met name intresse is vanuit het kwade en de voedingsindustrie.
En dan durven er ook nog eens mensen in het New Age kamp met kleurenfoto's en vage termen te smijten ?!
Ha ten eerste heeft dat "enorme" kind van een "beperkt intelligente surferboy" en z'n beeldschone ex-model vrouw een stofwisselingsafwijking en tevens voelt ze zich zéér ongemakkelijk onder d'r enorme afmetingen.
En die gevoelens worden nog eens verergerd door haar mooie moeder.
En het verhaal word helemaal scheef wanneer Hollywood zich er mee bemoeid ...
Maaruh das iets anders hé.
Ennuh "Angels" ? ha laat me niet lachen...
Demonen is een beter woord immers het meisje legt graag een tarrot kaartje ipv dat ze de Bijbel leest. (Kleur bekennen heet dat..) AMEN.
Kortom wie zich persoonlijk geraakt enof aangesproken voelt door deze hype die sinds 1978 aan de gang is moet zich eens goed afvragen waarom ik op deze gepaste wijze reageer.
Goh je maakt een grapje zeker hé ?quote:Op zaterdag 19 november 2005 13:13 schreef sweetgirly het volgende:
[..]![]()
Dit meen je toch niet serieus hé?
Nee die mensen zijn op zich (nog) niet onder duivelse invloed.quote:Op zaterdag 19 november 2005 23:08 schreef Mirage het volgende:
[..]
Bedoel je nou met dit hele verhaal dat mensen die zich met zaken als tarot kaarten/ gevoeligheid etc.. inlaten demonisch zijn of onder duivelse invloed staan naar jouw mening ? ?
Nee, ik maak helemaal geen grapje.quote:
Wat probeer je hier nou te zeggen? dat mensen die niet in god geloven maar in de meer aardse dingen zoals de natuur ed dat die satanisch zijn?quote:Op maandag 21 november 2005 06:21 schreef Tiesemans het volgende:
Uhm Mirage weet je zeker dat je het niet een beetje te op de heupen krijgt ?!
Lekker om te merken dat "montage" niet alleen voorkomt bij nieuwsvergaring.
Tragisch zoals je de boel onbewust/bewust de draai geeft waaruit ik opmaakt aan wiens kant jij staat.
Kortom je sarcasme via verwijzing door montage slaat immer meer op jou zelf en de werkwijze die je hanteerd.
Denk daar maar eens goed over na.
En Enyalius houd je kruit droog voordat je voorbij je poging schiet om te spotten.
Al hoewel dat nog moeilijk lijkt te worden getuige het nodige vocht wat al richting de hielen van Mirage verdwijnt...
En Sweetgirly "ongelovige" Thomas is m'n buurman en eerlijk waar ik zou als ik jou was iets minder van die "Diet New-age" koekies eten dat scheelt een hele mond vol aan nutteloos getype.
Last but not least... Dromenvanger je ik ga warempel nog echt denken dat jij meent dat alles maar een spelletje is wanneer ik zie met wat voor een gemak jij symbolen ect hanteerd die aan de satan verbonden zijn.
Beetje dwars wanneer je dan over Here God begint vind je niet ?!!![]()
'k Vind het betrekken van het geloof ik zoiets als Indigo/nieuwetijds kinderen/HSP sowieso niet passen. Maar zoals altijd kan iemand wel en link vinden.quote:Op zondag 20 november 2005 07:38 schreef Tiesemans het volgende:
Nee die mensen zijn op zich (nog) niet onder duivelse invloed.
Immers wat maalt de duivel meer, dan wanneer hij met gemak gebruik maakt van de onwetende mens, wiens weg uberhaupt in duisternis eindigt.
De duivel boeit het eenvoudigweg niet om een ongelovig mens te breken.
Deze of gene persoon zal hem voorzeker niet voor de voeten lopen.
Ja nog éerder zullen zij hem in ontwetendheid een of ja zelfs meerdere diensten bewijzen.
Net de eerse 20 blz gelezen, ik vind het persoonlijk veel te eenzijdig en de auteur trekt veel te snel conclusies. "Je lichaam is op het moment dat je overlijdt moleculair hetzelfde als wanneer je leeft, het enige dat verdwijnt is je bewustzijn, dus we moeten hieruit concluderen dat je bewustzijn het belangrijkste is in je leven" ehhh?!quote:Op maandag 31 oktober 2005 12:50 schreef Sneakie het volgende:
[..]
ik herken mezelf in alle indigo-kenmerken als ook heb ik de hsp test al eens gedaanwaarbij ik 22 scoorde, maar ben me dan ook bewust van mijn "missie", practisch sinds dat ik logisch na kon denken... ook ik en andere indigos die ik ken voelen zich meestal niet zo op hun gemak bij niet indigos. maar ik ken ook genoeg mensen die geen ntk zijn maar wel hsp's, en vice versa. ik denk dat de mensen die een van beide beschikken, moeten werken aan zichzelf, om het innerlijke licht sterker te maken, want hoe meer je je erin verdiept, hoe meer overeenkomsten je zult vinden... ik hoop dat mensen die de potentie hebben om lichtwerker te worden, oftewel ntk, zich niet laten ontmoedigen door onwetenden, want dat is iets wat je zeer vaak zult tegenkomen, dat je wordt uitgelachen of je verhalen "ongeloofwaardig of onrealistisch" worden gevonden. mensen die meer bevestigingen zoeken voor de eventuele waarheid van hun verhaal, kan ik aanraden om het (engelse) boek" the freedom of choice" van thomas j. chalko eens te lezen. via de site www.thefreedom of choice.com kun je het gratis downlaoden. de schrijver van dit boek is gewoon een man die zijn eigen logica en denkwijze op papier heeft gezet, en daardoor onder de ntk's flinke waardering heeft opgedaan, omdat de meesten het verreweg met hem eens zijn. voor mij en mn vriend was het boek een en al![]()
schudden. ik wens jullie succes en veel leesplezier.
quote:Op maandag 21 november 2005 06:21 schreef Tiesemans het volgende:
En Sweetgirly "ongelovige" Thomas is m'n buurman en eerlijk waar ik zou als ik jou was iets minder van die "Diet New-age" koekies eten dat scheelt een hele mond vol aan nutteloos getype.
Wat wil je zien .. bewijzen uit deze hoek ? Daar draait het niet om. Het is wellicht iets nieuws.. maar dit zijn ideen waar over nagedacht is door mediterende, onderzoekende, progressieve mensen. Het geschrevene kan ik iedereen aanbevelen. Ik beschouw het, samen met de boeken van n.d. walsh als de belangrijkste stukken die je zou moeten lezen om je bewustzijn te verruimen. Dat is uiteindelijk het doel.quote:Net de eerse 20 blz gelezen, ik vind het persoonlijk veel te eenzijdig en de auteur trekt veel te snel conclusies. "Je lichaam is op het moment dat je overlijdt moleculair hetzelfde als wanneer je leeft, het enige dat verdwijnt is je bewustzijn, dus we moeten hieruit concluderen dat je bewustzijn het belangrijkste is in je leven" ehhh?!
Het is gewoon te simplistisch uitgelegd, in elk geval de basis die hij uitlegt aan het begin van het boek is te simplistisch.
En dat is idd en oa het hele eieren eten.quote:Op dinsdag 22 november 2005 00:17 schreef cognito_1987 het volgende:
.. stel je open voor nieuwe visies en evalueer de mening van de schrijver aangaande vooral de vrijheid van keuze aangaande jezelf, ook ten opzichte van de samenleving of doe wat je dan ook wilt doen natuurlijk .. daar gaat t om ..
Uhm hoezo....quote:Op maandag 21 november 2005 13:33 schreef sweetgirly het volgende:
[quote:Op maandag 21 november 2005 06:21 schreef Tiesemans het volgende:
En Sweetgirly "ongelovige" Thomas is m'n buurman en eerlijk waar ik zou als ik jou was iets minder van die "Diet New-age" koekies eten dat scheelt een hele mond vol aan nutteloos getype.]![]()
[quote]Tja.
Even serieus, normaal reageren is ook een vak.
Je hele post bevat geen enkel argument, dat terwijl er nog open deuren worden gegeven ook.
Zie mijn post (ik vraag (je)) en zie andere hun post (ook (die) vragen (je)). Als jij dan met dit soort reacties komt, dan heb je die deur wel heel erg stevig vast.
Oh dus wie jij als Here God accepteert hangt (nu) 'ineens', in meer of mindere mate af, van de mening die jij je vormt, over wat iemand zegt, (nogmaals zo tussen neus en lippen door) in enkele alinea's, waarin er word uitlegt door iemand die je niet kent, en zoals eerder gezegd, openbaar dank betuigd, door te doen wat gevraagd word, namelijk:quote:Zal God leuk vinden dat je hem geen enkel zuchtje lucht geeft.
Wat is nou je doel uberhaupt dan?
Als je wat zegt, leg het dan ook uit.
Als je alles zo precies weet.... "leg het dan ook uit".
Want dit slaat natuurlijk nergens op, en kan ík iig dan niet (meer) serieus nemen.
[/quote]quote:Ik zou bijna willen zeggen, en misschien zal God het nog met mij eens zijn ook, 'lighten up' of neem ook een new-age koekie (bestaan die uberhaupt?), want dit gaat of lijkt mij niet goed gaan voor je.
quote:Laatste keer dat ik dit uit de mond hoorde van enig ander Christen is lang geleden, 'zeer' lang geleden.
Oh tuurlijk Natalie die kinderen komen 'toevallig' uit de lucht vallen in een tijd van grote geestelijke nood in de wereld ? Lol... guess again...quote:Op maandag 21 november 2005 10:17 schreef Natalie het volgende:
[..]
'k Vind het betrekken van het geloof ik zoiets als Indigo/nieuwetijds kinderen/HSP sowieso niet passen.
Maar zoals altijd kan iemand wel en link vinden.
'k Denk dat Tielemans zich 't beste nog even wat beter kan laten inlezen over wat er precies bedoeld wordt met indigo/nieuwtijds kinderen voordat hij het geloof erbij trekt en zelfs over de duivel begint.
Jezus wie ?quote:Op dinsdag 22 november 2005 04:24 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
Oh tuurlijk Natalie die kinderen komen 'toevallig' uit de lucht vallen in een tijd van grote geestelijke nood in de wereld ? Lol... guess again...
Tie +s - L + emansheeft zich lang geleden al ontdaan van de "heil"zame club van nieuwetijds moedertjes omdat de hoeveelheid New Age prut de ogen werkelijk dichthield en niet alleen dat de boel raakte (en blijft tot op de dag van vandaag) behoorlijk gesloten omtrend de werkelijke reden van deze "speciale kids" ..
Ennuh juist geloof door Here Jezus Christus is de enige weg waarvanuit deze kinderen ten optimale kunnen bloeien en wee hem/haar (laat staan de duivel) om ze één haar te krenken..
Maar das vooral voor ingewijden ter raadgeving...
Nee, maar je valt dit topic binnen met HIJ is de ware, jullie duivelsgebroed etc.quote:Op dinsdag 22 november 2005 04:15 schreef Tiesemans het volgende:
Uhm hoezo....
Ik heb niks te bewijzen ten opzichte van jullie als bijstaanders...
quote:Immers ik neem géén aanstoot aan Hij die in de Hemelen is gezeten op de Troon der Gerechtigheid.. Mijn geweten valt of staat door Zijn toedoen en of direct ingrijpen/onthouding door Here Jezus Christus.
Velen van jullie echter wensen zelfbeschikking en menen daar wel bij te varen.
En dan moet ik even bijspijkeren alsof ik van Telejac ben, omdat er ondanks (de wens) om te weten ?.. Geestelijk gebrek is .. ?!!
Het is niet zo dat ik morgen met een tandem fiets bij je aan de deur sta om samen met jou een ritje te maken richting Here Jezus en terug ....
Tsss Argumenten waarvoor dus .... ?!! Jij accepteert of verwerpt punt uit.
Moet ik dan op mijn buurt als nr 13423423** zoveel het nog eens allemaal uitleggen ?
Dat is niet de bedoeling van dank betuigen aan Here Jezus, door uit dank, Hem te roemen richting ongelovigen c.q semi gelovigen slash seizoensgelovigen/ feestdagen gelovigen, zondigen ect ect.
Misschien pik je echter nog wat op en ga je zelf op onderzoek uit middels je geest in gebed richting Here Jezus Christus.
Want om voor hen die zich "doof" houden en ziende blind willen zijn ,het wiel 'opnieuw' uit te vinden waarom dat hebben er al zovelen gedaan.....
Immers het ligt voor je snuffert maar zelfs in meerkeuze vraagstelling lust men er geen pap van.
Kom jij met argumenten mij even lekker verzoeken ? Hoezo dat ? Mijn geest is echt niet deelbaar.
En besides dat de Bijbel een goed spiritueel "gecodeerd" boek is vol van geest om te vinden...
Vertel me wat iets nieuws hé...
Waarom dan anders zijn dan zoals ik meen te moeten zijn niet vanuit m'n mondje of mijn vuisten of verstand of opleiding (bijv theologie) spreken, neen maar gewoon slechts vanuit de geest waarvan ik uitga dat deze mij door Here God geschonken is.
Hoor ik hier een verbitterde klank * oren spitst.quote:Dwang is géén optie dus ook niet andersom .. Alsof ik niet mag vinden dat anderen mij net zo goed op allerlei (verkapte) manieren dwang opleggen, omdat ze menen tekort gedaan te zijn, van wat of waarvan ? Immers er is toch niks ? Het is toch allemaal flauwekul ect ect ?
Hoezo weird. En hoezo snap er amper een jojo van.quote:Waar anderen die oprecht geloven (vanzelf) hun leven lang voor lijden enof afzien.. vervolgens effe tussen 21:11 en 23:16 op een Dinsdagavond ergens in 2005 zomaar in de schoot geworpen te krijgen omdat je toevallig een topicthreadtje leest ?..
Hoezo naief..,.... of niet soms ...
Oh, ik heb allang een beeld hoor, dat ik vraag, wil niet zeggen dat ik nergens van op de hoogte ben.quote:Oh dus wie jij als Here God accepteert hangt (nu) 'ineens', in meer of mindere mate af, van de mening die jij je vormt, over wat iemand zegt, (nogmaals zo tussen neus en lippen door) in enkele alinea's, waarin er word uitlegt door iemand die je niet kent, en zoals eerder gezegd, openbaar dank betuigd, door te doen wat gevraagd word, namelijk:
En dit bedoel ik.quote:"Blijven bij Zijn Woord dat van Here Jezus welk afkomstig is van de Vader te weten Here God (Jahweh).
NEE.quote:Maar nee nee dat is voor niemand acceptabel ook niet voor jou.
Want nou moet ik en niet van mij part een oprechte gelovige in jou dorp of stad, als een soort van Gert of Sien van sesamstraat, met een snufje "beeldspraak" vol met mooie plaatjes, iedereen die maar wil horen en eigenlijk stiekem doof speelde, gaan bijspijkeren in hun gebrek...
Daar zit nog wat in.quote:In iets wat men notabene zelf ook aangeboden word vanaf elke vierkante cm in je woning of tuin of van mij part de badkamer of zolder, door de Heilige Geest Gods, die wacht op een ontmoeting met "de geest die in jullie is", mits !! men (en woman) bereid is om het zelf door de eigen geest niet hersens te snappen..
Welk dialoog?quote:Maarja ik vrees dat ik dit dialoog voor altijd en altijd zal moeten blijven voeren tot aan mijn ontslapen toe... of (en hoop en bid van niet maarja Here God beslist) het einde der tijden aanbreekt...
Naja, zeg hier maar niks op, zou niet weten wat nlquote:Want het liefst word met werkelijk per individu met de hand (niet slechts het vingertje)...gevoerd.
Prima.quote:En Juist geloof door de geest is geen hostie happen en wat wijn slurpen die in de maag en via via weer exit verdwijnt,... Terwijl het feitelijk, wanneer het om juist geloof gaat, slechts voor de geest, die in een mens is, (mits deze van Here God afkomstig is) werkelijk te bevatten is wat het inhoud een Christen te zijn.
Heb zelf op een christelijke basischool en middelbare school gezeten.quote:Anders ging je toch gewoon wel naar een Christelijke (basis) school en was je klaar geweest...
Liepen er elk jaren honderden wereldverbeteraars de schoolbanken uit richting de maatschappij...
(dus niet hé) En ook dat is soms eenvoudigweg niet te verteren dat er mensen zijn die zo met het verstand om gaan..
Gelukkig dan maar.quote:Lieve schat ik weet niet waar je de vrijpostigheid vandaan 'tovert' maar met mij gaat alles prima.
Laat staan dat ik mezelf zo slim achte te menen wat God op dit ogenblik vind over mijzelf.
Weer zo'n zinquote:Immers de laaste die dat probeerde leefde uitermate lang en was er tot na z'n dood nog niet achter wat Abba of (Jahweh voor gekenden) precies over hem in persoon dacht.
Leuk man, je verstand, net had je het trouwens nog over geest.quote:Het is dat de geest in mij het slechts langzaam aan toelaat dat ik mijn eigen mening geventileerd laat zijn op dit forum maar zo hoort dat nou eenmaal te gaan Here God eerst dan de mens. En dat vind mijn verstand ook.
Ja joh, gooi er nog een paar koekies in ook.quote:En uh beeldspraak (doelende over m'n new age cookies opmerking kun je niet eten maarja dat geldt ook voor "bijdehand" koekjes hey)..... "eet die dus ook maar met wat méér mate"....
Dat is ook zo'n beeldspraak welk niet te verteren is toch ? ..
Nou, je bent fantastisch in taalquote:Maarja 'serieus' ....."hé".... 'spelen met taal' is wat anders dan gramatisch 'steken laten vallen'..
Ach ja, we zijn zo onwetend héquote:En besides ik ben er niet om hier op Fok "de dominee "of de predikant laat staan de Pasto(o)r uit te hangen want die hebben hun kerkje en hun gemeente, en blijkbaar spreken ze teveel voor eigen parachie. Immers velen van jullie snappen er (nog) maar (te) weinig van..
Wat een riddles weerquote:En toch... "ze" (clubje van o.a Petrus en navolgelingen) zijn al zo lang eeeeuwen) bezig (rommelen) en met herkauwen van Here Jezus Christus dat en zelfs geen hond tegenop kan als het gaat op stikken in z'n eigen braaksel.
Okquote:Ik krijg het soms ook maar amper voor elkaar om niet te stikken in de vele verbastering en denominaties, laat staan de hele cultus club aan "bijzondere" leden van verdienste, die door hen toedoen, zowat naast, Here Jezus Christus, aan de rechtzijde der Troon Gods (in de hemelen) zijn neergezet.
Nou hartstikke mooiquote:Ik ben hier als "kind" lees knechtje om te zijn, om te schenken, te delen, en mij dank is uitermate groot en ik hoef niks voor terug.
Die kinderen waren er altijd al, slimmerd. Diversiteit heet dat.quote:Op dinsdag 22 november 2005 04:24 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
Oh tuurlijk Natalie die kinderen komen 'toevallig' uit de lucht vallen in een tijd van grote geestelijke nood in de wereld ? Lol... guess again...
Aangezien gelovige mensen geloven dat God 't leven heeft geschapen, zal ie diversiteit ook wel in de wereld hebben gebracht. Kortom: niets vreemd aan. Alleen 't heeft nu een naam. Hoe gezelligquote:Tie +s - L + emansheeft zich lang geleden al ontdaan van de "heil"zame club van nieuwetijds moedertjes omdat de hoeveelheid New Age prut de ogen werkelijk dichthield en niet alleen dat de boel raakte (en blijft tot op de dag van vandaag) behoorlijk gesloten omtrend de werkelijke reden van deze "speciale kids" ..
Ennuh juist geloof door Here Jezus Christus is de enige weg waarvanuit deze kinderen ten optimale kunnen bloeien en wee hem/haar (laat staan de duivel) om ze één haar te krenken..
Maar das vooral voor ingewijden ter raadgeving...
Maar natuurlijk joh waar heb ik dat eerder gehoord lol.quote:Op dinsdag 22 november 2005 16:05 schreef Natalie het volgende:
[..]
Die kinderen waren er altijd al, slimmerd. Diversiteit heet dat.
[..]
Aangezien gelovige mensen geloven dat God 't leven heeft geschapen, zal ie diversiteit ook wel in de wereld hebben gebracht.
Kortom: niets vreemd aan.
Alleen 't heeft nu een naam. Hoe gezellig
Btw, dit topic gaat over Indigo/nieuwetijdskinderen.
Zullen we ons daar weer even op gaan focussen en níet op het geloof in God?
quote:Op dinsdag 22 november 2005 13:30 schreef sweetgirly het volgende:
Spirituele kinderen/mensen duivelsgebroed?
Kortom: volgens Tiesemans, gewoon veel bidden door de geest richting Here Jezus' in Zijn naam. (Voor het kind dus, later met het kind), en dan komt het allemaal goed. (Of niet)
Ok.
En toch zal je niet de slechtse zijn wrs.
dit doe ik geen 2e keer, reageren op zo'n inhoudelijke post
hyperkinetisch gedrag houdt in dat men onrustiger is, en naar adhd kunt neigen, maar toch rustiger.quote:Op vrijdag 11 november 2005 18:37 schreef kanaiken het volgende:
[..]
Ik vermoed dat iedereen zich herkent in 'enkele van onderstaande symptomen'. Er staan een aantal dingen in die ik niet begrijp, een aantal zeer onduidelijk en een aantal onzinnige. Misschien dat iemand mij hyperkinese uit kan leggen? En wat moet ik me voorstellen bij iets subjectiefs als 'wijze uitspraken' en 'origineel overkomen'?
Ja, ik heb het lijstje even voor mezelf ingevuld, maar dat staat er buiten.
Ik ben mij bewust van mijn missie in het opzicht dat ik altijd al aanvoelde dat onze hedendaagse realiteit vergankelijk is, en dat ik van klein kinds af aan altijd al meer heb ontvangen dan waarover gepraat wordt. voel je het zelf niet? probeer het licht in jezelf te ontdekken en uit te stralen, op die manier kun je via het collectief bewustzijn dat sprankje liefde goedheid en streven naar gelijkheid en vrijheid aanwakkeren bij andere mensen, want net als bij thelepathie ben ik ervan overtuigd dat men gedachtestromen uit kan stralen en op kan vangen, zodat die andere mensen het dan ook voelen en uit kunnen stralen.quote:Op maandag 7 november 2005 10:03 schreef Ticker het volgende:
[..]
Wat bedoel je daar precies mee? Als ik kijk naar het verhaal van Boriska, de jongen van mars, wist hij exact zijn vorige leven te beschrijven en ook wist hij details van de toekomst. Wat weet jij bijvoorbeeld over 2012 en wat maakt jou zo opmerkelijk.
(niet sarcastisch bedoelt ofzo)![]()
Hier ookquote:Op maandag 10 oktober 2005 13:50 schreef nadiiii het volgende:
bah ik herken wel veel van mezelf in die punten
Pfff, nou, als God die neger van een Jezus zo cool vond he,quote:Op woensdag 23 november 2005 02:17 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
Maar natuurlijk joh waar heb ik dat eerder gehoord lol.
Ennuh Adhd kids zijn ook nieuw toch ?! lol..
Kom kom laten we elkaar nou geen doetje noemen..
Echter dat er enkele(n) verzegeld zijn onder de "vele" kinderen dat is gewoonweg absoluut.
Mag jij van mij ten allertijde rustig verder praten over "indigo/nieuwetijdskinderen" praten hoor
Immers 1975+ jaar geleden waren die "kids" er ook al lol.. Over bijdehand neusje wrijven gesproken hé Nathalie..
Met alle liefde en respect ga vooral verder ik lees met veel genoegen hoe jullie gezellig (verder) kibbelen over het onderwerp.![]()
Wat de bijbel hierover zegt zou ik niet weten, maar ik zelf heb vroeger wel in het christendom geloofd, maar ik vond uit mezelf dat ik niet blindelings moet geloven in iets wat misschien door eeuwen vertellen wel ondertussen heel iets anders is geworden dan hoe het oorspronkelijk was, en ik denk dat god, zoals ik dat al eerder zei slechts een belichaming is van collectief geheugen, dus van wat mensen uitstralen via gedachten, zeg maar thelepathie-achtig. Jeyus daarintegen denk ik dat ie wel echt heeft bestaan, maar dat wonderbaarlijke dingen zolas over het water lopen of blinden weer laten zien slechts door handoplegging erbij zijn verzonnen zodat mensen een spannend verhaal hadden... en sowieso vind ik, dat ookal was het echt zo, ik vind dat iedereen op zijn eigen licht moet vertrouwen en niet iemand moet verheerlijken om hoe goed hij/zij is, maar zelf ook proberen zo goed te zijn, of het nu jezus, god, moeder theresa of wie dan ook is, en om dan het christendom zo te verheerlijken vind ik een beetje lui, omdat mensen niet zelf willen voelen en zien dat en ook andere dingen zijn, of dat die dingen simpel heel figuurlijk omschreven zijn, zolas bijv. god/collectief geheugen..quote:Op maandag 2 januari 2006 16:49 schreef KoudeVrouw het volgende:
Sneakie, wat is jouw mening betreft: zijn nieuwe-tijd/indigo kinderen te verenigen met geloven in God? Staat hier iets over in de bijbel? Hier ben ik erg benieuwd naar.
nee hyperkinetische kinderen zijn kinderen die gewoon iets drukker zijn dan andere, en problemen hebben met hun concentratie, maar wel intelligent zijn.quote:Op woensdag 23 november 2005 02:17 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
Ennuh Adhd kids zijn ook nieuw toch ?!
Echter dat er enkele(n) verzegeld zijn onder de "vele" kinderen dat is gewoonweg absoluut.
Mag jij van mij ten allertijde rustig verder praten over "indigo/nieuwetijdskinderen" praten hoor
Immers 1975+ jaar geleden waren die "kids" er ook al lol.
Doe hier de test of jij ook hooggevoelig bent:quote:Wat betekent hooggevoeligheid?
Zoals sommige mensen intelligenter zijn dan anderen, zo zijn sommige mensen gevoeliger dan anderen. Intelligentie is het vermogen wat in de linkerhersenhelft zit. Gevoeligheid is een eigenschap van de rechterhersenhelft. Zoals we een zeer intelligente persoon “Hoogbegaafd” kunnen noemen kunnen we iemand die heel gevoelig is een “Highly Sensitive Person” (HSP) noemen.
Een HSP, Highly Sensitive Person of te wel hooggevoelig persoon, is iemand die gevoeliger is voor indrukken en subtieler nuances waarneemt dan gemiddeld. Elk moment van de dag doen we indrukken op, via onze zintuigen, horen, zien, ruiken, proeven en voelen. Een HSP doet dit dus intenser dan gemiddeld.
Hooggevoeligheid is een karaktereigenschap die positief ingezet kan worden. Bijvoorbeeld door hooggevoeligheid kun je sneller gevaren signaleren, in de gaten hebben dat iemand liegt, kleine nuanceverschillen waarnemen, intenser genieten van kunst of muziek en beter concentreren.
Hooggevoelige personen:
* voelen stemmingen van anderen goed aan;
* nemen gedetailleerder, subtieler en intenser waar;
* ervaren, reflecteren en voelen diep en intensief;
* hebben afkeer van specifieke indringende prikkels;
* worden geprikkeld door dingen die anderen niet schijnen op te merken;
* raken sneller verzadigd door (bepaalde) prikkels;
* worden meer dan gemiddeld door bijvoorbeeld natuur, kunst of muziek geroerd;
* denken vaak na over hun roeping.
* filosoferen graag en veel en hebben een rijke innerlijke belevingswereld;
* dromen, fantaseren en overwegen veel;
* zijn opmerkzaam en aandachtig;
* functioneren heb beste in hun eigen tempo;
* zijn goed in het signaleren en vermijden van fouten;
* vinden het prettig en hebben het nodig om tijd alleen door te brengen;
* hebben rechtvaardigheid en respect hoog in hun vaandel staan;
* zijn vaak plichtsgetrouw en anticiperend op de behoeften van anderen;
* hebben relatief meer last van spanning, stress en fysieke klachten zoals hoofdpijn, maag/darmklachten
* en huidirritaties en allergieën;
* hebben last van stemmingswisselingen en sterke emoties;
* lopen groter risico op depressiviteit, chronische vermoeidheid en verslavingen;
* vinden kwaliteit en bevrediging van het werk zeker zo belangrijk als het financiële inkomen.
Zoals alle karaktereigenschappen heeft ook hooggevoeligheid valkuilen. Valkuilen kunnen bijvoorbeeld zijn: te hard werken (overwerken), te zorgzaam zijn voor anderen (en te weinig voor jezelf), te perfectionistisch zijn, overladen voelen door indrukken en bang zijn om fouten te maken.
Hooggevoelige personen maken zich erg druk over hun roeping. Voor hen is het psychische inkomen (kwaliteit en bevrediging van het werk) zeker zo belangrijk als het financiële inkomen. Vaak nemen hooggevoelige personen een baan onder hun niveau in de hoop dat hun werk dan hanteerbaarder voor hen zal zijn. Maar doordat ze de inspiratie en bevrediging op een dieper niveau missen, wordt dergelijk werk op den duur juist vaak een enorme energievreter met alle gevolgen van dien.
De kunst is nu om toch te leren leven in deze maatschappij met het gevoel en met het verstand. Het gaat erom een persoonlijke balans te vinden tussen gevoel en verstand. Hoe leef je met je gevoel in deze wereld zonder dat je daardoor overweldigd wordt en jezelf dus niet verliest? De balans vinden en het vrijmaken van gevoelens die er in het verleden niet mochten zijn. Het leren staan voor wie je bent en wat je voelt. Het accepteren van angst, woede, verdriet en blijdschap.
Het is niet zo dat HSP's beter zijn dan anderen of dat ze ziek zijn en genezen moeten worden. Het is eenvoudig zo dat ze wat gevoeliger zijn dan gemiddeld en dat is alles. Het gevoel is niet beter dan het analytische verstand. Ze zijn er beiden om elkaar in evenwicht te houden.
Hooggevoelige personen kunnen leren met de overprikkeling om te gaan. Dit betekent emoties, gevoelens en gedachten serieus nemen en afstemmen en het leven in de context plaatsen. Zo is hooggevoeligheid een kwaliteit.
Een punt is natuurlijk niet voldoende.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 15:48 schreef BoukeF het volgende:
van koffie word ik wakker, ik ben HSP.
onzin geleuter dit soort dingen.
ikke niet hoor, en blij toe, hoe slaap je dan in godsnaam ?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 14:31 schreef Sneakie het volgende:
[..]
immers iedereen heeft een eigen innerlijk licht
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |