abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 september 2005 @ 17:25:15 #1
13546 XL
In de zin van Extra Lars
  donderdag 29 september 2005 @ 17:37:57 #2
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31032318
Fipo!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_31032322
sepo
pi_31033349
terugvindpo.
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  donderdag 29 september 2005 @ 19:00:10 #5
71115 Rnej
I walk the line
pi_31034540
hey XL je kunt tegenwoordig wel quoten vanuit een dicht topic.
Dan krijg je te zien dat het topic gesloten is maar je deze quote nog wel kunt gebruiken in een ander topic
en tot zover de huishoudelijke mededelingen.....
quote:
Op donderdag 29 september 2005 15:06 schreef Thermo het volgende:

[..]

Is het makkelijker om daar lokaal een kamer te regelen of beter toch iets commercieels boeken als je zo'n actie doet? ( met de auto 3 weken ofzo daar bivak houden )
Ik zou er niet heen gaan zonder helemaal iets geregeld te hebben. Dat kan wel en je zult ongetwijfelt wel wat vinden maar de vraag is hoeveel geld het dan gaat kosten. Ik heb het een keer gedaan voor 1 nacht. Toen kwam ik bij een hotel terecht waar ik 60 euro per nacht moest betalen
Als het niet voor 1 nacht was geweest had ik dat nooit gedaan

Maar als je het over Gerlos hebt, dan kun je gewoon op hun website zoeken: www.gerlos.at
Als je dan links op de pagina kijkt, zie je "Suchen & Buchen" Daar kun je gewoon zoeken welke kamers er vrij zijn bij de door jou opgegeven data en hoeveel ze kosten.
1 tip: Ze zijn er niet zo happig op als je midden in de week komt en/of gaat.... Vooral niet als je bijvoorbeeld op dinsdag, woensdag, donderdag ofzo komt...

btw ik vind dat jullie wel heel erg op de kleintjes letten zeg.
Ik denk ook meestal zoals XL. Nu genieten, wat er later komt lossen we dan wel weer op. Als je alles helemaal gaat uitrekenen enzo heb je toch ook geen leven meer
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_31034564
Ben er trouwens stiekem wel trots op dat het lijstje wat ik opgezocht heb in de OP staat
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_31035924
Hey Komakie, wanneer zit jij dan weer in Gerlos?
  donderdag 29 september 2005 @ 21:26:51 #9
64862 Maruku
'Batoussai' Maruku
pi_31040033
quote:
Op donderdag 29 september 2005 15:01 schreef 360sjors het volgende:

[..]
En hoe droog je dan je (binnen)"patta's"?
[..]
Yay! Patta's! nu nog zonder aanhalingstekens .
[/tvp]
  donderdag 29 september 2005 @ 21:33:40 #10
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31040369
quote:
Op donderdag 29 september 2005 19:42 schreef Kentaro het volgende:
Hey Komakie, wanneer zit jij dan weer in Gerlos?
Het is nog niet helemaal zeker maar als het goed is kom ik daar een paar dagen voor de kerst aan en ga ik daar ergens eind maart weer weg Maar het is al wel redelijk zeker.
Het kan een paar dagen schelen maar het is wel de bedoeling dat ik daar het hele seizoen zit aangezien ik tegen mijn baas hier heb gezegd dat ik die tijd niet beschikbaar ben...
pi_31049483
Nou mensen ik heb na lang beraad eindelijk mijn board binnen en het is een Burton Baron geworden. Zielsgelukkig! en ik wil hem heel graag zo spoedig mogelijk gaan testen.
“Snowboarding is an activity that is very popular with people who do not feel that regular skiing is lethal enough.”
pi_31050016
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 07:27 schreef shilizous_88 het volgende:
Nou mensen ik heb na lang beraad eindelijk mijn board binnen en het is een Burton Baron geworden. Zielsgelukkig! en ik wil hem heel graag zo spoedig mogelijk gaan testen.
pics
  vrijdag 30 september 2005 @ 08:45:14 #13
71115 Rnej
I walk the line
pi_31050084
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 08:39 schreef Kentaro het volgende:

[..]

pics
  vrijdag 30 september 2005 @ 09:46:12 #14
13640 BrakkeAap
Tragically Unhip
pi_31051057
Gisteravond zitten spelen met m'n bindingen. Het zijn Missions (van Burton) en daar kan je van alles en nog wat instellen. Je kan bijvoorbeeld de Hi-back bijdraaien, en ze raden aan om hem parallel aan de kant van je bord te zetten, want dan zou het allemaal wat beter reageren. Dat is me gister dus zowaar bijna gelukt. Ben benieuwd hoe het rijdt... Volgens mij is het niet onverstandig om een schroevendraaier mee te nemen op wintersport, en ik denk zomaar dat ik die wel een paar keer zal gaan gebruiken...

Enniewee, er komt ook nog een vraag:
Volgens mij zit op de meeste Burton bindingen een 'tool-free adjustable Gas PedalTM'. Is er iemand met dergelijke bindingen en zo'n Gas PedalTM en weet iemand hoe dat ding werkt? Ik heb er aan lopen sjorren, trekken en duwen, maar er kwam niet echt beweging in.
pi_31051556
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 08:39 schreef Kentaro het volgende:

[..]

pics
Inderdaad, ik zal ze morgen even proberen te posten.
“Snowboarding is an activity that is very popular with people who do not feel that regular skiing is lethal enough.”
pi_31054988
Ik heb Gaspedals op mij bindingen, zoals waarschijnlijk de meeste Burtonbindingen wel hebben. Om die te verschuiven moet je gewoon flink wat kracht gebruiken. Mij lukte het de eerste keer ook niet, omdat ik bang was dat er iest zou afbreken. Het gaspedal is van redelijk buigzaam materiaal gemaakt, dus dat moet je gewoon naar je toe trekken en dan het geheel naar de gewenste stand schuiven.
Highback Rotation maak ik overigens geen gebruik van. Het lijkt mij alles behalve praktisch als ik eerlijk ben. Enfin, mijn Highback moet dus tegen mijn achillespees vallen, niet tegen mijn enkel.
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
  vrijdag 30 september 2005 @ 13:33:21 #17
72282 360sjors
King of the Hill
pi_31057709
tvp..
  vrijdag 30 september 2005 @ 13:41:57 #18
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31057939
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 09:46 schreef BrakkeAap het volgende:
Gisteravond zitten spelen met m'n bindingen. Het zijn Missions (van Burton) en daar kan je van alles en nog wat instellen. Je kan bijvoorbeeld de Hi-back bijdraaien, en ze raden aan om hem parallel aan de kant van je bord te zetten, want dan zou het allemaal wat beter reageren. Dat is me gister dus zowaar bijna gelukt. Ben benieuwd hoe het rijdt... Volgens mij is het niet onverstandig om een schroevendraaier mee te nemen op wintersport, en ik denk zomaar dat ik die wel een paar
keer zal gaan gebruiken...
Dat ligt helemaal aan je rijstijl.
ik sta redelijk recht op me board en wil ook kunnen faky rijden enzo. ik vind het dus niet relaxt om me binding in te draaien. Maar als je freeride en je rijdt eigenlijk geen faky, maar wel redelijk wat carven enzo, dan kun je de binding iets meer indraaien omdat je dan ook iets indraait en dat heeft weer voordelen met carven enzo

Als jij je "forward lean" bedoelt, die gebruik ik ook bijna niet. Ik heb hem op tandje 2 staan (tandje 1 is het minste forward lean, zo goed als geen dus, en 8 het meeste ofzo).
Forward lean zorgt er voor dat je dieper door je knieën gaat automatisch omdat de hi-back van je binding tegen je kuiten aan drukt. Je kunt dus meer druk zetten bij je backside bocht.

Dit is forward lean:
quote:
Enniewee, er komt ook nog een vraag:
Volgens mij zit op de meeste Burton bindingen een 'tool-free adjustable Gas PedalTM'. Is er iemand met dergelijke bindingen en zo'n Gas PedalTM en weet iemand hoe dat ding werkt? Ik heb er aan lopen sjorren, trekken en duwen, maar er kwam niet echt beweging in.
Je moet redelijk veel kracht zetten idd. En je moet trouwens wel de hele binding van het board afhalen wil je het kunnen aanpassen he. Ik ben een keer iemand tegen gekomen die het met de binding op het board probeerde aan te passen en dat werkt niet

Ik had er iig in het begin ook wat moeite mee.
Ik weet ook niet exact meer hoe het moet. Zou ik ff moeten kijken. Het is zoiets wat je 1x instelt en er dan nooit meer naar om kijkt. Tenzij je een nieuw board gaat kopen eventueel...
  vrijdag 30 september 2005 @ 14:12:05 #19
13640 BrakkeAap
Tragically Unhip
pi_31058777
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 13:41 schreef Komakie het volgende:

Je moet redelijk veel kracht zetten idd. En je moet trouwens wel de hele binding van het board afhalen wil je het kunnen aanpassen he. Ik ben een keer iemand tegen gekomen die het met de binding op het board probeerde aan te passen en dat werkt niet

Ik had er iig in het begin ook wat moeite mee.
Ik weet ook niet exact meer hoe het moet. Zou ik ff moeten kijken. Het is zoiets wat je 1x instelt en er dan nooit meer naar om kijkt. Tenzij je een nieuw board gaat kopen eventueel...
Toolfree adjustable noemen ze dat dus... right...
In ieder geval ben ik nog druk bezig met m'n rijstijl, dus voorlopig kan ik nog wel ff blijven spelen met de settings van m'n binding...

Nou nog de sneeuw om het in te testen

* kijkt vol verwachting uit het raam *
  vrijdag 30 september 2005 @ 14:22:16 #20
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31059047
Hey trouwens Kentaro, welke schoenmaat heb jij??? en welke lengte van de Custom X heb je???
  vrijdag 30 september 2005 @ 14:23:36 #21
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31059092
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 14:12 schreef BrakkeAap het volgende:

[..]

Toolfree adjustable noemen ze dat dus... right...
In ieder geval ben ik nog druk bezig met m'n rijstijl, dus voorlopig kan ik nog wel ff blijven spelen met de settings van m'n binding...

Nou nog de sneeuw om het in te testen

* kijkt vol verwachting uit het raam *
Nouja, je kunt het zonder tool aanpassen.
Alleen de voorbereiding niet
  vrijdag 30 september 2005 @ 14:42:31 #22
72282 360sjors
King of the Hill
pi_31059663
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 14:12 schreef BrakkeAap het volgende:

[..]

Daar raak je nooit mee uitgespeeld, net zoals met je stance.. mijn stance pas ik ook regelmatig aan. Nu ligt dat ook wel aan het feit dat ik afgelopen jaren steeds nieuwe boards heb gekocht (zoals men hier ondertussen wel weet, heb ik er een paar gebroken) . Beetje experimenteren met setback is ook goed bevallen bij het offpiste rijden... Maximale setback, op die (freeride)plank betekende dat dat ik nog een cm of 30 aan tail had. Ultiem relaxed offpiste rijden is dat, je ontlast je achterste poot enorm.

Opvallend was wel de overstap van achterste patta 0 graden naar -5, net duck dus. Ik vond het flink wennen, na een piste of 3 durfde ik pas echt voluit te gaan. Het verdiende zich echter wel terug doordat offpiste switch rijden uiteindelijk makkelijker bleek, wat wel zo fijn is bij 180's (of 540's ) in tiefschnee...
  vrijdag 30 september 2005 @ 15:19:22 #23
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31060784
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 14:42 schreef 360sjors het volgende:
Opvallend was wel de overstap van achterste patta 0 graden naar -5, net duck dus. Ik vond het flink wennen, na een piste of 3 durfde ik pas echt voluit te gaan. Het verdiende zich echter wel terug doordat offpiste switch rijden uiteindelijk makkelijker bleek, wat wel zo fijn is bij 180's (of 540's ) in tiefschnee...
Mja, duck rijden is een tijdje heel erg "not done" geweest voor niet-freestylers. Werd een beetje als populair beschouwt en niet nuttig. Ik vind het echter wel degelijk nuttig.
Als je geen duck staat kun je ook niet echt goed faky rijden. Daarnaast vind ik het voor een rechte stance op je board wel mooier.
Ik wil nooit te veel duck staan (ik sta -6 tot -10 achter), maar een beetje is toch best wel handig.
schijnt ook dat het nu weer redelijk geaccepteerd wordt
Dat krijg je wel vaker in het begin. Als iets nieuws komt en iedereen doet het gelijk dan wordt het door de oldskool rijders als lame beschouwd. Maar na een tijdje doen ze het zelf ook

Was bij mij tenminste wel zo. ben ik heel eerlijk in. In het begin hoefde het voor mij niet. Totdat een leraar me er op wees en zei dat ik het moest proberen.
Toch maar gedaan en na een tijdje ging het toch een stukje makkelijk
  vrijdag 30 september 2005 @ 16:05:31 #24
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31062184
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 15:19 schreef Komakie het volgende:

[..]

Mja, duck rijden is een tijdje heel erg "not done" geweest voor niet-freestylers. Werd een beetje als populair beschouwt en niet nuttig. Ik vind het echter wel degelijk nuttig.
Als je geen duck staat kun je ook niet echt goed faky rijden. Daarnaast vind ik het voor een rechte stance op je board wel mooier.
Ik wil nooit te veel duck staan (ik sta -6 tot -10 achter), maar een beetje is toch best wel handig.
schijnt ook dat het nu weer redelijk geaccepteerd wordt
Dat krijg je wel vaker in het begin. Als iets nieuws komt en iedereen doet het gelijk dan wordt het door de oldskool rijders als lame beschouwd. Maar na een tijdje doen ze het zelf ook

Was bij mij tenminste wel zo. ben ik heel eerlijk in. In het begin hoefde het voor mij niet. Totdat een leraar me er op wees en zei dat ik het moest proberen.
Toch maar gedaan en na een tijdje ging het toch een stukje makkelijk
De anti-duck verhalen uit de eerste topics van deze reeks waren niet van de lucht inderdaad, maar inmiddels ben ik ook om op 'het nieuwe rijden'. Ik sta tegenwoordig 9/-9.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  vrijdag 30 september 2005 @ 16:08:09 #25
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31062249
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 16:05 schreef XL het volgende:

[..]

De anti-duck verhalen uit de eerste topics van deze reeks waren niet van de lucht inderdaad, maar inmiddels ben ik ook om op 'het nieuwe rijden'. Ik sta tegenwoordig 9/-9.
Idd, de old skool mensen van het topic weten dat nog wel
Ik vind ook overdreven duck staan (bijvoorbeeld +20 -15) ook een beetje onnodig, maar een beetje je achterste voet uitdraaien werkt nou eenmaal erg goed. Je hebt er geen nadeel van met gewoon rijden (vergt alleen een iets andere manier van op je board staan) en het heeft voordelen met freestylen of gewoon faky rijden
  vrijdag 30 september 2005 @ 16:15:01 #26
71115 Rnej
I walk the line
pi_31062430
ik sta +15/-15 en vind het heerlijk or ... nooit meer iets anders voor mij

edit: heren, ga eens ff dit topic opleuken

Wat vind jij lekkerder dan seks?
geloof me, tis een bezoek waard.. er is iemand die een perfecte poederrun NIET beter dan sex vindt

[ Bericht 45% gewijzigd door Rnej op 30-09-2005 18:00:47 ]
  vrijdag 30 september 2005 @ 18:27:52 #27
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_31064048
Zelfs ik sta duck, -5 achter, 15 voor ofzo.. Afgelopen wintersport gedaan, ging prima eigenlijk

[XLmode]
Hmm, duck lijkt me toch wat 'mainstream' worden, laat ik maar gaan hardbooten
[/XLmode]
Life's like music, get the rhythm..
  vrijdag 30 september 2005 @ 19:14:08 #28
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31065309
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 16:15 schreef Rnej het volgende:
ik sta +15/-15 en vind het heerlijk or ... nooit meer iets anders voor mij

edit: heren, ga eens ff dit topic opleuken

Wat vind jij lekkerder dan seks?
geloof me, tis een bezoek waard.. er is iemand die een perfecte poederrun NIET beter dan sex vindt
ik heb ff een uitgebreide reactie gegeven
pi_31065344
Ik heb dan eindelijk de beslissing genomen ... het zijn de Cartels geworden

Mijn nieuwe schatjes

Zeer binnenkort maar naar een koelkast om ze uit te proberen ...
Er gaat niks boven een groot wit poederveld ....
  vrijdag 30 september 2005 @ 19:55:16 #30
71115 Rnej
I walk the line
pi_31066477
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 19:14 schreef Komakie het volgende:

[..]

whehe, k las m..

prachtig
pi_31066783
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 19:14 schreef Komakie het volgende:

[..]

Dude, hou op. Dat is echt zo'n een keer per jaar moment .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  vrijdag 30 september 2005 @ 20:31:49 #32
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31067514
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 18:27 schreef NoComment het volgende:
Zelfs ik sta duck, -5 achter, 15 voor ofzo.. Afgelopen wintersport gedaan, ging prima eigenlijk

[XLmode]
Hmm, duck lijkt me toch wat 'mainstream' worden, laat ik maar gaan hardbooten
[/XLmode]
Ik ga zeker nog eens hardbooten, maar dat roep ik al sinds ik ermee gestopt ben.
  vrijdag 30 september 2005 @ 20:39:18 #33
71115 Rnej
I walk the line
pi_31067744
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 20:31 schreef XL het volgende:

[..]

Ik ga zeker nog eens hardbooten, maar dat roep ik al sinds ik ermee gestopt ben.
ik ga t binnekort ook es proberen, maat van me heeft nog een plankje liggen dat ik mag lenen
pi_31068540
Heeft er hier iemand eigenlijk al orthopedische zolen?
ik lees overal nogal goeie zaken over echt speciale zolen, verlast ook nogal wat druk.
Wil dit nog gaan proberen, maar grootste probleem ermee is dat ze niet in 32 boots passen...
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
  vrijdag 30 september 2005 @ 23:56:13 #35
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31074230
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 19:15 schreef Holyjoe het volgende:
Ik heb dan eindelijk de beslissing genomen ... het zijn de Cartels geworden

Mijn nieuwe schatjes

[afbeelding]

Zeer binnenkort maar naar een koelkast om ze uit te proberen ...
goeie keuze
Ik heb ze ook, maar dan de bling bling witte
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 19:55 schreef Rnej het volgende:

[..]

whehe, k las m..

prachtig
Thnx
hehe die reacties dan ook weer gelijk.
Ik snap niet dat die mensen dat gelijk afwijzen als ze duidelijk niet weten waar het over gaat. Vind het hele verhaal sex sowieso btje overtrokken wordt. Mensen met gebrek aan inhoud, ontwikkeling en passie voor iets vinden al die standaard dingen bij voorbaat al lekker, leuk en belangrijk. Maar das mijn mening en heeft verder niets met snowboarden te maken
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 20:05 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Dude, hou op. Dat is echt zo'n een keer per jaar moment .
1x per jaar? Als je heel veel mazzel hebt ja. Ik heb het geloof ik 2x gehad het afgelopen seizoen. Dat we de eerste waren op een lange afdaling. En maar 1x was de sneeuw echt erg goed. Maar nog steeds niet perfect dus de perfecte run heb ik vorig jaar niet gemaakt. Maar hij kwam wel in de buurt
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 20:31 schreef XL het volgende:

[..]

hmmm wil ik ook nog eens doen. Zal bij de Landestraining wel naar boven komen
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 21:02 schreef Thermo het volgende:
Heeft er hier iemand eigenlijk al orthopedische zolen?
ik lees overal nogal goeie zaken over echt speciale zolen, verlast ook nogal wat druk.
Wil dit nog gaan proberen, maar grootste probleem ermee is dat ze niet in 32 boots passen...
Hoe bedoel je dat? Ik heb wel die thermoliners. Die dingen die je moet laten verwarmen en dat ze naar je voeten gaan staan.
Dat is wel relaxt op zich. Je kunt een kleinere schoen rijden (binnenschoen zet iets uit waardoor je een halve maat kleiner kunt rijden) en het zit precies goed om je voet heen.

Het heeft alleen niet het probleem opgelost dat ik pijn onder me voeten heb als ik aan het boarden ben. Voornamelijk op zwaardere pistes (rood/zwart) waar er veel druk op je voeten komt te staan.
Ik wil nog steeds een keer naar een doktor ofzo om na te vragen of daar wat aan te doen is...
pi_31087045
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 14:22 schreef Komakie het volgende:
Hey trouwens Kentaro, welke schoenmaat heb jij??? en welke lengte van de Custom X heb je???
maat 41 - board 164cm
pi_31088016
Ik rijd gedurende 4 jaar nu een burton republik (freeride). Mijn board is 163 en ik ben zelf 175 met 75kg. Leuk om lekker snel te gaan en toch stabiel + responsive te blijven. Maar als je wat wil gaan stunten is dat kreng te lang en te stijf. Met stunten bedoel ik lage jumps, beetje flippen etc , poging tot half pipe en van die dingen. Ik zat dus te denken aan een tweede board dat flexibeler is, diepere cut, wat meer flex en een stukje korter. Ik zou dan werkelijk per dag kiezen (afhankelijk wat we gaan doen) welk board ik zou gebruiken.

Het probleem nu:

Mijn huidig board heeft toch al wat afgezien en nu merk ik ook dat er een bultje op de base zit. Te heet gewaxt ofwel vijsje van de binding te diep gedraaid (komt ervan als je 75x je bindingen verplaatst binnen de 5 dagen ) . Het is maar een zeer klein bultje, maar toch.

Wat zouden jullie doen ?

-Freestyle erbij: bv. rome agent 155/158
-Huidig board vervangen door een all-round, bv. burton vapor 157 of rome anthem 156/158

Laatste komt wat duurder uit, maar dan kan ik wel mijn huidig board verkopen voor een zeer zacht prijsje en dan blijft de prijs dus gelijk.
pi_31089214
Trouwens, weet er iemand van jullie of die vapor ook getest kan worden op de burton test days in Landgraaf (14 oktober is er weer zo'n dag zie ik op de site) ? En of dat wat georganiseerd is daar dat je geen 2h moet wachten om iets te kunnen testen...
pi_31090857
quote:
verhaal erroken
Je geeft zelf al aan dat je er eigenlijk een board bij wil en dan per dag kijkt wel board je pakt, dus koop er een freestyleboard bij zou ik zeggen. 155 lijkt me lang genoeg dan. Je houdt gewoon je Republic voor poeder, dat bultje ofzo in je base dat zou mij niet boeien
pi_31095384
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 23:56 schreef Komakie het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat? Ik heb wel die thermoliners. Die dingen die je moet laten verwarmen en dat ze naar je voeten gaan staan.
Dat is wel relaxt op zich. Je kunt een kleinere schoen rijden (binnenschoen zet iets uit waardoor je een halve maat kleiner kunt rijden) en het zit precies goed om je voet heen.

Het heeft alleen niet het probleem opgelost dat ik pijn onder me voeten heb als ik aan het boarden ben. Voornamelijk op zwaardere pistes (rood/zwart) waar er veel druk op je voeten komt te staan.
Ik wil nog steeds een keer naar een doktor ofzo om na te vragen of daar wat aan te doen is...
Het gaat dus om die pijn onder je voeten. orthopedische voetzolen zijn gewoon naar je voet gemaakt @ de doc. kost paar 100 euro. Niet de thermoliners.
Schijnt dat je dan veel ontspannender kan rijden.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 20:33:05 #41
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31095600
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 16:59 schreef errorken het volgende:
Trouwens, weet er iemand van jullie of die vapor ook getest kan worden op de burton test days in Landgraaf (14 oktober is er weer zo'n dag zie ik op de site) ? En of dat wat georganiseerd is daar dat je geen 2h moet wachten om iets te kunnen testen...
Ik zou gewoon een mailtje uit doen naar Duyvestein en vragen of hij ergens te testen is. Op die testdagen is het natuurlijk weer een stuk drukker en je kunt bij Duyvestein altijd boards testen.

Btw maatje 41 en 164m board. fuck wat voel ik me dan genaaid met me maat 44
Eigenlijk is snowboarden voor mensen zoals ik echt een kutsport. Als je mazzel hebt dan heb je 2 of 3 boards per merk waar je uberhaupt op kunt en je bent altijd minder af (Als het voordeel zou hebben zouden ze boards wel breder maken he).

Aan de andere kant is die minder keus ook wel weer makkelijker met kiezen

Btw errorken, of ik er een freeride board bij zou kopen is maar helemaal afhankelijk van het board. Ik zou met jou lengte wel een iets korter board kopen, maar ik zou niet voor een mega freestyle board gaan. Dat rijdt echt zo anders dan een freerider. Ik vond het tenminste niet lekker...
Je kunt ook een allrounder kopen met iets meer gericht op freestyle dan freeride en dan die republic voor de poeder houden
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 20:25 schreef Thermo het volgende:

[..]

Het gaat dus om die pijn onder je voeten. orthopedische voetzolen zijn gewoon naar je voet gemaakt @ de doc. kost paar 100 euro. Niet de thermoliners.
Schijnt dat je dan veel ontspannender kan rijden.
hmmm geen ervaringen mee helaas
Maar wel een idee om eens bij een doktor te gaan vragen. Die pijn onder me voeten is niet te harden. Het wordt wel minder naar mate het seizoen vordert, maar de eerste paar dagen is het echt niet te harden en als ik een paar weken verder ben, heb ik er nog steeds last van. Zou wel uitkomst zijn...

ff opzoeken op internet....
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 23:28:21 #42
71115 Rnej
I walk the line
pi_31101175
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 20:33 schreef Komakie het volgende:

[..]

Btw maatje 41 en 164m board. fuck wat voel ik me dan genaaid met me maat 44
Eigenlijk is snowboarden voor mensen zoals ik echt een kutsport. Als je mazzel hebt dan heb je 2 of 3 boards per merk waar je uberhaupt op kunt en je bent altijd minder af (Als het voordeel zou hebben zouden ze boards wel breder maken he).
man, met maat 44 kom je nog wel op de meeste planken......

ik heb maat 48... kan alleen wide boards rijden...

enne, met mijn 135 kg is mijn board met 263 mm waist width echt fijn.. lekker stabiel en reteagressief als het nodig is

[ Bericht 12% gewijzigd door Rnej op 02-10-2005 11:26:34 ]
  zondag 2 oktober 2005 @ 09:44:59 #43
72282 360sjors
King of the Hill
pi_31107008
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 23:28 schreef Rnej het volgende:

[..]

man, met maat 44 kom je nog wel op de meeste planken......
Ja.. met 43 heb ik ook nauwelijks egens last van..
pi_31108258
Maat 46 enzo, ben al gewend dat ik minimaal 26 breed nodig heb. ( mid-wide dus, wide rijdt als een zeepkist )
  zondag 2 oktober 2005 @ 12:03:00 #45
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31109146
Zullen we een schoenmaat-topic openen?
pi_31111933
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 12:03 schreef XL het volgende:
Zullen we een schoenmaat-topic openen?
Heb jij eigenlijk klitteband?
  zondag 2 oktober 2005 @ 13:36:20 #47
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31112251
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 13:27 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Heb jij eigenlijk klitteband?
Ik heb vrienden die kunnen strikken en flow.
Die combi gaat goed.
  zondag 2 oktober 2005 @ 22:04:00 #48
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31127301
Met maat 44 op de meeste planken
Alles wat minder breed is dan 25.5cm in het midden kom ik zeker weten al niet op en zo veel boards zijn er nou ook weer niet breder dan dat. Zeker niet als ze ook nog eens lang genoeg moeten zijn en de goeie karakterestieken moeten hebben.
Alleen de grotere merken hebben nog wat keuze.

Ik kan echt niet op iets wat smaller is dan 25.5cm omdat ik dan problemen krijg met carven.

Ik snap dat 46 en 48 nog veel moeilijker is, maar snowboarden is nou eenmaal niet voor grote mensen. Kijk maar naar de pro's. Ik heb 2 of 3 pro's (in een overzicht van 100) zien staan met maatje 11. De rest allemaal kleiner.
  maandag 3 oktober 2005 @ 02:55:30 #49
71115 Rnej
I walk the line
pi_31135592
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 22:04 schreef Komakie het volgende:
Met maat 44 op de meeste planken
Alles wat minder breed is dan 25.5cm in het midden kom ik zeker weten al niet op en zo veel boards zijn er nou ook weer niet breder dan dat. Zeker niet als ze ook nog eens lang genoeg moeten zijn en de goeie karakterestieken moeten hebben.
Alleen de grotere merken hebben nog wat keuze.

Ik kan echt niet op iets wat smaller is dan 25.5cm omdat ik dan problemen krijg met carven.

Ik snap dat 46 en 48 nog veel moeilijker is, maar snowboarden is nou eenmaal niet voor grote mensen. Kijk maar naar de pro's. Ik heb 2 of 3 pro's (in een overzicht van 100) zien staan met maatje 11. De rest allemaal kleiner.
er is een burton pro rider die baron rijdt.. weet zo 123 niet meer wie...

maargoed...

I don't care.. uiteindelijk blijft een plank een plank en ik ben allang blij dat ik KAN boarden

maargoed.. ik ben vrij zwaar dus die brede planken krijg ik fluitend de bocht om, maar snap dat t voor lichtere mensen met schoenmaat kano vrij frustrerend is..
pi_31136911
Probleem is ook dat de meeste ontwikkelings$$$ ook in de pro-models gaat die allemaal 25 breed of minder.
De mid-wides die je kan krijgen zijn op 1 hand te tellen, je keuze is dan gewoon erg beperkt.

Kentaro: Ik heb btw tijd zat hoor, blue-tomato gedoe komt wel goed.
  maandag 3 oktober 2005 @ 10:32:03 #51
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31138872
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 02:55 schreef Rnej het volgende:

[..]

er is een burton pro rider die baron rijdt.. weet zo 123 niet meer wie...

maargoed...
hmm zou best kunnen. Ik heb het van een lijstje uit de transworld buyers guide van 2005. Daar stond die persoon niet in. Maar ja, daar stonden ook "maar" 101 riders in. Er zijn natuurlijk veel meer proriders en er moet toch wel 1 te vinden hebben met ongeveer dezelfde problemen als dat wij hebben `

Maar die stond daar dan weer net niet bij...

Die Baron is ook iets meer freestyle georiënteerd dan de Baron ES. Dat werd me ook vertelt bij Duyvestein.
quote:
I don't care.. uiteindelijk blijft een plank een plank en ik ben allang blij dat ik KAN boarden

maargoed.. ik ben vrij zwaar dus die brede planken krijg ik fluitend de bocht om, maar snap dat t voor lichtere mensen met schoenmaat kano vrij frustrerend is..
Ik ben ook niet zo licht hoor. Tenminste, 92kg vind ik niet echt licht voor iemand van 1.92m.
Ik heb nog nooit problemen gehad om een board de bocht om te krijgen. Ik rij op techniek en niet door me gewicht te gebruiken
maar als je 70kg bent en je moet op een 26.5cm board rijden dat is dat niet echt makkelijk nee

Anyway, feit is gewoon dat hoe breder het board, hoe langzamer je kantenwissel is. Dat kun je wel opvangen door een lichter board te maken maar ja, het blijft zo dat als het board smaller was geweest, het een nog snellere kantenwissel zou hebben.
Doe je verder niets aan maar goed
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 08:19 schreef Thermo het volgende:
Probleem is ook dat de meeste ontwikkelings$$$ ook in de pro-models gaat die allemaal 25 breed of minder.
De mid-wides die je kan krijgen zijn op 1 hand te tellen, je keuze is dan gewoon erg beperkt.

Kentaro: Ik heb btw tijd zat hoor, blue-tomato gedoe komt wel goed.
Het is gewoon ook lastig omdat nederlanders nou eenmaal grote mensen zijn en de meeste ontwikkeling in amerika gebeurd. Daar zijn de meeste mensen wat kleiner dus worden de meeste boards daar op af gesteld.

Mid-wides zit dan nog een beetje onwikkeling in zoals K2 met de Nemesis en de Recon. Die hebben het toch een erg snel board gemaakt voor grote voeten. Maar goed, het blijft een nadeel

En ach, ik hoef niet altijd de nieuwste technieken. Ik heb liever een board waarvan de techniek al bewezen is. Een board wat 2 of 3 jaar al in produktie is enzo. Hebben ze een jaartje de kans om alle shit eruit te halen
  maandag 3 oktober 2005 @ 12:13:32 #52
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31141274
Mijn plankje is trouwens echt TE sexy.
Ik moet dat ding nog elke dag een paar keer vastpakken om te kijken hoe vet hij wel niet is. Hij staat ook nog echt oprecht in de weg, waar de nidecker wel in het zicht stond, maar nooit in de weg. De Malolo vier keer per dag ergens anders zetten is gewoon leuk. Eind van de maand ga ik hem uitlaten. Ik kan niet wachten.
pi_31142717
Ik heb mijn nieuwe Burton Baron inmiddels afgesteld en droog getest, maar merk toch wel dat je rubbers van mijn straps veel rekken (zijwaardse speling) en dat ga ik waarschijnlijk in de bergen niet zo prettig vinden. Is daar eigenlijk wat aan te doen (andere rubbers, vaker boarden en de nieuwigheid eruit halen) of komt het bijvoorbeeld doordat ik geen Burton schoenen heb, maar Nitro's?
  maandag 3 oktober 2005 @ 14:33:29 #54
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31144877
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 13:11 schreef shilizous_88 het volgende:
Ik heb mijn nieuwe Burton Baron inmiddels afgesteld en droog getest, maar merk toch wel dat je rubbers van mijn straps veel rekken (zijwaardse speling) en dat ga ik waarschijnlijk in de bergen niet zo prettig vinden. Is daar eigenlijk wat aan te doen (andere rubbers, vaker boarden en de nieuwigheid eruit halen) of komt het bijvoorbeeld doordat ik geen Burton schoenen heb, maar Nitro's?
ik volg ff niet welke rubbers je bedoelt

Btw XL: Je begint echt steeds maffer te worden met je Malolo.
Maar eerlijk is eerlijk, de graphics op dat ding zijn vet
pi_31144982
en vooral dat handbuild tekst geval gebeuren is geil

Btw, hij heeft waarschijnlijk rubber op zijn straps , burton mensen die zijn leer gewend
pi_31145925
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 14:38 schreef Thermo het volgende:
Btw, hij heeft waarschijnlijk rubber op zijn straps , burton mensen die zijn leer gewend
Dat scheelt want het zijn ook Burton Cartels.
Het rubberige is het gedeelte waarmee je de bindingen strakker trekt (schakelgedeelte).
(vast aan de onderkant van je binding en verbind na het aantrekken het lere gedeelte dat over je voet geslagen wordt.) Dat is het deel dat mee rekt.
pi_31146075
dat is geen rubber maar plastic.

En dat vormt zich gewoon naar je voet. Niet zo'n probleem lijtk me.
pi_31146187
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 15:13 schreef Thermo het volgende:
dat is geen rubber maar plastic.

En dat vormt zich gewoon naar je voet. Niet zo'n probleem lijtk me.
Het probleem is dat het plastic uitrekt als er spanning op komt te staan, wat ervoor zorgt dat mijn board iets langzamer reageert..
  maandag 3 oktober 2005 @ 15:26:03 #59
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31146415
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 15:17 schreef shilizous_88 het volgende:

[..]

Het probleem is dat het plastic uitrekt als er spanning op komt te staan, wat ervoor zorgt dat mijn board iets langzamer reageert..
Dan moet je gewone strap scheef over je tenen doen. Is helemaal hip!
pi_31146654
Hij heeft capstraps op zijn cartels, flownerd

pi_31146966
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 15:36 schreef Thermo het volgende:

ik dacht al.... dat standje gaat pijn doen
pi_31147429
gaat iemand zondag naar Rotterdam ?!
  maandag 3 oktober 2005 @ 16:13:30 #63
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31147615
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 15:17 schreef shilizous_88 het volgende:

[..]

Nooit last van gehad bij capstraps....
Misschien iets anders afstellen zodat hij wat strakker om je teen kan en dan niet meer kan uitrekken ofzo
Ik doe maar een voorstel want ik kan me het niet helemaal visualiseren...
  maandag 3 oktober 2005 @ 16:14:39 #64
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31147639
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 16:06 schreef linebear het volgende:
gaat iemand zondag naar Rotterdam ?!
Wat is er in Rotterdam zondag?
  maandag 3 oktober 2005 @ 16:16:19 #65
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31147671
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 15:36 schreef Thermo het volgende:

Oh ja... Dinges heeft die Nitro's
pi_31147785
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 16:13 schreef Komakie het volgende:

[..]

Nooit last van gehad bij capstraps....
Misschien iets anders afstellen zodat hij wat strakker om je teen kan en dan niet meer kan uitrekken ofzo
Ik doe maar een voorstel want ik kan me het niet helemaal visualiseren...
hij heeft het met 'droog' boarden - dan lijkt altijd of je bindingen erg rekken. Je maakt dan namelijk geen hakken/tenen beweging.
pi_31147830
Word cup Big Air @ rotterdam zondag.
  maandag 3 oktober 2005 @ 16:23:58 #68
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31147876
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 16:22 schreef Thermo het volgende:
Word cup Big Air @ rotterdam zondag.
Zaterdagavond wel een feestje in R'dam.
Denk echter dat ik daar niet naartoe kan, als het wel lukt is Big Air misschien ook wel aardig.
pi_31147897
Slide-Zoetermeer Presents Flatland contest 8 oktober
Slide Snow en Skateshop in Zoetermeer presenteert ism BoardStyle. HEIDI.COM. Dit Zwitserse skate, snow en surf wear merk is sinds kort te verkrijgen in Nederland, En hoe kan je een merk nou beter introduceren dan met een contest en een modeshow?

Aankomende 8 okober zal er in de Dorpsstraat in Zoetermeer een hele vette flatland contest gehouden worden waarbij er mooie prijzen te winnen zijn.

Ook zal er deze dag een modeshow gehouden worden met de kleding van Heidi.com en de kleding van Nikita, Dickies, Volcom enz enz, Ook Dragon zal brillen vertonnen tijdens deze mode show..

LEUK WEETJE....de modeshow zal gegeven worden door de BS en Slide teamriders...
De volgende riders zullen aantreden op de catwalk:

-Susan Reekers (BoardStyle, Board r us)
-Mathew Johola (BoardStyle, DownHill )
-Joey Blommaert (BoardStyle, Sessions, Permanent)
-Britte vd Pouw (BoardStyle, Slide, Ride, Heidi.com)
-Jean Pierre Frans (BoardStyle, Sessions, Permanent)
-Jennifer de Sera (BoardStyle, independent outlet, built to destroy, Heidi.com)

Inschrijvingen voor de contest zullen zijn vanaf 10 uur in de winkel van Slide in Zoetermeer. Contest start om 12 uur.

De modeshows zullen door de contest heen lopen vandaar dat er 2 pauzes zitten in de contest, zodat ook iedereen een beetje bij kan komen en zijn of haar tricks nog eens goed kan oefenen..De modeshows zullen zijn om 13.20 uur en om 15.20 uur.
Tevens zal in de winkel van Slide de gehele colectie Heidi.com van zomer 2005 en winter 2005/2006 te zien zijn (en te koop uiteraart) Bij aankoop van een Heidi.com tee of sweater krijg je een supervette wallet kado!!!

DUS ZORG DAT JE ERBIJ BENT OP 8 OKTOBER 2005 IN ZOETERMEER

Meer info? check www.slide-zoetermeer.nl of www.boardstyle.nl
pi_31148173
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 16:25 schreef shilizous_88 het volgende:
Bij aankoop van een Heidi.com tee of sweater krijg je een supervette wallet kado!!!
Gewoon portomonee klinkt niet streetslangy genoeg?
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  maandag 3 oktober 2005 @ 16:37:44 #71
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31148240
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 16:35 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Wat denk je zelf?
pi_31148405
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 16:37 schreef XL het volgende:

[..]

Wat denk je zelf?
Doe mij maar zo'n supervette wallet kado!
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_31148464
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 16:35 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Nee, Portemonnee klinkt beter.
pi_31148630
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 16:51 schreef Thermo het volgende:

[..]

Nee, Portemonnee klinkt beter.
Los van dat, .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  maandag 3 oktober 2005 @ 18:52:50 #75
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31151776
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 16:47 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Doe mij maar zo'n supervette wallet kado!
Zie je nu wel.
pi_31152323
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 18:52 schreef XL het volgende:

[..]

Zie je nu wel.
Ook ik ben niet onbereikbaar voor marketinggelul
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  maandag 3 oktober 2005 @ 19:21:02 #77
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31152622
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 19:11 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Ook ik ben niet onbereikbaar voor marketinggelul
Ik ook niet.
Ik rijd Burton
pi_31152831
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 19:21 schreef XL het volgende:

[..]

Ik ook niet.
Ik rijd Burton
Dat weet ik, vandaar ook de ook .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  maandag 3 oktober 2005 @ 21:43:38 #79
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31157344
Waarom nou weer een world cup op zondag. Dan lig ik op me bed gaar te wezen van de dag ervoor
Anyway, die flatland is skateboarden geloof ik he. hmm ben ik niet zo'n fan van. Maar misschien ga ik wel ff kijken. Ik ken 1 van die gasten van Boardstyle en die heb ik al vet lang niet meer gesproken. En mij is altijd vertelt dat je vrienden in hoge plaatsen altijd te vriend moet houden

En natuurlijk die mega vette wallet die je krijgt bij aankoop van een sweater of shirt

Ik weet trouwens wel waarom ze wallet zeggen....
Ze stonden bij de drukkerij en toen was het zo van "ehm.... portemonnee he.... hoe schrijf je dat eigenlijk???"
"hey yo man! zet er gewoon wallet neer, das 10x makkelijker en veel chiller weet je"

[ Bericht 34% gewijzigd door Komakie op 03-10-2005 21:49:30 ]
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 00:11:19 #80
71115 Rnej
I walk the line
pi_31162602
over dat op techniek rijden enz...

ik rij ook op techniek, maar je kantenwissel is retesnel als je dus 130 weegt.. wat ik dus doe

dan is een plank niet gauw te breed.. met 90 kg kan ik me voorstellen dat je je er nog aan stoort maar daar heb ik dus geen last meer van
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 00:29:35 #81
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31163206
Ook jij hebt er last van dat je plank breder is.
Het is gewoon een feit dat je dan een minder snelle kantenwissel hebt. Dat heeft verder weinig met je gewicht te maken.
Stel je voor: Je hebt 2 boards met precies dezelfde eigenschappen. Alleen de een is breder dan de ander. Dan zal de smalste van de 2 nog altijd het snelste rijden.

Wat wel natuurlijk een voordeel is aan een breder board is het floaten in de puf. Maar op de piste en in het park is het nou eenmaal nadelig.

Of je je er aan stoort is wat anders. Ik heb er alleen een hekel aan als ik ergens in beperkt wordt met rijden. Of ik het verschil nou merk of niet. Het is soms ook iets tussen de oortjes.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 16:28:44 #82
71115 Rnej
I walk the line
pi_31178263
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 00:29 schreef Komakie het volgende:
Ook jij hebt er last van dat je plank breder is.
Het is gewoon een feit dat je dan een minder snelle kantenwissel hebt. Dat heeft verder weinig met je gewicht te maken.
Stel je voor: Je hebt 2 boards met precies dezelfde eigenschappen. Alleen de een is breder dan de ander. Dan zal de smalste van de 2 nog altijd het snelste rijden.

Wat wel natuurlijk een voordeel is aan een breder board is het floaten in de puf. Maar op de piste en in het park is het nou eenmaal nadelig.

Of je je er aan stoort is wat anders. Ik heb er alleen een hekel aan als ik ergens in beperkt wordt met rijden. Of ik het verschil nou merk of niet. Het is soms ook iets tussen de oortjes.
in verhouding staat er op mijn plank meer gewicht dan op een plank met een 1cm minder breedte

en je hebt wel een punt, ware het niet dat ik niet smaller kan rijden....

dus slomere kantenwissel merk ik echt niet
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 18:10:48 #83
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31180899
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 16:28 schreef Rnej het volgende:

[..]

in verhouding staat er op mijn plank meer gewicht dan op een plank met een 1cm minder breedte

en je hebt wel een punt, ware het niet dat ik niet smaller kan rijden....

dus slomere kantenwissel merk ik echt niet
That's what I said he
pi_31183376
Sorry dat ik de jongens van de slome kantenwissel even moet onderbreken maar ik zag deze Drake's bij de blauwe tomaat. op het eerste gezicht lijken het een soort van Flows maar de highback blijft overeind. Je heb alleen nog maar 1 strap ipv 2. Heel apart

dinsdag 4 oktober 2005 @ 19:41:05 #85
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31183593
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 19:34 schreef Kentaro het volgende:
Sorry dat ik de jongens van de slome kantenwissel even moet onderbreken maar ik zag deze Drake's bij de blauwe tomaat. op het eerste gezicht lijken het een soort van Flows maar de highback blijft overeind. Je heb alleen nog maar 1 strap ipv 2. Heel apart

[afbeelding]
Het zal wel net zo zwaar zijn als Flow
Rotzooi!
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 20:56:02 #86
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31185930
Vage bindingen idd
Ik vind ze er trouwens best strak uit zien. Ik snap alleen niet helemaal hoe het werkt. Ok hij zit met 1 strap vast, maar waar normaal je teenstrap zit, zit aan de ene kant wel een aansluiting maar aan de andere kant is hij los, maar er steekt wel wat uit.
Vaag
pi_31186138
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 20:56 schreef Komakie het volgende:
Vage bindingen idd
Ik vind ze er trouwens best strak uit zien. Ik snap alleen niet helemaal hoe het werkt. Ok hij zit met 1 strap vast, maar waar normaal je teenstrap zit, zit aan de ene kant wel een aansluiting maar aan de andere kant is hij los, maar er steekt wel wat uit.
Vaag
Dat touwtje ziet er vrij stevig uit, mss dat je dat touwtje met dat uitsteeksel aan kunt trekken, en dat aan de andere kant zeg maar de buckel van de strap zit om het aan de andere kant vast te maken. Beetje omslachtig, lijkt me zo.
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 21:09:16 #88
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31186313
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 21:02 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Dat touwtje ziet er vrij stevig uit, mss dat je dat touwtje met dat uitsteeksel aan kunt trekken, en dat aan de andere kant zeg maar de buckel van de strap zit om het aan de andere kant vast te maken. Beetje omslachtig, lijkt me zo.
Als je de strap losmaakt zit dat touwtje nog vast. Je kunt dan die sok naar voor kieperen, je voet ertussen wroeten en dan die sok loslaten en vervolgens vaststrappen. Innovatie is toch net even wat anders dan iets anders nabouwen. Als ik het zo zie is het niet gemakkelijker, niet sneller, niet lichter dan Flow en vind ik de constructie twijfelachtig in degelijkheid. Dan moet er wel een mega-marketingverhaal komen wil je dat nog rechtbreien.
pi_31186419
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 21:09 schreef XL het volgende:

[..]

Als je de strap losmaakt zit dat touwtje nog vast. Je kunt dan die sok naar voor kieperen, je voet ertussen wroeten en dan die sok loslaten en vervolgens vaststrappen. Innovatie is toch net even wat anders dan iets anders nabouwen. Als ik het zo zie is het niet gemakkelijker, niet sneller, niet lichter dan Flow en vind ik de constructie twijfelachtig in degelijkheid. Dan moet er wel een mega-marketingverhaal komen wil je dat nog rechtbreien.
Breekt je touwtje, kun je je binding wegflikkeren, .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 21:15:26 #90
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31186503
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 21:12 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Breekt je touwtje, kun je je binding wegflikkeren, .
Misschien is het wel elastisch

Als de binding open is staat er waarschijnlijk weinig/geen spanning op.
pi_31186559
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 21:15 schreef XL het volgende:

[..]

Misschien is het wel elastisch

Als de binding open is staat er waarschijnlijk weinig/geen spanning op.
Als het elastisch is, wat is dan uberhaupt het nut van het touwtje?

Of board jij graag ook alleen maar met je grootste strap vast?

Ohnee, Flow .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 21:25:14 #92
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31186775
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 21:17 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Als het elastisch is, wat is dan uberhaupt het nut van het touwtje?

Of board jij graag ook alleen maar met je grootste strap vast?

Ohnee, Flow .
Als het een touwtje is, misschien inderdaad logischer....

Kan dan 'de ketting' eraf? Als het touwtje loskomt van het wieltje waar het omheen gaat?
Daarnaast doet het touwtje sterk afbreuk aan het instapcomfort.
pi_31187068
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 21:25 schreef XL het volgende:

[..]

Als het een touwtje is, misschien inderdaad logischer....

Kan dan 'de ketting' eraf? Als het touwtje loskomt van het wieltje waar het omheen gaat?
Daarnaast doet het touwtje sterk afbreuk aan het instapcomfort.
Volgens mij zijn we het er over eens. Het is een kutproduct.
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 21:41:22 #94
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31187278
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 21:34 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Volgens mij zijn we het er over eens. Het is een kutproduct.
Het mooiste van alles, dat hebben we even bepaald zonder ook maar iets over die flutbinding op te zoeken. Gewoon op basis van onterechte aannames en onterechte vooroordelen. Al helemaal niet door de Drake site te bezoeken, zelfs de BlueTomato site niet bekeken.... Gewoon op basis van een foto en dan nog gewoon gelijk hebben ook. Mooi he....
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 21:45:14 #95
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31187395
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 21:09 schreef XL het volgende:

[..]

Niet lichter is weinig over te zeggen denk ik. Of heb je meer gegevens dan dat plaatje? Sneller en gemakkelijker lijkt mij ook niet nee. En de constructie heb ik ook een beetje mijn vraagtekens bij.

Misschien dat het in het eggie wel beter eruit ziet of dat wij de constructie niet goed vinden maar ik trek toch de conclusie:
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 21:34 schreef -Mzraki- het volgende:
Het is een kutproduct.
Drake
pi_31187400
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 21:41 schreef XL het volgende:

[..]

Het mooiste van alles, dat hebben we even bepaald zonder ook maar iets over die flutbinding op te zoeken. Gewoon op basis van onterechte aannames en onterechte vooroordelen. Al helemaal niet door de Drake site te bezoeken, zelfs de BlueTomato site niet bekeken.... Gewoon op basis van een foto en dan nog gewoon gelijk hebben ook. Mooi he....
Inderdaad, zijn wij even analytisch bezig. Waarschijnlijk nog overpriced troep ook.
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 21:47:38 #97
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31187461
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 21:45 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Inderdaad, zijn wij even analytisch bezig. Waarschijnlijk nog overpriced troep ook.
Ik wed dat je er geen Wallet bij krijgt inderdaad!
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 21:48:19 #98
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31187489
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 21:47 schreef XL het volgende:

[..]

Ik wed dat je er geen Wallet bijkrijgt inderdaad!
Ok nou is het bij mij definitief afgedaan.
Bindingen waar je geen wallet bij krijgt
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 22:31:27 #99
71115 Rnej
I walk the line
pi_31188800
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 21:48 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ok nou is het bij mij definitief afgedaan.
Bindingen waar je geen wallet bij krijgt
idd, kga mijn cartels terugbrengen.. ookal kreeg ik 10% korting
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 23:11:53 #100
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_31190202
Hee, waar kreeg jij 10% korting?

en belangrijker, kan ik die ook krijgen..

Maargoed, kga (weer..) zuipen, mzzls!
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 23:22:03 #101
71115 Rnej
I walk the line
pi_31190570
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 23:11 schreef NoComment het volgende:

heb bij SW gewerkt (uitgifte) ... kreeg geen zomercontract...

ik naar verkoopdude: " ja dude, ik heb hier al zoveel geld neergelegd... en ik ga hier volgende winter toch weer werken.. maar ik wil NU cartels... en ik ben een arme student"

"nja ik kan er 200 van maken ipv 220, maar dat ist dan ook"

"pak maar in "

(normaal krijg je 15% korting als personeel daaro, maar ach )
  woensdag 5 oktober 2005 @ 00:16:54 #102
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31192374
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 23:11 schreef NoComment het volgende:

zuipen op dinsdag..... Was ik nog maar student
  woensdag 5 oktober 2005 @ 00:55:37 #103
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_31193436
hmm mja, zuipen ging niet door...

Ben sinds kort gaan roeien, de veel gasten van de vereniging komen in een bepaald cafe, maar er was niemand Dus zit ik maar achter de computer met m'n Tripel
  woensdag 5 oktober 2005 @ 08:31:15 #104
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31196330
Ik vind dat als je stoer aankondigt dat je gaat zuipen....
Dat je dan ook een midden-in-de-nacht-post moet plaatsen tussen 3:00 en 6:00 met eventueel vervolgens een goedemorgen-post. Maar bluffen dat je gaat zuipen en dan om 0:55 je bed in duiken is studentonwaardig.
  woensdag 5 oktober 2005 @ 09:07:32 #105
71115 Rnej
I walk the line
pi_31196822
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 08:31 schreef XL het volgende:
Ik vind dat als je stoer aankondigt dat je gaat zuipen....
Dat je dan ook een midden-in-de-nacht-post moet plaatsen tussen 3:00 en 6:00 met eventueel vervolgens een goedemorgen-post. Maar bluffen dat je gaat zuipen en dan om 0:55 je bed in duiken is studentonwaardig.
idd

je moet op z'n minst nu in je eentje lam worden, weer naar buiten gaan, en opgepakt worden wegens baldadigheid ofzo

woensdag 5 oktober 2005 @ 10:56:36 #106
72282 360sjors
King of the Hill
pi_31198729
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 08:31 schreef XL het volgende:
n om 0:55 je bed in duiken
Je hebt niet goed gelezen, hij zat achter de computer te zuipen
  woensdag 5 oktober 2005 @ 11:34:02 #107
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31199559
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 10:56 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Je hebt niet goed gelezen, hij zat achter de computer te zuipen
Wat men in spreektaal bedoelt met een dergelijke post is: Ik zat achter mijn computer te zuipen, maar mijn bier is op. Tell Sell heb ik al gezien, op msn heeft iedereen me geblockt dus ik zal maar gaan slapen.
  woensdag 5 oktober 2005 @ 13:37:53 #108
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31202828
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 11:34 schreef XL het volgende:

[..]

Wat men in spreektaal bedoelt met een dergelijke post is: Ik zat achter mijn computer te zuipen, maar mijn bier is op. Tell Sell heb ik al gezien, op msn heeft iedereen me geblockt dus ik zal maar gaan slapen.
  woensdag 5 oktober 2005 @ 13:59:53 #109
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_31203543
Neee, nee, de tripel was op het moment van posten nog maar net geopend

goedemorgen trouwnes...
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 11:34 schreef XL het volgende:

[..]

Eeeeh NOT Tot half 3 zitten chatten met Campfens (Sommige True Lifers weten wel wie ik bedoel)
pi_31204813
Ik mag hopen dat het niet de leraar is.
  woensdag 5 oktober 2005 @ 14:47:31 #111
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31204844
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 14:46 schreef Thermo het volgende:
Ik mag hopen dat het niet de leraar is.
de zoon van....
pi_31205630
Mack Dawg Productions
From with love DVD
49,95 Euro

Eigenlijk belachelijk. Die prijs.
  woensdag 5 oktober 2005 @ 15:18:39 #113
64862 Maruku
'Batoussai' Maruku
pi_31205684
mjah, snowboardflicks kosten altijd belachelijk veel eigenlijk. snap ik nooit zo goed. Om eerlijk te zijn down ik dus alles maar... ik bedoel, tis niet alsof de snowboardindustrie niet genoeg geld krijgt, toch?
weet je wat trouwens echt een belachelijke prijs is? Een rossignol sultan 02/03 voor 300e... prijzen bij jonker in zwolle...
  woensdag 5 oktober 2005 @ 15:25:36 #114
71115 Rnej
I walk the line
pi_31205873
http://www.dcshoes.com/home.asp?category=§ion=map

die ga ik dus wel kopen

120 paginas boek en een dvd

heerlijk
pi_31206566
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 15:18 schreef Maruku het volgende:
mjah, snowboardflicks kosten altijd belachelijk veel eigenlijk. snap ik nooit zo goed. Om eerlijk te zijn down ik dus alles maar... ik bedoel, tis niet alsof de snowboardindustrie niet genoeg geld krijgt, toch?
weet je wat trouwens echt een belachelijke prijs is? Een rossignol sultan 02/03 voor 300e... prijzen bij jonker in zwolle...
Kijk, 30 euro etc snap ik wel,het is een film waar echt wel enorm veel geld in gaat zitten ook al zijn ze zwaar gesponsort.
Maar komop, omdat mag dawn zo bekend is geworden kunnen ze nu 50 euro vragen?

Nee....
  woensdag 5 oktober 2005 @ 15:55:47 #116
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31206700
Hey ik heb trouwens net een paar reviews zitten lezen van Bataleon boards. Zijn best positieve reacties en ook een paar boarders die ik ken en die dingen getest hebben en daarna 1 hebben aangeschaft. Gaat eigenlijk over het algemeen over The Enemy. Schijnt een goeie freerider te zijn.

ik kan waarschijnlijk wel wat testen bij de Cellblock in Utrecht. Ik wil misschien The Hero wel proberen. ben wel benieuwd naar dat nieuwe systeem.
ik ga morgen even langs om gewoon te checken hoe het eruit ziet. Dat is allereerst het belangrijkste

btw heeft iemand al eens op zo'n board gereden?
  woensdag 5 oktober 2005 @ 15:59:13 #117
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31206772
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 15:55 schreef Komakie het volgende:
Hey ik heb trouwens net een paar reviews zitten lezen van Bataleon boards. Zijn best positieve reacties en ook een paar boarders die ik ken en die dingen getest hebben en daarna 1 hebben aangeschaft. Gaat eigenlijk over het algemeen over The Enemy. Schijnt een goeie freerider te zijn.

ik kan waarschijnlijk wel wat testen bij de Cellblock in Utrecht. Ik wil misschien The Hero wel proberen. ben wel benieuwd naar dat nieuwe systeem.
ik ga morgen even langs om gewoon te checken hoe het eruit ziet. Dat is allereerst het belangrijkste

btw heeft iemand al eens op zo'n board gereden?
Je moet de prints van vorig jaar hebben:

Enemy

Hero
pi_31206781
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 15:25 schreef Rnej het volgende:
http://www.dcshoes.com/home.asp?category=§ion=map

die ga ik dus wel kopen

120 paginas boek en een dvd

heerlijk
die vind ik ook wel vet moet ik toegeven....
  woensdag 5 oktober 2005 @ 16:08:51 #119
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31206970
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 15:59 schreef XL het volgende:

[..]

Je moet de prints van vorig jaar hebben:

Enemy
[afbeelding]

Hero
[afbeelding]
Ach ik vind die van dit jaar ook wel vet:

Hero

Enemy kan ik niet vinden maar die vond ik ook wel vet.

wel vaag dat het allemaal zo wit en licht is enzo
Zou vaag staan bij me witte cartels
  woensdag 5 oktober 2005 @ 16:12:21 #120
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31207052
onderkant van dit jaar is trouwens wel vetter
  woensdag 5 oktober 2005 @ 16:16:08 #121
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31207150
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 16:12 schreef Komakie het volgende:
onderkant van dit jaar is trouwens wel vetter
pi_31207505
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 16:16 schreef XL het volgende:

[..]

[afbeelding]
Niet mis, .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  woensdag 5 oktober 2005 @ 16:36:10 #123
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31207673
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 16:29 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Niet mis, .
Ik heb gehoord dat als je goed kunt afdingen ze er een wallet bij kado doen.
pi_31207756
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 16:36 schreef XL het volgende:

[..]

Staat daar dan wel 'Enemy' op?
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_31208123
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 16:36 schreef XL het volgende:

[..]

je krijgt alleen een wallet bij patta's
  woensdag 5 oktober 2005 @ 17:38:57 #126
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31209574
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 16:52 schreef Kentaro het volgende:

[..]

je krijgt alleen een wallet bij patta's
Ik wist dat het iets met wallets was.
  woensdag 5 oktober 2005 @ 20:48:06 #127
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31215031
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 16:16 schreef XL het volgende:

[..]

[afbeelding]
Das wel de vetste opdruk
  woensdag 5 oktober 2005 @ 20:53:45 #128
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31215220
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 20:48 schreef Komakie het volgende:

[..]

Das wel de vetste opdruk
De hero van vorig jaar vind ik toch echt leuker. Met helm goggle en bijbehorende arrogante look lekker instappen als vierde man bij het Nederlandse gezinnetje met kind uit de brugklas. Dan als je zit even de sneeuw van je print kloppen en kijken of de kleuter in kwestie in het Nederlands tegen papa en mama durft te zeggen dat er iemand opstaat die iemand probeert te vermoorden.

Tuurlijk, de enemy van dit jaar is een mooie print. Maar de print van vorig jaar is echt spraakmakend. Daar kunnen geen flitsende patta's tegenop, zelfs niet als ze matchen met je wallet.
pi_31219200
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 20:53 schreef XL het volgende:

[..]

De hero van vorig jaar vind ik toch echt leuker. Met helm goggle en bijbehorende arrogante look lekker instappen als vierde man bij het Nederlandse gezinnetje met kind uit de brugklas. Dan als je zit even de sneeuw van je print kloppen en kijken of de kleuter in kwestie in het Nederlands tegen papa en mama durft te zeggen dat er iemand opstaat die iemand probeert te vermoorden.

Tuurlijk, de enemy van dit jaar is een mooie print. Maar de print van vorig jaar is echt spraakmakend. Daar kunnen geen flitsende patta's tegenop, zelfs niet als ze matchen met je wallet.
Draag jij eigenlijk normaliter ook een ooglapje? Lijkt me echt iets voor jou, als ik dat zo lees.
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  woensdag 5 oktober 2005 @ 22:48:47 #130
71115 Rnej
I walk the line
pi_31219303
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 22:46 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Draag jij eigenlijk normaliter ook een ooglapje? Lijkt me echt iets voor jou, als ik dat zo lees.
lol, idd!

ik had trouwens elke keer in de lift dat de mensen me zo aankeken van: " waarom heb jij in godsnaam zulke ziek harde herrie op je oren"

ja wat.. ik ben aan t freestylen
pi_31219717
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 22:48 schreef Rnej het volgende:

[..]

lol, idd!

ik had trouwens elke keer in de lift dat de mensen me zo aankeken van: " waarom heb jij in godsnaam zulke ziek harde herrie op je oren"

Standaard DAC te hard op in de gondel, professioneel chillen he.
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  woensdag 5 oktober 2005 @ 23:01:12 #132
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31219799
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 20:53 schreef XL het volgende:

[..]

hahaha klinkt op zich heel leuk.... maar het is toch wat moeizamer als leraar.
Aan de andere kant... heb je ook niet de kans dat je van die vervelende kindergroepjes krijgt

Ik vind deze ook wel spraakmakend trouwens. Misschien niet zo uitgesproken maar wel apart
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 22:48 schreef Rnej het volgende:

[..]

lol, idd!

Wat heb je op staan?
Ik heb wel eens van die dagen dat ik naar heavy metal of hardcore (punk) aan het luisteren ben tijdens het rijden hahaha. Als ie dan te hard staat zie je mensen ook wel eens heel raar of geirriteerd staan kijken
  donderdag 6 oktober 2005 @ 08:30:58 #133
71115 Rnej
I walk the line
pi_31222130
vanalles... sowieso de sountracks van afterlame en afterbang enzo (:P) en ook redelijk wat metallica, therapy? (<-- heerlijk om op te boeken), jimmy eat world

vanalles wat eigenlijk.. .maargoed... keb dan ook de red hifi audio helm
pi_31222205
Wie heeft die helm niet tegenwoordig.

donderdag 6 oktober 2005 @ 09:20:44 #135
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31222765
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 22:46 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Ik draag voor beide ogen zo'n lapje.
pi_31222946
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 09:20 schreef XL het volgende:

[..]

Logisch, anders zie je die foeilelijke flow bindingen te veel.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 11:05:05 #137
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31224841
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 08:30 schreef Rnej het volgende:
vanalles... sowieso de sountracks van afterlame en afterbang enzo (:P) en ook redelijk wat metallica, therapy? (<-- heerlijk om op te boeken), jimmy eat world

vanalles wat eigenlijk.. .maargoed... keb dan ook de red hifi audio helm
Metallica heb ik niet zo veel. Paar nummers.
Therapy? luister ik ook regelmatig. Jimmy eat world bijna niet.

Je moet eens Red Tape proberen. Of bepaalde nummers van Rise Against. Of Story of the Year.
Rancid wil ook nog wel eens werken (voor Out of Control)
Ministry, Mudvayne, etc
Sowieso de soundtrack van Need for Speed Underground werkt best ok
  donderdag 6 oktober 2005 @ 11:17:10 #138
72282 360sjors
King of the Hill
pi_31225103
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 09:20 schreef XL het volgende:

[..]

Ik heb begrepen dat je vanmiddag hier langs komt om je Burton te showen, heb je enig idee hoe laat? Ik ben vermoedelijk vanaf een uur of 5 in da house (scheur nu ff naar Utrecht). Mocht je al eerder weg zijn, dan mag je hem ook wel achterlaten
  donderdag 6 oktober 2005 @ 11:20:28 #139
72282 360sjors
King of the Hill
pi_31225173
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 11:05 schreef Komakie het volgende:

[..]

Metallica heb ik niet zo veel. Paar nummers.
Therapy? luister ik ook regelmatig. Jimmy eat world bijna niet.

Je moet eens Red Tape proberen. Of bepaalde nummers van Rise Against. Of Story of the Year.
Rancid wil ook nog wel eens werken (voor Out of Control)
Ministry, Mudvayne, etc
Sowieso de soundtrack van Need for Speed Underground werkt best ok
Ik luister het liefst k3 tijdens hardcore backcountry tochten, voor het park (10 meter kickers en groter) prefereer ik Ali B.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 11:36:15 #140
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31225574
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 11:20 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Ik luister het liefst k3 tijdens hardcore backcountry tochten, voor het park (10 meter kickers en groter) prefereer ik Ali B.
Volgens mij probeer jij hier de boel belachelijk te maken.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 11:39:32 #141
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31225655
Al is Ali B natuurlijk wel rake shit.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 12:42:59 #142
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31227251
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 11:39 schreef XL het volgende:
Al is Ali B natuurlijk wel rake shit.
ik zeg van.... die meuk komt er bij mij niet in
  donderdag 6 oktober 2005 @ 12:50:42 #143
64862 Maruku
'Batoussai' Maruku
pi_31227437
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 12:42 schreef Komakie het volgende:

[..]

ik zeg van.... die meuk komt er bij mij niet in
wat?! ali b. is tantu spang... die kill maakt echt te ille pokoes...

anyways... moet ook maar eens aan de muziek tijdens het boarden... Ik moet echt nog teveel kopen. Ik kwam er gister achter dat Burton ook een cameratas heeft. Dat betekent dat mijn verlanglijst echt te lang wordt... naja, een helm staat sowieso op 1 eigenlijk
pi_31228341
... ik ben een klein geel visje in een zee van blauw, SOS, ik mis je ...
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
  donderdag 6 oktober 2005 @ 13:34:33 #145
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31228570
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 12:50 schreef Maruku het volgende:

[..]

wat?! ali b. is tantu spang... die kill maakt echt te ille pokoes...
say what
  donderdag 6 oktober 2005 @ 13:50:56 #146
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_31229005
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 13:24 schreef beerke het volgende:
... ik ben een klein geel visje in een zee van blauw, SOS, ik mis je ...
Zoals wij dat in Haarlem noemen: Koning

Gister inauguratie bij die roeivereniging gehad, god wat ben ik BRAK..
  donderdag 6 oktober 2005 @ 16:30:47 #147
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31233229
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 13:50 schreef NoComment het volgende:

[..]

Zoals wij dat in Haarlem noemen: Koning

Gister inauguratie bij die roeivereniging gehad, god wat ben ik BRAK..
niet alleen in Haarlem hoor.
In Utrecht is het ook een regelmatig gebruikte term

maar ik prefereer toch "vette shit" en "gruuuweelliiiijjjjkkkk"
  donderdag 6 oktober 2005 @ 17:20:39 #148
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_31234248
Ik ken em nog niet lang eigenlijk, sinds een maand ofzo.. Vind het wel een leuke manier van uitdrukken, ' 'Snowboarden is echt Koning'

Owja, binnenkort Cartels halen denk ik... maar dat zeg ik ook allang Owja en een helmpie om m'n arme hoofdje te beschermen...
  donderdag 6 oktober 2005 @ 17:30:53 #149
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31234489
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 17:20 schreef NoComment het volgende:
Ik ken em nog niet lang eigenlijk, sinds een maand ofzo.. Vind het wel een leuke manier van uitdrukken, ' 'Snowboarden is echt Koning'
Ik vind hem nogal Ralph Lauren.... niet mijn ding.
pi_31236455
Ik ga zondag 16 oktober een dagje naar Landgraaf. De stenen schijnen opgeruimt te zijn en alle pistes en het funpark liggen er weer mooi bij. Dus als er nog mensen zijn die zin hebben in een dagje boarden, 16 oktober snowboardminimeet
  donderdag 6 oktober 2005 @ 20:06:54 #151
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31238362
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 18:55 schreef Kentaro het volgende:
Ik ga zondag 16 oktober een dagje naar Landgraaf. De stenen schijnen opgeruimt te zijn en alle pistes en het funpark liggen er weer mooi bij. Dus als er nog mensen zijn die zin hebben in een dagje boarden, 16 oktober snowboardminimeet
Ik ga de 30ste
pi_31242651
net een beetje aan het lezen op een blog, kom ik opeens dit tegen:

[ Bericht 32% gewijzigd door -Mzraki- op 06-10-2005 22:33:13 ]
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  donderdag 6 oktober 2005 @ 22:32:12 #153
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31243010
Nou ik ben net ff langs geweest bij de winkel
Ze hadden het volgende te vertellen over mijn snowboard "problemen"

Nadat ik ze vertelt had dat ik een Nemesis gereden heb, topboard maar wel erg freeride. Triumph gereden en die hou ik erbij voor poeder enzo maar wil toch ietsje meer freestyle.

Ze vonden de Baron ES te zwaar voor me. Dat board was gewoon voor mensen die nog zwaarder zijn dan ik. Daarnaast zit de ES helemaal niet zo ver van de Triumph af. Hij is alleen niet tapered en de Triumph wel. Verder is hij vrij stijf en erg freeride gericht.
De Baron is nog ietsje meer freestyle gericht en die vonden ze dan beter bij me passen. Zit gewoon wat meer verschil tussen de Baron en de Triumph dan tussen de Baron ES en de Triumph. En ze zeiden dat als je een 2de board koopt je beter wel een board kan kopen dat ook anders is dan je andere board. En daar ben ik het ook wel mee eens. ;

ik heb ook nog ff over die Bataleon lopen praten. Ik zit volgens hun een beetje tussen de Hero en de Enemy in.
Ze hadden ook nog een Ride Decade in gedachten. Zou heerlijk boardje zijn. Maar ik lees er op internet hele verschillende reviews erover. Ik lees regelmatig dat het niet een gevorderde board is. Dus ik ben daar niet zo zeker over en dat is zeker een probleem.
K2 was even geen optie...

Daar komt wel bij dat ik eerlijk gezegd gewoon het liefste een board wil wat ze bij de hot zone shop in oostenrijk ook verkopen. Op die manier heb ik een mogelijkheid dat als er iets mis is met me spullen zij het kunnen opsturen oid.
En laten ze nou geen Ride of K2 hebben. Dus dat is ook nog een nadeel.
Daarnaast is een Bataleon een tikje anders te waxen dus als je dat door een machine laat doen, moet deze anders worden afgesteld en dan hebben we dat probleem weer.

Qua uiterlijk is die Baron ES trouwens wel erg vet hoor
Maar ja, als hij niet is wat ik zoek dan schiet het ook niet op. Ik denk nu dat ik maar eens de Baron moet gaan testen....
  donderdag 6 oktober 2005 @ 23:55:16 #154
72282 360sjors
King of the Hill
pi_31245506
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 22:32 schreef Komakie het volgende:

Qua uiterlijk is die Baron ES trouwens wel erg vet hoor
Maar ja, als hij niet is wat ik zoek dan schiet het ook niet op. Ik denk nu dat ik maar eens de Baron moet gaan testen....
Dus een Custom in plaats van een Custom X
pi_31246316
Nice ass btw

Blauwe tomaat:

Hello Christoph!

Thank you for your order.

We shipped out your order on the 6.10.05 with UPS.

Hete zones :

Your order from the hot zone online snowboard shop has been sent by DPD.

Showtime
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 08:58:47 #156
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31246556
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 23:55 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Dus een Custom in plaats van een Custom X
Nee het schijnt dus dat de Baron wel erg op de Custom lijkt (dus een brede custom) maar dat dat bij de Baron ES en de Custom X dus niet het geval is en dat het een best wel ander board is...
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 08:39 schreef Thermo het volgende:
Nice ass btw

Blauwe tomaat:

Hello Christoph!

Thank you for your order.

We shipped out your order on the 6.10.05 with UPS.

Hete zones :

Your order from the hot zone online snowboard shop has been sent by DPD.

Showtime
Hey kun je bij de Hot Zone niet ff mijn naam noemen. Dan hoef ik van de winter weer wat minder me best te doen om leerlingen naar die shop te krijgen om toch me korting te krijgen
pi_31246660
IK dacht dat burton juist de Baron ES als een Costum X voorstelde, en de baron zelf compleet anders was dan een Costum? ( De baron is gewoon een zwaar stuurijzer. )

Btw, had dat gezegd dat had ik het @ bestel comments gezet......
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 10:19:51 #158
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31247922
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 09:07 schreef Thermo het volgende:
IK dacht dat burton juist de Baron ES als een Costum X voorstelde, en de baron zelf compleet anders was dan een Costum? ( De baron is gewoon een zwaar stuurijzer. )

Btw, had dat gezegd dat had ik het @ bestel comments gezet......
ach maakt niet uit.
Kom er in de winter vaak zat

Maar als iemand nog wat bij The Hot Zone gaat bestellen.... Zou vet zijn

Ik moet nog maar ff een paar reviews gaan lezen en ik moet toch maar gaan testen.
Ik denk dat de Baron en de Baron ES maar mijn 2 opties worden aangezien ik daar het beste idee bij heb....
pi_31247986
Ik zou er toch eerst eens op gaan rijden,
Baron van 2 jaar geleden ( of vorig jaar.. weethet al niet meer ) Vond ik echt TE traag.

Ik weeg dan ook maar 70kg op maatje 46... het kan trouwens goed dat hij minder breed geworden is, dat zou ook wel schelen, ik zie nu dat hij mid-wide is, en kan me herinneren dat ze hem makkelijk tot 27 hadden ipv 26.

Eigenlijk moet het ook gewoon makkelijker gemaakt worden om alles te testen.

Nu heb je overal wel testdagen etc, maar dat is veel te druk.
Dan heb je nog eens het probleem dat de vetste shops niet aan een baan zitten, dus je moeilijk even kan testen. En de shops die aan banen zitten hebben niet alle merken + boards waar je interesse heb...

Burton centrum @ oostenrijk en vergelijkbare centrums zijn echt het walhalla voor ons als je moeilijk kan kiezen. Gewoon alles op voorraad hebben en alles mogen testen, wanneer dan ook.
maargoed.
pi_31248764
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 10:19 schreef Komakie het volgende:

[..]

ach maakt niet uit.
Kom er in de winter vaak zat

Maar als iemand nog wat bij The Hot Zone gaat bestellen.... Zou vet zijn

Ik moet nog maar ff een paar reviews gaan lezen en ik moet toch maar gaan testen.
Ik denk dat de Baron en de Baron ES maar mijn 2 opties worden aangezien ik daar het beste idee bij heb....
Ik heb zo mijn twijfels bij het verhaal wat je in de winkel hebt gehoord. Ik geloof wel dat een ES meer freeride gericht is dan een gewone Baron. Hij is immers wat stijver en als je freestyle defineerd als rails en jibben dan klopt het dat een wat stijvere plank daar wat in het nadeel is. Als je het hebt over kickers en halfpipe, wat ook freestyle is, dan is een stijvere plank weer in het voordeel.

Maar dat een Baron ES niet vergelijkbaar is met een Custom X en dat deze voor jou te zwaar zou zijn dat geloof ik niet. De meeste boardverkopers nemen de verhalen van hun klanten met een korreltje zout omdat dat in de winkel de meeste mensen hun skills wat overdrijven en daarom adviseren ze altijd wat eenvoudigere boards. Ik weet zeker als ik naar een shop ga dat ik met mijn 72 kilo echt geen Custom X van 164 geadviseerd krijg. De X en de ES zijn qua tech identiek behalve dat de Custom X een positive core profile heeft en de ES een even core profilel. Ik weet zeker dat als je beide planken probeert dat je 100% voor de ES zal gaan. Je haalt er (als je het erin kan stoppen) veel meer uit dan uit een gewone Baron. Daar ben je al uitgegroeit als je de winkel uitloopt.
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 13:57:21 #161
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_31253059
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 22:22 schreef -Mzraki- het volgende:
net een beetje aan het lezen op een blog, kom ik opeens dit tegen:
[afbeelding]
Dit vind ik een goede om in de volgende OP mee te nemen!
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 14:39:50 #162
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31254247
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 10:58 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Ik heb zo mijn twijfels bij het verhaal wat je in de winkel hebt gehoord. Ik geloof wel dat een ES meer freeride gericht is dan een gewone Baron. Hij is immers wat stijver en als je freestyle defineerd als rails en jibben dan klopt het dat een wat stijvere plank daar wat in het nadeel is. Als je het hebt over kickers en halfpipe, wat ook freestyle is, dan is een stijvere plank weer in het voordeel.

Maar dat een Baron ES niet vergelijkbaar is met een Custom X en dat deze voor jou te zwaar zou zijn dat geloof ik niet. De meeste boardverkopers nemen de verhalen van hun klanten met een korreltje zout omdat dat in de winkel de meeste mensen hun skills wat overdrijven en daarom adviseren ze altijd wat eenvoudigere boards. Ik weet zeker als ik naar een shop ga dat ik met mijn 72 kilo echt geen Custom X van 164 geadviseerd krijg. De X en de ES zijn qua tech identiek behalve dat de Custom X een positive core profile heeft en de ES een even core profilel. Ik weet zeker dat als je beide planken probeert dat je 100% voor de ES zal gaan. Je haalt er (als je het erin kan stoppen) veel meer uit dan uit een gewone Baron. Daar ben je al uitgegroeit als je de winkel uitloopt.
Het is wel grappig want ik heb mijn probleempje ook gepost op ultimate snowboarding en daar krijg ik dus ongeveer dezelfde reacties.
Maar ze weten bij de winkel wel redelijk hoe ik rij dus dat zou toch geen probleem moeten zijn lijkt me. Maar goed, zij vonden gewoon de Baron ES niet echt een geweldig board.

Ze zeiden ook dat de Custom en de Custom X echt vergelijkbaar anders waren. Dan zou je gewoon voor de X moeten gaan als je hem aan kunt. Maar de Baron ES zou gewoon een ander board zijn dan de Baron.

Nouja, ik ga iig de ES nog ff testen bij snowworld. Duijvestein heeft hem liggen en zou ik hem kunnen testen. Alleen wat dus kut is, is dat je 25 euro moet betalen om dat ding te testen en als je hem koopt, krijg je dat geld pas weer terug.
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 13:57 schreef NoComment het volgende:

[..]

Dit vind ik een goede om in de volgende OP mee te nemen!
Ik ben voor
pi_31254306
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 14:39 schreef Komakie het volgende:

[..]

Het is wel grappig want ik heb mijn probleempje ook gepost op ultimate snowboarding en daar krijg ik dus ongeveer dezelfde reacties.
Maar ze weten bij de winkel wel redelijk hoe ik rij dus dat zou toch geen probleem moeten zijn lijkt me. Maar goed, zij vonden gewoon de Baron ES niet echt een geweldig board.

Ze zeiden ook dat de Custom en de Custom X echt vergelijkbaar anders waren. Dan zou je gewoon voor de X moeten gaan als je hem aan kunt. Maar de Baron ES zou gewoon een ander board zijn dan de Baron.
Waar ben je geweest?
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 14:53:05 #164
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31254616
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 14:41 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Waar ben je geweest?
Cellblock in Utrecht.
Meestal kun je wel aardig met ze over snowboarden praten, maar hiermee ben ik toch een beetje de kluts kwijt met ze...
pi_31254694
Ik denk dat ze @ cellblock even de kluts kwijt zijn

Niet voor niks zoveel users die het bevestigen, de Baron ES is te relateren aan de Costum X, maar de normale Baron helemaal niet.

Sterker nog, hoe moeilijk is het te lezen @ burton.com :
quote:
Sacrifice nothing.

From park sessions to groomers to hidden stashes, the Baron ES™, inspired by the Custom X™, is the most advanced wide board ever.
?
pi_31255435
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 14:53 schreef Komakie het volgende:

[..]

Cellblock in Utrecht.
Meestal kun je wel aardig met ze over snowboarden praten, maar hiermee ben ik toch een beetje de kluts kwijt met ze...
Gewoon testen bij Duvesteijn. En als je bij Duvesteijn in Zoetermeer bent moet je even kijken of Bjorn op de snowboardafdeling is. Die gast weet echt alles van alle boards, dat is echt niet normaal, hij test ook de hele collectie zelf voor het in de winkel komt.
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 15:28:34 #167
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31255635
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 14:56 schreef Thermo het volgende:
Ik denk dat ze @ cellblock even de kluts kwijt zijn

Niet voor niks zoveel users die het bevestigen, de Baron ES is te relateren aan de Costum X, maar de normale Baron helemaal niet.

Sterker nog, hoe moeilijk is het te lezen @ burton.com :
[..]

?
Mja maar wat de fabrikant schrijft heb ik niet zo'n grote boodschap aan. Ik neem liever iets aan van iemand die het board zelf getest heeft. Maar goed, Er zijn idd erg veel mensen die het anders zien...
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 15:22 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Gewoon testen bij Duvesteijn. En als je bij Duvesteijn in Zoetermeer bent moet je even kijken of Bjorn op de snowboardafdeling is. Die gast weet echt alles van alle boards, dat is echt niet normaal, hij test ook de hele collectie zelf voor het in de winkel komt.
hmmm ga ik in me vakantie ook nog wel doen. Met die Bjorn heb ik mailcontact gehad dus dat gaat wel goedkomen denk ik. Ik moest hem alleen ff bellen om een afspraak te maken
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 15:29:15 #168
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31255659
Vond die Baron ES er trouwens ook wel oppergeil uit zien
Die button die er op de bovenkant in het midden is gemonteerd enzo. Ziet er best lijp uit
pi_31257593
Die verkoper van Cellblock heeft zelf de Baron ES uitgebreid getest? Lijkt me een niet onbelangrijk aspect in het geheel. En dan nog is het zijn eigen visie op die plank. Je zult het zelf mee moeten rijden voordat je er zelf een goed oordeel over kunt vellen.
Maar wat een bullsh*t zeg. ¤ 25,- voor het testen van een board waar je absoluut in geïnteresseerd bent. Ik snap dat ze willen voorkomen dat iedereen de vette boards komen "testen". Maar om dan ¤ 25 te gaan vragen...
Overigens ziet die Baron ES er absoluut übergeil uit hoor. Ik heb daar twee weken terug mezelf aan staan vergapen bij Duijvestein. Dat is echt de "rake shit".
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 18:25:55 #170
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31261102
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 16:37 schreef beerke het volgende:
Die verkoper van Cellblock heeft zelf de Baron ES uitgebreid getest? Lijkt me een niet onbelangrijk aspect in het geheel. En dan nog is het zijn eigen visie op die plank. Je zult het zelf mee moeten rijden voordat je er zelf een goed oordeel over kunt vellen.
Maar wat een bullsh*t zeg. ¤ 25,- voor het testen van een board waar je absoluut in geïnteresseerd bent. Ik snap dat ze willen voorkomen dat iedereen de vette boards komen "testen". Maar om dan ¤ 25 te gaan vragen...
Overigens ziet die Baron ES er absoluut übergeil uit hoor. Ik heb daar twee weken terug mezelf aan staan vergapen bij Duijvestein. Dat is echt de "rake shit".
Mja dat vond ik ook wel toen ik hem gisteren zag

idd een beetje irritant dat ze 25 euro vragen. Je krijgt het wel weer terug als je hem gekocht hebt maar toch....
pi_31261574
Ja, je krijgt het inderdaad terug... als je het gekocht hebt. Maar jij bent erg geïnteresseerd in de Baron ES en zou graag die plank eens testen voordat je hem koopt. Als het blijkt dat je het toch niks vindt, ben je meteen je ¤ 25,- kwijt. Dat is een half uurtje op een ES echt niet waard hoor.

... maar ik ben echt wel benieuwd naar die plank, dus test het maar ...

Trouwens, XL zijn Malolo staat hier. Wat een vreselijk gave plank is dat. Die zou ik alleen al kopen om aan de muur te hangen. Restecp...
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 19:36:55 #172
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31263231
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 18:43 schreef beerke het volgende:
Ja, je krijgt het inderdaad terug... als je het gekocht hebt. Maar jij bent erg geïnteresseerd in de Baron ES en zou graag die plank eens testen voordat je hem koopt. Als het blijkt dat je het toch niks vindt, ben je meteen je ¤ 25,- kwijt. Dat is een half uurtje op een ES echt niet waard hoor.

... maar ik ben echt wel benieuwd naar die plank, dus test het maar ...
haha dus ik mag hem ook gelijk ff voor jou testen?

Het is idd een erg irritant verhaal. Stel je voor dat je 2 boards wilt testen. Ben je dan ook gelijk 50 euro kwijt
quote:
Trouwens, XL zijn Malolo staat hier. Wat een vreselijk gave plank is dat. Die zou ik alleen al kopen om aan de muur te hangen. Restecp...
Gisteren gezien in de winkel Leuk boardje idd. Gave opdruk enzo.
pi_31269304
Ik weet niet of het al een keer langs is gekomen (staat me wel iets vaag van bij ) maar maken jullie gerbuik van de High-back rotation (op bv Burton bindingen) ??? Ik heb nu de Cartels en op het Burton forum is (bijna) iedereen er goed over te spreken ... ben op zoek naar wat nederlandse ervaring
pi_31274153
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 19:36 schreef Komakie het volgende:

[..]

haha dus ik mag hem ook gelijk ff voor jou testen?

Het is idd een erg irritant verhaal. Stel je voor dat je 2 boards wilt testen. Ben je dan ook gelijk 50 euro kwijt
Echt niet, ze rekenen die 25 euro niet. Het is alleen om een drempel op te werpen voor mensen die een uur komen boarden en zo boardhuur willen omzeilen. Als jij je verhaal doet en een board wil kopen maar 2 of 3 planken wil testen dan betaal je alleen baanhuur verder niks.
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 13:47:05 #175
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31280601
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 02:20 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Echt niet, ze rekenen die 25 euro niet. Het is alleen om een drempel op te werpen voor mensen die een uur komen boarden en zo boardhuur willen omzeilen. Als jij je verhaal doet en een board wil kopen maar 2 of 3 planken wil testen dan betaal je alleen baanhuur verder niks.
aha ok.
Dat zou idd wel beter zijn. Vond het al zo'n raar verhaal. Dan zou je dus een board moeten/willen testen waarvan je al weet dat je hem wilt hebben want je gaat natuurlijk niet 2 of 3 boards testen en gelijk een sloot geld betalen...
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 13:49:34 #176
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31280657
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 22:53 schreef Holyjoe het volgende:
Ik weet niet of het al een keer langs is gekomen (staat me wel iets vaag van bij ) maar maken jullie gerbuik van de High-back rotation (op bv Burton bindingen) ??? Ik heb nu de Cartels en op het Burton forum is (bijna) iedereen er goed over te spreken ... ben op zoek naar wat nederlandse ervaring
Ik gebruik het niet.
Het ligt er een beetje aan denk ik hoe je op je board staat. Als je een beetje ingedraaid staat, dan is het wel handig omdat je dan meer druk kunt zetten.
Maar als je redelijk recht op je board staat en eventueel zelfs duck, dan is het niet echt nuttig vind ik zelf. Ik gebruik het iig niet.
pi_31281230
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 13:49 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik gebruik het niet.
Het ligt er een beetje aan denk ik hoe je op je board staat. Als je een beetje ingedraaid staat, dan is het wel handig omdat je dan meer druk kunt zetten.
Maar als je redelijk recht op je board staat en eventueel zelfs duck, dan is het niet echt nuttig vind ik zelf. Ik gebruik het iig niet.
Ik gebruik het ook niet, ik heb het wel eens geprobeerd maar ik vond dat ik de druk van mijn high backs meer aan de buitenkant van mijn been ging voelen. Als je trouwens op Burton leest dan lijkt het wel of iedereen het doet.
pi_31282114
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 14:15 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Ik gebruik het ook niet, ik heb het wel eens geprobeerd maar ik vond dat ik de druk van mijn high backs meer aan de buitenkant van mijn been ging voelen. Als je trouwens op Burton leest dan lijkt het wel of iedereen het doet.
Ja dat idee heb ik dus ook ... terwijl ik er buiten het Burton forum weinig over hoor (kan ook aan mij liggen ). Er is maar 1 manier om er achter te komen of het wat is en dat is .... testen! En dat ga ik dan ook maar doen
  zondag 9 oktober 2005 @ 17:50:13 #179
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31312031
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 14:53 schreef Holyjoe het volgende:

[..]

Ja dat idee heb ik dus ook ... terwijl ik er buiten het Burton forum weinig over hoor (kan ook aan mij liggen ). Er is maar 1 manier om er achter te komen of het wat is en dat is .... testen! En dat ga ik dan ook maar doen
Je kunt het proberen
Ik ken iemand die het ook altijd doet. Draait zijn achterste binding ietsje in. Maar hij rijdt bijna nooit faky en nog een beetje oldskool (ingedraaid enzo). Hoewel hij wel aardig technisch rijdt trouwens. Best apart

anyway, net The White Album gezien
fuck die gast is goed. Hij heeft echt zo'n ongelovelijk vette stijl. Ziet er allemaal zo makkelijk en natuurlijk uit

btw, er zijn bijna geen beelden van hem te vinden volgens mij dat hij gewoon van een grote backcountrykicker springt ofzo. Het zijn allemaal voorgeprepareerde parken en half pipes enzo.
Had daar wel wat meer van verwacht eigenlijk.
Jammer trouwens ook dat er vrij veel skateboarden in zat. Is leuk om een stukje te zien, maar vind het nooit zo heel erg boeiend. Vind snowboardtricks toch wel wat vetter
  zondag 9 oktober 2005 @ 17:59:57 #180
71115 Rnej
I walk the line
pi_31312212
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 17:50 schreef Komakie het volgende:

[..]

Je kunt het proberen
Ik ken iemand die het ook altijd doet. Draait zijn achterste binding ietsje in. Maar hij rijdt bijna nooit faky en nog een beetje oldskool (ingedraaid enzo). Hoewel hij wel aardig technisch rijdt trouwens. Best apart

anyway, net The White Album gezien
fuck die gast is goed. Hij heeft echt zo'n ongelovelijk vette stijl. Ziet er allemaal zo makkelijk en natuurlijk uit

btw, er zijn bijna geen beelden van hem te vinden volgens mij dat hij gewoon van een grote backcountrykicker springt ofzo. Het zijn allemaal voorgeprepareerde parken en half pipes enzo.
Had daar wel wat meer van verwacht eigenlijk.
Jammer trouwens ook dat er vrij veel skateboarden in zat. Is leuk om een stukje te zien, maar vind het nooit zo heel erg boeiend. Vind snowboardtricks toch wel wat vetter
k heb shaun white sowieso nooit een meter poeder zien rijden....

apart wel, maar hij heeft wel een vrij kort, smal boardje... dusja.. poeder boeken is denk ik niet zijn ding (dan zal hij waarschijnlijk de enige snowboarder zijn die dat heeft, maargoed )
pi_31312767
nu op RTL7 Big Air R'dam
  zondag 9 oktober 2005 @ 20:47:42 #182
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31316119
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 17:59 schreef Rnej het volgende:

[..]

k heb shaun white sowieso nooit een meter poeder zien rijden....

apart wel, maar hij heeft wel een vrij kort, smal boardje... dusja.. poeder boeken is denk ik niet zijn ding (dan zal hij waarschijnlijk de enige snowboarder zijn die dat heeft, maargoed )
hmmm ik ken er nog wel meer hoor.
Er was een lerares die het ook maar niets vond. Die hebben we een paar keer echt mee moeten trekken en toen ging ze het wel leuker vinden maar het duurde wel ff. Haar vriend vond het ook niets trouwens. En konden toch allebij goed boarden

Je ziet hem op de video trouwens wel een stukje door de diepe sneeuw rijden maar dan op skies
Volgens mij is het gewoon te klein voor poeder rijden ofzo. Of misschien mag hij het nog niet om de 1 of andere reden ofzo.
Tja aan de andere kant... Als je ziet hoe hij over geprepareerde kickers gaat dan is een poeder landing nou ook niet per definitie nodig
Hoewel ik het nog steeds het lekkerste vind van allemaal om poeder te rijden hehe
  zondag 9 oktober 2005 @ 21:09:41 #183
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31316752
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 18:26 schreef Kentaro het volgende:
nu op RTL7 Big Air R'dam
Ik zag het! Zag er aardig uit daar. Netjes georganiseerd.

Toeval dat er iemand op Flow won
  zondag 9 oktober 2005 @ 22:13:42 #184
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_31318519
Puur toeval, zeker weten, geen twijfel mogelijk.

Burton board of niet?
  zondag 9 oktober 2005 @ 23:01:52 #185
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31319991
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 22:13 schreef NoComment het volgende:
Puur toeval, zeker weten, geen twijfel mogelijk.

Burton board of niet?
Ik denk Nidecker
  zondag 9 oktober 2005 @ 23:07:55 #186
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31320183
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 21:09 schreef XL het volgende:

[..]

Ik zag het! Zag er aardig uit daar. Netjes georganiseerd.

Toeval dat er iemand op Flow won
Wat mij op vooral op viel was dat buiten Stefan Gimpl en een stelletje van die nederlanders ik echt helemaal niemand kende die daar mee deed en dat het voornamelijk Polen, Zweden, Finnen en Noren waren die meededen.

De grote bekende jongens lenen zich niet voor de FIS wedstrijden.
Zo'n event moeten ze een keer in nederland maken denk ik. Zoiets als die wedstrijd in Innsbruck waar je voor moet worden uitgenodigd en dan een smak geld te verdienen is. Dan krijg je de echt bekende jongens er wel bij.
Maar ja, dan moet je wel het geld hebben en de mogelijkheden want gewoon een sprongetje zal dan niet genoeg zijn.

Maar goed, ik loop ff typent te denken....
  zondag 9 oktober 2005 @ 23:29:57 #187
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31320883
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 23:07 schreef Komakie het volgende:

[..]

Wat mij op vooral op viel was dat buiten Stefan Gimpl en een stelletje van die nederlanders ik echt helemaal niemand kende die daar mee deed en dat het voornamelijk Polen, Zweden, Finnen en Noren waren die meededen.
De fin die won was wel de wereldkampioen.
Uiteraard ben ik het wel met je eens dat de FIS bij snowboarden een imago-probleem heeft. Je bent geneigd te twijfelen aan zijn capaciteiten omdat een aantal grote rijders niet bij de FIS rijden en dus geen wereldkampioen kunnen worden. De snowboardsport functioneert vooralsnog beter bij grote sponsors en events(sponsors) dan bij de overkoepelende sportbond. Dat ligt natuurlijk deels aan de FIS, maar toch ook voor een groot deel aan de snowboarders zelf.

Daarbij springen een aantal rijders niet in Rotterdam omdat Rotterdam Rotterdam is. Een goede reden zeg ik dan, al heb ik een ander motief. Het deelnemersveld van de FIS zal sterker zijn als de wedstrijden in de echte bergen komen.

Presteren bij de FIS staat voor mij toch hoger aangeschreven dan presteren op een DVD.
  maandag 10 oktober 2005 @ 01:32:03 #188
72282 360sjors
King of the Hill
pi_31324488
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 23:29 schreef XL het volgende:

[..]

De fin die won was wel de wereldkampioen.
Uiteraard ben ik het wel met je eens dat de FIS bij snowboarden een imago-probleem heeft. Je bent geneigd te twijfelen aan zijn capaciteiten omdat een aantal grote rijders niet bij de FIS rijden en dus geen wereldkampioen kunnen worden. De snowboardsport functioneert vooralsnog beter bij grote sponsors en events(sponsors) dan bij de overkoepelende sportbond. Dat ligt natuurlijk deels aan de FIS, maar toch ook voor een groot deel aan de snowboarders zelf.

Daarbij springen een aantal rijders niet in Rotterdam omdat Rotterdam Rotterdam is. Een goede reden zeg ik dan, al heb ik een ander motief. Het deelnemersveld van de FIS zal sterker zijn als de wedstrijden in de echte bergen komen.

Presteren bij de FIS staat voor mij toch hoger aangeschreven dan presteren op een DVD.
Je gebruikt het woord snowboardsport; daar zit het hem in. De FIS beschouwt en behandelt snowboarden als een sport. Op papier klopt dit uiteraard ook, maar het is zo formeel.. Wie van ons ziet snowboarden nu daadwerkelijk als sport? Hoe fanatiek we hier met zijn allen ook zijn, we doen het niet om te presteren maar omdat we ons op bepaalde wijze aangetrokken voelen tot snowboarden. Je kan niet 'winnen' als je met je matties naar beneden knalt op een versgeprepareerde piste. Je kunt nooit verliezen als je door een halve meter verse sneeuw ragt. Met andere woorden: we vinden het leuk. Een potje tennis kan je winnen, een voetbalwedstrijd ook. Ook leuk, maar in de basis competitiegericht. Snowboarden niet.

De FIS (en niet alleen de FIS, maar eigenlijk alle snowboardevenementen) tracht desalniettemin een wedstrijdelement in dit geheel te brengen (wie springt het hoogst, wie is het snelst, etc etc). Enerzijds logisch, hoe krijg je anders 's werelds meest begaafde snowboarders met zijn allen bij elkaar. Door te roepen dat ze relaxt samen kunnen gaan boarden zal het niet lukken. Daarbij zit het nu eenmaal in onze aard om overal een wedstrijdje van te maken.

De relatief 'steriele' omstandigheden die de FIS omringen, maken het er niet echt leuker op om deel te nemen aan een dergelijk evenement. De (grote) merken, welke grotendeels verantwoordelijk zijn voor de totstandkoming van de genoemde snowboard DVD's, hebben bij hun positionering niet de nadruk liggen op het sportieve element. Stuk voor stuk positioneren zij zich als zijnde cool, underground, technisch geavanceerd of goedkoop (Crazy Creek). Zij hebben geen bestaansgrond welke enkel en alleen gebaseerd is op het sportieve element. De snowboarddeeveedees brengen een bepaald gevoel van vrijheid op de kijker over. De FIS daarentegen wordt nooit serieus genomen als ze niet vanuit het sportieve blijt opereren. Het spontane, het vrije, is grotendeels weg bij dergelijke wedstrijden.

Dan zijn er nog de evenementen die niet door de FIS georganiseerd worden. Ongetwijfeld met een sterker deelnemersveld dan bij de gemiddelde FIS-wedstrijd, doch ik vind het nog steeds niet leuk om te bekijken. Respect voor de capriolen van de heren en dames, maar het staat qua kijkplezier voor mij min of meer gelijk aan trampolinespringen of turnen. Bij deze twee sporten zap ik snel verder. Een big-air contest wil ik nog wel afkijken, omdat ik nu eenmaal een passie voor snowboarden heb. Jaarlijks sta ik in Oostenrijk ook weer aan de voet van de berg als de lokale helden met veel gevoel voor show hun kunsten demonstreren aan de toeristen. Maar wederom: het echte snowboardgevoel mis ik bij dergelijke evenementen.

Er is voor mij maar 1 wedstrijd (althans, ik ken er maar 1) die de essentie van het snowboarden niet uit het oog heeft verloren: (http://www.xtremeverbier.com/). Georganiseerd door een groot merk. En iedereen die er aan deelneemt is bij voorbaat al een winnaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door 360sjors op 10-10-2005 01:39:13 ]
  maandag 10 oktober 2005 @ 01:37:50 #189
72282 360sjors
King of the Hill
pi_31324590
Of redeneer ik volgens jullie teveel als freerider en te weinig als freestyler
  maandag 10 oktober 2005 @ 08:13:36 #190
71115 Rnej
I walk the line
pi_31326763
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 01:37 schreef 360sjors het volgende:
Of redeneer ik volgens jullie teveel als freerider en te weinig als freestyler
denk t niet, vind wel dat je gelijk hebt

ik heb nog nooit echt concurrentiestrijd gezien bij een freestyle compo... tis gewoon relaxed hangen met je matties en af en toe een run doen als ik t zo van een afstandje bekijk (jah van een afstandje ja .. ik freestyle amper)
  maandag 10 oktober 2005 @ 08:52:56 #191
71115 Rnej
I walk the line
pi_31327127
btw, gisteravond gehoord dat ik komend seizoen weer bij de Snowworld te zoetermeer werk

gratis boarden totaan eind maart en misschien nog langer afhankelijk van t feit of ik een zomercontract krijg of niet...

woei
  maandag 10 oktober 2005 @ 08:59:35 #192
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31327208
Leuk stuk, Sjors.
Mooi tijdstip ook voor zo'n stuk.

Toch vind ik onderdelen als boardercross en slalom mooie vormen van wedstrijd. Gewoon een parcours en sneller naar beneden dan de rest. Competatief, meetbaar en prestatiegericht. Momenteel haal ik maar iets van 3 sneeuwweken per jaar, in die drie weken kan ik genieten zonder wedstrijd en probeer ik veel poeder te rijden (het ultieme genieten). Zou mijn dagelijks leven zich in het bereik van de Alpen afspelen, dan zou ik elke dag even op de plank staan en dan zou denk ik ook bij mij de behoefte groeien om te laten zien dat ik beter ben dan iemand anders. Nu zijn wij, hoe serieus we er ook mee bezig zijn, gewoon toeristen. 'T zelfde verhaal als voor 99% van de Nederlandse skiers, maar internationaal gezien is skien wel een echte sport.
  maandag 10 oktober 2005 @ 09:06:25 #193
114869 Bar-Le-Duc
drinkt nu Spa
pi_31327281
ik had dat big air gister ook toevallig gezien op rtl7.
zag er wel cool uit, alleen beetje jammer dat je de erasmusbrug zag op de achtergrond ipv een prachtige berglandschap met sneeuw en mooie pistes, maar toch leuk dat we zoiets in nederland kunnen organiseren.
krijg al helemaal zin in de wintersport
nog maar 83 dagen
  maandag 10 oktober 2005 @ 10:06:16 #194
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31328177
Afgelopen vrijdag was trouwens ook de FIS Worldcup slalom in Landgraaf. Die kreeg vorig jaar ook meer media-aandacht. Nicolien Sauerbreij was 21ste.
  maandag 10 oktober 2005 @ 10:17:38 #195
64862 Maruku
'Batoussai' Maruku
pi_31328376
die FIS slalom werd ook live uitgezonden hoor. En sowieso heb ik die beelden overal gezien bij sportjouirnaals. Maar ik vind toch dat slalom een echt heel apart onderdeel van boarden is. Ik kan me wel voorstellen dat zo'n big air contest interessanter is.
  maandag 10 oktober 2005 @ 10:19:19 #196
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31328418
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 10:17 schreef Maruku het volgende:
die FIS slalom werd ook live uitgezonden hoor. En sowieso heb ik die beelden overal gezien bij sportjouirnaals. Maar ik vind toch dat slalom een echt heel apart onderdeel van boarden is. Ik kan me wel voorstellen dat zo'n big air contest interessanter is.
Hmmm... Tja, dan zal het wel aan mijn drukke vrijdagen liggen dat ik er niets van gezien heb.
Vorig jaar gewoon op kater-middag.... Stuk beter.
  maandag 10 oktober 2005 @ 12:42:19 #197
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31331543
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 08:59 schreef XL het volgende:
Leuk stuk, Sjors.
Mooi tijdstip ook voor zo'n stuk.

Toch vind ik onderdelen als boardercross en slalom mooie vormen van wedstrijd. Gewoon een parcours en sneller naar beneden dan de rest. Competatief, meetbaar en prestatiegericht. Momenteel haal ik maar iets van 3 sneeuwweken per jaar, in die drie weken kan ik genieten zonder wedstrijd en probeer ik veel poeder te rijden (het ultieme genieten). Zou mijn dagelijks leven zich in het bereik van de Alpen afspelen, dan zou ik elke dag even op de plank staan en dan zou denk ik ook bij mij de behoefte groeien om te laten zien dat ik beter ben dan iemand anders. Nu zijn wij, hoe serieus we er ook mee bezig zijn, gewoon toeristen. 'T zelfde verhaal als voor 99% van de Nederlandse skiers, maar internationaal gezien is skien wel een echte sport.
hey spreek voor jezelf. ik ben al lang geen toerist meer
bij mij is het gewoon een uit de hand gelopen hobbie geworden. ik doe het nog steeds voor me lol, maar ik zit weer het hele seizoen in oostenrijk dus beschouw mezelf niet meer als toerist. Misschien ben ik dan weer de uitzondering op de regel.

Ik vind dit soort Big Air contests ook niet superboeiend om naar te kijken. het is 1x springen en dan houdt het op. Dan is Boardercross of slopestyle leuker. half pipe is ook nog wel aardig maar daar heb ik ook niet zo heel veel mee.

De meeste bekende boarders willen ook niet meedoen aan die FIS wedstrijden omdat er te veel vervelende regeltjes zijn en er te weinig te verdienen valt. Bijna de hele amerikaanse top, japanse top en een aantal australiers doen er niet aan mee. Die rijden liever wesdtrijden als de x-games of iets dergelijks.
Meer sfeer, meer geld, minder regels. Gewoon beter in hun ogen en persoonlijk geef ik ze wel gelijk

Bij mij is er ook niet echt de wil om aan een wedstrijd mee te doen. Er is me wel eens vertelt dat als ik er echt op zou gaan trainen ik best goed zou kunnen worden in boardercross. Vooral omdat ik vrij groot en sterk ben en hard kan op een board. Ik zou lang niet goed genoeg zijn om big air te doen ofzo (duh, kan nou niet echt geweldig springen) en ik rij softboots dus slalom enzo is niet mogelijk. Maar boardercross komen hele andere dingen kijken
Maar ik heb er helemaal niet de behoefte aan. ik tennis voor het wedstrijd element. tenminste, onderandere. Maar snowboarden wil ik gewoon vrij zijn, me ding doen en lekker genieten
  maandag 10 oktober 2005 @ 12:52:20 #198
72282 360sjors
King of the Hill
pi_31331756
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 08:59 schreef XL het volgende:

Toch vind ik onderdelen als boardercross en slalom mooie vormen van wedstrijd. Gewoon een parcours en sneller naar beneden dan de rest. Competatief, meetbaar en prestatiegericht.
Is ook zo, dat zijn zuivere wedstrijdvormen (hoewel ik mijn bedenkingen heb over de geluksfactor bij boardercross). Maar bij dergelijke snelheidswedlopen kijk ik liever naar skieen. Dat gaat nu eenmaal sneller Op een snowboard ben je tijdens een slalom t.o.v. skieers ietwat gehandicapt doordat skieers een extra staalkant hebben die contact maken met de sneeuw. Bij het kijken naar een snowboardslalom heb ik ook min of meer het gevoel naar de paralympics te kijken
  maandag 10 oktober 2005 @ 13:09:22 #199
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31332077
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 12:52 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Is ook zo, dat zijn zuivere wedstrijdvormen (hoewel ik mijn bedenkingen heb over de geluksfactor bij boardercross). Maar bij dergelijke snelheidswedlopen kijk ik liever naar skieen. Dat gaat nu eenmaal sneller Op een snowboard ben je tijdens een slalom t.o.v. skieers ietwat gehandicapt doordat skieers een extra staalkant hebben die contact maken met de sneeuw. Bij het kijken naar een snowboardslalom heb ik ook min of meer het gevoel naar de paralympics te kijken
Boardercross vind ik snowboarden nog wel ok, maar met slalom enzo kan het me nou eenmaal niet boeien. de afdaling bij skiën vind ik meestal wel vet

Maar ik hou ook niet zo van dat hele juri gedoe bij big air enzo. het is wel makkelijk om daarmee te cheaten...tenminste dat idee heb ik altijd.

btw op zich is het wel goed voor het snowboarden in nederland dat dit soort wedstrijden gehouden worden in nederland. Geeft toch weer aandacht enzo. Stonden gisteren wel 10000 man te kijken. Wat gelijk ook weer 1 van de redenen was dat ik helemaal geen zin had om te gaan
pi_31332175
Voor mij moet het niet in Nederland, de publiciteit die het krijgt zorgt alleen maar voor mainstream mogooltjes.

subvert...revolt...undermine the meanstreamified...
  maandag 10 oktober 2005 @ 14:06:14 #201
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31333265
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 13:14 schreef Thermo het volgende:
Voor mij moet het niet in Nederland, de publiciteit die het krijgt zorgt alleen maar voor mainstream mogooltjes.

Ach, de mainstream mongooltjes zijn ook wel ergens goed voor. Zonder die mainstream mongooltjes kunnen wij ons ook niet onderscheiden van die lui. Aangezien de discussies over het onderscheiden tov skiers alweer vervelend is geworden enzo

zolang ze mij niet tegen het zere been schoppen zit ik er ook niet mee

heb ik trouwens wel een vertelt dat ik vorig jaar een keer met een ouder echtpaar in een cabinelift zat en dat ze mij en mijn groepje een beetje zaten af te zeiken op het feit dat we snowboarders zijn en dat die alleen maar de pistes stuk maken want "10 jaar geleden toen die er nog niet waren, waren de pistes veel beter" en "er zijn sinds dat jullie er zijn zoveel meer ongelukken"

Was echt zo lang geleden dat ik die discussie had, dat ik het echt grappig vond dat ze het zeiden. Aangezien ik een jas van de school aan had, wilde ik er niet te veel op in gaan. Das alleen maar slechte reclame en dat vind ik dan weer lullig voor de school.
Heb voornamelijk zitten glimlachen en ik heb tegen ze gezegd dat "wij" toch nooit meer zullen verdwijnen dus dat ze maar beter aan "ons"kunnen wennen

[ Bericht 40% gewijzigd door Komakie op 10-10-2005 14:13:36 ]
  maandag 10 oktober 2005 @ 17:39:53 #202
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31337673
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 13:14 schreef Thermo het volgende:

Goed, wij zijn de trend-setters.... de early-adopters....
Dat het groot gaat worden kunnen we niet tegenhouden...

De sport is klaar voor de n00bs. Laat ze maar komen.
  maandag 10 oktober 2005 @ 18:46:35 #203
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31339072
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 17:39 schreef XL het volgende:

[..]

Goed, wij zijn de trend-setters.... de early-adopters....
Dat het groot gaat worden kunnen we niet tegenhouden...

De sport is klaar voor de n00bs. Laat ze maar komen.
Ik weet nog dat toen ik begon met boarden er bar weinig boarders op de berg te vinden waren. Je zag ze wel sporadisch maar het was toch nog redelijk onbekend.
Toen waren we iig nog echt de schrik van de pistes want "die snowboarders maakten al pistes stuk" en "als ze achter je aan komen dan hoor je dat geschraap enzo".

Dat was toen nog eens trend-setten
  maandag 10 oktober 2005 @ 18:48:41 #204
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31339107
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 18:46 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik weet nog dat toen ik begon met boarden er bar weinig boarders op de berg te vinden waren. Je zag ze wel sporadisch maar het was toch nog redelijk onbekend.
Toen waren we iig nog echt de schrik van de pistes want "die snowboarders maakten al pistes stuk" en "als ze achter je aan komen dan hoor je dat geschraap enzo".

Dat was toen nog eens trend-setten
Op hardboots met leraren met dreadlocks!
  maandag 10 oktober 2005 @ 19:42:36 #205
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31340259
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 18:48 schreef XL het volgende:

[..]

Op hardboots met leraren met dreadlocks!
Ik reed al wel op softboots. Was toen nog wel vrij nieuw
Grappige is dat mijn leraar van toen vorig jaar mijn collega was en ik redelijk vaak met hem ben gaan boarden
Apart was dat wel
  maandag 10 oktober 2005 @ 20:02:43 #206
71115 Rnej
I walk the line
pi_31340639
verdomme waarom feliciteert niemand mij met mijn nieuwe baan als uitgifte-loonslaafje?
  maandag 10 oktober 2005 @ 21:27:29 #207
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31342822
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 20:02 schreef Rnej het volgende:
verdomme waarom feliciteert niemand mij met mijn nieuwe baan als uitgifte-loonslaafje?
sorry

GEFELICITEERD!!!!!

als je een meisje was geweest dan had je een zoentje gehad
  maandag 10 oktober 2005 @ 23:02:42 #208
71115 Rnej
I walk the line
pi_31345798
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 21:27 schreef Komakie het volgende:

[..]

sorry

GEFELICITEERD!!!!!

als je een meisje was geweest dan had je een zoentje gehad
geloof me, als ik een meisje was geweest, had je me juist geen zoentje gegeven

maar dankjewel

btw, als iemand dus in SW ZM gaat boarden, laat t me effe weten, dan zet ik de funparklift voor je aan
  maandag 10 oktober 2005 @ 23:11:58 #209
64862 Maruku
'Batoussai' Maruku
pi_31346045
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 23:02 schreef Rnej het volgende:

[..]

geloof me, als ik een meisje was geweest, had je me juist geen zoentje gegeven

maar dankjewel

btw, als iemand dus in SW ZM gaat boarden, laat t me effe weten, dan zet ik de funparklift voor je aan
grote kans dat ik dat binnenkort een keer doe... geinitieerd worden in het freestylen. heb nu die red impact shorts, dus ik ga toch maar eens die kickers proberen. Hoe ligt het funpark in ZM er bij?
  maandag 10 oktober 2005 @ 23:17:38 #210
71115 Rnej
I walk the line
pi_31346207
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 23:11 schreef Maruku het volgende:

[..]

grote kans dat ik dat binnenkort een keer doe... geinitieerd worden in het freestylen. heb nu die red impact shorts, dus ik ga toch maar eens die kickers proberen. Hoe ligt het funpark in ZM er bij?
goeie vraag, check de webcam, mijn eerste werkdag is pas na mijn vakantie

kga trouwens naar Letland... hoezo VET? (enige nadeel: geen bergen )
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 08:28:01 #211
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31352134
Liften aanzetten is wel even een coolere job dan meuk uitgeven. Waarom zeg je dat niet direct! Van harte gefeliciteerd jongen! Hartstikke tof voor je! Well Done!

Letland is inderdaad megaruig, ga je naar Riga? Schijnt superleuk te zijn.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 08:55:39 #212
71115 Rnej
I walk the line
pi_31352518
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 08:28 schreef XL het volgende:
Liften aanzetten is wel even een coolere job dan meuk uitgeven. Waarom zeg je dat niet direct! Van harte gefeliciteerd jongen! Hartstikke tof voor je! Well Done!

Letland is inderdaad megaruig, ga je naar Riga? Schijnt superleuk te zijn.
lol, liften aanzetten is net zo suf als shizzle uitgeven.. maar boeiend.. ik mag gratis vrieskistboarden zoveel ik wil

enne, jah, riga
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 09:43:09 #213
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31353209
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 23:11 schreef Maruku het volgende:

[..]

haha, niet gelijk denken dat je met die dingen onkwetsbaar bent he
Kan dan nog wel eens tegenvallen
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 08:55 schreef Rnej het volgende:

[..]

lol, liften aanzetten is net zo suf als shizzle uitgeven.. maar boeiend.. ik mag gratis vrieskistboarden zoveel ik wil

enne, jah, riga
hoewel vrieskistboarden niet echt mijn ding is, zou het toch wel chill zijn als het gratis zou zijn
ik ga trouwens binnenkort wel een keertje langs komen. Moet de Baron ES nog testen

nog leuke anecdotes ofzo van iemand?
Zit me een beetje te vervelen op me werk momenteel, dus kan wel wat leuke verhalen gebruiken
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 10:14:18 #214
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31353826
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 09:43 schreef Komakie het volgende:

[..]

haha, niet gelijk denken dat je met die dingen onkwetsbaar bent he
Kan dan nog wel eens tegenvallen
[..]

hoewel vrieskistboarden niet echt mijn ding is, zou het toch wel chill zijn als het gratis zou zijn
ik ga trouwens binnenkort wel een keertje langs komen. Moet de Baron ES nog testen

nog leuke anecdotes ofzo van iemand?
Zit me een beetje te vervelen op me werk momenteel, dus kan wel wat leuke verhalen gebruiken
Hmmm, niet heel erg snowboard (ben aan het studeren)... maar wel met sneeuw.
Voor het vak onderhandelingsstratgie, jaja, hebben we een casus waarbij je onderhandeld met een partij die ontzettend hard speelt. Geen concessies wil doen, niet fatsoenlijk wil luisteren en die dus de onderlinge relatie op het spel zet om de onderhandeling te winnen. De tactiek waarmee we hem moet bevechten om wel tot een goed resultaat te komen heet: SNOW JOB.

Hem helemaal ondersneeuwen met loze informatie en tussendoor voorzichtig proberen wat standpunten te laten vallen en wat onderhandelingspunten binnen te slepen. Prachtig om te zien hoe mensen met een rijke fantasie de grootste onzin kunnen ophangen en daarmee doorgaan tot de tegenpartij zich zo irriteert dat die ja begint te zeggen en de echte discussiepunten niet meer van de echte onzin kan onderscheiden.

Je had erbij moeten zijn
pi_31357999
Ik heb weer eens een deprimerende ochtend boots-passen gehad

Het is allemaal wel leuk, het past allemaal wel, het zit allemaal niet perfect en het is allemaal eigenlijk meer van het zelfde bij elk merk.

Zucht
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 14:15:37 #216
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_31358392
Hoezo is het allemaal niet perfect... denk dat het ook nog scheelt of die thermo liners al naar je voeten gevromd zijn of niet, dus eigenlijk kun je nog lastig oordelen denk ik?

Maar eigenlijk wel maf, het is enorm belangrijk om goed de schoenen te passen, maar die pas je wel met ongevormde liners eigenlijk. Wie weet hoe veel verschil het maakt...
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 14:38:45 #217
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31358677
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 14:15 schreef NoComment het volgende:
Hoezo is het allemaal niet perfect... denk dat het ook nog scheelt of die thermo liners al naar je voeten gevromd zijn of niet, dus eigenlijk kun je nog lastig oordelen denk ik?

Maar eigenlijk wel maf, het is enorm belangrijk om goed de schoenen te passen, maar die pas je wel met ongevormde liners eigenlijk. Wie weet hoe veel verschil het maakt...
Het vervelende is dat ze niet elke keer die liners willen verwarmen omdat het ten koste gaat van de liner. Logisch natuurlijk. Je kunt die dingen maar een paar keer verwarmen om ze nog een goeie vorm te laten krijgen.

btw XL, ik ben blij dat ik niet jou opleiding doe. Zou niet iets voor mij zijn
pi_31358716
Ik heb per definitie gewoon problemen met boots hoor

En de liners van 32 worden gewoon eerst braaf in de fohn of oven gezet, en dan loop je er een half uurtje op etc.
Maargoed waar het om gaat is dat of de schoen te kort is, of te groot ( en dan maakt een thermo liner geen zak uit) of hij is te breed ( grote poten + dunne enkels en hiel ).

Je moet niet verwachten dat een thermo liner een wonder middel is hoor
Ik ben benieuwd hoe lang het nog duurt voordat ook snowboard boots op de gebruiker kunnen worden afgestemd etc.

Sabbath zat trouwens verder wel puik, Removable PU J-Bars zodat hij beter rond je enkel zit werkt, maar nog niet niet breed genoeg. Wel weer opvallend dat elke innovatie van 32 van vorig jaar en jaar daarvoor is overgenomen.

Ik ga eerst eens langs de voetspecialist een zool laten maken die goed is, zodat ik ook niet links<>rechts kan schuiven.
Dan ga ik ze nog eens passen.
Northwave is trouwens wel goed voor de minder brede voeten en hielen, zitten standaard al erg goed. Jammer van de te stijve boots.
Forum is er op vooruit gegaan maar verder niet bijzonder, ook te breed.

[ Bericht 1% gewijzigd door Thermo op 11-10-2005 14:48:47 ]
pi_31358752
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 14:38 schreef Komakie het volgende:

[..]

Het vervelende is dat ze niet elke keer die liners willen verwarmen omdat het ten koste gaat van de liner. Logisch natuurlijk. Je kunt die dingen maar een paar keer verwarmen om ze nog een goeie vorm te laten krijgen.
Die liner van 32 kan je schijnbaar behoorlijk vaak verwarmen, plopt dan altijd weer in zijn orginele 10 maten te groot vorm
Erg grappig trouwens , de eerste keer proberen om je voet in een opgeblazen boot te krijgen en dan ook nog eens er 20 minuten op moeten doorlopen met alle pijn die volgt.

Trouwens, als ze dan toch eens ergens verder moeten gaan met ontwikkeling > Haal bij de schoenen overal eens de zool er uit, dat ding is dus echt niks waard.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 15:11:05 #220
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31359132
Ik weet natuurlijk niet hoe het bij grote voeten met spillebenen is.
Maar mijn kleine voeten met spillebenen zweren bij schoenen van Flow.

Serieus, ik rijd niet op flow-schoenen omdat ik flowbindingen heb. Ben schoenen gaan zoeken nadat ik mede vanwege slechte schoenen in het ziekenhuis ben beland en kwam bij Flow uit. Het is alleen zo verdomde persoonlijk dat advies geven in schoenen eigenlijk zinloos is. Als je voet doorsnee aan het gemiddelde is heb je misschien nog wel keuze, maar ik ervaar met mijn voeten grote verschillen tussen de merken onderling.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 16:37:37 #221
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31360556
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 14:41 schreef Thermo het volgende:
Sabbath zat trouwens verder wel puik, Removable PU J-Bars zodat hij beter rond je enkel zit werkt, maar nog niet niet breed genoeg. Wel weer opvallend dat elke innovatie van 32 van vorig jaar en jaar daarvoor is overgenomen.
Ik weet niet precies wat 32 allemaal bedacht heeft vorig jaar maar de thermoliners en de J Bars had Burton vorig jaar ook al

anyway, ik heb weer eens wat nieuws gevonden. Iets waarvan ik wel een lach op mijn gezicht kreeg, en dat was niet heel erg positief in dit geval.

http://www.f2airbase.com/

F2 heeft iets bedacht met een pompje om zo het ultieme all-round snowboard te maken

Ik zie mezelf al met zo'n pompje op de berg staan
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 17:09:53 #222
71115 Rnej
I walk the line
pi_31361196
ik heb mezelf gisteren laten informeren over boots, en ik ga waarschijnlijk toch voor de driver X of voor de Ruler ... ipv de Shaun White ....

Driver X is wel ubervet dit jaar
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 18:07:35 #223
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31362502
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 17:09 schreef Rnej het volgende:
ik heb mezelf gisteren laten informeren over boots, en ik ga waarschijnlijk toch voor de driver X of voor de Ruler ... ipv de Shaun White ....

Driver X is wel ubervet dit jaar
Ik vind de DriverX veel te stijf. Stijf is prima, maar dan wel me bindingen en me board, niet me schoenen
Btje stijfheid mag wel maar ze moeten niet bijna zitten als skischoenen

Maar wat vinden jullie van het F2 systeem???
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 18:10:50 #224
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31362594
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 18:07 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik vind de DriverX veel te stijf. Stijf is prima, maar dan wel me bindingen en me board, niet me schoenen

Maar wat vinden jullie van het F2 systeem???
Die heb ik een paar weken geleden al in dit topic geintroduceerd.
Toen hebben we het als luchtballon afgedaan.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 19:29:47 #225
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31364537
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 18:10 schreef XL het volgende:

[..]

Die heb ik een paar weken geleden al in dit topic geintroduceerd.
Toen hebben we het als luchtballon afgedaan.
ohw sorry

die heb ik ff gemist denk ik...
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 19:47:55 #226
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31364953
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 19:29 schreef Komakie het volgende:

[..]

ohw sorry

die heb ik ff gemist denk ik...
[centraal] Snowboard Topic deel 20
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 19:56:22 #227
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_31365174
Iets in de zin van 'alles waar lucht in kan, kan lek' of iets in die strekking was het toch?
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 20:15:56 #228
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31365705
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 19:56 schreef NoComment het volgende:
Iets in de zin van 'alles waar lucht in kan, kan lek' of iets in die strekking was het toch?
ohwja nou weet ik het weer geloof ik
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 21:53:11 #229
71115 Rnej
I walk the line
pi_31368011
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 18:07 schreef Komakie het volgende:

[..]

nja, t komt er dus op neer, omdat ik zo debiel veel weeg, ik beter een stijvere schoen kan nemen (k heb de moto en die zit in de klasse hail/shaun white enz ... en die is echt te slap...

bovendien is de driver X 2 graadjes minder stijf dit jaar... dus ik denk dat het voor mij alleen maar beter zal zijn
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 23:19:42 #230
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31370970
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 21:53 schreef Rnej het volgende:

[..]

nja, t komt er dus op neer, omdat ik zo debiel veel weeg, ik beter een stijvere schoen kan nemen (k heb de moto en die zit in de klasse hail/shaun white enz ... en die is echt te slap...

bovendien is de driver X 2 graadjes minder stijf dit jaar... dus ik denk dat het voor mij alleen maar beter zal zijn
Ik ga voor de SL8
Die is ook stijf maar wel net iets minder

Trouwens de Driver X is maar 1 graadje minder stijf. Vorig jaar was hij 9/10 en dit jaar 8/9
maar dat terzijde.

Tussen de Moto en de Driver X zit dan ook wel een heel groot verschil. Moto is idd totaal geen stijve schoen. Zelfde klasse als de slofjes van Shaun White. Maar Driver X is dan wel weer gelijk het tegenover gestelde. Ik heb vorig jaar die schoen heel ff aangehad en daar kon ik echt niet fatsoenlijk op boarden
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 23:39:57 #231
72282 360sjors
King of the Hill
pi_31371684
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 23:19 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik ga voor de SL8

Trouwens de Driver X is maar 1 graadje minder stijf. Vorig jaar was hij 9/10 en dit jaar 8/9
maar dat terzijde.

Tussen de Moto en de Driver X zit dan ook wel een heel groot verschil. Moto is idd totaal geen stijve schoen. Zelfde klasse als de slofjes van Shaun White. Maar Driver X is dan wel weer gelijk het tegenover gestelde. Ik heb vorig jaar die schoen heel ff aangehad en daar kon ik echt niet fatsoenlijk op boarden
DriverX van afgelopen jaar is inderdaad gruwelijk stijf Ik heb ze aangehad (uiteraard, anders koop je ze niet) en er wat mee gelopen, maar nog niet op een board getest. Dat zal wel ergens komende weken gebeuren.
  woensdag 12 oktober 2005 @ 00:07:16 #232
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_31372571
Dus Sjors, volgende stap is hardboots?

wil ik zelf ook wel eens proberen eigenlijk.. hoe zit het trouwens met lengtes van die alpine en carve boards, die zijn meestal toch langer?
  woensdag 12 oktober 2005 @ 09:00:06 #233
71115 Rnej
I walk the line
pi_31376931
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 23:19 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik ga voor de SL8

maar dat terzijde.

nja, ik kan amper fatsoenlijk boarden op de moto... die schoen geeft me veel teveel mee....
bovendien ben ik een freeride maniak dus denk dat ik geen verkeerde koop heb aan de driver
  woensdag 12 oktober 2005 @ 10:16:25 #234
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31378250
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 09:00 schreef Rnej het volgende:

[..]

nja, ik kan amper fatsoenlijk boarden op de moto... die schoen geeft me veel teveel mee....
bovendien ben ik een freeride maniak dus denk dat ik geen verkeerde koop heb aan de driver
Freeriden betekent niet bij voorbaat dat je ook uberstijve schoenen moet hebben
Ik heb Cartelbindingen (ok ook P1 carbons voor het hardere werk maar goed) en SL7's en ik ben ook freerider. Tenminste, ik jib en spring ook wel eens, maar de essentie ligt toch op freeriden
  woensdag 12 oktober 2005 @ 10:37:50 #235
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31378692
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 00:07 schreef NoComment het volgende:
Dus Sjors, volgende stap is hardboots?

wil ik zelf ook wel eens proberen eigenlijk.. hoe zit het trouwens met lengtes van die alpine en carve boards, die zijn meestal toch langer?
Jep, over het algemeen wel
ik wil het ook nog wel eens proberen, lijkt me best lachen. Volgens mij moet ik het ook wel kunnen. Zal waarschijnlijk op de Landes opleiding wel gebeuren
pi_31380844
Ik heb deze ochtend "The White Album" sinds lange tijd weer opgezet. En ik zit hem nu al weer voor de 3e keer te kijken. Echt een geweldige film. Met name de muziek is briljant.
  woensdag 12 oktober 2005 @ 13:07:38 #237
72282 360sjors
King of the Hill
pi_31382236
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 12:09 schreef beerke het volgende:
Ik heb deze ochtend "The White Album" sinds lange tijd weer opgezet. En ik zit hem nu al weer voor de 3e keer te kijken. Echt een geweldige film. Met name de muziek is briljant.
Als mijn gehoor me niet bedroog hoorde ik ook al enkele klanken uit de video Afterbang van de heren van Robotfood voorbijkomen, uit je kamer.. Terwijl ik trachtte een ontbijtje te nuttigen..

So much for privacy
pi_31383163
Je gehoor heeft je duidelijk niet in de steek gelaten buurman...
  woensdag 12 oktober 2005 @ 14:04:57 #239
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31383531
Whehehe....

Kickje naar het BigBrother-forum.

pi_31401582
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 16:37 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik weet niet precies wat 32 allemaal bedacht heeft vorig jaar maar de thermoliners en de J Bars had Burton vorig jaar ook al
Die 2 dingen bedoelde ik daar niet mee trouwens, maar er zijn een hoop zaken die 2 of 3 jaar geleden al standaard @ 32 waren die nu ook op de burton boots zitten.
Verder jatten ze ook lacing van northwave etc
pi_31401639
Ik vond de SL8 trouwens geen meerwaarde hebben boven de sabbath eigenlijk.

Lacing is wel ok enzo, maar verder zat hij niet bijzonder veel beter.

* Thermo zoekt een dealer die de Northwave Rival of de Concept 2D heeft.

Alleen nog maar de Decade gepast.
pi_31401649
Thermo, heb je al eens DC's gepast? Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar er zijn wel veel boarders die er bij zweren
http://www.dcshoecousa.com
pi_31401673
Ik vond ze altijd zo lomp.
Maybe ook maar eens uitchecken, iemand een idee wie die allemaal in de collectie heeft?
pi_31401769
Ik vond ze ook altijd lomp, maar ze zijn enorm vooruit gegaan. In Amerika zijn het de meest verkochte snowboardschoenen. Ik weet eigenlijk niet wie ze hier verkoopt
pi_31402072
Ik moet eerlijk bekennen dat ik amerikanen niet als een maatstaf kan zien

Zonder gein, DC is erg groot in Amerika. Maar of dat betekend dat dat goeie schoenen zijn? Ik lees eerlijk gezegd meer over 32 etc dan over DC. Maar, ik ga op onderzoek uit, thanks
  donderdag 13 oktober 2005 @ 13:28:30 #246
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31408080
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 08:33 schreef Thermo het volgende:
Ik vond de SL8 trouwens geen meerwaarde hebben boven de sabbath eigenlijk.

Lacing is wel ok enzo, maar verder zat hij niet bijzonder veel beter.

* Thermo zoekt een dealer die de Northwave Rival of de Concept 2D heeft.

Alleen nog maar de Decade gepast.
De SL8 is een stuk stijver (volgens Burton tenminste...)
Ik vind trouwens de SL7 gewoon heel erg lekker zitten. Ik wil alleen graag die SL8 omdat ik ook de SL7 heb gehad en daar tevreden over ben

Daarnaast wil ik Burton schoenen omdat ik ook Burton bindingen heb en ik vind dat je altijd ej schoenen en je bindingen zo veel mogelijk van hetzelfde merk moet houden
  donderdag 13 oktober 2005 @ 14:34:22 #247
73954 No-Li-Ta
can't touch this..
pi_31409833
Ik ben van plan om morgen ff langs Duivestein te gaan (zoetermeer) kom vanuit nijmegen.
Ben op zoek naar Flow damesschoenen + bindingen... okee niet gaan bitchen wat goed en slecht is maar weet iemand of het de moeite waard is?

Nog tips voor andere shops waar ik kan gaan kijken?
__-*-__
  donderdag 13 oktober 2005 @ 15:31:05 #248
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31411139
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 14:34 schreef No-Li-Ta het volgende:
Ik ben van plan om morgen ff langs Duivestein te gaan (zoetermeer) kom vanuit nijmegen.
Ben op zoek naar Flow damesschoenen + bindingen... okee niet gaan bitchen wat goed en slecht is maar weet iemand of het de moeite waard is?

Nog tips voor andere shops waar ik kan gaan kijken?
Pfff Flow is kut...

Anyway, ik weet niet of ze Flow bij Duijvestein hebben. Nooit op gelet...
  donderdag 13 oktober 2005 @ 15:34:38 #249
71115 Rnej
I walk the line
pi_31411244
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 15:31 schreef Komakie het volgende:

[..]

Pfff Flow is kut...

Anyway, ik weet niet of ze Flow bij Duijvestein hebben. Nooit op gelet...
ze hebben een hele rij flowbindingen staan op t moment

boots weet ik niet, bel ze ff zou ik zeggen

maar flow is voor mietjes!
pi_31412105
Effe een vraagje aan mijn mede snow-addicts (gezien jullie reacties in "wat is beter dan sex"):

Wie kent dé puff-afdaling van "les arcs"? Dit gebied is voor mij nog heerlijk onbekend, maar als ik daar ben dit seizoen en er ligt een goeie verse laag heb ik geen zin om eerst een halve dag op de kaart te staan loeren!
Op zondag 4 december 2005 18:46 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Als jij bij mij alles onder schijt schiet ik je ook dood.
  donderdag 13 oktober 2005 @ 16:14:04 #251
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31412275
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 15:34 schreef Rnej het volgende:

[..]

ze hebben een hele rij flowbindingen staan op t moment

boots weet ik niet, bel ze ff zou ik zeggen

maar flow is voor mietjes!
`

Echt waar

hmm in dat geval heb ik nix gezegd

Anyway, je zult mij niet horen zeggen dat Flow helemaal kut is. Ik geef alleen de voorkeur aan straps maar goed. Alleen iedereen die Flow wil gebruiken moet dat helemaal zelf weten
  donderdag 13 oktober 2005 @ 16:21:01 #252
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31412424
Hey ik heb trouwens een mailtje gekregen dat ik het hele seizoen kan komen lesgeven
Ik moet nog ff kijken hoe ik dat ga invullen maar goed, wel chill iig
pi_31412848
Gefeliciteerd je hebt hierbij heel fok uitgenodigd voor wat snowboard plezier @ gerlos!
  donderdag 13 oktober 2005 @ 19:13:21 #254
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31416379
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 16:07 schreef Jean_Le_Blanc het volgende:
Effe een vraagje aan mijn mede snow-addicts (gezien jullie reacties in "wat is beter dan sex"):

Wie kent dé puff-afdaling van "les arcs"? Dit gebied is voor mij nog heerlijk onbekend, maar als ik daar ben dit seizoen en er ligt een goeie verse laag heb ik geen zin om eerst een halve dag op de kaart te staan loeren!
Dan moet je met de Vanoise Express naar La Plagne. Vervolgens de eerste stoeltjeslift bij Saint Martin (als ik me niet vergis omhoog). Op de de splitsing rechtdoor en dan kun je poederen tot Sangot. Doe het wel vroeg op de dag, want de bus terug naar La Plagne doet er een uur over om over terug naar Les Arcs maar te zwijgen.
  donderdag 13 oktober 2005 @ 20:01:11 #255
73954 No-Li-Ta
can't touch this..
pi_31417597
Als ik naar Duivestein ga voor boots, (+bindingen) kan ik het best naar Duivenstein Den Haag (valeriusstraat) gaan toch? meest uitgebreide collectie?
__-*-__
  donderdag 13 oktober 2005 @ 20:20:25 #256
71115 Rnej
I walk the line
pi_31418194
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 20:01 schreef No-Li-Ta het volgende:
Als ik naar Duivestein ga voor boots, (+bindingen) kan ik het best naar Duivenstein Den Haag (valeriusstraat) gaan toch? meest uitgebreide collectie?
voor zover ik weet is elke duijvestein even uitgebreid....
  donderdag 13 oktober 2005 @ 21:16:16 #257
72282 360sjors
King of the Hill
pi_31420032
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 19:13 schreef XL het volgende:
want de bus terug naar La Plagne doet er een uur over om over terug naar Les Arcs maar te zwijgen.
En kost je een euro of 8, dus neem wat zakgeld mee
pi_31422216
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 21:16 schreef 360sjors het volgende:

[..]

En kost je een euro of 8, dus neem wat zakgeld mee
thanx,

maar is er dan niemand in les arcs geweest? Dan maar es proberen hoe hard je met een snowboard van de speedski piste kan
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 00:08:36 #259
72282 360sjors
King of the Hill
pi_31425942
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 22:15 schreef Jean_Le_Blanc het volgende:

Dan maar es proberen hoe hard je met een snowboard van de speedski piste kan
Afgelopen winter ben ik op de laate dag door zo'n snelheidspoortje geracet, in Kitzbuhel. Mijn wax was toen heel erg slecht (de sneeuw bleef onder board plakken, maar voor die laatste halve dag vond ik het niet meer de moeite om te waxen, de boardcondities waren toen toch kut.. regen/natte sneeuw, mist). Toch nog 78 km per uur gehaald (op een 159 cm freeride plank).

Dit jaar wil ik er weer doorheen, ik verwacht eigenlijk de 90 toch wel te kunnen halen op een goed gewaxt board. 100 zou leuk zijn, ronde getallen zijn een mooi streven. Was ook onlangs in het nieuws i.v.m. de AEX die maar niet structureel boven de 400 punten komt, maar dat terzijde. Waarschijnlijk ga ik dat niet redden.

Laat het in ieder geval maar horen zodra je je snelheid weet
pi_31426494
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 00:08 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Afgelopen winter ben ik op de laate dag door zo'n snelheidspoortje geracet, in Kitzbuhel. Mijn wax was toen heel erg slecht (de sneeuw bleef onder board plakken, maar voor die laatste halve dag vond ik het niet meer de moeite om te waxen, de boardcondities waren toen toch kut.. regen/natte sneeuw, mist). Toch nog 78 km per uur gehaald (op een 159 cm freeride plank).

Dit jaar wil ik er weer doorheen, ik verwacht eigenlijk de 90 toch wel te kunnen halen op een goed gewaxt board. 100 zou leuk zijn, ronde getallen zijn een mooi streven. Was ook onlangs in het nieuws i.v.m. de AEX die maar niet structureel boven de 400 punten komt, maar dat terzijde. Waarschijnlijk ga ik dat niet redden.

Laat het in ieder geval maar horen zodra je je snelheid weet
Je board is goed gewaxed, dus daar zal het echt niet aan liggen. Een km of 100-110 is zeker mogelijk als je die 162 cm naar het dal point
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 00:40:30 #261
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31426572
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 22:15 schreef Jean_Le_Blanc het volgende:

[..]

thanx,

maar is er dan niemand in les arcs geweest? Dan maar es proberen hoe hard je met een snowboard van de speedski piste kan
Les Arcs telt pas mee als snowboardgebied sinds het aan La Plagne verbonden is. Wat je elke dag moet doen is in de eerste gondel van de Vanoise Express zitten.
pi_31427509
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 00:40 schreef XL het volgende:

[..]

Les Arcs telt pas mee als snowboardgebied sinds het aan La Plagne verbonden is. Wat je elke dag moet doen is in de eerste gondel van de Vanoise Express zitten.
1:30 opstaan
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 03:02:37 #263
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_31428612
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 00:36 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Je board is goed gewaxed, dus daar zal het echt niet aan liggen. Een km of 100-110 is zeker mogelijk als je die 162 cm naar het dal point
110

Die snelheid + boom lijkt mij een vrij pijnlijke combinatie...
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 06:25:57 #264
71115 Rnej
I walk the line
pi_31429491
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 03:02 schreef NoComment het volgende:

[..]

110

die snelheid + hobbeltje lijkt me al minder fijn

duurt een kwartier voor je uitgegleden bent
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 09:44:31 #265
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31431032
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 03:02 schreef NoComment het volgende:

[..]

110

Het is niet de bedoeling om met die snelheid tegen een boom te boarden.
pi_31431298
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 01:30 schreef Kentaro het volgende:

[..]

1:30 opstaan
dude!
pi_31431994
Iemand van jullie een idee waar dusdanig hoge resolutie actiefoto's te vinden zijn dat ze op posterformaat goed af te drukken zijn?

transworld heeft er wel een paar, maar ik zoek er een hele hoop.
pi_31432160
zoeken op "snowboard wallpaper" levert wel wat hi-res foto's op..

vet gave outfit man!
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 10:49:56 #269
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31432311
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 10:35 schreef Thermo het volgende:
Iemand van jullie een idee waar dusdanig hoge resolutie actiefoto's te vinden zijn dat ze op posterformaat goed af te drukken zijn?

transworld heeft er wel een paar, maar ik zoek er een hele hoop.
Misschien moet je eens een snowboardmagazine openslaan en de namen van de fotografen door Google halen. Bij voorkeur niet door de afbeeldingen zoeker. 6 megapixel en meer zul je niet zomaar op het web tegenkomen in hoge kwaliteit.
pi_31432349
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 10:43 schreef Jean_Le_Blanc het volgende:
zoeken op "snowboard wallpaper" levert wel wat hi-res foto's op..

[afbeelding]

vet gave outfit man!
That's Gay
pi_31432380
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 10:49 schreef XL het volgende:

[..]

Misschien moet je eens een snowboardmagazine openslaan en de namen van de fotografen door Google halen. Bij voorkeur niet door de afbeeldingen zoeker. 6 megapixel en meer zul je niet zomaar op het web tegenkomen in hoge kwaliteit.
Precies, via transworld heb ik dus al een zooi fotografen gevonden en foto's. Paar erg mooie ook.
Ik zoek eigenlijk een belachelijk grote continues shot.
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 11:36:52 #272
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31433467
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 16:42 schreef Thermo het volgende:
Gefeliciteerd je hebt hierbij heel fok uitgenodigd voor wat snowboard plezier @ gerlos!
Uiteraard hoor
Als je zelf voor een slaapplaats zorgt dan kun je nog wel wat privélessen krijgen

btw, ik heb me gisteren ook ingeschreven voor de landes opleiding
pi_31434006
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 11:36 schreef Komakie het volgende:

[..]

Uiteraard hoor
Als je zelf voor een slaapplaats zorgt dan kun je nog wel wat privélessen krijgen

btw, ik heb me gisteren ook ingeschreven voor de landes opleiding
Ik zorg zelf voor een slaapplaats bij Komakie
pi_31434193
Zorg je ook voor een slaapplaats voor mij dan Kentaro?

Owja nog iets gehoord van bauwe tomaat btw?
pi_31434442
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 12:06 schreef Thermo het volgende:
Zorg je ook voor een slaapplaats voor mij dan Kentaro?

Owja nog iets gehoord van bauwe tomaat btw?
Tuurlijk, ik ken ene Komakie, die hier ook wel eens post, die heeft plek voor iedereen

De blauwe tomaat is er eindelijk achter dat ze 2 x 30 E moesten terugboeken en dat hebben ze ook gedaan, zeggen ze. Ik wacht even op mijn afschrift (ik vertrouw ze niet meer zo, de prutsers) en dan stort ik het op je rek.
pi_31434673
Ze waren toch verdomd snel met afleveren + rekening hier.

Maarja, zo is dat bij elk bedrijf helaas.
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 12:41:14 #277
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31435090
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 12:14 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Tuurlijk, ik ken ene Komakie, die hier ook wel eens post, die heeft plek voor iedereen
Tof van hem!
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 13:34:33 #278
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31436318
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 12:14 schreef Kentaro het volgende:

[..]

ohwja? hmmm mooie naam heeft ie en blijkbaar een compleet penthouse daaro
pi_31439501
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 06:25 schreef Rnej het volgende:

[..]

die snelheid + hobbeltje lijkt me al minder fijn
... flex your legs...

En wat die bus in La Plagne betreft. Als je in Sangos aankomt, dan moet je nog zorgen dat je in Aime komt om die bus te kunnen nemen. Dan moet je echt hopen dat er genoeg sneeuw ligt, anders is het lopen.
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 17:17:22 #280
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31440669
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 16:12 schreef beerke het volgende:

[..]

... flex your legs...

En wat die bus in La Plagne betreft. Als je in Sangos aankomt, dan moet je nog zorgen dat je in Aime komt om die bus te kunnen nemen. Dan moet je echt hopen dat er genoeg sneeuw ligt, anders is het lopen.
Oh ja, dat busje voor de gids is inderdaad alleen voor de gids en zijn 'toeristen'.
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 21:32:02 #281
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31447331
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 16:12 schreef beerke het volgende:

[..]

... flex your legs...
Dat is een optie maar als je echt hard gaat dan is het opvangen van die klap wel een moeilijk verhaal
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 21:49:48 #282
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31447960
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 21:32 schreef Komakie het volgende:

[..]

Dat is een optie maar als je echt hard gaat dan is het opvangen van die klap wel een moeilijk verhaal
Dan gaat het toch om de definitie van een hobbeltje....
Hobbeltjes zijn voor mij dingen die je opvangt met door de knietjes gaan. Dat staat los van de snelheid die je hebt.

Ik moet trouwens elke keer weer lachen als ik die foto van Kentaro op zijn rol-skies zie in dat andere topic
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 21:56:53 #283
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31448210
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 21:49 schreef XL het volgende:

[..]

Dan gaat het toch om de definitie van een hobbeltje....
Hobbeltjes zijn voor mij dingen die je opvangt met door de knietjes gaan. Dat staat los van de snelheid die je hebt.
Er zit wel heel duidelijk een verschil tussen een hobbel langzaam nemen en door je knien gaan en snel nemen en door je knien gaan. Maar vooral als je echt hard gaat en je krijgt er meerdere achter elkaar die redelijk lastig zijn, dan wordt het wel een moeilijk verhaal....
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 21:19:57 #284
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31471942
Kentaro was jij dit weekend niet in Landgraaf?
Hoe ligt de baan erbij? Over 2 weekjes ga ik de Malolo dopen.
pi_31472552
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 21:19 schreef XL het volgende:
Kentaro was jij dit weekend niet in Landgraaf?
Hoe ligt de baan erbij? Over 2 weekjes ga ik de Malolo dopen.
Ik ga morgen. Net mijn board gewaxt en mijn Ipod vol herrie gegooid, ik ben er klaar voor
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 21:41:07 #286
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31472696
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 21:36 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Ik ga morgen. Net mijn board gewaxt en mijn Ipod vol herrie gegooid, ik ben er klaar voor
Ipod kan echt niet... netjes iPod typen hoor.
pi_31486000
Gisteren naar Duyvestein @ Den Haag geweest en hadden best leuke spullen.

Frequency Helmet . Dat gewicht . Die prijs . Ik heb best veel over voor gear, maar 150 euro voor een helm?? Ik heb hem ook niet echt nodig al zeg ik het zelf...... Jongere broertje heeft wel een helmet gekocht (die met die earpads) en een zwarte A Frame met Fire lens + High Intensity Blue lens. Blijft geile shit van Oakley, maar echt TE duur, fokking 70 euro voor ene lens .
  zondag 16 oktober 2005 @ 13:12:33 #288
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31486447
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 12:45 schreef pAin het volgende:
maar 150 euro voor een helm?? Ik heb hem ook niet echt nodig al zeg ik het zelf......
Een helm heb je nooit nodig, tot het moment dat je hem nodig had.
pi_31486784
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 13:12 schreef XL het volgende:

[..]

Ok, het ligt er een beetje aan wat je gaat doen, maar er staan gewoon geen spannende dingen geplanned komende vakantie. Beetje piste rijden, iemand leren snowboarden, dat was het wel. Misschien kom ik er toch nog op terug en schaf ik hem alsnog aan, tis echt een prachtding en licht .
pi_31496666
Net terug van een dagje Langraaf, echt wel lekker. Die baan ligt er super bij. Ik ben er al veel geweest maar de linker piste (van beneden gezien) ligt er echt goed bij, goede harde sneeuw, blijft de hele dag goed. Best lekker om te carven, je kriijgt aardig wat snelheid als je met bindingen vast in de lift gaat en dan links af, de 'startheuvel' jumpen en volgas naar beneden.. Binnenkort zeker weer. Ook het park is top, een paat leuke jumps in het begin.

Ik heb ook die Frequency helm nog op gehad in de shop daar. Echt een heel mooi ding en super licht, maar 150 E was me ook wat te veel. Vooral omdat ik al een Skycap heb, maar die is immiddels al weer een jaar of 4 oud..
  zondag 16 oktober 2005 @ 21:34:59 #291
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31496747
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 21:30 schreef Kentaro het volgende:
Net terug van een dagje Langraaf, echt wel lekker. Die baan ligt er super bij. Ik ben er al veel geweest maar de linker piste (van beneden gezien) ligt er echt goed bij, goede harde sneeuw, blijft de hele dag goed. Best lekker om te carven, je kriijgt aardig wat snelheid als je met bindingen vast in de lift gaat en dan links af, de 'startheuvel' jumpen en volgas naar beneden.. Binnenkort zeker weer. Ook het park is top, een paat leuke jumps in het begin.

Ik heb ook die Frequency helm nog op gehad in de shop daar. Echt een heel mooi ding en super licht, maar 150 E was me ook wat te veel. Vooral omdat ik al een Skycap heb, maar die is immiddels al weer een jaar of 4 oud..
Beerke bevestigd volgende week de goede kwaliteit nog even en dan ga ik.
Was het er druk?
pi_31496879
nee helemaal niet druk, maar dat zal ook wel met het mooie weer te maken hebben gehad. Je kon zonder wachten meteen weer de lift in. Het is zeker de moeite waard. Een tip is wel om je echt warm aan te kleden want het is er echt verrot koud. Dat komt misschien ook wel door die stoeltjeslift, maar je handen vriezen eraf. (ik had mijn zomer Drop gloves aan, wat in zoetermeer ruim voldoende is)
pi_31496992
Ik wil ook weer ff gaan boarden, maar weten jullie nog leuke gebieden die minder dan 4/5 uur reizen zijn vanaf Utrecht (omg. Duitsland ofzo) om 1 dag op en neer te gaan. Vorig jaar wel in Winterberg geboard, maar tis daar echt een ramp, met skies kun je je nog wel fatsoenlijk voortbewegen op de wat vlakkere stukken, maar met snowboard was het niet te doen.

Ik bezit helaas geen geldboom in de tuin (tevens geen ruimte voor) dus een week frankrijk zit er niet in helaas.
  zondag 16 oktober 2005 @ 22:20:59 #294
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31497875
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 12:45 schreef pAin het volgende:

Frequency Helmet . Dat gewicht . Die prijs . Ik heb best veel over voor gear, maar 150 euro voor een helm?? Ik heb hem ook niet echt nodig al zeg ik het zelf...... Jongere broertje heeft wel een helmet gekocht (die met die earpads) en een zwarte A Frame met Fire lens + High Intensity Blue lens. Blijft geile shit van Oakley, maar echt TE duur, fokking 70 euro voor ene lens .
Dat is niet alleen bij Oakley zo. Dragon heeft dat bijvoorbeeld ook.
Ik heb een Dragon bril maar ik denk erover om over te stappen op een model van Oakley want me lens is echt vet rot aan het worden en ik moet nu een andere hebben maar die zijn een stuk lastiger te krijgen dan die Oakley dingen die ze echt bijna overal wel hebben...
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 13:12 schreef XL het volgende:

[..]

Ik heb er vorig jaar 1 gekocht en niet heel vaak op gehad. Behalve als ik echt serieus ging freeriden of springen. Ook niet altijd even slim, ik geef het toe. Maar als je er 1 hebt, hoef je maar 1x blij te zijn dat je hem hebt aangeschaft. Geweldige dingen. 1x gebruiken en de aanschaf is eruit
Met een lawinepieper bijvoorbeeld ook zo. Kost een vermogen, maar 1x nodig hebben en je bent klaar
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 21:46 schreef Sport_Life het volgende:
Ik wil ook weer ff gaan boarden, maar weten jullie nog leuke gebieden die minder dan 4/5 uur reizen zijn vanaf Utrecht (omg. Duitsland ofzo) om 1 dag op en neer te gaan. Vorig jaar wel in Winterberg geboard, maar tis daar echt een ramp, met skies kun je je nog wel fatsoenlijk voortbewegen op de wat vlakkere stukken, maar met snowboard was het niet te doen.

Ik bezit helaas geen geldboom in de tuin (tevens geen ruimte voor) dus een week frankrijk zit er niet in helaas.
Ik zou het echt niet weten. Volgens mij kun je nog beter met het vliegtuig naar Innsbrück gaan ofzo en daar gaan boarden... Schijnt ook niet zo heel duur te zijn trouwens...
  maandag 17 oktober 2005 @ 08:27:04 #295
72282 360sjors
King of the Hill
pi_31504791
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 22:20 schreef Komakie het volgende:

Ik heb er vorig jaar 1 gekocht en niet heel vaak op gehad. Behalve als ik echt serieus ging freeriden of springen. Ook niet altijd even slim, ik geef het toe. Maar als je er 1 hebt, hoef je maar 1x blij te zijn dat je hem hebt aangeschaft. Geweldige dingen. 1x gebruiken en de aanschaf is eruit
Met een lawinepieper bijvoorbeeld ook zo. Kost een vermogen, maar 1x nodig hebben en je bent klaar
[..]
Ben ook tijdens het reguliere boarden erg tevreden over het dragen van een helm; het verschaft je altijd wat extra gevoel van veiligheid. En ze zijn lekker warm, maar niet te (tenzij je aan het hiken oid bent, in dat geval doe je je helm af en hang je hem aan je bindingen)
pi_31504971
Van de 3 producten die blue-tomato afgeleverd had.

Waren er 2 verkeerd

De tas was wel perfect van Analog.
Ow en de 05/06 audio ear pads passen ook op een 04/05 Hi-Fi Shaun White heb ik gemerkt
Die kreeg ik binnen van The hot-zone.

EDIT

Okee service is goed van blauwe tomaat.
Maandagochtend direct mailtje dat ze morgen het product komen ophalen en dat ze het nieuwe zo snel mogelijk gaan opsturen.

[ Bericht 19% gewijzigd door Thermo op 17-10-2005 11:08:27 ]
  maandag 17 oktober 2005 @ 12:04:25 #297
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31508643
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 08:27 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Ben ook tijdens het reguliere boarden erg tevreden over het dragen van een helm; het verschaft je altijd wat extra gevoel van veiligheid. En ze zijn lekker warm, maar niet te (tenzij je aan het hiken oid bent, in dat geval doe je je helm af en hang je hem aan je bindingen)
Ik hou niet van het rijden met een helm op. Mij te warm.
Daarom heb ik hem ook niet zo vaak op.
Ik heb zelf een Leedom helm. Hij past prima op zich maar ik had achteraf gezien toch liever een Giro gehad met Audio-Earpads.
Toch maar eens kijken of ik die nog kan krijgen en me Leedom kan verkopen....
Ik weet niet of toevallig iemand hier nog een helm wil hebben? Ik weet niet precies momenteel welke maat hij heeft. zou ik moeten nakijken....
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 08:53 schreef Thermo het volgende:
Van de 3 producten die blue-tomato afgeleverd had.

Waren er 2 verkeerd

De tas was wel perfect van Analog.
Ow en de 05/06 audio ear pads passen ook op een 04/05 Hi-Fi Shaun White heb ik gemerkt
Die kreeg ik binnen van The hot-zone.

EDIT

Okee service is goed van blauwe tomaat.
Maandagochtend direct mailtje dat ze morgen het product komen ophalen en dat ze het nieuwe zo snel mogelijk gaan opsturen.
Ik vind de service niet echt geweldig als ze eerst het verkeerde item opsturen zeg maar. Alleen wel netjes dat ze zo snel weer terug sturen.
pi_31508646
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 22:20 schreef Komakie het volgende:

[..]

Dat is niet alleen bij Oakley zo. Dragon heeft dat bijvoorbeeld ook.
Ik heb een Dragon bril maar ik denk erover om over te stappen op een model van Oakley want me lens is echt vet rot aan het worden en ik moet nu een andere hebben maar die zijn een stuk lastiger te krijgen dan die Oakley dingen die ze echt bijna overal wel hebben...
Hmmm, ik heb ook een dragon (een DX geloof ik), maar bij die kan je volgens mij niet lenzen verwisselen. Maar goed, misschien komt die Oakley met Fire lens er toch wel.
quote:
Ja, het kan ook erg nuttig zijn, dat zeker. Maar een helm heb ik komend seizoen gewoon niet nodig, ik heb geen wilde freestyle / freeride plannen. Lawinepiepers is een noodzakelijk kwaad, die koop je ook echt alleen als je fanatiek gaat freeriden.
pi_31508784
Pieper ben ik erg blij mee, voel me gewoon veiliger met dat ding om.
Helm heeft naast veiligheid ook nog gewoon warmte nut
Ipv een muts zit dat ding gewoon erg chill. Heb helemaal geen last van de warmte van mijn helm.
  maandag 17 oktober 2005 @ 12:17:44 #300
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31508869
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 12:04 schreef pAin het volgende:

[..]

Hmmm, ik heb ook een dragon (een DX geloof ik), maar bij die kan je volgens mij niet lenzen verwisselen. Maar goed, misschien komt die Oakley met Fire lens er toch wel.
[..]
Van de DX kun je ze zeker wel vervangen. Bij bijna elke merk bril kan dat wel. En volgens mij zelfs bij elke bril van Dragon. Het gaat alleen wat stroef. Dat is bij mijn Foil-bril ook zo...
quote:
Ja, het kan ook erg nuttig zijn, dat zeker. Maar een helm heb ik komend seizoen gewoon niet nodig, ik heb geen wilde freestyle / freeride plannen. Lawinepiepers is een noodzakelijk kwaad, die koop je ook echt alleen als je fanatiek gaat freeriden.
Helm kun je altijd gebruiken. Niet alleen als je rare freestyle/freeriden fratsen gaat uithalen ofzo.
Lawinepiepers daarintegen zijn idd alleen maar als je vet gaat poederen. Maar aan de andere kant is het al snel verstandig als je buiten de pistes gaat om zo'n ding bij je te hebben.
Maar ja, ik zit het hele seizoen in oostenrijk en rij graag poeder dus tja, dan is het wel verstandig om een lawineuitrusting te hebben.
Als je namelijk een pieper hebt, moet je ook een schep en een sonde hebben. Alleen een pieper is ook wel mooi. Dan weet je wel waar iemand ligt, maar je kunt er niet bij. En zeg nou niet dat je ook met een board kunt scheppen want dat gaat echt de helft langzamer....

Maar mensen zijn vaak eigenwijs. Heb het vorige winter ook al vaak genoeg meegemaakt.
Dus ik stoor me er verder niet meer aan
pi_31509389
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 12:17 schreef Komakie het volgende:

[..]

Van de DX kun je ze zeker wel vervangen. Bij bijna elke merk bril kan dat wel. En volgens mij zelfs bij elke bril van Dragon. Het gaat alleen wat stroef. Dat is bij mijn Foil-bril ook zo...
Woei, toch maar eens gaan kijken of ik ergens een lens kan vinden. Ik heb deze bril bij een abbonement op een snowboard magazine gekregen en vond hem erg relaxed. Eens kijken of ze ook hippe spiegellenzen hebben .
quote:
Helm kun je altijd gebruiken. Niet alleen als je rare freestyle/freeriden fratsen gaat uithalen ofzo.
Lawinepiepers daarintegen zijn idd alleen maar als je vet gaat poederen. Maar aan de andere kant is het al snel verstandig als je buiten de pistes gaat om zo'n ding bij je te hebben.
Maar ja, ik zit het hele seizoen in oostenrijk en rij graag poeder dus tja, dan is het wel verstandig om een lawineuitrusting te hebben.
Als je namelijk een pieper hebt, moet je ook een schep en een sonde hebben. Alleen een pieper is ook wel mooi. Dan weet je wel waar iemand ligt, maar je kunt er niet bij. En zeg nou niet dat je ook met een board kunt scheppen want dat gaat echt de helft langzamer....

Maar mensen zijn vaak eigenwijs. Heb het vorige winter ook al vaak genoeg meegemaakt.
Dus ik stoor me er verder niet meer aan
Ben het met je eens dat een helm altijd wel handig is, op de piste kan je ook hard je hooft stoten , maar ik vind veel helmen wel redelijk zwaar. Die helm van Red is wel erg licht, die zou ik sneller kopen dan bijvoorbeeld de Audio HiFi of de Hifi zelf.

Lawinepiepers vind ik onontbeerlijk als je echt lekker gaat freeriden, wat er misschien wel inzit voor 2007 (Saiko offpiste camps zijn altijd erg vet, maar lijkt me voor de gevorderde Freerider). Ik vind zelf Freeriden erg vet, dat gevoel van drijven op diepe sneeuw . In Mayrhofen altijd erg toffe afdalingen gehad, tussen bomen door (Saiko crew, bedankt! ). Mayrhofen heeft wel een groot nadeel dat de boeren het prikkeldraad laat staan, dus je routes zijn redelijk beperkt, veel boarders knipper daar gewoon het prikkeldraad door .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')