Als ze monopolist waren, hadden ze niet aan naamsbekendheid gedaan, slimmie.quote:Op zondag 11 september 2005 21:14 schreef RemcoDelft het volgende:
Monopolisten die aan naamsbekendheid doen.....
De overheid wil dat we zuinig zijn met energie; beetje belachelijk hoe ze hier mee omgaan... Alleen al de schijnwerpers die Nuon naast z'n centrales zet!
Nuon sponsort toch al jarenlang Vitesse, om maar wat te noemen?quote:Op zondag 11 september 2005 21:20 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Als ze monopolist waren, hadden ze niet aan naamsbekendheid gedaan, slimmie.
Hoge Heren in Den Haag maar profiteren he.quote:Op zondag 11 september 2005 21:27 schreef Billy_daKid het volgende:
Dat wordt weer overwerken om de rekeningen te betalen jongens, hoge oliekosten, veel reclame uitgaven en dan de top die met dikke bonussen!
Alsof het vroeger beter was.quote:Op maandag 12 september 2005 13:00 schreef dVTB het volgende:
Fout VVD-beleid in een notendop. Als uit *iets* blijkt hoe slecht de privatisering van nutsbedrijven uitpakt, is het dit wel. Ze concurreren niet met elkaar op het gebied van prijs (zoals de politici hadden gedacht), maar op basis van reclame. Wie komt het best over? Zijn de mogelijkheden eindeloos Nuon, is Van Stee blij met Groene Stroom van Essent, of doen we dat toch zo bij Eneco? Waar *gaat* dit over....
wat zeur je, met die reclame helpen ze mensen in de reclamewereld aan een baan. Dat zou jij als linkse fokker toch hartstikke mooi moeten vindenquote:
Tuuuuurlijk, dat zijn vast ID-banen he?quote:Op maandag 26 september 2005 14:05 schreef McCarthy het volgende:
[..]
wat zeur je, met die reclame helpen ze mensen in de reclamewereld aan een baan. Dat zou jij als linkse fokker toch hartstikke mooi moeten vinden
Uhm... onnodige banen dus, want energiebedrijven zouden immers geen reclame hoeven te maken als ze nog gewoon nutsbedrijven waren. De dure reclame (en dus de baan van de reclamemaker) wordt bekostigd door de energie-afnemers; de consumenten. Laten dat nou toevallig ook degenen zijn die de belasting betalen van de werkloze.... - Ik zie het verschil niet.quote:Op maandag 26 september 2005 14:05 schreef McCarthy het volgende:
wat zeur je, met die reclame helpen ze mensen in de reclamewereld aan een baan. Dat zou jij als linkse fokker toch hartstikke mooi moeten vinden
Vandaar dat ik zoveel mocht bijbetalen dit jaarquote:Op dinsdag 27 september 2005 14:27 schreef DaveM het volgende:
@Sickie. Heb je daar cijfers van?
Vorig jaar hebben de ca. 2 miljoen Nuon-klanten 13.5¤ betaald voor reclame.![]()
Ik blijf erbij: volgens mij scheelt het enorm als alle energie door 1 (modern) staatsbedrijf zou worden geleverd. 1 hoofdkantoor, 1 directeur, geen reclame, schaalvoordeel bij inkoop energie in het buitenland, enz.
Maar ja, men zal nooit toegeven dat privatisering een dom idee was, er doorheen gedrukt door een lobby van geldwolven.
De komende 30 jaar kan men immers de hoge olieprijzen als schuldige aanwijzen.
Wat zijn moderne staatsbedrijven ?quote:Op dinsdag 27 september 2005 14:27 schreef DaveM het volgende:
@Sickie. Heb je daar cijfers van?
Vorig jaar hebben de ca. 2 miljoen Nuon-klanten 13.5¤ betaald voor reclame.![]()
Ik blijf erbij: volgens mij scheelt het enorm als alle energie door 1 (modern) staatsbedrijf zou worden geleverd. 1 hoofdkantoor, 1 directeur, geen reclame, schaalvoordeel bij inkoop energie in het buitenland, enz.
Maar ja, men zal nooit toegeven dat privatisering een dom idee was, er doorheen gedrukt door een lobby van geldwolven.
De komende 30 jaar kan men immers de hoge olieprijzen als schuldige aanwijzen.
de werkgelegenheid bevorderen geeft toch best een goed gevoel?quote:Op dinsdag 27 september 2005 14:47 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Vandaar dat ik zoveel mocht bijbetalen dit jaar![]()
onnodige banenquote:Op maandag 26 september 2005 19:05 schreef dVTB het volgende:
[..]
Uhm... onnodige banen dus, want energiebedrijven zouden immers geen reclame hoeven te maken als ze nog gewoon nutsbedrijven waren. De dure reclame (en dus de baan van de reclamemaker) wordt bekostigd door de energie-afnemers; de consumenten. Laten dat nou toevallig ook degenen zijn die de belasting betalen van de werkloze.... - Ik zie het verschil niet.
Dat was ik even vergeten, het zijn nog steeds staatsbedrijven.quote:Op dinsdag 27 september 2005 14:48 schreef DiRadical het volgende:
[..]
Wat zijn moderne staatsbedrijven ?
Alle aandelen zijn eigendom van lokale en provinciale overheden.
Hoe meer staatsbedrijf wil je worden.
grrr....quote:Op dinsdag 27 september 2005 15:01 schreef DaveM het volgende:
[..]
de werkgelegenheid bevorderen geeft toch best een goed gevoel?![]()
Waarom? was het beter toen je (ongeveer) per gemeente een energiebedrijf had?quote:Op dinsdag 27 september 2005 15:18 schreef DaveM het volgende:
[..]
Dat was ik even vergeten, het zijn nog steeds staatsbedrijven.
Maar wat ik vooral wil zeggen: 1 groot energiebedrijf lijkt me beter dan meerdere bedrijven.
Je hoeft niet eens zolang terug in de tijd om te zien dat jouw stelling onzin is. Bij de goede oude staatskolos PTT kon je maanden wachten op je telefoon aansluiting bijvoorbeeld en bij het gemeentelijk energiebedrijf werkte het al net zo. Concurentie zorgt wel degelijk voor efficientie, 1 groot staatsbedrijf absoluut niet. Overigens zijn de grote energiebedrijven monopolistische staatsbedrijven, ze hebben immers het monopolie op het transport in hun regio.quote:Het is namelijk onzin dat een organisatie/bedrijf alleen klantvriendelijk en efficiënt kan zijn als er sprake is van concurrentie. Dat is gewoon een drogreden om alles maar te kunnen liberaliseren.
Noem eens een voorbeeld van een klantvriendelijk en efficiënt staatsbedijf.quote:Op dinsdag 27 september 2005 15:18 schreef DaveM het volgende:
[..]
Dat was ik even vergeten, het zijn nog steeds staatsbedrijven.
Maar wat ik vooral wil zeggen: 1 groot energiebedrijf lijkt me beter dan meerdere bedrijven.
Het is namelijk onzin dat een organisatie/bedrijf alleen klantvriendelijk en efficiënt kan zijn als er sprake is van concurrentie. Dat is gewoon een drogreden om alles maar te kunnen liberaliseren.
Slechts een dag of 3 stroomuitval in 10-15 jaar vind ik anders geen slechte prestatie.quote:Op dinsdag 27 september 2005 15:28 schreef Chewie het volgende:
[..]
Waarom? was het beter toen je (ongeveer) per gemeente een energiebedrijf had?
De kracht van concurrentie wil ik zeker niet ontkennen.quote:Je hoeft niet eens zolang terug in de tijd om te zien dat jouw stelling onzin is. Bij de goede oude staatskolos PTT kon je maanden wachten op je telefoon aansluiting bijvoorbeeld en bij het gemeentelijk energiebedrijf werkte het al net zo. Concurentie zorgt wel degelijk voor efficientie, 1 groot staatsbedrijf absoluut niet. Overigens zijn de grote energiebedrijven monopolistische staatsbedrijven, ze hebben immers het monopolie op het transport in hun regio.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |