abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31098656
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 19:54 schreef sungaMsunitraM het volgende:
3 x 1 uur lijkt mij perfect.
Mss is 1,5 uur handiger, 1 uur is kort hoor!
Dat kan ook wel 1,5 uur alleen zal ik dan alleen 2 x per week kunnen.. Ik ga namelijk ¤ 38 per les betalen. Dus ben ik budget gebonden. ik heb nu 1000 ¤ om mee te beginnen,
En er komt 200 ¤ per maand bij.. Dat wil ik niet overschieten.
  zondag 2 oktober 2005 @ 02:20:12 #152
87694 Robin__
letitredno
pi_31105202
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 22:00 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Wat wilden ze dan?
1 x per week?
Met schaatsen is mijn ervaring dat je met 1x per week echt les echt geen fuck vooruit komt.
2 x per week is het minste wil je iets leren, 3x is nog beter.
Mja dacht ik ook. Blijkbaar vonden ze 1x in de week een uur (oke vroegah was het blijkbaar een uur) heel normaal.

Als het aan mij zo snel en veel mogelijk, anders word het nog een sleur ook.

[ Bericht 1% gewijzigd door Robin__ op 02-10-2005 02:22:14 (:') een sleur.. zeikerd ben ik ook) ]
pi_31107446
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 02:20 schreef Robin__ het volgende:

[..]

Mja dacht ik ook. Blijkbaar vonden ze 1x in de week een uur (oke vroegah was het blijkbaar een uur) heel normaal.

Als het aan mij zo snel en veel mogelijk, anders word het nog een sleur ook.
met 1 uur per week red je het best maar ben wel iets van 10 maanden bezig geweest (incl 1 herexamen).. maar ik heb zelf niet het idee dat het voor mij veel sneller was geweest als ik meer had gelest in een week. op het eind was het niet meer nodig, aan het begin had t weinig zin gehad. misschien in het midden ja, maar dat had niet meer dan 1 maandje gescheeld denk ik.. op die TTT enzo moet je toch wachten..

gister stond ik om 2u snachts in de file een redelijk stilstaande file zeg maar. ze waren aan t werk, 2 van de 3 rijbanen afgesloten. ach in het begin vond ik het niet eens zo erg, lekker muziekje aan, had t wel naar mn zin. maar na een uur werd ik me toch een partij moe. dat was echt niet leuk. en uiteindelijk nog voor niks omgereden ook, want alles was afgesloten en vlak voor de afslag kon je daar ineens wel heen. maar toen moest ik 2 baantjes opschuiven en allerlei mensen reden een stuk harder dan ik, dus geen zin en te moe om dat te proberen.
hiep hoi 2 uur over gedaan van leiderdorp naar den haag. nieuw record
"Trust can kill you, or set you free"
pi_31109768
ik zou wel vaker dan 1 keer in de week willen lessen, dan gaat het sneller en leer je het naar mijn idee ook beter, maar mijn ouders willen maar 1 keer per week betalen, omdat het anders een te grote belasting op hun budget wordt, dus daarom heb ik 1 keer in de week les.
  zondag 2 oktober 2005 @ 13:32:50 #155
54144 Boschjesman
Fade to Black.
pi_31112137
Ik heb eerst 2 tot 3 keer anderhalf uur per keer les gehad.
Na 2 her-examens heb ik bijna 2 maanden 'pauze' gehad (wel soms in de auto van m'n pa rijden)
Nu ben ik aan het minderen naar 1 uur les per week, en het gaat heel goed.
Dus ik hoop dat ik volgende maand mijn rijbewijs mag halen.

Oh ja. Ik heb gemerkt dat het rijden in de auto van mijn pa mijn driving-skills best wel heeft verbeterd. Vooral het koppelen en optrekken gaat nu een stuk beter (vooral met de lesauto)
  zondag 2 oktober 2005 @ 13:35:42 #156
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_31112232
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 13:32 schreef Boschjesman het volgende:
(wel soms in de auto van m'n pa rijden)

Waar doe je dat dan? Industrieterrein of gewoon op de weg?
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  zondag 2 oktober 2005 @ 14:23:31 #157
54144 Boschjesman
Fade to Black.
pi_31113949
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 13:35 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Waar doe je dat dan? Industrieterrein of gewoon op de weg?
Gewoon op de weg. Wel met mijn pa erbij.
Maar ik heb denk ik ook het geluk dat ik in Limburg woon, daar is niet zoveel verkeer als in de randstad, dus is het ook een stuk makkelijker rijden.
pi_31114418
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 14:23 schreef Boschjesman het volgende:

[..]

Gewoon op de weg. Wel met mijn pa erbij.
Maar ik heb denk ik ook het geluk dat ik in Limburg woon, daar is niet zoveel verkeer als in de randstad, dus is het ook een stuk makkelijker rijden.
En wat doe je als de politie je aanhoud ofzo?
En ik weet niet waar je woont in Limburg maar hier in Kerkrade kan het ook wel druk zijn hoor
pi_31115612
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 14:38 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

En wat doe je als de politie je aanhoud ofzo?
En ik weet niet waar je woont in Limburg maar hier in Kerkrade kan het ook wel druk zijn hoor
Als de politie je aanhoudt riskeer je een boete van ¤200. Tevens, maar dat kan ik nergens op internet terug vinden (en believe me, ik heb geozcht) mag je een tijd niet meer afrijden.

Moet zeggen dat ik er al aardig wat km op had zitten voor ik een rijbewijs had, en ik vond het een goede manier om rijervaring op te doen. Je bent ineens zelfstandig op weg, zonder je veilige instructeur. En de kans dat je aangehouden wordt is klein. Wel als het mis gaat ja, dan komen ze er achter. En de kansen dat het mis gaat zijn natuurlijk groter dan met rijbewijs.

Desalniettemin moet je ermee oppassen natuurlijk. Want, ook belangrijk: je bent niet verzeker voor de schade die je rijd...
pi_31136592
Sja wat ik hierboven lees vind ik een te groot risico... Heb nog nooit bij iemand zomaar in de auto gereden buiten lestijd om. Met mijn eerste les wist ik werkelijk nog niets over het autorijden.
Sommige stappen in en rijden weg -> dat zijn volgens mij degenen die al eerder hebben gereden. Vandaag lange dag; eerst werken en daarna 2 uur les.

Groet
Brusco
  maandag 3 oktober 2005 @ 09:01:08 #161
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_31137254
me too, van 3 tot 5 lessen (eerste les op de weg)...donderdag theorie-examen...duim voor me!!
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_31137847
Ik heb woensdag mijn eerste les. Volgens mij eerst meerijden en dan zelf van 13:00 tot 16:00 rijden.

!
  maandag 3 oktober 2005 @ 10:06:58 #163
58332 De_BreuR
...time is my enemy...
pi_31138294
ik ben geslaagd...!! ik had op mijn TTT de opmerking dat ik meer moest anticiperen enzo. dus op mijn examenrit zat dat er dik bovenop, maar gelukkig een relaxte examinator > aangezien ik nogal schijt had zegmaar > theorie 1ste keer en TTT=bijzondere verrichtingen gehaald en 1ste keer geslaagd > ik ben BLIJ want ik was bijna door mijn spaargeld heen
www.onthaasting.nl
Ik kom u zo helpen!...
  maandag 3 oktober 2005 @ 10:15:12 #164
97934 ASroma
Flamboyant
pi_31138486
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 10:06 schreef De_BreuR het volgende:
ik ben geslaagd...!! ik had op mijn TTT de opmerking dat ik meer moest anticiperen enzo. dus op mijn examenrit zat dat er dik bovenop, maar gelukkig een relaxte examinator > aangezien ik nogal schijt had zegmaar > theorie 1ste keer en TTT=bijzondere verrichtingen gehaald en 1ste keer geslaagd > ik ben BLIJ want ik was bijna door mijn spaargeld heen
goed zo
  maandag 3 oktober 2005 @ 10:22:16 #165
58332 De_BreuR
...time is my enemy...
pi_31138650
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 10:15 schreef ASroma het volgende:

[..]

goed zo
Thanks > ik ben blij dat ik klaar ben... het is een dure hobby
www.onthaasting.nl
Ik kom u zo helpen!...
pi_31138905
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 09:45 schreef ijsmeis het volgende:
Ik heb woensdag mijn eerste les. Volgens mij eerst meerijden en dan zelf van 13:00 tot 16:00 rijden.

!
3 uur?!
Had je niet iets langer kunnen doen?

Groetjes,

veldmuis
pi_31138982
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 15:15 schreef marsterretje het volgende:

[..]

Als de politie je aanhoudt riskeer je een boete van ¤200. Tevens, maar dat kan ik nergens op internet terug vinden (en believe me, ik heb geozcht) mag je een tijd niet meer afrijden.
Ik dacht ook een jaar rijontzegging oid, maar ergens op een of ander forum las ik
quote:
Het is een Mulderfeit, dus gewoon de acceptgire betalen en je bent overal vanaf.
Dus kweenie .
quote:
Desalniettemin moet je ermee oppassen natuurlijk. Want, ook belangrijk: je bent niet verzeker voor de schade die je rijd...
En vooral dat, kan een duur geintje worden!

Groetjes,

veldmuis
pi_31139961
Zo das weer even geleden dat ik hier wat van me heb laten horen...

Rond april begonnen.. ,, nu pas geslaagd.
15 Lessen gehad, 3 x opgeweest.

Kreeg afgelopen examens te horen dat ik niet goed genoeg keek, non chalant reed.
Dit examen dus mooi afgewerkt . Echt overdreven gekeken..
Liet 2 keer de knipperlichten aan staan terwijl t eigenlijk al af moest.. , maar dat waren de zenuwen .

Dat ik om 5 uur vanochtend eruit gestapt heeft wel geholpen om goed wakker te worden. ( moest om 8:00 afrijden ). drukte op de weg ? viel echt mee !!

mja ik ben er in ieder geval vanaf !

succes iedereen die het nog moet halen !!

[ Bericht 20% gewijzigd door D-Industries op 03-10-2005 11:40:09 ]
Altijd aan het dromen...
pi_31140387
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 10:36 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Ik dacht ook een jaar rijontzegging oid, maar ergens op een of ander forum las ik
[..]

Dus kweenie .
[..]

Groetjes,

veldmuis
Idd, de enige informatie over het vermeende niet meer afrijden heb ik ook van internet fora. Dus wel een beetje, maar niet helemaal 100% voor waarheid aannnemen.

Er was ooit een een topic op LIF over een meisje dat in de auto van haar vriendje uit de bocht vloog. Die nam door haar gebrek aan ervaring de bocht te ruim op een polderweg, en knalde de auto aan gort. Niet verzekerd, en een boel financiele au.
pi_31143315
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 11:41 schreef marsterretje het volgende:

[..]

Idd, de enige informatie over het vermeende niet meer afrijden heb ik ook van internet fora. Dus wel een beetje, maar niet helemaal 100% voor waarheid aannnemen.

Er was ooit een een topic op LIF over een meisje dat in de auto van haar vriendje uit de bocht vloog. Die nam door haar gebrek aan ervaring de bocht te ruim op een polderweg, en knalde de auto aan gort. Niet verzekerd, en een boel financiele au.
die rijontzegging krijg je volgens mij pas bij herhaling. maar weet ik niet zeker. maar het lijkt me wel gevaarlijk eigenlijk. op een parkeerterrein kan nog, maar op de openbare weg? lijkt me ook duur grapje als het fout gaat eigenlijk. je kunt als bijrijder natuurlijk niet ingrijpen. alhoewel, het schijnt te kunnen, remmen met alleen de handrem.. maar gelukkig geen ervaring mee
en de boete is hoger, want de 2e persoon in de auto krijgt een boete voor rijles geven zonder certificaat, dat is ook iets van 200 euro.
pi_31143400
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 11:21 schreef D-Industries het volgende:
Rond april begonnen.. ,, nu pas geslaagd.
[..]
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 10:06 schreef De_BreuR het volgende:
ik ben geslaagd...!!
[..]
gefeliciteerd!! en veel plezier met rijden natuurlijk
pi_31143770
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 10:36 schreef veldmuis het volgende:

[..]

[..]

Dus kweenie .
[..]

Groetjes,

veldmuis
oh ja, mulderfeit heeft hier niets mee te maken. dat is bij overtredingen waarbij je niet staande bent gehouden. bijv geflitst ofzo. dan kun je geen rijontzegging krijgen, omdat je niet hoeft te zeggen wie er in de auto zat. (zeg je wel dat jij reed, dan raak je hem wel kwijt). de boete moet altijd betaald worden (door kentekenhouder).
pi_31146272
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 09:45 schreef ijsmeis het volgende:

!
Wil je me misschien uitleggen wat je met meerijden bedoelt?
Als je bedoelt dat er eerst een andere leerling achter het stuur zit maakt het me niet uit, maar als het zo is dat de instructeur eerst zelf gaat rijden vind ik het raar worden.

Ik ben namelijk zelf rij-instructeur en iemand die zijn 1e les krijgt gaat gewoon zelf achter het stuur. Geen discussie over mogelijk. Tenzij er echt bezwaren zijn die tellen, maar dat lijkt me stug. Je betaalt tenslotte om zelf te rijden en zo leer je ook het meeste.
Wat ik wel doe is dat ik die leerling eerst alleen laat sturen en richting aangeven, kijken en schakelen doe ik zelf.
Gaandeweg als de leerling een beetje gewend is krijgt ie van mij het gaspedaal er bij en van daar uit gaan we steeds verder uitbouwen.

Maar zorg er iig voor dat als je betaalt voor de les jij ook zelf achter het stuur zit!!!!!
pi_31147798
M'n zusje is ook net begonnen met rijlessen en kreeg het aanbod om RIS te gaan lessen. Oftewel het lesprogramma van Rijopleiding in Stappen volgen ipv "gewone" lessen.

Nou is ze dus hard op zoek naar ervaringen, ze ziet het zelf wel zitten op zich (ook het huiswerk wat erbij hoort en de "extra" kosten), maar wil graag verhalen horen van mensen die het zelf hebben gedaan.

Iemand hier die toevallig ook Ris heeft gereden?
Rotterdam is de wereldstad
pi_31149461
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 15:20 schreef vannelle het volgende:

[..]

Wil je me misschien uitleggen wat je met meerijden bedoelt?
Als je bedoelt dat er eerst een andere leerling achter het stuur zit maakt het me niet uit, maar als het zo is dat de instructeur eerst zelf gaat rijden vind ik het raar worden.

Ik ben namelijk zelf rij-instructeur en iemand die zijn 1e les krijgt gaat gewoon zelf achter het stuur. Geen discussie over mogelijk. Tenzij er echt bezwaren zijn die tellen, maar dat lijkt me stug. Je betaalt tenslotte om zelf te rijden en zo leer je ook het meeste.
Wat ik wel doe is dat ik die leerling eerst alleen laat sturen en richting aangeven, kijken en schakelen doe ik zelf.
Gaandeweg als de leerling een beetje gewend is krijgt ie van mij het gaspedaal er bij en van daar uit gaan we steeds verder uitbouwen.

Maar zorg er iig voor dat als je betaalt voor de les jij ook zelf achter het stuur zit!!!!!
op mij kwam het over dat ze met een andere leerling zou meerijden eigenlijk. lijkt mij op zich wel handig dat je even kijkt hoe zo'n les eraan toegaat enzo. en daarna zelf aan de slag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')