abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 oktober 2005 @ 14:13:06 #201
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_31307517
Ik was vergeten mijn radiowekker uit te zetten, maar dat gaf niet, want daardoor werd ik vanochtend wakker met Imagine.

[ Bericht 17% gewijzigd door Jane op 09-10-2005 14:47:57 ]
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_31307657
Kort vraagje, op welk album staat Rain eigenlijk?!
  zondag 9 oktober 2005 @ 14:37:45 #203
1986 Jane
pi_31308034
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 14:19 schreef Kolkus het volgende:
Kort vraagje, op welk album staat Rain eigenlijk?!
Rain was de b-kant van Paperback Writer en staat niet op een 'regulier' album. Wel op Past Masters II.

Uit het boekje bij de cd:
The B-side of 'Paperback Writer', and the first released Beatles song to feature a backwards tape (John's final verse). The instrumental recording - played fast and remixed with the tape machine on slow vari-speed - commenced on 14 april 1966 and the song was completed with vocal overdubs two days later, the seventh of eight takes providing the master version.
  zondag 9 oktober 2005 @ 14:38:13 #204
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_31308042
Rain was de B-kant van de Paperback Writer single, dacht ik. Hij staat iig op Past Masters II.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  zondag 9 oktober 2005 @ 14:38:42 #205
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_31308054
Dat zeg ik..
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_31308194
Zanderrr en Jane bedankt

Mooi nummer Rain, binnenkort die Past Masters dan maar eens aanschaffen
  zondag 9 oktober 2005 @ 16:15:12 #207
1986 Jane
pi_31310227
Ik ben (blijf) altijd geïnteresseerd in de Engelse taal en vond dit wel leuk om te lezen:
BRITGUIDE---an introduction to Britishisms in the Beatles' Lyrics. Gaat over allerlei typisch Britse woorden/uitdrukkingen in Beatlessongteksten. Eigenlijk nooit zo bij stilgestaan dat sommige dingen Amerikanen vreemd in de oren klinken.

-edit- Heb trouwens Past Masters II gelijk maar even opgezet.

[ Bericht 14% gewijzigd door Jane op 09-10-2005 16:36:55 ]
pi_31310947
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 09:51 schreef Man_in_a_Shed het volgende:

[..]

Ben toevallig maandje geleden geweest. Was best okee. Azing was soms beetje arrogant, maar hij wist wel veel. Alleen waren de bootlegs schrikbarend duur voor een paar kopietjes (vooral de dvd's). Maar goed, hij had Rockshow op dvd en die wilde ik graag! Hij heeft wel toffe dingen daar.
Ja, soms bracht ie het wat van "kijk eens", maar wel leuk natuurlijk.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zondag 9 oktober 2005 @ 19:12:30 #209
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_31313766
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 11:03 schreef methodmich het volgende:
Jullie zijn zeker ook allemaal wel eens in het Beatle-museum in Alkmaar geweest? Zo nee, dan is het een aanrader!
Waar in Alkmaar is dat?
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_31319687
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 18:17 schreef Rasing het volgende:
De nummers van vóór Rubber Soul zijn wat gedateerd. Daarom draai ik ze ook wat minder, hoewel ook daar geweldige nummers op staan, en zeker voor die tijd was het het beste van het beste.

Elke plaat vanaf 1965 had ook anno 2005 uitgebracht kunnen worden, en zou ook nu een meesterwerk zijn.
Tja, soms vind ik het weer leuk om de studio albums te beluisteren, dus vanaf Rubber Soul....
Maar soms grijp ik toch weer naar die oudere albums terug omdat ze lekker ongecompliceerd zijn en veel energie hebben.
Dan kom je weer kleinnoodjes als een "There's A Place" tegen.
pi_31327443
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 22:50 schreef Edwaldo het volgende:

[..]

Tja, soms vind ik het weer leuk om de studio albums te beluisteren, dus vanaf Rubber Soul....
Maar soms grijp ik toch weer naar die oudere albums terug omdat ze lekker ongecompliceerd zijn en veel energie hebben.
Dan kom je weer kleinnoodjes als een "There's A Place" tegen.
Precies!
Laatst nog es Please Please Me opgezet, zo subliem
pi_31327540
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 16:15 schreef Jane het volgende:
Ik ben (blijf) altijd geïnteresseerd in de Engelse taal en vond dit wel leuk om te lezen:
BRITGUIDE---an introduction to Britishisms in the Beatles' Lyrics. Gaat over allerlei typisch Britse woorden/uitdrukkingen in Beatlessongteksten. Eigenlijk nooit zo bij stilgestaan dat sommige dingen Amerikanen vreemd in de oren klinken.
Ik vind deze nog steeds erg leuk, bij Penny Lane (droge uitleg ook )

finger pie - stimulation of the female private parts with one's finger---
something else one might do on the way home from the
pictures.
  Redactie Frontpage maandag 10 oktober 2005 @ 15:41:42 #213
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_31335205
Sir Paul McCartney claims he has no intention of buying the Beatles' back catalogue back from Michael Jackson. Jackson recently put the song rights up for sale, but Paul claims he doesn't need to because he still gets royalties.

He revealed to America's Rolling Stone magazine: "Bono rang me up and said, 'Did you hear?! He's selling the songs. You should buy them back!' "The thing is, I get some money from the publishing already. And in a few years more the rights will automatically be reverting to me. It's not like I'm getting nothing at the moment."

However, Paul admits he gets annoyed when he plays old Beatles songs at his concerts - and has to pay for the privilege. He confessed: "The only annoying thing is, when I tour America I have to pay to play my own songs. "But I don't think about that. Because if I did it would be just too
annoying."

Meanwhile, the rocker has revealed wife Heather Mills doesn't know all his big hits. He said: "Once 'Get Back' was playing somewhere. She sort of recognised my voice and said, 'Is this you?' I said, 'Yes, darling. It's called 'Get Back.' It's quite famous.'"
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_31335499
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 15:41 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Sir Paul McCartney claims he has no intention of buying the Beatles' back catalogue back from Michael Jackson. Jackson recently put the song rights up for sale, but Paul claims he doesn't need to because he still gets royalties.

He revealed to America's Rolling Stone magazine: "Bono rang me up and said, 'Did you hear?! He's selling the songs. You should buy them back!' "The thing is, I get some money from the publishing already. And in a few years more the rights will automatically be reverting to me. It's not like I'm getting nothing at the moment."

However, Paul admits he gets annoyed when he plays old Beatles songs at his concerts - and has to pay for the privilege. He confessed: "The only annoying thing is, when I tour America I have to pay to play my own songs. "But I don't think about that. Because if I did it would be just too
annoying."
Thanks for posting
Over een paar jaar verlopen de rechten inderdaad, zoiets had ik al begrepen. Ach, zolang ze niet in de verkeerde handen vallen (iemand die beatlenummers voor reclame-doeleinden wil exploiteren ofzo) zal ik er niet wakker van liggen
quote:
Meanwhile, the rocker has revealed wife Heather Mills doesn't know all his big hits. He said: "Once 'Get Back' was playing somewhere. She sort of recognised my voice and said, 'Is this you?' I said, 'Yes, darling. It's called 'Get Back.' It's quite famous.'"
Ehh, dit hoort er niet bij denk ik? Beetje verouderd.. Deze uitspraak is namelijk terug te vinden op de Back In the U.S. DVD uit 2002..
  Redactie Frontpage maandag 10 oktober 2005 @ 16:01:37 #215
95179 TheGrandWazoo
pi_31335585
Paul herhaalt alles 10000 keer, dus het hoort er wel bij
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_31335673
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 16:01 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Paul herhaalt alles 10000 keer, dus het hoort er wel bij
Ghehe, dat is wel zo ja
Ik hoor 't hem zo zeggen
  Redactie Frontpage maandag 10 oktober 2005 @ 16:06:55 #217
95179 TheGrandWazoo
pi_31335686
Thursday, October 06, 2005
McCARTNEY USES PAPERBACK WRITER GUITAR FOR NEW ALBUM

SIR PAUL McCARTNEY re-tuned the old Epiphone guitar he played on the BEATLES' TAXMAN and PAPERBACK WRITER for a new track on his latest album. Producer NIGEL GODRICH insisted McCartney dig out some of his old instruments for his latest album, CHAOS AND CREATION IN THE BACKYARD, and the rocker dusted-off one of his old favourites, even though he knew it was tough to keep the instrument in tune.

He says, "(I remembered) GEORGE (HARRISON) let me have a go (on it) for the solo (on Taxman) because I had an idea - it was the early JIMI HENDRIX days and I was trying to persuade George to do something... feedback-y and crazy.

"I like to play on it because it's oldish and a bit infirm. It won't stay in tune easily, like Jimi Hendrix's guitar didn't."

McCartney bought the guitar after watching Hendrix perform one night - and called out to pal ERIC CLAPTON to help him tune his axe.

He recalls, "I went to the shop and said, 'What have you got that feeds back great?' That was normally a disadvantage in the old days."
(Superworm)
  Redactie Frontpage maandag 10 oktober 2005 @ 16:25:34 #218
95179 TheGrandWazoo
pi_31336141

[ Bericht 100% gewijzigd door TheGrandWazoo op 10-10-2005 16:26:40 ]
(Superworm)
  maandag 10 oktober 2005 @ 18:15:28 #219
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_31338355
Rubber Soul en Abbey Road zijn inmiddels binnen.

Nu Sgt. Pepper nog, maar die is nog niet onderweg, dus dat kan nog wel een weekje duren.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_31339602
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 15:57 schreef webfreak het volgende:

[..]

Thanks for posting
Over een paar jaar verlopen de rechten inderdaad, zoiets had ik al begrepen. Ach, zolang ze niet in de verkeerde handen vallen (iemand die beatlenummers voor reclame-doeleinden wil exploiteren ofzo) zal ik er niet wakker van liggen
Ik begreep eerst ook dat er bedoeld werd dat de rechten gewoon helemaal vervallen (dus na 40 jaar ofzo), maar Paul zegt: "And in a few years more the rights will automatically be reverting to me." Dat zou betekenen dat McCartney dus de rechten (weer) in handen krijgt.
pi_31340268
Nog een leuk stukje gevonden over de Beatles rechten kwestie:

http://www.snopes.com/music/artists/jackson.htm

Kort samengevat houdt het in dat de schrijver(s) van een nummer 50% krijgt en de publishing rights houder(s) ook 50%. Dit geldt voor de volgende inkomensbronnen:

- Covers door andere artiesten of door de schrijver zelf
- Gebruik in films, op tv, reclame's e.d
- Het gebruik van lyrics (of gedeeltes daarvan) in boeken of op internet of in de vorm van bladmuziek
- Live uitvoeringen en het draaien op de radio

Wordt een Lennon-McCarteny nummer dus op een van de volgende manieren gebruikt dan gaat de opbrengst naar:

25% naar Jackson
25% naar Sony
25% naar McCartney
25% naar Ono

Wordt een Beatles nummer op de radio gedraaid of als er een cd wordt verkocht, dan krijgen alle 4 de Beatles ook nog betaald als uitvoerend artiest. Daarnaast gaat ook nog een gedeelte naar de eigenaar van de opnames (in dit geval EMI en voor het latere werk Apple, voor het latere werk krijgen The Beatles (de eigenaren van Apple) dus nog meer).

Jackson krijgt in feite dus maar een erg klein gedeelte (wat nog steeds erg veel geld is )
pi_31340854
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 19:12 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Waar in Alkmaar is dat?
www.beatlesmuseum.nl

Kanaalkade
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_31459369
Stukje dat ik las op nu.nl:

Beatles waren invloedrijkste entertainers

Uitgegeven: 15 oktober 2005 07:19

LOS ANGELES - The Beatles waren de meest invloedrijke entertainers van de afgelopen eeuw. De Fab Four kwamen zo uit een onderzoek van het showbizztijdschrift Variety, die zich baseerde op deskundigen en een enquête onder het publiek.

De Beatles zijn volgens het tijdschrift de 'Iconen van de eeuw' omdat ze de grootste invloed op de muziekindustrie en de wereld hebben gehad, meldde Variety ter gelegenheid van zijn 100ste verjaardag.

Het tijdschrift legde aan deskundigen en op zijn internetsite een lijst met honderd namen voor. Naast The Beatles prijkten daarop onder meer jazzmuzikant Louis Armstrong, de filmsterren Humphrey Bogart, Marlon Brando, Charlie Chaplin, James Dean en Marilyn Monroe en de zangers Elvis Presly en Frank Sinatra.

Ook fictieve figuren stonden op de lijst: Mickey Mouse en Lassie kregen niet genoeg stemmen om verder als icoon door het leven te gaan.
pi_31459988
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 12:43 schreef Kolkus het volgende:
Stukje dat ik las op nu.nl:

Beatles waren invloedrijkste entertainers

...
Maar dat wisten we natuurlijk allang
pi_31460061
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 13:08 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Maar dat wisten we natuurlijk allang