abonnement Unibet Coolblue
pi_30394360
Deel 8 alweer, over de grootste band allertijden!



Het Grote Beatles Topic
Het Grote Beatles Topic - Deel 2
Het Grote Beatles Topic - Deel 3
Het Grote Beatles Topic - Deel 4
Het Grote Beatles Topic - Deel 5
Het Grote Beatles Topic - Deel 6
Het Grote Beatles Topic - Deel 7

En mocht je niet precies weten over wie we het hebben:

"So much has been said and written about the Beatles and their story is so mythic in its sweep that it's difficult to summarize their career without restating clichés that have already been digested by tens of millions of rock fans. To start with the obvious, they were the greatest and most influential act of the rock era, and introduced more innovations into popular music than any other rock band of the 20th century. Moreover, they were among the few artists of any discipline that were simultaneously the best at what they did, and the most popular at what they did. Relentlessly imaginative and experimental, the Beatles grabbed a hold of the international mass consciousness in 1964 and never let go for the next six years, always staying ahead of the pack in terms of creativity, but never losing their ability to communicate their increasingly sophisticated ideas to a mass audience. Their supremacy as rock icons remains unchallenged to this day, decades after their breakup in 1970. "

Lees verder op www.allmusic.com.

En hier nog wat handige linkjes:

http://www.beatles.com/
http://www.lennon.net/
http://www.john-lennon.com/
http://www.paulmccartney.com
http://www.macca-central.com
http://www.mplcommunications.com
http://www.georgeharrison.com/
http://www.ringostarr.com/
http://www.yoko-ono.com/
http://www.petebest.com/
http://www.liverpoolbeatlescene.com
http://www.thebeatlesongs.com/albums_singles_eps.htm
pi_30394475
quote:
[quote]Op donderdag 8 september 2005 17:38 schreef Mes het volgende:


Ik belde nog een vriend op:
Ik neem het wel op.
Vergeten dus!

Ik vanochtend vloeken in de kantine op mijn werk.....

Wordt het nog herhaald?
Rustig maar, je hebt niks gemist.
Op de gemiddelde beatlesfansite vind je waarschijnlijk meer informatie dan in die baggerdocu van gisteravond
pi_30403216
Ze hebben wel een paar aardige nummers gemaakt

onorginele tvp
  donderdag 8 september 2005 @ 22:48:05 #4
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_30403259
quote:
Op donderdag 8 september 2005 22:46 schreef MrBadGuy het volgende:
Ze hebben wel een paar aardige nummers gemaakt
Ik vind die van die gele duikboot wel leuk.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_30404225
Maar de échte genialiteit van deze band zou pas jaren later tot haar recht komen:

  donderdag 8 september 2005 @ 23:16:53 #6
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_30404271
Eigenlijk hadden ze 'nachtegaaltje' Ringo gewoon alle Beatles-nummers moeten laten zingen.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_30404313
"Ringo and his Beatles" had ook best aardig geklonken nou ik er bij nadenk
  donderdag 8 september 2005 @ 23:30:01 #8
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_30404789
.. en dan Phil Spector als vaste producer in plaats van George Martin. Die Beatles-deuntjes hadden nog wel wat meer stroperige violen kunnen gebruiken.

"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_30408444
Jenny Wren
pi_30410939
quote:
Op donderdag 8 september 2005 23:30 schreef Zanderrr het volgende:
.. en dan Phil Spector als vaste producer in plaats van George Martin. Die Beatles-deuntjes hadden nog wel wat meer stroperige violen kunnen gebruiken.

[afbeelding]
Dat was nog niet zo'n gek idee geweest!
Hadden ze vervolgens een hele serie naked-albums kunnen releasen $$$
  Moderator vrijdag 9 september 2005 @ 14:56:59 #11
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_30422743
Ik ga zometeen Macca's nieuwe plaat kopen. Heb dit weekend geen beschikking over internet dus ik post na het weekend een recensietje. Mijn eerste Macca plaat, spannend
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_30423258
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 14:56 schreef MaJo het volgende:
Ik ga zometeen Macca's nieuwe plaat kopen. Heb dit weekend geen beschikking over internet dus ik post na het weekend een recensietje. Mijn eerste Macca plaat, spannend
Dat is zeker spannend
Ik denk dat je meteen een goeie te pakken hebt (zeker weten kan ik 't nog niet, want ik ga 'm zometeen pas kopen )

Ik val in herhaling, maar ook voor jou geldt: ook RAM moet je absoluut hebben
  vrijdag 9 september 2005 @ 17:01:07 #13
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_30426838
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 07:58 schreef webfreak het volgende:
Hadden ze vervolgens een hele serie naked-albums kunnen releasen $$$
Of remix-albums: "Tiesto Butchers the Beatles" of zoiets.

Maar goed, serieus.. al wat indrukken van de nieuwe Paul McCartney-cd hier?
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_30430710
Ik vind het een leuk album. Baanbrekend is het al lang niet meer, maar zit goed inelkaar en klinkt goed. McCartney speelt dus bijna alles zelf en dat vind ik wel een interessant ingrediënt. Volgens de liner notes speelt hij zelfs ergens Flugel horn en Cello . De extra dvd is ook wel grappig trouwens. Leuke bonus.

Ik heb trouwens volgens mij nog niemand over 'Promise to you Girl' gehoord. Vind ik zelf ook wel een leuk nummer, met die Beach Boys achtige koortjes aan het begin. En Riding to Vanity Fair is ook mooi. Natuurlijk is ook de single goed te pruimen, vooral in de 5.1 mix op de dvd.

Opvallend trouwens dat vriendschap ook wel een terugkerend thema is op deze plaat.
pi_30431638
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 19:23 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Ik vind het een leuk album. Baanbrekend is het al lang niet meer, maar zit goed inelkaar en klinkt goed. McCartney speelt dus bijna alles zelf en dat vind ik wel een interessant ingrediënt. Volgens de liner notes speelt hij zelfs ergens Flugel horn en Cello . De extra dvd is ook wel grappig trouwens. Leuke bonus.

Ik heb trouwens volgens mij nog niemand over 'Promise to you Girl' gehoord. Vind ik zelf ook wel een leuk nummer, met die Beach Boys achtige koortjes aan het begin. En Riding to Vanity Fair is ook mooi. Natuurlijk is ook de single goed te pruimen, vooral in de 5.1 mix op de dvd.

Opvallend trouwens dat vriendschap ook wel een terugkerend thema is op deze plaat.
Promise to you girl klinkt idd ook lekker, beetje uptempo

Kheb de cd net "gekocht" via internet, ben hem nu aan het luisteren
pi_30438622
Promise to you girl is een erg leuk nummer. De samenzang doet me héél sterk aan Queen denken.

English Tea is ook een supernummer. Als je naar de pianoriff luistert lijkt 't heel erg sterk op "For no-one".

Ik ga nu de DVD-feature kijken
  zaterdag 10 september 2005 @ 01:03:58 #17
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_30442251
ik heb deze week 2 keer een nummer gehoord op radio 2. Deze deed me erg aan "Ram" denken, inclusief Linda-koortje. Voor mij reden genoeg om de cd te kopen.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
pi_30498927
En leuk nieuws op de FP: 'A Day In The Life' beste Britse song
  dinsdag 13 september 2005 @ 13:24:44 #19
51794 Rahl
Life is just a game we play
pi_30539130
Ik wou dat de FRS de Beatles albums wat zou afprijzen, ze kosten nog steeds 21,99 p/s op hun site
'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
last.fm
pi_30543502
HIer kun je de documentaire "Who Buried Paul McCartney" nog een keer bekijken.

http://portal.omroep.nl/uitzendinggemist
http://portal.omroep.nl/mplayer?nav=zmbcxCsHEbGcZtHjIembB (rechtstreekse link)

En mag deze site ook bij de links?
http://paulmccartney.pagina.nl


[ Bericht 10% gewijzigd door ChiChi op 14-09-2005 12:20:33 ]
  Moderator dinsdag 13 september 2005 @ 18:26:21 #21
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_30547411
Gisteren was Paul McCartney in RTL Boulevard. Was nog best uitgebreid, hij speelde een stukje van 3 nummers (Jenny Wren, Fine Line en Friends to Go). Erg leuk om te zien! Ik zal zo trouwens mijn recensie geven van zijn nieuwe cd, heb nu weinig tijd maar wilde dit even meedelen
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_30547660
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 13:24 schreef Rahl het volgende:
Ik wou dat de FRS de Beatles albums wat zou afprijzen, ze kosten nog steeds 21,99 p/s op hun site
Je moet ook niet naar FRS. Dat is ongeveer de duurste CD-zaak van Nederland.
Mijn mekka is vergelijk.nl. Als je vaak CD's via internet koopt, ben je daarmee gauw tientallen euro's goedkoper uit (ik wel althans).

CDwow.nl heeft trouwens een hoop BeatleCD's en een aantal soloCD's waaronder de nieuwe macca voor 13 euro (verzenden is gratis!)

[ Bericht 4% gewijzigd door webfreak op 13-09-2005 18:49:32 ]
pi_30547938
Chaos and Creation blijft ondertussen maar briljanter worden. Echt één van Paul's beste platen.

De DVD (die bij de Special Edition zit) valt wat tegen. Er staat een docu van 30 minuten op waarin je Paul over z'n nummers ziet praten. Dat is wel leuk.
Verder staan er line-drawing animaties op, maar die zijn zo saai dat zelfs de gemiddelde Radiohead-fan ervan in slaap zal vallen.

Als je dus twijfelt om de SE te kopen: Het staat leuk in de kast, maar voor de DVD hoef je 't niet te doen
  dinsdag 13 september 2005 @ 18:56:27 #24
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_30548252
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 16:02 schreef ChiChi het volgende:
HIer kun je de documentaire "Who Buried Paul McCartney" nog een keer bekijken.

http://portal.omroep.nl/uitzendinggemist
Ha bedankt, ik had die uitzending gemist, dus ik heb er nu alsnog even naar gekeken. Ondanks alle kritiek in het vorige topic vond ik het best leuk om de interviews te zien.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_30550263
16 september wordt "A Hard Days Night" op Canvas uitgezonden om 23.10 uur. Ik heb 'm nog nooit gezien, hij lijkt me best leuk. Van de nieuwe cd van Paul heb ik alleen A Fine Line gehoord, wat een leuk nummer is. Ik had de cd-single ervan gekocht waarop nog 2 nummers staan. Die zijn ook leuk om te horen. M'n eerste McCartney lp was trouwens Tug of War. Vind ik nog steeds 1 van zijn mooiste soloplaten. Ballroom Dancing, Wonderlust, The Pound is Sinking, Tug of War....mmmmmmm.
pi_30565087
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 18:56 schreef Zanderrr het volgende:

[..]

Ha bedankt, ik had die uitzending gemist, dus ik heb er nu alsnog even naar gekeken. Ondanks alle kritiek in het vorige topic vond ik het best leuk om de interviews te zien.
Ik ook wel eigenlijk. Moest erg lachen om die gast in z'n western outfit trouwens .
pi_30565119
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 18:45 schreef webfreak het volgende:
De DVD (die bij de Special Edition zit) valt wat tegen.
Vergeet niet dat de video van Fine Line er ook nog op staat, in Dolby 5.1 en DTS. De docu vond ik persoonlijk wel een goede toevoeging. Die line art slaat inderdaad helemaal nergens op. Maar al met al was ik best tevreden met de dvd eigenlijk .[
pi_30568497
quote:
Op woensdag 14 september 2005 10:11 schreef Man_in_a_Shed het volgende:

[..]

Vergeet niet dat de video van Fine Line er ook nog op staat, in Dolby 5.1 en DTS. De docu vond ik persoonlijk wel een goede toevoeging. Die line art slaat inderdaad helemaal nergens op. Maar al met al was ik best tevreden met de dvd eigenlijk .[
De docu is goed, maar veeeel te kort.
Ik had liever wat meer beelden gezien van Paul, bezig in de studio...

30 minuten feature vind ik behoorlijk mager voor een extra dvd. Je betaalt er toch al gauw 10 euro meer voor.
pi_30581282
quote:
Op woensdag 14 september 2005 12:28 schreef webfreak het volgende:

[..]

De docu is goed, maar veeeel te kort.
Ik had liever wat meer beelden gezien van Paul, bezig in de studio...

30 minuten feature vind ik behoorlijk mager voor een extra dvd. Je betaalt er toch al gauw 10 euro meer voor.
Bij de FRS scheelde het maar 2 euro
pi_30583009
quote:
Op woensdag 14 september 2005 19:54 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Bij de FRS scheelde het maar 2 euro
Zal best.
Bij de FRS is de gewone versie belachelijk duur, en komt daardoor dichter in de buurt bij de prijs van de special edition.

Maar je moet toch wel gek zijn om 25 euro neer te tellen voor de gewone versie.. Hij ligt op genoeg plaatsen voor 12,95 . Da's de helft!
pi_30583159
quote:
Op woensdag 14 september 2005 20:47 schreef webfreak het volgende:

[..]

Zal best.
Bij de FRS is de gewone versie belachelijk duur, en komt daardoor dichter in de buurt bij de prijs van de special edition.

Maar je moet toch wel gek zijn om 25 euro neer te tellen voor de gewone versie.. Hij ligt op genoeg plaatsen voor 12,95 . Da's de helft!
daar heb je natuurlijk wel een goed punt
  Redactie Frontpage donderdag 15 september 2005 @ 04:28:08 #32
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_30593465
Iemand nog iets INHOUDELIJKS te zeggen over het album in plaats van wat het kost.
Review van mijn zijde verschijnt morgen
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  donderdag 15 september 2005 @ 04:34:13 #33
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_30593480
quote:
Op donderdag 15 september 2005 04:28 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Iemand nog iets INHOUDELIJKS te zeggen over het album in plaats van wat het kost.
De nieuwe Stones-cd is beter.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  Redactie Frontpage donderdag 15 september 2005 @ 04:41:58 #34
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_30593499
Lijkt me sterk. Een stel half dooie impotente bejaarden die het trucje weer herhalen of de geniale componist...
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  donderdag 15 september 2005 @ 11:53:25 #35
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_30598485
Hap hap hap... gheheheh.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_30610104
Gezellig hier . Ik heb de extra Dvd versie voor 21 euro gekocht geloof ik. Dat was best wel te doen vond ik. Ik heb eigenlijk niet eens gekeken wat de gewone versie kostte. Acht, boeit me ook niet zo eigenlijk. Opvallen dat de reguliere versie zo goed koop is.

Nou goed, ik ben er nog steeds blij mee en draai hem nog steeds graag. Ik ben wel benieuwd hoe dit album zou hebben geklonken als hij nog wat jonger was geweest (jaren 70), maar we liedjes hetzelfde waren gebleven (althans de melodieën).
pi_30620527
Jezus wat is Jenny Wren goed. Ik heb de cd nog niet eens verder geluisterd. Ik blijf het nummer maar opnieuw luisteren. Ik krijg er gewoon geen genoeg van.

[ Bericht 34% gewijzigd door Gyan op 16-09-2005 00:07:00 ]
In fact, one thing you should look for is a scene where a nymphomaniac is getting reamed by a hunchback next to the carcass of a dead donkey in a shed. But they probabiy cut that part out for TV.
pi_30629973
quote:
Op donderdag 15 september 2005 04:34 schreef Zanderrr het volgende:

[..]

De nieuwe Stones-cd is beter.
Das logisch, McCartney (de zanger van de Stones) is ook beter dan welke Beatle dan ook
pi_30630000
Ik ga de cd (met dvd) denk ik volgende week kopen
  Moderator vrijdag 16 september 2005 @ 16:27:37 #40
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_30638691
Hier is dan mijn langverwachte recensie

Ik heb de cd inmiddels een stuk of 6 keer helemaal gehoord en elke keer dat ik hem hoor ga ik hem beter vinden. Een paar van de nummers vond ik meteen goed, zoals Jenny Wren en Friends to Go maar na de plaat meerdere keren gehoord te hebben ben ik alles meer gaan waarderen met uitzondering van twee nummers: How Kind of You en At the Mercy. Ik vind ze te sloom en ze kunnen me op de een of andere manier niet echt boeien... Maar ik dwaal af
Ik vind het een geweldige plaat en Jenny Wren steekt er wat mij betreft met kop en schouders boven uit. Wat een nummer! Het gitaarspel is geweldig en het nummer zit sinds vorige week vrijdag nonstop in mijn hoofd. Dit nummer ligt in het verlengde van de Beatles nummers en dat trekt me wel. Friends to Go heeft dit ook, en English Tea in zeker mate ook met 'the wit' die erin zit (kan het even niet in het Nederlands vertalen).
Fine Line vind ik een goede single voor dit album, hoewel ik persoonlijk een ander nummer had gekozen. Het kostte me toch wat tijd om het nummer echt te waarderen. Het mooie aan deze plaat vind ik dat er een paar gevoelige nummers opstaan zoals Jenny Wren, Too much Rain (het intro doet me denken aan Het Dorp van Wim Sonneveldt, alleen de eerste twee akkoorden), A certain Softness (geweldig dat spaansachtige geluid) en Follow me. Promise to you Girl vind ik geweldig, met dat Bohemian Rhapsody achtige samenzang en daarna dat uptempo gedeelte.

Nog even wat andere dingen:
- Ik vind het leuk dat Macca's accent er af en toe doorkomt, zoals in Jenny Wren "Like the others girls, Jenny Wren took wingK"
- Deze plaat toont de veelzijdigheid van Paul McCartney, bijna alle instrumenten speelde hij zelf. Ik vind dat zijn talent vaak onderbelicht wordt en mag daarom best genoemd worden.
- De teksten zijn over het algemeen goed maar soms iets te makkelijk, dan weet je al op welk woord de volgende zin gaat eindigen.
- De voorkant is echt cool, dat je hem om kan draaien en nog steeds zijn naam kan lezen.
- De docu vond ik erg interessant, ik raad dan voor de fans ook aan om WEL the special edition te kopen.

Dit album krijgt van mij een dikke vette 9, vind het super!

Mijn eerste Macca plaat is meteen een goeie. Welke kan ik het beste als opvolger kopen?

Oh en ik ben trouwens Nokia3310 voor de mensen die me mistte Ik post weer onder mijn oude naam.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  vrijdag 16 september 2005 @ 16:33:24 #41
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_30638866
Jenny Wren vind ik ook super. Heeft iemand hier al geprobeerd om de gitaarpartij uit te zoeken / na te spelen? Ik ga er vanavond maar eens mee aan de slag, lijkt me wel een leuk nummer om te leren spelen.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  Moderator vrijdag 16 september 2005 @ 16:35:08 #42
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_30638925
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 16:33 schreef Zanderrr het volgende:
Jenny Wren vind ik ook super. Heeft iemand hier al geprobeerd om de gitaarpartij uit te zoeken / na te spelen? Ik ga er vanavond maar eens mee aan de slag, lijkt me wel een leuk nummer om te leren spelen.
Dat is er inderdaad eentje die ik wel wil leren spelen. Voorlopig gaat dat nog niet lukken, heb pas twee lessen gehad
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_30638982
Op belgie 2 vanavond de Beatles film; It's a hard days night
23.10 - 00.35

http://195.0.110.55/canva(...)_dezeweek/index.html

Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold! http://xiph.org/about/
pi_30639548
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 16:33 schreef Zanderrr het volgende:
Jenny Wren vind ik ook super. Heeft iemand hier al geprobeerd om de gitaarpartij uit te zoeken / na te spelen? Ik ga er vanavond maar eens mee aan de slag, lijkt me wel een leuk nummer om te leren spelen.
Ik heb de melodielijnen al uitgevogeld, alleen is mijn muzikale gehoor niet goed genoeg om de andere noten duidelijk te kunnen horen. Ik kan wel een tabje maken, maar het is erg makkelijk uit te zoeken.
In fact, one thing you should look for is a scene where a nymphomaniac is getting reamed by a hunchback next to the carcass of a dead donkey in a shed. But they probabiy cut that part out for TV.
pi_30639793
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 16:36 schreef RuiDaSilva het volgende:
Op belgie 2 vanavond de Beatles film; It's a hard days night
23.10 - 00.35

http://195.0.110.55/canva(...)_dezeweek/index.html

Leuk om eens gezien te hebben, maar dat was het eigenlijk wel.

Beginscene waar ze wegvluchten voor hysterische fans, geeft een goed tijdsbeeld van de Beatles-manie op zijn hoogtepunt.
  vrijdag 16 september 2005 @ 17:01:11 #46
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_30639811
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 16:36 schreef RuiDaSilva het volgende:
Op belgie 2 vanavond de Beatles film; It's a hard days night
23.10 - 00.35

http://195.0.110.55/canva(...)_dezeweek/index.html

Laat dat 'It's' maar weg.

Erg leuke film. Ik weet nog goed dat ik 'm voor het eerst zag.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 16 september 2005 @ 17:15:17 #47
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_30640258
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 16:53 schreef Gyan het volgende:
Ik heb de melodielijnen al uitgevogeld, alleen is mijn muzikale gehoor niet goed genoeg om de andere noten duidelijk te kunnen horen. Ik kan wel een tabje maken, maar het is erg makkelijk uit te zoeken.
Ik was er net ff mee aan het vogelen en volgens mij heb ik het meeste nu wel, accoorden, tokkelpatroontje etc.. Volgens mij is het hele nummer gewoon in standaardtuning, maar dan met alle snaren een hele noot lager gestemd (DGCFAD ipv EADGBE).
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_30643677
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 17:15 schreef Zanderrr het volgende:

[..]

Ik was er net ff mee aan het vogelen en volgens mij heb ik het meeste nu wel, accoorden, tokkelpatroontje etc.. Volgens mij is het hele nummer gewoon in standaardtuning, maar dan met alle snaren een hele noot lager gestemd (DGCFAD ipv EADGBE).
Ah, ik zat zelf in standaardstemming maar een halve toon lager. Het verklaart wel die D die in de laatste melodie zit: Bb-Db-D-Bb-G (als dat duidelijk is). Die klinkt als een open snaar.

Kan je het tokkelpatroontje hier posten? Want ik ben al een tijdje bezig en ik kom er niet helemaal uit.
In fact, one thing you should look for is a scene where a nymphomaniac is getting reamed by a hunchback next to the carcass of a dead donkey in a shed. But they probabiy cut that part out for TV.
  vrijdag 16 september 2005 @ 19:48:03 #49
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_30644634
Zondag bij vrije geluiden : "Gimme some truth ;Hoe John Lennon zijn album "Imagine" maakte."

(klik)
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_30644709
ik ga die film en die docu ook maar eens kijken nu ik toch eindelijk een beetje fan van de beatlesmuziek ben geworden (heeft 20 jaar geduurd, vanaf het moment dat ik Yellow Submarine voor het eerst zag als kleuter)
pi_30649520
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 16:27 schreef MaJo het volgende:
Oh en ik ben trouwens Nokia3310 voor de mensen die me mistte Ik post weer onder mijn oude naam.
Gheh, en ik wou je al bijna welkom heten als nieuweling in dit topic
Leuke review!


Binnen enkele dagen ligt deze bij mij in de bus:


  vrijdag 16 september 2005 @ 23:29:25 #52
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_30651785
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 16:36 schreef RuiDaSilva het volgende:
Op belgie 2 vanavond de Beatles film; It's a hard days night
23.10 - 00.35

http://195.0.110.55/canva(...)_dezeweek/index.html

Nu dus. Best aardig om weer eens te zien.

Tevens een zeer insubtiele tvp, fijn om te zien dat er nog steeds Beatles-liefhebbers bestaan.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_30653857
Hij was leuk, erg flauw, maar dat is dan ook mijn humor .

Het was een wel een Beatles dag voor me. Vanochtend Let it be gekeken en Sgt. Pepper geluisterd. Daarna Sgt. Pepper reprise gedrumd ( ) en net A Hard Days Night gekeken.
In fact, one thing you should look for is a scene where a nymphomaniac is getting reamed by a hunchback next to the carcass of a dead donkey in a shed. But they probabiy cut that part out for TV.
  Moderator zaterdag 17 september 2005 @ 01:56:21 #54
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_30655597
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 00:37 schreef Gyan het volgende:
Hij was leuk, erg flauw, maar dat is dan ook mijn humor .

Het was een wel een Beatles dag voor me. Vanochtend Let it be gekeken en Sgt. Pepper geluisterd. Daarna Sgt. Pepper reprise gedrumd ( ) en net A Hard Days Night gekeken.
Sounds like an ordinary day to me Ik heb soms ook van die dagen dat ik bijna alleen maar met the Beatles bezig ben Vandaag viel het mee, Macca's plaat geluisterd en Girl op de gitaar gespeeld. Heb A Hard Day's Night nu niet gezien, heb hem op dvd. Maar vind hem wel geweldig, inderdaad van die heerlijke flauwe humor. Let it be heb ik nog nooit gezien. Komt die nog op dvd uit? Zou toch in september zo ver zijn?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator zaterdag 17 september 2005 @ 01:57:32 #55
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_30655617
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 22:25 schreef webfreak het volgende:

[..]

Gheh, en ik wou je al bijna welkom heten als nieuweling in dit topic
Leuke review!
Bedankt Webfreak Ik besefte opeens dat ik nu onder een andere naam post en dat jullie niet doorhebben dat ik dus de voormalige nokia3310 ben

Wat is dat trouwens, Thrillington? Zegt me niets
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zaterdag 17 september 2005 @ 02:47:41 #56
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_30656030
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 01:57 schreef MaJo het volgende:

[..]

Bedankt Webfreak Ik besefte opeens dat ik nu onder een andere naam post en dat jullie niet doorhebben dat ik dus de voormalige nokia3310 ben

Wat is dat trouwens, Thrillington? Zegt me niets
Zoiets als de instrumentale Ram in een ander jasje.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
pi_30658932
Ik mag de nieuwe plaat van Paul recenseren voor FOK! en voor Beatle-liefhebbers is dit gewoon weer een aanrader. Wilde ik vast even kwijt. Meer over het hoe en waarom op 28-9 op de FP.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_30659362
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 23:29 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Nu dus. Best aardig om weer eens te zien.

Tevens een zeer insubtiele tvp, fijn om te zien dat er nog steeds Beatles-liefhebbers bestaan.
Beatles-liefhebbers zullen er denk ik altijd wel blijven, zeker als je kijkt naar de leeftijd van veel mensen die in dit topic posten (ik ben 20, toen ik geboren was waren de Beatles al weer 15 jaar uitelkaar en zo zijn er veel Beatles fans die de band niet hebben meegemaakt).

En welkom hier in het Beatles topic
pi_30659781
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 01:56 schreef MaJo het volgende:

[..]

Let it be heb ik nog nooit gezien. Komt die nog op dvd uit? Zou toch in september zo ver zijn?
Ik las hier op het forum dat 'ie binnenkort op DVD wordt uitgebracht.
  Redactie Frontpage zaterdag 17 september 2005 @ 12:15:44 #60
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_30660606
En paulemans is een tour gestart in Amerika. Dit is de setlist van gisterenavond :

Magical Myster Tour
Flaming Pie
Jet
I'll Get You
Drive My Car
Let Me Roll It
Got to Get You In My Life
Fine Line
Maybe I'm Amazed
Long and Winding Road

Acoustic:
In Spite of All The Danger
I Will
Jenny Wren

Piano:
For No One
Fixing A Hole
English Tea (band comes back)
Yellow Submarine (short version)
I'll Follow The Sun (with reprise)
Follow Me
Classical tune he and George used to do together
Blackbird
Eleanor Rigby

Too Many People
She Came In Through The Bathroom Window
Good Day Sunshine
Band on the Run
Penny Lane
I've Got A Feeling
Back in the USSR
Hey Jude
Live and Let Die

Encore 1
Yesterday
Get Back
Helter Skelter

Encore 2
Please Please Me
Let it Be
Sgt. Peppter[/b]
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  zaterdag 17 september 2005 @ 13:04:31 #61
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_30661835
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 12:15 schreef TheGrandWazoo het volgende:
I'll Get You (zonder John?)
I Will
Jenny Wren
English Tea (band comes back)
Too Many People
She Came In Through The Bathroom Window
Please Please Me (zonder John?)
Mooie keuzes...
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
  Redactie Frontpage zaterdag 17 september 2005 @ 13:36:06 #62
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_30662619
Ik vind het geweldig dat ie Too many people doet! Maar het is vooral een aanval op John dus dat snap ik dan weer niet helemaal. Of zou ie dat doen vanwege een politiek statement?...
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Moderator zaterdag 17 september 2005 @ 13:50:49 #63
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_30663044
Wow, goede setlist. For no one Jammer dat hij Girl niet speelt Is er trouwens al bekend of hij ook door Europa gaat touren? Zou echt super zijn!
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Redactie Frontpage zaterdag 17 september 2005 @ 13:53:23 #64
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_30663110
Girl is dan ook een écht Lennon nummer

Nee, dat is niet bekend. Ik verwacht het wel maar het zou ook kunnen dat hij Japan weer eens aandoet om vervolgens af te sluiten in de UK.

Volgend jaar misschien een 64-tour over de hele wereld?
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_30663632
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 12:15 schreef TheGrandWazoo het volgende:
I'll Get You
Fine Line
In Spite of All The Danger
I Will
Jenny Wren
For No One
Fixing A Hole
English Tea (band comes back)
I'll Follow The Sun (with reprise)
Follow Me
Classical tune he and George used to do together
Too Many People
Please Please Me
Toch een flink aantal nummers die hij al een tijdje niet meer heeft gespeeld.. For No One (SUPER!), I'll Follow The Sun, Fixing a hole, Please Please Me (wtf!? ) en eindelijk iets van RAM!! Namelijk Too Many People!!

Oh, In Spite of All The Danger natuurlijk: zijn eerste nummer binnen the Beatles als ik me niet vergis. Benieuwd hoe dat nummer klinkt zonder tapekraak
  Moderator zaterdag 17 september 2005 @ 14:37:06 #66
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_30664338
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 13:53 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Girl is dan ook een écht Lennon nummer

Nee, dat is niet bekend. Ik verwacht het wel maar het zou ook kunnen dat hij Japan weer eens aandoet om vervolgens af te sluiten in de UK.

Volgend jaar misschien een 64-tour over de hele wereld?
Echt waar? Ik dacht dat het van Macca was Als hij een concert geeft in the UK dan ga ik er zeker heen. Misschien woon ik er tegen die tijd weer, zou super zijn
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_30669795
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 01:57 schreef MaJo het volgende:

[..]

Bedankt Webfreak Ik besefte opeens dat ik nu onder een andere naam post en dat jullie niet doorhebben dat ik dus de voormalige nokia3310 ben

Wat is dat trouwens, Thrillington? Zegt me niets
Het is een orchestrale versie van RAM .
Toen het album destijds werd uitgebracht werd 't door niemand gekocht, omdat niemand wist dat 't door Paul McCartney was uitgebracht. Op de hoes word dan ook nergens Paul's naam genoemd, enkel zijn pseudoniem Percy 'Thrills' Thrillington.
De LP is nu een heus collectors-item en kost behoorlijk wat centen, maar de CD-uitgave vind je voor een tientje.
Ben zeer benieuwd naar deze plaat
pi_30674102
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 18:14 schreef webfreak het volgende:

[..]

Het is een orchestrale versie van RAM .
Toen het album destijds werd uitgebracht werd 't door niemand gekocht, omdat niemand wist dat 't door Paul McCartney was uitgebracht. Op de hoes word dan ook nergens Paul's naam genoemd, enkel zijn pseudoniem Percy 'Thrills' Thrillington.
De LP is nu een heus collectors-item en kost behoorlijk wat centen, maar de CD-uitgave vind je voor een tientje.
Ben zeer benieuwd naar deze plaat
Klein stukje op wikipedia:

http://en.wikipedia.org/wiki/Thrillington
pi_30738286
Ritchie Havens trapte het zelfs tot Woodstock met een berg aan Beatle covers. Zijn uitvoering van "Here comes the sun" vind ik wel prettig trouwens
Maybe you're the same as me, we see things they'll never see
pi_30811803
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 20:35 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Klein stukje op wikipedia:

http://en.wikipedia.org/wiki/Thrillington
Hij is binnen
Hij is erg gaaf!! Briljante arrangementen
Gewoon perfect georchestreerd.
pi_30820676
Waar heb je de cd besteld? Ik heb alleen de mp3's, maar hij is inderdaad erg leuk. Heb vandaag Venus&Mars aangeschafte en laatst de LP van London Town gekregen . Ik moet er nog wel een paar, maar mijn McCartney collectie wordt steeds completer. Nu de brave man nog eens live zien....
pi_30822378
quote:
Op donderdag 22 september 2005 12:42 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Waar heb je de cd besteld? Ik heb alleen de mp3's, maar hij is inderdaad erg leuk. Heb vandaag Venus&Mars aangeschafte en laatst de LP van London Town gekregen . Ik moet er nog wel een paar, maar mijn McCartney collectie wordt steeds completer. Nu de brave man nog eens live zien....
Heb 'm besteld bij CDplus.nl voor 10,38 (incl. verzendkosten).
Prima service hebben ze daar trouwens!
Onlangs bleek er een drukfout te zitten in een boekje dat bij een CDbox zat (petsounds sessions). Die klacht mailde ik Dinsdagavond. Woensdagochtend kreeg ik bericht dat een nieuw boekje onderweg is.
pi_30824022
AAHHHH!! ALS IK LENNON NOG ÉÉN KEER "NOTHING'S GONNA CHANGE MY WORLD" HOOR ZINGEN WORD IK GEK!!!!!

Across the Universe is echt te goed voor woorden. ondraaglijk!!!
Maybe you're the same as me, we see things they'll never see
pi_30825295
quote:
Op donderdag 22 september 2005 14:26 schreef IdlersDream het volgende:
AAHHHH!! ALS IK LENNON NOG ÉÉN KEER "NOTHING'S GONNA CHANGE MY WORLD" HOOR ZINGEN WORD IK GEK!!!!!

Across the Universe is echt te goed voor woorden. ondraaglijk!!!
Ben ik benieuwd naar jouw voorkeur: Het origineel, of de Naked-versie?
Persoonlijk vind ik de naked-versie mooier
  donderdag 22 september 2005 @ 15:41:17 #75
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_30826408
quote:
Op donderdag 22 september 2005 15:04 schreef webfreak het volgende:
Ben ik benieuwd naar jouw voorkeur: Het origineel, of de Naked-versie?
Persoonlijk vind ik de naked-versie mooier
Aha, en dan is er nog de Wildlife-versie, die op Past Masters II staat. Ik vind de originele Let It Be-versie de beste, die rare fade-out op Naked die hoeft niet van mij.
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
pi_30828188
quote:
Op donderdag 22 september 2005 15:41 schreef Rasing het volgende:

[..]

Aha, en dan is er nog de Wildlife-versie, die op Past Masters II staat. Ik vind de originele Let It Be-versie de beste, die rare fade-out op Naked die hoeft niet van mij.
Die fade is zonde inderdaad. Maar afgezien daarvan vind ik de naked-versie mooier omdat 'ie verlost is van het nogal matige arrangement dat Phil Spector erachter had geplakt
pi_30833897
quote:
Op donderdag 22 september 2005 15:04 schreef webfreak het volgende:

[..]

Ben ik benieuwd naar jouw voorkeur: Het origineel, of de Naked-versie?
Persoonlijk vind ik de naked-versie mooier
Ben je helemaal belazerd!1 natuurlijk ga ik voor het origineel of de Ultra-Psychedelic versies. De nieuwe is zo McCartney perfect technisch te goed. Lennon gaf het "iets". Die Naked veris vind ik te kaal en doet niks met me. Die andere daarintegen.... AAAAAAAAAAAHRRR!!!
Maybe you're the same as me, we see things they'll never see
pi_30834845
quote:
Op donderdag 22 september 2005 19:43 schreef IdlersDream het volgende:

[..]

Ben je helemaal belazerd!1 natuurlijk ga ik voor het origineel of de Ultra-Psychedelic versies. De nieuwe is zo McCartney perfect technisch te goed. Lennon gaf het "iets". Die Naked veris vind ik te kaal en doet niks met me. Die andere daarintegen.... AAAAAAAAAAAHRRR!!!
ik vind juist het tegenovergesteld, de orginele versie (die overigens niet slecht is) klinkt wat te 'vol', te 'druk'. De naked versie is gewoon zonder teveel poespas, lekker puur natuur
pi_30835559
....en daardoor saai. Nee er is iets met die stem van lennon. de chemie tussen die briljante stem en het idd wat drukke geluid doet me bijna huiveren van dat prachtige nummer. Je wordt echt blij en vreugdevol van het nummer. De "bedoeling" ervan komt er gewoon beter in uit
Maybe you're the same as me, we see things they'll never see
pi_30838963
Naked-versie is gewoon alleen Lennon. Zoals het oorspronkelijk werd opgenomen dus.
Al die andere poespas (horde strijkers, nepperige echo) is werk van Phil Spector. En dat is nou net wat ik zo slecht vind aan het Let-it-Be album.. Het is overgeproduceerd.
Daarnaast zijn de arrangementen gewoon zouteloos, maar dat is persoonlijk.
pi_30842036
Ja ik ken die Spectre Bash opvattingen wel. ik vind Let It Be in zijn geheel echt totaal geen interessant album. Maar ook zonder Spectre is het niet bepaald het beste van The Beatles. Zeg maar gerust het slechtse studio album.

Echter, Across the Universe maakt goed wat een heel album verkloot. Ik vind zelfs, dat Spectre dat ene nummer dus wel heeft geproduccerd zoals het zal moeten. Met datzelfde "gedoe" maakt hij de andere nummers kapot.

Het nummer is volgens mij zelfs in een half uur geschreven, nadat Lennon een paar mooie zinnen had bedacht terwijl hij 's nachts niet kon slapen. Het lukte hem ook niet te mediteren. Die zin in het Sanskriet heeft daar ook direct mee te maken. Lennon gebruikte dat volgens mij om in trance te komen. Daarnaast vermengde hij de naam van zijn Guru in die zin. Een prachtige sffer werd het uiteindlijk. Het lijkt zelfs meer een Harrison nummer. Het nummer lijkt erg op de Harrison-style. Ook erg spiritueel (wat harison natuurlijk ook was)

Juist dat spirituele erin is juist door de productie van de verguisde Spectre goed tot uiting gekomen. Wat ik in de naked versie dus heel erg mis.
Maybe you're the same as me, we see things they'll never see
pi_30842886
Het 'originele' across the universe is er trouwens ook in 2 versies. (wat Rasing ook al zegt dus)
Een met en een zonder de meisjes die dag in dag uit voor de studio staan te wachten om hun helden te zien in het koortje.

Maar hoe dan ook, hopeloos mooi dus. Naakt of bedekt.
pi_30864779
Volgens mij heb jij deze docu helemaal niet begrepen, vond het juist erg vernieuwend dat The Beatles dat liedje van die onbekende zanger opkochten! En dat ruime tijd voordat het verhaal de wereld in kwam. Waarom zouden The Beatles een liedje opkopen van een onbekende zanger waarin wordt gezongen over het mccartney is dood gebeuren?, nog voordat iemand er maar van gehoord had? Ik vind dat echt appart en lees daar nergens iets over op Beatles sites. En volgens mij gaat die docu veel meer over het ontstaan van een dergelijke hoax dan over nieuwe clues...

quote:
Op donderdag 8 september 2005 18:45 schreef webfreak het volgende:

[..]

Rustig maar, je hebt niks gemist.
Op de gemiddelde beatlesfansite vind je waarschijnlijk meer informatie dan in die baggerdocu van gisteravond
pi_30874817
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 18:17 schreef fab44u2 het volgende:
[b]Volgens mij heb jij deze docu helemaal niet begrepen, vond het juist erg vernieuwend dat The Beatles dat liedje van die onbekende zanger opkochten!
Vernieuwend? Niet echt. Dit soort verhalen vind je overal. De éne keer nog wat meer aangedikt dan de andere. Verdacht vind ik 't allerminst.
Uiteindelijk is het Paul-is-Dead-verhaal nét zo aannemelijk als de suggestie dat Elvis door een ovaalvormig ruimteschip is geabsorbeerd en hedendage zijn heupen in het rond schudt voor de gifgroene inwoners van planeet Zoltor.

De helft van de zogenaamde 'aanwijzingen' zijn in de afgelopen jaren ontzettend aangedikt of zelfs volledig uit de rechterduim gezogen. Mensen horen wat ze willen horen.

Maargoed, het is maar natuurlijk wat je interessant vind. Met The Beatles zou je makkelijk 5 Anthology-sets kunnen vullen, zoveel interessants is er in die 10 jaar gebeurd!
Maar in plaats daarvan blijft men maar teruggrijpen naar verhalen van SBS6-formaat: de uitgemelkte complottheorieën!
pi_30887243
Daar gaat het toch helemaal niet om. Alsof ze hebben geprobeerd het aannemelijk te maken dat Paul echt dood is. Nee dus. Ze lieten juist zien hoe het is ontstaan dat mensen het gingen geloven. En hoe de media er op in sprong en het wereldnieuws werd, vanuit het niets. Net als Orson Welles radio show over de marsmannetjes...

en bye the way: The Beatles hebben deze 'mythologie' zelf gecreeerd. Hoe verklaar je anders dat het liedje van die onbekende zanger is opgekocht is door The Beatles nog maanden voordat er nog maar iemand over sprak??
niemand kende deze zanger en niemand had gehoord over dat paul-is dead verhaal. Geef mij maar eens een verklaring waarom er voor gezorgt moest worden dat dat liedje op dat moment nog niet mocht uitkomen???
Want The Beatles hebben het liedje nadat deze media bal was gaan rollen over Paul is dead zelf opnieuw uitgebracht op hun Maclen label. Nou dat kan je van Elvis niet zeggen dat ie zelf een ruimteschip heeft laten overkomen
  zaterdag 24 september 2005 @ 14:53:48 #86
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_30887400
Ik geloof dat in dat nummer muzikale citaten werden gebruikt van diverse Beatles-nummers, dat kan dus ook nog een reden geweest zijn om het nummer onder Maclen (geen label maar een 'publishing company', trouwens) uit te brengen. Bovendien is 't volgens mij verder ook nergens een hit geweest, echt veel zin heeft die actie dus niet gehad.

Ik geloof er niets van dat de Beatles dat 'Paul is Dead' verhaal zelf de wereld in hebben geholpen. Die reden die in die documentaire werd aangedragen, nl. zodat er meer platen verkocht zouden worden, lijkt me je reinste flauwekul. want de Fab Four waren al de meest populaire band destijds.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_30887887
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 14:48 schreef fab44u2 het volgende:
niemand kende deze zanger...
Hij zou eerst een contract krijgen bij Apple, dus The Beatles (en vele anderen) kenden hem zeker wel. (wat ook blijkt uit de documantaire)
pi_30887991
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 14:53 schreef Zanderrr het volgende:
Ik geloof dat in dat nummer muzikale citaten werden gebruikt van diverse Beatles-nummers, dat kan dus ook nog een reden geweest zijn om het nummer onder Maclen (geen label maar een 'publishing company', trouwens) uit te brengen. Bovendien is 't volgens mij verder ook nergens een hit geweest, echt veel zin heeft die actie dus niet gehad.

Ik geloof er niets van dat de Beatles dat 'Paul is Dead' verhaal zelf de wereld in hebben geholpen. Die reden die in die documentaire werd aangedragen, nl. zodat er meer platen verkocht zouden worden, lijkt me je reinste flauwekul. want de Fab Four waren al de meest populaire band destijds.
John Lennon heeft ook met opzet gezegd dat ze groter dan Jezus waren: boos christelijk Amerika verbranden hun platen, komen er dan achter dat ze niet zonder Beatles-muziek kunnen leven, dus kopen ze de platen opnieuw

The Beatles zijn dus groot geworden door steeds weer dezelfde platen te verkopen aan dezelfde mensen
pi_30888040
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 14:48 schreef fab44u2 het volgende:
Want The Beatles hebben het liedje nadat deze media bal was gaan rollen over Paul is dead zelf opnieuw uitgebracht op hun Maclen label. Nou dat kan je van Elvis niet zeggen dat ie zelf een ruimteschip heeft laten overkomen
Elvis neemt na zijn dood een plaat op met 'Junkie Extra Large', ook toeval zeker
pi_30888301
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 15:15 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

John Lennon heeft ook met opzet gezegd dat ze groter dan Jezus waren: boos christelijk Amerika verbranden hun platen, komen er dan achter dat ze niet zonder Beatles-muziek kunnen leven, dus kopen ze de platen opnieuw

The Beatles zijn dus groot geworden door steeds weer dezelfde platen te verkopen aan dezelfde mensen
Idd eerst hebben die amerikanen al hun platen op straat verbrand en daarna zijn ze hun nieuwe platen massaal achteruit gaan draaien op zoek naar clues. Konden ze weer nieuwe kopen.
T werkt wel
  zaterdag 24 september 2005 @ 17:23:01 #91
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_30891550
waarom is het zo lastig om b-sides te vinden van de beatles
The more debt, the better
pi_30892369
Koop gewoon Past Masters 1 en 2. Dan heb je toch de belangrijkste wel denk ik.
pi_30897632
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 11:45 schreef Kolkus het volgende:

[..]

Ik las hier op het forum dat 'ie binnenkort op DVD wordt uitgebracht.
Het laatst dat ik ervan hoorde was dat de Let it be DVD tegen kerstmis 2004 in de winkels zou liggen...
pi_30898709
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 20:53 schreef warpozio het volgende:

[..]

Het laatst dat ik ervan hoorde was dat de Let it be DVD tegen kerstmis 2004 in de winkels zou liggen...
Klopt, dat heb ik destijds ook gehoord.. Tijdje terug hoorde ik 'November 2005', maar over een preciese datum blijft onduidelijkheid. Zal me niets verbazen als we nog een poosje moeten wachten
pi_30899570
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 14:48 schreef fab44u2 het volgende:
en bye the way: The Beatles hebben deze 'mythologie' zelf gecreeerd. Hoe verklaar je anders dat het liedje van die onbekende zanger is opgekocht is door The Beatles nog maanden voordat er nog maar iemand over sprak?? niemand kende deze zanger en niemand had gehoord over dat paul-is dead verhaal. Geef mij maar eens een verklaring waarom er voor gezorgt moest worden dat dat liedje op dat moment nog niet mocht uitkomen???
Want The Beatles hebben het liedje nadat deze media bal was gaan rollen over Paul is dead zelf opnieuw uitgebracht op hun Maclen label. Nou dat kan je van Elvis niet zeggen dat ie zelf een ruimteschip heeft laten overkomen
Je moet (nogmaals) niet alles geloven wat zo'n sensatie-geile docu je voorschotelt. Dat verhaal over die zanger word gewoon een beetje verdraaid of uitgerekt, om 't interessant te maken.
Journalisten weten ook wel wat ze wél en niet moeten vertellen.

De suggestie dat the Beatles deze mythologie zelf gecreeërd zouden hebben om meer platen te verkopen vind ik trouwens wel héél vergezocht. Dat mensen platen achterstevoren gaan draaien, en vervolgens de plaat opnieuw kopen omdat het andere exemplaar bekrast is.. Lijkt me niet de meest voor-de-hand-liggende marketingtechniek.
Daarbij heeft iedere betrokkene (waaronder natuurlijk ook de jongens zelf) altijd ontkend er iets mee te maken te hebben. Ook na de split. Ook tijdens de ruzie tussen Macca en Lennon toen ineens alles aan de grote klok werd gehangen. Er zijn in de loop der jaren veel 'onthullende' uitspraken gedaan door de heren over hun tijd in the Beatles (Vooral John vertelde graag over over de strubbelingen achter de schermen met Paul, en George had 't erover dat the Beatles meer een geldbelust bedrijf was i.p.v. een geinspireerde rockband). Mysterieus zijn de fabs dus NOOIT geweest, en dus geloof ik ze ook meteen als ze na al die jaren nog steeds zeggen niets met deze praktijken te maken te hebben.
  zondag 25 september 2005 @ 12:27:01 #96
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_30912257
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 17:51 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Koop gewoon Past Masters 1 en 2. Dan heb je toch de belangrijkste wel denk ik.
(y) bedankt voor de tip
The more debt, the better
  Redactie Frontpage zondag 25 september 2005 @ 14:50:19 #97
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_30915888
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 17:51 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Koop gewoon Past Masters 1 en 2. Dan heb je toch de belangrijkste wel denk ik.
Sterker nog, dan heb je alle b-kantjes als ik me niet vergis.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_30919887
Ik denk het ook wel, maar helemaal 100% zeker weet/wist ik dat niet.
  zondag 25 september 2005 @ 17:15:56 #99
83281 Wallert
Grenzen bestaan niet
pi_30920232
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 17:23 schreef flyguy het volgende:
waarom is het zo lastig om b-sides te vinden van de beatles
Wat dacht je ervan dat er niets NIEUWS meer uitkomt van de fab4? Ik geef toe dat de op Odeon verschenen b-kantjes moeilijk te krijgen zijn, maar op platenbeurzen vind je ze nog. Dus even zoeken en gij zult vinden!
I'm not a number! Frontiers only exist in your head
pi_30988153
Trouwens, ik vind de 3 nieuwe nuummers op de Anthology cd's zeker ook van toegevoegde waarde. Vooral Real Love is een prachtig en meesterlijk nummer.

Fantastisch! Het absolute en eervolle allerlaatste van The Beatles dat ooit als prodcutie zal uitkomen. Prachtige stem weer van Lennon.
Maybe you're the same as me, we see things they'll never see
pi_30999240
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  Moderator woensdag 28 september 2005 @ 16:00:01 #102
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_31001599
Niet om lullig te doen maar ik vind het een vrij nietszeggende recensie... Het enige wat je eigenlijk zegt is dat het album niet vernieuwend is. Ik had het leuker gevonden als je op de nummers in was gegaan. Je noemt een paar namen en daar blijft het bij. Ook heb ik het idee dat je het album wel goed vond maar dat komt niet uit de verf in je recensie die, vind ik, negatief over komt.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_31005346
Stuk voor stuk op de nummers ingaan is geen recenseren.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  Moderator woensdag 28 september 2005 @ 20:05:45 #104
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_31007999
quote:
Op woensdag 28 september 2005 18:48 schreef methodmich het volgende:
Stuk voor stuk op de nummers ingaan is geen recenseren.
Stuk voor stuk niet nee, maar je kunt er een paar uitlichten. Vertel mij niet hoe ik moet recenseren, dat weet ik best Het enige wat ik zeg is dat ik je recensie op de vlakte vond blijven, that's all.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_31008325
Tja, mijn nadruk lag op het feit dat het gewoon weer een McCartney-plaat was zoals velen, wat mij betreft.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  Moderator woensdag 28 september 2005 @ 20:20:02 #106
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_31008558
quote:
Op woensdag 28 september 2005 20:14 schreef methodmich het volgende:
Tja, mijn nadruk lag op het feit dat het gewoon weer een McCartney-plaat was zoals velen, wat mij betreft.
Dat punt is in ieder geval goed overgekomen Ik had alleen het idee dat je het album beter vond dan dat het uit je recensie kwam of heb ik dat verkeerd gezien? Dat je de nummers, hoewel je vindt dat ze ook in de jaren 70 geschreven hadden kunnen zijn, over het algemeen wel goed vond toch? Dat kwam in ieder geval niet zo duidelijk naar voren. Maar he, het kan ook aan mij liggen, ik zit hier met koorts en griep dus misschien zie ik het allemaal niet zo duidelijk
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  donderdag 29 september 2005 @ 12:40:05 #107
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_31024120
quote:
Op woensdag 28 september 2005 00:25 schreef IdlersDream het volgende:
Trouwens, ik vind de 3 nieuwe nuummers op de Anthology cd's zeker ook van toegevoegde waarde. Vooral Real Love is een prachtig en meesterlijk nummer.
3 nieuwe nummers?
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
pi_31025124
quote:
Op donderdag 29 september 2005 12:40 schreef Rasing het volgende:

[..]

3 nieuwe nummers?
Ik tel er ook maar twee
pi_31028589
George Harrison blijft de beste beatle allertijden voor mij.. Something en cloud nine zijn briljant
Italians do it better
  Moderator donderdag 29 september 2005 @ 15:34:56 #110
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_31028613
quote:
Op donderdag 29 september 2005 15:33 schreef Marisol het volgende:
George Harrison blijft de beste beatle allertijden voor mij.. Something en cloud nine zijn briljant
Vergeet vooral niet Here comes the Sun
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_31028699
ik vergis me idd. Grow Old With Me stond niet op de Anthology cd's. Het waren slechts 2 nieuwe producties.
Maybe you're the same as me, we see things they'll never see
  Redactie Frontpage donderdag 29 september 2005 @ 16:42:01 #112
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_31030615
Grow old with me zat echter wel in de planning maar daar hebben ze gelukkig van afgezien.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage donderdag 29 september 2005 @ 16:42:34 #113
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_31030639
Ik heb ook commentaar op de review, metho Lees het maar aldaar.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_31031070
quote:
Op donderdag 29 september 2005 15:34 schreef MaJo het volgende:

[..]

Vergeet vooral niet Here comes the Sun
Italians do it better
pi_31033822
quote:
Op donderdag 29 september 2005 16:42 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Ik heb ook commentaar op de review, metho Lees het maar aldaar.
Goed zo. Dank je.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 29 september 2005 @ 21:49:40 #116
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_31040960
Hoi geachte Beatles fans.

Ik vind dat het nu lang genoeg geduurd heeft, er moet iets van de Beatles in mijn cd-rek. Nu het lastige punt, wat in godsnaam? Ik ken de bekende nummers, Yesterday, Michelle, I am the walrus, Fool on the hill, noem maar op. Dat vind ik ook allemaal prettige nummers. Het leek me ook niet onverstandig met een verzamelaar te beginnen met dergelijke nummers erop.

Er zijn echter wel erg veel verzamelaars. Dus wat te kiezen? Het moet ook wel een beetje betaalbaar blijven. Alle Anthology cd's kopen kwam al in me op, maar dat kost me zo weer 60 a 70 euro volgens mij. Ze stuk voor stuk kopen, de kosten spreiden, is wel een idee. Maar welke dan eerst?

En Michelle staat daar niet eens op. Het nummer waarmee ik opgroeide, wat ik op bandje had. Wat ik na jaren weer eens op de radio terughoorde op de radio en me meteen weer deed denken aan de bandjes die ik vroeger van mijn vader kreeg.

Juist, dilemma's dus. Vandaar dat ik even advies kom vragen.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  donderdag 29 september 2005 @ 22:04:32 #117
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_31041493
Ik zou niet met de Anthology-cds beginnen, eerlijk gezegd, die reeks is (imo) meer iets voor de fans die verder alles al in de kast hebben staan. De twee rode en blauwe dubbelcds zijn goede verzamelaars met praktisch alle hits en bekende albumtracks.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_31041540
Ik ben geen fan van verzamelaars, maar DE beatles verzamelaars zijn geloof ik het rode en blauwe album. Ik zeg geloof ik, want ik heb ze zelf niet geluisterd.

De anthology series zijn meer zeldzame opnames en alternatieve takes, dus met die zou ik niet beginnen.

Ik zou random een uit deze rij kiezen: Rubber Soul, Revolver, Sgt Pepper, White Album, Abbey Road en Let it Be. Deze hebben voor mij de hoogste 'goede nummers dichtheid'.
In fact, one thing you should look for is a scene where a nymphomaniac is getting reamed by a hunchback next to the carcass of a dead donkey in a shed. But they probabiy cut that part out for TV.
  donderdag 29 september 2005 @ 22:09:32 #119
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_31041690
Oh, ik heb tijden gedacht dat Anthology een soort ultieme verzamelreeks was, ofzo. Ze hadden ook nog eens allemaal een hoge score op AMG, dus ik dacht, dat is iets moois voor mij.

Zeldzame opnames en alternatieve takes is inderdaad iets voor in een (veel) later stadium.

Ik zal die rode en blauwe zo eens bekijken.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_31042893
NEEN!!

Neem geen verzamelaars. Als je ECHT wilt weten hoe goed The Beatles zijn. Moet je gewoon hun studioalbums nemen.

Dus:

Rubber Soul
Revolver
Abbey Road
Sgt. Pepper's Lonely Heart's Club Band
Magical Mystery Tour
The White Album
Let It Be

....


Persoonlijk vind ik Revolver het album dat me van de kaart bracht qua goedheid. Dat is echt een buitensporig perfect album. Maar neem maar van mij aan dat de studio albums je meer zullen zeggen dan hits-verzamelaars. Simpelweg om het feit dat bij The Beatles zowaar ALLES goed was van de studioplaten.
Maybe you're the same as me, we see things they'll never see
  donderdag 29 september 2005 @ 22:48:51 #121
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_31043211
quote:
Op donderdag 29 september 2005 22:40 schreef IdlersDream het volgende:
NEEN!!
Jawel.
quote:
Neem geen verzamelaars.
Jawel.
quote:
Als je ECHT wilt weten hoe goed The Beatles zijn. Moet je gewoon hun studioalbums nemen.
Dat kan altijd nog, als ik daar behoefte aan heb.

Er is zoveel dat ik een verzamelaar een goed begin vind. Daarna kan ik altijd nog de studio-albums aanschaffen. Nu wil ik echter gewoon de bekende nummers, die ik goed vind, waardoor ik ze heb leren kennen, op cd hebben. Als ik die allemaal op studio cd's wil verzamelen, ben ik blut. Of duurt het nog wel even tot ik ze heb.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_31044078
geloof me kerel. Dit is de enige band die er ooit heeft bestaan, waarbij een verzamelaar geen goed beeld geeft van hun werk. Een verzamelaar zal afbreuk doen aan de fantastische creatieve kunst die ze hebben uitgebracht.

Maar goed, je mot het zelf weten.
Maybe you're the same as me, we see things they'll never see
pi_31044228
Mwah.. Best of's... Dan mis je toch een beetje het album-gevoel.

Revolver is imho beter dan welke verzamelaar dan ook.
Dat album staat vol met meestwerken en is bovendien ontzettend gevarieerd dus de kans dat je 't niks vind is nihil
pi_31044308
Bovendien zijn die blauwe en rode CD reteduur!! Voor dat geld kun je bij elkaar ook 4 albums kopen
  donderdag 29 september 2005 @ 23:34:34 #125
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_31044750
Alle Beatles-cds zijn reteduur, vooral degenen die maar een half uurtje duren.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_31050024
quote:
Op donderdag 29 september 2005 23:34 schreef Zanderrr het volgende:
Alle Beatles-cds zijn reteduur, vooral degenen die maar een half uurtje duren.
Klopt. Zeker als je je bedenkt dat geluidskwaliteit vrij belabberd is voor deze tijd.
Wordt tijd dat ze eens fatsoenlijk worden geremastered.
pi_31054539
Nou zag ik hier in Leiden alle albums, behalve White Album, voor 15 euro liggen en dat is, alhoewel nog steeds prijzig, goedkoper dan de normale prijs; namelijk het volle pond.

Vanmiddag dus Magical Mystery Tour halen en dan heb ik alles vanaf Rubber Soul compleet
  vrijdag 30 september 2005 @ 13:24:25 #128
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_31057455
quote:
Op donderdag 29 september 2005 23:19 schreef webfreak het volgende:
Mwah.. Best of's... Dan mis je toch een beetje het album-gevoel.
Dat is mijn reden ook om vrijwel nooit verzamelaars te kopen. Zeker een nadeel. Het is vaak wel de voordeligste manier om veel hits van bekende artiesten in je bezit te krijgen. Zeker bij artiesten met een vrij uitgebreide discografie.
quote:
Op donderdag 29 september 2005 23:21 schreef webfreak het volgende:
Bovendien zijn die blauwe en rode CD reteduur!! Voor dat geld kun je bij elkaar ook 4 albums kopen
Ik zie net inderdaad dat studio-albums vrijwel allemaal voor 13 euro te krijgen zijn. Dat is me gisteren niet opgevallen (ik heb toen ook niet zo goed gezocht als nu). Dan zou ik inderdaad ipv. 4 verzamel cd's (2 dubbels dus), 4 albums kunnen kopen.

Dan is het probleem alleen nog steeds dat ik moet kiezen. Dat is bij verzamelaars al iets makkelijker. Ik ga de tracklists maar eens bestuderen.

Ik wist dat ik hier niet moest posten, jullie maken de keuze alleen maar moeilijker.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_31057810
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 13:24 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Dat is mijn reden ook om vrijwel nooit verzamelaars te kopen. Zeker een nadeel. Het is vaak wel de voordeligste manier om veel hits van bekende artiesten in je bezit te krijgen. Zeker bij artiesten met een vrij uitgebreide discografie.
[..]

Ik zie net inderdaad dat studio-albums vrijwel allemaal voor 13 euro te krijgen zijn. Dat is me gisteren niet opgevallen (ik heb toen ook niet zo goed gezocht als nu). Dan zou ik inderdaad ipv. 4 verzamel cd's (2 dubbels dus), 4 albums kunnen kopen.

Dan is het probleem alleen nog steeds dat ik moet kiezen. Dat is bij verzamelaars al iets makkelijker. Ik ga de tracklists maar eens bestuderen.

Ik wist dat ik hier niet moest posten, jullie maken de keuze alleen maar moeilijker.
Ik zou absoluut voor de 4 albums kiezen. Welke? Ik noem maar wat: Hard Day's Night, Revolver, Sgt. Pepper en Abbey Road?
Dat zijn in ieder geval 4 topalbums waar je je zeker geen buil aan kunt vallen, en al deze albums zijn representatief voor een andere periode
pi_31058146
Vier albums...ja idd...ff denken: Sgt. Pepper zeker, Abbey Road, Rubber Soul en Revolver...dat zijn mijn tips hehe...succes ermee!
"The secret to creativity is knowing how to hide your sources."
  vrijdag 30 september 2005 @ 13:55:07 #131
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_31058317
Sgt. Pepper en Abbey Road zijn natuurlijk wel legendarische albums die eigenlijk niet mogen ontbreken.

Ik heb even zitten kijken en vond Abbey Road, Sgt. Pepper, Revolver en Rubber Soul wel een aardig idee. En ja, die laatste vooral omdat ik Michelle nu wel eens op cd wil hebben.

Edit: wat bartjaah zegt dus.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  vrijdag 30 september 2005 @ 15:01:53 #132
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_31060257
een echte fan heeft alles van de beatles
The more debt, the better
  vrijdag 30 september 2005 @ 15:19:12 #133
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_31060774
Ik heb geloof ik wel alles, maar eerlijk gezegd draai ik de eerste paar Beatles-albums toch ook maar heel weinig. 't is niet voor niets dat iedereen vooral de platen vanaf Rubber Soul aanraadt.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_31061413
Ik zou voor deze vier gaan (in voorkeurs-volgorde);

1 Abbey Road
2 White Album
3 Revolver
4 Magical Mystery Tour
pi_31061626
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 15:19 schreef Zanderrr het volgende:
Ik heb geloof ik wel alles, maar eerlijk gezegd draai ik de eerste paar Beatles-albums toch ook maar heel weinig. 't is niet voor niets dat iedereen vooral de platen vanaf Rubber Soul aanraadt.
Toch zijn Hard Day's Night en Help ontzéttend goed.
Maar je hebt gelijk: ik draai ook vooral alles uit eind '65 en later (vanaf Rubber Soul dus).
pi_31061676
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 15:39 schreef Kolkus het volgende:
Ik zou voor deze vier gaan (in voorkeurs-volgorde);

1 Abbey Road
2 White Album
3 Revolver
4 Magical Mystery Tour
White Album is wel weer ietsje duurder natuurlijk.
pi_31061842
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 15:48 schreef webfreak het volgende:

[..]

White Album is wel weer ietsje duurder natuurlijk.
Klopt, maar zie hem tegenwoordig voor 20 Euri liggen en het is natuurlijk wel een dubbelaar en een meesterwerk, minus obla-di-obla-da natuurlijk!
  vrijdag 30 september 2005 @ 16:19:43 #138
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_31062580
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 15:53 schreef Kolkus het volgende:
een meesterwerk, minus obla-di-obla-da Don't Pass Me By natuurlijk!
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_31062652
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 16:19 schreef Zanderrr het volgende:

een meesterwerk, minus obla-di-obla-da Don't Pass Me By en Revolution 9 natuurlijk!
  vrijdag 30 september 2005 @ 17:49:07 #140
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_31063012
Die cd wordt ook steeds minder, hè?
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_31063124
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 17:49 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Die cd wordt ook steeds minder, hè?
Haha, het is een album van uitersten, met zowel negatieve (genoemde) uitschieters alswel positieve (While my guitar gently weeps, Happiness is a loaded gun, Helter Skelter, Glass Union, Dear Prudence etc.)
  vrijdag 30 september 2005 @ 18:17:50 #142
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_31063802
De nummers van vóór Rubber Soul zijn wat gedateerd. Daarom draai ik ze ook wat minder, hoewel ook daar geweldige nummers op staan, en zeker voor die tijd was het het beste van het beste.

Elke plaat vanaf 1965 had ook anno 2005 uitgebracht kunnen worden, en zou ook nu een meesterwerk zijn.
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
  vrijdag 30 september 2005 @ 18:31:50 #143
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_31064155
Het zijn trouwens de 4 uit mijn eerdere post geworden. Daarnet bij cdwow besteld.

Bedankt voor de tips.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  vrijdag 30 september 2005 @ 18:42:21 #144
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_31064471
Mijn White Album als het maar 1 plaat mocht zijn (14 nrs)
1 Back in the USSR
2 Dear Prudence
3 Ob-La-Di, Ob-La-Da
4 While my guitar gently weeps
5 Happiness is a warm gun
6 Martha my dear
7 Blackbird
8 I will
9 Julia
10 Yer blues
11 Everybody's got something to hide except me and my monkey
12 Sexy Sadie
13 Helter skelter
14 Revolution 1
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
pi_31073326
Ik blijf erbij dat White Album gewoon ideaal is als dubbel-LP.
Zelfs nummers als Obla-di-obla-da en óók Don't Pass Me By horen er gewoon op.

Het enige nummer dat van mij NIET had gehoeven (meteen ook het slechtste werk van the Beatles ooit) is Revolution nr. 9.
Verder is White Album gewoon perfect imho
pi_31073403
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 18:31 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Het zijn trouwens de 4 uit mijn eerdere post geworden. Daarnet bij cdwow besteld.

Bedankt voor de tips.
Gefeliciteerd
4 top-platen!!
CDwow.nl is ook meteen de goedkoopste aanbieder van BeatleCD's, dus dat is mooi meegenomen
pi_31073519
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 23:25 schreef webfreak het volgende:
Ik blijf erbij dat White Album gewoon ideaal is als dubbel-LP.
Zelfs nummers als Obla-di-obla-da en óók Don't Pass Me By horen er gewoon op.
Don't Pass Me By is dan ook geniaal

Ik mis alleen nog Anthology 2, dan heb ik alle reguliere albums + Past Masters + Anthology compleet.
Bleuh.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 00:19:26 #148
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_31074835
Ze hadden veel beter 'Not Guilty' (op Anthology 3, geloof ik?) van George op het White Album kunnen zetten in plaats van 'Don't Pass Me By', ik vind dat echt een zouteloos hoempa-nummer. 'Obla-di' vind ik zelf wel leuk.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 01:42:54 #149
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_31076764
Long Long Long is niet zo'n favoriet van mij. Ik geloof dat ik Revolution #9 vaker gedraaid heb. Trouwens, I'm So Tired is subliem.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
pi_31080179
quote:
Op donderdag 29 september 2005 23:34 schreef Zanderrr het volgende:
Alle Beatles-cds zijn reteduur, vooral degenen die maar een half uurtje duren.
Velvet had onlangs enkele CD's voor 14,95 staan. Heb ik gelijk van geprofiteerd.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_31081455
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 01:42 schreef Price het volgende:
Long Long Long is niet zo'n favoriet van mij. Ik geloof dat ik Revolution #9 vaker gedraaid heb. Trouwens, I'm So Tired is subliem.
Zo zie je maar, ik vind Long long long juist een van de meest ontspannen/sfeervolle nummers die ik ken en zeker na Helter Skelter een perfect rustpunt..
pi_31082775
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 00:19 schreef Zanderrr het volgende:
Ze hadden veel beter 'Not Guilty' (op Anthology 3, geloof ik?) van George op het White Album kunnen zetten in plaats van 'Don't Pass Me By', ik vind dat echt een zouteloos hoempa-nummer. 'Obla-di' vind ik zelf wel leuk.
Not Guilty is geweldig. George heeft 't bewaard voor één van zijn solo-albums ("George Harrison" uit 1979 geloof ik). De Beatleversie (die later op anthology 3 verscheen) vind ik een stuk krachtiger dan de soloversie. Hij had van mij dan ook best op The White Album gemogen!
  zondag 2 oktober 2005 @ 13:53:13 #153
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_31112896
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 18:31 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Het zijn trouwens de 4 uit mijn eerdere post geworden. Daarnet bij cdwow besteld.

Bedankt voor de tips.
Gefeliciteerd AoD!

Enne... ik ben destijds trouwens wel gewoon met een verzamelaar begonnen hoor. Maar wat de rest zegt klopt wel, juist in het geval van The Beatles is verzamelalbums kopen redelijk zinloos. Behalve dan Past Masters I en II, maar dat is meer een aanvulling om de b-kantjes van singles te pakken te krijgen.
Zoveel albumtracks van The Beatles zijn bekend geworden zonder dat ze ooit op single zijn uitgebracht of hits geweest zijn, dat veel albums alsnog op 'Greatest Hits'-compilaties lijken.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  zondag 2 oktober 2005 @ 14:37:13 #154
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_31114389
Mensen, is er trouwens al meer nieuws over de Let It Be DVD? Die zou toch ook ongeveer nu uitkomen?
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_31119849
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 14:37 schreef Jane het volgende:
Mensen, is er trouwens al meer nieuws over de Let It Be DVD? Die zou toch ook ongeveer nu uitkomen?
Er is nog steeds niets bekend gemaakt, en aangezien we al meer dan anderhalf jaar wachten, ga ik er ook niet vanuit dat het nu wel klaar is.
Sowieso staat eerst George's Bangladesh op de lijst (die komt de 24e uit) en daarmee schuift het natuurlijk een beetje op. Ik heb mijn hoop eigenlijk al een beetje gevestigd op 2006
pi_31119967
Amazon zegt er overigens het volgende over:

Availability: NOT YET RELEASED:
The studio is currently not producing this title on DVD, but to be notified when it is available, enter your e-mail address at right. You'll also be voting for this release; we'll let the studio know how many customers are waiting for this title.


Verder is er eigenlijk nergens meer informatie te vinden over de Let It Be release . De officiele Beatlessite laat ook niets los (en loopt bovendien schandalig achter.. Hoewel er in Juli nog werd beloofd om maandelijks een nieuwe editie van het "beatles magazine" te presenteren op de site, is er in Augustus en September helemaal geen update geweest.. )
  zondag 2 oktober 2005 @ 18:09:28 #157
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_31120222
Ik gok dat Let It Be een paar weken vóór kerst uitkomt; is het niet kerst 2005, dan wel kerst 2006
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_31129418
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 23:25 schreef webfreak het volgende:
Ik blijf erbij dat White Album gewoon ideaal is als dubbel-LP.
Zelfs nummers als Obla-di-obla-da en óók Don't Pass Me By horen er gewoon op.

Het enige nummer dat van mij NIET had gehoeven (meteen ook het slechtste werk van the Beatles ooit) is Revolution nr. 9.
Verder is White Album gewoon perfect imho
The White album valt imho op door z'n diversiteit aan tracks. Een stukje experimentele muziek in de vorm van Revolution 9 mag er dan ook niet op ontbreken. Ik vind het beslist geen zwak punt op het album, maar zo te horen verschillen de meningen daarover
  zondag 2 oktober 2005 @ 23:49:28 #159
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_31131192
Ik luister Revolution 9 ook niet vaak voor mijn plezier (ik vind het altijd een beetje beangstigend), maar ik vind het wel altijd cool van ze dat ze het er toch gewoon op gezet hebben. Who gives a fuck wat mensen ervan vinden en zo.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_31132315
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 23:02 schreef Beathoven het volgende:
The White album valt imho op door z'n diversiteit aan tracks. Een stukje experimentele muziek in de vorm van Revolution 9 mag er dan ook niet op ontbreken. Ik vind het beslist geen zwak punt op het album, maar zo te horen verschillen de meningen daarover
Ik hou van experimentele soundcollages hoor! Ontzettend zelfs. Maar Revolution 9 klinkt imho erg ongeïnspireerd en ronduit saai. Lennon en Ono (zij maakten het stuk) waren destijds waarschijnlijk te ver heen om dat te kunnen inzien.

Ik denk dat Revolution 9 een stúk interessanter geklonken zou hebben als Paul zich ermee had bemoeid. Hij was tenslotte degene die het experimenteren ooit introduceerde bij the Beatles (de prachtige herrie op Tomorrow Never Knows is een goed voorbeeld )
Paul liep al vroeg weg met bijvoorbeeld Stockhausen, maar wordt steeds (zelfs vandaag de dag nog) afgeschilderd als iemand die louter liefdesliedjes fabriceert. Zijn 'andere kant' wordt volledig genegeerd. Terwijl hij toch best wel wat avant-gardistische dingen heeft gemaakt (vroeger Fireman, een paar jaar geleden nog de gave Liverpool Sound Collages!)
  maandag 3 oktober 2005 @ 00:31:03 #161
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_31132866
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 00:17 schreef webfreak het volgende:

Ik denk dat Revolution 9 een stúk interessanter geklonken zou hebben als Paul zich ermee had bemoeid.
Er mogen anders ook wel wat nummers zijn waar hij zich niet mee bemoeid heeft. Hij is van alle Beatles toch al op de meeste nummers te horen. Zoals ik hier trouwens al een keer gepost heb: Het Grote Beatles Topic - Deel 5
En waar ik (zie ik nu) ook al schreef:
quote:
Op maandag 3 januari 2005 16:27 schreef Jane het volgende:
Trouwens, ook verrassend is dat ze dus wel alle vier meedoen aan Revolution 9.
Paul speelt het stukje piano aan het begin.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_31137428
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 00:31 schreef Jane het volgende:
Paul speelt het stukje piano aan het begin.
Nouja, meedoen... John heeft gewoon stukjes tape uit de studio gepakt en is gaan knippen en plakken.. De andere Beatles zijn dus wel te horen, maar ze hebben dus niet echt bewust aan die track meegewerkt.

Paul én George Martin vonden 't nummer overigens tergend slecht en wilden het niet op 't album, maar uiteindelijk heeft John toch z'n zin gekregen.
pi_31251617
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 15:19 schreef Zanderrr het volgende:
Ik heb geloof ik wel alles, maar eerlijk gezegd draai ik de eerste paar Beatles-albums toch ook maar heel weinig. 't is niet voor niets dat iedereen vooral de platen vanaf Rubber Soul aanraadt.
vanaf Rubber soul of Help!
pi_31252065
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 16:22 schreef Kolkus het volgende:

Op vrijdag 30 september 2005 16:19 schreef Zanderrr het volgende:
een meesterwerk, minus obla-di-obla-da Don't Pass Me By en Revolution 9 natuurlijk!
Wat is er mis met Revolution #9?

Maak zelf je Revolution #9!
http://www.escape.com/%7Edario/beatles/number9/
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 17:02:57 #165
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_31258481
Eleanor Rigby.

Deze heb ik vroeger, lang geleden, ook op bandje gehad. Toch leuk dat die nummers blijkbaar zijn blijven hangen.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 17:16:02 #166
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_31258901
Maar daar noem je er ook wel een, AoD...!

Kan me herinneren dat toen ik de Beatles begon te ontdekken en 1 voor 1 al die albums ging beluisteren, ook bleek dat ik al veel meer nummers kende dan ik daarvoor dacht.

[ Bericht 3% gewijzigd door Jane op 07-10-2005 22:52:05 (rare zin) ]
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 17:21:47 #167
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_31259093
Ik lees in SC dat je maandag Abbey Road verwacht. Bereid je maar vast voor!
En let bij het beluisteren dan ook even speciaal op de hemelse baspartijen van McCartney.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_31259449
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 17:16 schreef Jane het volgende:
Maar daar noem je er ook wel een, AoD...!

Kan me herinneren dat toen ik de Beatles begon te ontdekken en 1 voor 1 al die albums ging beluisteren, ook bleek dat ik al veel meer nummers bleek te kennen dan ik daarvoor dacht.
Had ik ook . Ik ben een paar jaar geleden echt begonnen met me meer te verdiepen in The Beatles (ik vond het altijd al een erg goede band, op tv werden wel eens items/documantaires over hun uitgezonden die ik erg leuk vond om te kijken, zowel qua muziek als gewoon de "geschiedenis"), tig nummers kende ik al van de radio en daar wist ik ook van dat ze van hun waren, maar ook veel nummers die ik toen hoorde kende ik wel, maar ik wist helemaal niet dat ze van The Beatles waren.

En Eleanor Rigby is idd een pracht nummer, met erg goede lyrics
pi_31259509
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 17:21 schreef Jane het volgende:
Ik lees in SC dat je maandag Abbey Road verwacht. Bereid je maar vast voor!
En let bij het beluisteren dan ook even speciaal op de hemelse baspartijen van McCartney.
de cd van Abbey Road zit ook in mijn autoradio, maakt de vroege ochtend en de late avond als ik moe van stage terug kom toch een stuk draagzamer
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 17:45:11 #170
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_31259867
Ik ben benieuwd. Ik ken ongetwijfeld al e.e.a. van Abbey Road, het is immers een vrij bekende cd.

Eindelijk heb ik dan ook weer Michelle in mijn collectie. Dat is toch al minimaal 10 jaar niet meer zo geweest (op een enkele mp3 na,die ik al niet meer heb).
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_31261709
Michelle staat niet op Abbey Road, maar misschien begrijp ik je verkeerd.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_31262086
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 18:47 schreef methodmich het volgende:
Michelle staat niet op Abbey Road, maar misschien begrijp ik je verkeerd.
Hij heeft Rubber Soul ook besteld
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 20:23:29 #173
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_31264799
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 18:47 schreef methodmich het volgende:
Michelle staat niet op Abbey Road, maar misschien begrijp ik je verkeerd.
Je hebt gelijk. Ik heb hier niet gemeld dat ik morgen Rubber Soul verwacht, dat was in het SC topic.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_31268221
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 17:16 schreef Jane het volgende:
Maar daar noem je er ook wel een, AoD...!

Kan me herinneren dat toen ik de Beatles begon te ontdekken en 1 voor 1 al die albums ging beluisteren, ook bleek dat ik al veel meer nummers bleek te kennen dan ik daarvoor dacht.
hehe, dat had ik ook

Ik wist b.v. niet dat 'Drive my car' van de Beatles was en 'back in the USSR' had ik vroeger ook weleens gehoord maar ook daarbij dacht ik niet automatisch aan de Beatles.

Toen ik er zo'n beetje achterkwam dat zo'n beetje alle fijne sixties nummers van de Beatles waren heb ik ze ook beter leren waarderen. Het was weer eens wat anders dan Obladi oblada
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 22:49:57 #175
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_31269197
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 12:15 schreef TheGrandWazoo het volgende:
En paulemans is een tour gestart in Amerika. Dit is de setlist van gisterenavond :
Een goede kennis van me was toevallig net in (ik dacht) Chicago (maar ik kan me vergissen) toen hij daar optrad en heeft nog met alle macht geprobeerd een kaartje te bemachtigen, maar helaas...
Lullig voor hem, maar ik zei al tegen hem, anders was ik ook wel héél jaloers geworden!
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_31269266
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 17:32 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]


En Eleanor Rigby is idd een pracht nummer, met erg goede lyrics
Kan het kloppen dat Paul McCartney dat nummer eens solo heeft opgenomen? Ik meen me iig een versie te herinneren zonder strijkers die imho nog beter uit de verf kwam dan het origineel.
quote:
[quote]Op maandag 3 oktober 2005 00:17 schreef webfreak het volgende:

[..]

Ik hou van experimentele soundcollages hoor! Ontzettend zelfs. Maar Revolution 9 klinkt imho erg ongeïnspireerd en ronduit saai. Lennon en Ono (zij maakten het stuk) waren destijds waarschijnlijk te ver heen om dat te kunnen inzien.
mja, ik vind 'm verder niet storend.. het is imho gewoon een leuke brug tussen 2 tracks

[ Bericht 36% gewijzigd door Beathoven op 07-10-2005 22:58:53 ]
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 22:58:18 #177
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_31269466
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 22:52 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Kan het kloppen dat Paul McCartney dat nummer eens solo heeft opgenomen? Ik meen me iig een versie te herinneren zonder strijkers die imho nog beter uit de verf kwam dan het origineel.
Hij heeft het ook opgenomen voor (de soundtrack van) Give My Regards To Broad Street. Ik weet niet of je die bedoelt?
Is wat ingetogener, maar wel met strijkers.

-edit- Daarop spelen (volgens het boekje bij de cd):
Paul McCartney - acoustic guitar, vocal
Gabrielli String Quartet
Jeff Bryant - french horn



[ Bericht 9% gewijzigd door Jane op 07-10-2005 23:05:51 (Nederlands wordt er niet beter op) ]
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  Redactie Frontpage vrijdag 7 oktober 2005 @ 22:59:01 #178
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_31269492
Staat op Regards to broadstreet, Beathoven. Geen bekende versie verder.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_31269554
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 22:58 schreef Jane het volgende:

[..]

Hij heeft het ook opgenomen voor (de soundtrack van) Give My Regards To Broad Street. Ik weet niet of je die bedoeld?
Is wat ingetogener, maar wel met strijkers.
Dan moet ik die nog maar eens ergens zien te vinden, we hebben 'm eens als demo gehad bij een engelse les op de mavo (12 jaar geleden) schiet me net te binnen
  Moderator vrijdag 7 oktober 2005 @ 23:01:22 #180
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_31269568
Eleanor Rigby heeft altijd een speciaal plekje in mijn hart Een jaar of tien geleden heb ik de blauwe en rode verzamelaar een keer bij de bieb geleend en toen ik Eleanor Rigby hoorde vond ik dat zo mooi dat ik dat nummer dagenlang achter elkaar gedraaid heb...

Sinds iets meer dan een jaar is mijn Beatles liefde weer opgebloeid en nog steeds vind ik Eleanor Rigby een van de beste nummers. Ik heb dat inderdaad ook, dat ik bepaalde nummers wel kende maar niet wist dat ze van de Beatles waren, of bepaalde nummers waarvan ik vergeten was dat ik ze kende (had ik bijvoorbeeld met You've got to hide your love away). Ik weet nog wel dat we vorig jaar op vakantie waren en mijn moeder Magical Mystery Tour wilde luisteren. De naam van de cd trok me niet echt maar toen we gingen luisteren kende ik bijna alle nummers: Magical mystery tour, fool on the hill, your mother should know, penny lane enz. Ik wilde alleen nog maar dat album luisteren en toen is mijn liefde echt begonnen en ben ik alles van de Beatles gaan kopen Heb nu bijna alle albums, alleen nog niet Let it Be en Beatles for sale.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_31269814
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 22:58 schreef Jane het volgende:

[..]

Hij heeft het ook opgenomen voor (de soundtrack van) Give My Regards To Broad Street. Ik weet niet of je die bedoelt?
Die versie is ook zeer goed. Ook de versie van The Long and Winding Road die op het album van Broad Street staat is erg mooi, mooier dan de orginele Let it Be-versie als je het mij vraagt
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 23:10:45 #182
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_31269874
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 23:01 schreef Beathoven het volgende:

we hebben 'm eens als demo gehad bij een engelse les op de mavo
Kennelijk is Eleanor Rigby een favoriet van leraren Engels. De mijne stelde bij mijn mondeling, tussen alle boek-vragen door, ineens de vraag 'Who keeps her face in a jar by the door?'. Gelukkig wist ik het antwoord.

-edit- Ik weet ineens ook weer hoe hij heette.
Dag meneer Blijerveld!
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 23:22:07 #183
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_31270200
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 23:09 schreef MrBadGuy het volgende:

Ook de versie van The Long and Winding Road die op het album van Broad Street staat is erg mooi
Die heb ik nu maar even opgezet.

Overigens gebruikte een andere leraar Engels bij ons de tekst van 'Piggies' voor tekt/gedichtverklaren. We kregen de opdracht om de tekst voor huiswerk te bestuderen en te bedenken wat ermee bedoeld werd. Pas in de volgende les, nadat de verklaringen besproken waren, zette hij de plaat op in het klaslokaal en werd het iedereen duidelijk dat het om een songtekst ging. Best gaaf eigenlijk. (overigens was ik daar toen al achter natuurlijk )
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_31270295
hehe

Tijdens muziekles op de MAVO hebben we "All you need..." nog moeten analyseren. Vond het luisteren ernaar wel leuk maar het analyseren niet echt. Dat is imho alleen een aardigheid als je je zelf wat verdiept hebt in de muziek. In die tijd was ik iig nog niet op die manier met muziek bezig

Als ik nu mocht kiezen had ik maar al te graag dat soort colleges gehad (voor de lol) , maar ja..
pi_31270667
quote:
Paul McCartney will never buy back the rights to The Beatles songs from Michael Jackson, but he admits he hates paying to play songs he wrote.

Jackson snapped up the songs in 1985, but is rumoured to be selling them to help clear debts.

But McCartney is reluctant to pay out for the songs, which will revert back to him soon anyway.

He says: "Bono rang me and said: 'Did you hear? He's selling the songs. You should buy them!' Everyone else thinks I should too. But the thing is, I do get some cash from the publishing already. And in a few years more of the rights will be automatically be reverting to me.

"The only annoying thing is, when I tour America I have to pay to play some of my own songs. But I don't think about that. Because if I did, it would be just too annoying."
http://breakingnews.iol.ie/entertainment/story.asp?j=158355800&p=y583565x6

Dit snap ik niet echt. Hoezo krijgt McCartney binnenkort een gedeelte van de rechten automatisch weer terug?

Ik blijf het altijd wat vaag vinden, die verhalen over de Beatles rechten. Even op een rijtje wat ik denk te weten:

-Jackson heeft de auteurs-rechten, hij krijgt dus betaald als iemand de nummers gebruikt (op de radio, tv-reclame's, covers door andere bands of door bijvoorbeeld McCartney bij een live concert etc.)
-The Beatles/Apple (???) hebben de orginele opnames, en krijgen dus ook betaald voor cd verkoop en het gebruik van de orginele nummers

Klopt dit een beetje?
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 23:51:01 #186
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_31270864
Jackson heeft de publishing rights. Ik dacht dat dat inhoudt dat hij geld krijgt als iemand een Beatlesnummer opneemt/uitvoert, dus ook als het Macca zelf is. Ook meen ik me te herinneren dat hij kan beslissen waarvoor nummers eventueel gebruikt mogen worden. Was McCartney destijds niet boos dat Jackson toestemming had gegeven sommige nummers te gebruiken voor commercials?
Hoe het komt dat McCartney die kennelijk over een paar jaar automatisch terugkrijgt weet ik ook niet. Verloopt dat na een bepaald aantal jaar of zo?

McCartney krijgt sowieso altijd zijn deel als songwriter (volgens mij zijn dat de auteursrechten). En ook zijn deel als uitvoerend artiest van de originele opnames. EMI (Apple?) heeft volgens mij de rechten van de originele opnames.
Toch?
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_31271205
Volgensmij klopt Jane's verhaal. Dit heb ik op Wikipedia erover gevonden:
quote:
Song catalogue
In 1963 the Beatles gave their song publishing rights to Northern Songs, a company created by Brian Epstein and music publisher Dick James. Northern Songs went public in 1965 with Lennon and McCartney each holding 15% of the company's shares while Dick James and the company's chairman, Charles Silver held a controlling 37.5%. In 1969, following a failed attempt by Lennon and McCartney to buy back the company, James and Silver sold Northern Songs to British TV company Associated Television Corporation (ATV), in which Lennon and McCartney received stock.

In 1985 ATV's music catalogue was sold to Michael Jackson for a reported $47 million (beating McCartney's bid), including the publishing rights to over 200 Beatles songs. A decade later Jackson and Sony merged their music publishing businesses. Since 1995 Jackson and Sony/ATV Music Publishing have jointly owned most of the Beatles' songs. Sony later reported that Jackson had used his share of their co-owned Beatles' catalogue as collateral for a loan from the music company. Meanwhile Lennon's estate and McCartney still receive their standard songwriter shares of the royalties.

Although the Jackson-Sony catalogue includes most of the Beatles' greatest hits, a few of the early songs weren't included in the original ATV deal and McCartney later succeeded in personally acquiring the publishing rights to "Love Me Do," "Please Please Me," "P.S. I Love You" and "Ask Me Why."

Harrison and Starr didn't renew their songwriting contracts with Northern Songs in 1968, signing with Apple Publishing instead. Harrison later created Harrisongs, his own company which still owns the rights to his classics such as "While My Guitar Gently Weeps" and "Something."
http://en.wikipedia.org/wiki/Beatles#Song_catalogue

Nu blijft natuurlijk nog de vraag waarom McCartney de publishing rights over een paar jaar weer terug krijgt. Misschien iets uit het oude contract met Northern Songs?
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 02:32:11 #188
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_31274287
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 23:01 schreef MaJo het volgende:..., alleen nog niet Let it Be en Beatles for sale.
Beatles For Sale was de eerste LP die ik kocht. Goh, dat is alweer 24 jaar geleden. De tweede was een Odeon-persing van Let It Be. Ik weet zelfs nog waar ik A Hard Day's Night kocht en hoe de man voor mij in de kassarij eruit zag. Die tijd had iets magisch. Allemaal nieuwe nummers ontdekken.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
pi_31277052
Jullie zijn zeker ook allemaal wel eens in het Beatle-museum in Alkmaar geweest? Zo nee, dan is het een aanrader!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 12:04:09 #190
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_31278166
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 11:03 schreef methodmich het volgende:
Jullie zijn zeker ook allemaal wel eens in het Beatle-museum in Alkmaar geweest? Zo nee, dan is het een aanrader!
Ja, ben ik geweest.

Maar als je echt even helemaal in The Fab 4 wilt opgaan moet je naar The Beatles Story in Liverpool.

Op hun website hebben ze een 'virtual tour' zie ik nu.

http://www.beatlesstory.com/
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_31278247
Ook een persoonlijke rondleiding van Azing gekregen Jane?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 12:13:09 #192
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_31278353
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 12:08 schreef methodmich het volgende:
Ook een persoonlijke rondleiding van Azing gekregen Jane?
Yep. Alhoewel, het was SunChaser die de rondleiding kreeg en honderuit vragen stelde. Ik hobbelde er een beetje achteraan.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_31278373
Jij wist alles al natuurlijk.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  Moderator zaterdag 8 oktober 2005 @ 12:23:25 #194
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_31278555
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 02:32 schreef Price het volgende:

[..]

Beatles For Sale was de eerste LP die ik kocht. Goh, dat is alweer 24 jaar geleden. De tweede was een Odeon-persing van Let It Be. Ik weet zelfs nog waar ik A Hard Day's Night kocht en hoe de man voor mij in de kassarij eruit zag. Die tijd had iets magisch. Allemaal nieuwe nummers ontdekken.
Voor mij is het allemaal natuurlijk wat recenter maar ik weet ook nog precies in welke volgorde ik de cd's gekocht heb. En het ontdekken van nieuwe nummers heeft absoluut iets magisch! Ben er nog steeds mee bezig. Elke keer denk je dat het niet beter kan worden en dan hoor je weer allemaal fantastische nummers, geweldig!
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_31297670
Vandaag, 9 oktober 2005, zou John Lennon 65 jaar zijn geworden. Helaas is hij maar 40 jaar mogen worden, maar toch speciaal voor John:
quote:
Imagine there's no heaven,
It's easy if you try,
No hell below us,
Above us only sky,
Imagine all the people
living for today...
Gefeliciteerd John...
  zondag 9 oktober 2005 @ 02:18:27 #196
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_31300201
It is your birthday. Happy birthday to you, John.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
  Moderator zondag 9 oktober 2005 @ 02:40:33 #197
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_31300592
Happy birthday John
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Redactie Frontpage zondag 9 oktober 2005 @ 03:05:07 #198
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_31300971
Beatle nacht op de concertzender nu. Heerlijk
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage zondag 9 oktober 2005 @ 03:05:20 #199
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_31300973
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_31302869
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 11:03 schreef methodmich het volgende:
Jullie zijn zeker ook allemaal wel eens in het Beatle-museum in Alkmaar geweest? Zo nee, dan is het een aanrader!
Ben toevallig maandje geleden geweest. Was best okee. Azing was soms beetje arrogant, maar hij wist wel veel. Alleen waren de bootlegs schrikbarend duur voor een paar kopietjes (vooral de dvd's). Maar goed, hij had Rockshow op dvd en die wilde ik graag! Hij heeft wel toffe dingen daar.
  zondag 9 oktober 2005 @ 14:13:06 #201
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_31307517
Ik was vergeten mijn radiowekker uit te zetten, maar dat gaf niet, want daardoor werd ik vanochtend wakker met Imagine.



[ Bericht 17% gewijzigd door Jane op 09-10-2005 14:47:57 ]
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_31307657
Kort vraagje, op welk album staat Rain eigenlijk?!
  zondag 9 oktober 2005 @ 14:37:45 #203
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_31308034
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 14:19 schreef Kolkus het volgende:
Kort vraagje, op welk album staat Rain eigenlijk?!
Rain was de b-kant van Paperback Writer en staat niet op een 'regulier' album. Wel op Past Masters II.

Uit het boekje bij de cd:
The B-side of 'Paperback Writer', and the first released Beatles song to feature a backwards tape (John's final verse). The instrumental recording - played fast and remixed with the tape machine on slow vari-speed - commenced on 14 april 1966 and the song was completed with vocal overdubs two days later, the seventh of eight takes providing the master version.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  zondag 9 oktober 2005 @ 14:38:13 #204
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_31308042
Rain was de B-kant van de Paperback Writer single, dacht ik. Hij staat iig op Past Masters II.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  zondag 9 oktober 2005 @ 14:38:42 #205
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_31308054
Dat zeg ik..
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_31308194
Zanderrr en Jane bedankt

Mooi nummer Rain, binnenkort die Past Masters dan maar eens aanschaffen
  zondag 9 oktober 2005 @ 16:15:12 #207
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_31310227
Ik ben (blijf) altijd geïnteresseerd in de Engelse taal en vond dit wel leuk om te lezen:
BRITGUIDE---an introduction to Britishisms in the Beatles' Lyrics. Gaat over allerlei typisch Britse woorden/uitdrukkingen in Beatlessongteksten. Eigenlijk nooit zo bij stilgestaan dat sommige dingen Amerikanen vreemd in de oren klinken.

-edit- Heb trouwens Past Masters II gelijk maar even opgezet.

[ Bericht 14% gewijzigd door Jane op 09-10-2005 16:36:55 ]
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_31310947
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 09:51 schreef Man_in_a_Shed het volgende:

[..]

Ben toevallig maandje geleden geweest. Was best okee. Azing was soms beetje arrogant, maar hij wist wel veel. Alleen waren de bootlegs schrikbarend duur voor een paar kopietjes (vooral de dvd's). Maar goed, hij had Rockshow op dvd en die wilde ik graag! Hij heeft wel toffe dingen daar.
Ja, soms bracht ie het wat van "kijk eens", maar wel leuk natuurlijk.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zondag 9 oktober 2005 @ 19:12:30 #209
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_31313766
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 11:03 schreef methodmich het volgende:
Jullie zijn zeker ook allemaal wel eens in het Beatle-museum in Alkmaar geweest? Zo nee, dan is het een aanrader!
Waar in Alkmaar is dat?
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_31319687
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 18:17 schreef Rasing het volgende:
De nummers van vóór Rubber Soul zijn wat gedateerd. Daarom draai ik ze ook wat minder, hoewel ook daar geweldige nummers op staan, en zeker voor die tijd was het het beste van het beste.

Elke plaat vanaf 1965 had ook anno 2005 uitgebracht kunnen worden, en zou ook nu een meesterwerk zijn.
Tja, soms vind ik het weer leuk om de studio albums te beluisteren, dus vanaf Rubber Soul....
Maar soms grijp ik toch weer naar die oudere albums terug omdat ze lekker ongecompliceerd zijn en veel energie hebben.
Dan kom je weer kleinnoodjes als een "There's A Place" tegen.
pi_31327443
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 22:50 schreef Edwaldo het volgende:

[..]

Tja, soms vind ik het weer leuk om de studio albums te beluisteren, dus vanaf Rubber Soul....
Maar soms grijp ik toch weer naar die oudere albums terug omdat ze lekker ongecompliceerd zijn en veel energie hebben.
Dan kom je weer kleinnoodjes als een "There's A Place" tegen.
Precies!
Laatst nog es Please Please Me opgezet, zo subliem
pi_31327540
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 16:15 schreef Jane het volgende:
Ik ben (blijf) altijd geïnteresseerd in de Engelse taal en vond dit wel leuk om te lezen:
BRITGUIDE---an introduction to Britishisms in the Beatles' Lyrics. Gaat over allerlei typisch Britse woorden/uitdrukkingen in Beatlessongteksten. Eigenlijk nooit zo bij stilgestaan dat sommige dingen Amerikanen vreemd in de oren klinken.
Ik vind deze nog steeds erg leuk, bij Penny Lane (droge uitleg ook )

finger pie - stimulation of the female private parts with one's finger---
something else one might do on the way home from the
pictures.
  Redactie Frontpage maandag 10 oktober 2005 @ 15:41:42 #213
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_31335205
Sir Paul McCartney claims he has no intention of buying the Beatles' back catalogue back from Michael Jackson. Jackson recently put the song rights up for sale, but Paul claims he doesn't need to because he still gets royalties.

He revealed to America's Rolling Stone magazine: "Bono rang me up and said, 'Did you hear?! He's selling the songs. You should buy them back!' "The thing is, I get some money from the publishing already. And in a few years more the rights will automatically be reverting to me. It's not like I'm getting nothing at the moment."

However, Paul admits he gets annoyed when he plays old Beatles songs at his concerts - and has to pay for the privilege. He confessed: "The only annoying thing is, when I tour America I have to pay to play my own songs. "But I don't think about that. Because if I did it would be just too
annoying."

Meanwhile, the rocker has revealed wife Heather Mills doesn't know all his big hits. He said: "Once 'Get Back' was playing somewhere. She sort of recognised my voice and said, 'Is this you?' I said, 'Yes, darling. It's called 'Get Back.' It's quite famous.'"
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_31335499
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 15:41 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Sir Paul McCartney claims he has no intention of buying the Beatles' back catalogue back from Michael Jackson. Jackson recently put the song rights up for sale, but Paul claims he doesn't need to because he still gets royalties.

He revealed to America's Rolling Stone magazine: "Bono rang me up and said, 'Did you hear?! He's selling the songs. You should buy them back!' "The thing is, I get some money from the publishing already. And in a few years more the rights will automatically be reverting to me. It's not like I'm getting nothing at the moment."

However, Paul admits he gets annoyed when he plays old Beatles songs at his concerts - and has to pay for the privilege. He confessed: "The only annoying thing is, when I tour America I have to pay to play my own songs. "But I don't think about that. Because if I did it would be just too
annoying."
Thanks for posting
Over een paar jaar verlopen de rechten inderdaad, zoiets had ik al begrepen. Ach, zolang ze niet in de verkeerde handen vallen (iemand die beatlenummers voor reclame-doeleinden wil exploiteren ofzo) zal ik er niet wakker van liggen
quote:
Meanwhile, the rocker has revealed wife Heather Mills doesn't know all his big hits. He said: "Once 'Get Back' was playing somewhere. She sort of recognised my voice and said, 'Is this you?' I said, 'Yes, darling. It's called 'Get Back.' It's quite famous.'"
Ehh, dit hoort er niet bij denk ik? Beetje verouderd.. Deze uitspraak is namelijk terug te vinden op de Back In the U.S. DVD uit 2002..
  Redactie Frontpage maandag 10 oktober 2005 @ 16:01:37 #215
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_31335585
Paul herhaalt alles 10000 keer, dus het hoort er wel bij
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_31335673
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 16:01 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Paul herhaalt alles 10000 keer, dus het hoort er wel bij
Ghehe, dat is wel zo ja
Ik hoor 't hem zo zeggen
  Redactie Frontpage maandag 10 oktober 2005 @ 16:06:55 #217
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_31335686
Thursday, October 06, 2005
McCARTNEY USES PAPERBACK WRITER GUITAR FOR NEW ALBUM

SIR PAUL McCARTNEY re-tuned the old Epiphone guitar he played on the BEATLES' TAXMAN and PAPERBACK WRITER for a new track on his latest album. Producer NIGEL GODRICH insisted McCartney dig out some of his old instruments for his latest album, CHAOS AND CREATION IN THE BACKYARD, and the rocker dusted-off one of his old favourites, even though he knew it was tough to keep the instrument in tune.

He says, "(I remembered) GEORGE (HARRISON) let me have a go (on it) for the solo (on Taxman) because I had an idea - it was the early JIMI HENDRIX days and I was trying to persuade George to do something... feedback-y and crazy.

"I like to play on it because it's oldish and a bit infirm. It won't stay in tune easily, like Jimi Hendrix's guitar didn't."

McCartney bought the guitar after watching Hendrix perform one night - and called out to pal ERIC CLAPTON to help him tune his axe.

He recalls, "I went to the shop and said, 'What have you got that feeds back great?' That was normally a disadvantage in the old days."
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage maandag 10 oktober 2005 @ 16:25:34 #218
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_31336141


[ Bericht 100% gewijzigd door TheGrandWazoo op 10-10-2005 16:26:40 ]
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  maandag 10 oktober 2005 @ 18:15:28 #219
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_31338355
Rubber Soul en Abbey Road zijn inmiddels binnen.

Nu Sgt. Pepper nog, maar die is nog niet onderweg, dus dat kan nog wel een weekje duren.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_31339602
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 15:57 schreef webfreak het volgende:

[..]

Thanks for posting
Over een paar jaar verlopen de rechten inderdaad, zoiets had ik al begrepen. Ach, zolang ze niet in de verkeerde handen vallen (iemand die beatlenummers voor reclame-doeleinden wil exploiteren ofzo) zal ik er niet wakker van liggen
Ik begreep eerst ook dat er bedoeld werd dat de rechten gewoon helemaal vervallen (dus na 40 jaar ofzo), maar Paul zegt: "And in a few years more the rights will automatically be reverting to me." Dat zou betekenen dat McCartney dus de rechten (weer) in handen krijgt.
pi_31340268
Nog een leuk stukje gevonden over de Beatles rechten kwestie:

http://www.snopes.com/music/artists/jackson.htm

Kort samengevat houdt het in dat de schrijver(s) van een nummer 50% krijgt en de publishing rights houder(s) ook 50%. Dit geldt voor de volgende inkomensbronnen:

- Covers door andere artiesten of door de schrijver zelf
- Gebruik in films, op tv, reclame's e.d
- Het gebruik van lyrics (of gedeeltes daarvan) in boeken of op internet of in de vorm van bladmuziek
- Live uitvoeringen en het draaien op de radio

Wordt een Lennon-McCarteny nummer dus op een van de volgende manieren gebruikt dan gaat de opbrengst naar:

25% naar Jackson
25% naar Sony
25% naar McCartney
25% naar Ono

Wordt een Beatles nummer op de radio gedraaid of als er een cd wordt verkocht, dan krijgen alle 4 de Beatles ook nog betaald als uitvoerend artiest. Daarnaast gaat ook nog een gedeelte naar de eigenaar van de opnames (in dit geval EMI en voor het latere werk Apple, voor het latere werk krijgen The Beatles (de eigenaren van Apple) dus nog meer).

Jackson krijgt in feite dus maar een erg klein gedeelte (wat nog steeds erg veel geld is )
pi_31340854
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 19:12 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Waar in Alkmaar is dat?
www.beatlesmuseum.nl

Kanaalkade
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_31459369
Stukje dat ik las op nu.nl:

Beatles waren invloedrijkste entertainers

Uitgegeven: 15 oktober 2005 07:19

LOS ANGELES - The Beatles waren de meest invloedrijke entertainers van de afgelopen eeuw. De Fab Four kwamen zo uit een onderzoek van het showbizztijdschrift Variety, die zich baseerde op deskundigen en een enquête onder het publiek.

De Beatles zijn volgens het tijdschrift de 'Iconen van de eeuw' omdat ze de grootste invloed op de muziekindustrie en de wereld hebben gehad, meldde Variety ter gelegenheid van zijn 100ste verjaardag.

Het tijdschrift legde aan deskundigen en op zijn internetsite een lijst met honderd namen voor. Naast The Beatles prijkten daarop onder meer jazzmuzikant Louis Armstrong, de filmsterren Humphrey Bogart, Marlon Brando, Charlie Chaplin, James Dean en Marilyn Monroe en de zangers Elvis Presly en Frank Sinatra.

Ook fictieve figuren stonden op de lijst: Mickey Mouse en Lassie kregen niet genoeg stemmen om verder als icoon door het leven te gaan.
pi_31459988
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 12:43 schreef Kolkus het volgende:
Stukje dat ik las op nu.nl:

Beatles waren invloedrijkste entertainers

...
Maar dat wisten we natuurlijk allang
pi_31460061
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 13:08 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Maar dat wisten we natuurlijk allang
Toch leuk om zwart-op-wit te zien staan
pi_31460109
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 13:11 schreef Kolkus het volgende:

[..]

Toch leuk om zwart-op-wit te zien staan
dat wel natuurlijk
pi_31460432
Ik lees op www.brianmay.com (site van de gitarist van Queen) een stuk over een coverband van The Beatles, weet iemand welke coverband dit is?
quote:
**Sun 28 Aug 05**
ALL YOU NEED IS .....

On holiday last week, I was lucky enough to see The Beatles. Well, yes, that's their name, and good on 'em. I feel like I perhaps understood properly for the first time the relevance of a cover band ... a tribute band... or whatever you might call a band who play exclusively the songs of a famous group, and actually study their costumes, personalities, and even humour, and present something which gives the audience a real experience of touching the original. These guys played a whole spectrum of Beatles songs, from early screamers like Love Me Do, Twist and Shout (OK, that was a cover for the Beatles too! But a damn good one !) Please Please Me, and of course She Loves You, to ballads like Michelle, and And I Love Her, all the way up to later songs the Beatles themselves never performed live, like George's Something (beautiful!) I got chills up the spine. I grew up on this material and love it every bit as much now as then. These guys really captured the awesome spirit of The Beatles, which thrilled the world.

I thought about this a lot since, and have been talking about it with my daughter, who was with me at this "Beatles" show. It's interesting that she really DIDN'T want to come and see a Beatles show with me .... she only came because I agreed to accompany her to see the Motown show the night before ! But AFTER the completely live show that night, she was totally converted. She said, "Well, if the Beatles were like THAT, I like them!!" Interesting that she only vaguely knew most of the songs .... and had no feel for what they might have been like live. It seems her generation have heard of the Beatles, and know they are famous to their parents, and maybe they even could hum along to a couple of the songs, but they relate. They seem to bracket The Beatles with a lot of other things that their parents think are cool, like Beethoven, or Frank Sinatra, or Shakespeare for that matter. They don't appear to have adopted the Beatles' music as THEIR OWN. We as Queen have been very fortunate, somehow, in connecting with a new generation like they are our own people - it certainly felt that way on our tour a couple of months ago. I noticed the Beatles anomaly before, in the reaction to Live 8 ... the young people kinda knew that Paul McCartney was part of something that was BIG, (even without the status symbol of being able to pull off opening AND closing the show!) but didn't really feel involved, it seems. I have not much idea how this happened, but when we entered this new place in the Guinness Book Of Records, in the place the Beatles formerly occupied, I began to look at this stuff with interest.

To us, to me, the Beatles are completely awe-inspiring as writers, performers and "Movers of History" - I can think of no-one else who gives that total feeling of centrality. Sure, the Who and Zeppelin and Jimi Hendrix all took the intensity of rock to greater peaks afterwards, and were much more virtuoso-like in the actual playing of their instruments. But for innovation and colour and humour and awareness and sheer bloody jaw-dropping consummate artistry, I can't see anyone within miles. (OK, I hear you, maybe that old Queen group, but it's hard for me to be objective in this area!) In any case, as I say, for US, the Beatles were, and always will be IT. Why are they not exciting the kids of today? I would be very interested to know. I think it just needs a bit of work in the translation. I would actually like to see a real renaissance of the Beatles as voices relevant for today's ebullient youth. My daughter got very misty when these guys played "Let it Be". As it should be.

Hail the Beatles !!!

Bri

P.S. if you want to see these NEW Beatles, watch this space (I'll put their web-site address up as soon as I have it) .
Zo zien ze eruit:

  zaterdag 15 oktober 2005 @ 13:34:25 #228
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_31460645
Ik heb ook geen idee, de Bootleg Beatles misschien? Verder generaliseert Brian May natuurlijk wel een beetje, er zijn toch best veel jongeren die van de Beatles houden?

Misschien de huidige generatie tieners niet echt meer, maar goed.. de meeste Beatles-muziek is nu ook alweer 40 jaar oud.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_31460876
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 13:34 schreef Zanderrr het volgende:
Ik heb ook geen idee, de Bootleg Beatles misschien? Verder generaliseert Brian May natuurlijk wel een beetje, er zijn toch best veel jongeren die van de Beatles houden?

Misschien de huidige generatie tieners niet echt meer, maar goed.. de meeste Beatles-muziek is nu ook alweer 40 jaar oud.
Tja het is natuurlijk generaliserend, maar als ik in mijn omgeving kijk dan weten de meesten wel dat The Beatles een grote band waren, nummers van hun kennen ze meestal niet uit hun hoofd en McCartney en Lennon zijn namen die ze niet eens kennen. (uitzonderingen daar gelaten )

Maar als ik de meesten een nummer laat horen dan vinden ze het wel goede muziek en bij veel nummers zeggen ze ook dat ze ze wel kennen maar niet wisten dat ze van The Beatles waren.

Dit is dan de leeftijdsgroep van begin 20, ik denk dat de TMF-doelgroep nog een stuk erger is, het zou me niet verbazen als een groot gedeelte The Beatles niet eens kennen. Ook valt het me op dat bij jongens The Beatles bekender zijn dan bij meiden en dat jongens ze ook beter kunnen waarderen, maar dat kan ook aan mijn omgeving liggen
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 14:35:39 #230
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_31462013
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 13:34 schreef Zanderrr het volgende:
Ik heb ook geen idee, de Bootleg Beatles misschien? Verder generaliseert Brian May natuurlijk wel een beetje, er zijn toch best veel jongeren die van de Beatles houden?

Misschien de huidige generatie tieners niet echt meer, maar goed.. de meeste Beatles-muziek is nu ook alweer 40 jaar oud.
Ik heb ook geen idee welke band het is, maar The Bootleg Beatles zijn het iig niet.

En er zijn idd best veel jongeren die van The Beatles houden. In mijn omgeving sta ik elke keer weer verbaasd. Ik denk alleen dat mensen ze tegenwoordig in de regel pas ontdekken als ze de Top 40 leeftijd een beetje gehad hebben en zich voor andere muziek gaan interesseren.
Donderdagavond was ik nog bij een optreden van een Beatlesbandje van een goede kennis van me in een kroeg in Hilversum en daar waren toch redelijk wat begin-twintigers die stonden mee te zingen. Juist grappig om te zien hoe 3 of 4 generaties uit hun dak gingen op dezelfde muziek.

Trouwens, toen ik tiener was (zeg maar in de jaren 80) had ik ook al het gevoel dat ik de enige Beatlesfan was van mijn generatie, terwijl heel veel leeftijdgenoten ze nu ook geweldig blijken te vinden.

-edit-

[* Spam alert * Spam alert *]

Dat bandje heet trouwens The Strawberry Beats en hun site is nog under construction, maar ze zijn 25 november a.s. wel te bewonderen in De Tagrijn in Hilversum.

[ Bericht 13% gewijzigd door Jane op 15-10-2005 14:46:33 ]
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 14:44:22 #231
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_31462143
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 13:34 schreef Zanderrr het volgende:
Ik heb ook geen idee, de Bootleg Beatles misschien? Verder generaliseert Brian May natuurlijk wel een beetje, er zijn toch best veel jongeren die van de Beatles houden?

Misschien de huidige generatie tieners niet echt meer, maar goed.. de meeste Beatles-muziek is nu ook alweer 40 jaar oud.
Jahoor, de Beatles zijn best populair onder jongeren. En zoals Jane zegt, zijn het vaak jongeren die zich niet zo interesseren voor de top 40, maar die liever eens de cd verzmaling van hun ouders doorzoeken voor leuke muziek.

En daar zullen ook best wat tieners bij zijn. ik ken ook eigenlijk vrijwel niemand die de muziek van de Beatles niet kan waarderen.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  Redactie Frontpage zaterdag 15 oktober 2005 @ 15:16:51 #232
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_31462757
Even overgetikt uit de VARA gids van deze week. Review van Mart Smeets.

Lijkt het zo of moeten vele laat vijfitgers en vroeg zestigers ineens aan de wereld bewijzen dat er helemaal niets mis met hun muziek? Rolling Stones, Neil Young, Bonnie Raitt en nu ook Paul McCartney die met Chaos and creation in the back yard een zo leuk schijfje brengt dat de vertedering toeslaat.

Sinds 1973 (pff gaan we weer *noot van de overschrijver*), zeggen ook de fanate Beatle- volgers, sinds Band on the run dus, heeft Macca niet zo'n fijnzinnig werkstuk afgeleverd. Een overweldigend prettige herfstplaat met alles dat McCartney - muziek zo fraai maakt. Bokbier en diffuus licht, zoiets dus.

Het bijna doorzichtige Jenny Wren is een hoogtepunt, zo mooi, zo fragiel, zo teder en zo vreselijk Paul. Hij verklaarde ooit dat hij Ob-La-Di gewoon de namen van Desmond en Molly bedacht had en zo heeft hij het nu weer gedaan met Jenny Wren. De hele schijf staat bol van fijnzinnige overdenkingen, mooi pianospel, aan vroege Beatles herinnerende riffjes (ineens hoorde ik Lady Madonna terug) en intensiteit die je nooit bij Macca gedacht zou hebben.

Ik las dat hij veel gitaarwerk gespeeld had op zijn oude Epiphone gitaar. Kenners weten dat Paperback writer daauit kwam. De foto op de hoes nodigt uit tot inspectie. Het is pa McCartney die dit prentje geknipt heeft, zo lees je in het boekje. Leuk.

De dertien nummers hebben iets met vroeger Beatle - materiaal van doen en Macca is de laatste die zulks zal ontkennen. Hij weet namelijk uit welke backyard hij komt en zal en wil dat niet verloochenen. De toevoeging van producer Nigel Godrich is een godsgeschenk voor Paul. Volgens insiders zei deze Brit (bekend van Radiohead) wel eens 'neen'tegen de grootmeester. En dan krijg je dus zo'n goede cd. Luister vooral goed naar How kind of you. Ouderwetse superklasse. John glimlacht, ergens boven
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 15:19:18 #233
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_31462826
Ik moet die cd maar eens luisteren, als ik dat zo lees.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 15:46:33 #234
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_31463377
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:16 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Even overgetikt uit de VARA gids van deze week. Review van Mart Smeets.
Hee, ik was ook al van plan om hem te gaan overtikken, maar je was me dus voor. Dat scheelt weer.

Bedankt TGW!

Trouwens, opvallend positief van Smeets, die mij nooit eerder opgevallen is als uitgesproken Beatlesliefhebber.

[ Bericht 6% gewijzigd door Jane op 15-10-2005 15:56:01 ]
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 15:51:00 #235
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_31463474
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:16 schreef TheGrandWazoo het volgende:
De foto op de hoes nodigt uit tot inspectie. Het is pa McCartney die dit prentje geknipt heeft, zo lees je in het boekje. Leuk.
Btw, staat dat echt in het boekje? (Mijn cd is nog onderweg )
Gaat toch om deze foto?



Ik weet niet beter of die is door broer Mike gemaakt. Zal z'n boek over zijn oude foto's er nog eens bijpakken binnenkort.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 16:13:53 #236
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_31463868
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:51 schreef Jane het volgende:
Ik weet niet beter of die is door broer Mike gemaakt. Zal z'n boek over zijn oude foto's er nog eens bijpakken binnenkort.
Ja hoor, hij staat zelfs op de kaft van 'Mike Mac's White And Blacks (plus one colour)'.



Met als bijschrift:
The Lone (St)Ranger, home, home on the Allerton range... minus Tonto
A framed picture of brother Paul taken from our Forthlin dining-room window through Mum's curtains, plus washing and clothes prop.

Nou ja, maakt ook niet veel uit natuurlijk, wie die foto gemaakt heeft. Hij's wel mooi iig.
Trouwens ook een aanrader, dat boek, voor wie hem een keer goedkoop (tweedehands) op de kop kan tikken. Mooie oude Beatlesfoto's (de meeste van voor de Grote Roem), mooi afgedrukt.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 16:18:56 #237
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_31463989
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 15:19 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik moet die cd maar eens luisteren, als ik dat zo lees.
En dat ben ik nu ook aan het doen. Klinkt helemaal niet verkeerd, moet ik zeggen.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  Redactie Frontpage zaterdag 15 oktober 2005 @ 17:14:05 #238
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_31465256
Yoko Ono claims she was misquoted over McCartney outburst plants the seed of reconciliation in return to Coventry
By Ian Herbert
Published: 15 October 2005
In the famous words of the songwriter about whom she has been made no secret of her feelings, Yoko Ono has evidently decided to 'let it be'.

Three days after declaring the limit of Sir Paul McCartney's musical talent to be his ability to rhyme the word 'spoon' with 'June', John Lennon's widow blamed others for her indiscretion yesterday and claimed her husband's one-time soulmate was not so bad after all.

"I was saying about how humble John was and how human John was and that was all I was saying," Ono declared as she unveiled a sculpture at Coventry Cathedral, which she and Lennon had started to construct in 1968.

Despite the clarity of her original statement, at the Q Awards, Ono claimed to have been misquoted. "It's amusing at best and it's the kind of thing that I've witnessed the press to do many times," she said. "I think Paul's a great songwriter."

Ono's words have gone down like a lead balloon in Liverpool, where many still blame her for permanently removing Lennon from the city.

She recalled how her husband's angst about his talent would lead to him to complain that "they always cover Paul's songs and never mine, and I don't know why". She said she would reply: "You're a good songwriter; it's not June with spoon that you write. You're a good singer, too, and most musicians are probably a little bit nervous about covering your songs."

Her mixed feelings for McCartney were also apparent in an interview with the Liverpool Echo this week in which she said: "Paul was the one who knew how to deal with the world and John was the poet. But when John was doing his individual work, I know he felt that people were not so much into his songs."

Yesterday's ceremony at Coventry did much for Ono's efforts to move things on at a time when Lennon would have been celebrating his 65th birthday. Ono, 72, had arrived in the city to dedicate two Japanese oak trees in celebration of her life and work with Lennon. The gesture was inspired by the couple's 1968 trip to Coventry to submit a piece to a British sculpture exhibition.

Consisting of two acorns planted in white pots in an east-west axis beneath a white wrought-iron bench, the work was subsequently targeted by souvenir hunters who dug up the nuts, leaving the work unfinished.

Primary school children joined the ceremony, reading words from Grow Old With Me, a song written by Lennon expressing his love for Yoko, and Let Me Count the Ways, written by Ono after Lennon was killed.

Ono's words about McCartney have served to revive one of Liverpool's oldest debates. The city seems to have concluded that McCartney deserves more respect, since he was the dominant creative force from the time of Sgt Pepper onwards. Lennon, it has been pointed out, wrote his fair share of sugary songs, too.

Ono limited herself to the subject of harmony, yesterday. "I hope that this ceremony will help the healing process of the world and that these trees standing next to each other will symbolise something that was intrinsic to the work that John and I did," she said. "We both had a desire for harmony, integration and peace."

In the famous words of the songwriter about whom she has been made no secret of her feelings, Yoko Ono has evidently decided to 'let it be'.

Three days after declaring the limit of Sir Paul McCartney's musical talent to be his ability to rhyme the word 'spoon' with 'June', John Lennon's widow blamed others for her indiscretion yesterday and claimed her husband's one-time soulmate was not so bad after all.

"I was saying about how humble John was and how human John was and that was all I was saying," Ono declared as she unveiled a sculpture at Coventry Cathedral, which she and Lennon had started to construct in 1968.

Despite the clarity of her original statement, at the Q Awards, Ono claimed to have been misquoted. "It's amusing at best and it's the kind of thing that I've witnessed the press to do many times," she said. "I think Paul's a great songwriter."

Ono's words have gone down like a lead balloon in Liverpool, where many still blame her for permanently removing Lennon from the city.

She recalled how her husband's angst about his talent would lead to him to complain that "they always cover Paul's songs and never mine, and I don't know why". She said she would reply: "You're a good songwriter; it's not June with spoon that you write. You're a good singer, too, and most musicians are probably a little bit nervous about covering your songs."

Her mixed feelings for McCartney were also apparent in an interview with the Liverpool Echo this week in which she said: "Paul was the one who knew how to deal with the world and John was the poet. But when John was doing his individual work, I know he felt that people were not so much into his songs."
Yesterday's ceremony at Coventry did much for Ono's efforts to move things on at a time when Lennon would have been celebrating his 65th birthday. Ono, 72, had arrived in the city to dedicate two Japanese oak trees in celebration of her life and work with Lennon. The gesture was inspired by the couple's 1968 trip to Coventry to submit a piece to a British sculpture exhibition.

Consisting of two acorns planted in white pots in an east-west axis beneath a white wrought-iron bench, the work was subsequently targeted by souvenir hunters who dug up the nuts, leaving the work unfinished.

Primary school children joined the ceremony, reading words from Grow Old With Me, a song written by Lennon expressing his love for Yoko, and Let Me Count the Ways, written by Ono after Lennon was killed.

Ono's words about McCartney have served to revive one of Liverpool's oldest debates. The city seems to have concluded that McCartney deserves more respect, since he was the dominant creative force from the time of Sgt Pepper onwards. Lennon, it has been pointed out, wrote his fair share of sugary songs, too.

Ono limited herself to the subject of harmony, yesterday. "I hope that this ceremony will help the healing process of the world and that these trees standing next to each other will symbolise something that was intrinsic to the work that John and I did," she said. "We both had a desire for harmony, integration and peace."
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage zaterdag 15 oktober 2005 @ 17:16:07 #239
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_31465310
Paul McCartney's new album gets personal
Fri Oct 14, 2005 08:38 AM ET

By Matt Hurwitz
LOS ANGELES (Reuters) - With a little help from his friends, Paul McCartney has released what he calls his most "publicly personal" album, and has just begun a U.S. tour that will keep him in the public eye through the end of November.

While the former Beatle has been famous for most of his life and given hundreds of interviews, he has usually managed to stick to prepared sound bites, while maintaining a friendly facade complete with wide grin and thumbs aloft.

But in "Chaos and Creation in the Backyard" (Capitol), his 20th studio album since 1970, the year the Fab Four broke up, he broaches such topics as recovering from the death of his first wife, Linda, and finding a new love in second wife, Heather Mills McCartney.

In an interview, McCartney said it took a few years after Linda's death from cancer in 1998 to bring those kinds of emotions out publicly.

"It wasn't hard, privately. It's easy to experience it. But, you know, you have to think about how to write this stuff down. It took a little while to find its way into the songs, for the dust to settle. How to make it art."

McCartney's first venture after Linda's death, 1999's "Run Devil Run, was anything but the emotion-laden, sad album the public was expecting. A tribute to the rockers of Paul's youth, the album was loaded with tunes by Little Richard, Gene Vincent, Chuck Berry and others.

"It was the only way I could go, really, to make that kind of record. And Linda had always said to me, 'You must do a rock and roll album,' which is what I did."

DRIVING RAIN

His 2001 follow-up, "Driving Rain," got him back in the studio with a band of young players, leading to two American tours and one in Europe. But while fans got to connect with McCartney through live performances, they still yearned for a more personal connection in his music.

In "Chaos," he sings about personal grief and recovery ("Too Much Rain"), the support of friends ("How Kind of You"), his relationship with Heather, an anti-landmine activist ("A Certain Softness") and former friendships ("Riding to Vanity Fair").

Some fans have speculated the latter track is a preemptive strike against former publicist Geoff Baker, who is reported to be writing a 'tell-all' book. Baker denies such a book is in the works.

Critics were generally effusive, with Rolling Stone dubbing it "the freshest-sounding McCartney album in years," while Entertainment Weekly praised his "quiet little hymns." But as the Rolling Stones are finding with their new album, critical acclaim does not convert into retail success for artists of a certain age. "Chaos" was down at No. 32 on the Billboard's U.S. album charts in its fourth week of release.

McCartney, working with producer Nigel Godrich, noted for his work with English rock group Radiohead, recorded about 30 songs. Among those that didn't make the cut were "Modern Dance," which McCartney describes as "more of a dancey tune, a really cool thing," while another, "I Want You to Fly," has more of a Motown R & B sound.

The simplest of productions features McCartney on his acoustic guitar, such as on "Jenny Wren," a track many have likened to "Blackbird" from The Beatles' so-called 1968 White Album. He credits his acoustic style to an unsuccessful attempt at emulating a favorite player or two.

"A lot of times, even in singing, we were just trying to do our favorite people, like me trying to do Little Richard or John trying to be Dylan, like on 'You've Got to Hide Your Love Away.' And it ends up just becoming your style.

"OUT OF LEFT FIELD"

"So my acoustic playing sort of comes out of left field. I'm probably trying to emulate Chet Atkins and failing at the style I'm trying to achieve.

While live, McCartney switches back and forth from guitar to bass to piano. On the album, he ended up, with a few exceptions, playing all of the instruments himself, just as he did on his first solo album, "McCartney," from 1970.

On the tour, which began September 16 in Florida, McCartney offers a set that spans his entire career, boasting such Beatles nuggets as "Magical Mystery Tour," "Eleanor Rigby," and "Let It Be," and Wings-era classics like "Live and Let Die" and "Jet."

He also serves some rarities as the pre-Beatles "In Spite of All The Danger," the wistful "I Will" from the so-called "White Album" and "Please Please Me," the group's first No. 1 single.

So what's it like playing old tracks he hasn't played in 40 years -- some since the day they were recorded?

"It's astounding, and very refreshing," he says. "You're transported back to then, just by the song. Just by the chords and arrangement, 'cause we keep it pretty faithful. What changes is that it's now a big, loud band playing."
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage zaterdag 15 oktober 2005 @ 17:17:43 #240
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_31465337
In de nieuwe Q staat een hoop over Lennon!

http://www.q4music.com/nav?page=q4music.about.currentissue
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_31466383
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 17:16 schreef TheGrandWazoo het volgende:
...
McCartney, working with producer Nigel Godrich, noted for his work with English rock group Radiohead, recorded about 30 songs. Among those that didn't make the cut were "Modern Dance," which McCartney describes as "more of a dancey tune, a really cool thing," while another, "I Want You to Fly," has more of a Motown R & B sound.
...
Zit er een kans in dat we een aantal van deze nummers binnen een korte tijd kunnen beluisteren? Of moeten we wachten op een McCartney Anthology? Ik ben iig erg benieuwd hier naar
pi_31467515
Even een tip, stemmen voor de Top 2000 kan weer op: http://top2005.radio2.nl/2005/stempagina/

mijn stemmen zijn gegaan naar:

Beatles - A day in the life
Beatles - Eleanor Rigby
David Bowie - Ziggy Stardust
Queen - Innuendo
Metallica - One
Guns n' Roses - November rain
Kinks - Waterloo sunset
Golden Earrings - Sound of the screaming day
John Lennon - Imagine
Paul McCartney & Wings - Band on the run

En mijn toegevoegde keuze:

Queen - The march of the black Queen

Altijd moeilijk om een top 10 (elf in dit geval) te maken, maar ik vind hem redelijk geslaagd
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 20:04:57 #243
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_31469636
Innuendo zou inderdaad wel eens in al die top zoveel lijstjes boven Bohemian Rhapsody mogen komen. Die laatste kennen we nu wel, Innuendo is gewoon veel toffer.

Mooi lijstje.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_31470232
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 18:08 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Zit er een kans in dat we een aantal van deze nummers binnen een korte tijd kunnen beluisteren? Of moeten we wachten op een McCartney Anthology? Ik ben iig erg benieuwd hier naar
Of het worden B-kantjes natuurlijk!
Zo zal de single van Jenny Wren (komt in November uit) de volgende B-kantjes bevatten:

-I Want You To Fly
-This Loving Game
-Summer Of 59

pi_31472063
Jenny Wren op single?
Goed werk, vind het een fantastisch liedje. Wordt geen hit natuurlijk, maar dat is misschien ook maar beter. Vind het inzetten van de basdrum ook weer zo mooi gedaan in dit nummer, en natuurlijk de blackbird gitaarlijn. En wat kan hij nog zingen.
  Redactie Frontpage zaterdag 15 oktober 2005 @ 22:16:53 #246
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_31473907
Nou, live is Jenny Wren een ramp

Stukkie bootleg gehoord van zijn laatste tour en tijdens dat nummer is het echt even slikken haha. Maar verder fantastisch natuurlijk
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  zondag 16 oktober 2005 @ 00:44:47 #247
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_31478426
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_31485250
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 22:16 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Nou, live is Jenny Wren een ramp

Stukkie bootleg gehoord van zijn laatste tour en tijdens dat nummer is het echt even slikken haha. Maar verder fantastisch natuurlijk
misschien moet Paul nog ff oefenen
pi_31485267
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 20:24 schreef webfreak het volgende:

[..]

Of het worden B-kantjes natuurlijk!
Zo zal de single van Jenny Wren (komt in November uit) de volgende B-kantjes bevatten:

-I Want You To Fly
-This Loving Game
-Summer Of 59

dan maar singeltjes kopen
pi_31678743
quote:
McCartney's sixty-four dilemma


25/10/2005 - 08:39:02

Paul McCartney's children have begged him to go into hiding when he turns 64 next year, so he can avoid the cringe-worthy media references to The Beatles hit When I'm Sixty-Four.

But the singer is tempted to revel in the moment - and he has even discussed revamping the song.

He says: "My kids have told me: 'Dad, you must not be on the face of the planet next year.'

"Or else I'll be in the thick of it. I'm taking suggestions."

Earlier this year, McCartney joked about updating the song: "I was on holiday and there was this lady and she said: 'I do one of your songs… When I'm Sixty-Four. I hope you don't mind, I've had to rewrite it to When I'm Eighty-Four because the people don't think that 64's very old.

"I might be taking a hint from her next year."
bron: http://breakingnews.iol.ie/entertainment/story.asp?j=160276120&p=y6xz768z6

En als hij 84 is zingt hij gewoon 'When I'm a hundred-and-four'
pi_31681149
Ik zou 't beetje jammer vinden als 'ie de tekst gaat bewerken eigenlijk
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 18:07:38 #252
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_31683390
Mocht je trouwens zin hebben om een gokje te wagen... bij bookmaker William Hill kun je er nog steeds op inzetten dat "When I'm Sixty-Four" volgend jaar op 18 juni op no. 1 staat in de Britse charts.
quote:
Will Beatle Paul Have Number One 'when He's 64'? Bet On It.

NUMBER ONE WHEN HE'S 64?........ Bookies William Hill have taken a bet from a Paul McCartney fan from Somerset who believes the ex-Beatle will celebrate his 64th birthday in June, 2006 by topping the charts with a version of his old hit, 'When I'm Sixty Four'.

"We naturally offered the gentleman, a Mr Orzechowski of Wellington,, a sixty four pound bet at odds of 64/1 - but he opted only to place a thirty pound wager" said Hill's spokesman Graham Sharpe, "Still, that will make him a profit of £1920 if his long-term flutter pays off'

Further information (including contact details)....Graham Sharpe....0208 918 3731
http://www.williamhillmedia.com/index_template.asp?file=1413
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_31683487
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 18:07 schreef Jane het volgende:
Mocht je trouwens zin hebben om een gokje te wagen... bij bookmaker William Hill kun je er nog steeds op inzetten dat "When I'm Sixty-Four" volgend jaar op 18 juni op no. 1 staat in de Britse charts.
[..]

http://www.williamhillmedia.com/index_template.asp?file=1413
64 tegen 1? Daar wil ik best tien euro op inzetten
pi_31684409
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 18:07 schreef Jane het volgende:
Mocht je trouwens zin hebben om een gokje te wagen... bij bookmaker William Hill kun je er nog steeds op inzetten dat "When I'm Sixty-Four" volgend jaar op 18 juni op no. 1 staat in de Britse charts.
Ja, en wat als 'ie nu een single genaamd "When I'm Eighty-Four" uitbrengt? Daar zie ik Macca best voor aan eigenlijk
pi_31737441
Het kwartje voor wat betreft het Let it be album is eindelijk gevallen, een krap jaar na de aankoop van Let it be...naked. Vooral I Me Mine is op het moment niet uit mijn mp3speler weg te slaan .
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
pi_31737861
* zet Let It Be Naked ook nog maar eens op
  donderdag 27 oktober 2005 @ 22:00:57 #257
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_31737941
Ik zet Chaos And Creation In The Backyard nog maar eens op. Geweldige cd.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_31760213
Heeft iemand al de nieuwe 'Concert for Bangla Desh' DVD of CD?
pi_31761110
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 18:01 schreef Enotris het volgende:
Heeft iemand al de nieuwe 'Concert for Bangla Desh' DVD of CD?
nope nog niet, maar ze draaiden hem vandaag wel bij de lokale FRS, zag er leuk uit
pi_31761181
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 21:44 schreef Litpho het volgende:
Het kwartje voor wat betreft het Let it be album is eindelijk gevallen, een krap jaar na de aankoop van Let it be...naked. Vooral I Me Mine is op het moment niet uit mijn mp3speler weg te slaan .
Die is sterk inderdaad. Al blijft wat mij betreft Across The Universe het prijsnummer. Dig A Pony, ook erg leuk. Evenals Don't Let Me Down.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_31766356
Ik heb 'm!


Concert for Bangladesh - Deluxe Edtion
Ik kon 't niet laten om de deluxe editie te kopen. Hiervan zijn er maar 5000 exemplaren in Nederland te koop.
Zit in een erg mooie doos en een leuk boekje van 64 pagina's erbij, en nog wat aardigheidjes (zie foto).
Fantastisch concert (dat wist ik al langer), en mooi opgepoetst. Op het 2e schijfje staat mooie docu van 45 min. en nog wat rehearsal-materiaal.
pi_31767167
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 22:10 schreef webfreak het volgende:
Ik heb 'm!

[afbeelding]
Concert for Bangladesh - Deluxe Edtion
Ik kon 't niet laten om de deluxe editie te kopen. Hiervan zijn er maar 5000 exemplaren in Nederland te koop.
Zit in een erg mooie doos en een leuk boekje van 64 pagina's erbij, en nog wat aardigheidjes (zie foto).
Fantastisch concert (dat wist ik al langer), en mooi opgepoetst. Op het 2e schijfje staat mooie docu van 45 min. en nog wat rehearsal-materiaal.
ziet er gaaf uit
pi_31768739
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 22:10 schreef webfreak het volgende:
Ik heb 'm!

[afbeelding]
Concert for Bangladesh - Deluxe Edtion
Ik kon 't niet laten om de deluxe editie te kopen. Hiervan zijn er maar 5000 exemplaren in Nederland te koop.
Zit in een erg mooie doos en een leuk boekje van 64 pagina's erbij, en nog wat aardigheidjes (zie foto).
Fantastisch concert (dat wist ik al langer), en mooi opgepoetst. Op het 2e schijfje staat mooie docu van 45 min. en nog wat rehearsal-materiaal.
Morgen maar eens even de stad in gaan

Moet bekennen dat ik nog niet eens de tijd genomen heb om Paul in Red Square te kijken.
pi_31779239
Is er ook een apart topic over John Lennon.
Dat is namelijk de enige boeiende.
Billie Holiday is Lady Day!
pi_31779326
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 13:50 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Is er ook een apart topic over John Lennon.
Dat is namelijk de enige boeiende.
dit is als vloeken in de kerk

Speciaal voor jou dan ff gezocht: John lennon

Maar daar lijken de meesten het ook al niet met je eens te zijn

Hier ben je trouwens ook van harte welkom om over John te discusieren, net zo als met Paul zijn nieuwe cd die hier ook uitvoerig is besproken

[ Bericht 20% gewijzigd door MrBadGuy op 29-10-2005 13:59:57 ]
pi_31779666
quote:
Beatles wax busts sell for £81,500

Friday, October 28, 2005 Posted: 1217 GMT (2017 HKT)


Wax busts of three Beatles used on the "Sgt. Pepper's" album cover have sold at auction for £81,500 ($145,380).

The busts of John Lennon, Ringo Starr and George Harrison were recently found in a back room at Madame Tussauds wax museum in London, along with a wax head of Paul McCartney from a later date.

The set of four Beatles busts were the subject of frenzied bidding at the museum Thursday night, the UK's Press Association reported

They had been presumed missing until just weeks ago, when an employee unearthed them in a forgotten corner, PA said.

"They hadn't been seen for almost 20 years," a spokesman for the auction house Cooper Owen said.

"They're incredibly rare. Obviously there are various Beatles heads but these are on the most famous album cover of all time."

The John, Ringo and George busts were featured on the left of the "Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band" cover, wearing dark suits and looking at the colorfully attired Beatles in the center.

The busts were borrowed from Madame Tussauds for the 1967 shoot by artist Peter Blake, who also used 62 photographic enlargements of famous people to create the background for the cover.

"You wouldn't think that anyone would be willing to pay this much for some wax," Cooper Owen creative director Louise Cooper told PA.

"But this isn't any old wax -- these heads truly represent a slice of music history. We're delighted their value was recognized by the lucky buyer."

The winning bidder was not identified.
http://edition.cnn.com/2005/SHOWBIZ/Music/10/28/beatles.waxworks/

Toch een leuk collecters item, maar die ruim ¤ 100.000 heb ik niet
pi_31779749
Paul McCartney zuigt zo hard.
Zowel qua muziek als persoonlijkheid
Billie Holiday is Lady Day!
pi_31779793
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 14:09 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Paul McCartney zuigt zo hard.
Zowel qua muziek als persoonlijkheid
Waarschijnlijk ben jij zo'n stakker die alleen leuk vindt wat misschien wel mooi gevonden wordt door de maatschappij. Schandalig dit soort. Gelukkig ken ik je niet, wil ik dit ook niet en reageer ik niet meer op je.
I intend to live forever, or die trying.
pi_31779797
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 13:50 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Is er ook een apart topic over John Lennon.
Dat is namelijk de enige boeiende.
Oh god, krijgen we er zo één.
Ik ben benieuwd of je uberhaupt een Lennon-nummer van een McCartney-nummer zou kunnen onderscheiden.

Onlangs nog las ik nog ergens een mooi argument in de Lennon-McCartney discussie: "Penny Lane is zo'n briljant nummer! Zoiets zou McCartney nou nooit kunnen schrijven"
pi_31779903
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 14:09 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Paul McCartney zuigt zo hard.
Zowel qua muziek als persoonlijkheid
Daar was John Lennon het volgensmij niet echt mee eens...een beetje John Lennon's oude kameraad min maken

Zowel Lennon als McCartney hebben in hun Beatles tijd als daarna geweldige muziek gemaakt, binnen The Beatles waren ze allebei onmisbaar en dat geldt ook voor George en Ringo...om dan te zeggen dat Lennon de enige boeiende was doe je The Beatles erg te kort en daarmee dus ook Lennon zelf.
pi_31779972
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 14:11 schreef webfreak het volgende:

[..]

Oh god, krijgen we er zo één.
Ik ben benieuwd of je uberhaupt een Lennon-nummer van een McCartney-nummer zou kunnen onderscheiden.

Onlangs nog las ik nog ergens een mooi argument in de Lennon-McCartney discussie: "Penny Lane is zo'n briljant nummer! Zoiets zou McCartney nou nooit kunnen schrijven"
Deze ben ik ook wel eens tegen gekomen "Help! is echt een slecht pop-nummertje, echt iets van McCartney! Nee, geef mij Lennon maar."
pi_31780023
Misschien leuk voor Sweetsixteen16 om te zeggen welke geweldige nummers Lennon dan heeft gemaakt en wat dan die afschuwelijke nummers van McCartney zijn. Wel graag Beatle nummers hè
pi_31780162
Ik vind 't sowieso maf wanneer mensen zeggen dat Lennon de enige Beatle was.. Ik bedoel: luister naar z'n solowerk! Goed, daar zitten mooie dingen tussen, maar geen enkel soloalbum komt ook maar in de buurt van het niveau van the Beatles.
En dús is het overduidelijk dat ze elkaar nodig hadden om iets van Beatle-niveau te maken.
It's as simple as that
pi_31780473
Even iets heel anders: Forbes heeft weer een lijstje, dit keer de best verdienende dode artiesten:

1 Elvis Presley $ 45 miljoen
2 Charles M. Schulz
3 John Lennon $ 22 miljoen
4 Andy Warhol
5 Theodore "Dr. Seuss" Geisel
6 Marlon Brando
7 Marilyn Monroe
8 J.R.R. Tolkien
9 George Harrison $ 7 miljoen
10 Johnny Cash
11 Irving Berlin
12 Bob Marley
13 Ray Charles

http://www.forbes.com/hom(...)eadceleb05_land.html

Lennon is daarmee 1 plaats gestegen en George 2 plaatsen gedaald.
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 14:41:39 #275
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_31780568
Lennon I'm the walrus, mean mr mustard(volgens mij ook van hem) maar vooral zijn solocarriere is mooi instant karma, scared, watching the wheels, jealous guy etc.

Macca is sollo ook super maar de beste solo-Beatle vind ik George (y)
The more debt, the better
pi_31780923
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 14:41 schreef flyguy het volgende:
Lennon I'm the walrus, mean mr mustard(volgens mij ook van hem) maar vooral zijn solocarriere is mooi instant karma, scared, watching the wheels, jealous guy etc.

Macca is sollo ook super maar de beste solo-Beatle vind ik George (y)
Harrison heeft mooie dingen gemaakt ja.
All Things Must pass is geniaal , en wat mij betreft het beste post-Beatle album na Paul's RAM
Cloud Nine en Brainwashed zijn beiden sterke platen, en met the Travelling Wilburry's heeft 'ie ook leuke dingen gedaan.
Maar be honest: George heeft ook crap gemaakt. Gone Troppo is waarschijnlijk de slechtste plaat die een Beatle ooit heeft afgeleverd. Dingen als 'Somewhere in England' of '33 1/3' vind ik ook niet bijster interessant.
Maargoed, ik ken natuurlijk ook niet alles, iemand nog een goeie George-aanrader?
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 15:38:43 #277
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_31781922
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 14:09 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Paul McCartney zuigt zo hard.
Zowel qua muziek als persoonlijkheid
Hey Yoko! Ook hier?!

Verder sluit ik me aan bij de eerdere reacties hierop. Vooral bij de opmerking dat Lennon zelf het hier niet mee eens zou zijn geweest.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 15:43:37 #278
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_31782031
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 14:18 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Deze ben ik ook wel eens tegen gekomen "Help! is echt een slecht pop-nummertje, echt iets van McCartney! Nee, geef mij Lennon maar."
Ik zag vorige week een docu over de moord op Lennon en daarin wilde Neil Innes een voorbeeld geven van hoe sterk Lennons teksten wel niet waren, maar nam daarvoor nota bene een regel uit "I'm Looking Through You". Jawel...... een McCartney-nummer!
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_31783505
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 15:43 schreef Jane het volgende:

[..]

Ik zag vorige week een docu over de moord op Lennon en daarin wilde Neil Innes een voorbeeld geven van hoe sterk Lennons teksten wel niet waren, maar nam daarvoor nota bene een regel uit "I'm Looking Through You". Jawel...... een McCartney-nummer!
Terwijl Neil Innes toch wel een van de mensen is die ik zou verdenken van zinnig commentaar na zijn verschijnen in Magical Mistery Tour en All You Need Is Cash .
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
  Moderator zaterdag 29 oktober 2005 @ 18:34:34 #280
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_31786530
Recensie uit de Spits over Killing a Beatle. Heeft iemand hem al gezien?

Killing a Beatle

Binnenkort, op 8 december, is het precies 25 jaar geleden dat de gestoorde Mark Chapman de poplegende John Lennon in de hal van zijn appartement in New York doodschoot. Een dramatische gebeurtenis waarop de komende tijd ongetwijfeld uitgebreid teruggeblikt gaat worden. Hopelijk gebeurt dat dan wel op een betere en interessantere wijze dan in Killing a Beatle, want deze documentaire stelt bar weinig voor.


Het belangrijkste wapenfeit van de film zijn de interviews met de moordenaar, die mogelijk volgend jaar vervroegd vrijkomt. Aan de gevangenistelefoon praat Chapman uitgebreid over zijn daad, en ook zijn biograaf Jack Jones laat zijn licht schijnen over het labiele en hopeloos depressieve karakter dat Chapman destijds was. In de overige gesprekken gaat het meer over het leven de persoon Lennon, en daar gaat de docu alvast aardig de mist in. Echt interessante mensen uit Lennons omgeving waren kennelijk niet te strikken, dus moeten we het doen met een kroegbaas, een fotograaf die Lennon en vrouw Yoko wel eens kiekte, een technicus uit de beroemde Abbey Road-studio en de ooit uit The Beatles geknikkerde drummer Pete Best.

Met zoveel relatief onbekende pratende hoofden - erg dynamisch is er ook al niet gefilmd - begint al snel de goedkope productie op te vallen. Beatles-muziek mocht kennelijk niet gebruikt worden, dus klinkt er de hele tijd nietszeggende Beatles-achtige muziek. En historische beelden waren er niet al te veel voorhanden, dus om het oude New York, Londen of Liverpool te suggereren zien we gewoon de hedendaagse steden in zwart-wit. Nee, het enige wezenlijke dat Killing a Beatle te bieden heeft zijn de gesprekken met Chapman, en zelfs die blijven behoorlijk oppervlakkig. John Lennon, en zelfs zijn moordenaar, verdienen een diepgravender portret. (G.V.)

Rapportcijfer: 3
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_31786955
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 14:56 schreef webfreak het volgende:

Maargoed, ik ken natuurlijk ook niet alles, iemand nog een goeie George-aanrader?
dubbel disc superaudio Live in Japan
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 19:00:52 #282
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_31787295
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 18:34 schreef MaJo het volgende:
Recensie uit de Spits over Killing a Beatle. Heeft iemand hem al gezien?
Ja, ik heb hem hier liggen. Gekregen om te reviewen. Het is de docu waar ik het hierboven over had met dat foutje van Neil Innes.

Het is eigenlijk een documentaire uit 2000 die gemaakt is voor de serie Mugshots op Court TV. En hij gaat dus eigenlijk gewoon over Chapman. Da's op zich niet erg, ware het dat de hoes iets anders suggereert.

Hier staat de review trouwens. Geschreven op basis van mijn commentaren (heb hem dus niet letterlijk zelf geschreven ). Ben ook geen 'Lennon-fan in het bijzonder' zoals er staat, maar dat maakt niet zoveel uit.

Al met al zou ik die bijna 15 euro in mijn zak houden, maar goed...
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_31787479
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 14:11 schreef webfreak het volgende:

[..]

Oh god, krijgen we er zo één.
Precies. Wat een onzin. Terwijl iedereen weet dat Ringo Starr de enige echt briljante Beatle was.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 22:04:38 #284
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_31793243
briljant op zijn eigen manier.. Dan vind ik die band waar zijn zoontje in speelt iets beter dan Ringo
The more debt, the better
pi_31796444
Nu we toch bij Ringo zijn aan beland, kijkt er wel eens iemand naar de filmpjes op zijn website? Ik vind ze wel leuk om te zien, hij is echt aan het genieten van zijn oude dag
pi_31806691
Ringo's website is gewoon briljant. Die filmpjes Ik kan 't niet helpen, ik lig altijd dubbel om die man.

En zonder grollen: zijn drumvaardigheden zijn altijd behoorlijk onderschat! Zijn geheime wapen was zijn strakheid. Ringo speelde altijd retestrak, wat gunstig was, omdat the Beatles nogal vaak knipten in opnames. Omdat het tempo zo stabiel was, was het heel makkelijk om gewoon 2 of 3 takes achter elkaar te plakken.
En natuurlijk speelde Ringo fucking snel! Kijk eens naar wat oude opnames van uptempo-nummers... Zijn rechterarm is gewoon een machine! De ritmes opzich zijn vrij simpel, maar ondertussen zijn er maar weinigen die Ringo's uitvoering weten te evenaren.

Leuk voorbeeld: Abe Laboriel Jr. (huidige drummer van Paul McCartney) speelt "All My Loving" op een andere manier dan Ringo. Ringo speelt namelijk supersnelle triolen op de hi-hat; een zware klus om dat het hele nummer vol te houden (als drummer-zijnde kan ik dat bevestigen ). Zelfs een superdrummer als Abe waagt zich er niet aan, en speelt gewoon een vereenvoudigde versie (kijk de DVD's er maar op na ).
Jawel, Ringo Starr is onnavolgbaar
  zondag 30 oktober 2005 @ 13:42:28 #287
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_31807511
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 13:12 schreef webfreak het volgende:

En zonder grollen: zijn drumvaardigheden zijn altijd behoorlijk onderschat!
Nou, ik zat toevallig net naar Rain te luisteren en het drumwerk daarop is toch ook wel heel erg mooi.

Maar ik blijf het een mooie uitspraak vinden: "Ringo Starr is niet de beste drummer van de wereld. Wat zeg ik? Het was niet eens de beste drummer in de Beatles!" Whehehe!

Maar serieus, Ringo is natuurlijk geweldig!
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  zondag 30 oktober 2005 @ 15:17:02 #288
104233 Rubber_Soul
Vulva in de gloria
pi_31810204
Ringo, leuk jochie
Maar ze hadden hem van mij mogen laten zitten waar hij hoorde, achter het drumstel.
Zo gauw hij gaat zingen, grijpt mijn hand al snel naar de afstandbediening om te skippen.
Vind die nummers toch vaak een smet op het desbetreffende album.
Alleen With a little help from my friends, en Don't pass me by vind ik wel te pruimen.

Wat zijn jullie minst favo nummers?
pi_31810529
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 15:17 schreef Rubber_Soul het volgende:
Ringo, leuk jochie
Maar ze hadden hem van mij mogen laten zitten waar hij hoorde, achter het drumstel.
Zo gauw hij gaat zingen, grijpt mijn hand al snel naar de afstandbediening om te skippen.
Vind die nummers toch vaak een smet op het desbetreffende album.
Alleen With a little help from my friends, en Don't pass me by vind ik wel te pruimen.

Wat zijn jullie minst favo nummers?
Revolution 9, maar das niet echt een nummer vind ik

Ook Revolution 1 (de langzame versie dus) vind ik niet veel aan.
  zondag 30 oktober 2005 @ 15:30:47 #290
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_31810618
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 15:17 schreef Rubber_Soul het volgende:

Alleen With a little help from my friends, en Don't pass me by vind ik wel te pruimen.

Wat zijn jullie minst favo nummers?
Don't pass me by?? Dat vind ik nou duidelijk een van de mindere!
If you've got troubles is nog iets minder, maar daarvan hebben ze dan ook terecht besloten het niet op een album te plaatsen.

Ik vind die nummer die Ringo bij The Beatles zong eigenlijk verder allemaal wel goed te pruimen. Ze hebben de nummers natuurlijk ook altijd goed voor hem uitgezocht. Octopus's Garden vind ik bijvoorbeeld erg leuk en echt bij Ringo passen.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  zondag 30 oktober 2005 @ 16:03:45 #291
104233 Rubber_Soul
Vulva in de gloria
pi_31811636
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 15:30 schreef Jane het volgende:

[..]
Ik vind die nummer die Ringo bij The Beatles zong eigenlijk verder allemaal wel goed te pruimen. Ze hebben de nummers natuurlijk ook altijd goed voor hem uitgezocht. Octopus's Garden vind ik bijvoorbeeld erg leuk en echt bij Ringo passen.
Op zichzelf is Octopus's Garden een "aardig liedje" niets meer.
Maar tussen nummers als Something, I want you (she's so heavy) en Because,
vind ik het een flinke misser, die totaal niet in de sfeer van het album past.
Hetzelfde met Yellow Submarine op revolver en What goes on op Rubber Soul.
Volgens mij allemaal slechts ter opvulling van het album.
Daar had ik dan toch liever iets als Daytripper of iets dergelijks voor in de plaats gezien.
  zondag 30 oktober 2005 @ 16:11:02 #292
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_31811847
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 16:03 schreef Rubber_Soul het volgende:

Op zichzelf is Octopus's Garden een "aardig liedje" niets meer.
Maar tussen nummers als Something, I want you (she's so heavy) en Because,
vind ik het een flinke misser, die totaal niet in de sfeer van het album past.
Oh, dat heb ik juist helemaal niet! Maar dat zal wel persoonlijke voorkeur zijn dan. Ik vind heel Abbey Road echt perfect zoals hij is. Niks aan veranderen! Juist dat 'van-de-hak-op-de-takkerige' van Beatlesalbums (terwijl je weet dat er allemaal heel goed over nagedacht is) vind ik geweldig.
Maar ja, als een nummer je niet aanstaat, dan is dat gewoon zo natuurlijk. Niks aan te doen.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  zondag 30 oktober 2005 @ 16:17:00 #293
104233 Rubber_Soul
Vulva in de gloria
pi_31812024
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 15:28 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Revolution 9, maar das niet echt een nummer vind ik
Geheel mee eens, pure krocht it is.
Andere nummers met persoonlijk hoog irritatiegehalte:
Act Naturally, What Goes On, Yellow Submarine, She's Leaving Home, Ob-La-Di Ob-La-Da,
Birthday, Good Night, All You Need Is Love, Maxwell's Silver Hammer.
pi_31812067
Van Ringo vond ik "Don't Pass Me By" altijd nog wel redelijk.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zondag 30 oktober 2005 @ 16:20:01 #295
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_31812123
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 14:35 schreef Jane het volgende:

Dat bandje heet trouwens The Strawberry Beats en hun site is nog under construction, maar ze zijn 25 november a.s. wel te bewonderen in De Tagrijn in Hilversum.
En over een uurtje of zo in Café Macx in Bussum. Maar ik geloof niet dat hier erg veel mensen uit deze buurt zitten.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_31812243
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 16:20 schreef Jane het volgende:

[..]

En over een uurtje of zo in Café Macx in Bussum. Maar ik geloof niet dat hier erg veel mensen uit deze buurt zitten.
dat ga ik idd niet redden in een uurtje ben ik bang
pi_31812425
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 16:03 schreef Rubber_Soul het volgende:

[..]

Op zichzelf is Octopus's Garden een "aardig liedje" niets meer.
Maar tussen nummers als Something, I want you (she's so heavy) en Because,
vind ik het een flinke misser, die totaal niet in de sfeer van het album past.
Dat gevoel heb ik meer met Maxwell's Silver Hammer dan Octopus's Garden.
pi_31812787
Aangezien dit topic bijna vol is heb ik een voorbeeld van een openingspost (de huidige gekopieerd, plus de link naar de flashfilmpjes toegevoegd) in de Fok!Wiki gezet, zodat we die samen nog beter kunnen maken:

http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Beatles
  zondag 30 oktober 2005 @ 16:47:19 #299
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_31812880
Heel goed, MrBadGuy! Ik heb hem gelijk maar even aangepast en "aller tijden" gemaakt van "allertijden".
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_31812928
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 16:47 schreef Jane het volgende:
Heel goed, MrBadGuy! Ik heb hem gelijk maar even aangepast en "aller tijden" gemaakt van "allertijden".
Kijk en om die reden heb ik hem gemaakt
pi_31813710
Vol
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')