abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31269266
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 17:32 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

En Eleanor Rigby is idd een pracht nummer, met erg goede lyrics
Kan het kloppen dat Paul McCartney dat nummer eens solo heeft opgenomen? Ik meen me iig een versie te herinneren zonder strijkers die imho nog beter uit de verf kwam dan het origineel.
quote:
[quote]Op maandag 3 oktober 2005 00:17 schreef webfreak het volgende:

[..]

Ik hou van experimentele soundcollages hoor! Ontzettend zelfs. Maar Revolution 9 klinkt imho erg ongeďnspireerd en ronduit saai. Lennon en Ono (zij maakten het stuk) waren destijds waarschijnlijk te ver heen om dat te kunnen inzien.
mja, ik vind 'm verder niet storend.. het is imho gewoon een leuke brug tussen 2 tracks

[ Bericht 36% gewijzigd door Beathoven op 07-10-2005 22:58:53 ]
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 22:58:18 #177
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_31269466
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 22:52 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Kan het kloppen dat Paul McCartney dat nummer eens solo heeft opgenomen? Ik meen me iig een versie te herinneren zonder strijkers die imho nog beter uit de verf kwam dan het origineel.
Hij heeft het ook opgenomen voor (de soundtrack van) Give My Regards To Broad Street. Ik weet niet of je die bedoelt?
Is wat ingetogener, maar wel met strijkers.

-edit- Daarop spelen (volgens het boekje bij de cd):
Paul McCartney - acoustic guitar, vocal
Gabrielli String Quartet
Jeff Bryant - french horn

[ Bericht 9% gewijzigd door Jane op 07-10-2005 23:05:51 (Nederlands wordt er niet beter op) ]
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  Redactie Frontpage vrijdag 7 oktober 2005 @ 22:59:01 #178
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_31269492
Staat op Regards to broadstreet, Beathoven. Geen bekende versie verder.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_31269554
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 22:58 schreef Jane het volgende:

[..]

Hij heeft het ook opgenomen voor (de soundtrack van) Give My Regards To Broad Street. Ik weet niet of je die bedoeld?
Is wat ingetogener, maar wel met strijkers.
Dan moet ik die nog maar eens ergens zien te vinden, we hebben 'm eens als demo gehad bij een engelse les op de mavo (12 jaar geleden) schiet me net te binnen
  Moderator vrijdag 7 oktober 2005 @ 23:01:22 #180
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_31269568
Eleanor Rigby heeft altijd een speciaal plekje in mijn hart Een jaar of tien geleden heb ik de blauwe en rode verzamelaar een keer bij de bieb geleend en toen ik Eleanor Rigby hoorde vond ik dat zo mooi dat ik dat nummer dagenlang achter elkaar gedraaid heb...

Sinds iets meer dan een jaar is mijn Beatles liefde weer opgebloeid en nog steeds vind ik Eleanor Rigby een van de beste nummers. Ik heb dat inderdaad ook, dat ik bepaalde nummers wel kende maar niet wist dat ze van de Beatles waren, of bepaalde nummers waarvan ik vergeten was dat ik ze kende (had ik bijvoorbeeld met You've got to hide your love away). Ik weet nog wel dat we vorig jaar op vakantie waren en mijn moeder Magical Mystery Tour wilde luisteren. De naam van de cd trok me niet echt maar toen we gingen luisteren kende ik bijna alle nummers: Magical mystery tour, fool on the hill, your mother should know, penny lane enz. Ik wilde alleen nog maar dat album luisteren en toen is mijn liefde echt begonnen en ben ik alles van de Beatles gaan kopen Heb nu bijna alle albums, alleen nog niet Let it Be en Beatles for sale.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_31269814
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 22:58 schreef Jane het volgende:

[..]

Hij heeft het ook opgenomen voor (de soundtrack van) Give My Regards To Broad Street. Ik weet niet of je die bedoelt?
Die versie is ook zeer goed. Ook de versie van The Long and Winding Road die op het album van Broad Street staat is erg mooi, mooier dan de orginele Let it Be-versie als je het mij vraagt
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 23:10:45 #182
1986 Jane
pi_31269874
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 23:01 schreef Beathoven het volgende:

we hebben 'm eens als demo gehad bij een engelse les op de mavo
Kennelijk is Eleanor Rigby een favoriet van leraren Engels. De mijne stelde bij mijn mondeling, tussen alle boek-vragen door, ineens de vraag 'Who keeps her face in a jar by the door?'. Gelukkig wist ik het antwoord.

-edit- Ik weet ineens ook weer hoe hij heette.
Dag meneer Blijerveld!
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 23:22:07 #183
1986 Jane
pi_31270200
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 23:09 schreef MrBadGuy het volgende:

Ook de versie van The Long and Winding Road die op het album van Broad Street staat is erg mooi
Die heb ik nu maar even opgezet.

Overigens gebruikte een andere leraar Engels bij ons de tekst van 'Piggies' voor tekt/gedichtverklaren. We kregen de opdracht om de tekst voor huiswerk te bestuderen en te bedenken wat ermee bedoeld werd. Pas in de volgende les, nadat de verklaringen besproken waren, zette hij de plaat op in het klaslokaal en werd het iedereen duidelijk dat het om een songtekst ging. Best gaaf eigenlijk. (overigens was ik daar toen al achter natuurlijk )
pi_31270295
hehe

Tijdens muziekles op de MAVO hebben we "All you need..." nog moeten analyseren. Vond het luisteren ernaar wel leuk maar het analyseren niet echt. Dat is imho alleen een aardigheid als je je zelf wat verdiept hebt in de muziek. In die tijd was ik iig nog niet op die manier met muziek bezig

Als ik nu mocht kiezen had ik maar al te graag dat soort colleges gehad (voor de lol) , maar ja..
pi_31270667
quote:
Paul McCartney will never buy back the rights to The Beatles songs from Michael Jackson, but he admits he hates paying to play songs he wrote.

Jackson snapped up the songs in 1985, but is rumoured to be selling them to help clear debts.

But McCartney is reluctant to pay out for the songs, which will revert back to him soon anyway.

He says: "Bono rang me and said: 'Did you hear? He's selling the songs. You should buy them!' Everyone else thinks I should too. But the thing is, I do get some cash from the publishing already. And in a few years more of the rights will be automatically be reverting to me.

"The only annoying thing is, when I tour America I have to pay to play some of my own songs. But I don't think about that. Because if I did, it would be just too annoying."
http://breakingnews.iol.ie/entertainment/story.asp?j=158355800&p=y583565x6

Dit snap ik niet echt. Hoezo krijgt McCartney binnenkort een gedeelte van de rechten automatisch weer terug?

Ik blijf het altijd wat vaag vinden, die verhalen over de Beatles rechten. Even op een rijtje wat ik denk te weten:

-Jackson heeft de auteurs-rechten, hij krijgt dus betaald als iemand de nummers gebruikt (op de radio, tv-reclame's, covers door andere bands of door bijvoorbeeld McCartney bij een live concert etc.)
-The Beatles/Apple (???) hebben de orginele opnames, en krijgen dus ook betaald voor cd verkoop en het gebruik van de orginele nummers

Klopt dit een beetje?
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 23:51:01 #186
1986 Jane
pi_31270864
Jackson heeft de publishing rights. Ik dacht dat dat inhoudt dat hij geld krijgt als iemand een Beatlesnummer opneemt/uitvoert, dus ook als het Macca zelf is. Ook meen ik me te herinneren dat hij kan beslissen waarvoor nummers eventueel gebruikt mogen worden. Was McCartney destijds niet boos dat Jackson toestemming had gegeven sommige nummers te gebruiken voor commercials?
Hoe het komt dat McCartney die kennelijk over een paar jaar automatisch terugkrijgt weet ik ook niet. Verloopt dat na een bepaald aantal jaar of zo?

McCartney krijgt sowieso altijd zijn deel als songwriter (volgens mij zijn dat de auteursrechten). En ook zijn deel als uitvoerend artiest van de originele opnames. EMI (Apple?) heeft volgens mij de rechten van de originele opnames.
Toch?
pi_31271205
Volgensmij klopt Jane's verhaal. Dit heb ik op Wikipedia erover gevonden:
quote:
Song catalogue
In 1963 the Beatles gave their song publishing rights to Northern Songs, a company created by Brian Epstein and music publisher Dick James. Northern Songs went public in 1965 with Lennon and McCartney each holding 15% of the company's shares while Dick James and the company's chairman, Charles Silver held a controlling 37.5%. In 1969, following a failed attempt by Lennon and McCartney to buy back the company, James and Silver sold Northern Songs to British TV company Associated Television Corporation (ATV), in which Lennon and McCartney received stock.

In 1985 ATV's music catalogue was sold to Michael Jackson for a reported $47 million (beating McCartney's bid), including the publishing rights to over 200 Beatles songs. A decade later Jackson and Sony merged their music publishing businesses. Since 1995 Jackson and Sony/ATV Music Publishing have jointly owned most of the Beatles' songs. Sony later reported that Jackson had used his share of their co-owned Beatles' catalogue as collateral for a loan from the music company. Meanwhile Lennon's estate and McCartney still receive their standard songwriter shares of the royalties.

Although the Jackson-Sony catalogue includes most of the Beatles' greatest hits, a few of the early songs weren't included in the original ATV deal and McCartney later succeeded in personally acquiring the publishing rights to "Love Me Do," "Please Please Me," "P.S. I Love You" and "Ask Me Why."

Harrison and Starr didn't renew their songwriting contracts with Northern Songs in 1968, signing with Apple Publishing instead. Harrison later created Harrisongs, his own company which still owns the rights to his classics such as "While My Guitar Gently Weeps" and "Something."
http://en.wikipedia.org/wiki/Beatles#Song_catalogue

Nu blijft natuurlijk nog de vraag waarom McCartney de publishing rights over een paar jaar weer terug krijgt. Misschien iets uit het oude contract met Northern Songs?
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 02:32:11 #188
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_31274287
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 23:01 schreef MaJo het volgende:..., alleen nog niet Let it Be en Beatles for sale.
Beatles For Sale was de eerste LP die ik kocht. Goh, dat is alweer 24 jaar geleden. De tweede was een Odeon-persing van Let It Be. Ik weet zelfs nog waar ik A Hard Day's Night kocht en hoe de man voor mij in de kassarij eruit zag. Die tijd had iets magisch. Allemaal nieuwe nummers ontdekken.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
pi_31277052
Jullie zijn zeker ook allemaal wel eens in het Beatle-museum in Alkmaar geweest? Zo nee, dan is het een aanrader!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 12:04:09 #190
1986 Jane
pi_31278166
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 11:03 schreef methodmich het volgende:
Jullie zijn zeker ook allemaal wel eens in het Beatle-museum in Alkmaar geweest? Zo nee, dan is het een aanrader!
Ja, ben ik geweest.

Maar als je echt even helemaal in The Fab 4 wilt opgaan moet je naar The Beatles Story in Liverpool.

Op hun website hebben ze een 'virtual tour' zie ik nu.

http://www.beatlesstory.com/
pi_31278247
Ook een persoonlijke rondleiding van Azing gekregen Jane?
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 12:13:09 #192
1986 Jane
pi_31278353
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 12:08 schreef methodmich het volgende:
Ook een persoonlijke rondleiding van Azing gekregen Jane?
Yep. Alhoewel, het was SunChaser die de rondleiding kreeg en honderuit vragen stelde. Ik hobbelde er een beetje achteraan.
pi_31278373
Jij wist alles al natuurlijk.
www.thuisuiteten.nl
  Moderator zaterdag 8 oktober 2005 @ 12:23:25 #194
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_31278555
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 02:32 schreef Price het volgende:

[..]

Beatles For Sale was de eerste LP die ik kocht. Goh, dat is alweer 24 jaar geleden. De tweede was een Odeon-persing van Let It Be. Ik weet zelfs nog waar ik A Hard Day's Night kocht en hoe de man voor mij in de kassarij eruit zag. Die tijd had iets magisch. Allemaal nieuwe nummers ontdekken.
Voor mij is het allemaal natuurlijk wat recenter maar ik weet ook nog precies in welke volgorde ik de cd's gekocht heb. En het ontdekken van nieuwe nummers heeft absoluut iets magisch! Ben er nog steeds mee bezig. Elke keer denk je dat het niet beter kan worden en dan hoor je weer allemaal fantastische nummers, geweldig!
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_31297670
Vandaag, 9 oktober 2005, zou John Lennon 65 jaar zijn geworden. Helaas is hij maar 40 jaar mogen worden, maar toch speciaal voor John:
quote:
Imagine there's no heaven,
It's easy if you try,
No hell below us,
Above us only sky,
Imagine all the people
living for today...
Gefeliciteerd John...
  zondag 9 oktober 2005 @ 02:18:27 #196
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_31300201
It is your birthday. Happy birthday to you, John.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
  Moderator zondag 9 oktober 2005 @ 02:40:33 #197
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_31300592
Happy birthday John
  Redactie Frontpage zondag 9 oktober 2005 @ 03:05:07 #198
95179 TheGrandWazoo
pi_31300971
Beatle nacht op de concertzender nu. Heerlijk
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage zondag 9 oktober 2005 @ 03:05:20 #199
95179 TheGrandWazoo
pi_31300973
(Superworm)
pi_31302869
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 11:03 schreef methodmich het volgende:
Ben toevallig maandje geleden geweest. Was best okee. Azing was soms beetje arrogant, maar hij wist wel veel. Alleen waren de bootlegs schrikbarend duur voor een paar kopietjes (vooral de dvd's). Maar goed, hij had Rockshow op dvd en die wilde ik graag! Hij heeft wel toffe dingen daar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')