abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30960557
Hoe was de Upper West Side?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_30963679
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 00:37 schreef Masanga het volgende:

Ik vond de stad werkelijk geweldig, alleen jammer dat we s avonds zo uitgeput waren ..
Daar hadden wij ook wel last van. Wellicht ook omdat we s'ochtends al vroeg wakker waren. Maar met die reden ben ik s'avonds (2e keer) niet op het ESB ben geweest. Das wel jammer.
pi_30963687
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 08:23 schreef Dizzee het volgende:

[..]

Daar hadden wij ook wel last van. Wellicht ook omdat we s'ochtends al vroeg wakker waren. Maar met die reden ben ik ook s'avonds (2e keer) niet op het ESB ben geweest. Das wel jammer.
pi_30967948
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 00:44 schreef Jaguarized het volgende:
Hoe was de Upper West Side?
Ben ik ook wel benieuwd naar, dit aangezien ons hostel daar ook ligt... Pitten in het Central Park Hostel... iemand daar toevallig al eens geweest? Meningen zijn verdeeld op het internet... maar was een van de weinige die ons nog een 4persoons kamer voor de volle 11 nachten kon bieden en tegen een degelijke prijs...
Het is beter dat ik het zeg in plaats van iemand met een vol verstand...
  dinsdag 27 september 2005 @ 12:32:51 #105
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_30969000
Upper West Side vond ik best ok! Het is een stuk rustiger dan Downtown. Wij zaten vrij hoog, bijna op de grens met Harlem. Er waren veel woonblokken (met de obligate brandtrappen vooraan). Ik vond het er heel veilig, de metro was op 50m van ons hotel. We zaten op wandelafstand van het Guggenheim Museum en het Metropolitan Museum of Art en uiteraard van Central Park. In Harlem kan je ook rustig wandelen (we kozen de wandeling uit de lonely planet, al vond ik die wat saai..) en er is de Columbia University.
Van het nachtleven hebben we er, zoals eerder vermeld, niet geproefd. In ons hotel was geen enkele maaltijd voorzien, maar in de buurt vond je heel makkelijk alles wat nodig was in vrij mooie en nette supermarkten (dus niet van die marginale en vuile winkeltjes die je regelmatig ziet in Harlem en die bij ons geen halve klant zouden lokken).
Daar het mijn eerste keer New York was, is het niet eenvoudig te vergelijken. Maar had ik geweten dat het metrosysteem zo vlotjes werkte en zo veilig was, sliep ik alle 4 de nachten in Upper West Side! Ik vond het namelijk vreselijk om als je net wakker bent je ontbijt te gaan zoeken, en wanneer je buiten komt opgeslorpt te worden door de drukte en het verkeer zoals bij 39th street (thv 6th Ave)
Nu, ik ben slechts een student, dus ik denk heel erg aan mijn budget..
When all things seem to end, the future still remains..
  dinsdag 27 september 2005 @ 12:42:27 #106
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_30969269
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 08:23 schreef Dizzee het volgende:

[..]

Daar hadden wij ook wel last van. Wellicht ook omdat we s'ochtends al vroeg wakker waren. Maar met die reden ben ik s'avonds (2e keer) niet op het ESB ben geweest. Das wel jammer.
Vreemd genoeg heb ik amper last gehad van een jetlag. De dag van de vliegreis waren we zo'n 24u wakker geweest, en werden we pas wakker rond 9u plaatselijke tijd. Vanaf dag 2 leefden we vlot volgens de plaatselijke tijd. De dagen voordien had ik er wel over gewaakt wat later te gaan slapen. Als student in vakantietijd is dat echter gemakkelijker dan werkmensen die hun normale dagtaak moeten volbrengen.
Ook bij terugkeer (we zijn wel nog een weekje naar Sint-Maarten geweest na NY) heb ik slechts 1dag afgezien.
We waren vooral uitgeput van het vele wandelen. Ook musea zijn imo heel vermoeiend: je staat constant recht en verplaatst je vrij traag.

Wat mij ook opviel: ik had de alcoholcontroles strenger verwacht. Hoewel ik (net) 22 ben, werd ik nergens gecontroleerd.
pi_30969515
Mooi verhaal. Zelf zit ik op 103rd en Amsterdam bij Hostelling International vandaar dat ik even nieuwsgierig was. Hoe lang ben je nou onderweg naar Times Square? En hoe is de metrofrequentie?

Ik heb ook nog zo'n Lonely Planet gids van NY, heb je de rest van de wijken ook verkent met behulp van de gids of alleen de Harlem tour?
  dinsdag 27 september 2005 @ 12:58:53 #108
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_30969747
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 12:49 schreef Jaguarized het volgende:
Mooi verhaal. Zelf zit ik op 103rd en Amsterdam bij Hostelling International vandaar dat ik even nieuwsgierig was. Hoe lang ben je nou onderweg naar Times Square? En hoe is de metrofrequentie?

Ik heb ook nog zo'n Lonely Planet gids van NY, heb je de rest van de wijken ook verkent met behulp van de gids of alleen de Harlem tour?
Times Square heb ik bezocht vanuit het andere hotel. Maar zo lang kan dat niet zijn. Met metrolijn 1 denk ik dat je er rechtsreeks raakt, een halte of 10 mss. De metrofrequentie lag vrij hoog vond ik, langer dan 5min heb ik nooit moeten wachten, dus was er ook veel plaats en ook de airco maakt het een stuk relaxter (als ik dat vergelijk met de horror van de metro in Rome ). Wel vervelend was het toen we op een bepaald moment de metro wilden nemen en er werken ofzo bleken te zijn. De metro reed gedurende 3u niet tussen bepaalde haltes. Je wordt dan wel omgeleid, maarja.. En dat schijnt geregeld voor te komen.

O ja, we hebben enkel de Harlem Tour gedaan. 5 dagen was echt te weinig, maar toch wilden we eens een typische "buitenwijk" gedaan hebben.
pi_30971971
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 12:42 schreef Masanga het volgende:

[..]

Wat mij ook opviel: ik had de alcoholcontroles strenger verwacht. Hoewel ik (net) 22 ben, werd ik nergens gecontroleerd.
Klopt, dat was bij mij ook het geval. Toen ik deze zomer naar NY ging, was ik net 3 maanden 21. Geen 1 keer is om mn ID gevraagd. Vorig jaar toen ik aan de westkant (LA, Vegas) zat was ik 20 en werd er echt altijd om id gevraagd. Best vreemd, want ik kan me niet voorstellen dat in 1 jaar tijd mn uiterlijk zoveel ouder is geworden.

En dat vele wandelen merk je s'avonds wel aan je benen. Overigens kan je in Chinatown een foot-massage nemen. Ik meen iets van 10 dollar voor een kwartiertje.
pi_30972129
Week geleden teruggekomen uit NYC. Heet! Over de dertig graden. Foto's zijn niet onaardig geworden: http://utopia.knoware.nl/users/mrgestel/ny2005/ny
Amerikalog.com - Voor al mijn dagelijks nieuws over de Amerikaanse verkiezingen.
pi_30972366
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 14:23 schreef Potus het volgende:
Week geleden teruggekomen uit NYC. Heet! Over de dertig graden. Foto's zijn niet onaardig geworden: http://utopia.knoware.nl/users/mrgestel/ny2005/ny
Zeker niet onaardig. Dat het er nog steeds zo warm is trouwens. Ik moest deze zomer af en toe wel ff ergens naar binnen om af te koelen.
pi_30972492
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 14:33 schreef Dizzee het volgende:

[..]

Zeker niet onaardig. Dat het er nog steeds zo warm is trouwens. Ik moest deze zomer af en toe wel ff ergens naar binnen om af te koelen.
Ik heb vrijwel vier dagen achtereen door de stad gewandeld, boekwinkels, warenhuizen en platenzaken als afkoellokaties gebruikend. Dat ik niet ziek ben gewordne is een wonder. Nu nog van mijn jetlag af.
Amerikalog.com - Voor al mijn dagelijks nieuws over de Amerikaanse verkiezingen.
  dinsdag 27 september 2005 @ 15:05:05 #113
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_30973258
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 20:12 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

YMCA's zijn goedkoop. En als je niet zoveel om luxe geeft dan is het een prima keuze. Ik heb in het Vanderbilt YMCA gezeten, in een double private. Koste 40 dollar per kamer. Je kon daar dan ook gratis gebruik maken van zwembad en fitness dingen enzo.

Kijk anders op hostelworld.com...

BTW, een kamer bij het pennsylvania hotel kan je volgens mij ook krijgen voor onder de 80-90 dollar
Bedankt voor de info... Vanderbilt zat al vol, we hebben nu geboekt in het Sugarhill Hostel in Harlem, ik hoop dat het wat is....

In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
  dinsdag 27 september 2005 @ 15:24:29 #114
34586 kepler
No bounce, no play
pi_30973791
quote:
coole foto's

ik krijg gelijk weer zin om terug te gaan
The line is a dot to you!
  dinsdag 27 september 2005 @ 17:26:35 #115
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_30977253
quote:
30 graden is nix. Wij zijn in augustus geweest en NYC haalde record temperaturen die sinds 1950 niet meer zijn waargenomen in de metropolitan area. 110 graden ffahrenheit. Ongeveer 40 graden

ik ga nu je foto's bekijken, ben benieuwd
Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
  dinsdag 27 september 2005 @ 17:34:15 #116
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_30977496
Wie heeft trouwens net megacities gezien op NGC? Was best een lang stuk over de NYC Transit lines (NYCT). Echt ziekelijk aantal mensen worden er per dag vervoerd met de subway zeg...

Iemand trouwens ook de verschillende trains opgemerkt toen je in NYC was? De nieuwe trains geven automatisch aan langs welke stations hij komt, toch best gemakkelijk itt tot het onverstaanbare gibberish van de subway dispatcher; die kan je echt voor geen ene meter verstaan
pi_30977952
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 14:18 schreef Dizzee het volgende:

[..]

Klopt, dat was bij mij ook het geval. Toen ik deze zomer naar NY ging, was ik net 3 maanden 21. Geen 1 keer is om mn ID gevraagd. Vorig jaar toen ik aan de westkant (LA, Vegas) zat was ik 20 en werd er echt altijd om id gevraagd. Best vreemd, want ik kan me niet voorstellen dat in 1 jaar tijd mn uiterlijk zoveel ouder is geworden.

En dat vele wandelen merk je s'avonds wel aan je benen. Overigens kan je in Chinatown een foot-massage nemen. Ik meen iets van 10 dollar voor een kwartiertje.
Zelfde geval hier. NY vragen ze nooit je ID, Boston, DC, Phillie wel degelijk.
In het zuiden(atlanta, memphis, miami,charleston, etc) vragen ze er ook wel altijd achter.
Pain is weakness leaving the brain !
pi_30982616
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 17:34 schreef The.PhantoM het volgende:
Wie heeft trouwens net megacities gezien op NGC? Was best een lang stuk over de NYC Transit lines (NYCT). Echt ziekelijk aantal mensen worden er per dag vervoerd met de subway zeg...

Iemand trouwens ook de verschillende trains opgemerkt toen je in NYC was? De nieuwe trains geven automatisch aan langs welke stations hij komt, toch best gemakkelijk itt tot het onverstaanbare gibberish van de subway dispatcher; die kan je echt voor geen ene meter verstaan
Jep, ik heb het gemerkt. De train naar Jamaica (JFK) had dat nog niet, waardoor ik echt niet wist bij welk station ik nu was. Vrij onverstaanbaar. In Manhatten zelf vrijwel alleen maar die nieuwe gehad.

Overigens was bij het ritje naar Brooklyn (Clark Street) de airco kapot. Niet te houwe is dat.
pi_30987683
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 12:49 schreef Jaguarized het volgende:
[...]
Hoe gaat het socializen? Mag je al bij haar 'crashen'?
New Yorker in spe
http://www.thefootballbox.nl
  woensdag 28 september 2005 @ 00:14:55 #120
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_30987830
Ik heb zin in NYC

In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
  woensdag 28 september 2005 @ 00:23:44 #121
34586 kepler
No bounce, no play
pi_30988117
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 17:26 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

30 graden is nix. Wij zijn in augustus geweest en NYC haalde record temperaturen die sinds 1950 niet meer zijn waargenomen in de metropolitan area. 110 graden ffahrenheit. Ongeveer 40 graden

ik ga nu je foto's bekijken, ben benieuwd
nou die haalden we in eind juli helaas ook
zo fucking heet in NYC en dan ook nog eens de smog en de warme metro-stations
pi_30988652
quote:
Op woensdag 28 september 2005 00:10 schreef Jeroenus het volgende:

[..]

Hoe gaat het socializen? Mag je al bij haar 'crashen'?
Ze is nog niet weer online geweest.
  woensdag 28 september 2005 @ 07:54:18 #123
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_30990970
MAYOR BLOOMBERG JOINS GOVERNOR PATAKI FOR THE SIGNING OF A BILL ELIMINATING NEW YORK CITY'S SALES TAX ON CLOTHING

City’s 4% Sales Tax on Clothing & Footwear Will Be Eliminated September 1st

Mayor Michael R. Bloomberg today joined Governor George E. Pataki and other State, local business and community officials as the Governor signed legislation into law that will eliminate New York City's 4% sales tax on clothing and footwear costing under $110 beginning September 1st.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_31003391
ach ik vind die subway best goed te verstaan moet ik zeggen
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_31009622
Okey ik heb al behoorlijk veel van het New York forum doorgelezen, kom er alleen niet uit met hotel Carter! Ik lees hier overal 40 dollar per nacht, als ik het zelf invul krijg ik 89dollar per nacht!
Heeft iemand hier een verklaring voor?:P
pi_31010052
quote:
Op woensdag 28 september 2005 20:50 schreef Semmy het volgende:
Okey ik heb al behoorlijk veel van het New York forum doorgelezen, kom er alleen niet uit met hotel Carter! Ik lees hier overal 40 dollar per nacht, als ik het zelf invul krijg ik 89dollar per nacht!
Heeft iemand hier een verklaring voor?:P
Afhankelijk van 1-persoon of 2-persoons kamer.
New Yorker in spe
pi_31010135
Jeroenus

hoessie??
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_31012749
quote:
Op woensdag 28 september 2005 21:59 schreef komrad het volgende:
Jeroenus

hoessie??
Top Notch

Met jou? Nieuwe vakantie/NY plannen?
New Yorker in spe
pi_31015721
Iemand tips voor NY by night?
Lundqvist, Magnus Johanson: Hejå, hejå LHC!
O-H-I-O; Buckeyes
pi_31018985
quote:
Op donderdag 29 september 2005 00:48 schreef JZweeds het volgende:
Slapen?
pi_31031358
quote:
Op woensdag 28 september 2005 21:57 schreef Jeroenus het volgende:

[..]

Afhankelijk van 1-persoon of 2-persoons kamer.
Nou, wat ik ook probeer ik zie NERGENS 40 euro staan. Het blijft 89 euro per kamer, of je nu een eenpersoons of een tweepersoons kamer neemt.
Totaal bedrag voor 4 nachten slapen; $418,54
  donderdag 29 september 2005 @ 23:33:48 #132
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_31044725
quote:
Op donderdag 29 september 2005 17:08 schreef Semmy het volgende:

[..]

Nou, wat ik ook probeer ik zie NERGENS 40 euro staan. Het blijft 89 euro per kamer, of je nu een eenpersoons of een tweepersoons kamer neemt.
Totaal bedrag voor 4 nachten slapen; $418,54
die 40 euro is vaak als je bij een reisbureau boekt. Inclusief ticket, een stedentrip dus. En dit is meestal ook voordeliger! Ik ben 2x in NYC geweest, en ook beide keren via een reisbureau geboekt. 1x zaten we in het Cartel Hotel. En laatst in augustus heb ik met een vriend in het Vanderbilt YMCA gezeten. Voor 40 dollar p.n. per persoon of per kamer, dat weet ik niet meer
  vrijdag 30 september 2005 @ 03:33:12 #133
34586 kepler
No bounce, no play
pi_31049029
quote:
ESB, erg mooi uitzicht bij nacht
pi_31050318
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 03:33 schreef kepler het volgende:

[..]

ESB, erg mooi uitzicht bij nacht
ESB?
pi_31052205
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 09:04 schreef ID-Tweak het volgende:

[..]

ESB?
Empire State Building
  vrijdag 30 september 2005 @ 10:59:10 #136
34586 kepler
No bounce, no play
pi_31052766
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 10:34 schreef Razer het volgende:

[..]

Empire State Building
dat ding wordt vandaag roze....

Erasmusbrug wordt roze
  vrijdag 30 september 2005 @ 11:13:54 #137
21984 Kresj
Ik ben sowieso de beste...
pi_31053202
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 14:18 schreef Dizzee het volgende:

[..]

Aan het einde van een dag lopen in NYC kan ik dat die chinezen niet aan doen om aan mijn voeten te zitten.
pi_31054372
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 10:59 schreef kepler het volgende:

[..]

dat ding wordt vandaag roze....

Erasmusbrug wordt roze
ik hoop dat dat volgend weekend weer normaal is, ik hoef geen roze ESB te zien
  vrijdag 30 september 2005 @ 11:53:01 #139
34586 kepler
No bounce, no play
pi_31054454
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 11:50 schreef ID-Tweak het volgende:

[..]

inderdaad niet

maar het mooie is dat hij op 30 april oranje wordt. Hij kan dus elke kleur aannemen die je wil, de bovenkant dan
pi_31063034
Oh trouwens, in Duitsland is momenteel een actie!
Als je een jas koopt van 199 euro, krijg je een retourticket NYC er gratis bij
(info staat op deze site; http://www.karstadt.de/kategorieAnzeigen.do?kid=864461)
Zit nog ff te bekijken of er echt niks achter zit, maar kan tot nu toe niks geks vinden..
  vrijdag 30 september 2005 @ 18:19:10 #141
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_31063829
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 17:50 schreef Semmy het volgende:
Oh trouwens, in Duitsland is momenteel een actie!
Als je een jas koopt van 199 euro, krijg je een retourticket NYC er gratis bij
(info staat op deze site; http://www.karstadt.de/kategorieAnzeigen.do?kid=864461)
Zit nog ff te bekijken of er echt niks achter zit, maar kan tot nu toe niks geks vinden..
snap geen reet van wat er staat op die site. Kanker duitsers, maar een retourticket zou toch wel heel mooi zijn. Maar zal wel wat achter zitten...
pi_31063909
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 18:19 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

snap geen reet van wat er staat op die site. Kanker duitsers, maar een retourticket zou toch wel heel mooi zijn. Maar zal wel wat achter zitten...
helaas is mijn duits ook niet al te best.
pi_31063928
Het slaat op zoveel als: "Deze pagina is niet gevonden, keer terug naar de hoofdpagina."

pi_31065338
Nou laat het vertalen door google ofzo Ja ik ga een deze dagen ff naar duitsland om toch ff te informeren.. Ticket blijft geldig tot eind juni volgend jaar, je moet alleen boeken voor december. Dus heb nog de tijd om het allemaal uit te zoeken. Hou jullie wel op de hoogte
pi_31068901
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 11:50 schreef ID-Tweak het volgende:

[..]

acht dat zal niet langer dan een dag duren, maar het esb verandert heel vaak van kleur

toen ik er was was ie oranje (koniningedag), de volgende dag blauw wit rood, en de andere dagen wit
pi_31088461
quote:
Hm, kwa uitgaan,

Jazz Clubs:
Tonic, 107 Norfolk Street
Iridium, 1650 Broadway
Detour, 349 East 14th street

Comedy Clubs:
Comedy Cellar, 117 MacDougal Street
Gotham Comedy Club, 34 West 22nd Street

Nightclubs:
Avalon, 6th Ave. 20th street
Heaven, 6th Ave 16th street
Webster Hall, 4th Ave 11th street

Entreeprijzen (als die er zijn) liggen vaak tussen de 10 en 15 dollar. Consumptie verplicht (2drankjes minimaal)
pi_31088510
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 16:28 schreef Dizzee het volgende:

[..]

Hm, kwa uitgaan,

Jazz Clubs:
Tonic, 107 Norfolk Street
Iridium, 1650 Broadway
Detour, 349 East 14th street

Comedy Clubs:
Comedy Cellar, 117 MacDougal Street
Gotham Comedy Club, 34 West 22nd Street

Nightclubs:
Avalon, 6th Ave. 20th street
Heaven, 6th Ave 16th street
Webster Hall, 4th Ave 11th street

Entreeprijzen (als die er zijn) liggen vaak tussen de 10 en 15 dollar. Consumptie verplicht (2drankjes minimaal)
Die comedyclubs, ben je daar zelf ook geweest? Was dat wat? Zijn dat vooral studenten of ook ouder volk wat daar optreedt?
pi_31096468
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 16:30 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Die comedyclubs, ben je daar zelf ook geweest? Was dat wat? Zijn dat vooral studenten of ook ouder volk wat daar optreedt?
Nee helaas, ben er niet geweest.
pi_31101498
Hmm ok uberhaupt wel wat aan uitgaan gedaan?
pi_31108769
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 23:40 schreef Jaguarized het volgende:
Hmm ok uberhaupt wel wat aan uitgaan gedaan?
Niet echt, was met mijn tante en een vriendin van haar en die hebben het uitgaan wel gehad.
Wel nog een avondje wat gedronken bij de Times Square Juwlery. Leuke plek en er hangt een relaxe sfeer. Beneden kan je eten en drinken, maar als dat vol is, sturen ze je naar boven.

In mn eentje heb ik nog een barretje gepakt vlakbij Penn. Station, tegenover het postkantoor. Dat lijkt saai maar genoeg mensen die een gesprek beginnen. Zo raakte ik nog aan de praat met een Nederlands meisje die ook NY bezocht. Ook zij was daar alleen en had daarvoor bij kennissen in LA vakantie gevierd. Ze had haar mail-adres nog gegeven, maar die ben ik kwijt geraakt (dus Sandra uit Utrecht mocht je dit lezen) Erg gezellige avond gehad.

Overigens nooit laat gemaakt, want was s'avonds altijd wel moe. Mede daardoor geen echte hippe en trendy clubs bezocht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')