abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31780923
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 14:41 schreef flyguy het volgende:
Lennon I'm the walrus, mean mr mustard(volgens mij ook van hem) maar vooral zijn solocarriere is mooi instant karma, scared, watching the wheels, jealous guy etc.

Macca is sollo ook super maar de beste solo-Beatle vind ik George (y)
Harrison heeft mooie dingen gemaakt ja.
All Things Must pass is geniaal , en wat mij betreft het beste post-Beatle album na Paul's RAM
Cloud Nine en Brainwashed zijn beiden sterke platen, en met the Travelling Wilburry's heeft 'ie ook leuke dingen gedaan.
Maar be honest: George heeft ook crap gemaakt. Gone Troppo is waarschijnlijk de slechtste plaat die een Beatle ooit heeft afgeleverd. Dingen als 'Somewhere in England' of '33 1/3' vind ik ook niet bijster interessant.
Maargoed, ik ken natuurlijk ook niet alles, iemand nog een goeie George-aanrader?
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 15:38:43 #277
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_31781922
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 14:09 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Paul McCartney zuigt zo hard.
Zowel qua muziek als persoonlijkheid
Hey Yoko! Ook hier?!

Verder sluit ik me aan bij de eerdere reacties hierop. Vooral bij de opmerking dat Lennon zelf het hier niet mee eens zou zijn geweest.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 15:43:37 #278
1986 Jane
pi_31782031
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 14:18 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Deze ben ik ook wel eens tegen gekomen "Help! is echt een slecht pop-nummertje, echt iets van McCartney! Nee, geef mij Lennon maar."
Ik zag vorige week een docu over de moord op Lennon en daarin wilde Neil Innes een voorbeeld geven van hoe sterk Lennons teksten wel niet waren, maar nam daarvoor nota bene een regel uit "I'm Looking Through You". Jawel...... een McCartney-nummer!
pi_31783505
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 15:43 schreef Jane het volgende:

[..]

Ik zag vorige week een docu over de moord op Lennon en daarin wilde Neil Innes een voorbeeld geven van hoe sterk Lennons teksten wel niet waren, maar nam daarvoor nota bene een regel uit "I'm Looking Through You". Jawel...... een McCartney-nummer!
Terwijl Neil Innes toch wel een van de mensen is die ik zou verdenken van zinnig commentaar na zijn verschijnen in Magical Mistery Tour en All You Need Is Cash .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  Moderator zaterdag 29 oktober 2005 @ 18:34:34 #280
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_31786530
Recensie uit de Spits over Killing a Beatle. Heeft iemand hem al gezien?

Killing a Beatle

Binnenkort, op 8 december, is het precies 25 jaar geleden dat de gestoorde Mark Chapman de poplegende John Lennon in de hal van zijn appartement in New York doodschoot. Een dramatische gebeurtenis waarop de komende tijd ongetwijfeld uitgebreid teruggeblikt gaat worden. Hopelijk gebeurt dat dan wel op een betere en interessantere wijze dan in Killing a Beatle, want deze documentaire stelt bar weinig voor.

Het belangrijkste wapenfeit van de film zijn de interviews met de moordenaar, die mogelijk volgend jaar vervroegd vrijkomt. Aan de gevangenistelefoon praat Chapman uitgebreid over zijn daad, en ook zijn biograaf Jack Jones laat zijn licht schijnen over het labiele en hopeloos depressieve karakter dat Chapman destijds was. In de overige gesprekken gaat het meer over het leven de persoon Lennon, en daar gaat de docu alvast aardig de mist in. Echt interessante mensen uit Lennons omgeving waren kennelijk niet te strikken, dus moeten we het doen met een kroegbaas, een fotograaf die Lennon en vrouw Yoko wel eens kiekte, een technicus uit de beroemde Abbey Road-studio en de ooit uit The Beatles geknikkerde drummer Pete Best.

Met zoveel relatief onbekende pratende hoofden - erg dynamisch is er ook al niet gefilmd - begint al snel de goedkope productie op te vallen. Beatles-muziek mocht kennelijk niet gebruikt worden, dus klinkt er de hele tijd nietszeggende Beatles-achtige muziek. En historische beelden waren er niet al te veel voorhanden, dus om het oude New York, Londen of Liverpool te suggereren zien we gewoon de hedendaagse steden in zwart-wit. Nee, het enige wezenlijke dat Killing a Beatle te bieden heeft zijn de gesprekken met Chapman, en zelfs die blijven behoorlijk oppervlakkig. John Lennon, en zelfs zijn moordenaar, verdienen een diepgravender portret. (G.V.)

Rapportcijfer: 3
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_31786955
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 14:56 schreef webfreak het volgende:

Maargoed, ik ken natuurlijk ook niet alles, iemand nog een goeie George-aanrader?
dubbel disc superaudio Live in Japan
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 19:00:52 #282
1986 Jane
pi_31787295
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 18:34 schreef MaJo het volgende:
Recensie uit de Spits over Killing a Beatle. Heeft iemand hem al gezien?
Ja, ik heb hem hier liggen. Gekregen om te reviewen. Het is de docu waar ik het hierboven over had met dat foutje van Neil Innes.

Het is eigenlijk een documentaire uit 2000 die gemaakt is voor de serie Mugshots op Court TV. En hij gaat dus eigenlijk gewoon over Chapman. Da's op zich niet erg, ware het dat de hoes iets anders suggereert.

Hier staat de review trouwens. Geschreven op basis van mijn commentaren (heb hem dus niet letterlijk zelf geschreven ). Ben ook geen 'Lennon-fan in het bijzonder' zoals er staat, maar dat maakt niet zoveel uit.

Al met al zou ik die bijna 15 euro in mijn zak houden, maar goed...
pi_31787479
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 14:11 schreef webfreak het volgende:

[..]

Oh god, krijgen we er zo één.
Precies. Wat een onzin. Terwijl iedereen weet dat Ringo Starr de enige echt briljante Beatle was.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 22:04:38 #284
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_31793243
briljant op zijn eigen manier.. Dan vind ik die band waar zijn zoontje in speelt iets beter dan Ringo
The more debt, the better
pi_31796444
Nu we toch bij Ringo zijn aan beland, kijkt er wel eens iemand naar de filmpjes op zijn website? Ik vind ze wel leuk om te zien, hij is echt aan het genieten van zijn oude dag
pi_31806691
Ringo's website is gewoon briljant. Die filmpjes Ik kan 't niet helpen, ik lig altijd dubbel om die man.

En zonder grollen: zijn drumvaardigheden zijn altijd behoorlijk onderschat! Zijn geheime wapen was zijn strakheid. Ringo speelde altijd retestrak, wat gunstig was, omdat the Beatles nogal vaak knipten in opnames. Omdat het tempo zo stabiel was, was het heel makkelijk om gewoon 2 of 3 takes achter elkaar te plakken.
En natuurlijk speelde Ringo fucking snel! Kijk eens naar wat oude opnames van uptempo-nummers... Zijn rechterarm is gewoon een machine! De ritmes opzich zijn vrij simpel, maar ondertussen zijn er maar weinigen die Ringo's uitvoering weten te evenaren.

Leuk voorbeeld: Abe Laboriel Jr. (huidige drummer van Paul McCartney) speelt "All My Loving" op een andere manier dan Ringo. Ringo speelt namelijk supersnelle triolen op de hi-hat; een zware klus om dat het hele nummer vol te houden (als drummer-zijnde kan ik dat bevestigen ). Zelfs een superdrummer als Abe waagt zich er niet aan, en speelt gewoon een vereenvoudigde versie (kijk de DVD's er maar op na ).
Jawel, Ringo Starr is onnavolgbaar
  zondag 30 oktober 2005 @ 13:42:28 #287
1986 Jane
pi_31807511
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 13:12 schreef webfreak het volgende:

En zonder grollen: zijn drumvaardigheden zijn altijd behoorlijk onderschat!
Nou, ik zat toevallig net naar Rain te luisteren en het drumwerk daarop is toch ook wel heel erg mooi.

Maar ik blijf het een mooie uitspraak vinden: "Ringo Starr is niet de beste drummer van de wereld. Wat zeg ik? Het was niet eens de beste drummer in de Beatles!" Whehehe!

Maar serieus, Ringo is natuurlijk geweldig!
  zondag 30 oktober 2005 @ 15:17:02 #288
104233 Rubber_Soul
Vulva in de gloria
pi_31810204
Ringo, leuk jochie
Maar ze hadden hem van mij mogen laten zitten waar hij hoorde, achter het drumstel.
Zo gauw hij gaat zingen, grijpt mijn hand al snel naar de afstandbediening om te skippen.
Vind die nummers toch vaak een smet op het desbetreffende album.
Alleen With a little help from my friends, en Don't pass me by vind ik wel te pruimen.

Wat zijn jullie minst favo nummers?
pi_31810529
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 15:17 schreef Rubber_Soul het volgende:
Ringo, leuk jochie
Maar ze hadden hem van mij mogen laten zitten waar hij hoorde, achter het drumstel.
Zo gauw hij gaat zingen, grijpt mijn hand al snel naar de afstandbediening om te skippen.
Vind die nummers toch vaak een smet op het desbetreffende album.
Alleen With a little help from my friends, en Don't pass me by vind ik wel te pruimen.

Revolution 9, maar das niet echt een nummer vind ik

Ook Revolution 1 (de langzame versie dus) vind ik niet veel aan.
  zondag 30 oktober 2005 @ 15:30:47 #290
1986 Jane
pi_31810618
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 15:17 schreef Rubber_Soul het volgende:

Don't pass me by?? Dat vind ik nou duidelijk een van de mindere!
If you've got troubles is nog iets minder, maar daarvan hebben ze dan ook terecht besloten het niet op een album te plaatsen.

Ik vind die nummer die Ringo bij The Beatles zong eigenlijk verder allemaal wel goed te pruimen. Ze hebben de nummers natuurlijk ook altijd goed voor hem uitgezocht. Octopus's Garden vind ik bijvoorbeeld erg leuk en echt bij Ringo passen.
  zondag 30 oktober 2005 @ 16:03:45 #291
104233 Rubber_Soul
Vulva in de gloria
pi_31811636
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 15:30 schreef Jane het volgende:

[..]
Ik vind die nummer die Ringo bij The Beatles zong eigenlijk verder allemaal wel goed te pruimen. Ze hebben de nummers natuurlijk ook altijd goed voor hem uitgezocht. Octopus's Garden vind ik bijvoorbeeld erg leuk en echt bij Ringo passen.
Op zichzelf is Octopus's Garden een "aardig liedje" niets meer.
Maar tussen nummers als Something, I want you (she's so heavy) en Because,
vind ik het een flinke misser, die totaal niet in de sfeer van het album past.
Hetzelfde met Yellow Submarine op revolver en What goes on op Rubber Soul.
Volgens mij allemaal slechts ter opvulling van het album.
Daar had ik dan toch liever iets als Daytripper of iets dergelijks voor in de plaats gezien.
  zondag 30 oktober 2005 @ 16:11:02 #292
1986 Jane
pi_31811847
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 16:03 schreef Rubber_Soul het volgende:

Oh, dat heb ik juist helemaal niet! Maar dat zal wel persoonlijke voorkeur zijn dan. Ik vind heel Abbey Road echt perfect zoals hij is. Niks aan veranderen! Juist dat 'van-de-hak-op-de-takkerige' van Beatlesalbums (terwijl je weet dat er allemaal heel goed over nagedacht is) vind ik geweldig.
Maar ja, als een nummer je niet aanstaat, dan is dat gewoon zo natuurlijk. Niks aan te doen.
  zondag 30 oktober 2005 @ 16:17:00 #293
104233 Rubber_Soul
Vulva in de gloria
pi_31812024
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 15:28 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Revolution 9, maar das niet echt een nummer vind ik
Geheel mee eens, pure krocht it is.
Andere nummers met persoonlijk hoog irritatiegehalte:
Act Naturally, What Goes On, Yellow Submarine, She's Leaving Home, Ob-La-Di Ob-La-Da,
Birthday, Good Night, All You Need Is Love, Maxwell's Silver Hammer.
pi_31812067
Van Ringo vond ik "Don't Pass Me By" altijd nog wel redelijk.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zondag 30 oktober 2005 @ 16:20:01 #295
1986 Jane
pi_31812123
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 14:35 schreef Jane het volgende:

Dat bandje heet trouwens The Strawberry Beats en hun site is nog under construction, maar ze zijn 25 november a.s. wel te bewonderen in De Tagrijn in Hilversum.
En over een uurtje of zo in Café Macx in Bussum. Maar ik geloof niet dat hier erg veel mensen uit deze buurt zitten.
pi_31812243
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 16:20 schreef Jane het volgende:

[..]

En over een uurtje of zo in Café Macx in Bussum. Maar ik geloof niet dat hier erg veel mensen uit deze buurt zitten.
dat ga ik idd niet redden in een uurtje ben ik bang
pi_31812425
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 16:03 schreef Rubber_Soul het volgende:

[..]

Dat gevoel heb ik meer met Maxwell's Silver Hammer dan Octopus's Garden.
pi_31812787
Aangezien dit topic bijna vol is heb ik een voorbeeld van een openingspost (de huidige gekopieerd, plus de link naar de flashfilmpjes toegevoegd) in de Fok!Wiki gezet, zodat we die samen nog beter kunnen maken:

http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Beatles
  zondag 30 oktober 2005 @ 16:47:19 #299
1986 Jane
pi_31812880
Heel goed, MrBadGuy! Ik heb hem gelijk maar even aangepast en "aller tijden" gemaakt van "allertijden".
pi_31812928
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 16:47 schreef Jane het volgende:
Heel goed, MrBadGuy! Ik heb hem gelijk maar even aangepast en "aller tijden" gemaakt van "allertijden".
Kijk en om die reden heb ik hem gemaakt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')