Daar hadden wij ook wel last van. Wellicht ook omdat we s'ochtends al vroeg wakker waren. Maar met die reden ben ik s'avonds (2e keer) niet op het ESB ben geweest. Das wel jammer.quote:Op dinsdag 27 september 2005 00:37 schreef Masanga het volgende:
Ik vond de stad werkelijk geweldig, alleen jammer dat we s avonds zo uitgeput waren ..
quote:Op dinsdag 27 september 2005 08:23 schreef Dizzee het volgende:
[..]
Daar hadden wij ook wel last van. Wellicht ook omdat we s'ochtends al vroeg wakker waren. Maar met die reden ben ik ook s'avonds (2e keer) niet op het ESB ben geweest. Das wel jammer.
Ben ik ook wel benieuwd naar, dit aangezien ons hostel daar ook ligt... Pitten in het Central Park Hostel... iemand daar toevallig al eens geweest? Meningen zijn verdeeld op het internet... maar was een van de weinige die ons nog een 4persoons kamer voor de volle 11 nachten kon bieden en tegen een degelijke prijs...quote:Op dinsdag 27 september 2005 00:44 schreef Jaguarized het volgende:
Hoe was de Upper West Side?
Vreemd genoeg heb ik amper last gehad van een jetlag. De dag van de vliegreis waren we zo'n 24u wakker geweest, en werden we pas wakker rond 9u plaatselijke tijd. Vanaf dag 2 leefden we vlot volgens de plaatselijke tijd. De dagen voordien had ik er wel over gewaakt wat later te gaan slapen. Als student in vakantietijd is dat echter gemakkelijker dan werkmensen die hun normale dagtaak moeten volbrengen.quote:Op dinsdag 27 september 2005 08:23 schreef Dizzee het volgende:
[..]
Daar hadden wij ook wel last van. Wellicht ook omdat we s'ochtends al vroeg wakker waren. Maar met die reden ben ik s'avonds (2e keer) niet op het ESB ben geweest. Das wel jammer.
Times Square heb ik bezocht vanuit het andere hotel. Maar zo lang kan dat niet zijn. Met metrolijn 1 denk ik dat je er rechtsreeks raakt, een halte of 10 mss. De metrofrequentie lag vrij hoog vond ik, langer dan 5min heb ik nooit moeten wachten, dus was er ook veel plaats en ook de airco maakt het een stuk relaxter (als ik dat vergelijk met de horror van de metro in Romequote:Op dinsdag 27 september 2005 12:49 schreef Jaguarized het volgende:
Mooi verhaal. Zelf zit ik op 103rd en Amsterdam bij Hostelling International vandaar dat ik even nieuwsgierig was. Hoe lang ben je nou onderweg naar Times Square? En hoe is de metrofrequentie?
Ik heb ook nog zo'n Lonely Planet gids van NY, heb je de rest van de wijken ook verkent met behulp van de gids of alleen de Harlem tour?
Klopt, dat was bij mij ook het geval. Toen ik deze zomer naar NY ging, was ik net 3 maanden 21. Geen 1 keer is om mn ID gevraagd. Vorig jaar toen ik aan de westkant (LA, Vegas) zat was ik 20 en werd er echt altijd om id gevraagd. Best vreemd, want ik kan me niet voorstellen dat in 1 jaar tijd mn uiterlijk zoveel ouder is geworden.quote:Op dinsdag 27 september 2005 12:42 schreef Masanga het volgende:
[..]
Wat mij ook opviel: ik had de alcoholcontroles strenger verwacht. Hoewel ik (net) 22 ben, werd ik nergens gecontroleerd.
Zeker niet onaardig. Dat het er nog steeds zo warm is trouwens. Ik moest deze zomer af en toe wel ff ergens naar binnen om af te koelen.quote:Op dinsdag 27 september 2005 14:23 schreef Potus het volgende:
Week geleden teruggekomen uit NYC. Heet! Over de dertig graden. Foto's zijn niet onaardig geworden: http://utopia.knoware.nl/users/mrgestel/ny2005/ny
Ik heb vrijwel vier dagen achtereen door de stad gewandeld, boekwinkels, warenhuizen en platenzaken als afkoellokaties gebruikend. Dat ik niet ziek ben gewordne is een wonder. Nu nog van mijn jetlag af.quote:Op dinsdag 27 september 2005 14:33 schreef Dizzee het volgende:
[..]
Zeker niet onaardig. Dat het er nog steeds zo warm is trouwens. Ik moest deze zomer af en toe wel ff ergens naar binnen om af te koelen.![]()
Bedankt voor de info... Vanderbilt zat al vol, we hebben nu geboekt in het Sugarhill Hostel in Harlem, ik hoop dat het wat is....quote:Op zaterdag 24 september 2005 20:12 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
YMCA's zijn goedkoop. En als je niet zoveel om luxe geeft dan is het een prima keuze. Ik heb in het Vanderbilt YMCA gezeten, in een double private. Koste 40 dollar per kamer. Je kon daar dan ook gratis gebruik maken van zwembad en fitness dingen enzo.
Kijk anders op hostelworld.com...
BTW, een kamer bij het pennsylvania hotel kan je volgens mij ook krijgen voor onder de 80-90 dollar
coole foto'squote:Op dinsdag 27 september 2005 14:23 schreef Potus het volgende:
Week geleden teruggekomen uit NYC. Heet! Over de dertig graden. Foto's zijn niet onaardig geworden: http://utopia.knoware.nl/users/mrgestel/ny2005/ny
30 graden is nix. Wij zijn in augustus geweest en NYC haalde record temperaturen die sinds 1950 niet meer zijn waargenomen in de metropolitan area. 110 graden ffahrenheit. Ongeveer 40 gradenquote:Op dinsdag 27 september 2005 14:23 schreef Potus het volgende:
Zelfde geval hier. NY vragen ze nooit je ID, Boston, DC, Phillie wel degelijk.quote:Op dinsdag 27 september 2005 14:18 schreef Dizzee het volgende:
[..]
Klopt, dat was bij mij ook het geval. Toen ik deze zomer naar NY ging, was ik net 3 maanden 21. Geen 1 keer is om mn ID gevraagd. Vorig jaar toen ik aan de westkant (LA, Vegas) zat was ik 20 en werd er echt altijd om id gevraagd. Best vreemd, want ik kan me niet voorstellen dat in 1 jaar tijd mn uiterlijk zoveel ouder is geworden.
En dat vele wandelen merk je s'avonds wel aan je benen. Overigens kan je in Chinatown een foot-massage nemen. Ik meen iets van 10 dollar voor een kwartiertje.
Jep, ik heb het gemerkt. De train naar Jamaica (JFK) had dat nog niet, waardoor ik echt niet wist bij welk station ik nu was. Vrij onverstaanbaar.quote:Op dinsdag 27 september 2005 17:34 schreef The.PhantoM het volgende:
Wie heeft trouwens net megacities gezien op NGC? Was best een lang stuk over de NYC Transit lines (NYCT). Echt ziekelijk aantal mensen worden er per dag vervoerd met de subway zeg...
Iemand trouwens ook de verschillende trains opgemerkt toen je in NYC was? De nieuwe trains geven automatisch aan langs welke stations hij komt, toch best gemakkelijk itt tot het onverstaanbare gibberish van de subway dispatcher; die kan je echt voor geen ene meter verstaan
Hoe gaat het socializen?quote:Op dinsdag 27 september 2005 12:49 schreef Jaguarized het volgende:
[...]
nou die haalden we in eind juli helaas ookquote:Op dinsdag 27 september 2005 17:26 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
30 graden is nix. Wij zijn in augustus geweest en NYC haalde record temperaturen die sinds 1950 niet meer zijn waargenomen in de metropolitan area. 110 graden ffahrenheit. Ongeveer 40 graden
ik ga nu je foto's bekijken, ben benieuwd
Ze is nog niet weer online geweest.quote:Op woensdag 28 september 2005 00:10 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Hoe gaat het socializen?Mag je al bij haar 'crashen'?
![]()
Afhankelijk van 1-persoon of 2-persoons kamer.quote:Op woensdag 28 september 2005 20:50 schreef Semmy het volgende:
Okey ik heb al behoorlijk veel van het New York forum doorgelezen, kom er alleen niet uit met hotel Carter! Ik lees hier overal 40 dollar per nacht, als ik het zelf invul krijg ik 89dollar per nacht!
Heeft iemand hier een verklaring voor?:P
Slapen?quote:Op donderdag 29 september 2005 00:48 schreef JZweeds het volgende:
Iemand tips voor NY by night?
Nou, wat ik ook probeer ik zie NERGENS 40 euro staan. Het blijft 89 euro per kamer, of je nu een eenpersoons of een tweepersoons kamer neemt.quote:Op woensdag 28 september 2005 21:57 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Afhankelijk van 1-persoon of 2-persoons kamer.
die 40 euro is vaak als je bij een reisbureau boekt. Inclusief ticket, een stedentrip dus. En dit is meestal ook voordeliger! Ik ben 2x in NYC geweest, en ook beide keren via een reisbureau geboekt. 1x zaten we in het Cartel Hotel. En laatst in augustus heb ik met een vriend in het Vanderbilt YMCA gezeten. Voor 40 dollar p.n. per persoon of per kamer, dat weet ik niet meerquote:Op donderdag 29 september 2005 17:08 schreef Semmy het volgende:
[..]
Nou, wat ik ook probeer ik zie NERGENS 40 euro staan. Het blijft 89 euro per kamer, of je nu een eenpersoons of een tweepersoons kamer neemt.
Totaal bedrag voor 4 nachten slapen; $418,54
ESB, erg mooi uitzicht bij nachtquote:Op donderdag 29 september 2005 00:48 schreef JZweeds het volgende:
Aan het einde van een dag lopen in NYC kan ik dat die chinezen niet aan doen om aan mijn voeten te zitten.quote:Op dinsdag 27 september 2005 14:18 schreef Dizzee het volgende:
[..]
Klopt, dat was bij mij ook het geval. Toen ik deze zomer naar NY ging, was ik net 3 maanden 21. Geen 1 keer is om mn ID gevraagd. Vorig jaar toen ik aan de westkant (LA, Vegas) zat was ik 20 en werd er echt altijd om id gevraagd. Best vreemd, want ik kan me niet voorstellen dat in 1 jaar tijd mn uiterlijk zoveel ouder is geworden.
En dat vele wandelen merk je s'avonds wel aan je benen. Overigens kan je in Chinatown een foot-massage nemen. Ik meen iets van 10 dollar voor een kwartiertje.
ik hoop dat dat volgend weekend weer normaal is, ik hoef geen roze ESB te zienquote:Op vrijdag 30 september 2005 10:59 schreef kepler het volgende:
[..]
dat ding wordt vandaag roze....
Erasmusbrug wordt roze
inderdaad nietquote:Op vrijdag 30 september 2005 11:50 schreef ID-Tweak het volgende:
[..]
ik hoop dat dat volgend weekend weer normaal is, ik hoef geen roze ESB te zien
snap geen reet van wat er staat op die site. Kanker duitsers, maar een retourticket zou toch wel heel mooi zijn. Maar zal wel wat achter zitten...quote:Op vrijdag 30 september 2005 17:50 schreef Semmy het volgende:
Oh trouwens, in Duitsland is momenteel een actie!
Als je een jas koopt van 199 euro, krijg je een retourticket NYC er gratis bij
(info staat op deze site; http://www.karstadt.de/kategorieAnzeigen.do?kid=864461)
Zit nog ff te bekijken of er echt niks achter zit, maar kan tot nu toe niks geks vinden..
quote:Op vrijdag 30 september 2005 18:19 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
snap geen reet van wat er staat op die site. Kanker duitsers, maar een retourticket zou toch wel heel mooi zijn. Maar zal wel wat achter zitten...
acht dat zal niet langer dan een dag duren, maar het esb verandert heel vaak van kleurquote:Op vrijdag 30 september 2005 11:50 schreef ID-Tweak het volgende:
[..]
ik hoop dat dat volgend weekend weer normaal is, ik hoef geen roze ESB te zien
Hm, kwa uitgaan,quote:Op donderdag 29 september 2005 00:48 schreef JZweeds het volgende:
Die comedyclubs, ben je daar zelf ook geweest? Was dat wat? Zijn dat vooral studenten of ook ouder volk wat daar optreedt?quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 16:28 schreef Dizzee het volgende:
[..]
Hm, kwa uitgaan,
Jazz Clubs:
Tonic, 107 Norfolk Street
Iridium, 1650 Broadway
Detour, 349 East 14th street
Comedy Clubs:
Comedy Cellar, 117 MacDougal Street
Gotham Comedy Club, 34 West 22nd Street
Nightclubs:
Avalon, 6th Ave. 20th street
Heaven, 6th Ave 16th street
Webster Hall, 4th Ave 11th street
Entreeprijzen (als die er zijn) liggen vaak tussen de 10 en 15 dollar. Consumptie verplicht (2drankjes minimaal)
Nee helaas, ben er niet geweest.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 16:30 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Die comedyclubs, ben je daar zelf ook geweest? Was dat wat? Zijn dat vooral studenten of ook ouder volk wat daar optreedt?
Niet echt, was met mijn tante en een vriendin van haar en die hebben het uitgaan wel gehad.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 23:40 schreef Jaguarized het volgende:
Hmm ok uberhaupt wel wat aan uitgaan gedaan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |