abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30416256
The Capital of the World:

Midtown Manhattan in 1 dag

Lower Manhattan in 1 dag

Uptown & Central Park in 1 dag

Empirestate & Greenwitch Village in 1 dag

(thnx to wytze voor deze guide)

Hotels in NYC

Hotel Carter

http://www.carterhotel.com/

Goedkoop hotel met zeer gunstige ligging, 150 m van times square. W 43rd st. 7 ave - 8 ave. Hotel heeft de benodigde basics, en de bedden zijn zeer aangenaam. De kamers zien er wel wat oud uit, en de badkamer glimt niet, maar daar is de prijs dat ook naar. Er is een tv in de kamer maar je kan daar haast nix op ontvangen. (eigen ervaring)

The New Yorker

http://www.newyorkerhotel.com/

Centraal gelegen, ruime kamers maar niet supernieuw.

Hotel Pennsylvania

http://www.hotelpenn.com/

Goede ervaringen, na de renovatie mooier dan New Yorker Hotel.

Milford Plaza

http://www.milfordplaza.com

Ongeveer 1300 kamer, en kost ongeveer 100 dollar per nacht. Er schijnen veel stewardessen te slapen! Hebben ook een eigen reisburo, die korting kan regelen!

Southgate Suite Hotel

Southgate Suite Hotel, 371 Seventh Avenue.

Grote kamers, enorm bed met dito tv (met goede ontvangst.. plus game mogelijkheden). Kamers $ 189,- .. luxe entree, netjes, perfect. Enig nadeel vond ik de piepkleine badkamertjes. Damn, nu ben ik niet dik, maar enigszins gezette mensen hebben een probleem!

Novotel

http://www.novotel.com/novotel/index.html

Ik ben in het Novotel geweest. Het ligt vlakbij Time Square en Central Park. Kwaliteit van het ontbijt e.d. weet ik niet. Ze hebben in ieder geval wel een restaurant waar je kan ontbijten. Ook een winkeltje waar je de krant kan kopen en wat snoep. Onze kamer had uitzicht op Time Square. Kamer was groot genoeg, net zoals de douche. TV mét HBO! Receptie werden we goed geholpen. Tevens een fitnissruimte en computer met internet. En een servicebalie waar je kan reserveren voor bustours e.d.

Website vermeld volgende prijs: Price of rooms* : 199 USD >> 359 USD. Wellicht dat het met arrangementen anders ligt. Ik was tevreden en geef het hotel een 8.

Uitgaan

Webster Hall
Grote Club waar veel grote namen hebben gestaan. 19 to Enter 21 to drink. Entree $10 Dollar voor mannen. Vrouwen gratis
Capaciteit 2500 Mensen
http://www.websterhall.com

Cream NYC
Exclusieve Club. VIP gasten moeten 21 zijn. Verder staat er niks bij Capaciteit ongeveer 1000 mensen.
http://www.creamnyc.com

Korting

New York City Pass
Voor 50 dollar per dag
of 120 dollar per week mag je met die pass gratis in alle grote attracties van New York. Het scheelt een hoop geld! Klik hier om de pas aan te vragen.

Studenten korting

Met je OV en studentenpas verschillende kortingen!

Internetkorting

Als je, 30 dagen voor vertrek, hier je gegevens invult:

Krijg je een kortingskaart van $20, te besteden aan eten of ESPN-artikelen en een koeltasje. Daarnaast krijg je een gamecard met 40 punten erop, waarmee je in de ESPNZONE spelletjes kunt spelen (boxen enzo).
Toch mooi een keer goedkoop eten of een leuk T-shirt voor nop!

Bezienswaardigheden

Restaurants/eetgelegenheden:
  • B.B. King Blues Club & Grill
  • Hard Rock Cafe
  • Cold Stone Creamery
  • Juniors Restaurant
  • Planet Hollywood (Prijzen zijn redelijk)

Musea:
  • American Museum of the Moving Image (Museum over o.a. films)
  • Museum of Television & Radio (Museum over TV enz)
  • Solomon R. Guggenheim Museum (Bekendste museum van NY)
  • South Street Seaport Museum (Hier liggen mooie ouder handelschepen)
  • Statue of Liberty and Ellis Island Immigration Museum (Vrijheidsbeeld en een interessant museum met aantal NL'rs in NY)
  • Intrepid Sea, Air & Space Museum (Hier ligt een groot vliegdekschip)

• Winkels/warenhuizen:
  • Bloomingdales (Groot warenhuis, wat duurder dan Macy's)
  • Macy*s Herald Square Visitors Center (Grootste warenhuis ter wereld, dus wel de moeite waard lijkt me)
  • Woodbury Common Premium Outlets/ Short Line/ Coach USA Bus (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)
  • Manhattan Mall (Groot winkelcentrum met glazen liften)
  • Century 21 Department Store (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)

Dierentuinen:
  • Bronx Zoo (Grootste dierentuin ter wereld, zo vermeld de site, wel een bezoek waard lijkt me)
  • Central Park Zoo (Andere grote dierentuin)

Stadstoertjes:
  • Circle Line Sightseeing Cruises (Zoals eerder aangegeven in dit topic: DE boottrip, met name de 3 uurs versie)
  • Gray Line New York (Toer met dubbeldekker door de stad en rijdt langs de bezienswaardigheden)
  • Helicopter Flight Services Inc. (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
  • Liberty Helicopter Tours (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
  • New York Water Taxi (Boot met typisch taxi uiterlijk die je rond Manhattan vaart)
  • New York Visions Sightseeing Tours (Een bus die je door verschillende wijken kan rijden en langs de bekendste bezienswaardigheden rijdt.
  • On Location Tours (Movie, serie en nog wat tours met een bus, misschien wel leuk. Er stond ergens Sopranos tour)
  • New York Skyride (IMAX idee, maar dan een soort virtuele tour door de stad, volgens mij wel leuk)

Gebouwen te bezichtigen:
  • Carnegie Hall Tours (Hele grote operazaal, misschien ff kort een kijkje nemen)
  • Empire State Building Observation Deck (Spreekt voor zich)
  • Madison Square Garden, All Access Tour (Is wel interessant volgens mij, oude bokswedstrijden, basketballstadion enz. Leuk om op foto vast te leggen)
  • NBC Experience Store (Kunnen ze je met blue sceen projecteren als gast bij Jay Leno en dat op foto zetten, leuk voor thuis)
  • NBC Studio Tour (Alle grote studios van de TV in de VS, je kunt misschien nog een stukje zien van iets in pre-productie)
  • Rockefeller Center Tour (volgens mij wel interessant, misschien dat iemand er wat meer over kan vertellen)
  • Tour at Lincoln Center (Groot opera gebouw ofzo, misschien leuk om ff bij de stoppen)
  • United Nations Tour (Bij iedereen wel bekend, misschien ff een kijkje nemen)
  • Grand Central Station (heel groot trein/metrostation)
  • Times Square (adembenemend!)
  • Ground Zero (spreekt voor zich)
  • Yankee Stadium

Wijken/Parken:
  • Little Italy (Pizza)
  • Chinatown (Ook lekker eten)
  • Central Park (spreekt ook voor zich)
  • Battery Park ( rustig parkje op het punte van Manhattan met uitzicht over de zee)

Misschien dat mensen hier wat aan kunnen toevoegen of weghalen. Of maak een eigen lijst met de leuke dingen. Misschien iets voor in de OP.

Misschien dat mensen ook tegenvallers/afrader kunnen aangeven (op deze lijst).

Vervoer

Subway
    Het slimste en snelste is met de metro, brengt je bijna overal voor weinig geld.

1-day fun pass: 7 dollar. Mag je de gehele dag met de metro/bus
    7-day fun pass: 21 dollar. Mag je een week lang met de metro/bus

Taxi
    En dan zijn er ook nog taxis, wat iedereen minstens 1 keer gedaan moet hebben!
    Initial fare.............$2.50
    Each 1/5 mile (4 blocks).$0.30
    Each 1 minute idle.......$0.20
    Night surcharge..........$0.50 (after 8pm until 6am)
    Additional riders........FREE

Luchthavens in New York

Manieren om er te komen:
    JFK
    Newark
    La Guardia

de nieuwe termijn voor paspoort 6 maanden (was 3) en het visum mbt biometrische kenmkerken

Vliegtickets van en naar New York

www.skybreakers.nl
    www.ebookers.nl
    www.dreizen.nl
    www.cheaptickets.nl
    www.americanairlines.com
    www.klm.nl
    www.expedia.nl
    www.vliegwinkel.nl
    www.continental.com
    www.delta.com
    www.unitedairlines.nl
    vliegtickets.pagina.nl

Foto's New York van FOK users!

Sweek
    Keijs
    matthijst
    mr.Marcus
    Cidex
    The.PhantoM
    renz0r
    WooZ
    (Wytze)
    mechatronics
    Razer
    jakkeluchtgitaar
    Domie
    Dennisskyscrapers 1
    Dennisskyscrapers 2
    Dennisskyscrapers 3
    Dennisskyscrapers 4
    Dr.Evil
    Dr.Evil 2
    miss_sly
    MrUber

Filmpjes van New York Fok users

matthijst

Reviews van hotels in New York

www.tripadvisor.com

Meeting in New York

New York (mini)meet

Vorige NYC topic

New York City Part I
    New York City Part II
    New York City Part III
    New York City Part IV
    New York City Part V
    New York City Part VI
    New York City Part VII
    New York City Part VIII
    New York City Part IX
    New York City Part IIV
    New York City Part XVI
    New York City Pary XIX

Download de nieuwe OP hier
  • Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
      vrijdag 9 september 2005 @ 11:52:34 #2
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_30416489
    @Karinbee: jij zat dus met de aanslagen in NY hoe heb je dat meegemaakt?
    The line is a dot to you!
    pi_30417387
    quote:
    Op vrijdag 9 september 2005 11:52 schreef kepler het volgende:
    @Karinbee: jij zat dus met de aanslagen in NY hoe heb je dat meegemaakt?
    Klopt, maar ik heb van het moment zelf niets meegekregen. Wij waren in New York voor concerten van Michael Jackson en lagen op 11 september uit te slapen. We zaten met 3 meiden in een hotel en een andere vriendin van mij (die eigenlijk met anderen in een hostel zat) bleef ook de hele tijd bij ons "logeren" omdat wij toch plek zat hadden. Zij en ik lagen om 11 uur nog in bed toen de andere twee terugkwamen van een ochtendwandelingetje. Ze waren een beetje in paniek en zeiden dat we niet naar huis konden. Meteen tv aangezet en eigenlijk alles gevolgd zoals jullie hier ook, via tv.

Destijds had ik een Amerikaanse vriend die ik natuurlijk meteen wilde bellen want hij wist dat ik in Manhattan was. Dat ging niet want alle telefoonlijnen lagen plat. Duurde uren voordat je weer kon bellen. Alle winkels meteen dicht en veel sirenes, nog meer dan normaal al. Af en toe zagen we iemand lopen met stoffige kleren of stoffig haar die blijkbaar uit het rampgebied kwam, maar we hebben ons er zelf ver uit de buurt gehouden (ik haat ramptouristen). De dag erna was de wind gedraaid en waaide zeg maar Manhattan in vanuit het zuiden, toen rook je wel een hele lugubere geur. En er was elke 5 minuten wel ergens een bommelding de eerste paar dagen, maar telkens loos alarm.

Wij moesten 5 dagen langer blijven dan gepland omdat we niet eerder naar huis konden vliegen (alles lag een paar dagen plat). We hebben gewoon vanalles bezocht, en de New Yorkers zelf gingen ook gewoon verder met hun leven. Wel merkte je heel erg dat mensen ineens een sterk gevoel van "samen" hadden. We zijn de laatste avond dat we er waren naar Union Square gegaan, waar spontaan een soort herdenkingsplek was ontstaan waar mensen kwamen om kaarsjes aan te steken, te praten over wat er gebeurd was, en veel samen zongen. Dat was wel heel bijzonder, zeker in een stad als New York waar het normaal ieder voor zich is.
      vrijdag 9 september 2005 @ 12:40:20 #4
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_30418217
    quote:
    Op vrijdag 9 september 2005 12:13 schreef KarinBee het volgende:

[..]

Klopt, maar ik heb van het moment zelf niets meegekregen. Wij waren in New York voor concerten van Michael Jackson en lagen op 11 september uit te slapen. We zaten met 3 meiden in een hotel en een andere vriendin van mij (die eigenlijk met anderen in een hostel zat) bleef ook de hele tijd bij ons "logeren" omdat wij toch plek zat hadden. Zij en ik lagen om 11 uur nog in bed toen de andere twee terugkwamen van een ochtendwandelingetje. Ze waren een beetje in paniek en zeiden dat we niet naar huis konden. Meteen tv aangezet en eigenlijk alles gevolgd zoals jullie hier ook, via tv.

Destijds had ik een Amerikaanse vriend die ik natuurlijk meteen wilde bellen want hij wist dat ik in Manhattan was. Dat ging niet want alle telefoonlijnen lagen plat. Duurde uren voordat je weer kon bellen. Alle winkels meteen dicht en veel sirenes, nog meer dan normaal al. Af en toe zagen we iemand lopen met stoffige kleren of stoffig haar die blijkbaar uit het rampgebied kwam, maar we hebben ons er zelf ver uit de buurt gehouden (ik haat ramptouristen). De dag erna was de wind gedraaid en waaide zeg maar Manhattan in vanuit het zuiden, toen rook je wel een hele lugubere geur. En er was elke 5 minuten wel ergens een bommelding de eerste paar dagen, maar telkens loos alarm.

Wij moesten 5 dagen langer blijven dan gepland omdat we niet eerder naar huis konden vliegen (alles lag een paar dagen plat). We hebben gewoon vanalles bezocht, en de New Yorkers zelf gingen ook gewoon verder met hun leven. Wel merkte je heel erg dat mensen ineens een sterk gevoel van "samen" hadden. We zijn de laatste avond dat we er waren naar Union Square gegaan, waar spontaan een soort herdenkingsplek was ontstaan waar mensen kwamen om kaarsjes aan te steken, te praten over wat er gebeurd was, en veel samen zongen. Dat was wel heel bijzonder, zeker in een stad als New York waar het normaal ieder voor zich is.
    wow bizar

zelf was ik twee jaar geleden net een dag terug uit NY toen die grote stroomstoring plaats vond. We waren daar net op tijd weg, anders hadden we er ook nog wel een paar dagen gezeten...
    Was wel bizar; ik werd wakker van mn Jetlag en zet de TV aan. Het eerste wat ik zie is een heleboel mensen aan het lopen in Manhatten, net als 9-11. Ik dacht eerst dat er een aanslag was gepleegd, gelukkig viel het mee
    pi_30418822
    Was het niet zo dat er voor dit jaar voor kerstavond een terreurdreiging zou zijn?
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
      vrijdag 9 september 2005 @ 13:02:04 #6
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_30418913
    quote:
    Op vrijdag 9 september 2005 12:59 schreef Jaguarized het volgende:
    Was het niet zo dat er voor dit jaar voor kerstavond een terreurdreiging zou zijn?
    er is al 4 jaar een terreurdreiging, NY zal altijd een leuk doelwit zijn voor de terroristen helaas

volgens mij is er tijdens elke feestdag wel een terreurdreiging in NY
    pi_30418924
    Over twee dagen weer herdenking. Benieuwd hoe ze het deze keer invullen.
    New Yorker in spe
    http://www.thefootballbox.nl
    pi_30419453
    @ Jeroenus: volgens je profiel ben jij 19 maar op die foto zie ik iemand die geen 19 lijkt. Ben jij dat?
    pi_30419906
    quote:
    Op vrijdag 9 september 2005 13:20 schreef KarinBee het volgende:
    @ Jeroenus: volgens je profiel ben jij 19 maar op die foto zie ik iemand die geen 19 lijkt. Ben jij dat?
    Haha, nee dat is Tony Soprano
    New Yorker in spe
    pi_30420260
    Nooooooit van gehoord.... Maar ben blij om te horen dat jij het niet bent! Lijkt me erg om er met 19 zo uit te zien...
    pi_30420339
    quote:
    Op vrijdag 9 september 2005 13:33 schreef Jeroenus het volgende:

[..]

Haha, nee dat is Tony Soprano
    En dat "New Yorker in spe" is inmiddels ook al wat achterhaalt he?
    pi_30420702
    quote:
    Op vrijdag 9 september 2005 13:47 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

En dat "New Yorker in spe" is inmiddels ook al wat achterhaalt he?
    Heb geduld, heb geduld
    New Yorker in spe
    pi_30420988
    ik ben er in oktober in totaal 1 dag/nacht

iemand tips? ik wil de grootste dingen wel gezien hebben daar
    pi_30421240
    quote:
    Op vrijdag 9 september 2005 14:05 schreef ID-Tweak het volgende:

In het vliegtuig zo veel mogelijk met je neus tegen het raampje aan zitten .. Dan zie je alles in één keer.
    Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
    Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
      vrijdag 9 september 2005 @ 14:20:27 #15
    16082 Wytze
    ...Confidential
    pi_30421461
    quote:
    Op vrijdag 9 september 2005 14:13 schreef HMaster-II het volgende:

[..]

In het vliegtuig zo veel mogelijk met je neus tegen het raampje aan zitten .. Dan zie je alles in één keer.
    Ik lig te brullen van het lachen ROFL
    "Trust me; when I make things disappear, they stay buried."
    pi_30425371
    quote:
    Op vrijdag 9 september 2005 14:13 schreef HMaster-II het volgende:

[..]

ik vlieg er niet heen, ik rij erheen.
    pi_30426044
    quote:
    Op vrijdag 9 september 2005 14:05 schreef ID-Tweak het volgende:

Als ik maar 1 dag+nacht had en zou moeten kiezen, dan zou ik kiezen voor Times Square even sfeerproeven en wellicht daar ergens eten, Empire State Building voor het uitzicht (is tot middernacht open dus kun je laat nog doen) en ik denk de Staten island ferry (mooi uitzicht op de skyline en niet zulke wachtrijen als voor de Liberty Island ferry). Als geld geen rol speelt kun je de Staten Island ferry natuurlijk ook ruilen voor een helicoptervlucht.
    Mocht je nog wat tijd overhebben en willen shoppen: vlakbij het Empire State Building ligt Macy*s wat zo'n beetje het warenhuis der warenhuizen is.
    pi_30427637
    quote:
    Op vrijdag 9 september 2005 16:34 schreef KarinBee het volgende:

[..]

Als ik maar 1 dag+nacht had en zou moeten kiezen, dan zou ik kiezen voor Times Square even sfeerproeven en wellicht daar ergens eten, Empire State Building voor het uitzicht (is tot middernacht open dus kun je laat nog doen) en ik denk de Staten island ferry (mooi uitzicht op de skyline en niet zulke wachtrijen als voor de Liberty Island ferry). Als geld geen rol speelt kun je de Staten Island ferry natuurlijk ook ruilen voor een helicoptervlucht.
    Mocht je nog wat tijd overhebben en willen shoppen: vlakbij het Empire State Building ligt Macy*s wat zo'n beetje het warenhuis der warenhuizen is.
    kijk hier heb ik wat aan

ik zit met mn hotel op Times square( Hotelcarter )

En misschien zit een helicoptervlucht er ook wel in, effe checken wat dat kost
    pi_30427850
    quote:
    Op vrijdag 9 september 2005 17:28 schreef ID-Tweak het volgende:

[..]

kijk hier heb ik wat aan

ik zit met mn hotel op Times square( Hotelcarter )

En misschien zit een helicoptervlucht er ook wel in, effe checken wat dat kost
    Hoezo ben je er maar 1 dag/nacht? Transfer?
    New Yorker in spe
    pi_30427862
    quote:
    Op vrijdag 9 september 2005 17:36 schreef Jeroenus het volgende:

[..]

Hoezo ben je er maar 1 dag/nacht? Transfer?
    we zitten in dc, en willen een weekendje naar newyork rijden

we vetrekken vrijdagnacht uit DC, komen dan aan in newyork, blijven die dag daar, crashen in hotel carter, en vertrekken zondagmorgen weer naar DC.
      vrijdag 9 september 2005 @ 18:32:03 #21
    26411 The.PhantoM
    IN URBANITY WE TRUST
    pi_30429226
    tvp
    Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
    pi_30430101
    dubbel
    pi_30432996
    quote:
    Op vrijdag 9 september 2005 18:32 schreef The.PhantoM het volgende:
    tvp
    Same
    Victory is mine!!
    pi_30433679
    New York.
    quote:
    Op vrijdag 9 september 2005 11:22 schreef KarinBee het volgende:
    Even uit nieuwsgierigheid: hoe oud is iedereen hier?

Ik lees vol afgrijzen de avonturen die jullie meemaken in die hostels. Ik heb dat vroeger ook veel gedaan (nou ja, een jaar of 10 geleden) maar had dan ook vaak last van het lawaai van anderen of files bij de piepkleine douches.... Gaf mij vaak het gevoel op urban survival te zijn
    21.

Geen ervaringen met hostels in New York. Wel in LA samen met een vriend in een hostel geslapen. Echt een smerig hostel was dat. De kamer rook muf, matras voelde je de veringen en de gezamelijke badkamers waren echt smerig.

Wel een relaxe lokatie, paar stappen lopen en je zat aan het strand.
    quote:
    Op vrijdag 9 september 2005 12:13 schreef KarinBee het volgende:

[..]

knip.
    zozo, dat lijkt me vreemd zeg. ook al was je geen ramptourist, toevallig nog speciale foto's ?
    pi_30440331
    @ Dizzee: nee, geen speciale foto's, heb wel een aantal dingen gefilmd zoals etalages van dure winkels die er aandacht aan besteedden, kreten in de trant van "make love, not war" die ineens overal opdoeken, blaadjes met info van vermisten, blaadjes met gedichten en gebeden, dat soort dingen.
      zaterdag 10 september 2005 @ 00:38:07 #26
    16082 Wytze
    ...Confidential
    pi_30441742
    quote:
    Op vrijdag 9 september 2005 16:14 schreef ID-Tweak het volgende:

[..]

ik vlieg er niet heen, ik rij erheen.
    Rijden? Ik zou niet in NYC willen rijden. Maar goed even over je probleem. Check die NYC in 1 dag guides bovenaan dit topic en kies gewoon de dingen uit die jij graag wilt zien.

Je moet afgaan op wat jij cool vind, niet wat andere cool vinden
      zaterdag 10 september 2005 @ 13:07:05 #27
    26411 The.PhantoM
    IN URBANITY WE TRUST
    pi_30450839
    quote:
    Op vrijdag 9 september 2005 20:48 schreef Dizzee het volgende:
    New York.
    [..]

21.

Geen ervaringen met hostels in New York. Wel in LA samen met een vriend in een hostel geslapen. Echt een smerig hostel was dat. De kamer rook muf, matras voelde je de veringen en de gezamelijke badkamers waren echt smerig.
    in oktober weer naar nyc geweest, maar voor de eerste keer in een hostel. we zaten in vanderbilt YMCA. Is opzich goed bevallen. We haddne een 2 persoonskamer, dus geen dorm. Je had ene stapelbed, koelkast, bureatje, kast, "walk in closet" , en een tv (we kregen een nieuwe tv net de dag voordat we vertrokken ) Je had een douche op de gang. 1 open douche en twee dichte douches. Maar er stonde nooit files voor de douches, ik kon altijd gelijk douche. Waren grote douche kabines, maar soms stonk het er een btje. Maarja gewoon met je slippers onder de douche, en dan komt het wel goed. Er waren 2 zwembaden, maar je moest wel een stomme badmuts op . Maarja dat alles voor 40 dollar pn per kamer.
    quote:
    Op vrijdag 9 september 2005 11:22 schreef KarinBee het volgende:
    Even uit nieuwsgierigheid: hoe oud is iedereen hier?

Ik lees vol afgrijzen de avonturen die jullie meemaken in die hostels. Ik heb dat vroeger ook veel gedaan (nou ja, een jaar of 10 geleden) maar had dan ook vaak last van het lawaai van anderen of files bij de piepkleine douches.... Gaf mij vaak het gevoel op urban survival te zijn
    Ik ben trouwens 18. En ben alweer klaar om nog een keer naar NYC te gaan
    pi_30479581
    quote:
    Op zaterdag 10 september 2005 13:07 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

in oktober weer naar nyc geweest, maar voor de eerste keer in een hostel. we zaten in vanderbilt YMCA. Is opzich goed bevallen. We haddne een 2 persoonskamer, dus geen dorm. Je had ene stapelbed, koelkast, bureatje, kast, "walk in closet" , en een tv (we kregen een nieuwe tv net de dag voordat we vertrokken ) Je had een douche op de gang. 1 open douche en twee dichte douches. Maar er stonde nooit files voor de douches, ik kon altijd gelijk douche. Waren grote douche kabines, maar soms stonk het er een btje. Maarja gewoon met je slippers onder de douche, en dan komt het wel goed. Er waren 2 zwembaden, maar je moest wel een stomme badmuts op . Maarja dat alles voor 40 dollar pn per kamer.
    [..]

Ik ben trouwens 18. En ben alweer klaar om nog een keer naar NYC te gaan
    oktober?
    pi_30480151
    quote:
    Op zondag 11 september 2005 12:14 schreef berc het volgende:

[..]

oktober?
    Samen met Wytze.
      zondag 11 september 2005 @ 13:58:10 #30
    26411 The.PhantoM
    IN URBANITY WE TRUST
    pi_30482763
    quote:
    Op zondag 11 september 2005 12:14 schreef berc het volgende:

[..]

oktober?
    sorry, bdoel augustus
      zondag 11 september 2005 @ 16:55:16 #31
    17510 _wie
    Tweeterholic :-)
    pi_30488158
    Vandaag laatste echte dag in NYC, morgen vlieg ik begin avond weer terug.

Zometeen maar een wandeling in Soho/Greenwich vilage maken, nog wat laatste aankopen doen en dan vanmiddag ff fin. US open kijken ergens in een bar/park en vanavond naar een broadway show (sweet charity met Christina Applegate of Chigago met Brooke Shields)

Morgen voor ik vertrek nog een tour doen in het Yankee stadium en dan alweer terug naar NL
    pi_30490787
    Iemand ervaring met een van de volgende hostels? Liggen zen een beetje centraal? Hoe is het kwalitatief?

Times Square Hostel
    Hostelling International - New York
    Big Apple Hostel
    Chelsea Star Hotel
    Jazz on the Park
    Malibu Hostels
    Hotel 31
    Hotyel 17
    Lundqvist, Magnus Johanson: Hejå, hejå LHC!
    O-H-I-O; Buckeyes
    pi_30490824
    pi_30491445
    quote:
    Op zondag 11 september 2005 16:55 schreef _wie het volgende:

Zometeen maar een wandeling in Soho/Greenwich vilage maken, nog wat laatste aankopen doen en dan vanmiddag ff fin. US open kijken ergens in een bar/park en vanavond naar een broadway show (sweet charity met Christina Applegate of Chigago met Brooke Shields)

Morgen voor ik vertrek nog een tour doen in het Yankee stadium en dan alweer terug naar NL
    Waar in NY word de US open eigenlijk gehouden?
      zondag 11 september 2005 @ 19:55:08 #35
    61447 Douwe
    Ik heb gelijk
    pi_30493361
    quote:
    Op zondag 11 september 2005 18:52 schreef Dizzee het volgende:

[..]

Waar in NY word de US open eigenlijk gehouden?
    Queens, Flushing Meadows. Vlakbij La Guardia. Staat op de kaart
      zondag 11 september 2005 @ 21:24:48 #36
    30509 Nightwulf
    Howling lone wolf
    pi_30496399
    Even wat betreft de openingspost:
    Internetkorting

Als je, 30 dagen voor vertrek, hier je gegevens invult:

Krijg je een kortingskaart van $20, te besteden aan eten of ESPN-artikelen en een koeltasje. Daarnaast krijg je een gamecard met 40 punten erop, waarmee je in de ESPNZONE spelletjes kunt spelen (boxen enzo).
    Toch mooi een keer goedkoop eten of een leuk T-shirt voor nop!

echter:

The $20 Voucher: The voucher is one of your perks. This expires on October 31, 2005. The $20 voucher will no longer be available to new members after July 28, 2005.
    Be kind whenever possible. It is always possible.
    Dalai Lama
    pi_30508526
    quote:
    Op zondag 11 september 2005 19:55 schreef Douwe het volgende:

[..]

Queens, Flushing Meadows. Vlakbij La Guardia. Staat op de kaart
    Ik zie het al. Het Arthur Ashe Stadium.
    Federer gewonnen.
      dinsdag 13 september 2005 @ 09:00:57 #38
    16082 Wytze
    ...Confidential
    pi_30532827
    quote:
    Op zondag 11 september 2005 16:55 schreef _wie het volgende:

I feel your pain brother...

Heb je veel foto's gemaakt ?
    pi_30535098
    Mm jammer dat er hier de laatste tijd zo weinig foto's worden geplaatst;
    Ik ben langzaam eens begonnen naar het kijken voor een appartement in New York. Ik wil in de zomer vakantie van 2007 met vier vrienden een maand/2 maanden naar New York. Een beetje vroeg om nu al te beginenn met kijken maar das gewoon altijd leuk om zo naar NY dingen te kijken
      dinsdag 13 september 2005 @ 13:04:38 #40
    17510 _wie
    pi_30538611
    quote:
    Op dinsdag 13 september 2005 09:00 schreef Wytze het volgende:

[..]

I feel your pain brother...

Heb je veel foto's gemaakt ?
    ja richting de duizend . Zal er vanmiddag een aantal posten.
    pi_30542688
    quote:
    Op dinsdag 13 september 2005 13:04 schreef _wie het volgende:

[..]

ja richting de duizend . Zal er vanmiddag een aantal posten.
    Zet ze maar allle 1000 ergens neer
    pi_30543041
    het is vanmiddag, waar blijven ze?
      dinsdag 13 september 2005 @ 16:40:16 #43
    17510 _wie
    pi_30544434
    quote:
    Op dinsdag 13 september 2005 15:46 schreef jakkeluchtgitaar het volgende:
    het is vanmiddag, waar blijven ze?

de ochtend voor het Coldplay concert
    pi_30544567
    Vet zeg!
      dinsdag 13 september 2005 @ 16:54:03 #45
    17510 _wie
    pi_30544794
    TIP:

voor goedkope broadway tickets, ga voor de rush/students tickets. Deze zijn op de dag van de voorstelling danwel 1-2 uur voor aanvang van de show verkrijgbaar afhankelijk van de show. Ik ben op zondag naar Chigago geweest (met Brooke Shields & Christopher McDonald) voor $ 26.25. Alhoewel ik geen student meer ben, heb ik nix hoeven te tonen, gewoon vragen naar student of rush tickets

anders via http://www.broadwaybox.com kun je ook discounts scoren
    pi_30544804
    lekker _wie !
      dinsdag 13 september 2005 @ 17:05:08 #47
    17510 _wie
    pi_30545098

pi_30545186
    Hoe kan het dat sommige foto's niet zo scherp zijn?
      dinsdag 13 september 2005 @ 17:24:51 #49
    17510 _wie
    pi_30545631
    quote:
    Op dinsdag 13 september 2005 17:08 schreef Jaguarized het volgende:
    Hoe kan het dat sommige foto's niet zo scherp zijn?
    brakke camera (Minolta Dimage X20), voornamelijk als het donker is en het beweegt is het moelijk scherp te stellen, overdag is het geen probleem
    pi_30548497
    Ah zo...
      dinsdag 13 september 2005 @ 22:04:27 #51
    16082 Wytze
    ...Confidential
    pi_30554582
    Damn, effe mooi weer ook. En nog steeds zo lekker NYC Style.

IK wil ook
      dinsdag 13 september 2005 @ 22:05:09 #52
    26411 The.PhantoM
    IN URBANITY WE TRUST
    pi_30554609
    quote:
    is die 2e pic genomen vanaf een ferry of heb je die gemaakt vanuit liberty park?
    pi_30565213
    In het vorige topic ook al aan de orde gekomen, maar Delta gaat nu dus faillisement aanvragen.
    quote:
    Report: Delta bankruptcy filing may come this week: Delta Air Lines is expected to file for bankruptcy as early as this week, according to an industry consultant who has been informed of the company's plans, The Associated Press reports. The consultant says the carrier is close to a nearly $2 billion financing agreement that would allow it to keep flying while it restructures. The airline is expected to file for Chapter 11 by Wednesday, but could postpone till Thursday while financing is finalized. Delta has waged a four-year battle to avoid bankruptcy. However, the nation's No. 3 carrier has lost about $10 billion since January 2001, struggling with high fuel costs, debt and pension payments. Posted 7:30 a.m.
    bron

Wat er nu precies gaat veranderen (voor reizigers van Delta) weet ik niet, maar er zijn meerdere maatschappijen die vliegen onder 'Chapter 11'.
    pi_30565530
    Ik neem waarschijnlijk een baan aan na mijn afstuderen bij een grote Amerikaanse bank. Ik ga voor hun werken in Londen, maar krijg daarvoor 6 weken training in NY!!! Dus lekker op hun kosten in fijn hotel en beetje mijn vrije tijd spenderen aan wat clubs... Dit moet ergens volgende zomer gaan gebeuren, dus ik pik alle goeie tips wel op in dit topic...
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
      woensdag 14 september 2005 @ 14:15:15 #55
    17510 _wie
    pi_30571377
    quote:
    Op dinsdag 13 september 2005 22:05 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

is die 2e pic genomen vanaf een ferry of heb je die gemaakt vanuit liberty park?
    vanaf de cirlce line, zo'n 2 uur durende tocht by night

zal vanavond nog wat pics plaatsen
      woensdag 14 september 2005 @ 14:22:29 #56
    16082 Wytze
    ...Confidential
    pi_30571575
    quote:
    Op woensdag 14 september 2005 10:31 schreef Drive-r het volgende:
    Ik neem waarschijnlijk een baan aan na mijn afstuderen bij een grote Amerikaanse bank. Ik ga voor hun werken in Londen, maar krijg daarvoor 6 weken training in NY!!! Dus lekker op hun kosten in fijn hotel en beetje mijn vrije tijd spenderen aan wat clubs... Dit moet ergens volgende zomer gaan gebeuren, dus ik pik alle goeie tips wel op in dit topic...
    Welke bank als ik vragen mag, en hoe ben je bij hun gekomen ?

Don't worry ik zit toch niet in de banken industrie dus zal je baantje niet afpakken
    pi_30574313
    quote:
    Op woensdag 14 september 2005 14:22 schreef Wytze het volgende:

[..]

Welke bank als ik vragen mag, en hoe ben je bij hun gekomen ?

Don't worry ik zit toch niet in de banken industrie dus zal je baantje niet afpakken
    Haha, dat zal het probleem niet zijn. Maar goed, ik hou het liever op 'een grote Amerikaanse investment bank', geef liever niet teveel details op internet. Ik ben bij hun gekomen via een stage en die heb ik weer simpelweg via hun career site (waar elk groot bedrijf er wel eentje van heeft)....
    pi_30578155
    quote:
    Op woensdag 14 september 2005 10:15 schreef Dizzee het volgende:
    In het vorige topic ook al aan de orde gekomen, maar Delta gaat nu dus faillisement aanvragen.
    [..]

bron

Wat er nu precies gaat veranderen (voor reizigers van Delta) weet ik niet, maar er zijn meerdere maatschappijen die vliegen onder 'Chapter 11'.
    Schijt. Heb een delta ticket voor eind december..

Hopen dat er niks aan de hand is..
    Victory is mine!!
    pi_30578356
    quote:
    Op woensdag 14 september 2005 18:14 schreef Dr_Evil het volgende:

[..]

Schijt. Heb een delta ticket voor eind december..

Hopen dat er niks aan de hand is..
    Ik heb tickets voor 8okt en 22okt. Morgen maar even het reisburo om info vragen..
    Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
    Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
    pi_30578457
    quote:
    Op woensdag 14 september 2005 18:23 schreef HMaster-II het volgende:

[..]

Ik heb tickets voor 8okt en 22okt. Morgen maar even het reisburo om info vragen..
    Heb net m'n papieren ff gechecked:

In het geval van reserveren van een los vliegticket wijzen wij u erop dat een eventueel faillissement van de luchtvaartmaatschappij niet onder de dekking van de SGR garantie valt en evenmin door D-reizen wordt gedekt. Het risico van een eventueel faillissement wordt wel gedekt door een D-reizen vliegticketverzekering.

En die laatste heb ik schijnbaar afgesloten aangezien ik ervoor betaald heb.. Voor mij weinig aan de hand dus
    Victory is mine!!
    pi_30578793
    Sowiezo zal er op korte termijn niet veel veranderen hoor. Chapter 11 houdt in dat ze een beschermde status krijgen, om zo weer 'gezond' te worden en dus niet falliet verklaard kunnen worden. United Airlines vliegt al jaren onder deze Chapter 11. Chapter 7 houdt in dat je falliet verklaard word.

Om weer gezond te worden kunnen er bijvoorbeeld reorganisaties plaats vinden en delen van Delta geschrapt worden. (minder vluchten) Maar dit is alles is dan voor de lange termijn.

De 2 keer dat ik naar Amerika vloog met Delta, was omdat ze de goedkoopste waren. Wellicht dat dat gaat veranderen de komende jaren. (men heeft nu een lening van 2miljard aangevraagd)
    pi_30582837
    ik post hier maar eens een fipo, wordt tijd
    Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
    pi_30598190
    Ja mensen, na afwezigheid van een jaar, is ook mijn tijd weer gekomen om terug te keren naar The Big Apple
    Heb 3 vrienden bereid gevonden om mee te gaan, dus we vliegen 27 december naar JFK om nieuw jaar te vieren in de vetste stad ter wereld!

Dus ik ben weer een van de vaste meelezers in dit topic
    Het is beter dat ik het zeg in plaats van iemand met een vol verstand...
      donderdag 15 september 2005 @ 11:43:26 #64
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_30598239
    ow ik had tijdens de circle line de betekenis gehoord van The Big Apple, ben hem vergeten

er zijn er zelfs drie
    quote:
    Explanation 1.

The phrase was documented for the the first time in Edward S. Martin's book 'The Wayfarer in New York', published 1909, when he used 'Big Apple' as a metaphor for New York City. In this metaphor sense New York is the fruit, the 'big' apple, of a tree which has roots reaching down into the Mississippi valley and branches spanning from ocean to ocean. That means that this tree gets its strength, potency from far away, from where people flock to the city to make their luck, to improve their business, to find, receive the bigger fruits (in this context: apples). In a nutshell: it was said that efforts paid off much better there.

No doubt about it: New York City had the right potency, the city's growth was immense and capital accumulated real quick.
    Explanation 2.

At this point another theory and a man named Mr. John F. FitzGerald come into play: On February 18th, 1924, this well-renowned sport reporter and columnist (he actually wrote about horse racing) originated a new column in the New York Morning Telegraph, for which he worked. The name of the column was: "Around the Big Apple", supported by an illustration showing an outlined apple with - apparently - the New York City skyline in it.
    And he explained as following: "The Big Apple. The dream of every lad that ever threw a leg over a thoroughbred and the goal of all horsemen. There's only one Big Apple. That's New York."
    As he later explained, he overheard a conversation between to stable hands, who referred to New City as the 'Big Apple', the city where a man could make the real big money.

This story is the official one of the City of New York.In the 70' New York City's Tourism Directors chose the red Big Apple logo and the phrase 'The Big Apple' as their distinctive mark.
    Explanation 3.

Before the 'FitzGerald' explanation evolved to be the official one, it was believed that the phrase originated in the 1930s, when it was heavily used by black Jazz musicians. They called a well paid gig in New York a 'Big Apple'. Again: a metaphor for making the big money. Basically they used the expression in the same way as Edward S. Martin did. There were many apples on the tree of success but the real big one is the gig in New York.
    At this time New York was the ultimate 'new' spot for Jazz musicians and the place where having a good gig could have meant a breakthrough!
    Evidence or not: there was even a Harlem Jazz Club named: Big Apple. Anyhow, the connection between 'Big Apple' and the Jazz Scene can be seen, but it's not the official side of the story of 'The Big Apple'.
    pi_30599793
    quote:
    Op donderdag 15 september 2005 11:43 schreef kepler het volgende:
    ow ik had tijdens de circle line de betekenis gehoord van The Big Apple, ben hem vergeten

er zijn er zelfs drie
    [..]
    Leuke info. De laatste verklaring had ik wel eens wat van gelezen, maar die eerste 2 niet.
    pi_30605582
    quote:
    Op donderdag 15 september 2005 11:42 schreef twistednerve het volgende:
    Ja mensen, na afwezigheid van een jaar, is ook mijn tijd weer gekomen om terug te keren naar The Big Apple
    Heb 3 vrienden bereid gevonden om mee te gaan, dus we vliegen 27 december naar JFK om nieuw jaar te vieren in de vetste stad ter wereld!

Dus ik ben weer een van de vaste meelezers in dit topic
    Vlieg je weer met Biman?
    New Yorker in spe
    pi_30712221
    quote:
    Op woensdag 14 september 2005 20:42 schreef komrad het volgende:
    ik post hier maar eens een fipo, wordt tijd
    Ik ben je voorbij in de stats.
    pi_30751971
    quote:
    Op donderdag 15 september 2005 16:26 schreef Jeroenus het volgende:

[..]

Vlieg je weer met Biman?
    lol, goed onthouden
    en we vliegen idd wederom met Biman

Zijn wel iets duurder geworden vergeleken met vorig jaar, retourtje kost nu totaal ¤430 Euro incl. alle toeslagen.

Jij nog plannen?
    pi_30766380
    quote:
    Op dinsdag 20 september 2005 11:01 schreef twistednerve het volgende:

[..]

lol, goed onthouden
    en we vliegen idd wederom met Biman

Zijn wel iets duurder geworden vergeleken met vorig jaar, retourtje kost nu totaal ¤430 Euro incl. alle toeslagen.

Jij nog plannen?
    Volgende zomer, ik heb namelijk een $100 certificate van Continental gekregen omdat ik mijn vlucht mistte. Eigenlijk kwam dat vooral door customs en niet door Continental. Wel netjes van ze. Dat ding is een jaar geldig en ik moet nog steeds met een goede vriend naar de VS, dus dat zal NY worden in de zomer denk ik.
    New Yorker in spe
    pi_30768458
    onzinpost
    pi_30769154
    quote:
    Op dinsdag 20 september 2005 19:23 schreef Jeroenus het volgende:

[..]

Volgende zomer, ik heb namelijk een $100 certificate van Continental gekregen omdat ik mijn vlucht mistte. Eigenlijk kwam dat vooral door customs en niet door Continental. Wel netjes van ze. Dat ding is een jaar geldig en ik moet nog steeds met een goede vriend naar de VS, dus dat zal NY worden in de zomer denk ik.
    Ik heb net getekend voor mijn baan, dus me too, me too!!!! Volgende zomer 6 weken!
    pi_30771252
    wat voor baan drive-r?
    pi_30771857
    quote:
    Op dinsdag 20 september 2005 21:32 schreef komrad het volgende:
    wat voor baan drive-r?
    1st year analyst in investment banking (m&a). Ik moet nog afstuderen, maar begin dus volgend jaar in Londen, daarvoor 6 weken training in NY!
    pi_30772739
    goed geregeld Drive-r!
    pi_30773036
    quote:
    Op dinsdag 20 september 2005 21:48 schreef Drive-r het volgende:

[..]

1st year analyst in investment banking (m&a). Ik moet nog afstuderen, maar begin dus volgend jaar in Londen, daarvoor 6 weken training in NY!
    Zeker goed geregeld ja. Ik gok dat je bij G&S gaat werken en op world HQ in NY de training moet doorlopen. Alhoewel het ook kan zijn dat Zurich de enigste Europese vestiging is. Citi dan?

Gefeliciteerd in ieder geval en succes.
    New Yorker in spe
    pi_30773055
    Ik wil volgend jaar eigenlijk ook wel naar NY met me ouders, Voor een dag of 10
    Maar het is allemaal zo verdomde duur, Maar dan heb je toch wel echt een vakantie gehad denk ik zo
    pi_30774901
    Macy's vind ik dus echt niet het grootste warenhuis ter wereld... Harrods lijkt mij toch wat groter.
    Voor de rest topstad natuurlijk NY !!!!! Van de eerste minuut verliefd.
    Pain is weakness leaving the brain !
    pi_30775145
    quote:
    Op dinsdag 20 september 2005 22:59 schreef P4nic het volgende:
    Macy's vind ik dus echt niet het grootste warenhuis ter wereld... Harrods lijkt mij toch wat groter.
    Voor de rest topstad natuurlijk NY !!!!! Van de eerste minuut verliefd.
    Macy's beslaat een compleet blok en telt 9 of 10 etages. Harrods is volgens mij iets kleiner. Anyway, overal wordt Macy's het grootste ter wereld genoemd. Macy's noemt zich 'the greatest deparment store' en Harrods zich de 'most famous department store'. NY is toch beter dan London
    New Yorker in spe
    pi_30775806
    quote:
    Op dinsdag 20 september 2005 23:04 schreef Jeroenus het volgende:

[..]

Macy's beslaat een compleet blok en telt 9 of 10 etages. Harrods is volgens mij iets kleiner. Anyway, overal wordt Macy's het grootste ter wereld genoemd. Macy's noemt zich 'the greatest deparment store' en Harrods zich de 'most famous department store'. NY is toch beter dan London
    Kan zijn maar khad het gevoel dat Harrods lastiger was voor mij dan macy's. Tuurlijk is NY beter dan Londen dat hoor je mij niet zeggen Khoopte ook dat Macy's groter was, enkel mijn persoonlijke ervaring beaamde dit niet zo.
    pi_30778280
    @Jaguarized, hoe gaat het met je NY-friend?
    New Yorker in spe
    pi_30778350
    quote:
    Op dinsdag 20 september 2005 23:20 schreef P4nic het volgende:

[..]

Kan zijn maar khad het gevoel dat Harrods lastiger was voor mij dan macy's. Tuurlijk is NY beter dan Londen dat hoor je mij niet zeggen Khoopte ook dat Macy's groter was, enkel mijn persoonlijke ervaring beaamde dit niet zo.
    Ik denk dat ik Macy wel groter vond. In Harrods is alleen veel meer te zien, wellicht dat je daarom een andere indruk krijgt. Macy vond ik behalve groot niet enorm interessant... Ik hou eigenlijk sowieso niet zo van grote warenhuizen, koop liever in kleinere winkels. Wel leuk om af en toe doorheen te lopen.

@Jeroenus: G&S? Ik denk dat je Goldman Sachs bedoelt, maar correct me if I'm wrong. Verder hebben werkelijk alle amerikaanse banken wel een groot kantoor in londen. Vergeet niet dat Londen wereldwijd een top drie beurs heeft en op veel gebieden zelfs nummer 1 is... dus ook groter dan NY...
    pi_30778392
    quote:
    Op woensdag 21 september 2005 00:23 schreef Jeroenus het volgende:
    @Jaguarized, hoe gaat het met je NY-friend?
    Goed goed, ik heb haar even gemaild vanavond omdat ze nog niet online was geweest sinds eergister. Ook gevraagd waarom Nederlands, ff wachten op antwoord.
    pi_30778545
    quote:
    Op woensdag 21 september 2005 00:25 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ik denk dat ik Macy wel groter vond. In Harrods is alleen veel meer te zien, wellicht dat je daarom een andere indruk krijgt. Macy vond ik behalve groot niet enorm interessant... Ik hou eigenlijk sowieso niet zo van grote warenhuizen, koop liever in kleinere winkels. Wel leuk om af en toe doorheen te lopen.

@Jeroenus: G&S? Ik denk dat je Goldman Sachs bedoelt, maar correct me if I'm wrong. Verder hebben werkelijk alle amerikaanse banken wel een groot kantoor in londen. Vergeet niet dat Londen wereldwijd een top drie beurs heeft en op veel gebieden zelfs nummer 1 is... dus ook groter dan NY...
    Ja die bedoelde ik. Maar ik weet dat je niet gaat vermelden bij welke investment bank je werkt. Daarom gokte ik op G&S of Citi.
    New Yorker in spe
    pi_30778623
    quote:
    Op woensdag 21 september 2005 00:32 schreef Jeroenus het volgende:

[..]

Ja die bedoelde ik. Maar ik weet dat je niet gaat vermelden bij welke investment bank je werkt. Daarom gokte ik op G&S of Citi.
    Haha, dat vermoedde ik al, deze discussie hebben we eerder gehad! Maar goed, voor jou op termijn wellicht ook interessant, begreep ik? Beetje leukze zomer gehad?
    pi_30778636
    quote:
    Op woensdag 21 september 2005 00:25 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ik dacht dat GS alleen in Zurich zat omdat ze daar alleen Europese stages aanboden. Maar idd, ook in de UK en andere Europese landen.

Waar verblijf je in NY?
    New Yorker in spe
    pi_30778689
    quote:
    Op woensdag 21 september 2005 00:35 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Haha, dat vermoedde ik al, deze discussie hebben we eerder gehad! Maar goed, voor jou op termijn wellicht ook interessant, begreep ik? Beetje leukze zomer gehad?
    Misschien eerst nog een keer in de VS studeren vóórdat ik intern ga doen in NY of CA. Of andersom, kan ook.

Mijn zomer, die was fantastisch + nog tig superlatieven.
    New Yorker in spe
    pi_30778744
    quote:
    Op woensdag 21 september 2005 00:35 schreef Jeroenus het volgende:

[..]

Ik dacht dat GS alleen in Zurich zat omdat ze daar alleen Europese stages aanboden. Maar idd, ook in de UK en andere Europese landen.

Waar verblijf je in NY?
    Geen idee. Ik geloof dat training ergens downtown Manhattan is en ze bijna een compleet hotel afhuren. Zal nogal gezellig feestje worden, maar het is nu nog ver weg...
    pi_30779136
    quote:
    Op woensdag 21 september 2005 00:39 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Geen idee. Ik geloof dat training ergens downtown Manhattan is en ze bijna een compleet hotel afhuren. Zal nogal gezellig feestje worden, maar het is nu nog ver weg...
    Wat is eigenlijk je uiteindelijke doel? Werken in London of in NY? (mits je bij dit bedrijf blijft uiteraard)
    New Yorker in spe
    pi_30779318
    quote:
    Op woensdag 21 september 2005 00:50 schreef Jeroenus het volgende:

[..]

Wat is eigenlijk je uiteindelijke doel? Werken in London of in NY? (mits je bij dit bedrijf blijft uiteraard)
    Werken in Londen, alleen de training (voor alle hun vestigingen) is in NY. Persoonlijk lijkt NY me een geweldige stad om te wonen en werken, maar niet in deze baan. Mij staat de werkwijze van de Amerikanen behoorlijk tegen, met name het persoonlijk contact op de werkvloer. In Londen vind je van deze banken vaak hun meest internationale vestiging en soms ook hun grootste. Dan zit je gewoon met een grotere diversiteit aan mensen, wat mij enorm bevallen is tijdens mijn stage. Maar goed, wellicht dat ik het na een paar jaar wel overweeg, het is mooi om gezien te hebben!
    pi_30817493
    heb net geboekt 8 t/m 9 oct zit ik in hotel carter
    pi_30818510
    quote:
    Op donderdag 22 september 2005 10:50 schreef ID-Tweak het volgende:
    1 nachtje?
    pi_30818673
    ID-Tweak was op doorreis toch?
    pi_30818811
    ohja ik zie het al op de vorige pagina.

hm, 2 dagen..nog bijzondere plannen of gewoon beetje relaxen?
      donderdag 22 september 2005 @ 11:49:57 #94
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_30819067
    quote:
    Op donderdag 22 september 2005 10:50 schreef ID-Tweak het volgende:
    cool ouderwets hotel

heel goedkoop, en daarom hoef je ook niks te verwachten Gewoon alles vragen aan de balie, zoals nieuwe lakens, handdoeken enzo.
    pi_30852957
    ik blijf inderdaad 1 nacht in NY,

we hebben 2 dagen om zoveel mogelijk te zien

Ik vetrek de 4e naar Washington DC, waar ik verblijf bij een vriend van mij, in het weekend gaan we dna naar NY, en daarna weer terug naar DC.

de 15e ben ik weer back in NL.

zaterdag 24 september 2005 @ 19:37:27 #96
    65490 whoops
    Home is where the heart is...
    pi_30895368
    Zijn er nog mensen die advies hebben voor een budget hotel/hostel? Ik wil een double private room, en het zou mooi zijn als we onder de 80-90 dollar per nacht konden blijven...
    In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
      zaterdag 24 september 2005 @ 20:12:20 #97
    26411 The.PhantoM
    IN URBANITY WE TRUST
    pi_30896342
    quote:
    Op zaterdag 24 september 2005 19:37 schreef whoops het volgende:
    Zijn er nog mensen die advies hebben voor een budget hotel/hostel? Ik wil een double private room, en het zou mooi zijn als we onder de 80-90 dollar per nacht konden blijven...
    YMCA's zijn goedkoop. En als je niet zoveel om luxe geeft dan is het een prima keuze. Ik heb in het Vanderbilt YMCA gezeten, in een double private. Koste 40 dollar per kamer. Je kon daar dan ook gratis gebruik maken van zwembad en fitness dingen enzo.

Kijk anders op hostelworld.com...

BTW, een kamer bij het pennsylvania hotel kan je volgens mij ook krijgen voor onder de 80-90 dollar
    pi_30937056
    quote:
    Op vrijdag 23 september 2005 11:33 schreef ID-Tweak het volgende:
    ik blijf inderdaad 1 nacht in NY,

we hebben 2 dagen om zoveel mogelijk te zien

Ik vetrek de 4e naar Washington DC, waar ik verblijf bij een vriend van mij, in het weekend gaan we dna naar NY, en daarna weer terug naar DC.

de 15e ben ik weer back in NL.

veel plezier alvast
    pi_30937381
    quote:
    Op maandag 26 september 2005 09:44 schreef Dizzee het volgende:

[..]

veel plezier alvast
    ja dat zal wel lukken
      dinsdag 27 september 2005 @ 00:37:46 #100
    128088 Masanga
    Hakuna matata!
    pi_30960374
    Ik was twee weken geleden gedurende 5 dagen/4nachten in New York. De eerste 2nachten verbleven we in de Upper West Side in het Aspen Hotel.We zaten er op Broadway aan de 103rd Street,vlakbij Central Park. Erna zijn we naar de Americana Inn gegaan,aan 39th street. Daar vlakbij was er net de fashion week. Het mooie volk passeerde daar constant .
    We hebben 3 musea bezocht (Guggenheim,MoMa en Metropolitan Museum of Art) en s middags verkenden we een buurt. Voor de rest bezochten we de traditionele dingen.
    Ik vond de stad werkelijk geweldig, alleen jammer dat we s avonds zo uitgeput waren dat we niet van het nachtleven konden proeven. Dat is voor een volgende keer
    When all things seem to end, the future still remains..
    pi_30960557
    Hoe was de Upper West Side?
    pi_30963679
    quote:
    Op dinsdag 27 september 2005 00:37 schreef Masanga het volgende:

Ik vond de stad werkelijk geweldig, alleen jammer dat we s avonds zo uitgeput waren ..
    Daar hadden wij ook wel last van. Wellicht ook omdat we s'ochtends al vroeg wakker waren. Maar met die reden ben ik s'avonds (2e keer) niet op het ESB ben geweest. Das wel jammer.
    pi_30963687
    quote:
    Op dinsdag 27 september 2005 08:23 schreef Dizzee het volgende:

[..]

Daar hadden wij ook wel last van. Wellicht ook omdat we s'ochtends al vroeg wakker waren. Maar met die reden ben ik ook s'avonds (2e keer) niet op het ESB ben geweest. Das wel jammer.
    pi_30967948
    quote:
    Op dinsdag 27 september 2005 00:44 schreef Jaguarized het volgende:
    Hoe was de Upper West Side?
    Ben ik ook wel benieuwd naar, dit aangezien ons hostel daar ook ligt... Pitten in het Central Park Hostel... iemand daar toevallig al eens geweest? Meningen zijn verdeeld op het internet... maar was een van de weinige die ons nog een 4persoons kamer voor de volle 11 nachten kon bieden en tegen een degelijke prijs...
      dinsdag 27 september 2005 @ 12:32:51 #105
    128088 Masanga
    Hakuna matata!
    pi_30969000
    Upper West Side vond ik best ok! Het is een stuk rustiger dan Downtown. Wij zaten vrij hoog, bijna op de grens met Harlem. Er waren veel woonblokken (met de obligate brandtrappen vooraan). Ik vond het er heel veilig, de metro was op 50m van ons hotel. We zaten op wandelafstand van het Guggenheim Museum en het Metropolitan Museum of Art en uiteraard van Central Park. In Harlem kan je ook rustig wandelen (we kozen de wandeling uit de lonely planet, al vond ik die wat saai..) en er is de Columbia University.
    Van het nachtleven hebben we er, zoals eerder vermeld, niet geproefd. In ons hotel was geen enkele maaltijd voorzien, maar in de buurt vond je heel makkelijk alles wat nodig was in vrij mooie en nette supermarkten (dus niet van die marginale en vuile winkeltjes die je regelmatig ziet in Harlem en die bij ons geen halve klant zouden lokken).
    Daar het mijn eerste keer New York was, is het niet eenvoudig te vergelijken. Maar had ik geweten dat het metrosysteem zo vlotjes werkte en zo veilig was, sliep ik alle 4 de nachten in Upper West Side! Ik vond het namelijk vreselijk om als je net wakker bent je ontbijt te gaan zoeken, en wanneer je buiten komt opgeslorpt te worden door de drukte en het verkeer zoals bij 39th street (thv 6th Ave)
    Nu, ik ben slechts een student, dus ik denk heel erg aan mijn budget..
      dinsdag 27 september 2005 @ 12:42:27 #106
    128088 Masanga
    Hakuna matata!
    pi_30969269
    quote:
    Op dinsdag 27 september 2005 08:23 schreef Dizzee het volgende:

[..]

Daar hadden wij ook wel last van. Wellicht ook omdat we s'ochtends al vroeg wakker waren. Maar met die reden ben ik s'avonds (2e keer) niet op het ESB ben geweest. Das wel jammer.
    Vreemd genoeg heb ik amper last gehad van een jetlag. De dag van de vliegreis waren we zo'n 24u wakker geweest, en werden we pas wakker rond 9u plaatselijke tijd. Vanaf dag 2 leefden we vlot volgens de plaatselijke tijd. De dagen voordien had ik er wel over gewaakt wat later te gaan slapen. Als student in vakantietijd is dat echter gemakkelijker dan werkmensen die hun normale dagtaak moeten volbrengen.
    Ook bij terugkeer (we zijn wel nog een weekje naar Sint-Maarten geweest na NY) heb ik slechts 1dag afgezien.
    We waren vooral uitgeput van het vele wandelen. Ook musea zijn imo heel vermoeiend: je staat constant recht en verplaatst je vrij traag.

Wat mij ook opviel: ik had de alcoholcontroles strenger verwacht. Hoewel ik (net) 22 ben, werd ik nergens gecontroleerd.
    pi_30969515
    Mooi verhaal. Zelf zit ik op 103rd en Amsterdam bij Hostelling International vandaar dat ik even nieuwsgierig was. Hoe lang ben je nou onderweg naar Times Square? En hoe is de metrofrequentie?

Ik heb ook nog zo'n Lonely Planet gids van NY, heb je de rest van de wijken ook verkent met behulp van de gids of alleen de Harlem tour?
      dinsdag 27 september 2005 @ 12:58:53 #108
    128088 Masanga
    Hakuna matata!
    pi_30969747
    quote:
    Op dinsdag 27 september 2005 12:49 schreef Jaguarized het volgende:
    Mooi verhaal. Zelf zit ik op 103rd en Amsterdam bij Hostelling International vandaar dat ik even nieuwsgierig was. Hoe lang ben je nou onderweg naar Times Square? En hoe is de metrofrequentie?

Ik heb ook nog zo'n Lonely Planet gids van NY, heb je de rest van de wijken ook verkent met behulp van de gids of alleen de Harlem tour?
    Times Square heb ik bezocht vanuit het andere hotel. Maar zo lang kan dat niet zijn. Met metrolijn 1 denk ik dat je er rechtsreeks raakt, een halte of 10 mss. De metrofrequentie lag vrij hoog vond ik, langer dan 5min heb ik nooit moeten wachten, dus was er ook veel plaats en ook de airco maakt het een stuk relaxter (als ik dat vergelijk met de horror van de metro in Rome ). Wel vervelend was het toen we op een bepaald moment de metro wilden nemen en er werken ofzo bleken te zijn. De metro reed gedurende 3u niet tussen bepaalde haltes. Je wordt dan wel omgeleid, maarja.. En dat schijnt geregeld voor te komen.

O ja, we hebben enkel de Harlem Tour gedaan. 5 dagen was echt te weinig, maar toch wilden we eens een typische "buitenwijk" gedaan hebben.
    pi_30971971
    quote:
    Op dinsdag 27 september 2005 12:42 schreef Masanga het volgende:

[..]

Wat mij ook opviel: ik had de alcoholcontroles strenger verwacht. Hoewel ik (net) 22 ben, werd ik nergens gecontroleerd.
    Klopt, dat was bij mij ook het geval. Toen ik deze zomer naar NY ging, was ik net 3 maanden 21. Geen 1 keer is om mn ID gevraagd. Vorig jaar toen ik aan de westkant (LA, Vegas) zat was ik 20 en werd er echt altijd om id gevraagd. Best vreemd, want ik kan me niet voorstellen dat in 1 jaar tijd mn uiterlijk zoveel ouder is geworden.

En dat vele wandelen merk je s'avonds wel aan je benen. Overigens kan je in Chinatown een foot-massage nemen. Ik meen iets van 10 dollar voor een kwartiertje.
    pi_30972129
    Week geleden teruggekomen uit NYC. Heet! Over de dertig graden. Foto's zijn niet onaardig geworden: http://utopia.knoware.nl/users/mrgestel/ny2005/ny
    Amerikalog.com - Voor al mijn dagelijks nieuws over de Amerikaanse verkiezingen.
    pi_30972366
    quote:
    Op dinsdag 27 september 2005 14:23 schreef Potus het volgende:
    Week geleden teruggekomen uit NYC. Heet! Over de dertig graden. Foto's zijn niet onaardig geworden: http://utopia.knoware.nl/users/mrgestel/ny2005/ny
    Zeker niet onaardig. Dat het er nog steeds zo warm is trouwens. Ik moest deze zomer af en toe wel ff ergens naar binnen om af te koelen.
    pi_30972492
    quote:
    Op dinsdag 27 september 2005 14:33 schreef Dizzee het volgende:

[..]

Zeker niet onaardig. Dat het er nog steeds zo warm is trouwens. Ik moest deze zomer af en toe wel ff ergens naar binnen om af te koelen.
    Ik heb vrijwel vier dagen achtereen door de stad gewandeld, boekwinkels, warenhuizen en platenzaken als afkoellokaties gebruikend. Dat ik niet ziek ben gewordne is een wonder. Nu nog van mijn jetlag af.
    Amerikalog.com - Voor al mijn dagelijks nieuws over de Amerikaanse verkiezingen.
      dinsdag 27 september 2005 @ 15:05:05 #113
    65490 whoops
    pi_30973258
    quote:
    Op zaterdag 24 september 2005 20:12 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

YMCA's zijn goedkoop. En als je niet zoveel om luxe geeft dan is het een prima keuze. Ik heb in het Vanderbilt YMCA gezeten, in een double private. Koste 40 dollar per kamer. Je kon daar dan ook gratis gebruik maken van zwembad en fitness dingen enzo.

Kijk anders op hostelworld.com...

BTW, een kamer bij het pennsylvania hotel kan je volgens mij ook krijgen voor onder de 80-90 dollar
    Bedankt voor de info... Vanderbilt zat al vol, we hebben nu geboekt in het Sugarhill Hostel in Harlem, ik hoop dat het wat is....

In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
      dinsdag 27 september 2005 @ 15:24:29 #114
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_30973791
    quote:
    coole foto's

ik krijg gelijk weer zin om terug te gaan
      dinsdag 27 september 2005 @ 17:26:35 #115
    26411 The.PhantoM
    IN URBANITY WE TRUST
    pi_30977253
    quote:
    30 graden is nix. Wij zijn in augustus geweest en NYC haalde record temperaturen die sinds 1950 niet meer zijn waargenomen in de metropolitan area. 110 graden ffahrenheit. Ongeveer 40 graden

ik ga nu je foto's bekijken, ben benieuwd
      dinsdag 27 september 2005 @ 17:34:15 #116
    26411 The.PhantoM
    IN URBANITY WE TRUST
    pi_30977496
    Wie heeft trouwens net megacities gezien op NGC? Was best een lang stuk over de NYC Transit lines (NYCT). Echt ziekelijk aantal mensen worden er per dag vervoerd met de subway zeg...

Iemand trouwens ook de verschillende trains opgemerkt toen je in NYC was? De nieuwe trains geven automatisch aan langs welke stations hij komt, toch best gemakkelijk itt tot het onverstaanbare gibberish van de subway dispatcher; die kan je echt voor geen ene meter verstaan
    pi_30977952
    quote:
    Op dinsdag 27 september 2005 14:18 schreef Dizzee het volgende:

[..]

Klopt, dat was bij mij ook het geval. Toen ik deze zomer naar NY ging, was ik net 3 maanden 21. Geen 1 keer is om mn ID gevraagd. Vorig jaar toen ik aan de westkant (LA, Vegas) zat was ik 20 en werd er echt altijd om id gevraagd. Best vreemd, want ik kan me niet voorstellen dat in 1 jaar tijd mn uiterlijk zoveel ouder is geworden.

En dat vele wandelen merk je s'avonds wel aan je benen. Overigens kan je in Chinatown een foot-massage nemen. Ik meen iets van 10 dollar voor een kwartiertje.
    Zelfde geval hier. NY vragen ze nooit je ID, Boston, DC, Phillie wel degelijk.
    In het zuiden(atlanta, memphis, miami,charleston, etc) vragen ze er ook wel altijd achter.
    pi_30982616
    quote:
    Op dinsdag 27 september 2005 17:34 schreef The.PhantoM het volgende:
    Wie heeft trouwens net megacities gezien op NGC? Was best een lang stuk over de NYC Transit lines (NYCT). Echt ziekelijk aantal mensen worden er per dag vervoerd met de subway zeg...

Iemand trouwens ook de verschillende trains opgemerkt toen je in NYC was? De nieuwe trains geven automatisch aan langs welke stations hij komt, toch best gemakkelijk itt tot het onverstaanbare gibberish van de subway dispatcher; die kan je echt voor geen ene meter verstaan
    Jep, ik heb het gemerkt. De train naar Jamaica (JFK) had dat nog niet, waardoor ik echt niet wist bij welk station ik nu was. Vrij onverstaanbaar. In Manhatten zelf vrijwel alleen maar die nieuwe gehad.

Overigens was bij het ritje naar Brooklyn (Clark Street) de airco kapot. Niet te houwe is dat.
    pi_30987683
    quote:
    Op dinsdag 27 september 2005 12:49 schreef Jaguarized het volgende:
    [...]
    Hoe gaat het socializen? Mag je al bij haar 'crashen'?
    New Yorker in spe
      woensdag 28 september 2005 @ 00:14:55 #120
    65490 whoops
    pi_30987830
    Ik heb zin in NYC

woensdag 28 september 2005 @ 00:23:44 #121
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_30988117
    quote:
    Op dinsdag 27 september 2005 17:26 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

30 graden is nix. Wij zijn in augustus geweest en NYC haalde record temperaturen die sinds 1950 niet meer zijn waargenomen in de metropolitan area. 110 graden ffahrenheit. Ongeveer 40 graden

ik ga nu je foto's bekijken, ben benieuwd
    nou die haalden we in eind juli helaas ook
    zo fucking heet in NYC en dan ook nog eens de smog en de warme metro-stations
    pi_30988652
    quote:
    Op woensdag 28 september 2005 00:10 schreef Jeroenus het volgende:

[..]

Hoe gaat het socializen? Mag je al bij haar 'crashen'?
    Ze is nog niet weer online geweest.
      woensdag 28 september 2005 @ 07:54:18 #123
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_30990970
    MAYOR BLOOMBERG JOINS GOVERNOR PATAKI FOR THE SIGNING OF A BILL ELIMINATING NEW YORK CITY'S SALES TAX ON CLOTHING

City’s 4% Sales Tax on Clothing & Footwear Will Be Eliminated September 1st

Mayor Michael R. Bloomberg today joined Governor George E. Pataki and other State, local business and community officials as the Governor signed legislation into law that will eliminate New York City's 4% sales tax on clothing and footwear costing under $110 beginning September 1st.
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_31003391
    ach ik vind die subway best goed te verstaan moet ik zeggen
    pi_31009622
    Okey ik heb al behoorlijk veel van het New York forum doorgelezen, kom er alleen niet uit met hotel Carter! Ik lees hier overal 40 dollar per nacht, als ik het zelf invul krijg ik 89dollar per nacht!
    Heeft iemand hier een verklaring voor?:P
    pi_31010052
    quote:
    Op woensdag 28 september 2005 20:50 schreef Semmy het volgende:
    Okey ik heb al behoorlijk veel van het New York forum doorgelezen, kom er alleen niet uit met hotel Carter! Ik lees hier overal 40 dollar per nacht, als ik het zelf invul krijg ik 89dollar per nacht!
    Heeft iemand hier een verklaring voor?:P
    Afhankelijk van 1-persoon of 2-persoons kamer.
    New Yorker in spe
    pi_31010135
    Jeroenus

hoessie??
    pi_31012749
    quote:
    Op woensdag 28 september 2005 21:59 schreef komrad het volgende:
    Jeroenus

hoessie??
    Top Notch

Met jou? Nieuwe vakantie/NY plannen?
    New Yorker in spe
    pi_31015721
    Iemand tips voor NY by night?
    Lundqvist, Magnus Johanson: Hejå, hejå LHC!
    O-H-I-O; Buckeyes
    pi_31018985
    quote:
    Op donderdag 29 september 2005 00:48 schreef JZweeds het volgende:
    Slapen?
    pi_31031358
    quote:
    Op woensdag 28 september 2005 21:57 schreef Jeroenus het volgende:

[..]

Afhankelijk van 1-persoon of 2-persoons kamer.
    Nou, wat ik ook probeer ik zie NERGENS 40 euro staan. Het blijft 89 euro per kamer, of je nu een eenpersoons of een tweepersoons kamer neemt.
    Totaal bedrag voor 4 nachten slapen; $418,54
      donderdag 29 september 2005 @ 23:33:48 #132
    26411 The.PhantoM
    IN URBANITY WE TRUST
    pi_31044725
    quote:
    Op donderdag 29 september 2005 17:08 schreef Semmy het volgende:

[..]

Nou, wat ik ook probeer ik zie NERGENS 40 euro staan. Het blijft 89 euro per kamer, of je nu een eenpersoons of een tweepersoons kamer neemt.
    Totaal bedrag voor 4 nachten slapen; $418,54
    die 40 euro is vaak als je bij een reisbureau boekt. Inclusief ticket, een stedentrip dus. En dit is meestal ook voordeliger! Ik ben 2x in NYC geweest, en ook beide keren via een reisbureau geboekt. 1x zaten we in het Cartel Hotel. En laatst in augustus heb ik met een vriend in het Vanderbilt YMCA gezeten. Voor 40 dollar p.n. per persoon of per kamer, dat weet ik niet meer
      vrijdag 30 september 2005 @ 03:33:12 #133
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_31049029
    quote:
    ESB, erg mooi uitzicht bij nacht
    pi_31050318
    quote:
    Op vrijdag 30 september 2005 03:33 schreef kepler het volgende:

[..]

ESB, erg mooi uitzicht bij nacht
    ESB?
    pi_31052205
    quote:
    Op vrijdag 30 september 2005 09:04 schreef ID-Tweak het volgende:

[..]

ESB?
    Empire State Building
      vrijdag 30 september 2005 @ 10:59:10 #136
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_31052766
    quote:
    Op vrijdag 30 september 2005 10:34 schreef Razer het volgende:

[..]

Empire State Building
    dat ding wordt vandaag roze....

Erasmusbrug wordt roze
      vrijdag 30 september 2005 @ 11:13:54 #137
    21984 Kresj
    Ik ben sowieso de beste...
    pi_31053202
    quote:
    Op dinsdag 27 september 2005 14:18 schreef Dizzee het volgende:

[..]

Aan het einde van een dag lopen in NYC kan ik dat die chinezen niet aan doen om aan mijn voeten te zitten.
    pi_31054372
    quote:
    Op vrijdag 30 september 2005 10:59 schreef kepler het volgende:

[..]

dat ding wordt vandaag roze....

Erasmusbrug wordt roze
    ik hoop dat dat volgend weekend weer normaal is, ik hoef geen roze ESB te zien
      vrijdag 30 september 2005 @ 11:53:01 #139
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_31054454
    quote:
    Op vrijdag 30 september 2005 11:50 schreef ID-Tweak het volgende:

[..]

inderdaad niet

maar het mooie is dat hij op 30 april oranje wordt. Hij kan dus elke kleur aannemen die je wil, de bovenkant dan
    pi_31063034
    Oh trouwens, in Duitsland is momenteel een actie!
    Als je een jas koopt van 199 euro, krijg je een retourticket NYC er gratis bij
    (info staat op deze site; http://www.karstadt.de/kategorieAnzeigen.do?kid=864461)
    Zit nog ff te bekijken of er echt niks achter zit, maar kan tot nu toe niks geks vinden..
      vrijdag 30 september 2005 @ 18:19:10 #141
    26411 The.PhantoM
    IN URBANITY WE TRUST
    pi_31063829
    quote:
    Op vrijdag 30 september 2005 17:50 schreef Semmy het volgende:
    Oh trouwens, in Duitsland is momenteel een actie!
    Als je een jas koopt van 199 euro, krijg je een retourticket NYC er gratis bij
    (info staat op deze site; http://www.karstadt.de/kategorieAnzeigen.do?kid=864461)
    Zit nog ff te bekijken of er echt niks achter zit, maar kan tot nu toe niks geks vinden..
    snap geen reet van wat er staat op die site. Kanker duitsers, maar een retourticket zou toch wel heel mooi zijn. Maar zal wel wat achter zitten...
    pi_31063909
    quote:
    Op vrijdag 30 september 2005 18:19 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

snap geen reet van wat er staat op die site. Kanker duitsers, maar een retourticket zou toch wel heel mooi zijn. Maar zal wel wat achter zitten...
    helaas is mijn duits ook niet al te best.
    pi_31063928
    Het slaat op zoveel als: "Deze pagina is niet gevonden, keer terug naar de hoofdpagina."

pi_31065338
    Nou laat het vertalen door google ofzo Ja ik ga een deze dagen ff naar duitsland om toch ff te informeren.. Ticket blijft geldig tot eind juni volgend jaar, je moet alleen boeken voor december. Dus heb nog de tijd om het allemaal uit te zoeken. Hou jullie wel op de hoogte
    pi_31068901
    quote:
    Op vrijdag 30 september 2005 11:50 schreef ID-Tweak het volgende:

[..]

acht dat zal niet langer dan een dag duren, maar het esb verandert heel vaak van kleur

toen ik er was was ie oranje (koniningedag), de volgende dag blauw wit rood, en de andere dagen wit
    pi_31088461
    quote:
    Hm, kwa uitgaan,

Jazz Clubs:
    Tonic, 107 Norfolk Street
    Iridium, 1650 Broadway
    Detour, 349 East 14th street

Comedy Clubs:
    Comedy Cellar, 117 MacDougal Street
    Gotham Comedy Club, 34 West 22nd Street

Nightclubs:
    Avalon, 6th Ave. 20th street
    Heaven, 6th Ave 16th street
    Webster Hall, 4th Ave 11th street

Entreeprijzen (als die er zijn) liggen vaak tussen de 10 en 15 dollar. Consumptie verplicht (2drankjes minimaal)
    pi_31088510
    quote:
    Op zaterdag 1 oktober 2005 16:28 schreef Dizzee het volgende:

[..]

Hm, kwa uitgaan,

Jazz Clubs:
    Tonic, 107 Norfolk Street
    Iridium, 1650 Broadway
    Detour, 349 East 14th street

Comedy Clubs:
    Comedy Cellar, 117 MacDougal Street
    Gotham Comedy Club, 34 West 22nd Street

Nightclubs:
    Avalon, 6th Ave. 20th street
    Heaven, 6th Ave 16th street
    Webster Hall, 4th Ave 11th street

Entreeprijzen (als die er zijn) liggen vaak tussen de 10 en 15 dollar. Consumptie verplicht (2drankjes minimaal)
    Die comedyclubs, ben je daar zelf ook geweest? Was dat wat? Zijn dat vooral studenten of ook ouder volk wat daar optreedt?
    pi_31096468
    quote:
    Op zaterdag 1 oktober 2005 16:30 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Die comedyclubs, ben je daar zelf ook geweest? Was dat wat? Zijn dat vooral studenten of ook ouder volk wat daar optreedt?
    Nee helaas, ben er niet geweest.
    pi_31101498
    Hmm ok uberhaupt wel wat aan uitgaan gedaan?
    pi_31108769
    quote:
    Op zaterdag 1 oktober 2005 23:40 schreef Jaguarized het volgende:
    Hmm ok uberhaupt wel wat aan uitgaan gedaan?
    Niet echt, was met mijn tante en een vriendin van haar en die hebben het uitgaan wel gehad.
    Wel nog een avondje wat gedronken bij de Times Square Juwlery. Leuke plek en er hangt een relaxe sfeer. Beneden kan je eten en drinken, maar als dat vol is, sturen ze je naar boven.

In mn eentje heb ik nog een barretje gepakt vlakbij Penn. Station, tegenover het postkantoor. Dat lijkt saai maar genoeg mensen die een gesprek beginnen. Zo raakte ik nog aan de praat met een Nederlands meisje die ook NY bezocht. Ook zij was daar alleen en had daarvoor bij kennissen in LA vakantie gevierd. Ze had haar mail-adres nog gegeven, maar die ben ik kwijt geraakt (dus Sandra uit Utrecht mocht je dit lezen) Erg gezellige avond gehad.

Overigens nooit laat gemaakt, want was s'avonds altijd wel moe. Mede daardoor geen echte hippe en trendy clubs bezocht.
    pi_31201932
    Hee koele topic hier. Heb zelf ook een tijdje in (de staat) New York gewoond.
    Nu ben ik eigelijk op zoek naar goeie hoge resolutie foto van Times Square op een heldere dag. Een beetje zoals op deze foto: http://members.lycos.nl/wytzenl/nyc/midtown.jpg

Wie kan mij hier aan helpen?
    pi_31226785
    Ik kan je deze panoramafoto van mezelf (2004) in hoge resolutie bezorgen:

pi_31232675
    quote:
    Op donderdag 6 oktober 2005 12:23 schreef jakkeluchtgitaar het volgende:

[afbeelding]
    Mailen graag naar pcparkstad [at] gmail [punt] com
      donderdag 6 oktober 2005 @ 17:15:09 #154
    61447 Douwe
    Ik heb gelijk
    pi_31234118
    En douwesch [at] gmail [punt] com
      donderdag 6 oktober 2005 @ 18:36:21 #155
    26411 The.PhantoM
    IN URBANITY WE TRUST
    pi_31236092
    quote:
    Op donderdag 6 oktober 2005 12:23 schreef jakkeluchtgitaar het volgende:

[afbeelding]
    vette pano! Lijkt me wel cool om zo'n bicycle messenger te zijn in NYC. Lekker over de straten scheuren
    pi_31238606
    mooie foto
      donderdag 6 oktober 2005 @ 21:45:21 #157
    21984 Kresj
    pi_31241463
    quote:
    Op donderdag 6 oktober 2005 18:36 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

vette pano! Lijkt me wel cool om zo'n bicycle messenger te zijn in NYC. Lekker over de straten scheuren
    idd coole foto. Alleen jammer van die taxi, maar het is dan ook onmogelijk om iedereen op Times Square te vragen even te poseren. Ik ben er al vaak geweest en ga volgende keer toch ook maar weer eens met panorama foto's aan de slag.
      donderdag 6 oktober 2005 @ 21:53:25 #158
    21984 Kresj
    pi_31241675
    Mijn mooiste foto gemaakt van Times Square:

Gemaakt vanuit het Marriot Hotel in de lobby op 8 hoog.
      donderdag 6 oktober 2005 @ 22:20:03 #159
    26411 The.PhantoM
    IN URBANITY WE TRUST
    pi_31242581
    quote:
    Op donderdag 6 oktober 2005 21:45 schreef Kresj het volgende:

[..]

idd coole foto. Alleen jammer van die taxi, maar het is dan ook onmogelijk om iedereen op Times Square te vragen even te poseren. Ik ben er al vaak geweest en ga volgende keer toch ook maar weer eens met panorama foto's aan de slag.
    Nee juist niet! Ik vindt het juist prachtig als mensen NIET poseren. Vooral niet in NYC. Het mooiste is juist om de chaos goed vast te leggen, hoe iedereeen zo vastberaden ergens naar toe loopt, dat je je toch steeds afvraagt: waar gaan die mensen naar toe? Hoe New Yorkers zo druk bezig zijn, en 10 duizende dingen tegelijk doen terwijl ze met een stevig tempo doorlopen. Ookal zijn ze niet aan het bellen, in een agenda aan het kijken zijn op een blueberry of wat dan ook, je merkt toch altijd dat ze druk bezig zijn in hun hoofd. Altijd zo lekkre gestrest lopen ze rond

BTW, times square is wel cool, maar het is daar gewoon 1 grote ophoping van toeristen. Das wel jammer. Staan ze daar als een kudde schapen allemaal foto's te maken met mini digicams, en zetten ook doodleuk de flits aan. Ze schieten gewoon alles uit de losse pols; als je ff nadenkt dat weet je gewoon dat er al 10 duizende van zulk soort fotos op internet staan. Probeer juist speciale fotos te maken en zet aub je flits uit als je gebouwen probeert te fotograferen...

[ Bericht 18% gewijzigd door The.PhantoM op 06-10-2005 22:25:40 ]
    pi_31242609
    kresj
      donderdag 6 oktober 2005 @ 22:33:16 #161
    21984 Kresj
    pi_31243039
    quote:
    Op donderdag 6 oktober 2005 22:20 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

Nee juist niet! Ik vindt het juist prachtig als mensen NIET poseren. Vooral niet in NYC. Het mooiste is juist om de chaos goed vast te leggen, hoe iedereeen zo vastberaden ergens naar toe loopt, dat je je toch steeds afvraagt: waar gaan die mensen naar toe? Hoe New Yorkers zo druk bezig zijn, en 10 duizende dingen tegelijk doen terwijl ze met een stevig tempo doorlopen. Ookal zijn ze niet aan het bellen, in een agenda aan het kijken zijn op een blueberry of wat dan ook, je merkt toch altijd dat ze druk bezig zijn in hun hoofd. Altijd zo lekkre gestrest lopen ze rond

BTW, times square is wel cool, maar het is daar gewoon 1 grote ophoping van toeristen. Das wel jammer. Staan ze daar als een kudde schapen allemaal foto's te maken met mini digicams, en zetten ook doodleuk de flits aan. Ze schieten gewoon alles uit de losse pols; als je ff nadenkt dat weet je gewoon dat er al 10 duizende van zulk soort fotos op internet staan. Probeer juist speciale fotos te maken en zet aub je flits uit als je gebouwen probeert te fotograferen...
    hmmmzz..... Zie nu pas dat het 2 verschillende taxi's zijn...

Tis ook idd cool om die chaos vast te leggen. Het leukst vind ik het in NY ook altijd om gewoon doelloos rond te lopen en niet alleen de toeristische plekken te bezoeken. Dan kom je vaak op de leukere plekken. Ik ben wel eens van WTC site naar de 86e straat ofzo gelopen. En dan gewoon lekker een beetje zigzaggen door de verschillende buurten. Jammer alleen dat de mensen waar ik mee ga nooit geduld hebben om de tijd te nemen voor een mooie foto. Je kan er ook fantastische foto's maken met lange sluitertijden.

Er lopen ook altijd van die mensen rond die je dolgraag van dichtbij op de foto zou willen zetten, maar durf het lang niet altijd. Moet het eigenlijk gewoon doen... What's the worst that can happen?

Maar Times Square blijft toch ook wel leuk.

[ Bericht 5% gewijzigd door Kresj op 06-10-2005 23:03:28 ]
      donderdag 6 oktober 2005 @ 23:01:48 #162
    26411 The.PhantoM
    IN URBANITY WE TRUST
    pi_31244043
    quote:
    Op donderdag 6 oktober 2005 22:33 schreef Kresj het volgende:

[..]

Tis ook idd cool om die chaos vast te leggen. Bedoel alleen dat het nog mooier was geweest als de overgang tussen de foto's van de panorama bij die taxi iets beter was gelukt. Het leukst vind ik het in NY ook altijd om gewoon doelloos rond te lopen en niet alleen de toeristische plekken te bezoeken. Dan kom je vaak op de leukere plekken. Ik ben wel eens van WTC site naar de 86e straat ofzo gelopen. En dan gewoon lekker een beetje zigzaggen door de verschillende buurten. Jammer alleen dat de mensen waar ik mee ga nooit geduld hebben om de tijd te nemen voor een mooie foto. Je kan er ook fantastische foto's maken met lange sluitertijden.

Er lopen ook altijd van die mensen rond die je dolgraag van dichtbij op de foto zou willen zetten, maar durf het lang niet altijd. Moet het eigenlijk gewoon doen... What's the worst that can happen?

Maar Times Square blijft toch ook wel leuk.
    doelloos lopen is idd 1 van de leukste dingen om te doen... Geen zorgen aan je kop dat je weer 1 of andere straat moet vinden enzo..
    pi_31245572
    Mooie foto Kresj. Volgens mij met een zeer degelijk toestel gemaakt.

Aan die panorama van mij is wel wat photoshop werk aan te pas gekomen. Het leven op Times Square stopt inderdaad niet even voor een foto. Zo is de snoet van die bewegende taxi volledig zelf gemaakt. De taxi reed namelijk net één van mijn foto's buiten toen ik hem trok. En bij het aaneenzetten van de verschillende foto's kreeg ik dus een taxi zonder snuit, maar ik ben best tevreden met hoe het is opgelost uiteindelijk. Normaal was de hele foto nog breder geweest, maar door het bewegend verkeer was de rechterkant van TS niet meer te repareren op foto.

Wat zou ik graag terug naar NY gaan. Maar volgend jaar heb ik waarschijnlijk al mooie vooruitzichten om de Westkust eens 3 weken te gaan verkennen. NY zal voor later zijn, maar ik ga zeker nog een paar keer terug.
    pi_31246689
    Koele fotos Jakke en Kresj!: Zouden jullie deze (in originele resolutie) willen/kunnen mailen naar (janvdberg apestaartje gmail)?

Ik zal ook even zeggen waarvoor et is zodat je een idee hebt; ik ben bezig een prive collage (afbeeldingen van 70cm*50cm) te maken van plekken waar ik geweest ben (dierbare plekken). Hier hoort TS ook bij, alleen ik heb zelf geen goed foto die de juiste sfeer heeft. Dus de gele taxis, de coca-cola sign, de mensen, de chaos.
    Dus als jullie geen problemen hebben dat ik jullie foto gebruik; graag!
      vrijdag 7 oktober 2005 @ 10:28:43 #165
    21984 Kresj
    pi_31248128
    quote:
    Op donderdag 6 oktober 2005 23:57 schreef jakkeluchtgitaar het volgende:
    Mooie foto Kresj. Volgens mij met een zeer degelijk toestel gemaakt.

Aan die panorama van mij is wel wat photoshop werk aan te pas gekomen. Het leven op Times Square stopt inderdaad niet even voor een foto. Zo is de snoet van die bewegende taxi volledig zelf gemaakt. De taxi reed namelijk net één van mijn foto's buiten toen ik hem trok. En bij het aaneenzetten van de verschillende foto's kreeg ik dus een taxi zonder snuit, maar ik ben best tevreden met hoe het is opgelost uiteindelijk. Normaal was de hele foto nog breder geweest, maar door het bewegend verkeer was de rechterkant van TS niet meer te repareren op foto.

Wat zou ik graag terug naar NY gaan. Maar volgend jaar heb ik waarschijnlijk al mooie vooruitzichten om de Westkust eens 3 weken te gaan verkennen. NY zal voor later zijn, maar ik ga zeker nog een paar keer terug.
    Foto is eigenlijk meer een gelukstreffer. Het was nog met m'n oude camera. Een Olympus C-2040 (2.1 megapixels...)
    pi_31249630
    mooi, zo zie je maar dat je niet altijd supermateriaal nodig hebt om een mooie foto te trekken, de mijne is ook maar met een 3,1 MP getrokken ofzo. En dan nog niet op volledige resolutie.
    Met een fotografisch oogpunt en een consumercamera kom je vaak veel verder dan met topmateriaal, maar geen gevoel voor een mooie kadrage.
    pi_31273396
    quote:
    Op donderdag 6 oktober 2005 21:53 schreef Kresj het volgende:
    Mijn mooiste foto gemaakt van Times Square:

[afbeelding]

Gemaakt vanuit het Marriot Hotel in de lobby op 8 hoog.
    deze foto heerst!!! is er een mogelijkheid dat je het origineel naar me mailt?
    weg mail adres...

[ Bericht 4% gewijzigd door rudedeltadude op 08-10-2005 02:56:17 (geen mail voor mij!) ]
    Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
    rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
    Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
    Rudedeltatoedeloe :W
      zaterdag 8 oktober 2005 @ 01:48:47 #168
    21984 Kresj
    pi_31273668
    quote:
    Op zaterdag 8 oktober 2005 01:35 schreef rudedeltadude het volgende:

[..]

deze foto heerst!!! is er een mogelijkheid dat je het origineel naar me mailt?
    je hebt mail!

[ Bericht 4% gewijzigd door Kresj op 08-10-2005 16:45:21 ]
    pi_31274644
    quote:
    Op zaterdag 8 oktober 2005 01:48 schreef Kresj het volgende:

[..]

je hebt mail!
    je bent een held!
    bedankt!

check je mail voor ruilopties!

heb 1200 NYC foto's... wat mis je?
    pi_31274668
    quote:
    Op zaterdag 8 oktober 2005 02:57 schreef rudedeltadude het volgende:

[..]

je bent een held!
    bedankt!

check je mail voor ruilopties!

heb 1200 NYC foto's... wat mis je?
    kan je mijn e-mail ff weghalen uit de reply aub?

Dank!
      zaterdag 8 oktober 2005 @ 15:44:32 #171
    117662 Slappe_hap
    Slappe, geen vloeibare!
    pi_31283229
    ik zit er over na te denken om naar NY te gaan, voor een weekje ofzo.. Eind januari komt me dan wel goed uit. Nou vraag ik me af of dat een geschikte datum is om in NY te vertoeven qua temperatuur. Anyone?
      zaterdag 8 oktober 2005 @ 16:46:44 #172
    21984 Kresj
    pi_31284831
    quote:
    Op zaterdag 8 oktober 2005 15:44 schreef Slappe_hap het volgende:
    ik zit er over na te denken om naar NY te gaan, voor een weekje ofzo.. Eind januari komt me dan wel goed uit. Nou vraag ik me af of dat een geschikte datum is om in NY te vertoeven qua temperatuur. Anyone?
    Hou er rekening dat de winters daar veel strenger kunnen zijn als hier. Maar ik heb er eens nieuwjaar gevierd met een pak sneeuw van meer dan 50 cm en dat heeft ook wel weer iets. Het was toen allen wel -10 en 's nachts nog kouder. Dus warm aankleden.
      zaterdag 8 oktober 2005 @ 16:56:28 #173
    117662 Slappe_hap
    Slappe, geen vloeibare!
    pi_31285081
    quote:
    Op zaterdag 8 oktober 2005 16:46 schreef Kresj het volgende:

[..]

Hou er rekening dat de winters daar veel strenger kunnen zijn als hier. Maar ik heb er eens nieuwjaar gevierd met een pak sneeuw van meer dan 50 cm en dat heeft ook wel weer iets. Het was toen allen wel -10 en 's nachts nog kouder. Dus warm aankleden.
    Hmm, dat had ik al eens ergens gelezen ja.. Zou wel een beetje balen als het daar -10 of kouder is, dan heb je denk ik ook weinig zin om de stad te gaan verkennen.. Maarja, wel goed te betalen rond die tijd..
    pi_31302446
    quote:
    Op zaterdag 8 oktober 2005 16:56 schreef Slappe_hap het volgende:

[..]

Hmm, dat had ik al eens ergens gelezen ja.. Zou wel een beetje balen als het daar -10 of kouder is, dan heb je denk ik ook weinig zin om de stad te gaan verkennen.. Maarja, wel goed te betalen rond die tijd..
    Denk ik ook. Minder 'doelloos' rondlopen en sneller de metro pakken naar de bepaalde 'atrracties'.

Wat ben je nou ongeveer kwijt ticket + hotel in die periode?
      zondag 9 oktober 2005 @ 09:40:57 #175
    117662 Slappe_hap
    Slappe, geen vloeibare!
    pi_31302763
    quote:
    Op zondag 9 oktober 2005 08:47 schreef Dizzee het volgende:

[..]

Denk ik ook. Minder 'doelloos' rondlopen en sneller de metro pakken naar de bepaalde 'atrracties'.

Wat ben je nou ongeveer kwijt ticket + hotel in die periode?
    840 euro voor ticket +7 overnachtingen (waarvan 1 in het vliegtuig)

Voor die overnachtingen betaal ik ongeveer wel 48 euro per nacht, denk dat dat opzich wel goedkoper kan.. Losse tickets zijn alleen bar duur, goedkoper dan 480 inclusief ben ik ze niet tegengekomen..
      zondag 9 oktober 2005 @ 11:41:23 #176
    21984 Kresj
    pi_31304420
    quote:
    Op zondag 9 oktober 2005 09:40 schreef Slappe_hap het volgende:

[..]

840 euro voor ticket +7 overnachtingen (waarvan 1 in het vliegtuig)

Voor die overnachtingen betaal ik ongeveer wel 48 euro per nacht, denk dat dat opzich wel goedkoper kan.. Losse tickets zijn alleen bar duur, goedkoper dan 480 inclusief ben ik ze niet tegengekomen..
    48 Euro per nacht is al redelijk goedkoop voor New York. Het is een vrij dure stad. Bij het gemiddelde hotel ben je al meer kwijt. Je zou eventueel kunnen kijken naar een YMCA. Een soort hostel. Die zijn nog wel eens goedkoper. Of een Hotel kunnen zoeken in New Jersey. Dat is aan de andere kant van de rivier. En meteen een stuk goedkoper. Openbaar vervoer zit je in 30 minuten in de stad.
      zondag 9 oktober 2005 @ 12:08:54 #177
    117662 Slappe_hap
    Slappe, geen vloeibare!
    pi_31304947
    quote:
    Op zondag 9 oktober 2005 11:41 schreef Kresj het volgende:

[..]

48 Euro per nacht is al redelijk goedkoop voor New York. Het is een vrij dure stad. Bij het gemiddelde hotel ben je al meer kwijt. Je zou eventueel kunnen kijken naar een YMCA. Een soort hostel. Die zijn nog wel eens goedkoper. Of een Hotel kunnen zoeken in New Jersey. Dat is aan de andere kant van de rivier. En meteen een stuk goedkoper. Openbaar vervoer zit je in 30 minuten in de stad.
    Nee ok, dan laat ik het wel bij dat hotel, ziet er ook best tof uit en voor die paar tientjes heb ik geen zin om tussen de gangsters in New Jersey te zitten (ik herinner me de film 'New Jersey Drive' nog )
      zondag 9 oktober 2005 @ 12:17:47 #178
    21984 Kresj
    pi_31305121
    quote:
    Op zondag 9 oktober 2005 12:08 schreef Slappe_hap het volgende:

[..]

Nee ok, dan laat ik het wel bij dat hotel, ziet er ook best tof uit en voor die paar tientjes heb ik geen zin om tussen de gangsters in New Jersey te zitten (ik herinner me de film 'New Jersey Drive' nog )
    HA HA... Waar en welk hotel wil je nemen in NY?
      zondag 9 oktober 2005 @ 12:25:53 #179
    117662 Slappe_hap
    Slappe, geen vloeibare!
    pi_31305288
    quote:
    Op zondag 9 oktober 2005 12:17 schreef Kresj het volgende:

[..]

HA HA... Waar en welk hotel wil je nemen in NY?
    Dit leek me wel een leuke:

http://www.new-york.nl/tripID/446/5_dgn_New_York_:_Hotel_Milford_Plaza**+.html
      zondag 9 oktober 2005 @ 12:29:38 #180
    21984 Kresj
    pi_31305364
    quote:
    Op zondag 9 oktober 2005 12:25 schreef Slappe_hap het volgende:

[..]

Dit leek me wel een leuke:

http://www.new-york.nl/tripID/446/5_dgn_New_York_:_Hotel_Milford_Plaza**+.html
    Ziet er wel goed uit idd. En lekker centraal gelegen. Kijk ook eens bij http://www.jandoets.nl
    Ben al een aantal keer met verschillende reisbureau's geweest en ben opzich wel tevreden over jandoets.
      zondag 9 oktober 2005 @ 12:41:51 #181
    117662 Slappe_hap
    Slappe, geen vloeibare!
    pi_31305622
    quote:
    Op zondag 9 oktober 2005 12:29 schreef Kresj het volgende:

[..]

Ziet er wel goed uit idd. En lekker centraal gelegen. Kijk ook eens bij http://www.jandoets.nl
    Ben al een aantal keer met verschillende reisbureau's geweest en ben opzich wel tevreden over jandoets.
    Bedankt, beetje jammer alleen dat de tarieven niet online staan..
      zondag 9 oktober 2005 @ 12:43:23 #182
    21984 Kresj
    pi_31305639
    quote:
    Op zondag 9 oktober 2005 12:41 schreef Slappe_hap het volgende:

[..]

Bedankt, beetje jammer alleen dat de tarieven niet online staan..
    Alleen de vanaf prijzen. Maar als je ff de gids aanvraagt heb je hem vandeweek thuis. Kan geen kwaad toch?
      zondag 9 oktober 2005 @ 12:46:22 #183
    117662 Slappe_hap
    Slappe, geen vloeibare!
    pi_31305696
    quote:
    Op zondag 9 oktober 2005 12:43 schreef Kresj het volgende:

[..]

Alleen de vanaf prijzen. Maar als je ff de gids aanvraagt heb je hem vandeweek thuis. Kan geen kwaad toch?
    True. Het is wel een beetje te betalen?
      zondag 9 oktober 2005 @ 14:03:41 #184
    21984 Kresj
    pi_31307346
    quote:
    Op zondag 9 oktober 2005 12:46 schreef Slappe_hap het volgende:

[..]

True. Het is wel een beetje te betalen?
    Ja. Volgens mij is het zelfs iets goedkoper dan wat jij voor ogen hebt. Maar helemaal zeker weet ik dat niet meer.
    pi_31309330
    quote:
    Op zondag 9 oktober 2005 12:08 schreef Slappe_hap het volgende:

[..]

Oh, meneer zit voor die paar tientjes meer liever tussen de echte gangsters in hartje New York.
      zondag 9 oktober 2005 @ 16:22:09 #186
    117662 Slappe_hap
    Slappe, geen vloeibare!
    pi_31310368
    quote:
    Op zondag 9 oktober 2005 15:37 schreef Dizzee het volgende:

[..]

Oh, meneer zit voor die paar tientjes meer liever tussen de echte gangsters in hartje New York.
    Juistem!
    pi_31310477
    Zij de kroegen nog steeds leeg door het rookverbod?
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_31311612
    quote:
    Op zondag 9 oktober 2005 16:27 schreef fernando_redondo het volgende:
    Zij de kroegen nog steeds leeg door het rookverbod?

Zijn ze ooit leeg geweest?

In de NYT heeft een artikel gestaan dat het rookverbod zelfs gezorgd heeft voor een lichte stijging in de branche-omzet. Tevens vonden zowel niet-rokers als rokers het prettiger uitgaan.
    New Yorker in spe
    pi_31311760
    Ik ben een paar jaar geleden in NY geweest en toen zaten de kroegen toch echt halfvol en volgens de mensen die ik er sprak kwam dat omdat er een rookverbod was en mensen zelf feesten gingen organiseren
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
      zondag 9 oktober 2005 @ 18:55:51 #190
    21984 Kresj
    pi_31313427
    quote:
    Op zondag 9 oktober 2005 17:28 schreef Jeroenus het volgende:

[..]

Zijn ze ooit leeg geweest?

In de NYT heeft een artikel gestaan dat het rookverbod zelfs gezorgd heeft voor een lichte stijging in de branche-omzet. Tevens vonden zowel niet-rokers als rokers het prettiger uitgaan.
    haha. Nou een kroeg waar niet gerookt wordt mist gewoon een gezellige sfeer. ik als niet roker vind dat zelfs. Ik vind dat de kroegen dat zelf moeten weten.
    pi_31336005
    Hebben jullie veel last van een jetlag als je terug komt uit New York? Ik heb zelf nog nooit gevlogen
    pi_31336497
    quote:
    Op zondag 9 oktober 2005 18:55 schreef Kresj het volgende:

[..]

haha. Nou een kroeg waar niet gerookt wordt mist gewoon een gezellige sfeer. ik als niet roker vind dat zelfs. Ik vind dat de kroegen dat zelf moeten weten.
    Ieder zijn mening zullen we maar zeggen.
    New Yorker in spe
    pi_31338803
    quote:
    Op maandag 10 oktober 2005 16:19 schreef super-muffin het volgende:
    Hebben jullie veel last van een jetlag als je terug komt uit New York? Ik heb zelf nog nooit gevlogen
    Zowel heen of terug nooit last van. Ik ben wel iemand zonder bioritme en met heel weinig slaap behoefte, dat scheelt. Maar goed, meeste mensen hebben er een dagje last van, gewoon wat vermoeider dan normaal.
    pi_31351402
    ben naar NY geweest, en heb ingechecked bij hotelcarter, daar kregen we dit:

http://www.ahuntjens.nl/c(...)romotion%20Video.mov

We hebben niet overnacht in NY vanwege deze shit, wat een bagger, smerig hotel, zelfs voor die prijs!

wat een AFrader!

We zijn een paar uur op time Square geweest, en that's it, daarna teruggegaan naar Washington DC.
      dinsdag 11 oktober 2005 @ 07:17:17 #195
    21984 Kresj
    pi_31351739
    quote:
    Op dinsdag 11 oktober 2005 04:07 schreef ID-Tweak het volgende:

We hebben niet overnacht in NY vanwege deze shit, wat een bagger, smerig hotel, zelfs voor die prijs!

wat een AFrader!

We zijn een paar uur op time Square geweest, en that's it, daarna teruggegaan naar Washington DC.
    Heb ik ook weleens meegemaakt. Gewoon om een andere kamer gevraagd en gekregen. Opgelost.
    pi_31351910
    quote:
    Op dinsdag 11 oktober 2005 07:17 schreef Kresj het volgende:

[..]

Heb ik ook weleens meegemaakt. Gewoon om een andere kamer gevraagd en gekregen. Opgelost.
    nog voor geen goud zou ik in dat smerige ''hotel'' verblijven, je wordt afgesnauwd door een chinees wijf, en ervan beschulkdigd dat je op t bed hebt gepist.

liever geen NY dan in dat hotel verblijven.
      dinsdag 11 oktober 2005 @ 08:20:57 #197
    28167 matthijst
    pi_31352061
    quote:
    Op zaterdag 8 oktober 2005 16:56 schreef Slappe_hap het volgende:
    Zou wel een beetje balen als het daar -10 of kouder is, dan heb je denk ik ook weinig zin om de stad te gaan verkennen.. Maarja, wel goed te betalen rond die tijd..
    Vette shit man; muts op, handschoenen aan en sjouwen maar
    pi_31352908
    quote:
    Op dinsdag 11 oktober 2005 04:07 schreef ID-Tweak het volgende:

wat een AFrader!

Whahah, geniaal filmpje man.
    New Yorker in spe
      dinsdag 11 oktober 2005 @ 10:55:14 #199
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_31354639
    quote:
    Op dinsdag 11 oktober 2005 07:58 schreef ID-Tweak het volgende:

[..]

nog voor geen goud zou ik in dat smerige ''hotel'' verblijven, je wordt afgesnauwd door een chinees wijf, en ervan beschulkdigd dat je op t bed hebt gepist.

ik denk dat je gewoon pech hebt gehad. Ik heb namelijk een normale ervaring in dat Hotel. Ok, de verf in de badkamer liet een beetje los, maar dat was geen ramp.

De mensen achter de balie waren ook erg aardig, gewoon antwoord geven op je vragen. Je moet alleen wel zelf naar beneden gaan om nieuwe WC-rollen en handdoeken te halen, maar wat kan je verwachten voor 25 euro per nacht
      dinsdag 11 oktober 2005 @ 11:01:17 #200
    28167 matthijst
    pi_31354785
    quote:
    Ach, dat kleine vlekje op het bed in dat filmpje?
    Lekker warm man, pis in je bed
    pi_31357133
    quote:
    Op maandag 10 oktober 2005 18:35 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Zowel heen of terug nooit last van. Ik ben wel iemand zonder bioritme en met heel weinig slaap behoefte, dat scheelt. Maar goed, meeste mensen hebben er een dagje last van, gewoon wat vermoeider dan normaal.
    echt maximaal 1 of 2 dagen? Want ik wil als ik terug kom uit New York of ergens anders in de USA graag naar Lowlands
    pi_31357281
    Had ik dat maar: na twee dagen mijn jetlag kwijt. Naar Amerika toe valt het meestal wel mee: vroeg wakker en de eerste dagen wil ik nog wel eens vroeg naar bed. Maar terug in Nederland zit ik zo een dag of vier vijf uit mijn bioritme. En dat had ik ook al toen ik nog fris en jong en in conditie was
      dinsdag 11 oktober 2005 @ 16:45:50 #203
    21984 Kresj
    pi_31360721
    quote:

[..]

ok. ik ben niet in dat specifieke hotel geweest, maar de hotels waar ik wel ben geweest waren wel ok. Soms een knudde uitzicht, maar who cares. Dan ga je er maar op uit.
    pi_31360782
    quote:

[..]

niet zo zeuren. dan had je 12 meter verder het Marriot hotel moeten nemen.
    pi_31361337
    quote:
    Op dinsdag 11 oktober 2005 12:56 schreef super-muffin het volgende:

[..]

echt maximaal 1 of 2 dagen? Want ik wil als ik terug kom uit New York of ergens anders in de USA graag naar Lowlands
    Wanneer kom je terug en wanneer is Lowlands? Ik ga meestal gewoon de dag door, dan heb je dus een hele korte nacht in het vliegtuig gehad (ik kan wel 1 uurtje tukken meestal). Dan ben je 's avonds wel bekaf, maar voor mij is dat ook het einde van mijn jetlag... Meeste mensen gaan zich helemaal aanpassen aan hun jetlag, vroeg naar bed enzo. Dat is juist niet de manier om er af te komen... En kom op, het is maar 6 uur...
    pi_31361724
    quote:
    Op dinsdag 11 oktober 2005 17:16 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Wanneer kom je terug en wanneer is Lowlands? Ik ga meestal gewoon de dag door, dan heb je dus een hele korte nacht in het vliegtuig gehad (ik kan wel 1 uurtje tukken meestal). Dan ben je 's avonds wel bekaf, maar voor mij is dat ook het einde van mijn jetlag... Meeste mensen gaan zich helemaal aanpassen aan hun jetlag, vroeg naar bed enzo. Dat is juist niet de manier om er af te komen... En kom op, het is maar 6 uur...
    Lowlands is vanaf 19 augustus, maar de 18e mag je er al in. Wat ik dus doe. We gaan ongveer 9 augustus weg, en wanneer ik terug ben weet ik nog niet. Het plan van mijn ouders is om tot de 25ste ongeveeer te blijven in Amerika. Ik zou dan eerder terug moeten. Maar ik kan ook mee, maar ik weet niet precies welke steden ze willen bezoeken enzo. Naja ik zie nog wel..
      woensdag 12 oktober 2005 @ 12:04:10 #207
    16082 Wytze
    ...Confidential
    pi_31380674
    gadver dat filmpje !

Ik zou niet eens meer willen verblijven dan in dat Hotel. Dat is echt te ransig.
    Wij hadden Hotel Pennsylvania destijds, dat was gewoon goed. Onze eerste kamer was ruk. Gevraagd om een nieuwe, toen kregen we een soort suite. Met woonkamer etc erg relaxt
      woensdag 12 oktober 2005 @ 14:07:52 #208
    28167 matthijst
    pi_31383612
    Iemand van de NY-freaks hier ooit in Hong Kong geweest?
    Is dat een beetje vergelijkbaar: druk, groot, neon, shopping?
    pi_31384048
    Kwa skyline misschien nog wel mooier als NY. iig willen zij ook zoveel mogelijk kwijt, op een klein stuk grond.
    pi_31389066
    Nog 72 dagen.

Ik heb de OP even geupdate. Vorige deeltjes er bij enzo. Klikko.

[ Bericht 46% gewijzigd door Jaguarized op 12-10-2005 18:46:30 ]
    pi_31397438
    Ik ga binnenkort dus voor de eerste keer naar New York Wat moet ik zien/doen en wat niet?
    Tot nu toe heb ik:

-Vrijheidsbeeld (mooi zicht vanaf gratis veerboot, heb ik begrepen)
    -Times Square
    -Central Park
    -Ground Zero
    -Empire State Building
    -Een leuk museum (welk?)
    -Schaatsen op één van die hippe ijsbanen
    -Een hotdog bij een stalletje eten
      woensdag 12 oktober 2005 @ 23:51:34 #212
    26411 The.PhantoM
    IN URBANITY WE TRUST
    pi_31397634
    quote:
    Op woensdag 12 oktober 2005 23:44 schreef ChrisJX het volgende:
    Ik ga binnenkort dus voor de eerste keer naar New York Wat moet ik zien/doen en wat niet?
    Tot nu toe heb ik:

-Times Square
    -Central Park
    -Ground Zero
    -Empire State Building
    -Een leuk museum (welk?)
    Boottocht rond manhattan (circle line cruise). Financial district, southstreet seaport dan over de BK bridge lopen -> bk promenade -> DUMBO -> en dan over de Manhattan Bridge naar de lower east side. Greenwich village vindt ik altijd cool. Erg gezellige buurt met al die brownstones en straten met bomen!! China town. Volgens mij is binnekort ook het rockefeller observatorydeck open!! Ik zou iig ff kijken of die open is, volgens mij heb je een veel betere view vanaf de GE building dan ESB...

Ookal moet je de meeste landmarks en attracties gezien hebben, ik vind het leukste toch om te doen net alsof je gewoon een NY'er bent en gewoon veel lopen en genieten van alles dat je tegen komt. Gewoon in de crowd mengen en genieten van de drukte
    pi_31397668
    Oh ja, Chinatown. Die had ik ook al
      donderdag 13 oktober 2005 @ 01:43:57 #214
    61447 Douwe
    Ik heb gelijk
    pi_31399685
    Coney Island! Klinkt stom, is het misschien ook wel, maar het heeft zeker wat! Is vanuit Manhattan ongeveer 1 uur met de metro, maar je staat wel gelijk in een compleet ander deel New York. Niet alleen heb je er een attractiepark dat al zijn glorie in de jaren '70 heeft verloren, ook heb je er een goed beeld van Brooklyn, vanuit Coney Island zie je gewoon een heel ander stukje New York wat ik zelf erg tof vond om óók gezien te hebben.
    pi_31399695
    Vanuit welk deel van Manhattan?
      donderdag 13 oktober 2005 @ 01:46:26 #216
    61447 Douwe
    Ik heb gelijk
    pi_31399719
    Penn Station, een beetje centraal genomen, dus
    pi_31399732
    Ik dacht al, Manhattan kán je nogal ruim opvatten.
      donderdag 13 oktober 2005 @ 01:47:42 #218
    61885 jojomen4
    hungersite.com
    pi_31399743
    Ik blijf van 10 tm 14 januari in NY voor t eerst in m'n leven! Hoop dat het wat is!
    "En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
      donderdag 13 oktober 2005 @ 01:50:08 #219
    61447 Douwe
    Ik heb gelijk
    pi_31399781
    Haha, dat is waar. Al was de directe metro vanuit Manhattan wel een express train door heel Manhattan heen, dus dat scheelt alweer in tijd

Wat ook nog erg tof is: het noordelijkste puntje Manhattan! Washington Heigts! Allemaal laagbouw, arme wijk, maar wel erg gezellig! Toffe lunchrooms en restaurantjes en sommige straten zijn door de hoeveelheid koopwaar één grote markt geworden. Verder heb je er nog hele negerfamilies die onder het genot van zompende beats uit de dichtbij geparkeerde SUV aan het barbecueen zijn
    pi_31399789
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 01:50 schreef Douwe het volgende:
    Haha, dat is waar. Al was de directe metro vanuit Manhattan wel een express train door heel Manhattan heen, dus dat scheelt alweer in tijd

Wat ook nog erg tof is: het noordelijkste puntje Manhattan! Washington Heigts! Allemaal laagbouw, arme wijk, maar wel erg gezellig! Toffe lunchrooms en restaurantjes en sommige straten zijn door de hoeveelheid koopwaar één grote markt geworden. Verder heb je er nog hele negerfamilies die onder het genot van zompende beats uit de dichtbij geparkeerde SUV aan het barbecueen zijn
    Net boven Harlem / Bronx?
      donderdag 13 oktober 2005 @ 01:53:59 #221
    61447 Douwe
    Ik heb gelijk
    pi_31399825
    Net boven Harlem, onder The Bronx. Ligt nog op het Manhattan eiland, echt helemaal in het topje, linksbovenin. Als je het hele Riverside Park uitloopt (ook een aanrader, btw ) kom je er.
    pi_31399849
    * Jaguarized noteert het ergens op een kladje.
      donderdag 13 oktober 2005 @ 01:56:22 #223
    61885 jojomen4
    hungersite.com
    pi_31399879
    Hoeveel kost ongeveer een ticket om 4 dagen onbeperkt met de metro te kunnen reizen?

Thnx alvast. Ruwe schatting is prima dus wees niet bang!
    "En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
    pi_31399901
    Kaarten van 4 dagen bestaan niet. Alleen dagkaarten, losse kaartjes, weekkaarten en maandkaarten.

1-Day Fun Pass
    Cost: $7, reduced fare not available
    Good for unlimited subway and local bus rides from first use until 3 a.m. the following day. Sold at MetroCard Vending Machines and at neighborhood stores. Not available at station booths.

7-Day Unlimited Ride MetroCard
    Cost: $24, reduced fare $12
    Good for unlimited subway and local bus rides until midnight, 7 days from day of first use.
      donderdag 13 oktober 2005 @ 02:01:49 #225
    61447 Douwe
    Ik heb gelijk
    pi_31399952
    Mag ik mezelf nog even aanvullen?
    Ik bedoel het noorden van Washtington Heights en heel Inglewood. De sfeer daar op straat was zó relaxed, ik kan het niet echt beschrijven. Het leek een beetje op The Bronx, maar dan veel gezelliger. Waar het in The Bronx bijvoorbeeld een beetje 'dood' overkomt, is Inglewood juist erg levendig en gezellig.

Plus, je hebt de kans het noordelijkste puntje van Manhattan op de foto te zetten
    pi_31399965
    * Jaguarized noteert ook.

Maarre jij komt dus niet naar NYC?
    pi_31399987
    quote:
    Op dinsdag 11 oktober 2005 07:17 schreef Kresj het volgende:

[..]

Hehe......ik heb me wel eens omhoogeluld naar een penthouse met 3 kamers op die manier......het was 3x niet goed . Al was dat in Chicago naast de Hankock tower.....dus niet echt ontopic.

NYC....ben er een paar keer geweest, stad is erg relaxed......in ieder geval een stuk relaxter dan Chicago. Wat me vooral is bijgebleven......het voor en na de aanslag, erg vreemd was dat.
    If fashion is your trade,
    then when you're naked,
    I guess you must be unemployed yeah.
      donderdag 13 oktober 2005 @ 02:05:54 #228
    61885 jojomen4
    hungersite.com
    pi_31400013
    Dank Jaguarized!

Heeft iemand een idee wat voor topsport het leuk is om te zien in NYC? Ik wilde graag naar de Knicks maar die schijnen al heel lang van te voren uitverkocht te zijn. Weet iemand van wanneer tot wanneer ongeveer het honkbalseizoen loopt?

En hoeveel KM ligt NJ ongeveer van NYC? Dank.
    pi_31400038
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 02:05 schreef jojomen4 het volgende:
    Dank Jaguarized!

Heeft iemand een idee wat voor topsport het leuk is om te zien in NYC? Ik wilde graag naar de Knicks maar die schijnen al heel lang van te voren uitverkocht te zijn. Weet iemand van wanneer tot wanneer ongeveer het honkbalseizoen loopt?

Honkbalseizoen is volgens mij al zo goed als afgelopen. World Series moeten nog beginnen meende ik. Je vliegt ook naar Newark zo te horen?
    pi_31400047
    quote:
    Dank Jaguarized!

Yankees en Mets......heb ze allebei gezien. Ben al zo vaak naar de US geweest, maar heb nog nooit ijshockey gezien, zijn de Rangers toch........lijkt me echt stoer.
    then when you're naked,
      donderdag 13 oktober 2005 @ 02:13:12 #231
    61447 Douwe
    Ik heb gelijk
    pi_31400101
    @ Jaguarized >> de kans is vrij klein geworden (maar ik sluit nog steeds niks uit! ), is juist het begin van mn laatste schoolmaand die er toe doet waarin ik veel zooi moet afronden. Veel werk

Overigens, even ter illustratie:

De boulevard bij ConeY Island. Links New York en Manhattan, rechts 'the Big Atlantic'

Ik, in interessante pose in Inglewood

Mocht je er niet aan toe komen: dit is het noordelijkste stulkje Manhattan
    pi_31400111
    Leuke kleurrijke foto's!
    pi_31400117
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 02:08 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Honkbalseizoen is volgens mij al zo goed als afgelopen. World Series moeten nog beginnen meende ik. Je vliegt ook naar Newark zo te horen?
    Inderdaad bijna afgelopen........voor de yankees
    then when you're naked,
    pi_31400121
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 02:14 schreef pino.in.disguise het volgende:

[..]

Inderdaad bijna afgelopen........voor de yankees
    Die hadden verloren van de Boston Red Sox.
    pi_31400169
    Maar wanneer is het ijshockey-seizoen dan........vorig jaar is het niet doorgegaan.....maar zal dit jaar toch wel doorgaan hoop ik. Ben binnenkort weer in the US
    then when you're naked,
    pi_31400194
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 02:19 schreef pino.in.disguise het volgende:
    Maar wanneer is het ijshockey-seizoen dan........vorig jaar is het niet doorgegaan.....maar zal dit jaar toch wel doorgaan hoop ik. Ben binnenkort weer in the US
    Ah, ze zijn al begonnen.....dan wordt dat mijn missie, al zal ik in detroit zitten helaas.
    then when you're naked,
    pi_31400200
      donderdag 13 oktober 2005 @ 02:24:54 #238
    61447 Douwe
    Ik heb gelijk
    pi_31400218
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 02:13 schreef Jaguarized het volgende:
    Leuke kleurrijke foto's!
    Ik vrees alleen dat er in december/januarie iets minder sprake zal zijn van t-shirt weer

New York kent trouwens vele gezichten...

Ooit gedacht dat dit op Manhattan zou zijn?

En Jaguarized, ik hoop niet dat dit je overnachtingsplaats is. Eveneens op Manhattan
    pi_31400248
    Ik zit hier:

donderdag 13 oktober 2005 @ 02:29:12 #240
    61447 Douwe
    Ik heb gelijk
    pi_31400264
    Thank god, een stuk beter
    Ziet er best luxe uit overigens, voor een hostel! Best een 'oud ogend' gebouw in vergelijking met de rest van NY ook, trouwens
    pi_31400276
    En je kan er ook slapen.

donderdag 13 oktober 2005 @ 02:43:37 #242
    61885 jojomen4
    hungersite.com
    pi_31400392
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 02:08 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Nee nee.. ik vlieg naar JFK. Ik vroeg dat van NJ omdat ik anders wel ff naar de NJ Nets wilde gaan

Iemand een idee van de afstand?
      donderdag 13 oktober 2005 @ 08:12:17 #243
    28167 matthijst
    pi_31401471
    quote:
    Ik, in interessante pose in Inglewood
    Inglewood, New York?
    4000 kilometer te ver naar rechts denk ik?

donderdag 13 oktober 2005 @ 09:37:48 #244
    21984 Kresj
    pi_31402577
    quote:
    Dank Jaguarized!

Ben al een paar keer naar de NY Knicks geweest. En uitverkocht was het niet echt. Wel druk. Gewoon zodra je aankomt ff informeren bij Madison Square Garden. Of als je creditcard hebt op http://www.thegarden.com checken. Anders kan je zoals ik de eerste keer heb gedaan gewoon op straat voor de deur nog kaartjes kopen van venters. Als je het vlak voor de wedstrijd doet zijn ze niet zo duur, want ze willen van hun kaartjes af.

En verder de Yankees zijn ook wel leuk. Kaartjes kan je gewoon in de Yankees winkel kopen op 5th Avenue en vast nog wel meer plekken. kaartjes vanaf 15 dollar!!!
    pi_31402936
    quote:
    Op woensdag 12 oktober 2005 23:44 schreef ChrisJX het volgende:
    Tot nu toe heb ik:

-Times Square
    -Central Park
    -Ground Zero
    -Empire State Building
    -Een leuk museum (welk?)
    Helicoptervlucht
    pi_31405548
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 09:56 schreef Dizzee het volgende:

Helicoptervlucht
    Dat kost wrs meer dan mijn vliegticket
    pi_31405630
    Hoe zit het trouwens met musicals (Broadway) of andere theatervoorstellingen? Zijn er mogelijkheden om nog vlak vantevoren goedkope kaartjes te kopen? Studentenkaartjes of staanplaatsen ofzo.
    pi_31405936
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 11:54 schreef ChrisJX het volgende:
    Hoe zit het trouwens met musicals (Broadway) of andere theatervoorstellingen? Zijn er mogelijkheden om nog vlak vantevoren goedkope kaartjes te kopen? Studentenkaartjes of staanplaatsen ofzo.
    Via TKTS op Times Square elke dag vanaf 15.00 worden daar kaartjes voor weinig verkocht.
      donderdag 13 oktober 2005 @ 12:05:44 #249
    15967 Frollo
    You know I am a righteous man
    pi_31405943
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 11:51 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Nee hoor, een helikopterrondvlucht van 5 minuten kan al vanaf een dollar of 60.
    pi_31406081
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 11:51 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

bezuinigen in NY
      donderdag 13 oktober 2005 @ 12:10:50 #251
    61447 Douwe
    Ik heb gelijk
    pi_31406096
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 08:12 schreef matthijst het volgende:

[..]

Inglewood, New York?
    4000 kilometer te ver naar rechts denk ik?

[afbeelding]
    Watte? Er is in New York toch gewoon een wijk die zo heet?
    pi_31406158
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 12:05 schreef Frollo het volgende:

[..]

Kan je nagaan hoe fukking duur dat dus is.
      donderdag 13 oktober 2005 @ 12:13:32 #253
    65490 whoops
    pi_31406162
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 12:10 schreef Douwe het volgende:

[..]

Volgens mij ben je met L.A. in de war...
    pi_31406172
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 12:10 schreef Douwe het volgende:

[..]

In LA wel doorheen geweest. In NY niet kunnen vinden.
    pi_31406270
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 12:05 schreef Frollo het volgende:

Dan blijft mijn opmerking dus staan
    pi_31406289
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 12:05 schreef Jaguarized het volgende:

Via TKTS op Times Square elke dag vanaf 15.00 worden daar kaartjes voor weinig verkocht.
    Dank je, ik zal er aan denken Hoeveel is 'weinig' ongeveer?
      donderdag 13 oktober 2005 @ 12:19:53 #257
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_31406323
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 12:18 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

toch nog iets van 30 dollar volgens mij, en je moet rond een uurtje of 15 komen werd ons aangeraden. Dan komen de nieuwe shows op de borden, als je later komt zijn er allemaal suffe shows...
    pi_31406347
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 12:18 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

50% korting op de 'originele' prijs.
    pi_31406373
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 12:19 schreef kepler het volgende:

toch nog iets van 30 dollar volgens mij, en je moet rond een uurtje of 15 komen werd ons aangeraden. Dan komen de nieuwe shows op de borden, als je later komt zijn er allemaal suffe shows...
    Zijn er rond Oud en Nieuw ook nog een beetje shows te verkrijgen? Kan me voorstellen dat het dan erg druk is, kerstvakantie enzo.

Ik hoopte eik dat ze daar een soort Weense Opera systeem hadden, twee uur wachten maar dan wel een kaartje voor twee euro hebben
      donderdag 13 oktober 2005 @ 12:23:16 #260
    61447 Douwe
    Ik heb gelijk
    pi_31406405
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 12:13 schreef whoops het volgende:

[..]

Volgens mij ben je met L.A. in de war...
    Nee, echt!
    Staat in ieder geval aangegeven op de gratis kaart van New York waar je in hotels en dergelijke mee wordt doodgegooid.
      donderdag 13 oktober 2005 @ 12:24:13 #261
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_31406432
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 12:21 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Zijn er rond Oud en Nieuw ook nog een beetje shows te verkrijgen? Kan me voorstellen dat het dan erg druk is, kerstvakantie enzo.

Ik hoopte eik dat ze daar een soort Weense Opera systeem hadden, twee uur wachten maar dan wel een kaartje voor twee euro hebben
    je kan ook voor 18 dollar een kaartje kopen, maar dan zit je ergens helemaal achterin achter een paal ofzo. Niet de moeite, als je het doet dan moet je het wel goed doen natuurlijk
    pi_31406468
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 12:24 schreef kepler het volgende:

je kan ook voor 18 dollar een kaartje kopen, maar dan zit je ergens helemaal achterin achter een paal ofzo. Niet de moeite, als je het doet dan moet je het wel goed doen natuurlijk
    Uiteraard
    pi_31406527
    Douwe, bedoel je niet Inwood? Aan het einde van de A-lijn?
      donderdag 13 oktober 2005 @ 12:29:29 #264
    61447 Douwe
    Ik heb gelijk
    pi_31406553
    Mogelijk. Dan vrees ik wel dat mn kaart een herprint nodig heeft
    pi_31406681
    Inwood, 207th Street.
      donderdag 13 oktober 2005 @ 12:50:05 #266
    15967 Frollo
    You know I am a righteous man
    pi_31407071
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 12:17 schreef ChrisJX het volgende:

Dan blijft mijn opmerking dus staan
    Ik had me in moeten lezen begrijp ik?
    pi_31407351
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 12:50 schreef Frollo het volgende:

Ik had me in moeten lezen begrijp ik?
    Uiteraard
      donderdag 13 oktober 2005 @ 13:05:05 #268
    28167 matthijst
    pi_31407477
    Yep: LA, Inglewood, NY, Inwood.
    Beide negerwijken, dat dan weer wel :0
      donderdag 13 oktober 2005 @ 21:44:50 #269
    61885 jojomen4
    hungersite.com
    pi_31421127
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 09:37 schreef Kresj het volgende:

[..]

Ben al een paar keer naar de NY Knicks geweest. En uitverkocht was het niet echt. Wel druk. Gewoon zodra je aankomt ff informeren bij Madison Square Garden. Of als je creditcard hebt op http://www.thegarden.com checken. Anders kan je zoals ik de eerste keer heb gedaan gewoon op straat voor de deur nog kaartjes kopen van venters. Als je het vlak voor de wedstrijd doet zijn ze niet zo duur, want ze willen van hun kaartjes af.

En verder de Yankees zijn ook wel leuk. Kaartjes kan je gewoon in de Yankees winkel kopen op 5th Avenue en vast nog wel meer plekken. kaartjes vanaf 15 dollar!!!
    Top info! Onwijs bedankt!
    pi_31421742
    Is de Bronx echt zo gevaarlijk als ze zeggen
    pi_31422291
    geweldige tips hier, ik vertrek de 18e voor het eerst voor een weekje naar NY! heb er enorm veel zin in, leuk hotel mega centraal gelegen geboekt en voor de rest de wandelschoenen paraat
    hoe koud cq warm is het er nu??
    pi_31422714
    http://weather.yahoo.com/forecast/USNY0996.html

Zestig graadjes Fahrenheit. Is zo'n 16 graden Celsius.
      donderdag 13 oktober 2005 @ 22:42:38 #273
    28167 matthijst
    pi_31423021
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 22:01 schreef super-muffin het volgende:
    Is de Bronx echt zo gevaarlijk als ze zeggen
    Valt mee, denk dat al die VS ghetto's een beetje overdreven worden: Bronx, Harlem, Compton, Watts, zolang je er overdag bent kan er weinig gebeuren lijkt me...
    pi_31423301
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 22:42 schreef matthijst het volgende:

[..]

Valt mee, denk dat al die VS ghetto's een beetje overdreven worden: Bronx, Harlem, Compton, Watts, zolang je er overdag bent kan er weinig gebeuren lijkt me...
    Clinton heeft zijn kantoor in Harlem zitten. Chicago is ook niet meer waar het nog altijd mee geassocieerd word (maffia en criminaliteit). Dit is volgens mij best een must-visit. Zie www.yorintravel.nl , er was namelijk een item 2 weken terug over Chicago. Ontzettend leuke stad volgens mij.
    New Yorker in spe
    pi_31424536
    het gaat hier over NY en niet over chicago
    pi_31429665
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 23:22 schreef komrad het volgende:
    Sorry
    New Yorker in spe
    pi_31432805
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 23:22 schreef komrad het volgende:
    Jeugd van tegenwoordig.

Oh Jeroenus? Dat NY meisje is alweer een tijdje niet op msn geweest.
      vrijdag 14 oktober 2005 @ 11:36:50 #278
    16082 Wytze
    ...Confidential
    pi_31433465
    NY meisje?
    pi_31441285
    quote:
    Op vrijdag 14 oktober 2005 11:10 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Jeugd van tegenwoordig.

Oh Jeroenus? Dat NY meisje is alweer een tijdje niet op msn geweest.

Ze moet niets meer van je
    New Yorker in spe
    pi_31441337
    quote:
    Op vrijdag 14 oktober 2005 17:44 schreef Jeroenus het volgende:

[..]

Ze moet niets meer van je
    Mwoah er is ook tijdsverschil, ze kwam laatst nog wel eens online maar toen was het 03.00 hier en toen had ik geen motivatie meer om d'r aan te spreken.
    pi_31442082
    quote:
    Op vrijdag 14 oktober 2005 17:46 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Mwoah er is ook tijdsverschil, ze kwam laatst nog wel eens online maar toen was het 03.00 hier en toen had ik geen motivatie meer om d'r aan te spreken.
    Als jij de enige bent die nog het contact moet onderhouden gaat het de verkeerde kant op
    New Yorker in spe
      vrijdag 14 oktober 2005 @ 19:35:47 #282
    17510 _wie
    pi_31443892
    quote:
    Op donderdag 13 oktober 2005 11:54 schreef ChrisJX het volgende:
    Gewoon naar de theaters zelf gaan op de dag zelf en vragen naar Rush of student ticket. Je betaald dan maar $ 27 voor een ticket. Afhankelijk van de dag hangt het af of je goede kaarten kan krijgen of niet. Ik was vorige maand naar Chigago geweest, voor de pauze zat ik op rij 5 links van het podium (nog redelijk goed te zien) , maar na de pauze ben ik naar het midden gegaan, omdat het niet druk was en ik dus van plaats kon veranderen. Dit was op een zondag middag...
    pi_31457099
    Inderdaag nooit broadway kaarten al in NL kopen, je betaalt veel te veel
    pi_31460147
    quote:
    Op vrijdag 14 oktober 2005 18:22 schreef Jeroenus het volgende:

[..]

Als jij de enige bent die nog het contact moet onderhouden gaat het de verkeerde kant op
    Tell me about it. Ik kweek volgend jaar in N-Z wel vrienden.
    pi_31463236
    Hallo..... Ben 2 weekjes terug uit NY en wil weer terug. Het weer was super. 26-30 graden, elke dag zonnig en druk.... Wat een stad zeg........je hebt er echt alles. En het is er veilig, ik heb me 's nachts in geen 1 stad zo veilig gevoeld als in NY. (staat ook wel overal NYPD).
    Uitlaatgassen ruik je niet eens en rotzooi zie je er niet.

En over truien inslaan, doe dat daar. kleding is daar echt een stuk goedkoper (zeker met deze dollarkoers), kleding van Tommy, Ralph, Lacoste enz. het scheelt echt zo 20% met hier.
    Pak bij Macy's .b.v. ook meteen een klantenkaart, krijg je nog 11% extra korting ook en de kaart is gratis. als je weer vertrekt pleur je hem weg!
    volgende keer ga ik met een leeg koffer heen en een koffer vol kleding terug.
    Tipje voor terugweg, op JFK bij de winkels tussen gate 9 en 20 t.o.v. de gele M zit een winkeltje, hangt een hele goedkope sweater met muts (merk fruit of the loom) met daar op de print New York. maar iets van 20 dollar. ik had geen cash meer, anders had ik die wel meegenomen (als iemand dat alsnog wil doen, ik geef je er 20 euro voor)!. New York is echt een superstad, de volgende keer ga ik kijken of er ook werk is voor mij, en zo ja, dan ben ik weg ....

Wel is het k~t om dit land binnen te komen, 2 uur bij imigratie moeten wachten.
    En als je dan iets verkeerd ingevuld hebt en je hebt er zo'n pennelikker zitten, moet je het gehele formulier opnieuw invullen.
    Dat is het probleem als je achter in het vliegtuig zit, laatste er uit, laatste in de rij..... Oh, en niet om te discrimineren, maar ga nooit in een rij staan waar een hoofddoekje of burka in staat. Die mensen worden echt van onder tot boven doorgelicht en dit zorgt dus voor veel vertraging. Overigens maar twee hoofddoekjes gezien in een week New York...... best apart voor zo'n wereldstad.
    (berichtje even verplaatst)
    pi_31463402
    zeker een superstad.
    bij immigratie heb ik gelukkig maar 20 minuten tot een half uurtje hoeven wachten. controle bij de gate op schiphol was strenger dan daar.
    pi_31468437
    ik was er de laatste keer binnen 10 minuten door, maar ja ik ben blank en doe geen gekke dingen, dat scheelt
    pi_31471578
    Ben idd wel benieuwd naar de controles. Heb alleen nog maar binnen Europa gevlogen en dat was niet echt bijzonder

Merkkleding interesseert me niet zo, maar alle kleding die daar goedkoper is, is een potentiële kanshebber Zijn er overigens typische New Yorkse of Amerikaanse dingen? Dan heb ik het niet over toeristenmeuk als I hartje NY T-shirts, maar over dingen die Amerikanen of New Yorkers typisch gebruiken of dragen en die wij hier niet hebben. Zulke dingen vind ik altijd leuk
    pi_31472176
    quote:
    Op zaterdag 15 oktober 2005 21:09 schreef ChrisJX het volgende:
    Ben idd wel benieuwd naar de controles. Heb alleen nog maar binnen Europa gevlogen en dat was niet echt bijzonder

Merkkleding interesseert me niet zo, maar alle kleding die daar goedkoper is, is een potentiële kanshebber Zijn er overigens typische New Yorkse of Amerikaanse dingen? Dan heb ik het niet over toeristenmeuk als I hartje NY T-shirts, maar over dingen die Amerikanen of New Yorkers typisch gebruiken of dragen en die wij hier niet hebben. Zulke dingen vind ik altijd leuk
    Starbucks beker.
    pi_31472280
    quote:
    Op zaterdag 15 oktober 2005 21:26 schreef Jaguarized het volgende:

Starbucks beker.
    Die zijn overal verkrijgbaar, alleen net niet in Nederland Iets wat ik trouwens helemaal niet wist, ik dacht dat dat overal wel zat inmiddels
    pi_31473198
    quote:
    Op zaterdag 15 oktober 2005 21:29 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Die zijn overal verkrijgbaar, alleen net niet in Nederland Iets wat ik trouwens helemaal niet wist, ik dacht dat dat overal wel zat inmiddels
    Ik ga er in ieder geval eens kijken.
    pi_31473256
    Ben 2 jaar geleden ook geweest
    pi_31473272
    quote:
    Op zaterdag 15 oktober 2005 21:57 schreef TerroRobbie het volgende:
    Ben 2 jaar geleden ook geweest
    Welke periode?
    pi_31473446
    quote:
    Op zaterdag 15 oktober 2005 21:55 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Ik ga er in ieder geval eens kijken.
    Neem de Caramel Frappuccino
    New Yorker in spe
    pi_31473500
    quote:
    Op zaterdag 15 oktober 2005 21:57 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Welke periode?
    Eind april begin mei.

1 week in NY geweest en 4 dagen in Washington
    pi_31473509
    quote:
    Op zaterdag 15 oktober 2005 22:03 schreef Jeroenus het volgende:

[..]

Wat is er zo bijzonder aan de Frappuccino eigenlijk? Iedereen heeft het er over.
      zaterdag 15 oktober 2005 @ 22:05:26 #297
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_31473529
    quote:
    Op zaterdag 15 oktober 2005 22:03 schreef Jeroenus het volgende:

[..]

die hebbe we hier op school
    Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
    pi_31473620
    quote:
    Op zaterdag 15 oktober 2005 22:04 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Wat is er zo bijzonder aan de Frappuccino eigenlijk? Iedereen heeft het er over.
    Toen ik afgelopen zomer in de VS was zaten een paar Aziaten uit mijn werkgroep mij aan te kijken alsof ze water zagen branden, toen ik zei dat ik nog nooit wat bij Starbucks had genomen.

Toen deden we een project over Starbucks Frappuccino en toen heb ik ff wat geprobeerd daar. Het zijn zeg maar vermalen ijsblokjes, een beetje koffie, caramel en slagroom maar je kunt het gewoon met een rietje drinken. Echt ontzettend lekker, zeker als het warm is en je zit te genieten van het mooie weer in de altijd mooie VS.
    New Yorker in spe
    pi_31473639
    quote:
    Op zaterdag 15 oktober 2005 22:05 schreef Yildiz het volgende:

[..]

die hebbe we hier op school
    Neppe ja
    New Yorker in spe
    pi_31473757
    quote:
    Op zaterdag 15 oktober 2005 22:08 schreef Jeroenus het volgende:

[..]

Toen ik afgelopen zomer in de VS was zaten een paar Aziaten uit mijn werkgroep mij aan te kijken alsof ze water zagen branden, toen ik zei dat ik nog nooit wat bij Starbucks had genomen.

Toen deden we een project over Starbucks Frappuccino en toen heb ik ff wat geprobeerd daar. Het zijn zeg maar vermalen ijsblokjes, een beetje koffie, caramel en slagroom maar je kunt het gewoon met een rietje drinken. Echt ontzettend lekker, zeker als het warm is en je zit te genieten van het mooie weer in de altijd mooie VS.
    Maar in de winter is het koud. Dan is het vast ook wel lekker. Ik ben overigens nog steeds op zoek naar weer-statistieken van New York in de periode dat ik ga en in hoeverre de kans op sneeuw is en of er vroeger in die periode wel eens sneeuw is geweest.
      zaterdag 15 oktober 2005 @ 22:39:22 #301
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_31474604
    jesus, ik spam em wel vol dan [14.gif]
    Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')