Als een penus erectus.quote:Op zaterdag 10 september 2005 22:03 schreef Monidique het volgende:
Men zegt vaak dat alcohol verboden is voor moslims, maar volgens mij las ik in een biografie van Mohammed dat het slechts ontmoedigd werd. Klopt dit?
Op dit moment? Iedereen, behalve jij.quote:Op zaterdag 10 september 2005 22:00 schreef Bluesdude het volgende:
van Basten, Nederland en Oranje was beter geweest.
Wie is die godfiguur ?
Sterker nog, als een Penisaurus Rexquote:
sa·doquote:Op zaterdag 10 september 2005 22:10 schreef Johan_de_With het volgende:
blabla
Het moet eigenlijk saldoniem zijn.quote:Op zaterdag 10 september 2005 22:13 schreef George-Butters het volgende:
[..]
sa·do
de sado (mannelijk), de sado's, het sadootje
licht rijtuigje op twee wielen uit Indonesië
NOVA wordt leuker met domme kaalkopjesquote:Op zaterdag 10 september 2005 22:20 schreef George-Butters het volgende:
ik ga zo Talpa maar eens opzoeken. Helemaal naar kanaal 35 doorzappen...
quote:Op zaterdag 10 september 2005 22:23 schreef Johan_de_With het volgende:
Ik ga kijken hoe JFK sterft. Tenminste, ik heb het nog niet gezien, maar ik heb per ongeluk een spoiler gelezen. [afbeelding] .
Ja, je moeder was geknipt voor die rol.quote:Op zaterdag 10 september 2005 22:35 schreef Tafkahs het volgende:
Tom Hanks mag van mij een zachte huildood sterven... Als Road to perdition met Christopher Walken was geweest, dan had de film veel hogere ogen gegooid
Waarom ben jij niet in anderman's huis beschonkenquote:Op zaterdag 10 september 2005 22:37 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ja, je moeder was geknipt voor die rol.
Mijn moeder is te dom om te poepen.quote:Op zaterdag 10 september 2005 22:37 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ja, je moeder was geknipt voor die rol.
De mijne te slim om te denken, conflict, conflict, conflict... en dat in 3voudquote:Op zaterdag 10 september 2005 22:42 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Mijn moeder is te dom om te poepen.
Had je dat niet al op het moment dat Femke een duet begon met Paul de Leeuwquote:Op zaterdag 10 september 2005 22:44 schreef du_ke het volgende:
Maar sidekick is dus pool..
Tijd voor bier vrees ik.
Tibbe, van 't land hiernaastquote:
Nee dat is mijn moeder.quote:Op zaterdag 10 september 2005 23:09 schreef Johan_de_With het volgende:
Ben jij dat echt?
Je moest eens weten wat een ladykiller het is..quote:Op zaterdag 10 september 2005 23:09 schreef Johan_de_With het volgende:
Ben jij dat echt?
Dat zijn alle mannen met die vorm van kalendheid. Kijk maar naar mij.quote:Op zaterdag 10 september 2005 23:12 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Je moest eens weten wat een ladykiller het is..
Jij bent slechts een wandelende encyclopedie, kijk liever naar du_ke, het alpha-mannetje..quote:Op zaterdag 10 september 2005 23:15 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Dat zijn alle mannen met die vorm van kalendheid. Kijk maar naar mij.
Ik zou je graag ongelijk geven.quote:Op zaterdag 10 september 2005 23:16 schreef Monidique het volgende:
Ik zag mij vandaag op video. Eigenlijk ben ik wel lelijk. Rare lach. Raar hoofd.
Wees jij nou maar bang voor Amsterdamquote:
Sex-museum.quote:Op zaterdag 10 september 2005 23:15 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Jij bent slechts een wandelende encyclopedie,
Het idool van 5 Alpha, hooguit.quote:kijk liever naar du_ke, het alpha-mannetje..
Bang? Het is gewoon geen gezellige stad om te stappen.quote:Op zaterdag 10 september 2005 23:17 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Wees jij nou maar bang voor Amsterdam![]()
Foto.quote:Op zaterdag 10 september 2005 23:16 schreef Monidique het volgende:
Ik zag mij vandaag op video. Eigenlijk ben ik wel lelijk. Rare lach. Raar hoofd.
Corrrrect!quote:Op zaterdag 10 september 2005 23:18 schreef gelly het volgende:
[..]
Bang? Het is gewoon geen gezellige stad om te stappen.
Ik ben niet kalend!quote:Op zaterdag 10 september 2005 23:15 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Dat zijn alle mannen met die vorm van kalendheid. Kijk maar naar mij.
het is nu tijd voor foto's van je zusje.quote:Op zaterdag 10 september 2005 23:25 schreef Monidique het volgende:
Ik heb al zovaak foto's geplaatst.
Waarom?quote:Op zaterdag 10 september 2005 23:30 schreef Johan_de_With het volgende:
Maar goed, voor ik nog nichteriger word, ga ik weg.
Ik wil alleen maar kale dozen zien.quote:Op zaterdag 10 september 2005 23:24 schreef George-Butters het volgende:
Ik ben niet kalend!
Ik doe het allebei. Want, ik ben, Caesar.quote:Op zaterdag 10 september 2005 23:42 schreef Monidique het volgende:
Vernietig het rode leger of verover 24 landen.
kunnen meerdere mensen het met elkaar spelen?quote:Op zaterdag 10 september 2005 23:59 schreef Monidique het volgende:
http://www.dominategame.com/website.php?
Ja, zo te zien wel. Ik bekijk nu wat potjes van mensen online.quote:Op zondag 11 september 2005 00:02 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
kunnen meerdere mensen het met elkaar spelen?
Nee, je bent een cunt die in deel 1 geroken word.quote:Op zondag 11 september 2005 00:00 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ik doe het allebei. Want, ik ben, Caesar.
Niet kalend, wel blond.quote:Op zaterdag 10 september 2005 23:15 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Jij bent slechts een wandelende encyclopedie, kijk liever naar du_ke, het alpha-mannetje..
Wat doe jij al op om 5u30? Of ben je gewoon nog niet naar bed geweest?quote:Op zondag 11 september 2005 09:03 schreef Drugshond het volgende:
Dat is gewoon een troetel-tournee, zal wel niks meer uithalen.
Met harde hand.quote:Op zondag 11 september 2005 00:05 schreef gelly het volgende:
Vast niet leuk als ik meedoe, ik win altijd namelijk.
Weinig geslapen.... paar uurtjes maar, en was al vroeg uit de veren. Maar ik duik straks weer terug in bed.quote:Op zondag 11 september 2005 09:29 schreef George-Butters het volgende:
Wat doe jij al op om 5u30? Of ben je gewoon nog niet naar bed geweest?
Vind je het gek met malt-bier?quote:Op zondag 11 september 2005 10:32 schreef sigme het volgende:
Ik heb niet eens de kater die ik had verwacht.
Oh was het dat? Dan wordt een mens nog best tipsy van een boel maltquote:
Alleen als jij ziek bent.quote:Op zondag 11 september 2005 00:07 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Nee, je bent een cunt die in deel 1 geroken word.
Waar legt die zijn eitjes?quote:Op zondag 11 september 2005 11:23 schreef George-Butters het volgende:
Oorworm
Ja. Ja. Nee.quote:Op zondag 11 september 2005 11:44 schreef Monidique het volgende:
Straks is er Buitenhof? Om twaalf uur? Leuk?
link: http://www.tpmcafe.com/story/2005/9/9/181612/7196quote:Restoring Election Integrity
By Rush Holt
Thomas Paine wrote that the right to vote is "the primary right by which other rights are protected."
Sep 09, 2005 -- 06:16:12 PM EST
I recently joined some of my colleagues and civil rights activists in commemorating the 40th anniversary of enactment of the Voting Rights Act of 1965, a watershed moment in American history. This commemoration served as an important reminder of the brave fights that citizens have conducted to obtain and protect their right to vote.
The sacrifices of voting rights activists over the past century - like my friend Representative John Lewis, and those who bravely registered black voters in the south in the 1960s, despite violent opposition - have paved the way for the enfranchisement that we all seek. The Voting Rights Act has made progress possible, but there is still more to be done.
Application of the Voting Rights Act faces challenges in the 21st century. The 2000 and 2004 presidential elections demonstrated that disenfranchisement, though legally abolished, still exists in practice. In order to preserve influence of the Voting Rights Act, key protections of which are scheduled to expire in 2007, we must address voting irregularities that occurred in recent elections.
I take it as one of my most important responsibilities to help foster and restore citizen faith in their representative government. In Congress, I try to conduct all of my activities with an eye towards this goal. That is why it is so important to protect the integrity of the vote, the primary right by which other rights are protected.
The elected officials of this nation will never be able to foster or restore this faith if they do not take strong action to protect the integrity of every vote. Among the steps we must take to encourage participation and protect the integrity of every vote are:
* Stopping improper purging of voter rolls,
* Ensuring proactive and inclusive voter registration policies,
* Putting an end to voter intimidation and suppression,
* Ensuring uniform and fair enforcement of provisional ballot rules,
* Mitigating unmanageable lines at polling places,
* Implementing fair voter identification measures that are not subject to uneven enforcement,
* Monitoring and punishing deceptive practices like distribution of inaccurate information to voters.
Failing to accomplish such goals would serve to diminish the important rights for which so many have fought, and yes, died.
About one-third of all Americans now vote on new electronic voting machines. Such machines, while clear and easy to use, also provide no mechanism for voter verification or reliable audit, and have been proven extremely susceptible to error or tampering. Many of you who read this may have been following the progress of my legislation to require a voter-verified paper record for every vote cast (The Voter Confidence and Increased Accessability Act, H.R. 550). I believe that this legislation is critically important, as there is currently no way to verify and independently audit new electronic voting machines. Only each voter can verify the accuracy of the vote that he or she cast in the secret booth. The bill has strong bipartisan support and has benefited from the hard work and advocacy of thousands of citizens across the country.
Since 2003, I have been working to convince critics that the absence of evidence of inaccurate vote counts or intentional fraud does not mitigate the need for my legislation. In fact, the lack of evidence itself is the problem. How can we possibly be sure that the vote counts are accurate if the voter is unable to verify the ballot, and election officials have no way to conduct a recount?
Please visit my website at www.holt.house.gov to learn more about my efforts to address these shortcomings in electronic voting systems.
When I speak with students, I often ask, "What is the greatest invention in history?'' Knowing of my background in physics, they usually suggest some scientific invention. In fact, I believe the greatest invention is our system of Constitutional democracy. It has transformed not just America, but the world, demonstrating that peaceful and productive government with the consent of the governed is possible. That consent is given by the vote.
The trust that voters grant elected officials through the ballot is too sacred to allow continuation of a system that is neither verifiable nor auditable. Indeed, it jeopardizes every other right that we enjoy. Election reform that enables auditable elections and strengthens voter rights is not only overdue, it is fundamental to the health of our democracy.
http://www.washingtonpost(...)005091001053_pf.htmlquote:The Pentagon has drafted a revised doctrine for the use of nuclear weapons that envisions commanders requesting presidential approval to use them to preempt an attack by a nation or a terrorist group using weapons of mass destruction. The draft also includes the option of using nuclear arms to destroy known enemy stockpiles of nuclear, biological or chemical weapons.
http://news.independent.co.uk/world/americas/article311818.ecequote:Toxic chemicals in the New Orleans flood waters will make the city unsafe for full human habitation for a decade, a US government official has told The Independent on Sunday. And, he added, the Bush administration is covering up the danger.
In an exclusive interview, Hugh Kaufman, an expert on toxic waste and responses to environmental disasters at the US Environmental Protection Agency (EPA), said the way the polluted water was being pumped out was increasing the danger to health.
The pollution was far worse than had been admitted, he said, because his agency was failing to take enough samples and was refusing to make public the results of those it had analysed. "Inept political hacks" running the clean-up will imperil the health of low-income migrant workers by getting them to do the work.
Wat zou de wereld er toch mooi uit kunnen zien als er geen Amerika was he?quote:Op zondag 11 september 2005 12:42 schreef Monidique het volgende:
Ik denk dat het geen blind anti-Amerikanisme is te beweren dat de regering Bush een gevaar is voor het Nucleaire Non-Proliferatieverdrag.
quote:105 Teletekst zo 11 sep
Halsema wil lijsttrekker GL worden
NIJMEGEN Fractievoorzitter Halsema van
GroenLinks wil bij de Kamerverkiezingen
van 2007 weer lijsttrekker zijn.Dat
heeft ze vanmiddag bekendgemaakt in het
Radio 1 Journaal.
De politica voerde bij de verkiezingen
in 2003 haar partij ook aan.Ze had toen
net Paul Rosenmöller opgevolgd.
Halsema gaf in Nijmegen het startsein
voor de Linkse Lente,een brede beweging
voor burgers en organisaties met linkse
opvattingen.De beweging ijvert voor een
ander,socialer kabinetsbeleid met meer
aandacht voor de zwakkeren."Ik wil
breken met de koude,rechtse winter",zei
Halsema over het huidige beleid.
Ja, vreselijke vent, wat een populist.quote:Op zondag 11 september 2005 12:47 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Wat een kwal is die kerel...een mediaslet.
tsja... of dat zo'n slimme zet is nadat ze zo'n slordige 70% van haar achterban heeft gepasseerd door voor een pro-Europese grondwet te pleiten..quote:
Tijdens de EU-verkiezingen zijn hun aantal zetels ook gehalveerd van 4 naar 2 en vorige 2e kamerverkiezingen van 10 naar 8quote:Op zondag 11 september 2005 12:50 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
tsja... of dat zo'n slimme zet is nadat ze zo'n slordige 70% van haar achterban heeft gepasseerd door voor een pro-Europese grondwet te pleiten..
Mient Jan Faberquote:Op zondag 11 september 2005 12:53 schreef MrX1982 het volgende:
[afbeelding]
Vandaag de laatste dag. Zou du_ke daar zijn?![]()
Serieus?quote:Op zondag 11 september 2005 12:53 schreef pberends het volgende:
Mient Jan Faber. Die was dik voorstander van de oorlog in Irak.
Maar ik weet nog heel goed dat je Femke al eens eerder zo hebt genoemd.quote:Op zondag 11 september 2005 12:55 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Serieus?
Het collectief geheugen bij GL is waarschijnlijk niet zo lang
Maar jij hebt dan ook geen GL geheugenquote:Op zondag 11 september 2005 12:56 schreef Johan_de_With het volgende:
Maar ik weet nog heel goed dat je Femke al eens eerder zo hebt genoemd..
Hij noemt zichzelf "multimedia performer"quote:Op zondag 11 september 2005 12:50 schreef pberends het volgende:
[..]
Ja, vreselijke vent, wat een populist.
quote:Op zondag 11 september 2005 12:55 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Serieus?
Het collectief geheugen bij GL is waarschijnlijk niet zo lang
quote:Mient Jan Faber
Mient Jan Faber (14 december 1940) is een Nederlands vredesactivist die vooral bekend werd als secretaris van het Interkerkelijk Vredesberaad (IKV).
Faber werd geboren in Coevorden. Zijn vader was Fries en ambtenaar en er waren zes kinderen in het gereformeerde gezin. In 1968 behaalde Mient-Jan zijn doctoraalexamen wis- en natuurkunde aan de VU. Zes jaar later promoveerde hij op het onderwerp Metrizability of generalized ordered spaces.
Hij was vanaf 1974 algemeen secretaris van het Interkerkelijk Vormingswerk Ontwikkelingssamenwerking (Ikvos) in Den Haag (hij bleef in functie tot 1983) en (ook vanaf 1974) algemeen secretaris van het Interkerkelijk Vredesberaad (IKV), eveneens in Den Haag. In de jaren tachtig werd Faber bekend als een van de leiders van de internationale vredesbeweging. Deze organiseerde in West-Europa en de VS grote massademonstraties tegen kernwapens. Faber bleef algemeen secretaris van het IKV tot 2004, toen de functie werd afgeschaft nadat hij in 2003, na het begin van de Tweede Golfoorlog het binnen het IKV controversiële standpunt had ingenomen dat de oorlog in elk geval moest doorgaan totdat Saddam Hoessein was gevallen.
Van 1994–heden is Faber politiek directeur van het Helsinki Citizens Assembly, (hCa) in Baku/Parijs, en vanaf 2004 bijzonder hoogleraar aan de VU in Amsterdam. Hij bezet daar de leerstoel 'Citizen's Involvement in War Situations', een gezamenlijke leerstoel van de VU en het IKV.
Een manhoer.quote:Op zondag 11 september 2005 13:00 schreef Johan_de_With het volgende:
Wie is dat toch? Ab Visser?
Die gast vind zichzelf ook een gigantisch lekker ding geloof ikquote:Op zondag 11 september 2005 12:59 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Hij noemt zichzelf "multimedia performer". Als het maar in de media is.
quote:
Geert Mak is toch zo'n Marokkanenneuker? Als ie er ook maar iets negatiefs over zegd ben je een racistquote:Op zondag 11 september 2005 13:05 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ach echt kritisch zullen ze wel niet zijn tijdens de Linkse Lente. Iemand als Geert Mak is zelfs aanwezig
Hij vindt zichzelf in ieder geval onmisbaar, en vergelijkt zichzelf met Bob Dylanquote:Op zondag 11 september 2005 13:05 schreef pberends het volgende:
[..]
Die gast vind zichzelf ook een gigantisch lekker ding geloof ik.
Doe er dan iets aan, Lector.quote:Op zondag 11 september 2005 13:08 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Geert Mak is een cunt.
Geert Mak is een type historicus wat bij het minste geringste een WOII vergelijking uit de hoge hoed tovert.quote:Op zondag 11 september 2005 13:07 schreef pberends het volgende:
Geert Mak is toch zo'n Marokkanenneuker? Als ie er ook maar iets negatiefs over zegd ben je een racist.
Neuh, ik koop 'm om en dan vervult hij een rol in mijn grote plan voor wereldoverheersing.quote:Op zondag 11 september 2005 13:08 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Doe er dan iets aan, Lector.
Hij's echt zo'n BN'er omdat ie BN'er is. Vroeger was ie dat natuurlijk wel, maar hij probeert z'n vroegere status krampachtig te behouden. En volgens mij ben je geen Bob Dylan als je alleen maar schnabbels bij bedrijven en festivals opvoert.quote:Op zondag 11 september 2005 13:08 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Hij vindt zichzelf in ieder geval onmisbaar, en vergelijkt zichzelf met Bob Dylan.
Was het soms een jood?quote:Op zondag 11 september 2005 13:08 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Geert Mak is een type historicus wat bij het minste geringste een WOII vergelijking uit de hoge hoed tovert.
Dat scoort altijd lekker bij GL, slachtofferrol
Geen idee lijkt me eerder zo'n voormalig gereformeerde, net als Jan Pronkquote:Op zondag 11 september 2005 13:11 schreef pberends het volgende:
Was het soms een jood?
hij is dan ook geen historicusquote:Op zondag 11 september 2005 13:08 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Geert Mak is een type historicus wat bij het minste geringste een WOII vergelijking uit de hoge hoed tovert.
...
Zie daar de koene Noormannen, de Ster van David en het teken van het Kruis zwaar op Mohammed drukken. Heeft Wolffje je kamer ingericht?quote:
Living on the edge.quote:Op zondag 11 september 2005 13:13 schreef Johan_de_With het volgende:
Die stapel gaat vallen, je weet toch.
Mak is katholiek dacht ik.quote:Op zondag 11 september 2005 13:12 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Geen idee lijkt me eerder zo'n voormalig gereformeerde, net als Jan Pronk![]()
Aha quasi-historicus dus.quote:Op zondag 11 september 2005 13:13 schreef zakjapannertje het volgende:
hij is dan ook geen historicus
quote:Het is dan ook allerminst een wonder dat Mak met Lou de Jong inmiddels de bekendste Nederlandse historicus is. En dat is niet slecht voor iemand die geen historicus is.
Zo moeilijk is dat niet hoor...quote:Op zondag 11 september 2005 13:16 schreef MrX1982 het volgende:
Als zoon van een dominee lijkt me dat moeilijk
Maar is het ook waarschijnlijk?quote:Op zondag 11 september 2005 13:19 schreef RichardQuest het volgende:
Zo moeilijk is dat niet hoor...
Weet je dat ikj helemaal wam word van die ijsbeer?quote:Op zondag 11 september 2005 13:24 schreef Sidekick het volgende:
Wat, Monidique gaat niet studeren?!?
Ik meen me te herinneren dat ik ergens las dat hij zich 10 jaar geleden ongelovig zou noemen, maar nu katholiek.quote:
Maar dan blijft het een voormalig gereformeerdequote:Op zondag 11 september 2005 13:28 schreef RichardQuest het volgende:
Ik meen me te herinneren dat ik ergens las dat hij zich 10 jaar geleden ongelovig zou noemen, maar nu katholiek.
Protestant is nog niet gereformeerd...quote:Op zondag 11 september 2005 13:29 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Maar dan blijft het een voormalig gereformeerde
Ach, Nederlandse Katholieken zijn bijna griffermeerd.quote:Op zondag 11 september 2005 13:29 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Maar dan blijft het een voormalig gereformeerde
Nee.quote:Op zondag 11 september 2005 13:26 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Weet je dat ikj helemaal wam word van die ijsbeer?
Klopt maar toch denk ik het nog steeds totdat het tegendeel is bewezenquote:Op zondag 11 september 2005 13:30 schreef RichardQuest het volgende:
Protestant is nog niet gereformeerd...
quote:Babyboomer Mak raakte meer onder de indruk van de protestbewegingen van de jaren zestig, dan van het gereformeerde universitaire bolwerk.
Tja, als iets niet samen gaat is het wel Italië en de islam.quote:Op zondag 11 september 2005 14:45 schreef Drugshond het volgende:
Italië wil alle moslimscholen sluiten : Ze zijn lekker bezig in Italie
http://www2.rnw.nl/rnw/nl/news/international/#4576076quote:Mugabe op bezoek in Cuba
President Robert Mugabe van Zimbabwe is in Cuba aangekomen voor een driedaags bezoek. De omstreden president zal onder meer gesprekken voeren met zijn al even omstreden ambtgenoot Fidel Castro.
Volgens regeringsfunctionarissen wordt onder meer gesproken over het 'Amerikaans imperialisme'. Zimbabwe en Cuba worden door de Amerikaanse regering gerekend tot de 'voorposten van de tirannie'. Op de agenda staan verder wat wordt genoemd zaken van historisch en wetenschappelijk belang. Cuba en Zimbabwe werken al nauw samen, onder meer op het gebied van onderwijs.
De kater kwam laterquote:Op zondag 11 september 2005 10:32 schreef sigme het volgende:
Ik heb niet eens de kater die ik had verwacht.
Soort zoekt soort.quote:Op zondag 11 september 2005 15:10 schreef zakjapannertje het volgende:
nieuws over andere bananenrepublieken:
[..]
http://www2.rnw.nl/rnw/nl/news/international/#4576076
hij's fijn
Wat idioot. Zou er wel perversie bestaan volgens deze socioloog? Je kan ieder gedrag wel als behorend tot een cultuur benoemen, en als het woord 'cultuur' vervolgens uitsluit dat het pervers is, blijft er geen perversie over.quote:Op zondag 11 september 2005 16:05 schreef Monidique het volgende:
Ik zag laatst Rondom Tien en het ging over "het seksuele gedrag van Nederlandse jongeren". In het programma zat ook een socioloog, waaraan ik mij behoorlijk stoorde. Ik haal het nu even uit m'n herinnering -straks even online bekijken-, maar hij antwoordde op de opmerking van de presentator dat groepsverkrachtingen uitingen van pervers gedrag zijn, dat het niet pervers is, maar onderdeel van die straatcultuur. Verbazing! Ik verwachtte dat iemand vroeg of die straatcultuur dan niet gewoon pervers is, maar die vraag kwam niet. Hoe dan ook, het staat wel online, denk ik, laatste minuten.
Dat is inderdaad wat ik er van kon maken.quote:Op zondag 11 september 2005 16:18 schreef sigme het volgende:
[..]
Wat idioot. Zou er wel perversie bestaan volgens deze socioloog? Je kan ieder gedrag wel als behorend tot een cultuur benoemen, en als het woord 'cultuur' vervolgens uitsluit dat het pervers is, blijft er geen perversie over.
Ik kan geen bewegende beelden bekijken op mijn computer, waarom is dat zeurende meisje een wegzapmoment of waar kan je niet tegen?quote:Op zondag 11 september 2005 16:18 schreef Monidique het volgende:
En als er dan zo'n meisje begint te zeuren van "en als ik een kort rokje draag dan mag ik verkracht worden?" dan moet je gewoon even wegzappen. Want dat deed ik toen ook. O, o, o, daar kan ik niet tegen.
Het is inderdaad net zo idioot als beweren dat Mohammed de Profeet geen pedofiel is.quote:Op zondag 11 september 2005 16:18 schreef sigme het volgende:
[..]
Wat idioot. Zou er wel perversie bestaan volgens deze socioloog? Je kan ieder gedrag wel als behorend tot een cultuur benoemen, en als het woord 'cultuur' vervolgens uitsluit dat het pervers is, blijft er geen perversie over.
Ik kan er niet tegen als er zo'n cliché wordt gebruikt. Door wijze mensjes. Ik kan ook niet tegen wijze mensjes, daarom kan ik niet kijken naar het Jongeren Lagerhuis.quote:Op zondag 11 september 2005 16:21 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik kan geen bewegende beelden bekijken op mijn computer, waarom is dat zeurende meisje een wegzapmoment of waar kan je niet tegen?
http://abcnews.go.com/GMA/Investigation/story?id=1115448&page=1quote:"Yesterday, London and Madrid. Tomorrow, Los Angeles and Melbourne, God willing. At this time, don't count on us demonstrating restraint or compassion," the tape warns. "We are Muslims. We love peace, but peace on our terms, peace as laid down by Islam, not the so-called peace of occupiers and dictators."
Ik heb me d'r nooit in verdiept, dat gezanik over dat trouwen met een 9-jarig (toch?) meisje. Deed 'ie d'r wat mee volgens de overlevering?quote:Op zondag 11 september 2005 16:22 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Het is inderdaad net zo idioot als beweren dat Mohammed de Profeet geen pedofiel is.
Pedosexualiteit is een zeer ernstig vergrijp. Is Detroux ook een armzalig iemand en slachtoffer van zijn omgeving en tijd?quote:Op zondag 11 september 2005 16:28 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik heb me d'r nooit in verdiept, dat gezanik over dat trouwen met een 9-jarig (toch?) meisje.
Ja, het Beest verkrachte haar tijdens haar 12 levensjaar.quote:Deed 'ie d'r wat mee volgens de overlevering?
Hij trouwde ermee. Er was wel een groot leeftijdsverschil maar dat was toen vrij normaal geloof ik. Ach het is gezannik en een flauw excuus om op moslims te kankeren. Niveau van wolfje dus.quote:Op zondag 11 september 2005 16:28 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik heb me d'r nooit in verdiept, dat gezanik over dat trouwen met een 9-jarig (toch?) meisje. Deed 'ie d'r wat mee volgens de overlevering?
quote:Op zondag 11 september 2005 16:05 schreef Drugshond het volgende:
[[url=http://xs45.xs.to/pics/05360/Donner_01.jpg]afbeelding][/url]
We hebben een neger.....![]()
Van hetzelfde als zeggen dat blanken zich schuldig moeten voelen over ons slavernij verleden.quote:Op zondag 11 september 2005 17:03 schreef du_ke het volgende:
Hij trouwde ermee. Er was wel een groot leeftijdsverschil maar dat was toen vrij normaal geloof ik. Ach het is gezannik en een flauw excuus om op moslims te kankeren. Niveau van wolfje dus.
Terwijl er een heel nieuw subforum is, design.quote:Op zondag 11 september 2005 17:06 schreef Drugshond het volgende:
Jammer dat er niet meer inzendingen zijn.......![]()
Je bent toch ook niet schuldig?quote:Op zondag 11 september 2005 17:17 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Van hetzelfde als zeggen dat blanken zich schuldig moeten voelen over ons slavernij verleden.
Het was toen niet verboden dus ik voel me niet schuldig.
Inderdaad al is dat iets korter geleden. Maar gedane zaken nemen geen keer.quote:Op zondag 11 september 2005 17:17 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Van hetzelfde als zeggen dat blanken zich schuldig moeten voelen over ons slavernij verleden.
Het was toen niet verboden dus ik voel me niet schuldig.
Nee maar indirect worden er weleens pogingen gedaan.quote:Op zondag 11 september 2005 17:18 schreef Monidique het volgende:
Je bent toch ook niet schuldig?
Onenigheid in het linkse kamp der quasi-intellectuelenquote:Op zondag 11 september 2005 17:26 schreef pberends het volgende:
http://www.hannekegroenteman.nl/archief/2005/05/02/jack
Hanneke Groenteman over Cheque Spijkerman.
O, ik veroordeel slavernij wel.quote:Op zondag 11 september 2005 17:22 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Nee maar indirect worden er weleens pogingen gedaan.
Ik veroordeel de profeet Mohammed niet en derhalve veroordeel ik slavernij ook niet.
rekening houdend met de tijdgeest van vroeger
Ik veroordeel slavernij net als pedofilie. Dat kan namelijk ook, zonder gelijk de schuldigen zelf te veroordelen vanwege de tijdsgeest.quote:Op zondag 11 september 2005 17:22 schreef MrX1982 het volgende:
Ik veroordeel de profeet Mohammed niet en derhalve veroordeel ik slavernij ook niet.
rekening houdend met de tijdgeest van vroeger
Ik veroordeel het nu ook ja. Maar ik veroordeel het niet met terugwerkende kracht.quote:Op zondag 11 september 2005 17:42 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ik veroordeel slavernij net als pedofilie. Dat kan namelijk ook, zonder gelijk de schuldigen zelf te veroordelen vanwege de tijdsgeest.
Maar je veroordeelt de slavernij op dezelfde manier als de pedofilie van Mohammed?quote:Op zondag 11 september 2005 17:46 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Mensen die de profeet Mohammed niet veroordelen als pedofiel vertonen de eerste tekenen van dhimmithude. Of ze zijn kinderlijk naief, natuurlijk.
Of ze hebben minder last van een bekrompen geest als de gemiddelde mislukte it'er uit Apeldoornquote:Op zondag 11 september 2005 17:46 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Mensen die de profeet Mohammed niet veroordelen als pedofiel vertonen de eerste tekenen van dhimmithude. Of ze zijn kinderlijk naief, natuurlijk.
De hele discussie over slavernij is de hypocrisie zelve. Slavernij is niet netjes, nee, maar in het midden-oosten en Afrika is het nog steeds dagelijkse praktijk. De Europeanen en Amerikanen erop aankijken dat er toen slaven uit diezelfde regio's werden meegenomen getuigd van een blik op de wereld die ik beslist niet deel.quote:Op zondag 11 september 2005 17:48 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Maar je veroordeelt de slavernij op dezelfde manier als de pedofilie van Mohammed?
De funky town.quote:Op zondag 11 september 2005 17:50 schreef du_ke het volgende:
[..]
Of ze hebben minder last van een bekrompen geest als de gemiddelde mislukte it'er uit Apeldoorn.
Tuurlijk is de discussie over slavernij hypocriet zeker als je voorbij gaat aan het feit dat de lokale elite maar wat graag handelde met de blanken.quote:Op zondag 11 september 2005 17:54 schreef Finder_elf_towns het volgende:
De hele discussie over slavernij is de hypocrisie zelve. Slavernij is niet netjes, nee, maar in het midden-oosten en Afrika is het nog steeds dagelijkse praktijk. De Europeanen en Amerikanen erop aankijken dat er toen slaven uit diezelfde regio's werden meegenomen getuigd van een blik op de wereld die ik beslist niet deel.
Dat is een hele andere discussie waarbij bekrompen dogmatici als Jan Pronk zeker geen structurele bijdrage leveren aan het oplossen van problemen in Afrika.quote:Overigens maakt een dergelijke visie deel uit om een soort industrie op gang te houden die profiteerd van de armoede in Afrika, terwijl er gedaan wordt alsof ze Afrika willen helpen. Jan Pronk is een van hun voormannen. De schade die zulke idioten aanrichten is vergelijkbaar met een gemiddelde dag in het huidige Irak x 100.
Nee, omdat niemand in Nederland terug wil naar die tijd, terwijl de moslims de mensen uit de middeleeuwen als wijs bestempelen en alles uit die tijd op de huidige situatie willen toepassen, inclusief trouwen voor 9 jarigen.quote:Op zondag 11 september 2005 18:00 schreef MrX1982 het volgende:
Maar het is ook hypocriet om Mohammed te betichten van pedofilie, was toen niet verboden, maar aan de andere kant de slavernij discussie wel hypocriet te noemen.
Ook in het Westen worden mensen uit het verleden als wijs bestempeld. Ik denk dat een moderne moslim echt niet voor invoering van pedofilie.quote:Op zondag 11 september 2005 18:06 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Nee, omdat niemand in Nederland terug wil naar die tijd, terwijl de moslims de mensen uit de middeleeuwen als wijs bestempelen en alles uit die tijd op de huidige situatie willen toepassen, inclusief trouwen voor 9 jarigen.
Ja, het recht van de overwinnaar. Of denk je dat er ook een Neurenbergproces was als de Nazi's gewonnen hadden?quote:Op zondag 11 september 2005 18:10 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Blijkbaar zijn er toch wel wat universeler geldende rechtsprincipes.
Dat was in de ogen van Hitler niet verboden maar moreel gezien wel en in de rest van het Westen niet geaccepteerd.quote:Op zondag 11 september 2005 18:10 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Het argument dat het toen niet verboden was maakt niet bepaald veel uit.
Joden vermoorden was ook geen illegale bezigheid gedurende WW2. Desondanks werden mensen die zich daaraan schuldig gemaakt hebben toch achteraf berecht. Naar mijn mening terecht, omdat het wel degelijk misdadig was, wat deze mensen gedaan hebben.
Blijkbaar zijn er toch wel wat universeler geldende rechtsprincipes.
Dus slavernij kan je wel in de goede tijdsgeest plaatsen, maar dat geldt niet wanneer het om de Islam in de vroege Middeleeuwen ging.quote:Op zondag 11 september 2005 17:54 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
De hele discussie over slavernij is de hypocrisie zelve. Slavernij is niet netjes, nee, maar in het midden-oosten en Afrika is het nog steeds dagelijkse praktijk. De Europeanen en Amerikanen erop aankijken dat er toen slaven uit diezelfde regio's werden meegenomen getuigd van een blik op de wereld die ik beslist niet deel.
wow knap gemaakt zegquote:Op zondag 11 september 2005 18:15 schreef RichardQuest het volgende:
http://wdka.hro.nl/%7E0531883/ctrl_mc/index-oud.htm#![]()
.
Dit mist nog in je post.quote:
Jij denkt dat die rechtsprincipes uit de lucht zijn komen vallen als een random set? Nee toch?quote:Op zondag 11 september 2005 18:12 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja, het recht van de overwinnaar. Of denk je dat er ook een Neurenbergproces was als de Nazi's gewonnen hadden?
Nee, dat denk ik niet.quote:Op zondag 11 september 2005 18:23 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Jij denkt dat die rechtsprincipes uit de lucht zijn komen vallen als een random set? Nee toch?
Ik neem aan dat ik dit kleine stukje wel kan plaatsen...quote:[01:27] <ExtraWaskracht> waarom niet? omdat recht volgt uit het natuurrecht
[01:27] <@Monidique> Nee...
[01:27] <@Monidique> Nee, sorry...
[01:27] <ExtraWaskracht> zeer zeker wel
[01:28] <ExtraWaskracht> waarom denk je dat de moffen veroordeeld konden worden?
[01:28] <ExtraWaskracht> omdat ze volgens de wet handelden? laat me niet lachen.
[01:28] <@Monidique>.
[01:28] <ExtraWaskracht> nuerenberg proces
[01:28] <@Monidique> Kijk, ik erken dat er een natuurlijk neiging is...
[01:29] <ExtraWaskracht> de moffen handelden volgens de geldende wet
[01:29] <ExtraWaskracht> en toch werden ze veroordeeld
[01:29] <ExtraWaskracht> hoe wil je dat juridisch bolwerken ?
[01:29] <@Monidique> Ze verloren, dat lijkt mij duidelijk...
[01:29] <ExtraWaskracht> knappe prestatie, niet?
[01:29] <ExtraWaskracht> nee, het is juridisch goed afgehandeld .. tot op zekere hoogte
[01:30] <@Monidique> Dat geloof ik wel.
[01:30] <ExtraWaskracht> en dat is het juist .. dat is het recht welk boven elk ander recht gaat
[01:30] <@Monidique> Maar dat heeft er toch niet veel mee te maken?
[01:30] <+NoCigar> ach, rechten, is dat het
[01:30] <ExtraWaskracht> negatieve rechten NoCigar, niet positieve rechten
[01:30] <@Monidique> Ja, nou, het recht van de geallieerden stond niet toevallig boven het recht van de nazi's.
[01:30] <+NoCigar> negatieve rechten?
[01:30] <@Monidique> Niet vanwege een of ander natuurrecht...
[01:31] <@Monidique> ...maar ismpel omdat de geallieerden gewonnen hadden.
[01:31] <ExtraWaskracht> nee Monidique, filosophisch bereik je dat ook
Ali B zit hier achter.quote:Op zondag 11 september 2005 18:15 schreef RichardQuest het volgende:
.
Wie denken jullie? Willem Post of Ruth Oldenziel?quote:Is Nederland in de ban van angst? Precies vier jaar na de aanslagen op het World Trade Centre in New York besteedt Netwerk zondag aandacht aan de reeks van nieuwe terreurwetten die sindsdien zijn ontworpen. Hoe ver gaat die wetgeving eigenlijk? Schieten we niet te ver door? En zijn de maatregelen wel effectief? We leggen deze vragen voor aan deskundigen, politici en terrorisme-advocaten.
http://forum.fok.nl/topic/729321quote:Op zondag 11 september 2005 18:15 schreef RichardQuest het volgende:
.
Och ik kom bij lange na nog niet in de buurt van jouw complottheoriënquote:Op zondag 11 september 2005 17:56 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Dom lullen gaat je goed af, niet?
Uitzendinggemist.nl bewaart het maar 3 dagen dacht ik....quote:Op zondag 11 september 2005 20:25 schreef MrX1982 het volgende:
Waarom kan ik koefnoen van vorige week nergens op internet zien?
Dat iets ooit ergens wel of niet verboden was vind ik niet relevant. Ik voel geen schuld voor iets wat ik niet gedaan heb.quote:Op zondag 11 september 2005 18:00 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Een soort van schuldgevoel aanpraten omtrent de slavernij is ridicuul omdat je geen schuldgevoel kunt hebben over iets wat toen niet verboden was.
Dat het destijds mogelijk niet verboden was vind ik onvoldoende reden om het niet te veroordelen. Het is nu nog toegestaan in delen van de wereld, ook dat veroordeel ik.quote:Maar het is ook hypocriet om Mohammed te betichten van pedofilie, was toen niet verboden, (..)
Belachelijkquote:Op zondag 11 september 2005 20:48 schreef RichardQuest het volgende:
Uitzendinggemist.nl bewaart het maar 3 dagen dacht ik....
Zie je commercielen niet doen...die klagen alleen maar over wedstrijden volgen over internet.quote:
Het is wel relevant als je iets wilt veroordelen in het verleden vanuit het heden.quote:Op zondag 11 september 2005 20:49 schreef sigme het volgende:
Dat iets ooit ergens wel of niet verboden was vind ik niet relevant. Ik voel geen schuld voor iets wat ik niet gedaan heb.
Het gaat nu niet om het heden maar om het verleden.quote:Dat het destijds mogelijk niet verboden was vind ik onvoldoende reden om het niet te veroordelen. Het is nu nog toegestaan in delen van de wereld, ook dat veroordeel ik.
Ik laat lang niet al mijn oordelen afhangen van wetten.
Uiteindelijk is het een pot nat.quote:Op zondag 11 september 2005 20:56 schreef RichardQuest het volgende:
Zie je commercielen niet doen...die klagen alleen maar over wedstrijden volgen over internet.
"Arrogante ijdele populist"quote:Op zondag 11 september 2005 20:54 schreef zakjapannertje het volgende:
voor de Geert Wilders-watchers: hij is zometeen te zien op Talpa, bij Beau en Linda
Erg he?quote:Op zondag 11 september 2005 21:14 schreef RichardQuest het volgende:
Diepgang bij Talpa: 0
Tegenlicht nu,Koefnoenquote:Op zondag 11 september 2005 21:23 schreef du_ke het volgende:
Is er elders dan nog wat op vandaag?
Het is relevant om de strafbaarheid destijds te beoordelen, het is niet relevant voor mijn morele oordeel over iemand.quote:Op zondag 11 september 2005 20:58 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het is wel relevant als je iets wilt veroordelen in het verleden vanuit het heden.
[..]
Het gaat nu niet om het heden maar om het verleden.
Dan heb je nu al langer naar Talpa gekeken dan ikquote:Op zondag 11 september 2005 21:26 schreef RichardQuest het volgende:
De eerste keer dat ik langer dan 1 minuut naar Talpa heb gekeken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |