abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 oktober 2005 @ 20:06:54 #151
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31238362
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 18:55 schreef Kentaro het volgende:
Ik ga zondag 16 oktober een dagje naar Landgraaf. De stenen schijnen opgeruimt te zijn en alle pistes en het funpark liggen er weer mooi bij. Dus als er nog mensen zijn die zin hebben in een dagje boarden, 16 oktober snowboardminimeet
Ik ga de 30ste
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_31242651
net een beetje aan het lezen op een blog, kom ik opeens dit tegen:

[ Bericht 32% gewijzigd door -Mzraki- op 06-10-2005 22:33:13 ]
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  donderdag 6 oktober 2005 @ 22:32:12 #153
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31243010
Nou ik ben net ff langs geweest bij de winkel
Ze hadden het volgende te vertellen over mijn snowboard "problemen"

Nadat ik ze vertelt had dat ik een Nemesis gereden heb, topboard maar wel erg freeride. Triumph gereden en die hou ik erbij voor poeder enzo maar wil toch ietsje meer freestyle.

Ze vonden de Baron ES te zwaar voor me. Dat board was gewoon voor mensen die nog zwaarder zijn dan ik. Daarnaast zit de ES helemaal niet zo ver van de Triumph af. Hij is alleen niet tapered en de Triumph wel. Verder is hij vrij stijf en erg freeride gericht.
De Baron is nog ietsje meer freestyle gericht en die vonden ze dan beter bij me passen. Zit gewoon wat meer verschil tussen de Baron en de Triumph dan tussen de Baron ES en de Triumph. En ze zeiden dat als je een 2de board koopt je beter wel een board kan kopen dat ook anders is dan je andere board. En daar ben ik het ook wel mee eens. ;

ik heb ook nog ff over die Bataleon lopen praten. Ik zit volgens hun een beetje tussen de Hero en de Enemy in.
Ze hadden ook nog een Ride Decade in gedachten. Zou heerlijk boardje zijn. Maar ik lees er op internet hele verschillende reviews erover. Ik lees regelmatig dat het niet een gevorderde board is. Dus ik ben daar niet zo zeker over en dat is zeker een probleem.
K2 was even geen optie...

Daar komt wel bij dat ik eerlijk gezegd gewoon het liefste een board wil wat ze bij de hot zone shop in oostenrijk ook verkopen. Op die manier heb ik een mogelijkheid dat als er iets mis is met me spullen zij het kunnen opsturen oid.
En laten ze nou geen Ride of K2 hebben. Dus dat is ook nog een nadeel.
Daarnaast is een Bataleon een tikje anders te waxen dus als je dat door een machine laat doen, moet deze anders worden afgesteld en dan hebben we dat probleem weer.

Qua uiterlijk is die Baron ES trouwens wel erg vet hoor
Maar ja, als hij niet is wat ik zoek dan schiet het ook niet op. Ik denk nu dat ik maar eens de Baron moet gaan testen....
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  donderdag 6 oktober 2005 @ 23:55:16 #154
72282 360sjors
King of the Hill
pi_31245506
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 22:32 schreef Komakie het volgende:

Qua uiterlijk is die Baron ES trouwens wel erg vet hoor
Maar ja, als hij niet is wat ik zoek dan schiet het ook niet op. Ik denk nu dat ik maar eens de Baron moet gaan testen....
Dus een Custom in plaats van een Custom X
pi_31246316
Nice ass btw

Blauwe tomaat:

Hello Christoph!

Thank you for your order.

We shipped out your order on the 6.10.05 with UPS.

Hete zones :

Your order from the hot zone online snowboard shop has been sent by DPD.

Showtime
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 08:58:47 #156
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31246556
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 23:55 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Dus een Custom in plaats van een Custom X
Nee het schijnt dus dat de Baron wel erg op de Custom lijkt (dus een brede custom) maar dat dat bij de Baron ES en de Custom X dus niet het geval is en dat het een best wel ander board is...
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 08:39 schreef Thermo het volgende:
Nice ass btw

Blauwe tomaat:

Hello Christoph!

Thank you for your order.

We shipped out your order on the 6.10.05 with UPS.

Hete zones :

Your order from the hot zone online snowboard shop has been sent by DPD.

Showtime
Hey kun je bij de Hot Zone niet ff mijn naam noemen. Dan hoef ik van de winter weer wat minder me best te doen om leerlingen naar die shop te krijgen om toch me korting te krijgen
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_31246660
IK dacht dat burton juist de Baron ES als een Costum X voorstelde, en de baron zelf compleet anders was dan een Costum? ( De baron is gewoon een zwaar stuurijzer. )

Btw, had dat gezegd dat had ik het @ bestel comments gezet......
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 10:19:51 #158
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31247922
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 09:07 schreef Thermo het volgende:
IK dacht dat burton juist de Baron ES als een Costum X voorstelde, en de baron zelf compleet anders was dan een Costum? ( De baron is gewoon een zwaar stuurijzer. )

Btw, had dat gezegd dat had ik het @ bestel comments gezet......
ach maakt niet uit.
Kom er in de winter vaak zat

Maar als iemand nog wat bij The Hot Zone gaat bestellen.... Zou vet zijn

Ik moet nog maar ff een paar reviews gaan lezen en ik moet toch maar gaan testen.
Ik denk dat de Baron en de Baron ES maar mijn 2 opties worden aangezien ik daar het beste idee bij heb....
pi_31247986
Ik zou er toch eerst eens op gaan rijden,
Baron van 2 jaar geleden ( of vorig jaar.. weethet al niet meer ) Vond ik echt TE traag.

Ik weeg dan ook maar 70kg op maatje 46... het kan trouwens goed dat hij minder breed geworden is, dat zou ook wel schelen, ik zie nu dat hij mid-wide is, en kan me herinneren dat ze hem makkelijk tot 27 hadden ipv 26.

Eigenlijk moet het ook gewoon makkelijker gemaakt worden om alles te testen.

Nu heb je overal wel testdagen etc, maar dat is veel te druk.
Dan heb je nog eens het probleem dat de vetste shops niet aan een baan zitten, dus je moeilijk even kan testen. En de shops die aan banen zitten hebben niet alle merken + boards waar je interesse heb...

Burton centrum @ oostenrijk en vergelijkbare centrums zijn echt het walhalla voor ons als je moeilijk kan kiezen. Gewoon alles op voorraad hebben en alles mogen testen, wanneer dan ook.
maargoed.
pi_31248764
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 10:19 schreef Komakie het volgende:

[..]

ach maakt niet uit.
Kom er in de winter vaak zat

Maar als iemand nog wat bij The Hot Zone gaat bestellen.... Zou vet zijn

Ik moet nog maar ff een paar reviews gaan lezen en ik moet toch maar gaan testen.
Ik denk dat de Baron en de Baron ES maar mijn 2 opties worden aangezien ik daar het beste idee bij heb....
Ik heb zo mijn twijfels bij het verhaal wat je in de winkel hebt gehoord. Ik geloof wel dat een ES meer freeride gericht is dan een gewone Baron. Hij is immers wat stijver en als je freestyle defineerd als rails en jibben dan klopt het dat een wat stijvere plank daar wat in het nadeel is. Als je het hebt over kickers en halfpipe, wat ook freestyle is, dan is een stijvere plank weer in het voordeel.

Maar dat een Baron ES niet vergelijkbaar is met een Custom X en dat deze voor jou te zwaar zou zijn dat geloof ik niet. De meeste boardverkopers nemen de verhalen van hun klanten met een korreltje zout omdat dat in de winkel de meeste mensen hun skills wat overdrijven en daarom adviseren ze altijd wat eenvoudigere boards. Ik weet zeker als ik naar een shop ga dat ik met mijn 72 kilo echt geen Custom X van 164 geadviseerd krijg. De X en de ES zijn qua tech identiek behalve dat de Custom X een positive core profile heeft en de ES een even core profilel. Ik weet zeker dat als je beide planken probeert dat je 100% voor de ES zal gaan. Je haalt er (als je het erin kan stoppen) veel meer uit dan uit een gewone Baron. Daar ben je al uitgegroeit als je de winkel uitloopt.
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 13:57:21 #161
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_31253059
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 22:22 schreef -Mzraki- het volgende:
net een beetje aan het lezen op een blog, kom ik opeens dit tegen:
[afbeelding]
Dit vind ik een goede om in de volgende OP mee te nemen!
Life's like music, get the rhythm..
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 14:39:50 #162
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31254247
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 10:58 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Ik heb zo mijn twijfels bij het verhaal wat je in de winkel hebt gehoord. Ik geloof wel dat een ES meer freeride gericht is dan een gewone Baron. Hij is immers wat stijver en als je freestyle defineerd als rails en jibben dan klopt het dat een wat stijvere plank daar wat in het nadeel is. Als je het hebt over kickers en halfpipe, wat ook freestyle is, dan is een stijvere plank weer in het voordeel.

Maar dat een Baron ES niet vergelijkbaar is met een Custom X en dat deze voor jou te zwaar zou zijn dat geloof ik niet. De meeste boardverkopers nemen de verhalen van hun klanten met een korreltje zout omdat dat in de winkel de meeste mensen hun skills wat overdrijven en daarom adviseren ze altijd wat eenvoudigere boards. Ik weet zeker als ik naar een shop ga dat ik met mijn 72 kilo echt geen Custom X van 164 geadviseerd krijg. De X en de ES zijn qua tech identiek behalve dat de Custom X een positive core profile heeft en de ES een even core profilel. Ik weet zeker dat als je beide planken probeert dat je 100% voor de ES zal gaan. Je haalt er (als je het erin kan stoppen) veel meer uit dan uit een gewone Baron. Daar ben je al uitgegroeit als je de winkel uitloopt.
Het is wel grappig want ik heb mijn probleempje ook gepost op ultimate snowboarding en daar krijg ik dus ongeveer dezelfde reacties.
Maar ze weten bij de winkel wel redelijk hoe ik rij dus dat zou toch geen probleem moeten zijn lijkt me. Maar goed, zij vonden gewoon de Baron ES niet echt een geweldig board.

Ze zeiden ook dat de Custom en de Custom X echt vergelijkbaar anders waren. Dan zou je gewoon voor de X moeten gaan als je hem aan kunt. Maar de Baron ES zou gewoon een ander board zijn dan de Baron.

Nouja, ik ga iig de ES nog ff testen bij snowworld. Duijvestein heeft hem liggen en zou ik hem kunnen testen. Alleen wat dus kut is, is dat je 25 euro moet betalen om dat ding te testen en als je hem koopt, krijg je dat geld pas weer terug.
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 13:57 schreef NoComment het volgende:

[..]

Dit vind ik een goede om in de volgende OP mee te nemen!
Ik ben voor
pi_31254306
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 14:39 schreef Komakie het volgende:

[..]

Het is wel grappig want ik heb mijn probleempje ook gepost op ultimate snowboarding en daar krijg ik dus ongeveer dezelfde reacties.
Maar ze weten bij de winkel wel redelijk hoe ik rij dus dat zou toch geen probleem moeten zijn lijkt me. Maar goed, zij vonden gewoon de Baron ES niet echt een geweldig board.

Ze zeiden ook dat de Custom en de Custom X echt vergelijkbaar anders waren. Dan zou je gewoon voor de X moeten gaan als je hem aan kunt. Maar de Baron ES zou gewoon een ander board zijn dan de Baron.
Waar ben je geweest?
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 14:53:05 #164
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31254616
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 14:41 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Waar ben je geweest?
Cellblock in Utrecht.
Meestal kun je wel aardig met ze over snowboarden praten, maar hiermee ben ik toch een beetje de kluts kwijt met ze...
pi_31254694
Ik denk dat ze @ cellblock even de kluts kwijt zijn

Niet voor niks zoveel users die het bevestigen, de Baron ES is te relateren aan de Costum X, maar de normale Baron helemaal niet.

Sterker nog, hoe moeilijk is het te lezen @ burton.com :
quote:
Sacrifice nothing.

From park sessions to groomers to hidden stashes, the Baron ES™, inspired by the Custom X™, is the most advanced wide board ever.
?
pi_31255435
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 14:53 schreef Komakie het volgende:

[..]

Cellblock in Utrecht.
Meestal kun je wel aardig met ze over snowboarden praten, maar hiermee ben ik toch een beetje de kluts kwijt met ze...
Gewoon testen bij Duvesteijn. En als je bij Duvesteijn in Zoetermeer bent moet je even kijken of Bjorn op de snowboardafdeling is. Die gast weet echt alles van alle boards, dat is echt niet normaal, hij test ook de hele collectie zelf voor het in de winkel komt.
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 15:28:34 #167
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31255635
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 14:56 schreef Thermo het volgende:
Ik denk dat ze @ cellblock even de kluts kwijt zijn

Niet voor niks zoveel users die het bevestigen, de Baron ES is te relateren aan de Costum X, maar de normale Baron helemaal niet.

Sterker nog, hoe moeilijk is het te lezen @ burton.com :
[..]

?
Mja maar wat de fabrikant schrijft heb ik niet zo'n grote boodschap aan. Ik neem liever iets aan van iemand die het board zelf getest heeft. Maar goed, Er zijn idd erg veel mensen die het anders zien...
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 15:22 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Gewoon testen bij Duvesteijn. En als je bij Duvesteijn in Zoetermeer bent moet je even kijken of Bjorn op de snowboardafdeling is. Die gast weet echt alles van alle boards, dat is echt niet normaal, hij test ook de hele collectie zelf voor het in de winkel komt.
hmmm ga ik in me vakantie ook nog wel doen. Met die Bjorn heb ik mailcontact gehad dus dat gaat wel goedkomen denk ik. Ik moest hem alleen ff bellen om een afspraak te maken
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 15:29:15 #168
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31255659
Vond die Baron ES er trouwens ook wel oppergeil uit zien
Die button die er op de bovenkant in het midden is gemonteerd enzo. Ziet er best lijp uit
pi_31257593
Die verkoper van Cellblock heeft zelf de Baron ES uitgebreid getest? Lijkt me een niet onbelangrijk aspect in het geheel. En dan nog is het zijn eigen visie op die plank. Je zult het zelf mee moeten rijden voordat je er zelf een goed oordeel over kunt vellen.
Maar wat een bullsh*t zeg. ¤ 25,- voor het testen van een board waar je absoluut in geïnteresseerd bent. Ik snap dat ze willen voorkomen dat iedereen de vette boards komen "testen". Maar om dan ¤ 25 te gaan vragen...
Overigens ziet die Baron ES er absoluut übergeil uit hoor. Ik heb daar twee weken terug mezelf aan staan vergapen bij Duijvestein. Dat is echt de "rake shit".
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 18:25:55 #170
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31261102
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 16:37 schreef beerke het volgende:
Die verkoper van Cellblock heeft zelf de Baron ES uitgebreid getest? Lijkt me een niet onbelangrijk aspect in het geheel. En dan nog is het zijn eigen visie op die plank. Je zult het zelf mee moeten rijden voordat je er zelf een goed oordeel over kunt vellen.
Maar wat een bullsh*t zeg. ¤ 25,- voor het testen van een board waar je absoluut in geïnteresseerd bent. Ik snap dat ze willen voorkomen dat iedereen de vette boards komen "testen". Maar om dan ¤ 25 te gaan vragen...
Overigens ziet die Baron ES er absoluut übergeil uit hoor. Ik heb daar twee weken terug mezelf aan staan vergapen bij Duijvestein. Dat is echt de "rake shit".
Mja dat vond ik ook wel toen ik hem gisteren zag

idd een beetje irritant dat ze 25 euro vragen. Je krijgt het wel weer terug als je hem gekocht hebt maar toch....
pi_31261574
Ja, je krijgt het inderdaad terug... als je het gekocht hebt. Maar jij bent erg geïnteresseerd in de Baron ES en zou graag die plank eens testen voordat je hem koopt. Als het blijkt dat je het toch niks vindt, ben je meteen je ¤ 25,- kwijt. Dat is een half uurtje op een ES echt niet waard hoor.

... maar ik ben echt wel benieuwd naar die plank, dus test het maar ...

Trouwens, XL zijn Malolo staat hier. Wat een vreselijk gave plank is dat. Die zou ik alleen al kopen om aan de muur te hangen. Restecp...
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 19:36:55 #172
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31263231
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 18:43 schreef beerke het volgende:
Ja, je krijgt het inderdaad terug... als je het gekocht hebt. Maar jij bent erg geïnteresseerd in de Baron ES en zou graag die plank eens testen voordat je hem koopt. Als het blijkt dat je het toch niks vindt, ben je meteen je ¤ 25,- kwijt. Dat is een half uurtje op een ES echt niet waard hoor.

... maar ik ben echt wel benieuwd naar die plank, dus test het maar ...
haha dus ik mag hem ook gelijk ff voor jou testen?

Het is idd een erg irritant verhaal. Stel je voor dat je 2 boards wilt testen. Ben je dan ook gelijk 50 euro kwijt
quote:
Trouwens, XL zijn Malolo staat hier. Wat een vreselijk gave plank is dat. Die zou ik alleen al kopen om aan de muur te hangen. Restecp...
Gisteren gezien in de winkel Leuk boardje idd. Gave opdruk enzo.
pi_31269304
Ik weet niet of het al een keer langs is gekomen (staat me wel iets vaag van bij ) maar maken jullie gerbuik van de High-back rotation (op bv Burton bindingen) ??? Ik heb nu de Cartels en op het Burton forum is (bijna) iedereen er goed over te spreken ... ben op zoek naar wat nederlandse ervaring
Er gaat niks boven een groot wit poederveld ....
pi_31274153
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 19:36 schreef Komakie het volgende:

[..]

haha dus ik mag hem ook gelijk ff voor jou testen?

Het is idd een erg irritant verhaal. Stel je voor dat je 2 boards wilt testen. Ben je dan ook gelijk 50 euro kwijt
Echt niet, ze rekenen die 25 euro niet. Het is alleen om een drempel op te werpen voor mensen die een uur komen boarden en zo boardhuur willen omzeilen. Als jij je verhaal doet en een board wil kopen maar 2 of 3 planken wil testen dan betaal je alleen baanhuur verder niks.
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 13:47:05 #175
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31280601
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 02:20 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Echt niet, ze rekenen die 25 euro niet. Het is alleen om een drempel op te werpen voor mensen die een uur komen boarden en zo boardhuur willen omzeilen. Als jij je verhaal doet en een board wil kopen maar 2 of 3 planken wil testen dan betaal je alleen baanhuur verder niks.
aha ok.
Dat zou idd wel beter zijn. Vond het al zo'n raar verhaal. Dan zou je dus een board moeten/willen testen waarvan je al weet dat je hem wilt hebben want je gaat natuurlijk niet 2 of 3 boards testen en gelijk een sloot geld betalen...
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 13:49:34 #176
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31280657
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 22:53 schreef Holyjoe het volgende:
Ik weet niet of het al een keer langs is gekomen (staat me wel iets vaag van bij ) maar maken jullie gerbuik van de High-back rotation (op bv Burton bindingen) ??? Ik heb nu de Cartels en op het Burton forum is (bijna) iedereen er goed over te spreken ... ben op zoek naar wat nederlandse ervaring
Ik gebruik het niet.
Het ligt er een beetje aan denk ik hoe je op je board staat. Als je een beetje ingedraaid staat, dan is het wel handig omdat je dan meer druk kunt zetten.
Maar als je redelijk recht op je board staat en eventueel zelfs duck, dan is het niet echt nuttig vind ik zelf. Ik gebruik het iig niet.
pi_31281230
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 13:49 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik gebruik het niet.
Het ligt er een beetje aan denk ik hoe je op je board staat. Als je een beetje ingedraaid staat, dan is het wel handig omdat je dan meer druk kunt zetten.
Maar als je redelijk recht op je board staat en eventueel zelfs duck, dan is het niet echt nuttig vind ik zelf. Ik gebruik het iig niet.
Ik gebruik het ook niet, ik heb het wel eens geprobeerd maar ik vond dat ik de druk van mijn high backs meer aan de buitenkant van mijn been ging voelen. Als je trouwens op Burton leest dan lijkt het wel of iedereen het doet.
pi_31282114
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 14:15 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Ik gebruik het ook niet, ik heb het wel eens geprobeerd maar ik vond dat ik de druk van mijn high backs meer aan de buitenkant van mijn been ging voelen. Als je trouwens op Burton leest dan lijkt het wel of iedereen het doet.
Ja dat idee heb ik dus ook ... terwijl ik er buiten het Burton forum weinig over hoor (kan ook aan mij liggen ). Er is maar 1 manier om er achter te komen of het wat is en dat is .... testen! En dat ga ik dan ook maar doen
Er gaat niks boven een groot wit poederveld ....
  zondag 9 oktober 2005 @ 17:50:13 #179
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31312031
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 14:53 schreef Holyjoe het volgende:

[..]

Ja dat idee heb ik dus ook ... terwijl ik er buiten het Burton forum weinig over hoor (kan ook aan mij liggen ). Er is maar 1 manier om er achter te komen of het wat is en dat is .... testen! En dat ga ik dan ook maar doen
Je kunt het proberen
Ik ken iemand die het ook altijd doet. Draait zijn achterste binding ietsje in. Maar hij rijdt bijna nooit faky en nog een beetje oldskool (ingedraaid enzo). Hoewel hij wel aardig technisch rijdt trouwens. Best apart

anyway, net The White Album gezien
fuck die gast is goed. Hij heeft echt zo'n ongelovelijk vette stijl. Ziet er allemaal zo makkelijk en natuurlijk uit

btw, er zijn bijna geen beelden van hem te vinden volgens mij dat hij gewoon van een grote backcountrykicker springt ofzo. Het zijn allemaal voorgeprepareerde parken en half pipes enzo.
Had daar wel wat meer van verwacht eigenlijk.
Jammer trouwens ook dat er vrij veel skateboarden in zat. Is leuk om een stukje te zien, maar vind het nooit zo heel erg boeiend. Vind snowboardtricks toch wel wat vetter
  zondag 9 oktober 2005 @ 17:59:57 #180
71115 Rnej
I walk the line
pi_31312212
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 17:50 schreef Komakie het volgende:

[..]

Je kunt het proberen
Ik ken iemand die het ook altijd doet. Draait zijn achterste binding ietsje in. Maar hij rijdt bijna nooit faky en nog een beetje oldskool (ingedraaid enzo). Hoewel hij wel aardig technisch rijdt trouwens. Best apart

anyway, net The White Album gezien
fuck die gast is goed. Hij heeft echt zo'n ongelovelijk vette stijl. Ziet er allemaal zo makkelijk en natuurlijk uit

btw, er zijn bijna geen beelden van hem te vinden volgens mij dat hij gewoon van een grote backcountrykicker springt ofzo. Het zijn allemaal voorgeprepareerde parken en half pipes enzo.
Had daar wel wat meer van verwacht eigenlijk.
Jammer trouwens ook dat er vrij veel skateboarden in zat. Is leuk om een stukje te zien, maar vind het nooit zo heel erg boeiend. Vind snowboardtricks toch wel wat vetter
k heb shaun white sowieso nooit een meter poeder zien rijden....

apart wel, maar hij heeft wel een vrij kort, smal boardje... dusja.. poeder boeken is denk ik niet zijn ding (dan zal hij waarschijnlijk de enige snowboarder zijn die dat heeft, maargoed )
pi_31312767
nu op RTL7 Big Air R'dam
  zondag 9 oktober 2005 @ 20:47:42 #182
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31316119
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 17:59 schreef Rnej het volgende:

[..]

k heb shaun white sowieso nooit een meter poeder zien rijden....

apart wel, maar hij heeft wel een vrij kort, smal boardje... dusja.. poeder boeken is denk ik niet zijn ding (dan zal hij waarschijnlijk de enige snowboarder zijn die dat heeft, maargoed )
hmmm ik ken er nog wel meer hoor.
Er was een lerares die het ook maar niets vond. Die hebben we een paar keer echt mee moeten trekken en toen ging ze het wel leuker vinden maar het duurde wel ff. Haar vriend vond het ook niets trouwens. En konden toch allebij goed boarden

Je ziet hem op de video trouwens wel een stukje door de diepe sneeuw rijden maar dan op skies
Volgens mij is het gewoon te klein voor poeder rijden ofzo. Of misschien mag hij het nog niet om de 1 of andere reden ofzo.
Tja aan de andere kant... Als je ziet hoe hij over geprepareerde kickers gaat dan is een poeder landing nou ook niet per definitie nodig
Hoewel ik het nog steeds het lekkerste vind van allemaal om poeder te rijden hehe
  zondag 9 oktober 2005 @ 21:09:41 #183
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31316752
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 18:26 schreef Kentaro het volgende:
nu op RTL7 Big Air R'dam
Ik zag het! Zag er aardig uit daar. Netjes georganiseerd.

Toeval dat er iemand op Flow won
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zondag 9 oktober 2005 @ 22:13:42 #184
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_31318519
Puur toeval, zeker weten, geen twijfel mogelijk.

Burton board of niet?
Life's like music, get the rhythm..
  zondag 9 oktober 2005 @ 23:01:52 #185
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31319991
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 22:13 schreef NoComment het volgende:
Puur toeval, zeker weten, geen twijfel mogelijk.

Burton board of niet?
Ik denk Nidecker
  zondag 9 oktober 2005 @ 23:07:55 #186
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31320183
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 21:09 schreef XL het volgende:

[..]

Ik zag het! Zag er aardig uit daar. Netjes georganiseerd.

Toeval dat er iemand op Flow won
Wat mij op vooral op viel was dat buiten Stefan Gimpl en een stelletje van die nederlanders ik echt helemaal niemand kende die daar mee deed en dat het voornamelijk Polen, Zweden, Finnen en Noren waren die meededen.

De grote bekende jongens lenen zich niet voor de FIS wedstrijden.
Zo'n event moeten ze een keer in nederland maken denk ik. Zoiets als die wedstrijd in Innsbruck waar je voor moet worden uitgenodigd en dan een smak geld te verdienen is. Dan krijg je de echt bekende jongens er wel bij.
Maar ja, dan moet je wel het geld hebben en de mogelijkheden want gewoon een sprongetje zal dan niet genoeg zijn.

Maar goed, ik loop ff typent te denken....
  zondag 9 oktober 2005 @ 23:29:57 #187
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31320883
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 23:07 schreef Komakie het volgende:

[..]

Wat mij op vooral op viel was dat buiten Stefan Gimpl en een stelletje van die nederlanders ik echt helemaal niemand kende die daar mee deed en dat het voornamelijk Polen, Zweden, Finnen en Noren waren die meededen.
De fin die won was wel de wereldkampioen.
Uiteraard ben ik het wel met je eens dat de FIS bij snowboarden een imago-probleem heeft. Je bent geneigd te twijfelen aan zijn capaciteiten omdat een aantal grote rijders niet bij de FIS rijden en dus geen wereldkampioen kunnen worden. De snowboardsport functioneert vooralsnog beter bij grote sponsors en events(sponsors) dan bij de overkoepelende sportbond. Dat ligt natuurlijk deels aan de FIS, maar toch ook voor een groot deel aan de snowboarders zelf.

Daarbij springen een aantal rijders niet in Rotterdam omdat Rotterdam Rotterdam is. Een goede reden zeg ik dan, al heb ik een ander motief. Het deelnemersveld van de FIS zal sterker zijn als de wedstrijden in de echte bergen komen.

Presteren bij de FIS staat voor mij toch hoger aangeschreven dan presteren op een DVD.
  maandag 10 oktober 2005 @ 01:32:03 #188
72282 360sjors
King of the Hill
pi_31324488
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 23:29 schreef XL het volgende:

[..]

De fin die won was wel de wereldkampioen.
Uiteraard ben ik het wel met je eens dat de FIS bij snowboarden een imago-probleem heeft. Je bent geneigd te twijfelen aan zijn capaciteiten omdat een aantal grote rijders niet bij de FIS rijden en dus geen wereldkampioen kunnen worden. De snowboardsport functioneert vooralsnog beter bij grote sponsors en events(sponsors) dan bij de overkoepelende sportbond. Dat ligt natuurlijk deels aan de FIS, maar toch ook voor een groot deel aan de snowboarders zelf.

Daarbij springen een aantal rijders niet in Rotterdam omdat Rotterdam Rotterdam is. Een goede reden zeg ik dan, al heb ik een ander motief. Het deelnemersveld van de FIS zal sterker zijn als de wedstrijden in de echte bergen komen.

Presteren bij de FIS staat voor mij toch hoger aangeschreven dan presteren op een DVD.
Je gebruikt het woord snowboardsport; daar zit het hem in. De FIS beschouwt en behandelt snowboarden als een sport. Op papier klopt dit uiteraard ook, maar het is zo formeel.. Wie van ons ziet snowboarden nu daadwerkelijk als sport? Hoe fanatiek we hier met zijn allen ook zijn, we doen het niet om te presteren maar omdat we ons op bepaalde wijze aangetrokken voelen tot snowboarden. Je kan niet 'winnen' als je met je matties naar beneden knalt op een versgeprepareerde piste. Je kunt nooit verliezen als je door een halve meter verse sneeuw ragt. Met andere woorden: we vinden het leuk. Een potje tennis kan je winnen, een voetbalwedstrijd ook. Ook leuk, maar in de basis competitiegericht. Snowboarden niet.

De FIS (en niet alleen de FIS, maar eigenlijk alle snowboardevenementen) tracht desalniettemin een wedstrijdelement in dit geheel te brengen (wie springt het hoogst, wie is het snelst, etc etc). Enerzijds logisch, hoe krijg je anders 's werelds meest begaafde snowboarders met zijn allen bij elkaar. Door te roepen dat ze relaxt samen kunnen gaan boarden zal het niet lukken. Daarbij zit het nu eenmaal in onze aard om overal een wedstrijdje van te maken.

De relatief 'steriele' omstandigheden die de FIS omringen, maken het er niet echt leuker op om deel te nemen aan een dergelijk evenement. De (grote) merken, welke grotendeels verantwoordelijk zijn voor de totstandkoming van de genoemde snowboard DVD's, hebben bij hun positionering niet de nadruk liggen op het sportieve element. Stuk voor stuk positioneren zij zich als zijnde cool, underground, technisch geavanceerd of goedkoop (Crazy Creek). Zij hebben geen bestaansgrond welke enkel en alleen gebaseerd is op het sportieve element. De snowboarddeeveedees brengen een bepaald gevoel van vrijheid op de kijker over. De FIS daarentegen wordt nooit serieus genomen als ze niet vanuit het sportieve blijt opereren. Het spontane, het vrije, is grotendeels weg bij dergelijke wedstrijden.

Dan zijn er nog de evenementen die niet door de FIS georganiseerd worden. Ongetwijfeld met een sterker deelnemersveld dan bij de gemiddelde FIS-wedstrijd, doch ik vind het nog steeds niet leuk om te bekijken. Respect voor de capriolen van de heren en dames, maar het staat qua kijkplezier voor mij min of meer gelijk aan trampolinespringen of turnen. Bij deze twee sporten zap ik snel verder. Een big-air contest wil ik nog wel afkijken, omdat ik nu eenmaal een passie voor snowboarden heb. Jaarlijks sta ik in Oostenrijk ook weer aan de voet van de berg als de lokale helden met veel gevoel voor show hun kunsten demonstreren aan de toeristen. Maar wederom: het echte snowboardgevoel mis ik bij dergelijke evenementen.

Er is voor mij maar 1 wedstrijd (althans, ik ken er maar 1) die de essentie van het snowboarden niet uit het oog heeft verloren: (http://www.xtremeverbier.com/). Georganiseerd door een groot merk. En iedereen die er aan deelneemt is bij voorbaat al een winnaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door 360sjors op 10-10-2005 01:39:13 ]
  maandag 10 oktober 2005 @ 01:37:50 #189
72282 360sjors
King of the Hill
pi_31324590
Of redeneer ik volgens jullie teveel als freerider en te weinig als freestyler
  maandag 10 oktober 2005 @ 08:13:36 #190
71115 Rnej
I walk the line
pi_31326763
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 01:37 schreef 360sjors het volgende:
Of redeneer ik volgens jullie teveel als freerider en te weinig als freestyler
denk t niet, vind wel dat je gelijk hebt

ik heb nog nooit echt concurrentiestrijd gezien bij een freestyle compo... tis gewoon relaxed hangen met je matties en af en toe een run doen als ik t zo van een afstandje bekijk (jah van een afstandje ja .. ik freestyle amper)
  maandag 10 oktober 2005 @ 08:52:56 #191
71115 Rnej
I walk the line
pi_31327127
btw, gisteravond gehoord dat ik komend seizoen weer bij de Snowworld te zoetermeer werk

gratis boarden totaan eind maart en misschien nog langer afhankelijk van t feit of ik een zomercontract krijg of niet...

woei
  maandag 10 oktober 2005 @ 08:59:35 #192
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31327208
Leuk stuk, Sjors.
Mooi tijdstip ook voor zo'n stuk.

Toch vind ik onderdelen als boardercross en slalom mooie vormen van wedstrijd. Gewoon een parcours en sneller naar beneden dan de rest. Competatief, meetbaar en prestatiegericht. Momenteel haal ik maar iets van 3 sneeuwweken per jaar, in die drie weken kan ik genieten zonder wedstrijd en probeer ik veel poeder te rijden (het ultieme genieten). Zou mijn dagelijks leven zich in het bereik van de Alpen afspelen, dan zou ik elke dag even op de plank staan en dan zou denk ik ook bij mij de behoefte groeien om te laten zien dat ik beter ben dan iemand anders. Nu zijn wij, hoe serieus we er ook mee bezig zijn, gewoon toeristen. 'T zelfde verhaal als voor 99% van de Nederlandse skiers, maar internationaal gezien is skien wel een echte sport.
  maandag 10 oktober 2005 @ 09:06:25 #193
114869 Bar-Le-Duc
drinkt nu Spa
pi_31327281
ik had dat big air gister ook toevallig gezien op rtl7.
zag er wel cool uit, alleen beetje jammer dat je de erasmusbrug zag op de achtergrond ipv een prachtige berglandschap met sneeuw en mooie pistes, maar toch leuk dat we zoiets in nederland kunnen organiseren.
krijg al helemaal zin in de wintersport
nog maar 83 dagen
  maandag 10 oktober 2005 @ 10:06:16 #194
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31328177
Afgelopen vrijdag was trouwens ook de FIS Worldcup slalom in Landgraaf. Die kreeg vorig jaar ook meer media-aandacht. Nicolien Sauerbreij was 21ste.
  maandag 10 oktober 2005 @ 10:17:38 #195
64862 Maruku
'Batoussai' Maruku
pi_31328376
die FIS slalom werd ook live uitgezonden hoor. En sowieso heb ik die beelden overal gezien bij sportjouirnaals. Maar ik vind toch dat slalom een echt heel apart onderdeel van boarden is. Ik kan me wel voorstellen dat zo'n big air contest interessanter is.
  maandag 10 oktober 2005 @ 10:19:19 #196
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31328418
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 10:17 schreef Maruku het volgende:
die FIS slalom werd ook live uitgezonden hoor. En sowieso heb ik die beelden overal gezien bij sportjouirnaals. Maar ik vind toch dat slalom een echt heel apart onderdeel van boarden is. Ik kan me wel voorstellen dat zo'n big air contest interessanter is.
Hmmm... Tja, dan zal het wel aan mijn drukke vrijdagen liggen dat ik er niets van gezien heb.
Vorig jaar gewoon op kater-middag.... Stuk beter.
  maandag 10 oktober 2005 @ 12:42:19 #197
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31331543
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 08:59 schreef XL het volgende:
Leuk stuk, Sjors.
Mooi tijdstip ook voor zo'n stuk.

Toch vind ik onderdelen als boardercross en slalom mooie vormen van wedstrijd. Gewoon een parcours en sneller naar beneden dan de rest. Competatief, meetbaar en prestatiegericht. Momenteel haal ik maar iets van 3 sneeuwweken per jaar, in die drie weken kan ik genieten zonder wedstrijd en probeer ik veel poeder te rijden (het ultieme genieten). Zou mijn dagelijks leven zich in het bereik van de Alpen afspelen, dan zou ik elke dag even op de plank staan en dan zou denk ik ook bij mij de behoefte groeien om te laten zien dat ik beter ben dan iemand anders. Nu zijn wij, hoe serieus we er ook mee bezig zijn, gewoon toeristen. 'T zelfde verhaal als voor 99% van de Nederlandse skiers, maar internationaal gezien is skien wel een echte sport.
hey spreek voor jezelf. ik ben al lang geen toerist meer
bij mij is het gewoon een uit de hand gelopen hobbie geworden. ik doe het nog steeds voor me lol, maar ik zit weer het hele seizoen in oostenrijk dus beschouw mezelf niet meer als toerist. Misschien ben ik dan weer de uitzondering op de regel.

Ik vind dit soort Big Air contests ook niet superboeiend om naar te kijken. het is 1x springen en dan houdt het op. Dan is Boardercross of slopestyle leuker. half pipe is ook nog wel aardig maar daar heb ik ook niet zo heel veel mee.

De meeste bekende boarders willen ook niet meedoen aan die FIS wedstrijden omdat er te veel vervelende regeltjes zijn en er te weinig te verdienen valt. Bijna de hele amerikaanse top, japanse top en een aantal australiers doen er niet aan mee. Die rijden liever wesdtrijden als de x-games of iets dergelijks.
Meer sfeer, meer geld, minder regels. Gewoon beter in hun ogen en persoonlijk geef ik ze wel gelijk

Bij mij is er ook niet echt de wil om aan een wedstrijd mee te doen. Er is me wel eens vertelt dat als ik er echt op zou gaan trainen ik best goed zou kunnen worden in boardercross. Vooral omdat ik vrij groot en sterk ben en hard kan op een board. Ik zou lang niet goed genoeg zijn om big air te doen ofzo (duh, kan nou niet echt geweldig springen) en ik rij softboots dus slalom enzo is niet mogelijk. Maar boardercross komen hele andere dingen kijken
Maar ik heb er helemaal niet de behoefte aan. ik tennis voor het wedstrijd element. tenminste, onderandere. Maar snowboarden wil ik gewoon vrij zijn, me ding doen en lekker genieten
  maandag 10 oktober 2005 @ 12:52:20 #198
72282 360sjors
King of the Hill
pi_31331756
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 08:59 schreef XL het volgende:

Toch vind ik onderdelen als boardercross en slalom mooie vormen van wedstrijd. Gewoon een parcours en sneller naar beneden dan de rest. Competatief, meetbaar en prestatiegericht.
Is ook zo, dat zijn zuivere wedstrijdvormen (hoewel ik mijn bedenkingen heb over de geluksfactor bij boardercross). Maar bij dergelijke snelheidswedlopen kijk ik liever naar skieen. Dat gaat nu eenmaal sneller Op een snowboard ben je tijdens een slalom t.o.v. skieers ietwat gehandicapt doordat skieers een extra staalkant hebben die contact maken met de sneeuw. Bij het kijken naar een snowboardslalom heb ik ook min of meer het gevoel naar de paralympics te kijken
  maandag 10 oktober 2005 @ 13:09:22 #199
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31332077
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 12:52 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Is ook zo, dat zijn zuivere wedstrijdvormen (hoewel ik mijn bedenkingen heb over de geluksfactor bij boardercross). Maar bij dergelijke snelheidswedlopen kijk ik liever naar skieen. Dat gaat nu eenmaal sneller Op een snowboard ben je tijdens een slalom t.o.v. skieers ietwat gehandicapt doordat skieers een extra staalkant hebben die contact maken met de sneeuw. Bij het kijken naar een snowboardslalom heb ik ook min of meer het gevoel naar de paralympics te kijken
Boardercross vind ik snowboarden nog wel ok, maar met slalom enzo kan het me nou eenmaal niet boeien. de afdaling bij skiën vind ik meestal wel vet

Maar ik hou ook niet zo van dat hele juri gedoe bij big air enzo. het is wel makkelijk om daarmee te cheaten...tenminste dat idee heb ik altijd.

btw op zich is het wel goed voor het snowboarden in nederland dat dit soort wedstrijden gehouden worden in nederland. Geeft toch weer aandacht enzo. Stonden gisteren wel 10000 man te kijken. Wat gelijk ook weer 1 van de redenen was dat ik helemaal geen zin had om te gaan
pi_31332175
Voor mij moet het niet in Nederland, de publiciteit die het krijgt zorgt alleen maar voor mainstream mogooltjes.

subvert...revolt...undermine the meanstreamified...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')