zuipen op dinsdag..... Was ik nog maar studentquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 23:11 schreef NoComment het volgende:
Hee, waar kreeg jij 10% korting?
en belangrijker, kan ik die ook krijgen..
Maargoed, kga (weer..) zuipen, mzzls!
iddquote:Op woensdag 5 oktober 2005 08:31 schreef XL het volgende:
Ik vind dat als je stoer aankondigt dat je gaat zuipen....
Dat je dan ook een midden-in-de-nacht-post moet plaatsen tussen 3:00 en 6:00 met eventueel vervolgens een goedemorgen-post. Maar bluffen dat je gaat zuipen en dan om 0:55 je bed in duiken is studentonwaardig.![]()
Je hebt niet goed gelezen, hij zat achter de computer te zuipenquote:Op woensdag 5 oktober 2005 08:31 schreef XL het volgende:
n om 0:55 je bed in duiken
Wat men in spreektaal bedoelt met een dergelijke post is: Ik zat achter mijn computer te zuipen, maar mijn bier is op. Tell Sell heb ik al gezien, op msn heeft iedereen me geblockt dus ik zal maar gaan slapen.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 10:56 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Je hebt niet goed gelezen, hij zat achter de computer te zuipen![]()
quote:Op woensdag 5 oktober 2005 11:34 schreef XL het volgende:
[..]
Wat men in spreektaal bedoelt met een dergelijke post is: Ik zat achter mijn computer te zuipen, maar mijn bier is op. Tell Sell heb ik al gezien, op msn heeft iedereen me geblockt dus ik zal maar gaan slapen.
Eeeeh NOTquote:Op woensdag 5 oktober 2005 11:34 schreef XL het volgende:
[..]
Wat men in spreektaal bedoelt met een dergelijke post is: Ik zat achter mijn computer te zuipen, maar mijn bier is op. Tell Sell heb ik al gezien, op msn heeft iedereen me geblockt dus ik zal maar gaan slapen.
de zoon van....quote:Op woensdag 5 oktober 2005 14:46 schreef Thermo het volgende:
Ik mag hopen dat het niet de leraar is.
Kijk, 30 euro etc snap ik wel,het is een film waar echt wel enorm veel geld in gaat zitten ook al zijn ze zwaar gesponsort.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 15:18 schreef Maruku het volgende:
mjah, snowboardflicks kosten altijd belachelijk veel eigenlijk. snap ik nooit zo goed. Om eerlijk te zijn down ik dus alles maar... ik bedoel, tis niet alsof de snowboardindustrie niet genoeg geld krijgt, toch?
weet je wat trouwens echt een belachelijke prijs is? Een rossignol sultan 02/03 voor 300e... prijzen bij jonker in zwolle...
Je moet de prints van vorig jaar hebben:quote:Op woensdag 5 oktober 2005 15:55 schreef Komakie het volgende:
Hey ik heb trouwens net een paar reviews zitten lezen van Bataleon boards. Zijn best positieve reacties en ook een paar boarders die ik ken en die dingen getest hebben en daarna 1 hebben aangeschaft. Gaat eigenlijk over het algemeen over The Enemy. Schijnt een goeie freerider te zijn.
ik kan waarschijnlijk wel wat testen bij de Cellblock in Utrecht. Ik wil misschien The Hero wel proberen. ben wel benieuwd naar dat nieuwe systeem.
ik ga morgen even langs om gewoon te checken hoe het eruit ziet. Dat is allereerst het belangrijkste
btw heeft iemand al eens op zo'n board gereden?
die vind ik ook wel vet moet ik toegeven....quote:Op woensdag 5 oktober 2005 15:25 schreef Rnej het volgende:
http://www.dcshoes.com/home.asp?category=§ion=map
die ga ik dus wel kopen
120 paginas boek en een dvd
heerlijk
Ach ik vind die van dit jaar ook wel vet:quote:Op woensdag 5 oktober 2005 15:59 schreef XL het volgende:
[..]
Je moet de prints van vorig jaar hebben:
Enemy
[afbeelding]
Hero
[afbeelding]
quote:Op woensdag 5 oktober 2005 16:12 schreef Komakie het volgende:
onderkant van dit jaar is trouwens wel vetter
Ik heb gehoord dat als je goed kunt afdingen ze er een wallet bij kado doen.quote:
Staat daar dan wel 'Enemy' op?quote:Op woensdag 5 oktober 2005 16:36 schreef XL het volgende:
[..]
Ik heb gehoord dat als je goed kunt afdingen ze er een wallet bij kado doen.
je krijgt alleen een wallet bij patta'squote:Op woensdag 5 oktober 2005 16:36 schreef XL het volgende:
[..]
Ik heb gehoord dat als je goed kunt afdingen ze er een wallet bij kado doen.
Ik wist dat het iets met wallets was.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 16:52 schreef Kentaro het volgende:
[..]
je krijgt alleen een wallet bij patta's
Das wel de vetste opdrukquote:
De hero van vorig jaar vind ik toch echt leuker. Met helm goggle en bijbehorende arrogante look lekker instappen als vierde man bij het Nederlandse gezinnetje met kind uit de brugklas. Dan als je zit even de sneeuw van je print kloppen en kijken of de kleuter in kwestie in het Nederlands tegen papa en mama durft te zeggen dat er iemand opstaat die iemand probeert te vermoorden.quote:
Draag jij eigenlijk normaliter ook een ooglapje? Lijkt me echt iets voor jou, als ik dat zo lees.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 20:53 schreef XL het volgende:
[..]
De hero van vorig jaar vind ik toch echt leuker. Met helm goggle en bijbehorende arrogante look lekker instappen als vierde man bij het Nederlandse gezinnetje met kind uit de brugklas. Dan als je zit even de sneeuw van je print kloppen en kijken of de kleuter in kwestie in het Nederlands tegen papa en mama durft te zeggen dat er iemand opstaat die iemand probeert te vermoorden.
Tuurlijk, de enemy van dit jaar is een mooie print. Maar de print van vorig jaar is echt spraakmakend. Daar kunnen geen flitsende patta's tegenop, zelfs niet als ze matchen met je wallet.
lol, idd!quote:Op woensdag 5 oktober 2005 22:46 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Draag jij eigenlijk normaliter ook een ooglapje? Lijkt me echt iets voor jou, als ik dat zo lees.
Standaard DAC te hard op in de gondel, professioneel chillen he.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 22:48 schreef Rnej het volgende:
[..]
lol, idd!
ik had trouwens elke keer in de lift dat de mensen me zo aankeken van: " waarom heb jij in godsnaam zulke ziek harde herrie op je oren"
ja wat.. ik ben aan t freestylen![]()
hahaha klinkt op zich heel leuk.... maar het is toch wat moeizamer als leraar.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 20:53 schreef XL het volgende:
[..]
De hero van vorig jaar vind ik toch echt leuker. Met helm goggle en bijbehorende arrogante look lekker instappen als vierde man bij het Nederlandse gezinnetje met kind uit de brugklas. Dan als je zit even de sneeuw van je print kloppen en kijken of de kleuter in kwestie in het Nederlands tegen papa en mama durft te zeggen dat er iemand opstaat die iemand probeert te vermoorden.
Tuurlijk, de enemy van dit jaar is een mooie print. Maar de print van vorig jaar is echt spraakmakend. Daar kunnen geen flitsende patta's tegenop, zelfs niet als ze matchen met je wallet.
Wat heb je op staan?quote:Op woensdag 5 oktober 2005 22:48 schreef Rnej het volgende:
[..]
lol, idd!
ik had trouwens elke keer in de lift dat de mensen me zo aankeken van: " waarom heb jij in godsnaam zulke ziek harde herrie op je oren"
ja wat.. ik ben aan t freestylen![]()
Ik draag voor beide ogen zo'n lapje.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 22:46 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Draag jij eigenlijk normaliter ook een ooglapje? Lijkt me echt iets voor jou, als ik dat zo lees.
Logisch, anders zie je die foeilelijke flow bindingen te veel.quote:
Metallica heb ik niet zo veel. Paar nummers.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 08:30 schreef Rnej het volgende:
vanalles... sowieso de sountracks van afterlame en afterbang enzo (:P) en ook redelijk wat metallica, therapy? (<-- heerlijk om op te boeken), jimmy eat world
vanalles wat eigenlijk.. .maargoed... keb dan ook de red hifi audio helm
Ik heb begrepen dat je vanmiddag hier langs komt om je Burton te showen, heb je enig idee hoe laat? Ik ben vermoedelijk vanaf een uur of 5 in da house (scheur nu ff naar Utrecht). Mocht je al eerder weg zijn, dan mag je hem ook wel achterlatenquote:
Ik luister het liefst k3 tijdens hardcore backcountry tochten, voor het park (10 meter kickers en groter) prefereer ik Ali B.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 11:05 schreef Komakie het volgende:
[..]
Metallica heb ik niet zo veel. Paar nummers.
Therapy? luister ik ook regelmatig. Jimmy eat world bijna niet.
Je moet eens Red Tape proberen. Of bepaalde nummers van Rise Against. Of Story of the Year.
Rancid wil ook nog wel eens werken (voor Out of Control)
Ministry, Mudvayne, etc
Sowieso de soundtrack van Need for Speed Underground werkt best ok
Volgens mij probeer jij hier de boel belachelijk te maken.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 11:20 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Ik luister het liefst k3 tijdens hardcore backcountry tochten, voor het park (10 meter kickers en groter) prefereer ik Ali B.
ik zeg van.... die meuk komt er bij mij niet inquote:Op donderdag 6 oktober 2005 11:39 schreef XL het volgende:
Al is Ali B natuurlijk wel rake shit.
wat?! ali b. is tantu spang... die kill maakt echt te ille pokoes...quote:Op donderdag 6 oktober 2005 12:42 schreef Komakie het volgende:
[..]
ik zeg van.... die meuk komt er bij mij niet in
say whatquote:Op donderdag 6 oktober 2005 12:50 schreef Maruku het volgende:
[..]
wat?! ali b. is tantu spang... die kill maakt echt te ille pokoes...
Zoals wij dat in Haarlem noemen: Koningquote:Op donderdag 6 oktober 2005 13:24 schreef beerke het volgende:
... ik ben een klein geel visje in een zee van blauw, SOS, ik mis je ...
niet alleen in Haarlem hoor.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 13:50 schreef NoComment het volgende:
[..]
Zoals wij dat in Haarlem noemen: Koning![]()
Gister inauguratie bij die roeivereniging gehad, god wat ben ik BRAK..
Ik vind hem nogal Ralph Lauren.... niet mijn ding.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 17:20 schreef NoComment het volgende:
Ik ken em nog niet lang eigenlijk, sinds een maand ofzo.. Vind het wel een leuke manier van uitdrukken, ' 'Snowboarden is echt Koning'
Ik ga de 30stequote:Op donderdag 6 oktober 2005 18:55 schreef Kentaro het volgende:
Ik ga zondag 16 oktober een dagje naar Landgraaf. De stenen schijnen opgeruimt te zijn en alle pistes en het funpark liggen er weer mooi bij. Dus als er nog mensen zijn die zin hebben in een dagje boarden, 16 oktober snowboardminimeet![]()
Dus een Custom in plaats van een Custom Xquote:Op donderdag 6 oktober 2005 22:32 schreef Komakie het volgende:
Qua uiterlijk is die Baron ES trouwens wel erg vet hoor
Maar ja, als hij niet is wat ik zoek dan schiet het ook niet op. Ik denk nu dat ik maar eens de Baron moet gaan testen....
Nee het schijnt dus dat de Baron wel erg op de Custom lijkt (dus een brede custom) maar dat dat bij de Baron ES en de Custom X dus niet het geval is en dat het een best wel ander board is...quote:Op donderdag 6 oktober 2005 23:55 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Dus een Custom in plaats van een Custom X
Hey kun je bij de Hot Zone niet ff mijn naam noemen. Dan hoef ik van de winter weer wat minder me best te doen om leerlingen naar die shop te krijgen om toch me korting te krijgenquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 08:39 schreef Thermo het volgende:
Nice ass btw
Blauwe tomaat:
Hello Christoph!
Thank you for your order.
We shipped out your order on the 6.10.05 with UPS.
Hete zones :
Your order from the hot zone online snowboard shop has been sent by DPD.
Showtime![]()
ach maakt niet uit.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 09:07 schreef Thermo het volgende:
IK dacht dat burton juist de Baron ES als een Costum X voorstelde, en de baron zelf compleet anders was dan een Costum? ( De baron is gewoon een zwaar stuurijzer. )
Btw, had dat gezegd dat had ik het @ bestel comments gezet......
Ik heb zo mijn twijfels bij het verhaal wat je in de winkel hebt gehoord. Ik geloof wel dat een ES meer freeride gericht is dan een gewone Baron. Hij is immers wat stijver en als je freestyle defineerd als rails en jibben dan klopt het dat een wat stijvere plank daar wat in het nadeel is. Als je het hebt over kickers en halfpipe, wat ook freestyle is, dan is een stijvere plank weer in het voordeel.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 10:19 schreef Komakie het volgende:
[..]
ach maakt niet uit.
Kom er in de winter vaak zat
Maar als iemand nog wat bij The Hot Zone gaat bestellen.... Zou vet zijn
Ik moet nog maar ff een paar reviews gaan lezen en ik moet toch maar gaan testen.
Ik denk dat de Baron en de Baron ES maar mijn 2 opties worden aangezien ik daar het beste idee bij heb....
Dit vind ik een goede om in de volgende OP mee te nemen!quote:Op donderdag 6 oktober 2005 22:22 schreef -Mzraki- het volgende:
net een beetje aan het lezen op een blog, kom ik opeens dit tegen:
[afbeelding]
Het is wel grappig want ik heb mijn probleempje ook gepost op ultimate snowboarding en daar krijg ik dus ongeveer dezelfde reacties.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 10:58 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Ik heb zo mijn twijfels bij het verhaal wat je in de winkel hebt gehoord. Ik geloof wel dat een ES meer freeride gericht is dan een gewone Baron. Hij is immers wat stijver en als je freestyle defineerd als rails en jibben dan klopt het dat een wat stijvere plank daar wat in het nadeel is. Als je het hebt over kickers en halfpipe, wat ook freestyle is, dan is een stijvere plank weer in het voordeel.
Maar dat een Baron ES niet vergelijkbaar is met een Custom X en dat deze voor jou te zwaar zou zijn dat geloof ik niet. De meeste boardverkopers nemen de verhalen van hun klanten met een korreltje zout omdat dat in de winkel de meeste mensen hun skills wat overdrijven en daarom adviseren ze altijd wat eenvoudigere boards. Ik weet zeker als ik naar een shop ga dat ik met mijn 72 kilo echt geen Custom X van 164 geadviseerd krijg. De X en de ES zijn qua tech identiek behalve dat de Custom X een positive core profile heeft en de ES een even core profilel. Ik weet zeker dat als je beide planken probeert dat je 100% voor de ES zal gaan. Je haalt er (als je het erin kan stoppen) veel meer uit dan uit een gewone Baron. Daar ben je al uitgegroeit als je de winkel uitloopt.
Ik ben voorquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 13:57 schreef NoComment het volgende:
[..]
Dit vind ik een goede om in de volgende OP mee te nemen!
Waar ben je geweest?quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 14:39 schreef Komakie het volgende:
[..]
Het is wel grappig want ik heb mijn probleempje ook gepost op ultimate snowboarding en daar krijg ik dus ongeveer dezelfde reacties.
Maar ze weten bij de winkel wel redelijk hoe ik rij dus dat zou toch geen probleem moeten zijn lijkt me. Maar goed, zij vonden gewoon de Baron ES niet echt een geweldig board.
Ze zeiden ook dat de Custom en de Custom X echt vergelijkbaar anders waren. Dan zou je gewoon voor de X moeten gaan als je hem aan kunt. Maar de Baron ES zou gewoon een ander board zijn dan de Baron.
Cellblock in Utrecht.quote:
?quote:Sacrifice nothing.
From park sessions to groomers to hidden stashes, the Baron ES™, inspired by the Custom X™, is the most advanced wide board ever.
Gewoon testen bij Duvesteijn. En als je bij Duvesteijn in Zoetermeer bent moet je even kijken of Bjorn op de snowboardafdeling is. Die gast weet echt alles van alle boards, dat is echt niet normaal, hij test ook de hele collectie zelf voor het in de winkel komt.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 14:53 schreef Komakie het volgende:
[..]
Cellblock in Utrecht.
Meestal kun je wel aardig met ze over snowboarden praten, maar hiermee ben ik toch een beetje de kluts kwijt met ze...
Mja maar wat de fabrikant schrijft heb ik niet zo'n grote boodschap aan. Ik neem liever iets aan van iemand die het board zelf getest heeft. Maar goed, Er zijn idd erg veel mensen die het anders zien...quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 14:56 schreef Thermo het volgende:
Ik denk dat ze @ cellblock even de kluts kwijt zijn
Niet voor niks zoveel users die het bevestigen, de Baron ES is te relateren aan de Costum X, maar de normale Baron helemaal niet.
Sterker nog, hoe moeilijk is het te lezen @ burton.com :
[..]
?
hmmm ga ik in me vakantie ook nog wel doen. Met die Bjorn heb ik mailcontact gehad dus dat gaat wel goedkomen denk ik. Ik moest hem alleen ff bellen om een afspraak te makenquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 15:22 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Gewoon testen bij Duvesteijn. En als je bij Duvesteijn in Zoetermeer bent moet je even kijken of Bjorn op de snowboardafdeling is. Die gast weet echt alles van alle boards, dat is echt niet normaal, hij test ook de hele collectie zelf voor het in de winkel komt.
Mja dat vond ik ook wel toen ik hem gisteren zagquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 16:37 schreef beerke het volgende:
Die verkoper van Cellblock heeft zelf de Baron ES uitgebreid getest? Lijkt me een niet onbelangrijk aspect in het geheel. En dan nog is het zijn eigen visie op die plank. Je zult het zelf mee moeten rijden voordat je er zelf een goed oordeel over kunt vellen.
Maar wat een bullsh*t zeg. ¤ 25,- voor het testen van een board waar je absoluut in geïnteresseerd bent. Ik snap dat ze willen voorkomen dat iedereen de vette boards komen "testen". Maar om dan ¤ 25 te gaan vragen...
Overigens ziet die Baron ES er absoluut übergeil uit hoor. Ik heb daar twee weken terug mezelf aan staan vergapen bij Duijvestein. Dat is echt de "rake shit".
haha dus ik mag hem ook gelijk ff voor jou testen?quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 18:43 schreef beerke het volgende:
Ja, je krijgt het inderdaad terug... als je het gekocht hebt. Maar jij bent erg geïnteresseerd in de Baron ES en zou graag die plank eens testen voordat je hem koopt. Als het blijkt dat je het toch niks vindt, ben je meteen je ¤ 25,- kwijt. Dat is een half uurtje op een ES echt niet waard hoor.
... maar ik ben echt wel benieuwd naar die plank, dus test het maar ...
Gisteren gezien in de winkelquote:Trouwens, XL zijn Malolo staat hier. Wat een vreselijk gave plank is dat. Die zou ik alleen al kopen om aan de muur te hangen. Restecp...
Echt niet, ze rekenen die 25 euro niet. Het is alleen om een drempel op te werpen voor mensen die een uur komen boarden en zo boardhuur willen omzeilen. Als jij je verhaal doet en een board wil kopen maar 2 of 3 planken wil testen dan betaal je alleen baanhuur verder niks.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 19:36 schreef Komakie het volgende:
[..]
haha dus ik mag hem ook gelijk ff voor jou testen?
Het is idd een erg irritant verhaal. Stel je voor dat je 2 boards wilt testen. Ben je dan ook gelijk 50 euro kwijt
aha ok.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 02:20 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Echt niet, ze rekenen die 25 euro niet. Het is alleen om een drempel op te werpen voor mensen die een uur komen boarden en zo boardhuur willen omzeilen. Als jij je verhaal doet en een board wil kopen maar 2 of 3 planken wil testen dan betaal je alleen baanhuur verder niks.
Ik gebruik het niet.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 22:53 schreef Holyjoe het volgende:
Ik weet niet of het al een keer langs is gekomen (staat me wel iets vaag van bij) maar maken jullie gerbuik van de High-back rotation (op bv Burton bindingen) ??? Ik heb nu de Cartels en op het Burton forum is (bijna) iedereen er goed over te spreken ... ben op zoek naar wat nederlandse ervaring
![]()
Ik gebruik het ook niet, ik heb het wel eens geprobeerd maar ik vond dat ik de druk van mijn high backs meer aan de buitenkant van mijn been ging voelen. Als je trouwens op Burton leest dan lijkt het wel of iedereen het doet.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 13:49 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ik gebruik het niet.
Het ligt er een beetje aan denk ik hoe je op je board staat. Als je een beetje ingedraaid staat, dan is het wel handig omdat je dan meer druk kunt zetten.
Maar als je redelijk recht op je board staat en eventueel zelfs duck, dan is het niet echt nuttig vind ik zelf. Ik gebruik het iig niet.
Ja dat idee heb ik dus ook ... terwijl ik er buiten het Burton forum weinig over hoor (kan ook aan mij liggenquote:Op zaterdag 8 oktober 2005 14:15 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Ik gebruik het ook niet, ik heb het wel eens geprobeerd maar ik vond dat ik de druk van mijn high backs meer aan de buitenkant van mijn been ging voelen. Als je trouwens op Burton leest dan lijkt het wel of iedereen het doet.
Je kunt het proberenquote:Op zaterdag 8 oktober 2005 14:53 schreef Holyjoe het volgende:
[..]
Ja dat idee heb ik dus ook ... terwijl ik er buiten het Burton forum weinig over hoor (kan ook aan mij liggen). Er is maar 1 manier om er achter te komen of het wat is en dat is .... testen! En dat ga ik dan ook maar doen
k heb shaun white sowieso nooit een meter poeder zien rijden....quote:Op zondag 9 oktober 2005 17:50 schreef Komakie het volgende:
[..]
Je kunt het proberen
Ik ken iemand die het ook altijd doet. Draait zijn achterste binding ietsje in. Maar hij rijdt bijna nooit faky en nog een beetje oldskool (ingedraaid enzo). Hoewel hij wel aardig technisch rijdt trouwens. Best apart
anyway, net The White Album gezien
fuck die gast is goed. Hij heeft echt zo'n ongelovelijk vette stijl. Ziet er allemaal zo makkelijk en natuurlijk uit
btw, er zijn bijna geen beelden van hem te vinden volgens mij dat hij gewoon van een grote backcountrykicker springt ofzo. Het zijn allemaal voorgeprepareerde parken en half pipes enzo.
Had daar wel wat meer van verwacht eigenlijk.
Jammer trouwens ook dat er vrij veel skateboarden in zat. Is leuk om een stukje te zien, maar vind het nooit zo heel erg boeiend. Vind snowboardtricks toch wel wat vetter
hmmm ik ken er nog wel meer hoor.quote:Op zondag 9 oktober 2005 17:59 schreef Rnej het volgende:
[..]
k heb shaun white sowieso nooit een meter poeder zien rijden....
apart wel, maar hij heeft wel een vrij kort, smal boardje... dusja.. poeder boeken is denk ik niet zijn ding (dan zal hij waarschijnlijk de enige snowboarder zijn die dat heeft, maargoed)
Ik zag het! Zag er aardig uit daar. Netjes georganiseerd.quote:Op zondag 9 oktober 2005 18:26 schreef Kentaro het volgende:
nu op RTL7 Big Air R'dam
Ik denk Nideckerquote:Op zondag 9 oktober 2005 22:13 schreef NoComment het volgende:
Puur toeval, zeker weten, geen twijfel mogelijk.
Burton board of niet?
Wat mij op vooral op viel was dat buiten Stefan Gimpl en een stelletje van die nederlanders ik echt helemaal niemand kende die daar mee deed en dat het voornamelijk Polen, Zweden, Finnen en Noren waren die meededen.quote:Op zondag 9 oktober 2005 21:09 schreef XL het volgende:
[..]
Ik zag het! Zag er aardig uit daar. Netjes georganiseerd.
Toeval dat er iemand op Flow won![]()
De fin die won was wel de wereldkampioen.quote:Op zondag 9 oktober 2005 23:07 schreef Komakie het volgende:
[..]
Wat mij op vooral op viel was dat buiten Stefan Gimpl en een stelletje van die nederlanders ik echt helemaal niemand kende die daar mee deed en dat het voornamelijk Polen, Zweden, Finnen en Noren waren die meededen.
Je gebruikt het woord snowboardsport; daar zit het hem in. De FIS beschouwt en behandelt snowboarden als een sport. Op papier klopt dit uiteraard ook, maar het is zo formeel.. Wie van ons ziet snowboarden nu daadwerkelijk als sport? Hoe fanatiek we hier met zijn allen ook zijn, we doen het niet om te presteren maar omdat we ons op bepaalde wijze aangetrokken voelen tot snowboarden. Je kan niet 'winnen' als je met je matties naar beneden knalt op een versgeprepareerde piste. Je kunt nooit verliezen als je door een halve meter verse sneeuw ragt. Met andere woorden: we vinden het leuk. Een potje tennis kan je winnen, een voetbalwedstrijd ook. Ook leuk, maar in de basis competitiegericht. Snowboarden niet.quote:Op zondag 9 oktober 2005 23:29 schreef XL het volgende:
[..]
De fin die won was wel de wereldkampioen.
Uiteraard ben ik het wel met je eens dat de FIS bij snowboarden een imago-probleem heeft. Je bent geneigd te twijfelen aan zijn capaciteiten omdat een aantal grote rijders niet bij de FIS rijden en dus geen wereldkampioen kunnen worden. De snowboardsport functioneert vooralsnog beter bij grote sponsors en events(sponsors) dan bij de overkoepelende sportbond. Dat ligt natuurlijk deels aan de FIS, maar toch ook voor een groot deel aan de snowboarders zelf.
Daarbij springen een aantal rijders niet in Rotterdam omdat Rotterdam Rotterdam is. Een goede reden zeg ik dan, al heb ik een ander motief. Het deelnemersveld van de FIS zal sterker zijn als de wedstrijden in de echte bergen komen.
Presteren bij de FIS staat voor mij toch hoger aangeschreven dan presteren op een DVD.
denk t niet, vind wel dat je gelijk hebtquote:Op maandag 10 oktober 2005 01:37 schreef 360sjors het volgende:
Of redeneer ik volgens jullie teveel als freerider en te weinig als freestyler
Hmmm... Tja, dan zal het wel aan mijn drukke vrijdagen liggen dat ik er niets van gezien heb.quote:Op maandag 10 oktober 2005 10:17 schreef Maruku het volgende:
die FIS slalom werd ook live uitgezonden hoor. En sowieso heb ik die beelden overal gezien bij sportjouirnaals. Maar ik vind toch dat slalom een echt heel apart onderdeel van boarden is. Ik kan me wel voorstellen dat zo'n big air contest interessanter is.
hey spreek voor jezelf. ik ben al lang geen toerist meerquote:Op maandag 10 oktober 2005 08:59 schreef XL het volgende:
Leuk stuk, Sjors.
Mooi tijdstip ook voor zo'n stuk.
Toch vind ik onderdelen als boardercross en slalom mooie vormen van wedstrijd. Gewoon een parcours en sneller naar beneden dan de rest. Competatief, meetbaar en prestatiegericht. Momenteel haal ik maar iets van 3 sneeuwweken per jaar, in die drie weken kan ik genieten zonder wedstrijd en probeer ik veel poeder te rijden (het ultieme genieten). Zou mijn dagelijks leven zich in het bereik van de Alpen afspelen, dan zou ik elke dag even op de plank staan en dan zou denk ik ook bij mij de behoefte groeien om te laten zien dat ik beter ben dan iemand anders. Nu zijn wij, hoe serieus we er ook mee bezig zijn, gewoon toeristen. 'T zelfde verhaal als voor 99% van de Nederlandse skiers, maar internationaal gezien is skien wel een echte sport.
Is ook zo, dat zijn zuivere wedstrijdvormen (hoewel ik mijn bedenkingen heb over de geluksfactor bij boardercross). Maar bij dergelijke snelheidswedlopen kijk ik liever naar skieen. Dat gaat nu eenmaal snellerquote:Op maandag 10 oktober 2005 08:59 schreef XL het volgende:
Toch vind ik onderdelen als boardercross en slalom mooie vormen van wedstrijd. Gewoon een parcours en sneller naar beneden dan de rest. Competatief, meetbaar en prestatiegericht.
Boardercross vind ik snowboarden nog wel ok, maar met slalom enzo kan het me nou eenmaal niet boeien. de afdaling bij skiën vind ik meestal wel vetquote:Op maandag 10 oktober 2005 12:52 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Is ook zo, dat zijn zuivere wedstrijdvormen (hoewel ik mijn bedenkingen heb over de geluksfactor bij boardercross). Maar bij dergelijke snelheidswedlopen kijk ik liever naar skieen. Dat gaat nu eenmaal snellerOp een snowboard ben je tijdens een slalom t.o.v. skieers ietwat gehandicapt doordat skieers een extra staalkant hebben die contact maken met de sneeuw. Bij het kijken naar een snowboardslalom heb ik ook min of meer het gevoel naar de paralympics te kijken
Ach, de mainstream mongooltjes zijn ook wel ergens goed voor. Zonder die mainstream mongooltjes kunnen wij ons ook niet onderscheiden van die lui. Aangezien de discussies over het onderscheiden tov skiers alweer vervelend is geworden enzoquote:Op maandag 10 oktober 2005 13:14 schreef Thermo het volgende:
Voor mij moet het niet in Nederland, de publiciteit die het krijgt zorgt alleen maar voor mainstream mogooltjes.
subvert...revolt...undermine the meanstreamified...![]()
Goed, wij zijn de trend-setters.... de early-adopters....quote:Op maandag 10 oktober 2005 13:14 schreef Thermo het volgende:
Voor mij moet het niet in Nederland, de publiciteit die het krijgt zorgt alleen maar voor mainstream mogooltjes.
subvert...revolt...undermine the meanstreamified...![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |