abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 september 2005 @ 17:28:08 #101
127673 TommyKnocker84
Rijbewijs B behaald 06-10-2005
pi_30977305
Zo ben al tijdje niet meer in deze topic geweest....Ik sta voor 6 oktober om 08:00 op het programma om af te rijden. Voor de 3e keer!!! Dus beter ga ik hem deze keer wel halen.

Ik rij eigenlijk perfect zegt mijn instructeur alleen af en toe maak ik wat concentratie foutjes, maar dat zijn geen grote fouten alleen wel dingetjes waar je op kan zakken en dat moet ik dus nog snel eruit krijgen voor het examen. Heb kennelijk nogal moeite na een harde dag werken me avonds te concentreren op het verkeer tijdens het lessen. Gelukkig word dat steeds minder en gaat het vooruit kijken ook perfect. Ik ga er echt vanuit dat ik ga slagen 6 oktober!
pi_30977487
Ik les bij de anwb, en daar kon je voor je theorie een boek en een cdrommetje kopen voor iets van 25 euro of zo. Ik heb dat niet gedaan omdat ik het theorieboek van mijn vriend kon gebruiken, All in Solo. Eenmaal bij de theoriecursus aangekomen (Bij koos van de bilt, grote baas van de anwb, ik werd daar automatisch naar door verstuurd) kreeg ik te horen dat de dingen op een vreemde volgorde staan in het anwb boek, en dat het incompleet is. Cdrommetjes moest je ook maar niet doen want daar zaten fouten in. Nou daar was natuurlijk de meerderheid niet blij mee want die hadden al de anwb spullen al gekocht.

Nouja ik heb dus dat boek met 1300 examenvragen of zo er bij genomen en geoefend totdat ik een ons woog. + een cursus van 2x 8 uur op een zaterdag. Best een hel maar je leert er echt heel veel van als je er bij blijt met je hoofd.

Nouja anyway als ik jouw was zou ik je praktijk gewoon zo snel mogelijk halen want het is gewoon makkelijker als je alle regels al weet in de auto en die dus ook kunt toepassen. Als er iemand hier trouwens dat boek met die 1300 vragen wil overkopen dan graag, want ik doe er nu niks meer mee. Je kunt het ook bij sommigen bibliotheken lenen.

En dan nu een kansloze mededeling; ik ben vandaag voor de 2e keer gezakt. Ik moet besluitvaardiger en zekerder rijden. Tja hoe oefen je dat? Iemand nog tips? Ik was zo VRESELIJK zenuwachtig. Van te voren ging het nog.. beter dan de eerste keer. Ik stap in die auto en zit gewoon te shaken. :s En hup de ene na de andere blunder.. Dat terwijl ik dit keer zo'n aardige examinator had, een stuk menselijker dan de kerel die ik eerst had. Ze adviseerde me in ieder geval volgende keer van tevoren naar de dokter te gaan om iets tegen de zenuwen te krijgen.

19 okt mag ik al weer voor de 3e keer. Best snel! Anwb.
  dinsdag 27 september 2005 @ 17:38:46 #103
127673 TommyKnocker84
Rijbewijs B behaald 06-10-2005
pi_30977623
hehe ik had dat ook besluitvaardiger rijden, maar ik ga dus nu voor de 3 keer al en ik merk dat dat besluitvaardiger rijden een stuk beter gaat bij mij dan een maand geleden. Op een gegeven moment ga je wat zekerder reageren en dan kom dat ook wel goed...6 oktober ga ik er weer voor
pi_30978691
Tja het is ook gewoon een kwestie van ook wat meer rijervaring opdoen of zo.. Ik zatvandaag in die auto, na al die foutjes echt met de gedachte van "shit, ik ben er gewoon nog echt niet aan toe geloof ik", en toen we weer bij het CBR waren zij ze ook van ik merk gewoon dat jij nog in een leerproces zit. Ik kon haar ook geen ongelijk geven. En dat terwijl ik de vorige keer toch wel iets zekerder van mijn zaak was. Aarg.
pi_30982920
net afspraak gemaakt voor eerste rijles

Op mn verjaardag, kwart voor elf word ik opgehaalt

Nu alleen nog even 3 weken wachten

(22okt)
pi_30990781
overmorgen TTT

heb voor de les van vanmiddag nu ook ineens al de kriebels terwijl ik dat bij geen andere les heb gehad.....

zo effe langs apotheek om toch iets "gezonde stress onderdrukkends" te halen...

was dat bij jullie ook nodig?
wie nam er op zijn TTT zijn instructeur niet mee? vinden ze dat raar?
pi_30993000
Ik was op zich wel een klein beetje nerveus voor mijn TTT. Maar ik zou er nog niet voor naar de apo gaan of zo. TTT's zijn om foutjes te maken, bijna alle mensen die ik gesproken heb verliep het wat minder en maakte ze wat blunders. Na zo'n TTT krijg je toch altijd wel kritiek en advies over wat er beter kan en zo. Je kan beter op je TTT wat fouten maken, maak je ze op je examen niet.

En over de speciale verrichtingen hoef je je helemaal geen zorgen te maken. Ik had fileparkeren en en stuk achteruit rijden. Nou het file parkeren ging op zich mis, en achteruitrijden ging wel. Toch had ik gewoon vrijstelling voor die 2 dingen. Blijf gewoon goed om je heen kijken dan vinden ze het allang best.

Mijn toentertijd 'rijgenoot' verprutste ook het file parkeren, en keek niet goed bij de hellingproef. Alsnog vrijstelling.
pi_30995427
quote:
Op woensdag 28 september 2005 10:15 schreef Sappii het volgende:
Ik was op zich wel een klein beetje nerveus voor mijn TTT. Maar ik zou er nog niet voor naar de apo gaan of zo. TTT's zijn om foutjes te maken, bijna alle mensen die ik gesproken heb verliep het wat minder en maakte ze wat blunders. Na zo'n TTT krijg je toch altijd wel kritiek en advies over wat er beter kan en zo. Je kan beter op je TTT wat fouten maken, maak je ze op je examen niet.

En over de speciale verrichtingen hoef je je helemaal geen zorgen te maken. Ik had fileparkeren en en stuk achteruit rijden. Nou het file parkeren ging op zich mis, en achteruitrijden ging wel. Toch had ik gewoon vrijstelling voor die 2 dingen. Blijf gewoon goed om je heen kijken dan vinden ze het allang best.

Mijn toentertijd 'rijgenoot' verprutste ook het file parkeren, en keek niet goed bij de hellingproef. Alsnog vrijstelling.
was zenuwachtig voor TTT en had thuis wel antistress dingen liggen, maar dacht gewoon eens kijken hoe t ging zonder. en het ging wel hoor. ik deed bijzondere verrichtingen wel goed (recht achteruit en in een keer bochtje). alleen vergat ik bij die laatste te kijken toen ik wegging. maar kreeg wel vrijstelling. verder veel tips, vooral over kijken enzo.
"Trust can kill you, or set you free"
pi_31006183
Ai , ik het zie het topic nu pas

Tja , auto's boeide me niet zoveel toen ik mijn rijbewijs nog niet had

Maar goed , heb hem vorige week gehaald Alles in 1 keer (praktijk en theorie). Al moet ik zeggen dat ik het praktijk niet had verwacht na de rit . Naja , zal wel vertrouwd zijn met mij op de weg
pi_31007971
Hoevaak lessen jullie per week?

En op vaste tijden?
  woensdag 28 september 2005 @ 20:15:29 #111
88233 Steve
Still the best.
pi_31008370
Ik 1 uur per week.
En nu eigenlijk elke donderdag, maar dat is niet echt een vaste tijd. Kan elke week verschillen.

Descon gefeliciteerd!
"Atb is lief, groetjes Peri."
  woensdag 28 september 2005 @ 20:30:58 #112
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_31008938
quote:
Op woensdag 28 september 2005 20:04 schreef Robin__ het volgende:

En op vaste tijden?
Keertje of 3 per week, 2 uur per keer.
Meestal spreken we 1 a 2 lessen van tevoren af, lekker flexibel
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_31009437
quote:

En op vaste tijden?
2x per week 1,5 uur
en per week afspreken.
  woensdag 28 september 2005 @ 22:19:30 #114
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_31010817
Ik rij elke week 2 uur
pi_31014169
quote:
Op woensdag 28 september 2005 20:44 schreef MaRySe het volgende:

[..]

2x per week 1,5 uur
en per week afspreken.
Hetzelfde geld voor mij. Alhoewel mijn lessen 50 minuten duren. Dus ik rij 10 minuten p/w meer. Maakt denk ik niet heel veel uit.

Iemand trouwens bekend met de boeken van Veka Best? Ik wil namelijk daaruit mijn theorie leren.
pi_31017759
Man man man.... ik had mezelf beter stresskip kunnen noemen i.p.v. lambrusco. Morgen is het zover. Instructeur rijdt toch mee, hij zegt dat ik daar geen keuze in heb bij de TTT. Heb al gezegd dat ik het examen liever rijd met twee man i.p.v. 3 man in de auto. Hij zo: wacht nou maar eerst de TTT af en kijk maar eens hoe dat gaat.
pi_31031390
Hi niemand hier....????
  donderdag 29 september 2005 @ 17:13:26 #118
109065 sungaMsunitraM
pi_31031517
*meldt
pi_31032012
< need mental support

maar nu eerst even uit eten!
  donderdag 29 september 2005 @ 17:36:58 #120
109065 sungaMsunitraM
pi_31032281
Het is maar een TTT
pi_31032660
quote:
Op donderdag 29 september 2005 17:29 schreef lambrusco_bianco het volgende:
< need mental support

maar nu eerst even uit eten!
goede manier om te ontspannen en het komt heus goed. zoals al gezegd, het is maar een TTT. niets te verliezen. so what als je die bijzondere verrichtingen niet hebt.. zet m op
  donderdag 29 september 2005 @ 18:11:36 #122
51748 H4ze
wait...what?
pi_31033190
Precies. Met je ttt kan je niet slagen, maar ook niet zakken. Niets aan 't handje dus. Zenuwen zijn absoluut niet nodig en rij dan ook gewoon zoals je normaal ook rijdt. Dan heb je veel aan 't commentaar van de examinator.

Succes iig
*BURP*
pi_31049438
Ok guys ik ga instappen voor een les en een ttt'tje. Het stelt niets voor, prent ik mezelf in. Ik ga gewoon doen zoals anders. Het schommelt nogal, ene les gaat het goed, andere les is nog steeds prutje.
Het is nog donker... nog nooit in het donker gereden. Ha, weer een nieuwe ervaring.

Bye bye!
  vrijdag 30 september 2005 @ 09:49:18 #124
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_31051123
Nadat ik mijn BV heb gehaald
Heb ik nu ook mijn theorie voor rijbewijs A binnen wel 6 fouten

Nu nog praktijk verkeersdeelname. De aanvraag is binnen, nu nog een datum...
pi_31051364
Probably ben je nu bezig met je TTT, succes.
pi_31052196
Tussentijdse toets: Geslaagd!

Rijles ging lekker.... Examinator was een sympatieke man.
Verrichtingen: Straatje keren ging prima (maar niet echt snel, ging WEL VEILIG, keek goed)
Achteruit file parkeren: Stond te ver van de stoeprand, te snel teruggedraaid. En zette de auto daarna niet echt recht weg. Maarja deed het ook wel weer op de veilige manier. En daar legde ik zelf ook de nadruk op toen na afloop werd gevraagd: Hoe vond je het gaan?
Na het fileparkeren zei de examinator meteen: Nou dat heb je vast wel eens mooier gedaan. Hahaha, dat bevestigde ik natuurlijk.

Maarre ze hebben me gematst: TTT is binnen.
Ik ben trouwens een echte vooraf stresser, zodra het examen begint, is er geen spanning meer. Ha, alleen de dagen ervoor.

Pluspunten: Ik was besluitvaardig (moest wel lachen want de lessen tot nu toe was mijn besluitvaardigheid niet super... maar had de hele week op de fiets op alle kruispunten die ik tegenkwam goed "geoefend" (-> normaal cross ik op mijn fiets door zonder te kijken wie er voorrang heeft) / Lekker tempo, niet tuttig gereden (zoals ik het zelf altijd noem)

Punten om aan te werken:
* Breed kijken,
* verder vooruit kijken naar de situaties,
* en het terugschakelen.

Nu nog 10 uur les in 2 weken en dan rijd ik af.
12 oktober.

Hoop dat het de eerste keer lukt anders zit ik weer met de bijzondere verrichtingen.

@ Fraser: hoe laat rijd jij af op 12 oktober?
pi_31052281
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 10:34 schreef lambrusco_bianco het volgende:

@ Fraser: hoe laat rijd jij af op 12 oktober?
Om 1 uur.
X
X
X
pi_31063444
eindtijd Fraser 14:00
starttijd lambrusco 14:00

** zwaait naar frazer in de examenruimte van het cbr als hij zijn nagesprek voert **
  vrijdag 30 september 2005 @ 18:37:17 #129
51748 H4ze
wait...what?
pi_31064315
* H4ze gaat vanavond lekker voor BOB spelen om de irritant drukke nachtbus met daarin nog irritantere breezahdrinkende kindjes die vanuit Hollywood Musichall komen te ontlopen

Rijbewijs
*BURP*
pi_31066430
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 18:04 schreef lambrusco_bianco het volgende:
eindtijd Fraser 14:00
starttijd lambrusco 14:00

** zwaait naar frazer in de examenruimte van het cbr als hij zijn nagesprek voert **
Moet jij ook in Leusden dan?
X
X
X
pi_31066495
2e les
zo een evisu negert werd helemaal gek en ging flippen omdat ik de bocht te ruim nam
tsssssssk

En helemaal uitstappen en vanaf een afstand gebaren maken
  vrijdag 30 september 2005 @ 20:13:10 #132
109065 sungaMsunitraM
pi_31066988
Ik heb ook een keer een scooter en een neger bijna doodgereden
pi_31067080
ik reed hem niet bijna dood
hij overdreef
  vrijdag 30 september 2005 @ 20:18:03 #134
109065 sungaMsunitraM
pi_31067152
Dan had je hem alsnog dood moeten rijden, voor straf
pi_31067244
  vrijdag 30 september 2005 @ 21:34:01 #136
104687 Life
Entertainer 1e klas.
pi_31069621
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 19:55 schreef MaRySe het volgende:
2e les
zo een evisu negert werd helemaal gek en ging flippen omdat ik de bocht te ruim nam
tsssssssk

En helemaal uitstappen en vanaf een afstand gebaren maken
Wat doet een neger op het industrieterrein waar je rijles had, werken lijkt me ver gezocht.
  vrijdag 30 september 2005 @ 21:39:33 #137
109065 sungaMsunitraM
pi_31069790
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 21:34 schreef Life het volgende:

[..]

Wat doet een neger op het industrieterrein waar je rijles had, werken lijkt me ver gezocht.
Tippelen natuurlijk
pi_31073683
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 21:39 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Tippelen natuurlijk
wat een racisme hier zeg *schaamt zich voor medefokkers*
pi_31078324
< is het met ferryfan eens....
pi_31079105
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 23:37 schreef Ferryfan4ever het volgende:

[..]

wat een racisme hier zeg *schaamt zich voor medefokkers*
Van jou mogen alleen blanken tippelen? .
Discriminant. .

Groetjes,

veldmuis
pi_31081261
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 10:17 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Van jou mogen alleen blanken tippelen? .
Discriminant. .

Groetjes,

veldmuis
je hebt volkomen gelijk. het is geen racisme om te zeggen: "wat doet een neger op een industrieterrein. werken lijkt me vergezocht" "tippelen natuurlijk"
oftewel:
1. negers werken niet
2. als ze werken tippelen ze

helaas voor jullie zijn er ook negers met topbanen, die niet tippelen.. pech jongens
pi_31081279
en nu weer ONTOPIC zonder racisme AUB
bvd he
pi_31082684
quote:

En op vaste tijden?
Ik les 1 keer per week, spreek ook per week af en probeer wel zoveel mogelijk op vaste tijden te rijden, maar dat lukt niet altijd.
quote:
Op woensdag 28 september 2005 23:47 schreef Toad het volgende:

[..]

Iemand trouwens bekend met de boeken van Veka Best? Ik wil namelijk daaruit mijn theorie leren.
ik heb ook de boeken van Veka Best gehad. je kunt beter eerst het hele theorieboek lezen en dan de vragen maken, want er willen nog wel eens vragen van andere hoofdstukken al in een eerder hoofdstuk zitten. maar verder wel een goede methode en als je het boek leest en al die vragen maakt dan haal je je theorie makkelijk

Gister weer rijles gehad, en ik was echt moe, had drukke dag op school gehad enzo, dus ging niet echt lekker, beetje een offday. Hopelijk gaat het volgende week wel goed, want me TTT duurt niet lang meer ( is al wel aangrvaagd, maar weet nog niet wanneer ik hem heb, hoor ik als het goed is volgende week )
pi_31082815
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 12:57 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ik les 1 keer per week, spreek ook per week af en probeer wel zoveel mogelijk op vaste tijden te rijden, maar dat lukt niet altijd.

Gister weer rijles gehad, en ik was echt moe, had drukke dag op school gehad enzo, dus ging niet echt lekker, beetje een offday. Hopelijk gaat het volgende week wel goed, want me TTT duurt niet lang meer ( is al wel aangrvaagd, maar weet nog niet wanneer ik hem heb, hoor ik als het goed is volgende week )
ja ik leste ook altijd 1x per week. alleen voor mn examen meer gepland, maar toen viel het uit, want hij moest naar de garage en zo. voor mn TTT ook een paar extra lessen gepland, maar viel allemaal uit omdat er toen sneeuw lag. per week afspreken vond ik ook wel handig, maar als ik tentamens had plande ik meestal vooruit, omdat ik bang was dat hij anders al vol zat op dagen/tijden waarop ik kon.
zo'n offday is wel balen ja maar goed, je weet in ieder geval dat het aan die moeheid ligt, dus volgende keer komt het gewoon weer goed
pi_31086750
Hoe vaak ik les? Hm gemiddeld 3 uur per week. Laatste anderhalve week naar het examen toe heb ik nog 10 uur les.
pi_31094087
Ik ben van plan om volgende week te beginnen met rijlessen.
Mn theorie heb ik 16sept al gehaald.
Ik ga 3x per week 1 uur lessen.
Nu is mn vraag wat beter is, 3x achter elkaar, of de lessen verspreiden over de week?
Ik zat zelf te denken over, maandag, woensdag, vrijdag.?
pi_31094225
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 19:44 schreef randysgz het volgende:
Ik ben van plan om volgende week te beginnen met rijlessen.
Mn theorie heb ik 16sept al gehaald.
Ik ga 3x per week 1 uur lessen.
Nu is mn vraag wat beter is, 3x achter elkaar, of de lessen verspreiden over de week?
Ik zat zelf te denken over, maandag, woensdag, vrijdag.?
het ljikt mij verstandiger om het over de week te verspreiden, dus idd maandag-woensdag-vrijdag, want dan kun je het ff laten bezinken wat je de vorige les allemaal hebt geleerd en gedaan
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 19:54:19 #148
109065 sungaMsunitraM
pi_31094449
3 x 1 uur lijkt mij perfect.
Mss is 1,5 uur handiger, 1 uur is kort hoor!
pi_31095286
Oke, even checken hoor :p werd hier thuis en door familie aangekeken alsof ze water zagen branden.. "2 keer per week les "
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 22:00:28 #150
109065 sungaMsunitraM
pi_31098423
Wat wilden ze dan?
1 x per week?
Met schaatsen is mijn ervaring dat je met 1x per week echt les echt geen fuck vooruit komt.
2 x per week is het minste wil je iets leren, 3x is nog beter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')