abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31357133
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 18:35 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Zowel heen of terug nooit last van. Ik ben wel iemand zonder bioritme en met heel weinig slaap behoefte, dat scheelt. Maar goed, meeste mensen hebben er een dagje last van, gewoon wat vermoeider dan normaal.
echt maximaal 1 of 2 dagen? Want ik wil als ik terug kom uit New York of ergens anders in de USA graag naar Lowlands
pi_31357281
Had ik dat maar: na twee dagen mijn jetlag kwijt. Naar Amerika toe valt het meestal wel mee: vroeg wakker en de eerste dagen wil ik nog wel eens vroeg naar bed. Maar terug in Nederland zit ik zo een dag of vier vijf uit mijn bioritme. En dat had ik ook al toen ik nog fris en jong en in conditie was
Amerikalog.com - Voor al mijn dagelijks nieuws over de Amerikaanse verkiezingen.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 16:45:50 #203
21984 Kresj
Ik ben sowieso de beste...
pi_31360721
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 07:58 schreef ID-Tweak het volgende:

[..]

nog voor geen goud zou ik in dat smerige ''hotel'' verblijven, je wordt afgesnauwd door een chinees wijf, en ervan beschulkdigd dat je op t bed hebt gepist.

liever geen NY dan in dat hotel verblijven.
ok. ik ben niet in dat specifieke hotel geweest, maar de hotels waar ik wel ben geweest waren wel ok. Soms een knudde uitzicht, maar who cares. Dan ga je er maar op uit.
pi_31360782
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 07:58 schreef ID-Tweak het volgende:

[..]

nog voor geen goud zou ik in dat smerige ''hotel'' verblijven, je wordt afgesnauwd door een chinees wijf, en ervan beschulkdigd dat je op t bed hebt gepist.

liever geen NY dan in dat hotel verblijven.
niet zo zeuren. dan had je 12 meter verder het Marriot hotel moeten nemen.
pi_31361337
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 12:56 schreef super-muffin het volgende:

[..]

echt maximaal 1 of 2 dagen? Want ik wil als ik terug kom uit New York of ergens anders in de USA graag naar Lowlands
Wanneer kom je terug en wanneer is Lowlands? Ik ga meestal gewoon de dag door, dan heb je dus een hele korte nacht in het vliegtuig gehad (ik kan wel 1 uurtje tukken meestal). Dan ben je 's avonds wel bekaf, maar voor mij is dat ook het einde van mijn jetlag... Meeste mensen gaan zich helemaal aanpassen aan hun jetlag, vroeg naar bed enzo. Dat is juist niet de manier om er af te komen... En kom op, het is maar 6 uur...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_31361724
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 17:16 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Wanneer kom je terug en wanneer is Lowlands? Ik ga meestal gewoon de dag door, dan heb je dus een hele korte nacht in het vliegtuig gehad (ik kan wel 1 uurtje tukken meestal). Dan ben je 's avonds wel bekaf, maar voor mij is dat ook het einde van mijn jetlag... Meeste mensen gaan zich helemaal aanpassen aan hun jetlag, vroeg naar bed enzo. Dat is juist niet de manier om er af te komen... En kom op, het is maar 6 uur...
Lowlands is vanaf 19 augustus, maar de 18e mag je er al in. Wat ik dus doe. We gaan ongveer 9 augustus weg, en wanneer ik terug ben weet ik nog niet. Het plan van mijn ouders is om tot de 25ste ongeveeer te blijven in Amerika. Ik zou dan eerder terug moeten. Maar ik kan ook mee, maar ik weet niet precies welke steden ze willen bezoeken enzo. Naja ik zie nog wel..
  woensdag 12 oktober 2005 @ 12:04:10 #207
16082 Wytze
...Confidential
pi_31380674
gadver dat filmpje !

Ik zou niet eens meer willen verblijven dan in dat Hotel. Dat is echt te ransig.
Wij hadden Hotel Pennsylvania destijds, dat was gewoon goed. Onze eerste kamer was ruk. Gevraagd om een nieuwe, toen kregen we een soort suite. Met woonkamer etc erg relaxt
"Trust me; when I make things disappear, they stay buried."
  woensdag 12 oktober 2005 @ 14:07:52 #208
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_31383612
Iemand van de NY-freaks hier ooit in Hong Kong geweest?
Is dat een beetje vergelijkbaar: druk, groot, neon, shopping?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_31384048
Kwa skyline misschien nog wel mooier als NY. iig willen zij ook zoveel mogelijk kwijt, op een klein stuk grond.
pi_31389066
Nog 72 dagen.

Ik heb de OP even geupdate. Vorige deeltjes er bij enzo. Klikko.

[ Bericht 46% gewijzigd door Jaguarized op 12-10-2005 18:46:30 ]
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_31397438
Ik ga binnenkort dus voor de eerste keer naar New York Wat moet ik zien/doen en wat niet?
Tot nu toe heb ik:

-Vrijheidsbeeld (mooi zicht vanaf gratis veerboot, heb ik begrepen)
-Times Square
-Central Park
-Ground Zero
-Empire State Building
-Een leuk museum (welk?)
-Schaatsen op één van die hippe ijsbanen
-Een hotdog bij een stalletje eten
  woensdag 12 oktober 2005 @ 23:51:34 #212
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_31397634
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 23:44 schreef ChrisJX het volgende:
Ik ga binnenkort dus voor de eerste keer naar New York Wat moet ik zien/doen en wat niet?
Tot nu toe heb ik:

-Times Square
-Central Park
-Ground Zero
-Empire State Building
-Een leuk museum (welk?)
Boottocht rond manhattan (circle line cruise). Financial district, southstreet seaport dan over de BK bridge lopen -> bk promenade -> DUMBO -> en dan over de Manhattan Bridge naar de lower east side. Greenwich village vindt ik altijd cool. Erg gezellige buurt met al die brownstones en straten met bomen!! China town. Volgens mij is binnekort ook het rockefeller observatorydeck open!! Ik zou iig ff kijken of die open is, volgens mij heb je een veel betere view vanaf de GE building dan ESB...

Ookal moet je de meeste landmarks en attracties gezien hebben, ik vind het leukste toch om te doen net alsof je gewoon een NY'er bent en gewoon veel lopen en genieten van alles dat je tegen komt. Gewoon in de crowd mengen en genieten van de drukte
Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
pi_31397668
Oh ja, Chinatown. Die had ik ook al
  donderdag 13 oktober 2005 @ 01:43:57 #214
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_31399685
Coney Island! Klinkt stom, is het misschien ook wel, maar het heeft zeker wat! Is vanuit Manhattan ongeveer 1 uur met de metro, maar je staat wel gelijk in een compleet ander deel New York. Niet alleen heb je er een attractiepark dat al zijn glorie in de jaren '70 heeft verloren, ook heb je er een goed beeld van Brooklyn, vanuit Coney Island zie je gewoon een heel ander stukje New York wat ik zelf erg tof vond om óók gezien te hebben.
pi_31399695
Vanuit welk deel van Manhattan?
  donderdag 13 oktober 2005 @ 01:46:26 #216
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_31399719
Penn Station, een beetje centraal genomen, dus
pi_31399732
Ik dacht al, Manhattan kán je nogal ruim opvatten.
  donderdag 13 oktober 2005 @ 01:47:42 #218
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_31399743
Ik blijf van 10 tm 14 januari in NY voor t eerst in m'n leven! Hoop dat het wat is!
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  donderdag 13 oktober 2005 @ 01:50:08 #219
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_31399781
Haha, dat is waar. Al was de directe metro vanuit Manhattan wel een express train door heel Manhattan heen, dus dat scheelt alweer in tijd

Wat ook nog erg tof is: het noordelijkste puntje Manhattan! Washington Heigts! Allemaal laagbouw, arme wijk, maar wel erg gezellig! Toffe lunchrooms en restaurantjes en sommige straten zijn door de hoeveelheid koopwaar één grote markt geworden. Verder heb je er nog hele negerfamilies die onder het genot van zompende beats uit de dichtbij geparkeerde SUV aan het barbecueen zijn
pi_31399789
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 01:50 schreef Douwe het volgende:
Haha, dat is waar. Al was de directe metro vanuit Manhattan wel een express train door heel Manhattan heen, dus dat scheelt alweer in tijd

Wat ook nog erg tof is: het noordelijkste puntje Manhattan! Washington Heigts! Allemaal laagbouw, arme wijk, maar wel erg gezellig! Toffe lunchrooms en restaurantjes en sommige straten zijn door de hoeveelheid koopwaar één grote markt geworden. Verder heb je er nog hele negerfamilies die onder het genot van zompende beats uit de dichtbij geparkeerde SUV aan het barbecueen zijn
Net boven Harlem / Bronx?
  donderdag 13 oktober 2005 @ 01:53:59 #221
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_31399825
Net boven Harlem, onder The Bronx. Ligt nog op het Manhattan eiland, echt helemaal in het topje, linksbovenin. Als je het hele Riverside Park uitloopt (ook een aanrader, btw ) kom je er.
pi_31399849
* Jaguarized noteert het ergens op een kladje.
  donderdag 13 oktober 2005 @ 01:56:22 #223
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_31399879
Hoeveel kost ongeveer een ticket om 4 dagen onbeperkt met de metro te kunnen reizen?

Thnx alvast. Ruwe schatting is prima dus wees niet bang!
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_31399901
Kaarten van 4 dagen bestaan niet. Alleen dagkaarten, losse kaartjes, weekkaarten en maandkaarten.

1-Day Fun Pass
Cost: $7, reduced fare not available
Good for unlimited subway and local bus rides from first use until 3 a.m. the following day. Sold at MetroCard Vending Machines and at neighborhood stores. Not available at station booths.

7-Day Unlimited Ride MetroCard
Cost: $24, reduced fare $12
Good for unlimited subway and local bus rides until midnight, 7 days from day of first use.
  donderdag 13 oktober 2005 @ 02:01:49 #225
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_31399952
Mag ik mezelf nog even aanvullen?
Ik bedoel het noorden van Washtington Heights en heel Inglewood. De sfeer daar op straat was zó relaxed, ik kan het niet echt beschrijven. Het leek een beetje op The Bronx, maar dan veel gezelliger. Waar het in The Bronx bijvoorbeeld een beetje 'dood' overkomt, is Inglewood juist erg levendig en gezellig.

Plus, je hebt de kans het noordelijkste puntje van Manhattan op de foto te zetten
pi_31399965
* Jaguarized noteert ook.

Maarre jij komt dus niet naar NYC?
pi_31399987
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 07:17 schreef Kresj het volgende:

[..]

Heb ik ook weleens meegemaakt. Gewoon om een andere kamer gevraagd en gekregen. Opgelost.
Hehe......ik heb me wel eens omhoogeluld naar een penthouse met 3 kamers op die manier......het was 3x niet goed . Al was dat in Chicago naast de Hankock tower.....dus niet echt ontopic.

NYC....ben er een paar keer geweest, stad is erg relaxed......in ieder geval een stuk relaxter dan Chicago. Wat me vooral is bijgebleven......het voor en na de aanslag, erg vreemd was dat.
If fashion is your trade,
then when you're naked,
I guess you must be unemployed yeah.
  donderdag 13 oktober 2005 @ 02:05:54 #228
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_31400013
Dank Jaguarized!

Heeft iemand een idee wat voor topsport het leuk is om te zien in NYC? Ik wilde graag naar de Knicks maar die schijnen al heel lang van te voren uitverkocht te zijn. Weet iemand van wanneer tot wanneer ongeveer het honkbalseizoen loopt?

En hoeveel KM ligt NJ ongeveer van NYC? Dank.
pi_31400038
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 02:05 schreef jojomen4 het volgende:
Dank Jaguarized!

Heeft iemand een idee wat voor topsport het leuk is om te zien in NYC? Ik wilde graag naar de Knicks maar die schijnen al heel lang van te voren uitverkocht te zijn. Weet iemand van wanneer tot wanneer ongeveer het honkbalseizoen loopt?

Honkbalseizoen is volgens mij al zo goed als afgelopen. World Series moeten nog beginnen meende ik. Je vliegt ook naar Newark zo te horen?
pi_31400047
quote:
Dank Jaguarized!

Yankees en Mets......heb ze allebei gezien. Ben al zo vaak naar de US geweest, maar heb nog nooit ijshockey gezien, zijn de Rangers toch........lijkt me echt stoer.
then when you're naked,
  donderdag 13 oktober 2005 @ 02:13:12 #231
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_31400101
@ Jaguarized >> de kans is vrij klein geworden (maar ik sluit nog steeds niks uit! ), is juist het begin van mn laatste schoolmaand die er toe doet waarin ik veel zooi moet afronden. Veel werk

Overigens, even ter illustratie:

De boulevard bij ConeY Island. Links New York en Manhattan, rechts 'the Big Atlantic'

Ik, in interessante pose in Inglewood

Mocht je er niet aan toe komen: dit is het noordelijkste stulkje Manhattan
pi_31400111
Leuke kleurrijke foto's!
pi_31400117
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 02:08 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Honkbalseizoen is volgens mij al zo goed als afgelopen. World Series moeten nog beginnen meende ik. Je vliegt ook naar Newark zo te horen?
Inderdaad bijna afgelopen........voor de yankees
then when you're naked,
pi_31400121
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 02:14 schreef pino.in.disguise het volgende:

[..]

Inderdaad bijna afgelopen........voor de yankees
Die hadden verloren van de Boston Red Sox.
pi_31400169
Maar wanneer is het ijshockey-seizoen dan........vorig jaar is het niet doorgegaan.....maar zal dit jaar toch wel doorgaan hoop ik. Ben binnenkort weer in the US
then when you're naked,
pi_31400194
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 02:19 schreef pino.in.disguise het volgende:
Maar wanneer is het ijshockey-seizoen dan........vorig jaar is het niet doorgegaan.....maar zal dit jaar toch wel doorgaan hoop ik. Ben binnenkort weer in the US
Ah, ze zijn al begonnen.....dan wordt dat mijn missie, al zal ik in detroit zitten helaas.
then when you're naked,
pi_31400200
  donderdag 13 oktober 2005 @ 02:24:54 #238
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_31400218
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 02:13 schreef Jaguarized het volgende:
Leuke kleurrijke foto's!
Ik vrees alleen dat er in december/januarie iets minder sprake zal zijn van t-shirt weer

New York kent trouwens vele gezichten...

Ooit gedacht dat dit op Manhattan zou zijn?

En Jaguarized, ik hoop niet dat dit je overnachtingsplaats is. Eveneens op Manhattan
pi_31400248
Ik zit hier:

donderdag 13 oktober 2005 @ 02:29:12 #240
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_31400264
Thank god, een stuk beter
Ziet er best luxe uit overigens, voor een hostel! Best een 'oud ogend' gebouw in vergelijking met de rest van NY ook, trouwens
pi_31400276
En je kan er ook slapen.

donderdag 13 oktober 2005 @ 02:43:37 #242
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_31400392
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 02:08 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Nee nee.. ik vlieg naar JFK. Ik vroeg dat van NJ omdat ik anders wel ff naar de NJ Nets wilde gaan

Iemand een idee van de afstand?
  donderdag 13 oktober 2005 @ 08:12:17 #243
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_31401471
quote:
Ik, in interessante pose in Inglewood
Inglewood, New York?
4000 kilometer te ver naar rechts denk ik?

Haters everywhere but I don't really care.
  donderdag 13 oktober 2005 @ 09:37:48 #244
21984 Kresj
Ik ben sowieso de beste...
pi_31402577
quote:
Dank Jaguarized!

Ben al een paar keer naar de NY Knicks geweest. En uitverkocht was het niet echt. Wel druk. Gewoon zodra je aankomt ff informeren bij Madison Square Garden. Of als je creditcard hebt op http://www.thegarden.com checken. Anders kan je zoals ik de eerste keer heb gedaan gewoon op straat voor de deur nog kaartjes kopen van venters. Als je het vlak voor de wedstrijd doet zijn ze niet zo duur, want ze willen van hun kaartjes af.

En verder de Yankees zijn ook wel leuk. Kaartjes kan je gewoon in de Yankees winkel kopen op 5th Avenue en vast nog wel meer plekken. kaartjes vanaf 15 dollar!!!
pi_31402936
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 23:44 schreef ChrisJX het volgende:
Tot nu toe heb ik:

-Times Square
-Central Park
-Ground Zero
-Empire State Building
-Een leuk museum (welk?)
Helicoptervlucht
pi_31405548
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 09:56 schreef Dizzee het volgende:

Helicoptervlucht
Dat kost wrs meer dan mijn vliegticket
pi_31405630
Hoe zit het trouwens met musicals (Broadway) of andere theatervoorstellingen? Zijn er mogelijkheden om nog vlak vantevoren goedkope kaartjes te kopen? Studentenkaartjes of staanplaatsen ofzo.
pi_31405936
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 11:54 schreef ChrisJX het volgende:
Hoe zit het trouwens met musicals (Broadway) of andere theatervoorstellingen? Zijn er mogelijkheden om nog vlak vantevoren goedkope kaartjes te kopen? Studentenkaartjes of staanplaatsen ofzo.
Via TKTS op Times Square elke dag vanaf 15.00 worden daar kaartjes voor weinig verkocht.
  donderdag 13 oktober 2005 @ 12:05:44 #249
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_31405943
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 11:51 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Nee hoor, een helikopterrondvlucht van 5 minuten kan al vanaf een dollar of 60.
pi_31406081
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 11:51 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

bezuinigen in NY
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')