Klopt, maar ik heb van het moment zelf niets meegekregen. Wij waren in New York voor concerten van Michael Jackson en lagen op 11 september uit te slapen. We zaten met 3 meiden in een hotel en een andere vriendin van mij (die eigenlijk met anderen in een hostel zat) bleef ook de hele tijd bij ons "logeren" omdat wij toch plek zat hadden. Zij en ik lagen om 11 uur nog in bed toen de andere twee terugkwamen van een ochtendwandelingetje. Ze waren een beetje in paniek en zeiden dat we niet naar huis konden. Meteen tv aangezet en eigenlijk alles gevolgd zoals jullie hier ook, via tv.quote:Op vrijdag 9 september 2005 11:52 schreef kepler het volgende:
@Karinbee: jij zat dus met de aanslagen in NYhoe heb je dat meegemaakt?
wow bizarquote:Op vrijdag 9 september 2005 12:13 schreef KarinBee het volgende:
[..]
Klopt, maar ik heb van het moment zelf niets meegekregen. Wij waren in New York voor concerten van Michael Jackson en lagen op 11 september uit te slapen. We zaten met 3 meiden in een hotel en een andere vriendin van mij (die eigenlijk met anderen in een hostel zat) bleef ook de hele tijd bij ons "logeren" omdat wij toch plek zat hadden. Zij en ik lagen om 11 uur nog in bed toen de andere twee terugkwamen van een ochtendwandelingetje. Ze waren een beetje in paniek en zeiden dat we niet naar huis konden. Meteen tv aangezet en eigenlijk alles gevolgd zoals jullie hier ook, via tv.
Destijds had ik een Amerikaanse vriend die ik natuurlijk meteen wilde bellen want hij wist dat ik in Manhattan was. Dat ging niet want alle telefoonlijnen lagen plat. Duurde uren voordat je weer kon bellen. Alle winkels meteen dicht en veel sirenes, nog meer dan normaal al. Af en toe zagen we iemand lopen met stoffige kleren of stoffig haar die blijkbaar uit het rampgebied kwam, maar we hebben ons er zelf ver uit de buurt gehouden (ik haat ramptouristen). De dag erna was de wind gedraaid en waaide zeg maar Manhattan in vanuit het zuiden, toen rook je wel een hele lugubere geur. En er was elke 5 minuten wel ergens een bommelding de eerste paar dagen, maar telkens loos alarm.
Wij moesten 5 dagen langer blijven dan gepland omdat we niet eerder naar huis konden vliegen (alles lag een paar dagen plat). We hebben gewoon vanalles bezocht, en de New Yorkers zelf gingen ook gewoon verder met hun leven. Wel merkte je heel erg dat mensen ineens een sterk gevoel van "samen" hadden. We zijn de laatste avond dat we er waren naar Union Square gegaan, waar spontaan een soort herdenkingsplek was ontstaan waar mensen kwamen om kaarsjes aan te steken, te praten over wat er gebeurd was, en veel samen zongen. Dat was wel heel bijzonder, zeker in een stad als New York waar het normaal ieder voor zich is.
er is al 4 jaar een terreurdreiging, NY zal altijd een leuk doelwit zijn voor de terroristen helaasquote:Op vrijdag 9 september 2005 12:59 schreef Jaguarized het volgende:
Was het niet zo dat er voor dit jaar voor kerstavond een terreurdreiging zou zijn?
Haha, nee dat is Tony Sopranoquote:Op vrijdag 9 september 2005 13:20 schreef KarinBee het volgende:
@ Jeroenus: volgens je profiel ben jij 19 maar op die foto zie ik iemand die geen 19 lijkt. Ben jij dat?
En dat "New Yorker in spe" is inmiddels ook al wat achterhaalt he?quote:
Heb geduld, heb geduldquote:Op vrijdag 9 september 2005 13:47 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
En dat "New Yorker in spe" is inmiddels ook al wat achterhaalt he?![]()
In het vliegtuig zo veel mogelijk met je neus tegen het raampje aan zitten .. Dan zie je alles in één keer.quote:Op vrijdag 9 september 2005 14:05 schreef ID-Tweak het volgende:
ik ben er in oktober in totaal 1 dag/nacht
iemand tips? ik wil de grootste dingen wel gezien hebben daar
quote:Op vrijdag 9 september 2005 14:13 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
In het vliegtuig zo veel mogelijk met je neus tegen het raampje aan zitten .. Dan zie je alles in één keer.![]()
ik vlieg er niet heen, ik rij erheen.quote:Op vrijdag 9 september 2005 14:13 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
In het vliegtuig zo veel mogelijk met je neus tegen het raampje aan zitten .. Dan zie je alles in één keer.![]()
Als ik maar 1 dag+nacht had en zou moeten kiezen, dan zou ik kiezen voor Times Square even sfeerproeven en wellicht daar ergens eten, Empire State Building voor het uitzicht (is tot middernacht open dus kun je laat nog doen) en ik denk de Staten island ferry (mooi uitzicht op de skyline en niet zulke wachtrijen als voor de Liberty Island ferry). Als geld geen rol speelt kun je de Staten Island ferry natuurlijk ook ruilen voor een helicoptervlucht.quote:Op vrijdag 9 september 2005 14:05 schreef ID-Tweak het volgende:
ik ben er in oktober in totaal 1 dag/nacht
iemand tips? ik wil de grootste dingen wel gezien hebben daar
kijk hier heb ik wat aanquote:Op vrijdag 9 september 2005 16:34 schreef KarinBee het volgende:
[..]
Als ik maar 1 dag+nacht had en zou moeten kiezen, dan zou ik kiezen voor Times Square even sfeerproeven en wellicht daar ergens eten, Empire State Building voor het uitzicht (is tot middernacht open dus kun je laat nog doen) en ik denk de Staten island ferry (mooi uitzicht op de skyline en niet zulke wachtrijen als voor de Liberty Island ferry). Als geld geen rol speelt kun je de Staten Island ferry natuurlijk ook ruilen voor een helicoptervlucht.
Mocht je nog wat tijd overhebben en willen shoppen: vlakbij het Empire State Building ligt Macy*s wat zo'n beetje het warenhuis der warenhuizen is.
Hoezo ben je er maar 1 dag/nacht? Transfer?quote:Op vrijdag 9 september 2005 17:28 schreef ID-Tweak het volgende:
[..]
kijk hier heb ik wat aan
ik zit met mn hotel op Times square( Hotelcarter)
En misschien zit een helicoptervlucht er ook wel in, effe checken wat dat kost
we zitten in dc, en willen een weekendje naar newyork rijdenquote:Op vrijdag 9 september 2005 17:36 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Hoezo ben je er maar 1 dag/nacht? Transfer?
21.quote:Op vrijdag 9 september 2005 11:22 schreef KarinBee het volgende:
Even uit nieuwsgierigheid: hoe oud is iedereen hier?
Ik lees vol afgrijzen de avonturen die jullie meemaken in die hostels. Ik heb dat vroeger ook veel gedaan (nou ja, een jaar of 10 geleden) maar had dan ook vaak last van het lawaai van anderen of files bij de piepkleine douches.... Gaf mij vaak het gevoel op urban survival te zijn![]()
zozo, dat lijkt me vreemd zeg. ook al was je geen ramptourist, toevallig nog speciale foto's ?quote:
Rijden? Ik zou niet in NYC willen rijden. Maar goed even over je probleem. Check die NYC in 1 dag guides bovenaan dit topic en kies gewoon de dingen uit die jij graag wilt zien.quote:Op vrijdag 9 september 2005 16:14 schreef ID-Tweak het volgende:
[..]
ik vlieg er niet heen, ik rij erheen.
in oktober weer naar nyc geweest, maar voor de eerste keer in een hostel. we zaten in vanderbilt YMCA. Is opzich goed bevallen. We haddne een 2 persoonskamer, dus geen dorm. Je had ene stapelbed, koelkast, bureatje, kast, "walk in closet"quote:Op vrijdag 9 september 2005 20:48 schreef Dizzee het volgende:
New York.![]()
[..]
21.
Geen ervaringen met hostels in New York. Wel in LA samen met een vriend in een hostel geslapen. Echt een smerig hostel was dat. De kamer rook muf, matras voelde je de veringen en de gezamelijke badkamers waren echt smerig.![]()
Ik ben trouwens 18. En ben alweer klaar om nog een keer naar NYC te gaanquote:Op vrijdag 9 september 2005 11:22 schreef KarinBee het volgende:
Even uit nieuwsgierigheid: hoe oud is iedereen hier?
Ik lees vol afgrijzen de avonturen die jullie meemaken in die hostels. Ik heb dat vroeger ook veel gedaan (nou ja, een jaar of 10 geleden) maar had dan ook vaak last van het lawaai van anderen of files bij de piepkleine douches.... Gaf mij vaak het gevoel op urban survival te zijn
oktober?quote:Op zaterdag 10 september 2005 13:07 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
in oktober weer naar nyc geweest, maar voor de eerste keer in een hostel. we zaten in vanderbilt YMCA. Is opzich goed bevallen. We haddne een 2 persoonskamer, dus geen dorm. Je had ene stapelbed, koelkast, bureatje, kast, "walk in closet", en een tv (we kregen een nieuwe tv net de dag voordat we vertrokken
) Je had een douche op de gang. 1 open douche en twee dichte douches. Maar er stonde nooit files voor de douches, ik kon altijd gelijk douche. Waren grote douche kabines, maar soms stonk het er een btje. Maarja gewoon met je slippers onder de douche, en dan komt het wel goed. Er waren 2 zwembaden, maar je moest wel een stomme badmuts op
. Maarja dat alles voor 40 dollar pn per kamer.
[..]
Ik ben trouwens 18. En ben alweer klaar om nog een keer naar NYC te gaan![]()
Samen met Wytze.quote:
Waar in NY word de US open eigenlijk gehouden?quote:Op zondag 11 september 2005 16:55 schreef _wie het volgende:
Vandaag laatste echte dag in NYC, morgen vlieg ik begin avond weer terug.
Zometeen maar een wandeling in Soho/Greenwich vilage maken, nog wat laatste aankopen doen en dan vanmiddag ff fin. US open kijken ergens in een bar/park en vanavond naar een broadway show (sweet charity met Christina Applegate of Chigago met Brooke Shields)
Morgen voor ik vertrek nog een tour doen in het Yankee stadium en dan alweer terug naar NL
Queens, Flushing Meadows. Vlakbij La Guardia. Staat op de kaartquote:Op zondag 11 september 2005 18:52 schreef Dizzee het volgende:
[..]
Waar in NY word de US open eigenlijk gehouden?
Ik zie het al. Het Arthur Ashe Stadium.quote:Op zondag 11 september 2005 19:55 schreef Douwe het volgende:
[..]
Queens, Flushing Meadows. Vlakbij La Guardia. Staat op de kaart
I feel your pain brother...quote:Op zondag 11 september 2005 16:55 schreef _wie het volgende:
Vandaag laatste echte dag in NYC, morgen vlieg ik begin avond weer terug.
Zometeen maar een wandeling in Soho/Greenwich vilage maken, nog wat laatste aankopen doen en dan vanmiddag ff fin. US open kijken ergens in een bar/park en vanavond naar een broadway show (sweet charity met Christina Applegate of Chigago met Brooke Shields)
Morgen voor ik vertrek nog een tour doen in het Yankee stadium en dan alweer terug naar NL
jaquote:Op dinsdag 13 september 2005 09:00 schreef Wytze het volgende:
[..]
I feel your pain brother...
Heb je veel foto's gemaakt ?
Zet ze maar allle 1000 ergens neerquote:Op dinsdag 13 september 2005 13:04 schreef _wie het volgende:
[..]
ja![]()
![]()
richting de duizend
. Zal er vanmiddag een aantal posten.
quote:Op dinsdag 13 september 2005 15:46 schreef jakkeluchtgitaar het volgende:
het is vanmiddag, waar blijven ze?
brakke camera (Minolta Dimage X20), voornamelijk als het donker is en het beweegt is het moelijk scherp te stellen, overdag is het geen probleemquote:Op dinsdag 13 september 2005 17:08 schreef Jaguarized het volgende:
Hoe kan het dat sommige foto's niet zo scherp zijn?
is die 2e pic genomen vanaf een ferry of heb je die gemaakt vanuit liberty park?quote:Op dinsdag 13 september 2005 17:05 schreef _wie het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
bronquote:Report: Delta bankruptcy filing may come this week: Delta Air Lines is expected to file for bankruptcy as early as this week, according to an industry consultant who has been informed of the company's plans, The Associated Press reports. The consultant says the carrier is close to a nearly $2 billion financing agreement that would allow it to keep flying while it restructures. The airline is expected to file for Chapter 11 by Wednesday, but could postpone till Thursday while financing is finalized. Delta has waged a four-year battle to avoid bankruptcy. However, the nation's No. 3 carrier has lost about $10 billion since January 2001, struggling with high fuel costs, debt and pension payments. Posted 7:30 a.m.
vanaf de cirlce line, zo'n 2 uur durende tocht by nightquote:Op dinsdag 13 september 2005 22:05 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
is die 2e pic genomen vanaf een ferry of heb je die gemaakt vanuit liberty park?
Welke bank als ik vragen mag, en hoe ben je bij hun gekomen ?quote:Op woensdag 14 september 2005 10:31 schreef Drive-r het volgende:
Ik neem waarschijnlijk een baan aan na mijn afstuderen bij een grote Amerikaanse bank. Ik ga voor hun werken in Londen, maar krijg daarvoor 6 weken training in NY!!! Dus lekker op hun kosten in fijn hotel en beetje mijn vrije tijd spenderen aan wat clubs... Dit moet ergens volgende zomer gaan gebeuren, dus ik pik alle goeie tips wel op in dit topic...
Haha, dat zal het probleem niet zijn. Maar goed, ik hou het liever op 'een grote Amerikaanse investment bank', geef liever niet teveel details op internet. Ik ben bij hun gekomen via een stage en die heb ik weer simpelweg via hun career site (waar elk groot bedrijf er wel eentje van heeft)....quote:Op woensdag 14 september 2005 14:22 schreef Wytze het volgende:
[..]
Welke bank als ik vragen mag, en hoe ben je bij hun gekomen ?
Don't worry ik zit toch niet in de banken industrie dus zal je baantje niet afpakken
Schijt. Heb een delta ticket voor eind december..quote:Op woensdag 14 september 2005 10:15 schreef Dizzee het volgende:
In het vorige topic ook al aan de orde gekomen, maar Delta gaat nu dus faillisement aanvragen.
[..]
bron
Wat er nu precies gaat veranderen (voor reizigers van Delta) weet ik niet, maar er zijn meerdere maatschappijen die vliegen onder 'Chapter 11'.
Ik heb tickets voor 8okt en 22okt. Morgen maar even het reisburo om info vragen..quote:Op woensdag 14 september 2005 18:14 schreef Dr_Evil het volgende:
[..]
Schijt. Heb een delta ticket voor eind december..
Hopen dat er niks aan de hand is..
Heb net m'n papieren ff gechecked:quote:Op woensdag 14 september 2005 18:23 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Ik heb tickets voor 8okt en 22okt. Morgen maar even het reisburo om info vragen..![]()
quote:Explanation 1.
The phrase was documented for the the first time in Edward S. Martin's book 'The Wayfarer in New York', published 1909, when he used 'Big Apple' as a metaphor for New York City. In this metaphor sense New York is the fruit, the 'big' apple, of a tree which has roots reaching down into the Mississippi valley and branches spanning from ocean to ocean. That means that this tree gets its strength, potency from far away, from where people flock to the city to make their luck, to improve their business, to find, receive the bigger fruits (in this context: apples). In a nutshell: it was said that efforts paid off much better there.
No doubt about it: New York City had the right potency, the city's growth was immense and capital accumulated real quick.
Explanation 2.
At this point another theory and a man named Mr. John F. FitzGerald come into play: On February 18th, 1924, this well-renowned sport reporter and columnist (he actually wrote about horse racing) originated a new column in the New York Morning Telegraph, for which he worked. The name of the column was: "Around the Big Apple", supported by an illustration showing an outlined apple with - apparently - the New York City skyline in it.
And he explained as following: "The Big Apple. The dream of every lad that ever threw a leg over a thoroughbred and the goal of all horsemen. There's only one Big Apple. That's New York."
As he later explained, he overheard a conversation between to stable hands, who referred to New City as the 'Big Apple', the city where a man could make the real big money.
This story is the official one of the City of New York.In the 70' New York City's Tourism Directors chose the red Big Apple logo and the phrase 'The Big Apple' as their distinctive mark.
Explanation 3.
Before the 'FitzGerald' explanation evolved to be the official one, it was believed that the phrase originated in the 1930s, when it was heavily used by black Jazz musicians. They called a well paid gig in New York a 'Big Apple'. Again: a metaphor for making the big money. Basically they used the expression in the same way as Edward S. Martin did. There were many apples on the tree of success but the real big one is the gig in New York.
At this time New York was the ultimate 'new' spot for Jazz musicians and the place where having a good gig could have meant a breakthrough!
Evidence or not: there was even a Harlem Jazz Club named: Big Apple. Anyhow, the connection between 'Big Apple' and the Jazz Scene can be seen, but it's not the official side of the story of 'The Big Apple'.
Leuke info.quote:Op donderdag 15 september 2005 11:43 schreef kepler het volgende:
ow ik had tijdens de circle line de betekenis gehoord van The Big Apple, ben hem vergeten
er zijn er zelfs drie
[..]
Vlieg je weer met Biman?quote:Op donderdag 15 september 2005 11:42 schreef twistednerve het volgende:
Ja mensen, na afwezigheid van een jaar, is ook mijn tijd weer gekomen om terug te keren naar The Big Apple
Heb 3 vrienden bereid gevonden om mee te gaan, dus we vliegen 27 december naar JFK om nieuw jaar te vieren in de vetste stad ter wereld!
Dus ik ben weer een van de vaste meelezers in dit topic
Ik ben je voorbij in de stats.quote:Op woensdag 14 september 2005 20:42 schreef komrad het volgende:
ik post hier maar eens een fipo, wordt tijd
lol, goed onthoudenquote:
Volgende zomer, ik heb namelijk een $100 certificate van Continental gekregen omdat ik mijn vlucht mistte. Eigenlijk kwam dat vooral door customs en niet door Continental. Wel netjes van ze. Dat ding is een jaar geldig en ik moet nog steeds met een goede vriend naar de VS, dus dat zal NY worden in de zomer denk ik.quote:Op dinsdag 20 september 2005 11:01 schreef twistednerve het volgende:
[..]
lol, goed onthouden![]()
en we vliegen idd wederom met Biman![]()
Zijn wel iets duurder geworden vergeleken met vorig jaar, retourtje kost nu totaal ¤430 Euro incl. alle toeslagen.
Jij nog plannen?
Ik heb net getekend voor mijn baan, dus me too, me too!!!! Volgende zomer 6 weken!quote:Op dinsdag 20 september 2005 19:23 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Volgende zomer, ik heb namelijk een $100 certificate van Continental gekregen omdat ik mijn vlucht mistte. Eigenlijk kwam dat vooral door customs en niet door Continental. Wel netjes van ze. Dat ding is een jaar geldig en ik moet nog steeds met een goede vriend naar de VS, dus dat zal NY worden in de zomer denk ik.
1st year analyst in investment banking (m&a). Ik moet nog afstuderen, maar begin dus volgend jaar in Londen, daarvoor 6 weken training in NY!quote:Op dinsdag 20 september 2005 21:32 schreef komrad het volgende:
wat voor baan drive-r?
Zeker goed geregeld ja. Ik gok dat je bij G&S gaat werken en op world HQ in NY de training moet doorlopen. Alhoewel het ook kan zijn dat Zurich de enigste Europese vestiging is. Citi dan?quote:Op dinsdag 20 september 2005 21:48 schreef Drive-r het volgende:
[..]
1st year analyst in investment banking (m&a). Ik moet nog afstuderen, maar begin dus volgend jaar in Londen, daarvoor 6 weken training in NY!
Macy's beslaat een compleet blok en telt 9 of 10 etages. Harrods is volgens mij iets kleiner. Anyway, overal wordt Macy's het grootste ter wereld genoemd. Macy's noemt zich 'the greatest deparment store' en Harrods zich de 'most famous department store'. NY is toch beter dan Londonquote:Op dinsdag 20 september 2005 22:59 schreef P4nic het volgende:
Macy's vind ik dus echt niet het grootste warenhuis ter wereld... Harrods lijkt mij toch wat groter.
Voor de rest topstad natuurlijk NY !!!!! Van de eerste minuut verliefd.
Kan zijn maar khad het gevoel dat Harrods lastiger was voor mij dan macy's. Tuurlijk is NY beter dan Londen dat hoor je mij niet zeggenquote:Op dinsdag 20 september 2005 23:04 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Macy's beslaat een compleet blok en telt 9 of 10 etages. Harrods is volgens mij iets kleiner. Anyway, overal wordt Macy's het grootste ter wereld genoemd. Macy's noemt zich 'the greatest deparment store' en Harrods zich de 'most famous department store'. NY is toch beter dan London
Ik denk dat ik Macy wel groter vond. In Harrods is alleen veel meer te zien, wellicht dat je daarom een andere indruk krijgt. Macy vond ik behalve groot niet enorm interessant... Ik hou eigenlijk sowieso niet zo van grote warenhuizen, koop liever in kleinere winkels. Wel leuk om af en toe doorheen te lopen.quote:Op dinsdag 20 september 2005 23:20 schreef P4nic het volgende:
[..]
Kan zijn maar khad het gevoel dat Harrods lastiger was voor mij dan macy's. Tuurlijk is NY beter dan Londen dat hoor je mij niet zeggenKhoopte ook dat Macy's groter was, enkel mijn persoonlijke ervaring beaamde dit niet zo.
Goed goed, ik heb haar even gemaild vanavond omdat ze nog niet online was geweest sinds eergister. Ook gevraagd waarom Nederlands, ff wachten op antwoord.quote:Op woensdag 21 september 2005 00:23 schreef Jeroenus het volgende:
@Jaguarized, hoe gaat het met je NY-friend?
Ja die bedoelde ik. Maar ik weet dat je niet gaat vermelden bij welke investment bank je werkt. Daarom gokte ik op G&S of Citi.quote:Op woensdag 21 september 2005 00:25 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ik denk dat ik Macy wel groter vond. In Harrods is alleen veel meer te zien, wellicht dat je daarom een andere indruk krijgt. Macy vond ik behalve groot niet enorm interessant... Ik hou eigenlijk sowieso niet zo van grote warenhuizen, koop liever in kleinere winkels. Wel leuk om af en toe doorheen te lopen.
@Jeroenus: G&S? Ik denk dat je Goldman Sachs bedoelt, maar correct me if I'm wrong. Verder hebben werkelijk alle amerikaanse banken wel een groot kantoor in londen. Vergeet niet dat Londen wereldwijd een top drie beurs heeft en op veel gebieden zelfs nummer 1 is... dus ook groter dan NY...
Haha, dat vermoedde ik al, deze discussie hebben we eerder gehad! Maar goed, voor jou op termijn wellicht ook interessant, begreep ik? Beetje leukze zomer gehad?quote:Op woensdag 21 september 2005 00:32 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Ja die bedoelde ik. Maar ik weet dat je niet gaat vermelden bij welke investment bank je werkt. Daarom gokte ik op G&S of Citi.
Ik dacht dat GS alleen in Zurich zat omdat ze daar alleen Europese stages aanboden. Maar idd, ook in de UK en andere Europese landen.quote:Op woensdag 21 september 2005 00:25 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ik denk dat ik Macy wel groter vond. In Harrods is alleen veel meer te zien, wellicht dat je daarom een andere indruk krijgt. Macy vond ik behalve groot niet enorm interessant... Ik hou eigenlijk sowieso niet zo van grote warenhuizen, koop liever in kleinere winkels. Wel leuk om af en toe doorheen te lopen.
@Jeroenus: G&S? Ik denk dat je Goldman Sachs bedoelt, maar correct me if I'm wrong. Verder hebben werkelijk alle amerikaanse banken wel een groot kantoor in londen. Vergeet niet dat Londen wereldwijd een top drie beurs heeft en op veel gebieden zelfs nummer 1 is... dus ook groter dan NY...
Misschien eerst nog een keer in de VS studeren vóórdat ik intern ga doen in NY of CA. Of andersom, kan ook.quote:Op woensdag 21 september 2005 00:35 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Haha, dat vermoedde ik al, deze discussie hebben we eerder gehad! Maar goed, voor jou op termijn wellicht ook interessant, begreep ik? Beetje leukze zomer gehad?
Geen idee. Ik geloof dat training ergens downtown Manhattan is en ze bijna een compleet hotel afhuren. Zal nogal gezellig feestje worden, maar het is nu nog ver weg...quote:Op woensdag 21 september 2005 00:35 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Ik dacht dat GS alleen in Zurich zat omdat ze daar alleen Europese stages aanboden. Maar idd, ook in de UK en andere Europese landen.
Waar verblijf je in NY?
Wat is eigenlijk je uiteindelijke doel? Werken in London of in NY? (mits je bij dit bedrijf blijft uiteraard)quote:Op woensdag 21 september 2005 00:39 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Geen idee. Ik geloof dat training ergens downtown Manhattan is en ze bijna een compleet hotel afhuren. Zal nogal gezellig feestje worden, maar het is nu nog ver weg...
Werken in Londen, alleen de training (voor alle hun vestigingen) is in NY. Persoonlijk lijkt NY me een geweldige stad om te wonen en werken, maar niet in deze baan. Mij staat de werkwijze van de Amerikanen behoorlijk tegen, met name het persoonlijk contact op de werkvloer. In Londen vind je van deze banken vaak hun meest internationale vestiging en soms ook hun grootste. Dan zit je gewoon met een grotere diversiteit aan mensen, wat mij enorm bevallen is tijdens mijn stage. Maar goed, wellicht dat ik het na een paar jaar wel overweeg, het is mooi om gezien te hebben!quote:Op woensdag 21 september 2005 00:50 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk je uiteindelijke doel? Werken in London of in NY? (mits je bij dit bedrijf blijft uiteraard)
1 nachtje?quote:Op donderdag 22 september 2005 10:50 schreef ID-Tweak het volgende:
heb net geboekt8 t/m 9 oct zit ik in hotel carter
cool ouderwets hotelquote:Op donderdag 22 september 2005 10:50 schreef ID-Tweak het volgende:
heb net geboekt8 t/m 9 oct zit ik in hotel carter
YMCA's zijn goedkoop. En als je niet zoveel om luxe geeft dan is het een prima keuze. Ik heb in het Vanderbilt YMCA gezeten, in een double private. Koste 40 dollar per kamer. Je kon daar dan ook gratis gebruik maken van zwembad en fitness dingen enzo.quote:Op zaterdag 24 september 2005 19:37 schreef whoops het volgende:
Zijn er nog mensen die advies hebben voor een budget hotel/hostel? Ik wil een double private room, en het zou mooi zijn als we onder de 80-90 dollar per nacht konden blijven...
veel plezier alvastquote:Op vrijdag 23 september 2005 11:33 schreef ID-Tweak het volgende:
ik blijf inderdaad 1 nacht in NY,
we hebben 2 dagen om zoveel mogelijk te zien
Ik vetrek de 4e naar Washington DC, waar ik verblijf bij een vriend van mij, in het weekend gaan we dna naar NY, en daarna weer terug naar DC.
de 15e ben ik weer back in NL.
![]()
Daar hadden wij ook wel last van. Wellicht ook omdat we s'ochtends al vroeg wakker waren. Maar met die reden ben ik s'avonds (2e keer) niet op het ESB ben geweest. Das wel jammer.quote:Op dinsdag 27 september 2005 00:37 schreef Masanga het volgende:
Ik vond de stad werkelijk geweldig, alleen jammer dat we s avonds zo uitgeput waren ..
quote:Op dinsdag 27 september 2005 08:23 schreef Dizzee het volgende:
[..]
Daar hadden wij ook wel last van. Wellicht ook omdat we s'ochtends al vroeg wakker waren. Maar met die reden ben ik ook s'avonds (2e keer) niet op het ESB ben geweest. Das wel jammer.
Ben ik ook wel benieuwd naar, dit aangezien ons hostel daar ook ligt... Pitten in het Central Park Hostel... iemand daar toevallig al eens geweest? Meningen zijn verdeeld op het internet... maar was een van de weinige die ons nog een 4persoons kamer voor de volle 11 nachten kon bieden en tegen een degelijke prijs...quote:Op dinsdag 27 september 2005 00:44 schreef Jaguarized het volgende:
Hoe was de Upper West Side?
Vreemd genoeg heb ik amper last gehad van een jetlag. De dag van de vliegreis waren we zo'n 24u wakker geweest, en werden we pas wakker rond 9u plaatselijke tijd. Vanaf dag 2 leefden we vlot volgens de plaatselijke tijd. De dagen voordien had ik er wel over gewaakt wat later te gaan slapen. Als student in vakantietijd is dat echter gemakkelijker dan werkmensen die hun normale dagtaak moeten volbrengen.quote:Op dinsdag 27 september 2005 08:23 schreef Dizzee het volgende:
[..]
Daar hadden wij ook wel last van. Wellicht ook omdat we s'ochtends al vroeg wakker waren. Maar met die reden ben ik s'avonds (2e keer) niet op het ESB ben geweest. Das wel jammer.
Times Square heb ik bezocht vanuit het andere hotel. Maar zo lang kan dat niet zijn. Met metrolijn 1 denk ik dat je er rechtsreeks raakt, een halte of 10 mss. De metrofrequentie lag vrij hoog vond ik, langer dan 5min heb ik nooit moeten wachten, dus was er ook veel plaats en ook de airco maakt het een stuk relaxter (als ik dat vergelijk met de horror van de metro in Romequote:Op dinsdag 27 september 2005 12:49 schreef Jaguarized het volgende:
Mooi verhaal. Zelf zit ik op 103rd en Amsterdam bij Hostelling International vandaar dat ik even nieuwsgierig was. Hoe lang ben je nou onderweg naar Times Square? En hoe is de metrofrequentie?
Ik heb ook nog zo'n Lonely Planet gids van NY, heb je de rest van de wijken ook verkent met behulp van de gids of alleen de Harlem tour?
Klopt, dat was bij mij ook het geval. Toen ik deze zomer naar NY ging, was ik net 3 maanden 21. Geen 1 keer is om mn ID gevraagd. Vorig jaar toen ik aan de westkant (LA, Vegas) zat was ik 20 en werd er echt altijd om id gevraagd. Best vreemd, want ik kan me niet voorstellen dat in 1 jaar tijd mn uiterlijk zoveel ouder is geworden.quote:Op dinsdag 27 september 2005 12:42 schreef Masanga het volgende:
[..]
Wat mij ook opviel: ik had de alcoholcontroles strenger verwacht. Hoewel ik (net) 22 ben, werd ik nergens gecontroleerd.
Zeker niet onaardig. Dat het er nog steeds zo warm is trouwens. Ik moest deze zomer af en toe wel ff ergens naar binnen om af te koelen.quote:Op dinsdag 27 september 2005 14:23 schreef Potus het volgende:
Week geleden teruggekomen uit NYC. Heet! Over de dertig graden. Foto's zijn niet onaardig geworden: http://utopia.knoware.nl/users/mrgestel/ny2005/ny
Ik heb vrijwel vier dagen achtereen door de stad gewandeld, boekwinkels, warenhuizen en platenzaken als afkoellokaties gebruikend. Dat ik niet ziek ben gewordne is een wonder. Nu nog van mijn jetlag af.quote:Op dinsdag 27 september 2005 14:33 schreef Dizzee het volgende:
[..]
Zeker niet onaardig. Dat het er nog steeds zo warm is trouwens. Ik moest deze zomer af en toe wel ff ergens naar binnen om af te koelen.![]()
Bedankt voor de info... Vanderbilt zat al vol, we hebben nu geboekt in het Sugarhill Hostel in Harlem, ik hoop dat het wat is....quote:Op zaterdag 24 september 2005 20:12 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
YMCA's zijn goedkoop. En als je niet zoveel om luxe geeft dan is het een prima keuze. Ik heb in het Vanderbilt YMCA gezeten, in een double private. Koste 40 dollar per kamer. Je kon daar dan ook gratis gebruik maken van zwembad en fitness dingen enzo.
Kijk anders op hostelworld.com...
BTW, een kamer bij het pennsylvania hotel kan je volgens mij ook krijgen voor onder de 80-90 dollar
coole foto'squote:Op dinsdag 27 september 2005 14:23 schreef Potus het volgende:
Week geleden teruggekomen uit NYC. Heet! Over de dertig graden. Foto's zijn niet onaardig geworden: http://utopia.knoware.nl/users/mrgestel/ny2005/ny
30 graden is nix. Wij zijn in augustus geweest en NYC haalde record temperaturen die sinds 1950 niet meer zijn waargenomen in de metropolitan area. 110 graden ffahrenheit. Ongeveer 40 gradenquote:Op dinsdag 27 september 2005 14:23 schreef Potus het volgende:
Zelfde geval hier. NY vragen ze nooit je ID, Boston, DC, Phillie wel degelijk.quote:Op dinsdag 27 september 2005 14:18 schreef Dizzee het volgende:
[..]
Klopt, dat was bij mij ook het geval. Toen ik deze zomer naar NY ging, was ik net 3 maanden 21. Geen 1 keer is om mn ID gevraagd. Vorig jaar toen ik aan de westkant (LA, Vegas) zat was ik 20 en werd er echt altijd om id gevraagd. Best vreemd, want ik kan me niet voorstellen dat in 1 jaar tijd mn uiterlijk zoveel ouder is geworden.
En dat vele wandelen merk je s'avonds wel aan je benen. Overigens kan je in Chinatown een foot-massage nemen. Ik meen iets van 10 dollar voor een kwartiertje.
Jep, ik heb het gemerkt. De train naar Jamaica (JFK) had dat nog niet, waardoor ik echt niet wist bij welk station ik nu was. Vrij onverstaanbaar.quote:Op dinsdag 27 september 2005 17:34 schreef The.PhantoM het volgende:
Wie heeft trouwens net megacities gezien op NGC? Was best een lang stuk over de NYC Transit lines (NYCT). Echt ziekelijk aantal mensen worden er per dag vervoerd met de subway zeg...
Iemand trouwens ook de verschillende trains opgemerkt toen je in NYC was? De nieuwe trains geven automatisch aan langs welke stations hij komt, toch best gemakkelijk itt tot het onverstaanbare gibberish van de subway dispatcher; die kan je echt voor geen ene meter verstaan
Hoe gaat het socializen?quote:Op dinsdag 27 september 2005 12:49 schreef Jaguarized het volgende:
[...]
nou die haalden we in eind juli helaas ookquote:Op dinsdag 27 september 2005 17:26 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
30 graden is nix. Wij zijn in augustus geweest en NYC haalde record temperaturen die sinds 1950 niet meer zijn waargenomen in de metropolitan area. 110 graden ffahrenheit. Ongeveer 40 graden
ik ga nu je foto's bekijken, ben benieuwd
Ze is nog niet weer online geweest.quote:Op woensdag 28 september 2005 00:10 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Hoe gaat het socializen?Mag je al bij haar 'crashen'?
![]()
Afhankelijk van 1-persoon of 2-persoons kamer.quote:Op woensdag 28 september 2005 20:50 schreef Semmy het volgende:
Okey ik heb al behoorlijk veel van het New York forum doorgelezen, kom er alleen niet uit met hotel Carter! Ik lees hier overal 40 dollar per nacht, als ik het zelf invul krijg ik 89dollar per nacht!
Heeft iemand hier een verklaring voor?:P
Slapen?quote:Op donderdag 29 september 2005 00:48 schreef JZweeds het volgende:
Iemand tips voor NY by night?
Nou, wat ik ook probeer ik zie NERGENS 40 euro staan. Het blijft 89 euro per kamer, of je nu een eenpersoons of een tweepersoons kamer neemt.quote:Op woensdag 28 september 2005 21:57 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Afhankelijk van 1-persoon of 2-persoons kamer.
die 40 euro is vaak als je bij een reisbureau boekt. Inclusief ticket, een stedentrip dus. En dit is meestal ook voordeliger! Ik ben 2x in NYC geweest, en ook beide keren via een reisbureau geboekt. 1x zaten we in het Cartel Hotel. En laatst in augustus heb ik met een vriend in het Vanderbilt YMCA gezeten. Voor 40 dollar p.n. per persoon of per kamer, dat weet ik niet meerquote:Op donderdag 29 september 2005 17:08 schreef Semmy het volgende:
[..]
Nou, wat ik ook probeer ik zie NERGENS 40 euro staan. Het blijft 89 euro per kamer, of je nu een eenpersoons of een tweepersoons kamer neemt.
Totaal bedrag voor 4 nachten slapen; $418,54
ESB, erg mooi uitzicht bij nachtquote:Op donderdag 29 september 2005 00:48 schreef JZweeds het volgende:
Aan het einde van een dag lopen in NYC kan ik dat die chinezen niet aan doen om aan mijn voeten te zitten.quote:Op dinsdag 27 september 2005 14:18 schreef Dizzee het volgende:
[..]
Klopt, dat was bij mij ook het geval. Toen ik deze zomer naar NY ging, was ik net 3 maanden 21. Geen 1 keer is om mn ID gevraagd. Vorig jaar toen ik aan de westkant (LA, Vegas) zat was ik 20 en werd er echt altijd om id gevraagd. Best vreemd, want ik kan me niet voorstellen dat in 1 jaar tijd mn uiterlijk zoveel ouder is geworden.
En dat vele wandelen merk je s'avonds wel aan je benen. Overigens kan je in Chinatown een foot-massage nemen. Ik meen iets van 10 dollar voor een kwartiertje.
ik hoop dat dat volgend weekend weer normaal is, ik hoef geen roze ESB te zienquote:Op vrijdag 30 september 2005 10:59 schreef kepler het volgende:
[..]
dat ding wordt vandaag roze....
Erasmusbrug wordt roze
inderdaad nietquote:Op vrijdag 30 september 2005 11:50 schreef ID-Tweak het volgende:
[..]
ik hoop dat dat volgend weekend weer normaal is, ik hoef geen roze ESB te zien
snap geen reet van wat er staat op die site. Kanker duitsers, maar een retourticket zou toch wel heel mooi zijn. Maar zal wel wat achter zitten...quote:Op vrijdag 30 september 2005 17:50 schreef Semmy het volgende:
Oh trouwens, in Duitsland is momenteel een actie!
Als je een jas koopt van 199 euro, krijg je een retourticket NYC er gratis bij
(info staat op deze site; http://www.karstadt.de/kategorieAnzeigen.do?kid=864461)
Zit nog ff te bekijken of er echt niks achter zit, maar kan tot nu toe niks geks vinden..
quote:Op vrijdag 30 september 2005 18:19 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
snap geen reet van wat er staat op die site. Kanker duitsers, maar een retourticket zou toch wel heel mooi zijn. Maar zal wel wat achter zitten...
acht dat zal niet langer dan een dag duren, maar het esb verandert heel vaak van kleurquote:Op vrijdag 30 september 2005 11:50 schreef ID-Tweak het volgende:
[..]
ik hoop dat dat volgend weekend weer normaal is, ik hoef geen roze ESB te zien
Hm, kwa uitgaan,quote:Op donderdag 29 september 2005 00:48 schreef JZweeds het volgende:
Die comedyclubs, ben je daar zelf ook geweest? Was dat wat? Zijn dat vooral studenten of ook ouder volk wat daar optreedt?quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 16:28 schreef Dizzee het volgende:
[..]
Hm, kwa uitgaan,
Jazz Clubs:
Tonic, 107 Norfolk Street
Iridium, 1650 Broadway
Detour, 349 East 14th street
Comedy Clubs:
Comedy Cellar, 117 MacDougal Street
Gotham Comedy Club, 34 West 22nd Street
Nightclubs:
Avalon, 6th Ave. 20th street
Heaven, 6th Ave 16th street
Webster Hall, 4th Ave 11th street
Entreeprijzen (als die er zijn) liggen vaak tussen de 10 en 15 dollar. Consumptie verplicht (2drankjes minimaal)
Nee helaas, ben er niet geweest.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 16:30 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Die comedyclubs, ben je daar zelf ook geweest? Was dat wat? Zijn dat vooral studenten of ook ouder volk wat daar optreedt?
Niet echt, was met mijn tante en een vriendin van haar en die hebben het uitgaan wel gehad.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 23:40 schreef Jaguarized het volgende:
Hmm ok uberhaupt wel wat aan uitgaan gedaan?
Mailen graag naar pcparkstad [at] gmail [punt] comquote:Op donderdag 6 oktober 2005 12:23 schreef jakkeluchtgitaar het volgende:
Ik kan je deze panoramafoto van mezelf (2004) in hoge resolutie bezorgen:
[afbeelding]
vette pano! Lijkt me wel cool om zo'n bicycle messenger te zijn in NYC. Lekker over de straten scheurenquote:Op donderdag 6 oktober 2005 12:23 schreef jakkeluchtgitaar het volgende:
Ik kan je deze panoramafoto van mezelf (2004) in hoge resolutie bezorgen:
[afbeelding]
idd coole foto. Alleen jammer van die taxi, maar het is dan ook onmogelijk om iedereen op Times Square te vragen even te poseren. Ik ben er al vaak geweest en ga volgende keer toch ook maar weer eens met panorama foto's aan de slag.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 18:36 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
vette pano! Lijkt me wel cool om zo'n bicycle messenger te zijn in NYC. Lekker over de straten scheuren![]()
Nee juist niet! Ik vindt het juist prachtig als mensen NIET poseren. Vooral niet in NYC. Het mooiste is juist om de chaos goed vast te leggen, hoe iedereeen zo vastberaden ergens naar toe loopt, dat je je toch steeds afvraagt: waar gaan die mensen naar toe? Hoe New Yorkers zo druk bezig zijn, en 10 duizende dingen tegelijk doen terwijl ze met een stevig tempo doorlopen. Ookal zijn ze niet aan het bellen, in een agenda aan het kijken zijn op een blueberry of wat dan ook, je merkt toch altijd dat ze druk bezig zijn in hun hoofd. Altijd zo lekkre gestrest lopen ze rondquote:Op donderdag 6 oktober 2005 21:45 schreef Kresj het volgende:
[..]
idd coole foto. Alleen jammer van die taxi, maar het is dan ook onmogelijk om iedereen op Times Square te vragen even te poseren. Ik ben er al vaak geweest en ga volgende keer toch ook maar weer eens met panorama foto's aan de slag.
hmmmzz..... Zie nu pas dat het 2 verschillende taxi's zijn...quote:Op donderdag 6 oktober 2005 22:20 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
Nee juist niet! Ik vindt het juist prachtig als mensen NIET poseren. Vooral niet in NYC. Het mooiste is juist om de chaos goed vast te leggen, hoe iedereeen zo vastberaden ergens naar toe loopt, dat je je toch steeds afvraagt: waar gaan die mensen naar toe? Hoe New Yorkers zo druk bezig zijn, en 10 duizende dingen tegelijk doen terwijl ze met een stevig tempo doorlopen. Ookal zijn ze niet aan het bellen, in een agenda aan het kijken zijn op een blueberry of wat dan ook, je merkt toch altijd dat ze druk bezig zijn in hun hoofd. Altijd zo lekkre gestrest lopen ze rond
BTW, times square is wel cool, maar het is daar gewoon 1 grote ophoping van toeristen. Das wel jammer. Staan ze daar als een kudde schapen allemaal foto's te maken met mini digicams, en zetten ook doodleuk de flits aan. Ze schieten gewoon alles uit de losse pols; als je ff nadenkt dat weet je gewoon dat er al 10 duizende van zulk soort fotos op internet staan. Probeer juist speciale fotos te maken en zet aub je flits uit als je gebouwen probeert te fotograferen...
doelloos lopen is idd 1 van de leukste dingen om te doen... Geen zorgen aan je kop dat je weer 1 of andere straat moet vinden enzo..quote:Op donderdag 6 oktober 2005 22:33 schreef Kresj het volgende:
[..]
Tis ook idd cool om die chaos vast te leggen. Bedoel alleen dat het nog mooier was geweest als de overgang tussen de foto's van de panorama bij die taxi iets beter was gelukt. Het leukst vind ik het in NY ook altijd om gewoon doelloos rond te lopen en niet alleen de toeristische plekken te bezoeken. Dan kom je vaak op de leukere plekken. Ik ben wel eens van WTC site naar de 86e straat ofzo gelopen. En dan gewoon lekker een beetje zigzaggen door de verschillende buurten. Jammer alleen dat de mensen waar ik mee ga nooit geduld hebben om de tijd te nemen voor een mooie foto. Je kan er ook fantastische foto's maken met lange sluitertijden.
Er lopen ook altijd van die mensen rond die je dolgraag van dichtbij op de foto zou willen zetten, maar durf het lang niet altijd. Moet het eigenlijk gewoon doen... What's the worst that can happen?
Maar Times Square blijft toch ook wel leuk.
Foto is eigenlijk meer een gelukstreffer. Het was nog met m'n oude camera. Een Olympus C-2040 (2.1 megapixels...)quote:Op donderdag 6 oktober 2005 23:57 schreef jakkeluchtgitaar het volgende:
Mooie foto Kresj. Volgens mij met een zeer degelijk toestel gemaakt.
Aan die panorama van mij is wel wat photoshop werk aan te pas gekomen. Het leven op Times Square stopt inderdaad niet even voor een foto. Zo is de snoet van die bewegende taxi volledig zelf gemaakt. De taxi reed namelijk net één van mijn foto's buiten toen ik hem trok. En bij het aaneenzetten van de verschillende foto's kreeg ik dus een taxi zonder snuit, maar ik ben best tevreden met hoe het is opgelost uiteindelijk. Normaal was de hele foto nog breder geweest, maar door het bewegend verkeer was de rechterkant van TS niet meer te repareren op foto.
Wat zou ik graag terug naar NY gaan. Maar volgend jaar heb ik waarschijnlijk al mooie vooruitzichten om de Westkust eens 3 weken te gaan verkennen. NY zal voor later zijn, maar ik ga zeker nog een paar keer terug.
deze foto heerst!!! is er een mogelijkheid dat je het origineel naar me mailt?quote:Op donderdag 6 oktober 2005 21:53 schreef Kresj het volgende:
Mijn mooiste foto gemaakt van Times Square:
[afbeelding]
Gemaakt vanuit het Marriot Hotel in de lobby op 8 hoog.
je hebt mail!quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 01:35 schreef rudedeltadude het volgende:
[..]
deze foto heerst!!! is er een mogelijkheid dat je het origineel naar me mailt?
je bent een held!quote:
kan je mijn e-mail ff weghalen uit de reply aub?quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 02:57 schreef rudedeltadude het volgende:
[..]
je bent een held!
bedankt!
check je mail voor ruilopties!
heb 1200 NYC foto's... wat mis je?
Hou er rekening dat de winters daar veel strenger kunnen zijn als hier. Maar ik heb er eens nieuwjaar gevierd met een pak sneeuw van meer dan 50 cm en dat heeft ook wel weer iets. Het was toen allen wel -10 en 's nachts nog kouder. Dus warm aankleden.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 15:44 schreef Slappe_hap het volgende:
ik zit er over na te denken om naar NY te gaan, voor een weekje ofzo.. Eind januari komt me dan wel goed uit. Nou vraag ik me af of dat een geschikte datum is om in NY te vertoeven qua temperatuur. Anyone?
Hmm, dat had ik al eens ergens gelezen ja.. Zou wel een beetje balen als het daar -10 of kouder is, dan heb je denk ik ook weinig zin om de stad te gaan verkennen.. Maarja, wel goed te betalen rond die tijd..quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 16:46 schreef Kresj het volgende:
[..]
Hou er rekening dat de winters daar veel strenger kunnen zijn als hier. Maar ik heb er eens nieuwjaar gevierd met een pak sneeuw van meer dan 50 cm en dat heeft ook wel weer iets. Het was toen allen wel -10 en 's nachts nog kouder. Dus warm aankleden.
Denk ik ook. Minder 'doelloos' rondlopen en sneller de metro pakken naar de bepaalde 'atrracties'.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 16:56 schreef Slappe_hap het volgende:
[..]
Hmm, dat had ik al eens ergens gelezen ja.. Zou wel een beetje balen als het daar -10 of kouder is, dan heb je denk ik ook weinig zin om de stad te gaan verkennen.. Maarja, wel goed te betalen rond die tijd..
840 euro voor ticket +7 overnachtingen (waarvan 1 in het vliegtuig)quote:Op zondag 9 oktober 2005 08:47 schreef Dizzee het volgende:
[..]
Denk ik ook. Minder 'doelloos' rondlopen en sneller de metro pakken naar de bepaalde 'atrracties'.
Wat ben je nou ongeveer kwijt ticket + hotel in die periode?
48 Euro per nacht is al redelijk goedkoop voor New York. Het is een vrij dure stad. Bij het gemiddelde hotel ben je al meer kwijt. Je zou eventueel kunnen kijken naar een YMCA. Een soort hostel. Die zijn nog wel eens goedkoper. Of een Hotel kunnen zoeken in New Jersey. Dat is aan de andere kant van de rivier. En meteen een stuk goedkoper. Openbaar vervoer zit je in 30 minuten in de stad.quote:Op zondag 9 oktober 2005 09:40 schreef Slappe_hap het volgende:
[..]
840 euro voor ticket +7 overnachtingen (waarvan 1 in het vliegtuig)
Voor die overnachtingen betaal ik ongeveer wel 48 euro per nacht, denk dat dat opzich wel goedkoper kan.. Losse tickets zijn alleen bar duur, goedkoper dan 480 inclusief ben ik ze niet tegengekomen..
Nee ok, dan laat ik het wel bij dat hotel, ziet er ook best tof uit en voor die paar tientjes heb ik geen zin om tussen de gangsters in New Jersey te zitten (ik herinner me de film 'New Jersey Drive' nogquote:Op zondag 9 oktober 2005 11:41 schreef Kresj het volgende:
[..]
48 Euro per nacht is al redelijk goedkoop voor New York. Het is een vrij dure stad. Bij het gemiddelde hotel ben je al meer kwijt. Je zou eventueel kunnen kijken naar een YMCA. Een soort hostel. Die zijn nog wel eens goedkoper. Of een Hotel kunnen zoeken in New Jersey. Dat is aan de andere kant van de rivier. En meteen een stuk goedkoper. Openbaar vervoer zit je in 30 minuten in de stad.
HA HA... Waar en welk hotel wil je nemen in NY?quote:Op zondag 9 oktober 2005 12:08 schreef Slappe_hap het volgende:
[..]
Nee ok, dan laat ik het wel bij dat hotel, ziet er ook best tof uit en voor die paar tientjes heb ik geen zin om tussen de gangsters in New Jersey te zitten (ik herinner me de film 'New Jersey Drive' nog)
Dit leek me wel een leuke:quote:Op zondag 9 oktober 2005 12:17 schreef Kresj het volgende:
[..]
HA HA... Waar en welk hotel wil je nemen in NY?
Ziet er wel goed uit idd. En lekker centraal gelegen. Kijk ook eens bij http://www.jandoets.nlquote:Op zondag 9 oktober 2005 12:25 schreef Slappe_hap het volgende:
[..]
Dit leek me wel een leuke:
http://www.new-york.nl/tripID/446/5_dgn_New_York_:_Hotel_Milford_Plaza**+.html
Bedankt, beetje jammer alleen dat de tarieven niet online staan..quote:Op zondag 9 oktober 2005 12:29 schreef Kresj het volgende:
[..]
Ziet er wel goed uit idd. En lekker centraal gelegen. Kijk ook eens bij http://www.jandoets.nl
Ben al een aantal keer met verschillende reisbureau's geweest en ben opzich wel tevreden over jandoets.
Alleen de vanaf prijzen. Maar als je ff de gids aanvraagt heb je hem vandeweek thuis. Kan geen kwaad toch?quote:Op zondag 9 oktober 2005 12:41 schreef Slappe_hap het volgende:
[..]
Bedankt, beetje jammer alleen dat de tarieven niet online staan..
True. Het is wel een beetje te betalen?quote:Op zondag 9 oktober 2005 12:43 schreef Kresj het volgende:
[..]
Alleen de vanaf prijzen. Maar als je ff de gids aanvraagt heb je hem vandeweek thuis. Kan geen kwaad toch?
Ja. Volgens mij is het zelfs iets goedkoper dan wat jij voor ogen hebt. Maar helemaal zeker weet ik dat niet meer.quote:Op zondag 9 oktober 2005 12:46 schreef Slappe_hap het volgende:
[..]
True. Het is wel een beetje te betalen?
Oh, meneer zit voor die paar tientjes meer liever tussen de echte gangsters in hartje New York.quote:Op zondag 9 oktober 2005 12:08 schreef Slappe_hap het volgende:
[..]
Nee ok, dan laat ik het wel bij dat hotel, ziet er ook best tof uit en voor die paar tientjes heb ik geen zin om tussen de gangsters in New Jersey te zitten (ik herinner me de film 'New Jersey Drive' nog)
Juistem!quote:Op zondag 9 oktober 2005 15:37 schreef Dizzee het volgende:
[..]
Oh, meneer zit voor die paar tientjes meer liever tussen de echte gangsters in hartje New York.![]()
quote:Op zondag 9 oktober 2005 16:27 schreef fernando_redondo het volgende:
Zij de kroegen nog steeds leeg door het rookverbod?
haha. Nou een kroeg waar niet gerookt wordt mist gewoon een gezellige sfeer. ik als niet roker vind dat zelfs. Ik vind dat de kroegen dat zelf moeten weten.quote:Op zondag 9 oktober 2005 17:28 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Zijn ze ooit leeg geweest?
In de NYT heeft een artikel gestaan dat het rookverbod zelfs gezorgd heeft voor een lichte stijging in de branche-omzet. Tevens vonden zowel niet-rokers als rokers het prettiger uitgaan.
Ieder zijn mening zullen we maar zeggen.quote:Op zondag 9 oktober 2005 18:55 schreef Kresj het volgende:
[..]
haha. Nou een kroeg waar niet gerookt wordt mist gewoon een gezellige sfeer. ik als niet roker vind dat zelfs. Ik vind dat de kroegen dat zelf moeten weten.
Zowel heen of terug nooit last van. Ik ben wel iemand zonder bioritme en met heel weinig slaap behoefte, dat scheelt. Maar goed, meeste mensen hebben er een dagje last van, gewoon wat vermoeider dan normaal.quote:Op maandag 10 oktober 2005 16:19 schreef super-muffin het volgende:
Hebben jullie veel last van een jetlag als je terug komt uit New York? Ik heb zelf nog nooit gevlogen
Heb ik ook weleens meegemaakt. Gewoon om een andere kamer gevraagd en gekregen. Opgelost.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 04:07 schreef ID-Tweak het volgende:
ben naar NY geweest, en heb ingechecked bij hotelcarter, daar kregen we dit:
http://www.ahuntjens.nl/c(...)romotion%20Video.mov
We hebben niet overnacht in NY vanwege deze shit, wat een bagger, smerig hotel, zelfs voor die prijs!
wat een AFrader!
We zijn een paar uur op time Square geweest, en that's it, daarna teruggegaan naar Washington DC.
nog voor geen goud zou ik in dat smerige ''hotel'' verblijven, je wordt afgesnauwd door een chinees wijf, en ervan beschulkdigd dat je op t bed hebt gepist.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 07:17 schreef Kresj het volgende:
[..]
Heb ik ook weleens meegemaakt. Gewoon om een andere kamer gevraagd en gekregen. Opgelost.
Vette shit man; muts op, handschoenen aan en sjouwen maarquote:Op zaterdag 8 oktober 2005 16:56 schreef Slappe_hap het volgende:
Zou wel een beetje balen als het daar -10 of kouder is, dan heb je denk ik ook weinig zin om de stad te gaan verkennen.. Maarja, wel goed te betalen rond die tijd..
quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 04:07 schreef ID-Tweak het volgende:
ben naar NY geweest, en heb ingechecked bij hotelcarter, daar kregen we dit:
http://www.ahuntjens.nl/c(...)romotion%20Video.mov
We hebben niet overnacht in NY vanwege deze shit, wat een bagger, smerig hotel, zelfs voor die prijs!
wat een AFrader!
We zijn een paar uur op time Square geweest, en that's it, daarna teruggegaan naar Washington DC.
ik denk dat je gewoon pech hebt gehad. Ik heb namelijk een normale ervaring in dat Hotel. Ok, de verf in de badkamer liet een beetje los, maar dat was geen ramp.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 07:58 schreef ID-Tweak het volgende:
[..]
nog voor geen goud zou ik in dat smerige ''hotel'' verblijven, je wordt afgesnauwd door een chinees wijf, en ervan beschulkdigd dat je op t bed hebt gepist.
liever geen NY dan in dat hotel verblijven.
Ach, dat kleine vlekje op het bed in dat filmpje?quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 07:58 schreef ID-Tweak het volgende:
nog voor geen goud zou ik in dat smerige ''hotel'' verblijven, je wordt afgesnauwd door een chinees wijf, en ervan beschulkdigd dat je op t bed hebt gepist.
echt maximaal 1 of 2 dagen? Want ik wil als ik terug kom uit New York of ergens anders in de USA graag naar Lowlandsquote:Op maandag 10 oktober 2005 18:35 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Zowel heen of terug nooit last van. Ik ben wel iemand zonder bioritme en met heel weinig slaap behoefte, dat scheelt. Maar goed, meeste mensen hebben er een dagje last van, gewoon wat vermoeider dan normaal.
ok. ik ben niet in dat specifieke hotel geweest, maar de hotels waar ik wel ben geweest waren wel ok. Soms een knudde uitzicht, maar who cares. Dan ga je er maar op uit.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 07:58 schreef ID-Tweak het volgende:
[..]
niet zo zeuren. dan had je 12 meter verder het Marriot hotel moeten nemen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 07:58 schreef ID-Tweak het volgende:
[..]
Wanneer kom je terug en wanneer is Lowlands? Ik ga meestal gewoon de dag door, dan heb je dus een hele korte nacht in het vliegtuig gehad (ik kan wel 1 uurtje tukken meestal). Dan ben je 's avonds wel bekaf, maar voor mij is dat ook het einde van mijn jetlag... Meeste mensen gaan zich helemaal aanpassen aan hun jetlag, vroeg naar bed enzo. Dat is juist niet de manier om er af te komen... En kom op, het is maar 6 uur...quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 12:56 schreef super-muffin het volgende:
[..]
echt maximaal 1 of 2 dagen? Want ik wil als ik terug kom uit New York of ergens anders in de USA graag naar Lowlands
Lowlands is vanaf 19 augustus, maar de 18e mag je er al in. Wat ik dus doe. We gaan ongveer 9 augustus weg, en wanneer ik terug ben weet ik nog niet. Het plan van mijn ouders is om tot de 25ste ongeveeer te blijven in Amerika. Ik zou dan eerder terug moeten. Maar ik kan ook mee, maar ik weet niet precies welke steden ze willen bezoeken enzo. Naja ik zie nog wel..quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 17:16 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Wanneer kom je terug en wanneer is Lowlands? Ik ga meestal gewoon de dag door, dan heb je dus een hele korte nacht in het vliegtuig gehad (ik kan wel 1 uurtje tukken meestal). Dan ben je 's avonds wel bekaf, maar voor mij is dat ook het einde van mijn jetlag... Meeste mensen gaan zich helemaal aanpassen aan hun jetlag, vroeg naar bed enzo. Dat is juist niet de manier om er af te komen... En kom op, het is maar 6 uur...
Boottocht rond manhattan (circle line cruise). Financial district, southstreet seaport dan over de BK bridge lopen -> bk promenade -> DUMBO -> en dan over de Manhattan Bridge naar de lower east side. Greenwich village vindt ik altijd cool. Erg gezellige buurt met al die brownstones en straten met bomen!! China town. Volgens mij is binnekort ook het rockefeller observatorydeck open!! Ik zou iig ff kijken of die open is, volgens mij heb je een veel betere view vanaf de GE building dan ESB...quote:Op woensdag 12 oktober 2005 23:44 schreef ChrisJX het volgende:
Ik ga binnenkort dus voor de eerste keer naar New YorkWat moet ik zien/doen en wat niet?
Tot nu toe heb ik:
-Vrijheidsbeeld (mooi zicht vanaf gratis veerboot, heb ik begrepen)
-Times Square
-Central Park
-Ground Zero
-Empire State Building
-Een leuk museum (welk?)
-Schaatsen op één van die hippe ijsbanen
-Een hotdog bij een stalletje eten
Net boven Harlem / Bronx?quote:Op donderdag 13 oktober 2005 01:50 schreef Douwe het volgende:
Haha, dat is waar. Al was de directe metro vanuit Manhattan wel een express train door heel Manhattan heen, dus dat scheelt alweer in tijd
Wat ook nog erg tof is: het noordelijkste puntje Manhattan! Washington Heigts! Allemaal laagbouw, arme wijk, maar wel erg gezellig! Toffe lunchrooms en restaurantjes en sommige straten zijn door de hoeveelheid koopwaar één grote markt geworden. Verder heb je er nog hele negerfamilies die onder het genot van zompende beats uit de dichtbij geparkeerde SUV aan het barbecueen zijn
Hehe......ik heb me wel eens omhoogeluld naar een penthouse met 3 kamers op die manier......het was 3x niet goedquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 07:17 schreef Kresj het volgende:
[..]
Heb ik ook weleens meegemaakt. Gewoon om een andere kamer gevraagd en gekregen. Opgelost.
Honkbalseizoen is volgens mij al zo goed als afgelopen. World Series moeten nog beginnen meende ik. Je vliegt ook naar Newark zo te horen?quote:Op donderdag 13 oktober 2005 02:05 schreef jojomen4 het volgende:
Dank Jaguarized!![]()
Heeft iemand een idee wat voor topsport het leuk is om te zien in NYC? Ik wilde graag naar de Knicks maar die schijnen al heel lang van te voren uitverkocht te zijn. Weet iemand van wanneer tot wanneer ongeveer het honkbalseizoen loopt?![]()
En hoeveel KM ligt NJ ongeveer van NYC? Dank.
Yankees en Mets......heb ze allebei gezien. Ben al zo vaak naar de US geweest, maar heb nog nooit ijshockey gezien, zijn de Rangers toch........lijkt me echt stoer.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 02:05 schreef jojomen4 het volgende:
Dank Jaguarized!![]()
Heeft iemand een idee wat voor topsport het leuk is om te zien in NYC? Ik wilde graag naar de Knicks maar die schijnen al heel lang van te voren uitverkocht te zijn. Weet iemand van wanneer tot wanneer ongeveer het honkbalseizoen loopt?![]()
Inderdaad bijna afgelopen........voor de yankeesquote:Op donderdag 13 oktober 2005 02:08 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Honkbalseizoen is volgens mij al zo goed als afgelopen. World Series moeten nog beginnen meende ik. Je vliegt ook naar Newark zo te horen?
Die hadden verloren van de Boston Red Sox.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 02:14 schreef pino.in.disguise het volgende:
[..]
Inderdaad bijna afgelopen........voor de yankees![]()
Ah, ze zijn al begonnen.....dan wordt dat mijn missie, al zal ik in detroit zitten helaas.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 02:19 schreef pino.in.disguise het volgende:
Maar wanneer is het ijshockey-seizoen dan........vorig jaar is het niet doorgegaan.....maar zal dit jaar toch wel doorgaan hoop ik. Ben binnenkort weer in the US
Ik vrees alleen dat er in december/januarie iets minder sprake zal zijn van t-shirt weerquote:
Nee nee.. ik vlieg naar JFK. Ik vroeg dat van NJ omdat ik anders wel ff naar de NJ Nets wilde gaanquote:Op donderdag 13 oktober 2005 02:08 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Honkbalseizoen is volgens mij al zo goed als afgelopen. World Series moeten nog beginnen meende ik. Je vliegt ook naar Newark zo te horen?
Inglewood, New York?quote:Ik, in interessante pose in Inglewood
Ben al een paar keer naar de NY Knicks geweest. En uitverkocht was het niet echt. Wel druk. Gewoon zodra je aankomt ff informeren bij Madison Square Garden. Of als je creditcard hebt op http://www.thegarden.com checken. Anders kan je zoals ik de eerste keer heb gedaan gewoon op straat voor de deur nog kaartjes kopen van venters. Als je het vlak voor de wedstrijd doet zijn ze niet zo duur, want ze willen van hun kaartjes af.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 02:05 schreef jojomen4 het volgende:
Dank Jaguarized!![]()
Helicoptervluchtquote:Op woensdag 12 oktober 2005 23:44 schreef ChrisJX het volgende:
Ik ga binnenkort dus voor de eerste keer naar New YorkWat moet ik zien/doen en wat niet?
Tot nu toe heb ik:
-Vrijheidsbeeld (mooi zicht vanaf gratis veerboot, heb ik begrepen)
-Times Square
-Central Park
-Ground Zero
-Empire State Building
-Een leuk museum (welk?)
-Schaatsen op één van die hippe ijsbanen
-Een hotdog bij een stalletje eten
Via TKTS op Times Square elke dag vanaf 15.00 worden daar kaartjes voor weinig verkocht.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 11:54 schreef ChrisJX het volgende:
Hoe zit het trouwens met musicals (Broadway) of andere theatervoorstellingen? Zijn er mogelijkheden om nog vlak vantevoren goedkope kaartjes te kopen? Studentenkaartjes of staanplaatsen ofzo.
Nee hoor, een helikopterrondvlucht van 5 minuten kan al vanaf een dollar of 60.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 11:51 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Dat kost wrs meer dan mijn vliegticket
bezuinigen in NYquote:Op donderdag 13 oktober 2005 11:51 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Dat kost wrs meer dan mijn vliegticket
Watte? Er is in New York toch gewoon een wijk die zo heet?quote:Op donderdag 13 oktober 2005 08:12 schreef matthijst het volgende:
[..]
Inglewood, New York?
4000 kilometer te ver naar rechts denk ik?
[afbeelding]
Kan je nagaan hoe fukking duur dat dus is.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 12:05 schreef Frollo het volgende:
[..]
Nee hoor, een helikopterrondvlucht van 5 minuten kan al vanaf een dollar of 60.
Volgens mij ben je met L.A. in de war...quote:Op donderdag 13 oktober 2005 12:10 schreef Douwe het volgende:
[..]
Watte? Er is in New York toch gewoon een wijk die zo heet?
In LA wel doorheen geweest. In NY niet kunnen vinden.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 12:10 schreef Douwe het volgende:
[..]
Watte? Er is in New York toch gewoon een wijk die zo heet?
Dan blijft mijn opmerking dus staanquote:Op donderdag 13 oktober 2005 12:05 schreef Frollo het volgende:
Nee hoor, een helikopterrondvlucht van 5 minuten kan al vanaf een dollar of 60.
Dank je, ik zal er aan denkenquote:Op donderdag 13 oktober 2005 12:05 schreef Jaguarized het volgende:
Via TKTS op Times Square elke dag vanaf 15.00 worden daar kaartjes voor weinig verkocht.
toch nog iets van 30 dollar volgens mij, en je moet rond een uurtje of 15 komen werd ons aangeraden. Dan komen de nieuwe shows op de borden, als je later komt zijn er allemaal suffe shows...quote:Op donderdag 13 oktober 2005 12:18 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Dank je, ik zal er aan denkenHoeveel is 'weinig' ongeveer?
50% korting op de 'originele' prijs.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 12:18 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Dank je, ik zal er aan denkenHoeveel is 'weinig' ongeveer?
Zijn er rond Oud en Nieuw ook nog een beetje shows te verkrijgen? Kan me voorstellen dat het dan erg druk is, kerstvakantie enzo.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 12:19 schreef kepler het volgende:
toch nog iets van 30 dollar volgens mij, en je moet rond een uurtje of 15 komen werd ons aangeraden. Dan komen de nieuwe shows op de borden, als je later komt zijn er allemaal suffe shows...
Nee, echt!quote:Op donderdag 13 oktober 2005 12:13 schreef whoops het volgende:
[..]
Volgens mij ben je met L.A. in de war...
je kan ook voor 18 dollar een kaartje kopen, maar dan zit je ergens helemaal achterin achter een paal ofzo. Niet de moeite, als je het doet dan moet je het wel goed doen natuurlijkquote:Op donderdag 13 oktober 2005 12:21 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Zijn er rond Oud en Nieuw ook nog een beetje shows te verkrijgen? Kan me voorstellen dat het dan erg druk is, kerstvakantie enzo.
Ik hoopte eik dat ze daar een soort Weense Opera systeem hadden, twee uur wachten maar dan wel een kaartje voor twee euro hebben
Uiteraardquote:Op donderdag 13 oktober 2005 12:24 schreef kepler het volgende:
je kan ook voor 18 dollar een kaartje kopen, maar dan zit je ergens helemaal achterin achter een paal ofzo. Niet de moeite, als je het doet dan moet je het wel goed doen natuurlijk
Uiteraardquote:Op donderdag 13 oktober 2005 12:50 schreef Frollo het volgende:
Ik had me in moeten lezen begrijp ik?
Top info! Onwijs bedankt!quote:Op donderdag 13 oktober 2005 09:37 schreef Kresj het volgende:
[..]
Ben al een paar keer naar de NY Knicks geweest. En uitverkocht was het niet echt. Wel druk. Gewoon zodra je aankomt ff informeren bij Madison Square Garden. Of als je creditcard hebt op http://www.thegarden.com checken. Anders kan je zoals ik de eerste keer heb gedaan gewoon op straat voor de deur nog kaartjes kopen van venters. Als je het vlak voor de wedstrijd doet zijn ze niet zo duur, want ze willen van hun kaartjes af.
En verder de Yankees zijn ook wel leuk. Kaartjes kan je gewoon in de Yankees winkel kopen op 5th Avenue en vast nog wel meer plekken. kaartjes vanaf 15 dollar!!!
Valt mee, denk dat al die VS ghetto's een beetje overdreven worden: Bronx, Harlem, Compton, Watts, zolang je er overdag bent kan er weinig gebeuren lijkt me...quote:Op donderdag 13 oktober 2005 22:01 schreef super-muffin het volgende:
Is de Bronx echt zo gevaarlijk als ze zeggen
Clinton heeft zijn kantoor in Harlem zitten. Chicago is ook niet meer waar het nog altijd mee geassocieerd word (maffia en criminaliteit). Dit is volgens mij best een must-visit. Zie www.yorintravel.nl , er was namelijk een item 2 weken terug over Chicago. Ontzettend leuke stad volgens mij.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 22:42 schreef matthijst het volgende:
[..]
Valt mee, denk dat al die VS ghetto's een beetje overdreven worden: Bronx, Harlem, Compton, Watts, zolang je er overdag bent kan er weinig gebeuren lijkt me...
Sorryquote:Op donderdag 13 oktober 2005 23:22 schreef komrad het volgende:
het gaat hier over NY en niet over chicago
Jeugd van tegenwoordig.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 23:22 schreef komrad het volgende:
het gaat hier over NY en niet over chicago
quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 11:10 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Jeugd van tegenwoordig.![]()
Oh Jeroenus? Dat NY meisje is alweer een tijdje niet op msn geweest.
Mwoah er is ook tijdsverschil, ze kwam laatst nog wel eens online maar toen was het 03.00 hier en toen had ik geen motivatie meer om d'r aan te spreken.quote:
Als jij de enige bent die nog het contact moet onderhouden gaat het de verkeerde kant opquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 17:46 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Mwoah er is ook tijdsverschil, ze kwam laatst nog wel eens online maar toen was het 03.00 hier en toen had ik geen motivatie meer om d'r aan te spreken.
Gewoon naar de theaters zelf gaan op de dag zelf en vragen naar Rush of student ticket. Je betaald dan maar $ 27 voor een ticket. Afhankelijk van de dag hangt het af of je goede kaarten kan krijgen of niet. Ik was vorige maand naar Chigago geweest, voor de pauze zat ik op rij 5 links van het podium (nog redelijk goed te zien) , maar na de pauze ben ik naar het midden gegaan, omdat het niet druk was en ik dus van plaats kon veranderen. Dit was op een zondag middag...quote:Op donderdag 13 oktober 2005 11:54 schreef ChrisJX het volgende:
Hoe zit het trouwens met musicals (Broadway) of andere theatervoorstellingen? Zijn er mogelijkheden om nog vlak vantevoren goedkope kaartjes te kopen? Studentenkaartjes of staanplaatsen ofzo.
Tell me about it.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 18:22 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Als jij de enige bent die nog het contact moet onderhouden gaat het de verkeerde kant op
Starbucks beker.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 21:09 schreef ChrisJX het volgende:
Ben idd wel benieuwd naar de controles. Heb alleen nog maar binnen Europa gevlogen en dat was niet echt bijzonder
Merkkleding interesseert me niet zo, maar alle kleding die daar goedkoper is, is een potentiële kanshebberZijn er overigens typische New Yorkse of Amerikaanse dingen? Dan heb ik het niet over toeristenmeuk als I hartje NY T-shirts, maar over dingen die Amerikanen of New Yorkers typisch gebruiken of dragen en die wij hier niet hebben. Zulke dingen vind ik altijd leuk
Die zijn overal verkrijgbaar, alleen net niet in Nederlandquote:
Ik ga er in ieder geval eens kijken.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 21:29 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Die zijn overal verkrijgbaar, alleen net niet in NederlandIets wat ik trouwens helemaal niet wist, ik dacht dat dat overal wel zat inmiddels
Neem de Caramel Frappuccinoquote:Op zaterdag 15 oktober 2005 21:55 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Ik ga er in ieder geval eens kijken.
Wat is er zo bijzonder aan de Frappuccino eigenlijk? Iedereen heeft het er over.quote:
die hebbe we hier op schoolquote:
Toen ik afgelopen zomer in de VS was zaten een paar Aziaten uit mijn werkgroep mij aan te kijken alsof ze water zagen branden, toen ik zei dat ik nog nooit wat bij Starbucks had genomen.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 22:04 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Wat is er zo bijzonder aan de Frappuccino eigenlijk? Iedereen heeft het er over.![]()
Maar in de winter is het koud.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 22:08 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Toen ik afgelopen zomer in de VS was zaten een paar Aziaten uit mijn werkgroep mij aan te kijken alsof ze water zagen branden, toen ik zei dat ik nog nooit wat bij Starbucks had genomen.
Toen deden we een project over Starbucks Frappuccino en toen heb ik ff wat geprobeerd daar. Het zijn zeg maar vermalen ijsblokjes, een beetje koffie, caramel en slagroom maar je kunt het gewoon met een rietje drinken. Echt ontzettend lekker, zeker als het warm is en je zit te genieten van het mooie weer in de altijd mooie VS.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |