Of je gaat het vorige topic even naquote:Op woensdag 21 september 2005 18:56 schreef MaRySe het volgende:
Van mij mogen jullie er allemaal bij maar dan moet je wel datum en zo zeggen..
Aardig zeg!quote:Op woensdag 21 september 2005 18:56 schreef MaRySe het volgende:
Van mij mogen jullie er allemaal bij maar dan moet je wel datum en zo zeggen..
Ja hoi. Ik ben toch niet de gene die er per see in wil.quote:Op woensdag 21 september 2005 21:07 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Of je gaat het vorige topic even na.
Ja, maar het was een geintje hoor mijn repliequote:Op woensdag 21 september 2005 22:32 schreef MaRySe het volgende:
[..]
![]()
Als je een topic dichtgooit is het wel zo netjes om een nieuwe te openen![]()
Hoe is het gegaan?quote:Op donderdag 22 september 2005 10:49 schreef ijsmeis het volgende:
Oh ja, de 19e moet ik de TTT doen.
19 oktober bedoelde ik.quote:Op donderdag 22 september 2005 10:59 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Hoe is het gegaan?
Groetjes,
veldmuis
Oktober denk ik...quote:Op donderdag 22 september 2005 10:59 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Hoe is het gegaan?
Groetjes,
veldmuis
Daarom doe ik vanavond een theorie-avondje, heb het boek 2 keer doorgelezen, maar doe bij proefexamens ook van alles fout...theorie zuigtquote:Op donderdag 22 september 2005 14:28 schreef Radjesh het volgende:
gezakt voor me theorie!
Achteraf wist ik alles wat ik fout heb gedaan, maarja daar heb ik niks aan natuurlijk...
Liesjequote:Op donderdag 22 september 2005 15:12 schreef dribbel79 het volgende:
[..]
Erg blij kijk je niet heur [afbeelding]
balen zeg, wat een kutreden ookquote:Op donderdag 22 september 2005 15:34 schreef rickus het volgende:
GVD!
Net voor de eerste keer praktijk gehad en gezakt![]()
![]()
Alles ging redelijk goed vond ik, speciale verrichtingen geen probleem, netjes gespiegeld etc etc..
Als reden gaf die examinator dat ik af en toe te rustig (?) reed, terwijl ik gewoon probeerde extra voorzichtig te doen.. Defensief rijden heet dat geloof ik. Maargoed, ik ben dus gezakt en wat je ook doet de examinator heeft toch altijd gelijk![]()
Gefeliciteerdquote:
Wat voor onderzoek was dat dan? Dat wil ik ook wel doenquote:Op donderdag 22 september 2005 16:41 schreef Boink het volgende:
En ook nog ff 120 eurotjes verdienen
Ze vroegen of ik mee wilde doen aan een onderzoek.. Bessst
ach ja hij had waarschijnlijk al iemand laten slagen op die dag, de industrie moet in stand gehouden worden he. Het wordt echt tijd dat er een onderzoek naar dat hele gebeuren wordt gedaan bah corupte organisatiequote:Op donderdag 22 september 2005 15:34 schreef rickus het volgende:
GVD!
Net voor de eerste keer praktijk gehad en gezakt![]()
![]()
Alles ging redelijk goed vond ik, speciale verrichtingen geen probleem, netjes gespiegeld etc etc..
Als reden gaf die examinator dat ik af en toe te rustig (?) reed, terwijl ik gewoon probeerde extra voorzichtig te doen.. Defensief rijden heet dat geloof ik. Maargoed, ik ben dus gezakt en wat je ook doet de examinator heeft toch altijd gelijk![]()
400, 450 euro zei mijn rij-instructeur, dat was ongeveer een half jaar terug.quote:Op donderdag 22 september 2005 20:59 schreef PeuRac het volgende:
iemand enig idee wat een spoedcursus aanhanger ongeveer kost eigenlijk? Zo'n 1 dagscursus dus, incl examen?
Hoeveel uur/ lessen heb je gehad??quote:Op donderdag 22 september 2005 22:33 schreef alwaysthebest het volgende:
Vind het nu echt wel genoeg geweest, elke keer weer die les. Maar ja, ik kan het nog niet goed genoeg..
27 nu. En dat is gewoon te weinig.quote:Op vrijdag 23 september 2005 12:47 schreef dribbel79 het volgende:
[..]
Hoeveel uur/ lessen heb je gehad??
[Centraal rijbewijs/rijles deel 25quote:Op vrijdag 23 september 2005 18:38 schreef H4ze het volgende:
Kan ik trouwens ook nog in de OP worden toegevoegd? (6 september geslaagd)
kging 50 rijden waar 80 was toegestaan. Khad het bord gemist.quote:Op woensdag 21 september 2005 11:19 schreef Ferryfan4ever het volgende:
[..]
bah![]()
hoezo te langzaam? langzaam invoegen of wat..?
oei dat is vervelendquote:Op zaterdag 24 september 2005 17:28 schreef blup het volgende:
[..]
kging 50 rijden waar 80 was toegestaan. Khad het bord gemist.
quote:Op woensdag 21 september 2005 16:18 schreef MaRySe het volgende:
Meld hier:wanneer je begonnen bent, wanneer je gaat beginnen met rijles; wanneer je examen hebt en je mentale steun kan gebruiken;
wow, dan ga je wel snel zeg, in juli begonnen en al een keer examen gedaan en morgen een herexamen, veel succes hoor!quote:Op maandag 26 september 2005 10:57 schreef Sappii het volgende:
Hum, ik had eind juli iets gepost in een examentopic, toen was ik net begonnen. Heb inmiddels mijn theorie (in 1x), en morgen herexamen (voor de 2e keer). Ik was de eerste les gezakt op besluitvaardigheid. We reden binnen de bebouwde kom in een wijkje, ik wil overschakelen naar zijn 3, geef van te voren wat gas bij en boem. Ingreep, hij vond mijn snelheid te hoog om er mee over een vluchtheuvel te rijden. Tja dat doe je dan ook meteen nooit meer fout.Het was redelijk aan het begin van mijn examen, dus ik dacht ik maak er nog het beste van. Heb dan ook verder perfect gereden. Maarja jammer.
Ik was ook zo strontnerveus.. Heb een beetje last van faalangst.![]()
Als het morgen maar goed gaat, ik had de laatste les nogal moeite met invoegen. 't Liep gewoon niet zo lekker. En ik zie het ook wel gebeuren dat ze me er op pakken dat ik te voorzichtig rij. Hij merkte ook op dat ik iets te rustig reed in een wijk met allemaal straatjes van rechts. Maar ik heb zoiets van, ALS er een auto komt moet ik natuurlijk op tijd kunnen stoppen, anders krijg je alsnog een ingreep van die vent.
Gefeliciteerd, vermeldt meteen even in welke auto je gaat rijden, kijken of ik jou kan spotten in Delftquote:
angstquote:Op maandag 26 september 2005 13:58 schreef MaRySe het volgende:
om 5 uur 1e les maar ben ziek geworden net
nee ik ben verkouden hoofdpijn niezen keelpijn etc.quote:Op maandag 26 september 2005 14:57 schreef ASroma het volgende:
[..]
angst![]()
1e les in de spits wordt leuk voor je![]()
![]()
neuhquote:Op maandag 26 september 2005 15:05 schreef MaRySe het volgende:
[..]
nee ik ben verkouden hoofdpijn niezen keelpijn etc.
kou gevat
maar sta nu te spacen op paracetemolletjes
Kan geen kwaad right?
Weet ik niet kon de bijsluiter niet vinden..quote:Op maandag 26 september 2005 15:16 schreef ASroma het volgende:
[..]
neuh
Wat zijn de bijwerkingen?
Wanneer u zich aan de aanbevolen dosering houdt, zult u nauwelijks last krijgen van bijwerkingen
succes in ieder geval!oh ja tip: bij optrekken koppeling ff vasthouden, niet gelijk los willen laten, dan slaat ie namelijk super snel af.
Nissan Sunny @ Wap Wasbeer? Ik was de Ford Ka die net wegreedquote:Op maandag 26 september 2005 14:40 schreef chiren het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, vermeldt meteen even in welke auto je gaat rijden, kijken of ik jou kan spotten in Delft![]()
Serieusquote:Op maandag 26 september 2005 17:25 schreef Boink het volgende:
[..]
Nissan Sunny @ Wap Wasbeer? Ik was de Ford Ka die net wegreed![]()
Ik mocht pas toen ik kon schakelen op de wegquote:Op maandag 26 september 2005 16:32 schreef Toad het volgende:
Vanochtend dus mijn eerste les. Echt leuk was het.....
Schakelen pas de volgende keer. Maar nu mocht ik met een gangetje van 60 over wat bee-weggetjes rijden en later in de binnenstad.
of ze zien het wel en gaan juist overdreven aan de kant of geven je voorrang op een weg waar je eigenlijk helemaal geen voorrang. Volgens mij kan het ook wel in je nadeel werken zo'n L op het dak.quote:Op maandag 26 september 2005 19:51 schreef veldmuis het volgende:
Die L let niemand op lijkt het wel idd... maar ach, dat optrekken gaat de eerste les inderdaad traag, maar na een paar lessen scheur je weg.
Groetjes,
veldmuis
En terecht!quote:Op maandag 26 september 2005 19:47 schreef MaRySe het volgende:
Gaan ze toeteren omdat ik niet binnen 0.6 seconden optrek.
Gister zandvoort hequote:Op maandag 26 september 2005 18:34 schreef chiren het volgende:
[..]
Serieus?
Haha ja dat was ik... je reed wel netjes weg voor iemand die net zijn rijbewijs heeft, en autootje zag er weer glimmend uit![]()
Ik moest er ook maar even heen, had even een nachtje onder een boom gestaan, zag er niet meer uitEn meteen maar even de binnenkant gestofzuigdtd/gestofzogen
![]()
Maar ik zal kijken of ik je nog een keer spot ergens![]()
En om maar even ontopic te blijven, hoe heeft Maryse het gehad?
Oh ok heb net pas dat boek gekregen.quote:Op maandag 26 september 2005 20:26 schreef Sylvana het volgende:
[..]
leer je dat goed aan, want je mag dus geen stoplichten zeggen
ja dat zei mn leraar ook altijd.. maar sommige lichten zijn toch echt stoplichtenquote:Op maandag 26 september 2005 20:26 schreef Sylvana het volgende:
[..]
leer je dat goed aan, want je mag dus geen stoplichten zeggen
welke locatie/tijd moet jij dan?quote:Op zondag 25 september 2005 09:59 schreef lambrusco_bianco het volgende:
Dus 30 sept: TTT
12 oktober: afrijden! (-----> net als fraser op dezelfde dag, locatie en de tijd is ook bijna gelijk)
nee hoor. volgens mij wordt de vraag voorgelezen. de meerkeuze antwoorden verschijnen stuk voor stuk (en worden opgelezen) en daarna heb je 10 sec (??) bedenktijd. zoiets was het. moet zeggen dat ik het niet meer goed weet, want het was een jaar geleden. maar geloof me, je hebt echt genoeg tijd.quote:Op maandag 26 september 2005 22:42 schreef Gelderland het volgende:
Ik heb een vraag over het theorie examen;
Is bij ELKE vraag maar 10 seconden lees + invulltijdIk heb namelijk zo'n cd-rom, en soms is de tijd (10 sec.) al om als ik nét het 1e antwoord (van de meerkeuze) gelezen heb....
![]()
![]()
en nee, ik lees niet heel langzaam![]()
Je hebt er ook vaak mensen bij die juist wel op die L letten en extra irritante dingen gaan doenquote:Op maandag 26 september 2005 19:51 schreef veldmuis het volgende:
Die L let niemand op lijkt het wel idd... maar ach, dat optrekken gaat de eerste les inderdaad traag, maar na een paar lessen scheur je weg.
Groetjes,
veldmuis
ja ik hoorde van een vriend een verhaal, die zei dat ptt busjes op de handrem gingen remmen, zodat je de lichten niet zag..quote:Op maandag 26 september 2005 23:20 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
Je hebt er ook vaak mensen bij die juist wel op die L letten en extra irritante dingen gaan doen
* Max-Westerman denkt er overgins ook aan om rijles te gaan nemen![]()
in B. rond een uur of 1... weet de precieze tijd niet...quote:Op maandag 26 september 2005 22:45 schreef Frasier het volgende:
[..]
welke locatie/tijd moet jij dan?
tsja ik weet niet hoe snel je zoiets oppikt. je moet in ieder geval niet denken ik haal t wel en zonder leren gaan, want veel mensen onderschatten het.quote:Op dinsdag 27 september 2005 08:50 schreef Gelderland het volgende:
ik had nóg een vraag over de theorie:
Ik heb 2 mogelijkheden om dat examen te doen. Óf a.s maandag(middag) of anders over 3.5 week pas.
Ik ben vrijdag én zondag vrij dus die dagen zou ik kunnnen leren. Maar hoelang moet je voor zoiets leren om het een beetje goed te makenWant ik ben aan het twijfelen welke datum ik ga inschrijven, maandag is namelijk al erg snel want ik heb nog NIETS geleerd
![]()
(ik zit wél op 33 lessen, ik les 1x per week, dus het moet ook niet te lang duren voordat ik mijn theorie haal)
was zenuwachtig voor TTT en had thuis wel antistress dingen liggen, maar dacht gewoon eens kijken hoe t ging zonder. en het ging wel hoor. ik deed bijzondere verrichtingen wel goed (recht achteruit en in een keer bochtje). alleen vergat ik bij die laatste te kijken toen ik wegging. maar kreeg wel vrijstelling. verder veel tips, vooral over kijken enzo.quote:Op woensdag 28 september 2005 10:15 schreef Sappii het volgende:
Ik was op zich wel een klein beetje nerveus voor mijn TTT. Maar ik zou er nog niet voor naar de apo gaan of zo.TTT's zijn om foutjes te maken, bijna alle mensen die ik gesproken heb verliep het wat minder en maakte ze wat blunders. Na zo'n TTT krijg je toch altijd wel kritiek en advies over wat er beter kan en zo. Je kan beter op je TTT wat fouten maken, maak je ze op je examen niet.
En over de speciale verrichtingen hoef je je helemaal geen zorgen te maken. Ik had fileparkeren en en stuk achteruit rijden. Nou het file parkeren ging op zich mis, en achteruitrijden ging wel. Toch had ik gewoon vrijstelling voor die 2 dingen. Blijf gewoon goed om je heen kijken dan vinden ze het allang best.
Mijn toentertijd 'rijgenoot' verprutste ook het file parkeren, en keek niet goed bij de hellingproef. Alsnog vrijstelling.
Keertje of 3 per week, 2 uur per keer.quote:Op woensdag 28 september 2005 20:04 schreef Robin__ het volgende:
Hoevaak lessen jullie per week?
En op vaste tijden?
2x per week 1,5 uurquote:Op woensdag 28 september 2005 20:04 schreef Robin__ het volgende:
En op vaste tijden?
Hetzelfde geld voor mij. Alhoewel mijn lessen 50 minuten duren. Dus ik rij 10 minuten p/w meer. Maakt denk ik niet heel veel uit.quote:Op woensdag 28 september 2005 20:44 schreef MaRySe het volgende:
[..]
2x per week 1,5 uur
en per week afspreken.
goede manier om te ontspannenquote:Op donderdag 29 september 2005 17:29 schreef lambrusco_bianco het volgende:
< need mental support
maar nu eerst even uit eten!
Om 1 uur.quote:Op vrijdag 30 september 2005 10:34 schreef lambrusco_bianco het volgende:
@ Fraser: hoe laat rijd jij af op 12 oktober?
Moet jij ook in Leusden dan?quote:Op vrijdag 30 september 2005 18:04 schreef lambrusco_bianco het volgende:
eindtijd Fraser 14:00
starttijd lambrusco 14:00
** zwaait naar frazer in de examenruimte van het cbr als hij zijn nagesprek voert **
Wat doet een neger op het industrieterrein waar je rijles had, werken lijkt me ver gezocht.quote:Op vrijdag 30 september 2005 19:55 schreef MaRySe het volgende:
2e les
zo een evisu negert werd helemaal gek en ging flippen omdat ik de bocht te ruim nam
tsssssssk
En helemaal uitstappen en vanaf een afstand gebaren maken
Tippelen natuurlijkquote:Op vrijdag 30 september 2005 21:34 schreef Life het volgende:
[..]
Wat doet een neger op het industrieterrein waar je rijles had, werken lijkt me ver gezocht.
wat een racisme hier zeg *schaamt zich voor medefokkers*quote:
Van jou mogen alleen blanken tippelen?quote:Op vrijdag 30 september 2005 23:37 schreef Ferryfan4ever het volgende:
[..]
wat een racisme hier zeg *schaamt zich voor medefokkers*![]()
je hebt volkomen gelijk. het is geen racisme om te zeggen: "wat doet een neger op een industrieterrein. werken lijkt me vergezocht" "tippelen natuurlijk"quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 10:17 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Van jou mogen alleen blanken tippelen?.
Discriminant..
Groetjes,
veldmuis
Ik les 1 keer per week, spreek ook per week af en probeer wel zoveel mogelijk op vaste tijden te rijden, maar dat lukt niet altijd.quote:Op woensdag 28 september 2005 20:04 schreef Robin__ het volgende:
En op vaste tijden?
ik heb ook de boeken van Veka Best gehad. je kunt beter eerst het hele theorieboek lezen en dan de vragen maken, want er willen nog wel eens vragen van andere hoofdstukken al in een eerder hoofdstuk zitten. maar verder wel een goede methode en als je het boek leest en al die vragen maakt dan haal je je theorie makkelijkquote:Op woensdag 28 september 2005 23:47 schreef Toad het volgende:
[..]
Iemand trouwens bekend met de boeken van Veka Best? Ik wil namelijk daaruit mijn theorie leren.
ja ik leste ook altijd 1x per week. alleen voor mn examen meer gepland, maar toen viel het uit, want hij moest naar de garage en zo. voor mn TTT ook een paar extra lessen gepland, maar viel allemaal uit omdat er toen sneeuw lag. per week afspreken vond ik ook wel handig, maar als ik tentamens had plande ik meestal vooruit, omdat ik bang was dat hij anders al vol zat op dagen/tijden waarop ik kon.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 12:57 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ik les 1 keer per week, spreek ook per week af en probeer wel zoveel mogelijk op vaste tijden te rijden, maar dat lukt niet altijd.
Gister weer rijles gehad, en ik was echt moe, had drukke dag op school gehad enzo, dus ging niet echt lekker, beetje een offday. Hopelijk gaat het volgende week wel goed, want me TTT duurt niet lang meer ( is al wel aangrvaagd, maar weet nog niet wanneer ik hem heb, hoor ik als het goed is volgende week)
het ljikt mij verstandiger om het over de week te verspreiden, dus idd maandag-woensdag-vrijdag, want dan kun je het ff laten bezinken wat je de vorige les allemaal hebt geleerd en gedaanquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 19:44 schreef randysgz het volgende:
Ik ben van plan om volgende week te beginnen met rijlessen.
Mn theorie heb ik 16sept al gehaald.![]()
Ik ga 3x per week 1 uur lessen.
Nu is mn vraag wat beter is, 3x achter elkaar, of de lessen verspreiden over de week?
Ik zat zelf te denken over, maandag, woensdag, vrijdag.?
Dat kan ook wel 1,5 uur alleen zal ik dan alleen 2 x per week kunnen.. Ik ga namelijk ¤ 38 per les betalen. Dus ben ik budget gebonden.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 19:54 schreef sungaMsunitraM het volgende:
3 x 1 uur lijkt mij perfect.
Mss is 1,5 uur handiger, 1 uur is kort hoor!
Mja dacht ik ook. Blijkbaar vonden ze 1x in de week een uur (oke vroegah was het blijkbaar een uur) heel normaal.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 22:00 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Wat wilden ze dan?
1 x per week?
Met schaatsen is mijn ervaring dat je met 1x per week echt les echt geen fuck vooruit komt.
2 x per week is het minste wil je iets leren, 3x is nog beter.
met 1 uur per week red je het bestquote:Op zondag 2 oktober 2005 02:20 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Mja dacht ik ook. Blijkbaar vonden ze 1x in de week een uur (oke vroegah was het blijkbaar een uur) heel normaal.
Als het aan mij zo snel en veel mogelijk, anders word het nog een sleur ook.
quote:Op zondag 2 oktober 2005 13:32 schreef Boschjesman het volgende:
(wel soms in de auto van m'n pa rijden)
Gewoon op de weg. Wel met mijn pa erbij.quote:Op zondag 2 oktober 2005 13:35 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Waar doe je dat dan? Industrieterrein of gewoon op de weg?
En wat doe je als de politie je aanhoud ofzo?quote:Op zondag 2 oktober 2005 14:23 schreef Boschjesman het volgende:
[..]
Gewoon op de weg. Wel met mijn pa erbij.
Maar ik heb denk ik ook het geluk dat ik in Limburg woon, daar is niet zoveel verkeer als in de randstad, dus is het ook een stuk makkelijker rijden.
Als de politie je aanhoudt riskeer je een boete van ¤200. Tevens, maar dat kan ik nergens op internet terug vinden (en believe me, ik heb geozcht) mag je een tijd niet meer afrijden.quote:Op zondag 2 oktober 2005 14:38 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
En wat doe je als de politie je aanhoud ofzo?
En ik weet niet waar je woont in Limburg maar hier in Kerkrade kan het ook wel druk zijn hoor
goed zoquote:Op maandag 3 oktober 2005 10:06 schreef De_BreuR het volgende:
ik ben geslaagd...!! ik had op mijn TTT de opmerking dat ik meer moest anticiperen enzo. dus op mijn examenrit zat dat er dik bovenop, maar gelukkig een relaxte examinator > aangezien ik nogal schijt had zegmaar > theorie 1ste keer en TTT=bijzondere verrichtingen gehaald en 1ste keer geslaagd > ik ben BLIJ want ik was bijna door mijn spaargeld heen
Thanks > ik ben blij dat ik klaar ben... het is een dure hobbyquote:
3 uur?!quote:Op maandag 3 oktober 2005 09:45 schreef ijsmeis het volgende:
Ik heb woensdag mijn eerste les. Volgens mij eerst meerijden en dan zelf van 13:00 tot 16:00 rijden.!
Ik dacht ook een jaar rijontzegging oid, maar ergens op een of ander forum las ikquote:Op zondag 2 oktober 2005 15:15 schreef marsterretje het volgende:
[..]
Als de politie je aanhoudt riskeer je een boete van ¤200. Tevens, maar dat kan ik nergens op internet terug vinden (en believe me, ik heb geozcht) mag je een tijd niet meer afrijden.
Dus kweeniequote:Het is een Mulderfeit, dus gewoon de acceptgire betalen en je bent overal vanaf.
En vooral dat, kan een duur geintje worden!quote:Desalniettemin moet je ermee oppassen natuurlijk. Want, ook belangrijk: je bent niet verzeker voor de schade die je rijd...
Idd, de enige informatie over het vermeende niet meer afrijden heb ik ook van internet fora. Dus wel een beetje, maar niet helemaal 100% voor waarheid aannnemen.quote:Op maandag 3 oktober 2005 10:36 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Ik dacht ook een jaar rijontzegging oid, maar ergens op een of ander forum las ik
[..]
Dus kweenie.
[..]
En vooral dat, kan een duur geintje worden!
Groetjes,
veldmuis
die rijontzegging krijg je volgens mij pas bij herhaling. maar weet ik niet zeker. maar het lijkt me wel gevaarlijk eigenlijk. op een parkeerterrein kan nog, maar op de openbare weg?quote:Op maandag 3 oktober 2005 11:41 schreef marsterretje het volgende:
[..]
Idd, de enige informatie over het vermeende niet meer afrijden heb ik ook van internet fora. Dus wel een beetje, maar niet helemaal 100% voor waarheid aannnemen.
Er was ooit een een topic op LIF over een meisje dat in de auto van haar vriendje uit de bocht vloog. Die nam door haar gebrek aan ervaring de bocht te ruim op een polderweg, en knalde de auto aan gort. Niet verzekerd, en een boel financiele au.
quote:Op maandag 3 oktober 2005 11:21 schreef D-Industries het volgende:
Rond april begonnen.. ,, nu pas geslaagd.
[..]
quote:
oh ja, mulderfeit heeft hier niets mee te maken. dat is bij overtredingen waarbij je niet staande bent gehouden. bijv geflitst ofzo. dan kun je geen rijontzegging krijgen, omdat je niet hoeft te zeggen wie er in de auto zat. (zeg je wel dat jij reed, dan raak je hem wel kwijt). de boete moet altijd betaald worden (door kentekenhouder).quote:Op maandag 3 oktober 2005 10:36 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Ik dacht ook een jaar rijontzegging oid, maar ergens op een of ander forum las ik
[..]
Dus kweenie.
[..]
En vooral dat, kan een duur geintje worden!
Groetjes,
veldmuis
Wil je me misschien uitleggen wat je met meerijden bedoelt?quote:Op maandag 3 oktober 2005 09:45 schreef ijsmeis het volgende:
Ik heb woensdag mijn eerste les. Volgens mij eerst meerijden en dan zelf van 13:00 tot 16:00 rijden.!
op mij kwam het over dat ze met een andere leerling zou meerijden eigenlijk. lijkt mij op zich wel handig dat je even kijkt hoe zo'n les eraan toegaat enzo. en daarna zelf aan de slag.quote:Op maandag 3 oktober 2005 15:20 schreef vannelle het volgende:
[..]
Wil je me misschien uitleggen wat je met meerijden bedoelt?
Als je bedoelt dat er eerst een andere leerling achter het stuur zit maakt het me niet uit, maar als het zo is dat de instructeur eerst zelf gaat rijden vind ik het raar worden.
Ik ben namelijk zelf rij-instructeur en iemand die zijn 1e les krijgt gaat gewoon zelf achter het stuur. Geen discussie over mogelijk. Tenzij er echt bezwaren zijn die tellen, maar dat lijkt me stug. Je betaalt tenslotte om zelf te rijden en zo leer je ook het meeste.
Wat ik wel doe is dat ik die leerling eerst alleen laat sturen en richting aangeven, kijken en schakelen doe ik zelf.
Gaandeweg als de leerling een beetje gewend is krijgt ie van mij het gaspedaal er bij en van daar uit gaan we steeds verder uitbouwen.
Maar zorg er iig voor dat als je betaalt voor de les jij ook zelf achter het stuur zit!!!!!
gefeliciteerdquote:Op maandag 3 oktober 2005 10:06 schreef De_BreuR het volgende:
ik ben geslaagd...!! ik had op mijn TTT de opmerking dat ik meer moest anticiperen enzo. dus op mijn examenrit zat dat er dik bovenop, maar gelukkig een relaxte examinator > aangezien ik nogal schijt had zegmaar > theorie 1ste keer en TTT=bijzondere verrichtingen gehaald en 1ste keer geslaagd > ik ben BLIJ want ik was bijna door mijn spaargeld heen
Jij ook gefeliciteerdquote:Op maandag 3 oktober 2005 11:21 schreef D-Industries het volgende:
Rond april begonnen.. ,, nu pas geslaagd.
Zo kwam het op mij ook over maar het leek me handig als ze dat zelf ook even bevestigde.quote:Op maandag 3 oktober 2005 17:31 schreef Ferryfan4ever het volgende:
[..]
op mij kwam het over dat ze met een andere leerling zou meerijden eigenlijk. lijkt mij op zich wel handig dat je even kijkt hoe zo'n les eraan toegaat enzo. en daarna zelf aan de slag.
Weinig addertjes, dat examen is zo simpel dat zelfs een lamme blinde er nog voor slaagtquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 08:53 schreef dribbel79 het volgende:
Gister mijn eerste motorrijles gehad op de weg (vooheen alleen maar "voertuigbeheersing" gedaan), ging lekker.
Donderdag theorie examen voor rijbewijs A, iemand ervairng mee, wat zijn de welbekende addertjes??
Geen probleem, dat examen is de 31e, dan hoef ik me daar minder zorgen om te makenquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 09:42 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Weinig addertjes, dat examen is zo simpel dat zelfs een lamme blinde er nog voor slaagt
7 oefeningen moet je doen, je hebt voor iedere oefening 2 kansen en je hoeft er uiteindelijk maar 5 te halen. Nou sorry hoor, maar als je daar niet voor slaagt hoor je gewoon niet op een motor thuis..
[edit]O je zei theorie
overpakkenquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 12:38 schreef juliusbackpacking het volgende:
ik ben ook net pas begonnen, heb alleen een vraagje.
Ik mag namelijk mijn stuur gewoon overnemen als ik door de bocht ga, en ik was in de veronderstelling dat ik hem moest doorgeven. Moet zeggen dat ik dit veel natuurlijker gevoel vind hebben maar vraag me af hoe ze daar bij het CBR overdenken.
Hoe leren jullie dat?
Flippen?quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 13:04 schreef MaRySe het volgende:
Om half5 mijn 3e les
Ben benieuwd welke mafkees nu weer gaat flippen!
Dus eigenlijk zou hij rechts voorbij die andere auto zijn gereden?quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 16:09 schreef D-Industries het volgende:
doorgeven, overpakken ? tis dat ik het hier lees...
nee ff serieus.. t is maar waar je lest.. in de 3 examens dat ik heb afgelegd reed ik gewoon zoals ik altijd al heb gedaan, cbr interesseert t amper hoe je t doet.. zolang je maar mooi met 2 handjes aan het stuur zit, en niet klungelig twijfelt hoe je een grote of kleine bocht neemt...je stuurt goed of je stuurt niet goed, niet mauwen.
je moet rijden alsof je ermee geboren bent, kijken alsof je de leerling bent (ook al heb je het voor je gevoel allemaal gezien). Weten waar je mee bezig bent, en pas richting aangeven wanneer je daadwerkelijk kan opschuiven (jaja.. ik maakte deze fout toen ik op een invoegstrook reed bij de snelweg... op mijn allerlaatste les, ik gaf richting aan terwijl er een auto op de rechterrijbaan knoeihard kwam aanzetten, waardoor hij voor mij naar de linkerrijbaan moest opschuiven terwijl er eigenlijk al een auto reed... schrok er wel van t was niet de bedoeling, maar wel meteen een pijnlijke les voor mijn EGO, dat ik het toch niet allemaal in de hand had, eerst nadenken dan doen ! )
Ja dat klopt, hij haalde 'm van rechts in zodat ik kon invoegen..quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 16:21 schreef juliusbackpacking het volgende:
[..]
Dus eigenlijk zou hij rechts voorbij die andere auto zijn gereden?
gefeliciteerdquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 16:42 schreef -Eddow- het volgende:
Geslaagd voor bijzondere verrichtingen voor de motor![]()
![]()
![]()
Nu rijvaardigheid nogbeter blijft het dit weer
gefeliciteerdquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 17:03 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
De keren dat ik hier heb gepost zijn op een hand te tellen, maar ik ben vandaag dus geslaagd (was de eerste poging)
lol, dat doe je goedquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 19:46 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Ik heb bijna een van rechts komende politieauto geramd vandaag![]()
Kijk op de site van je gemeente. In Middelburg kost het 7 euro.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 10:08 schreef dribbel79 het volgende:
Ik moet zo effe een uitreksel persoonsregister halen voor mijn examen theorie voor de motor, iemand enig idee wat dat kost??
Afhankelijk van je gemeente tussen 10 en 15 euro.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 10:08 schreef dribbel79 het volgende:
Ik moet zo effe een uitreksel persoonsregister halen voor mijn examen theorie voor de motor, iemand enig idee wat dat kost??
quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 19:46 schreef sungaMsunitraM het volgende:
quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 19:46 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Ik rijd volgende week af en leer nog steeds in de speigels te kijken ;-)quote:Op woensdag 5 oktober 2005 10:04 schreef Toad het volgende:
Net derde les gehad..
Ik heb in de spiegels leren kijken....
Ik maak zo wel ff foto'squote:Op woensdag 5 oktober 2005 16:30 schreef juliusbackpacking het volgende:
btw doet iemand hier Rijopleiding in Stappen (RIS)? Ben wel benieuwd naar zo'n handelingsscript of weet iemand die digitaal te vinden?
Tofquote:
Heeft je instructeur (die uiteindelijk bepaalt of je klaar bent voor het afrijden denk ik??) niet door dat het niet echt wil vlotten dan??quote:Op donderdag 6 oktober 2005 06:35 schreef lambrusco_bianco het volgende:
rijlesupdate'tje in logvorm: http://velvetrock.punt.nl
nog minder dan een week en dan het afrijden dus... iedereeen zegt wel dat je positief moet blijven, maar het rijden wil echt nog niet vlotten. Beheers het schakelen soms zelfs nog niet. Zolang de voertuigbeheersing niet picobello is schiet het niet op. Jammer dat je niet van examen kunt ruilen met elkaar. Ken via via iemand die in november opmoet. Voor de tweede keer. Hij zou liever eerder gaan, dus hey pak mijn datum maarm dan kan ik wat extra lessen en doe mijn examen in november. Hahah, ik fantaseer maar wat hoor. Weet iemand of dit mogelijk is?
jammer dat het allemaal zo moeilijk gaatquote:Op donderdag 6 oktober 2005 06:35 schreef lambrusco_bianco het volgende:
rijlesupdate'tje in logvorm: http://velvetrock.punt.nl
nog minder dan een week en dan het afrijden dus... iedereeen zegt wel dat je positief moet blijven, maar het rijden wil echt nog niet vlotten. Beheers het schakelen soms zelfs nog niet. Zolang de voertuigbeheersing niet picobello is schiet het niet op. Jammer dat je niet van examen kunt ruilen met elkaar. Ken via via iemand die in november opmoet. Voor de tweede keer. Hij zou liever eerder gaan, dus hey pak mijn datum maarm dan kan ik wat extra lessen en doe mijn examen in november. Hahah, ik fantaseer maar wat hoor. Weet iemand of dit mogelijk is?
Daar ben ik dus ook wel benieuwd naar. Mijn broer had al eerder hier een berichtje achtergelaten, maar dat is waarschijnlijk ondergesneeuwd tussen alle geslaagden.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 16:30 schreef juliusbackpacking het volgende:
btw doet iemand hier Rijopleiding in Stappen (RIS)? Ben wel benieuwd naar zo'n handelingsscript of weet iemand die digitaal te vinden?
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 6 oktober 2005 11:27 schreef TommyKnocker84 het volgende:
JAAAAAAAA!!! Ben geslaagd!!!!
Hoeveel lessen heb je nu totaal gehad? en gaven ze een indicatie toen je begon?quote:Op donderdag 6 oktober 2005 13:43 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Gefeliciteerd
Ik had vanochtend om haf 11 rijles, maar had echt vette koppijn. Normaal rij ik altijd in Amersfoort, maar nu dus maar ff een toeristische route gereden door de dorpen eromheenGing niet echt lekker, bijzondere verrichtingen gingen niet goed ( voeten deden niet wat ze moesten doen, gaf te weinig gas, koppeling te snel op enzo) en had een paar keer inzichtssfout. Op een rotonde sloegen 2 auto's af, dus ik dacht dat ik dan nog wel ervoor op kon draaien, maar toen kwam een auto er sneller aan dan dat ik dacht, dus was het nog ff snel gasgeven, en op de snelweg was ik niet besluitvaardig genoeg met inhalen en weer terug gaan.
Ik heb de eerste week van november als het goed is TTT, dus tegen die tijd moet ik min voeten beter beheersen, meer inzicht hebben en besluitvaardiger rijden, wordt nog een hele klus dus
Het leek even lekkerder te gaan en de lessen deze week gaan gewoon kut... Maar ik moet zeggen dat dit de eerste echte week is dat de instructeur erg actief is tijdens de lessen. We zoeken volgens mij nu pas de moeilijke punten op. En het oefenen bij grote kruisingen, het echte actieve van hoe handel je... sja dat doe ik voor mijn gevoel deze week pas. Na een les van 2 uur ben ik echt helemaal op. Heb rode oren van inspanning.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 08:41 schreef dribbel79 het volgende:
[..]
Heeft je instructeur (die uiteindelijk bepaalt of je klaar bent voor het afrijden denk ik??) niet door dat het niet echt wil vlotten dan??
Ik heb nu 31 lessen van 1,5 uur gehad en toen ik begon heeft hij geen indicatie gegeven.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 17:20 schreef juliusbackpacking het volgende:
[..]
Hoeveel lessen heb je nu totaal gehad? en gaven ze een indicatie toen je begon?
Gewoon het bespreken als je problemen hebt met zijn gedrag, je betaalt verdorrie 40 euro per uur dan mag je verwachten dat je behoorlijk les krijgt. 40 lessen vind ik een overigens best een boel.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 17:24 schreef lambrusco_bianco het volgende:
[..]
Het leek even lekkerder te gaan en de lessen deze gaan gewoon kut... Maar ik moet zeggen dat dit de eerste echte week is dat de instructeur erg actief is tijdens de lessen. We zoeken volgens mij nu pas de moeilijke punten op. En het oefenen bij grote kruisingen, het echte actieve van hoe handel je... sja dat doe ik voor mijn gevoel deze week pas. Na een les van 2 uur ben ik echt helemaal op. Heb rode oren van inspanning.
Enne voor de cursus begon heb ik de intest gedaan en toen vond de instructeur dat ik 35 tot 40 lesuur nodig zou hebben. Ik ben voor het pakket gegaan met 40 lesuur.
Maarja WAT ALS DE INSTRUCTEUR DOORHEEFT DAT HET NOG NIET WIL VLOTTEN??? Wat kan hij dan?? Niets. Weet nog steeds niet hoe ik het moet gaan aanpakken; het vertellen dat ik bij een ander verder wil gaan met de lessen. Ik weet dat hij dan zeker lullig reageert en zal zeggen dat het aan mijn capaciteiten ligt. Word soms zenuwachtig van die man. Nog 3 lessen volhouden en dan kan ik van hem af zijn.
gefeliciteerdquote:Op donderdag 6 oktober 2005 17:44 schreef dribbel79 het volgende:
Zo, net om 15.00 theorie examen gedaan in Leusden voor categorie A en geslaagd![]()
![]()
Het kloterige is dat bij de grootste rijschool van de stad ben gaan lessen... maar toen ik de rekening kreeg stond daar de naam van de rijinstructeur (verkeersschool "achternaam van rijinstructeur" -> franchising) Ik heb het hele pakket dus aan hem betaald. Vind het wel slordig dat de rijschool mij dit van te voren niet heeft gemeld. Zomaar overstappen naar een andere instructeur, terwijl ik in het pakket wat ik bij hem heb afgerekend 1 herexamen ookal meteen heb... sja weet niet of dat kan.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 17:36 schreef juliusbackpacking het volgende:
[..]
Gewoon het bespreken als je problemen hebt met zijn gedrag, je betaalt verdorrie 40 euro per uur dan mag je verwachten dat je behoorlijk les krijgt. 40 lessen vind ik een overigens best een boel.
Ik ben zelf ook niet helemaal tevreden over mijn rijlessen en zit er serieus aan te denken om eens ergens anders een les te nemen. Kijken hoe het verschil in aanpak is.
Volgensmij moet je minstens 1 of 2 lessen in die auto hebben gereden.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 19:10 schreef lambrusco_bianco het volgende:
[..]
Het kloterige is dat bij de grootste rijschool van de stad ben gaan lessen... maar toen ik de rekening kreeg stond daar de naam van de rijinstructeur (verkeersschool "achternaam van rijinstructeur" -> franchising) Ik heb het hele pakket dus aan hem betaald. Vind het wel slordig dat de rijschool mij dit van te voren niet heeft gemeld. Zomaar overstappen naar een andere instructeur, terwijl ik in het pakket wat ik bij hem heb afgerekend 1 herexamen ookal meteen heb... sja weet niet of dat kan.
Klote situatie.
OH VRAAGJE AAN IEDEREEN: HOE LANG MOET JE IN EEN WAGEN HEBBEN GEREDEN VOORDAT JE ERIN MAG AFRIJDEN?? SPIKSPLINTERNIEUWE AUTO VAN INSTRUCTEUR (3 WEKEN OUD) HEEFT EEN AANRIJDING GEHAD. MOET VOOR WAT DAGEN TERUG NAAR DE GARAGE. DUS DE DAGEN VOOR MIJN EXAMEN EN MISSCHIEN ZELFS MET HET EXAMEN RIJD IK IN EEN WAGEN DIE IN NIET KEN.
mag dit?
ik heb je andere topic gelezen, en zoals je daarin aangaf ging het dit examen wel goed. dus gewoon even doorzetten en dan komt het helemaal goed.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 19:23 schreef angel99 het volgende:
Ik heb ongeveer 32 lessen gehad. Ik ben inmiddels al vanaf april bezig met afrijden. Ik ben vorig jaar juli begonnen. Ik ben al 4 keer gezakt.![]()
Ik moet nu 18 november BNOR examen doen. Ik hoop echt dat ik het daar wel haal.
Ach ja, we zullen zien. Voorlopig heb ik dus geen les meer, begin november neem ik nog wel een lesje, want rijden kan ik zo langzamerhand wel.
Hebben hier mensen ervaring met het BNOR examen in leusden?
vervelend allemaal zeg (ook je andere bericht). vooral ook dat je voor je gevoel nu pas gedrag bij kruisingen goed leert. echt een rare figuur heb jij als instructeur. mocht je meer lessen nodig hebben zou ik ook van leraar veranderen ja.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 19:10 schreef lambrusco_bianco het volgende:
[..]
Het kloterige is dat bij de grootste rijschool van de stad ben gaan lessen... maar toen ik de rekening kreeg stond daar de naam van de rijinstructeur (verkeersschool "achternaam van rijinstructeur" -> franchising) Ik heb het hele pakket dus aan hem betaald. Vind het wel slordig dat de rijschool mij dit van te voren niet heeft gemeld. Zomaar overstappen naar een andere instructeur, terwijl ik in het pakket wat ik bij hem heb afgerekend 1 herexamen ookal meteen heb... sja weet niet of dat kan.
Klote situatie.
OH VRAAGJE AAN IEDEREEN: HOE LANG MOET JE IN EEN WAGEN HEBBEN GEREDEN VOORDAT JE ERIN MAG AFRIJDEN?? SPIKSPLINTERNIEUWE AUTO VAN INSTRUCTEUR (3 WEKEN OUD) HEEFT EEN AANRIJDING GEHAD. MOET VOOR WAT DAGEN TERUG NAAR DE GARAGE. DUS DE DAGEN VOOR MIJN EXAMEN EN MISSCHIEN ZELFS MET HET EXAMEN RIJD IK IN EEN WAGEN DIE IN NIET KEN.
mag dit?
volgens mij heb je weinig te zeggen hierover. als ze 2 lessen gehad moet hebben voor examen, kan ze er verder niets aan doen. met een leuke instructeur kan je dan misschien nog wat regelen, maar wat ik van deze man heb gehoord.. hij is heus niet verplicht haar meer dan 2 lessen in die auto te geven omdat zij dat wil.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 19:33 schreef juliusbackpacking het volgende:
Wat is de reden van het zakken steeds? verkeersinzicht?
je moet idd wel even rijden in een auto, ff goed wennen aan hoe hij rijd. Zou iig niet zo maar accoord gaan met een andere auto.
ps. laat je niet als een mak schaap naar de slachtbank lijden, dat is het gevoel wat ik bij de meeste leerlingen heb, iedereen knikt meer vriendeljik ja terwijl ze het er helemaal niet mee eens zijn.
Lambrusco bij welke rijschool les je? zowel de rijschool als de instructeur
Dat is precies de reden dat ik geen pakket oid heb genomen.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 19:38 schreef Ferryfan4ever het volgende:
[..]
volgens mij heb je weinig te zeggen hierover. als ze 2 lessen gehad moet hebben voor examen, kan ze er verder niets aan doen. met een leuke instructeur kan je dan misschien nog wat regelen, maar wat ik van deze man heb gehoord.. hij is heus niet verplicht haar meer dan 2 lessen in die auto te geven omdat zij dat wil.
*niet dat ik dit zelf een geweldige regeling vind, maar volgens mij werkt het gewoon zo..*
en ja je knikt gemakkelijk vriendelijk ja, omdat je soms een pakket hebt en dan moeilijk nog naar een andere leraar kunt gaan. binnen zo'n rijschool wordt het er dan echt niet gezelliger op bij een andere leraar, want die weet dat jij perse moest ruilen en zal toch het verhaal van zijn collega geloven, etc. je zit toch nog zoveel uur bij zo'n figuur in de auto..
dat is waar, maar als jij nog 30 lessen moet ofzo en je hebt ruzie, dan kunnen zij het jou natuurlijk ook onmogelijk maken. jij hebt al betaald/moet betalen dus jij zit met de problemen. denk dat het voor de leerling vervelender is in een agressieve sfeer te zitten dan de leraar. ik bedoel, jij wilt je papiertje halen. zo zie ik het..quote:Op donderdag 6 oktober 2005 19:43 schreef juliusbackpacking het volgende:
[..]
Dat is precies de reden dat ik geen pakket oid heb genomen.
Aan de andere kant als jij een onwijse "pain in the ass" wordt dan proberen ze vaak wel zo snel mogelijk van je af te komen.(ik bedoel waarom zou het bij een autorijschool anders zijn dan bij ieder ander bedrijf). Boos worden heeft regeltmatig best voordelen. Maar ja iemand van 18/20 jaar laat vaak snel het kaas van zijn brood eten.
Ze hoeven je niet aardig te vinden, ze moeten je goed leren rijden. That's it
Toen waren we er nog net nietquote:Op donderdag 6 oktober 2005 18:01 schreef Sylvana het volgende:
[..]
ik ben vandaag met rijles nog ff wezen kijken bij het CBR in Leusden, maar dat was rond 12 uur
LOL JULIUS ik ben bijna 2x18... Bijna maar nog lang niet. Heb het nooit eerder belangrijk gevonden mijn rijbwwijs te halen, maar nu dus wel. En zodoende ben ik in de zomervakantie begonnen. Een mak schaap ben ik niet. Heb zware tijden met de instructeur beleefd (oh en hij met mij)... je wil niet weten wat er allemaal is voorgevallen.... Uh en ik ben niet het type dat haar mond houdt.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 19:43 schreef juliusbackpacking het volgende:
[..]
Dat is precies de reden dat ik geen pakket oid heb genomen.
Aan de andere kant als jij een onwijse "pain in the ass" wordt dan proberen ze vaak wel zo snel mogelijk van je af te komen.(ik bedoel waarom zou het bij een autorijschool anders zijn dan bij ieder ander bedrijf). Boos worden heeft regeltmatig best voordelen. Maar ja iemand van 18/20 jaar laat vaak snel het kaas van zijn brood eten.
Ze hoeven je niet aardig te vinden, ze moeten je goed leren rijden. That's it
Ik had het niet speciaal over jou, maar wat ik in het algemeen zo opvang. Als ik kijk naar me zus ed. Veel rijscholen maken daar misbruik vanquote:Op donderdag 6 oktober 2005 20:44 schreef lambrusco_bianco het volgende:
[..]
LOL JULIUS ik ben bijna 2x18... Bijna maar nog lang niet. Heb het nooit eerder belangrijk gevonden mijn rijbwwijs te halen, maar nu dus wel. En zodoende ben ik in de zomervakantie begonnen. Een mak schaap ben ik niet. Heb zware tijden met de instructeur beleefd (oh en hij met mij)... je wil niet weten wat er allemaal is voorgevallen.... Uh en ik ben niet het type dat haar mond houdt.
:-)
ik rij die ook, super relaxte wagenquote:Op donderdag 6 oktober 2005 22:13 schreef randysgz het volgende:
Maandag 17 oktober om 19:00 word ik opgehaald voor m`n eerste rijles..![]()
De les wagen is een Volkswagen Golf TDI.
Voor mensen die erin lessen, of in gelest hebben hoe rijd het?![]()
Rietveld in Den Haag.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 22:34 schreef Radjesh het volgende:
[..]
ik rij die ook, super relaxte wagen![]()
Welke rijschool rij je?
das mooi balenquote:Op donderdag 6 oktober 2005 23:17 schreef Frasier het volgende:
Woohoo ik heb woensdag dezelfde examinator als bij m'n laatste examen. Ik was niet zo lovend over hem de vorige keer![]()
ik had ook dezelfde. ik raakte alleen maar meer gestresst door die gast. dus ik zat al vantevoren te balen dat ik m weer had. maar nu vond ie t kennelijk wel goed genoegquote:Op donderdag 6 oktober 2005 23:17 schreef Frasier het volgende:
Woohoo ik heb woensdag dezelfde examinator als bij m'n laatste examen. Ik was niet zo lovend over hem de vorige keer![]()
Al speciale dingen gedaan? Bijzondere verrichtingen? Gaat het rijden al een beetje of flippen ze nogsteeds als je op de weg bent?quote:
misschien is dat incl een examenverzekering (dat je als je ziek bent oid nog kunt afzeggen). maar dit is eigen keuze, maar misschein zit dat standaard bij de rijschool. even vragen hoe het precies zit, waar die kosten allemaal vandaan komen!quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 18:27 schreef Sloggi het volgende:
Hoeveel kosten de praktijkexamens bij jullie? Bij mijn rijschool blijkt het 240 euro te kosten en dat lijkt me wel erg veel
laat die man lekker zeuren. volgens mij is hij een ongelooflijke *piep*...quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 18:42 schreef lambrusco_bianco het volgende:
IK HAAT DIE INSTRUCTEUR... graag zou ik een groter lettertype willen gebruiken. Heb me net 2 uur lang in zitten houden. Die man probeert je af te branden.
Jank. Kut, kut. IK ben altijd vrij sterk maar deze kerel speelt smerige spelletjes. Hele les maar zitten kankeren over wat er allemaal niet gaat. Heb nooit hoofdpijn,..... nu wel.
En steeds maar over bepaalde dingen (te weinig rekening houden met een motor die er nog langs moet).... hij zo: als je een examinator krijgt die ook motorexamens afneemt dan zak je. Iedereen neemt de bocht netjes en jij doet dit elke keer! Zegt die eikel dus.
Ik ken het nodige sarcasme en zeg dus: "ach ja als dat het enige is waar ik op zou zakken dan rijd ik best goed. Toch? Maarja het zijn bij mij wel heel veel kleine dingetjes die niet goed gaan als ik jou zo hoor."
Het examen schijnt nu op naam te staan dus ik kan niet meer met iemand ruilen zei hij. Hij is toch de instructeur, hij heeft toch verstand van die dingen en had bv. eerder aan kunnen geven dat zulke dingen mogelijk zijn als je er op tijd mee begint.
IK HAAT DIE MAN.
Als ik te laat een straat in kijk, trapt HIJ op de rem zet hem in zijn achteruit en dan moet ik het opnieuw doen. Ik heb nog nooit een lesauto DAT zien doen.
Een week of 3 geleden had ik een proefles bij de anwb gedaan en naast die instructeur reed ik zo relaxt en het ging echt super! Toch raar dat het nu klote gaat. Krijg de zenuwen van die man.
Bij het uitstappen zegt tie nog dat het rijden zo schommelt.... dan gaat het een tijd goed en dan ga ik weer een nieuw leerproces in. En dat hij er wel bovenop moet zitten, soms tot op het randje (geeft hij zelf al toe).... ookal zag hij dat hij soms te ver ging deze les. IK blokkeer helemaal door die man, terwijl ik een eerste klas bitch ben.
Heb gezegd dat het geen zin heeft op alles op ZIJN TEMPO proberen erdoor te jagen. Want ik neem de dingen op mijn eigen tempo op. Forceren heeft geen zin.
Hij zo: ik leid je op voor een 10 en misschien wordt het een zes. Maar we doen er wel alles aan, omdat het anders te veel geld kost.
Vette ruk, als het me meer geld kost. Maar na dit pakket verdient hij geen ene fucking euro meer aan mij. Domste beslissing die ik ooit heb gemaakt is het lessen bij die man.
Koppijn, zitten janken.
Je kan natuurlijk wel ff zijn spiegel los rijden op een of ander paaltje, of autoquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 19:09 schreef lambrusco_bianco het volgende:
zijn auto in de prak? hahaha al hij effe gaat zeiken bij een benzinestation>? effe snel een extra rondje rijden?
zijn kritiek maakt dat ik met een kloterig gevoel zit... tijdens de ttt, waren punten waar ik aan moest werken, maar echt kut ging het toen niet.
Ja is dat nou gebruikelijk, pissen in MIJN lestijd?quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 19:09 schreef lambrusco_bianco het volgende:
zijn auto in de prak? hahaha al hij effe gaat zeiken bij een benzinestation>? effe snel een extra rondje rijden?
zijn kritiek maakt dat ik met een kloterig gevoel zit... tijdens de ttt, waren punten waar ik aan moest werken, maar echt kut ging het toen niet.
jahoor, hoor t van meerdere mensen.. helaas..quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 19:28 schreef juliusbackpacking het volgende:
[..]
Ja is dat nou gebruikelijk, pissen in MIJN lestijd?
hmm maar die lessen moet ze sowieso betalen, dus misschien gewoon een paar extra lessen bij een andere leraar, maar wel in een zelfde auto. dat is wel een mogelijkheid ja, maar ze heeft al snel examen dus de vraag is of dat wel haalbaar is.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 19:27 schreef juliusbackpacking het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk wel ff zijn spiegel los rijden op een of ander paaltje, of auto
Hoeveel tijd heb je nog tot aan je afrijden? je kan natuurlijk overwegen om te stoppen met je huidige instructeur en alleen op de dag van het examen afspreken en proberen of je ergens anders nog wat kan lessen. Elk uur bij deze instructeur is zonde van je tijd lijkt me, kan je net zo goed proberen om je examen nog te halen.
Zou wel een goede manier zijn om wraak te nemen
haha dat lijkt me een zeer goed idee, maar zo'n figuur heeft vast geen relatie dus dan kan ie daar alleen maar mee opscheppen tegen zijn denkbeeldige vriendenquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 20:10 schreef lambrusco_bianco het volgende:
hahah je wil niet weten wat ik samen met vriendinnen al bedacht heb:
+ als ik na de les op de achterbank mee moet rijden een condoom met behangselplak achter in zijn auto (onder stoel) achterlaten.
+ of een string....
hahaha...
<evil me
quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 20:25 schreef lambrusco_bianco het volgende:
ok luister nu ga je lachen.... ik moet ook de telefoongesprekken aanhoren die hij met zijn vriendin heeft... zij met geile hese stem: "wanneer kom je thuis"
of je slaagt, kijken of je dan nog echt meer lessen wilt en als dat echt zo is doe je dat daarna nogquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 21:57 schreef veldmuis het volgende:
En ik vond mijn instructeur af en toe al erg, al is ie nu erg rielekst, alles gaat prima, fileparkeren ging niet echt lekker, "nja als je nog een keer wil proberen doen, anders lekker straks ergens anders", het maakt allemaal niet uit. Hopen dat ik zak straks, dan mag ik nog ff lessen, tis wel gezellig slap ouwehoeren.
Groetjes.
veldmuis
haha dat is echt ziek man dat ie dat doet waar jij bij bentquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 21:04 schreef juliusbackpacking het volgende:
[..]dat is niet zijn vriendin maar zo'n sexlijn joh
Das dan toch ook wel is goed, als typische bitches niet tegen een bepaald iemand opkunnenquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 18:42 schreef lambrusco_bianco het volgende:
IK blokkeer helemaal door die man, terwijl ik een eerste klas bitch ben.
Ik wacht niet totdat ik het roze papiertje heb voordat ik bij die man wegga.... Na woensdag ben ik van hem af, of ik geslaagd of gezakt ben!quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 12:08 schreef H4ze het volgende:
[..]
Das dan toch ook wel is goed, als typische bitches niet tegen een bepaald iemand opkunnen![]()
![]()
Alleen erg rot dat dat net moet zijn met je rijlessen...kan je geld gaan kosten. Probeer gewoon nog ff vol te houden, en bedenk je dat wanneer je 't roze papiertje hebt, je ook van deze vent af bent en weer lekker de bitch kan uithangen![]()
Succes verder![]()
De eerste keer is leuk, maar je kunt er eigenlijk gewoon nog niks vanquote:Op zondag 9 oktober 2005 11:14 schreef missblack het volgende:
Gisteren had ik mijn eerte auto rijles.
Nu ben ik heel benieuwd hoe andere mensen hun eerste auto rijles hebben ervaren, wat ging er mis, waar had je moeite mee, vondt je het leuk of juist helemaal niet.
Zelf vondt ik het autorijden leuk, maar aan de andere kant ook doodeng. Er komt zoveel op je af!!
Vooral het remmen...trap het rempedaal te hard in waardoor we een paar keer bijna werden gelanceerd. KOpeling, schakelen enz...het was echt een gepruts...
Hoop dat de tweede rijles soepeler verloopt.
Dus brand los....ben benieuwd
Het landelijk gemiddelde ligt op 40 lessen van drie kwatier,quote:Op zondag 9 oktober 2005 11:36 schreef JanMichiel het volgende:
Welke rijschool in Utrecht is goed en goedkoop? Ik zag overigens ook een 'rijbewijswinkel' zitten in buiten wittevrouwen, is dat wat? En 30 lessen, is dat standaard?Lijkt mij erg veel.
Ik vond het heel leuk, had er echt heel erg zin in, zat me er al heel lang op te verheugen, maar goed, de eerste paar lessen word je echt nog superveel geholpen. De eerste les mocht ik alleen nog maar sturen, gasgeven en remmen, nog niet eens schakelen. Eerst gewoon beetje op een achterafweggetje gereden, toen op een parkeerterrein bochtjes en achtjes gereden, dat ging wel goed en daarna mocht ik buiten de bebouwde kom rijden, dat vond ik wel lekker, dat ik 80 mocht rijden, vond ik toen al heel hardquote:Op zondag 9 oktober 2005 11:14 schreef missblack het volgende:
Nu ben ik heel benieuwd hoe andere mensen hun eerste auto rijles hebben ervaren, wat ging er mis, waar had je moeite mee, vondt je het leuk of juist helemaal niet.
Zelf vondt ik het autorijden leuk, maar aan de andere kant ook doodeng. Er komt zoveel op je af!!
Vooral het remmen...trap het rempedaal te hard in waardoor we een paar keer bijna werden gelanceerd. KOpeling, schakelen enz...het was echt een gepruts...
Jij rijdt 80 + 80/100km??quote:Op zondag 9 oktober 2005 13:10 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ik vond het heel leuk, had er echt heel erg zin in, zat me er al heel lang op te verheugen, maar goed, de eerste paar lessen word je echt nog superveel geholpen. De eerste les mocht ik alleen nog maar sturen, gasgeven en remmen, nog niet eens schakelen. Eerst gewoon beetje op een achterafweggetje gereden, toen op een parkeerterrein bochtjes en achtjes gereden, dat ging wel goed en daarna mocht ik buiten de bebouwde kom rijden, dat vond ik wel lekker, dat ik 80 mocht rijden, vond ik toen al heel hardMaar nu rij ik op de snelweg rustig 80+100 km p/u erbij
1 dag theorie cursus..heeft bij mij veel goed gedaan. Heb het hele theorieboek niet meer nodig gehad..alles op die dag geleerd en geslaagd met 2 fout.quote:Op zondag 9 oktober 2005 14:26 schreef Gelderland het volgende:
Iemand nog tips om theorie te lerenIk heb het boek + cd-rom van Vekabest, maar is dat voldoende als je dat leert
Of hebben mensen hier andere tips
Boek doornemen, voorbeeldvragen maken, en dan moet het lukken.quote:Op zondag 9 oktober 2005 14:26 schreef Gelderland het volgende:
Iemand nog tips om theorie te lerenIk heb het boek + cd-rom van Vekabest, maar is dat voldoende als je dat leert
Of hebben mensen hier andere tips
Logisch allemaal. Tijdens m'n eerste les had ik zoiets van, mijn god ik ga een auto nooit helemaal zelf kunnen besturenquote:Op zondag 9 oktober 2005 11:14 schreef missblack het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |