De funky town.quote:Op zondag 11 september 2005 17:50 schreef du_ke het volgende:
[..]
Of ze hebben minder last van een bekrompen geest als de gemiddelde mislukte it'er uit Apeldoorn.
Tuurlijk is de discussie over slavernij hypocriet zeker als je voorbij gaat aan het feit dat de lokale elite maar wat graag handelde met de blanken.quote:Op zondag 11 september 2005 17:54 schreef Finder_elf_towns het volgende:
De hele discussie over slavernij is de hypocrisie zelve. Slavernij is niet netjes, nee, maar in het midden-oosten en Afrika is het nog steeds dagelijkse praktijk. De Europeanen en Amerikanen erop aankijken dat er toen slaven uit diezelfde regio's werden meegenomen getuigd van een blik op de wereld die ik beslist niet deel.
Dat is een hele andere discussie waarbij bekrompen dogmatici als Jan Pronk zeker geen structurele bijdrage leveren aan het oplossen van problemen in Afrika.quote:Overigens maakt een dergelijke visie deel uit om een soort industrie op gang te houden die profiteerd van de armoede in Afrika, terwijl er gedaan wordt alsof ze Afrika willen helpen. Jan Pronk is een van hun voormannen. De schade die zulke idioten aanrichten is vergelijkbaar met een gemiddelde dag in het huidige Irak x 100.
Nee, omdat niemand in Nederland terug wil naar die tijd, terwijl de moslims de mensen uit de middeleeuwen als wijs bestempelen en alles uit die tijd op de huidige situatie willen toepassen, inclusief trouwen voor 9 jarigen.quote:Op zondag 11 september 2005 18:00 schreef MrX1982 het volgende:
Maar het is ook hypocriet om Mohammed te betichten van pedofilie, was toen niet verboden, maar aan de andere kant de slavernij discussie wel hypocriet te noemen.
Ook in het Westen worden mensen uit het verleden als wijs bestempeld. Ik denk dat een moderne moslim echt niet voor invoering van pedofilie.quote:Op zondag 11 september 2005 18:06 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Nee, omdat niemand in Nederland terug wil naar die tijd, terwijl de moslims de mensen uit de middeleeuwen als wijs bestempelen en alles uit die tijd op de huidige situatie willen toepassen, inclusief trouwen voor 9 jarigen.
Ja, het recht van de overwinnaar. Of denk je dat er ook een Neurenbergproces was als de Nazi's gewonnen hadden?quote:Op zondag 11 september 2005 18:10 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Blijkbaar zijn er toch wel wat universeler geldende rechtsprincipes.
Dat was in de ogen van Hitler niet verboden maar moreel gezien wel en in de rest van het Westen niet geaccepteerd.quote:Op zondag 11 september 2005 18:10 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Het argument dat het toen niet verboden was maakt niet bepaald veel uit.
Joden vermoorden was ook geen illegale bezigheid gedurende WW2. Desondanks werden mensen die zich daaraan schuldig gemaakt hebben toch achteraf berecht. Naar mijn mening terecht, omdat het wel degelijk misdadig was, wat deze mensen gedaan hebben.
Blijkbaar zijn er toch wel wat universeler geldende rechtsprincipes.
Dus slavernij kan je wel in de goede tijdsgeest plaatsen, maar dat geldt niet wanneer het om de Islam in de vroege Middeleeuwen ging.quote:Op zondag 11 september 2005 17:54 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
De hele discussie over slavernij is de hypocrisie zelve. Slavernij is niet netjes, nee, maar in het midden-oosten en Afrika is het nog steeds dagelijkse praktijk. De Europeanen en Amerikanen erop aankijken dat er toen slaven uit diezelfde regio's werden meegenomen getuigd van een blik op de wereld die ik beslist niet deel.
wow knap gemaakt zegquote:Op zondag 11 september 2005 18:15 schreef RichardQuest het volgende:
http://wdka.hro.nl/%7E0531883/ctrl_mc/index-oud.htm#![]()
.
Dit mist nog in je post.quote:
Jij denkt dat die rechtsprincipes uit de lucht zijn komen vallen als een random set? Nee toch?quote:Op zondag 11 september 2005 18:12 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja, het recht van de overwinnaar. Of denk je dat er ook een Neurenbergproces was als de Nazi's gewonnen hadden?
Nee, dat denk ik niet.quote:Op zondag 11 september 2005 18:23 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Jij denkt dat die rechtsprincipes uit de lucht zijn komen vallen als een random set? Nee toch?
Ik neem aan dat ik dit kleine stukje wel kan plaatsen...quote:[01:27] <ExtraWaskracht> waarom niet? omdat recht volgt uit het natuurrecht
[01:27] <@Monidique> Nee...
[01:27] <@Monidique> Nee, sorry...
[01:27] <ExtraWaskracht> zeer zeker wel
[01:28] <ExtraWaskracht> waarom denk je dat de moffen veroordeeld konden worden?
[01:28] <ExtraWaskracht> omdat ze volgens de wet handelden? laat me niet lachen.
[01:28] <@Monidique>.
[01:28] <ExtraWaskracht> nuerenberg proces
[01:28] <@Monidique> Kijk, ik erken dat er een natuurlijk neiging is...
[01:29] <ExtraWaskracht> de moffen handelden volgens de geldende wet
[01:29] <ExtraWaskracht> en toch werden ze veroordeeld
[01:29] <ExtraWaskracht> hoe wil je dat juridisch bolwerken ?
[01:29] <@Monidique> Ze verloren, dat lijkt mij duidelijk...
[01:29] <ExtraWaskracht> knappe prestatie, niet?
[01:29] <ExtraWaskracht> nee, het is juridisch goed afgehandeld .. tot op zekere hoogte
[01:30] <@Monidique> Dat geloof ik wel.
[01:30] <ExtraWaskracht> en dat is het juist .. dat is het recht welk boven elk ander recht gaat
[01:30] <@Monidique> Maar dat heeft er toch niet veel mee te maken?
[01:30] <+NoCigar> ach, rechten, is dat het
[01:30] <ExtraWaskracht> negatieve rechten NoCigar, niet positieve rechten
[01:30] <@Monidique> Ja, nou, het recht van de geallieerden stond niet toevallig boven het recht van de nazi's.
[01:30] <+NoCigar> negatieve rechten?
[01:30] <@Monidique> Niet vanwege een of ander natuurrecht...
[01:31] <@Monidique> ...maar ismpel omdat de geallieerden gewonnen hadden.
[01:31] <ExtraWaskracht> nee Monidique, filosophisch bereik je dat ook
Ali B zit hier achter.quote:Op zondag 11 september 2005 18:15 schreef RichardQuest het volgende:
.
Wie denken jullie? Willem Post of Ruth Oldenziel?quote:Is Nederland in de ban van angst? Precies vier jaar na de aanslagen op het World Trade Centre in New York besteedt Netwerk zondag aandacht aan de reeks van nieuwe terreurwetten die sindsdien zijn ontworpen. Hoe ver gaat die wetgeving eigenlijk? Schieten we niet te ver door? En zijn de maatregelen wel effectief? We leggen deze vragen voor aan deskundigen, politici en terrorisme-advocaten.
http://forum.fok.nl/topic/729321quote:Op zondag 11 september 2005 18:15 schreef RichardQuest het volgende:
.
Och ik kom bij lange na nog niet in de buurt van jouw complottheoriėnquote:Op zondag 11 september 2005 17:56 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Dom lullen gaat je goed af, niet?
Uitzendinggemist.nl bewaart het maar 3 dagen dacht ik....quote:Op zondag 11 september 2005 20:25 schreef MrX1982 het volgende:
Waarom kan ik koefnoen van vorige week nergens op internet zien?
Dat iets ooit ergens wel of niet verboden was vind ik niet relevant. Ik voel geen schuld voor iets wat ik niet gedaan heb.quote:Op zondag 11 september 2005 18:00 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Een soort van schuldgevoel aanpraten omtrent de slavernij is ridicuul omdat je geen schuldgevoel kunt hebben over iets wat toen niet verboden was.
Dat het destijds mogelijk niet verboden was vind ik onvoldoende reden om het niet te veroordelen. Het is nu nog toegestaan in delen van de wereld, ook dat veroordeel ik.quote:Maar het is ook hypocriet om Mohammed te betichten van pedofilie, was toen niet verboden, (..)
Belachelijkquote:Op zondag 11 september 2005 20:48 schreef RichardQuest het volgende:
Uitzendinggemist.nl bewaart het maar 3 dagen dacht ik....
Zie je commercielen niet doen...die klagen alleen maar over wedstrijden volgen over internet.quote:
Het is wel relevant als je iets wilt veroordelen in het verleden vanuit het heden.quote:Op zondag 11 september 2005 20:49 schreef sigme het volgende:
Dat iets ooit ergens wel of niet verboden was vind ik niet relevant. Ik voel geen schuld voor iets wat ik niet gedaan heb.
Het gaat nu niet om het heden maar om het verleden.quote:Dat het destijds mogelijk niet verboden was vind ik onvoldoende reden om het niet te veroordelen. Het is nu nog toegestaan in delen van de wereld, ook dat veroordeel ik.
Ik laat lang niet al mijn oordelen afhangen van wetten.
Uiteindelijk is het een pot nat.quote:Op zondag 11 september 2005 20:56 schreef RichardQuest het volgende:
Zie je commercielen niet doen...die klagen alleen maar over wedstrijden volgen over internet.
"Arrogante ijdele populist"quote:Op zondag 11 september 2005 20:54 schreef zakjapannertje het volgende:
voor de Geert Wilders-watchers: hij is zometeen te zien op Talpa, bij Beau en Linda
Erg he?quote:Op zondag 11 september 2005 21:14 schreef RichardQuest het volgende:
Diepgang bij Talpa: 0
Tegenlicht nu,Koefnoenquote:Op zondag 11 september 2005 21:23 schreef du_ke het volgende:
Is er elders dan nog wat op vandaag?
Het is relevant om de strafbaarheid destijds te beoordelen, het is niet relevant voor mijn morele oordeel over iemand.quote:Op zondag 11 september 2005 20:58 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het is wel relevant als je iets wilt veroordelen in het verleden vanuit het heden.
[..]
Het gaat nu niet om het heden maar om het verleden.
Dan heb je nu al langer naar Talpa gekeken dan ikquote:Op zondag 11 september 2005 21:26 schreef RichardQuest het volgende:
De eerste keer dat ik langer dan 1 minuut naar Talpa heb gekeken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |