abonnement Unibet Coolblue
pi_31330612
Kenmerken van NieuweTijdsKinderen
quote:
Hieronder heb ik zo veel mogelijk algemene kenmerken van NTK proberen te geven. Als je niet voldoet aan alle kenmerken, dat wil dan nog niet zeggen dat je geen NTK bent. Het gaat erom je te herkennen in enkele van de onderstaande symptomen:

- de wijze uitspraken
- zich erg betrokken voelen bij medemens en natuur
- voortdurend huilen als baby
- weten wat andere mensen denken
- lichamelijk en emotioneel kwetsbaar
- Fysieke kenmerken kunnen zijn: een hoger voorhoofd
en een bijna onopmerkbaar grotere schedelpan
- het autistisch in zichzelf gekeerd zijn
- gevoeligheid voor paranormale indrukken
- hyperkinetisch gedrag
- heel gevoelig, sterke intuïtie, innerlijke wijsheid
- problemen op school: o.a. concentratiestoornissen
- gevoeligheid voor stemmingen van anderen
- sterk aanvoelen van spanningen
- origineel overkomen
- dromerig uitzicht en gedrag
- vegetarisme
- goede band met natuur, dieren
- sterk rechtvaardigheidsgevoel
- soms huidproblemen, dyslexie en astma
- allerlei angsten: waaronder sociale angsten
- als kind: bedplassen
- het uitdagen vanaf het eerste bewuste contact
- eetstoornissen ( ook geen vlees willen eten, koemelk niet verdragen)
- hyperkinetisch gedrag
- aggresieve uitbarstingen
Tevens hebben nieuwetijdskinderen enorm veel overeenkomsten met HSP (hoog sensitief persoon) personen. Ik vraag me overigens af of HSP mensen ook indigo kinderen zijn?
Zo ja dan ben ik blijkbaar ook een indigo kind
quote:
Kenmerken HSP ers:

1. Ik ben me bewust van subtiele signalen in mijn omgeving.
2. Ik word beïnvloed door de stemmingen van anderen.
3. Ik ben nogal gevoelig voor pijn.
4. Tijdens drukke dagen merk ik dat ik behoefte heb om me terug te trekken in mijn bed of een donkere kamer (of een andere plek waar ik alleen kan zijn).
5. Ik ben bijzonder gevoelig voor de effecten van cafeïne.
6. Ik raak gemakkelijk overvoerd door dingen als fel licht, sterke geuren, grove weefsels of harde sirenes.
7. Ik heb een rijke en complexe innerlijke belevingswereld.
8. Ik voel me niet op mijn gemak bij harde geluiden.
9. Ik kan diep geroerd raken door kunst of muziek.
10. Ik ben consciëntieus.
11. Ik schrik gemakkelijk.
12. Ik voel me opgejaagd als ik veel moeite moet doen in korte tijd.
13. Als mensen zich in een fysieke omgeving niet prettig voelen, weet ik meestal wat er moet gebeuren om dat te veranderen (bijv. door het licht te dimmen of het meubilair te verplaatsen).
14. Ik raak geïrriteerd als mensen proberen me te veel dingen tegelijk te laten doen.
15. Ik doe erg mijn best om te voorkomen dat ik fouten maak of dingen vergeet.
16. Ik kijk uit principe niet naar gewelddadige films of tv-shows.
17. Ik voel me ongemakkelijk als er veel om me heen gebeurt.
18. Als ik erge honger heb, heeft dat een sterke invloed op mijn concentratie-vermogen of mijn humeur.
19. Veranderingen in mijn leven brengen me van mijn stuk.
20. Ik heb een neus voor delicate geuren, smaken, geluiden en kunstwerken en geniet daarvan.
21. Het vermijden van situaties die mij van streek maken of overbelasten, heeft bij mij hoge prioriteit.
22. Als ik met iemand moet wedijveren of op mijn vingers word gekeken, word ik zo nerveus of gespannen dat mijn prestaties veel minder zijn dan gewoonlijk.
23. Als kind werd ik door mijn ouders of leraren gevoelig of verlegen gevonden.

Als je 14 keer of meer 'ja' antwoordt op de onderstaande vragen, dan ben je hoog-sensitief. Hetzelfde kun je beoordelen voor je kind.

Nog enkele opmerkingen over HSP-ers

Gevoeligheid heeft dus voor- en nadelen, maar in onze cultuur is deze karaktertrek zeker niet ideaal. HSP's hebben in hun jeugd vaak last gehad van goedbedoelende ouders en leraren die hen wilden helpen hun gevoeligheid te overwinnen, alsof het ging om een afwijking. Dat heeft ze angstig gemaakt en juist daardoor konden ze moeilijke situaties minder goed aan. Zo raakten ze in een negatieve spiraal van angst en overgevoeligheid. Ook kinderen in hun omgeving zullen niet altijd even vriendelijk zijn geweest. Volwassen HSP's hebben waarschijnlijk meer moeite gehad om een goede baan te vinden en een goede relatie op te bouwen. Ook hun gevoel van eigenwaarde en hun zelfvertrouwen hebben vaak te lijden gehad onder hun hoge gevoeligheid, die vaak gepaard gaat met verlegenheid.

Bron: www.hsponline.nl

Zijn HSP'ers hetzelfde als indigokinderen?

Wie van jullie herkent zichzelf in alle of bijna alle kenmerken en hoe gaan jullie hiermee om?
Ik vond het voor mezelf enkel een verklaring voor mijn vaak terugkerende vermoeidheid en vanwege mijn concentratiestoornissen en dromerige gedrag.
Zou verder niet weten wat ik ermee moet en vind het eerder lastig.

Leuk detail, ik was van de week bezig met aura's leren zien en ik zag dat mijn aura lichtblauw was. Lees toevallig vandaag dat indigokinderen vaak blauwe aura's hebben. Klopt dit?
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 10 oktober 2005 @ 12:23:35 #2
74056 crew  ToT
pi_31331076
Ikzelf scoor erg hoog met HSP testen, maar ik denk echt niet dat ik een Indigo-kind ben of zo. Er wordt ook gezegd dat Indigo kinderen zich vaak bewust zijn van hun taak hier op aarde: ze moeten de mensheid begeleiden naar de overgang in 2012, en dat weten ze. Ook wordt er gezegd dat ze zich alleen op hun gemak voelen als ze bji andere Indigo kinderen zijn en dat de domheid van gewone mensen ze vaak frustreert.

Dat soort dingen heb ik dus niet, misschien op het laatste punt na!

Maar ik ben het wel met je eens dat veel van deze punten sterk op HSP of misschien ADHD zouden kunnen duiden.

Misschien ijn HSP-ers een beetej de bèta versie van Indigo kinderen?
pi_31331095
ik herken mezelf in alle NTK kenmerken... behalve eetstoornissen... ik drink geen melk, maar dat is omdat ik weet hoeveel chemische kankerverwekkende kutzooi inzit tegenwoordig.... groeihormonen, alles.
pi_31331311
quote:
3. Ik ben nogal gevoelig voor pijn.
Neu, kan best veel pijn verdragen.
quote:
4. Tijdens drukke dagen merk ik dat ik behoefte heb om me terug te trekken in mijn bed of een donkere kamer (of een andere plek waar ik alleen kan zijn).
Nope, als ik het "druk" heb... ben ik het liefst in een actieve omgeving.
quote:
8. Ik voel me niet op mijn gemak bij harde geluiden.
Jawel, boeit me weinig.
quote:
11. Ik schrik gemakkelijk
Nee, valt reuze mee..
quote:
16. Ik kijk uit principe niet naar gewelddadige films of tv-shows.
jawel, daar kan ik wel tegen.
quote:
17. Ik voel me ongemakkelijk als er veel om me heen gebeurt.
Nope. Juist in mn element.
quote:
18. Als ik erge honger heb, heeft dat een sterke invloed op mijn concentratie-vermogen of mijn humeur.
Nope.
quote:
19. Veranderingen in mijn leven brengen me van mijn stuk.
Absoluut niet.
quote:
21. Het vermijden van situaties die mij van streek maken of overbelasten, heeft bij mij hoge prioriteit.
ik raak niet snel van streek... en heb genoeg capaciteiten om niet overbelast te raken.
quote:
22. Als ik met iemand moet wedijveren of op mijn vingers word gekeken, word ik zo nerveus of gespannen dat mijn prestaties veel minder zijn dan gewoonlijk.
Bij mij geldt hettegenovergestelde... hoe beter ik Moet presteren, hoe beter ik ook daadwerkelijk presteer.

Deze punten komen niet met mijn persoonlijkheid overeen... de rest wel .
pi_31331331
Dat bovenste rijtje klinkt als een mongooltje (oh nee tegenwoordig is dat 'kwetsend' en moet je "kind met het syndroom van down' zeggen

Maar damn, wat een gebazel
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_31331494
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 12:33 schreef SadKingBilly het volgende:
Dat bovenste rijtje klinkt als een mongooltje (oh nee tegenwoordig is dat 'kwetsend' en moet je "kind met het syndroom van down' zeggen

Maar damn, wat een gebazel
Ik vind het eerder trekken van autisme hebben dan van een mongooltje.

Ik heb overigens lange tijd gedacht dat ik een vorm van autisme had / heb.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_31331561
Ik vind het heel jammer dat kinderen al zo vroeg in hokjes gestopt moeten worden...
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  maandag 10 oktober 2005 @ 12:44:27 #8
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_31331597
quote:
- eetstoornissen ( ook geen vlees willen eten, koemelk niet verdragen)
Ook stom... dat heeft niets met eetstoornis te maken. Het is natuurlijk dat we koemelk niet verdragen. Dat een groot deel in NL niet/minder last heeft door langdurig gebruik is juist eetstoornis.
En geen vlees eten heeft te maken met een goede keus
  maandag 10 oktober 2005 @ 12:48:50 #9
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_31331679
Ik denk dat die rijtjes op veel mensen van toepassing zijn. Net als borderline e.a. termen die veel afgelopen tijd passeren.. Als ik de rijtjes lees ben ik ook wel een NTK en/of een HSP.
pi_31331699
God jezus, wat een bijelkaarraapsel van symptomen zeg! Zo kun je iedereen wel in dat hokje plaatsen. Iedereen die niet past in het "standaard" beeld. Fuck het standaardbeeld, wees gewoon jezelf zonder een of andere vage diagnose of afkorting.

En ja, volgens het lijstje ben ik een NTK. Of een HSP. Verder heb ik vast ook ADHD. My ass! Ik ben gewoon ik.
  maandag 10 oktober 2005 @ 12:50:42 #11
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_31331719
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 12:40 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ik vind het eerder trekken van autisme hebben dan van een mongooltje.

Ik heb overigens lange tijd gedacht dat ik een vorm van autisme had / heb.
mijn broertje heeft het... daardoor denk ik er ook wel eens aan. het kan ook wel zo zijn.. wie kan bepalen wat autisme is en wat niet..
verder vind ik er veel gebazel bijstaan.. niet iets wat heel bijzonder is voor de afgelopen decenia..vroeger waren er ook dat soort kinderen
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_31331729
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 12:44 schreef TechXP het volgende:

[..]

Ook stom... dat heeft niets met eetstoornis te maken. Het is natuurlijk dat we koemelk niet verdragen. Dat een groot deel in NL niet/minder last heeft door langdurig gebruik is juist eetstoornis.
Beiden heeft geen hol met eeneetstoornis te maken. Een eetstoornis heeft met emotionele gronden te maken, met het niet kunnen uiten van emoties. Niet met lactose(in)tolerantie.
pi_31331837
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 12:50 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

mijn broertje heeft het... daardoor denk ik er ook wel eens aan. het kan ook wel zo zijn.. wie kan bepalen wat autisme is en wat niet..
verder vind ik er veel gebazel bijstaan.. niet iets wat heel bijzonder is voor de afgelopen decenia..vroeger waren er ook dat soort kinderen
Hmmm, vroeger waren er echt niet zoveel kinderen die vanaf hun geboorte wisten waarom ze hier op aarde zijn hoor.
Ik wist vanaf het moment dat ik bewust was van de realiteit dat er globale chaos gaat heersen in dit leven.
Verder boeit het me weinig wat voor hokjes mensen verzinnen om anderen in te stoppen... Vind het al fijn genoeg dat er meer mensen bewust zijn van dit.
  maandag 10 oktober 2005 @ 12:58:12 #14
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_31331863
Iedereen kan zich wel 'vinden' in de diverse punten (zeker de punten van HSP vind ik zelf interessant) maar loop ze nou eens punt voor punt na en bedenk wat er mee bedoeld wordt en of je er consequent last van hebt, niet een enkele keer. Iedereen schrikt wel eens een keer, iedereen wordt wel eens beinvloed door de stemming van een ander. Maar je moet kijken of het altijd zo is. Of je het onbewust meekrijgt.
Je moet ze punt voor punt interpreteren en ik durf te wedden dat er heel veel mensen die nu roepen dat ze voldoen aan die eisen afvallen.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  maandag 10 oktober 2005 @ 12:58:26 #15
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_31331867
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 12:49 schreef Toeps het volgende:
God jezus, wat een bijelkaarraapsel van symptomen zeg! Zo kun je iedereen wel in dat hokje plaatsen. Iedereen die niet past in het "standaard" beeld. Fuck het standaardbeeld, wees gewoon jezelf zonder een of andere vage diagnose of afkorting.

En ja, volgens het lijstje ben ik een NTK. Of een HSP. Verder heb ik vast ook ADHD. My ass! Ik ben gewoon ik.
same here.
ik denk ook dat het een beetje overtrokken is.. vraag me af hoe het onderzoek gedaan is en door wie.
en dan nog wat het bewijst.....
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_31331885
Ja, en dan ben je een HSP. En dan? Wat moet je ermee?
  maandag 10 oktober 2005 @ 13:00:11 #17
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_31331897
Wie weet overigens of dat van die aura's klopt trouwens? Dus dat indigo's blauwe aura's hebben?
Ik weet namelijk niet meer waar ik het gelezen heb
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  maandag 10 oktober 2005 @ 13:02:47 #18
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_31331943
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 12:59 schreef Toeps het volgende:
Ja, en dan ben je een HSP. En dan? Wat moet je ermee?
Dat vraag ik me ook af. Ik weet dat ik een HSP ben maar wat je ermee moet? Het is alleen maar lastig en vermoeiend. Het enige is dat het een verklaring is voor een aantal dingen (vermoeidheid, stemmingen van anderen kunnen voelen etc)
Het heeft nu een naampje en verder veranderd er niks natuurlijk.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 10 oktober 2005 @ 13:31:43 #19
74056 crew  ToT
pi_31332515
idd, die ljistjes zijn vaak veel te uitgebreid, zodat iedereen er wel iets in herkent.

Net zoals het lijstje van symptomen die aantonen dat je DNA aan het kristalliseren is, omdat we in 2012 naar een hoger niveau zouden gaan. Right...........
  maandag 10 oktober 2005 @ 13:34:07 #20
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_31332578
ik ben dan indigo , blijkbaar
en nu?
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_31332646
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 13:02 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Dat vraag ik me ook af. Ik weet dat ik een HSP ben maar wat je ermee moet? Het is alleen maar lastig en vermoeiend. Het enige is dat het een verklaring is voor een aantal dingen (vermoeidheid, stemmingen van anderen kunnen voelen etc)
Het heeft nu een naampje en verder veranderd er niks natuurlijk.
Ik denk dat het iets is voor mensen die heftig op zoek zijn naar "wat ze zijn", of "wat hun kind heeft". Mensen die moeite hebben met het accepteren of uitvinden wie ze zijn, en daarom graag een naampje hebben.
  maandag 10 oktober 2005 @ 13:43:01 #22
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_31332785
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 13:34 schreef BaajGuardian het volgende:
ik ben dan indigo , blijkbaar
en nu?
nu krijg je een stickertje van de juf
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_31332808
Trouwens, hoezo, alleen maar lastig een vermoeiend? Misschien moet je het eens omarmen. Het is je persoonlijkheid. Vind je jezelf lastig en vermoeiend? Zou je niet jezelf willen zijn? Kijk eens naar de dingen die je juist wél hebt nu?

Ik als gevoelig persoon ("HSP" ) heb daar soms wel last van, maar over het algemeen verrijkt het me juist. Ik zou niet oppervlakkiger willen zijn. (Let op, daarbij zeg ik niet dat mensen die niet "HSP" zijn, oppervlakkig zijn.) Mijn gevoeligheden leiden juist weer tot creativiteit en spontane ideeen.

Wees een beetje blij met jezelf, wat je ook "bent" of "hebt".

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 10-10-2005 13:45:02 ]
pi_31332850
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 13:43 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

nu krijg je een stickertje van de juf
En 15 minuten langer de tijd bij tentamens?
  maandag 10 oktober 2005 @ 13:50:38 #25
129258 nadiiii
helaas beZet
pi_31332946
bah ik herken wel veel van mezelf in die punten

ook al zijn weer andere punten totaal het tegenovergestelde van mijn doen

denk wel dat dat gebeuren van 2012 para gaat worden
[ 't duurde ff maar het was het wachten dubbeldwars waard ]
!!!!!!!!!!! JHK !!!!!!!!!!!!!!!!!!
http://fotoboek.fok.nl/nadiiii
  maandag 10 oktober 2005 @ 14:01:34 #26
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_31333176
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 13:43 schreef Toeps het volgende:
Trouwens, hoezo, alleen maar lastig een vermoeiend? Misschien moet je het eens omarmen. Het is je persoonlijkheid. Vind je jezelf lastig en vermoeiend? Zou je niet jezelf willen zijn? Kijk eens naar de dingen die je juist wél hebt nu?

Ik als gevoelig persoon ("HSP" ) heb daar soms wel last van, maar over het algemeen verrijkt het me juist. Ik zou niet oppervlakkiger willen zijn. (Let op, daarbij zeg ik niet dat mensen die niet "HSP" zijn, oppervlakkig zijn.) Mijn gevoeligheden leiden juist weer tot creativiteit en spontane ideeen.

Wees een beetje blij met jezelf, wat je ook "bent" of "hebt".
Ik ben er aan de ene kant ook wel blij mee, het helpt me enorm om bv mensen snel weer blij te krijgen of problemen te voorkomen met personen die op dat moment niet zo lekker in hun vel zitten en ik kan mezelf aardig veel dingen snel aanleren die verband hebben met het 'paranormale'

Aan de andere kant wordt je áltijd met die info belast terwijl je daar ook vaak helemaal geen zin in hebt.

Maar ik heb mezelf geaccepteerd zoals ik ben en ik heb er mee leren omgaan en ik heb het inderdaad ook in mijn voordeel weten te gebruiken.

En het woord oppervlakkig wat jij noemt is inderdaad iets wat ik helaas vaak in andere mensen zie. Ik bekijk de wereld op een andere manier dan de meeste mensen krijg ik vaak het idee. Meer het vogelperspectief zeg maar, je ziet de wereld van bovenaf en je ziet hoe het dagelijkse leven zijn gang gaat. Daarnaast zie je verbanden die anderen misschien helemaal niet zien.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_31333324
T lijkt wel alsof heel Fok! zich erin terug kan vinden
Mooie sensitieve boel, en met die nieuwe tijd gaat het dus ook wel goedkomen ..

Maar even serieus, ik denk niet dat dit hokjesgplaats werkt.
Ten eerste weet je nooit zeker of je er echt eentje bent en ten tweede heb ik het niet zo op mensen die proberen interessant te doen door zich bij een van de groepen te plaatsen. Kijk mij nou, ik ben een indigo, vet man ! Al heb ik vroeger ook wel die neiging gehad, helemaal als je dan ziet dat je aan alle kenmerken voldoet. Maar daar groei je als het goed is over heen als je een beetje zelfinzicht krijgt.
T is wel opmerkelijk dat ik mezelf wel herkende in bijna alle symptonen, van schrikken om niks tot stemmingen aanvoelen e.d. op dat bedplassen na dan Maaree nee, stempels hou ik niet van, al is het soms wel eens makkelijk om mensen te benoemen omdat het beestje toch een naam moet hebben. Alhoewel de oorzaken voor deze kenmerken natuurlijk op zooveel plaatsen te vinden kunnen zijn.

Iig maak je niet druk om in welk hokje je word geplaats, ieder zo zijn ding glukkig. Be happy. (klinkt ook afgezaagd mgoed, t moet maer )
Nostra operatio est naturam mutation
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 10 oktober 2005 @ 14:20:10 #28
74056 crew  ToT
pi_31333572
Ben jij indigo? Vet man!


Ja dat van dat oppervlakkige van veel mensen is iets waar ik me echt gruwelijk aan kan ergeren.
Ook ik zie verbanden en combineer dingen, maar indigo? No way....daar ben ik weer te opervlakkig voor, denk ik!

Nee serieus, als het aankomt op energieën aanvoelen en die shit, ben ik echt een hork.
Goed in kunnen schatten wat er in anderen omgaat, ben ik wel goed in, maar ik zie het neit als "het aan kunnen voelen"....het is meer dat ik me goed kan inleven in de ander.
pi_31366498
Sommigen zeggen dat Indigo een "way of life" is, en dat je kan "intunen" in de indigo energie als je wilt. Ik weet niet of het waar is, maar ik vind het een mooie gedachte...
Ikzelf ben ook vaak Indigo genoemd, maar ik heb er zelf niet zoveel mee. Wat ik sowieso vind, is dat veel mensen zich in die lijstjes kunnen herkennen, ligt eraan hoe je het interpreteerd.

OT: ToT, volgens mij ken ik jou nog van vroeger, van een ander forum. Achterdesterren, kinderen van oz, bovennatuurlijk... zegt één van die titels je wat? Ken je er nog een Jeroen van?
pi_31411337
Iedereen zal wel iets van de bovenstaande lijstjes herkennen. De één iets meer dan de ander. Opvoeding, karakter, aanleg.. Het zal er allemaal wel mee te maken hebben.

We zijn gelukkig niet allemaal gelijk. De één is wat gevoeliger, wat intuïtiever en eigenlijk vind ik dat alleen maar goed. Je hebt realisten nodig in deze wereld, maar ook dromers.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_31597528
Inderdaad, en ik vermoed ook dat de toestroom van de zogenaamde sensitieven of indigo's meer een rage is dan een daadwerkelijk fenomeen.
Meer een catch-all categorie dan een specifieke groep. Daarbij moet je niet vergeten dat het kader waarin kinderen opgroeien continu verandert wat tot gevolgen heeft dat generaties nou eenmaal verschillen.
Dat heet een generatiekloof, geloof ik.
Kapitalisatie is de beste remedie tegen ideologische inhoud. - Zodiakk.
FA Jump: webicon weggehaald wegens wachtwoord beveiliging
pi_31597581
Mijn mening is dat er al jaaaaaaaaaaaaaren lang dit soort mensen zijn en nu pas hebben ze er een 'hokje' voor gevonden......
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 09:50:06 #33
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_31598984
Ik las laatst het volgende en vond het een erg boeiend verhaal.

http://www.dossierx.nl/index.php/content/view/75/2/

Ik heb nog getracht wat meer over deze jongen te vinden, maar het enige wat ik terug kan vinden is precies dezelfde tekst op weet ik het hoeveel sites overgeopieërd. Misschien weet iemand anders nog wat meer over Boriska en zijn Mars verhaal, want een kind dat zo jong al zulke dingen kan.. moet toch wel ergens gelijk hebben?
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_31599962
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 06:20 schreef NBW het volgende:
Mijn mening is dat er al jaaaaaaaaaaaaaren lang dit soort mensen zijn en nu pas hebben ze er een 'hokje' voor gevonden......
Natuurlijk zijn die er al jaren. Mensen zijn nooit gelijk. Je hebt altijd mensen die wat gevoeliger zijn dan anderen, net als dat sommigen intelligenter zijn dan anderen. 't Niet iets van de laatste tijd.

Wat wél van de laatste tijd is, is dat men er meer mee bezig is. Er wordt onderzoek naar gedaan en tegenwoordig schijnt 'hokjes-denken' ook erg ìn te zijn. Denk dat we met dat laatste niet blij hoeven te zijn. Want mensen indelen ik hokjes... Voor je 't weet wordt zo'n hele groep gegeneraliseerd. En denk dat we dat moeten zien te voorkomen.

Feit is dat er nu al neergekeken lijkt te worden op mensen die in zo'n 'hokje' zijn gestopt. En dat vind ik nogal grof, zeker als je bekijkt dat ieder mens anders is. Waarom moet je dat per se indelen met alle gevolgen van dien?
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 10:49:25 #35
91333 displission
||stockpile wierrook || +30 :)
pi_31600038
het verzet..natalie..

zo creeer je eenheid
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
pi_31600170
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 10:49 schreef displission het volgende:
het verzet..natalie..

zo creeer je eenheid
Verklaar je nader
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 11:29:38 #37
91333 displission
||stockpile wierrook || +30 :)
pi_31600845
Natalie, het zou met verschillende dingen te maken kunnen hebben maar de meest voor de hand liggende is 21 december 2012..als het zo is en een hele groepering wordt gevormd kan deze een vorm van magie teweegbrengen die nog nooit eerder is vertoond. Het worden niet voor niets lichtwerkers genoemd..of zoals de topicstarter het noemt nieuwetijdskinderen. Ik ben van mening dat vooral op het niveau van bewustzijn veel verandert is. Ik denk dat de bewustzijnsverandering te maken heeft met 2012..en dat er helemaal niemand is die kan zeggen wat er daarna gebeurt.

Met die eenheid bedoel ik..we stand for..: 3 things: onderdak, onderwijs, voedsel en water(schoon)
iets wat heel veel kinderen vandaag de dag nog niet hebben..united(eenheid) we stand maar dan ook de hele wereld.
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
pi_31604006
HSP ben ik zowiezo, ik kom met bijna alle punten overeen, dat van nieuwetijdskinderen ook een beetje.
Vroeger zou ik als baby bijna altijd voordurend door hebben gehuild, ook 's nachts..

Punten uit HSP-lijst:
quote:
1. Ik ben me bewust van subtiele signalen in mijn omgeving. Ja
2. Ik word beïnvloed door de stemmingen van anderen. Ja
3. Ik ben nogal gevoelig voor pijn. Ja
4. Tijdens drukke dagen merk ik dat ik behoefte heb om me terug te trekken in mijn bed of een donkere kamer (of een andere plek waar ik alleen kan zijn). Ja
5. Ik ben bijzonder gevoelig voor de effecten van cafeïne. Zeker
6. Ik raak gemakkelijk overvoerd door dingen als fel licht, sterke geuren, grove weefsels of harde sirenes. Ja, af en toe zelfs al door normale stemmen, dan gaat alles trillen lijkt het wel (mijn oren enzo)
7. Ik heb een rijke en complexe innerlijke belevingswereld. Klopt totaal
8. Ik voel me niet op mijn gemak bij harde geluiden. Klopt
9. Ik kan diep geroerd raken door kunst of muziek. Zeker, al haat ik de muziek, ik wordt er toch door geraakt
10. Ik ben consciëntieus. Que?
11. Ik schrik gemakkelijk. Ja
12. Ik voel me opgejaagd als ik veel moeite moet doen in korte tijd. Zeker
13. Als mensen zich in een fysieke omgeving niet prettig voelen, weet ik meestal wat er moet gebeuren om dat te veranderen (bijv. door het licht te dimmen of het meubilair te verplaatsen). Klopt
14. Ik raak geïrriteerd als mensen proberen me te veel dingen tegelijk te laten doen. Zeker, erg geïrriteerd
15. Ik doe erg mijn best om te voorkomen dat ik fouten maak of dingen vergeet. Klopt
16. Ik kijk uit principe niet naar gewelddadige films of tv-shows. Nee, hier vind ik mijzelf niet in
17. Ik voel me ongemakkelijk als er veel om me heen gebeurt. Klopt
18. Als ik erge honger heb, heeft dat een sterke invloed op mijn concentratie-vermogen of mijn humeur. Klopt
19. Veranderingen in mijn leven brengen me van mijn stuk. Ja, soms
20. Ik heb een neus voor delicate geuren, smaken, geluiden en kunstwerken en geniet daarvan. Ja, ik kan vaak al ruiken of ik iets lekker vind, al heb ik het nooit geproeft
21. Het vermijden van situaties die mij van streek maken of overbelasten, heeft bij mij hoge prioriteit. Klopt
22. Als ik met iemand moet wedijveren of op mijn vingers word gekeken, word ik zo nerveus of gespannen dat mijn prestaties veel minder zijn dan gewoonlijk. Klopt helemaal, vind ik vaak in mezelf terug
23. Als kind werd ik door mijn ouders of leraren gevoelig of verlegen gevonden. Klopt, dat was ik ook erg vroeger
Selectie punten uit NTK-lijst:
quote:
- zich erg betrokken voelen bij medemens en natuur Ja
- voortdurend huilen als baby Klopt helemaal
- weten wat andere mensen denken Telepathie, ja
- lichamelijk en emotioneel kwetsbaar Zeker
- gevoeligheid voor paranormale indrukken Zeker
- heel gevoelig, sterke intuïtie, innerlijke wijsheid Beetje
- problemen op school: o.a. concentratiestoornissen Soms
- gevoeligheid voor stemmingen van anderen Empathie, zeker
- sterk aanvoelen van spanningen Empathie, zeker
- dromerig uitzicht en gedrag Ja, vaak wel
- vegetarisme Jup, ben ik ook
- goede band met natuur, dieren Helemaal correct
- sterk rechtvaardigheidsgevoel Ja, ik wil dat het goed is
- allerlei angsten: waaronder sociale angsten Nee niet echt, maar soms wel even goed nadenken over wat ik zeg en dergelijke..
- als kind: bedplassen Doet ieder kind..
- aggresieve uitbarstingen Soms bij echte kwetsingen


[ Bericht 26% gewijzigd door Xalopalyps op 21-10-2005 14:15:05 ]
pi_31604059
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 12:23 schreef ToT het volgende:
Ikzelf scoor erg hoog met HSP testen, maar ik denk echt niet dat ik een Indigo-kind ben of zo. Er wordt ook gezegd dat Indigo kinderen zich vaak bewust zijn van hun taak hier op aarde: ze moeten de mensheid begeleiden naar de overgang in 2012, en dat weten ze. Ook wordt er gezegd dat ze zich alleen op hun gemak voelen als ze bji andere Indigo kinderen zijn en dat de domheid van gewone mensen ze vaak frustreert.

Dat soort dingen heb ik dus niet, misschien op het laatste punt na!

Maar ik ben het wel met je eens dat veel van deze punten sterk op HSP of misschien ADHD zouden kunnen duiden.

Misschien ijn HSP-ers een beetej de bèta versie van Indigo kinderen?
Dat klopt zeker (dat dikgedrukte), ik kan me soms echt enorm irriteren aan mensen die zo kort nadenken over mogelijkheden als je iets zegt, dan krijg je vaak echt frustraties, omdat die mensen gewoon geen informatie willen aannemen of opnemen.

Ikzelf noem het nadenken op meerdere niveau's
  maandag 31 oktober 2005 @ 12:50:39 #40
26048 Sneakie
what goes around comes around
pi_31835107
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 12:23 schreef ToT het volgende:
Ikzelf scoor erg hoog met HSP testen, maar ik denk echt niet dat ik een Indigo-kind ben of zo. Er wordt ook gezegd dat Indigo kinderen zich vaak bewust zijn van hun taak hier op aarde: ze moeten de mensheid begeleiden naar de overgang in 2012, en dat weten ze. Ook wordt er gezegd dat ze zich alleen op hun gemak voelen als ze bji andere Indigo kinderen zijn en dat de domheid van gewone mensen ze vaak frustreert.

Dat soort dingen heb ik dus niet, misschien op het laatste punt na!

Maar ik ben het wel met je eens dat veel van deze punten sterk op HSP of misschien ADHD zouden kunnen duiden.

Misschien ijn HSP-ers een beetej de bèta versie van Indigo kinderen?
ik herken mezelf in alle indigo-kenmerken als ook heb ik de hsp test al eens gedaanwaarbij ik 22 scoorde, maar ben me dan ook bewust van mijn "missie", practisch sinds dat ik logisch na kon denken... ook ik en andere indigos die ik ken voelen zich meestal niet zo op hun gemak bij niet indigos. maar ik ken ook genoeg mensen die geen ntk zijn maar wel hsp's, en vice versa. ik denk dat de mensen die een van beide beschikken, moeten werken aan zichzelf, om het innerlijke licht sterker te maken, want hoe meer je je erin verdiept, hoe meer overeenkomsten je zult vinden... ik hoop dat mensen die de potentie hebben om lichtwerker te worden, oftewel ntk, zich niet laten ontmoedigen door onwetenden, want dat is iets wat je zeer vaak zult tegenkomen, dat je wordt uitgelachen of je verhalen "ongeloofwaardig of onrealistisch" worden gevonden. mensen die meer bevestigingen zoeken voor de eventuele waarheid van hun verhaal, kan ik aanraden om het (engelse) boek" the freedom of choice" van thomas j. chalko eens te lezen. via de site www.thefreedom of choice.com kun je het gratis downlaoden. de schrijver van dit boek is gewoon een man die zijn eigen logica en denkwijze op papier heeft gezet, en daardoor onder de ntk's flinke waardering heeft opgedaan, omdat de meesten het verreweg met hem eens zijn. voor mij en mn vriend was het boek een en al schudden. ik wens jullie succes en veel leesplezier.
.. The truth is already writen, so lies are obvious to read
  maandag 7 november 2005 @ 10:03:40 #41
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_32049337
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 12:50 schreef Sneakie het volgende:

[..]

ik herken mezelf in alle indigo-kenmerken als ook heb ik de hsp test al eens gedaanwaarbij ik 22 scoorde, maar ben me dan ook bewust van mijn "missie", practisch sinds dat ik logisch na kon denken...
Wat bedoel je daar precies mee? Als ik kijk naar het verhaal van Boriska, de jongen van mars, wist hij exact zijn vorige leven te beschrijven en ook wist hij details van de toekomst. Wat weet jij bijvoorbeeld over 2012 en wat maakt jou zo opmerkelijk.

(niet sarcastisch bedoelt ofzo)
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  maandag 7 november 2005 @ 16:43:44 #42
61982 Pie.er
For your pleasure...
pi_32060621
NTK en HSP, jammer dat de wetenschap dit negeert.
Ik denk alleen dat het varianten van hetzelfde fenomeen is. NTK zou ik de rode variant noemen en HSP de blauwe variant, rood vanwege het water (sensitiviteit) en blauw vanwege het bloed (emoties).
Het is ook geen toeval dat de aura's over het algemeen die kant op schijnen te gaan.
Vanwege de drie-eenheid moet er ook een gele variant zijn (vuur). Die zie ik wel om me heen, mensen met weinig inlevingskracht en meer aggressiviteit. Ik weet alleen niet of daar een naam voor is.
Het kleurtype dat je bent is denk ik een onbewuste keuze, als je je daarvan bewust bent, kun je van kleur veranderen of de voordelen van je type accepteren en vergroten. Jammer genoeg is er nog geen waardering in onze maatschappij voor zelfbewusten. Maar zijn al die talloze verhalen van mensen met BDE's toeval? De kleur van de tunnel blijkt namelijk verband te hebben met je persoonlijkheid... Net alsof de route die je ziel neemt bepaald wordt door je karma. Vrij logisch als je het op de goede manier bekijkt.
pi_32082984
quote:
Op maandag 7 november 2005 16:43 schreef Pie.er het volgende:
NTK en HSP, jammer dat de wetenschap dit negeert.
Ik denk alleen dat het varianten van hetzelfde fenomeen is. NTK zou ik de rode variant noemen en HSP de blauwe variant, rood vanwege het water (sensitiviteit) en blauw vanwege het bloed (emoties).
Bedoel je niet: 'rood vanwege het bloed en blauw vanwege het water'?
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  dinsdag 8 november 2005 @ 12:38:41 #44
61982 Pie.er
For your pleasure...
pi_32085041
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 11:19 schreef Natalie het volgende:
Bedoel je niet: 'rood vanwege het bloed en blauw vanwege het water'?
Wat wordt er weer in hokjes gedacht...
Is jouw visie op kleuren per definitie beter dan de mijne? Het is wetenschappelijk bewezen dat mensen kleuren anders zien. Mijn rood kan jouw blauw zijn, en andersom. Misschien ervaar ik kleuren wel zoals jij geuren beleeft...
Ik ben behoorlijk gevoelig ingesteld. Kleuren zoals je ogen waarnemen zeggen me niet zoveel. Ik heb geleerd verder te kijken dan met ogen mogelijk is. Het kost moeite, maar je krijgt er een hoop voor terug...
pi_32085572
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 12:38 schreef Pie.er het volgende:

Wat wordt er weer in hokjes gedacht...
Never! Dat kun je ook lezen in dit topic en elders in topics over dit onderwerp. Het steekt me dat je kennelijk meteen je mening klaar hebt.

De reden waarom ik me afvroeg of je de kleuren niet had omgedraaid is omdat bloed rood is en water blauw. Het lijkt me dus niet zo'n vreemde opmerking.
Daarnaast zie je mij ook nergens de suggestie wekken dat 'mijn visie op kleuren per definitie beter is dan die van jou'.
Dit is de manier waarom jij het interpreteert, maar niet de manier waarom het bedoeld is.
quote:
Is jouw visie op kleuren per definitie beter dan de mijne? Het is wetenschappelijk bewezen dat mensen kleuren anders zien. Mijn rood kan jouw blauw zijn, en andersom. Misschien ervaar ik kleuren wel zoals jij geuren beleeft...
Ik ben behoorlijk gevoelig ingesteld. Kleuren zoals je ogen waarnemen zeggen me niet zoveel. Ik heb geleerd verder te kijken dan met ogen mogelijk is. Het kost moeite, maar je krijgt er een hoop voor terug...
Als je nog even in dit -en die andere- topics leest, dan zal je tevens ontdekken dat ik ook -wat men noemt- een hooggevoelig persoon ben en al-tijd verder kijk dan wat mijn zintuigen me ingeven. Ook weet ik dat mensen kleuren anders kunnen zien. Maar doet niets af aan het feit dat bloed rood is. Of je dat nu als blauw, groen of paars ziet.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  dinsdag 8 november 2005 @ 14:50:36 #46
61982 Pie.er
For your pleasure...
pi_32088490
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 12:57 schreef Natalie het volgende:
Never! Dat kun je ook lezen in dit topic en elders in topics over dit onderwerp. Het steekt me dat je kennelijk meteen je mening klaar hebt.
Dat is de ware verlichting. De mening vormen nog voor je met je neus op de feiten bent gedrukt. Zodat je onbeperkt door interpretatie je persoonlijke mening, uit jezelf dus, kunt uiten. Een blik op jouw post was genoeg om de mening naar buiten te laten komen. De felle verdediging geeft mijn intuitie (die helaas nog niet feilloos is) deze keer alweer gelijk.
quote:
De reden waarom ik me afvroeg of je de kleuren niet had omgedraaid is omdat bloed rood is en water blauw. Het lijkt me dus niet zo'n vreemde opmerking.
Daarnaast zie je mij ook nergens de suggestie wekken dat 'mijn visie op kleuren per definitie beter is dan die van jou'.
Dit is de manier waarom jij het interpreteert, maar niet de manier waarom het bedoeld is.
De bedoeling is toch persoonlijk. Er is geen universele bedoeling, in ieder geval zijn wij te min om deze te doorgronden. Ieder heeft zijn eigen nu, zijn eigen ik, zijn eigen waarheid, zijn eigen bedoeling. Soms lijken we in contact te komen, dan vloeit er iets over. Maar de kern blijft persoonlijk. Als ik het interpreteer, is dat naar mijn bedoeling. Als jij het anders interpreteert, geen probleem, dan is dat naar jouw bedoeling. Zolang je maar open blijft staan.
Laat mijn interpretatie je dus niets dwarszitten. Ik interpreteer dat je vond dat jouw visie beter was. Jij weet dat het niet zo is. En allebei hebben we gelijk.
quote:
Als je nog even in dit -en die andere- topics leest, dan zal je tevens ontdekken dat ik ook -wat men noemt- een hooggevoelig persoon ben en al-tijd verder kijk dan wat mijn zintuigen me ingeven. Ook weet ik dat mensen kleuren anders kunnen zien. Maar doet niets af aan het feit dat bloed rood is. Of je dat nu als blauw, groen of paars ziet.
De dingen zijn zoals je ze ziet. Wat is er buiten waarneming? Dat weten we niet en zullen we per definitie ook nooit te weten komen. Als ik een roos zie, die jij rood noemt, en ik zie hem met de kleur die jij groen noemt, is de roos dan rood of groen? Beide. Het hangt van het standpunt af hoe je hem ziet.
pi_32088977
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 14:50 schreef Pie.er het volgende:

[..]

Dat is de ware verlichting. De mening vormen nog voor je met je neus op de feiten bent gedrukt. Zodat je onbeperkt door interpretatie je persoonlijke mening, uit jezelf dus, kunt uiten. Een blik op jouw post was genoeg om de mening naar buiten te laten komen. De felle verdediging geeft mijn intuitie (die helaas nog niet feilloos is) deze keer alweer gelijk.
Idd, het lijkt me duidelijk dat ie nog niet feilloos is. Keep working on it.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_32093941
quote:
Op maandag 7 november 2005 16:43 schreef Pie.er het volgende:
... rood vanwege het water (sensitiviteit) en blauw vanwege het bloed (emoties).
Ik dacht ook gelijk of je het niet omgekeerd bedoelde.
Gewoon dat je het zelf perongeluk had omgedraaid.
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 12:38 schreef Pie.er het volgende:

Wat wordt er weer in hokjes gedacht...
Is jouw visie op kleuren per definitie beter dan de mijne?
Hier had ik dan ook zoiets van

Volgens mij reageerde ze alleen uit interesse, geen aanval.
Jij voelt je gekwetst, echter kwets je (idd) haar. Dus je felheid is hier idd onterecht en overbodig.

Voor de rest was het wel interessant wat je zei (over die kleuren en je visie erop).
Alleen zoals je zelf al zei, verschillende visies/vraagtekens/nieuwsgierigheid, hoeft alleen echter niet (altijd en gelijk) te betekenen dat men elkaar aanvalt.
pi_32103054
Hmm, heb net die sensitieve vragen gemaakt en had 16 ja en bij een paar wist ik het niet of twijfelde ik . Ik ga eens in de 2 weken naar een voetreflexologe en zij kan ook aura's zien enzo en ze zij een keer dat ze dacht dat ik wel een nieuwetijdskind was . Zelf geen idee eigenlijk...
The things you own end up owning you
pi_32118419
In die lijst van HSP herken ik heel veel, en in die andere lijst herken ik ook wel het nodige.. Maar geldt dat niet voor iedereen? Is het misschien zelfs niet bewust zo opgezet dat iedereen zich er in herkent?

Is verder niet zo dat een groot deel van wat HSP genoemd wordt gewoon een vorm van onvolwassenheid is?

Wat is verder het nut/doel van NTK/indigo?

(Een paar vragen die zo in me opkomen)
pi_32119326
quote:
Op woensdag 9 november 2005 15:08 schreef Alicey het volgende:
In die lijst van HSP herken ik heel veel, en in die andere lijst herken ik ook wel het nodige.. Maar geldt dat niet voor iedereen? Is het misschien zelfs niet bewust zo opgezet dat iedereen zich er in herkent?

Is verder niet zo dat een groot deel van wat HSP genoemd wordt gewoon een vorm van onvolwassenheid is?

Wat is verder het nut/doel van NTK/indigo?

(Een paar vragen die zo in me opkomen)
http://www.indigokinder.de/die_indigo_kinder_holland_2.htm

Hier staat een heel stuk over indigo kinderen in, het doel van deze kinderen is volgens deze site het veranderen van het bewustzijn van de mensen. De mensen een spiegel voorhouden. Een betere wereld creeeren.

Er zijn geruchten dat nieuwetijdskinderen de enige overlevenden zullen zijn na bv 2012.

Verder ben ik het niet eens met jouw stelling dat iedereen zich kan vinden in de punten van HSP.
Natuurlijk zal iedereen wel íets van zichzelf erin herkennen, maar lang niet iedereen kan zich in bijna alle of alle punten vinden die er staan.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_32119437
Sorry, maar na het eerste stukje van de link werd het mij iets te zweverig, Metro2005..

De kenmerken die in de OP van NTK worden gegeven komen op mij over als kenmerken die in bepaalde combinaties bepaalde psychische storingen weergeven..

Ik ben overigens benieuwd of er in 2012 iets gebeurt. Ik ben echter bang dat het een jaar zoals andere jaren zal zijn..

Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die zich in alle gegeven kenmerken van HSP herkennen, maar het lijkt me niet echt betrouwbaar wanneer bijna iedereen op basis van de gegeven test op HSP uit komt.. (Meer dan 14 was dat toch?)
pi_32119720
quote:
Op woensdag 9 november 2005 15:46 schreef Alicey het volgende:
Sorry, maar na het eerste stukje van de link werd het mij iets te zweverig, Metro2005..

De kenmerken die in de OP van NTK worden gegeven komen op mij over als kenmerken die in bepaalde combinaties bepaalde psychische storingen weergeven..

Ik ben overigens benieuwd of er in 2012 iets gebeurt. Ik ben echter bang dat het een jaar zoals andere jaren zal zijn..

Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die zich in alle gegeven kenmerken van HSP herkennen, maar het lijkt me niet echt betrouwbaar wanneer bijna iedereen op basis van de gegeven test op HSP uit komt.. (Meer dan 14 was dat toch?)
Er staat 14 bij maar ik vind dat je wel iets meer moet scoren om jezelf HSP te noemen.
En een HSP iemand lijkt inderdaad veel op iemand met een 'afwijking' zoals bv ADHD maar is dat niet enkel de naam die eraan gehangen wordt?
Is een indigo niet gewoon een adhd kind of is een adhd kind niet gewoon een indigo? het is maar net in welk perspectief je het plaatst en welk label je eraan wilt hangen.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_32119927
quote:
Op woensdag 9 november 2005 15:57 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Er staat 14 bij maar ik vind dat je wel iets meer moet scoren om jezelf HSP te noemen.
Ik vraag me zelf af of HSP wel iets is dat bestaat, en als het bestaat objectieve normen daar voor heeft.. Ik denk dat dat lijstje in ieder geval nutteloos is, in elk geval..
quote:
En een HSP iemand lijkt inderdaad veel op iemand met een 'afwijking' zoals bv ADHD maar is dat niet enkel de naam die eraan gehangen wordt?
Dat met die psychische storingen sloeg op het NTK-lijstje, niet zo zeer op het HSP-lijstje. Het HSP-lijstje vind ik wel in veel gevallen duiden op onvolwassenheid.
quote:
Is een indigo niet gewoon een adhd kind of is een adhd kind niet gewoon een indigo? het is maar net in welk perspectief je het plaatst en welk label je eraan wilt hangen.
Het is denk ik ook op welke manier je ergens naar kijkt en hoe je e.e.a. categoriseert..
  woensdag 9 november 2005 @ 16:38:07 #55
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32120676
Ik beschouw mezelf als fris en nieuw. Ik bedoel. Ik wil iets nieuws zien. Ik wil mezelf verfrissen ook. Opfrissen en iedere dag het oude gevoel en oude bewustzijn veranderen. Ik wil een ander mens van mezelf maken. Op alle gebieden. Vooral wat betreft het bewustzijn. Ik wil een bewustzijn verandering laten optreden bij mezelf dus. Ik probeer continu het denken en voelen uit te breiden. Ondanks dat ik gisteren zei dat ik zou stoppen met mijn missie tot veranderen.

Vroeger was ik de stille altijd, ik kon niet leven in die wereld. Het is geen trauma geworden want ik heb mezelf afgesloten in die tijd omdat de wereld me niet beviel en ook het onderwijssysteem beviel me niet vanwege het saaie karakter. Ik vond geen uitdaging in rekenen en taal op de manier waarop die gegeven werd. Ik mistte het creatieve vaker. Er werd teveel nadruk gelegd op zaken die al vast stonden en bewezen waren. Er werd niet genoeg gezocht naar zaken die nog niet aan het daglicht verschenen waren. Iedere schooldag leek een herhaling te zijn, moest gewoon verder gaan omdat het bij de opvoeding hoorde. Maar de lesboeken leken niet voor mij te zijn gemaakt.

Nieuwe-tijdskind of anders zijn. Of niet tevreden zijn met het oude heersende? Ik weet niet. In ieder geval ben ik niet tevreden met de huidige wereld en vind ik dat de wereld er oud uitziet en saai overkomt en dat er veels te weinig dingen gebeuren die positief zijn. Teveel negativiteit en ouderwetse zaken nog. Alsof het allemaal traag gaat als het ware.

Hoog sensitief heb ik me voor afgesloten meer. Ik heb mezelf afgesloten en dat geeft rust. Het enige waar ik last van hem dat is dat ik vaak het hemd moet uitdoen omdat ik het warm krijg en daarna weer aan moet doen omdat ik het koud krijg

Er gebeurt te weinig science fiction in de wereld en te weinig fantasy. Alsof de wereld te realistisch is en ook raar. Maar is een wereld gebaseerd op science fiction en fantasy dan is dat de realiteit en zou onze wereld die we nu kennen fantasy zijn.

Was dat maar waar Deze wereld die we nu kennen als fantasy en de echte wereld ( die nog niet bestaat) met alle mogelijkheden van dien, de realiteit Maar dan zou ik deze wereld als ideaal zien misschien? Nee dat lijkt me sterk.

[ Bericht 7% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 09-11-2005 16:44:42 ]
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_32120857
Dromenvanger, dat gevoel wat je hebt over de wereld daar kan ik me helemaal in vinden. Je hebt het gevoel de wereld meer in een soort vogelperspectief te zien, je vraagt je af waarom sommige (domme) beslisingen gemaakt worden, je kan je kwaad maken over de iqloosheid van sommige mensen. Je vraagt je af waarom er niet meer geinvesteerd wordt in bv duurzame energie (om maar wat te noemen), je vraagt je af waarom de wereld zo verdomd materialistisch is en waarom alles altijd maar verklaard moet worden met de middelen die bestaan, waarom nieuwe dingen uitgesloten worden.

Er vindt te weinig verandering plaats, te weinig creativiteit.

Ik kan me helemaal vinden in jouw verhaal.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 9 november 2005 @ 16:58:21 #57
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32121025


Ik vind de wereld ook wel raar. Ook de luchtvervuiling en alles. Alsof ze niet de juiste manier hebben weten te vinden over hoe het wel moet. En ook de rest van het hele gebeuren. Zelfs de infrastructuur kan ik raar vinden en ouderwets en nog meer. Ik heb in mijn wereld een hele andere wereld voor ogen. Moderner en schoner ook.

Ik vind het dus vreemd hoe de wereld is opgebouwd door de jaren/eeuwen heen. Alsof mensen met de foute visie het hef in handen hebben gekregen en dat de goed-willenden en slimme mensen achterwege zijn gebleven in het hele proces.

Ik vind de wereld.... raar jah. Het past niet in mijn tijd. Ik leef misschien jaren vooruit of iets dergelijks. Ik weet het niet. Misschien ben ik ook niet aanwezig op deze wereld maar leef ik in een andere wereld, leef ik in mijn eigen wereld meer soms. Een wereld waar het wel goed geregeld is, waar wel mooiere en modernere architectuur naar voren komt. Ik heb wat met moderne zaken vaak. Hoewel de oudheid me soms ook kan boeien maar de oudheid vind ik oud. Ik zie liever het moderne gebeuren. Het moderen op alle opzichten dus. Van auto's op waterstof die eventueel ooit kunnen vliegen tot einde ontwikkelingslanden en nog meer.

De hele wereld is een 3e wereldland als je het mij vraagt. Ik heb dus het idee dat ik wel eens in een 3e wereld leef. Misschien heet het daarom de 3e dimensie nu Of zitten we niet in de 3e dimensie op dit moment?

Ooit op fok opende ik in een slechte bui. "Ik ervaar stilstand". En nog steeds ervaar ik wel eens stilstand. Dat het allemaal te traag voor woorden gaat. En dat de politiek na al die jaren nog steeds niet weet hoe het wel moet. De wereldwijde politiek. En dat de economie ondertussen nog steeds niet stabiel is vind ik ook raar. Alsof mensen niet weten hoe het moet om een goede wereld op te zetten. Alsof de mensheid continu faalt in alle opzichten.

Toch wacht ik nog steeds op de dag, dat het wel goed gaat. Maar misschien komt die dag nooit en te nimmer. Maar ik blijf hoop hebben, dat houdt me in ieder geval redelijk optimistisch en in leven. En dromen blijf ik nog altijd. Dromen op gezonde tijden, zowel sociaal gezien, qua welzijn en tevens qua welvaart.

Een gezonde wereld. Wat is zo moeilijk om dat samen met alle landen voor elkaar te krijgen? Schaarste inderdaad, een tekort aan middelen. Maar dan moeten mensen maar eens niet zo gulzig zijn en verstandiger omgaan met wat er in de aanbieding is. En duurzamer produceren en nog meer. De juiste balans opmaken en alles.

[ Bericht 13% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 09-11-2005 17:04:15 ]
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  woensdag 9 november 2005 @ 17:08:08 #58
129574 Kiteless
pornsexgoddess
pi_32121303
Och wat leuk om te zien,
een lijstje waarvan veel mensen kunnen zeggen - 'daar herken ik wel iets van in mezelf !'..
Zodat ze weer vrolijk kunnen zijn en denken dat ze o zo bijzonder zijn
-=[ Kiteless ]=-=[ To dream of love ]=-
pi_32121585
quote:
Op woensdag 9 november 2005 17:08 schreef Kiteless het volgende:
Och wat leuk om te zien,
een lijstje waarvan veel mensen kunnen zeggen - 'daar herken ik wel iets van in mezelf !'..
Zodat ze weer vrolijk kunnen zijn en denken dat ze o zo bijzonder zijn
Och wat leuk om te zien....
heerlijk hè dat aapjes kunnen kjiken.
vooral als die aapjes een zekere onterechte arrogantie over zich heen hebben.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  woensdag 9 november 2005 @ 17:29:16 #60
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32121908
quote:
Op woensdag 9 november 2005 17:08 schreef Kiteless het volgende:
Och wat leuk om te zien,
een lijstje waarvan veel mensen kunnen zeggen - 'daar herken ik wel iets van in mezelf !'..
Zodat ze weer vrolijk kunnen zijn en denken dat ze o zo bijzonder zijn
Toen jij dit schreef dacht je ook bijzonder te zijn, anders schreef je het niet In ieder geval vond jij je mening bijzonder genoeg om het te delen met de rest hier.

Als je als mens zijnde jezelf niet een beetje bijzonder vindt, dan vind je jezelf dus een loser? Vind jij jezelf een loser? En of het met bijzonder willen zijn te maken heeft vraag ik me sterk af. Het is eerder iets opmerken van jezelf, daar staat bijzonderheid misschien wel helemaal buiten.

Maar goed, we moeten allemaal zwijgen dus volgens jou

In mijn eigen geval is het een opvatting en een gevoel. En een perceptie. Ik wil niet eens opvallen in principe dus bijzonder willen zijn ook niet direct. Zolang ik maar het juiste voel en denk en beleef en zie en inschat en nog meer

En ik schat dus een foute wereld in.

Nu weer ontopic
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  woensdag 9 november 2005 @ 17:51:59 #61
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32122543
Ontopic maar weer. Ik wil dus afbrokkelen van het oude hier zoals ik zei. En nogmaals voelt het wel eens alsof het oude afbrokkelt en het nieuwe komt. Het nieuwe is dan stukken ruimer en lichter en prettiger. Er is dan een groot gebied dat niet klein is en dan zit ik dus niet in het hoofd maar in de lucht

En dat is een kwestie van uitbreiden van het gebied dat niet verkend is geworden tot nu toe. Waardoor de ogen geopend kunnen worden zonder er moeite voor te doen. Dan voelt het lichaam dus ook niet zwaar aan. Dan is alles lucht en licht en verlicht en is er geen zwaartekracht bijna. Ook geen zwaartekracht in het denken, omdat het denken veel verder kan gaan en het voelen ook Maar dan blijft het alsnog licht van aard, zonder zwaarte. Dan is het dus licht jah Zoals ik het woord licht te vaak gebruik misschien

Zoals de ondertitel zegt, ik ga door tot het bittere eind

En ik weet dat het allemaal goed komt hier, mijn missie neemt soms duidelijke lijnen aan. Alsof het niets te maken heeft met gokken en gissen.

En dat is niet om bijzonder te willen zijn, ik ben eerder erg blij en fanatiek in het hele gebeuren en wil dat dan delen met de mensen die het misschien kan interesseren. Dat het hele hebben en houden veranderd is. Hoewel het oude altijd wilt terug keren in enige mate maar dan hoef ik vaak niet meer van voren af aan te beginnen met afbrokkelen. Dan is de weg richting het einddoel steeds dichterbij.

Verlossing van het kwade, en dan heb ik dat helemaal zelf gedaan Zonder de laatste 10 jaar naar de kerk te hebben hoeven te gaan.

Verlossing van het kwade omdat ik standaard geboren ben geworden met iets slechts, en door de jaren heen alles heb geformateerd. Ik ben geboren in de duisternis en zal ontwaken in het licht Geboren met iets slechts misschien niet eens, misschien was het een proces dat moest optreden. Dat je een krappe geest moet hebben om tot een ruime geest te komen. Dat je geest eerst ongezond moet zijn voordat het gezond kan worden.

Dat geestelijke en mentale gezondheid niet vanzelfsprekend is maar een richting en een doel Net zoals geluk geen punt is maar een richting?

[ Bericht 16% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 09-11-2005 18:05:00 ]
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_32130632
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 12:23 schreef ToT het volgende:
Ikzelf scoor erg hoog met HSP testen, maar ik denk echt niet dat ik een Indigo-kind ben of zo. Er wordt ook gezegd dat Indigo kinderen zich vaak bewust zijn van hun taak hier op aarde: ze moeten de mensheid begeleiden naar de overgang in 2012, en dat weten ze. Ook wordt er gezegd dat ze zich alleen op hun gemak voelen als ze bji andere Indigo kinderen zijn en dat de domheid van gewone mensen ze vaak frustreert.

Dat soort dingen heb ik dus niet, misschien op het laatste punt na!

Maar ik ben het wel met je eens dat veel van deze punten sterk op HSP of misschien ADHD zouden kunnen duiden.

Misschien ijn HSP-ers een beetej de bèta versie van Indigo kinderen?
Zoiets heet gewoon arrogantie.
  woensdag 9 november 2005 @ 23:54:13 #63
129574 Kiteless
pornsexgoddess
pi_32134646
quote:
Op woensdag 9 november 2005 17:18 schreef Mirage het volgende:

[..]

Och wat leuk om te zien....
heerlijk hè dat aapjes kunnen kjiken.
vooral als die aapjes een zekere onterechte arrogantie over zich heen hebben.
dat is inderdaad precies wat ik zei, ze willen zich inderdaad gewoon graag beter dan de rest voelen
-=[ Kiteless ]=-=[ To dream of love ]=-
  donderdag 10 november 2005 @ 00:06:38 #64
129574 Kiteless
pornsexgoddess
pi_32135040
quote:
Op woensdag 9 november 2005 17:29 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Toen jij dit schreef dacht je ook bijzonder te zijn, anders schreef je het niet
Die logica snap ik niet, waarom moet je bijzonder zijn om iets te schrijven ?
quote:
In ieder geval vond jij je mening bijzonder genoeg om het te delen met de rest hier.
Welkom tot het fenomeen 'forum', waar je meningen deelt met elkaar.
quote:
Als je als mens zijnde jezelf niet een beetje bijzonder vindt, dan vind je jezelf dus een loser?
Wederom een conclusie die jij trekt met een stuitend gebrek aan logica.
quote:
Vind jij jezelf een loser?
Nee
quote:
En of het met bijzonder willen zijn te maken heeft vraag ik me sterk af. Het is eerder iets opmerken van jezelf, daar staat bijzonderheid misschien wel helemaal buiten.
tuurlijk, jezelf "nieuwe tijds kind" noemen, je beroepen op grote wijsheid en emotionele dieptes, en eigenlijk in het kort zeggen "ik ben zo complex maar de wereld begrijpt mij niet" heeft niks te maken met je graag bijzonder willen voelen
quote:
Maar goed, we moeten allemaal zwijgen dus volgens jou
En wederom ben je me woorden in de mond aan het leggen die ik nooit gezegd/getypt heb, met hetzelfde gebrek aan logica.
quote:
In mijn eigen geval is het een opvatting en een gevoel. En een perceptie. Ik wil niet eens opvallen in principe dus bijzonder willen zijn ook niet direct. Zolang ik maar het juiste voel en denk en beleef en zie en inschat en nog meer
Maar in plaats van te denken dat je gewoon - net als andere mensen - een paar karakter-eigenschappen in meer of juist mindere mate bezit, stop je het allemaal samen in een fijn hokje en geef je er een spiritueel naampje aan en presto - je onderscheidt jezelf van de rest van de mensen.
quote:
En ik schat dus een foute wereld in.
't is dat je het zelf zegt, mij heb je 't niet zien typen
quote:
Nu weer ontopic
Have fun

[ Bericht 1% gewijzigd door Kiteless op 10-11-2005 12:38:21 ]
-=[ Kiteless ]=-=[ To dream of love ]=-
pi_32138823
Kiteless,

Ik denk dat indigo / nieuwetijdskinderen inderdaad over het algemeen wat afwijkend gedrag vertonen. Ik vind het zelf een beetje op een vorm van autisme of adhd lijken, en daar is niks arrogants aan als je dat hebt. Eerder vervelend. En of het je het nou een naam geeft van de medische wereld of een andere naam maakt natuurlijk daarbij niet uit.
Mensen willen nou eenmaal graag een naam geven aan dingen, zeker als ze 'anders' zijn. Als je anders bent dan ga je op zoek naar lotgenoten en dan is het wel fijn om te beseffen dat je niet de enige bent met deze 'problemen' en derhalve kun je het een naam geven.
Dat heeft imho niks met arrogantie te maken


Neerkijken op anderen wel maar ook dat kun je op een andere manier interpreteren dan op de manier waarop het eerder gezegd werd in dit topic. Je hebt nou eenmaal veel verschillende soorten mensen, waaronder introverte mensen die over het algemeen eerst 10x nadenken voor ze wat zeggen en extroverte mensen die alles eruit flappen en daardoor soms inderdaad 'dom' kunnen overkomen.
Ik vind dom overigens een erg beladen woord. Lui en geen verantwoording willen nemen vind ik tegenwoordig beter passen bij de gemiddelde mens.

Zelf nadenken is er bij een hoop mensen niet meer bij en als het dan fout gaat is het natuurlijk nooit de schuld van jezelf.
Dat kan door een hoop mensen ook als 'dom' worden gezien.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  donderdag 10 november 2005 @ 12:03:03 #66
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32143786
@ kiteless

Ik wil mezelf geen stempel opplakken want dat hebben genoeg mensen al proberen te doen in mijn leven. Ik ga eerder in op tekst dat hier staat. En inderdaad, ik vertoon afwijkend gedrag, zoals iedereen misschien wel afwijkt van de massa, omdat iedereen anders is Het is eerder dat deze topic mij uitlokt tot mee praten een beetje.

Maar dan nog wil ik mezelf geen naam toenoemen. Eerder is het zo dat ik alles wil loslaten in het leven zoals ik al zei. Vrij van conditionering zijn ook. Vrij van alles.

Mijn etiket kan beter "Vrijheids-strijder" zijn. Omdat ik nogmaals gezegd, vrijheid het meest belangrijke vind, dat bestaat. En vrijheid heeft met veel te maken.

En dan heb ik "vrijheids-strijder" zelf verzonnen een beetje Omdat het wederom een persoonlijke aangelegenheid is ook. Ik zeg het ook nu alleen op dit moment, en het stelt niet voor om zo te heten, het gaat om hoe ik omga met mezelf en het leven een beetje.

En dan val ik weer een beetje in de herhaling Maar goed, zolang ik me maar vrij voel in alles, dan is er niets aan de hand Het echte gevoel van ultieme vrijheid heb ik nog nooit ervaren, maar ik moet zeggen, vergeleken met de eerste 27 jaar in mijn leven voelt dit toch heel anders. Ik leefde dus altijd in mijn hoofd en zat opgesloten in mijn hoofd en denken. Waardoor ik als het ware geisoleerd was continu. En dat heb ik een beetje weten te doorbreken. Zodat ik wederom meer bewegingsvrijheid heb.

Zo en nu wil ik mezelf niet meer herhalen. Hoewel ik graag vrij schrijf en mezelf laat gaan in het schrijven.

Nogmaals, verlossing van het kwade is bij mij, verlossing van het opgesloten gevoel. Vrijheid dus En dan zeg ik wederom, dat het in mijn geval te maken heeft met het denken doorbreken en grenzen breder maken en uitbreiden van het een of ander.

Ik merk het dan al wanneer ik opsta, dan voel ik dat ik gisteren goed "gewerkt" heb, dan sta ik als het ware al op zonder hoofd aan mijn nek. Dan voel ik mijn hoofd ook niet zo sterk Maar hoe het precies zit weet ik niet precies, ik wil in ieder geval loskoppelt zijn. En wat ik daar zelf onder moet verstaan weet ik zelf nog niet zo goed.

Ik los de puzzel beetje bij beetje op. En soms komt er iets naar voren en dan weet ik niet of ik het bij het rechte pad heb.

Het is dan ook niet wazig, want ik voel me eerder statisch misschien ook. Ik weet niet wat het precies is. Ik sta dan ook sterker in de omgeving.

En nu basta genoeg. Ik weet het niet hoe. Ik wil iets bereiken dus. Daarom noem ik mezelf strijder en zo zijn er miljoenen strijders die iedere dag bezig zijn met hun persoonlijke missie tot succes in het leven. En hoe je succes wilt boeken is bij ieder mens weer anders.

[ Bericht 12% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 10-11-2005 12:10:53 ]
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  donderdag 10 november 2005 @ 12:41:27 #67
129574 Kiteless
pornsexgoddess
pi_32144847
^- Doe mij ook eens gram van wat hij rookt..!
-=[ Kiteless ]=-=[ To dream of love ]=-
pi_32144861
Ik ga even puzzelen
quote:
Op woensdag 9 november 2005 17:18 schreef Mirage het volgende:

vooral als die aapjes een zekere onterechte arrogantie over zich heen hebben.
quote:
Op woensdag 9 november 2005 23:54 schreef Kiteless het volgende:

dat is inderdaad precies wat ik zei, ze willen zich inderdaad gewoon graag beter dan de rest voelen
Wie wil zich beter dan de rest voelen
Degeen die nu in de minderheid is of degeen die, althans hier lijkt, in de meerderheid zijn?

Arrogante aapjes lijken mij meer degenen die anderen bestempelen om lees: zelf bijzonder te willen zijn, en niet degenen die zichzelf bestempelen.
  donderdag 10 november 2005 @ 12:49:31 #69
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32145082
quote:
Op donderdag 10 november 2005 12:41 schreef Kiteless het volgende:
^- Doe mij ook eens gram van wat hij rookt..!
Ik was net ff "The eye of the beholder" van metallica aan het luisteren Zulke muziek zorgt ook voor afbraak in mijn hele hebben en houden. Muziek En daar word ik helemaal okey van, dan voel ik alsof de grenzen vervagen en alsof ik onverkend gebied kan betreden waar nog nooit iemand is geweest

Vrijheid, en dat is 10000 keer beter dan een joint of wat dan ook. Drugs kunnen vrijheid niet bewerkstelligen. Dat is jezelf helemaal tot het bot open breken en alles afbreken tot het bot zodat er nieuwe dingen ontstaan, drugs doet dat op een foute manier, die maakt het lichaam kapot en dat mag niet, je mag je lichaam alleen van samenstelling veranderen op een natuurlijke manier, en niet te chemisch van aard in ieder geval ( alleen een biertje af en toe, zeg maar iedere dag )

Ik rook niets, ik neem alleen af en toe een middel om niet te ver door te schieten maar dat is op recept. Toch voel ik me alsof ik kan doorbreken Alsof ik helemaal door de geslotenheid heen kan gaan.

En dan voelt het bijna als Goddelijk aan. En dat helemaal zelf gedaan

Dan heb ik ook zin om eens keihard te schreeuwen uit vreugde Omdat ik zo lang in een hel geleefd heb ook. Maar dit is pas het begin, het is pas over als de dikke dame de blues zingt. Dus ik heb nog wel wat voor de boeg voor mezelf. Ben nog jong te noemen ook.

Af en toe heeft het ook met adrenaline te maken, om het allemaal kapot te maken. Het vernielen van het oude leven dus. En zo een nieuwe-tijds-persoon te worden die niets te maken heeft met oude dingen. Maar dan wel rustig Alles stap voor stap. Totdat ik helemaal weg ben van deze wereld Helemaal van de kaart op een goede manier, helemaal fris en helder.

En dan zijn er plenty mogelijkheden te noemen.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_32146506
quote:
Op donderdag 10 november 2005 12:41 schreef Kiteless het volgende:
^- Doe mij ook eens gram van wat hij rookt..!
drugs naar de drugstopics a.u.b.
laatste waarschuwing, je weet beter.

Centrale Drugs Topics
Salvia, paddo's: bad trip of visioen?
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_32146732
quote:
Op donderdag 10 november 2005 12:41 schreef sweetgirly het volgende:
Ik ga even puzzelen
[..]


[..]

Wie wil zich beter dan de rest voelen
Degeen die nu in de minderheid is of degeen die, althans hier lijkt, in de meerderheid zijn?

Arrogante aapjes lijken mij meer degenen die anderen bestempelen om lees: zelf bijzonder te willen zijn, en niet degenen die zichzelf bestempelen.
Als je zo redeneert kan niemand meer iets zeggen, want elke mening zal worden afgedaan als arrogant. Mij lijkt toch dat degenen die vanalles (HSP, hoogbegaafdheid, nieuwetijdskind) aangrijpen om zichzelf maar tot 'bijzonderder dan de grote massa' te kunnen uitroepen in elk geval niet erg prettig bezig zijn t.o.v. de anderen (die grote massa, ja). Of dat nou door arrogantie komt of door iets anders doet er niet toe, ikzelf zou het eerder gooien op onzekerheid en/of met zichzelf in de knoop zitten.
pi_32147064
quote:
Op donderdag 10 november 2005 13:46 schreef thaleia het volgende:

Als je zo redeneert kan niemand meer iets zeggen, want elke mening zal worden afgedaan als arrogant. Mij lijkt toch dat degenen die vanalles (HSP, hoogbegaafdheid, nieuwetijdskind) aangrijpen om zichzelf maar tot 'bijzonderder dan de grote massa' te kunnen uitroepen in elk geval niet erg prettig bezig zijn t.o.v. de anderen (die grote massa, ja). Of dat nou door arrogantie komt of door iets anders doet er niet toe, ikzelf zou het eerder gooien op onzekerheid en/of met zichzelf in de knoop zitten.
Meningen die veroordelend zijn, vind ik arrogant.
Meningen die het zgn beter weten ook. Als iemand zegt 'wat doen jullie nou bijzonder', is degene die het zelf zegt vaak degene die zichzelf afscheidt in die zin en dus al in de categorie 'bijzonder' komt. Juist 'normale' mensen, doen vaak hard hun best om maar zo normaal mogelijk te doen, maar eigenlijk omdat ze zichzelf maar zo bijzonder mogelijk willen voelen.

Dat is apart en dat is vooral erg bijzonder om op te merken.
Overigens is iedereen uniek en bijzonder, dus waarom er nou zo moeilijk over wordt gedaan, mag joost weten.

Maar nee, doe maar normaal, want dan doe je al gek genoeg, juist!

En je laatste zin, ook dat is speculatie, de één schaart zichzelf bij hoogbegaafd, de ander bij dit of dat. Onzeker, bijzonder? Doet het er toe? Nee, wel als anderen er moeilijker over gaan doen, terwijl dat niet hoeft en vooral niet de issue is. Want is dat de issue, tuurlijk niet, mensen verschillen, zo moeilijk is dat niet te begrijpen. Het wordt pas moeilijk, als dát niet begrepen wil worden. En arrogant als het ene hokje zich beter voelt dan de ander.

Bijzonder <-> normaal.
Eén pot nat!

Want je kan het ook omdraaien, wie zegt mij dat 'normale' mensen niet onzeker zijn of kunnen zijn.
Laat me niet lachen
  donderdag 10 november 2005 @ 14:00:10 #73
129574 Kiteless
pornsexgoddess
pi_32147208
quote:
Op donderdag 10 november 2005 13:46 schreef thaleia het volgende:

[..]

Als je zo redeneert kan niemand meer iets zeggen, want elke mening zal worden afgedaan als arrogant. Mij lijkt toch dat degenen die vanalles (HSP, hoogbegaafdheid, nieuwetijdskind) aangrijpen om zichzelf maar tot 'bijzonderder dan de grote massa' te kunnen uitroepen in elk geval niet erg prettig bezig zijn t.o.v. de anderen (die grote massa, ja). Of dat nou door arrogantie komt of door iets anders doet er niet toe, ikzelf zou het eerder gooien op onzekerheid en/of met zichzelf in de knoop zitten.
Kijk, eindelijk iemand die net zo bovenmatig intelligent is als ik en het begrijpt !
-=[ Kiteless ]=-=[ To dream of love ]=-
pi_32147247
Dus mensen die er iets van zeggen dat zelfverklaarde indigokinderen kennelijk erg de behoefte hebben zichzelf bijzonder te voelen zijn arrogant, en dat sweetgirly daar op haar beurt iets van zegt zouden we dan meta-arrogant kunnen noemen, en dat ik dit nu aanstip is dan wellicht meta-meta-arrogant? Schitterende discussie, mag ie naar WFL?
pi_32147283
quote:
Op donderdag 10 november 2005 13:55 schreef sweetgirly het volgende:

[..]

Meningen die veroordelend zijn, vind ik arrogant.
Meningen die het zgn beter weten ook. Als iemand zegt 'wat doen jullie nou bijzonder', is degene die het zelf zegt vaak degene die zichzelf afscheidt in die zin en dus al in de categorie 'bijzonder' komt. Juist 'normale' mensen, doen vaak hard hun best om maar zo normaal mogelijk te doen, maar eigenlijk omdat ze zichzelf maar zo bijzonder mogelijk willen voelen.
Die vat ik niet helemaal... 'normale' mensen bestaan denk ik niet. Mensen die doen zoals ze voelen zou je normaal kunnen noemen, en in veel gevallen vallen ze dan ook in wat als normaal bevonden wordt..

Bij HSP denk ik eerder aan iemand die wat gevoeliger is, en bij NTK denk ik eerder aan lichte vormen van geestelijke afwijkingen (In de mate waarin iedereen gestoord is). Dit lijken mij 'normale' diverserende eigenschappen. Als in, binnen de normen vallend.
quote:
Overigens is iedereen uniek en bijzonder, dus waarom er nou zo moeilijk over wordt gedaan, mag joost weten.
Ik denk dat dat een beetje de strekking is van degene tegen wie je reageert..
quote:
Want is dat de issue, tuurlijk niet, mensen verschillen, zo moeilijk is dat niet te begrijpen. Het wordt pas moeilijk, als dát niet begrepen wil worden. En arrogant als het ene hokje zich beter voelt dan de ander.
Maar waarom die drang om jezelf in een hokje in te delen, en vanuit dat hokje de hele wereld te gaan benaderen? Als ik naar mezelf kijk kan ik ook een stapel hokjes tevoorschijn halen, maar ik zie niet in wat het voor goeds doet om volledig vanuit dat hokje de wereld te ervaren, in plaats van niet te denken aan die hokjes, en gewoon als mens de wereld te ervaren..
quote:
Want je kan het ook omdraaien, wie zegt mij dat 'normale' mensen niet onzeker zijn of kunnen zijn.
Laat me niet lachen
Iedereen is wel in zekere mate onzeker. Niet iedereen laat echter diens gedrag er door bepalen, en niet iedereen gaat zichzelf stempels opplakken tegen die onzekerheid.
  donderdag 10 november 2005 @ 14:05:30 #76
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32147362
In mijn geval ben ik gewoon blij met mijn vrije gevoel, en dat laat ik dan graag blijken zonder dat ik arrogant wil zijn. Ik ben gewoon vrij en voel me vrij. En dat kan ik niet vaak genoeg zeggen hoewel ik het niet te vaak moet zeggen anders wordt het vrije gevoel niet meer zo bijzonder en voelt het minder vrij aan.

Misschien hebben jullie het over iemand anders ook. Maar in mijn geval is het een observatie van wat ik voel en ervaar. En ik ervaar dus zeker dat ik gezonder en gezonder in mijn vel begin te zitten. Alsof ik herboren ben.

Dat is eerder een constatering En het is nog altijd een discussie-forum hier. Hoeveel mensen blijven niet standvastig vast houden aan hun mening? Dat is ook een vorm van arrogantie, dat je denkt dat jou mening de enige ware is.

Ik vind mensen die geen mm toegeven aan hun eigen mening arroganter dan mensen die beweren dat ze zich iets anders voelen dan de massa en met andere dingen bezig zijn. En daarbij is iedereen met andere dingen bezig. Je hebt de ballen van de maatschappij, je hebt de kakkers, je hebt de studenten die zich onder tafel zuipen. Overal ontstaan sub-culturen in de maatschappij.

De een is bezig met dit, de ander met dat. De een zus en de ander zo. Wat is de massa en wat is de kudde? Iedereen is en blijft een individu. Waarbij iedereen ook wel gemeenschappelijke kenmerken heeft.

Ik denk maar zo ' Leven en laten leven"
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_32147497
quote:
Op donderdag 10 november 2005 14:01 schreef thaleia het volgende:
Dus mensen die er iets van zeggen dat zelfverklaarde indigokinderen kennelijk erg de behoefte hebben zichzelf bijzonder te voelen zijn arrogant, en dat sweetgirly daar op haar beurt iets van zegt zouden we dan meta-arrogant kunnen noemen, en dat ik dit nu aanstip is dan wellicht meta-meta-arrogant? Schitterende discussie, mag ie naar WFL?
Mensen moeten zelf weten wat ze wel of niet willen zeggen.
Boeit mij dat nou. En ik vind het prima, al zal het wel oeverloze discussie worden.

Wie is er arroganter?
Ik vind dat mensen die iets te zeggen hebben over anderen, naar zichzelf moeten kijken.
Zo simpel zie ik het, noem het arrogant, noem het whatever. En een discussie daarover, vind ik dan helemaal uhhh meta-arrogant idd. Waar ik dus ook niet aan mee doe, open zelf een topic met wie er de arrogantste kan zijn, dan kan het topic zelf hier gaan over waar het over ging. En hebben jullie ook (eens) jullie eigen bijzondere topic .

Ciao!
  donderdag 10 november 2005 @ 14:17:23 #78
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32147710
Mensen moet elkaar inderdaad met rust laten. Zou iedereen dat doen dan zou de wereld er meteen een stuk rooskleuriger uitzien.

Die heeft een mening daarover, die heeft een mening over hem, en die over haar. En zo heeft iedereen een mening klaar en plakt alles aan elkaar vast. De mensheid vormt zo een soort van ziekte. Omdat mensen zich continu bemoeien met anderen.

Niet alleen in deze topic trouwens Overal ter wereld.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_32147719
Nog even snel
quote:
Op donderdag 10 november 2005 14:02 schreef Alicey het volgende:

Die vat ik niet helemaal... 'normale' mensen bestaan denk ik niet. Mensen die doen zoals ze voelen zou je normaal kunnen noemen, en in veel gevallen vallen ze dan ook in wat als normaal bevonden wordt..
Eens, wat is er normaal?
Maar kennelijk wordt normaal soms gezien als abnormaal.
Terwijl.. naja whatever .
quote:
Bij HSP denk ik eerder aan iemand die wat gevoeliger is, en bij NTK denk ik eerder aan lichte vormen van geestelijke afwijkingen (In de mate waarin iedereen gestoord is). Dit lijken mij 'normale' diverserende eigenschappen. Als in, binnen de normen vallend.
Ik vind het ook wel vrij normaal, sterker, erg menselijk zelfs.
quote:
Ik denk dat dat een beetje de strekking is van degene tegen wie je reageert..
Kan best.
Allleen vraag ik mezelf dan af wat reacties als 'wat blow jij' etc dan aan de discussie toevoegen .

Mijn mening, niks.
Getuigt alleen maar van een overmatige arrogantie.
quote:
Maar waarom die drang om jezelf in een hokje in te delen, en vanuit dat hokje de hele wereld te gaan benaderen? Als ik naar mezelf kijk kan ik ook een stapel hokjes tevoorschijn halen, maar ik zie niet in wat het voor goeds doet om volledig vanuit dat hokje de wereld te ervaren, in plaats van niet te denken aan die hokjes, en gewoon als mens de wereld te ervaren..
Oh, ik deel mezelf niet in hoor , dat doen andere mensen wel voor me.
Alleen lukt het ze soms niet zo erg .

Voor de rest, eens/geef ik gelijk in.
quote:
Iedereen is wel in zekere mate onzeker. Niet iedereen laat echter diens gedrag er door bepalen, en niet iedereen gaat zichzelf stempels opplakken tegen die onzekerheid.
Het eerste, ja dat zeg ik.
Het tweede, precies, dat doen mensen niet zelf, dat doen anderen wel voor je.

Is het een issue welnee, wie zegt mij dat ik bijv. onzeker ben .
Ik kan het zijn, maar ik kan ook zo zeker als de pest zijn.

Boeit het, nee.
  donderdag 10 november 2005 @ 14:19:37 #80
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32147783
Onzekerheid heeft te maken of je het boeit wat anderen over je denken. Boeit het niet wat anderen over je denken dan ben je ook op geen enkel gebied onzeker meer.

Schijt eraan dus in zekere mate. Binnen het toelaatbare. En vooral geen cm toegeven.

Dit heeft dus ook te maken met mijn persoonlijke missie in mijn leven. En dat is niet arrogant. Dat is wederom zoals ik vandaag en gisteren al 10 keer gezegd heb. Mezelf verlossen van het kwade. Onzekerheid hoort ook bij het kwade. Alles dat niet gewenst is hoort bij het kwade.

Mijn doel is pas bereikt als alles weg is dat ik niet wil. En dat blijf ik nastreven. Omdat ik weiger toe te geven.

En misschien ben ik daarom een beetje een nieuwetijdskind Dat ik me actief inzet in het leven om te komen tot het ideale, dat ik dus ook iedere negatieve emotie aan wil pakken en niet toelaat. En dat ik niet mijn hoofd wil laten zakken, op geen enkel punt.

Je kan dit als arrogant zien, als vreemd. Als abnormaal. Of als een gezonde instelling.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_32147925
quote:
Op donderdag 10 november 2005 14:17 schreef sweetgirly het volgende:
Nog even snel
[..]

Eens, wat is er normaal?
Maar kennelijk wordt normaal soms gezien als abnormaal.
Terwijl.. naja whatever .
Normaal is min of meer maatschappelijk bepaald.. In elke bepaling is het echter zo dat normaal datgene is waar het grootste deel van de mensen aan voldoet.
quote:
Ik vind het ook wel vrij normaal, sterker, erg menselijk zelfs.
Inderdaad, in die zin niet iets bijzonders, en ook niet iets wat slechts enkele mensen treft, lijkt me..
quote:
Kan best.
Allleen vraag ik mezelf dan af wat reacties als 'wat blow jij' etc dan aan de discussie toevoegen .
Ik heb thaleia niet die opmerking zien maken.
quote:
Oh, ik deel mezelf niet in hoor , dat doen andere mensen wel voor me.
Alleen lukt het ze soms niet zo erg .
Ik ben er bekend mee, zie mijn sig. Ik doel er echter vooral op dat factoren als verhoogde gevoeligheid of kleine afwijkingen geen factoren zijn die je hele wereldbeeld zouden moeten bepalen.
quote:
Voor de rest, eens/geef ik gelijk in.
Volgens mij zijn we het inderdaad wel eens.. Ben je het ook eens dat HSP en NTK nietszeggend zijn, omdat het op zoveel mensen van toepassing is?
quote:
Het eerste, ja dat zeg ik.
Het tweede, precies, dat doen mensen niet zelf, dat doen anderen wel voor je.
Maar daar hoef je je nou net niets van aan te trekken.
quote:
Is het een issue welnee, wie zegt mij dat ik bijv. onzeker ben .
Ik kan het zijn, maar ik kan ook zo zeker als de pest zijn.

Boeit het, nee.
Ach, dat weet ik van mezelf ook wel.. Ik ben zeker genoeg om zo nu en dan gewoon onzeker te zijn, puur zoals het is.
  donderdag 10 november 2005 @ 14:30:07 #82
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32148084
quote:
Op donderdag 10 november 2005 14:24 schreef Alicey het volgende:

Ach, dat weet ik van mezelf ook wel.. Ik ben zeker genoeg om zo nu en dan gewoon onzeker te zijn, puur zoals het is.
Zonder onzekerheid geen zekerheid. Zekerheid daar bouw je naartoe door de jaren heen. Dat gaat met vallen en opstaan. Ben je niet tevreden in onzekerheid dan vecht je vanzelf toe naar een meer zeker gevoel. En dat zekere gevoel wordt denk ik ook steeds sterker.

Straks zet ik weer op : "Iron Maiden - a brave new world"

Nee, maar zeker zijn is toch mooi? Onzekerheid vind ik zelf dus echt waardeloos. Onzekerheid op allerlei gebieden. Dat hoeft niet eens op een bepaald vlak op te treden. Je kunt ook onzeker zijn zonder echt te weten waarom je onzeker bent. Of onzekerheid richting de toekomst of wat dan ook.

Onzekerheid zorgt hier voor twijfel en angst. En dat is niet de bedoeling dacht ik zo.

Bouwen naar een toekomst wil naar mijn idee vanzelf zeggen dat je zekerder in je vel komt te zitten en dat heeft tijd nodig.

En dan heb je nog een zekere wereld. En zo kun je dat verhaal doortrekken.

Misschien is dat iets voor een nieuwe tijd. Waar er geen onzekerheden meer bestaan.

Of zijn onzekerheden leuk? In mijn ogen dus totaal niet. Zekerheid is stukken leuker. Bij alles dat bestaat.

It's a brave new world Ik hoop maar dat zoiets gaat gebeuren ooit. Een sterke stabiele wereld
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_32148166
quote:
Op donderdag 10 november 2005 14:30 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Zonder onzekerheid geen zekerheid. Zekerheid daar bouw je naartoe door de jaren heen. Dat gaat met vallen en opstaan. Ben je niet tevreden in onzekerheid dan vecht je vanzelf toe naar een meer zeker gevoel. En dat zekere gevoel wordt denk ik ook steeds sterker.

-knip-

Of zijn onzekerheden leuk? In mijn ogen dus totaal niet. Zekerheid is stukken leuker. Bij alles dat bestaat.
Onzekerheid heeft denk ik wel nut in de zin dat je nog eens een keer alles overdenkt en goed nadenkt.. Onzekerheid an sich neem ik zoals het is, maar soms neemt het inderdaad erg vervelende vormen aan. Overal aan twijfelen, en vooral twijfelen aan mensen die je goed kent en vertrouwt is wel vervelend..
pi_32148428
quote:
Op donderdag 10 november 2005 14:24 schreef Alicey het volgende:

Normaal is min of meer maatschappelijk bepaald.. In elke bepaling is het echter zo dat normaal datgene is waar het grootste deel van de mensen aan voldoet.
Inderdaad, in die zin niet iets bijzonders, en ook niet iets wat slechts enkele mensen treft, lijkt me..
Hm hm.
quote:
Ik heb thaleia niet die opmerking zien maken.
Nee ok, zij reageerde op mij, ik reageerde gewoon terug.
Zij wilt er echter gelijk een schítterend topic over openen.

Ik proef, wat zeg ik, ik voelde, de sarcasme erin, al gelijk.
Soms weet je gewoon waar mensen de bal naar toe willen schieten. Echter, ik schiet hem dan vaag een kant op die niet naar de gewenste richting toe leidt. En dus of dan heb ik zoiets van, open zelf je eigen bijzondere topic, moet ik mezelf daarvoor uitlenen, als het hier al nergens over gaat/heen gaat . Nee dus, al ben ik er in staat toe .
quote:
Ik ben er bekend mee, zie mijn sig. Ik doel er echter vooral op dat factoren als verhoogde gevoeligheid of kleine afwijkingen geen factoren zijn die je hele wereldbeeld zouden moeten bepalen.
Mijn wereldbeeld wordt er niet door bepaald, maar die van anderen soms des te meer . Terwijl ik dus zoiets heb van, doet het ertoe? Ik bedoel, gevoelige(re) mensen, nou nou, big issue. Zijn belangrijke dingen op de wereld. Dus zie er het nut niet van in om ze te spanken daar waar anderen meer gespankt zouden kunnen worden.

Ofzoiets.
Mensen die geen vlieg kwaad doen, en vervolgens niet serieus worden genomen en/of in de maling worden genomen. Tja, dan word ik de lastige vlieg, en ik bijt .

Nee maar serieus, dat is het enige waar ik af en toe last van heb.
quote:
Volgens mij zijn we het inderdaad wel eens.. Ben je het ook eens dat HSP en NTK nietszeggend zijn, omdat het op zoveel mensen van toepassing is?
Tja, termen termen.
Ik vind ze in die zin nietszeggend, omdat ik liever naar het individu ansich kijk.
Zo kan iemand mij vertellen dat ie adhd heeft, een nieuwetijdskind is of normaal.
Ik luister daar toch vaak niet naar . En zie wat ik zie. Een mens. Eureka en suf .

En voor mijn part is iemand dit of dat, ook dat zegt mij niets.
quote:
Maar daar hoef je je nou net niets van aan te trekken.
Over het algemeen trek ik mezelf soms nergens iets van aan, maar ik bemoei mezelf soms wel overal mee .
quote:
Ach, dat weet ik van mezelf ook wel.. Ik ben zeker genoeg om zo nu en dan gewoon onzeker te zijn, puur zoals het is.
Onzekerheid is ook helemaal niet erg, net zoals zeker zijn dat volgens mij niet is.
Als die balans er soms maar is, maar daarvoor hebben we, ook hier weer, beiden waarschijnlijk nodig. Om het cirkeltje dicht te maken enzo soms .

Zodat er alleen 'het individu' is.

maargoed, was dit nou offtopic
  donderdag 10 november 2005 @ 14:44:30 #85
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32148522
quote:
Op donderdag 10 november 2005 14:33 schreef Alicey het volgende:

[..]

Onzekerheid heeft denk ik wel nut in de zin dat je nog eens een keer alles overdenkt en goed nadenkt..
Toch als je weet wat je moet doen in het leven, dan hoef je niet meer na te denken. Nadenken is ook niet alles. Je kunt beter weten dan denken. Bij denken gebeurt vaak dat je in een spiraal terecht komt en dan ga je vanzelf teveel in het hoofd leven. En zelfs al denk je veel na, dan nog kan het risico's met zich meebrengen in wat je doet of zegt. Dan maak je misschien net de foute keuze die je bij niet nadenken niet zo maken.

Dat heb ik dus altijd gehad. Onzekerheid, twijfel en nog meer. Ik leefde meer in mijn hoofd dan elders. Ik vertoef zelf liever buiten mijn hoofd?

Maar je hoeft niet onnodige risico's te nemen als je niet meer nadenkt. Als je weet hoe je leven geleefd moet worden dan kom je in het ritme dat je vanzelf in het juiste milieu terecht komt. Dan ga je bijvoorbeeld niet in een ghetto rondlopen of wat dan ook.

Maar dan 1 moment stil staan? Is dat niet al teveel? Als je kalm en bedaard bent dan zou ik zeggen, sta je 1 moment stil dan krijg je weer vanzelf de angst en twijfel. En dat wreet aan je en zo blijft dat in je systeem zitten.

De twijfel en angst is een ....hel. Het zorgt voor meer ellende dan wat anders.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_32148615
quote:
Op donderdag 10 november 2005 14:41 schreef sweetgirly het volgende:

Mijn wereldbeeld wordt er niet door bepaald, maar die van anderen soms des te meer . Terwijl ik dus zoiets heb van, doet het ertoe? Ik bedoel, gevoelige(re) mensen, nou nou, big issue. Zijn belangrijke dingen op de wereld. Dus zie er het nut niet van in om ze te spanken daar waar anderen meer gespankt zouden kunnen worden.
Ik zie het niet zo zeer als spanken, maar eerder als realistisch zijn.. Het is niet iets bijzonders.
quote:
Mensen die geen vlieg kwaad doen, en vervolgens niet serieus worden genomen en/of in de maling worden genomen. Tja, dan word ik de lastige vlieg, en ik bijt .
Ergens toch ook het risico van je op een internetforum begeven.. Of je nou een vlieg kwaad doet of niet.
quote:
Zo kan iemand mij vertellen dat ie adhd heeft, een nieuwetijdskind is of normaal.
Ik luister daar toch vaak niet naar . En zie wat ik zie. Een mens. Eureka en suf .

En voor mijn part is iemand dit of dat, ook dat zegt mij niets.
Heeft deze hele topic dan nog zin?
quote:
Over het algemeen trek ik mezelf soms nergens iets van aan, maar ik bemoei mezelf soms wel overal mee .
Dat laatste is duidelijk. Maar ik heb dat zelf ook wel.
  donderdag 10 november 2005 @ 14:53:06 #87
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32148792
Alicey, je wattigheid is de volledige schuld van God. Ik denk dat het komt omdat je vanaf kinds af aan moet twijfelen. Bij het leren lopen moet je al continu oppassen dat je niet valt. En dan krijg je te maken met allerlei indrukken waar je geen raadt mee weet en nog meer ellende. Opvoeding ook soms en zo kun je doorgaan.

Vanaf het opgroeien zit er angst in. Onzekerheid ook. En waarschijnlijk nog wel meer dat niet te verklaren valt. Misschien zit angst en twijfel er al vanaf het begin in op een bepaalde manier. Het gevoel van adem verliezen tijdens het heftige schrikken.

Het hele opgroeien en the jungle van het leven zorgt voor onzekerheden.

The jungle goed kunnen doorlopen is een kunst. Dat is de kunst van het leven. Of God ermee te maken heeft vraag ik me af. Maar het is weer een simpele benadering van mij. Ik bekijk zaken het liefst zo eenvoudig mogelijk. Ga je bij deze zaken God erbij betrekken dan strandt je al vaak nergens. Omdat het hele gedoe met God te ingewikkeld voor woorden is.

Omdat God zelf een onzekerheid is, kun je hem denk ik het beste niet betrekken om zekerheid te krijgen in het leven. In ieder geval niet bij zekerheid in het voelen en denken.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_32148949
Die regel uit mijn sig was niet zo serieus bedoeld hoor, Dromenvanger.

Ik had gewoon zin om iemand de schuld te geven van mijn wattigheid, en God leent zich daar het beste voor.
pi_32149025
quote:
Op donderdag 10 november 2005 14:47 schreef Alicey het volgende:

Ik zie het niet zo zeer als spanken, maar eerder als realistisch zijn.. Het is niet iets bijzonders.
Realistisch zijn, nee serieus, van sommige mensen krijg ik nou niet het idee/gevoel dat ze realistisch bezig willlen zijn.

Als we het dan toch over realistisch hebben.
Zoals we zelf al zeiden, gevoeligheid etc = menselijk. Er wordt, mede door dit topic een deur open gegooid, er kán over gepraat worden. Opmerkingen die zgn realistisch moeten zijn, zie ik dan niet als realistisch, maar als 'kijk, ik ben realistischer dan jullie, ik ben normaal'. Ja dus . Dan heb ik zoiets van 'je komt in een 'bijzonder' topic vertellen, dat de mensen die bijzonder willlen zijn, niet bijzonder zijn etc en dat het niet realistisch is'. Goh, maakt dat de realistische even bijzonder.



Realistisch gezien, zijn de realistische mensen soms nog bijzonderder dan de tot hen uitverkorenen 'bijzondere' mensen.

Maar dat is mijn mening
Dus in die zin, vind ik het wel een goeie, als er eens een topic wordt geopend voor 'normale' mensen. Volgens mij wordt het een feest, ja . Ze kunnen een topic openen, met 'ben jij normaal of vind je jezelf niet bijzonder'.

Of het wordt dan weer harstikke rustig juist
quote:
Ergens toch ook het risico van je op een internetforum begeven.. Of je nou een vlieg kwaad doet of niet.

Heeft deze hele topic dan nog zin?
Vind ik wel ergens .
quote:
Dat laatste is duidelijk. Maar ik heb dat zelf ook wel.
Hehe
pi_32149103
Je laatste post heb ik een beetje moeite mee om die te begrijpen sweetgirly
  donderdag 10 november 2005 @ 15:17:36 #91
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32149586
quote:
Op donderdag 10 november 2005 14:58 schreef Alicey het volgende:


Ik had gewoon zin om iemand de schuld te geven van mijn wattigheid, en God leent zich daar het beste voor.
God de almachtige zondebok

Ik gaf hem vroeger ook vaker de schuld, maar dat was serieus. Nu neem ik het hef in eigen handen en versla ik het kwade

The beast returns
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  donderdag 10 november 2005 @ 15:20:11 #92
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32149664
Realisme is een goede eigenschap. En wie zegt dat de mensen hier niet realistisch zijn? Want wat is realisme daadwerkelijk? Het beeld dat de wereld schept goed kunnen beoordelen toch

En als het beeld dat geschept wordt door de wereld niet in orde is. Dan hebben mensen met een andere kijk een realistischere kijk erop omdat al die mensen die denken realistisch te zijn, hun realisme baseren op een onrealistische wereld.

Naar mijn idee is de huidige werkelijkheid onrealistisch. Dus mensen die deze wereld als realistisch zien, zijn dan als het ware de meest onrealistische mensen. Omdat ze deze huidige wereld als realiteit zien, terwijl dit niet de realiteit is. In ieder geval niet de realiteit zal blijven.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_32149666
quote:
Op donderdag 10 november 2005 15:17 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

God de almachtige zondebok

Ik gaf hem vroeger ook vaker de schuld, maar dat was serieus. Nu neem ik het hef in eigen handen en versla ik het kwade

The beast returns
Over het algemeen heb ik er niet zoveel problemen mee dat ik een watje ben, en beschouw ik het niet als kwaad. Het is maar af en toe dat ik er problemen mee heb, en dan is het gewoon een kwestie van doorbijten.

Maar... We gaan wel erg off-topic.
  donderdag 10 november 2005 @ 15:22:13 #94
129574 Kiteless
pornsexgoddess
pi_32149715
Godsallemachtig dromenvanger, je laat me af en toe echt gieren van het lachen,
maar op de een of andere manier twijfel ik eraan dat dat je bedoeling is

Praat jij IRL ook zo ?
-=[ Kiteless ]=-=[ To dream of love ]=-
  donderdag 10 november 2005 @ 15:22:35 #95
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32149726
quote:
Op donderdag 10 november 2005 15:20 schreef Alicey het volgende:

[..]

Over het algemeen heb ik er niet zoveel problemen mee dat ik een watje ben, en beschouw ik het niet als kwaad. Het is maar af en toe dat ik er problemen mee heb, en dan is het gewoon een kwestie van doorbijten.

Maar... We gaan wel erg off-topic.
Zolang het watje zijn niet erg is, dan is het toch geen probleem

Dan is het ook geen mankement te noemen.

Ik kan ook een watje zijn hoor, maar die situaties die vermijdt ik liever totdat ik er wel klaar voor ben. Verder ben ik gemakzuchtig. Maar dat beschouw ik als positieve eigenschap. Liever de makkelijke dan de moeilijke weg.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  donderdag 10 november 2005 @ 15:23:53 #96
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32149775
quote:
Op donderdag 10 november 2005 15:22 schreef Kiteless het volgende:
Godsallemachtig dromenvanger, je laat me af en toe echt gieren van het lachen,
maar op de een of andere manier twijfel ik eraan dat dat je bedoeling is

Praat jij IRL ook zo ?
Ik ben niet altijd serieus hoor Maar ik combineer het serieuze met het niet serieuze. Ga ik mezelf serieus nemen dan belandt ik in het gekkenhuis. Omdat de wereld niet serieus genomen dient te worden. Zodra ik mezelf en de wereld serieus neem, is het einde zoek

In IRL praat ik minder zo, omdat mensen vaak niet weten wat ze moeten antwoorden. Dus dan praat ik "normaal".
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  donderdag 10 november 2005 @ 15:24:03 #97
129574 Kiteless
pornsexgoddess
pi_32149780
quote:
Op donderdag 10 november 2005 15:20 schreef Dromenvanger het volgende:
..
Naar mijn idee is de huidige werkelijkheid onrealistisch. Dus mensen die deze wereld als realistisch zien, zijn dan als het ware de meest onrealistische mensen. Omdat ze deze huidige wereld als realiteit zien, terwijl dit niet de realiteit is. In ieder geval niet de realiteit zal blijven.
Oh come on kappen nou
You *GOTS* to be kidding me
Lees die paragraaf zelf nou nog eens na en beweer dan dat je dat echt meent
-=[ Kiteless ]=-=[ To dream of love ]=-
pi_32149816
quote:
Op donderdag 10 november 2005 15:02 schreef Alicey het volgende:
Je laatste post heb ik een beetje moeite mee om die te begrijpen sweetgirly
Ik snap hem zelf ook niet meer .

Volgens mij bedoelde ik te zeggen dat realisme niet realistisch is, wanneer het realistisch overkomt onder het motto 'realistisch willen zijn'. En dat bijzonder zijn niet bijzonder meer is, onder het motto 'bijzonder willlen zijn'. Men is realistisch daar waar men beseft dat bijzonderheid normaal is, omdat we allemaal normaal zijn en een tikkeltje bijzonder.

Zo pfff * scheel kijkt
  donderdag 10 november 2005 @ 15:26:12 #99
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32149840
quote:
Op donderdag 10 november 2005 15:24 schreef Kiteless het volgende:

[..]

Oh come on kappen nou
You *GOTS* to be kidding me
Lees die paragraaf zelf nou nog eens na en beweer dan dat je dat echt meent


Ik denk dat de realiteit altijd veranderd. Over een paar jaar is Bush geen president meer, zal de zon altijd schijnen en komen er UFO's die overleden mensen terug brengen

Nee, ik geloof in een idiote wereld. Een gekkenhuis wil ik zien. De wereld mag wat mij betreft vandaag nog doordraaien en al het serieuze moet verdwijnen.

Ff serieus, de huidige realiteit is te serieus. Er zijn te weinig mogelijkheden en alles is saai. Ik wil vuurwerk zien als het ware. En vooral geen depressieve mensen op straat tegen komen.

Ik heb een dosis fantasie hier, en ik zie een wereld zonder fantasie. Mijn denkwereld vol fantasie sluit niet aan op de werkelijkheid.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_32149882
quote:
Op donderdag 10 november 2005 15:24 schreef Kiteless het volgende:

Oh come on kappen nou
You *GOTS* to be kidding me
Lees die paragraaf zelf nou nog eens na en beweer dan dat je dat echt meent
En wanneer voeg jij jouw eigen verhaal eens toe .
Of heb je die niet, jij bent normaal wou je zeggen!

ik ga
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')