is die 2e pic genomen vanaf een ferry of heb je die gemaakt vanuit liberty park?quote:Op dinsdag 13 september 2005 17:05 schreef _wie het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
bronquote:Report: Delta bankruptcy filing may come this week: Delta Air Lines is expected to file for bankruptcy as early as this week, according to an industry consultant who has been informed of the company's plans, The Associated Press reports. The consultant says the carrier is close to a nearly $2 billion financing agreement that would allow it to keep flying while it restructures. The airline is expected to file for Chapter 11 by Wednesday, but could postpone till Thursday while financing is finalized. Delta has waged a four-year battle to avoid bankruptcy. However, the nation's No. 3 carrier has lost about $10 billion since January 2001, struggling with high fuel costs, debt and pension payments. Posted 7:30 a.m.
vanaf de cirlce line, zo'n 2 uur durende tocht by nightquote:Op dinsdag 13 september 2005 22:05 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
is die 2e pic genomen vanaf een ferry of heb je die gemaakt vanuit liberty park?
Welke bank als ik vragen mag, en hoe ben je bij hun gekomen ?quote:Op woensdag 14 september 2005 10:31 schreef Drive-r het volgende:
Ik neem waarschijnlijk een baan aan na mijn afstuderen bij een grote Amerikaanse bank. Ik ga voor hun werken in Londen, maar krijg daarvoor 6 weken training in NY!!! Dus lekker op hun kosten in fijn hotel en beetje mijn vrije tijd spenderen aan wat clubs... Dit moet ergens volgende zomer gaan gebeuren, dus ik pik alle goeie tips wel op in dit topic...
Haha, dat zal het probleem niet zijn. Maar goed, ik hou het liever op 'een grote Amerikaanse investment bank', geef liever niet teveel details op internet. Ik ben bij hun gekomen via een stage en die heb ik weer simpelweg via hun career site (waar elk groot bedrijf er wel eentje van heeft)....quote:Op woensdag 14 september 2005 14:22 schreef Wytze het volgende:
[..]
Welke bank als ik vragen mag, en hoe ben je bij hun gekomen ?
Don't worry ik zit toch niet in de banken industrie dus zal je baantje niet afpakken
Schijt. Heb een delta ticket voor eind december..quote:Op woensdag 14 september 2005 10:15 schreef Dizzee het volgende:
In het vorige topic ook al aan de orde gekomen, maar Delta gaat nu dus faillisement aanvragen.
[..]
bron
Wat er nu precies gaat veranderen (voor reizigers van Delta) weet ik niet, maar er zijn meerdere maatschappijen die vliegen onder 'Chapter 11'.
Ik heb tickets voor 8okt en 22okt. Morgen maar even het reisburo om info vragen..quote:Op woensdag 14 september 2005 18:14 schreef Dr_Evil het volgende:
[..]
Schijt. Heb een delta ticket voor eind december..
Hopen dat er niks aan de hand is..
Heb net m'n papieren ff gechecked:quote:Op woensdag 14 september 2005 18:23 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Ik heb tickets voor 8okt en 22okt. Morgen maar even het reisburo om info vragen..![]()
quote:Explanation 1.
The phrase was documented for the the first time in Edward S. Martin's book 'The Wayfarer in New York', published 1909, when he used 'Big Apple' as a metaphor for New York City. In this metaphor sense New York is the fruit, the 'big' apple, of a tree which has roots reaching down into the Mississippi valley and branches spanning from ocean to ocean. That means that this tree gets its strength, potency from far away, from where people flock to the city to make their luck, to improve their business, to find, receive the bigger fruits (in this context: apples). In a nutshell: it was said that efforts paid off much better there.
No doubt about it: New York City had the right potency, the city's growth was immense and capital accumulated real quick.
Explanation 2.
At this point another theory and a man named Mr. John F. FitzGerald come into play: On February 18th, 1924, this well-renowned sport reporter and columnist (he actually wrote about horse racing) originated a new column in the New York Morning Telegraph, for which he worked. The name of the column was: "Around the Big Apple", supported by an illustration showing an outlined apple with - apparently - the New York City skyline in it.
And he explained as following: "The Big Apple. The dream of every lad that ever threw a leg over a thoroughbred and the goal of all horsemen. There's only one Big Apple. That's New York."
As he later explained, he overheard a conversation between to stable hands, who referred to New City as the 'Big Apple', the city where a man could make the real big money.
This story is the official one of the City of New York.In the 70' New York City's Tourism Directors chose the red Big Apple logo and the phrase 'The Big Apple' as their distinctive mark.
Explanation 3.
Before the 'FitzGerald' explanation evolved to be the official one, it was believed that the phrase originated in the 1930s, when it was heavily used by black Jazz musicians. They called a well paid gig in New York a 'Big Apple'. Again: a metaphor for making the big money. Basically they used the expression in the same way as Edward S. Martin did. There were many apples on the tree of success but the real big one is the gig in New York.
At this time New York was the ultimate 'new' spot for Jazz musicians and the place where having a good gig could have meant a breakthrough!
Evidence or not: there was even a Harlem Jazz Club named: Big Apple. Anyhow, the connection between 'Big Apple' and the Jazz Scene can be seen, but it's not the official side of the story of 'The Big Apple'.
Leuke info.quote:Op donderdag 15 september 2005 11:43 schreef kepler het volgende:
ow ik had tijdens de circle line de betekenis gehoord van The Big Apple, ben hem vergeten
er zijn er zelfs drie
[..]
Vlieg je weer met Biman?quote:Op donderdag 15 september 2005 11:42 schreef twistednerve het volgende:
Ja mensen, na afwezigheid van een jaar, is ook mijn tijd weer gekomen om terug te keren naar The Big Apple
Heb 3 vrienden bereid gevonden om mee te gaan, dus we vliegen 27 december naar JFK om nieuw jaar te vieren in de vetste stad ter wereld!
Dus ik ben weer een van de vaste meelezers in dit topic
Ik ben je voorbij in de stats.quote:Op woensdag 14 september 2005 20:42 schreef komrad het volgende:
ik post hier maar eens een fipo, wordt tijd
lol, goed onthoudenquote:
Volgende zomer, ik heb namelijk een $100 certificate van Continental gekregen omdat ik mijn vlucht mistte. Eigenlijk kwam dat vooral door customs en niet door Continental. Wel netjes van ze. Dat ding is een jaar geldig en ik moet nog steeds met een goede vriend naar de VS, dus dat zal NY worden in de zomer denk ik.quote:Op dinsdag 20 september 2005 11:01 schreef twistednerve het volgende:
[..]
lol, goed onthouden![]()
en we vliegen idd wederom met Biman![]()
Zijn wel iets duurder geworden vergeleken met vorig jaar, retourtje kost nu totaal ¤430 Euro incl. alle toeslagen.
Jij nog plannen?
Ik heb net getekend voor mijn baan, dus me too, me too!!!! Volgende zomer 6 weken!quote:Op dinsdag 20 september 2005 19:23 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Volgende zomer, ik heb namelijk een $100 certificate van Continental gekregen omdat ik mijn vlucht mistte. Eigenlijk kwam dat vooral door customs en niet door Continental. Wel netjes van ze. Dat ding is een jaar geldig en ik moet nog steeds met een goede vriend naar de VS, dus dat zal NY worden in de zomer denk ik.
1st year analyst in investment banking (m&a). Ik moet nog afstuderen, maar begin dus volgend jaar in Londen, daarvoor 6 weken training in NY!quote:Op dinsdag 20 september 2005 21:32 schreef komrad het volgende:
wat voor baan drive-r?
Zeker goed geregeld ja. Ik gok dat je bij G&S gaat werken en op world HQ in NY de training moet doorlopen. Alhoewel het ook kan zijn dat Zurich de enigste Europese vestiging is. Citi dan?quote:Op dinsdag 20 september 2005 21:48 schreef Drive-r het volgende:
[..]
1st year analyst in investment banking (m&a). Ik moet nog afstuderen, maar begin dus volgend jaar in Londen, daarvoor 6 weken training in NY!
Macy's beslaat een compleet blok en telt 9 of 10 etages. Harrods is volgens mij iets kleiner. Anyway, overal wordt Macy's het grootste ter wereld genoemd. Macy's noemt zich 'the greatest deparment store' en Harrods zich de 'most famous department store'. NY is toch beter dan Londonquote:Op dinsdag 20 september 2005 22:59 schreef P4nic het volgende:
Macy's vind ik dus echt niet het grootste warenhuis ter wereld... Harrods lijkt mij toch wat groter.
Voor de rest topstad natuurlijk NY !!!!! Van de eerste minuut verliefd.
Kan zijn maar khad het gevoel dat Harrods lastiger was voor mij dan macy's. Tuurlijk is NY beter dan Londen dat hoor je mij niet zeggenquote:Op dinsdag 20 september 2005 23:04 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Macy's beslaat een compleet blok en telt 9 of 10 etages. Harrods is volgens mij iets kleiner. Anyway, overal wordt Macy's het grootste ter wereld genoemd. Macy's noemt zich 'the greatest deparment store' en Harrods zich de 'most famous department store'. NY is toch beter dan London
Ik denk dat ik Macy wel groter vond. In Harrods is alleen veel meer te zien, wellicht dat je daarom een andere indruk krijgt. Macy vond ik behalve groot niet enorm interessant... Ik hou eigenlijk sowieso niet zo van grote warenhuizen, koop liever in kleinere winkels. Wel leuk om af en toe doorheen te lopen.quote:Op dinsdag 20 september 2005 23:20 schreef P4nic het volgende:
[..]
Kan zijn maar khad het gevoel dat Harrods lastiger was voor mij dan macy's. Tuurlijk is NY beter dan Londen dat hoor je mij niet zeggenKhoopte ook dat Macy's groter was, enkel mijn persoonlijke ervaring beaamde dit niet zo.
Goed goed, ik heb haar even gemaild vanavond omdat ze nog niet online was geweest sinds eergister. Ook gevraagd waarom Nederlands, ff wachten op antwoord.quote:Op woensdag 21 september 2005 00:23 schreef Jeroenus het volgende:
@Jaguarized, hoe gaat het met je NY-friend?
Ja die bedoelde ik. Maar ik weet dat je niet gaat vermelden bij welke investment bank je werkt. Daarom gokte ik op G&S of Citi.quote:Op woensdag 21 september 2005 00:25 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ik denk dat ik Macy wel groter vond. In Harrods is alleen veel meer te zien, wellicht dat je daarom een andere indruk krijgt. Macy vond ik behalve groot niet enorm interessant... Ik hou eigenlijk sowieso niet zo van grote warenhuizen, koop liever in kleinere winkels. Wel leuk om af en toe doorheen te lopen.
@Jeroenus: G&S? Ik denk dat je Goldman Sachs bedoelt, maar correct me if I'm wrong. Verder hebben werkelijk alle amerikaanse banken wel een groot kantoor in londen. Vergeet niet dat Londen wereldwijd een top drie beurs heeft en op veel gebieden zelfs nummer 1 is... dus ook groter dan NY...
Haha, dat vermoedde ik al, deze discussie hebben we eerder gehad! Maar goed, voor jou op termijn wellicht ook interessant, begreep ik? Beetje leukze zomer gehad?quote:Op woensdag 21 september 2005 00:32 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Ja die bedoelde ik. Maar ik weet dat je niet gaat vermelden bij welke investment bank je werkt. Daarom gokte ik op G&S of Citi.
Ik dacht dat GS alleen in Zurich zat omdat ze daar alleen Europese stages aanboden. Maar idd, ook in de UK en andere Europese landen.quote:Op woensdag 21 september 2005 00:25 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ik denk dat ik Macy wel groter vond. In Harrods is alleen veel meer te zien, wellicht dat je daarom een andere indruk krijgt. Macy vond ik behalve groot niet enorm interessant... Ik hou eigenlijk sowieso niet zo van grote warenhuizen, koop liever in kleinere winkels. Wel leuk om af en toe doorheen te lopen.
@Jeroenus: G&S? Ik denk dat je Goldman Sachs bedoelt, maar correct me if I'm wrong. Verder hebben werkelijk alle amerikaanse banken wel een groot kantoor in londen. Vergeet niet dat Londen wereldwijd een top drie beurs heeft en op veel gebieden zelfs nummer 1 is... dus ook groter dan NY...
Misschien eerst nog een keer in de VS studeren vóórdat ik intern ga doen in NY of CA. Of andersom, kan ook.quote:Op woensdag 21 september 2005 00:35 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Haha, dat vermoedde ik al, deze discussie hebben we eerder gehad! Maar goed, voor jou op termijn wellicht ook interessant, begreep ik? Beetje leukze zomer gehad?
Geen idee. Ik geloof dat training ergens downtown Manhattan is en ze bijna een compleet hotel afhuren. Zal nogal gezellig feestje worden, maar het is nu nog ver weg...quote:Op woensdag 21 september 2005 00:35 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Ik dacht dat GS alleen in Zurich zat omdat ze daar alleen Europese stages aanboden. Maar idd, ook in de UK en andere Europese landen.
Waar verblijf je in NY?
Wat is eigenlijk je uiteindelijke doel? Werken in London of in NY? (mits je bij dit bedrijf blijft uiteraard)quote:Op woensdag 21 september 2005 00:39 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Geen idee. Ik geloof dat training ergens downtown Manhattan is en ze bijna een compleet hotel afhuren. Zal nogal gezellig feestje worden, maar het is nu nog ver weg...
Werken in Londen, alleen de training (voor alle hun vestigingen) is in NY. Persoonlijk lijkt NY me een geweldige stad om te wonen en werken, maar niet in deze baan. Mij staat de werkwijze van de Amerikanen behoorlijk tegen, met name het persoonlijk contact op de werkvloer. In Londen vind je van deze banken vaak hun meest internationale vestiging en soms ook hun grootste. Dan zit je gewoon met een grotere diversiteit aan mensen, wat mij enorm bevallen is tijdens mijn stage. Maar goed, wellicht dat ik het na een paar jaar wel overweeg, het is mooi om gezien te hebben!quote:Op woensdag 21 september 2005 00:50 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk je uiteindelijke doel? Werken in London of in NY? (mits je bij dit bedrijf blijft uiteraard)
1 nachtje?quote:Op donderdag 22 september 2005 10:50 schreef ID-Tweak het volgende:
heb net geboekt8 t/m 9 oct zit ik in hotel carter
cool ouderwets hotelquote:Op donderdag 22 september 2005 10:50 schreef ID-Tweak het volgende:
heb net geboekt8 t/m 9 oct zit ik in hotel carter
YMCA's zijn goedkoop. En als je niet zoveel om luxe geeft dan is het een prima keuze. Ik heb in het Vanderbilt YMCA gezeten, in een double private. Koste 40 dollar per kamer. Je kon daar dan ook gratis gebruik maken van zwembad en fitness dingen enzo.quote:Op zaterdag 24 september 2005 19:37 schreef whoops het volgende:
Zijn er nog mensen die advies hebben voor een budget hotel/hostel? Ik wil een double private room, en het zou mooi zijn als we onder de 80-90 dollar per nacht konden blijven...
veel plezier alvastquote:Op vrijdag 23 september 2005 11:33 schreef ID-Tweak het volgende:
ik blijf inderdaad 1 nacht in NY,
we hebben 2 dagen om zoveel mogelijk te zien
Ik vetrek de 4e naar Washington DC, waar ik verblijf bij een vriend van mij, in het weekend gaan we dna naar NY, en daarna weer terug naar DC.
de 15e ben ik weer back in NL.
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |